انار برای رفع یبوست

دوره مقدماتی php
انار برای رفع یبوست
انار برای رفع یبوست

انار میوه ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد .با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار این معجزه الهی و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که نام آن از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد:انار ترش طبعی سرد و خشک وانارشیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است. 

وی با اشاره به اینکه انار آنتی اکسیدانی بسیار قوی است؛ اظهار داشت:طبق بررسی های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار 3 برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند. 

این پژوهشگر عنوان کرد:مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد. انار برای رفع یبوست

عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ یادآور شد:مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدنهستند و طبع گرمی دارند توصیه می شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

دوره مقدماتی php

وی ابراز کرد:مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود. 

این پژوهشگر توصیه کرد:مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است. 

وی همچنین تصریح کرد:آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می شود. 

وی عنوان کرد:مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس تغذیه معتقد است، دانه‌های انار باعث افزایش حرکات روده می‌شود، اما آب انار می‌تواند یبوست را تشدید کند.

یک کارشناس تغذیه معتقد است، دانه‌های انار باعث افزایش حرکات روده می‌شود، اما آب انار می‌تواند یبوست را تشدید کند.

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: دانه‌های سفید موجود در دل انار فیبر مضاعفی دارد که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

انار برای رفع یبوست

وی با رد این موضوع که به عقیده برخی انار یبوست را تشدید می‌کند، عنوان کرد: دانه‌های انار حرکات روده را تحریک می‌کند، اما اگر آب انار به تنهایی مصرف شود می‌تواند باعث یبوست شود. انار باعث کاهش فشار خون افراد می‌شود و مصرف زیاد آن را برای افرادی که فشار خون پایین دارند، توصیه نمی‌شود.

شیرمستی، مصرف انار برای افرادی که مشکل کبد دارند، مانند کسانی‌که دچار کبد چرب هستند و یا با اختلالات آنزیمی کبد مواجهند را مفید، عنوان کرد و افزود: انار به دلیل رنگدانه‌های قرمزی که دارد در پیشگیری از سرطان موثر است.

وی به ویتامین C بالای موجود در انار اشاره کرد و گفت: مصرف این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها خصوصا سرماخوردگی در این فصل مفید است.

شیرمستی با اشاره به طبیعت سرد انار در طب سنتی، یادآور شد: گفته می‌شود انار با پوشش سفید اطرافش مصرف شود، زیرا این پوشش سفید از افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف انار نیز جلوگیری می‌کند و از سردی انار هم می‌کاهد. طبع سرد انار می‌تواند نفخ و سوء‌هاضمه را تشدید کند، خصوصا اگر این میوه بلافاصله بعد از غذا مصرف شود. همچنین مصرف انار همراه با گلپر و گلاب توصیه می‌شود، زیرا هم گلپر و هم گلاب طبع گرم دارند و ضد نفخ هستند.


انتهای پیام

انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که از آن به عنوان میوه ای بهشتی هم یاد میشود. این میوه حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان فراوانی است به طوری که از قدیم مورد توجه اطباء بوده و برای آن خواص بی شماری برشمرده اند. نام انار از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و با توجه به خواص غذایی و دارویی فراوانی که دارد ، مصرف آن برای برخی از افراد مضر می باشد. اگر به مصرف انار علاقه مندید ، مضرات این میوه خوشمزه را نیز در نظر بگیرید و در خوردن آن زیاده روی نکنید. در این بخش ازبهداشت و سلامت نمناک به شما می گوییم که مصرف انار برای چه کسانی مضر است.

طبع انار

مزاج انار به طعم آن بستگی دارد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است. انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و بهترین زمان برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است.

خانم های باردار :

انار برای خانم های باردار بسیار مفید است و سبب :انار برای رفع یبوست

زیبایی چهره نوزاد ، جلوگیری از ویار حاملگی ، جلوگیری از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود. اما متاسفانه با تمام خواصی که دارد می تواند سبب سقط جنین شود، به طوری که در قدیم الایام به عنوان داروی طبیعی سقط از آن استفاده می شد پس اگر در روزهای اول بارداری هستید هرگز از آن استفاده نکنید.

مبتلایان به زخم معده

افرادی که به مشکلات معده و زخم معده مبتلا هستند ، نباید انار ترش مصرف کنند زیرا مصرف انار سبب تشدید زخم معده می شود.

افراد سرد مزاج

مصرف انار در افراد سرد مزاج به علت طبع آن مشکلاتی را به وجود می آورد . مصرف این میوه در این افراد معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند. این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کنند.

افراد دچار یبوست

افرادی که همیشه دچار یبوست هستند ، باید از خوردن انار و رب انار خود داری کنند زیرا مصرف انار همراه با هسته های آن سبب تشدید یبوست شده ، این افراد بهتر است انار را با پرده های سفید داخل آن مصرف نمایند چرا که آنها حاوی فیبرند. این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.

افراد دچار اختلالات جنسی

مصرف بیش از حد انار در مردانی که دچار اختلالات جنسی هستند سبب کاهش نیروی جنسی شده و هورمون های مردانه را کاهش می دهد.

افراد دچار اختلالات هضم

انار به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد و مصرف بیش از حد این میوه دستگاه گوارش را تحریک می کند و باعث اختلالات بسیاری مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و… خواهد شد.

افراد دچار اضافه وزن

مصرف انار و عصاره آن به علت کالری فراوانی که دارد ، سبب افزایش وزن می شود پس اگر رژیم دارید و کالری مصرفی را چک می کنید از خوردن این میوه خودداری کنید.

افراد دچار فشار خون پایین

خوردن انار سبب کاهش فشار خون می شود پس افراد دچار افت فشار خون از فشار خون پایین رنج می برند نباید بیش از حد انار مصرف کنند. مصرف این میوه با انواع خاصی از داروها که برای درمان فشار خون و کلسترول بالا استفاده می شود، مداخله می کند.

جراحی

انار بر فشار خون تاثیر می گذارد. این امر ممکن است با کنترل فشار خون در طول و بعد از عمل جراحی تداخل ایجاد کند پس دو هفته قبل از عمل جراحی انار مصرف نکنید.

افراد مبتلا به دیابت

انار قند بالایی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است پس این افراد باید در خوردن انار احتیاط کنند.

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی باید در خوردن انار احتیاط کنند زیرا این میوه سبب تشدید بیماری آنها می شود.انار برای رفع یبوست

افراد دچار اختلالات کبد

اگر داروهای خاصی برای اختلالات کبد دارید، انار را با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف کنید زیرا آنزیم های موجود در انار مانع عملکرد آنزیم های خاصی در کبد می شوند.

آلرژی :

برخی افراد به خوردن انار آلرژی دارند و با مصرف این میوه دچار علائمی مانند بلعیدن دردناک ، خارش ،مشکلات پوستی ، تورم صورت ، سختی در تنفس ،درد و تورم در دهان می شوند. اگر شما نیز این مشکلات را با خوردن انار تجربه می کنید ، از خوردن این میوه اجتناب کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بهترین انار، اناری است که رسیده، بزرگ‌دانه، شیرین و شاداب باشد, طبیعت آن مطلقاً سرد و تر است و دارای قوت قابضه نیز است.

انار غذاییت کمی دارد و خون صالح تولید می‌کند, نفّاخ, ملیّن و مدرّ است, خوردن انار بعد از غذا در گرم‌مزاجان سبب تخلیه معده می‌‌شود.

 انار میخوش در سردی و تری مایل به اعتدال است و در سایر موارد، مشابه انار شیرین است و در تسکین تیزی صفرا اثر بیشتری دارد و برای صفراوی‌مزاجان مناسب‌تر است.

 آشامیدن آب انار که با پیه داخل آن گرفته باشند با شکر، برای رفع اسهال صفرا, تقویت معده, یرقان و خارش مفید است, کسانی که یبوست دارند بهتر است آب انار را قبل از شام بخورند, کسانی که یبوست ندارند, می‌توانند دانه‌های آن را هم بخورند.انار برای رفع یبوست

انار با خاصیت قبضی که دارد معده, کبد و سایر احشاء را تقویت می‌کند و مانع رسیدن مواد مضر به آنها می‌شود در ضمن اثر صفرای زیاد را در بدن کاهش می‌دهد.

اگر خواستید آب آن را بخورید ابتدا آن را به‌شکل آب‌لمبو درآورید یعنی بدون سوراخ کردن پوست آن را فشار دهید و سپس آب آن را بگیرید, در این صورت قسمتی از عصاره مواد گوشتی که تلخی و قبض بیشتری دارد وارد آب آن شده خاصیت تقویت‌کنندگی آن را افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/*

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

انار میوه ای سرشار از خاصیت است که با رسیدن فصل پاییز این روزها بسیار در خانه ها و بازار می بینیم ولی لازم است توجه کنید که مصرف بسیار انار عوارض خطرناکی خواهد داشت. با عوارض باورنکردنی مصرف انار آشنا شوید.

 

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند .انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند ، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می کنند.

 

انار برای رفع یبوست

مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می شود :

مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

 

آلرژی :

 

مصرف بسیار انار نیز باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. این نشانه ها عبارتند از :

بلعیدن دردناک

خارش

مشکلات پوستی

تورم صورت

سختی در تنفس

درد و تورم در دهان

 

مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

 

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

خیلی از افراد به علت تحرک کم و تغذیه نادرست دچار یبوست های شدیدی می شوند که عدم درمان آن باعث بروز عارضه های دیگری در بدن می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، یبوست یک اختلال گوارشی بسیار رایج است که افراد در سنین مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست به صورت پزشکی یعنی حرکت روده سه بار یا کمتر در یک هفته ، در یبوست شدید، حرکت روده به یک بار و کمتر در هفته کاهش می یابد.

این اتفاق به علت مشکل در عبور مدفوع است به این دلیل که کولون آب بیشتری از غذا در روده بزرگ جذب کرده و مدفوع بسیار خشک و سخت است و این حالت فرد را به فشار بیش از حد برای خالی کردن مدفوع خیلی سختش مجبور می کند.

 برخی از علل اصلی یبوست عبارتند از رژیم غذایی ضعیف با مصرف کم فیبر، مصرف آب کم، عادت بی نظمی دفع مدفوع، عدم فعالیت بدنی، بارداری ، پیری، تغییرات روتین زندگی، ضعف عضلات شکمی، هموروئید ، استرس ، مصرف داروهای خاص، سوءتغذیه کمکی و شرایط خاص بیماری ها. این مشکل می تواند بسیار ناخوشایند باشد و باعث ناراحتی فرد می شود.

بسیاری از درمان های خانگی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان یبوست وجود دارد ؛ این روش ها بسیار آسان و بسیار قدرتمند هستند و ما لیستی از موثرترین های آنها برای درمان سریع یبوست شدید در ادامه آورده ایم.انار برای رفع یبوست

درمان یبوست شدید با انواع داروهای خانگی و مواد طبیعی

سریع ترین درمان های خانگی برای یبوست شدید:

1. درمان یبوست شدید با لیمو:

روش اول :

آب نصف لیمو را به لیوان آب گرم اضافه کنید.

شما همچنین می توانید کمی سنگ نمک یا نصف قاشق چای خوری نمک و کمی عسل را نیز اضافه کنید.

این نوشیدنی را باشکم خالی بنوشید.

شما همچنین می توانید یک لیوان از نوشیدنی خوشمزه را در شب هم بخورید.

برای درمان یبوست طی چند روز، این روش را روزانه دنبال کنید.

روش دوم :

یک یا دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را همراه با کمی نمک به مدت چند روز به مدت طولانی بخورید تا از یبوست تسکین رهایی پیدا کنید و سیستم خود را پاک کنید.

تاثیر لیمو روی درمان یبوست شدید 

2. درمان یبوست شدید با انجیر :

دو تا سه بادام و انجیر خشک را چند ساعت در آب بگذارید. پوست بادام را بگیرید و با انجیر له کنید.

این خمیر را به همراه یک قاشق عسل در شب بخورید. 

3. روغن کرچک برای درمان یبوست شدید:

یک تا دو قاشق چایخوری از این روغن کرچک مفید را با معده خالی بخورید.

برای بهبود طعمش، می توانید آن را با آب میوه مانند آب پرتقال مصرف کنید.

در عرض چند ساعت شما متوجه خواهید شد که پیشرفت زیادی در وضعیت شما بوجود آمده است. 

توجه:

روغن کرچک هنگامی که در دوزهای زیاد مصرف می شود، سمی می شود.

هنگام تحریک جنبش روده می تواند موجب شکاف شکمی شود.

شما نباید این دارو را برای مدت طولانی بخورید، زیرا ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند.

درمان یبوست شدید با روغن های گیاهی 

چگونگی درمان یبوست شدید با میوه و سبزیجات

انار برای رفع یبوست

4. درمان یبوست شدید با عسل: 

مصرف دو قاشق چای خوری عسل سه بار در روز مفید است.

شما همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری از عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح با معده خالی بخورید.

1 قاشق غذاخوری عسل را با 1/2 یا 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید.

برای آماده سازی سیستم گوارش هضم آن را 15 تا 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید.

درمان یبوست شدید با عسل ارگانیک 

5. درمان یبوست شدید با تخم کتان :

روش اول:

1 قاشق غذاخوری تخم کتان را در یک قهوه خرد کن، خرد کنید.

تخم کتان پودری را با 1-2 فنجان آب مخلوط کرده و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

  • جدیدترین مدل صندل چرم زنانه
  • قبل از رفتن به رختخواب، روزانه این محلول را بخورید.

    در صبح، حرکت روده ای شما خیلی بهتر خواهد شد. 

    روش دوم:

    شما به سادگی می توانید دو تا سه قاشق غذاخوری تخم کتان خام را با یک لیوان آب بخورید. 

    توجه:هنگام خوردن تخم کتان، لطفا مقدار زیادی آب بنوشید زیرا ممکن است باعث ناراحتی شکمی شود.

    تخم کتان مناسب برای درمان یبوست شدید

    6. آلو خشک برای کمک به درمان یبوست شدید: 

    اگر آلو خشک ندارید روزانه 1-2 عدد آلو را بخورید و اگر دارید روزانه 3-4 عدد آلوخشک بخورید.

    2-3 عدد آلوخشک را در کمی شیر بادام قرار دهید و در شب برای گرفتن فیبر اضافی و تسکین یبوست بخورید.

    3-4 عدد آلوخشک شده را تکه تکه کنید و و روزانه با یک فنجان ماست بخورید.انار برای رفع یبوست

    درمان یبوست شدید با مصرف آلو و آلو خشک 

    ترفندهای خانگی با مواد طبیعی برای درمان یبوست شدید

    7. درمان یبوست شدید با منیزیم: 

    شما می توانید نیاز روزانه منیزیم را از منابع غذایی رژیمی مانند بادام، آوکادو، سبزیجاتی مانند بروکلی، اسکواش و سبزیجات برگ سبز یا حبوباتی مانند لوبیا سیاه دریافت کنید.

    همچنین منیزیم می تواند در قالب مکمل های منیزیمی مانند سیترات منیزیم مصرف شود.

    قرص های منیزیم سیترات (300 میلی گرم)، یک ملین بزرگ است. روزانه یک قرص را مصرف کنید. 

    احتیاط:

    منیزیم خوراکی منیزیم ایمن است. بیش از 350 میلی گرم منیزیم را برای بزرگسالان مصرف نکنید.

    قبل از مصرف و برای دریافت دوز مناسب و مدت زمان، با پزشک خود مشورت کنید. کسانی که دارای اختلالات خونریزی، مشکلات کلیوی، سندرم پای بی قرار ، باردار، کودکان، سالخوردگان و غیره نباید بدون توصیه پزشک به مکمل مگنسیوم مصرف کنند.

    منیزیم مفید برای درمان یبوست شدید 

    8. درمان یبوست شدید با اسفناج:

    برای از بین بردن یبوست، باید اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

    بسته به اینکه چگونه آن را دوست دارید، شما می توانید آن را خام یا پخته مصرف کنید.

    در صورت داشتن یبوست شدید، مخلوطی از یک لیوان آب اسفناج و نیم لیتر آب را دو بار در روز بنوشید.

    در عرض چند روز بهتر خواهید شد.

    تاثیر اسفناج برای درمان یبوست شدید 

    9. شیره موثر درمان یبوست شدید: 

    قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق چای خوری شیره بلک استرپ را بخورید.

    اگر طعمش را دوست ندارید، می توانید آن را با شیر، آب میوه یا آب آلبالو مخلوط کنید. اگر مشکلتان باقی ماند، دوز را به یک تا دو قاشق غذا خوری افزایش دهید.

    یکی دیگر از درمان ها این است که دو تا سه قاشق غذاخوری شیره را با مقدار مساوی کره بادام زمینی مخلوط کرده و آن را در صبح بخورید. شیره دارای کالری زیادی است و نباید از این روش به صورت روزانه استفاده کنید. 

    یبوست های شدید را چگونه درمان کنیم؟

    10. آب و فیبر برای درمان یبوست شدید: 

    هنگامی که از یبوست رنج می برید، بسیار مهم است که مایعات کافی بخورید.

    حتما حدود 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید.

    برای به حداکثر رساندن وضعیت بهبودیتان، آب را یک شب در ظرف مسی قرار دهید و اول صبح آن را بخورید.

    این کار جنبش روده را تحریک می کند و در چند روز به شما نتایج خوبی خواهد داد.

    همراه با آب، شما همچنین می توانید آب میوه های تازه سبزیجات و را در طول روز بنوشید.

    از نوشیدنی های الکلی و کافئین دار جلوگیری کنید، زیرا هر دو باعث کم آبی بدن می شوند و می توانند وضعیت شما را بدتر کنند.

    آب درمانی برای یبوست شدید 

    11. درمان یبوست شدید با رازیانه: 

    یک فنجان دانه رازیانه را بو داده کنید.

    سپس آنها را خرد و الک کنید. این پودر خوشمزه را در یک کوزه نگه دارید.

    نصف قاشق چای خوری از این پودر را روزانه با آب گرم بخورید. 

    12. درمان یبوست شدید با انگور: 

    روزانه یک کاسه کوچک انگور یا نیم لیتر آب انگور تازه بخورید.

    روشی دیگری، 10 تا 12 انگور خشک بدون دانه را در شیر قرار دهید و آنها را برای چند دقیقه جوش داده و این مخلوط را در شب بخورید. این دارو مخصوصا برای کودکانی که دارای یبوست هستند، عالی عمل می کند.

    اگر انگور تازه در دسترس نیست، کشمش را برای یک یا دو روز در آب نگه دارید. شما باید کشمش خیس شده را در صبح با معده خالی بخورید. 

    توجه:انگور گزینه خوبی برای کسانی که میزان قند بالایی دارند و دچار دیابت هستند مناسب نیست. قبل از مصرف، انگور را به طور کامل با آب و سرکه شستشو دهید، زیرا می توانند شامل آفت باشند. بهتر است از انگورهای آلی استفاده شود. 

    به یاد داشته باشید که چندین بار باید این راههای درمان را دنبال کنید تا بتوانید بهترین نتایج را ببینید. با این حال، اگر مشکلتان با این درمان های طبیعی حل نشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

    تاثیرات انگور روی درمان یبوست شدید 

    راه و روش درمان یبوست شدید با خوراکی های طبیعی

    13. ورزش مناسب درمان یبوست شدید: 

    ورزش می تواند عضلات قسمت پایینی سیستم گوارش را تحریک کنند. اینجا بخشی از روده است که مواد دفع بدن در قالب مدفوع خارج می کند.

    پیاده روی سریع و یا دیگر گزینه ها انتخاب کنید، زیرا ورزش می تواند حرکت روده را تسریع کند.

    ناتوانی در دفع مدفوع روزانه می تواند استرس زا باشد. سعی کنید آرام باشید و صرف زمان کافی می تواند کمک به شما کند. زور زدن یا تلاش برای دفع مدفوع اصلا سالم نیست.

    بالا بردن زانوها در بالای باسن می تواند دفع را راحت تر کند.

    درمان یبوست شدید با ورزش های تاثیر گذار 

    14. درمان یبوست شدید با سنا: 

    سنا یک گیاه است و برگ و میوه آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود و به طور گسترده ای در دسترس است.

    این گیاه حدود 8 ساعت طول می کشد تا کار کند. اگر فردی تصمیم بگیرد قبل از خواب از آن استفاده کند، نصف شب عمل خواهد کرد. این به این معنی است که آنها می توانند در صبح حرکت روده ای داشته باشند. 

    14.کیوی برای درمان یبوست شدید:

    میوه کیوی دارای فیبر زیادی هستند و تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد نشان داد که آنها می توانند هضم را تسکین دهند. این بدان معنی است که این میوه یک ملین مفید طبیعی است.

    تاثیرات کیوی روی درمان یبوست شدید  

    15. قهوه مفید درمان یبوست شدید:

    برخی از تحقیقات قدیمی نشان می دهد که قهوه می تواند به افراد کمک کند که حرکت روده ای بهتری داشته باشند.یک مطالعه منتشر شده در سال 2006 نشان داد که زنانی که مبتلا به یبوست بودند، قهوه کمی مصرف می کردند. 

    تحقیقات اخیر کمی در این زمینه وجود دارد، اگر چه مطالعات سال 2015 نشان می دهد که قهوه بدون کافئین با زمان کاهش یافته به حرکت روده بعد از عمل جراحی روده ارتباط دارد.روشن نیست که چرا قهوه این اثر را دارد، اما نوشیدن یک فنجان ممکن است به به دفع مدفوع کمک کند. 

    قهوه مناسب درمان یبوست شدید  

    درمان یبوست شدید با استفاده از میوه و ها و سبزیجات موثر

    16. درمان یبوست شدید با گلابی:

    گلابی دارای مقدار کافی فیبر غیر محلول است که برای فرآیند هضم خوب است. گلابی یکی از بهترین منابع فیبری است که کمک می کند تا از یبوست خلاص شوید. گلابی حاوی بسیاری از مواد زیستی مانند پکتین، سوربیتول و غیره، در درمان یبوست مفید هستند. می توان به منظور جلوگیری از یبوست کودکان، به آنها گلابی داد. 

    17. درمان یبوست شدید با پاپایا:

    پاپایا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک مانند پاپائین و چیپاپائین است که هضم را بهتر و تسهیل می کند و به عنوان داروی طبیعی برای یبوست استفاده می شود. درصد بالای فیبر غذایی نیز باعث کاهش علائم و نشانه های یبوست می شود. همچنین پیشنهاد می شود که سیب و پاپایا را باید با معده خالی خورده شود تا نتیجه خوبی داشته باشند.

    پاپایا مناسب برای درمان یبوست شدید 

    18. پرتقال برای درمان یبوست شدید:

    پرتقال برای فیبر زیادش شناخته شده است، که در مدیریت مشکلات مرتبط با یبوست موثر است و هضم را آسان می کند. 

    19. سیب برای درمان یبوست شدید:

    همه این ضرب المثل را می شناسند ” خوردن روزانه یک سیب شما را از پزشک دور نگه می دارد”. سیب در درمان و مدیریت بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ماهیت فیبری زیادش، حرکت روده را بهبود می بخشد.

    تاثیر سیب روی درمان یبوست شدید  

    درمان یبوست شدید با تغذیه صحیح و سالم

    20. درمان یبوست شدید با آب آناناس :

    آب آناناس حاوی برملائین است که برای هضم و عملکرد صحیح دستگاه گوارش مفید است. آن را برای حل مشکل سوء هاضمه و نیز کنترل اسیدیته بیشتر در معده کمک می گیرند. بنابراین، این کمک می کند یبوست را کاهش دهید. 

    21. پیاده روی صبحگاهی مناسب درمان یبوست شدید:

    نوشیدن آب ولرم در پیاده روی صبحگاهی می توانپ مانند پاناساکت برای یبوست عمل کند. اگر کسی در صبح راه برود یا تند راه یرود می تواند حرکات روده اش را بهبود ببخشد.

    درمان یبوست شدید با پیاده روی های اول صبح 

    22. شیر برای درمان یبوست شدید:

    شیر همچنین می تواند یبوست را کاهش دهد. برای گرفتن نتیجه خوب، شیر را باید بعد از شام در شب بخورید. 

    23. یوگا مفید درمان یبوست شدید:

    برای مدیریت موثر و درمان مشکلات یبوست و مناسب است. یوگاهایی مانند بوه یانسانانا، پکن مکتسانا، هالازانا، نواکاسانا، تریکوناسانا، کافالفاتی و پرانایاما در درمان یبوست بسیار مفید هستند. 

    24. روغن نارگیل برای درمان یبوست شدید:

    روغن نارگیل در رژیم غذایی یکی از موارد خوب برای از بین بردن یبوست است و آب این میوه نیز در این شرایط مفید است.

    درمان یبوست شدید با مصرف روغن نارگیل  

    درمان یبوست شدید با مصرف داروهای خانگی و طبیعی

    25. درمان یبوست شدید با خوردن آب از ظرف مسی:

    ظرف آب مسی باید یک شب در آب نگهداری شود زیرا برای یبوست سودمند است.

    26. سبزیجات سبز و برگ سبز برای درمان یبوست شدید:

    سبزیجات سبز و برگ سبز تازه در درمان یبوست بسیار مفید هستند. این سبزیجات تازه دارای مقدار فراوانی فیبر و مواد زیری هستند که هضم آن را آسان می کنند و به درمان یبوست کمک می کنند.

    درمان یبوست شدید با سبزیجات سبز رنگ

    27. موز مفید در درمان یبوست شدید:

    به علت وجود پکتین به عنوان هیدروکلوئید و مقدار زیادی از فیبر، موز کمک می کند تا حرکت روده آسان شود و به این ترتیب یبوست درمان شود.

     

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

    میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

    مطالب پر بازدید

    انار یکی از میوه های خوش طعم و رنگ است که دیدنش هر کسی را وسوسه می کند ، مسئله ای که این روز ها بسیاری از افراد را نگران کرده است ، مضرات دود سیگار و دخانیات می باشد ، انار می تواند مضرات این مواد را تا حد زیادی از بدن دفع کند.

    خداوند متعال در هر فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.
    انار برای رفع یبوست

    همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به ۵۰ مورد تقسیم کرده اند:

    ۱) پوست و ریشة انار ضدکرم

    ۲) انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

    ۳) اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می شود.

    ۴) کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن

    ۵) انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

    ۶) انار شیرین سرفه را تسکین می دهد و صدا را باز می کند (برای کسانی که آواز می خوانند)

    ۷) انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می دهد.

    ۸) طبع انار ترش سرد است.

    ۹) مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

    ۱۰) کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

    ۱۱) جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

    ۱۲) جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخمها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آنها بمالید.

    ۱۳) رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.

    ۱۴) رب انار یبوست می آورد.

    ۱۵) خوردن انار غم و اندوه را از بین می برد.

    ۱۶) کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می رود.

    ۱۷) خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آنها از بین می رود.

    ۱۸) برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی ۲ استکان استفاده شود. ۵ گرم گل خشک در ۲۰۰ سی سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده، بنوشید.

    ۱۹) برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

    ۲۰) کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ های ملایم بخورند و ۲ ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

    ۲۱) کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (۱۰ گرم در ۲۵۰ سی سی آب) کنند.

    ۲۲) دم کردة برگ انار میگرن را برطرف می نماید. ۵ عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. ۵ گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

    ۲۳) برای درمان کرم کدو بین ۶۰ تا ۹۰ گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در ۲ لیوان آب به مدت ۲ شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در ۲ یا ۳ نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.

    ۲۴) در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.
    انار برای رفع یبوست

    ۲۵) جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم ها مفید است.

    ۲۶) از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می شود.

    ۲۷) طبع انار سرد و تر است.

    ۲۸) پوست آن سرد و خشک است.

    ۲۹) انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی تر دارد.

    ۳۰) انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

    ۳۱) برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن گاه بخورند بسیار خوب است.

    ۳۲) انار ترش نیروی جنسی را کاهش می دهد.

    ۳۳) عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

    ۳۴) گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

  • مدل نقاشی اسب تک شاخ فانتزی
  • ۳۵) به جای گل ما می توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره ۳۴)

    ۳۶) کسانی که می خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.

    ۳۷) خوردن انار مستی را رفع می کند.

    ۳۸) انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

    ۳۹) بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

    ۴۰) جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می باشد.

    ۴۱) پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

    ۴۲) کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آنها مفید است.

    ۴۳) اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می کند.

    ۴۴) امام صادق (ع) می فرمایند: بخورید انار را با پرده های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.
    انار برای رفع یبوست

    ۴۵) حضرت علی(ع) می فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند.

    ۴۶) کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

    ۴۷) اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.

    ۴۸) انار دفع کنندة مضرات دخانیات می باشد.

    ۴۹) اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می کند.

    ۵۰) اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    انار برای رفع یبوست
    انار برای رفع یبوست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *