ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

دوره مقدماتی php
ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد
ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

نارگیل میوه ای است که در مناطق گرمسیری رشد می کند و در دوران بارداری می تواند برای مادر و جنین بسیار مفید باشد. اگر شما هم به این میوه گرمسیری علاقه دارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با خواص مربوط به خوردن گوشت نارگیل در بارداری آشنا شده و بدانید که این میوه لذیذ علاوه بر مزایا، چه عوارضی ممکن است برای شما و یا جنین داشته باشد.

نارگیل بصورت سنتی در آشپزی بیشتر کشورهای استوایی کاربرد دارد. اغراق‌های زیادی درباره فواید و خطرات مصرف شیر نارگیل و روغن نارگیل در دوران بارداری شده است.

شرایط فیزیکی هر انسان با انسان دیگر فرق دارد. خصوصا در دوران بارداری، فرد نیاز دارد درست غذا بخورد. جنین مطابق با آنچه مادر می‌خورد تغذیه می‌شود. بیایید به فواید مصرف نارگیل در دوران بارداری نگاهی بیندازیم:

مسلما مصرف مقدار کمی نارگیل برای سلامت جنین در حال رشد مفید است. اما عوارض خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

خوردن نارگیل در دوران بارداری بی‌خطر است و مقدار به‌ اندازه آن بسیار توصیه می‌شود. شیر نارگیل را در دوران بارداری باید به اعتدال مصرف کرد و نباید آن را جایگزین آب کرد. درباره مقدار مصرف و بروز مشکلات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.

دوره مقدماتی php

روش‌های سالم برای مصرف خوردن گوشت نارگیل در بارداری

آب نارگیل و آناناس را مخلوط کنید و مقداری نعنای تازه به آن اضافه کنید. اگر مخلوط‌ کن با دور بالا دارید می‌توانید همه را با مقداری یخ مخلوط کنید و یخ در بهشتی استوایی درست کنید. شیر نارگیل، آناناس، یخ و مقداری عسل را در مخلوط کن با دور تند بریزید و یک اسموتی استوایی درست کنید.

ورقه‌های برشته شده نارگیل را بر روی دسرها و کنار بشقاب‌هایتان بگذارید یا از پودر نارگیل در نوشیدنی‌ها، در دستور گرانولا (صبحانه‌ای که غلات و میوه دارد) یا در دستور پخت نان استفاده کنید.

برشته کردن و خوردن گوشت نارگیل در بارداری آسان است. ابتدا آن را روی دمای ۱۶۲ درجه سانتیگراد گرم کنید. ورقه‌های نازک نارگیل را روی سینی مخصوص قرار دهید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود. مراقب باشید نسوزند چون نارگیل‌ها سریع برشته می‌شوند. آن‌ها را پشت و رو کنید تا یکنواخت برشته شوند.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم؟

2- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

3- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

4- رژیم غذایی سالم در بارداری

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

همان طور که می دانید آب نارگیل بسیار انرژی زا بوده و یک نوشیدنی شیرین و ایزوتونیک به شمار می رود. به همين دليل، خوردن آب نارگیل، بدن زنان باردار را در جایگزین کردن مایعات از دست رفته یاری خواهد کرد. جالب است بدانيد كه اين نوشيدني در کشور هند، به عنوان همه کاره بدن زنان باردار شناخته شده است، زيرا آب نارگیل فواید غذایی بی حدي دارد. اکنون سوال این است که آیا نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری برای زنان حامله و فرزند داخل رحم اين افراد بی خطر است؟

بله، نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری زنان کاملا امن می باشد، اما بايد در خوردن آن حد اعتدال را رعايت كرد. اندازه کم آب نارگیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی لازم برای بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم آن ها است. همچنين، یادتان باشد كه خوردن آب نارگیل در سه ماهه اول از دوران بارداری به زنان حامله کمک می کند تا از کم شدن آب بدن خود جلوگیری کرده و در نتیجه، علائم ویار صبحگاهی را در بدنشان کاهش دهند. علاوه بر اين موارد، فراموش نكنيد كه خوردن این میوه برای کاهش سوزش سر دل و یبوست، که از علائم شایع دوران بارداری است، هم بسیار مفید می باشد.درست است كه زنان حامله می توانند آب نارگیل را در هر زمان از روز بنوشند، اما بهترین زمان خوردن اين نوشيدني صبح زود می باشد، چون در این زمان از روز، معده مادران باردار خالی است و الکترولیت ها و مواد مغذی موجود در آب نارگیل می تواند به راحتی جذب بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او شود. به ياد داشته باشيد كه خوردن یک فنجان آب نارگیل در هر روز، مزایای فراوانی را برای بدن شما ارائه خواهد داد، چون داراي مواد مغذی بسيار زیادی است. مهم ترين این مواد مغذی عبارتند از:• کالری – 46 گرم• سدیم – 252 ميلي گرم• پتاسیم – 600 ميلي گرم • کربوهیدرات ها – 8.9 گرم• فیبر غذایی – 2.6 گرم• قند – 6.26 گرم• کلسیم – 6٪

شما زمانی می توانید از مزایای ميوه نارگيل بهره مند شويد، كه که از آب تازه اين ميوه استفاده کنيد. در واقع، يادتان باشد كه اگر نارگيل را بریده و كنار بگذاريد، آب آن در معرض هوا قرار گرفته و تخمیر خواهد شد. مزاياي استفاده از آب نارگيل تازه در دوران بارداري زنان عبارتند از: ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

با آغاز روند بارداري در بدن زنان باید سطح اسید اوریک موجود در سیستم بدني آن ها در حد نرمال باشد، كه آب نارگیل هم به عنوان یک ادرارآور طبیعی در بدن مادران باردار عمل می کند. در واقع، مادران باردار در صورت خوردن آب این میوه احساس خواهند كرد که حضور پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی در ادرارشان افزایش يافته و نیاز به خالی کردن فوری مثانه خود دارد. همچنين، وجود آب نارگيل تازه در بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم اين افراد باعث دفع سموم و پاکسازی دستگاه ادراری می شود. در نتیجه، عملکرد کلیه هاي مادر بهتر شده و از تشکیل سنگ کلیه و بروز عفونت در دستگاه ادراری او جلوگیری خواهد شد. در نتیجه، با کاهش عفونت دستگاه ادراری در بدن زنان باردار، خطر بروز زایمان زودرس در بدن اين زنان نيز از بین خواهد رفت.

همانطور که می دانید نیاز بدن زنان در دوران بارداری به الکترولیت ها، به دلیل ويژگي هاي مختلف دوران بارداري مانند ویار صبحگاهی، داشتن تهوع و اسهال و کم شدن آب بدن افزایش می یابد. مواد معدنی موجود در آب نارگیل تازه تمام این پنج الکترولیت ضروری بدن مادران باردار، يعني مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر را که باعث تسکین درد بدن و تامین انرژی مورد نیاز آن مي شود، تامین خواهد نمود. لازم است به عنوان يك خانم باردار بدانيد كه این الکترولیت ها بارهای الکتریکی را از بدن زنان باردار خارج كرده و به عملکرد خوب عضلات اين افراد کمک می کنند. همچنین، يادتان باشد كه خوردن آب نارگیل تازه در طي دوران بارداری سطح PH بدن زنان باردار را کنترل نموده و فشار خون اين افراد را در حد طبیعی خود نگه می دارد. نتايج تحقیقات اخير محققان مشخص كرده است که آب نارگیل دارای خواص خنک کننده بوده و خوردن آن به از بین بردن شرایطي مانند تب صفراوی و استفراغ در دوران بارداري زنان هم کمک خواهد كرد.

برای قد بلند شدن فرزندتان کشیدگی و بلندی قد جنین با خوردن خرما در بارداری را بخوانید.

تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن زنان باردار مي تواند منجر به بروز مسائل مختلفي از جمله سوزش سردل، یبوست و سوء هاضمه شود. اما، فیبر زیاد موجود در آب نارگیل باعث تقویت سیستم گوارشي در بدن اين مادران شده و هضم غذا را براي آن ها راحت می کند. در واقع، مي توان ادعا كرد كه آب نارگيل تازه با تنظیم سطح PH در بدن زنان باردار مانع بروز یبوست در اين افراد می شود. طبق نظریه محققان، آب نارگیل به عنوان یک ملین بسیار عالی محسوب شده، سوخت و ساز بدن مادران باردار را بهبود بخشیده و آن را سم-زدایی خواهد کرد. در نهايت، يادتان باشد كه آب نارگیل به عنوان یک خنثی کننده طبیعی اسید معده عمل كرده و در نتیجه، خوردن آب این میوه مانع بروز سوزش سردل در زنان باردار می شود.

به دلیل این که آب نارگیل حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی ضروری و آنتی اکسیدان است، خوردن آن در دوران باردار مي تواند سبب بالا رفتن سطح ایمنی بدن مادر و جنين داخل رحم او شده و در برابر انواع عفونت ها از آن ها محافظت كند. به عنوان يك مادر جوان و بي تجربه به خاطر داشته باشيد كه مواد مغذی موجود در آب میوه نارگيل شامل اسید لوریک و اسید چرب با زنجیره های طبیعی برای تولید مونولورین که نوعی آنتی ویروس قدرتمند است، می باشد. میشل لی نویسنده جوان در کتاب خود می نویسد: “دو درخت و دوازده میوه وجود دارد که زندگی شما را برای همیشه دچار تغییر خواهد کرد. یکی از این ها آب میوه نارگیل است.” در واقع، مي توان ادعا كرد كه لوریک اسید موجود در میوه نارگیل بیماری هایی که توسط باکتری های مضر در بدن زنان باردار تولید می شود، را از بين برده، با بیماری های عفونی مانند آنفلوآنزا و HIV مبارزه کرده و از باکتری های خوب و مفید بدن مادران باردار هم محافظت می کند.

لازم است بدانيد كه پایین بودن سطح الکترولیت در بدن مادران باردار باعث بروز مشکل فشار خون در آن ها خواهد شد. به همین دلیل، نوشیدن آب نارگیل که دارای پتاسیم، منیزیم و اسید لوریک است در تنظیم فشار خون به بدن اين افراد کمک خواهد کرد. همچنین، خوردن این آب میوه باعث افزایش کلسترول خوب خون در بدن زنان باردار شده و با کلسترول بد بدن اين افراد مبارزه خواهد كرد. علاوه بر آن، ویتامین ها، پروتئین-های اصلی و الکترولیت هاي موجود در آب نارگیل، فشار خون را در بدن زنان باردار تنظیم کرده و گردش خون را به همه اعضاي بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او بهبود می بخشد. به همین دلیل، خوردن یک لیوان آب نارگیل در هر روز، به خصوص در سه ماهه آخر از دوران بارداری برای هر زني حامله ضروری مي باشد، چون این دوره زمانی است كه بدن فرد باردار به دلیل وجود تنش و اضطراب انجام زایمان داراي فشار خون بالايي خواهد بود.

آب نارگیل بدون چربی و کم کالری است. در دوران بارداری، وزن زنان حامله خود به خود افزایش می یابد، كه خوردن آب نارگیل مانع تجمع چربی ها در بدن این افراد شده و کلسترول بد موجود را از بین می برد. بنابراین، مي توان ادعا كرد كه آب نارگیل یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های قنددار در دوران بارداري زنان بوده و کمک می کند تا مادر باردار سلامت خود را حفظ کرده و جنین داخل رحمش هم رشد مناسبی داشته باشد.

به عنوان يك مادر باردار به خاطر داشته باشید كه آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی و خوشمزه است، چون هیچ طعم دهنده مصنوعی و یا ماده مضري در داخل آن وجود ندارد. بنابراین، خوردن آن در دوران بارداری برای سلامتي خود مادر و جنین در حال رشد او امن بوده و هیچ تاثیری بر سلامت آن ها نخواهد گذاشت.

خواندن حفاظت از جنین با خوردن توت فرنگی در دوران بارداری به مادران باردار توصیه می شود.

به دلیل این که آب نارگیل یک نوشیدنی ایزوتونیک طبیعی است، پس خوردن آن به بدن زنان باردار کمک می کند تا زمانی که دچار کم آبی می شود، انرژی لازم را به دست بیاورد. همچنين، خوردن آب نارگيل تازه در دوران بارداري، خستگی و فرسودگی بدن را از بین خواهد برد، كه يك مزیت بزرگ برای این آب میوه مفید به شمار می رود. پس، يادتان باشد كه اگر شما هم به عنوان زن حامله به طور منظم ورزش می کنید، تا بتوانید وزن خود را در اندازه مناسب نگه دارید، برای تقویت ماهیچه های لگن خود می توانید از آب نارگیل به عنوان یک نوشیدنی انرژی زا استفاده کنید. علاوه بر این، آب نارگیل با هیدراتاسیون کل بدن زنان باردار خاصیت ارتجاعی پوست اين افراد را بهبود بخشیده و علائم کشش را در طي كل دوران بارداری از بین خواهد برد.

مصرف بیش از حد قند در طي دوران بارداری می تواند سطح کلی قند خون شما را افزایش داده و باعث بروز مشکلات و بیماری های فراوان در بدنتان شود. اما آب نارگیل داراي قند کمتری است و همه زنان حامله می-توانند از این نوشیدنی انرژی زا بعد از انجام حرکات ورزشی استفاده کنند، چون مصرف آن باعث اضافه شدن زیاد وزن در طي دوران بارداری نخواهد شد. يادتان باشد كه استفاده زن حامله از یک رژیم غذایی کم قند و ساده، او و فرزند داخل رحمش را از خطر ابتلا به بيماري دیابت محافظت خواهد کرد.

به دلیل این که آب نارگیل تازه، مواد مغذی لازم برای حفظ و بهبود سلامت مادر و فرزند داخل رحم او را ارائه می دهد، بنابراین مي توان ادا كرد كه مصرف آب اين میوه در طي دوران بارداری ضروری است. در نهايت، يادتان باشد كه با مصرف آب نارگيل تازه، سلامت مادر و جنین داخل رحم او تضمین شده و جنین داراي روند رشد مناسبي خواهد بود.

نوشیدن ميزان متعادلي از آب نارگیل مي تواند محیط داخل رحم شما را بهداشتی کرده و آن را برای زندگي جنین در حال رشدتان مناسب كند. همچنین، مصرف آب نارگیل در طي دوران بارداري، به ویژه در سه ماهه سوم از اين دوران مي تواند باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک رحم شما شده و حجم خون موجود در آن را افزایش دهد، که این حالت هم گردش خون در بدن فرزند داخل رحمتان را بهبود مي بخشید.

در دوران بارداری زردآلو بخورید اما کم ، چرا کم؟ حتما مطلب را بخوانید .

 فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

زنان باردار برای سلامت خود و فرزندشان در دوران بارداری باید رژیم غذایی سالمی داشته باشند. یکی از این مواد غذایی که برای زنان باردار مفید است میوه وسبزی ها می باشند .یکی از این میوه ها نارگیل است.نارگیل یکی از غنی ترین منابع خوراکی برای الکترولیت ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین وویتامین C است .در این مطلب می خواهیم در باره خواص آب نارگیل در دوران بارداری صحبت کنیم.

هیدراته نگه داشتن بدن طی دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. آب تصفیه شده یکی از بهترین گزینه هاست، اما آب نارگیل شیرین نیز بسیار مفید است.زنان باردار باید نوشیدن روزانه یک یا دو لیوان آب نارگیل را به یک عادت سالم تبدیل کنند. اما بهتر است از مصرف نوع کنسروی آن پرهیز کنید. آب نارگیل تازه هم برای خودتان بهتر است و هم برای کودک تان، چون مواد نگهدارنده و … ندارد.آب نارگیل تازه، یک نوشیدنی طبیعی و مغذی و ایزوتونیک است که الکترولیت، کلر، پتاسیم و منیزیم فراوانی دارد، البته همراه با مقدار مناسبی قند و پروتئین. ضمنا آب نارگیل، منبع خوبی از فیبر غذایی، منگنز، کلسیم، ریبوفلاون و ویتامین C است. آب نارگیل می تواند جایگزینی عالی برای نوشیدنی های کافئین دار و گازدار باشد که هیچ گونه عارضه ی جانبی هم ندارد.

1. پیشگیری از یبوستیبوست، یک مشکل رایج در دوران بارداری است که می تواند به دلیل افزایش پروژسترون در بدن یا مصرف مکمل آهن بوجود بیاید.محتوای فیبر موجود در آب نارگیل باعث می شود که برای درمان یبوست در بارداری مفید باشد. فیبر، به مدفوع حجم داده و سیستم گوارش را تمیز می کند و عملکرد مناسبی به آن می دهد.2. برطرف کردن سوزش معدهعلاوه بر یبوست، سوزش معده نیز در دوران بارداری بسیار شایع است که دلیل آن نیز، تغییرات هورمونی و فشاری است که به خاطر بزرگ شدن رحم به معده وارد می شود.مصرف داروی سوزش معده در دوران حاملگی توصیه نمی شود، چون عوارض بلند مدت بر جنین دارد، بنابراین می توانید با آب نارگیل، این مشکل تان را حل کنید. نوشیدن آب نارگیل، میزان اسید معده را کم کرده و در نتیجه جلوی بد هضمی و سوزش معده را می گیرد.3. حفظ انرژی بدنبرای اینکه در دوران بارداری در طول روز با انرژی بمانید، آب نارگیل بنوشید.این نوشیدنی سبک و انرژی بخش، نوشابه ای ایزوتونیک است که سرشار از الکترولیت بوده و سطح انرژی بدن را بالا نگه می دارد. همچنین با افزایش متابولیسم بدن و تحریک عملکرد تیروئید، به حفظ انرژی بدن کمک می کند. مقدار متعادل قند، پروتئین و سدیم موجود در آب نارگیل کمک تان می کند سطح مایعات بدن تان را که برای مبارزه با خستگی و ضعف مهم است حفظ کنید.4. جلوگیری از دهیدراته شدن بدنزنان باردار به دلیل ویار و تهوع های صبحگاهی، در معرض دهیدارته شدن هستند. شما می توانید به راحتی با آب نارگیل، از دهیدراته شدن بدن تان پیشگیری کنید. ضمنا آب نارگیل، اسید آمینه و آنزیم های دیگری دارد که آن ها نیز برای جلوگیری از کم آبی بدن و خستگی مفید هستند.آب نارگیل به کاهش احساس تهوع و استفراغ که یکی از علت های اصلی دهیدراته شدن است کمک می کند. کم آب شدن بدن علاوه بر کاهش سطح انرژی، از انعطاف پذیری پوست تان نیز که می تواند منجر به استرچ مارک های برجسته تر شود کم می کند.می توانید از طعم شیرین و خوشایند آب نارگیل لذت ببرید. بسیاری از خانم های باردار طعم آب نارگیل را به آب خالص یا نوشیدنی های ورزشی ترجیح می دهند. ضمنا نوشیدنی های ورزشی حاوی کافئین و سایر افزودنی ها هستند که بهتر است در این دوران مصرف نکنید.5. تامین پتاسیم مورد نیاز بدنیکی از مواد مغذی مهم که در آب نارگیل وجود دارد، پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک کرده و برای رشد جنین مهم است. ضمنا پتاسیم به شما کمک می کند از گرفتگی های عضلات پا و ورم آن ها پیشگیری کنید.پتاسیم نقش مهمی در آزاد شدن انرژی از مواد مغذی مهمی، چون چربی، پروتئین و کربوهیدارت ها دارد. علاوه بر سدیم، پتاسیم نیز به تنظیم فشار خون کمک می کند. کمبود پتاسیم در دوران بارداری می تواند عوارض و مشکلاتی به بار بیاورد. از آنجایی که آب نارگیل، مقدار مناسبی پتاسیم دارد، نوشیدن روزانه ی آن به شما کمک خواهد کرد تا دچار کمبود پتاسیم نشوید.6. تامین منیزیم و کلسیمکلسیم و منیزیم، دو ماده ی مغذی مهم دیگر هستند که می توانید از آب نارگیل آن ها را دریافت کنید. این مواد مغذی همراه با هم، سلامت بارداری را تضمین می کنند. منیزیم، عضلات را شل می کند و کلسیم، انقباض عضلات را بیشتر می کند. یعنی وقتی شما مقدار کافی منیزیم و کلسیم در دوران بارداری دریافت می کنید، جلوی انقباض زود هنگام رحم را می گیرید.هم کلسیم و هم نیزیم به تولید انرژی کمک کرده و از عملکرد اندام های گوناگون حمایت می کنند. منیزیم برای تقویت دندان ها و استخوان ها نیز مفید است.

ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

7. کنترل فشار خوننوشیدن آب نارگیل به طور مرتب می تواند فشار خون تان را تنظیم کند که اساسا به خاطر پتاسیم و منیزیم موجود در آن است.پتاسیم با نمک پیوند زده و به خروج آن از بدن کمک می کند. پایین بودن سطح سدیم در بدن یعنی کاهش فشار خون. همچنین آب نارگیل برای جلوگیری از کمبود منیزیم در بدن سودمند است. کمبود منیزیم نیز باعث افزایش فشار خون می شود.8. پیشگیری از عفونت های مجاری ادراریآب نارگیل، ادرارآوری طبیعی است. یعنی می تواند از عفونت های زیادی مانند عفونت های سیستم ادراری پیشگیری کند. زنان باردار به دلیل بزرگ شدن رحم که دقیقا بالای مثانه قرار دارد، بیشتر در معرض این عفونت ها هستند. نوشیدن روزانه ی آب نارگیل، راهی ساده برای جلوگیری از بروز این مشکل است. ضمنا آب نارگیل، از احتمال زایمان زودرس کم می کند، برای حفظ سلامت کلیه ها مفید است و از احتمال سنگ کلیه نیز می کاهد.چند نکته ی مهمدر نوشیدن آب نارگیل زیاده روی نکنید. یک تا دو لیوان در روز کافیست.. اگر سابقه ی آلرژی به آجیل داشته باشید ممکن است به آب نارگیل نیز حساسیت داشته باشید..اگر دیابت بارداری دارید یا کلا دیابتی هستید، به دلیل محتوای کربوهیدرات بالای آب نارگیل، باید مصرف آن را محدود کنید.. آب نارگیل را به محض برش دادن نارگیل، یعنی وقتی که هنوز تازه است بنوشید.

بله، نوشیدن آب نارگیل در دوران بارداری زنان کاملا امن می باشد، اما باید در خوردن آن حد اعتدال را رعایت کرد. اندازه کم آب نارگیل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی لازم برای بدن زنان باردار و فرزند داخل رحم آن ها است. همچنین، یادتان باشد که خوردن آب نارگیل در سه ماهه اول از دوران بارداری به زنان حامله کمک می کند تا از کم شدن آب بدن خود جلوگیری کرده و در نتیجه، علائم ویار صبحگاهی را در بدنشان کاهش دهند. علاوه بر این موارد، فراموش نکنید که خوردن این میوه برای کاهش سوزش سر دل و یبوست، که از علائم شایع دوران بارداری است، هم بسیار مفید می باشد.درست است که زنان حامله می توانند آب نارگیل را در هر زمان از روز بنوشند، اما بهترین زمان خوردن این نوشیدنی صبح زود می باشد، چون در این زمان از روز، معده مادران باردار خالی است و الکترولیت ها و مواد مغذی موجود در آب نارگیل می تواند به راحتی جذب بدن خود مادر و فرزند داخل رحم او شود. به یاد داشته باشید که خوردن یک فنجان آب نارگیل در هر روز، مزایای فراوانی را برای بدن شما ارائه خواهد داد، چون دارای مواد مغذی بسیار زیادی است. مهم ترین این مواد مغذی عبارتند از:• کالری – 46 گرم• سدیم – 252 میلی گرم• پتاسیم – 600 میلی گرم • کربوهیدرات ها – 8.9 گرم• فیبر غذایی – 2.6 گرم• قند – 6.26 گرم• کلسیم – 6٪

در دوران بارداری زنان دچار تغییرات فیزیکی و روانی فراوانی می شوند. فرآیند حمل یک زندگی دیگر ، در درونتان به مدت نه ماه می تواند نسبتا طاقت فرسا باشد و مرتبا باعث خستگی مفرط و کم آبی شدید بدن شما شود. آب رسانی کافی به بدن، در طی دوران حاملگی، بی نهایت بارداری را راحت می کند. مصرف کافی مایعات نه تنها از لحاظ تغدیه مادر و کودک سودمند است ، بلکه تا حد زیادی به کاهش ناراحتی های مربوط به حاملگی کمک می‌کند. در این مقاله از وب سایت دکتر چک به خواص آب نارگیل در بارداری پرداخته ایم ، با ما همراه باشید…

با اینکه آب تصفیه شده، باید یکی از مایعات عمده ای باشد که روزانه مصرف می کنید، اما با نوشیدنی های دیگری هم میتوانید به این موارد تنوع ببخشید . یکی از این نوشیدنی‌ها که به خصوص برای مادران باردار بسیار مفید و ضروری است ، آب نارگیل شیرین و سبک است.

زنان باردار می توانند آب نارگیل را به رژیم خود اضافه کنند تا بدن خود را آبرسانی کنند و همچنین از فایده‌های دیگر آن بهره مند شوند. لطفاً از مصرف انواع کنسرو شده (یا قوطی آن )خودداری کنید! آب نارگیل تازه که مواد نگه دارنده و شیمیایی ندارد و طبیعی است ، میتواند برای شما و کودکان بسیار مفید باشد .

از خواص آب نارگیل در بارداری به صورت خلاصه میتوان به کنترل فشار خون ، تاثیر در زیبایی جنین ، جلوگیری از یبوست ، درمان سوزش سر دل و … اشاره کرد .

ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

آب نارگیل با طعم ملایم ،یک نوشیدنی ایزوتونیک طبیعی و سرشار از مواد مغذی است. میزان الکترولیت ، کلراید، پتاسیم و منیزیم آن بالاست و میزان پروتئین و شکر آن متوسط است. به علاوه منبع خوبی برای فیبر، منگنر ، کلسیم ، ریبوفلاوین ، فولیک اسید و ویتامین C محسوب می شود.

جدول ارزش غذایی آب نارگیل در هر صد گرم:

 

آب نارگیل انباشته از الکترولیت و مواد مغذی است که با معده ی خالی جذب بهتری دارند؛ در نتیجه زمان ایده آل نوشیدن آب نارگیل در دوران حاملگی، صبح ها می باشد. روزتان را با یک لیوان آب نارگیل و افزایش سریع انرژی شروع کنید.

از دیگر خواص آب نارگیل در بارداری ، تاثیر آن بر زیبایی جنین می باشد . با توجه به تحقیقات به عمل آمده ، تغذیه رابطه ی مستقیمی با زیبایی کودک شما دارد . اگر میخواهید بچه شما در خوشگلی و زیبایی تک باشه ، نارگیل بخورید ( در صورت نداشتن دیابت ) . میوه ها و مخصوصا نارگیل میتواند کودک شما را زیبا کند . همنین میتوانید از شیره نارگیل هم استفاده کنید . مطمئن باشید ، با این خوراکی ها و میوه ها ، جنینی زیبا در شما رشد خواهد کرد.

یبوست در بارداری یکی از مشکلات معمول طی حاملگی است. این مسئله به دلیل کاهش تحرک دستگاه هاضمه یا در نتیجه مصرف قرص آهن رخ می‌دهد.

فیبر و آب موجود در آب نارگیل، در درمان یبوست در دوران حاملگی، موثر هستند. فیبر به مدفوع حجم می دهد و روده ها را تمیز نگاه داشته و به عملکرد صحیح آنها کمک می‌کند.

به علاوه، آب نارگیل می تواند همانند یک ملین طبیعی، اما ملایم، عمل  کرده و حرکات روده ی شما را منظم کند.

علاوه بر یبوست ، سوزش سر دل نیز یکی از عارضه های بسیار متداول هنگام حاملگی است که بر اثر تغییرات هورمونی و فشار بر روی معده، به خاطر بزرگ شدن رحم رخ میدهد.

مقاله‌ای انتقادی در سال 2014 ،  به موضوع استفاده های درمانی آب نارگیل، در مجله تحقیقاتی داورسازی و شیمی گیاهی ، پیشنهاد داده است : « آب نارگیل میتواند در درمان زخم معده و اسید معده در طب آیورودا استفاده شود. »برای اینکه مشخص شود که آیا آب نارگیل برای درمان سوزش قلب هنگام حاملگی موثر است یا خیر ، به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

یکی دیگر از خواص آب نارگیل در بارداری افزایش انرژی شماست . آب نارگیل می تواند برای حفظ انرژی در طول بارداری موثر باشد. به خصوص اگر به خاطر تهوع در نگه داشتن غذا در معده خود مشکل دارید، این میوه می تواند برای شما مفید باشد.

این نوشیدنی سبک و نشاط دهنده یک نوشیدنی طبیعی ایزوتونیک است ؛ یعنی میزان گلوکز(شکر) و الکترولیت موجود در آن مشابه میزان آنها در خون ماست. در واقع، بعضی تحقیقات نشانگر این بوده است ؛« آب نارگیل می تواند به پایین آوردن قند خون و کاهش استرس کمک کند.»

همچنین میزان متعادل شکر، پروتئین، ویتامین B ، پتاسیم و سدیم به حفظ مایعات و سطح قند خون شما کمک میکند که برای کمک به جلوگیری از خستگی و بی حالی شما مهم است. در واقع، بعضی جوامع باور دارند که زنان بارداری که به صورت مرتب آب نارگیل می نوشند، به سلامت و سطح انرژی جنین در حال رشد، کمک می کنند.

به علت تهوع صبح گاهی  و استفراغ، خطر کم آبی در زنان باردار خیلی بالاست. شما به آسانی می توانید با آب نارگیل از کم آبی جلوگیری کنید. همچنین ، حاوی میزان زیادی از آمینو اسیدهای سالم و آنزیم های دیگر است که می تواند در مبارزه با کم آبی و خستگی موثر باشد.

آب نارگیل به آرام کردن حس تهوع و استفراغ ، دو دلیل اصلی کم آبی ،کمک می کند. به جز کاهش انرژی شما کم آبی ،قابلیت ارتجاعی پوست را نیز کم می کند که می تواند به ایجاد خطوط دائمی روی شکم بر اثر بارداری منجر شود.

از طعم شیرین آب نارگیل لذت ببرید. بسیاری از افراد طعم آب نارگیل را از آب معمولی و نوشیدنی های ورزشی، لذت بخش تر می دانند . در ضمن، این نوشیدنی های ورزشی حاوی کافئین و دیگر مواد اعتیاد آور هستند.

یکی از مواد غذایی اصلی در آب نارگیل پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیکی بدن کمک کرده و از رشد مناسب جنین پشتیبانی می‌کند. همچنین می تواند از گرفتگی عضلانی پا در دوران بارداری جلوگیری کند.

پتاسیم نقش اساسی در آزاد کردن انرژی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها ایفا میکند. پتاسیم به همراه سدیم ، در تنظیم فشار خون ، ارتباطات عصبی و انقباض عضله ها موثر است. مقادیر نامناسب پتاسیم در زمان بارداری، می تواند تاثیرات منفی و مخربی داشته باشد.

از آنجایی که آب نارگیل مقادیر خوبی پتاسیم دارد، خوردن روزانه یک لیوان از آن می تواند به زنان باردار کمک کند تا میزان 4700 میلی گرم پتاسیم مورد نیاز خود را دریافت کنند. یکی از راه های دریافت کافی پتاسیم در رژیم غذاییتان ، مصرف میزان بالایی از میوه ها ، سبزی ها و لبنیات کم چرب است.

کنترل فشار خون از دیگر خواص آب نارگیل در بارداری می باشد . زمانی که آب نارگیل بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد، مصرف روزانه ی آن میتواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را کنترل کنید. دلیل اصلی اینکه آب نارگیل می تواند برای کنترل فشار خون مناسب باشد، این است که حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. در ایالت متحده  12 الی 20 درصد بارداری ها ،همراه با فشار خون بالاست.

پتاسیم و سدیم هر دو در حرکت مایعات و تنظیم سطح اسید در بدن نقش دارند. افزایش پتاسیم موجود در رژیم غذایی، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. رژیم هایی که پتاسیم کمی دارند با خطرات فشار خون بالا و حمله ی قلبی همراه هستند.

نوشیدن آب نارگیل همچنین می تواند از کمبود شدید منیزیم در بدن جلوگیری کند که آن هم به فشار خون بالا مرتبط است.  مقاله ای علمی در 2014، در داروسازی بی ام سی، ادعا کرده است  :« مصرف پایین کلسیم و منیزیم با فشار خون بالا در هنگام حاملگی ارتباط دارد».ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

زنان باردار به علت افزایش اندازه رحم خود که مستقیما در بالای مثانه قرار دارد ، در معرض خطر عفونت واژن و دستگاه ادراری هستند. بیشتر از نود درصد زنان حامله، به عفونت دستگاه ادراری دچار می شوند و قدرت مثانه ی آنها با جلو رفتن حاملگی، کاهش می یابد.

یکی از دلایل اصلی این اتفاق، عفونت های باکتریایی هستند.  آب نارگیل با توجه به خواص آنتی باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی که دارد ، می تواند مفید باشد. می توان با خیال راحت گفت که نوشیدن آب نارگیل در هنگام حاملگی به پایین آوردن احتمال عفونت دستگاه ادراری و هر عفونت دیگری کمک می‌کند.

با توجه به این، نباید خاصیت ادرار آوری نارگیل را فراموش کنید که  باعث می‌شود، تعداد دفعات رفتن شما به دستشویی افزایش یابد . پس بهتر است با در نظر گرفتن تمام عوامل مربوط ، میزان مصرفی خود را تعیین کنید.

اضافه وزنی که به همراه و به عنوان بخشی از فرایند بچه دار شدن می‌آید ، اغلب برای مادرانی که به اندام خود اهمیت می دهند، ناراحت کننده است. اگر هنگام بارداری اصلا به میزان کالری دریافتی خود دقت نکنید ، تغییر این شرایط فیزیکی تان، در آینده بسیار مشکل خواهد بود.

نباید بگذارید اضافه وزن طبیعی ای که در حاملگی رخ میدهد، در زیاد روی مصرف مواد غذایی شما تاثیر بگذارد؛ اما مهم است که چه می‌خورید.

آب نارگیل دقیقا مناسب افرادی است که به وزنشان اهمیت می‌دهند، زیرا کالری کمی دارد و فاقد چربی است.

زنان حامله همچنین با هوس چیزهای شیرین ، نا آشنا نیستند که اغلب آنچنان شدید است که هرگونه کنترل کمی که روی رژیمشان دارند را از دست می‌دهند. طعم شیرین و خوشمزه ی آب نارگیل، میتواند این عطش شما برای شیرینی را به راحتی رفع کند و کالری اضافه ای را هم  به همراه نداشته باشد.

پس دفعه بعدی که هوس یک چیز شیرین کردید ، بدون عذاب وجدان آب نارگیل بنوشید و نوشیدنی های گازدار پرکالری را کنار بگذارید!

اب نارگیل سرشار از ریزمغذی هایی است که به بدن، برای دفع انواع بیماری ها و ناراحتی های مرتبط با تغییرات آب و هوا کمک می‌کنند.

همچنین مقادیر بالایی اسید چرب اشباع شده دارد که بدن از آن، برای تولید یک اسید چرب مدافع به نام« گلیسریل لورات» استفاده می‌کند.

  • فیلم کیک بوکسر 1
  • آب نارگیل نوش‌دارو سلامتی بخش بی مانندی است که انواع خواص  آنتی باکتری ، آنتی قارچ  و آنتی ویروسی را دارد. زمانی که باردار هستید ، باید تمام تلاش خود را بکنید تا از عفونت و بیماری دور بمانید. هر گونه ناخوشی که در این دوران ، روی سلامت جنین شما تاثیر منفی می‌گذارد.یکی از راه های آسان تقویت سیستم طبیعی ایمنی بدن شما این است که مرتب آب نارگیل بنوشید.

    زنان باردار می توانند به شدت، از خواص آنتی اکسیدانی، ضد انگلی ، تقویت کننده سیستم ایمنی و محافظت کننده کبد آن نفع ببرند.

    کلسیم و منیزیم دو ماده معدنی مهم دیگر هستند که می توانید از آب نارگیل دریافت کنید.

    این مواد در کنار یکدیگر ، باعث می‌شود که شما یک حاملگی سالم داشته باشید. وقتی که منیزیم ماهیچه ها را منبسط میکند ، کلسیم انقباض ماهیچه ای را تحریک میکند . پس، زمانی که شما مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم را در طی دوران بارداریتان دریافت می‌کنید ، این دو ماده، از انقباضات پیش هنگام رحم شما جلوگیری می‌کنند.

    کلسیم و منیزیم ، هر دو، در تولید انرژی ، کمک به سلامت استخوان ها و سلامت قلب نقش دارند.

    مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

     

     

    مقدسی

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

    کمیل مقدسی ، مدیر و موسس وب سایت دکتر چک . در دکترچک تمام تلاش تیم مدیریت ، متخصصین حوزه پزشکی و مترجمان این سایت ارائه بهترین مطالب و مقالات علمی و پزشکی از بهترین و بروزترین منابع جهان برای ایرانیان عزیز می باشد .

    نظرات کاربرانبدون دیدگاه

    آخرین مطالب سایت

    دکتر چک به سلامتی شما می اندیشد.

    کپی رایت : تمام مطالب این سایت حاصل تلاش مترجمین دکتر چک می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت بدون درج لینک دکتر چک ممنوع است.


    توسعه:درناوب

    دکترچک به سلامتی شما می اندیشد.

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

    خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

     منبع:بهداشت نیوز

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

     

    

     

    آب نارگیل یکی از نوشیدنی‌های مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش غذایی بالا است

     

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

     نارگیل، یکی از میوه هایی است که کمتر مصرف می شود اما این میوه دارای مواد معدنی فوق العاده ای است که برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می کند.نارگیل، یکی از خوراکی های محبوب در کشورهایی مانند تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار می رود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی مختلف استفاده می شود.شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است.این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آهن، فسفر و الکترولیت پتاسیم می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند.مبتلایان به سنگ کلیه، شیر نارگیل بخورندنتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می‌دهد استفاده از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه مفید است. در شیر نارگیل که با رسیدن میوه کاهش می‌یابد، آنزیم‌ها و اسید آمینه‌های مختلفی وجود دارد.گوشت سفید میوه نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و مرطوب است.آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که کلیه‌های سنگ‌ساز دارند توصیه می‌کنند تا برای کوچک کردن سنگ‌های کلیه و دفع راحت آن‌ها از این نوشیدنی استفاده کنند. 

    نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند

     آب نارگیل؛ مفید برای پوست آب نارگیل به ویژه برای پوست‌های چرب مفید است. از آنجا که حاوی سیتوکینین‌ها است، روند پیری پوست را تنظیم می‌کند و کاربرد منظم آن به همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن جلوگیری می‌کند.نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند که حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از بین بردن نشانه‌های خستگی و استرس است. آب نارگیل همچنین به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. زخم‌ها را با آب نارگیل شست و شو دهید و بگذارید تا روی پوست شما به تدریج خشک شود. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید و سپس با آب سرد محل زخم را بشویید.علاوه بر این‌ها، اگر آب نارگیل را با آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید، مانع از بروز عفونت‌های قارچی به ویژه در فصل زمستان می‌شود.همچنین با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لوسیون بدن می‌توانید پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه دارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل برخلاف سایر روش‌ها به سرعت بروز می‌کند.

    فواید آب نارگیل برای زنان باردار1- ضد یبوستیبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است. این وضعیت می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل های آهن رخ دهد.فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست کارساز است. در واقع، فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می شود.علاوه بر این، روغن نارگیل به عنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شما را منظم می کند.2- نگهداشتن سطح انرژیزنان باردار باید در این دوران انرژی خود را در سطح مطلوبی نگه دارند؛ برای این منظور، آب نارگیل می تواند گزینه مناسبی باشد. آب نارگیل یک نوشیدنی سبک و طبیعی با محتوای الکترولیتی غنی است که انرژی بدن را در سطح مطلوبی نگه می دارد.این نوشیدنی همچنین با افزایش سطح سوخت و ساز، کمک می کند تا انرژی در بدن ذخیره شود.علاوه بر این، آب نارگیل غده تیروئید را تحریک کرده و عملکرد آن را بهتر می کند. مقدار متعادل قند، پروتئین و سدیم موجود در آن سطح مایع بدن را در حد مطلوب نگه داشته و بدین ترتیب، با خستگی و سستی مبارزه می کند.

     

    آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است

     3- تامین منیزیم و کلسیمدرحالی که منیزیم باعث آرامش ماهیچه ها می شود، ماده دیگر موجود در آب نارگیل یعنی کلسیم، آنها را تحریک می کند.بنابراین، مصرف این مواد مغذی جلوی انقباض رحم را می گیرد. در ضمن، منیزیم موجود در این نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان می شوند.

     

    خواص فوق العاده نارگیل* آب نارگیل (مایع داخل میوه نارگیل) یکی از نوشیدنی‌های مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش غذایی بالا است.* این نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است. در فصل تابستان بدن انسان به دلیل تعریق زیاد، مقدار قابل توجهی آب از دست می‌دهد و آب نارگیل به دلیل دارا بودن «الکترولیت پتاسیم» و تأمین ترکیب الکترولیتی در مایعات بدن، نوشیدنی سودمندی برای رفع تشنگی است.* آب نارگیل همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می‌کند.* این نوشیدنی همچنین تأثیر مفید در کنترل میزان قند خون دارد و از این جهت انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی است.* آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن همچون ویتامین ب کمپلکس، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و ویتامین C است.* شیر نارگیل نشانه‌های بسیاری از بیماری‌ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسکین می‌دهد.

     

    گردآوری: بخش سلامت بیتوته

    منابع:jamejamonline.irhamshahrionline.irzendegionline.ir

    دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    آموزش مسائل مالی به کودکان*

    جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹*

    چطور از قانون جذب عشق کمک بگیریم*

    شیک ترین مدل لباس زنانه*

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

    تست هوش حدس کلمه (2)*

    درمان وسواس در دوران کرونا

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خوردن شیر نارگیل در بارداری , پرآب نگه داشتن بدن در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است.آب تصفیه شده بهترین گزینه می باشد، اما آب شیرین و شیری رنگ نارگیل نیز مفید است.زنان باردار باید سعی کنند تا روزی ۲ لیوان آب(شیر) نارگیل تازه و طبیعی غیر کنسروی که فاقد مواد نگه دارنده است، بنوشند.آب نارگیل یک الکترولیت قوی شامل کلراید، پتاسیم و منیزیم بوده و سطوح قندی و پروتئینی متعادلی دارد.این نوشیدنی همچنین سرشار از فیبر، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C می باشد.به طور کلی می توان گفت که آب نارگیل جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های کافئین دار و گازدار بوده و فاقد هرگونه اثرات جانبی است.بنابراین، در این مقاله سعی داریم خوانندگان به ویژه زنان باردار را با فواید این نوشیدنی آشنا کنیم.خوردن شیر نارگیل در بارداری

    یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است.این وضعیت می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل های آهن رخ دهد.فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست کارساز است.در واقع، فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می شود.علاوه بر این، روغن نارگیل به عنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شما را منظم می کند.

    علاوه بر یبوست، سوزش معده نیز در دوران بارداری شایع است، زیرا زنان دچار تغییرات هورمونی شده و فشار به روی معده در اثر بزرگ تر شدن رحم، افزایش می یابد.به علت تاثیرات منفی داروهای ضد سوزش معده روی جنین، مصرف آنها در این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.در حالی که، نوشیدن آب نارگیل سطح اسید معده را کاهش داده و بنابراین، شرایط هضم را بهبود بخشیده و سوزش معده را از بین می برد. ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

    زنان باردار باید در این دوران انرژی خود را در سطح مطلوبی نگه دارند؛ برای این منظور، آب نارگیل می تواند گزینه مناسبی باشد.آب نارگیل یک نوشیدنی سبک و طبیعی با محتوای الکترولیتی غنی است که انرژی بدن را در سطح مطلوبی نگه می دارد.این نوشیدنی همچنین با افزایش سطح سوخت و ساز، کمک می کند تا انرژی در بدن ذخیره شود.خوردن شیر نارگیل در بارداری علاوه بر این، آب نارگیل غده تیروئید را تحریک کرده و عملکرد آن را بهتر می کند.مقدار متعادل قند، پروتئین و سدیم موجود در آن سطح مایع بدن را در حد مطلوب نگه داشته و بدین ترتیب، با خستگی و سستی مبارزه می کند.

    زنان باردار معمولا صبح ها دچار حال تهوع و استفراغ می شوند؛ بنابراین، معمولا بدن شان با کم آبی مواجه می شود.آب نارگیل دارای اسیدهای آمینه و آنزیم هایی است که بدن را از کم آبی نجات داده و سستی و بی حالی را برطرف می کند.همچنین، آب نارگیل حالت تهوع را به خوبی کاهش می دهد.در اثر کم آبی، پوست خشک شده و دچار پیری زودرس می شود، به همین دلیل، با نوشیدنی آب نارگیل می توانید خاصیت انعطاف پذیری پوست را حفظ کنید.

    یکی از مواد مغذی موجود درآب نارگیل، پتاسیم می باشد که سطح الکترولیتی بدن را حفظ کرده و رشد بهینه جنین را تضمین می کند.مصرف این نوشیدنی همچنین از گرفتگی عضلات پا و تورم در این دوران جلوگیری می کند.همچنین، پتاسیم نقش مهمی در آزادسازی انرژی از مواد مغذی حیاتی مثل چربی، پروتئین و کربوهیدرات می باشد.پتاسیم، علاوه بر سدیم، عملکرد سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.خوردن شیر نارگیل در بارداری ۶- تامین منیزیم و کلسیم درحالی که منیزیم باعث آرامش ماهیچه ها می شود، ماده دیگر موجود در آب نارگیل یعنی کلسیم، آنها را تحریک می کند.بنابراین، مصرف این مواد مغذی جلوی انقباض رحم را می گیرد.در ضمن، منیزیم موجود در این نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان می شوند.

    ۷- تنظیم فشار خون پتاسیم و منیزیم موجود در آب نارگیل به تنظیم فشار خون کمک می کند.پتاسیم به نمک متصل شده و آن را از بدن خارج می کند.سدیم کمتر، فشار خون پایین تر را به دنبال خواهد داشت.

    ۸- پیشگیری از عفونت دستگاه ادراری به دلیل اینکه رحم در دوران بارداری رو به رشد است، زنان باردار ممکن است با خطر عفونت دستگاه ادراری مواجه شوند.بنابراین، نوشیدن آب نارگیل می تواند کلیه ها را به کار انداخته و دفعات دفع ادرار را افزایش دهد؛ در نتیجه، خطر عفونت به مراتب کاهش می یابد.زندگی آنلاین

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    خوردن چه چیزایی ضرر داره 

    همه چیز بخور من هرروز شیر موزمیخوردم بچمم تپل شد

    من كه هر روز موز مي خورم ولي نارگيلو نميدونم

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

    جفتشم خوبه بخور من هم ميخورم

    خوبه خیلی هم مقویه در حد اعتدال بخور اتفاقا نارگیل باعث تقویت و استحکام مو و ناخن جنین میشه من یه کتاب تغذیه دوران بارداری دارم موز و خیلی تاکید کرده که مصرف بشه چون پر از انرژیه برای بدن مادر

    تو کتاب نوشته زغفران ، زرشک، دارچین، لبو، شوید در حد زیاد، زیره، رازیانه، انواع پفک و چیپس، مصرف نشه 

    من شیر نمی تونم بخورم به جاش روزی ی لیوان شیر موز و ۲ لیوان دوغ و ی کاسه ماست می خورم

    بچه ها من ماست سفید هم زیاد نمی تونم بخورم تو ماستم همیشه نعنا و پونه خشک شده میزنم اشکال نداره؟

    چرا نمیتونی

    موز عالیه پتاسیم داره

    کنسرو و فست فود و روغن بد و هله هوله نخور تاحد ممکن

    زعفرون هم اوایل بارداری ممنوعه

    اگه قندت لب مرزه، خیلی پرهیز کن

    نه چه اشکالی. اتفاقا خیلی خوبه

    من اینقدر ویارم شدیده هیچی نمیتونم بخورم از اول بارداری تا الان هیچی لبنیات نتونستم بخرم امروز یه کم نارگیل خوردم فقط با میوه زنده ام لب به هیچی نمیزنم ۵ کیلو کم کردم

    دوغ و ماست کارخونه ای مصنوعیه. واسه کلسیم بدنت، انجیر خشک و شلغم زیاد بخور

    یعنی نعنا جز ممنوعا نیست پس. سیر چی ؟ میگن طبعش گرمه. چند روز هوس کرده بودم هی بادمجون تنوری می کردم جاتون خالی با سیر میزدم به ماست آی می خوردم آی می خوردم. اصلا خیلی لبنیات میلم می کشه. ی جا خوندم سیر طبعش گرمه و خوب نیست

    میلم نمی کشه زیاد بخورم ولی ماست و خیار و برانی انواعش رو راحت می خورم

    نی نی پسره؟

    نمی دونم هنوز که معلوم نیست . هنوز سونو قلبشم نرفتم ی هفتس بتا دادم

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد

    بتات چنده؟😁

    واسه جنین پسر معمولا میگن گرمی زیاد نخورید. البته همه چیز به طبع خودت هم بستگی داره

    مثلا اگه بلغمی باشی، اشکال نداره گرمی بخوری

    کلا سعی کن زیاده روی نکنی

    البته میدونم سخته  من یه بار نصف یه دبه سیرترشی خوردم از شب تا صبح😁

    من اصلا ترشی نمی تونم تو دهنم کنم. صبونه که اصلا میل ندارم بغیر از خرما ناشتا و ی نصفه لیوان چای یکم شیرین. تا نهار چند تا خرما و سیب می خورم. نهار خوب می خورم. شام نمی خورم میل ندارم. فاصله نهار تا شام هم چند تا میوه و شیر موز می خورم. باز شیرینی می تونم به زور بخورم ولی ترشی اصلا

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد
    ایا خوردن نارگیل در بارداری ضرر دارد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *