بهترين درمان کم خوني در مردان

دوره مقدماتی php
بهترين درمان کم خوني در مردان
بهترين درمان کم خوني در مردان




خانه

موبایل

کاهش وزن بی دلیل نشانه خوبی نیست و در هر صورت باید بررسی شود

دوره مقدماتی php

 

شیوع سرطان روده بزرگ (کولون) چهارمین سرطان شایع در مردان ایرانی است. مراحل اولیه این سرطان با علایمی از جمله کم خونی و خستگی همراه است که با دانستن آنها می توان این بیماری را شکست داد.

بهترين درمان کم خوني در مردان

 

ممکن است علایم اولیه سرطان روده بزرگ با بیماری هایی مانند هموروئید، کولیت اولسراتیو (نوعی بیماری التهابی روده)، زخم یا بیماری کرون (یکی دیگر از بیماری های التهابی روده) مشترک باشد. به هرحال مشاهده چنین علایمی باید جدی گرفته شود.

 

معمولا علایم سرطان روده بزرگ در مردان دیرتر ظاهر می شود و بیمار زمانی از شرایط خود مطلع می شود که بیماری پیشرفت کرده است. علایم اولیه زمانی مشاهده می شود که بیماری به دیواره روده نفوذ می کند و معمولا منجر به خونریزی می شود. گاهی اوقات خونریزی نیز با چشم تشخیص داده نمی شود و حتما باید در آزمایش های مدفوعی تحت میکروسکوپ تشخیص داده شود. زمانی که سرطان گسترش می یابد، توسط گره های لنفی می تواند باعث متاستاز در مغز، کبد و ریه شود.

 

براساس نتایج گزارش ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت ایران، بروز سالانه سرطان معده با 21.5 مورد در 100 هزار نفر، سرطان پوست با 20.5 در 100 هزار نفر، سرطان پروستات با 18.5 مورد در 100 هزار نفر، روده بزرگ، با 16.5 مورد در 100 هزار نفر و سرطان مثانه با 14.3 در 100 هزار نفر در سال شایع ترین سرطان ها در میان مردان ایرانی هستند.

سابقه خانوادگی، ابتلا به پولیپ، رژیم غذایی کم فیبر، چاقی و اضافه وزن، کم تحرکی، دیابت، سیگار و مصرف چربی از جمله مهمترین عوامل خطر این عارضه هستند. در ادامه مهمترین نشانه های سرطان روده ذکر شده است.

 

-وجود خون در مدفوع

وجود خون در مدفوع مهمترین نشانه بیماری است، ولی همان طور که گفته شد می تواند قابل مشاهده نباشد و نیازمند بررسی آزمایشگاهی است. مشاهده خون در لباس زیر را جدی بگیرید.

 

-تغییر در اجابت مزاج

مشکلات روده ای گاه به گاه و با توجه به نوع تغذیه بسیار عادیست؛ اما بی نظمی ها مداوم می تواند نشانه بیماری باشد. سرطان کولون بر تمام روده تاثیر می گذارد، ولی سرطان رکتال معمولا بخش پایینی روده را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا سرطان بخش پایینی روده با اسهال مکرر، یبوست یا بی اختیاری مدفوع همراه است.

 

مراحل اولیه سرطان روده بزرگ با علایمی از جمله کم خونی و خستگی همراه است

 

-خستگی بیش از حد

خستگی علایم متفاوتی دارد، ولی در عین حال می تواند نشانه خیلی از امراض باشد. اگر با مشکلاتی مانند بی خوابی، احساس افسردگی و کمبود انرژی و خستگی مزمن مواجهید، مراجعه به پزشک توصیه می شود.

 

-کم خونی بی دلیل

کم خونی یکی از مهمترین دلایل خستگی است؛ ولی این امر در مردان نسبتا غیر معمول است. پس در صورت کم خونی و خستگی مداوم مراجعه به پزشک ضروری است.

 

-کاهش وزن سریع و بی دلیل

کاهش وزن بی دلیل نشانه خوبی نیست و در هر صورت باید بررسی شود.

 

-انسداد روده

در صورت رشد تومور، دفع مدفوع با مشکل مواجه می شود و گاهی می تواند منجر به انسداد کامل روده شود. درد شدید شکم یکی از مهمترین علایم این حالت است. معمولا دفع دردناک نیز در این حالت دیده می شود. کاهش قطر مدفوع نیز یکی از شایع ترین علامت های انسداد روده است.

 

علاوه برموارد مذکور، اسهال، یبوست، بی اختیاری مدفوع، کاهش حجم مدفوع،‌ عدم احساس تخلیه کامل، تیرگی مدفوع، ایجاد نفخ مداوم، ضعف، کاهش اشتها، تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ، عفونت های ادراری مداوم، افزایش سایز کبد، زرد شدن پوست، تورم غدد لنفاوی و درد شکم، باسن یا پا علایمی هستند که باید جدی گرفته شوند.

 

روده بزرگ آخرین بخش از سیستم گوارشی است. در این بخش از روده، آب و نمک ضایعات غذا خارج می شوند و ضایعات آماده دفع می شوند. سرطان روده بزرگ از رشد غیر قابل کنترل سلول ها ناشی می شود. معمولا اولین مرحله سرطان روده بزرگ، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده بزرگ تشکیل می شوند. ممکن است این پولیپ ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در آمریکاست.

 

منبع:salamatnews.com


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

بهترين درمان کم خوني در مردان

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 خیلی ها كم خونی را مشكلی ساده می پندارند كه با خوردن چند قرص آهن، بدون تجویز پزشك حل می شود اما بر خلاف این تصوركم خونی ممكن است نشانه ای برای شمار زیادی از بیماری ها باشد.

 

بهترين درمان کم خوني در مردان

گذشته از این، حتی اگر كم خونی نشانه بیماری ناخوشایند هم نباشد به هر حال به شما خستگی مزمن هدیه می دهد و كاركرد روزانه تان را پایین می آورد.

 

شاید دلیل این كه بیشتر مردم، كم خونی را جدی نمی گیرند این باشد كه این اختلال خونی، مشكلی نسبتا رایج است و خیلی ها به آن مبتلا هستند اما اتفاقی كه در كم خونی برای بدن رخ می دهد نشان می دهد این اختلال علی رغم شایع بودنش قابل چشم پوشی نیست و باید به آن رسیدگی شود. كم خونی از دیدگاه پزشكان به معنای كاهش شمار گلبول های قرمز خون یا هموگلوبین داخل آنهاست.

 

شاید بپرسید مگر گلبول های قرمز چه می كنند كه كم شدن شان در خون این همه اهمیت دارد؟!

ما در هر دم، اكسیژن را وارد بدنمان می كنیم و در بازدم، دی اكسید كربن را از ریه هایمان بیرون می فرستیم در این میان گلبول های قرمز نقش نقل و انتقال اكسیژن و دی اكسید كربن را در بدن به عهده دارند و در نتیجه با كم شدن آنها این فرآیند هم با اختلال مواجه می شود و عوارضی را در بدن ایجاد می كند.

 

● نشانه های كم خونی

شایع ترین سن بروز این اختلال خونی را در كودكان از ۶ تا ۲۴ ماهگی و در بزرگسالان، بخصوص زنان در سن باروری یعنی تقریبا ۱۵ تا ۴۵ سالگی می داند. براساس گفته های او زنان به دلیل عادت ماهانه، برای كم خونی مستعدتر هستند اما كم خونی در مردان معمولا پزشك را درباره امكان ابتلای فرد به سرطان نگران می كند.

 

خستگی، احساس كسالت، سرگیجه، سردرد، رنگ پریدگی پوست و مخاط بدن، زخم در گوشه های دهان، تپش قلب، حواس پرتی، تنگی نفس، تحریك پذیری، كم شدن آستانه تحمل و قاشقی شدن ناخن ها، اصلی ترین نشانه های این بیماری محسوب می شوند. شاید شما هم دیده باشید كه مردم وقتی به كم خون بودن شان شك می كنند مقابل آئینه می ایستند و پلك زیرشان را پایین می كشند و نگاه می كنند واگر این قسمت از پلك كاملا سرخ باشد نگرانی شان بر طرف می شود.

 

هرچند سنجش رنگ پریدگی مخاط پلك هم در صورتی كه رنگ واقعی آن را بدانید ممكن است به كار آید اما بهترین راه برای تشخیص كم خونی مراجعه به پزشك و آزمایش خون است.

 

كه مصرف قرص آهن بدون تجویز پزشك كار درستی نیست. چون آهن از بدن دفع نمی شود و اگر اضافه بر نیاز مصرف شود ممكن است در بخش های مختلف بدن از جمله مغز رسوب كند.

 

● شایع ترین نوع كم خونی

كم خونی انواع فراوانی دارد، برخی از انواع كم خونی به دلیل ساخته نشدن گلبول قرمز در مغزاستخوان، برخی به دلیل اختلال در ساخت هموگلوبین، برخی به دلیل تخریب گلبول های قرمز و برخی به دلیل كمبود ویتامین ۱۲ B یا اسید فولیك هستند.

 

یكی از شایع ترین انواع كم خونی ها، كم خونی فقر آهن است كه به دلیل عدم وجود یا عدم دریافت آهن كافی در رژیم غذایی بروز می كند.

 

كاهش جذب آهن در این نوع كم خونی به وسیله دستگاه گوارش یا به علت تداخل در جذب برخی از داروها رخ می دهد؛ برای مثال داروهای ضد اسیدی كه مردم برای درمان ترش كردن معده مصرف می كنند باعث تداخل در جذب آهن می شود.

 

همچنین عادت ماهانه زنان، خونریزی های داخلی و افزایش نیاز بدن به آهن در دورانی مانند دوران حاملگی یا رشد می توانند سبب ساز كم خونی فقر آهن شوند و به همین دلیل پزشكان تجویز آهن به زنان باردار را از ماه چهارم بارداری آغاز می كنند و تا ۳ ماه پس از زایمان ادامه می دهند.

 

● آیا درمان می شویم؟

 برای بهبود كم خونی فقر آهن در بدن پیشنهاد می كند: این بیماران باید از منابع غذایی آهن داری مانند جگر، گوشت قرمز، قلوه، ماهی، حبوباتی مانند عدس لوبیا و سبزیجاتی با برگ های سبز تیره مانند اسفناج و جعفری در رژیم غذایی خود استفاده كنند و همراه با غذا سالاد بخورند.

 

ویتامین ث ـ كه معمولا در لیموترش، آناناس و آب پرتقال وجود دارد ـ نیز باعث افزایش جذب آهن می شود.

 

همچنین مصرف موادی مانند هویج، سیب زمینی، گوجه، شلغم و كدو تنبل هم در بهبود كم خونی موثر است.

 

 اگر پزشك برایتان قرص آهن تجویز كرده است باید آن را همراه با یك لیوان پر آب مصرف كنید و پس از مصرف دست كم تا نیم ساعت دراز نكشید….

تحلیل:jamejamonline.ir

 

بهترين درمان کم خوني در مردان


چند دقیقه با دانستنی ها

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

آیا از پوست خشک رنج می برید و نمی دانید چه کار کنید؟ دلایل متعددی برای تهیه کرم صورت در خانه وجود دارد. فراهم کردن محصولات مراقبت از پوست در منزل، به شما این امکان را می دهد که در انتخاب نوع مواد یا اجزاء تشکیل دهنده کرم، نقش داشته باشید و از مصرف مواد شیمیایی دوری کنید. علاوه بر این، می تواند باعث پس انداز پول شما شود زیرا خرید کرم از بازار، ممکن است گران باشد. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست …

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که دچار گرفتگی گوش شده باشید؟ حتما جواب شما بله است. اکثر افراد برای یکبار هم که شده این گرفتگی را تجربه کرده اند. در سفرهای هوایی بیشتر دچار گرفتگی گوش می شویم. البته این مشکل در سفرهای جاده ای نیز زیاد بروز می کند. در این مقاله از بخش حلق، گوش و بینی دکتر سلام ، به بررسی گرفتگی گوش می پردازیم. در انتها به آموزش درمان گرفتگی گوش با کمک روش های خانگی و راه های …

در مورد کتون های اگزوژن چه می دانید؟ فواید و عوارض مصرف این کتون ها چیست؟ محققین بر این باورند که انسان ها و بسیاری از گونه های حیوانی در تکامل این قابلیت را کسب کرده اند که با ساخت کتون بادی ها، شانس بقای خود را در زمان گرسنگی و کمبود غذا افزایش دهند. کتون ها برای عضلات، مغز و بقیه بافت ها در زمان های استرس زا مثل هنگامی که فرد ناشتا است یا در حال انجام تمرین های مقاومتی می‌ باشد، بسیار …

در مورد سندروم پیکا چه می دانید؟ آیا تا به حال با فردی روبرو شده اید که خاک می خورد یا مدام موهایش در دهانش باشد و آنها را بجود؟ این افراد به این سندروم پیکا مبتلا هستند. آیا این سدروم با بیماری های روانی در ارتباط است؟ آیا عوارضی به دنبال دارد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سندروم خواهیم پرداخت و در مورد راه های تشخیص و درمان آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید. سندروم …

در مورد نیستاگموس یا دودوئک چه می دانید؟ نیستاگموس همان لرزش چشم است. گزارش شده‌ است که نیستاگموس در حدود 1 نفر در هر ۱۰۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و فراگیر تر از آن چیزیست که فکر می کنید. درمان های نیستاگموس چیست و به چه دلایلی ایجاد می شود؟ چه علائمی دارد و آیا از همان ابتدا میتوان این مشکل را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش چشم پزشکی دکتر سلام به بررسی این بیماری می پردازیم. با ما همراه …

بهترين درمان کم خوني در مردان

نوتروپیک ها (که به عنوان داروهای هوشمند هم شناخته می شوند) در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. یکی از این داروها هم که ممکن است اخیرا …

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه قد، بستگی زیادی به …

در مورد جراحی پرده گوش چه می دانید؟ آیا میتوان پارگی پرده گوش را با جراحی درمان کرد؟ این جراحی در چه سنینی قابل انجام است؟ همانطور که …

آیا از پوست خشک رنج می برید و نمی دانید چه کار کنید؟ دلایل متعددی برای تهیه کرم صورت در خانه وجود دارد. فراهم کردن محصولات مراقبت از …

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که دچار گرفتگی گوش شده باشید؟ حتما جواب شما بله است. اکثر افراد برای یکبار هم که شده این گرفتگی را …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر …

تمرینات کگل معکوس یک تمرین کششی ساده است که به شما کمک می کند که کف لگن خود را شل و آرام کنید. انجام …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بهترين درمان کم خوني در مردان
بهترين درمان کم خوني در مردان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *