ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

دوره مقدماتی php
ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد
ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


 

چه قصد بارداری داشته باشید و چه نداشته باشید، دانستن چرخه قاعدگی تان مهم است. این کار به شما کمک می کند که روزهای تخمک گذاری خود را بدانید که در طی چه روزهایی به راحتی ممکن است باردار شوید.
یک باور رایج این است که زنان در هنگام پریودی یا خون ریزی قاعدگی قادر به باردار شدن نیستند. البته احتمال بارداری در دوران قاعدگی شما کم است اما صفر نیست.
در ادامه به نکاتی درباره بارداری و رابطه جنسی در طی روزهای پریودی می پردازیم.

دوره مقدماتی php

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

بیشتر بخوانید: آشنایی با روشهای پیشگیری از بارداری



 

توانایی لقاح و بارداری چیزی شبیه به معجزه است و نیازمند رسیدن اسپرم مرد به تخمک زن است. هنگامی که تخمدان زن، تخمکی را آزاد می کند، این تخمک تنها 12 تا 24 ساعت زنده است. اسپرم مرد می تواند برای سه روز زنده بماند.
چرخه معمول زنان 28 روزه است. روز اول هنگامی است که پریود یا خون ریزی قاعدگی وی شروع می شود. معمولا حول روز چهارهم (یعنی ممکن است در طی روزهای 12، 13 یا 14) چرخه قاعدگی تخمک گذاری رخ دهد. تخمک گذاری هنگامی رخ می دهد که تخمدان زن تخمکی را برای باروری آزاد می کند. اگر اسپرمی در رحم قابل دسترس باشد، بارداری رخ می دهد.


تخمک گذاری ممکن است بنا بر چرخه قاعدگی زنان متغیر باشد. برخی زنان چرخه طولانی تری حدود 35 روز بین پریودهای خود دارند، در این افراد تخمک گذاری حدود روز بیست و یک ام رخ می دهد. در زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر از بیست و یک روز، تخمک گذاری حدود روز هفتم رخ می دهد.


بیشتر بخوانید: نکات رابطه جنسی در بارداری


 

اشتباه گرفتن خون ریزی واژینال با شروع پریودی رایج است. ممکن است در طی تخمک گذاری تان خون ریزی داشته باشید که ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود. داشتن رابطه جنسی بدون محافظت در این زمان می تواند احتمال باردار شدن شما را افزایش دهد.
برای اکثر زنان، چرخه تخمک گذاری بین 28 تا 30 روز است. این مورد بدین معنی است که اگر در حین پریود رابطه جنسی داشته باشید، احتمالا تا چند روز بعد، تخمک گذاری نخواهید داشت. اما زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر، چنین زمانی را بین پریود و تخمک گذاری خود ندارند.
یک مورد دیگر این نکته است که اسپرم مرد می تواند درون زن تا 72 ساعت پس از رابطه زنده بماند و تا انتهای پریود شما، شانس بارداری شما افزایش می یابد، بنابراین ممکن است باردار شوید.

اگر قصد بارداری دارید و تازه می خواهید اقدام به بارداری کنید، می توانید برای مشاوره قبل از بارداری که بهترین زمان مراجعه سه ماه پیش از اقدام است به دکتر متین ذاکرین، جراح و متخصص زنان برای انجام آزمایش های مربوطه و راهنمایی مراجعه کنید و بارداری موفق تری را از ابتدا با نظارت پزشک تجربه کنید. جهت اطلاع از ساعات کاری مطب می‌توانید با شماره‌ 02144463475 تماس حاصل نمایید.

اگر درباره الگوی تخمک گذاری خود کنجکاو هستید، می توانید تعداد روزهای بین پریودهای خود را حساب کند که شامل روز اول پریود و همچنین روز شروع دوباره پریود هم می شود. در طی چند ماه، می توانید الگویی را شناسایی کنید که به طور تقریبی مشخص کننده چرخه تخمک گذاری شما است.


مقاله ویژه: نحوه محاسبه روزهای تخمک گذاری



 

احتمال بارداری زنان در طی چرخه تخمک گذاری، کاهش و افزایش پیدا می کند. در حالی که چرخه ماهانه اکثر زنان 29 روز است، دیگر زنان چرخه های قاعدگی متفاوتی ممکن است داشته باشند که 20 تا 40 روز یا حتی بیشتر ممکن است به طول بینجامد.
احتمال این که زنی یک یا دو روز پیش از شروع خون ریزی قاعدگی باردار شود، تقریبا صفر است اما این احتمال با گذشت هر روز افزایش می یابد با این که هنوز فرد در حال خون ریزی است. تقریبا 13 روز پس از شروع پریود، احتمال بارداری وی تقریبا 9 درصد است.
در حالی که این احتمالات بسیار کم هستند، بدین معنی نیستند که زنی می تواند 100 درصد مطمئن باشد که در زمان پریودی اش باردار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: لکه بینی قهوه ای در خانمها به چه معناست؟


 

اگر سعی در باردار شدن دارید، داشتن رابطه جنسی در روزهای پریودی به شما کمک نخواهد کرد مگر اینکه چرخه قاعدگی شما کمتر از 28 روز باشد. اما همیشه احتمال بارداری شما وجود دارد.
اگر سعی دارید که از بارداری جلوگیری کنید، بسیار مهم است که همیشه رابطه جنسی با محافظت داشته باشد که شامل استفاده از روش های ضد بارداری متفاوت مانند استفاده از کاندوم یا مصرف قرص های ضد بارداری می باشد. 
قرص های ضد بارداری در برابر بیماری های مقاربت جنسی مانند تبخال تناسلی، سوزاک و کلامیدیا محافظتی ایجاد نمی کنند. برای محافظت خود در برابر عفونت ها، استفاده از کاندوم روش خوبی است.


بیشتر بخوانید: بارداری بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری


 

چرخه تخمک گذاری زنان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از لحاظ آماری ممکن است در حین پریودی باردار شوید. در حالی که احتمال بارداری در روزهای اول پریودی کمتر است، این احتمال هر روز بیش از روز قبل می شود.
اگر سعی در باردار شدن دارید و بیش از یک سال است در حال تلاش برای باردار شدن هستید و موفق نشده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک به شما در شناسایی دقیق روزهای تخمک گذاری تان به شما کمک می کند و همچنین آزمایش و داروهایی را برای شما تجویز می کند که احتمال بارداری شما را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با علل ناباروری

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.

سلام بستگی به چرخه قاعدگی و زمان تخمک گذاریتون داره.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی و دارو بگیری.

سلام تست خون بارداری اگه مثبت بود قبوله.درد معده با دارو مثل رانی تیدین کنترل میشه


سلام احتمالش خیلی خیلی کمه.


سلام خیر آزمایش خون اما مطمئن هست.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریودش دی باردار نیستی.


سلام خیر.


سلام اگه هنوز پریود نشدی تست بتای خون بده.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه بعد رابطه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام اگه هنوز پریود نشدی حتما آزمایش بتای خون بده.


سلام بله.

سلام تست خمیردندون الکی هست . اگر پریود شدن که باردار نیستن.


سلام. تست خون بارداری بدید تا معلوم شه.

بله احتمالش هست. اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


سلام. خیر نگران نباشید.


سلام اگر پریود شدند دیگه باردار نیستند.


سلام نه این حرف صحت نداره.

سلام دوباره آزمایش خون بدین تا به طور قطعی مشخص بشه.



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


سارا نظری مقدم هستم روانشناس

معرفی

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. برخلاف ادعاهای زیادی که در این مورد وجود دارد، این امکان وجود ندارد که در عین حال که باردار هستید، دچار پریود هم بشوید.

در مقابل، این امکان وجود دارد که شما در طول مراحل اولیه بارداری یک سری ترشحاتی را از آلت تناسلی خودتان داشته باشید که معمولا به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای تیره می باشد.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که خونریزی صورت گرفته برای یک پد یا قاعدگی کافی باشد، این مورد نشان  دهنده احتمال عدم باردار بودن شما می باشد. در صورتی که تست بارداری شما مثبت باشد و خونریزی شدید داشته باشید، حتما به یک مراقب بالینی مراجعه کنید.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

پریود در برابر حاملگی

پریود شما به صورت ماهیانه صورت می گیرد یا در زمانی صورت می گیرد که تخمک بارور شود. تخمک ها هر ماه یک بار از تخمدان منتشر می شوند. زمانی که آنها بارور می شوند، تخمک به خارج از رحم می آید و از طریق واژن منجر به ایجاد خونریزی می شود.

خونریزی در طول یک پریود معمولی با میزان درد ناچیزی شروع می شود، ولی رفته رفته دردناک تر می شود و رنگ خون به رنگ قرمز تیره تبدیل می شود. همچنین در آخر دوره پریود، رنگ خون روشن تر می شود و مقدار خون کاهش می یابد.

تفاوت مابین قاعدگی و باردار بودن کاملا مشخص می باشد: در زمانی که شما باردار هستید، شما به هیچ وجه دچار پریود نخواهید شد. ولی این تفاوت در همه موارد کاملا مشخص نمی باشد.

به همین دلیل برخی از افراد ادعا می کنند که در حین حاملگی دچار پریود شده اند. بررسی های مربوط به “پریود بودن در حین حاملگی” بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاک ها و حتی تلویزیون ها مورد حمایت قرار می گیرند که برای مثال می توان به  برنامه “من نمی دانستم که حامله هستم[۱]” اشاره کرد.

خونریزی یکی از علائم اخطار می باشد، ولی نشان دهنده یک مورد بدی نمی باشد. بعضی از افراد بعد از تجربه کردن ترشحاتی از واژن خودشان در طول دوره سه ماهه اولیه بارداری خودشان، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. در صورتی که شما در طول دوره بارداری دچار خونریزی شوید، این خونریزی به یک موردی غیر از قاعدگی مرتب مربوط می شود.

در حالت کلی، پریودها فقط در شرایطی صورت می گیرند که شما دچار حاملگی نشده باشید. در مورد انواع مختلف خونریزی در طول دوره بارداری مطالعه کنید و در صورت نیاز با OB-GYN خوتان تماس بگیرید.

عوامل خونریزی در طول سه ماهه اول بارداری

بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از افراد، در طول مراحل اولیه بارداری خودشان یک سری خونریزی هایی را تجربه می کنند. برخی از علل این خونریزی می تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی مربوط به کاشت

این مورد در مراحل اولیه حاملگی صورت می گیرد. احتمالا شما در این مرحله یک آزمون بارداری را نداده باشید. این نوع از خونریزی در زمانی صورت می گیرد که تخمک باردار شده در داخل رحم کاشت می شود و معمولا زمان آن مربوط به دوره ای است که شما انتظار پریود شدن را دارید.

خونریزی کاشت در برخی مواقع با یک پریود اشتباه گرفته می شود، هر چند که خونریزی صورت گرفته به رنگ روشن یا نقطه ای می باشد.

این امکان وجود دارد که شما بعد از یک مدت کوتاه از حاملگی، همچنین یک سری خونریزی هایی را در نتیجه تغییرات در رحم تجربه کنید. در صورتی که این مورد ناشی از عفونت نباشد، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

سایر عوامل

سایر موارد مربوط به خونریزی اولیه که می تواند نشان دهنده یک مشکل بالینی حاملگی باشد، عبارتند از:

همچنین این موارد می توانند همراه با موارد زیر صورت بگیرند:

همچنین خونریزی شدیدتر می باشد و همانند خونریزی نقطه ای نمی باشد. این مورد همانند یک پریود عادی می باشد.

علل خونریزی در طول دومین و سومین دوره سه ماهه بارداری

خونریزی بعد از سه ماهه اول بارداری نیاز به مراجعه به پزشک دارد. صرف نظر از اینکه خونریزی در دوره سه ماهه دوم یا سوم  کم یا شدید باشد، یا اینکه همراه با یا بدون علائم دیگری صورت بگیرد، برای یک ویزیت اوژانسی حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

برخی از علل رایج خونریزی در طول دوره بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

دوره پیش از زایمان

این مورد اشاره به هر نوع تولدی دارد که قبل از هفته ۳۷ ام صورت می گیرد. برخی از افراد قبل از دوره پیش زایمانی، یک سری علائمی را تجربه می کنند که شبیه یک پریود می باشد؛ همچنین این افراد مقادیر زیادی از بلغم بدنشان را هم تخلیه می کنند.

در حالیکه ممکن است در دوره پیش از زایمان درد عضلانی هم احساس شود، ولی همچنین منجر به بروز انقباض هم می شود. علائم مربوط به دوره پیش از زایمان همچنین می تواند شامل موارد زیر هم باشد:

لایه پوششی جنین

این مورد در زمانی صورت می گیرد که جنین در رحم کاشته می شود و نزدیک به دهانه رحم می باشد یا بر روی رحم می باشد. میزان خونریزی متغیر می باشد، ولی هیچ نوع علامت دیگری وجود ندارد. لایه پوششی جنین می تواند منجر به تاخیر یا پیشگیری از زایمان شود.

جدا شدن جنین

این مورد معمولا در چند ماه آخر بارداری صورت می گیرد. زمانی که جنین از رحم جدا می شود، معمولا منجر به خونریزی شدید و احتمالا درد شکمی و گرفتگی عضلانی می شود. شرایط سلامتی خاص، همانند فشار خون بالا، می تواند ریسک جدا شدن جنین را افزایش می دهد.

پاره شدن رحم

پاره شدن رحم به این معنا است که ماهیچه های رحم پاره یا جدا شوند. این مورد می تواند منجر خونریزی کنترل نشده شود. این مورد بیشتر در رابطه افرادی صورت می گیرد که در گذشته از طریق پاره کردن شکم زایمان کرده اند. هر چند که این مورد به ندرت صورت می گیرد، ولی معمولا در خطوط قدیمی موجود در رحم صورت می گیرد.

اکثر شرایطی که در دوره آخر حاملگی صورت می گیرند، منجر به بروز خونریزی و سایر علائمی می شود که مشابه با پریود می باشند، هر چند که این موارد مربوط به قاعدگی واقعی نمی باشند.

صحبت آخر

این امکان وجود ندارد که شما در حین بارداری بودن، پریود شوید. با این وجود، این امکان وجود دارد که شما در طول سه ماهه اول بارداری علائم مشابه با یک پریود را تجربه کنید. این علائم عبارتند از:

تفاوت موجود عبارت از این است که این علائم مربوط به روش های آماده سازی طبیعی بدن شما برای حاملگی می باشد. در صورتی که هر یک از علائم بالا شدید باشند یا از بین نروند، یا شما در دوره سه ماهه دوم یا سوم باشید، یا هر دو مورد به صورت همزمان وجود داشته باشند، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در برخی مواقع مشخص کردن این مورد که آیا خونریزی نشان دهنده وضعیت بالینی اوژانسی می باشد یا نه، به سختی امکان پذیر است. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که در هر مرحله از قاعدگی دچار خونریزی شوید، بیان کردن وضعیت خودتان به پزشکتان بهترین گزینه ممکن می باشد.

سوال از مشاوره آزاد جنسی:

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

اولین زمان برای آزمایش بارداری و گرفتن نتایج مثبت چه زمانی است؟

پاسخ

آزمایش های حاملگی خانگی یک سطحی از هورمون ها را اندازه گیری می کند که گونادوتروپین پرده بیرونی جنین انسانی[۵] (HCG) در ادرار نامیده می شود.

معمولا ادرار، هورمونهای قابل سنجش کمتری نسبت به خون دارد، به همین دلیل این امکان وجود دارد که در مراحل اولیه بارداری، آزمایش های ادرار دارای دقت مناسبی نباشند.

برخی از عوامل می توانند بر روی دقت آزمایش بارداری ادراری خانگی تاثیرگذار باشند که یک سری از آنها عبارتند از: نوع آزمون یا برند، خطا در تفسیر نتایج، طول دوره زنانه، و مداخله سایر تشخیص ها یا روش های درمانی. بهترین زمان برای آزمون حاملگی خانگی عبارت از زمانی است که شما یک دوره قاعدگی را از دست می دهید.

با این وجود، حتی در اولین روز بعد از نداشتن پریود، یک سوم از زنان نتایج آزمایش حاملگی خانگی منفی داشتند. برخی از افراد قبل از دوره قاعدگی مورد انتظار، نتایج مثبتی را گزارش کردند؛ هر چند که این مورد رایج نمی باشد.

منبع:ساینس دیلی

سارا نظری مقدم هستم روانشناس

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

آیا این امکان وجود دارد که در دوران بارداری پریود شد؟ نه واقعاً. زمانی که بدن شما شروع به تولید هورمون بارداری می کند (hCG) م، پریود شما متوقف خواهند شد با این حال ممکن است باردار باشید و در زمان پریودتان خون ریزی کمی داشته باشید این نوع خونریزی در دوران بارداری زودهنگام به طرز شگفت انگیزی رایج است.

به احتمال زیاد خونریزی از طریق جفت ایجاد می شود. هنگامی که جنین در رحم شما کاشته می شود، سلول ها و بافت های جفت شروع به رشد می کنند اما تا زمانی که جفت به اندازه کافی ثابت شود که رگ حیاتی بدن شما شود، بدن وظیفه تامین کودک را به رشد خود با مواد غذایی و اکسیژن انجام می دهد.

تا حدود هفته ششم بارداری، جفت به اندازه کافی بزرگ و پیچیده می شود که وظیفه تغذیه نوزاد را به عهده بگیرد و در این نقطه زمانی ممکن است کمی خونریزی کنید پس طبیعی است که نگران باشید و به پزشک یا قابله خود بگویید.

 

متاسفانه خونریزی هنوز می تواند اولین نشانه سقط جنین باشد. خونریزی از سقط می تواند گاهی اوقات احساس پریود را داشته باشد، اما معمولاً سنگین تر است و شکم سنگین تر می شود و درد می کند.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

بارداری خارج رحمی نوع دیگری از خونریزی است که در آن کاشت جنین در لوله فالوپ به جای رحم قرار دارد. بارداری خارج رحمی معمولاً باعث خونریزی تیره یا آبکی می شود و درد تیزی در زیر شکم دارد، به خصوص در یک طرف شکم. این کار به درمان سریع نیاز دارد، پس اگر این علائم را داشته باشید به پزشک خود زنگ بزنید.

اگرچه به احتمال زیاد خونریزی شما چیزی برای نگرانی نیست، اما پزشک می تواند آزمایش هایی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود که بارداری خوب پیش می رود.

اگر تازه باردار شده اید، پزشک ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون شما تجویز کند، یا ممکن است شما را به یک واحد ارزیابی اولیه بارداری (EPAU) برای یک اسکن اولیه ارجاع دهد.

در طول پریود، رحم آستری را برای بارداری ایجاد شده بود را پاره و تخلیه می کند. در حالی که یک زن می تواند خونریزی رحمی در دوران بارداری را تجربه کند، حتما به خاطر پریود نیست.در این بخش مهم از نمناک که به درخواست شما کاربران نمناکی ارائه شده است نگاهی عمیق به قاعدگی و حاملگی و بحث در مورد علل بالقوه خونریزی در دوران بارداری می اندازیم.

زمانی که یک زن باردار است، او به تخمک گذاری ادامه نمی دهد و پریود نمی شود این تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد باردار نباشد.اگرچه این امکان وجود دارد که زنان در دوران بارداری مقداری خون را ببینند، اما این به خاطر چرخه قاعدگی آن ها نیست.

برخی از زنان نیز هیچ زمانی در هنگام شیردهی پریود نمی شوند. با این حال، آن ها ممکن است به زودی پس از زایمان، دوباره تخمک گذاری را انجام دهند بنابراین، اگر فرد نخواهد دوباره در دوران شیردهی باردار شود، پزشکان ممکن است نوعی از قرص های کنترل بارداری را توصیه کنند.

سیکل قاعدگی برای تسهیل در بارداری اتفاق می افتد. این چرخه در اولین روز از پریود آغاز می شود و در اولین روز از پریود بعد به پایان می رسد ؛ زمانی که تخمدان ها یک تخمک را آزاد می کنند، این کار در وسط چرخه اتفاق می افتد.

یک تخمک تنها برای حدود 12-24 ساعت دوام می آورد و اگر سلول های اسپرم حاضر باشند و بتوانند تخمک را بارور کنند، تخمک در رحم قرار می گیرد و منجر به بارداری می شود.اگر لقاح وجود نداشته باشد، قاعدگی رخ خواهد داد و بدن پوشش رحمی را خراب خواهد کرد تا بتواند شروع به ساخت یک چرخه جدید برای چرخه بعدی کند.

هر چند که یک زن زمانی که باردار است پریود نمی شود، اما ممکن است هنوز مقداری خونریزی را تجربه کند.در حالی که خونریزی لزوماً نشانه یک مشکل اساسی نیست، اما درک علل بالقوه و دانستن زمان صحبت کردن با پزشک ضروری است.

خونریزی در طول سه ماهه اول بیشتر شایع است. برخی از نشانه های خفیف را می توان به عنوان کاشت جفت در رحم دید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است یک زن هم چنین می تواند تغییراتی در سلول های رحم در دوران بارداری را تجربه کند که ممکن است باعث خونریزی کم، به ویژه پس از داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل دیگر خونریزی در سه ماهه اول عبارتند از:

علت های خونریزی بعد از بارداری می شود:

معاینه گردن رحم:

پزشک ممکن است این معاینه را برای چک کردن هرگونه ناهنجاری انجام دهد. این روش می تواند منجر به خونریزی جزئی شود.

جفت:

این و وضعیت زمانی رخ می دهد که لانه گزینی جفت نزدیک یا در دهانه رحم قرار گیرد.

زایمان زودرس :

در طول زایمان, دهانه رحم گشاد می شود و رحم منقبض می شود تا به حرکت جنین کمک کند. این میتواند باعث خونریزی شود.

رابطه جنسی:

در حالی که اغلب زنان می توانند در حین حاملگی رابطه جنسی داشته باشند، اما اگر یک پزشک توصیه کند که به خاطر افزایش حساسیت بافت های واژن و گردن رحمی این کار را توصیه نکند، چون می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

پارگی رحم:

این زمانی اتفاق می افتد که رحم در هنگام زایمان پاره می شود، که یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. این شرایط نادر است اما اگر زنی پیش از این زایمان یا عمل جراحی بر رحم داشته باشد احتمال بیشتری برایش وجود خواهد داشت.

قطع جفت:

این وضعیتی است که در آن جفت از رحم جدا می شود قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید. همچنین یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

اگر زنی در هر مرحله از بارداری خونریزی داشت و نگران شد، باید رنگ، مقدار و ثبات خونریزی را یادداشت کند و به پزشکش بگوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

زنان در صورتی که علائم دیگری داشته باشند که شامل موارد زیر باشند، باید به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی برای خونریزی در طول دوران بارداری باشند:

خانم باردار همچنین اگر خونریزی قرمز روشن داشت باید پزشک را ببیند و یا با یک پد خودش را تمیز کند.

خونریزی داخلی و لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحمی باشد، به خصوص اگر این علائم قبل از آزمایش اولیه رخ دهند.

هر زنی که مشکوک به بارداری باشد، باید هر چه زودتر توسط پزشک معاینه شود.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

اگر خانم باردار خونریزی داشت و دارای علائم زایمان زودرس قبل از هفته 37 ام بارداری بود، باید به دنبال جلب توجه پزشکی باشد.

این نشانه ها ممکن است شامل درد مداوم در کمر، درد شکم و انقباضات منظم باشد.

 

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

نه امکان ندارد. وقتی باردار هستید پریود نمی شوید. بعضی از زنان در طول بارداری خون ریزی واژینال دارند. حتی بعضی ها می گویند که خونریزی های متناوب دارند که همانند پریود های منظم به نظر می رسد. اما خونریزی واژینال در طول بارداری با پریود شدن متفاوت است.

خونریزی پریودی فقط در زمان های غیر بارداری پیش می آید. هر ماه، رحم شما با دیواره های ضخیم خونی آماده ی دریافت تخم می شود. اگر آن ماه باردار نشوید این بافت ها فرو می ریزد و خونریزی دارید- که به آن دوره ی پریودی ماهانه می گوییم. اما زمانی که تخم در دیواره های رحم جای می گیرد هورمون های بدن باعث می شود بافت خونی برای محافظت از رشد نوزاد سالم بماند. و شما تا زمانی که بارداری تان تمام نشود دیگر پریود نمی شوید.

خونریزی های بارداری به دلایلی متعددی رخ می دهد، که بعضی ها جدی هستند و بعضی ها نه خیلی. بعضی از زنان خونریزی خیلی کم یا لک بینی در هفته ی قبل از موعد پریودی شان دارند و ممکن است به اشتباه فکر کنند که آن پریود شدن است. این خونریزی خیلی کمرنگ تر از خون پریود است و فقط یکی دو روز طول می کشد.

این لکه بینی ها ” خونریزی لانه گزینی ” نامیده می شود چون احتمالا به این دلیل است که تخم تشکیل شده در حال چسبیدن به دیواره های خونی رحم می باشد. اما با این حال دلیل واقعی این خونریزی ها را هیچ کس نمی داند. شما ممکن است بعد پاپ اسمیر، معاینه واژینال یا حتی بعد رابطه ی جنسی هم لکه بینی داشته باشید. دلیلش این است که در هنگام بارداری خون زیادی در دهانه رحم جریان دارد.

هم چنین خونریزی می تواند نشانه نوعی مشکل باشد مثل عفونت، مشکلات جفت، سقط، بارداری خارج از رحم و … باشد که بسیار خطرناک است. اگر هنگام بارداری متوجه خونریزی شدید خیلی فوری با پزشک تان یا یک ماما صحبت کنید. بسیاری از زنان که کمی خونریزی در بارداری داشته اند بدون هیچ مشکلی زایمان می کنند اما لازم است برای اینکه مشکلات جدی برایتان پیش نیاید این مشکلات را ارزیابی کنید. اگر خونریزی زیاد یا درد شدیدی دارید و نمی توانید به متخصص مراجعه کنید حتما به اورژانس بروید.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

[irp posts=”7285″ name=”نشانه های بارداری چه زمانی شروع می شوند؟”]

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه یه طلای خاص و شیک میخوای،

حتما طلای زرین رو دنبال کن

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بارداری در دوران پریود سئوال بسیاری از خانم ها است. اما آیا احتمال بارداری در دوران پریود وجود دارد؟

این که هر ماه پریود می شوید، دلیل نمی شود که سوالات زیادی درباره آن نداشته باشید. یکی از بزرگترین سوالات بزرگ دنیا در مورد دوران پریود، بارداری است. مثلا،  احتمال بارداری در رابطه جنسی در زمان پریود وجود دارد؟به گفته دکتر ترانه شیرازیان (Taraneh Shirazian) متخصص زنان، از لحاظ فنی شما فقط زمان تخمک گذاری می توانید باردار شوید، که یک دوره زمانی 48 ساعته در هر ماه است و نباید در زمان پریودی رخ بدهد. تخمک گذاری حدود دو هفته قبل از قاعدگی اتفاق می افتد، بین روزهای 10 و 17 دوره شما (میانگین آن در روز 14 ام است). از آنجایی که تخمک گذاری و پریود، دو رخداد جدا در چرخه قاعدگی زنان است، از لحاظ تئوری بعید است که زنی در دوره پریودی خود باردار شود. قاعدگی اساسا پایان چرخه تولید مثل است که در آن سطح پروژسترون کاهش پیدا کرده و پوشش رحم از بین می رود و شما شاهد خون ریزی در این دوره هستید، بنابراین ترکیب تخمک و اسپرمی در این زمان بوجود نمی آید و لانه گزینی اتفاق نمی افتد.

البته به این سادگی هم نیست. در این مقاله پیچیدگی ای که ممکن است بوجود بیاید را برایتان شرح می دهیم. مشکل این است که افراد همیشه مطمئن نیستند که آیا زمان قاعدگی شان هست یا نه. گاهی اوقات وقتی زنان حین دوره، خونریزی دارند یا خونریزیشان نامنظم است، آن را با قاعدگی اشتباه می گیرند، که در واقع نیست. لکه بینی در اواسط دوره می تواند با زمان تخمک گذاری یکی باشد و خودتان تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد.به گفته انجمن بارداری آمریکا، اسپرم هم قبل از ترکیب با تخمک توانایی چند روز زنده ماندن در بدن را دارد. بنابراین حتی با وجودیکه به احتمال زیاد پریود و تخمک گذاری تان به اندازه ای نزدیک به هم نیستند که منجر به بارداری شوند، ولی بهتر است از یک روش پیشگیری از بارداری مناسب استفاده کنید.خانم دکتر شیرازیان هشدار می دهد که، روش ریتمیک که بر اساس مشخص کردن بازه تخمک گذاری است، حدود 50 درصد موثر است و دلیلش این است که بسیاری از زنان دوره های قابل اعتمادی ندارند، هر پزشکی به شما می گوید که این روش برای پیشگیری از بارداری موثر نیست.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوران قاعدگی، آری یا نه؟

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوره پریود و رعایت برخی اصول

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد
ایا با پریود شدن احتمال بارداری وجود دارد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *