بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

دوره مقدماتی php
بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی
بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

یک سبک زندگی فعال به این معناست که شما به ویتامین C نیاز دارید، آن هم مقدار زیادی ویتامین C، در زیر در مورد نحوه دریافت ویتامین C کافی برای موفق شدن در اهدافتان، چیزهای بیشتری یاد می گیرید.

در این ده سالی که درگیر تناسب اندام بودم، گاه مشغول دوره حجم و گاه دوره کات، هر بار سهمی از مکمل های غذایی داشتم. هنگامی که مشغول دوره حجم و افزایش قدرت بودم، محصولات نیتریک اسید، گلوتامین و کراتین انتخاب من بود و هنگامی که باید وزن کم می کردم، چای سبز، CLA و ال کارنیتین مصرف می کردم. اگرچه در طول دهه گذشته، گاهی اوقات اهدافم تغییر کردند، اما سه مکمل هستند که صرفنظر از اینکه می خواهم با بدنم چکارکنم، همچنان در قفسه داروهای من باقی مانده اند. من همیشه یک مولتی ویتامین، پروتئین وی و ویتامین C در کمدم داشته ام و این مقاله در مورد ویتامین C است.

ویتامین C که به اسید اسکوربیک یا آل اسکوربات نیز معروف است، یک ویتامین ضروری برای بدن انسان است. این ویتامین ممکن است یکی از بی خطر ترین و مهمترین ویتامین هایی باشد که می توانید به صورت روزانه مصرف کنید. ویتامین C، اولین چیزی است که مردم در هنگام سرماخوردگی به سراغ آن می روند. ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که برای رشد و نمو طبیعی، ضروری است. از آنجا که ویتامین C، محلول در آب است، مقدار اضافی آن که مورد استفاده بدن قرار نمی گیرد، در عرض ۲۴ ساعت از طریق ادرار از بدن خارج می شود.

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان نیز می باشد. آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی هستند که از برخی آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد (محصولات جانبی که در نتیجه تبدیل غذا به انرژی توسط بدن ما تولید می شوند) جلوگیری می کنند. همچنین ممکن است آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب های سلولی ناشی از مواد شیمیایی سمی و آلاینده ها مانند دود سیگار به بدن کمک کنند.

ویتامین C، برای رشد و ترمیم بافت ها در تمام بخش های بدن شما، ضروری است. ویتامین C برای تشکیل کلاژن، پروتئینی که برای ساخت پوست، بافت اسکار، تاندون ها، رباط ها و رگ های خونی استفاده می شود ، به کار می رود. همچنین برای بهبود زخم ها و برای ترمیم و حفظ غضروف ها، استخوان ها و دندان افراد، ضروری است. همچنین ویتامین C با تقویت دیواره های شریان ها به فشار خون کمک می کند. همچنین می تواند از آسیب سلولی ناشی از افزایش سن جلوگیری کرده و همچنین به کاهش استرس کمک می کند.بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

همه به ویتامین C نیاز دارند، شما خواه یک ورزشکار حرفه ای باشید که به سختی تمرین می کند یا یک فرد معمولی که فقط برای خوش اندام شدن تلاش می کند، به ویتامین C نیاز دارید. ویتامین C می تواند از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و به بدنسازان کمک کند که بعد از تمرین شدید، ریکاوری شوند.

دوره مقدماتی php

ویتامین سی به سوخت و ساز پروتئین (فرایندهایی بیوشیمیایی که موظف به سنتز پروتئین و آمینو اسیدها هستند) کمک می‌کند. بنابراین، جدا از اینکه موجب فراهم آمدن پروتئین‌های ضروری برای بدن می‌شود، جلوی سنتز پروتئین‌های خاصی که مسبب عفونت یا التهاب می‌شوند را نیز می‌گیرد. ویتامین C برای ورزشکاران مرد با کمک به نسبت پایین تر کورتیزول به تستوسترون، سطوح تستوسترون را بالا نگه خواهد داشت. این کار به بدن شما کمک خواهد کرد که آن سطح بالای عملکرد که به صورت روزانه نیاز دارید را حفظ کند.

ویتامین C در مورد زنان، نه تنها به محافظت از پارگی مویرگ ها که باعث جریان خون زیاد برای خانم های مبتلا به آندومتریوز در طول دوران قاعدگی می شود، کمک می کند، بلکه از لخته شدن خون ناشی از کاهش پروترومبین (PT)، ترومبین و غلظت ترومبوآمبولیک کیناز در بدن جلوگیری می کند.

همچنین ویتامین C، نه تنها به بهبود جذب گوارشی کمک می کند بلکه ممکن است به عملکردهای بدن ما در مبارزه با انواع بیماری ها از جمله آندومتریوز نیز کمک کند. همچنین مصرف ویتامین C به نفع خانم هاست ، زیرا به تقویت عملکرد کبد برای متعادل کردن سطح استروژن در طول چرخه قاعدگی کمک می کند. اگر باردار هستید یا به کودکتان شیر می دهید، باید نسبت به خانم های دیگر، ویتامین C بیشتری مصرف کنید.

موهای خشک و چند شاخه، ورم لثه (التهاب لثه)، خونریزی لثه ها، پوست زبر، خشک و فلس مانند، کاهش سرعت ترمیم زخم، کبود شدن آسان، خون دماغ، مینای دندان ضعیف، مفاصل دردناک و متورم، کم خونی، کاهش توانایی برای مبارزه با عفونت، امکان افزایش وزن به دلیل متابولیسم آهسته.

اگر برای مدت زمان طولانی، کمبود ویتامین C داشته باشید، ممکن است دچار بیماری اسکوروی شوید. اسکوروی، منجر به تشکیل لکه روی پوست، لثه های نرم و خونریزی از غشاهای مخاطی می شود. این لکه ها بیشتر از همه روی ران ها و پاهای شخص، ظاهر می شوند و فرد مبتلا به این بیماری، رنگ پریده به نظر می رسد، احساس افسردگی می کند و تا حدی بی حرکت است. اگرچه اسکوروی، بیشتر بر افراد مسن تاثیر می گذارد، اما هر کسی می تواند به آن مبتلا شود. اگر ویتامین C کافی در بدنتان نداشته باشید، اسکوروی می تواند تنها در ۹۰ روز، ظاهر شود.

حالا که می دانیم چرا شما به ویتامین C نیاز دارید، باید مشخص کنیم که باید چه مقدار ویتامین C مصرف کنید. سازمان غذا و دارو در دستورالعمل هایی تعیین می کند که یک فرد برای سلامت عمومی باید چه مقدار ویتامین C مصرف کند. در زیر توصیه های FDA برای هر گروه سنی و جنسیت را می بینید:

۶ ــ ۰ ماه: ۴۰ میلی گرم در روز

۱۲ ــ ۷ ماه: ۵۰ میلی گرم در روز

۳ ــ ۱ سال: ۱۵ میلی گرم در روز

۸ ــ ۴ سال: ۲۵ میلی گرم در روز

۱۳ ــ ۹ سال: ۴۵ میلی گرم در روز

دختران ۱۸ ــ ۱۴ سال: ۶۵ میلی گرم در روز

پسران ۱۸ ــ ۱۴ سال: ۷۵ میلی گرم در روز

مردان ۱۹ سال و بالاتر: ۹۰ میلی گرم در روز

زنان ۱۹ سال و بالاتر: ۷۵ میلی گرم در روز

درحال حاضر این دستور العمل ها برای ورزشکاران در نظر گرفته نشده است. افرادی که فعال هستند، قطعا به ویتامین C بیشتری نسبت به افراد غیر فعال نیاز دارند. گمان می رود که افراد فعال می توانند از مصرف ۵۰۰ میلی گرم تا ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز بسته به سطح فعالیت روزانه سود ببرند. اگر بیمار هستید، ممکن است در طول مدت بیماری تان، روزانه به ۸ گرم ویتامین C نیاز داشته باشید.

طالبی، پرتقال، بروکلی، کلم قرمز، فلفل سبز، فلفل قرمز، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، تمشک، آناناس، زغال اخته، قره قاط، پاپایا، انبه، هندوانه، گل کلم، جوانه‌های بروکسل. اگرچه احتمال مصرف بیش از حد ویتامین C بسیار کم است (چون این ویتامین ، محلول در آب است)، اما اگر مراقب نباشید ممکن است ویتامین C بیش از حد مصرف کنید.

اینکه چه مقدار ویتامین بیش از حد است، به شخص مصرف کننده بستگی دارد. یکی از کارهایی که نباید انجام دهید، مصرف ویتامین C با معده خالی است. این کار می تواند منجر به سوء هاضمه شود. همچنین مقدار زیادی ویتامین C را به یکباره نخورید. مصرف دوز بسیار زیاد ویتامین C به یکباره می تواند باعث اسهال، اختلال خواب و تهوع شود. در هر بار بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C مصرف نکنید.

امیدوارم بعد از آگاهی از تمام مزایای مصرف منظم ویتامین C تصمیم به مصرف یک مکمل ویتامین C بگیرید و همین حالا مصرف آن را آغاز کنید. صرفنظر از اینکه شما می خواهید سایزتان را افزایش دهید، قوی تر شوید، وزن کم کنید، مسابقه دهید یا فقط تناسب اندامتان را حفظ کنید، ویتامین C یکی از آن ویتامین هایی است که در کمک به شما برای دستیابی به تمام اهداف تناسب اندامتان، بسیار موثر خواهد بود.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

چرا مصرف مولتی ویتامین اهمیت دارد؟ و چه ساعتی مناسب ترین زمان برای مصرف و جذب ویتامین ها است؟ این سوالاتی هستند که خیلی ها به دنبال جواب آن هستند.  شما حتی اگر از یک برنامه غذایی مناسب برخوردار باشید در حد درصد کمی هم که باشد لازم است نیازهای تغذیه ای بدن از طرق مصرف مولتی ویتامین ها برطرف شود. اگر هم ورزشکار هستید و یا رژیم دارید مصرف مولتی ویتامین ها ضرورت بیشتری پیدا می کند.

متأسفانه اغلب مردم این‌کار را نمی‌کنند و با مصرف تنها یک تا دو واحد میوه و سبزیجات مقدار کافی از ریز‌مغذی‌ها را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که برای دریافت ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن، باید حداقل ۵ واحد در روز میوه و سبزی مصرف شود. شاید به همین دلیل بعضی متخصصان برای مردم مولتی‌ ویتامین تجویز می‌کنند، چون اکثریت آن ها رژیم غذایی مناسبی ندارند.

چرا مصرف مولتی ویتامین ها مهم است؟

همانطور که بارها به این نکته اشاره کرده ایم، مولتی ویتامین ها هیچ وقت نمی توانند جایگزین مواد غذایی باشند، اما در شرایطی که رژیم و سبک غذایی شما نیاز بدن را تأمین نکند اینجاست که باید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید. مصرف مولتی ویتامین ها به عنوان مکمل در کنار مواد غذایی، نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض پوکی استخوان و حتی پیشگیری از سرطان!

از مصرف خودسرانه مولتی ویتامین ها خودداری کنید، بهترین راه حل برای تأمین ویتامین ها مواد غذایی، میوه و سبزیجات هستند. مصرف خودسرانه ویتامین می تواند به سلامتی آسیب برساند.بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

چرا برخی مصرف مولتی ویتامین ها را همراه با غذا پیشنهاد می کنند؟  

ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آن ها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K  هستند. در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد. ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C  بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد. ویتامین های محرک مثل ویتامین C، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین C خواب را برهم می زند اما این مورد تأیید نشده است.

ویتامین‌های محلول در آب مانند انواع ویتامین‌های B و C، الزاماً نیازی نیست همراه با غذا مصرف شوند، چه آنها را صبح بخورید چه شب، به راحتی جذب خواهند شد. دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.

معمولا” برای خیلی ها پیش آمده که شنیده اند، صبح ها یا شب قبل از خواب بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین ها است، یا شاید هم شنیده باشید که مصرف آن ها با غذا جذب بهتری دارد. به عنوان مثال خیلی ها خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند زیرا کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید.

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آن ها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آن ها بکاهد. اما در مجموع وعده نهار را می توان به عنوان بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین شناخت.

بهترین زمان برای استفاده از این قرص را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد. اگر کسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا کند می تواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف کرده و بلافاصله بخوابد.

هنگام مصرف مولتی ویتامین به این نکته توجه کنید

فیبر(مانند پوست میوه و یا سبزیجات) در روده می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند. چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

قبل از خرید و مصرف مولتی ویتامین این موارد را به خاطر بسپارید

از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن و معروف را دارند. به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه، واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن چاپ شده است. سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شما باشد. از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هر نوع ماده مضر مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند .

در پایان

با توجه به نیاز بدن مولتی ویتامین ها و همچنین نیاز مبرم آن در شرایط خاص مانند بیماری،گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند و یا ورزشکار هستند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود. با این وصف از خوردن خودسرانه مولتی ویتامین ها خودداری کنید، زیرا پزشکان تأکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آن ها در بدنمان هم بشویم.  قرص‌های مولتی‌ ویتامین هم به هر حال دارو هستند و عوارض خاص خودشان را دارند و به همین دلیل توجهات ویژه‌ای را می‌طلبند.

به روز رسانی: ۹۷/۳/۲۰

تهیه و تدوین:اختصاصی elmevarzesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام من یه مولتی ویتامین مینرال جنسینگ خریدم موقع باز کردن یه پنبه و یه چیز دیگه که روش نوشته بود do not eat داخلش بود اینا مشکلی دارن؟

سلام، نه نگران نباشید

سلام میخواستم بپرسم که من هر روز دو ساعت قبل از غذا یک لیتر آب میخورم و خیلی بهم انرژی میده آیا این کار خوب هست یا نه با تشکر

سلام، اطلاعی از فواید احتمالی اون نداریم ولی مشکلی نداره

سلام خسته نباشید.
آیا مصرف ویتالی تون برای افرادی که فشارشون بالا و پایین میره ایراد داره آیا مصرفش مشکلی نداره.

سلام، بعید به نظر میرسه تداخلی داشته باشه ولی بهتره با پزشک در این خصوص مشورت کنید

سلام وقته بخیر ببخشید بنده لاغر و کمبود وزن دارم و همینطور صورتی لاغر بنده از کدوم نوع قرص می تونم مصرف کنم که هم اعضایش وزن داشته باشه و هم تو پور کردن صورتم ممنون از رسیدگی هاتون

سلام، دارویی به این شکل وجود نداره محمد عزیز، سعی کن با تغذیه وزنت رو افزایش بدی

سلام مصرف مولتی ویتامین با میوه ها و سبزیجات به دلیل فیبر اشکال نداره؟

سلام، واقعیتش نشنیدم با میوه مصرف بشه و این خوب باشه یا بد، به فیبر هم ارتباطی نداره، بهترین نوع مصرف، مصرف با وعده غذایی هست

سلام من باشگاه بدنسازی میرم قرص جوشان ویتامین پلاس میخورم .خواستم بپرسم ایا واسم مفیده؟ و در چه زمانی مصرف کنم؟

سلام، امیر جان در لینک زیر گفتیم چی واسه بدنسازی خوبه، بررسی کنید مکمل مصرفی شما این موارد رو داره یا نه
https://www.elmevarzesh.com/vitamins-and-minerals-for-building-muscle/

سلام من از ویتامین pharmaton استفاده مبکنم میشه بعد باشگاه بدنسازی استفاده کرد یا صبح؟ساعت ۵ ظهر باشگاهبهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

سلام، یا همراه نهار مصرف کنید یا صبحانه

سلام ببخشید من ۱۴ سالمه موهام خیلی ضعیفه زود موخوره میگیره رشد هم نداره چه ویتامین یا قرضی خوبه؟؟

سلام، شاید مشکل از ویتامین نباشه همراه گرامی، لازمه با پزشک مشورت کنید

درود وقت بخیر.بنده قرص ایمیونس مصرف میکنم.میشه بگید چه ساعتی خوبه برای مصرف و جذب بهتر؟
در حال حاظر بعد از ناهار میخورم

سلام، همراه یا بعد از غذا میل کنید

سلام. مولتی ویتامین با نام eurho vital multivitamin compleets از داروخانه گرفتم. روی جعبه چیزی مبنی بر جنسیت مصرف کننده نبود اما روی قوطی قرص در یک قسمت کنار تاریخ یک کلمه man نوشته شده است. می خواستم بپرسم این قرص را خانمها می توانند استفاده کنند؟. آیا این کلمه Man اشاره به جنسیت مصرف کننده دارد یا ربطی ندارد. ممنون می شوم راهنمایی کنید.

سلام،روی بسته بندیش چیز خاصی پیدا نشد، و در توضیحاتی هم که براش سرچ کردیم، اشاره ای به جنسیت نشده، بروشور اگر داره در اون ممکنه توضیح داده باشه

سلام ببخشید ما هرروز میتونیم از همه ویتامین ها استفاده کنیم یا نه هرکدوم تایم خاصی داره؟؟

سلام، میزان مصرف ویتامین (شکل دارو) بر اساس مقدار نیاز و ضعف در تغذیه است، فارغ از این، چون از طریق مواد غذایی ویتامین جذب می شود، محدودیتی ندارد

سلام من بدنسازی رو تازه شروع کردم می خواستم بدونم خوردن مولتی ویتامین برام مشکلی نداره؟ واگه مشگلی نداره از چه مولتی ویتامین استفاده کنم ؟؟

سلام، علی جان در مطلب توضیح دادیم که مصرفش به صورت خودسرانه درست نیست، گذشته از این بدنسازی نیاز مبرمی به مصرف مولتی ویتامین نداره

سلام الان ماه رمضونه روزه باید بگیرم خردادم هست وموقع امتحانات همش در طول روز بی حالم ودلم میخواد بخوابم ضعفم دارم درسامم مونده پیشم چکار کنم مولتی ویتامین بعد افطار بخورم سرحالم میکنه در طول روز شباهم افطار میکنم بی حال میشم ودلم میخواد بخوابم حال از خواب زیاد بدشده دیگه

سلام، تغذیه تون رو اصلاح کنید، می تونید به طور موقت و با مشورت پزشک در سحری مولتی ویتامین میل کنید، اما در مجموع برای شما بهتره وعده سحر خوب و مغذی باشه

خیلی ممنونم از توضیحات دقیقتون؛ یک سوال دارم،میخواستم بدونم مصرف قرص جوشان ویتامین C در چه زمانی بهتر است و بیشتر جذب خون میشه؟
با شکم خالی؟ بعد از نهار،صبحانه،یا شام؟ یا صبح ناشتا ؟

سلام، غیر از مصرف قبل از خواب، می تونید با وعده های غذایی مصرف کنید

سلام
آیا می توان کپسول گلوبین را با قرص زینک استفاده کرد؟

سلام، کپسول گلوبین حاوی زینک هست، نیازی به مصرف جداگانه نیست

یه سوال دیگه داشتم ک منی ک ورزش کارم و ورزشم تکواندو است و همیشه در حال رژیم هستم از چه ویتامین ها مصرف کنم خوبه و زمان مصرفش هم بگین ممنون میشم با تشکر از زحمتا شما

این رو پزشک برای شما تعیین می کنه، بر اساس نیازی که اگر داشته باشید. صرفاً چون یک نفر در رژیم هست برای کنترل وزن یا کاهش وزن به معنی کمبود ویتامین نیست طبیعتاً

سلام زمان ک ویتامین میخوریم آیا درست است ک میوه هم بخوریم قبل یا بعدش ؟
و سوال بعد اینه ک اگر اشکالی نداره میوه بخوریم میوه
میوه ای است ک نباید خورد زمان قرص مصرف کردن؟

سلام، اختلالی ایجاد نمی کنه

میوه و سبزیجات فیبر داره که مانع جذب ویتامین میشه

اگر اینطور باشه پس تکلیف ویتامین میوه ها چی میشه؟ یعنی هیچ چون میوه ویتامین داره پس فیبرش باعث میشه ویتامین جذب نشه؟

سلام اطلاعاتتون عالیه فقطمن یه کم کلیه درد دارم چکار کنم مشکلی برام پیش نیاد بتونم فارماتون مصرف کنم

سلام، ممنون سجاد عزیز، علت کلیه درد باید مشخص باشه

سلام و عرض ادب.
می خواستم بدونم میشه ویتامین wellman رو همزمان با قرص ب کمپلکس یورو ویتال مصرف کرد.
یا اینکه تداخل دارند.
یا …

سلام، اگر نیازی ضروری به B کمپلکس ندارید توصیه نمی کنم، چون خود مولتی ویتامین wellman ویتامین های ب۱، ب ۲، ب۶ و ب ۱۲ رو داره

ویتامین ها بر اساس حلالیت آن ها در آب و یا در چربی به دو گروه تقسیم می شوند، ویتامین های محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب. ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است، روند جذب ویتامین های محلول در چربی مشابه جذب چربی…

اگر از رفتن به سالن ورزشی، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده ‌اید، طناب زنی ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می­ شود و  آمادگی…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

آیا طناب زدن روی افزایش قد تأثیر دارد؟ سوالی که باعث شده شما در پی آن باشید تا به پاسخ آن دست یابید. بارها با این سوال مواجه می شویم و بسیاری معتقد بوده اند که ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال باعث افزایش قد می شود و تعدادی…

نوع مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم، ارتباط مستقیمی با سایز و درصد چربی بدن ما دارد، بنابراین از شنیدن میوه برای لاغری تعجب نکنید. مصرف میوه‌ها به بهبود گردش خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم گوارش، درخشش پوست و مو و ارتقاء سلامت کلی بدن کمک می‌کند….

امروزه خیلی ها به دنبال استفاده بهینه از زمان هستند تا در کمترین زمان به بیشترین نتیجه برسند؛ یکی از این موارد لاغری و چربی سوزی است، اما همیشه این سوال برای اکثر افراد وجود دارد که بهترین زمان ورزش برای لاغری و چربی سوزی چه وقت است؟ مجله…

دلایل زیادی برای تمرین نکردن وجود دارند، از قبیل خستگی، نداشتن انگیزه، مشغله کاری و غیره. اما اجازه ندهید هیچ وقت آسیب دیدگی دلیلی برای تمرین نکردن شما باشد. آسیب می­‌تواند به سادگی بسیاری از ورزشکاران با انگیزه و با روحیه را از ورزش کنار بگذارد. همیشه بد شانسی…

دیگر همه به لزوم استفاده از ماساژ پی برده‌اند چراکه فواید این کار برای همه آشکار شده است. همانگونه که می‌دانید ماساژ برای بدن و سلامتی و همچنین آرامش روح و روان فواید بسیار زیادی دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های مختلفی برای انجام ماساژ به وجود آمدند…

نقش پروتئین در بدن به عنوان یک ماده حیاتی واضح و روشن است و تأثیر آن در رشد و اعمال حیاتی بدن خصوصاً برای ورزشکاران بسیار مهم است. با این وصف شاید برای شما جای سوال باشد که روزانه چه مقدار پروتئین نیاز دارید و بهترین زمان برای مصرف پروتئین…

پیش خسته کردن یک عضله چیست و آیا می‌تواند هایپرتروفی عضله را بیشتر از تمرینات معمول افزایش بدهد؟ همه‌ی ما دوست داریم بهترین و بیشترین نتیجه را از تمرین خود و وقتی که صرف آن می‌کنیم بگیریم. اما بعد از یک دوره پیشرفت، گاهی رشد یک عضله متوقف می‌شود…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

پربازدیدترین ها


برنامه بدنسازی حجمی تضمینی ۶۰ روزه

برنامه هفتگی فوق حرفه ای بدنسازی(فوق العاده برای حجم)


برنامه فوق العاده حجم بدنسازی

برنامه تمرینی بدنسازی در منزل با آموزش تصویری
بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

برنامه عالی تمرینی اختصاصی فیتنس(تفکیک فوق العاده)

با سلام خدمت شما دوستان عزیز و محترم که سایت ما را به عنوان سایت مورد علاقه خود انتخاب کردید.

سایت پروبادی از مرداد ماه سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه ی ورزش و سلامت شروع کرده و هدف از ایجاد این وبسایت افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به ورزش و تغذیه می باشد که در این مدت کوتاه مطالب آموزشی مفیدی را منتشر کرده و سیاست کاری خود را با ترجمه متون کتب،مجلات و سایت های معتبر خارجی در زمینه ورزش اقدام نموده و مفتخریم مطالبی که بر روی سایت قرار گرفته را برای اولین بار توسط مترجمان ما منتشر شده است

 

 

 

بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی

 

 

E

ϡ
.

:

E
.

ʐ

ʐ ϡ
ϡ ʐ
((Postworkout .

ѐ ( )
. ʐ
Ԑ
. E
.

E
ǁ
. ѐ
ϡ
.

ϡ
. E
.

ǡ E
ʡ
( ) ϡ :
( Cardio) .


E


ϡ ߁ E
.

. E
.

Ӂ
ѐ .

ڡ E
. ǐэ
E 퍐
. ӡ ǐ
ϡ E ю
.

ϡ E
( )
ϡ Ȑ.

E .
ʡ E
.

ǐ ԁ
ϡ E .
ѐ
ϡ .
10 16
E

E ϡ .
E Ǎ IU 20
.
.
ϡ IU200 800 IU
. E RDA
E
. 퍐
.

E
IU 200 400IU E
.
ю .
э d-gamma tocopherol,
d-alpha tocopherol d-alpha tocopheryl acetate/succinate
E ϡ Ȑ. E
. ϡ
E . E
ϡ ߁
.


E


E . ǡ
E :

d-alpha tocopherol –
E
E ϡ . 15
100 ߁ 400 IU .

d-agma tocopherol – Mixed tocopherol
. alpha ϡ
alpha ϡ
.
15 100 ߁ 400 IU .

200 50 ߁ IU 400 .

dl-alpha tocopherol d-alpha tocopherol .
ǐэ ʡ
. dl d э
. 10 180 ߁ IU 400 .

– Tocotrienols Tocopherol
. 30 40 100 ߁
400 IU .

بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی
بهترین زمان مصرف ویتامین سی در بدنسازی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *