ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

دوره مقدماتی php
ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد
ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان آنکه داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض هستند، گفت: به طور مثال گل گاو زبان فشارخون را افزایش می‌دهد و نباید مبتلایان به فشارخون از آن استفاده کنند.

دکتر معصومه خادمی‌زاده در گفت و گو با ایرنا، افزود: اگر مبتلایان به فشار خون می‌خواهند گل گاو زبان مصرف کنند باید از مصلح آن یعنی لیمو هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصلح به ماده غذایی یا گیاه دارویی اطلاق می‌شود که عوارض گیاهان دارویی را از بین می‌برد و آن را تعدیل می‌کند.

معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به اغلب مبتلایان به فشار خون که دچار ناراحتی اعصاب می‌شوند توصیه می‌شود گل گاو زبان مصرف کنند در حالی که این بیماران با خوردن آن دچار عوارض می‌شوند.

ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

دوره مقدماتی php

خادمی‌زاده تاکید کرد: داروهای گیاهی حتما باید از سوی متخصصان مربوطه تجویز شوند چرا که اغلب داروهای گیاهی برای بیماران کبدی مضر هستند.

سایپا ساینا S نسخه بروزرسانی شده خودرو ساینا از تولیدات گروه خودروسازی سایپا می‌باشد که با چهره بهبود یافته و امکانات بیشتر بتازگی وارد سبد محصولات این خودروسازی شده است.

کتاب «شکوفه‌های عناب» رمان تحسین‌شده جایزه ادبی مهرگان وقایعی از دوران مشروطه و به توپ بستن مجلس از جمله قتل میرزاجهانگیرخان صوراسرافیل را از زبان چهار شخصیت و راوی متفاوت بیان می‌کند: یک قزاق ایرانی، یک عکاس و تاجر ایرانی، یک قزاق روس و یک زن.

«لاهان» نام باشگاه کتابخوانی روستای «باغچله» از توابع شهرستان دیواندره در استان کردستان است؛ روستایی که بالغ بر ۴۰ کودک شیفته کتاب دارد اما کوچه‌های روستا تنها مامن این کودکان و مربی‌شان برای کتابخونی است.

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس، شرایط انجام معاملات سهام عدالت در فرابورس را اعلام کرد.

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران گفت: شرکت‌های پیش فروش کننده خودرو که در آنها نام لیزینگ وجود دارد، غیرقانونی است.

«سسمی استریت» در برنامه‌ای زنده که از سی‌ان‌ان پخش شد به کودکان درباره خشونت نژادی توضیح داد.

دانشمندان در آینده اثبات خواهند کرد که بازی‌های ویدئویی می‌تواند خلاقیت، منطق و قدرت حل مسئله افراد را بالا ببرد.

تفاوت قیمت‌ دلار، مسکن، سکه و حداقل حقوق سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۹ را در این اینفوگرافیک ببینید.

مادران باردار بعد از زایمان اضافه‌وزن پیدا می‌کنند و معمولا این پدیده به دغدغه جدی آنها تبدیل می‌شود. در این مطلب چند پیشنهاد داریم که بعد از زایمان به وزن ایده‌آل خود برسید.

روش‌هایی وجود دارند که آتش فلفل را در کمترین زمان ممکن خاموش می‌کنند و آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورند. برای آشنایی با این روش‌ها این مطلب را بخوانید.

نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن لباس‌ها در عدم ابتلا به بیماری کرونا مهم است که باید از سوی همه رعایت شود.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

4

مقدمه: در طب سنتي براي معالجه و درمان بي نظمي ضربان قلب و تنظيم فشارخون از داروهاي گياهي گل گاوزبان (Echium amoenum) و ليموعماني (Citrus auranti floria) استفاده مي شود. هدف مطالعه حاضر بررسي اثر مصرف جوشانده اين گياهان بر ضربان قلب و فشارخون در موش صحرايي نر است.روش: به 10 گروه موش صحرايي نر از طريق گاواژ به ترتيب 100 و 200 و 400 و 600 ميلي گرم بر کيلوگرم جوشانده گل گاوزبان، 250 ميلي گرم بر کيلوگرم ليموعماني و از هر يک از دوزهاي گل گاوزبان توام با 250 ميلي گرم بر کيلوگرم ليموعماني به مدت 6 روز خورانده شد. گروه کنترل نيز آب دريافت مي کردند. سپس فشارخون و ضربان قلب قبل و بعد از تزريق فنيل افرين از طريق دم حيوان به روش غيرتهاجمي اندازه گيري شد.يافته ها: مصرف جوشانده گل گاوزبان اثر افزايش دهندگي فشارخون پايه را داشت و گروه هاي دريافت کننده 400 و 600 ميلي گرم بر کيلوگرم گل گاوزبان با گروه کنترل اختلاف معني داري داشتند (P<0.05) و هم چنين اين اثر افزايشي در فشارخون بالاتر (فشار بعد از تزريق فنيل افرين) به طور معني داري بيشتر از فشار پايه بود (P<0.05). مصرف توام گل گاوزبان و ليموعماني موجب کاهش ضربان قلب پايه و ضربان قلب بعد از تزريق فنيل افرين شد. بيشترين اثر مربوط به عصاره ليموعماني و مخلوط ليموعماني و گل گاوزبان با دوز 100ميلي گرم بر کيلوگرم بود. هم چنين بين گروه دم کرده گياهان مزبور و گروه کنترل از نظر ضربان قلب پايه اختلاف معني داري وجود داشت (P<0.05). خاصيت پايين آورندگي ضربان قلب اين عصاره ها بيش از خاصيت پايين آورندگي فنيل افرين با دوز 6.688 ميلي گرم بر کيلوگرم بود (P<0.05).نتيجه گيري: گل گاوزبان داراي اثر افزايش دهندگي فشارخون به ويژه در فشاربالا است، بنابراين در فشارخون بالا توصيه نمي شود و هم چنين مصرف دم کرده ليموعماني و مخلوط آن با گل گاوزبان براي کاهش ضربان قلب پيشنهاد مي گردد.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

توصیه می‌شود مقاله های زیر را مطالعه فرمائید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

آدرس: تهران، اتوبان ستاری، بالاتر از مجتمع کوروش، بن‌بست اول، پ۲، واحد ۳

ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

شماره تماس: 02144020485 – 09195080585

کد پستی: 1473613193

ایمیل: info@balssi.com

 

قوانین و مقررات

تأمین‌کنندگان

همکاری با ما

درباره ما

خدمات دیجیتال مارکتینگ تیک دی

شرکت رهاورد سبز رادین با نام تجاری بالسی در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تا کنون هدف اعضای شرکت بالسی بر آن بوده است تا با حفظ کیفیت محصولات و ارائه بهترین قیمت رضایت مشتریان خود را به دست آورند. بالسی پس از مدتی به یکی از تامین‌کنندگان کارخانجات، هتل‌ها و رستوران‌ها تبدیل شد. گل سرخ محمدی، سبزی خشک، میوه خشک، ادویه‌جات اعلاء و درجه یک جزئی از محصولات شرکت بالسی به شمار می‌روند.اکنون اعضای بالسی تصمیم گرفته‌اند تا با ایجاد بسته‌بندی بهترین کالا و خدمات را در اختیار مصرف کننده نهایی نیز قرار دهند. به لطف خدای متعال و تلاش دلسوزانه خانواده بالسی طرح فروش مصرف‌کننده نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

شما را به بازدید از نمایشگاه غذایی واقع در مرکز نمایشگاه های بین المللی ایران مال دعوت مینماید.

 

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

الاثنين ١٦ شوّال ١٤٤١

Monday, June 8, 2020

اللَّهُم کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیه و علی آبائِه، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَه، وَلِیّاً وَ حَافِظاً و قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْنا، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعا وَ تُمَتعَهُ فیها طَویلا” – خدایا، ولىّ‏ ات، حضرت حجّت بن الحسن، که درود تو بر او و بر پدرانش باد؛ در این لحظه و در تمام لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست، ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانى در آن بهره مند سازی

ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری شبستان: سبک زندگی غلط، استفاده زیاد از نمک و غذاهای چرب و عدم تحرک بدنی مناسب باعث شده تا افراد به بیماریهای غیر واگیر مبتلا شوند، فشار خون بالا یکی از این بیماریهاست که افراد زیادی حتی از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند.

 

با کنترل فشار خون می توان از پیامدهای مربوط به آن خود را مصون داشت، در این مسیر استفاده از دمنوش های گیاهی به عنوان راه کم هزینه و بدون خطر با اثر بخشی بسیاری همراه است.

 

 

دمنوش آویشن با عناب در کنار کاهش فشار خون در رفع غلظت خون نیز تاثیر بالایی دارد و در درمان تنگی نفس نیز موثر است.

 

دمنوش چای سبز از قوی ترین دمنوش ها است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و تاثیر مستقیمی بر روی فشار خون دارد.

 

دمنوش بابونه یک راه حل ایده آل برای کاهش فشار خون بالا است که می تواند به رفع گرفتگی ها در عروق خونی و شریان ها کمک شایانی کند.

 

دمنوش چای کوهی در پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است.

 

دم‌نوش چای ترش، دمنوش گل گاو زبان و لیمو امانی برای کاهش فشار خون مفید است.

 

 

 

 

 

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش مطرح کرد:

رزاقی گفت: فعالیت هایی که مدارس شاهد در کلاس های حضوری داشتند، به همان میزان در آموزش های آنلاین خواهند داشت و بنابراین شهریه ای بازگردانده نمی شود.

Copyright © 2015 Shabestan News Agency. all rights reserved.

ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد
ایا گل گاو زبان فشار خون را پایین می اورد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *