انواع دسر و پیش غذا برای تولد

دوره مقدماتی php
انواع دسر و پیش غذا برای تولد
انواع دسر و پیش غذا برای تولد

کیکانه

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سفارش کیک آسان‌تر، گفتگو با کارشناسان کیکانه پیش از سفارش، طرح سوالات و تقاضای راهنمایی، ثبت سفارش مدل‌های کیکی که در سایت موجود نیست. همه این موارد را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی کیکانه مطرح کنید. کارشناسان، از ساعت 9 تا 24 پاسخگوی شما هستند.

یکی از مشغله‌های بسیار مهم پدر و مادران، برگزاری جشن تولد سالیانه برای کودکانشان است. در مورد این روز شاید والدین هم به اندازه بچه‌هایشان هیجان زده و مضطرب باشند. شما به عنوان والدین یک کودک، برای طراحی و سامان دادن جشن تولد برنامه‌ریزی می‌کنید. اما یک واقعیت باقی می‌ماند. اینکه جشن تولد برای فرزند شما مهم است. شما باید پیش از هر چیز به ساماندهی یک جشن تولد سرگرم‌کننده و جالب برای کودکتان بیندیشید.

وقتی جشن تولد برای کودک را طراحی می‌کنید، لازم است که از جالب و هیجان‌انگیز بودن آن برای بچه‌ها مطمئن شوید. در کنار بازی‌های تولد، سفارش کیک تولد، تم و تزیین تولد، مورد دیگری که جشن تولد را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند، غذاها و خوراکی های دوست داشتنی است که باید برای بچه‌ها سرو کنید. در این مطلب یک لیست از غذاهای جشن تولد ارائه می‌کنیم. اگر در آینده نزدیک برنامه برگزاری جشن تولد دارید و انتخاب یک تم، یا اجرای ساده و خانگی یک تم هم جزو دغدغه‌های شماست، حتما سری به مجموعه مقالات کیکانه پیرامون تم جشن تولد بزنید. در این مقالات به صورت جامع به تم تولد پرداخته‌ایم. به شکلی که ایده‌های مختلف تم را بر اساس رده سنی کودکان، دختر یا پسر بودن آنها یا … ارائه کرده‌ایم.‌انواع دسر و پیش غذا برای تولد

همچنین اگر قصد دارید، سفارش کیک را به صورت اینترنتی انجام دهید، حتما به فروشگاه اینترنتی کیکانه و به خصوص ویترین مربوط به کیک تولد کودکان، سری بزنید.

دوره مقدماتی php

تصمیم‌گیری در مورد منوی غذای جشن تولد، مثل راه رفتن روی لبه تیغ است! از طرفی دوست دارید غذایی درست کنید که برای بچه‌ها سالم باشد. و از طرفی نیاز دارید که خوراکی‌هایی که سرو می‌کنید برای آنها جذاب و خوشمزه باشند. پیشتر مطلبی در کیکانه منتشر کردیم که شما را با بایدها و نبایدهای خوراکی‌های جشن تولد برای کودکان آشنا می‌کرد.

 

بسته به سن بچه‌های حاضر در جشن، زمان و مکان برگزاری جشن تولد، و تعداد کل مهمانان حاضر در میهمانی، فهرست خوراکی‌های جشن باید طراحی شود. با در نظر گرفتن تمام این عوامل، در ادامه لیستی از محبوب‌ترین غذاهای جشن تولد کودکان ارائه خواهد شد.

منظور کودکان بین 1 تا 3 سال است. اگر می‌خواهید برای این رده سنی کودکان، جشن تولد برگزار کنید کار سختی را انتخاب کرده‌اید. چرا که معمولا عمده دغدغه مادران این کودکان همین غذا دادن به آنهاست. وقتی که در حال سامان‌دهی یک تولد برای این بچه‌ها هستید، مجبورید خواست مادران آنها را برای اینکه در تولد چه غذایی بخورند در نظر بگیرید و فهرست خوراکی‌ها را بر اساس آن تدارک ببینید. چند مورد غذای مناسب که می‌توانید برای این کودکان خردسال تهیه کنید به شرح زیر است:

یک ترکیب کامل از خوشمزگی و سلامتی. ترکیبی از تخم‌مرغ، کرم (انواع خامه)، میوه‌ها و نان تست. بچه‌ها عاشق این ترکیب هستند. مطمئن شوید که نان‌های توست را در اندازه‌های کوچک آماده کرده‌اید. می‌توانید یک نان توست با اندازه معمول را به 4 قسمت تقسیم کنید. خردسالان اشتهای محدودی دارند و از آنجا که احتمالا شما قصد دارید غذاهای دیگری را هم سرو کنید، قطعات توست فرانسوی را کوچک در نظر بگیرید.

 

وقتی که بچه‌ها از خوردن این پنکیک لذت می‌برند مادرانشان هم راضی خواهند بود. چرا که این پنکیک از بلغور جو ساخت شده است. این خوراکی‌ هم یک غذای سالم و خوشمزه برای بچه‌هاست. مطمئن شوید که می‌توانید این پنکیک را خوشمزه درست کنید. اگر «پنکیک جو دوسر» یا «پنکیک یولاف» را جستجو کنید، طرز تهیه آن را خواهید یافت.

دمپخت برنج و گوجه، یا عدس یا ماش یا … یک غذای محبوب در بین ما ایرانی‌ها است. یکی از مشکلات خردسالان این است که خیلی از آنها با کمک والدینشان غذا می‌خورند. یک مزیت دمپخت این است که بچه‌ها را سر سفره می‌نشانید تا خودشان با قاشق غذا بخورند. چیزی که معمولا از پسش برمی‌آیند. به این صورت شما نگرانی غذا دادن به بچه‌ها را نخواهید داشت.

سعی کنید از گیاهانی چون نخود فرنگی، جعفری یا … در دمپخت استفاده کنید تا غذایتان رنگارنگ‌تر، جذاب‌تر و سالم‌تر شود.

یکی از خوراکی‌هایی که بچه‌ها خودشان آن را می‌خورند. بچه‌ها هرچقدر هم که بدغذا باشند و اشتیاقی به صرف غذا نداشته باشند، به چیپس نه نمی‌گویند. با سرو این خوراکی محبوب در جشن تولد، خیال همه مادران را راحت می‌کنید. چرا که آن‌ها هم می‌دانند که اگر کودکشان هیچ چیز دیگری نخورد، از خیر خوردن چیپس نمی‌گذرد!

اسموتی نوعی نوشیدنی پرخاصیت است که معمولا از مخلوط انواع میوه تهیه می‌گردد. برای تهیه آن باید از مخلوط کن استفاده کنید و انواع میوه‌ها و سبزیجات را با دیگر مواد مثل آب، یخ یا شیر مخلوط نمایید. شیر یک وعده غذایی مهم برای خردسالان است و با سرو اسموتی میوه‌های تازه، کاری می‌کنید که بچه‌ها وعده میوه و شیر روزانه‌شان را مصرف کنند.

اگر علاوه بر این ترکیبات، از خامه و بستنی هم استفاده کنید، شما عملا قلب بچه‌ها را هم به دست آورده‌اید. تهیه اسموتی برای جشن تولد بچه‌ها را فراموش نکنید. چرا که طرز تهیه ساده‌ای دارند، مغذی و خوشمزه هستند و مواد اولیه دم دستی هم دارند.

بچه‌ها وقتی در این رده سنی قرار می‌گیرند، گرایش زیادی به «هله‌هوله» یا به قول خارجی‌ها junk food دارند. منظور خوراکی‌هایی است که ارزش غذایی بسیار پایینی دارند. به همین خاطر این بچه‌ها معمولا با والدینشان بر سر خوراکی‌ها مناقشه دائمی دارند و احتمالا توصیه‌های غذایی پدر و مادرشان را نادیده می‌گیرند. بنابراین برای طراحی فهرست غذاها و خوراکی‌های تولد برای این بچه‌ها، باید نیازهای خاصشان را در نظر بگیرید.

البته هات‌داگ‌ها برای همه افراد در همه سنین یک غذای محبوب است. هات‌داگ یک غذای عالی و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست، صرف نظر از اینکه زمان و مکان مهمانی چه باشد. هات‌داگ‌ها و کوکتل‎‌ها، سریع، خوشمزه و دارای اندازه مناسب برای بچه‌ها هستند. با این حال بهتر است از اینکه مینی‌هات‌داگ‌ها را در اندازه‌ نصف اندازه معمول سرو می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. چرا که قرار نیست بچه‌ها با این غذا سیر شوند.

به این ترتیب هم تهیه این خوراکی به صرفه خواهد بود و هم با توجه به مضرات احتمالی که دارد، در مصرف آن زیاده‌روی نمی‌شود. بسته به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید از سس خردل یا گوجه، پیاز خرد شده، ترشی، سالاد کلم، پنیر، فلفل و غیره استفاده کنید.

یک غذای محبوب که ریشه انگلیسی دارد. اغلب کودکان هم که عاشق ماکارونی هستند، در نتیجه این غذا را دوست خواهند داشت. اگر از ماکارونی گندم و پنیر کم‌چرب استفاده کنید، این غذا به یک خوراکی کاملا سالم برای بچه‌ها تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه این غذا متعلق به بچه‌هاست دغدغه حساب کردن کالری آن را نداشته باشید. اصلا از این غذا به میزان زیاد تهیه کنید تا کفاف کودکان دعوت شده به جشن تولد را بدهد. برای پیدا کردن طرز تهیه این غذای سالم و راحت می‌توانید یکی از اسم‌های گفته شده و یا «مک اند چیز» را جستجو کنید.

یک غذای خوشمزه و جالب دیگر که گزینه خوبی به عنون عصرانه جشن تولد کودک شما خواهد بود. این مواد در یک رول کوچک پیچیده می‌شوند و بچه‌ها به راحتی می‌توانند یکی از آن‌ها را برداشته و در دهانشان بگذارند تا از طعم فوق‌العاده‌اش لذت ببرند. طعم عالی و سادگی در مصرف، دو ویژگی این غذا است.

پف فیل خوراکی محبوب کودکان است. می‌توانید به جای این‌که آنها را به صورت عادی و فقط با نمک درست کنید، سعی کنید پف فیل طعم‌دار درست کنید. اینکه برای بچه‌ها این امکان را به وجود بیاورید که طعم‌های مختلف پف فیل را در جشن تولد بچشند، آنها را حسابی هیجان زده می‌کند. روش ساده پخت حجم زیاد پف فیل و نیز کم‌هزینه بودن آن، دو مزیت مهم برای انتخاب آن به عنوان خوراکی جشن تولد خواهد بود.

با وجود همه علایق مشترکی که بچه‌ها در این سن و سال دارند، پیتزا مشترک‌ترین غذای محبوب آن‌هاست. وعده خوردن پیتزا به بچه‌ها شوق عجیبی در آن‌ها ایجاد می‌کند. بنابراین اگر هرگز در فکرش نبودید، این‌بار به صورت جدی‌تری به سرو پیتزا در جشن تولد کودکتان بیندیشید. به خصوص اگر خودتان پیتزا را درست کنید، همه چیز آن در کنترل خودتان است. از اندازه آن گرفته تا ترکیب مواد آن.

می‌توانید از سبزیجات برای مغذی کردن پیتزا استفاده کنید. همچنین آن را در اندازه‌های کوچک درست کنید، یا بعد از پخت به اندازه‌های کوچک برش بزنید. به این صورت بچه‌ها برای خوردن دیگر خوراکی‌ها نیز اشتها خواهند داشت. همچنین پخت آن خیلی هم پرهزینه نمی‌شود. توجه داشته باشید که پیتزا برای نوجوانان و جوانان هم یک غذای محبوب و خاص است. یک ایده جالب در مورد سرو پیتزا در جشن تولد این است که آن را علاوه بر خوراکی، به سرگرمی جشن تولد نیز تبدیل کنید. می‌توانید یک جایگاه در آشپزخانه برای درست کردن پیتزا فراهم کنید. انواع مواد اولیه برای پخت پیتزاهای گوناگون را نیز آماده کنید. بچه‌ها می‌توانند با کمک شما پیتزای مخصوص خودشان را با استفاده از مواد مد نظرشان درست کنند. به خصوص برای نوجوانان (رده سنی که در قسمت بعد بررسی خواهد شد) این ایده، یک سرگرمی هیجان‌انگیز و جالب خواهد بود.

فهرست غذای تولد – پیتزا برای جشن تولد – پیتزا یک نفره – پاپ پیتزا

حیف بود که از سرو پیتزا در جشن تولد سخن بگوییم و از پیتزا پاپ نامی نبریم. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید پیتزاهای کوچکی هستند که مثل آب‌نبات چوبی، به یک چوب بلند (مثل سیخ چوبی) متصل می‌شوند. اگر دوست دارید یک خوراکی تک نفره برای هر یک از بچه‌ها آماده کنید، پیتزاپاپ‌ها گزینه پرطرفداری هستند. کافی است ابتدا سیخ چوبی را در خمیر پیتزا (دست‌ساز یا آماده) فرو کنید و سپس مواد مورد نظرتان را روی خمیر پر کنید. سپس خمیر را همراه با چوب آن درون فر بگذارید تا پیتزا پخته شود. این پیتزای خوشمزه می‌تواند غذای مناسب و راحتی برای تولد بچه‌ها باشد.

 

انواع دسر و پیش غذا برای تولد

در این سنین، بچه‌ها واقعا نسبت به ظاهر خودشان حساس هستند. مثلا دوست دارند لباس‌های مطابق مد روز بپوشند و یا غذاهای سالم مصرف کنند. بنابراین غذاهای جشن تولد این بچه‌ها باید بیش از هر چیز سالم باشد و در عین حال ذائقه و علاقه آن‌ها نسبت به هله‌هوله را ارضا کند.

ساندویچ‌ها غذاهای خوشمزه و سالمی برای جشن تولد بچه‌ها هستند. از آنجاییکه درست کردن و سرو کردنشان نسبت به بقیه غذاها راحت‌تر است جزء غذاهای مناسب و راحت برای جشن تولد محسوب می‌شوند. ضمن این‌که مشابه ایده پیتزاها، می‌توانید برای ساندویچ‌ها هم شرایطی پیاده کرد که جنبه سرگرمی برای جشن تولد دارد. می‌توان یک جایگاه مخصوص برای درست کردن ساندویچ درست کرد تا بچه‌ها نان، سس و مواد پر کردنی مورد علاقه خودشان را انتخاب کرده و ساندویچ درست کنند. بچه‌های نوجوان به این مشارکت در پخت و پز و مصرف یک ساندویچ سفارشی‌ساز شده علاقه‌مند هستند.

توجه کنید که دست شما در انتخاب مواد کاملا باز است. به همین خاطر است که می‌توانید بر اساس بودجه‌تان انتخاب مواد را انجام دهید تا این غذا را به یک غذای ارزان قیمت برای جشن تولد کودکتان تبدیل کنید. یک توصیه خاص برای شما تهیه کردن ساندویچ الویه است. سالاد الویه مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود یک گزینه خوب برای شام، ناهار یا میان وعده جشن تولد بچه‌ها باشد. این غذا علاوه بر اینکه نسبتا کم‌هزینه است، خوشمزه و سالم هم هست. ضمن اینکه می‌توانید آن را در روز قبل از تولد تهیه کنید و در یک ظرف در دار در یخچال قرار دهید. به این ترتیب کمی از مشغله روز تولد برای شما کاسته خواهد شد.

میوه و سبزیجات کبابی هنوز هم جزو گزینه‌های مناسب برای جشن تولد نوجوانان شناخته می‌شوند. در واقع ایده میوه‌ها و سبزیجات کبابی یکی از موارد رایج در میهمانی‌ها برای بزرگترها است و در نتیجه برای بچه‌ها هم دوست داشتنی باقی مانده است. مسلما چیزی که خود بچه‌ها دوستش داشته باشند منجر به بهتر شدن مهمانی می‌شود. به خصوص اگر صحبت از این خوراکی سالم و مفید باشد.

چیپس یکی از خوراکی‌هایی است که نوجوانان هم عاشقش هستند (مثل همه افراد در همه سن‌ها!). اگرچه خوراکی چندان سالمی نیست، اما می‌توانید با استفاده از موادی چون ماست موسیر آن را به یک خوراکی کامل برای جشن تولد بچه‌ها تبدیل کنید.

امروزه نوشیدنی‌های گازدار به بزرگترین خطر برای سلامتی نوجوانان تبدیل شده‌اند. اگرچه خود آن‌ها هم می‌دانند که باید از مصرف این نوشیدنی‌ها اجتناب کنند، اما فقدان گزینه‌های مناسب باعث می‌شود که دست از مصرف نوشابه‌ها برندارند. با ارائه آبمیوه‌های تازه و خوشمزه در مهمانی به نوجوانان دعوت شده کمک کنید که نوشیدنی‌های سالم‌تر بخورند.

 

همیشه در لیست غذای مهمانی‌های ما ایرانی‌ها، غذاهای کبابی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. جوجه‌کباب را می‌توانید به عنوان نهار یا شام تولد سرو کنید. جوجه یکی از خوراکی‌های این لیست است که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل روی آن حساب باز کنید. البته الزامی به استفاده از سیخ چوبی وجود ندارد. این نوع جوجه از نظر طرز پخت، انتعطاف پذیری بالایی دارد و این امکان وجود دارد که آن را روی آتش، در فر یا حتی ماهیتابه پخت. همچنین در صورتی که تمایل دارید، وزن پایینی برای سیخ در نظر بگیرید تا نه به عنوان یک وعده کامل، بلکه به عنوان یکی از میان‌وعده‌ها و خوراکی‌های تولد سرو شود.

 

بدون توجه به رده سنی میهمانان دعوت شده به جشن، چند خوراکی وجود دارد که بهتر است در جشن تولدها سرو شود.

جشن تولد بدون شکلات، یک چیزی کم دارد. سعی کنید حداقل از یکی از انواع خوراکی‌های شکلاتی استفاده کنید. کیک شکلاتی، فاج شکلاتی، بستنی شکلاتی و بسیاری از دیگر دسرهای شکلاتی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید. از شکلات نه تنها برای تزیین خوراکی‌های جشن تولد بلکه برای تشویق کودکان به خوردن خوراکی‌های سالم مثل میوه‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

بچه‌ها عاشق کاپ‌کیک هستند. رویه زیبای کاپ‌کیک‌ها یا شکل‌ها و فرم‌های مختلف و زیبای آن‌ها، باعث می‌شود آن‌ها را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام لیست خوراکی‌های جشن تولد کودکان معرفی کنیم. کاپ‌کیک‌ها این قابلیت را دارند که شما آن‌ها را برای تزیین جشن تولد نیز به کار ببرید. چرا که می‌توانید آن‌ها را در شکل‌ها و رنگ‌هایی انتخاب کنید (یا درست کنید) که منطبق بر تم تولد کودک باشد.

گرچه کاپ‌کیک‌ها را هم باید جزوی از همین کیک‌ها بر شمرد ولی تصمیم گرفتیم که این نوع کیک‌ها را به صورت مجزا بررسی کنیم. چرا که منظورمان کیک‌های ساده و بدون خامه و تزیین است. نمونه بارز این کیک‌ها در ایران کیک یزدی است که هنوز یک خوراکی خوشمزه برای کودکان به حساب می‌آید.

 

ژله یک دسر خوشمزه، ساده، ارزان و در عین حال حرفه‌ای است. همانطور که می‌دانید نزد بچه‌ها هم محبوبیت بالایی دارد. با این وجود محبوبیت این دسر محدود به رده سنی خاصی نمی‌شود. همچنین بسیار ساده درست می‌شود و در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. به همین دلیل برای جشن تولد، خوراکی مناسبی به حساب می‌آید.

در کنار همه اینها، روی تزیین ژله‌ها خلاقیت زیادی می‌توان اجرا کرد. درست کردن ژله برای جشن تولد می‌تواند بسیار ساده (در حد یک آماده‌سازی یک دقیقه‌ای) و یا بسیار حرفه‌ای باشد. تا جایی که کلاس‌های تخصصی ژله‌آرایی در مراکز مختلف برگزار می‌شود. سعی کنید کمی خلاقیت به کار خود اضافه کنید. مثلا تکه‌های میوه را در ژله اضافه کنید، تا خوراکی به مراتب خوشمزه‌تر، خوش آب و رنگ‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

 

تنها خوراکی ضروری جشن تولد است. به هیچ یک از عواملی که در ابتدای مقاله عنوان کردیم هم وابسته نیست. کیک تولد، جشن تولدها را از دیگر جشن‌ها متمایز می‌کند. توضیح بیشتری در این مورد نمی‌دهیم. بین تمامی خوراکی‌ها و غذاهایی که برای جشن تولد معرفی کردیم، تنها خوراکی ضروری برای جشن کیک تولد است.

دست شما در سفارش کیک تولد کاملا باز است. شاید دوست داشته باشید طعم کیک را برای انتخاب در اولویت قرار دهید. پیش از این محبوب‌ترین طعم‌های کیک تولد برای بچه‌ها را در مطلبی به شما معرفی کرده‌ایم. شاید هم دوست داشته باشید ظاهر کیک و مطابقت آن با تم تولد را در انتخاب تاثیر دهید. قبل از سفارش کیک تولد، می‌توانید راهنمای خرید کیک تولد را مطالعه و سپس برای مشاهده و خرید مدل‌های متنوع کیک تولد پسرانه و کیک تولد دخترانه، به فروشگاه اینترنتی کیکانه مراجعه کنید.

البته راه دیگر این است که خودتان دست به کار شوید و یک کیک تولد ساده درست کنید. حتی اگر کاملا مبتدی هستید، شرکت در دوره رایگان مبانی پخت کیک، که در وب‌سایت کیکانه ارائه شده است، شما را گام به گام جلو می‌برد تا جایی که به راحتی یک کیک لایه‌ای معمولی را درست کنید.

در نگاه اول شاید به نظر برسد که کودکان اهمیت زیادی برای خوراکی‌های تولد قائل نیستند. به خصوص اینکه بسیاری از کودکان به قول معروف بدغذا هستند و ممکن است خیال کنید در یک جشن تولد به فکر هر چیزی هستند جز خوردن خوراکی‌ها و غذاهایی که برای آنها ترتیب داده‌اید. اما در واقع هیچ چیز به اندازه خوردن خوراکی‌هایی که دوست دارند برای این بچه‌ها دلچسب نیست. شما می‌توانید با پیروی از لیست بالا و انتخاب برخی از آنها، به اضافه ایده‌های خاص خودتان، فهرستی برای خوراکی‌ها و غذاهای جشن تولد فرزندتان تهیه کنید که یک احساس دلپذیر از این تولد در ذهن همه دوستان او نقش ببندد.

شاید یک دغدغه دیگر نیز برای شما مهم باشد. آن هم کم هزینه شدن خوراکی‌های جشن تولد. در یک مقاله مجزا مجموعه‌ای از راهکارها و ترفندها برای ارزان شدن جشن تولد را به شما معرفی کردیم. در اینجا هم قصد داریم چند غذا و خوراکی ارزان قیمت برای جشن تولد به شما معرفی کنیم. حتما دقت کردید که برخی از خوراکی‌هایی که معرفی شد به رنگ سبز بودند. این خوراکی‌ها در واقع در لیست سبز قرار می‌گیرند و آنها را جزو خوراکی‌های ارزان قیمت به حساب آورده‌ایم. در ادامه چند غذا یا خوراکی دیگر کم هزینه معرفی می‌کنیم که افزون بر موارد بالا می‌توانند خواست شما برای ارزان تمام شدن جشن تولد را برطرف سازند:

حتی اگر روز تولد فرزندتان در ایام سرد سال باشد، باز هم خوردن بستنی در گرمای دلنشین خانه، لطف خود را دارد. سعی کنید بستنی را به صورت کیلویی و یا در بسته‌بندی‌های بزرگ بخرید تا به صرفه‌تر شود. همچنین می‌توانید از میوه‌هایی چون توت، هلو یا آناناس برای تزیین استفاده کنید تا خوراکی سالم‌تری را ارائه نمایید.

کوکی‌ها حاوی مواد اولیه ساده و ارزانی هستند. به همین خاطر است که شما خوراکی دیگری پیدا نمی‌کنید که در عین جذاب بودن برای کودکان، اینقدر ارزان باشد. نکته مهم دیگر این است که به راحتی ‌می‌توان در خانه آنها را پخت. اگر از قالب‌های مختلف استفاده کنید و اشکال بامزه‌ای را با آنها درست کنید، جذابیتشان برای کودکان چند برابر خواهد شد.

یکی دیگر از غذاهایی که بچه‌ها شباهت زیادی در علاقه به آن دارند. معمولا ذائقه بچه‌ها با ماکارونی سازگار است. در حالی که ماکارونی یک غذای کم هزینه و ارزان است. بنابراین در تدارک این غذا برای مهمانی شک نکنید. حتی اگر قرار نیست یک وعده غذایی کامل در جشن تولد سرو کنید و یا با توجه به تعدد خوراکی‌هایی که در نظر گرفته‌اید جایی برای یک وعده غذایی کامل وجود ندارد. اما اگر برنامه‌تان این است که یک شام یا ناهار نیز برای مهمانان تهیه کنید، ماکارونی را در اولویت قرار دهید.

این شکلات‌های خوشمزه و لذیذ یک خوراکی عالی و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست. خصوصاً اگر شما زمان زیادی نداشته باشید و بخواهید خوراکی‌ها و دسرهای شیرین و خوشمزه مختلفی را برای جشن تولد کودکتان سرو کنید این می‌تواند ایده خوبی برای شما باشد.

این بستنی یخی‌های رنگارنگ یک دسر ایده آل برای جشن تولدهای تابستانی هستند؛ که به‌راحتی می‌توانید خودتان در منزل درست کنید. این بستنی‌های خوشمزه را می‌شود با انواع میوه‌ها و مقدار کمی شکر درست کرد؛ از این‌رو برای سلامت کودکان ضرری ندارد. علاوه بر این از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه‌ تر است.

معمولاً اکثر خانواده‌ها جشن تولد کودکان خود را در بعد از ظهر برگزار می‌کنند تا مشکلی برای حضور دوستان هم سن و سال فرزندشان در جشن تولد وجود نداشته باشد. برای جشن تولد‌هایی که در این زمان برگزار می‌شود نیازی به سرو غذا نیست اما اگر می‌خواهید در کنار خوراکی‌های در نظر گرفته شده یک یا چند نوع میان وعده نیز در پایان جشن سرو کنید بهتر است به سراغ غذاهای ساده و راحت که مناسب برای جشن تولد بچه‌ها نیز هستند بروید. علاوه بر موارد نام برده شده در بالا غذاهای مناسب و راحت دیگری برای تولد نیز وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه و البته ساده و راحت برای تولد کودک خود هستید فینگر فیش می‌تواند ایده خوبی برایتان باشد. چه بچه‌ها غذاهای دریایی و ماهی دوست داشته باشند و چه از آن متنفر باشند با این روش طبخ ماهی مطمئناً از آن استقبال می‌کنند و از خوردنش لذت می‌برند.

فینگرفود مرغ نیز یکی دیگر از غذاهای خوشمزه، سالم و مناسب برای جشن تولد بچه‌هاست که به‌سادگی و با کم‌ترین زمان می‌توانید آن را آماده کنید.

گل کلم سرشار از ویتامین c است بنابراین یک غذای عالی و سالم به‌عنوان عصرانه جشن تولد بچه‌هاست. اگر طرز تهیه آن را نمی‌دانید به‌راحتی با یک سرچ در اینترنت می‌توانید دستور‌العملش را بیابید.

اسنک یکی از ساده‌ترین،خوشمزه‌ترین و همچنین پرتنوع‌ترین غذاها و میان وعده‌هایی است که می‌توانید برای انواع دورهمی‌ها و جشن‌ها آن را تهیه کنید و مطمئناً مورد علاقه همه بچه‌ها نیز هست؛ بنابراین انتخاب مناسبی برای جشن تولد بچه‌ها محسوب می‌شود.

سمبوسه از خوراکی‌های معروف جنوب ایران است که با وجود سادگی طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. البته سمبوسه کم‌تر در منازل پخته می‌شود و بیش‌تر در دکه‌های خیابانی و فلافل فروشی‌ها به فروش می‌رسد. اما اگر بخواهید هزینه کم‌تری صرف کنید می‌توانید خودتان این میان وعده خوش‌مزه را به راحتی در منزل درست کنید.

منبع: birthdayinspire

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده همه محصولات

سوالات متداول

دعوت به همکاری

ثبت نام

فروشنده کیکانه شوید

درباره ما

تماس با ما

شماره‌های تماس: ۰۹۰۳۴۷۷۵۶۰۸ – ۹۱۰۰۱۱۹۵

آدرس ایمیل: admininfo@cakaneh.ir

آدرس دفتر: اصفهان، خیابان چمران، خیابان آل یاسین، کوچه آرژانتین، مجتمع حریر

حتما شما هم دوست دارید در جشن تولد خود یا عزیزانتان بهترین نوع غذا ها ، پذیرایی و تزیینات و تم تولد را فراهم کنید ، ما قصد داریم در این نوشته ۵۰ مدل غذای تولد به صورت فینگر فود و یا تزیینات زیبا و چشم نواز دیگر تقدیم حضور شما کنیم با ما برای گرفتن ایده های خوب همراه باشید.

برای انتخاب غذای تولد گزینه های زیادی وجود دارد اما رعایت چند نکته شما را در انتخاب بهتر غذا برا جشن تولد یاری خواهد کرد :

غذاهایی انتخاب کنید که خوردن و پذیرایی کردن با آنها ساده باشد . با کوچک و کوچکتر شدن خانه ها و آپارتمان ها امکان انداختن سفره های عریض و طویل برای مهمان های زیاد نیست و برای جشن هایی مثل سالگرد ازدواج یا جشن تولد مجبوریم به سمت غذا های لقمه ای ، یا همان فینگر فود ها برویم . بنابراین در انتخاب غذا برای تولد به این نکته دقت کنید که قرار نیست سفره و یک عالمه بشقاب و قاشق و چنگال و دیس در دسترس داشته باشید .

غذاهایی انتخاب کنید که اگر سرد شدند باز هم خوشمزه باشند :  غذا هایی مثل سالاد الویه ، سالاد ماکارونی ، کشت بادمجان ، انواع لقمه های سرد با استفاده از کالباس و … غذاهایی هستند که حتی با گذشت یکی دو ساعت و سرد شدن قابل خوردن و خوشمزه هستند ، اما ممکن است بعضی غذها طوری باشد که سردش خیلی تعریفی نباشد و به خاطر ماسیدن روغن و سفت شدن از دهن بیافتد .انواع دسر و پیش غذا برای تولد

غذا های همه پسند انتخاب کنید ، البته درست است که هر غذایی درست کنید ممکن است یک عده دوست نداشته باشند ولی بعضی غذا ها هستند که مورد توجه و پسند اکثر آدم ها هستند اکثر فست فود ها از این جمله اند و متاسفانه یا خوشبختانه میل و ذائقه همه را راضی میکند .

خوش رو لعاب باشد ، غذاهایی انتخاب کنید که از نظر شکل ظاهری و رنگ و لعابشان اشتنها برانگیز باشند ، حتما خودتان میدانید که ظاهر و تزیین غذا گاهی حتی از طعم و خاصیت آن با اهمیت تر است ، بهتر است اگر میخواهید چند نوع غذا درست کنید از غذهایی با چند رنگ بندی مختلف درست کنید که با کمی تزیین و کنار هم قرار دادن آنها میز شما مثل یک تابلو نقاشی زیبا و جذاب باشد .

قرار نیست یک جشن تولد کل حقوق و پس انداز شما را نابود کند کمی سلیقه به خرج دهید و هنر کدبانوگری خود را نشان بدهید ، اینطوری حتما میتوانید با ساده ترین مواد اولیه زیبا ترین و متنوع ترین غذاها برای جشن تولد را آماده کنید . با دیدن عکس های این نوشته ایده های خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

حلیم بادمجان برای تولد ، کشت بادمجان برای تولد ، تزیین کشک بادمجان برای تولد ، تزیین حلیم بادمجان تولد

لازانیا برای تولد ، لازانیا برای جشن تولد ، تزیین لازانیا برای جشن تولد

فینگر فود سالاد ماکارانی ، سالاد ماکارونی برای جشن تولد ، تزیین سالاد ماکارونی برای جشن تولد

تزیین میز تولد ، تزیین میز غذا جشن تولد ، تزیین غذاهای تولد ، غذاهای مناسب برای جشن تولد با تزیین

تزیین کشت بادمجان برای تولد ، تزیین کشت بادمجان در ظرف های یک بار مصرف تولد ، تزیین الویه برای تولد ، الویه برای جشن تولد

چطور میز غذاهای جشن تولد را تزیین کنیم ، تزیین غذاهای میز تولد ، تزیین فینگر فود برای جشن تولد

لازانیا برای جشن تولد ، فینگر فود ته چین برای جشن تولد ، ژله برای جشن تولد ، تزیین فینگر فود ها برای جشن تولد

پیراشکی برای جشن تولد ، اسنک برای جشن تولد ، فینگر فود با نان تست برای جشن تولد ، غذای جشن تولد با نان تست ، سمبوسه برای جشن تولد

رول کالباس برای جشن تولد ، رولت مرغ برای تولد ، تزیین غذاهای جشن تولد ، تزیین میز غذا در جشن تولد ، ساندویچ های کوچک برای جشن تولد

سیخ میوه برای جشن تولد ، سیخ میوه (توت فرنگی ، کیوی، انگور ، هول ، سیب و آناناس ) برای تولد ، تزیین میوه جشن تولد به شکل دسته گل

فینگر فود ایرانی برای تولد ، ته چین و بروستد برای مهمان های زیاد جشن تولد ، تزیین ته چین های کوچک لقمه ای برای شب تولد

سالاد میوه برای جشن تولد ، سالاد میوه تولد ، تزیین میوه لیوانی برای تولد ، تزیین میوه برای میز تولد

ژله تک نفره برای تولد ، تزیین ژله لیوانی برای تولد ، ژله جشن تولد

ایده های قشنگی بود ممنونم

ما هم ممنونیم از لطف شما

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

آموزش آشپزی ایران کوک: پيش غذا براي مهماني،پيش غذا هاي فانتزي،پيش غذا،پيش غذا با نان تست،پيش غذاهاي مجلسي،پيش غذا ساده،پيش غذا با سيب زميني،پيش غذاي ايتاليايي،پيش غذاهای ایرانی farsi،پيش غذاي فانتزي،پیش غذای سرد،پیش غذای مجلسی،پیش غذای ساده،پیش غذا برای مهمانی،پیش غذای ایرانی ساده،پیش غذاهای فانتزی،پیش غذاهای ایرانی،پیش غذا سرد،پیش غذا به انگلیسی،پیش غذا برای مهمانی شام،پیش غذا با بادمجان،پیش غذا با اسفناج،پیش غذا با نان تست،پیش غذای فانتزی،پیش غذا ساده،پیش غذا با سیب زمینی،پیش غذاهای مجلسی،پیش غذا با آووکادو،پیش غذای ساده و خوشمزه،پیش غذا با خمیر هزارلا

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغریانواع دسر و پیش غذا برای تولد

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

 

برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده، در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود،

شیر را درون ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا حل شود،

انواع دسر و پیش غذا برای تولد

خامه و عسل را داخل ظرف پیرکس بریزید، روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید به دمای جوشیدن می خواهد برسد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را درون ظرف خامه بریزید، مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه نجوشد. لیوان هایی که برای دسر آماده کرده اید را در کاپ کیک و یا در ظرفی به طور کج قرار دهید، تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تا بسته شود، لیوان ها را از یخچال بیرون آورید، انار داخل آن ها بریزید،

در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتای انار, دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید، به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید، سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شوند، بعد از بسته شدن ژله از یخچال بیرون آورید چند عدد انار روی آن ها بریزید، می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید، ابتدا ژله و انار را داخل لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید بعد از بسته شدن شیر، ژلاتین و خامه را روی آن بریزید، این کار بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

منبع : آرگا

یکی از انواع غذاهای انگشتی و لقمه ای فینگر فودها می باشد در این مطلب طرز تهیه فینگر فود را برای شما دوستان عزیز آورده ام. امیدوارم با استقاده از این دستور ها انواع فینگرفودهای خوشمزه را تهیه نمایید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه فینگر فود فيله مرغ شش قطعهآرد سفيد دو پيمانهماءالشعير بدون طعم يك پيمانه تخم‌مرغ يك عددنمك و فلفل ، زيتون به ميزان لازمزعفران آب‌شده يك قاشق چايخوريروغن سرخ‌كردني به ميزان لازم چيكـن فينگر طرز تهيه فيله‌ها را به ضخامت و به طول يك انگشت خرد كرده، نمك و فلفل بزنيد. تخم‌مرغ را هم زده تا كاملا يكنواخت شده و آرد، ماءالشعير و زعفران را به آن اضافه كرده و مجدد هم زده تا كاملا يك‌دست شود. فيله‌هاي انگشتي و زعفران را در مواد فوق ريخته و حدود يكساعت در يخچال بگذاريد. سپس در روغن داغ شده سرخ كنيد. نكته:ماءالشعير در غذاي فوق باعث ترد و پفكي شدن تكه‌هاي مرغ مي‌شود. انواع خوراک مرغ و پرنده

           مواد لازم::: خمیر یوفکای مخصوص غذا یا فیلو.        20تکه ی مثلثی گوشت چرخ کرده.           400گرم پیاز متوسط.               یک عدد فلفل دلمه ای متوسط.           یک عدد زرد چوبه و ادویه دلخواه ،نمک.          به میزان لازم رب.           2قاشق غذاخوری پلوی پخته شده.        یک لیوان لپه.       نصف لیوان کنجد برای روی خمیر.          به میزان لازم زرده تخم مرغ    یک عدد مخلوط شده با زعفران برای روی لقمه ها سبزیجات معطر.           3الی4قاشق غدا خوری روغن مایع.       به میزان لازم ////طرز تهیه///// ابتدا پیاز و فلفل دلمه ای ریز را خرد کرده و با زردچوبه و ادویه و مقداری روغن تفت می دهیم.گوشت را اضافه کرده و تمام مواد را با هم خوب سرخ می کنیم وسپس گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل می زنیم و آن قدر مواد را تفت می دهیم تا آب گوجه کشیده شود.برنج و جعفری را اضافه کرده و مواد را از روی حرارت برمیداریم. روی طرف پهن خمیر 2قاشق از مواد گذاشته و از اطراف خمیر راروی مواد جمع کردهو به دور خودش می پیچیم تا به قسمت نوک مثلث برسیم،روی لقمه ها را با زرده زعفرانی طلایی کرده،کنجد می پاشیم وبه مدت 45دقیقه روی پنجره ی وسط فر  که از قبل بادمای 180درجه سانتی گراد گرم کرده ایم می پزیم.

و دوباره سلام امشب دوتا پست میزارم و فردا شب هم یه پست دیگه ی فینگر فود یا همون ساندویچ های انگشتی که چند صباحیست یه این اسم گفته میشه قبلا بهش میگفتن سینی مزه خلاصه خیلی خیلی درست کردنشان آسونه من سه نوعشو تو یه پست میزارم برای درست کردن این سه نوع غذا من 2 عددنون باگت -یه تن ماهی- یک کیلو قارچ -ده ورقه لازانیای پیش پخت -رب کیلو خیار شور و رب کیلو هم گوشت چرخی -سه قاشق مایونز و 50 گرم پنیر خامه ایو نصف فلفل  دلمه ده شاخه هم جعفری  استفاده کردم اول قارچهارو به سه قسمت تقسیم کردم وقتی قارچ کیلویی میخری همیشه سه نوعن یکی بزرگ که برای شکم پر نگه دارید و پایه هاشو با قارچهای خیلی کوچیک بزارید برای سس قارچ بقیه رو هم خورد کنید برای مواد گوشتیمون مواد گوشتی گوشتمونو میزاریم تا سرخ بشه عین مایع ماکارونی فلفل دلمه ی خورد شده و قارچهای خورد شده رو هم به اون اضافه کنید و بزارید کنار سس قارچ قارچهای کوچیک و پایه ی قارچهای بزرگ را ریزخورد کنید خیارشورها را هم رنده کنید و جعفری ها رو هم ساطوری کنید و با سس مایونز و پنیر و فلفل سیاه و کمی آویشن و مقدار خیلی کمی در حد نوک قاشق خردل قاطی کنید این میشود سس قارچ برای همبر و انواع ساندویچ ها میشه استفاده کنید خوب بریم سر درست کردن مواد رولت تن ماهی اول نان باگتها رو از پهلو باز کنید و پهنش کنید سس قارچ و بمالید روش جوری که از هر طرف 1س خالی باشد چون موقع پیچیدن ممکنه بیرون بزنه از نون نونتونو رول کنید دورشو سلفون بپیچید و یک ساعتی بزارید تو یخچال بمونه هر چی بیشتر بمونه بهتره میتونید صبح برای شام درست کنید و شب برش بزنید قارچ شکم پر سیاهی های داخل قارچها را با قاشق بیرون بیارید از گوشت پرش کنید و رویش پنیر بریزید بزارید داخل پیرکس  لازانیا لقمه ای  تو این مدت آب ولرمو بریزید تو ظرف و لازانیا ها رو بندازید توش طبق دستوری که روی جعبه نوشته و یکی در بیارید وسطشو گوشت بریزید و پنیر و بپیچیدش داخل پیرکس بچینید و روش پنیر بریزید میتونید روش سس سفید بریزید ولی من نریختم لازانیا و قارچ و داخل فر 180 درجه که از پیش گرم شده به مدت رب ساعت بگذارید نان باگت و برش بدین و همه رو با هم ردیفی تو یک سینی بگذارید و به صورت سلف سرویس برای تولد ها استفاده کنید سس کچاب بهترین سس برای این چند غذاست نوش جانتون امشب دوتا مطلب گذاشتم مطلب زیر رو هم مطالعه کنید

    مواد لازم لیدی فینگر برای حدود ۳۵عدد: آرد                                     ۱۰۰گرم شکر                                    ۹۰گرم تخم مرغ                                 ۳عدد وانیل                                     یک هشتم قاشق چایخوری پودر قند                                  مقداری مواد لازم برای تیرامیسو: پنیر خامه ای                              ۳۵۰گرم خامه فرم گرفته                           ۴۰۰گرم قهوه غلیظ سرد شده                     ۱پیمانه شکر                                           ۵۰گرم لیدی فینگر                                  به اندازه قالب یا ظرف دسر طرز تهیه: ۱.براي ليدي فينگر ها به يه ماسوره به قطر تقريبا يك و نيم سانت نياز داريم.   ۲. روي كاغذ روغني رو خط ميكشيم كه اندازه ها يكي در بياد. دو تا خط با فاصله 7 سانت رسم میکنیم. بينش يه 6 سانت فاصله میدیم و دوباره به فاصله 7 سانت يه خط ديگه رسم میکنیم. سيني رو چرب ميكنيم كه كاغذ بهش بچسبه،كاغذ رو پشت و رو ميكنيم و روي سيني قرار ميديم.   ۳.سفيده رو از زرده جدا ميكنيم. سفيده رو هم میزنیم تا یکمقدار از حالت لختگی دربیاد بعد نیمی از شکر رو کم کم اضافه و همچنان با دور تند میزنیم تا سفت بشه و از کاسه نریزه بعد در یخچال قرار میدیم تا تو گرما نمونه چون باعث میشه آب بیاندازه.         ۴.زرده،وانیل،شکر رو در ظرفی میریزیم و با همزن شروع میکنیم به زدن تا کرم رنگ بشه.       ۵. زرده رو به سفیده اضافه و با لیسک  به آرومی به صورت دورانی هم میزنیم تا با هم مخلوط بشن.           ۶.آرد رو كم كم روي مواد الك میکنیم و بعد با کمک لیسک  به صورت دورانی هم میزنیم تا مایه یکدست بشه.     ۷.مایه رو در قیف میریزیم و در قسمتی که با خط کش مشخص کردیم میریزیم با فاصله 3سانت.       ۸.روی لیدی فینگرها پودرقند رو الک میکنیم.   ۹.سینی رو در فر میذاریم طبقه وسط با حرارت ۱۸۰درجه سانتی گرادبه مدت 10تا12دقیقه.بعد از این مدت سینی رو از فر خارج میکنیم.   ۱۰.از کاغذ جدا میکنیم بعد روی توری میچینیم  تا خنک بشن نباید روی کاغذ سرد بشه چون باعث میشه به کاغذ بچسبه.   ۱۱.این هم از بافت ترد و اسفنجی لیدی فینگرها.(البته اگه فرتون مثل فر من مشکل نداشته باشه از اینم بهتر میشه)         طرز تهیه تیرامیسو: ۱.خامه فرم گرفته رو آماده میکنیم (من از خامه های منجمد استفاده کردم از فریزر خارج کردم بعد اجازه دادم  کمی نرم بشه تقریبا مثل بستنی، بعد هم با دور تند همزن زدم تا فرم بگیره).    ۲.پنیر خامه ای(ماسکار پونه) رو همراه با شکر با همزن میزنیم.    ۳.حالا پنیر رو با خامه …

مواد لازم:طالبی     ۱ عدد متوسط ( معادل ۴ پیمانه)شکر                   نصف پیمانهخامه صبحانه       1 بستهآب سرد             نصف پیمانهپودر ژلاتین          ۳ قاشق مربا خوریطرز تهیه:اول از همه پودر ژلاتین رو با آب مخلوط کرده بن ماری میکنیم. (بن ماری یعنی در کتری  در حال جوش رو بر دارید کاسه حاوی ژلاتین رو روی اون میذاریم تا ژلاتین آب بشه) طالبی هامون رو به همراه شکر و خامه توی غذا ساز ریخته میزنیم تا شکر حل و پوره کاملا یکدست بشه.میتونید نوک کارد وانیل هم اضافه کنید.توی این مرحله ژلاتین آب شده رو با مواد مخلوط کرده و توی قالب مورد نظر میریزیم.دسر رو توی یخچال استراحت میدیم تا ببنده. همین به همین راحتی.به به

تیرامیسو  Tiramisu   تیرامیسو دسر معروف ایتالیائی که با لیدی فینگر و پنیر ماسکارپونه خیلی لذید و مورد توجه .اگر لیدی فینگر و پنیرش در دسترس باشه خیلی راحت تهیه میشه . الان آه از نهاد خیلی ها بلند میشه که این پنیر را چطور پیدا کنند . تا مدتی پنیر ماسکارپونه را داشتیم ولی مدتیه که نایاب شده پس اینجا دنبالش نگردین پنیر ماسکارپونه یک نوع پنیر خامه ای بی نمکه که طعمش بیشتر به خامه نزدیکه تا پنیر .یک مدتی برای بیماران قلبی مورد استفاده قرار میگرفت ولی الان دیگه نیست . اشکالی نداره از پنیرهای دیگه استفاده می کنیم و طعمی را که میخوایم را خودمون درست می کنیم . تا همین چند ماه پیش کاله پنیر خامه ای بی نمک هم تولید میکرد  فقط باید یک ذره بین دستت میگرفتی و ترکیباتش را میخوندی تا بتونی تشخیص بدی کدومش نمک داره کدوم نداره که اونم الان نیست . بهترین پنیر خامه ای که الان میتونیم ازش استفاده کنیم کاله و می ماس هست که کمترین میزان نمک را نسبت به بقیه پنیرهای خامه ای دیگه دارن پنیر را که خریدین درش را باز کنید بدون اینکه درش بیارین روش آب سرد بریزین تا پر آب سرد بشه بذارینش تو یخچال و چند بار آبش را عوض کنید یک شب تا صبح بمونه نمک اضافه ای هم که داره از بین میره بعد حسابی آبش را خالی کنید .   لیدی فینگرها را هم انشالله که درست کردین یا خریدین البته بعید میدونم هیچکدوم درست کرده باشین پنیر خامه ای هم که آماده شد پس موافقین بریم سراغ درست کردن تیرامیسو ؟ مواد لازم : لیدی فینگر حدود 16 عدد یا مقداری که در دستور پست لیدی فینگر به دست آوردین. پنیر خامه ای 400 گرم خامه فرم گرفته 300 گرم که دستورش را اینجامیتونید ببینید . ژلاتین 3 قاشق غذاخوری سر صاف پودر قند 100 گرم نسکافه 2 قاشق غذاخوری نه سرخالی نه سر پر آب گرم یک دوم لیوان نسکافه و پودر کاکائو و شکلات برای تزئین . طرز تهیه : این دستور کرم قابل تغییر هست در بعضی از دستورها از زرده تخم مرغ هم استفاده میشه که ما اینجا نداریم کالریش دیگه زیادی بالا میره . اگر زمستون بخواین این دسر را درست کنید دیگه احتیاجی به ژلاتین نیست ولی الان چون هوا گرمه بهتره که حتما از ژلاتین استفاده بشه که موقع برش زدن با مشکل برخورد نکنیم . نصیحت دیگه بسه شروع کنیم . اول از همه نصف پیمانه آب سرد را تو یک کاسه بریزین و ژلاتین را بپاشین روی اون و به صورت بن ماری ژلاتین را حل کنید . بعد نسکافه را با یک دوم لیوان آب گرمی که گفتم حل کنید و بذارید کنار تا سرد بشه . پنیر خامه ای و خامه فرم گرفته و ژلاتین حل شده و نصف نسکافه ای که درست کردیم و پودر قند را تو یک ظرف بریزین و با همزن مخلوطشون کنید. نکته : بهتون توصیه …

  لیدی فینگر یه مدل کیک اسفنجی و شیرینه که به شکل انگشت فرم می گیره. و بیشتر برای تهیه یه دسر معروف ایتالیایی بنام تیرامیسو tiramisu ازش استفاده می شه.به زبان ایتالیایی به لیدی فینگر می گن: savoiardiدر تهیه تیرامیسو و شارلوت و ترایفل ازش استفاده می کنند.این شیرینی بکینگ پودر نداره و برای پفش وابسته به تخم مرغشه.شیرینیش زیاده چون قبل از اینکه بره توی فر روش شکر پاشیده می شه.با این مقدار موادی که بهتون می دم شما می تونید 45 تایی لیدی فینگر داشته باشید.تخم مرغ 3 عدد که به دمای محیط رسیده باشهآرد 3/4 لیوانوانیل 1 ق.چپودر قند 6 ق غشکر 6 ق.غفرتون رو روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.به ماسوره 1 تا دو سانت نیاز داریم. 1/5 عالیه. یه کاغذ روغنی قدر سینیتون بردارید و روش رو با خودکار تقسیم بندی کنید و به طول 6 تا7 سانت خونه هایی رسم کنید فاصله هر خونه از هم 3 سانتی باشه. تا لیدی فینگر ها رو توی قیف که ریختید با ماسوره توی خونه ها رو پر کنید. این کار برای یکدست در اومدن شیرینی هاتونه. اگه فکر می کنید ممکنه یه خط 7 سانتی صاف هم وسط هر خونه نتونید بکشید بهتر توی هر خونه هم با خودکار و خط کش یه خط 7 سانتی رسم کنید و قالب رو چرب کنید و کاغذ رو برعکس توش بگذارید  و از رو یخط ها و خونه ها راحت کارتون رو انجام بدید.اگرم که یه پا حرفه ای هستید که هیچ. فقط یه کاغذ خالی زیر کار کفایت می کنه.حالا سفیده هاتون رو انقدر با همزن بزنید تا به درجه استیف پیک برسید.استیف پیک چی چی بید؟؟؟؟یعنی تا حدی که فرم حسابی بگیره و تکه های قله ای مانند نوک تیز با همزن روی سفیده ایجاد بشه و کاستون رو که بر می گردونید تکون نخوره و نریزه.بعد شکر رو اضافه کنید و بازم هم زن تا باز به استیف پیک برسید!!زرده رو با وانیل با چنگال بزنید و بعد با سفیده آروم مخلوط کنید.(فولد کردن)سپس آرد رو کم کم روی موادتون الک کنیدو به آهستگی فولد کنید.موادتون باید ابری شکل و پفکی باشه و در موقع هم زدن طوری هم بزنید که این حالتش رو از دست نده.ماسوره تون رو توی قیف بندازید و موادتون رو توی قیف پر کنید و تهش رو بپیچونید و محکم کنید.حالا توی خونه ها رو و روی خط ها رو پر کنید. سعی کنید فشار دستتون یکنواخت باشه تا اندازه ضخامت شیرینی هاتون یک اندازه باشه.قنادهای حرفه ای زاویه دستشون رو برای این کار 45 درجه می گیرند. اما زیاد مهم نیست. سخت نگیرید!!حالا روشون پودر قند الک کنید.  بعد از 5 دقیقه باز این کار رو تکرار کنید (پودر فند پاشی)حالا می تونید سینی رو کمی کج کنید و اضافه پودر قند رو جمع کنید یا هم که بگذارید همینطوری بمونه.مشکلی پیش نمی یاد. توی فر از فبل گرم شده با 180 درجهسینی رو به مدت 10 دقیقه توی فر بگذارید.بعد …

در پست های بعدی طرز تهیه بلدرچین و باقا لاقاتق را برای شما خواهم آورد.

منبع: برگزیده ها

یکی از انواع سس ها که برای انواع غذاها کاربرد دارد سس قارچ می باشد در این مطلب طرز تهیه سس قارچ را به صورت جامع و کامل به شما دوستای گلم آموزش خواهم داد امیدوارم با استفاده از این مطلب بتوانید این سس را به راحتی در منزل تهیه نمایید تا پایان مطلب همراه من باشید .

در این مقاله به سه روش مختلف برای تهیه سس قارچ اشاره خواهیم کرد و شما می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه خود انتخاب و تهیه فرمایید.از انواع سس ها که برای غذاها مورد استفاده قرار می گیرند می توان به سس سفید لازانیا و سس مایونز اشاره نمود در این مطلب با طرز تهیه سس قارچ در خدمت شما هستیم .

روش اول:

مواد لازم جهت تهیه سس قارچ

قارچ

250 گرم

پیاز

1 عدد

خامه

1 پیمانه

روغن

2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به مقدار لازم

 

 

انواع دسر و پیش غذا برای تولد

طرز تهیه سس قارچ

 

روش دوم:

مواد لازم جهت تهیه سس قارچ و سیر

قارچ

300 گرم

سیر

3 حبه

کره

2 قاشق غذاخوری

خامه

1/3 پیمانه

پنیر پارمزان

2 قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده

2 قاشق غذاخوری

آویشن، نمک و فلفل

به میزان لازم

 

طرز تهیه سس قارچ خامه‌ای و سیر

 

روش سوم:

مواد لازم جهت تهیه سس قارچ بدون خامه

قارچ

300 گرم

کره

3 قاشق غذاخوری

شیر سرد

2 و 1/2 پیمانه

آرد

3 قاشق غذاخوری

روغن مایع

3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زرد چوبه

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه سس قارچ بدون خامه

 منبع:ستاره

یکی از انواع ژله های بسیار خوشمزه و خوش طعم ایرانی ژله تزریقی می باشد در این مطلب برای شما دوستای گلم طرز تهیه ژله تزریقی را آورده ام امیدوارم با استفاده از این مطلب بتوانید این نوع ژله را بهراحتی در منزل تهیه نمایید تا پایان مطلب همراه من باشید .

از انواع ژله ها می توان به ژله بستنی و ژله رنگین کمان اشاره نمود در این مطلب با طرز تهیه ژله تزریقی در خدمت شما هستیم .

پودر ژله 2 بسته  .   بستنی یا خامه مقدار لازم  .  رنگ خوراکی مقدار لازم

 

 

 

طرز تهیه : در طرز تهیه ژله تزریقی ابتدا 1 بسته پودر ژله را داخل کاسه ای بریزید و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید ، مخلوط کنید تا شفاف شود سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه و مخلوط کنید ( بهتر است از ژله آلوورا استفاده کنید ).

 

ته قالب ژله را چرب کنید سپس ژله را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.

 

 

 

خامه صبحانه یا بستنی را داخل کاسه ای بریزید و با رنگ خوراکی به هر رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی کنید ( با قاشق بستنی یا خامه را هم بزنید تا نرم شود و بتوانید به راحتی داخل سرنگ بکشید ، میتوانید کمی آب هم اضافه کنید ).

 

داخل سرنگ را با خامه یا بستنی پر کنید سپس سوزن را روی سرنگ قرار دهید و هواگیری کنید ( تکان دهید و کمی فشار دهید تا هوای اضافی خارج شود ) ، سوزن را داخل ژله کنید و سپس تزریق نمایید ( در زوایا و جهت های مختلف تکرار کنید تا کامل ژله پر شود ).

 

 

 

برای گلبرگ ها هم میتوانید از این روش تزریق استفاده کنید یا اینکه چاقو را داخل ژله ببرید و کمی با چاقو ژله را کنار بزنید سپس با سرنگ آن بخش را پر کنید ( به همین صورت در کنار هم گلبرگ ها را ایجاد کنید ).

 

برای پایان کار بسته دوم پودر ژله را باز کنید و به همان صورت با آب جوش و سپس آب سرد آماده کنید ، ژله را روی ژله گلدار بریزید سپس در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود ( ژله دوم را تیره انتخاب کنید تا پایه کارتان تیره شود و ژله گلدار بیشتر خودش را نشان دهد یا اینکه ژله دوم را هم شفاف انتخاب کنید اما با مقداری بستنی یا خامه مخلوط کنید تا پایه کارتان مات باشد ).

 

برای برگرداندن ژله ، قالب یا ظرف ژله را چند لحظه در ظرف آب جوش قرار دهید سپس ژله گلدار را داخل ظرف اصلی برگردانید.

منبع:ایران کوک

براي ٥ عدد بستني خوري مقدار مواد زیر کافیه.

در طرز تهیه کاچی اول كره را درون قابلمه مي ريزيم بعد آرد برنج را كمي تفت ميدهيم تا طلايي بشه. بعد دو تا سه ليوان آب داخل مواد ميريزيم و هم ميزنيم. نبايد از هم زدن دست برداريد وگرنه موادتان گلوله ميشه.

در همين حال شكر و گلاب، عرق هل و گلاب زعفران را هم مخلوط ميكنيم تا وقتي كه كاچي مون نرم ويكدست بشه وقتي مانند فرني شد زير شعله را خاموش ميكنيم و در ظرف ميكشيم.

کاچی عالی و خوشمزه

در پست های بعدی طرز تهیه حلوای هویچ و سمنو را برای شما دوستای گلم خواهم آورد .

منبع:دونفره

وقتی کودک به شش ماهگی می رسد باید دادن غذاهای کمکی به او را شروع کرد از جمله غذاهای محبوب کودکان فرنی و حریره با دام می باشد در این مرحله طرز تهیه حریره بادام را برای شما دوستای گلم آورده ام تا پایان مطلب همراه من باشید .

شما باید در مورد برنامه غذایی کودک 1 ساله و تزیین غذای کودک نیز اطلاعات جامعی کسب کنید .

یکی از ژله های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ژله رولی می باشد در این مطلب طرز تهیه ژله رولی را بصورت جامع برای شما دوستای گلم آورده ام امیدوارم بتوانید این ژله خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه نمایید و به همراه خانواده آن را میل نمایید تا پایان مطلب همراه من باشید .

این ژله همانند ژله رنگین کمان و ژله تزریقی نیازمند چندین رنگ می باشد .

مدت زمان آماده سازی ژله رولی، با احتساب زمان بستن ژله حدود یک ساعت است و هر بسته پودر ژله 12 اسلایس ژله رولی به شما خواهد داد.

در طرز تهیه ژله رولی و در دستور اصلی این دسر از مارشمالو برای ایجاد لایه روشن استفاده می‌شود که کار با آن بی‌نهایت ساده و تمیز خواهد بود. در صورت در دسترس نداشتن مارشمالو می‌توانید بستنی وانیلی ساده را جایگزین کرده و ژله بستنی رولی داشته باشید. برای این منظور پس از حل شدن ذرات ژلاتین بستنی سرد یخچالی را به ژلاتین اضافه کنید و پس از یکدست شدن مایع در ظرف مورد نظر بریزید.

پاستیل پفی، پف‌نبات یا مارشمالو ( Marshmallow ) یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به راحتی آب می‌‎شود. این آب‌نبات نرم از مخلوط ژلاتین، سفیده تخم مرغ، شکر و شربت ذرت تهیه می‌‌شود و بافتی اسفنجی دارد. جهت آشنایی با طرز تهیه مارشمالو به بخشدسرها در آشپزی ستاره مراجعه نمایید.

از ژله رولی برای تزیین سفره‌ یلدا، جشن‌های تولد و حتی جشن خوراکی و الفبای کودکان در مدارس می‌توان بهره برد.

همچنین از این ژله برای تزیین در سایر ژله‌ها از جمله ژله سورپرایز می‌توانید استفاده نمایید.

 

مواد لازم جهت تهیه ژله رولی

پودر ژلاتین طعم‌دار

1 بسته

آب گرم

1/2 پیمانه

مارشمالو

1 و 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه ژله رولی

جهت آشنایی با روش مرحله‌ای ژله تزریقی به بخش  دسرها در آشپزی ستاره مراجعه نمایید.

منبع:ستاره

یکی از دسر های محبوب و پرطرفدار ایرانیان ژله می باشد که اغلب در مجالس نیز مورد استفاده قرار می گیرند در این مطلب طرز تهیه ژله رنگین کمان را برای شما دوستای گلم آورده ام امیدوارم با استفاده از آن بتوانید به راحتی این ژله را در منزل تهیه نمایید تا پایان مطلب همراه من باشید .

با طرز تهیه ژله رنگین کمان که همانند ژله بستنی و ژله تزریقی می باشد در خدمت شما هستیم .

مواد لازم: پودر ژله های:

انگور یا شاتوت(برای بنفش)

بلوبری،تمشک آبی(برای آبی)

لیمو یا کیوی(برای سبز)

موز یا آناناس(برای زرد)

پرتقال(برای نارنجی)

آلبالو یا انار(برای قرمز)

بستنی لیوانی وانیلی:۲ عدد

البته می توناید تعداد رنگهای ژله را کم کنید (اگر وقتتان کم بود) به نظرم باز هم قشنگیه خودش را خواهد داشت .

اگر از ظرفی مثل قالب ما استفاده می کنید به این نکته توجه کنید که میزان ژله ای که از هر نوع تهیه می کنید به ترتیب رنگ رنگین کمان همین طور زیادتر می شود .

برای اینکه متوجه منظورم بشوید دونه دونه رنگها را توضیح می دهم .

اولین رنگ(بنفش):

میزان هر بسته ژله ۱۰ قاشق غذاخوری است .نصف پودر یعنی ۵ قاشق را با نصف لیوان آب جوش حل کنید. برای شفاف تر شدن کمی روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد.

بعد حدود ۴-۵ قاشق از آن را کنار بگذارید و به بقیه ۲-۳ قاشق آب یخ اضافه کنید و در ظرف ژله بریزید.

البته قبل از آن ظرف ژله را با آب سرد بشویید و حدود ۱ دقیقه در فریزر بگذارید …

و در یخچال به مدت ۴۵-۶۰ دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد (شاید زودتر از این زمان هم سفت شود )

فقط توجه داشته باشید نباید ژله ها خیلی سفت شوند چون در پایان لایه های ژله از هم جدا می شوند …

بقیه ژله را (اگر سفت شده بود کمی حرارت بدهید) با دوقاشق بستنی که در دمای اتاق شل شده مخلوط کنید و روی ژله بنفش بریزید. و حدود ۲۰-۳۰ دقیقه زمان بدهید تا سفت شود …

مرحله ۲ رنگ نیلی رنگ است که ترکیبش شامل ۳ قاشق بلوبری و ۲ قاشق ژله بنفش است .

این پودرها را با نصف لیوان آب جوش حل کرده و  باز هم ۵ قاشق کنار بگذارید و به بقیه ۳ قاشق آب یخ اضافه کرده بگذارید کمی سرد که شد به آرامی روی لایه دوم بریزید ( این کا را آرام انجام بدهید و زمان بدهید تا خودش را بگیرد.

و باز هم طبق مرحله قبل ۲ قاشق بستنی آب شده به بقیه ژله اضافه کرده و روی لایه بعدی بریزید .

خب من فقط میزان مواد لایه های بعدی را میگم .

رنگ آبی:

۶ قاشق ژله آبی را با یک کمی از نصف لیوان بیشتر آب جوش حل کنید. ۶ قاشق را کنار بگذارید برای مخلوط کردن با بستنی و بقیه را با ۴ قاشق آب یخ مخلوط کنید و طبق مراحل قبل روی لایه ها بریزید .

لایه بستنی باز هم با دو قاشق بستنی مخلوط می شود .

۷ قاشق رنگ سبز با کمی بیشتر از نصف لیوان آب جوش مخلوط شود و ۶ قاشق را کنار بگذارید و با بقیه اش ۵ قاشق آب یخ مخلوط کنید و …ادامه بدهید … باز هم میزان بستنی ۲ قاشق است .

۸ قاشق ژله زرد با کمی بیشتر از آب جوش مرحله قبل حل کرده و ۷ قاشق را کنار بگذارید و مثل مراحل قبل عمل کنید.باز هم با همان ۲ قاشق بستنی …

۹ قاشق ژله نارنجی را با یک لیوان آب جوش حل کرده و ۷ قاشق را کنار بگذارید و با ۱/۴ لیوان آب سرد مخلوط کنید و …ادامه اش مثل مراحل قبل …میتوانید این بار به جای ۲ قاشق ۳ قاشق بستنی بگذارید …

تمام پودر ژله انار را با یک لیوان آب جوش حل کنید و با ۱/۴ آب سرد مخلوط کنید. و به آرامی روی مواد بریزید و بگذارید حدود یک روز در یخچال بماند (کمتر هم باشد اشکال ندارد …)

بعد با استفاده از سشوار ظرف را گرو کنید و آن را به آرامی داخل بشقاب یا … برگردانید. البته قبلش با کارد کناره های ژله را جدا کنید.

یا میتوانید ظرفتان را داخل آب جوش فرو ببرید و ۱۰۰۱ ،۱۰۰۲ ،۱۰۰۳ بشمارید و ظرف را برگردانید.

ظرف من کمی پایین آن گود است که رنگ قرمز دیده نمی شود .

این برش داده اش است .

نکات مهم:

حتما هر مرحله را به آرامی روی مراحل سفت شده قبل بریزید ژله هایی را که می خواهید روی مراحل با بستنی بریزید را بگذارید کمی ولرم شود و داغ روی ژله بستنی نریزید .

نگذارید خیلی ژله های هر مرحله سفت شود چون موقع برگرداندن ژله لایه ها از هم جدا می شوند . می شود ژله های هر مرحله را در فریز گذاشت ولی مراقب باشید یخ نزنند

من دوست ندارم لایه های ژله بستنیم ضخیم باشد ولی اگر شما دوست داشتید می توانید موقع تقسیم بندی ژله آن را به نسبت ۲ به ۲ تقسیم کنید ولی خیلی بستنی نزنید…

اگر ظرفتان مستطیله میزان پودر ژله ها به یک اندازه می شود …

منبع:ابر تازه ها

سرکه سیب را به سس اضافه کنید.

منبع: ناز وب

انواع دسر و پیش غذا برای تولد
انواع دسر و پیش غذا برای تولد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *