ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

دوره مقدماتی php
ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد
ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

همه غذاها با یک مقدار کمی تندی خوشمزه تر می شوند. این حقیقتی است که هر آشپزی به آن معترف است. در این بین باید دید که ادویه مورد استفاده شما به سلامتتان ضرر خواهد زد یا نه. با ما همراه باشید تا شما را از مضرات فلفل سیاه مطلع کنیم.

 

تاثیر بد فلفل سیاه بر معده

از زیان های فلفل سیاه می توان به این مورد اشاره کرد که زیاده روی در خوردن فلفل سیاه باعث افزایش ترشحات معده می شود و بدتر از آن باعث تاریک شدن چشم می شود. توصیه می شود کسانی که مشکل معده دارند در خوردن فلفل سیاه افراط نکنند.

 

ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

تاثیر فلفل سیاه بر شنوایی

دوره مقدماتی php

مصرف زیاد فلفل سیاه می تواند اثرات مخربی روی عصب های شنوایی و تعادل انسان بگذارد ، از همین رو توصیه می شود کسانی که مشکل شنوایی دارند در مصرف فلفل سیاه احتیاط لازم را داشته باشند تا به مشکل برنخورند.

 

چه کسانی نباید از فلفل سیاه استفاده کنند؟

– یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نمی باشد.؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و … نباید از فلفل استفاده نمود.

– در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت ندارد احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد می باشد.

– مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نیست.

– کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده نمایند.

– زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

– خوردن فلفل برای کسانی که ورم پروستات دارند ضرر دارد.

 

چقدر در طول روز مجاز به مصرف فلفل سیاه هستیم؟

فلفل خشک یا پودر فلفل جزو ادویه‌ها محسوب می‌شوند و ادویه‌ها هم از نظر تغذیه‌ای باید به صورت متعادل مصرف شوند تا مشکلی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود نیاورند. برخی از افراد در مصرف فلفل هم مانند نمک و شکر به شدت افراط می‌کنند و آنقدر حجم فلفل را در وعده‌های غذایی خود بالا می‌برند که بدن آنها نسبت به طعم تندی مقاوم می‌شود.

کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می‌کند، حساسیت گیرنده‌های چشایی‌اش به تدریج کم می‌شود و برای اینکه بتواند لذت تندی غذای گذشته را درک کند، باید مدام فلفل غذای خود را بیشتر و بیشتر کند. با این حساب می‌توان گفت که حساسیت گیرنده‌های چشایی و گیرنده‌هایی که طعم و مزه را روی زبان و دهان درک می‌کنند، با مصرف روزانه و بی‌رویه فلفل کاهش می‌یابد.

ادویه‌هایی مانند فلفل، محرک اسید معده هستند و افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث ابتلا به التهاب معده یا حتی گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) است.

مقدار خوراک فلفل سیاه حداکثر تا پنج گرم است . فلفل سیاه براى اشخاص گرم مزاج خوب نیست و تولید سر درد مى کند و سینه را به خس ‍ خس مى اندازد و براى کبد ضرر دارد ، و برعکس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید است .

 

به چه غذاهایی فلفل سیاه نزنیم؟

برای دوری از مضرات برخی از ادویه‌ها باید اصولی را رعایت کنیم. طبق قاعده، ادویه ای که به غذا زده می شود باید متناسب با مزاج غذا و مصلح آن باشد و ترجیحا نباید برای یک غذا از چند جور ادویه استفاده کنیم. مثلاً اگر مزاج غذا گرم باشد همچون اغلب سرخ کردنی ها یا کباب گوشت قرمز، نباید همراه با اینها، ادویه های گرم مثل فلفل استفاده شود چون حرارت  غذا بالاتر رفته  و در بدن اخلاط و مواد سوخته و سمی و صفرای غیرطبیعی تولید می کند و منجر به عوارض کوتاه مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، سوزش ادرار، خارش پوست و… در بلندمدت نیز سبب بروز لک های پوستی، التهاب، زخم های گوارشی و حتی سرطان می شود.

 

از مضرات فلفل قرمز هم غافل نمانید

مصرف فلفل در بیماریهای اعصاب به علت محرک بودن منع گردیده ودر سیستم گوارش افراد آلرژی ایجاد میکند در مصرف فلفل تند نباید زیاده روی کنید.

خوردن فلفل قرمز می تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند فراهم سازد.

فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود . زیرا نوزادان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نباید فلفل قرمز تند مصرف کنند.ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

کاپسیسین یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

 

کلیه حقوق متعلق به
پایگاه خبری فرتاک نیوز
است.


Copyright 2016
fartaknews.
All Right Reserved.

فلفل سیاه

فلفل سیاه شامل میوه های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل می باشد که بومی جنوب هند محسوب می شود. فلفل سیاه به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود. فلفل سیاه گیاهی بالارونده محسوب می شود که دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه می باشد

فلفل سیاه طعم تند و سوزنده دارد و همچنین یک گیاه دارویی خوراکی با فواید بسیار زیاد محسوب می شود. فلفل سیاه از بوته ای باریک و بلند تشکیل شده است که در رنگ های متنوعی چون سبز ، قرمز ، زرد و نارنجی می باشد که برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می شود.

فلفل سیاه دارای طبع گرم و خشک می باشد. مقوی معده و بادشکن است. گرد فلفل سیاه باعث فرار حشرات موزی می شود. فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب انسان می باشد. همچنین دردهای عصبی را درمان می کند. فلفل سیاه باعث می شود تا خون شما غلیظ شود.ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

در قرون وسطی نیز سرمایه افراد بر اساس مقدار فلفل سیاه ذخیره شده سنجیده می شد. فلفل سیاه علاوه بر طعم دادن به غذا طعم کهنگی غذا را نیز از بین می برد. در برخی از شهرهای هند مردم روز خود را ترکیب فنجان قهوه سیاه به همراه مقداری پودر فلفل سیاه شروع می کنند.

فلفل سیاه در برخی کشورها با نام سیاه دانه شناخته می شود ، این ادویه مفید مربوط به کشور هند می باشد که نقش مهمی در سلامت انسان دارد. در یونان باستان از فلفل به عنوان ادویه و همچنین به عنوان پول و هدیه استفاده می شده است.

دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن به رنگ های سیاه و سفید و سرخ عرضه می شود. فلفل سیاه دارای خواص زیادی برای سلامت بدن می باشد. شما می توانید در ادامه خواص بی نظیر این ادویه را مشاهده کنید و سعی کنید از آن در برنامه روزمره خود استفاده کنید.

فلفل سیاه ادویه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این ادویه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص فلفل سیاه در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص فلفل سیاه

شما می توانید جهت ساکن کردن درد دندان نیز یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار دهید و سپس کمی فلفل به آن اضافه نموده و در حفره کرم خورده بریزید.

فلفل سیاه حاوی مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان های قوی است که برای سلامتی پوست ضروری هستند. آنتی اکسیدان های موجود در فلفل سیاه می توانند به شفاف سازی پوست ، رفع چین و چروک و درمان لک های پوستی کمک کنند.

یکی از خواص مهم فلفل سیاه این است که می تواند به درمان مسمومیت با تریاک کمک کند. اگر فردی با مصرف خوراکی تریاک مسموم شده است می توانید با خوراندن جوشانده تریاک ، او را وادار به استفراغ و  در نتیجه شستشوی معده کنید.

یکی دیگر از خواص فلفل سیاه این است که می تواند برای درمان تب و لرز مفید عمل کند. برای این منظور شما می توانید از جوشانده آب و دانه فلفل سیاه برای رفع تب و لرز استفاده کنید.

فلفل سیاه باعث تحریک پرزهای چشایی شده و باعث ترشح اسید هیدروکلوریک شده و هضم را بهتر می کند. فلفل سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی زیادی است. این ادویه برای مقابله با رشد باکتری های مضر بویژه در روده مفید است.

شما می توانید از فلفل سیاه برای درمان رطوبت بینی و معده با مویز جویده و میل کنید.

توصیه شده است کسانی که بیماری جذام دارند از فلفل سیاه در برنامه غذایی خود استفاده می کنند.

فلفل سیاه برای معالجه اسهال فصل تابستان، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی مفید است.

یکی دیگر از خواص فلفل سیاه این است که می تواند به دفع سنگ مثانه کمک شایانی کند. تحقیقات نشان داده است فلفل سیاه برای درمان سنگ در مجاری ادرار موثر است.

مطالعات نشان می دهد که فلفل سیاه در درمان بیماری های گوارشی نیز موثر است. باعث تقویت مجاری گوارشی شده و علاوه بر بهبود هضم غذا باعث تحریک ترشحات بزاقی می شود.

شما می توانید از فلفل سیاه برای رفع بلغم استفاده کنید.

این ادویه در درمان سرماخوردگی ، سرفه و سینوزیت موثر است و همچنین گرفتگی بینی را تسکین می دهد. خاصیت ضدباکتریایی دارد و با گزیدگی حشرات مقابله می کند. شما می توانید به کمک این ادویه رگ های خونی خود را تمیز کنید.

فلفل سیاه با شکستن سلول های چربی باعث کاهش وزن می شود. این ادویه پیسی را درمان می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این ادویه مفید بوده و مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه از بیماری سرطان، بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند. این ادویه در تسکین درد و پوسیدگی دندان موثر است.

جوشانده تهیه شده با آب و فلفل سیاه برای درمان یبوست موثر است.

مضرات فلفل سیاه

زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی باعث مشکلاتی در بدن می شود ، فلفل سیاه هم از این قاعده مستثنا نیست و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث افزایش ترشحات معده شود. ضمن اینکه مصرف خارج از تعادل آن کمی تواند باعث تاریک شدن چشم شود.

توصیه می شود کسانی که مشکل شنوایی دارند در مصرف فلفل سیاه تعادل را رعایت کنند. مصرف بیش از حد فلفل سیاه می تواند تاثیرات مخربی روی سیستم شنوایی و تعادل انسان بگذارد و از این رو توصیه می شود که کسانی که مشکل شنوایی دارند با مشورت پزشک فلفل سیاه مصرف کنند.مطالب پیشنهادی

به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و ناهار بسیار زیاد است. به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج ترین ادویه در سراسر جهان است. فلفل سیاه که با عنوان سلطان ادویه‌ها نیز شناخته می‌شود در کشورهایی مثل هند، برزیل، و سریلانکا می‌روید و در کنار تمام فوایدی که دارد برخی عوارض جانبی هم از این ادویه خوشمزه گزارش شده است. در این نوشتار مضرات فلفل سیاه را بیشتر می شناسیم.

فلفل سیاه ادویه‌ای است که از میوه‌ای به نام فلفل‌دانه به دست می‌آید. زمانی که فلفل‌دانه به لحاظ اندازه می‌رسد و کامل می‌شود، آن‌‌ را می‌چینند و در آفتاب خشک می‌کنند. آن‌ها را تا زمانی که خشک شوند و رنگ‌شان سیاه شود زیر نور آفتاب رها می‌کنند. آنزیم‌های موجود در آن‌ها در طی فرایند خشک‌ کردن باعث تیره شدن پوست فلفل‌دانه‌ می‌شود. به علاوه، فلفل سیاه سرشار از مواد مغذی است و فایده‌های متعددی برای سلامتی ما به همراه دارد. بحث از سلامتی که می‌شود، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، و ضد باکتریایی آن‌، فلفل سیاه را به یک ادویه‌ی محبوب و پر کاربرد تبدیل می‌کند.

اما پیش از آن که به مضرات و عوارض جانبی فلفل سیاه برای سلامتی بپردازیم، به طور مختصر به بعضی از فایده‌هایی که مصرف فلفل سیاه برای ما به ارمغان می‌آورد اشاره می‌کنیم:

– به گوارش کمک می‌کند
– از سرطان پیشگیری می‌کند
– به کاهش وزن کمک می‌کند
– شوره‌ی سر را از بین می‌برد
– پوست را پاکسازی می‌کند
– سرفه و سرماخوردگی‌ را درمان می‌کند
– به عنوان یک ضد افسردگی طبیعی عمل می‌کندایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

این‌ها فقط چند مورد از فایده‌های فلفل سیاه هستند. اما به قول معروف زیاده‌روی حتی در چیزهای خوب نیز اثرات بدی به همراه خواهد داشت! در مورد فلفل سیاه نیز به همین شکل است. تا زمانی که میزان مصرف فلفل سیاه تحت کنترل‌تان باشد، هیچ مشکلی نیست. اما در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود که بعضی از آن‌ها جدی هستند و بعضی از آن‌ها چندان جدی نیستند. در اینجا فهرستی از تمام مضراتی که مصرف بی‌رویه‌ی فلفل سیاه می‌تواند به بار بیاورد به شما ارائه می‌کنیم:

خب، همه‌ می‌دانیم که فلفل سیاه «تند» است. عقل سلیم به ما می‌گوید که نباید استفاده از فلفل سیاه را در وعده‌های غذایی خود محدود کنیم. اما گاهی همین عقل سلیم پا پس می‌کشد و کنترل از دست ما خارج می‌شود! در چنین موردی، مصرف بیش از حد فلفل می‌تواند به سوزش شدید در معده منجر شود. نگران نباشید، این سوزش بر طرف می‌شود، و کاملا موقتی است. فقط برای بار بعد حواس‌تان جمع باشد!

این عارضه، یکی از آن نادرترین نادرها است. اما اگر فلفل به صورت مستقیم مصرف شود، می‌تواند وارد ریه‌ها و باعث مرگ شود، به خصوص در مورد کودکان. پس توصیه می‌شود فلفل سیاه را در ترکیب با غذا مصرف کنید.

یادتان باشد فلفل سیاه تند است! پس از تماس مستقیم آن به پوست‌تان اجتناب کنید. اگر تصادفا این ادویه با چشم‌تان تماس داشته باشد، ممکن است باعث احساس سوزش و قرمزی در پوست و چشم‌تان شود.

بیمارانی که سیکلوسپورین A، کولینرژیک، دیگوکسین، و سیتوکروم پی ۴۵۰ مصرف می‌کنند بهتر است از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنند.

فلفل سیاه ممکن است معده را ناراحت کند یا باعث بروز مشکلات گوارشی شود. بنابراین، بیمارانی که از اختلالات گوارشی رنج می‌برند نباید فلفل سیاه مصرف کنند.

نباید فلفل سیاه را استنشاق کرد چون ممکن است به مشکلات دستگاه تنفسی مانند آسم و … منجر شود.

در مواردی نادر، مصرف فلفل سیاه می‌تواند به تحریک پوست بینجامد که علائم آن خارش، ورم، و قرمزی پوست هستند.

اگر باردار هستید، پس بدنتان نسبت به ادویه‌ها حساس است. در نتیجه از مصرف فلفل سیاه اجتناب کنید. اگر عاشق طعم آن هستید، اندکی از آن را به غذای محبوب خود اضافه کنید. طعم و مزه‌ی تند فلفل سیاه می‌تواند به شیر مادر منتقل شود. بنابراین، اگر در دوران شیردهی به نوزاد خود به سر می‌برید از فلفل سیاه دوری کنید.

فلفل سیاه را نباید به مقدار زیاد مصرف کرد چون باعث خشکی پوست می‌شود. اگر پوست خشکی دارید، مصرف زیاد فلفل سیاه چیزی است که اصلا و ابدا به شما توصیه نمی‌شود!

تابستان‌ها به اندازه‌ی کافی داغ و سوزان هستند، پس بیش از این به آن دامن نزنید! فلفل سیاه می‌تواند گرمای بدن را افزایش دهد و حتی به خونریزی بینی منجر شود. پس، بهتر است که در طول ماه‌های داغ تابستان با فلفل سیاه خداحافظی کنید.

اگر مضرات و فایده‌های مصرف فلفل سیاه را بسنجیم و مقایسه کنیم، فایده‌های آن بر مضراتش می‌چربد! تنها در صورتی فلفل سیاه می‌تواند به شما آسیب بزند که بیش از حد از آن مصرف کنید که این هم سناریویی چندان محتمل نیست. پس از مصرف متعادل این ادویه‌ی محبوب لذت ببرید.

منبع: stylecraze

برچسب ها stylecrazeفلفل سیاهمضرات خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هامضرات فلفل سیاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت


1398 / 11 / 27 -10:59


1396 / 04 / 15 -10:4


1393 / 08 / 05 -9:38


1394 / 05 / 25 -8:15


1396 / 04 / 07 -11:29

ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد


1396 / 07 / 04 -12:44


1396 / 04 / 27 -12:4


1398 / 05 / 26 -12:37


1396 / 03 / 13 -10:9


1394 / 06 / 22 -10:2







با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید



 



درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم




آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !



 


 


 


 

دانستنی های عطاری، داروهای گیاهی و دمنوش

گفته می شود برای کاهش وزن، به هر غذایی که می خورید، فلفل سیاه بیفزایید.

اما باید بدانید، فلفل سیاه در مقایسه با سایر انواع آن، طبع گرم تری دارد و قوی تر است و حرارت زیادی تولید می کند و البته نباید به طور دائم و روزانه استفاده شود.

از دیدگاه طب ایرانی، وقتی حرارت در بدن زیاد شود، رطوبت کم می شود و بدن رو به خشکی می رود.ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

کسانی که زیاد فلفل می خورند، بتدریج بدن های چروکیده و پوستی حساس و کدر پیدا می کنند.

بهتر است فلفل سیاه همراه غذاهای سرد و نفاخ خورده شود تا از سردی و مضرات آنها کاسته شود.

بهترین زمان برای افزودن پودر فلفل سیاه به غذا اواخر زمان پخت است.

چون افزودن زودهنگام آن منجر به آزاد شدن روغن های فرار و عطر و طعم آن می شود.

افزودن دانه های فلفل سیاه در سوپ و خورش و غذاهایی که به آرامی پخته می شود، به خوش طعم شدن آن کمک می کند.

برای بهره بردن از خواص ادویه جاتی چون فلفل نباید سرخود و در مقادیر زیاد از آنها استفاده شود.

اگر فلفل بخصوص انواع تند و قرمز آن متناسب با مزاج غذا استفاده نشود، چون حرارت غذا را بالاتر می برد.

ازین رو می تواند منجر به عوارض کوتاه مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، سوزش ادرار، خارش پوست و در بلندمدت، سبب بروز لک های پوستی، التهاب و زخم گوارشی شود.

طبع فلفل گرم و خشک است.

مقوی معده و بادشکن می‌باشد.

فلفل مقوی حافظه و اعصاب می‌باشد.

مسکن دردهای عصبی است.

جهت رفع رطوبت دماغ و معده فلفل با مویز جویده و میل شود.

فلفل خون غلیظ را سبک می‌کند.

کسی که تریاک خورده است تا زمان رساندن به پزشک به او جوشانده فلفل بدهید تا استفراغ کند.

جهت درمان سنگ در مجاری ادرار از دمکرده برگ فلفل استفاده شود.

جهت رفع بلغم و بلغم لزج فلفل و مویز میل شود.

جهت ساکت کردن درد دندان یک حبه قند را در یک قاشق فلزی قرار داده با آتش آن را ذوب کنند سپس کمی فلفل اضافه نموده در حفره دندان کرم خورده بریزند درد آن ساکت شده و از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند.

برای رفع تب و لرز جوشانده آب و دانه فلفل سیاه مصرف کنید.

فلفل با افزایش دادن ترشح اسید هیدروکلریک در معده به هضم غذا کمک می کند.

ادرارآور بوده و مصرف آن باعث تعریق می شود.

با شکستن سلول های چربی، باعث کاهش وزن می شود.

سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و گرفتگی بینی را تسکین می دهد.

خاصیت ضد باکتریایی آن با عفونت ها و گزیدگی حشرات مقابله می کند.

رگ های خونی را تمیز نگه می دارد.

ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

جوشانده تهیه شده با آب و فلفل سیاه برای رفع یبوست مفید است.

این ادویه هم چنین در بهبود عملکرد معده نقش مفیدی دارد.

دانستنی های عطاری، داروهای گیاهی و دمنوش

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

فلفل سیاه خیلی بیشتر از آنچه كه اكثر مردم تصور می كنند برای بدن خاصیت دارد و مفید است. با ما همراه شويد تا با خواص و مضرات آن براي بدن بيشتر آشنا شويد…

*** كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

دیدگاه شما

ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد

آدرس وبسایت

ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد
ایا فلفل سیاه برای قلب ضرر دارد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *