تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

دوره مقدماتی php
تاثیر حنا هندی بر ریزش مو
تاثیر حنا هندی بر ریزش مو



مطالب پر بازدید

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می کنند؟ چون رنگ دهی بالایی داشته و مدت بیشتری هم طول می کشد تا پاک شود. در این نوشتار از بخش طب سنتی و گیاهان دکتر سلام می خواهیم به بررسی فواید و مزایای این حنا، پرداخته و سپس نحوه خیساندن حنا برای انجام تاتو موقت را به شما آموزش دهیم. در آخر هم فواید حنای معمولی و طبیعی را برایتان بازگو کرده و چند ماسک فوق العاده برای تقویت کردن مو را برایتان ذکر می کنیم.

یکی از گیاهان پرطرفدار در منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیای شرقی، حنا است که بیشتر برای تقویت مو از آن استفاده می شود. ولی همین افراد شاید به خوبی ندانند که این گیاه تا چه اندازه می تواند در سلامت پوست و درمان بیماری ها تاثیر گذار باشد. یکی از انواع حناهایی که برای طرح انداختن بر روی دست و پا و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، حنا هندی است. هندی ها از این حنا برای تقویت بخشیدن به موهای خود نیز استفاده می کنند.

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین. تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

دوره مقدماتی php

نه تنها این نوع حنا، باعث رنگ گرفتن موهای سفید می شود بلکه به خاطر داشتن پروتئین های موجود در آن، باعث تحریک و شد مو می گردد. افرادی که معمولا از این حنا استفاده می کنند موهایی محکم تر و سالم تری دارند. حنا، فولیکول های مو را تقویت کرده و سلامتی را به ریشه موها هدیه می کند. همچنین از ریزش مو جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد موها زیاد خورد شوند. این حنا باعث می شود که موهای شما درخشان تر به نظر رسیده و از سفید شدن زودرس موها پیشگیری می کند.

حنا هندی اصل، هیچگونه ضرری برای مو ندارد. ولی بعضی از حنا هندی های تقلبی در بازار وجود دارد که باعث ایجاد عوارضی همچون التهاب پوست می شود. بعضی از متخصصان معتقدند به دلیل وجود پارافنیلین دی‌آمین در حنا هندی ، علائم حساسیت را در فرد ایجاد می کند و وی دچار خارش و سوزش پوست می شود.

به دلیل اینکه این نوع حنا، قدرت رنگ پذیری بالایی دارد از آن برای تاتوی موقت که حدود 3 هفته هم بر روی پوست می ماند نیز استفاده می شود. استفاده از حنا هندی به منظور تاتو موقت بسیار موثر و کارا می باشد و استفاده راحتی دارد.

مواد لازم:

طرز استفاده:

از مهم ترین مزایای درمانی و سلامت حنا میتوان به رفع سردرد، تصفیه سموم بدن، تقویت ناخن ها، محافظت از پوست، رشد مو و کاهش التهاب اشاره کرد. در اینجا برخی از فواید دیگر مصرف مداوم حنا لیست شده است که شامل موارد زیر می ‌باشد:

ترمیم زخم را می‌توان قابل ملاحظه ترین مزیت استفاده از حنا دانست. حنا می‌تواند از پوست در برابر انواع عفونت ها و ناراحتی ها محافظت کند. حنا را می ‌توان به راحتی بر  روی محل سوختگی یا جراحت قرار داد. این کار باعث می ‌شود تا حنا با ایجاد لایه ای محافظ از ورود پاتوژن ها و مواد خارجی به داخل بدن جلوگیری کند. علاوه بر این، حنا با داشتن قابلیت خنک کنندگی طبیعی فوق العاده، می ‌تواند حرارت پوست را از بین ببرد. همانند ژل صبر زرد (ژل آلوئه ورا)، از حنا نیز می‌توان برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد.

بعضی از متخصصان ادعا می کنند که از حنا می‌توان برای کاهش تب استفاده کرد. این بدیهی است که افزایش دمای بدن می‌تواند برای اندام ها و فرآیندهای متابولیکی که در بدن انجام می گیرد، بسیار خطرناک باشد. پائین آوردن دمای بدن به منظور حفظ سلامت فرد بسیار حائز اهمیت است که به این منظور می‌توان از حنا استفاده کرد. حنا می ‌تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. این اتفاق می‌ تواند با تحریک تعریق یا خنک کردن بدن اتفاق بیوفتد.

برای تسکین سریع سردرد های شدید می‌توان عصاره گیاه حنا را به طور مستقیم بر روی پوست قرار داد. حنا دارای اثر ضد التهابی است که باعث کاهش فشار می ‌شود و در نهایت منجر به ایجاد جریان خون سالم در مویرگ ها می‌ شود.

این اثر فوق العاده حنا، از مواردی است که افراد با دیدگاه مثبت به آن نگاه می‌ کنند. از دیدگاه علمی تائید شده است که روغن و عصاره حنا می‌تواند باعث کشیدگی پوست شود؛ در نتیجه کمک می‌ کند تا نشانه های پیری و چروک های پوستی را کاهش دهند.

حنا نقش مهمی در حفظ و تقویت سلامت مو دارد. حنا باعث ایجاد استحکام در مو شده و از آن می ‌توان به عنوان رنگی بی‌ خطر و بدون اثرات دائمی برای رنگ کردن مو استفاده کرد. حنا برای جلوگیری از شکننده شدن مو و افزایش میزان درخشندگی آن نیز مصرف می‌ شود. ثابت شده است که برای افرادی که داری ریزش مو یا کچلی هستند، حنا می ‌تواند یک معجزه باشد.

همچنین حنا یک نرم کننده عالی برای پوست و مو بوده و موها را براق و درخشنده می کند. اگر برعکس موهای نرم و روشنی دارید و می خواهید کمی موهایتان تیره تر شود، حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی بخیسانید. برای درخشان کردن مو، از ترکیب حنا و ماست استفاده کنید.

حنا با تنظیم کردن PH پوست سر باعث می شود که موها کمتر ریزش پیدا کنند. همچنین باعث کاهش شوره سر، خشکی پوست سر و خارش کف سر می شود.

مواد لازم:

طرز استفاده:

تمام مواد را مخلوط کرده و اجازه دهید تا 1 ساعت به حال خود استراحت کند. سپس حنای خیسانده شده را به موهایتان بزنید و پس از نیم ساعت الی 1 ساعت بشویید.

2- ماسک تخم مرغ و حنا : این ماسک باعث تقویت و درخشندگی مو شده و ریزش مو را کم می کند

مواد لازم:

طرز استفاده:

تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

در یک کاسه شیشه ای یا پلاستیکی، آب و حنا و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید 1 ساعت به حال خود باقی بماند. سپس تخم مرغ و روغن نارگیل را ریخته و خوب مخلوط کنید. کاملا به موهای خود بمالید و پس از 2 ساعت، با آب ولرم بشویید.

در ادامه نمونه هایی از تاتو موقت که با حنا هندی زده شده اند را به تماشا می نشینیم

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

خیلی جالب بود. نمیدونستم حنا این همه فایده داره

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

حنای هندی گیاهی است که طرفداران زیادی در کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارد که اکثر مردم برای تقویت کردن موی خود از آن استفاده می‌کنند، البته حتی کسانی که از حنای هندی برای تقویت مو استفاده می‌کنند نمی‌دانند این گیاه تا چه اندازه برای سلامت مو و پوست و درمان بیماری‌ها کارا و مؤثر است.

نوعی از حنای هندی که برای طرح و نقش روی دست و ناخن و پا استفاده می‌شود. اصولاً هندی‌ها از این حنا برای تقویت کردن موهایشان استفاده می‌کنند.

 

تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

 

این حنا در ابتدا موهای سفید را مشکی می‌کند و حنا به دلیل داشتن پروتئین‌های زیاد سبب رشد و تحریک مو می‌شود. کسانی که از این حنا استفاده می‌کنند موهایشان شاداب‌تر، ضخیم و سالم دارند.

حنا باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و سلامتی را به ریشه هدیه می‌دهد. حنا از ریزش موها جلوگیری می‌کند حنا از موخوره هم جلوگیری می‌کند.

حنای هندی مشکی موها را درخشان و زیباتر می‌کند و از سفید شدن زودرس موها پیشگیری می‌کند.

 

حنای هندی هیچ ضرری برای مو ندارد البته این مطلبی زمانی صدق می‌کند که حنا تقلبی نباشد. حنای هندی سبب ایجاد التهاب پوست می‌شود و فرد دچار حساسیت می‌شود و خارش و سوزش پوست را به همراه دارد.

1-کمک به بهبود زخم

2-کاهش تب

3-درمان سردرد

4-خاصیت ضد پیری

5-تقویت مو

6-تنظیم PH پوست

7-کاهش ریزش مو

8-درخشان کردن مو

 

حنا نقش مؤثر و بااهمیتی در تقویت مو ایفا می‌کند. حنا باعث محکم شدن مو می‌شود از حنا می‌توانید به‌عنوان رنگ استفاده کنید که هیچ خطری ندارد حنای هندی سبب درخشندگی موها می‌شود و از شکننده شدن موها نیز جلوگیری می‌کند.

حنا یک معجزه است برای کسانی که کچلی ریش و مو دارند. حنا یک نرم‌کننده عالی برای پوست و مو می‌باشد و سبب درخشندگی و براقی مو می‌شود. برای درخشان کردن موها از ترکیب حنا و ماست استفاده کنید.

 

تأثیر بسیار مهم و کار همین مورد است که افراد با دیدی مثبت به آن می‌نگرند. یک دیدگاه علمی تأییدشده وجود دارد که گفته‌شده است عصاره یا روغن حنا سبب کشیدگی پوست می‌شود و نشانه‌های چین‌وچروک، پیری را کم می‌کند.

 

حنا PH پوست سر را تنظیم می‌کند که همین باعث می‌شود ریزش مو کاهش پیدا کند و همچنین شوره سر کاهش پیدا می‌کند پوست سر رطوبت کافی را می‌گیرد و باعث کاهش خشکش پوست و خارش کف سر هم می‌شود.

 

1-ماسک حنا و روغن نارگیل: این ماسک بسیار در رشد مو تأثیرگذار است و موها تقویت هم می‌شود.

طرز تهیه: نصف فنجان حنا و نصف فنجان آب گرم و کمی روغن نارگیل را باهم مخلوط‌کنید و باید یک ساعت این مواد را به حال خود رها کنید تا استراحت کند. بعد از گذشت 1 ساعت حنا را به موهایتان بمالید و بعد از نیم ساعت و حداکثر 1 ساعت بشویید.

 

تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

2-ماسک حنا و تخم‌مرغ: این ماسک در تقویت و درخشندگی موها تأثیرگذار و از ریزش مو هم کم می‌کند.

طرز تهیه: در یک ظرف مناسب یک فنجان آب گرم و یک فنجان حنا و نصف فنجان آب‌لیمو را باهم ترکیب کنید و یک ساعت این مواد را به حال خود رها کنید و بعد یک عدد تخم‌مرغ و کمی روغن به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا ماسک آماده است می‌توانید به موها بمالید و بعد از 2 ساعت موهای خود را بشویید.

 

 

 

مواردی مهم برای داشتن ناخن سالم

کچلی ریش و روش‌های درمان آن



  • جدیدترین مدل های کیک تولد عاشقانه


  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quisque hendrerit fringilla enim, ut scelerisque dui. In hac habitasse platea dictumst….

    Follow


    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار

    تاثیر حنا هندی بر ریزش مو


    ثبت نام بسته شده است.

    سلامت نیوز: آیا می‌دانید که برگ‌های حنا دارای ماده‌ای به نام «موسیلاژ» هستند و به‌همین دلیل هم در اثر تماس با آب، به شکل خمیرمانندی در می‌آیند؟دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست و مو درباره این رنگ‌دهنده گیاهی به سلامانه گفت: «حنا حاوی ماده‌ای به‌نام لاوسون است که سمیت بسیار کمی دارد و بیشترین اثر رنگ‌کنندگی آن هم ناشی از همین ترکیب می‌شود».عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: «استفاده از حنا به عنوان تاتوي موقت، بسيار شايع است. معمولا اين تاتو حدود 3 هفته روي پوست باقي مي‌ماند. واكنش‌هاي آلرژيك تماسي، از جمله عوارض پوستي مصرف حنا به عنوان تاتوی موقت بوده که تا به‌ حال، گزارش شده است».وی تصریح کرد که اگر فردی بعد از تاتوی با حنا از این کار راضی نباشد، می‌توان با روش‌های مختلفی مانند اسكراب‌هاي پوستي، به‌خصوص هنگام استحمام، برای از بین بردن آن استفاده كرد. فقط حواستان باشد كه محل حنا نبايد با ليف‌هاي زبر شسته شود چون این کار، شانس ایجاد زخم و حتی عفونت را بالا می‌برد.مباشر خاطرنشان کرد: «نكته مهمی که طرفداران حنا باید به آن توجه داشته باشند، اين است كه رنگ حناي طبيعي، هيچ‌گاه به سمت رنگ مشكي کشیده نمی‌شود و هميشه ته‌رنگی از قرمزی در آن وجود دارد. حناهایی که خیلی مشکی هستند، حنای طبیعی نیستند و با نام حناي هندي در بازار به فروش می‌رسند. رنگ مشکی موجود در این محصولات، ناشی از وجود ماده‌ای شيميايي به نام پارافنيلين دي‌آمين است. پارافنيلين دي‌آمين، ماده‌ای است که در رنگ‌هاي صنعتي به كار مي‌رفته است و اخيرا، به عنوان حناي مشكي هندي وارد بازار ايران شده است. دلیل استفاده از حناي مشكي، رنگ‌پذيري بالا و راحت‌تر آن براي تاتوكار است. استفاده از اين ماده به عنوان تاتو يا به‌عنوان رنگ مو عوارض زيادي دارد. شايع‌ترين این عوارض شامل واكنش‌هاي حساسيتي شديد پوستي، قرمزي و خارش شديد، تاول، زخم باز و اسكار می‌شوند».

    حنا فقط نوستالژی کودکی های ما و دختری در مزرعه نیست! حنا یک داروی زیبایی اصیل است که از سال های دور مهمان دست، پا و موی مادربزرگ های ما بوده است؛ اصالت و ریشه این ماده خوش آب و رنگ آنقدر قوی است که من نویسنده را یاد نوستالژی زیبای مراسم حنابندان ایرانی ها می‌اندازد؛ شما را چطور؟

    شاید اولین چیزی که با شنیدن نام حنا در ذهن متصور شود؛ رنگ موی طبیعی باشد اما بهتر است بدانید که این ماده از برگ تا گل و عصاره آن نه فقط برای تقویت پوست و مو بلکه برای سلامت بدن هم مفید است؛ از فواید حنا می‌توان به درمان سریع زخم، رفع سردرد، تنظیم فشار خون، درمان کچلی و تقویت بینایی اشاره کرد.

    خودتان قضاوت کنید؛ همراه شدن با مجله دلتا نه فقط باعث سلامتی بلکه باعث زیبایی و جذابیت بیشتر می‎شود؛ اینطور نیست؟ البته چه مخاطب و همراهی بهتر از شما دوست عزیز!

    حنا یک گیاه قدمت‌دار در طب سنتی است؛ از حنای بی‌رنگ گرفته تا حنای هندی و حتی حنای سبز و سیاه هر کدام خواص و مضرات خاص خودشان را برای سلامتی و زیبایی دارند؛ البته یکی از خاصیت های مهم این گیاه استفاده از آن به عنوان رنگ موی طبیعی یا ترکیبی با وسمه، سدر یا حتی دارچین،  قهوه و دیگر ادویه ها است. همچنین از برگ، روغن و گل این گیاه برای درمان التهاب های پوستی هم استفاده می‌شود.تاثیر حنا هندی بر ریزش مو

    چه شده است؟ دل‌تان می‌خواهد از این گیاه خوش رنگ و لعاب بیشتر بدانید؟ با ما همچنان همراه باشید.

    روغن گیاهی حنا از گل های آن به روش تقطیر به دست می‌آید و به عنوان عصاره مؤثر در عطر های شرقی استفاده می‌شود. این روغن خوشبو، ریشه فرهنگی و باستانی مقدسی در کشور ها دارد و معمولا در جشن های مذهبی در هند و آفریقا از آن استفاده می‌شود.

    همانطور که گفتیم، از برگ حنا گرفته تا روغن و عصاره و پودر آن کاربرد های خوراکی و موضعی زیادی دارد؛ لطفا نپرسید چه کاربردهایی؟ بیایید صبور باشیم و ادامه مطلب را با هم بخوانیم.

    برخی مطالعات ثابت کرده‌اند روغن حنایی که از برگ آن گرفته می‌شود، راه حلی مؤثری برای رفع درد ناشی از مشکلات مفصلی است. این روغن حاوی برخی از ترکیبات زیست‌ فعال است که اثر ضد التهابی دارد و به عنوان داروی ضد التهاب شناخته می‌شود. شما می‌توانید از این روغن به صورت استعمال خارجی در محل درد استفاده کنید.

    چرا مادر بزرگ ها و حتی بسیاری از خانم های امروزی استفاده از این گیاه دارویی را جایگزین رنگ های شیمیایی کرده‌اند؟ جواب شما همین یک جمله است: چه غذایی خوشمزه تر از حنا برای پوست و مو!

    برگ های حنا با ویژگی های شگفت‌انگیز خود برای مراقبت از مو و پوست یک گزینه عالی هستند. این برگ ها می‌توانند برخی از بیماری های مربوط به مو مانند ریزش مو، شوره سر و خارش پوست سر را درمان کنند؛ هنوز به این گیاه سنتی ایمان نیاورده‌اید؟

    پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چند مدل طراحی حنا روی پوست “جدیدترین طرح های حنا روی دست” را مطالعه کنید.

    اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، از ماسک مو و به خصوص حنا استفاده کنید. حنا خاصیت ضد پیری دارد و ثابت شده است که این گیاه برای بهبود قابلیت کش‌سانی پوست و جلوگیری از چروک زودرس آن مفید است.

    علاوه بر این، ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری برگ های حنا برای درخشندگی پوست بسیار عالی است. استفاده از ماسک این گیاه، اثر خنک‌کنندگی برای پوست دارد و از آفتاب سوختگی آن جلوگیری می‌کند.

    اگر می‌خواهید از ماسک حنا برای درخشندگی و سفید شدن پوست خود استفاده کنید؛ ماست کم چرب را با حنای بی‌رنگ و گلاب مخلوط کنید و از این معجون ترکیبی روی پوست خود بمالید تا لکه های قهوه ای رنگ ناشی از بارداری و آکنه و جوش های سرسیاه صورت را پاکسازی و برطرف کند.

    اگر ریزش مو یا کچلی گرفته‌اید یا شپش سر دارید، حنا چاره درد شما است. این گیاه با خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی که دارد، می‌تواند به رشد مو و بیماری قارچی پوست سر کمک کند؛ بنابراین، استفاده از حنا به صورت موضعی قارچ های عامل کچلی را درمان می‌کند؛ پس هر چه زودتر جلوی ریزش مو و بیماری های دیگر مربوط به آن را بگیرید.

    برای رشد بهتر موها مخلوط کردن حنا با گیاهانی مثل ریحان و مارچوبه هم بسیار مؤثر است؛ حتی شما می‌توانید از مخلوط حنا با وسمه و سدر استفاده کنید؛ منتظر چه هستید؟ برای زیبایی بیشتر همین حالا هم دیر است.

    برگ های حنا با خاصیت ضد التهابی خود می‌توانند به کاهش درد در طول سندروم قبل از قاعدگی خانم ها کمک کنند؛ این روش نه فقط در طب سنتی مورد تأیید است بلکه در هندوستان و کشور های آسیایی هم با استقبال مردم مواجه شده است.

    برگ های حنا حاوی آثار ضد قارچی و ضد ویروسی هستند؛ بنابراین از این گیاه برای درمان گلودرد و تب استفاده می‌شود.

    میگرن و سردرد علت های مختلفی دارد. این بیماری معمولا زمانی رخ می‌دهد که خون به طور طبیعی در مویرگ ها نفوذ می‌کند؛ مثلا یکی از شایع ترین سردرد ها در دوران بارداری اتفاق می‌افتد که در این دوران خوردن مسکن های شیمیایی اصلا توصیه نمی‌شود، اینجا است که برگ های حنا به کمک ما می‌آیند.

    برگ های این گیاه راه حل طبیعی برای درمان این بیماری هستند؛ چون فقط با استفاده از آب این گیاه درد کاهش پیدا می‌کند؛ خواص ضد التهابی حنا باعث بهبود جریان خون می‌شود؛ پس از این به بعد، با کمک گرفتن از طب سنتی می‌توانید به سردرد های عصبی خود غلبه کنید.

    دانه های حنا می‌توانند اسهال خونی را درمان کنند. شما می‌توانید این دانه ها را خرد کرده و آن را با روغن مخلوط کنید و آن ها را با آب بخورید تا اسهال خونی را درمان کند.

    یکی از خاصیت های حنا، استفاده از آن برای سلامت قلب است. اگر دانه های حنا را با آب مصرف کنید، می‌توانید از تأثیر آن بر کاهش فشار خون لذت ببرید. این گیاه با کاهش استرس بر سیستم قلبی – عروقی، فشار خون را کاهش می‌دهد. این کار می‌تواند به جلوگیری از ساخت پلاکت در قلب و شریان ها، از حمله قلبی و سکته جلوگیری کند.

    اگر بیماری نقرس، ورم و التهاب مفاصل یا ضعف اعصاب دارید، گل حنا چاره درد شما است. شما می‌توانید این گل را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن به صورت ضماد در محل درد استفاده کنید.

    بنابراین، اگر به زیبایی پوست و موی خودتان اهمیت می‌دهید؛ سری به عطاری محل‌تان بزنید؛ قطعا راز زیبایی، سلامتی و جذابیت شما آنجا است.تاثیر حنا هندی بر ریزش مو


    ۸ آبان، ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ


    پر خاصیت


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

  • طرز تهیه آبگوشت سنتی
  • ازآنجاکه کووید 19 یک ویروس جدید است، با تحقیقات جدید، خلاف بسیاری از یافته‌های علمی در مور…

    در ماه رمضان و تقارن آن با روزهای گرم بیش از اینکه تحمل گرسنگی برای روزه داران سخت باشد ، تشنگی در طول روز آنها را کلافه می کند. در این مقاله تعدادی از بهترین شربت‌های جایگزین آب و طرز تهیه آن‌ها برای افرادی که در طول روز بسیار تشنه می‌شوند آورده شده است.

    عروسی در هند بدون حنا اصلا معنی نداره

    تاثیر حنا هندی بر ریزش مو
    تاثیر حنا هندی بر ریزش مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *