ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

دوره مقدماتی php
ایا لیمو شیرین برای تب خوبه
ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

آموزش سلامت, اخبار گیاهان دارویی, مشروح اخبار

پزشکان می گویند مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. اسید فولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم خونی ایفا می کند. افرادی که مبتلا به کم خونی به خصوص کم خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند.

پتاسیم به مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می شود، این عنصر از جمله ترکیباتی است که می تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین بین آب و الکترولیت های بدن تعادل برقرار نماید.

لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است. نکته جالب این که در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.

ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

دوره مقدماتی php

این میوه از میوه های پر کلسیم محسوب می شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می کند.

از دیگر خواص لیمو شیرین اثر مفید روی معده، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است به همین دلیل پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند.

لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.

کسانی که یرقان دارند هر ساعت یک عدد لیمو شیرین بخورند.

مالیدن پوست لیموشیرین برای اگزما و جوش مفید است.

یک مرطوب کننده پوست: آب لیمو شیرین یک قاشق + روغن جوانه گندم یک قاشق + عسل یک قاشق. مواد را خوب بهم بزنید و روی پوست بگذراید.

کسانی که دچار حصبه شده‌اند روزی ۶ لیوان یا ۶ عدد لیمو شیرین بخورند.

کسانی که سرخک دارند روزی ۴ عدد لیمو شیرین با فاصله بخورند. اگر کودک شیر مادر می‌خورد مادر روزی ۶ عدد لیمو بخورد.

مقدار ویتامین C در لیموشیرین ۲ برابر لیمو ترش است.

کسانی که جذام دارند لیمو شیرین را در برنامه غذایی خود بگذارند.

برای درمان تنگی نفس کمی آب پیاز با آب لیمو شیرین مخلوط کرده روزانه سه نوبت بنوشید.

برای درمان کم اشتهایی لیموشیرین قبل از غذا بخورید.

این میوه به افرادی که کم‌خونی دارند پیشنهاد می‌شود چرا که حاوی مقدار زیادی اسیدفولیک است. این ماده معدنی می‌تواند به بدن کمک کند تا خون بیشتری تولید شود و کم خونی بهبود یابد.

وجود مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان در لیمو شیرین باعث می‌شود تا میزان زیادی از رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما از بین بروند و بسیاری از بیماری‌ها نیز در کنار آن‌ها از بین می‌ رود.

# ویتامین ب و انواع ریزمغذی های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می شود.
# ویتامین ث موجود در لیمو شیرین باعث بهبود جذب آهن در بدن می شود و به همین علت می تواند از بروز کمبود آهن در بدن جلوگیری کند.
# مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر هستند.
# لیمو شیرین میوه ای با طبع سرد است که برای بیماران مبتلا به سرطان معده میوه ای بسیار خوب به شمار میرود.
# بیماران قلبی لیمو شیرین را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
# برای کسانی که عرق نمی‌کنند مخلوطی از آب لیمو شیرین با عسل بنوشند صبح به صورت ناشتا.
# برای تقویت موی سر با آب لیمو شیرین سر را ماساژ دهند.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک و مفید در رفع التهاب و تشنگی نام برده می‌شود. مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال، همان مقدار ویتامین c را به بدن می‌رساند. ویتامین c موجود در لیموشیرین نقش پیشگیری کننده از بروز سرماخوردگی و سرطان‌ها را دارد.
# غنی از عناصر قلیایی است.
# لیمو حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C می‌باشد.
# مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارد.
# این میوه در درمان سرماخوردگی و تب ناشی از بیماری موثر است و بدن را سم زدایی می‌کند.
# در هضم مواد غذایی و همچنین تنظیم مقدار اسید معده بسیار مفید باشد و از نفخ پیشگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنند تا بیش‌تر از آب این میوه مصرف کنید
# لیمو شیرین همچنین کلسیم بسیار زیادی دارد که می‌ تواند بهترین میوه استخوان‌ ساز باشد. میزان بالای کلسیم در این میوه خوشمزه از پوکی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. البته این به شرطی است که روزانه حداقل یک لیموشیرین مصرف کنید.
# این میوه زمستانی همچنین می‌تواند در هضم مواد غذایی و همچنین تنظیم مقدار اسید معده بسیار مفید باشد و از نفخ پیشگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنند تا بیش‌تر از آب این میوه مصرف کنید.
# لیمو یک ماده شدیداً قلیایی است.
# مصرف لیموشیرین در آنفلوآنزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده‌اند، توصیه می‌شود. چرا که این میوه خاصیت سم‌ زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌ است.
# لیمو شیرین باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود.
# لیموشیرین حالت تازه کننده داشته و اگر در چای ریخته شود طعم مطبوعی پیدا می‌کند.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده استفاده می‌شود و برای رفع التهاب و عطش بسیار موثر است.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌ دار توصیه می‌شود.
# حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
# حالت تازه کنندگی داشته و در صورتی که در چای ریخته شود، طعم مطبوعی پیدا می‌کند.
# عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند.
# مرکبات و از جمله لیمو شیرین، سرگیجه را بر طرف می‌کند.

ترکیبات و ارزش غذایی لیمو شیرین

ارزش غذایی ‪ ۱۰۰‬ گرم لیمو شیرین که برابر بایک عدد لیمو شیرین بزرگ است:

۲۹/۸‬ کالری

‪ ۰/۷۴‬ گرم پروتئین

‪ ۱۰/۵‬ گرم قند

‪ ۰/۱۴‬گرم چربی

‪ ۲/۸‬گرم فیبر

‪ ۱۰‬میکروگرم اسید فولیک

‪ ۱۵۰‬میلیگرم پتاسیم

‪ ۵۳‬میلیگرم ویتامین ‪ C

ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

لیمو شیرین میوه‌ای با ۲۸ کالری انرژی است که در مقایسه با دیگر میوه‌ ها از انرژی کمتری برخوردار است اما این میوه سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است. لیموشیرین سرشار از پتاسیم و مواد معدنی است که برای قلب بسیار مفید هستند.

این میوه می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند گرفتگی عروق و سکته قلبی به خوبی جلوگیری کند. علت تلخی لیمو شیرین، وجود موادی به نام نارنجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، میوه اگر برش بخورد و در معرض هوا قرار گیرد، طعم آن تلخ‌تر می‌شود. لیمونین و نارنجین موجود در لیموشیرین با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود.

از مهم‌ترین ترکیبات قابل توجه لیمو شیرین، اسید سیتریک و ویتامین C است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملا ویتامین c مورد نیاز روزانه‌اش تامین شده است. مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال همان مقدار ویتامین c را به بدن می‌رساند.

نقش پیشگیری کننده ویتامین C موجود در این میوه از بروز سرماخوردگی و سرطان‌ ها به اثبات رسیده است. در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی، مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین C به بدن می رسد، در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C است.

بنابراین بهتر است افراد، لیمو شیرین را با پوست داخلی مصرف کنند. پتاسیم به مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می‌شود. این عنصر از جمله ترکیباتی است که می‌تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری و همچنین بین آب و الکترولیت‌های بدن تعادل برقرار کند. اسیدفولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه‌های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم‌خونی ایفا می‌کند. افرادی که مبتلا به کم‌خونی به خصوص کم‌خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند. این میوه از میوه‌های پرکلسیم محسوب می‌شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به‌خصوص در زنان، نقش موثری را ایفا می‌کند. لیموشیرین بین ۵ تا ۷ درصد قند دارد.

دلیل تلخ شدن لیمو شیرین

علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، طعم میوه به سمت تلخی می‌رود مشروط بر اینکه میوه باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود.

در بین مرکبات نارنج و لیمو هر دو این خاصیت را دارند اما هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. این تلخی از لحاظ سلامت، هیچ تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ندارد و جزء ذات طبیعی میوه محسوب می‌شود.

نکاتی جهت خرید لیمو شیرین

به هنگام خرید لیمو شیرین باید مراقب بود میوه سالم بوده و لک و فرو رفتگی نداشته باشد. پوست میوه نباید سفت باشد. هرچه وزنش در دست سنگین‌ تر باشد بهتر بوده و این نشان‌ دهنده آب بیشتر در میوه است.

  • طرز تهیه اکبر جوجه در فر
  • به هنگام مصرف باید ابتدا لیمو را شست تا آلودگی های خارجی قسمت داخلی میوه را آلوده نکند. به هنگام برش میوه از چاقوی تیز استفاده کنید تا ویتامین c موجود در آن از بین نرود. در ضمن توجه داشته باشید آب لیمو شیرین را پس از آبگیری سریع استفاده کنید در غیر این‌ صورت آب میوه شما فاقد ویتامین c خواهد بود.

    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

    تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از اسپند باعث چربی سوزی و لاغری می شود …

    اگر شما هم شکم بزرگی دارید کافی است این ترفندها را به کار بگیرید تا …

    خواص لیمو شیرین / خواص لیمو شیرین برای سرما خوردگی / خواص لیمو شیرین برای لاغری / خواص لیمو شیرین برای پوست / دلیل تلخی لیمو شیرین / بهبود زخم های گوارشی با لیموشیرین / / مبارزه با سرطان به کمک لیموشیرین / خواص لیمو شیرین برای مشکلات تنفسی / ارزش غذایی لیمو شیرین / مضرات لیمو شیرین (توصیه های پزشکی و موارد منع مصرف)

    خواص لیمو شیرین

    لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

    این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.

    لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند.

    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

    خواص لیمو شیرین برای سرما خوردگی

    حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.
    مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

    خواص لیمو شیرین برای لاغری

    ک هفته هر روز صبح ناشتا آب یک لیموشیرین رابگیرید و با آب معدنی سالم مخلوط کنید و بنوشید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید و هفته دوم دو عدد و هفته سوم سه عدد تا هفته هفتم به هفت لیمو برسد و پس از آن به همان ترتیب که اضافه کرده اید، هر هفته یک عدد کم کنید تابه یک عدد برسد. ضمنا ممکن است پایین شکم کمی درد بگیرد ولی به آن اعتنا نکنید. چون علامت بهبودی است. این طریق خوردن لیموشیرین بدن را لاغر می کند. و اثر عجیبی بر تسکین درد کلیه دارد، دردکمر تا زانو، سیاتیک (عرق النساء)  و روماتیسم و ورم و درد شصت پا یا نقرس و تصلب شرایین را درمان می کند. اثر دیگر لیمو شیرین بر درمان زردی یا یرقان است. هر روز آب پانزده تا بیست عدد از آن را بگیرید و بخورید و اثرات درمانی آن را ملاحظه کنید.

    لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.

    دلیل تلخی لیمو شیرین

    علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، طعم میوه به سمت تلخی می‌رود مشروط بر اینکه میوه باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود. در بین مرکبات نارنج و لیمو هر دو این خاصیت را دارند اما هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. این تلخی از لحاظ سلامت، هیچ تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ندارد و جزء ذات طبیعی میوه محسوب می‌شود.

    سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، لیموشیرین ترکیبی به نام فلا نویید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.

    زخم هتی گوارشی در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.

    در این میوه ترکیبی به نام لیمونوئید وجود دارد که گفته می شود بر بهبود سرطان های مختلف مؤثر است

    خواص لیمو شیرین برای مشکلات تنفسی

    روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.

    لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.(خواص لیمو شیرین)

    لیمو شیرین سرشار از ویتامین ث و دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. همچنین ویتامینهای گروب به مقدار فراوان در این میوه بافت میگردد. لیمو شیرین سرشار از فلاوئوئیدهاست که باعث افزایش تولید اسیدها و شیره های گوارشی شده و باعث عملکرد بهتر سیستم گوارشی می شوند. همچنین با خنثی سازی شیره های گوارشی اسیدی از ترش کردن معده پیشگیری می کند.

    جدول ارزش غذایی و خواص لیمو شیرین

    توصیه میشود در صورت استفاده از کلروکین (یکی از داروهای قدرتمند ضد مالاریا) از زیاده روی در مصرف لیمو شیرین خوداری نمایید.

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    استفاده زیاد از مایعات به ویژه لیموشیرین به علت داشتن ویتامین A و C از تهاجم میکروب‌ها و بیماری‌ها به بدن پیشگیری می‌کند. در زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا که با تب همراه است، یکی از بهترین مواد غذایی که قادر به کنترل تب و مقابله با بیماری است، لیموشیرین محسوب می‌شود.

    این میوه با دارا بودن درصد بالایی ویتامین C، اسیدسیتریک و املاح فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سدیم از عوامل ضدعفونی کننده به شمار می‌آید و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند. لیموشیرین باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود و از سویی درمان مناسبی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان به شمار می‌آید. در طب سنتی از لیموترش به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود.

    از آنجایی که حجم زیادی از لیموشیرین را آب تشکیل می‌دهد به همین دلیل دارای خواص ادرار آور است و همین طور از دسته میوه‌های ملین به شمار می‌آید. این میوه غنی از عناصر قلیایی است. بنابراین به خنثی کردن اثر اسیدی مواد غذایی کنسروی و مواد غذایی پخته شده در ماکروفر کمک می‌کند و مصرف روزانه یک لیموشیرین مقدار نیاز بدن به ویتامین C را به میزان زیادی تأمین می‌کند. همچنین مرکبات از جمله لیموشیرین در برطرف کردن سرگیجه اثرات مثبتی دارند. این میوه با دارا بودن ویتامین C و اسیدسیتریک از بروز خشکی پوست پیشگیری می‌کند و در ساخت پروتئین‌های پوست (کلاژن والاستین) که به حفظ آب بافت‌ها کمک می‌کنند، نقش دارد. نوشیدن یک لیوان آب لیموشیرین در فصل سرما بسیار مناسب است و با افزایش جذب آهن و ویتامین E، علاوه بر حفظ شادابی پوست به حفظ سلامت کلی بدن نیز بسیار کمک می‌کند.

    لیموشیرین سرشار از بیوفلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های مناسبی است که بدن را در برابر حمله رادیکال‌های آزاد، حفظ می‌کنند و همین دلایل کمک می‌کند تا بر ضدسرطان‌هایی از جمله سرطان ریه اثرات بسیار مثبتی داشته باشد.

    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

    همچنین مصرف آن به افراد سیگاری توصیه می‌شود چرا که سیگاری‌هایی که ویتامین C دریافت کردند، میزان ویتامین E در پلاسمای آن‌ها مانند غیر سیگاری‌ها بود، اما آنهایی که ویتامین C کافی دریافت نکرده بودند، آلفا توکوفرول (ویتامین E) آن‌ها ۲۵ درصد سریع‌تر از غیر سیگاری‌ها از دست رفت. آب لیموشیرین دوام چندانی ندارد و معمولاً پس از برش در مدت کوتاهی تلخ می‌شود. با مخلوط کردن دو برابر آب لیموشیرین و یک برابر آب لیموترش این نقص بر طرف شده و نوشابه‌ای گوارا و مفید به دست می‌آید که برای معالجه امراض عفونی بسیار نافع است. همچنین این نوشیدنی ترشی چندانی ندارد و برای معده و روده‌هایی که زخم دارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند. در برخی موارد مقداری از آن را در چای می‌ریزند که طعم مطبوعی به دست می‌دهد.

    امیرعلی عزیزم الان یه هفته است مریضه. اول یه سرماخوردگی ساده بود و یه کم سینه اش خس خس میکرد. بردمش پیش دکتری که از همون موقع که به دنیا اومد زیر نظرش بود. دکتر احمق مثلا متخصص أطفاله؛ امیرعلی اون روز همه غذاشو بالا آورده بود بهش میگم دکتر سینش خس خس میکنه میگه هیچی نیست. بهش گفتم تب کرده و بالا آورده میگه تو غذا دادن افراط میکنی. فردای همون روز از شدت تب و سرفه بردمش یه دکتر دیگه که گفت چطور نتونسته تشخیص بده بچه ریه هاش عفونت کرده. تا الان دو نوع چرک خشک کن خورده ولی هنوز صداش گرفته ؛ سرفه میکنه و آبریزش بینی داره. برامون دعا کنین. بچم خیلی اذیت میشه. خدا هیچ بچه ای رو مریض نکنه.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خرید بلیط هواپیما

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میوه ها در سراسر جهان و مخصوصاً ایران لیمو شیرین میباشد که Citrus Limetta نام علمی اش است.این میوه از گونه dulcis است و طعمش شیرین میباشد.لیمو شیرین در بحث اندازه درشت است و از آب آن برای رفع تب استفاده میشود.لیمو شیرین خواص زیادی دارد که در ادامه به پنج خاصیت مهم آن اشاره میکنیم.

    1- لیمو شیرین کم کالری است

    از آنجایی که لیمو شیرین کم کالری است، یک انتخاب خیلی مناسب برای رژیم‌های غذایی است. اغلب این انرژی را کربوهیدرات‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین این میوه کم پروتین نیز هست، پس ممکن است احتیاج داشته باشید تا کمی پروتین هم به رژیم غذایی خود بیفزایید. با توجه به تمام این دلایل، لیمو شیرین یک انتخاب خیلی خوب برای آنهایی است که مراقب وزن خود هستند. این میوه به شما کمک خواهد کرد تا کمی از چربی‌های بدن خود بکاهید.

    2- لیمو شیرین به سیستم گوارش شما کمک می کند

    لیمو شیرین دارای فلاونوئیدهایی است که باعث افزایش تولید اسیدها و شیره‌های گوارشی می‌شود. به همین جهت به عملکرد بهتر سیستم گوارشی کمک بسزایی می کند. همچنین به بهبود ترش کردگی نیز کمک می‌کند. همچنین اگر شما حالت تهوع و یا اسهال و استفراغ دارید، لیمو شیرین به بهبود وضع شما نیز کمک خواهد کرد.

    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه

    3- لیمو شیرین غنی از انواع ویتامین

    این میوه سرشار از ویتامین C است و مصرف آن به شما کمک خواهد کرد تا میزان مورد نیاز روزانه خود از این ویتامین را بدست بیاورید. از آنجایی که مردان روزانه به 90 میلیگرم و خانم ها به 75 میلیگرم ویتامین C احتیاج دارند، و با توجه به اینکه هر لیمو شیرین حداقل دارای 50 میلیگیرم ویتامین C است، با افزودن این میوه به رژیم غذایی خود دیگر نیازی نیست نگران تامین آن باشید. همچنین اگر شما یک مادر شیرده هستید، این میوه بسیار برای شما مفید است.

    4- لیمو شیرین سرشار از مواد معدنی

    لیمو شیرین، سرشار از مواد معدنی است. لیمو شیرین در هر وعده حدود 490 میلیگرم پتاسیم دارد. لیمو شیرین علاوه بر پتاسیم، حاوی مس، کلسیم، آهن و فسفر نیز هست. و همانطور که می‌دانید تمام این مواد معدنی مزایای سلامتی بی‌شماری برای شما دارند.

    5- لیمو شیرین قابل استفاده بعنوان درمان‌های خانگی

    داشتن لیمو شیرین در خانه، از آنجایی که یکی از مواد قابل استفاده در درمان‌های خانگی است، می‌تواند خیلی مفید فایده باشد. زمانی که سرما خورده‌اید، لیمو شیرین از آنجایی که سرشار از ویتامین سی است، می‌تواند یک داروی بسیار خوب برای شما باشد. همچنین سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می‌کند. برخی از پزشکان هومیوپاتی نیز بر این باورند که لیمو شیرین خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده نیز دارد. بعلاوه لیمو شیرین، بمنظور بهبود عملکرد کبد و کاهش مشکلات دستگاه گوارش نیز استفاده می‌شود.

    منبع: دکتر سلام

    انتهای پیام/

    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه
    ایا لیمو شیرین برای تب خوبه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *