ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

دوره مقدماتی php
ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است
ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

دوره مقدماتی php

https://ninisoal.com/

علائم بارداری در زنان مختلف یکسان نیست و حتی این علائم در هر فرد طی بارداری های مختلف از یک بارداری به بارداری دیگر متفاوت است. همچنین بدلیل اینکه علائم اولیه ی بارداری اغلب مشابه وقایعی است که قبل و حین قاعدگی اتفاق می افتد، این علائم همیشه تشخیص داده نمی شوند.

باید بدانید که این علائم علاوه بر بارداری می تواند توسط عوامل دیگری نیزایجاد شوند. بنابراین وجود این علائم ، لزوماً به معنای بارداری نیست. تنها راه برای اطمینان از آن ، انجام یک تست بارداری است.

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد در ناحیه شکم می شود. این پدیده، خونریزی لانه گزینی نامیده می شود که در فاصله ی 6 تا 12 روز پس از بارور شدن تخمک رخ می دهد. درد شکم نیز مشابه درد زمان قاعدگی است، بنابراین برخی از زنان آن را با شروع خونریزی قاعدگی اشتباه می گیرند، هرچند این خونریزی و دل درد خفیف است. علاوه بر خونریزی ، ممکن است ترشحات سفید یا شیری رنگی از واژن خارج شود. این ترشحات با ضخیم شدن دیواره واژن که تقریباً بلافاصله پس از لقاح رخ می دهد مرتبط است. افزایش رشد سلول های پوشاننده واژن باعث خروج این ترشحات می شود. تخلیه این ترشحات طی بارداری ادامه می یابد و مشخصاً بی خطر است و نیاز به درمان خاصی ندارد. ولی در صورت بدبو بودن ترشحات یا سوزش و خارش ، با پزشکتان صحبت کنید تا احتمال وجود عفونت مخمری یا باکتریایی را بررسی کند.

درد گهگاهی شکم در حاملگی شکایت شایعی است. هر چند درد شکم در زمان حالگی می تواند مشکلی ایجاد نکند ولی ممکن است نشانه ای از یک عارضه جدی نیز باشد. (درد شدید یا مستمر هیچگاه طبیعی نیست.) در این مقاله شایعترین دلایل درد شکمی در زمان حاملگی توضیح داده می شود. در صورتیکه درد شکمی یا دل پیچه همراه با لکه بینی، خونریزی، تب، لرز، ترشحات مهبلی، احساس غش کردن، ناراحتی هنگام ادرار کردن، تهوع و استفراغ بوده و یا درد بعد از چند دقیقه استراحت از بین نرود باید به پزشک مراجعه کرد.مشکلات مهمی که درد شکمی ایجاد می کنند:

حاملگی خارج رحمی زمانی اتفاق می افتد که تخمک لقاح یافته در جایی خارج از رحم لانه گزینی کند که این محل معمولاً یکی از لوله های رحمی (لوله های فالوپ) است. این عارضه معمولاً در سه ماه اول حاملگی یا قبل از آنکه حتی بیمار بداند حامله است رخ می دهد. این عارضه در صورتیکه درمان نشود می تواند موجب پارگی لوله رحمی شده و خطر مرگ بدنبال داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر سریعاً به پزشک مراجعه کنید: درد یا حساسیت شکمی و/ یا لگنی، لکه بینی یا خونریزی از مهبل (می تواند قرمز یا قهوه ای، کم یا زیاد، و یا مستمر یا متناوب باشد)، دردی که با حرکت یا سرفه کردن بدتر می شود، درد نوک شانه، یا هر علامتی مبنی بر شوک (نبض ضعیف، رنگ پریدگی، بی حالی یا غش).

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

خونریزی معمولاً اولین علامت سقط است و پس از آن به فاصله چند ساعت تا چند روز درد شکمی رخ می دهد. خونریزی ممکن است خفیف یا شدید باشد. درد ممکن است بصورت درد های کرامپی بگیرد و ول کند (شبیه به درد های قاعدگی یا اغلب شدیدتر) یا ریتمیک باشد. درد در بعضی از بیماران بصورت کمر درد و در بعضی دیگر بصورت درد مبهم شکمی و یا احساس فشار در لگن احساس می شود. در صورتیکه با این علائم مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید. در صورت درد شدید یا خونریزی با حجم زیاد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

بروز انقباضات زایمانی که موجب باز شدن و اتساع دهانه رحم شود قبل از هفته ۳۷ حاملگی شروع زودرس دردهای زایمان تلقی می شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در سه ماهه دوم یا سوم (قبل از هفته ۳۷ حاملگی) بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: افزایش ترشحات مهبلی یا تغییر قوام آن (بویژه اگر آبکی، چسبناک، یا خونی باشد – یا حتی اگر صورتی باشد و کمی به خون آغشته شده باشد)؛ لکه بینی و خونریزی مهبلی، درد شکمی؛ دردهای شبیه به دردهای قاعدگی یا بیش از ۴ انقباض در یک ساعت؛ افزایش فشار در ناحیه لگن؛ یا کمر درد بویژه در صورتیکه بیمار سابقه کمر درد نداشته باشد.

پارگی جفت به جدا شدن نسبی یا کامل جفت از رحم قبل از بدنیا آمدن کودک اطلاق می شود. علائم پارگی جفت بسیار متغیرند. بعضی اوقات پارگی جفت می تواند سبب خونریزی ناگهانی و واضح شود ولی در بعضی موارد ممکن است در ابتدا خونریزی واضحی وجود نداشته باشد و یا در حد خونریزی خفیف یا لکه بینی باشد. بیمار ممکن است درد رحمی، کمر درد یا انقباضات متعدد داشته و یا رحم منقبض شده و در همان وضعیت بماند (شبیه گرفتگی یا انقباضی که برطرف نمی شود). تحرک جنین نیز ممکن است کم شود. این وضعیت نیازمند مراجعه فوری به پزشک است.

پره اکلامپسی عارضه ای است که سبب بروز اسپاسم و تغییرات دیگر در عروق خونی شده و می تواند قسمت های مختلفی از بدن از جمله کبد، کلیه، مغز و جفت را تحت تأثیر قرار دهد. تشخیص پره اکلامپسی بر اساس فشار خون بالا و وجود پروتئین در ادرار بعد از هفته ۲۰ حاملگی صورت می گیرد. بیمار همچنین ممکن است دجار تورم صورت و پف آلودگی دور چشم ها، تورم در دست ها و تورم شدید یا ناگهانی در پاها و قوزک پا شود. (احتباس آب می تواند سبب افزایش سریع وزن نیز بشود.) در پره اکلامپسی شدید، بیمار ممکن است درد و حساسیت شدید در قسمت فوقانی شکم، سردرد شدید، اختلال دید (نظیر تاری دید یا دیدن نقاط شناور) یا تهوع و استفراغ هم داشته باشد. در صورت بروز علائم پره اکلامپسی مراجعه فوری به پزشک ضروری است.

حاملگی احتمال تمام انواع عفونت ادراری از جمله عفونت کلیه را افزایش می دهد. علائم عفونت مثانه عبارتند از: درد، ناراحتی، یا سوزش در هنگام ادرار کردن؛ ناراحتی لگنی یا درد ناحیه تحتانی شکم (اغلب درست بالای استخوان عانه)؛ احساس نیاز مکرر و غیر قابل کنترل به ادرار کردن، حتی هنگامیکه مقدار بسیار کمی ادرار در مثانه وجود دارد؛ و ادرار کدر یا بد بو. در صورت مشاهده هر یک از این علائم به پزشک مراجعه کنید زیر عفونت مثانه در صورتیکه درمان نشود می تواند سبب عفونت کلیه و زایمان زودرس شود. علائم انتشار عفونت به کلیه ها (که نیازمند مراجعه اورژانس است) عبارتند از: تب بالا (اغلب همراه با لرز و تعریق)؛ درد در ناحیه کمر یا پهلو، درست زیر دنده ها در یک طرف یا بصورت دو طرفه (و احتمالاً در شکم)؛ تهوع و استفراغ؛ و احتمالاً وجود خون در ادرار.

عوامل متعدد دیگری نیز می توانند سبب درد شکمی شوند که ممکن است ارتباطی نیز به حاملگی نداشته باشند. از جمله شایعترین این بیماری ها که معمولاً پزشک ابتدا به آنها توجه می کند مسمومیت غذایی، آپاندیسیت، سنگ کلیه، هپاتیت، بیماری های کیسه صفرا و پانکراتیت (که هر دو معمولاً ناشی از سنگ کیسه صفرا هستند که در حاملگی شایعتر است)، و انسداد روده (که ممکن است ناشی از فشار رحم در حال رشد بر روی روده باشد و در سه ماهه سوم حاملگی محتمل تر است).

درد شکمی در زمان حاملگی همیشه نشان دهنده یک مشکل جدی نیست. در زیر تعدادی از شایعترین مشکلاتی که سبب درد شکمی می شوند آورده شده است. توجه داشته باشید که در صورتیکه درد شکمی شدید و یا مستمر باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید.

دل پیچه و نفخ در زمان حاملگی بیشتر دیده می شود زیرا هورمون ها و نیز فشار رحم بر روی معده و روده ها سبب کند شدن کار دستگاه هاضمه می شود.

یبوست از دیگر عوامل شایع درد شکم در دوران حاملگی است که بر اثر کاهش حرکات روده ای و فشار رحم بر روی راست روده (رکتوم) ایجاد می شود.

این درد معمولاً دردی خفیف، ناگهانی و تیز یا مستمر و مبهم است که در هر دو طرف قسمت تحتانی شکم یا بصورت عمقی در کشاله ران احساس می شود و معمولاً در سه ماهه دوم شروع می شود. علت آن کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان هایی است که رحم را در لگن نگه می دارند. درد ممکن است مثل فرو رفتن یک چیز تیز به بدن بخصوص هنگام تغییر ناگهانی وضعیت نظیر بلد شدن از تخت یا از روی صندلی یا هنگام سرفه کردن و غلت زدن در رختخواب باشد. همچنین ممکن است بیمار درد را بصورت یک درد مبهم بعد از فعالیت بدنی روزانه یا راه رفتن زیاد احساس کند. در صورتیکه درد با استراحت باز هم ادامه پیدا کرد با پزشک خود تماس بگیرید.

این شواهد و علایم را غالبا خود فرد ابراز می کند و به هیچ عنوان هیچ کدام قطعی نیستند. خصوصا به تنهایی ارزشی در تشخیص بارداری ندارند. یعنی اگر این علایم را در خود دیدید اول مسایل دیگر را بررسی کنید (آیا دارو خورده اید ؟ آیا استرس دارید و …) و در مرتبه ی بعدی به بادراری فکر کنید!

تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند. سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند.

هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.

درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند.

برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و … می شود.در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.

در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود.

بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.

اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.

گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.

جالبه بدونید تهوع بارداری اصولا از 6 هفته شروع میشه و علتش هم هورمونهای جفتی هستند که به خون مادر می ریزند. حالا برخی خانم ها ادعا میکنند از فردای نزدیکی تهوع داریم! تکرار میکنم این علامت در این زمان یا در اثر داروهاست یا در اثر تخیلات شما (که تو فیلمها کلا بارداری رو با تهوع به ما شناسوندن)تهوع استفراغ قبل از مثبت شدن آزمایش رخ نمیده.

رایج ترین قرص های ضد تهوع , موارد مصرف و عوارض آنها

تکرر ادرار که در اثر بارداری ایجاد بشه معمولا در اثر بزرگ شدن رحم هست که به مثانه فشار وارد میکنه. خب رحم که در عرض 3-4 روز بعد نزدیکی بزرگ نمیشه! از طرفی خیلی خانم ها از استرس شون تکرر ادرار میگیرن. یا میان داخل اینترنت از زبان خانمهای دیگه تکرر ادرار رو می شنوند و در خودشون حس می کنند.

آیا این علامت برای بارداری می تونه اختصاصی باشه؟ هزار و یک دلیل برای خستگی وجود داره. خیلی خانم ها تماس میگیرند که روز 25 سیکل هستم و خسته و خواب آلوده شدم. آیا من باردارم؟ خب عزیزم درسته که منتظر بارداری هستی…و چون منتظربارداری هستی، شدیدا هم منتظر علایم ش هستی. اما با دیدن صرفا خواب آلودگی و خستگی نمیتونیم بارداری شما رو اثبات کنیم.اصلا شاید به خاطر اقدامات ت برای بارداری چند شبی رو خوب نخوابیده باشی و حالا احساس خستگی میکنی !

این علامت رو من بیشتر از دختران جوانی که نامزد دارند و اصلا قصد بارداری ندارند می شنوم. رابطه ای در حد گرده افشانی برقرار کرده اند و انواع پیشگیری های اورژانسی غلط و درست رو هم انجام داده اند و الان بعد 5 روز از رابطه اظهار احساس نبض در زیر شکم میکنند. و جالبه برخی ها حتی میگن من قلب بچه رو احساس می کنم .

آخه تخیل در چه حد؟ شما حتی قلب خودت که اندازه ی مشتت هست رو احساس نمیکنی ….چه برسه به جنینی که در حد 200 تا دونه سلول هم نیست . ولی از شوخی گذشته، احساس نبض و حرکت زیر شکم غالبا بدلیل افزایش خونرسانی رحم و افزایش نبض آئورت شکمی در بارداری می تونه باشه .

اما حرکات جنین برای یک مادر شکم اول خیلی بعیده زودتر از 3-4 ماهگی حس بشه.

خب این علامت هم اصلا برای بارداری اختصاصی نیست. خانم هایی که دارو میخورید اثر دارو فراموش نشه. مواردی داشتم که برای بار اول قرص ال دی رو برای پیشگیری شروع کرده بود.سه روز از قطع قرص می گذشت و پریود نشده بود.

سریع با من تماس گرفت که من می ترسم حامله باشم ! وقتی سوال کردم که علت و منطق ت چیه؟ شما که هنوز وقت داری برای پریود شدن، بهم گفت آخه احساس میکنم سینه ام هم کمی بزرگ شده و هم درد میکنه ! من گفتم اولا اگر شما باردار باشی اول باید آزمایش ت مثبت میشد.دوما آیا نمیدانستی قرص ال دی ممکنه ایجاد حساسیت و درد سینه کنه ؟اما بله، درد پستان (خصوصا نوک سینه) و بزرگ شدن آن در بارداری “هم” دیده میشه.

یکی از علایمی که توبارداری دیده میشه ، پرخون شدن و به دنبالش تغییر رنگ مخاطر واژن به حالت آبی کبود یا بنفش است.اما جالبه بدونید این حالت در افرادی که قرصهای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند هم ممکن است دیده شود. از طرفی چون یک نشانه ی چشمی است، ممکن است میزان خطا در تشخیص آن بالا باشد. پس این علامت هم برای بارداری “اختصاصی” نیست.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

در برخی زنان یک خط قهوه ای (به درجات مختلف) از ناف تا پوبیس می افتد.اما این علامتی نیست که از روزهای اول ایجاد شود.بلکه به مرور زمان ایجاد می شود.در ثانی افرادی که هورمون مصرف میکنند نیز ممکن است این خط را داشته باشند.

8) سایر علایم مثل درد دور ناف، گرگرفتگی و افزایش دمای بدن و …نیز اگر داشتید همان ابتدا به بارداری ربط ندهید. چون این علایم اصلا اختصاصی نیستند. آیا اگر من امروز سرفه کنم می توانم سریعا آن را به سرطان ریه ربط دهم؟ چون در گوگل خوانده ام سرفه شایعترین علامت سرطان ریه است؟پس منطقی باشیم و با توجه به شرایط، علایم را بسنجیم.

با دیدن این علایم تازه بطور اختصاصی می توانیم آنها را اول به بارداری ربط دهیم ( بعد به سایر مسایل). یعنی فرض می کنیم شما باردار هستید، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

علایم احتمالی حاملگی عبارتند از :

بیشتر بخوانید :

علائم و تشخیص بارداری از روی چشم

آزمایش بارداری : همه چیز در مورد آزمایش خون بارداری

بهترین زمان برای تست بارداری بعد از رابطه جنسی چه موقع است ؟

تست بارداری با خمیردندان : آموزش دقیق تست بارداری با خمیر دندان

 

برخی از زنان از همان لحظه انعقاد نطفه به حامله بودن خود پی می برند. اما ممکن است در برخی از خانم ها علائمی برای تشخیص حامله بودن وجود نداشته باشد و ممکن است چند نوع تست برای حامله بودن یا ظهور یک سری علائم مانند تشخیص بارداری از روی چشم از حامله بودن خود اطمینان حاصل نمایند.

همه خانم ها با هم تفاوت دارند و ممکن است برخی از علائم بارداری هر زن بارداری با زن دیگر متفاوت باشد. اگر احساس می کنید باردار هستید به نشانه های بارداری مانند درد و تیره شدن نوک سینه، خستگی مفرط، حالت تهوع و استفراغ، قطع قاعدگی، ادرار مکرر، یبوست، افزایش دمای طبیعی بدن و همچنین لک دیدین خفیف و گرفتگی عضلات چشم توجه نمایید و این تغییرات را در بدن خود ملاحظه نمایید.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

به علت تجمع مایعات، نوسانات هورمونی و سایر تغییرات فیزیکی که طی بارداری رخ می دهد، ممکن است تغییراتی نیز در چشم ها ایجاد شود. معمولا این تغییرات گذرا هستند و پس از زایمان و پایان شیردهی این علایم بر طرف می شوند. تغییرات بینایی در دوران بارداری خفیف است و نیاز به عینک و یا تعویض عینک ندارد. این را بدانید که عمل لیزینک چشم در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است. در طی حاملگی به علت تاثیرات هورمونی جفت، تغییرات فیزیولوژی متعددی در بدن اتفاق می افتد. این هورمون های جفتی بر روی اکثر ارگان های بدن از جمله چشم تاثیر می گذارد.

لک دیدن خفیف یا گرفتگی عضلات چشم از نشانه های بارداری

اگر باردار باشید لکه های خفیف صورتی رنگ در زمان تشکیل جنین یعنی زمانی که جنین در داخل پوشش رحم قرار می گیرد، می تواند نمایان شود. این حالت و تغییر در ظاهر چشم تقریبا هشت تا دو روز پس از تخمک گذاری روی می دهد. همچنین به دلیل نوسانات هورمونی ممکن است خشکی چشم ایجاد شود. مصرف غذاهای سرشار از اسید های چرب امگا ۳ نظیر دانه های کتان، ماهی سالمون و گردو ممکن است به بهبود خشکی چشم و سلامت عمومی مادر در دوران بارداری کمک کند. توجه داشته باشید که اگر مشکل بینایی شدید شد و با تاری دید شدید روبرو شدید، ممکن است ناشی از افزایش فشار خون و دیابت حاملگی باشد. در این مواقع باید سریعا به پزشک خود مراجعه کرد.

تغییرات در ناحیه چشم یکی از علائم و نشانه های بارداری می باشد که در کنار عوامل مهم دیگر برای تشخیص بارداری این عامل نیز موثر است. در این مقاله با تشخیص بارداری از روی چشم مادر آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم که اگر قصد باردار شدن دارید یا در دوران بارداری و یا در حال شیردهی هستید و یا حتی کودکتان بزرگ شده است و در حال رشد و آموزش فرزند خود هستید به بخش کودک و والدین مراجعه نمایید.

حالت چشمها به گونه ای است که انگار اون خانم خسته است یا مریض است و سرما خورده و چشمها بی حاله و رو به پایین و معصوم می شود و انگار گریه کرده باشد و البته بعضی ها هم می گویند در چشمان زن باردار برق خاصی دیده می شود.

البته عمومیت نداره ها به علت تجمع مایعات، نوسانات هورمونی و سایر تغییرات فیزیکی که طی بارداری رخ می دهد، ممکن است تغییراتی نیز در چشم ها ایجاد شود. معمولا این تغییرات گذرا هستند و پس از زایمان و پایان شیردهی این علایم بر طرف می شوند.

تغییرات بینایی در دوران بارداری خفیف است و نیاز به عینک و یا تعویض عینک ندارد. این را بدانید که عمل لیزینک چشم در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

در طی حاملگی به علت تاثیرات هورمونی جفت، تغییرات فیزیولوژی متعددی در بدن اتفاق می افتد. این هورمون های جفتی بر روی اکثر ارگان های بدن از جمله چشم تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید :

۷ تا از بهترین تست های تشخیص بارداری خانگی!

تست تشخیص بارداری

ساده ترین تست های حاملگی بارداری خانگی

تست بارداری با خمیر دندان یکی از راحت ترین و ایمن ترین روش های خانگی برای آگاهی از وضعیت بارداری است. شواهد تجربی نشان داده است که این تست بارداری با خمیر دندان قابل اعتماد است.

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد. تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در خانه آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندان های خالص سفید (بدون افزودنی) استفاده کنید. خمیر دندان های رنگی، دارای مواد یا طعم دهنده های مضاعف دیگری هستند که می توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند. آزمایش خانگی بارداری با استفاده از خمیردندان یک راه سریع برای تشخیص بارداری محسوب می شود. پس از آگاهی از وضعیت خود، می توانید به دکتر متخصص خود مراجعه کرده، و با انجام آزمایش خون از وضعیت حاملگی خود را مشخص کنید.

خانمها شما می‌توانید به سهولت برای انجام تست بارداری از خمیر دندان استفاده کنید که همیشه قابل معرض است. تست بارداری با خمیر دندان یکی از آسان ترین و ایمن ترین روشهای خانگی برای آگاهی از حالات بارداری است. شواهد تجربی نشان داده است که این تست بارداری با خمیر دندان قابل اعتماد است.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد. تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در منزل آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندانهای خالص سفید «بدون افزودنی» استفاده کنید. خمیر دندانهای رنگی، دارای مواد یا مزه دهنده های دوچندان دیگری هستند که می‌توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند.

آزمایش خانگی بارداری با استفاده از خمیردندان یک راه سریع برای تشخیص بارداری قلمداد میشود. پس از آگاهی از حالات خود، می‌توانید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده، و با انجام آزمایش خون از حالات حاملگی خودرا مشخص کنید.

باید بدانید که دراین روش به ادرار خود نیاز دارید. تمامی وسایل استفاده شده دراین آزمایش باید بسیار تمیز باشند، چراکه هرگونه آلودگی باکتریایی می‌تواند واکنش بین خمیر دندان و ادرار رابه هم بزند. این لوازم و ابزار مورد نیاز برای تست خانگی خودرا آماده کنید:

مبنای اصلی این تست به خاطر وجود هورمون مرتبط با حاملگی، هاش سی جی «hCG» طراحی شده است. وقتی به پزشک زنان و زایمان مراجعه میکنید، این هورمون یکی از اصلی ترین گزینه های مدنظر متخصص است. هاش سی جی از آمینواسید ساخته شده است. از طرف دیگر، خمیردندان دارای کلسیم کربنات است که در خمیردندان نوعی حالت شن مثل دارد. وقتی کلسیم کربنات با اسید ترکیب شود،

کربن دی اکسید و آب ساخت می‌شود،‌ به زبان ساده تر سطح ترکیب کف میکند. در آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان هدف این است که بر روی سطح مخلوط کف ایجاد شود.اما باید بدانید که اصولا ادرار انسان اسیدی است، و احتمال دارد در هر صورت بر روی ترکیب کف ایجاد شود. بنابر این این ایده که تنها به خاطر hCG کف ایجاد شود،

کاملا منطقی و علمی نیست. از طرف دیگر، هورمون هاش اچ سی در ابتدای روز یعنی صبح در بیشترین سطح خود قرار دارد، شاید اگر این تست در ابتدای صبح انجام شود، درصد خطای آن کمتر باشد.

باید بگوییم که این صحت این تست تابحال توسط محققان و دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است،‌ و این امر می‌تواند علمی بودن و توجه آنرا زیر سوال ببرد. بنابر این نمیتوان گفت که یک علت علمی پشت انجام این نوع آزمایش است، اما امتحان آن نیز خسارت ندارد، چراکه عدم کارکرد آن نیز اثبات نشده است.

تست بارداری با خمیردندان به هزینه و وقت زیادی نیازمند نیست. امروزه تعداد زیادی از بانوان این تست را انجام میدهند، ودر بیشتر موارد نتیجه تست با نتیجه آزمایش خون هم خوانی دارد. شما نیز میتوانید این تست خانگی را امتحان کنید.

ادرار زن باردار حاوی هورمون بارداری به نام hCG است که به مقدار زیادی توسط بدن تولید می شود. این هورمون با مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان واکنش می دهد و تغییرات رنگ خمیر دندان، کف یا حباب ها را در مخلوط ایجاد می کند. اگر هورمون در مقادیر کافی وجود نداشته باشد، هیچ واکنشی وجود نخواهد داشت – این مسئله به این معنی است که حامله نیستید.

تست بارداری با خمیر دندان یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص بارداری است. با این حال، سوالاتی در مورد دقت آن وجود دارد و آیا نتایج قطعی هستند یا نه. اثربخشی آزمون بستگی به کیفیت و شرایط مواد مورد استفاده برای تست دارد، از جمله خمیر دندان، فنجان ها و حتی همزن. اگر هر کدام از این مواد دارای آلاینده باشند یا اگر خمیر دندان با کیفیت پایین باشد، نتیجه آزمایش بارداری ممکن است اشتباه باشد.

اگر نتیجه آزمایش حاملگی با خمیردندان مثبت باشد، رنگ مخلوط تغییر خواهد کرد یا فوم می شود و یا حباب شکل می گیرد. این به این معنی است که در ادرار شما چیزی است که با خمیر دندان واکنش داده است، که احتمالا هورمون hCG است. بنابراین احتمالا باردار هستید. اگر در 3-5 دقیقه بعد تغییری در ترکیب دیده نشود، احتمالا باردار نیستید. با این حال، اگر فکر می کنید شاید نتیجه منفی کاذب باشد بهتر است به دکتر مراجعه کنید.

تست خمیردندان و ادرار بارداری میزان موفقیت حدود 85 درصد دارد، اما احتمال نتایج نادرست حدود 15 درصد است که مطمئنا نمیتوان آنها را نادیده گرفت. این امر می تواند به علت عوامل مختلف کنترل شده یا حتی غیر قابل کنترل باشد، بنابراین همیشه برای مراجعه به دکتر شک و تردید وجود دارد.

این آزمون بسیار آسان است و گران نیست و زیاد طول نمی کشد. با این حال، قبل از استفاده، از کیفیت مواد استفاده شده مطمئن شوید و آنها را کاملا تمیز کنید تا یکپارچگی تست را به خطر نیندازید.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان برای تست بارداری بعد از رابطه جنسی چه موقع است ؟

۷ تا از بهترین تست های تشخیص بارداری خانگی!

ساده ترین تست های حاملگی بارداری خانگی

در حالی که انجام آزمایش و سونوگرافی دو روش اصلی تشخیص بارداری هستند، علائم دیگری نیز وجود دارند که باید به آنها دقت و توجه کرد. عقب افتادن عادت ماهیانه، ویار و حالت تهوع، حساس شدن حس بویایی، خستگی بیش از حد و حتی درد زیر شکم نیز از نشانه های اولیه بارداری هستند. در این میان یکی دیگر از سوالات مادر این است که آیا دل درد نشانه بارداری است؟ 

گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ولی اولین هفته بارداری بر اساس تاریخ اولین روز از آخرین سیکل قاعدگی تعیین می شود. در واقع آخرین سیکل قاعدگی به عنوان اولین هفته بارداری در نظر گرفته می شود حتی اگر شما هنوز باردار نشده باشید و زمان زایمان بر اساس اولین روز آخرین عادت ماهانه محاسبه می شود. بنابراین هفته‌های اول که هنوز مادر علائم بارداری را احساس نمی کند نیز جزء 40 هفته بارداری بشمار می آیند. به همین دلیل است که درد در همان روز های ابتدایی نیز می تواند از نشانه های بارداری شما باشد، گرچه بسیار شبیه به درد قاعدگی بوده و شما به جای فکر بارداری، گمان کنید به زودی قاعده خواهید شد. به همین علت یک سوال مهم برای اغلب بانوان این است که آیا دل درد نشانه بارداری است؟ ایا دل درد و کمردرد از علائم بارداری است؟ درد زیر شکم در دوران بارداری به چه علت است و …. در پاسخ می توانیم بگوییم که متاسفانه علائم بارداری در روزهای قبل از پریود و نشانه های نزدیک شدن قاعدگی بسیار شبیه به هم هستند و همان دل درد هایی که با احساس آنها گمان می کنید در حال پریود شدن هستید می تواند نشانه ای از بارداری شما باشد.

از هفته اول تا چهارم بارداری همه چیز در سطح سلولی رخ می دهد. تخمک بارور شده یک توده سلولی بنام بلاستوسیست می سازد. با رشد توده سلولی اندام ها و قسمت های مختلف بدن جنین شکل می گیرند. بین روز 10 تا 14 در هفته چهارم پس از آمیزش، بلاستوسیست در لایه داخلی رحم لانه گزینی می کند، همین امر باعث خونریزی می شود که ممکن است با عادت ماهانه خفیف اشتباه گرفته شود.

رنگ خونریزی لانه گزینی می تواند صورتی، قرمز یا قهوه ایی باشد. معمولا مقدار خونریزی لانه گزینی نسبت به خونریزی عادت ماهانه بسیار کم بوده و به صورت چند قطره خون روی لباس زیر یا مهبل یا هنگام تمیز کردن، دیده می شود. درد ناشی از لانه گزینی نیز می تواند بسیار کم، ملایم، یا شدید باشد در 28 درصد بانوان لکه بینی یا خونریزی خفیف لانه گزینی همراه با درد شکم است. به همین دلیل اگر همراه با دیگر نشانه های خونریزی لانه گزینی درد نیز دارید، احتمال باردار بودن شما افزایش می یابد.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

در پاسخ به این پرسش که آیا سفت شدن زیر شکم از علائم بارداری است؟ باید به شما بگوییم که انجام لانه گزینی می تواند سبب بروز انقباض های عضلانی در جدار رحم شده که شما آن را به صورت سفت شدگی نواحی زیر شکم حس می کنید اما گرچه سفت شدن زیر شکم از علائم بارداری می تواند باشد ولی معمولا تشخیص این نوع انقباضات از انقباضات نوید دهنده نزدیک بودن قاعدگی بسیار دشوار است.

در بیشتر مواقع خونریزی هنگام لانه گزینی و درد ناشی از آن کمتر از سه روز طول می کشد و نیاز به درمان ندارد. دردهای شبیه به پریود در بسیاری از مادران در روز های نزدیک به موعد قاعدگی مشاهده می شود به همین دلیل بسیاری از مادران می پرسند آیا دل درد نشانه بارداری است؟ در پاسخ باید بگوییم بله. این دردها نیز می توانند از نشانه های باردار شدن شما باشند هرچند بسیار شبیه به نزدیک شدن قاعدگی هستند.

 

مطالعه بیشتر:

1- دلیل بروز درد زیر شکم در اوایل بارداری چیست؟

2- تیر کشیدن زیر شکم در بارداری نشانه چیست؟

3- مهمترین علل درد زیر شکم در اوایل بارداری

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

سقط جنین

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

بهداشت و سلامت بارداری خارج از رحم, درد در اوایل بارداری, درد زیر دل, درد زیر دل در بارداری, درد زیر شکم, سقط جنین, علل درد زیر شکم در بارداری, لانه گزینی

درد شکمی در سه ماهه اول بارداری رایج است، ممکن است بعضی از ناراحتی های متناوب در قسمت پایین شکم مشاهده شود اما نباید پایدار باشد و یا شدت آن افزایش یابد.

چهار علت اصلی درد قسمت زیر شکم در اوایل بارداری:

درد لانه گزینی با گرفتگی خفیف و مقدار کمی لکه بینی یا خونریزی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از بارور شدن (زمانی که قاعدگی صورت نمی گیرد) مشخص میشود و فرض بر این است که این درد به کاشت تخمک لقاح یافته در پوشش دیواره رحم مربوط میشود.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

درد زیر شکم مرتبط با لانه گزینی، گرفتگی خفیفی است که مشابه درد ناشی از گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی شما است. این درد معمولا برای بارداری شما عواقبی ندارد.

در اوایل بارداری دردی در قسمت پایین شکم تجربه خواهید کرد، زیرا رحم شما رشد می کند تا بتواند جنین را در خود جای دهد. هنگامی که رحم شما بزرگ میشود، رباط های گرد که از آن پشتیبانی می کنند، کشیده و نازک می شوند، و به رشته های عصبی اطراف در این فرایند، ضربه وارد میکنند.

در نتیجه، شما ممکن است ناراحتی خفیفی در قسمت زیر شکم خود احساس کنید. این ناراحتی درد لیگمان گرد (رباط گرد) نامیده میشود و یکی از علائم رایج بارداری است. این درد به طور معمول در سمت راست شکم است و اغلب بعد از بیدار شدن، غلت زدن ناگهانی در رختخواب یا فعالیت های شدید رخ می دهد.

تغییر در موقعیت ممکن است درد را کاهش دهد، اما هیچ درمانی لازم نیست، زیرا این درد معمولا خفیف و خود محدود کننده است. می توانید با تغییر دادن تدریجی موقعیت خود از این درد جلوگیری کنید. به عنوان مثال، زمانی که بلند می شوید و یا دراز میکشید، میبایست از هر حرکت ناگهانی اجتناب کنید. صرف وقت برای این کار میتواند از ناراحتی شما جلوگیری کند.

شایع ترین علائم سقط جنین تهدید کننده، درد کمر و گرفتگی شکمی است. درد سقط جنین ممکن است با خونریزی از مهبل (واژن) همراه باشد. درد یا گرفتگی شکمی همیشه به این معنی نیست که شما سقط جنین را تجریه خواهید کرد.

از آنجا که گرفتگی در بارداری می تواند علامت طبیعی بارداری باشد، انتظار می رود نشانه طبیعی بارداری باشد. اما، این درد و گرفتگی می تواند نشانه ای از مشکل نیز باشد، بنابراین همیشه باید با پزشک خود در مورد درد شکمی در اوایل بارداری صحبت کنید.

پزشک شما سوالاتی از شما می پرسد، معاینه لگنی انجام می دهد و سونوگرافی رحم و جنین را بررسی میکند. در اوایل بارداری، نمیتوانید ضربان قلب کودک را بشنوید، اما آزمایش سونوگرافی میتواند بررسی کند که قلب کودک ضربان دارد یا نه.

اگر کودک شما دارای ضربان قلب باشد، پس شما سقط جنین ندارید. اگر پزشک شما نگران است که شما ممکن است سقط جنین داشته باشید ممکن است به یک آزمایش خون و پس از آن آزمایش دیگری که چند روز بعد انجام میشود، برای بررسی بارداری شما نیاز داشته باشد.

بارداری خارج رحمی بارداری است که در جای اشتباه قرار دارد، یعنی در رحم لانه گزینی صورت نگرفته است. بارداری زمانی شروع می شود که تخمک شما با اسپرم لقاح می یابد. این تخمک بارور شده به گروه بزرگتری از سلولها تبدیل می شود که “رویان” نامیده می شود. در یک حاملگی طبیعی، رویان به دیواره رحم متصل می شود و به نوزاد تبدیل می شود.

در بارداری خارج رحمی، رویان به دیواره رحم متصل نیست. در عوض، به جایی خارج از رحم متصل است که نباید به آن وصل شود و شروع به رشد کند. حتی اگر رویان بزرگتر شود، نمی تواند رشد کند و به کودک تبدیل شود. همانطور که رویان بزرگتر می شود، می تواند درد زیر شکمی ایجاد کند و منجر به مشکلات دیگر شود. برخی از این مشکلات می توانند تهدید کننده زندگی باشند.

در اکثر بارداری های خارج رحمی، رویان به یکی از لوله های فالوپ متصل می شود (لوله هایی که تخمدان را به رحم وصل می کنند). وقتی این اتفاق می افتد، پزشکان نیز آن را “حاملگی لوله ای” می نامند. در زنان بارداری که بارداری خارج رحمی دارند، علائم همیشه زود هنگام بروز نمیکنند.

اما همان طور که بارداری خارج رحمی پیش میرود و رویان رشد میکند، علائمی خواهید داشت که شامل موارد زیر است:

بعضی از زنان تا زمانی که بارداری خارج از رحم باعث مشکلات جدی تر نشود، هیچ گونه علائمی ندارند. به عنوان مثال، رشد جنینی در لوله فالوپ می تواند موجب شود لوله ی فالوپ باز شود. وقتی این اتفاق می افتد، علائم ممکن است شامل موراد زیر باشند:

اگر باردار هستید و این علائم را دارید، در اسرع وقت به اورژانس مراجعه کنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من پریود ماه گذشته ام روز 22 مهر شروع شد و 28 تمام شد، از تاریخ 30 آبان الی 9 آبان مقاربت بدون جلوگیری داشتم، از حدودا 8 ام بمدت یک هفته زیرشکمم و پهلوهام گرفتگی داشت و درد میکرد و به مرور کمتر شد، بطوریکه اگه روی شکمم میخوابیدم زیرشکمم درد میگرفت، اما الان دردش کمتر شده مگر اینکه فعالیتم زیاد باشه یا راه برم، برای همین مشکوک شدم به بارداری، در طور این مدت سه بار بی بی چک زدم منفی بود، آخرین بار که بار سوم بود امروز بیبی چک زدم منفی بود، میخواستم بدونم آیا احتمال این وجود دارد که باردار باشم؟ و اینکه آیا فردا ظهر آزمایش بارداری بدم نتیجه ی دقیق به من میده یا خیر؟

اگر تا 20 این ماه پریود نشدید بعد اون آزمایش بارداری انجام بدید، اگر باردار نبودید حتما به ماما مراجعه کنید شاید علت دردتون عفونت باشه.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«فکر می کنم باردارم!»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است

– در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

– اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است
ایا درد زیر شکم از نشانه های بارداری است
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *