ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

دوره مقدماتی php
ترکیب حنا و ماست و آبلیمو
ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.

حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست

ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

دوره مقدماتی php

1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

ماسک حنا برای سفیدی پوست

یک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت

1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

ماسک حنا و روغن کنجد

250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

حنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

ماسک حنا و ماست برای مو

دو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

ماسک حنا برای ریزش مو

مقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

ماسک حنا و عسل

25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

ترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

گفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابی

ترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

رنگ حنا روی مو های سفید

یک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاه

یک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

رنگ مو با حنا و دارچین

ترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای  روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ مو با حنا و بابونه

ترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

  • مدل های بافت موی دخترانه جدید
  • یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    حنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمو

    یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    موهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مو

    یک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل

    2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    حنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    ماسک حنا و خاک رس

    مقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    حنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتون

    نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    حنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخن

    هر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    حنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

    علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    در طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    خواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    خواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    روغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    خیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    اگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    روغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    ابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    انواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.

    در ادامه بخوانید : خواص سدر برای پوست و مو

    منابع : organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانهمتن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    رکنا: حنا گیاهی پر خاصیت برای پوست به شمار می رود.

     حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از نا برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از ماسک حنا برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنند. توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم.

    ماسک حنا جهت سفید شدن پوست

    عده ای از بانوان از ماسک های مختلف برای روشن شدن و سفید شدن پوست استفاده می کنند یکی ازاین ماسک ها ماسک حنا و کلاب است که حنا پوست را سفید می کند، ماسک حنا و گلاب و ماست جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

     

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

    ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری

    حنای بی رنگ : یک قاشق مربا خوری

    گلا ب : دو سه قطره

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

    اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

    اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، یکی از روش‌های امن دستیابی به آن، استفاده از حنا است. در پاکستان، ایران، یمن، مراکش، هند، خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا، از زمان‌های دور، مردم از حنا استفاده می‌کردند و در مناطق گرم آب و هوایی، با قرار دادن حنا بر روی دست و پاها سعی می‌کردند، آنها را خنک کنند. در برخی از فرهنگ‌ها نیز در جهیزیه عروس حتماً حنا وجود داشت و شب قبل از عروسی، دستان عروس و گاهی داما د را با حنا طراحی می‌کردند. در برخی آیین‌های مذهبی نیز از حنا استفاده می‌شود. حنا علاوه بر زیبا کردن رنگ مو به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مو را تقویت می‌کند. همچنین ضدقارچ است، شوره سر را کاهش می‌دهد، خشکی پوست را برطرف می‌کند و موجب درخشش و سلامت موها می‌شود.

    رنگ حنا مانند رنگ‌های شیمیایی نیست و تقریباً موها را قرمز رنگ می‌کند و با آن نمی‌توان موها را روشن کرد. رنگ آن بر روی موها به رنگ موها بستگی دارد؛ مثلاً اگر حنا را روی موهای سفید قرار دهید، نارنجی خواهد شد و روی موهای مشکی وقهوه‌ای، کمی تن قرمزی ایجاد خواهد کرد. قرار دادن حنا روی موهای بلوند موها را قرمز خواهد کرد. استفاده از حنا به عنوان رنگ مو، علاوه بر کاهش هزینه بسیار ایمن است و در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی بی‌ضرر خواهد بود.

    ویژگی‌های حنا

    در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

    بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می‌کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد. طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت طرح‌های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می‌روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک‌تر است. طرح‌های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.

    حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. همچنین سفت‌‌کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ‌ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ‌های خالکوبی و مرطوب‌کننده‌ها از حنا استفاده می‌شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می‌کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه‌ها، از حنا استفاده می‌شد.

    حنا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ‌های حنا برای رفع پیله‌دندان استفاده می‌شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.

    این گیاه برای درمان بیماری‌های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می‌کند. در هند و چین از برگ‌های حنا، برای درمان یرقان استفاده می‌شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم‌های کهنه را به راحتی می‌توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می‌شود. ریشه خشک‌شده حنا می‌تواند ناراحتی‌های چشمی را برطرف کند.

    در اندونزی از برگ‌های له‌شده آن برای درمان عفونت ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای رفع خارش پوست نیز مفید خواهد بود. در فیلیپین، هم روغن و هم پودر آن برای التیام زخم و رفع خونمردگی به کار می‌رود.

    برخی معتقدند که دم کرده برگ حنا، اضافه وزن را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با روغن زیتون و مالیدن آن روی موها، موجب رشد مجدد موهای ریخته می‌شود. جوشانده برگ حنا به بهبود بیماری طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار کمک می‌کند و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

    درختچه این گیاه گرمسیری در مراکش، مصر، تونس، آسیا، هند و ایران می‌روید و معمولاً سالانه می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه از آن برداشت کرد. حنا آرام‌بخش و خواب‌آور عمیق است و از ترکیبات آن در داروها استفاده می‌شود.

    خاصیت حنا

    حنا دارای خواص متعددی است: هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می‌آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی‌کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می‌پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ‌تر خواهد شد.

    حنا نمی‌تواند مو را روشن‌تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می‌‌کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه‌ای سوخته، مو را به رنگ قهوه‌ای روشن یا مشکی بور در می‌آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می‌شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می‌آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ‌تر و قرمز‌تر می‌کند. حنا موهای قهوه‌ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه‌ای متوسط تغییر رنگ می‌دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می‌آورد.

    چگونه از حنا استفاده کنیم؟

    استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ‌آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط‌های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.

     

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    رکنا: ماسک کاهو برای رفع خشکی پوست های آسیب دیده تاثیر بی نظیری دارد.

    رکنا: گیاهخواران برای دریافت پروتئین لازم برای حفظ سلامتی شان بهتر است این منابع را بشناس…

    رکنا: برای داشتن پوست دست لطیف توصیه می شود این ماسک های خانگی را تست کنید.

    رکنا:یکی از ماسک هایی که می توان در خانه تهیه کرد و باعث روشن شدن پوست صورت می شود ماسک…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    سلام

    میخواستم راجب ماسک ماست و حنا سوال کنم. تا حالا کسی از این ماسک استفاده کرده و نتیجه گرفته (برای روشن کردن بدن)؟! در هفته چند بار باید ازش زد؟! غلظت و قوام این ماسک باید چطوری باشه؟!

    سوال هم راجب دکلره کردن بدن هم دارم

    من چند روز پیش از دکلره برای روشن شدن پوست ناحیه ی شکم و کمر و بـ….ن استفاده کردم ( دکلره ی با کیفیت که مخصوص بدنه که با اکسیدان شماره ی 1 قاطی کردم ) پوست بدنم واقعا روشن شد و تصمیم گرفتم ماهی یکبار این کار رو بکنم میخوام بدونم که تکرار این کار بعدا عواقب بدی رو به دنبال داره؟! ممکنه بلایی سر پوستم بیاره؟!

    اینم بگم که دکلره ای که من استفاده میکنم با کیفیته زود عمل میکنه و سبب احساس کمی از خارش میشه در حد قابل تحمل .

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    من تا حالا پاهامو چند بار دکلره کردم اما اتفاقی نیوفتاده (یعنی فقط پوستش سفید شد اتفاق بد نیوفتاده )

    به نظر شما ( کسانی که این روش رو مدت هاست امتحان میکنن یا توی این زمینه متخصصن ) ادامه ی این کار درسته؟!

    پیشنهاد :

    تجربیات شما در مورد روشن تر کردن پوست و رفع روزنه های روی بینی

    برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش چه باید کرد ؟

    روش های روشن شدن دائمی پوست

    ماسک های روشن کننده پوست چقدر تاثیر دارن ؟

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » پوست و مو » سدر: خواص و مضرات / خواص ماسک سدر و آبلیمو، سدر و حنا، سدر و سرکه

    سدر از آن دسته گیاهانی است که می تواند فواید زیادی در زیبایی پوست و مو داشته باشد.

    برای خلاصی از ضعف مو و ریزش آن، بهترین دارویی که می توانید تهیه کنید سدر است.

    سدر, خواص سدر, مضرات سدر, خواص ماسک سدر و آبلیمو, خاصیت سدر و ماست, طرز تهیه ماسک سدر و ماست, خواص سدر و حنا, خواص سدر و حنا برای مو, خواص سدر برای لک صورت, ماسک سدر و سرکه, ماسک سدر و آبلیمو برای پوست

    اگر می خواهید پوستی سفت و کشیده داشته باشید، سدر بهترین گزینه است.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    همچنین سدر می تواند جای زخم های قدیمی را ناپدید کند به شرط آن که دفعات زیادی از آن استفاده کنید.

    برای اینکه از گرمای تابستان نیز در امان بمانید و کمتر شما را اذیت کند، می توانید هنگام استحمام از مخلوط سدر و ماست روی بدن خود استفاده کنید.

    صمغ سدر می تواند شوره سر را فراری دهد. چگونه؟

    صمغ آن را در آب حل کنید و به سر خود بزنید. به همین راحتی!

    خوردن میوه سدر می تواند برای معده و دستگاه گوارش مفید باشد اما نباید زیاده روی کرد چرا که نفاخ است و افرادی که دارای سابقه تشنج هستند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات سدر، خواص ماسک سدر و آبلیمو برای پوست، خاصیت و طرز تهیه ماسک سدر و ماست، خواص سدر و حنا برای مو، سدر برای لک صورت، ماسک سدر و سرکه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.

    جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد.

    از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند.

    شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛

    به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    خواص سدر

    مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است.

    میوه سدر دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و  نارس آن قابض و نفاخ است.

    سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است.

    در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند.

    در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.

    سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند.

    همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد.

    نام دیگر سدر کنار است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است.

    میوه‌ این گیاه هم به شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است.

    واقعیت این است که اکثر اجزای سدر خاصیت دارویی دارد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    برای بهبود جای زخم هم می‌توان از سدر استفاده کرد.

    البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی‌توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد می‌توان پودر آن را با آب مخلوط کرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

    توجه داشته باشد دفعات زیادی باید این کار را انجام دهید.

    میوه سدر قبل از میوه شدن شکوفه‌ای می‌دهد که ضماد آن را می‌توان برای رفع عرق‌سوز شدن پا در حمام استفاده کرد.

    روش استفاده از آن به این ترتیب است که شکوفه را خشک کرده و بعد آسیاب می‌کنیم و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می‌کنیم.

    اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق‌سوز درمان و تقویت کنید، بهتر است سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق‌سوز شده قرار دهید.

    بگذارید این ترکیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق‌سوز شده باقی بماند.

    این کار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق‌سوزی برطرف می‌شود.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

  • عکس پروفایل ملیسا
  • در صورتی که مشکل پوست شما کِدِری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند.

    این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است.

    در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از راههای درمان‌ شوره سر که می‌توان برای آن در نظر گرفت، استفاده از سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد.

    اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    “سدر مقوی مو” است و موها را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌  ها ایده‌آل است

    اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند: سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود.

    از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است.

    اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید

    و خوب که با هم قاطی کردید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دَوَرانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید.

    در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید.

    این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید.

    برای افزایش وزن و چاقی ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید.

    این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت موثر باشد.

    میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    سدر قابض است.

    سدر ملین است.

    سدر مسکن است.

    سدر ضد التهاب، ضد انگل، ضد بیماری‌های مقاربتی، ضد سوزش مجاری ادراری و صفرا بر است.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد

    اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    مضرات سدر

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    جهت سفید کردن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود

    خواص ماسک سدر و آبلیمو

    سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید

    یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد.

    خاصیت سدر و ماست

    همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است،

    در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

    برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

    طرز تهیه ماسک سدر و ماست

    دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید.

    این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

    حنا بی رنگ و پودر سدر هرکدوم به یک اندازه قاطی کنید به پوست بدن خود بمالید به مرور زمان باعث از بین رفتن تیرگی میشه

    بهترین اسکراب طبیعی پوست حتی میتونید به پوست صورت خودتون بزنید،

    با کمی آب مخلوط کنید به بدن خودتون بزنید ماساژ بدهید بعد ده دقیقه آبکشی کنید،

    علاوه بر از بین بردن تیرگی میتونید بعد از اصلاح بدن استفاده کنید

    باعث جلوگیری از عرق بدن و از بین بردن جوش های بدن و صورت میشود

    خواص سدر و حنا

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود.

    یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید.

    پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛

    اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید.

    اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند،

    افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود.

    استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    محکم و ضخیم شدن تار و ریشه مو با سدر امکان پذیر است

    **ضماد برگ سدر و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن ، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است .

    ** شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    **در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

    **سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند.

    ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

    سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند.

    خواص سدر و حنا برای مو

    **گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند،

    **ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود

    سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است.

    ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریبا یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

    آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود.

    موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملا با آب بشویید.

    روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد،

    برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    – این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    – در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    طرز مصرف سدر به این صورت است که یک قاشق سدر را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و آن را به هم می‌زنیم تا کف کند.

    سپس فقط با کف و آب آن، سر را می‌شوییم.

    ذرات گیاه نباید در لابه لای مو برود؛ زیرا در این صورت در لای مو جمع شده، به سختی خارج می‌شوند و این خود باعث ریزش مو می‌گردد

    برگهای سدر را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند .

    برگ سدر حاوی تانن ، استرولهای گیاهی مانند بتاسیتوسترول ، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد.

    ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ سدر می‌باشد.

    ابلین لاکتون از دسته ساپونینهای استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمونهای استروئیدی می‌توان بکار برد.

    کنار با نام علمی‌Zizyphus درختی است به ارتفاع قریب به ۱۰ متر با شاخه‌های سفید تا خاکستری و برگهای قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است ، میوه این گیاه تخم مرغی شکل و زرد رنگ و خوراکی است .

    این درخت در مناطق مختلف جنوب ایران به کنار مرسوم است و در کتابها به نامهای کنار ، سدر ، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی ، نیم ، ضال ، ببر و شجره النبق خوانده شده‌است.

    از قدیم از برگ سائیده درخت کنار بعنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم استفاده از آن منداول است .

    برگ سائیده کنار «سدر» یا «کنار» نام دارد .

    پودر برگ سدر را تهیه نموده و یک قاشق رابا مقداری آب ولرم مخلوط کنید

    پس از نیم ساعت بعد از اینکه موهای خود را با شامپو دلخواه شستید این ترکیب را روی سر ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید

    سپس سر خود را بشویید(بدون شامپو).

    اگر موهایتان خشک است میتوانید ۲ قطره روغن زیتون و اگر سرتان شوره دارد میتوانید دو قطره سرکه سفید به این محلول اضافه کنید.

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند.

    حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد.

    به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند.

    این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

    حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد.

    برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است.

    حنا ریشه مو را سفت می‌کند.

    روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند.

    برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد.

    بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار و برطرف شدن لک صورت می‌شود.

    در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    خواص سدر برای لک صورت

    برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید،

    سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

    لازم به ذکر است، با توجه به گران بودن روغن بادام تلخ، در صورت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

    کمی سرکه و آب مخلوط کنید. حالا آنها را حسابی هم بزنید تا یکدست شود.

    حالا میتوانید آن را روی پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود.

    بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید.

    ماسک سدر و سرکه

    این ماسک باعث لایه برداری پوست شما می شود.

    برای از بین بردن جوش‌ ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی میتوانید از ماسک سدر و ماست استفاده کنید.

    برای تهیه ماسک سدر و ماست باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به آن اضافه کنید. خیلی ماست نریزید.

    فقط در حدی که شبیه خمیر شود. حالا آن را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید.

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سوپ مرغ: طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی با جو پرک، ورمیشل / سوپ مرغ سرماخوردگی

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    بیمه بیکاری ۹۹ و ۹۸: تشکیل پرونده، محل مراجعه، شرایط، عیدی، شکایت از کارفرما

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    تعبیر خواب زایمان: زایمان مرد، زایمان دوقلو، زایمان دیگران / تعبیر بارداری و نوزاد

    یبوست چیست : علایم، عوارض و درمان قطعی و سریع یبوست در طب سنتی

    ساخت و ساز : توقف کلیه فعالیت‌ ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

    امتحانات پایان سال تحصیلی / تاریخ امتحانات نهایی و دبیرستانی‌ ها

    سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

    سردرد: علت و درمان / سردرد پیشانی، پشت سر / انواع سردرد با تصویر و عکس

    آووکادو : خواص و مضرات/ خواص آووکادو برای پوست، مو، مردان / طعم و طرز خوردن

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    کالاهای اساسی : آخرین اخبار / قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان ۹۹

    مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و شاگرد تبریزیان آزاد شد؟ / آخرین اخبار

    مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

    اربعین ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: آیا امسال پیاده‎ روی اربعین برگزار خواهد شد

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    دریاچه ارومیه ۹۹ : وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر + علت خشک شدن

    دعا برای رفع سیل 🔥 دعا برای رفع سیل و بلا / دعا برای رفع سیلاب

    بورس / آخرین اخبار: شاخص بورس و پیش بینی / فرابورس / وضعیت بورس امروز

    سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

    روز مادر ۹۹ / تاریخ روز مادر سال ۹۹ / روز مادر در سال ۱۳۹۹ / متن تبریک روز مادر

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » پوست و مو » سدر: خواص و مضرات / خواص ماسک سدر و آبلیمو، سدر و حنا، سدر و سرکه

    سدر از آن دسته گیاهانی است که می تواند فواید زیادی در زیبایی پوست و مو داشته باشد.

    برای خلاصی از ضعف مو و ریزش آن، بهترین دارویی که می توانید تهیه کنید سدر است.

    سدر, خواص سدر, مضرات سدر, خواص ماسک سدر و آبلیمو, خاصیت سدر و ماست, طرز تهیه ماسک سدر و ماست, خواص سدر و حنا, خواص سدر و حنا برای مو, خواص سدر برای لک صورت, ماسک سدر و سرکه, ماسک سدر و آبلیمو برای پوست

    اگر می خواهید پوستی سفت و کشیده داشته باشید، سدر بهترین گزینه است.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    همچنین سدر می تواند جای زخم های قدیمی را ناپدید کند به شرط آن که دفعات زیادی از آن استفاده کنید.

    برای اینکه از گرمای تابستان نیز در امان بمانید و کمتر شما را اذیت کند، می توانید هنگام استحمام از مخلوط سدر و ماست روی بدن خود استفاده کنید.

    صمغ سدر می تواند شوره سر را فراری دهد. چگونه؟

    صمغ آن را در آب حل کنید و به سر خود بزنید. به همین راحتی!

    خوردن میوه سدر می تواند برای معده و دستگاه گوارش مفید باشد اما نباید زیاده روی کرد چرا که نفاخ است و افرادی که دارای سابقه تشنج هستند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات سدر، خواص ماسک سدر و آبلیمو برای پوست، خاصیت و طرز تهیه ماسک سدر و ماست، خواص سدر و حنا برای مو، سدر برای لک صورت، ماسک سدر و سرکه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.

    جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد.

    از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند.

    شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛

    به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    خواص سدر

    مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است.

    میوه سدر دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و  نارس آن قابض و نفاخ است.

    سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است.

    در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند.

    در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.

    سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند.

    همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد.

    نام دیگر سدر کنار است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است.

    میوه‌ این گیاه هم به شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است.

    واقعیت این است که اکثر اجزای سدر خاصیت دارویی دارد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    برای بهبود جای زخم هم می‌توان از سدر استفاده کرد.

    البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی‌توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد می‌توان پودر آن را با آب مخلوط کرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

    توجه داشته باشد دفعات زیادی باید این کار را انجام دهید.

    میوه سدر قبل از میوه شدن شکوفه‌ای می‌دهد که ضماد آن را می‌توان برای رفع عرق‌سوز شدن پا در حمام استفاده کرد.

    روش استفاده از آن به این ترتیب است که شکوفه را خشک کرده و بعد آسیاب می‌کنیم و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می‌کنیم.

    اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق‌سوز درمان و تقویت کنید، بهتر است سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق‌سوز شده قرار دهید.

    بگذارید این ترکیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق‌سوز شده باقی بماند.

    این کار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق‌سوزی برطرف می‌شود.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

  • مدل مو خامه اي مردانه
  • در صورتی که مشکل پوست شما کِدِری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند.

    این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است.

    در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از راههای درمان‌ شوره سر که می‌توان برای آن در نظر گرفت، استفاده از سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد.

    اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    “سدر مقوی مو” است و موها را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌  ها ایده‌آل است

    اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند: سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود.

    از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است.

    اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید

    و خوب که با هم قاطی کردید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دَوَرانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید.

    در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید.

    این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید.

    برای افزایش وزن و چاقی ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید.

    این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت موثر باشد.

    میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    سدر قابض است.

    سدر ملین است.

    سدر مسکن است.

    سدر ضد التهاب، ضد انگل، ضد بیماری‌های مقاربتی، ضد سوزش مجاری ادراری و صفرا بر است.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد

    اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    مضرات سدر

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    جهت سفید کردن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود

    خواص ماسک سدر و آبلیمو

    سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید

    یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد.

    خاصیت سدر و ماست

    همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است،

    در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

    برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

    طرز تهیه ماسک سدر و ماست

    دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید.

    این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

    حنا بی رنگ و پودر سدر هرکدوم به یک اندازه قاطی کنید به پوست بدن خود بمالید به مرور زمان باعث از بین رفتن تیرگی میشه

    بهترین اسکراب طبیعی پوست حتی میتونید به پوست صورت خودتون بزنید،

    با کمی آب مخلوط کنید به بدن خودتون بزنید ماساژ بدهید بعد ده دقیقه آبکشی کنید،

    علاوه بر از بین بردن تیرگی میتونید بعد از اصلاح بدن استفاده کنید

    باعث جلوگیری از عرق بدن و از بین بردن جوش های بدن و صورت میشود

    خواص سدر و حنا

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود.

    یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید.

    پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛

    اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید.

    اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند،

    افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود.

    استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    محکم و ضخیم شدن تار و ریشه مو با سدر امکان پذیر است

    **ضماد برگ سدر و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن ، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است .

    ** شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    **در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

    **سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند.

    ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

    سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند.

    خواص سدر و حنا برای مو

    **گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند،

    **ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود

    سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است.

    ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریبا یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

    آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود.

    موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملا با آب بشویید.

    روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد،

    برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    – این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    – در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    طرز مصرف سدر به این صورت است که یک قاشق سدر را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و آن را به هم می‌زنیم تا کف کند.

    سپس فقط با کف و آب آن، سر را می‌شوییم.

    ذرات گیاه نباید در لابه لای مو برود؛ زیرا در این صورت در لای مو جمع شده، به سختی خارج می‌شوند و این خود باعث ریزش مو می‌گردد

    برگهای سدر را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند .

    برگ سدر حاوی تانن ، استرولهای گیاهی مانند بتاسیتوسترول ، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد.

    ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ سدر می‌باشد.

    ابلین لاکتون از دسته ساپونینهای استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمونهای استروئیدی می‌توان بکار برد.

    کنار با نام علمی‌Zizyphus درختی است به ارتفاع قریب به ۱۰ متر با شاخه‌های سفید تا خاکستری و برگهای قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است ، میوه این گیاه تخم مرغی شکل و زرد رنگ و خوراکی است .

    این درخت در مناطق مختلف جنوب ایران به کنار مرسوم است و در کتابها به نامهای کنار ، سدر ، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی ، نیم ، ضال ، ببر و شجره النبق خوانده شده‌است.

    از قدیم از برگ سائیده درخت کنار بعنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم استفاده از آن منداول است .

    برگ سائیده کنار «سدر» یا «کنار» نام دارد .

    پودر برگ سدر را تهیه نموده و یک قاشق رابا مقداری آب ولرم مخلوط کنید

    پس از نیم ساعت بعد از اینکه موهای خود را با شامپو دلخواه شستید این ترکیب را روی سر ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید

    سپس سر خود را بشویید(بدون شامپو).

    اگر موهایتان خشک است میتوانید ۲ قطره روغن زیتون و اگر سرتان شوره دارد میتوانید دو قطره سرکه سفید به این محلول اضافه کنید.

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند.

    حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد.

    به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند.

    این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

    حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد.

    برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است.

    حنا ریشه مو را سفت می‌کند.

    روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند.

    برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد.

    بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار و برطرف شدن لک صورت می‌شود.

    در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    خواص سدر برای لک صورت

    برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید،

    سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

    لازم به ذکر است، با توجه به گران بودن روغن بادام تلخ، در صورت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

    کمی سرکه و آب مخلوط کنید. حالا آنها را حسابی هم بزنید تا یکدست شود.

    حالا میتوانید آن را روی پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود.

    بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید.

    ماسک سدر و سرکه

    این ماسک باعث لایه برداری پوست شما می شود.

    برای از بین بردن جوش‌ ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی میتوانید از ماسک سدر و ماست استفاده کنید.

    برای تهیه ماسک سدر و ماست باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به آن اضافه کنید. خیلی ماست نریزید.

    فقط در حدی که شبیه خمیر شود. حالا آن را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید.

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سوپ مرغ: طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی با جو پرک، ورمیشل / سوپ مرغ سرماخوردگی

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    بیمه بیکاری ۹۹ و ۹۸: تشکیل پرونده، محل مراجعه، شرایط، عیدی، شکایت از کارفرما

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    تعبیر خواب زایمان: زایمان مرد، زایمان دوقلو، زایمان دیگران / تعبیر بارداری و نوزاد

    یبوست چیست : علایم، عوارض و درمان قطعی و سریع یبوست در طب سنتی

    ساخت و ساز : توقف کلیه فعالیت‌ ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

    امتحانات پایان سال تحصیلی / تاریخ امتحانات نهایی و دبیرستانی‌ ها

    سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

    سردرد: علت و درمان / سردرد پیشانی، پشت سر / انواع سردرد با تصویر و عکس

    آووکادو : خواص و مضرات/ خواص آووکادو برای پوست، مو، مردان / طعم و طرز خوردن

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    کالاهای اساسی : آخرین اخبار / قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان ۹۹

    مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و شاگرد تبریزیان آزاد شد؟ / آخرین اخبار

    مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

    اربعین ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: آیا امسال پیاده‎ روی اربعین برگزار خواهد شد

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    دریاچه ارومیه ۹۹ : وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر + علت خشک شدن

    دعا برای رفع سیل 🔥 دعا برای رفع سیل و بلا / دعا برای رفع سیلاب

    بورس / آخرین اخبار: شاخص بورس و پیش بینی / فرابورس / وضعیت بورس امروز

    سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

    روز مادر ۹۹ / تاریخ روز مادر سال ۹۹ / روز مادر در سال ۱۳۹۹ / متن تبریک روز مادر

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » پوست و مو » سدر: خواص و مضرات / خواص ماسک سدر و آبلیمو، سدر و حنا، سدر و سرکه

    سدر از آن دسته گیاهانی است که می تواند فواید زیادی در زیبایی پوست و مو داشته باشد.

    برای خلاصی از ضعف مو و ریزش آن، بهترین دارویی که می توانید تهیه کنید سدر است.

    سدر, خواص سدر, مضرات سدر, خواص ماسک سدر و آبلیمو, خاصیت سدر و ماست, طرز تهیه ماسک سدر و ماست, خواص سدر و حنا, خواص سدر و حنا برای مو, خواص سدر برای لک صورت, ماسک سدر و سرکه, ماسک سدر و آبلیمو برای پوست

    اگر می خواهید پوستی سفت و کشیده داشته باشید، سدر بهترین گزینه است.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    همچنین سدر می تواند جای زخم های قدیمی را ناپدید کند به شرط آن که دفعات زیادی از آن استفاده کنید.

    برای اینکه از گرمای تابستان نیز در امان بمانید و کمتر شما را اذیت کند، می توانید هنگام استحمام از مخلوط سدر و ماست روی بدن خود استفاده کنید.

    صمغ سدر می تواند شوره سر را فراری دهد. چگونه؟

    صمغ آن را در آب حل کنید و به سر خود بزنید. به همین راحتی!

    خوردن میوه سدر می تواند برای معده و دستگاه گوارش مفید باشد اما نباید زیاده روی کرد چرا که نفاخ است و افرادی که دارای سابقه تشنج هستند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات سدر، خواص ماسک سدر و آبلیمو برای پوست، خاصیت و طرز تهیه ماسک سدر و ماست، خواص سدر و حنا برای مو، سدر برای لک صورت، ماسک سدر و سرکه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.

    جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد.

    از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند.

    شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛

    به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    خواص سدر

    مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است.

    میوه سدر دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و  نارس آن قابض و نفاخ است.

    سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است.

    در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند.

    در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.

    سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند.

    همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد.

    نام دیگر سدر کنار است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است.

    میوه‌ این گیاه هم به شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است.

    واقعیت این است که اکثر اجزای سدر خاصیت دارویی دارد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    برای بهبود جای زخم هم می‌توان از سدر استفاده کرد.

    البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی‌توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد می‌توان پودر آن را با آب مخلوط کرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

    توجه داشته باشد دفعات زیادی باید این کار را انجام دهید.

    میوه سدر قبل از میوه شدن شکوفه‌ای می‌دهد که ضماد آن را می‌توان برای رفع عرق‌سوز شدن پا در حمام استفاده کرد.

    روش استفاده از آن به این ترتیب است که شکوفه را خشک کرده و بعد آسیاب می‌کنیم و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می‌کنیم.

    اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق‌سوز درمان و تقویت کنید، بهتر است سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق‌سوز شده قرار دهید.

    بگذارید این ترکیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق‌سوز شده باقی بماند.

    این کار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق‌سوزی برطرف می‌شود.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

  • عکس پروفایل خاص 2017 بدون متن
  • در صورتی که مشکل پوست شما کِدِری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند.

    این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است.

    در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از راههای درمان‌ شوره سر که می‌توان برای آن در نظر گرفت، استفاده از سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد.

    اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    “سدر مقوی مو” است و موها را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌  ها ایده‌آل است

    اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند: سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود.

    از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است.

    اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید

    و خوب که با هم قاطی کردید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دَوَرانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید.

    در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید.

    این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید.

    برای افزایش وزن و چاقی ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید.

    این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت موثر باشد.

    میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    سدر قابض است.

    سدر ملین است.

    سدر مسکن است.

    سدر ضد التهاب، ضد انگل، ضد بیماری‌های مقاربتی، ضد سوزش مجاری ادراری و صفرا بر است.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد

    اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    مضرات سدر

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    جهت سفید کردن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود

    خواص ماسک سدر و آبلیمو

    سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید

    یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد.

    خاصیت سدر و ماست

    همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است،

    در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

    برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

    طرز تهیه ماسک سدر و ماست

    دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید.

    این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

    حنا بی رنگ و پودر سدر هرکدوم به یک اندازه قاطی کنید به پوست بدن خود بمالید به مرور زمان باعث از بین رفتن تیرگی میشه

    بهترین اسکراب طبیعی پوست حتی میتونید به پوست صورت خودتون بزنید،

    با کمی آب مخلوط کنید به بدن خودتون بزنید ماساژ بدهید بعد ده دقیقه آبکشی کنید،

    علاوه بر از بین بردن تیرگی میتونید بعد از اصلاح بدن استفاده کنید

    باعث جلوگیری از عرق بدن و از بین بردن جوش های بدن و صورت میشود

    خواص سدر و حنا

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود.

    یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید.

    پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛

    اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید.

    اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند،

    افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود.

    استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    محکم و ضخیم شدن تار و ریشه مو با سدر امکان پذیر است

    **ضماد برگ سدر و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن ، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است .

    ** شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    **در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

    **سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند.

    ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

    سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند.

    خواص سدر و حنا برای مو

    **گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند،

    **ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود

    سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است.

    ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریبا یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

    آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود.

    موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملا با آب بشویید.

    روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد،

    برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    – این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    – در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    طرز مصرف سدر به این صورت است که یک قاشق سدر را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و آن را به هم می‌زنیم تا کف کند.

    سپس فقط با کف و آب آن، سر را می‌شوییم.

    ذرات گیاه نباید در لابه لای مو برود؛ زیرا در این صورت در لای مو جمع شده، به سختی خارج می‌شوند و این خود باعث ریزش مو می‌گردد

    برگهای سدر را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند .

    برگ سدر حاوی تانن ، استرولهای گیاهی مانند بتاسیتوسترول ، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد.

    ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ سدر می‌باشد.

    ابلین لاکتون از دسته ساپونینهای استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمونهای استروئیدی می‌توان بکار برد.

    کنار با نام علمی‌Zizyphus درختی است به ارتفاع قریب به ۱۰ متر با شاخه‌های سفید تا خاکستری و برگهای قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است ، میوه این گیاه تخم مرغی شکل و زرد رنگ و خوراکی است .

    این درخت در مناطق مختلف جنوب ایران به کنار مرسوم است و در کتابها به نامهای کنار ، سدر ، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی ، نیم ، ضال ، ببر و شجره النبق خوانده شده‌است.

    از قدیم از برگ سائیده درخت کنار بعنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم استفاده از آن منداول است .

    برگ سائیده کنار «سدر» یا «کنار» نام دارد .

    پودر برگ سدر را تهیه نموده و یک قاشق رابا مقداری آب ولرم مخلوط کنید

    پس از نیم ساعت بعد از اینکه موهای خود را با شامپو دلخواه شستید این ترکیب را روی سر ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید

    سپس سر خود را بشویید(بدون شامپو).

    اگر موهایتان خشک است میتوانید ۲ قطره روغن زیتون و اگر سرتان شوره دارد میتوانید دو قطره سرکه سفید به این محلول اضافه کنید.

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند.

    حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد.

    به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند.

    این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

    حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد.

    برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است.

    حنا ریشه مو را سفت می‌کند.

    روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند.

    برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد.

    بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار و برطرف شدن لک صورت می‌شود.

    در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    خواص سدر برای لک صورت

    برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید،

    سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

    لازم به ذکر است، با توجه به گران بودن روغن بادام تلخ، در صورت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

    کمی سرکه و آب مخلوط کنید. حالا آنها را حسابی هم بزنید تا یکدست شود.

    حالا میتوانید آن را روی پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود.

    بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید.

    ماسک سدر و سرکه

    این ماسک باعث لایه برداری پوست شما می شود.

    برای از بین بردن جوش‌ ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی میتوانید از ماسک سدر و ماست استفاده کنید.

    برای تهیه ماسک سدر و ماست باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به آن اضافه کنید. خیلی ماست نریزید.

    فقط در حدی که شبیه خمیر شود. حالا آن را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید.

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سوپ مرغ: طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی با جو پرک، ورمیشل / سوپ مرغ سرماخوردگی

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    بیمه بیکاری ۹۹ و ۹۸: تشکیل پرونده، محل مراجعه، شرایط، عیدی، شکایت از کارفرما

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    تعبیر خواب زایمان: زایمان مرد، زایمان دوقلو، زایمان دیگران / تعبیر بارداری و نوزاد

    یبوست چیست : علایم، عوارض و درمان قطعی و سریع یبوست در طب سنتی

    ساخت و ساز : توقف کلیه فعالیت‌ ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

    امتحانات پایان سال تحصیلی / تاریخ امتحانات نهایی و دبیرستانی‌ ها

    سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

    سردرد: علت و درمان / سردرد پیشانی، پشت سر / انواع سردرد با تصویر و عکس

    آووکادو : خواص و مضرات/ خواص آووکادو برای پوست، مو، مردان / طعم و طرز خوردن

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    کالاهای اساسی : آخرین اخبار / قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان ۹۹

    مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و شاگرد تبریزیان آزاد شد؟ / آخرین اخبار

    مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

    اربعین ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: آیا امسال پیاده‎ روی اربعین برگزار خواهد شد

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    دریاچه ارومیه ۹۹ : وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر + علت خشک شدن

    دعا برای رفع سیل 🔥 دعا برای رفع سیل و بلا / دعا برای رفع سیلاب

    بورس / آخرین اخبار: شاخص بورس و پیش بینی / فرابورس / وضعیت بورس امروز

    سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

    روز مادر ۹۹ / تاریخ روز مادر سال ۹۹ / روز مادر در سال ۱۳۹۹ / متن تبریک روز مادر

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » پوست و مو » سدر: خواص و مضرات / خواص ماسک سدر و آبلیمو، سدر و حنا، سدر و سرکه

    سدر از آن دسته گیاهانی است که می تواند فواید زیادی در زیبایی پوست و مو داشته باشد.

    برای خلاصی از ضعف مو و ریزش آن، بهترین دارویی که می توانید تهیه کنید سدر است.

    سدر, خواص سدر, مضرات سدر, خواص ماسک سدر و آبلیمو, خاصیت سدر و ماست, طرز تهیه ماسک سدر و ماست, خواص سدر و حنا, خواص سدر و حنا برای مو, خواص سدر برای لک صورت, ماسک سدر و سرکه, ماسک سدر و آبلیمو برای پوست

    اگر می خواهید پوستی سفت و کشیده داشته باشید، سدر بهترین گزینه است.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    همچنین سدر می تواند جای زخم های قدیمی را ناپدید کند به شرط آن که دفعات زیادی از آن استفاده کنید.

    برای اینکه از گرمای تابستان نیز در امان بمانید و کمتر شما را اذیت کند، می توانید هنگام استحمام از مخلوط سدر و ماست روی بدن خود استفاده کنید.

    صمغ سدر می تواند شوره سر را فراری دهد. چگونه؟

    صمغ آن را در آب حل کنید و به سر خود بزنید. به همین راحتی!

    خوردن میوه سدر می تواند برای معده و دستگاه گوارش مفید باشد اما نباید زیاده روی کرد چرا که نفاخ است و افرادی که دارای سابقه تشنج هستند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات سدر، خواص ماسک سدر و آبلیمو برای پوست، خاصیت و طرز تهیه ماسک سدر و ماست، خواص سدر و حنا برای مو، سدر برای لک صورت، ماسک سدر و سرکه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.

    جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد.

    از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند.

    شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛

    به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    خواص سدر

    مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است.

    میوه سدر دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و  نارس آن قابض و نفاخ است.

    سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است.

    در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند.

    در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.

    سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند.

    همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد.

    نام دیگر سدر کنار است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است.

    میوه‌ این گیاه هم به شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است.

    واقعیت این است که اکثر اجزای سدر خاصیت دارویی دارد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    برای بهبود جای زخم هم می‌توان از سدر استفاده کرد.

    البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی‌توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد می‌توان پودر آن را با آب مخلوط کرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

    توجه داشته باشد دفعات زیادی باید این کار را انجام دهید.

    میوه سدر قبل از میوه شدن شکوفه‌ای می‌دهد که ضماد آن را می‌توان برای رفع عرق‌سوز شدن پا در حمام استفاده کرد.

    روش استفاده از آن به این ترتیب است که شکوفه را خشک کرده و بعد آسیاب می‌کنیم و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می‌کنیم.

    اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق‌سوز درمان و تقویت کنید، بهتر است سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق‌سوز شده قرار دهید.

    بگذارید این ترکیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق‌سوز شده باقی بماند.

    این کار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق‌سوزی برطرف می‌شود.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

  • خرید عرق کشمش لاله زار
  • در صورتی که مشکل پوست شما کِدِری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند.

    این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است.

    در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از راههای درمان‌ شوره سر که می‌توان برای آن در نظر گرفت، استفاده از سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد.

    اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    “سدر مقوی مو” است و موها را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌  ها ایده‌آل است

    اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند: سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود.

    از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است.

    اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید

    و خوب که با هم قاطی کردید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دَوَرانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید.

    در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید.

    این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید.

    برای افزایش وزن و چاقی ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید.

    این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت موثر باشد.

    میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    سدر قابض است.

    سدر ملین است.

    سدر مسکن است.

    سدر ضد التهاب، ضد انگل، ضد بیماری‌های مقاربتی، ضد سوزش مجاری ادراری و صفرا بر است.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد

    اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    مضرات سدر

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    جهت سفید کردن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود

    خواص ماسک سدر و آبلیمو

    سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید

    یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد.

    خاصیت سدر و ماست

    همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است،

    در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

    برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

    طرز تهیه ماسک سدر و ماست

    دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید.

    این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

    حنا بی رنگ و پودر سدر هرکدوم به یک اندازه قاطی کنید به پوست بدن خود بمالید به مرور زمان باعث از بین رفتن تیرگی میشه

    بهترین اسکراب طبیعی پوست حتی میتونید به پوست صورت خودتون بزنید،

    با کمی آب مخلوط کنید به بدن خودتون بزنید ماساژ بدهید بعد ده دقیقه آبکشی کنید،

    علاوه بر از بین بردن تیرگی میتونید بعد از اصلاح بدن استفاده کنید

    باعث جلوگیری از عرق بدن و از بین بردن جوش های بدن و صورت میشود

    خواص سدر و حنا

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود.

    یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید.

    پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛

    اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید.

    اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند،

    افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود.

    استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    محکم و ضخیم شدن تار و ریشه مو با سدر امکان پذیر است

    **ضماد برگ سدر و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن ، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است .

    ** شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    **در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

    **سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند.

    ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

    سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند.

    خواص سدر و حنا برای مو

    **گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند،

    **ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود

    سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است.

    ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریبا یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

    آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود.

    موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملا با آب بشویید.

    روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد،

    برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    – این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    – در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    طرز مصرف سدر به این صورت است که یک قاشق سدر را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و آن را به هم می‌زنیم تا کف کند.

    سپس فقط با کف و آب آن، سر را می‌شوییم.

    ذرات گیاه نباید در لابه لای مو برود؛ زیرا در این صورت در لای مو جمع شده، به سختی خارج می‌شوند و این خود باعث ریزش مو می‌گردد

    برگهای سدر را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند .

    برگ سدر حاوی تانن ، استرولهای گیاهی مانند بتاسیتوسترول ، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد.

    ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ سدر می‌باشد.

    ابلین لاکتون از دسته ساپونینهای استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمونهای استروئیدی می‌توان بکار برد.

    کنار با نام علمی‌Zizyphus درختی است به ارتفاع قریب به ۱۰ متر با شاخه‌های سفید تا خاکستری و برگهای قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است ، میوه این گیاه تخم مرغی شکل و زرد رنگ و خوراکی است .

    این درخت در مناطق مختلف جنوب ایران به کنار مرسوم است و در کتابها به نامهای کنار ، سدر ، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی ، نیم ، ضال ، ببر و شجره النبق خوانده شده‌است.

    از قدیم از برگ سائیده درخت کنار بعنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم استفاده از آن منداول است .

    برگ سائیده کنار «سدر» یا «کنار» نام دارد .

    پودر برگ سدر را تهیه نموده و یک قاشق رابا مقداری آب ولرم مخلوط کنید

    پس از نیم ساعت بعد از اینکه موهای خود را با شامپو دلخواه شستید این ترکیب را روی سر ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید

    سپس سر خود را بشویید(بدون شامپو).

    اگر موهایتان خشک است میتوانید ۲ قطره روغن زیتون و اگر سرتان شوره دارد میتوانید دو قطره سرکه سفید به این محلول اضافه کنید.

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند.

    حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد.

    به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند.

    این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

    حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد.

    برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است.

    حنا ریشه مو را سفت می‌کند.

    روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند.

    برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد.

    بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار و برطرف شدن لک صورت می‌شود.

    در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    خواص سدر برای لک صورت

    برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید،

    سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

    لازم به ذکر است، با توجه به گران بودن روغن بادام تلخ، در صورت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

    کمی سرکه و آب مخلوط کنید. حالا آنها را حسابی هم بزنید تا یکدست شود.

    حالا میتوانید آن را روی پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود.

    بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید.

    ماسک سدر و سرکه

    این ماسک باعث لایه برداری پوست شما می شود.

    برای از بین بردن جوش‌ ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی میتوانید از ماسک سدر و ماست استفاده کنید.

    برای تهیه ماسک سدر و ماست باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به آن اضافه کنید. خیلی ماست نریزید.

    فقط در حدی که شبیه خمیر شود. حالا آن را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید.

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سوپ مرغ: طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی با جو پرک، ورمیشل / سوپ مرغ سرماخوردگی

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    بیمه بیکاری ۹۹ و ۹۸: تشکیل پرونده، محل مراجعه، شرایط، عیدی، شکایت از کارفرما

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    تعبیر خواب زایمان: زایمان مرد، زایمان دوقلو، زایمان دیگران / تعبیر بارداری و نوزاد

    یبوست چیست : علایم، عوارض و درمان قطعی و سریع یبوست در طب سنتی

    ساخت و ساز : توقف کلیه فعالیت‌ ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

    امتحانات پایان سال تحصیلی / تاریخ امتحانات نهایی و دبیرستانی‌ ها

    سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

    سردرد: علت و درمان / سردرد پیشانی، پشت سر / انواع سردرد با تصویر و عکس

    آووکادو : خواص و مضرات/ خواص آووکادو برای پوست، مو، مردان / طعم و طرز خوردن

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    کالاهای اساسی : آخرین اخبار / قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان ۹۹

    مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و شاگرد تبریزیان آزاد شد؟ / آخرین اخبار

    مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

    اربعین ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: آیا امسال پیاده‎ روی اربعین برگزار خواهد شد

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    دریاچه ارومیه ۹۹ : وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر + علت خشک شدن

    دعا برای رفع سیل 🔥 دعا برای رفع سیل و بلا / دعا برای رفع سیلاب

    بورس / آخرین اخبار: شاخص بورس و پیش بینی / فرابورس / وضعیت بورس امروز

    سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

    روز مادر ۹۹ / تاریخ روز مادر سال ۹۹ / روز مادر در سال ۱۳۹۹ / متن تبریک روز مادر

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » پوست و مو » سدر: خواص و مضرات / خواص ماسک سدر و آبلیمو، سدر و حنا، سدر و سرکه

    سدر از آن دسته گیاهانی است که می تواند فواید زیادی در زیبایی پوست و مو داشته باشد.

    برای خلاصی از ضعف مو و ریزش آن، بهترین دارویی که می توانید تهیه کنید سدر است.

    سدر, خواص سدر, مضرات سدر, خواص ماسک سدر و آبلیمو, خاصیت سدر و ماست, طرز تهیه ماسک سدر و ماست, خواص سدر و حنا, خواص سدر و حنا برای مو, خواص سدر برای لک صورت, ماسک سدر و سرکه, ماسک سدر و آبلیمو برای پوست

    اگر می خواهید پوستی سفت و کشیده داشته باشید، سدر بهترین گزینه است.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    همچنین سدر می تواند جای زخم های قدیمی را ناپدید کند به شرط آن که دفعات زیادی از آن استفاده کنید.

    برای اینکه از گرمای تابستان نیز در امان بمانید و کمتر شما را اذیت کند، می توانید هنگام استحمام از مخلوط سدر و ماست روی بدن خود استفاده کنید.

    صمغ سدر می تواند شوره سر را فراری دهد. چگونه؟

    صمغ آن را در آب حل کنید و به سر خود بزنید. به همین راحتی!

    خوردن میوه سدر می تواند برای معده و دستگاه گوارش مفید باشد اما نباید زیاده روی کرد چرا که نفاخ است و افرادی که دارای سابقه تشنج هستند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

    در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات سدر، خواص ماسک سدر و آبلیمو برای پوست، خاصیت و طرز تهیه ماسک سدر و ماست، خواص سدر و حنا برای مو، سدر برای لک صورت، ماسک سدر و سرکه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    برگ سدر قابض و مقوی معده است.

    همچنین خاصیت ضد میکروب و ضد قارچ دارد؛ به همین دلیل از آن برای درمان انگل‌های موضعی (پوستی) استفاده می‌شود.

    جوشانده برگ آن در درمان علائم سرماخوردگی مۆثر است و فشارخون را افزایش می‌دهد.

    از ضماد برگ آن در قدیم برای نرم کردن و درمان ورم و زخم‌ها استفاده می‌کردند.

    شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛

    به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    خواص سدر

    مصرف خوراکی میوه سدر برای درمان برونشیت، سرفه و سل مفید است.

    میوه سدر دارای طبیعت سرد و خشک می باشد و  نارس آن قابض و نفاخ است.

    سرخ‌کرده و بوداده میوه سدر بسیار قابض و برای اسهال و زخم‌های روده و تب مفید است.

    در گذشته از سدر بیشتر برای درمان زخم‌ها و شستشوی سر و بدن استفاده می‌کردند.

    در حیوانات آزمایشگاهی، کاهش قند خون با مصرف برگ سدر گزارش شده است.

    سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می‌گویند.

    همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می‌شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی‌آورد.

    نام دیگر سدر کنار است که گیاهی خوشبو و دارای مزاج سرد و خشک است.

    میوه‌ این گیاه هم به شکل سنجد است و در مناطق جنوبی ایران موجود است.

    واقعیت این است که اکثر اجزای سدر خاصیت دارویی دارد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    میوه، برگ، شکوفه و حتی ریشه سدر قابل استفاده است.

    برای بهبود جای زخم هم می‌توان از سدر استفاده کرد.

    البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی‌توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد می‌توان پودر آن را با آب مخلوط کرد و روی زخم مالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

    توجه داشته باشد دفعات زیادی باید این کار را انجام دهید.

    میوه سدر قبل از میوه شدن شکوفه‌ای می‌دهد که ضماد آن را می‌توان برای رفع عرق‌سوز شدن پا در حمام استفاده کرد.

    روش استفاده از آن به این ترتیب است که شکوفه را خشک کرده و بعد آسیاب می‌کنیم و پودر آن را با مقداری آب مخلوط می‌کنیم.

    اگر بخواهید پوست را هم همراه با عرق‌سوز درمان و تقویت کنید، بهتر است سه قاشق پودر شکوفه، دو لیوان آب و دو قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و در حمام روی نقاط عرق‌سوز شده قرار دهید.

    بگذارید این ترکیب ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نقاط عرق‌سوز شده باقی بماند.

    این کار اگر دو بار در روز انجام شود بعد از دو تا سه روز عرق‌سوزی برطرف می‌شود.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود.

  • مدل شنل دخترانه جدید با الگو
  • در صورتی که مشکل پوست شما کِدِری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده یا با ماست ترکیب کنید و تازه به تازه استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    برای این کار سدر را بجوشانید و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کرده و روی شعله آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ بماند.

    این کار را می‌توان با روغن زیتون هم انجام داد چون روغن بادام تلخ کمی گران است.

    در نهایت روی روغن زیتون کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این مخلوط هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از راههای درمان‌ شوره سر که می‌توان برای آن در نظر گرفت، استفاده از سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد.

    اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    “سدر مقوی مو” است و موها را تقویت می‌کند و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌  ها ایده‌آل است

    اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند: سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    برگ سدر در ترکیبات آرایشی و شامپوها زیاد استفاده می‌شود.

    از این برگ ضمادی تهیه می‌شود که اگر بدن را با آن بشویند، به ترمیم زخم‌ها و پاکسازی پوست کمک می‌کند.

    استفاده از سدر در افرادی که پوستی چرب دارند، راحت‌تر است.

    اگر بخواهید سدر اثر معمولی داشته باشد با آب و اگر بخواهید اثرش تقویت شود با کمی سرکه و آب مخلوط کنید

    و خوب که با هم قاطی کردید، روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود بعد با دست به صورت دَوَرانی آن را ماساژ دهید و در اصطلاح اسکراب کنید.

    در واقع با این کار شما پوست را می‌سایید.

    این حرکت کمک می‌کند لایه‌برداری خوبی انجام شود و علاوه بر این پوست تمیز شود.

    اگر زیادی لاغر هستید و می‌خواهید کمی چاق شوید بهتر است روی ریشه سدر حساب کنید.

    برای افزایش وزن و چاقی ریشه گیاه سدر را با آب بجوشانید تا به رنگ قرمز دربیاد بعد آن را نوش‌جان کنید.

    این معجون باعث چاقی می‌شود و برای افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند چاق شوند، استفاده می‌شود.

    همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های مختلف سدر می‌تواند در زیبایی صورت موثر باشد.

    میوه سدر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    سدر قابض است.

    سدر ملین است.

    سدر مسکن است.

    سدر ضد التهاب، ضد انگل، ضد بیماری‌های مقاربتی، ضد سوزش مجاری ادراری و صفرا بر است.

    البته میوه سدر با وجود آنکه برای دستگاه گوارش مفید است، می‌تواند نفاخ هم باشد

    اما همین میوه ترش در کسانی که جوش‌های صورت دارند یا پوست صورت‌شان چرب است اما بدن خشکی دارند می‌تواند موثر باشد.

    مضرات سدر

    میوه سدر مقداری نفاخ است و ممکن است برای حافظه هم ضرر داشته باشد بنابراین افرادی که سابقه تشنج یا فلج دارند قبل از استفاده از این میوه باید با پزشک مشورت کنند.

    بد نیست بدانید که مصلح سدر سکنجبین است و اگر سدر همراه با سکنجبین خورده شود، می‌تواند ضررهایش را کم کند.

    جهت سفید کردن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت شود

    خواص ماسک سدر و آبلیمو

    سپس آن را به تمام قسمتهای بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید

    یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد.

    خاصیت سدر و ماست

    همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است،

    در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

    برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

    طرز تهیه ماسک سدر و ماست

    دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید.

    این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

    حنا بی رنگ و پودر سدر هرکدوم به یک اندازه قاطی کنید به پوست بدن خود بمالید به مرور زمان باعث از بین رفتن تیرگی میشه

    بهترین اسکراب طبیعی پوست حتی میتونید به پوست صورت خودتون بزنید،

    با کمی آب مخلوط کنید به بدن خودتون بزنید ماساژ بدهید بعد ده دقیقه آبکشی کنید،

    علاوه بر از بین بردن تیرگی میتونید بعد از اصلاح بدن استفاده کنید

    باعث جلوگیری از عرق بدن و از بین بردن جوش های بدن و صورت میشود

    خواص سدر و حنا

    هنگام استفاده از سدر و حنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر آنها را خوب آبکشی نکنید و موها را به دقت نشوئید، سدر لابه‌لای موها باقی می‌ماند و تأثیر عکس خواهد داشت و موجب ریزش مو می‌شود.

    یک قاشق سدر را در یک ظرف بزرگ ریخته و خوب هم بزنید تا کف کند و در نهایت با آب و کف سدر موها را بشوئید.

    پس از قرار دادن حنا بر روی موها، لازم نیست از شامپو استفاده کنید؛

    اما اگر تمایل دارید موهایتان را شامپو کنید، شامپو باید ملایم و رقیق باشد.

    در حالی که هنوز موهای‌تان مرطوب است، می‌توانید با یک روغن گیاهی موها را ماساژ دهید.

    اگر پس از قرار دادن حنا بر روی موها، آنها را خوب نشوئید، پوست سر دچار خارش و خشک می‌شود موها حالت شکننده پیدا می‌کنند،

    افرادی که از خشکی موها پس از استفاده از حنا، شکایت دارند، موها را خوب آبکشی نمی‌کنند.

    موها را آنقدر آبکشی کنید تا رنگ آب کاملاً بی‌رنگ و تمامی ذرات حنا از روی آن پاک شود.

    استفاده از حنا، خشکی مو و پوست سر را تشدید نمی‌کند، مگر در مواقعی که موها به خوبی آبکشی نشوند.

    محکم و ضخیم شدن تار و ریشه مو با سدر امکان پذیر است

    **ضماد برگ سدر و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن ، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است .

    ** شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند.

    **در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند.

    **سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند.

    ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

    سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند.

    خواص سدر و حنا برای مو

    **گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند،

    **ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود

    سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است.

    ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریبا یک فنجان آب گرم ترکیب کنید.

    آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود.

    موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملا با آب بشویید.

    روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

    سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد.

    افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد،

    برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند.

    – این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند.

    – در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

    شوره سر یکی از مشکلاتی است که علل بسیاری می‌تواند داشته باشد اما یکی از درمان‌هایی که می‌توان برای آن در نظر گرفت، سدر است.

    گیاه سدر صمغی دارد که می‌توان آن را در آب حل و روی سر استفاده کرد.

    این ترکیب در افرادی که شوره سر دارند اثری معجزه آسا دارد. اگر بخواهید می‌توانید از شامپوهای آماده سدر برای این مشکل استفاده کنید.

    طرز مصرف سدر به این صورت است که یک قاشق سدر را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و آن را به هم می‌زنیم تا کف کند.

    سپس فقط با کف و آب آن، سر را می‌شوییم.

    ذرات گیاه نباید در لابه لای مو برود؛ زیرا در این صورت در لای مو جمع شده، به سختی خارج می‌شوند و این خود باعث ریزش مو می‌گردد

    برگهای سدر را خشک کرده و پودر نموده و جهت شستشوی بدن و مو بکار می‌برند .

    برگ سدر حاوی تانن ، استرولهای گیاهی مانند بتاسیتوسترول ، بتاسیتوسترول گلوکزید و ساپونین ابلین لاکتون می‌باشد.

    ساپونین موجود در سدر عامل کف کنندگی در برگ سدر می‌باشد.

    ابلین لاکتون از دسته ساپونینهای استروئیدی است و به عنوان ماده اولیه برای تهیه هورمونهای استروئیدی می‌توان بکار برد.

    کنار با نام علمی‌Zizyphus درختی است به ارتفاع قریب به ۱۰ متر با شاخه‌های سفید تا خاکستری و برگهای قلبی شکل و کشیده با سه رگبرگ برجسته که گوشوارک آن به خار تبدیل شده‌است ، میوه این گیاه تخم مرغی شکل و زرد رنگ و خوراکی است .

    این درخت در مناطق مختلف جنوب ایران به کنار مرسوم است و در کتابها به نامهای کنار ، سدر ، سدره، منبل داوود، سنجد گرجی ، نیم ، ضال ، ببر و شجره النبق خوانده شده‌است.

    از قدیم از برگ سائیده درخت کنار بعنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده شده و هنوز هم استفاده از آن منداول است .

    برگ سائیده کنار «سدر» یا «کنار» نام دارد .

    پودر برگ سدر را تهیه نموده و یک قاشق رابا مقداری آب ولرم مخلوط کنید

    پس از نیم ساعت بعد از اینکه موهای خود را با شامپو دلخواه شستید این ترکیب را روی سر ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه آرام ماساژ دهید

    سپس سر خود را بشویید(بدون شامپو).

    اگر موهایتان خشک است میتوانید ۲ قطره روغن زیتون و اگر سرتان شوره دارد میتوانید دو قطره سرکه سفید به این محلول اضافه کنید.

    برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از ترکیب حنا، مورد و سدر استفاده کرد که ریشه مو را محکم می‌کند.

    حنا، مورد و سدر را به صورت ترکیبی می‌توان استفاده کرد اما برای اینکه حنا به سر رنگ ندهد بهتر است ۵۰ گرم حنا را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کرد.

    به این ترتیب در صورتی که موهای سفید داشته باشید این میزان استفاده از حنا آنها را قرمز نمی‌کند.

    این سه گیاه اثر ضدالتهابی دارند و از آنجا که افرادی که ریزش مو دارند معمولا پوست سرشان ملتهب است، این گیاهان در کاهش این التهاب موثر است.

    حنا و روغن حنا از جمله مواد گیاهی است که می‌تواند در تقویت مو بسیار موثر باشد.

    برگ‌های این گیاه خنک و تقویت‌کننده مو و پوست است.

    حنا ریشه مو را سفت می‌کند.

    روش استفاده از حنا به صورت موضعی است البته هنگام استفاده از حنا باید به جنس مو توجه شود چون ممکن است این ماده گیاهی مو را خشک کند.

    برای جلوگیری از خشکی مو می‌توان آن را با مواد دیگری مانند روغن بنفشه و روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد.

    بسته به‌شدت و ضعف و خشکی و چربی مو می‌توان حنا را هفته‌ای یک تا دو بار استفاده کرد.

    از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار و برطرف شدن لک صورت می‌شود.

    در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید.

    از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

    خواص سدر برای لک صورت

    برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید،

    سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند.

    لازم به ذکر است، با توجه به گران بودن روغن بادام تلخ، در صورت داشتن صرفه اقتصادی بیشتر، می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد.

    این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

    کمی سرکه و آب مخلوط کنید. حالا آنها را حسابی هم بزنید تا یکدست شود.

    حالا میتوانید آن را روی پوست مالیده و صبر کنید تا خشک شود.

    بعد با دست به صورت دورانی آن را ماساژ دهید.

    ماسک سدر و سرکه

    این ماسک باعث لایه برداری پوست شما می شود.

    برای از بین بردن جوش‌ ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی میتوانید از ماسک سدر و ماست استفاده کنید.

    برای تهیه ماسک سدر و ماست باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به آن اضافه کنید. خیلی ماست نریزید.

    فقط در حدی که شبیه خمیر شود. حالا آن را روی پوست مالیده و پس از مدتی بشویید.

    دعای روز سه شنبه / ذکر روز سه شنبه 🔥 دعای امروز / ذکر امروز

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    سوپ مرغ: طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی با جو پرک، ورمیشل / سوپ مرغ سرماخوردگی

    کتایون ریاحی : بیوگرافی / کتایون ریاحی و همسرش / جدیدترین اخبار و عکسها

    بیمه بیکاری ۹۹ و ۹۸: تشکیل پرونده، محل مراجعه، شرایط، عیدی، شکایت از کارفرما

    جشن سال نو چینی چیست؟ / سال نو چینی به نام چه حیوانی است

    شهرکرد: مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شهرکرد

    تعبیر خواب زایمان: زایمان مرد، زایمان دوقلو، زایمان دیگران / تعبیر بارداری و نوزاد

    یبوست چیست : علایم، عوارض و درمان قطعی و سریع یبوست در طب سنتی

    ساخت و ساز : توقف کلیه فعالیت‌ ها و عملیات ساختمانی تا پانزدهم فرودین ماه

    امتحانات پایان سال تحصیلی / تاریخ امتحانات نهایی و دبیرستانی‌ ها

    سی تی اسکن روده، بینی، مغز، قلب، شکم، ریه، کلیه / عوارض، مزایا

    سردرد: علت و درمان / سردرد پیشانی، پشت سر / انواع سردرد با تصویر و عکس

    آووکادو : خواص و مضرات/ خواص آووکادو برای پوست، مو، مردان / طعم و طرز خوردن

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    کالاهای اساسی : آخرین اخبار / قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان ۹۹

    مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و شاگرد تبریزیان آزاد شد؟ / آخرین اخبار

    مترو هشتگرد: وضعیت، زمان افتتاح / اخبار روز مترو شهر جدید هشتگرد

    اربعین ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: آیا امسال پیاده‎ روی اربعین برگزار خواهد شد

    پرسپولیس چند روز برای پرداخت طلب برانکو فرصت دارد؟

    دروازه بان اول پرسپولیس برای فصل بعد مشخص شد

    دیاباته: آخرین اخبار / سعادتمند: دیاباته از استقلال جدا نمی‌شود

    دریاچه ارومیه ۹۹ : وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر + علت خشک شدن

    دعا برای رفع سیل 🔥 دعا برای رفع سیل و بلا / دعا برای رفع سیلاب

    بورس / آخرین اخبار: شاخص بورس و پیش بینی / فرابورس / وضعیت بورس امروز

    سرطان مری: تشخیص، علائم، درمان، مراحل آخر، طول عمر / سرطان مری خوش خیم

    زندان / دعاى خلاصى از زندان / دعا برای آزادی زندانی / رهایی و نجات از زندان

    سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

    روز مادر ۹۹ / تاریخ روز مادر سال ۹۹ / روز مادر در سال ۱۳۹۹ / متن تبریک روز مادر

    به گزارش آلامتو ، حنا نه تنها یک رنگ‌دهنده طبیعی مو بلکه یک درمان گیاهی است که در مشکلات شایع، مٶثر واقع می­شود. حنا یک راه آرامش‌بخش برای نرم‌ کردن عمیق و استحکام‌بخشی مو است. استفاده منظم از آن، باعث جلوه و سلامت بافت مو می‌شود.

    حنا به نرم کردن و حفاظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک می­کند. حنا کراتین مو را سالم نگه می­دارد و میان روغن و رطوبت مو تعادل ایجاد می­کند. این گیاه خاصیت قابض، ضدباکتری و ضدقارچ دارد که به خوبی پوست سر را تمیز کرده و از آن مراقبت می­کند.

    حنا راهی ساده و طبیعی برای پنهان کردن موی سفید است. حنا حاوی تانیک‌اسید و گالیک اسید است که آن را برای رنگ دادن به مو مناسب می­کند. این گیاه، عاری از مواد شیمیایی است که تمام رطوبت پوست سر را جذب می‌کنند. در نتیجه، رنگ کردن مو با حنا باعث خشکی و آسیب مو نمی‌شود و در حقیقت مو سالم‌تر و مرطوب‌تر به نظر می­رسد.

    حنا به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضدباکتری، خشکی پوست سر را برطرف می‌کند. این گیاه رطوبت از دست رفته را باز می‌گرداند و در نتیجه مشکل شوره سر رفع می‌شود.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    اگر از ریزش شوره سر بر لباس‌ها ناراحت هستید و پوست سرتان بسیار خشک شده است، ترکیب حنا و شنبلیله به کنترل مشکل کمک می­کند. بدین منظور، یک قاشق غذاخوری شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید و سپس بصورت یک خمیر ورز دهید. کمی روغن خردل گرم کنید و چند برگ حنا در آن بندازید. زمانی که خنک شد، ذرات درشت را با صافی جدا کنید.

    خمیر شنبلیله را به روغن اضافه کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. قبل از شستن سر نیم ساعت صبر کنید. برای کسب بهترین نتیجه یک‌بار در هفته این‌کار را تکرار کنید.

    با برنامه‌های شلوغ و افزایش میزان استرس در زندگی ما، ریزش مو نیز در حال افزایش است. برای رفع این مشکل مواد طبیعی، حنا و روغن خردل قطعاً مفید واقع می‌شود. برای این ترکیب، مقداری روغن خردل و برگ حنا را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا ماست تازه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به درستی روی پوست سر ماساژ دهید، 30 دقیقه صبر کنید و سرتان را به خوبی بشویید.

    قطعاً موی شما برای کنترل آسیب و مقداری تغذیه به نرم‌کننده عمیق نیاز دارد. بدین منظور، یک شب حنا را در چای تازه دم‌شده سیاه یا چای سبز بخیسانید. می‌توانید کمی روغن اسانس دار یا تخم مرغ زده شده روی موهایتان بزنید و سپس بخش دوم ترکیب را روی سر پیاده کنید. قبل از شستن سر، حتما یک ساعت صبر کنید. این‌کار باعث حجم‌دهی، تقویت بافت و درخشش بیشتر موهای شما می­شود.

    حنا با ماست هم برای تجدید حایت مو موثر واقع می‌شود. می‌توانید با یک فنجان پودر حنای خشک و نصف فنجان ماست این ترکیب را تهیه کنید، آن را روی موها بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب خنک مو را بشویید و از یک شامپوی خیلی ملایم استفاده کنید.

    برای ماساژ سر که در رژیم معمولی مراقبت از مویتان مٶثر باشد، حنا و روغن خردل اثربخشی بالایی دارد. کمی روغن خردل بردارید و برگ حنای خشک به آن اضافه کنید. تا زمانی که برگ‌ها شروع به سوختن کنند، ترکیب را بجوشانید، سپس آن را از تور رد کنید تا صاف شود. صبر کنید روغن خنک شود. می‌توانید آن را در ظرفی محفوظ از هوا، نگهداری کنید.

    برای پنهان کردن موی سفید به شیوه سالم، حنا بهترین انتخاب است. در ابتدا آب را بجوشانید و دو قاشق غذاخوری آملای خشک و یک قاشق چای‌خوری چای سیاه و دو میخک اضافه کنید. این آب را صاف کنید و برای غلیظ شدن خمیر، حنا را به آن بیفزایید. یک شب یا حداقل دو ساعت صبر کنید سپس حنا را به مو بزنید.

    حنا با چای سیاه ترکیب بشع چ رنگی بدست میاد؟

    حنا برای مو واقعا عالیه.

    سلام. اینکه میگن رنگ موی حنا باعث سرطان خون میشه درسته؟

    سلام
    من ماسک حنا و ماست رو هم برای پوست صورت و هم برای مو استفاده کردم!خیلی خوبه!

    من اسمم حناست و واقعاً شگفت زده شدم از اینهمه فواید حنا برای پوست و مو.
    ترکیب ماست و حنا رو هم امتحان کردم و فوق العاده بود.




    توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم. با دلگرم همراه باشید.

    از جمله خواص حنا برای پوست صورت می‌توان به خاصیت ضدعفونی، خنک‌کننده، مسکن پوستی، مصلح مزاج پوست، رفع لکه‌های پوستی و جای جوش، درمان آفتاب‌سوختگی و پیشگیری از پیری پوست اشاره کرد. ترکیب حنا، ماست و گلاب ماسک مناسبی برای شفاف و روشن شدن پوست صورت است.

    درمان بیماری‌های پوستی ناشی از قارچ و عفونت یکی از مهمترین خواص حنا برای سلامت پوست است. استفاده از حنا به سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن عفونت کمک می‌کند و باعث نابودی باکتری‌های مضر بر روی پوست می‌شود. استفاده از خواص درمانی حنا به طور منظم، تاثیر زیادی در حذف باکتری‌ها و بیماری‌های قارچی پوست دارد.

    استفاده از حنا برای درمان جوش و آکنه مفید است و به از بین بردن جای جوش و محو آثار زخم بر روی پوست کمک می‌کند. همچنین استفاده از این گیاه برای درمان اگزمای پوستی ناشی از تغییر فصل بسیار موثر است. به این منظور گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    یکی ا ز خواص حنا برای پوست صورت کمک به درمان و بهبود آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی است. حنا دارای خاصیت نرم کنندگی است، همچنین خمیر حنا به عنوان یک ضد افتاب طبیعی عمل میکند و مانند پرده‌ای از رسیدن اشعه‌ مضر آفتاب به پوست جلوگیری می‌کند.

    گذاشتن حنا بر روی پوست صورت بر روی گردش جریان خون در پوست تاثیر گزاشته و باعث احساس خنکی و شادابی بر روی پوست صورت می‌شود. همچنین اگر شما، از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می‌برید، با استفاده از این خاصیت خنک کننده حنا می‌توانید آن را بهبود بخشید.

    حنا سفت‌‌کننده پوست است و در نتیجه استفاده از آن بر روی پوست صورت باعث استحکام پوست شده، از نازک شدن پوست که باعث بروز پیری زودرس و چین و چروک می‌شود، پیشگیری می‌کند.

    مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

    اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

    حنا + ماست کم چرب + گلاب

    برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری حنای بیرنگ و چند قطره گلاب را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از حمام روی صورت قرار دهید. بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود. پس از آن که مخلوط به خوبی جذب پوست شد، صورت خود را با ملایمت با آب ولرم بشورید. این ماسک زمانی تاثیر بینظیر خود را نشان می‌دهد که به طور مداوم در هر هفته دو مرتبه، از آن استفاده شود.

    حنا + نمک

    این ماسک برای درمان جوش و آکنه مفید است. به این منظور 2 قاشق غذاخوری حنا را با یک قاشق غذاخوری نمک دریا و به همراه مقداری آب ترکیب کرده و 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

    حنا + آبلیمو + ماست

    دو قاشق غذاخوری حنا را با دو قاشق غذاخوری ماست و آبلیمو مخلوط کنید و به آن کمی آب اضافه کنید. این ماسک را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

    نکات احتیاطی در مورد مصرف حنا

    از جمله خواص حنا برای پوست صورت می توان به خاصیت ضدعفونی، خنک کننده، مسکن پوستی، مصلح مزاج پوست، رفع لکه های پوستی و جای جوش، درمان آفتاب سوختگی و پیشگیری از پیری پوست اشاره کرد.

    – برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری حنای بیرنگ و چند قطره گلاب را با یکدیگر ترکیب کنید.

    این ترکیب را به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از حمام روی صورت قرار دهید.

    بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    پس از آن که مخلوط به خوبی جذب پوست شد، صورت خود را با ملایمت با آب ولرم بشورید.

    این ماسک زمانی تاثیر بینظیر خود را نشان می دهد که به طور مداوم در هر هفته دو مرتبه، از آن استفاده شود.

    حنا + نمک این ماسک برای درمان جوش و آکنه مفید است.

    به این منظور 2 قاشق غذاخوری حنا را با یک قاشق غذاخوری نمک دریا و به همراه مقداری آب ترکیب کرده و 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

    حنا + آبلیمو + ماستدو قاشق غذاخوری حنا را با دو قاشق غذاخوری ماست و آبلیمو مخلوط کنید و به آن کمی آب اضافه کنید.

    این ماسک را 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم بشویید.

    نکات احتیاطی در مورد مصرف حنا پودر حنا می تواند در برخی افراد موجب تحریکات پوستی شود.

    هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم تر و…

    هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا  در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم تر و محکم تر می کند.

    فواید استفاده از حنا برای موحنا  یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می کند. علاوه بر آن اثرات آلودگی بر روی مو و خشکی بیش از حد بعلت استفاده از سشوار را از بین می برد. در آخر ذکر توجه داشته باشید که حنا مانع از سفیدی زودرس مو می شود.

    خواص نرم کنندگی حناحنا  یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است. ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

    اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید. همچنین می توانید با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خاصیت آن را افزایش دهید. این ماده نه تنها موی شما را محکم و سالم می کند بلکه درخشندگی زیبایی به آنها می بخشد.

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو

    راهنمای استفاده از حنااگر از حنا با هدف رشد موهایتان استفاده می کنید باید آن را بصورت روغن و بطور منظم به کف سر خود بمالید. روش های زیر را دنبال کنید تا روغن حنا بدست آید.

    ـ ۴/۱ لیتر روغن خردل را در یک ظرف گرم کنید.

    ـ تعدادی برگ حنا را خرد کنید و درون ظرفی که روغن خردل در آن است ، بریزید.( برگ حنا در عطاری یافت می شود.)

    ـ زمان دهید تا این مخلوط بجوشد.

    ـ زمانیکه مخلوط قهوه ای مایل به قرمز شد شعله را خاموش کنید.

    ـ قبل از اینکه آن را از صافی رد کنید چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط سرد شود.

    ـ آن را از صافی رد کنید ودرون یک بطری بریزید.

    ـ زمانیکه می خواهید آن را بر روی پوست سرتان بمالید ، این روغن را با ماست و آبلیمو مخلوط نمایید.( مقدار روغن بستگی به طول موهایتان دارد.)

    ـ بمدت دو ساعت بگذارید روی سرتان بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

    مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گرانقیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.

    برگرفته از مه شو

    نام (اجباری)

    ایمیل (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

    مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار


    آیا به پودر های دکلره حساسیت داشته و پوست سرتان دچار سوزش می شود؟ سایت آرایشگری یکسری راه حل جهت…

    گرفتن قیچی به دست می تواند یک تمرین خلاقیت سازنده، صرفه جویی در وقت و حتی پول و جولوگیری از ظاهر…

    حنا امروزه نه تنها در ایران، بلکه در بزرگ‌ترین مراکز زیبایی اروپا و آمریکا هم به یکی از مواد…

    انواع واریاسیون : سبز : این واریاسیون توانایی خنثی کردن رنگ قرمز را دارد. زرد : با تمام رنگ ها و…

    فرمول رنگ موی قهوه ای نسکافه ای بدون دکلره بلوند نسکافه ای تیر.6.47 1/3 بلوند طلایی خیلی روشن G8…

    اگر موهایتان را از قبل حنا گذاشته اید همانند موهای طبیعی نمی توانید آنها را رنگ کنید . سایت…

    یکی از اکتشفات گذشتگان استفاده از سرکه سیب برای مو می باشد و به این نتیجه رسیدند باعث نرمی، صاف و…

    رنگ موی دودی زیتونی به تنهایی زیبایی خاصی دارد و در کنار آن هایلایت کردن آن، زیباییش را دو برابر…

    دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو
    ترکیب حنا و ماست و آبلیمو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *