تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

دوره مقدماتی php
تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو
تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

موضوعات :

روغن کنجد برای مو مصارف بسیار زیادی دارد و شما در هر حوزه‌ای می‌توانید از روغن کنجد استفاده کنید. برای زیبایی پوست و مو، درمان بیماری‌های شایع موی سر، از بین بردن شایع‌ترین بیماری‌های داخلی و صدها مورد دیگر می‌توان از روغن کنجد استفاده کرد. توجه به جنس موهای شما، تقویت ریشه و ساقه مو و رساندن مواد مغذی به موی سر یکی از ساده‌ترین راهکارهای است که برای سلامت موی خود در پیش رودارید اما به‌صرفه‌ترین راهکار چیست؟

 

روغن کنجد برای مو و درمان سفیدی مو بسیار مؤثر واقع‌شده است. زمانی که روغن کنجد را روی موهای خود ماساژ می‌دهید سبب تقویت پیاز موی سر شما می‌شود. تقویت پیاز مو مانع از سفیدی موی سر و برگرداندن موی سفید به موی مشکی می‌شود. توصیه می کنیم مقداری برگ توت را با آب بجوشانید و عصاره آن را با روغن کنجد ترکیب کنید این امر اگر هرروز دنبال شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن سفیدی موی شمارا برطرف می‌کند. خوردن کنجد سیاه نیز به‌صورت مداوم به دلیل داشتن پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم و سدیم حداقل سه ماه به مشکی شدن موی سر شما کمک می‌کند. ترکیب روغن کنجد، آرگان، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل و زیتون سبب تیره‌تر شدن موی سر شما می‌شود البته اگر از این روغن هرروز به مدت یک ساعت روی سرخود استفاده کنید.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

بیشتر بخوانید: ۱۰ فواید روغن کنجد که شما را شگفت زده می‌کند

دوره مقدماتی php

 

روغن کنجد برای مو و رشد بهتر آن بسیار مؤثر واقع‌شده است. این روغن از اسید چرب، امگا ۳، امگا ۶، ویتامین E و بسیاری مواد مغذی دیگر بهره گرفته است که برای ترمیم مو و رشد بهتر آن بسیار مفید است. شما می‌توانید از دو قاشق روغن کنجد به همراه ژل آلوئه ورا به مدت ۴۵ دقیقه شبیه یک ماسک برای تقویت و رشد بهتر موی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید دو قاشق روغن بادام و دو قاشق روغن کنجد را برای این منظور مورداستفاده قرار دهید. زمانی که روغن کنجد به عمق سر نفوذ پیدا می‌کند گردش خون سریع‌تر دنبال می‌شود و این امر بیماری‌های ریشه‌ای موی شمارا درمان می‌کند و به‌راحتی به رشد بهتر موی سر کمک می‌کند.

 

روغن کنجد برای مو و از بین بردن آلاینده‌های طبیعی روی موی سر شما ایده ال ترین انتخاب به شمار می‌آید. آلودگی و اشعه ماوراءبنفش خورشید بیشترین آسیب را به موی سر شما می‌رساند اگر به دلیل شرایط شغلی خود زیاد در معرض نور خورشید قرار دارید به شما توصیه می‌کنیم از روغن کنجد برای محافظت از موی سرخود استفاده کنید این روغن شبیه یک ضد آفتاب قوی روی سر شما قرار می‌گیرد و موهای شمارا در برابر اکسیداتیو ناشی از آلودگی محافظت می‌کند.

ایجاد شدن یک‌لایه ضخیم با استفاده از روغن کنجد روی موی سر شما تابش نور آفتاب را با ضررهای کمتری برای شما همراه می‌کند. شما می‌توانید از ترکیب روغن کنجد و زردچوبه نیز شبیه یک ماسک برای از بین بردن آلودگی نفوذ کرده به موی سرخود نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید روغن را قدری حرارت دهید و بعد از استفاده با یک حوله سرخود را بپوشانید این امر بعد از یک ساعت موهای شمارا زنده و سرحال می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کنجد برای پوست و زیبایی

 

روغن کنجد برای مو به‌تنهایی مؤثر واقع نمی‌شود بلکه باید از روغن‌های معطر نیز برای ترکیب شدن با این روغن گیاهی پرخاصیت استفاده کرد. زمانی که روغن کنجد روی عمق سر شما قرار می‌گیرد از نفس کشیدن شپش‌ها جلوگیری می کند و این امر به کشتن آن‌ها کمک می‌کند. روغن کنجد یک حشره‌کش طبیعی است شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای، یک قاشق روغن اکالیپتوس، روغن رز ماری و روغن اسطوخودوس که در رده روغن‌های معطر است را با روغن کنجد ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه روی سرخود ماساژ دهید از یک کلاه پلاستیکی یا یک حوله برای پوشش دادن موهای خود استفاده کنید و یک‌شب تا صبح اجازه دهید این روغن روی سر شما باقی بماند.

 

روغن کنجد برای موهای خشک بسیار مفید است. روغن کنجد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی است که با ماساژ دادن آن به‌راحتی می‌توان با موهای خشک برای همیشه خداحافظی کرد. پوسته‌پوسته شدن سر به دلیل بسته شدن منافذ بسته سر یکی از دلایل بارز نازک شدن موی سر محسوب می‌شود. روغن کنجد خشکی سر را کنترل می‌کند و این امر برای عدم ریزش مو نیز بسیار مؤثر است. زمانی که مو در برابر سشوار زیاد قرار می‌گیرد خشن و خشک می‌شود این پیامد ناشی از این است که حرارت متمرکز به فولیکول مو آسیب می‌رساند و موی شمارا بی‌جان می‌کند. این روغن رطوبت و نرمی را برای موی شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: مضرات روغن کنجد و نکاتی برای استفاده از آن

 

روغن کنجد برای موهای که دچار شوره شده‌اند انتخابی ایده ال محسوب می‌شود. مواد مغذی موجود در روغن کنجد خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و مانع از خشک شدن سر می‌شود. شما باید در هفته سه بار به مدت سه ماه یک حوله داغ را پس از استفاده از روغن کنجد روی سرخود قرار دهید تا خارش سر شما رفع شود. زمانی که خارش رفع می‌شود شوره‌ای نیز دیگر در کار نیست زیرا خشک شدن پوست سر و خارش آن سبب ایجاد شدن شوره سر می‌شود.

دو عدد تخم‌مرغ را با مقداری روغن کنجد ترکیب کنید می‌توانید برای از بین بردن قارچ‌ها نیز از جوش‌شیرین کمک بگیرید. بعد از استفاده این ماسک به مدت سی‌وپنج دقیقه باید سرخود را بشوید. ترکیب روغن کنجد با روغن جوجویا و استفاده از آب‌لیمو نیز خاصیت ضدعفونی‌کننده را برای پوست سر شما فراهم می‌کند. می‌توانید از شیر نیز برای تهیه یک ماسک مفید همراه با روغن کنجد بهره بگیرید.

 

روغن کنجد برای مو را می‌توانید برای ترمیم موهای خسته و شکننده خود مورداستفاده قرار دهید. اگر موهای شما شکننده شده است یا اینکه روی ساقه موی خود موخوره مشاهده کرده‌اید و به دلیل عدم آب‌رسانی کافی دچار خشکی شده است به‌راحتی با استفاده از روغن کنجد می‌توانید این مشکل را بهبود بخشید. برای این منظور بهتر است مقداری روغن کنجد را روی ساقه موی خود ماساژ دهید. این درمان خانگی هزینه زیادی را برای شما به همراه ندارد و در کوتاه‌ترین زمان شاهد ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده خود هستید. مقداری آلوئه ورا تازه را با روغن کنجد ترکیب کنید. به دلیل املاح معدنی بسیار زیاد در این دو ماده ترمیم موهای شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد روغن کنجد برای درست کردن ماسک خانگی

 

تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

روغن کنجد برای مو و درخشان‌تر کردن آن بسیار مؤثر است. به دلیل استفاده زیاد از رنگ‌های شیمایی در طی گذر زمان موهای شما درخشندگی خود را از دست می‌دهد و در طی گذر زمان کدر و بی‌روح می‌شود. دو قطره روغن کنجد را بعد از سشوار کشیدن به موهای خود بمالید این امر درخشندگی موهای شمارا همان لحظه فراهم می‌کند اما استفاده زیاد سبب می‌شود موی شما چرب و کثیف به نظر برسد. می‌توانید از روغن نارگیل، رون بادام نیز برای درخشان‌تر شدن موهای خود کمک بگیرید اما حجم و جلای که روغن کنجد به موهای شما می‌دهد با روغن‌های دیگر قابل‌مقایسه نیست.

 

روغن کنجد برای مو فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. شما می‌توانید برای جلوگیری از سفیدی مو، رشد بهتر موها، پاک‌کننده آلودگی‌ها، از بین بردن شپش سر، درمان خشکی مو، از بین بردن شوره، وزش و خارش، ترمیم کردن مو و درخشندگی بیشتر موهای خود بهره بگیرید. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به زیبایی و سلامت موی خود کمک کنید به شما توصیه می‌کنیم از روغن کنجد که مقرون به‌صرفه‌ترین هزینه‌ها را برای شما در پی دارد بهره بگیرید.

یک ضد آفتاب قوی در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب، روغنی سرشار از آنتی‌اکسیدان برای درمان بیماری‌های قارچی، روغن متشکل شده از مواد مغذی برای ترمیم مو و روغنی با صدها خاصیت دیگر که استفاده آن در طی گذر زمان رشد بیشتر موهای شمارا با سلامت کامل همراه می‌کند. همچنین با استفاده از این روغن می‌توانید از شر سفیدی موهای خود نیز در امان باشید.

 

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تأثیرات بی‌نظیر روغن کنجد بر مو و کاربردهای آن

الو دکتر/ نه تنها پوست بلکه مو جزئی از بدن است که نیاز به مراقبت دارد به ویژه در مورد خانم ها. برخی از افراد فکر می کنند که تنها استفاده از یک شامپو مو و رنگ ساده برای موها کافی است. با این وجود، شامپو و رنگ مو حاوی مقداری زیادی مواد شیمیایی هستند که در طولانی مدت موها را تخریب می کنند. یکی از موادی که می توان با استفاده از آن ها از مو ها مراقبت کرد روغن کنجد می باشد. تمام افراد در نقاط مختلف جهان از روغن کنجد برای مراقبت از موهای خود استفاده می کنند. با مطالعه ادامه این مقاله درمورد نحوه اثر گذاری و فواید روغن کنجد برای مو آشنا خواهید شد.تاثیرات غیر منتظره روغن کنجد بر روی مو:روغن کنجد از دانه های خوردنی کنجد استخراج می شود. علاوه بر استفاده از آن در پخت و پز در جنوب هند، از آن به چاشنی غذا در چین، ژاپن، خاور میانه، کره و جنوب آسیا استفاده می شود.روغن کنجد معمولا برای مصارف پزشکی کاربرد دارد از جمله برای ماساژهای سنتی. برخی از پزشکان سنتی هند از روغن کنجد برای درمان استفاده می کنند.روغن کنجد در آسیا بسیار محبوب است و به عنوان اولین روغن دست ساز معروف می باشد اما امروزه به دلیل برداشت نا مناسب این محصول استخراج آن کاهش یافته است.چگونه روغن کنجد می تواند بر مو تاثیر بگذارد؟در نوعی داروی هندی که از این روغن استفاده می شود، روغن کنجد کیفیت پوست و مو را افزایش خواهد داد. در داروهای چینی، دانه های کنجد بر بهبود گردش خون و تغذیه آن تاثیر می گذارند و نتیجه آن نرم شدن موهای تیره است.در ژاپن، دانه های کنجد جز مواد مغذی و مهم در رژیم غذایی و غذاهای ماکروبیوتیک به شمار می رود. به همین دلیل است که زنان ژاپنی حتی مسن ترین آن ها دارای موهای نرم و تیره هستند.چرا روغن کنجد تاثیرات مفیدی بر مو دارد؟جواب این است که، این روغن حاوی اسید های چرب می باشد از جمله اولئیک اسید 39 درصد، لینولئیک اسید 41 درصد، استئاریک اسید 5 درصد و پالمتیک اسید 8 درصد و مقدار کمی از دیگر چربی های مفید.روغن کنجد غنی از ویتامین های E و B و مواد معدنی از جمله منیزیم، کلسیم، فسفر و پروتئین می باشند. این ترکیبات شیمیایی برای تغذیه و تقویت ریشه مو بسیار مفید هستند.مواد طبیعی موجود در روغن کنجد امگا 3، امگا 6 می باشند. روغن کنجد موجب رشد ها و به از بین رفتن خشکی پوست سر کمک می کند.چگونه از این روغن برای مراقبت از موها استفاده کنیم؟روغن کنجد از سفید شدن موها جلوگیری می کند:به کمک این روغن می توان از پیری زود رس که باعث سفید فولیکول های مو می شوند جلوگیری کرد. علت این ویژگی روغن کنجد وجود اسید های چرب و ویتامین ها می باشد. در نتیجه، رنگ طبیعی موها باز خواهد گشت.همچنین روغن کنجد حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که از لیگنان ها و گاما توکوفرول ویتامین E موجود در دانه کنجد بدست می آیند. روغن کنجد می تواند رنگ موها را تیره کند.روش اول: روغن کنجد و خردلمواد مورد نیاز:روغن کنجد: 3 قاشقروغن خردل: 3 قاشق


(١٣:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩


(١٣:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩

تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو


(١٢:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩


(١١:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩


(١٠:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩


(٠٩:٠٠) ٩٩/٠٢/١٩


(٢٢:٥٠) ٩٩/٠٢/١٨


(٢٢:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(٢١:٠٢) ٩٩/٠٢/١٨


(٢٠:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٩:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٨:٠٢) ٩٩/٠٢/١٨


(١٧:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٦:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٥:٣٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٥:٠٢) ٩٩/٠٢/١٨


(١٤:٣٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٤:٣٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٤:٠٣) ٩٩/٠٢/١٨


(١٣:٣٣) ٩٩/٠٢/١٨


(١٢:٥٩) ٩٩/٠٢/١٨


(١٢:٣١) ٩٩/٠٢/١٨


(١٢:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١١:٣٢) ٩٩/٠٢/١٨


(١١:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(١٠:٣٢) ٩٩/٠٢/١٨


(١٠:٠١) ٩٩/٠٢/١٨

تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو


(٠٩:٣٢) ٩٩/٠٢/١٨


(٠٩:٠٠) ٩٩/٠٢/١٨


(٢٢:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


(٢٢:١٥) ٩٩/٠٢/١٧


(٢١:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


(٢١:١٦) ٩٩/٠٢/١٧


(٢٠:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


(٢٠:١٥) ٩٩/٠٢/١٧


(١٩:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


(١٩:١٥) ٩٩/٠٢/١٧

  • فوايد خوردن شير براي زن باردار

  • (١٨:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٨:١٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٧:١٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٦:١٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٥:٢٠) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٥:٠٠) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٤:٢٨) ٩٩/٠٢/١٧

    تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو


    (١٤:٠٢) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٣:٢٧) ٩٩/٠٢/١٧


    (١٣:٢٦) ٩٩/٠٢/١٧

    روغن کنجد یکی از بهترین و سالم ترین روغن های گیاهی برای پخت و پز و زیبایی پوست و مو می باشد که در سال های اخیر نیز طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است.

    کنجد یکی از مقوی ترین دانه های خوراکی می باشد که بیش از 5000 سال است در مصر، چین و روم باستان برای افزایش انرژی بدن مورد استفاده قرار گرفته است.

    در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با خواص جادویی روغن کنجد برای پوست صورت، تقویت موهای سر، رشد ابرو و مژه ها آشنا کنیم.
    همچنین به برخی از فواید دارویی و درمانی روغن کنجد برای سلامتی بدن و لاغری اشاره کرده ایم، پس در ادامه با کوکا همراه باشید :

    توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک یا روغن بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    روغن کنجد به دلیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی برای درمان اگزما و پسوریازیس شناخته می شود.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    مقادیر بالای ویتامین E موجود در روغن کنجد از اکسیداسیون سلول های پوست جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان سزامول موجود در روغن کنجد باعث رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت می شود.

    ماسک روغن کنجد برای پوست صورت

    یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را با 5 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب در حرکات دایره ای بر روی پوست صورت و دور چشم ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب سرد خوب بشویید.

    خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. همچنین مقادیر بالای ویتامین E، ویتامین D و ویتامین های B موجود در روغن کنجد برای درمان جای جوش مفید هستند.

    ماسک روغن کنجد و زردچوبه

    8 قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با 5 قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید، این مخیوط را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

    ماسک روغن کنجد و شکر

    2 قاشق چای خوری روغن کنجد را با 10 قطره روغن اوکالیپتوس و 2 قاشق شکر ترکیب کنید، این ترکیب را به آرامی بر روی پوست بمالیدو بگذارید 15-20 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

    روغن کنجد یکی از بهترین مرطوب کننده ها و نرم کننده های طبیعی پوست صورت و بدن است که شما بدون ترس از عوارض جانبی می توانید از آن استفاده کنید.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E موجود در روغن کنجد آن را به یکی از بهترین ضد آفتاب های طبیعی تبدیل کرده که از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

    ماسک روغن کنجد و سرکه سیب برای آفتاب سوختگی

    4 قاشق غذا خوری سرکه سیب سرخ شده را با 4 قاشق غذا خوری آب و 5 قاشق غذا خوری روغن کنجد مخلوط کنید، آن را بر روی آفتاب سوختگی ها بمالید و بگذارید 15-20 دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.

    روغن کنجد یک آبرسان قوی است که با بهبود گردش خون در زیر چشم به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند.

    گفته می شود که ماساژ صورت با روغن کنجد یک یا دو مرتبه در روز باعث چاقی صورت می شود.

    روغن کنجد به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی که دارد یکی از بهترین روغن های گیاهی برای ماساژ است که با بهبود گردش خون در پوست صورت و بدن باعث پاک سازی و سم زدایی پوست می شود.

    اسید های چرب و ویتامین های موجود در روغن کنجد رنگ موی طبیعی را حفظ می کند، از سفیدی زودرس موی سر جلوگیری کرده و حتی رنگ مو را تیره تر می کند.

    روغن کنجد با بهبود جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

    ماسک روغن کنجد برای موی سر

    مقداری روغن کنجد را در ظرفی بریزید و کمی حرارت دهید تا گرم شود، این روغن را بر روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    روغن کنجد یک مرطوب کننده طبیعی پوست و مو می باشد که خارش پوست سر را کاهش داده و به درمان شوره سر کمک می کند.

    همچنین خواص ضد التهابی، ضد قارچی و اسیدهای چرب و ویتامین های موجود در روغن کنجد هم برای درمان شوره سر مفید هستند.

    روغن کنجد با بهبود گردش خون در پوست سر و با تقویت فولیکول های موی سر از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند.

    روغن کنجد یک روش طبیعی برای درمان شپش سر محسوب می شود، در واقع روغن کنجد با از بین بردن شپش و تخم شپش به درمان این بیماری کمک می کند.

    روغن کنجد با بهبود گردش خون در ابرو ها باعث تقویت و افزایش رشد ابرو ها شده و به پرپشت شدن ابرو ها کمک می کند.

    هر شب قبل از خواب مقداری روغن کنجد را بر روی ابرو ها به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    رو روشی دیگر 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را با نصف قاشق غذا خوری آب لیموترش تازه و 5 قطره روغن اسانس رزماری ترکیب کنید و بر روی ابرو ها ماساژ دهید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب خوب بشویید. از این روش 2 بار در روز استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

    گفته می شود که روغن کنجد با افزایش جریان خون در مژه ها در 2 تا 3 هفته باعث تقویت و افزایش رشد مژه می شود.

    هر شب قبل از خواب یک قطره روغن کنجد را با یک تکه پنبه بر روی مژه ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

    روغن کنجد یکی از بهترین روغن های گیاهی برای سم زدایی و پاک سازی کبد است که به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.

    ماساژ نوزادان و کودکان با روغن کنجد باعث افزایش رشد و بهبود خواب آن ها می شود.

    ماساژ پوست کشاله ران با روغن کنجد به درمان سوختگی پوشک نوزادان کمک می کند.

    مطالعات نشان داده که اسید چرب غیر اشباع موجود در روغن کنجد می توانند باعث افزایش سطح پروتئین لپتین شوند، این هورمون با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری کرده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

    روغن کنجد به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد باعث از بین رفتن هلیکوباکتر پیلوری که یکی از عوامل ایجاد کننده ی زخم معده است، می شود.

    روغن کنجد از زمان های گذشته به عنوان یک ملین طبیعی و ملایم شناخته می شود که با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست و هموروئید یا بواسیر کمک می کند.

    برای درمان یبوست روزی 2 قاشق روغن کنجد بکر مصرف کنید.

  • عکسهای طبیعت سیاه و سفید
  • روغن کنجد مانند انواع روغن های گیاهی به دلیل مقادیر بالای ویتامین های B و اسید های چرب مفیدی که دارد به کاهش کلسترول بالای خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و حمله ی قلبی را کاهش می دهد.

    روغن کنجد به دلیل محتوای پایین سدیم موجود در آن به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. یک مطالعه در هند نشان داده که اگر افراد مبتلا به فشار خون بالا روغن کنجد را به مدت 45 روز استفاده کنند، نه تنها فشار خون سیستولیک و دیاستولیک آن ها کاهش می یابد بلکه لاغرتر هم می شوند.

    مقادیر بالای منیزیم موجود در روغن کنجد باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. مطالعات نشان داده که روغن کنجد باعث کاهش گلوکز پلاسما در افراد مبتلا به دیابت می شود.

    مس، روی و کلسیم موجود در کنجد به رشد و تقویت استخوان های بدن کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه را کاهش می دهند.

    مقادیر بالای آمینواسید تیروزین موجود در روغن کنجد به طور مستقیم باعث افزایش سروتونین در مغز شده و با بهبود خلق و خو به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

    روغن کنجد دارای خواص ضد باکتری قوی بوده و به همین دلیل برای سلامت دهان و رفع بوی بد دهان مفید می باشد.

    روغن کنجد یکی از بهترین روغن هایی است که متخصصان دندانپزشکی استفاده از آن را توصیه می کنند، روغن کنجد با کاهش پلاک بر روی دندان ها، خطر پوسیدگی را کاهش داده و باعث سفیدتر شدن دندان می شود.

    برای سفید تر شدن دندان ها هر روز صبح به مدت 10 دقیقه روغن کنجد را در دهان خون نگهدارید و پس از آن دندان ها مسواک کنید.

    روغن کنجد حاوی مقادیر بالای فیتیک اسید است که به طور مستقیم با کاهش رشد سرطان ارتباط دارد. همچنین مقادیر بالای منیزیم و کلسیم موجود در روغن کنجد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای مس و روی موجود در روغن کنجد گردش خون را بهبود بخشیده و با افزایش گلبول های قرمز در بدن به درمان کم خونی کمک می کنند.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    روغن کنجد حاوی مقادیر بالای مس که یک ماده ضد التهابی طبیعی است، می باشد به همین دلیل روغن کنجد را برای درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس استفاده می کنند.

    گفته می شود که روغن کنجد تورم مفاصل را کاهش می دهد و استخوان ها و رگ های خونی را تقویت می کند.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در روغن کنجد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سرماخوردگی، سردرد و تب بالا کمک می کند.

    روغن کنجد به دلیل خواص ضد ویروسی که دارد از ابتلا به آنفلونزا و سینوزیت پیشگیری می کند. یک مطالعه در سوئد نشان داده که استفاده از روغن کنجد به عنوان قطره بینی به درمان خشکی و گرفتگی بینی در سرماخوردگی کمک می کند.

    تحقیقات نشان داده که روغن کنجد به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگیری و درمان بیماری ام اس (MS) مفید می باشد.

    روغن کنجد به ویژه روغن کنجد بکر و بابو می تواند در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.

    روغن کنجد باعث کاهش فشار خون بالا می شود به همین دلیل ممکن است با دارو هایی که برای کاهش فشار خون استفاده می شوند، تداخل دارویی ایجاد کند.

    گفته می شود که روغن کنجد با افزایش تولید هورمون ها باعث انقباض رحم شده و خطر ابتلا به سقط جنین و زایمان زودرس در زنان باردار را افزایش می دهد به همین دلیل بهتر است که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف روغن کنجد اجتناب کنند.

    زیاده روی در مصرف روغن کنجد باعث چاقی و افزایش وزن و همچنین اسهال می شود.

    طبیعت روغن کنجد گرم و خشک می باشد. روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین های B از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانوتنیک اسید، پیریدوکسین و اسید فولیک، آهن، مس، کلسیم، منگنز، منیزیم، سلنیوم، فسفر و روی می باشد.

    در حال حاضر در بازار ایران هر لیتر روغن کنجد حدود 32000 تومان می باشد.

    در ادامه بخوانید : خواص روغن بنفشه

    منابع : organicfacts – curejoy – goodhealthacademy

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    در این مطلب با برخی از خواص شگفت‌انگیر “حنا” و طرز تهیه معجونی ساده با استفاده از “حنا و روغن کنجد” برای درمان ریزش و سفیدی مو آشنا می‌شوید.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ کسانی که ریزش مو دارند یا موهای سرشان سفید شده، می‌توانند مخلوط حنا, روغن کنجد و “وسمه” را روی سر ضماد کنند.

     حنا بدون رنگ نیست و خاصیت حنا به رنگ آن است؛ مخلوط حنا و وسمه رنگ قهوه‌ای بلوطی را ایجاد می‌کند و قرمزی رنگ حنا گرفته می‌شود.

     همچنین حنا تقویت‌کننده مغز است و قوه بینایی را زیاد می‌کند و در رفع ریزش مو نقشی حیاتی را ایفا می‌کند؛ در طب ایرانی حکما برای حنا اهمیت زیادی قائل می‌شوند.

    مالیدن مخلوط برگ‌های له شده حننا با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می‌کند، به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد؛ اگر مدتهاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می‌شوید، حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می‌تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    از جوشانده برگ‌های حنا به‌صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می‌شود؛ در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می‌شود.

    حنا از دیدگاه طب سنتی بسیار قابض است و از ریزش مو جلوگیری می‌کند همچنین روغن کنجد هم باعث رویش مجدد موها می‌شود و در پیشگیری و درمان ریزش مو بسیار موثر است.

    حنا به صورت موضعی در درمان بیماری‌های قارچی پوستی به‌ویژه در قارچ‌های عامل کچلی و تخفیف دردهای روماتیسمی به‌کار می‌رود.

    ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع‌آور، ادرارآور، قاعده‌آور، ملین، خلط‌آور، محافظ کبد، کاهش‌دهنده پرفشاری خون، سقط‌کننده، حساسیت‌زا، مهار‌کننده نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است.

    حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت است همچنین دارای اثر ضد قارچی در قارچ‌های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس است.  

    برای تسکین سردرد خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالید؛ اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می‌کند؛ در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می‌توان از گیاه حنا استفاده کرد.

    اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید؛ نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.

    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    ما را دنبال کنید.

    مراقبت از موها با روغن کنجد : روغن کنجد نه تنها برای سلامت موها بسیار مفید است بلکه همچنین فواید ماندگاری با خود به همراه دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. حوله‌ای را در آب گرم خیس کنید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید.

    بگذارید روغن شب را روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید. استفاده از روغن کنجد در آشپزی به حدود 1600 قبل از میلا باز می‌گردد. در گیاه‌ شناسی روغن کنجد Sesamum indicum نامیده می‌شود. روغن کنجد با روش‌های مختلفی استخراج می‌شود. فرآیند استخراج عمدتاً به ناحیه‌ای که کنجد در آن رشد می‌کند بستگی دارد.

    این روغن مو دارای خواص مفید زیادی است. در ادامه فهرستی از برخی خواص روغن کنجد برای مراقبت از موها ارائه شده است. اگر می‌خواهید موهایی درخشان و سیاه داشته باشید، پوست سر و موهای خود را به طور منظم با روغن کنجد ماساژ دهید.تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

    تهیه و گردآوری مجله دلگرم

    جهان باورصاد

     کنجد دارای خواص زیادی است که هم می توان از دانه ها و هم از روغن آن استفاده کرد. در این مقاله با جزئیات بیشتر به خواص و مزایای روغن کنجد و دانه کنجد برای پوست و مو می پردازیم

    درحالیکه ویژگی های آنتی اکسیدانی موجود در دانه کنجد با پیری مقابله می کند، اسیدهای چرب امگا موجود در آن به رشد مو کمک می کند.کنجد همچنین به درخشندگی پوست و بهبود زخم پوستی کمک می کند. دانه های کنجد منجر به حفظ گرما و رطوبت پوست می شوند. دانه های کنجد سرشار از ویژگی های ضدالتهابی هستند که برای بهبود قرمزی و سایر مشکلات پوست صورت از طریق رهایی از پاتوژن ها Pathogen یا بیماری زا و سایر عوامل مسبب عفونت های پوستی ضروری اند. ترکیب یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد و استفاده از آن بر روی پوست صورت یک یا دو بار در هفته می تواند به شادابی پوست کمک کند.فواید کنجد فقط به پوست ختم نمی شود، بلکه برای مو هم خاصیت دارد. گفته می شود کنجد با تغذیه ریشه مو با اسیدهای چرب امگا خود، موجب رشد مو می شود. همچنین کنجد به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و جریان خون به سمت فرق سر را در جهت جوان سازی فولیکول های مو بهبود می بخشد. بهتر است دو قاشق چایخوری روغن کنجد را با ۲ تا ۳ قطره روغن رزماری و یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید. این ترکیب را به فرق سر مالیده و با حرکات آرام دست ماساژ دهید. سپس موهایتان را با شامپو فاقد موادشیمیایی و نرم کننده بشویید. دو تا سه بار این کار را در هفته انجام دهید.

    روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن ها، حاوی بالاترین میزان روغن است. مصرف این روغن به از بین بردن پلاک های دندانی کمک کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.روغن کنجد با تسکین یبوست، سلامت گوارش را بهبود می بخشد. همچنین مصرف این روغن برای افرادی که تحت درمان رادیوتراپی به خاطر سرطان هستند، مفید است.ترکیبات دانه کنجد، نظیر منیزیم، به حفظ میزان سالم انسولین و گلوکز کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. میزان منیزیم کنجد برای کاهش فشارخون هم ایده آل است. دانه های کنجد دارای خواص ضدپیری هستند که با تغذیه موها، مانع از سفیدشدن آنها می شوند.کنجد همچنین موجب کاهش التهاب مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها می شود. کنجد از پوست در مقابل اشعه های UV خورشید و همچنین رادیکال های آزاد محافظت می کند.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : اشتباه رایج مردم درباره روغن کنجدتاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص باور نکردنی روغن کنجد

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغwww.seemorgh.com/healthمنبع: mehrnews.com

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو
    تاثیر روغن کنجد بر سفیدی مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *