انگور فرنگی خاردار چینی

دوره مقدماتی php
انگور فرنگی خاردار چینی
انگور فرنگی خاردار چینی

در متن.

انگورفرنگی (نام علمی: Ribes) مترادف (نام علمی: grossularia) سرده‌ای از گیاهان گلدار دولپه‌ای شامل ۱۵۰ گونه است. این گیاه بومی مناطق معتدل نیم‌کره شمالی و رشته‌کوه آند است. انگورفرنگی‌ها درختچهای و خاردار هستند و دارای میوه‌های سته می‌باشند. انگورفرنگی با نام خارتوت یا گالش‌انگور نیز شناخته می‌شود.

سرخ‌پوستان پاسیاه از ریشه انگورفرنگی برای درمان بیماری‌های کلیه و یائسگی استفاده می‌کردند. سرخ‌پوستان کری، از میوه آن برای بهبود باروری و آبستنی استفاده می‌کردند. انگورفرنگی قرمز (یا کشمش بیدانه قرمز)، گونه R. روبروم، یک عضو از جنس گونه R. در familyGrossulariaceae انگور فرنگی، مادری به بخش‌هایی از غرب اروپا (بلژیک، فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان، هلند است. این یک deciduousshrub به‌طور معمول به ۱–۱٫۵ متر قد بلند، گاهی ۲ متر، با برگ پنج لوبی در حال رشد است مارپیچْ در ساقه مرتب شده‌اند. گل زرد به سبز کم رنگ می‌باشد، در نوسانی خوشه ۴–۸ سانتی‌متر می‌باشد. بلوغ به میوه آن خوراکی شفاف قرمز روشن در مورد ۸–۱۲ قطر، با ۳–۱۰ انواع توت‌ها در هر خوشه. بوش تأسیس می‌تواند ۳–۴ کیلو از انواع توت‌ها از اواسط تا اواخر تابستان تولید می‌کنند. چندین گونه‌های مشابه دیگر بومی در اروپا، آسیا و شمال آمریکا، نیز با میوه‌های خوراکی، هر چند معمول با عطر و طعم انتهایی می‌باشند.

گالش انگور یا انگورفرنگی در ایران چهار گونه گیاه درختچه‌ای دارد:

سه گونهٔ دیگر آن علاوه بر ایران در کشورهای اروپایی، آناتولی، قفقاز، طالش، ارمنستان، شمال آفریقا و سیبری نیز می‌رویند:
انگور فرنگی خاردار چینی

کشت آن در قرن هفدهم در بلژیک و شمال فرانسه شروع شد. در زمان معاصر گونه‌های مختلفی برای کشت انتخاب شده‌اند. یکی از معروفترین این‌گونه‌ها white currant است که مزه شیرینتری دارد.[۴]

دوره مقدماتی php

نهال انگور ردکارنت به شکل درختچه ای خاردار است که ارتفاع آن تا 5/1 متر می رسد، برگ های آن فرم 5 لوبی دارند و گل ها به رنگ زرد می باشند که در نهایت تبدیل به میوه های قرمز رنگ می شوند؛ رشد میوه ها خوشه است ودر هر خوشه تعداد میوه ها زیاد می باشد.

طعم این میوه ترش است. این میوه در کشورهای اروپایی برای درست کردن مرباهای نسبتاً گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.[۵][۴] علی‌رغم اینکه کاشت و نگهداری قره قات چندان سخت نیست، این میوه حتی در اروپا نیز کمیاب است. در ایران، خشک شده قره قات یا انگور فرنگی در عطاری‌ها یافت می‌شود. دم کرده قره قات را برای رقیق کردن خون تجویز می‌کنند و اعتقاد بر آن است که خوردن آن از سکته قلبی ممانعت می‌کند.

انگورفرنگی قرمز، گالش انگور قرمز (نام علمی: Ribes rubrum) نام یک گونه از سرده انگورفرنگی است.

این ۲ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲ صفحه است.

R. nigrum forma chlorocarpum (Späth) RehderR. nigrum var. chlorocarpum SpäthR. nigrum var. sibiricum W.WolfR. cyathiforme Pojark.R. olidum Moench, nom. illeg.

انگور فرنگی سیاه (نام علمی: Ribes nigrum)[۲] یکی از میوه‌های مناطق معتدل است. این میوه بومی کشورهای مرکزی و شمالی اروپا و شمال آسیا است و در این کشورها به‌طور وسیع کشت می‌شود. انگور فرنگی سیاه میوه‌ای است که در ایالات متحده آمریکا کمتر شناخته شده‌است. این میوه (به فرانسوی: Cassis) نامیده می‌شود و در قنادی و شیرینی‌پزی فرانسوی برای تهیه سس میوه یا تزیین کیک کاربرد دارد.

این گیاه در منطقه ارسباران به اشتباه قره قاط نامیده می‌شود.

انگور فرنگی سیاه درختچه‌ای است با شاخه‌های مستقیم و برگ‌های بریده بریده که پشت برگ‌های آن برجسته می‌باشد، گل‌های زردرنگ و کم‌رنگ آن به میوه‌های سیاه تغییر پیدا می‌کنند که بلندای آن به ۱/۵ تا ۲ متر می‌رسد.[۳]

میوه انگور فرنگی سیاه منبع بی نظیری برای ویتامین C است. در هر یک صد گرم انگور فرنگی سیاه ۱۵۹ تا ۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین C موجود است؛ و این میزان بسیار بیشتر از دیگر میوه‌ها است. انگور فرنگی سیاه حاوی ویتامین‌های B، A، قندها و مواد معدنی لازم برای بدن است. تمامی این مواد روی سامانه عصبی بدن اثر خوبی می‌گذارند و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.[۳]

انگورفرنگی، گالش انگور (نام علمی: Ribes uva-crispa) گونه‌ای انگورفرنگی است که در راسته خاراشکن‌سانان قرار دارد.
این گیاه با نام خارتوت نیز شناخته می شود.

خاراشکن‌سانان (نام علمی: Saxifragales) یکی از راسته‌های گیاهان است.

خاراشکن‌سانان راسته‌ای از دولپه‌ای‌ها است که با گلسرخ‌سانان و شمعدانی‌سانان خویشاوند هستند.

Peridiscaceae

گل صدتومانی

Altingiaceae

انگور فرنگی خاردار چینی

انجیلیان

Cercidiphyllum

Daphniphyllum

گل‌نازیان

Aphanopetalum

Tetracarpaea

Penthorum

Haloragaceae

Pterostemon

Iteaceae

انگورفرنگی

خاراشکنیان

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با انگور فرنگی خاردار سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

در اصطلاح مازندران به آن گالش انگور می‌گویند. که درختچه‌ای است خاردار ارتفاع آن کمتر از 2 متر است برگهای آن قلبی و نوک تیز می‌باشد. گلهای آن سبز یا متمایل به ارغوانی است. میوه به اندازة نخود به رنگ سبز مغز پسته‌ای می‌باشد.

1. طبع آن سرد است. 2. به خاطر لعابی که دارد ملین می‌باشد. 3. مدر است. 4. در خوردن آن افراط نشود که مضر است. 5. انگور فرنگی خاردار سرشار از ویتامین C ، B ، A و آهن و املاح معدنی است. 6. غوره انگور فرنگی بسیار ترش است. 7. خوردن انگور فرنگی نشاط آور است. 8. انگور فرنگی خاردار ضد اختناق کبد است و از جمع شدن خون در جگر جلوگیری می‌کند. 9. کسانی که مبتلا به بیماری رماتیسم هستند از انگور فرنگی استفاده کنند. 10. برای نقرس مفید است 10 صبح و 5 عصر میل شود. 11. مفید جهت امراض جلدی می‌باشد. 12. برای آب آوردن انساج مفید است. 13. کسانی که سنگ کلیه دارند انگور فرنگی بخورند و 5 گرم برگ آن را در یک لیتر آب جوش دم کرده سپس هر 3 ساعت یک لیوان میل کنند. 14. برای دفع اسید اوریک از دم کردة برگ درخت آن به مدت هفت روز استفاده کنند. (5 گرم در 100 گرم آب دم کرده و ناشتا بنوشند). 15. برای سوختگی‌های سطحی و سرمازدگی له کردة انگور را به صورت ضماد روی زخم‌ها بگذارید. دم کردة برگ‌های آن قبل از غذا یک فنجان به مدت 14 روز میل شود لاغرکننده می‌باشد.انگور فرنگی خاردار چینی

سلام ،دکتر حسین اکبرزاده پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

6,500 تومان 4,500 تومان

 

 

انگور فرنگی قرمز (ردکارنت)  جزو پرطرفدارترین رنگهای این میوه و دارای مزه ای ترش و شیرین همانند انگور و ته مزه ی زرشک است.انگور فرنگی خاردار چینی

بذر انگورفرنگی قابل کاشت در گلدان سایز متوسط و بزرگ است و در بالکن قابل نگهداری است ومحصول میرسد.

تقریباً بعد از رسیدن نهال به ۵۰ سانتی متر باردهی این میوه شروع می شود.

 

بذر انگور فرنگی قرمز (ردکارنت)

 

انگور فرنگی قرمز (ردکارنت) جزو پرطرفدارترین رنگهای این میوه و دارای مزه ای ترش و خوشمزه است.

بذر انگور فرنگی قرمز (ردکارنت) در گلدان متوسط نیز قابل کاشت است و به محصول میرسد. تقریباً بعد از رسیدن نهال به ۵۰ سانتی متر باردهی این میوه شروع می شود.

 

انگورفرنگیان سرده‌ای از گیاهان گلدار دولپه‌ای شامل ۱۵۰ گونه است.

این گیاه بومی مناطق معتدل نیم‌کره شمالی و رشته‌کوه آند است که البته در بسیاری از نقاط جهان و همچنین در ایران کاشته می شود.انگورفرنگی‌ها درختچه‌ای و خاردار هستند و دارای میوه‌های سته می‌باشند. انگورفرنگی با نام خارتوت یا گالش‌انگور نیز شناخته می‌شود.

 

سرخ‌پوستان پاسیاه از ریشه انگورفرنگی برای درمان بیماری‌های کلیه و یائسگی استفاده می‌کردند. سرخ‌پوستان کری، از میوه آن برای بهبود باروری و آبستنی استفاده می‌کردند.
طعم این میوه ترش و شیرین و ترکیبی از طعم انگور و ترشی زرشک است. این میوه در کشورهای اروپایی برای درست کردن مرباهای نسبتاً گران‌قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. علی‌رغم اینکه کاشت و نگهداری انگورفرنگی چندان سخت نیست، این میوه حتی در اروپا نیز کمیاب است.

در ایران، خشک شده  انگور فرنگی در عطاری‌ها یافت می‌شود. دم کرده آن را برای رقیق کردن خون تجویز می‌کنند و اعتقاد بر آن است که خوردن آن از سکته قلبی ممانعت می‌کند.

 

انگور فرنگی در رنگ ها و خواص گونا گونی در جهان وجود داردو هر کدام دارای خواص بسیاری است.

 

میوه های انگور فرنگی سرد و خشک است.
۱)خنک کننده است
۲) ملین است
۳) مسکن سردرد است
۴) مدر است
۵) دم کرده ی برگها و سرشاخه ها به عنوان مدر استفاده می شود.
۶) برای تسکین رماتیسم خوب است
۷) قابض است
۸) در موارد نقرس و ورم مفاصل و سنگ کلیه اثر مفید دارد
۹) در درمان اغلب انواع میگرن و سرفه ها و سیاه سرفه مفید است
۱۰) غرغره ی جوشانده ی آن برای تسکین گلودرد و ورم لوزه و بندآوردن خونریزی از لثه مفید است.

 

بذر انگورفرنگی قرمز درختچه هایی پر بار و حدوداً پا کوتاه را به وجود می آورد.

 

میتوان از این گیاه در شهریور ماه قلمه های خشبی و نیمه خشبی تهیه نمود. قبل از کشت در خزانه بهتر است در هورمون ریشه زایی قرار گیرد و بعد در خزانه در محیطی مرطوب، روشن و به دور از نور مستقیم خورشید کشت نمود. بستر کشت نباید خشک شود.
خوابانیدن: این روش ارقامی از انگور سیاه فرنگی استفاده میشود که دانه های درشتی دارد.

 

بذر انگور فرنگی قرمز (ردکارنت) نیاز سرمایی دارد یعنی باید به مدت ۲ تا ۳ ماه در دمای ۵ درجه ( میتوانید داخل یخچال و نه فریزر ) نگه دارید و سپس اقدام به کاشت نمایید

توجه برای کاشت بذرهای گونه های خاص گیاهان حتما از خاک کوکوپیت استفاده کنید چون این خاک رطوبت را به خوبی در خود حفظ کرده و جوانه زنی بذر ها راحت تر صورت میگیرد حتماً تا قبل از جوانه زنی مکان کاشت را با مشما کاور کنید تا رطوبت بالا حفظ شود، بعداز اینکه جوانه ها مقداری بزرگتر شدند آنها را به خاکی با مواد مغذی مناسب همان گیاه انتقال بدهید چون خاک کوکوپیت مواد غذایی در خود ندارد .انگور فرنگی خاردار چینی

 

آموزش کاشت بذر های خاص کانال، همراه سفارش خریداران ارسال خواهد شد، همچنین در پیام رسان تلگرام در صورت تمایل در تمامی مراحل کاشت شما را راهنمایی خواهیم کرد.

 

 

بهترین شرایط آب و هوایی برای رشد انگور فرنگی، آب و هوای معتدل و مرطوب است اما نباید رطوبت زیاد باشد یا به عبارتی شرجی باشد زیرا باعث بیماری های قارچی مانند سفیدک میگردد.

همچنین باید توجه داشت که سرمای دیررس بهاره یک خطر جدی برای آن است که باردهی را به شدت کاهش می دهد  و به گیاه آسیب می زند.

از نظر خاک، میتواند در انواع خاکها رشد کند اما بهترین رشد آن در خاک غنی و حاصلخیز و با زهکش مناسب است.

 

  • عکس مشهد پارک ملت
  • انگور فرنگی در صنایع تبدیلی همانند کمپوت سازی و مربا سازی و به صورت خشک شده و به عنوان طعم دهنده استفاده ی زیادی دارد.

     

    برای سفارش بذر انگور فرنگی قرمز (ردکارنت) ابتدا تعداد موجود در بسته را انتخاب کنید و سپس افزودن به سبد خرید را بزنید.

    10 عددی, 50 عددی, 200 عددی, 1000 عددی


    امین – 1399-02-27

    سلام خسته نباشین ممنون از توضیحاتتون.لطفا بفرمایید این محصول در اب و هوای زنجان جواب میده؟


    glassgardenadmin – 1399-02-27

    سلام وقت بخیر
    تحمل سرمای شدید و یخبندان رو داره ولی تحمل دمای بالا رو نداره و ممکنه آفتاب تابستان به گیاه آسیب بزنه


    رضا – 1398-08-08

    انگور فرنگی خاردار چینی

    ممنون که قبلش هشدار دادید و فقط به فکر جیب خودتون نبودید :))

    ولی خب لطفا بفرمایید فاصله کاشت بذرا چقدر هست چندتا باید بگیرم حدودا؟ نیم متر مربع حدودا


    glassgardenadmin – 1398-08-08

    ابتدا یه بسته کوچیک تهیه کنید و تست کنید و ببینید نتیجه چطور میشه و کسب تجربه کنید اگر نتیجه موفق آمیز بود بسته های بزرگتر هم داخل سایت موجوده.
    هر بذر رو در یک لیوان کوچیک یکبار مصرف بکارید که انتهای هر کدوم سوراخ هست وقتی گیاهان رشد کرد و حداقل به اندازه ی ۱۰ سانتی رسید به گلدان بزرگتر منتقل کنید تا هنگامی که گیاه به بلوغ برسه بعد هر کدوم رو به فاصله ی حدوداً ۱ متر مربع در باغ انتقال بدید.


    رضا – 1398-08-06

    سلام. تو نیم متر مربع چند تا بذر بگیرم بهتره؟


    glassgardenadmin – 1398-08-06

    سلام
    سبز کردن بذر ردکارنت کمی مشکله و بستگی به شرایط کاشت مشخص نیست چه تعداد از بذر رو بتونید سبز کنید گاهی همگی سبز میشه و گاهی در شرایط نامناسب بخشی از بذرها سبز میشه، اگر تجربه قبلی کاشت این بذر رو ندارید ابتدا یک بسته کوچیک تهیه کنید


    رضا – 1398-07-29

    سلام . کارنت سیاه رو هم دارید؟


    glassgardenadmin – 1398-07-29

    سلام
    فعلاً موجود نیست (۲۹ مهر ۹۸)


    احمد – 1398-07-26

    سلام. این بذر برای کجاست؟ منظورم امرکا یا نروژ یا هلند؟


    glassgardenadmin – 1398-07-27

    سلام
    گونه ی مادری در حال حاضر (مهر ۹۸) red lake هست.


    مهدی. – 1398-06-22

    سلام…
    .این بذر را می توان در ماه شهریور کاشت؟
    .به طور کلی در اواخر تابستان کاشت اینگونه بذر ها در صورت تامین دمای مناسب جوانه زنی و رشد امکان پذیر می باشد؟


    glassgardenadmin – 1398-06-23

    سلام وقت بخیر
    وقتی دما به ۱۵ تا ۲۰ درجه برسه بهترین زمان برای کاشت هست، در هر فصلی با تامین این دما می تونید بذرهای سردسیری مثل ردکارنت رو کشت کنید


    احمد – 1398-06-01

    چرا ۱۰۰ تایی رو میزنم ناموجود میزنه؟؟!


    glassgardenadmin – 1398-06-01

    چون ناموجود هست


    احمد – 1398-05-27

    سلام این بذر رو دوباره موجود میکنید؟ تا یه ماه دیگه حدودا؟


    glassgardenadmin – 1398-05-27

    سلام
    موجود شد


    مهدی – 1398-04-27

    سلام
    این بذر را می توان در ماه شهریور کاشت؟
    به طور کلی در اواخر تابستان کاشت اینگونه بذر ها در صورت تامین دمای مناسب جوانه زنی و رشد امکان پذیر می باشد؟


    Oscar – 1398-04-22

    ممنون بابت سرعت در پاسگوییتون یعنی بذر های دیگه مثله بلو بری و رزبری و.. نیاز سرمادهی ندارند


    glassgardenadmin – 1398-04-22

    خواهش میکنم، تمامی بذرهای سردسیری سایت سرما دهی شده اند و آماده کاشت هستند البته ممکنه بذر در اثر دمای زیاد به حالت خفتگی بره به همین دلیل پیشنهاد میشه اگر تو این فصل قصد خرید دارید قبل از کاشت بذر رو به مدت ۳۰ روز سرما دهی کنید (داخل یخچال و دمای حدوداً ۵ درجه)


    Oscar – 1398-04-22

    یک سوال بذر ها خواب زدایی شدن یعنی دیگه نیاز به سرما ندارن


    glassgardenadmin – 1398-04-22

    سلام
    بله همینطوره یعنی آماده کاشت هستند


    صادق – 1398-01-18

    سلام،درخت انگور فرنگی رد کارنت نوع پاکوتاه و نوع‌ پا بلند هر کدوم سالانه چقدر بار میده؟


    glassgardenadmin – 1398-01-23

    سلام وقت بخیر
    در سال های اول رشد و در صورتی که نهال سایز متوسط داشته باشد ۲ تا حداکثر ۵ کیلو امکان برداشت هست، در سال های بعد این برداشت بیشتر میشه تا نهال به رشد کامل خودش ادامه بده


    صادق – 1398-01-13

    سلام،پس بجای خاک سیلت میتونم از پسماند(گل لای) کارخانه شن استفاده کنم؟


    glassgardenadmin – 1398-01-23

    سلام وقت بخیر
    برای کاشت بذر باید از خاک های استریل استفاده کنید ولی برای رشد گیاه بالغ می تونید این ترکیب رو به خاک اصلی اضافه کنید


    صادق – 1397-12-27

    سلام،انگور فرنگی‌ تو خاک های لومی رشد خوبتری داره خاک لوم هم از سه تا خاک تشگیل میشه شن،خاک رس،سیلت(همون گل‌ولای) سئولم اینه که میتونم بجای خاک سیلت از پسماند(کارخانه های شن‌،شن رو میشورن‌ یه خاکی ازش جا میمونه)کارخانه های شن استفاده کنم؟


    glassgardenadmin – 1398-01-02

    سلام. برای کاشت بذر نمیشه از این بستر استفاده کرد ولی برای رشد گیاه انگورفرنگی در صورتی که خاک آهکی نباشه قابل استفاده از هر بستری هست و مشکلی نیست، PH خاک نباید قلیایی باشه


    صادق – 1397-12-26

    سلام،نهال این درخت رو هم دارین؟


    glassgardenadmin – 1397-12-26

    سلام، بله موجوده تلگرام پیام بدید درخدمتتون هستیم


    صادق – 1397-12-24

    سلام،نهال درخت رد کارنت رو هم دارین؟
    کلا چند نوع‌ هست؟بهترین نوعش کدوم یکیه و تخمل سرمایی این درخت چقدره؟


    glassgardenadmin – 1398-01-02

    سلام. برای تهیه نهال تلگرام یا واتس آپ پیام بدید درخدمتیم


    Ehsan – 1397-09-23

    سلام و خسته نباشید
    من این بذر رو سفارش دادم، تو برگه همراهش نوشته شده ۳۰ روز تو یخچال باشه ولی اینجا نوشته ۲ تا ۳ ماه. ممنون میشم راهنمایی کنین.

    دوم اینکه آیا میشه بذر هارو تو یه ظرف دارویی چیزی (بدون اینکه تو خاک کاشتش) بذاریم تو یخچال بعد خواب زدایی بکاریم؟


    glassgardenadmin – 1397-09-23

    سلام وقت بخیر
    نیاز سرمایی بذرها رفع شده و آماده کاشت هستند فقط برای موفقیت بهتر تو کاشت به مدت یک هفته داخل یخچال قرار بدید و بعد بکارید.
    بذرها باید تو خاک کمی غنی و دارای کوکوپیت کاشته بشه تا رطوبت به طور دائمی و به اندازه در اختیار بذر قرار بگیره.
    کاشت بدون خاک بذر توصیه نمیشود.
    موفق باشید


    مجید – 1396-02-16

    با سلام نهال این انگور موجود است ؟


    glassgardenshop.com – 1396-02-16

    سلام وقت بخیر
    بله نهال بارده و غیر بارده انگور فرنگی (ردکارنت) موجوده .
    برای سفارش از طریق لینک بالای صفحه عضو کانال تلگرام گلس گاردن بشید و با ادمین کانال در ارتباط باشید.
    یا به صورت مستقیم با آیدی تلگرام @mahdilind در ارتباط باشید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    فروشگاه گلس گاردن آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده شما می باشد

    *** خرید بالای 150 هزار تومان شامل ارسال رایگان توسط پست می گردد ( به جز سفارشاتی که شامل خاک می باشد)*** رد کردن

    ثبت نام رایگان و آسان است!

    محققان دانشگاه ایالتی کامپیناس دریافتند که پوست و گوشت انگور فرنگی نسبت به بلوبری و ذغال اخته خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.

    محققان دانشگاه ایالتی کامپیناس دریافتند که پوست و گوشت انگور فرنگی نسبت به بلوبری و ذغال اخته خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد.

    به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان دریافتند که انگور فرنگی دارای ترکیبات شیمیایی خاصی است که در جلوگیری از استرس های اکسیداتیو مؤثر بوده و در نتیجه مانع از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. پوست انگور فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و رنگ‌های طبیعی است که برای استفاده در صنایع غذایی نیز مفید است.

    انگور فرنگی خاردار چینی

    این پژوهش در مجله “Institute of Food Technologists” منتشر شده است.

    گفتنی است، انگورفرنگیان، سرده‌ای از گیاهان گلدار دولپه‌یی شامل ۱۵۰ گونه است. این گیاه، بومی مناطق معتدل نیم‌کره شمالی و رشته‌ کوه آند است. انگورفرنگی‌ها درختچه‌یی و خاردار و دارای میوه‌های سته می‌باشند. انگورفرنگی با نام «خارتوت» یا «گالش‌انگور» نیز شناخته می‌شود.

    چهار گونه انگور فرنگی به فرم گیاه درختچه‌یی به نام‌های گالش‌انگور معمولی، انگورفرنگی تیره‌گل، انگورفرنگی شرقی و انگورفرنگی قرمز در ایران وجود دارد.


    انتهای پیام

    خواص انگور فرنگی خاردار

    – طبع آن سرد است.

    – به خاطر لعابی که دارد ملین می باشد.

    – مدر است.

    – در خوردن آن افراط نشود که مضر است.

    انگور فرنگی خاردار چینی

    – انگور فرنگی خاردار سرشار از ویتامین C ، B ، A و آهن و املاح معدنی است.

    – غوره انگور فرنگی بسیار ترش است.

    – خوردن انگور فرنگی نشاط آور است.

    – انگور فرنگی خاردار ضد اختناق کبد است و از جمع شدن خون در جگر جلوگیری می کند.

    – کسانی که مبتلا به بیماری رماتیسم هستند از انگور فرنگی استفاده کنند.

    – برای نقرس مفید است 10 صبح و 5 عصر میل شود.

    – مفید جهت امراض جلدی می باشد.

    – برای آب آوردن انساج مفید است.

    – کسانی که سنگ کلیه دارند انگور فرنگی بخورند و 5 گرم برگ آن را در یک لیتر آب جوش دم کرده سپس هر 3 ساعت یک لیوان میل کنند.

    – برای دفع اسید اوریک از دم کردة برگ درخت آن به مدت هفت روز استفاده کنند. (5 گرم در 100 گرم آب دم کرده و ناشتا بنوشند).

    – برای سوختگی های سطحی و سرمازدگی له کردة انگور را به صورت ضماد روی زخم ها بگذارید.

    – دم کردة برگ های آن قبل از غذا یک فنجان به مدت 14 روز میل شود لاغرکننده می باشد.

    منبع :

    انگور فرنگی خاردار چینی
    انگور فرنگی خاردار چینی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *