ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است

دوره مقدماتی php
ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است
ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است.

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است:زنجبیل در بسیار موارد درمانی کاربرد دارد و می تواند مشکلات زیادی را درمان کند کسانی که مبتلا به ریفلاکس و برگشت غذا به داخل مری هستند می توانند از این ادویه موثر کمک بگیرند و انواع مشکلات گوارشی خود را برطرف کنند

 

 

بیماری ریفلاکس معده یا GERD می تواند با خوردن غذاهای داغ یا تند به طور بالقوه دردناک شود زنجبیل یک ریشه گیاه است که ممکن است به عنوان چاشنی و یا به عنوان یک درمان گیاهی برای حالت تهوع و یا سوء هاضمه استفاده شود اگر علائم GERD شامل سوء هاضمه را دارید مصرف یک دوز متوسط زنجبیل ممکن است معده شما را تسکین دهد.

در نهایت، تصمیم شما به استفاده از زنجبیل باید بر پاسخ بدن شما به این گیاه باشد برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها می تواند علائم GERD را بدتر و سبب تحریک تولید اسید معده و یا شل شدن اسفنکتر تحتانی مری شود هنگامی که این اسفنکتر در زمان های نامناسب باز شود و یا کاملا بسته نباشند اسید معده و غذاهای با هضم جزئی می توانید به مری وارد و ایجاد یک درد سوزشی در مرکز قفسه سینه شما بعد از غذا خوردن نمایند.
به احتمال زیاد غذاهای خاص سبب بدتر شدن رفلکس اسید در افراد با GERD می شود اما واکنش از یک فرد به دیگری متفاوت است غذاهای تند و چرب، میوه های خانواده مرکبات و آب میوه، گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی، پیاز، شکلات، قهوه و الکل از عوامل محرک رایج برای سوزش سر دل هستند نعناع، غذاهایی با طعم نعناع، فلفل سیاه و سیر اغلب با علائم GERD همراه هستند اگر چه زنجبیل دارای عطر و طعم تند است ولی آن به طور معمول در لیست محرک های رایج برای رفلکس اسید گنجانده نشده است.
ریشه زنجبیل به عنوان یک درمان برای شکایت های گوارشی در هند و چین استفاده می شود چای زنجبیل و مکمل پودر زنجبیل می تواند به تسکین تهوع، استفراغ و یا سوء هاضمه کمک می کند به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گرفتن 2 تا 4 گرم ریشه زنجبیل تازه یا جویدن 1/4 اونس قطعه ای از ریشه زنجبیل ممکن است ناراحتی معده را تسکین دهد در مقادیر معمول در پخت و پز استفاده می شود زنجبیل عوارض جانبی تولید می کند با این حال، زمانی که در دوزهای بزرگ استفاده شود ممکن است سبب سوزش سر دل، آروغ زدن یا سوء هاضمه شود اگر شما از زنجبیل به عنوان درمان جایگزین استفاده می کنید مصرف گیاه به شکل کپسول ممکن است از این واکنش ها جلوگیری کند قبل از اینکه شما از مکمل زنجبیل استفاده کنید با دکتر خود در مورد عوارض جانبی بالقوه گوارشی یا تداخل دارویی مشورت کنید.
زنجبیل یک گیاه ریشه ای است که می تواند برای مقاصد دارویی استفاده شود زنجبیل می تواند برای درمان تهوع استفاده شود موسسه ملی سلامت می گوید از آنجا که تهوع از علائم شایع رفلکس اسید معده است مصرف زنجبیل ممکن است به درمان رفلکس اسید کمک کند زنجبیل در دسترس به صورت خام در فرم ریشه و یا به شکل مکمل ساخته شده در آب نبات خریداری شود فرم ریشه می تواند در چای زنجبیل مورد استفاده قرار گیرد چای زنجبیل با آب و ریشه زنجبیل تهیه می شود لیمو و عسل را می توان برای عطر و طعم به آن اضافه کرد چای زنجبیل درمانی برای رفلکس اسید است لطفا در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید.مرحله 1
آب را در ماهی تابه بریزید و به جوش آورید در همین حال، زنجبیل را با پوست کن سبزیجات پوست بکنید و به قطعات نازک برش دهید.مرحله 2
ریشه زنجبیل برش داده را در آب جوش اضافه کنید و گرما را کاهش دهید و برای حدود هشت دقیقه اجازه دهید تا بجوش و خروش آید قطعات زنجبیل را فشار داده و از صافی عبور دهید تا چای تشکیل شود قطعه زنجبیل می تواند در آب باقی بماند اما سبب تشدید عطر و طعم آن می شود.مرحله 3
اجازه دهید تا چای زنجبیل برای یک تا دو دقیقه خنک شود و یا تا زمانی که به درجه حرارت مورد نظر برسید صبر کنید سپس لیمو و عسل را برای عطر و طعم اضافی، اضافه کنید شما می توانید چای زنجبیل را در هر زمان از روز بنوشید به ویژه هنگامی که تجربه علائم رفلکس اسید را دارید.

ماهی تابه کوچک
12 اونس آب
1 ریشه زنجبیل
پوست کن سبزیجات
صافی یا صافی

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است.

 

دوره مقدماتی php

 اسید بالا در معده می تواند منجر به بیماری رفلاکس معده شود. این وضعیت با سوزش خفیف مداوم، سوزش در قفسه سینه یا شکم و آسیب بافت معده به علت قرار گرفتن در معرض اسید معده به صورت طولانی مدت، همراه است.

تعدادی از عوامل بر سطح اسید معده، از جمله رژیم غذایی تاثیر می گذارد، بنابراین ممکن است لازم باشد تا یک رژیم غذایی کم سدیم، برای اجتناب از موارد تشدید کننده اسید معده را در پیش گیرید. افراد مبتلا به ریفلاکس معده باید در انتخاب میوه و مواد غذایی دقت کنند.

به طور معمول، این حالت بسته به جلوگیری از انتقال مواد غذایی در معده از حرکت به مری است. به غیر از مرکبات، انواع میوه هایی که باعث کاهش و یا رفع اسید معده می شود شامل طیف وسیعی از میوه ها هستند:

سبزیجات و میوه هایی مانند هویج، کلم بروکلی، فلفل قرمز / سبز، آب کلم، انگور، زردآلو و کیوی حاوی ویتامین  C  بالا هستند، به منظور کمک به حفاظت از پوشش معده و روده بسیار مناسب هستند.

 

شواهد علمی زیادی وجود دارد که  نشان می دهد جلبک های دریایی اثر ضد انعقادی دارند. این اثر به این دلیل است که، مانند ماهی های چرب، پروستاگلاندین ها را آزاد می کنند. همچنین در درمان اسید معده موثر هستند. شما می توانید جلبک دریایی را به صورت کپسول  هم مصرف کنید.

سبزیجات به طور طبیعی کم چربی بوده و قند بالایی ندارند و هم به کاهش اسید معده کمک می کنند. برخی دیگر از سبزیجات موثر در این درمان شامل لوبیای سبز، کلم بروکلی، مارچوبه، گل کلم، سبزیجات و خیار هستند.

 

برای کاهش اسید معده باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشید. مصرف انواع مواد غذایی مناسب برای کنترل ریفلاکس اسید درمانی کلیدی است.

مصرف گوشت سفید مانند مرغ یا گوشت بوقلمون و ماهی برای رفع اسید معده بسیار مفید است. ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین ها و شاه ماهی، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

 

گوشت سفید به کاهش خطر ابتلا به زخم ها با تولید ترکیباتی به نام پروستاگلاندین‌ها کمک می کنند که سبب حفاظت از پوشش معده و روده  می شوند. شما همچنین می توانید از پنیر کم چرب، ماست و کره بادام زمینی، و همچنین توفو و سایر محصولات سویا استفاده کنید. گوشت های لاغر، مانند مرغ و غذاهای دریایی، حاوی چربی کمی بوده و نشانه های رفلکس اسید را کاهش می دهد.

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است.

 

سفیده تخم مرغ هم گزینه خوبی برای رفع این مشکل  است. شما می توانید با حذف غذاهای پرچرب، اثرات مربوط به اسید معده را تا میزان زیادی کاهش دهید. بنابراین، شما با کنترل علائم  می توانید در رفع این مشکل قدم بردارید.

بسیاری از میوه ها مانند انواع توت ها حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که خطر زخم معده را کاهش می دهند و علائم را در هنگام زخم، بهبود می بخشد.

یکی دیگر از میوه های موثر بر اسید معده، گوجه فرنگی و انجیر هستند که دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی هستند و  به طور بالقوه اثبات شده است که علائم IBS را بهبود می بخشد.

میوه های دیگری نیز از جمله خربزه، موز، سیب و گلابی، به احتمال زیاد باعث  کاهش علائم ریفلاکس اسیدی می شوند. میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی سالم  بسیارمهم هستند.

 

داروهای گیاهی مختلفی وجود دارند که شما می توانید آن ها را مصرف کرده و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.  برای درمان اسید معده با داروی گیاهی موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

 

آب لیمو با میزان PH حدود ۲ است. خواص لیموترش بیشمار است و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی، به ویژه ویتامین C است. بنابراین، نه تنها می تواند به سوزش سر دل کمک کند، بلکه حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به ACV می باشد و در نتیجه ریفلاکس معده را کاهش می دهد.

درمان اسید معده با داروی گیاهی شیرین بیان امکان پذیر است. این گیاه باعث کاهش تحریک پذیری معده شده و با شکلی ژله مانند سطح معده را پوشش دهی می کند. البته در مصرف شیرین بیان با پزشک خود مشورت کنید.

 

بابونه یک داروی گیاهی برای اسید معده است و باعث کاهش حساسیت معده می شود. شما می توانیداز چای بابونه به عنوان جوشانده استفاده کنید.

جوش شیرین یکی از موثرترین داروهای گیاهی کاهش دهنده اسید معده است و می تواند سوزش سر دل را سریع خنثی کند. نوشیدن جوش شیرین اگر چه کمی ناخوشایند بوده و کمی تلخ است اما نتایج آن بسیار موثر است.

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است.

 

 

زنجبیل، به عنوان یک داروی گیاهی برای اسید معده ، دارای خواص ضد التهاب طبیعی است و در درمان طبیعی سوزش سر دل و دیگر مشکلات دستگاه گوارش، موثر است. شما می توانید ریشه زنجبیل رنده شده یا ریز ریز شده را مصرف کرده ویا چای زنجبیل را به منظور کاهش علائم اسید معده بنوشید.

در پاسخ این سوال باید گفت بله. درمان رفلاکس معده با زنجبیل میسر است و زنجبیل برای رفلاکس معده مفید است.

 

خواص جو دوسر بیشمار است، علی الخصوص که این گیاه، منبع عالی فیبر است. جو دوسر می تواند اسید را در معده جذب کند و علائم ریفلاکس را کاهش دهد.

برای درمان اسید معده با داروی گیاهی، موارد زیر را نیز می‌توانید امتحان کنید:

به این ترتیب شما در منزل به راحتی می توانید در کنار رژیم غذایی مناسب و درمان خانگی و گیاهی، اثرات ناخوشایند سوزش سردل و اسید معده را به میزان قابل توجهی تعدیل کنید.

بعضی غذاهای برای اسید معده مضر است که عبارتند از:

گوشت قرمز پرچرب البته گزینه مناسبی برای رفع این مشکل نیست. همچنین گوشت قرمز، پروتئین زیادی دارد و هضم آن کمی طول می کشد و بنابراین به مدت طولانی تری در معده می ماند.

غذاهای سرخ شده و پر چرب باعث می شود که اسید معده بیشتری تولید شوند به همین منظور، مصرف آن ها را به حداقل برسانید.به طور کلی ، مواد غذایی تند و چرب اسید معده بیشتری تولید می کنند.

 

ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است
ایا زنجبیل برای اسید معده خوب است

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...