تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

دوره مقدماتی php
تاثیر فلفل قرمز بر لاغری
تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– فلفل تند یا فلفل قرمز ، گرمای خود را از ترکیب شیمیایی روغنی بنام کپسایسین می گیرد، که این ماده ابتدا در غشا محیطی دانه ها دیده می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی انسان ها و حیوانات انجام شده است، کپسایسین باعث ایجاد گرمای بیشتر شده و تحت فرایندی بدن کالری را تبدیل به گرما می کند تا برای سوخت بدن استفاده شود. در ادامه به خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

تاثیر کپسایسین جزئی است و به تنهایی با خوردن فلفل متابولیسم شما افزایش نمی یابد و کاهش وزنی هم نخواهید داشت. برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری دریافتی تان با مقدار کالری که در طی فعالیت های فیزیکی روزانه می سوزانید در تعادل باشد.

حتی اگر خواص فلفل قرمز نقش اساسی در کاهش وزن نداشته باشد، فلفل قرمز را از رژیم غذایی خود کنار نگذارید. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

دوره مقدماتی php

گرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود تا اثر کاهش اشتها کپسایسین تایید شود. کپساسین موجود در فلفل قرمز همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری دارد. کرم کپساسین (کرم فلفل قرمز) می تواند علائم آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد و حتی مسکنی برای مشکلاتی پوستی نظیر پسوریازیس است.

پودر فلفل قرمز از خورد کردن فلفل قرمز بدست می آید که سطح انسولین تولیدی بعد از غذا را کاهش می دهد. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده بود، محققین کشف کردند که رژیم پر ادویه و تند باعث کاهش سطح انسولین در مقایسه با رژیم لاغری می شود.

اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا پایین است مسلما احساس گرسنگی شما هنوز رفع نشده است. افزایش احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید و لاغر بشوید.

کپسایسین در پودر فلفل قرمز وجود دارد و حساسیت فصلی ایجاد می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی به چاپ رسید، تایید کرد که کپسایسین میزان چربی سوزی در بدن  و مصرف انرژی و کالری را افزایش می دهد.

کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود بلکه با کمی ورزش کمک می کند تا وزن شما حفظ شود. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله ی تغذیه انگلستان چاپ شده بود، محققین کشف کرده اند که خوردن کپسایسین ضمن حفظ وزن، چرخه ی سوختن چربی را نگه می دارد. در این آزمایش ۱۳۵ میلی گرم روزانه کپسایسین به افراد تحت آزمایش در دوره ی ۳ ماهه داده شد.

شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف از سوپ گرفته تا دسر نظیر کلوچه ها استفاده کنید. بعضی از افراد از فلفل قرمز در رژیم غذای استفاده می کنند به هدف اینکه بتوانند کاهش وزن داشته باشند، اما این هدف مسلما به تنهایی با خوردن فلفل به نتیجه نخواهد رسید. فواید متابولیک خوردن فلفل قرمز کم و محدود است.

متابولیسم و نقش اساسی در کاهش وزن : افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند اغلب بدنبال روشی برای افزایش متابولیسم بدن هستند. چون در صورت افزایش متابولیسم بدن، امکان سوزاندن کالری بدن شما بیشتر شده و چربی های بدن شما بیشتر سوزانده می شود. میزان سوخت ساز پایه بدن با خوردن فلفل قرمز افزایش می یابد اما به تنهایی این عامل باعث کاهش وزن نخواهد شد.

روشی سالم تر برای کاهش وزن تمرینات مقاومتی است که عضلات متابولیسم فعال تری نسبت به چربی ها پیدا خواهند کرد. با افزایش حجم عضلانی بدن، متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد.

متابولیسم و افزایش وزن : با توجه به تحقیقاتی که در وزارت ورزش آمریکا انجام شد، برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم عوامل زیادی دخیل هستند نظیر سن و جنسیت. زنان متابولیسم به نسبت کمتری در مقایسه با مردان دارند. با افزایش سن متابولیسم شما کمتر می شود. افرادی که متابولیسم کند تری دارند چربی بیشتری نسبت به بافت عضلانی دارند. اگر شما بی دلیل وزنتان افزایش پیدا کرد ممکن است دچار مشکلات پزشکی نظیر اختلال تیروئید باشید که متابولیسم بدن شما را کاهش داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

بطور کلی در افزایش وزن عوامل زیادی دخیل هستند. هر ۳۵۰۰ کالری دریافتی معادل با تقریبا نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین اگر شما ۵۰۰ کالری بیش از مقدار مصرفی روزانه دریافت کنید و با فعالیت فیزیکی نظیر ورزش این مقدار اضافی را نسوزانید در طول هفته نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که از فلفل قرمز می توان به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرفه کردن و سرماخوردگی استفاده نمود. ترکیبی از یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل با یک قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب برای کاهش خلط و گرفتگی سینه مناسب و تسکین دهنده ی التهاب گلو است.

 

طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

پودر فلفل قرمز و تند از خورد شده فلفل قرمز بدست می آید. ماده ای که به فلفل، تندی می دهد کپسایسین و افشره ی موجود در آن است. مطالعاتی که در مرکز پزشکی سدار-سینای انجام شده بود پیشنهاد می دهد که کپسایسین برای سلامتی علی الخصوص سرطان پروستات مفید است. اما زمانی که بیش از حد فلفل بخوریم ممکن است این افراط ایجاد عوارضی نظیر حساسیت و خارش بکند.

قبل از این که کپسایسین وارد بدن شما شود، ابتدا از مسیر دهان شما عبور می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. کپسایسین باعث ایجاد سوزش در غشا مخاطی شده و حسگر های چشایی شما را خواهد سوزاند.

برای کاهش این سوزش دهان دانشگاه سلامت میشیگان توصیه می کند که موز بخورید. برای جلوگیری از سوزش غشا مخاطی، دستانتان را با سرکه بعد از تماس با فلفل بشویید. اگر امکان دارد از دستکش استفاده کنید تا با اثر کپسایسین مقابله کنید.

گرمای تولید شده توسط کپسایسین در صورت رسیدن فلفل به معده و تداخل با دیگر اسیدها ممکن است باعث رفلاکس و احساس سوزش در معده شود. همچنین حالت تهوع یکی دیگر از علائم محسوب می شود. خواص فلفل قر

زمانی کپسایسین سابقه منفی داشت، که گفته می شد باعث زخم معده می شود اما تحقیقات ثابت کرد فلفل قرمز درد زخم معده را شدیدتر می کند اما باعث پیشرفت زخم معده نمی شود. همانگونه که فلفل قرمز وارد و خارج بدن ما می شود ممکن است همراه با درد و اسهال اسیدی باشد. هرچه بیشتر فلفل بخورید امکان دارد این علائم بیشتر شوند. خواص فلفل قر

در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله ی اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید. اگر شما مستعد مشکلات برونشیت هستید باید از فلفل قرمز دوری کنید، اما اگر ناخواسته و ناگهانی فلفل قرمز خوردید، آنتی هیستامین ها بعضی وقت ها کمک کننده هستند. خواص فلفل قر

تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

توجه داشته باشید که برای همه افراد خوردن فلفل قرمز توصیه نمی شود. اگر شما از سوزش معده و یا رفلاکس اسیدی (ترش کردن) رنج می برید، خوردن غذاهای پر ادویه می تواند وضعیت شما را بدتر کند. همچنین حتما به غذاهای کم کالری فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما به غذاهای پر کالری فلفل و ادویه اضافه کنید، مطمئنا سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

فراموش نکنید، همه ی مشکلات ایجاد شده با فلفل قرمز از خوردن آن بوجود نمی آید. اگر شما از فلفل قرمز در غذایتان استفاده می کنید و در همین حین مقداری از آن به چشم شما برسد نتیجه ی بسیار دردناک دارد و ممکن است بشدت ایجاد قرمزی و حتی خونریزی چشمی می کند.

در حین کار با محصولات کپسایسین دار مانند فلفل قرمز به چشمانتان دست نزنید. از دست کش استفاده کنید چون در صورت باقی ماندن مقداری فلفل بر روی پوست شما ممکن است ایجاد عوارضی ناخوشایند نظیر آفتاب سوختگی بر روی پوست شما بکند.

زمانی که شما فلفل قرمز می خورید ممکن است احساس کنید که دهان تان می سوزد. جامعه ی شیمی امریکا پیشنهاد می کند که برای آرام کردن این احساس سوزش شیر بنوشید و یا پنیر کوتاژ مصرف کنید. کازئین موجود در لبنیات، با اثر کپسایسین  مقابله می کند و از روی زبان شما آن را پاک می کند. بطور مشابه غذاهای نشاسته ای مثل نان این احساس سوزش را تسکین می دهد.

خوردن بیش از حد فلفل قرمز برای افزایش متابولیزم بدن ممکن است مضر باشد. اگر شما عادت به خوردن غذاهای تند و پر ادویه ندارید، گلوی شما ممکن است ورم کند و نیاز به مصرف دارو پیدا کنید. در ادامه بدن شما ممکن است فلفل را به عنوان سم بشناسد و مجبور به بالا آوردن و استفراغ  شوید.

درمان سرماخوردگی با فلفل قرمز

نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

منبع:

www.livestrong.com

  • طرز تهیه یه لازانیای خوشمزه
  • طرز تهیه نان خانگی بدون فر + طرز تهیه نان تابه ای خانگی

    بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

    میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

    قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

    خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

    اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    مطالب پیشنهادی

    بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


    عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


    مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


    هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


    گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

    آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


    هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


    چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


    بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


    روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    نبض ما– فلفل تند یا فلفل قرمز ، گرمای خود را از ترکیب شیمیایی روغنی بنام کپسایسین می گیرد، که این ماده ابتدا در غشا محیطی دانه ها دیده می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی انسان ها و حیوانات انجام شده است، کپسایسین باعث ایجاد گرمای بیشتر شده و تحت فرایندی بدن کالری را تبدیل به گرما می کند تا برای سوخت بدن استفاده شود. در ادامه به خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

    تاثیر کپسایسین جزئی است و به تنهایی با خوردن فلفل متابولیسم شما افزایش نمی یابد و کاهش وزنی هم نخواهید داشت. برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری دریافتی تان با مقدار کالری که در طی فعالیت های فیزیکی روزانه می سوزانید در تعادل باشد.

    حتی اگر خواص فلفل قرمز نقش اساسی در کاهش وزن نداشته باشد، فلفل قرمز را از رژیم غذایی خود کنار نگذارید. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    گرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود تا اثر کاهش اشتها کپسایسین تایید شود. کپساسین موجود در فلفل قرمز همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری دارد. کرم کپساسین (کرم فلفل قرمز) می تواند علائم آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد و حتی مسکنی برای مشکلاتی پوستی نظیر پسوریازیس است.

    پودر فلفل قرمز از خورد کردن فلفل قرمز بدست می آید که سطح انسولین تولیدی بعد از غذا را کاهش می دهد. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده بود، محققین کشف کردند که رژیم پر ادویه و تند باعث کاهش سطح انسولین در مقایسه با رژیم لاغری می شود.

    اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا پایین است مسلما احساس گرسنگی شما هنوز رفع نشده است. افزایش احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید و لاغر بشوید.

    کپسایسین در پودر فلفل قرمز وجود دارد و حساسیت فصلی ایجاد می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی به چاپ رسید، تایید کرد که کپسایسین میزان چربی سوزی در بدن  و مصرف انرژی و کالری را افزایش می دهد.

    کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود بلکه با کمی ورزش کمک می کند تا وزن شما حفظ شود. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله ی تغذیه انگلستان چاپ شده بود، محققین کشف کرده اند که خوردن کپسایسین ضمن حفظ وزن، چرخه ی سوختن چربی را نگه می دارد. در این آزمایش ۱۳۵ میلی گرم روزانه کپسایسین به افراد تحت آزمایش در دوره ی ۳ ماهه داده شد.

    شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف از سوپ گرفته تا دسر نظیر کلوچه ها استفاده کنید. بعضی از افراد از فلفل قرمز در رژیم غذای استفاده می کنند به هدف اینکه بتوانند کاهش وزن داشته باشند، اما این هدف مسلما به تنهایی با خوردن فلفل به نتیجه نخواهد رسید. فواید متابولیک خوردن فلفل قرمز کم و محدود است.

    متابولیسم و نقش اساسی در کاهش وزن : افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند اغلب بدنبال روشی برای افزایش متابولیسم بدن هستند. چون در صورت افزایش متابولیسم بدن، امکان سوزاندن کالری بدن شما بیشتر شده و چربی های بدن شما بیشتر سوزانده می شود. میزان سوخت ساز پایه بدن با خوردن فلفل قرمز افزایش می یابد اما به تنهایی این عامل باعث کاهش وزن نخواهد شد.

    روشی سالم تر برای کاهش وزن تمرینات مقاومتی است که عضلات متابولیسم فعال تری نسبت به چربی ها پیدا خواهند کرد. با افزایش حجم عضلانی بدن، متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد.

    متابولیسم و افزایش وزن : با توجه به تحقیقاتی که در وزارت ورزش آمریکا انجام شد، برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم عوامل زیادی دخیل هستند نظیر سن و جنسیت. زنان متابولیسم به نسبت کمتری در مقایسه با مردان دارند. با افزایش سن متابولیسم شما کمتر می شود. افرادی که متابولیسم کند تری دارند چربی بیشتری نسبت به بافت عضلانی دارند. اگر شما بی دلیل وزنتان افزایش پیدا کرد ممکن است دچار مشکلات پزشکی نظیر اختلال تیروئید باشید که متابولیسم بدن شما را کاهش داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

    بطور کلی در افزایش وزن عوامل زیادی دخیل هستند. هر ۳۵۰۰ کالری دریافتی معادل با تقریبا نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین اگر شما ۵۰۰ کالری بیش از مقدار مصرفی روزانه دریافت کنید و با فعالیت فیزیکی نظیر ورزش این مقدار اضافی را نسوزانید در طول هفته نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد.

    برخی تحقیقات نشان می دهد که از فلفل قرمز می توان به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرفه کردن و سرماخوردگی استفاده نمود. ترکیبی از یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل با یک قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب برای کاهش خلط و گرفتگی سینه مناسب و تسکین دهنده ی التهاب گلو است.

     

    طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

    پودر فلفل قرمز و تند از خورد شده فلفل قرمز بدست می آید. ماده ای که به فلفل، تندی می دهد کپسایسین و افشره ی موجود در آن است. مطالعاتی که در مرکز پزشکی سدار-سینای انجام شده بود پیشنهاد می دهد که کپسایسین برای سلامتی علی الخصوص سرطان پروستات مفید است. اما زمانی که بیش از حد فلفل بخوریم ممکن است این افراط ایجاد عوارضی نظیر حساسیت و خارش بکند.

    قبل از این که کپسایسین وارد بدن شما شود، ابتدا از مسیر دهان شما عبور می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. کپسایسین باعث ایجاد سوزش در غشا مخاطی شده و حسگر های چشایی شما را خواهد سوزاند.

    برای کاهش این سوزش دهان دانشگاه سلامت میشیگان توصیه می کند که موز بخورید. برای جلوگیری از سوزش غشا مخاطی، دستانتان را با سرکه بعد از تماس با فلفل بشویید. اگر امکان دارد از دستکش استفاده کنید تا با اثر کپسایسین مقابله کنید.

    گرمای تولید شده توسط کپسایسین در صورت رسیدن فلفل به معده و تداخل با دیگر اسیدها ممکن است باعث رفلاکس و احساس سوزش در معده شود. همچنین حالت تهوع یکی دیگر از علائم محسوب می شود. خواص فلفل قر

    زمانی کپسایسین سابقه منفی داشت، که گفته می شد باعث زخم معده می شود اما تحقیقات ثابت کرد فلفل قرمز درد زخم معده را شدیدتر می کند اما باعث پیشرفت زخم معده نمی شود. همانگونه که فلفل قرمز وارد و خارج بدن ما می شود ممکن است همراه با درد و اسهال اسیدی باشد. هرچه بیشتر فلفل بخورید امکان دارد این علائم بیشتر شوند. خواص فلفل قر

    در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله ی اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید. اگر شما مستعد مشکلات برونشیت هستید باید از فلفل قرمز دوری کنید، اما اگر ناخواسته و ناگهانی فلفل قرمز خوردید، آنتی هیستامین ها بعضی وقت ها کمک کننده هستند. خواص فلفل قر

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    توجه داشته باشید که برای همه افراد خوردن فلفل قرمز توصیه نمی شود. اگر شما از سوزش معده و یا رفلاکس اسیدی (ترش کردن) رنج می برید، خوردن غذاهای پر ادویه می تواند وضعیت شما را بدتر کند. همچنین حتما به غذاهای کم کالری فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما به غذاهای پر کالری فلفل و ادویه اضافه کنید، مطمئنا سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

    فراموش نکنید، همه ی مشکلات ایجاد شده با فلفل قرمز از خوردن آن بوجود نمی آید. اگر شما از فلفل قرمز در غذایتان استفاده می کنید و در همین حین مقداری از آن به چشم شما برسد نتیجه ی بسیار دردناک دارد و ممکن است بشدت ایجاد قرمزی و حتی خونریزی چشمی می کند.

    در حین کار با محصولات کپسایسین دار مانند فلفل قرمز به چشمانتان دست نزنید. از دست کش استفاده کنید چون در صورت باقی ماندن مقداری فلفل بر روی پوست شما ممکن است ایجاد عوارضی ناخوشایند نظیر آفتاب سوختگی بر روی پوست شما بکند.

    زمانی که شما فلفل قرمز می خورید ممکن است احساس کنید که دهان تان می سوزد. جامعه ی شیمی امریکا پیشنهاد می کند که برای آرام کردن این احساس سوزش شیر بنوشید و یا پنیر کوتاژ مصرف کنید. کازئین موجود در لبنیات، با اثر کپسایسین  مقابله می کند و از روی زبان شما آن را پاک می کند. بطور مشابه غذاهای نشاسته ای مثل نان این احساس سوزش را تسکین می دهد.

    خوردن بیش از حد فلفل قرمز برای افزایش متابولیزم بدن ممکن است مضر باشد. اگر شما عادت به خوردن غذاهای تند و پر ادویه ندارید، گلوی شما ممکن است ورم کند و نیاز به مصرف دارو پیدا کنید. در ادامه بدن شما ممکن است فلفل را به عنوان سم بشناسد و مجبور به بالا آوردن و استفراغ  شوید.

    درمان سرماخوردگی با فلفل قرمز

    نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

    منبع:

    www.livestrong.com

  • سایت شرکت پاناتین پارس
  • طرز تهیه نان خانگی بدون فر + طرز تهیه نان تابه ای خانگی

    بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

    میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

    قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

    خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

    اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    مطالب پیشنهادی

    بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


    عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


    مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


    هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


    گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

    آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


    هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


    چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


    بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


    روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    نبض ما– فلفل تند یا فلفل قرمز ، گرمای خود را از ترکیب شیمیایی روغنی بنام کپسایسین می گیرد، که این ماده ابتدا در غشا محیطی دانه ها دیده می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی انسان ها و حیوانات انجام شده است، کپسایسین باعث ایجاد گرمای بیشتر شده و تحت فرایندی بدن کالری را تبدیل به گرما می کند تا برای سوخت بدن استفاده شود. در ادامه به خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

    تاثیر کپسایسین جزئی است و به تنهایی با خوردن فلفل متابولیسم شما افزایش نمی یابد و کاهش وزنی هم نخواهید داشت. برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری دریافتی تان با مقدار کالری که در طی فعالیت های فیزیکی روزانه می سوزانید در تعادل باشد.

    حتی اگر خواص فلفل قرمز نقش اساسی در کاهش وزن نداشته باشد، فلفل قرمز را از رژیم غذایی خود کنار نگذارید. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    گرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود تا اثر کاهش اشتها کپسایسین تایید شود. کپساسین موجود در فلفل قرمز همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری دارد. کرم کپساسین (کرم فلفل قرمز) می تواند علائم آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد و حتی مسکنی برای مشکلاتی پوستی نظیر پسوریازیس است.

    پودر فلفل قرمز از خورد کردن فلفل قرمز بدست می آید که سطح انسولین تولیدی بعد از غذا را کاهش می دهد. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده بود، محققین کشف کردند که رژیم پر ادویه و تند باعث کاهش سطح انسولین در مقایسه با رژیم لاغری می شود.

    اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا پایین است مسلما احساس گرسنگی شما هنوز رفع نشده است. افزایش احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید و لاغر بشوید.

    کپسایسین در پودر فلفل قرمز وجود دارد و حساسیت فصلی ایجاد می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی به چاپ رسید، تایید کرد که کپسایسین میزان چربی سوزی در بدن  و مصرف انرژی و کالری را افزایش می دهد.

    کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود بلکه با کمی ورزش کمک می کند تا وزن شما حفظ شود. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله ی تغذیه انگلستان چاپ شده بود، محققین کشف کرده اند که خوردن کپسایسین ضمن حفظ وزن، چرخه ی سوختن چربی را نگه می دارد. در این آزمایش ۱۳۵ میلی گرم روزانه کپسایسین به افراد تحت آزمایش در دوره ی ۳ ماهه داده شد.

    شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف از سوپ گرفته تا دسر نظیر کلوچه ها استفاده کنید. بعضی از افراد از فلفل قرمز در رژیم غذای استفاده می کنند به هدف اینکه بتوانند کاهش وزن داشته باشند، اما این هدف مسلما به تنهایی با خوردن فلفل به نتیجه نخواهد رسید. فواید متابولیک خوردن فلفل قرمز کم و محدود است.

    متابولیسم و نقش اساسی در کاهش وزن : افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند اغلب بدنبال روشی برای افزایش متابولیسم بدن هستند. چون در صورت افزایش متابولیسم بدن، امکان سوزاندن کالری بدن شما بیشتر شده و چربی های بدن شما بیشتر سوزانده می شود. میزان سوخت ساز پایه بدن با خوردن فلفل قرمز افزایش می یابد اما به تنهایی این عامل باعث کاهش وزن نخواهد شد.

    روشی سالم تر برای کاهش وزن تمرینات مقاومتی است که عضلات متابولیسم فعال تری نسبت به چربی ها پیدا خواهند کرد. با افزایش حجم عضلانی بدن، متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد.

    متابولیسم و افزایش وزن : با توجه به تحقیقاتی که در وزارت ورزش آمریکا انجام شد، برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم عوامل زیادی دخیل هستند نظیر سن و جنسیت. زنان متابولیسم به نسبت کمتری در مقایسه با مردان دارند. با افزایش سن متابولیسم شما کمتر می شود. افرادی که متابولیسم کند تری دارند چربی بیشتری نسبت به بافت عضلانی دارند. اگر شما بی دلیل وزنتان افزایش پیدا کرد ممکن است دچار مشکلات پزشکی نظیر اختلال تیروئید باشید که متابولیسم بدن شما را کاهش داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

    بطور کلی در افزایش وزن عوامل زیادی دخیل هستند. هر ۳۵۰۰ کالری دریافتی معادل با تقریبا نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین اگر شما ۵۰۰ کالری بیش از مقدار مصرفی روزانه دریافت کنید و با فعالیت فیزیکی نظیر ورزش این مقدار اضافی را نسوزانید در طول هفته نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد.

    برخی تحقیقات نشان می دهد که از فلفل قرمز می توان به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرفه کردن و سرماخوردگی استفاده نمود. ترکیبی از یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل با یک قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب برای کاهش خلط و گرفتگی سینه مناسب و تسکین دهنده ی التهاب گلو است.

     

    طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

    پودر فلفل قرمز و تند از خورد شده فلفل قرمز بدست می آید. ماده ای که به فلفل، تندی می دهد کپسایسین و افشره ی موجود در آن است. مطالعاتی که در مرکز پزشکی سدار-سینای انجام شده بود پیشنهاد می دهد که کپسایسین برای سلامتی علی الخصوص سرطان پروستات مفید است. اما زمانی که بیش از حد فلفل بخوریم ممکن است این افراط ایجاد عوارضی نظیر حساسیت و خارش بکند.

    قبل از این که کپسایسین وارد بدن شما شود، ابتدا از مسیر دهان شما عبور می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. کپسایسین باعث ایجاد سوزش در غشا مخاطی شده و حسگر های چشایی شما را خواهد سوزاند.

    برای کاهش این سوزش دهان دانشگاه سلامت میشیگان توصیه می کند که موز بخورید. برای جلوگیری از سوزش غشا مخاطی، دستانتان را با سرکه بعد از تماس با فلفل بشویید. اگر امکان دارد از دستکش استفاده کنید تا با اثر کپسایسین مقابله کنید.

    گرمای تولید شده توسط کپسایسین در صورت رسیدن فلفل به معده و تداخل با دیگر اسیدها ممکن است باعث رفلاکس و احساس سوزش در معده شود. همچنین حالت تهوع یکی دیگر از علائم محسوب می شود. خواص فلفل قر

    زمانی کپسایسین سابقه منفی داشت، که گفته می شد باعث زخم معده می شود اما تحقیقات ثابت کرد فلفل قرمز درد زخم معده را شدیدتر می کند اما باعث پیشرفت زخم معده نمی شود. همانگونه که فلفل قرمز وارد و خارج بدن ما می شود ممکن است همراه با درد و اسهال اسیدی باشد. هرچه بیشتر فلفل بخورید امکان دارد این علائم بیشتر شوند. خواص فلفل قر

    در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله ی اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید. اگر شما مستعد مشکلات برونشیت هستید باید از فلفل قرمز دوری کنید، اما اگر ناخواسته و ناگهانی فلفل قرمز خوردید، آنتی هیستامین ها بعضی وقت ها کمک کننده هستند. خواص فلفل قر

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    توجه داشته باشید که برای همه افراد خوردن فلفل قرمز توصیه نمی شود. اگر شما از سوزش معده و یا رفلاکس اسیدی (ترش کردن) رنج می برید، خوردن غذاهای پر ادویه می تواند وضعیت شما را بدتر کند. همچنین حتما به غذاهای کم کالری فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما به غذاهای پر کالری فلفل و ادویه اضافه کنید، مطمئنا سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

    فراموش نکنید، همه ی مشکلات ایجاد شده با فلفل قرمز از خوردن آن بوجود نمی آید. اگر شما از فلفل قرمز در غذایتان استفاده می کنید و در همین حین مقداری از آن به چشم شما برسد نتیجه ی بسیار دردناک دارد و ممکن است بشدت ایجاد قرمزی و حتی خونریزی چشمی می کند.

    در حین کار با محصولات کپسایسین دار مانند فلفل قرمز به چشمانتان دست نزنید. از دست کش استفاده کنید چون در صورت باقی ماندن مقداری فلفل بر روی پوست شما ممکن است ایجاد عوارضی ناخوشایند نظیر آفتاب سوختگی بر روی پوست شما بکند.

    زمانی که شما فلفل قرمز می خورید ممکن است احساس کنید که دهان تان می سوزد. جامعه ی شیمی امریکا پیشنهاد می کند که برای آرام کردن این احساس سوزش شیر بنوشید و یا پنیر کوتاژ مصرف کنید. کازئین موجود در لبنیات، با اثر کپسایسین  مقابله می کند و از روی زبان شما آن را پاک می کند. بطور مشابه غذاهای نشاسته ای مثل نان این احساس سوزش را تسکین می دهد.

    خوردن بیش از حد فلفل قرمز برای افزایش متابولیزم بدن ممکن است مضر باشد. اگر شما عادت به خوردن غذاهای تند و پر ادویه ندارید، گلوی شما ممکن است ورم کند و نیاز به مصرف دارو پیدا کنید. در ادامه بدن شما ممکن است فلفل را به عنوان سم بشناسد و مجبور به بالا آوردن و استفراغ  شوید.

    درمان سرماخوردگی با فلفل قرمز

    نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

    منبع:

    www.livestrong.com

  • بهترين قرص چاقي چيست
  • طرز تهیه نان خانگی بدون فر + طرز تهیه نان تابه ای خانگی

    بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

    میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

    قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

    خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

    اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    مطالب پیشنهادی

    بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


    عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


    مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


    هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


    گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

    آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


    هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


    چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


    بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


    روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

    نبض ما– فلفل تند یا فلفل قرمز ، گرمای خود را از ترکیب شیمیایی روغنی بنام کپسایسین می گیرد، که این ماده ابتدا در غشا محیطی دانه ها دیده می شود. طبق تحقیقاتی که بر روی انسان ها و حیوانات انجام شده است، کپسایسین باعث ایجاد گرمای بیشتر شده و تحت فرایندی بدن کالری را تبدیل به گرما می کند تا برای سوخت بدن استفاده شود. در ادامه به خواص فلفل قرمز اشاره خواهیم کرد.

    تاثیر کپسایسین جزئی است و به تنهایی با خوردن فلفل متابولیسم شما افزایش نمی یابد و کاهش وزنی هم نخواهید داشت. برای کاهش وزن شما باید مقدار کالری دریافتی تان با مقدار کالری که در طی فعالیت های فیزیکی روزانه می سوزانید در تعادل باشد.

    حتی اگر خواص فلفل قرمز نقش اساسی در کاهش وزن نداشته باشد، فلفل قرمز را از رژیم غذایی خود کنار نگذارید. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به شما کمک می کند تا احساس سیری پیدا کنید، زمانی که شما احساس سیر شدن داشته باشید، شما بیش از حد غذا نمی خورید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    گرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود تا اثر کاهش اشتها کپسایسین تایید شود. کپساسین موجود در فلفل قرمز همچنین کاربرد های پزشکی بسیاری دارد. کرم کپساسین (کرم فلفل قرمز) می تواند علائم آرتروز و فیبرومیالژیا را کاهش دهد و حتی مسکنی برای مشکلاتی پوستی نظیر پسوریازیس است.

    پودر فلفل قرمز از خورد کردن فلفل قرمز بدست می آید که سطح انسولین تولیدی بعد از غذا را کاهش می دهد. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده بود، محققین کشف کردند که رژیم پر ادویه و تند باعث کاهش سطح انسولین در مقایسه با رژیم لاغری می شود.

    اگر قند خون شما بعد از خوردن غذا پایین است مسلما احساس گرسنگی شما هنوز رفع نشده است. افزایش احساس سیری به شما کمک می کند تا کالری کمتری دریافت کنید و لاغر بشوید.

    کپسایسین در پودر فلفل قرمز وجود دارد و حساسیت فصلی ایجاد می کند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی به چاپ رسید، تایید کرد که کپسایسین میزان چربی سوزی در بدن  و مصرف انرژی و کالری را افزایش می دهد.

    کپسایسین موجود در پودر فلفل قرمز نه تنها باعث کاهش وزن شما می شود بلکه با کمی ورزش کمک می کند تا وزن شما حفظ شود. با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله ی تغذیه انگلستان چاپ شده بود، محققین کشف کرده اند که خوردن کپسایسین ضمن حفظ وزن، چرخه ی سوختن چربی را نگه می دارد. در این آزمایش ۱۳۵ میلی گرم روزانه کپسایسین به افراد تحت آزمایش در دوره ی ۳ ماهه داده شد.

    شما می توانید فلفل قرمز را در غذاهای مختلف از سوپ گرفته تا دسر نظیر کلوچه ها استفاده کنید. بعضی از افراد از فلفل قرمز در رژیم غذای استفاده می کنند به هدف اینکه بتوانند کاهش وزن داشته باشند، اما این هدف مسلما به تنهایی با خوردن فلفل به نتیجه نخواهد رسید. فواید متابولیک خوردن فلفل قرمز کم و محدود است.

    متابولیسم و نقش اساسی در کاهش وزن : افرادی که بدنبال کاهش وزن هستند اغلب بدنبال روشی برای افزایش متابولیسم بدن هستند. چون در صورت افزایش متابولیسم بدن، امکان سوزاندن کالری بدن شما بیشتر شده و چربی های بدن شما بیشتر سوزانده می شود. میزان سوخت ساز پایه بدن با خوردن فلفل قرمز افزایش می یابد اما به تنهایی این عامل باعث کاهش وزن نخواهد شد.

    روشی سالم تر برای کاهش وزن تمرینات مقاومتی است که عضلات متابولیسم فعال تری نسبت به چربی ها پیدا خواهند کرد. با افزایش حجم عضلانی بدن، متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد.

    متابولیسم و افزایش وزن : با توجه به تحقیقاتی که در وزارت ورزش آمریکا انجام شد، برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم عوامل زیادی دخیل هستند نظیر سن و جنسیت. زنان متابولیسم به نسبت کمتری در مقایسه با مردان دارند. با افزایش سن متابولیسم شما کمتر می شود. افرادی که متابولیسم کند تری دارند چربی بیشتری نسبت به بافت عضلانی دارند. اگر شما بی دلیل وزنتان افزایش پیدا کرد ممکن است دچار مشکلات پزشکی نظیر اختلال تیروئید باشید که متابولیسم بدن شما را کاهش داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

    بطور کلی در افزایش وزن عوامل زیادی دخیل هستند. هر ۳۵۰۰ کالری دریافتی معادل با تقریبا نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین اگر شما ۵۰۰ کالری بیش از مقدار مصرفی روزانه دریافت کنید و با فعالیت فیزیکی نظیر ورزش این مقدار اضافی را نسوزانید در طول هفته نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه خواهد شد.

    برخی تحقیقات نشان می دهد که از فلفل قرمز می توان به عنوان یک درمان خانگی موثر برای سرفه کردن و سرماخوردگی استفاده نمود. ترکیبی از یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز و زنجبیل با یک قاشق غذاخوری عسل و سرکه سیب برای کاهش خلط و گرفتگی سینه مناسب و تسکین دهنده ی التهاب گلو است.

     

    طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

    پودر فلفل قرمز و تند از خورد شده فلفل قرمز بدست می آید. ماده ای که به فلفل، تندی می دهد کپسایسین و افشره ی موجود در آن است. مطالعاتی که در مرکز پزشکی سدار-سینای انجام شده بود پیشنهاد می دهد که کپسایسین برای سلامتی علی الخصوص سرطان پروستات مفید است. اما زمانی که بیش از حد فلفل بخوریم ممکن است این افراط ایجاد عوارضی نظیر حساسیت و خارش بکند.

    قبل از این که کپسایسین وارد بدن شما شود، ابتدا از مسیر دهان شما عبور می کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. کپسایسین باعث ایجاد سوزش در غشا مخاطی شده و حسگر های چشایی شما را خواهد سوزاند.

    برای کاهش این سوزش دهان دانشگاه سلامت میشیگان توصیه می کند که موز بخورید. برای جلوگیری از سوزش غشا مخاطی، دستانتان را با سرکه بعد از تماس با فلفل بشویید. اگر امکان دارد از دستکش استفاده کنید تا با اثر کپسایسین مقابله کنید.

    گرمای تولید شده توسط کپسایسین در صورت رسیدن فلفل به معده و تداخل با دیگر اسیدها ممکن است باعث رفلاکس و احساس سوزش در معده شود. همچنین حالت تهوع یکی دیگر از علائم محسوب می شود. خواص فلفل قر

    زمانی کپسایسین سابقه منفی داشت، که گفته می شد باعث زخم معده می شود اما تحقیقات ثابت کرد فلفل قرمز درد زخم معده را شدیدتر می کند اما باعث پیشرفت زخم معده نمی شود. همانگونه که فلفل قرمز وارد و خارج بدن ما می شود ممکن است همراه با درد و اسهال اسیدی باشد. هرچه بیشتر فلفل بخورید امکان دارد این علائم بیشتر شوند. خواص فلفل قر

    در صورت استفاده بیش از حد از فلفل تند ممکن است در افرادی که دچار آسم هستند بوسیله ی اسپاسم شدن مسیر تنفسی، دچار حمله ی آسمی شوند. این عارضه در صورتی خطرناک است که شما اسپری تنفسی و یا دارویی در نزدیکی تان نداشته باشید. اگر شما مستعد مشکلات برونشیت هستید باید از فلفل قرمز دوری کنید، اما اگر ناخواسته و ناگهانی فلفل قرمز خوردید، آنتی هیستامین ها بعضی وقت ها کمک کننده هستند. خواص فلفل قر

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    توجه داشته باشید که برای همه افراد خوردن فلفل قرمز توصیه نمی شود. اگر شما از سوزش معده و یا رفلاکس اسیدی (ترش کردن) رنج می برید، خوردن غذاهای پر ادویه می تواند وضعیت شما را بدتر کند. همچنین حتما به غذاهای کم کالری فلفل قرمز اضافه کنید. اگر شما به غذاهای پر کالری فلفل و ادویه اضافه کنید، مطمئنا سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

    فراموش نکنید، همه ی مشکلات ایجاد شده با فلفل قرمز از خوردن آن بوجود نمی آید. اگر شما از فلفل قرمز در غذایتان استفاده می کنید و در همین حین مقداری از آن به چشم شما برسد نتیجه ی بسیار دردناک دارد و ممکن است بشدت ایجاد قرمزی و حتی خونریزی چشمی می کند.

    در حین کار با محصولات کپسایسین دار مانند فلفل قرمز به چشمانتان دست نزنید. از دست کش استفاده کنید چون در صورت باقی ماندن مقداری فلفل بر روی پوست شما ممکن است ایجاد عوارضی ناخوشایند نظیر آفتاب سوختگی بر روی پوست شما بکند.

    زمانی که شما فلفل قرمز می خورید ممکن است احساس کنید که دهان تان می سوزد. جامعه ی شیمی امریکا پیشنهاد می کند که برای آرام کردن این احساس سوزش شیر بنوشید و یا پنیر کوتاژ مصرف کنید. کازئین موجود در لبنیات، با اثر کپسایسین  مقابله می کند و از روی زبان شما آن را پاک می کند. بطور مشابه غذاهای نشاسته ای مثل نان این احساس سوزش را تسکین می دهد.

    خوردن بیش از حد فلفل قرمز برای افزایش متابولیزم بدن ممکن است مضر باشد. اگر شما عادت به خوردن غذاهای تند و پر ادویه ندارید، گلوی شما ممکن است ورم کند و نیاز به مصرف دارو پیدا کنید. در ادامه بدن شما ممکن است فلفل را به عنوان سم بشناسد و مجبور به بالا آوردن و استفراغ  شوید.

    درمان سرماخوردگی با فلفل قرمز

    نبض ما– محمد مهدی مغازه ای

    منبع:

    www.livestrong.com

  • پروفایل همسر عزیزم
  • طرز تهیه نان خانگی بدون فر + طرز تهیه نان تابه ای خانگی

    بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

    میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

    قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

    خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

    اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

    درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    دکتر سلام

    زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

    راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

    برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


    عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


    بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

    ویدیو های سلامت


    آیا سبزه گندم خوردنی است؟+ویدئو


    کم چرب ترین و پرچرب ترین آجیل های عید

    دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو


    علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو


    آزمایش خون تان را تفسیر کنید

    مطالب پیشنهادی

    بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


    عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


    مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


    هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


    گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

    آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


    هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


    چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


    زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


    بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


    روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

    ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

    رکنا: فلفل و غذاهای تند سوخت و ساز بدن را بالا می برد و عاملی برای لاغری تلقی می شود در حالیکه مصرف زیاد آن مضرات دیگری نیز دارد.

    برخی افراد بر این باورند که فلفل تند، سس فلفلی، غذای تند و تیز یا کپسول‌های لاغری حاوی فلفل، تاثیر چشمگیری در روند افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن دارد.

    برای این که بدانید، عامل ایجاد تندی فلفل چیست و تا چه میزان بر سوخت و ساز بدن تاثیرگذار است و تفاوت میان انواع و اقسام فلفل‌های شیرین و تند چه می‌تواند باشد و زیاده‌روی در مصرف آن چه عوارضی در پی دارد، این نوشتار را بخوانید .

    عامل تندی فلفل چیست؟

    کپسایسین، ترکیب گیاهی بی‌رنگی است که به انواعی از فلفل‌ها خاصیت تندی و تسکین درد می‌دهد. امروزه در صنعت دارویی از این ترکیب تند در اغلب کرم‌های موضعی کاهش درد استفاده می‌شود. مکانیسم اثر کپسایسین به این صورت است که به گیرنده‌های درد در بافت مورد نظر یا به سلول‌های چشایی زبان متصل می‌شود و با ایجاد احساس سوختگی، مغز را وادار به آزاد کردن یک ماده مخدر طبیعی با نام اندورفین کرده که با تسکین درد، احساس خوشی ایجاد می‌کند. در طب ایرانی از روغن گیاهی فلفل به صورت موضعی برای دردهای مزمن عضلات و مفاصل که ناشی از سردی و اسپاسم (گرفتگی) عضلانی باشد، استفاده می‌شود.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    کدام فلفل‌ها خاصیت بیشتری دارند؟

    فلفل‌ها انواع مختلفی دارند. برخی انواع آن دلمه‌ای و به رنگ‌های قرمز و زرد و سبز و نارنجی است. نوع دیگر آن فلفل سیاه است که دانه‌ای سیاه رنگ و کوچک بوده و نوعی از آن که به فلفل شمشیری معروف است، گیاهی بوته‌ای با پوسته‌ای قرمز یا سبز است.

    برخلاف باور عامه مردم، فلفل‌های شمشیری سبز رنگ در مقایسه با انواع فلفل‌های سیاه و دلمه‌ای خواص بیشتری ندارند. تفاوت این فلفل‌ها تنها در رنگ و طعم تند یا شیرین آنهاست و از نظر خاصیت و ارزش غذایی تقریبا با هم برابری می‌کنند. فلفل‌های سیاه عطر و طعم مطبوع، اما فلفل‌های قرمز، تندی بیشتری دارند، البته ادویه پاپریکا که از فلفل دلمه‌ای قرمز گرفته می‌شود، تندی چندانی ندارد اما مطبوع‌تر است. فلفل دلمه‌ای زرد و نارنجی و قرمز در مقایسه با سبز آن به دلیل میزان کمتر کپسایسین طعم شیرین‌تری دارند.

    فلفل سیاه را به اندازه بخورید

    گفته می‌شود برای کاهش وزن، به هر غذایی که می‌خورید، فلفل سیاه بیفزایید، اما باید بدانید، فلفل تند و سیاه در مقایسه با سایر انواع آن، طبع گرم‌تری دارد و قوی‌تر است و حرارت زیادی تولید می‌کند و البته نباید به طور دائم و روزانه استفاده شود. از دیدگاه طب ایرانی، وقتی حرارت در بدن زیاد شود، رطوبت کم می‌شود و بدن رو به خشکی می‌رود. کسانی که زیاد فلفل می‌خورند، بتدریج بدن‌های چروکیده و پوستی حساس و کدر پیدا می‌کنند. بهتر است فلفل سیاه همراه غذاهای سرد و نفاخ خورده شود تا از سردی و مضرات آنها کاسته شود.

    بهترین زمان برای افزودن پودر فلفل ‌سیاه به غذا اواخر زمان پخت است چون افزودن زودهنگام آن منجر به آزاد شدن روغن‌های فرار Escape و عطر و طعم آن می‌شود. افزودن دانه‌های فلفل ‌سیاه در سوپ‌ و خورش‌ و غذاهایی که به‌آرامی پخته می‌شود، به خوش طعم شدن آن کمک می‌کند.

    فلفل تند بی‌ضرر نیست

    برای بهره بردن از خواص ادویه‌جاتی چون فلفل نباید سرخود و در مقادیر زیاد از آنها استفاده شود. اگر فلفل بخصوص انواع تند و قرمز آن متناسب با مزاج غذا استفاده نشود،‌ چون حرارت غذا را بالاتر می‌برد، می‌تواند منجر به عوارض کوتاه‌مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، سوزش ادرار، خارش پوست و در بلندمدت،‌ سبب بروز لک‌های پوستی، التهاب و زخم گوارشی شود. فلفل دلمه‌ای، جزو مواد غذایی آلرژی‌زاست و بهتر است افرادی که پوست حساس و تحریک‌پذیر دارند، آن را از برنامه غذایی خود حذف کنند.

    ماجرای کپسول‌های لاغری حاوی فلفل تند

    این روزها برخی افراد با هدف افزایش سوخت‌وساز بدن و کمک به ، از کپسول‌هایی که به ادعای تولیدکنندگان آن حاوی فلفل تند هستند، استفاده و مصرف این محصول را به دیگران نیز توصیه می‌کنند، اما این موضوع تا چه میزان صحت دارد.

    فلفل به دلیل گرمازایی بالایی که دارد، می‌تواند تا حدودی سبب افزایش متابولیسم بدن و کالری‌سوزی شود، اما این افزایش سوخت و ساز به میزانی نیست که بتواند اضافه وزن را تا حد زیادی تقلیل دهد. اگر بخواهیم از این کپسول‌ها و همچنین سس‌ها و غذاهای تند در حدی مصرف کنیم که سوخت و ساز بدن را زیادتر کند، با عوارض گوارشی همچون زخم و التهاب معده، گاستریت و زخم دوازدهه مواجه خواهیم شد. بنابراین فلفل و ادویه جات تند با وجود کمک به افزایش متابولیسم بدن نمی‌توانند برای کاهش وزن و چاقی به صورت روزانه و مستمر و در مقادیر زیاد استفاده شوند.

    فلفلی که در مجاورت با حرارت مغذی‌تر می‌شود

    فلفل دلمه‌ای رنگین از رسیده شدن فلفل دلمه‌ای سبز به دست می‌آید و طعمی ملایم‌تر دارد و ویتامینC و ترکیبات ضد سرطان آن در حالت رسیده کمی بیشتر است. هر چه فلفل دلمه‌ای رنگ شفاف‌تر و پوست سفت‌تری داشته باشد، تازه‌تر است و هر چه پوست آن کدر و چروکیده شود، از ارزش تغذیه‌ای آن کاسته می‌شود و به مرحله فساد نزدیک‌تر است.

    فلفل دلمه‌ای سبز، حاوی مقادیر بیشتر منیزیم و انواع نارنجی آن دارای بتاکاروتن است که در سلول‌های بینایی تبدیل به ویتامین A می‌شود. ترکیبات فلاونوئیدی و آنتی‌اکسیدانی (ضدسرطانی) موجود در فلفل‌های رنگی، وقتی در معرض حرارت قرار بگیرند، به میزان بیشتری آزاد می‌شوند و قابلیت جذب و اثرات سلامت بخش بهتری دارند. بنابراین بهتر است آنها را پیش از مصرف در میزان کمی روغن تفت دهید یا به سیخ بکشید و کبابی کنید .

    فلفل تقلبی را بشناسید

    اغلب فلفل‌های ساییده و پودر شده فله‌ای و انواعی که توسط تولیدکنندگان بی‌نام و نشان بسته بندی شده‌اند، از ترکیب رنگ‌های غیرمجاز شیمیایی و افزودنی‌های غیربهداشتی و نان خشک کپک‌زده که می‌تواند حاوی سم سرطانزای آفلاتوکسین باشد، تهیه شده‌اند. بهتر است دانه‌های فلفل سیاه را به صورت ساییده نشده تهیه و در منزل اقدام به ساییدن آن کنید .

    برای تشخیص پودر فلفل قرمز نیز می‌توانید تا حدودی از بوی آن به کیفیتش پی ببرید. کمی فلفل کف دست خود بریزید و آن را استشمام کنید. در صورتی که تند و تیزی آن باعث سوزش مجرای بینی و گلو و خارش پوست دست شود، می‌توانید به اصیل بودن آن اطمینان کنید. برخی تولیدکنندگان غیرمتعهد برای رنگین کردن پودر فلفل قرمز تقلبی از پودر گوجه خشک شده، پودر پوست فندق خشک ‌و بلوط یا رنگ‌های غیرمجاز شیمیایی استفاده می‌کنند که تنها رنگ غذا را تغییر می‌دهد و هیچ خاصیت و طعم تندی از آن احساس نمی‌شود.

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    هویدا اعدام نشده است ! + عکس

    شرم آورترین درخواست از آتش نشانی / این مرد از خجالت سرخ شد

    بی آبرو کردن مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

    تجاوز بی رحمانه فرشاد و 8 دوستش به دختر دبیرستانی در خانه مجردی!

    این فیلم اشک همه را در آورد / پسر بچه بوکانی حتی ناله هم نکرد! + فیلم (16+)

    2 خواهر مرد همسایه را مجبور به همخوابی با خود کردند !+عکس

    ازدواج عروس 8 ساله در پاکدشت / بلوچ هایی ایرانی که به هویت افغانی در جنوب تهران زندگی می کنند ! + عکس

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    زنم دوستانش را برای همخوابی شوم با من اجیر کرده بود !

    سهراب از من خواست رقاص اینستاگرام شوم !

    فریبرز 15 سال گروگان ارتباط شوم مرد همسایه با زن جوان بود + عکس

    زنم پس از دادن تریاک به من درخواستهای عجیبی دارد / او پای زن همسایه ها را هم به میان می آورد !

    اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

    فیلم لحظه آزار شوم زن جوان در خانه مرد پولدار !

    زن خائن به خاطر ضعف مردانگی شوهرش در مقابل چشمان او با مرد غریبه همخوابی کرد + عکس

    دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

    حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

    خرید ۱۱ هزار سکه توسط یک مسئول در کمیته امداد ؟!

  • طريقه مصرف قرص اسيد فوليک قبل از بارداري
  •  


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: یکی از خواص تخم شربتی لاغری و کمک به کاهش وزن است.

    رکنا: سبزی هایی که در این مطلب آمده است باعث لاغری و تناسب اندام می شود.

    رکنا: یکی از خواص شگفت انگیز ترب سفید کاهش وزن و لاغری است.

    رکنا: با مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه لاغر خواهید شد.


    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

     

     

     

     

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

     

    فلفل قرمز یکی از چربی سوزترین مواد غذایی در سراسر جهان است که علاوه بر اثرات آن در کاهش وزن اثرات درمانی بی شماری دارد .شما با مصرف فلفل قرمز علاوه بر داشتن اندامی ایده آل و متناسب می توانید سلامتی خود را نیز بیمه کنید

     

     

    مصرف فلفل قرمز و اضافه نمودن آن به غذاهای مصرفی یکی از شیوه های مفید برای چربی سوزی و کاهش وزن محسوب می شود.تحقیقات نشان داده است این ماده غذایی سبب کاهش اشتهای شما شده و در نتیجه از پرخوری شما جلوگیری خواهد نمود.

     

    این ماده غذایی حاوی ترکیبی به نام کاپسایسین می باشد که این ترکیب در روند کاهش وزن و ثبات وزن موثر است.کاپسایسین موجود در فلفل قرمز سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده

     

    و چربی های سفید و قهوه ای را می سوزاند.مصرف روزانه دو عددد فلفل قرمز در هر وعده غذایی به همراه پیروی از یک برنامه غذایی مناسب سبب افزایش متابولیسم ،چربی سوزی و کاهش وزنتان می شود.

     

     

    مصرف مداوم فلفل قرمز علاوه بر کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب از گرفتگی عروق و رگ ها جلوگیری کرده و از ابتلا به بیماری تصلب شرائین جلوگیری می کند. ترکیب کاپسایسین موجود در فلفل قرمز از لخته شدن خون درون رگ ها جلوگیری کرده و ضد آمبولی می باشد.

     

    کاپسیسین موجود در فلفل قرمز از تکثیر  سلول های سرطانی و بد شکل شدن سلول های بدن جلوگیری کرده و ماده مفیدی برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها علی الخصوص سرطان پروستات و بیضه در آقایان می باشد.کاپسیسین با توقف رشد سلول های سرطانی سبب شده است تا فلفل قرمز به عنوان ماده ای ضد سرطان شناخته شود.

     

     

    مصرف فلفل قرمز در زمان بارداری و در دورن شیردهی ممنوع است. زیاده روی در مصرف فلفل قرمز سبب التهاب دستگاه گوارش شده و می تواند آسیبی جدی برای مخاط معده تلقی شود.

     

    فلفل قرمز ماده ای ضد سرطان است اما در صورت زیاده روی همانند شمشیری دولبه عمل کرده و خود باعث بروز سرطان هایی نظیر پزوستات و معده می شود

     

     

    منبع : salamatweb.ir

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    آرایش

    مدل مو

    مدل لباس

    شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تاثیری درکاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود. فلفل تند، خواص دارویی بسیاری دارد وبه همین خاطر امروزه استفاده از این ادویه دراکثر غذاها باب شده است.

    بر اساس یک تحقیق که توسط دانشمند‌ان آمریکایی صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که استفاده از فلفل تند و قرص این گیاه می‌تواند در کاهش وزن بسیار مفید واقع شود.

    امروزه باور غلطی که فلفل قرمز وفلفل تند باعث ایجاد زخم معده یا تحریک آن می شوند، کاملا رد شده وفواید این ماده غذایی از مضرات آن پیشی گرفته است.

    به گزارش ایسنا، بر اساس این تحقیقی که توسط دانشمند‌ان دانشگاه «اوکلاهاما» در آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که مصرف روزانه یک حب قرص و یا دو گیاه فلفل قرمز تند می‌تواند به راحتی و به سرعت باعث کاهش وزن فرد شود؛ به طوری که مصرف این گیاه و یا یک حب قرص از آن به میزان 80 دقیقه پیاده روی از وزن کم می‌کند

    در این تحقیق همچنین به این موضوع اشاره شده است که مصرف این قرص و یا خوردن یک یا دو گیاه فلفل قرمز در روز برای افرادی که وقتی برای ورزش و یا پیاده روی ندارند، بسیار مفید است.

    به گزارش ایسنا، تحقیقات دیگری هم که سالیان متمادی است بر روی فلفل قرمز تند و مشتقات آن صورت می‌گیرد، نشان از این موضوع دارد که مصرف این ماده یکی از راه‌های طبیعی در کاهش وزن و لاغر شدن است. همچنین فلفل قرمز در لاغر شدن، کنترل وزن و سریع‌تر شدن فعالیت‌های بدنی بسیار مفید است.
    شمال نیوز

    سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

    شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می‌روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تأثیری در کاهش وزن شما دارد، برایتان جالب خواهد بود.

    خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

    رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

    کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی

    ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    ۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

    آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه

    فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

    آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟

    بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز

    استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

    آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

    چطور ترافیک وبسایت را با استفاده از شبکه­‌های اجتماعی بالا ببریم؟

    چند وقت یکبار باید گوشی را ریستارت کرد؟

    با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید

    برج نقاره‌خانه را بشناسید

    بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

    اگر به دنبال یک راه طبیعی به دور از استفاده از قرص یا رژیم‌های غذایی فقط گیاهی یا آب درمانی هستید بهترین روش خوردن دو عدد فلفل تند تازه می‌باشد. این معادل ۸۰ دقیقه پیاده روی در روز برای کاهش وزن است. خوردن فلفل تند نه تنها به لاغر شدن بلکه کنترل وزن و همچنین به سرعت بخشیدن به فعالیت‌های بدنی مفید خواهد بود. شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می‌روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تاثیری در کاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود. لاغری با فلفل هر کسی که فکر می‌کند فلفل سیاه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، درست فکر می‌کند! معلوم می‌شود که فلفل سیاه ادویه سیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد و کاهش وزن یکی از آنها است.

    تحقیقات نشان می‌دهد که فلفل سیاه حاوی پیپرین است که از تمایز سلولی چاقی جلوگیری می‌کند، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و دسترسی زیستی مواد مغذی را افزایش می‌دهد. بنابراین خواهیم گفت اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید و خوب به نظر برسید و یا از بیماری‌های مرتبط با چاقی دوری کنید، فلفل سیاه را در رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید.

    فلفل چه تند باشد چه شیرین منبعی غنی از ویتامین سه است و چون سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد برای بهبود زخم‌ها و پیشگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. فلفل از گروه خانواده ویتامین ب دارای ویتامین B6 نیز هست و از گروه K ویتامین K1 دارد که به سلامت استخوان‌ها و کلیه کمک می‌کند. فلفل همچنین دارای مواد معدنی پتاسیم و مس نیز می‌باشد. در فلفل تند یک سری ترکیبات جداگانه وجود دارد که برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها مناسب است مثلا ترکیبات اصلی کارتنوئید در فلفل تند قرمز یافت می‌شود که باعث رنگ قرمز آن بود و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان برای مبارزه با سرطان بسیار موثر می‌باشد. اسید سناپنتیک و لوتئین ترکیبات دیگری از فلفل‌های تند هستند که برای سلامت بدن مفید است.

    چاقی گاهی به دلایل بیماری‌های تیروئید یا دیابت و مصرف برخی داروها رخ می‌دهد گاهی هم از رژیم‌های غذایی نامناسب ( زیاده روی در مصرف شیرینی‌ها، خوردن انواع غذاهای چرب و گوشتی مثل فست فودها و غذاهای کبابی ) و یا بصورت ارثی خواهد بود. یک روش مناسب برای کم کردن وزن خوردن فلفل تند می‌باشد. این نوع از فلفل‌ها به دلیل وجود ماده‌ای به نام کپسایسین هم موجب کم شدن اشتها شده و هم میزان چربی سوزی و سوخت و ساز انرژی در بدن را بالا می‌برد. در واقع این ماده در فلفل باعث کم شدن میزان کالری بدن می‌شود. البته مصرف فلفل برای کسانی که عادت به خوردن آن ندارند برای کاهش اشتها و کم کردن وزن اثر بیشتری می‌گذارد.

    برای کم کردن وزن با فلفل روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها خوردن فلفل با چای لیمو در وعده صبحانه است که با بالا رفتن حرارت بدن باعث افزایش دمای بدن و سوختن انرژی می‌شود. بهتر است در روزهای اول تنها از نصف قاشق چای خوری آن را به چایی خود اضافه کنید. در روش دیگر استفاده در سالادهاست. شما می‌توانید در کنار مصرف سبزیجات و میوه‌ها در سالاد با خرد کردن فلفل سبز تند یا پودر فلفل قرمز یک وعده غذایی مناسب برای کسانی باشد که قصد کاهش وزن دارند. از آنجایی که گوشت قرمز چربی و کالری بالایی دارد می‌توانید با فلفل زدن به آن در مراحل پخت یا خوردن فلفل تند سبز همراه با غذای گوشتی باعث افزایش سوخت و ساز و چربی‌های آن شوید.

    در این بخش روش استفاده از فلفل برای لاغری و لیستی از روش‌ها برای استفاده از فلفل سیاه برای کاهش وزن موثر آورده شده است.

    روغن فلفل سیاه ۱۰۰ % خالص را بخرید و یک قطره از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید. قبل از صبحانه بنوشید. هم چنین می‌توانید این روغن را روی پوست خود برای درمان عفونت‌های پوستی به کار ببرید.

    چای فلفل سیاه یکی از بهترین روش‌های مصرف فلفل سیاه برای کاهش وزن است. می‌توانید از زنجبیل، لیمو، عسل، ریحان، دارچین و یا چای‌های کیسه‌ای سبز برای تهیه این چای استفاده کنید. از نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه شسته شده استفاده کنید و قبل از صبحانه آن را بنوشید.

    از فلفل سیاه در آب سبزیجات و یا آب میوه‌ها استفاده کنید. بوی تند فلفل سیاه و طعم متمایزش باعث تندی نوشیدنی شما خواهد شد. مصرف منظمش نه تنها به شما کمک می‌کند وزن کم کنید، بلکه پوست را بهبود می‌بخشد و از مشکلات روده پیش گیری می‌کند.

    شما می‌توانید ۲ – ۳ فلفل سیاه را هر روز به طور مستقیم بجوید. این کار تنها باید توسط کسانی صورت گیرد که می‌توانند تندی فلفل سیاه را تحمل کنند.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    شما می‌توانید هر روز ۱ – ۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه را برای کاهش وزنتان مصرف کنید. اگر به فلفل سیاه زیاد عادت ندارید، اول کم بخورید و به تدریج مقدارش را افزایش دهید. فلفل سیاه زیادی مصرف نکنید، زیرا فقط موجب مشکلات گوارشی، سوزش معده، احساس سوزش در چشم‌ها و مشکلات تنفسی خواهد شد.

    یک فنجان آب بجوشانید و عسل و فلفل سیاه را اضافه کنید. خوب هم بزنید و قبل از نوشیدنش اجازه دهید تا کمی خنک شود.

    این معجون به عنوان یک نوشیدنی برای دفع مسمومیت عمل می‌کند. عسل، یک شیرین کننده طبیعی است که طعمش را خوب می‌کند و همچنین یک عامل ضد دیابتی بالقوه است. بنابراین مصرف فلفل سیاه و عسل برای کاهش وزن یک گزینه سالم است.

    کاهو پیچ خرد شده را در مخلوط کن بریزید و لهش کنید. آب کاهو پیچ را در یک لیوان بریزید و آبلیمو و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. قبل از نوشیدن به خوبی، هم بزنید.

    این یک گزینه سالم و سریع برای صبحانه است. کاهو پیج به خاطر توانایی‌اش برای کمک به کاهش وزن مشهور است. همچنین به سرکوب کردن سطوح گلوکز در بدن ما بعد از غذا کمک می‌کند و از دیابت جلوگیری می‌کند. لیمو منبع عالی ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند.

    هندوانه و آناناس را در یک مخلوط کن بریزید و آبشان را در یک لیوان بریزید. آب لیمو، فلفل سیاه تازه و کمی نمک را هم اضافه کنید. خوب هم بزنید.

    هندوانه غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است و در نتیجه به مبارزه با انواع خاصی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و دیابت کمک می‌کند. آناناس منبع عالی ویتامین C است و به درمان دیابت و آسم کمک می‌کند. لیمو کالری پایینی دارد، غنی از ویتامین C است و به مبارزه با بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت کمک می‌کند.

  • خواص سير ترشي از نظر طب سنتي
  • مصرف زیادی فلفل سیاه می‌تواند منجر به مشکلات دستگاه گوارش و ناراحتی‌های شکمی و گوارشی شود. مصرف فلفل سیاه زیادی در دوران بارداری می‌تواند منجر به سقط جنین شود. استفاده مستقیم از فلفل سیاه زیاد روی پوست، ممکن است باعث خارش در بارداری شود.

    جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

    مطلب قبلی

    چطور فضای داخلی آیفون را خالی کنیم؟

    مطلب بعدی

    آموزش سبد بافی به روش ساده

    آیا قهوه سبز در لاغری تاثیر دارد؟

    مصرف کشمش موثرترین راه برای لاغری است

    نکته‌های ساده (اما مهم) که باید در مورد کمربند لاغری به یاد داشته باشید.

    تماشای فیلم‌های ترسناک به کاهش وزن کمک می‌کند

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

    آخرین مطالب

    ایده‌های جالب برای تزئین سرویس بهداشتی

    ۱۰ ادویه که باید در آشپزخانه داشته باشید

    بهترین ماسک صورت برای فصل پاییز

    استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید

    آموزش ساخت زیرقابلمه‌ای برای خانم‌های خوش سلیقه

    فوت و فن‌های پخت خورش قیمه خوشمزه

    آیا می­‌دانستید گوگل ارث (google earth) چطور کار می­‌کند؟

    آموزش شال و کلاه بافتنی پسرانه

    والدین چطور می‌توانند به موفقیت تحصیلی فرزند خود کمک کنند؟

    ایده‌های برای تراس و بالکن کوچک

    خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

    رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

    سس تند، این طعم  تند که به همراه غذا استفاده می شود برخی از افراد نمی توانند تصور کنند که بدون آن زندگی کنند.به آن سس فلفل یا سس چیلی نیز گفته می شود.

    این سس مورد علاقه امریکایی ها می باشد، که به همراه کلیه غذاهایی که می خورند استفاده می کنند.

    در واقع انواع غذاهای تند در حال افزایش است و در بیشتر سوپرمارکت ها ورستوران ها دیده می شود.

     مطالعات اخیر نشان می دهد که بیش از ۷۵ درصد از مصرف کنندگان امریکا می گویند که از غذای تند لذت می برند، که به طور کلی می تواند خوب باشد، زیرا مزایای سلامتی واقعی در خوردن برخی ادویه جات وجود دارد.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری

    همچنین پیشنهاد شده است که سس تند می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما آیا این از لحاظ علمی ثابت شده است؟

    گفته می شود بسیاری از انواع غذاها  باعث کاهش وزن می شوند و یا  یا حاوی ترکیباتی هستند که کالری می سوزانند، اما مهم است که افسانه های رژیمی را از واقعیت جدا کنید و در واقع سس تند نمیتواند کالری را از غذا از بین ببرد اما می تواند به مردم کمک کند تا وزنشان را کنترل کنند اما چگونه؟

    علوم پایه به ما می گوید که کاهش کالری و ورزش هنوز هم بهترین راه برای از دست دادن وزن است، اما برخی از ادویه ها می تواند به کاهش کالری کمک کند.  

    بسیاری از غذاها باعث افزایش میزان متابولیسم (انرژی مورد استفاده بدن) می شود مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی، کافئین و سایر مواد مغذی .

    کپسایکین، جزء فلفل است که باعث می شود تند شود، نشان داده شده است که به سوخت و ساز بدن کمک می کند. تندی سس باعث افزایش حرارت بدن می شود، افزایش حرارت بدن باعث می شود کالری بیشتری بسوزد.

    یک وعده غذای ​​تند می تواند به طور موقت متابولیسم را تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

    علاوه بر کمک به افزایش کالری، راه های دیگری نیز برای خوردن غذای تند وجود دارد که می تواند به کنترل وزن کمک کند:

    با استفاده از سس تند در یک وعده غذای بیشتر کمک می کند، که منجر به احساس سیری زودتر و در نتیجه کاهش مصرف می شود .

    ترکیب جذاب طعم دهنده در سس تند یک راه عالی برای مصرف کمتر کالری می باشد. یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داد که وقتی سس تند به غذاهای صبحانه و یا میان وعده های غذایی در ناهار اضافه شود، نه تنها در طول این وعده های غذایی غذا کمتر می خوردند، بلکه ساعت ها بعد از آن احساس گرسنگی نمی کنند. و هنگامی که افراد غذای تند می خورند، لقمه های کوچیکتری بر می دارند و آهسته تر می خورن و  این اجازه می دهد تا سیگنال های “کامل” از معده به مغز برسد، بنابراین آنها زودتر از غذا خوردن دست می کشند.

     

    از آنجایی که کالری سس تند به طور طبیعی  کم است (یک قاشق غذاخوری شامل کمتر از پنج کالری است)، این افزودنی کامل برای بسیاری از غذاها است.

     سعی کنید سس تند را جایگزین کره کنید که هر قاشق کره ۱۰۰ کالری دارد.

    سوپ، خورش ها، سس ها و افزودنی ها می توانند با سس تند به جای خامه و عصاره گوشت عرضه شوند و اگر سس تند را نمی پسندید به جای آن از سس سالسا استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید، کنترل وزن فقط در مورد آنچه که در این صفحات قرار داده شده است، نیاز به برنامه ریزی و تلاش برای موفقیت است.

    هنگام شروع رژیم غذایی جدید و برنامه تمرین همیشه با دکتر خود مشورت کنید.

    © Copyright 2016 Mahram Industry Group. All rights reserved.

    تمام حقوق معنوی مالکیت این وبسایت برای گروه تولیدی مهرام محفوظ است.

    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری
    تاثیر فلفل قرمز بر لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *