استفاده از کلپوره در بارداری

دوره مقدماتی php
استفاده از کلپوره در بارداری
استفاده از کلپوره در بارداری

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب 2015-10-07 بارداری و زایمان, گیاهان دارویی ۳ دیدگاه 260,039 بازدید

یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.

یکی از اصول طبیعت درمانگران در پیشنهادهای گیاهی که برای بیماری‌های مختلف به بیماران می‌دهند این است که همه داروهای گیاهی کاملاً بی‌خطر نیستند و برای استفاده بیشتر و بهره از گیاهان باید ابتدا برخی از اطلاعات اساسی را درباره آن‌ها کسب کنیم.

به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق‌تر و در نتیجه اثرات جانبی آن‌ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد.استفاده از کلپوره در بارداری

یکی از نخستین دستورات احتیاطی در این زمینه توجه به این مسئله است که تا وقتی کاملاً مطمئن نشده‌اید که گیاهی برایتان مناسب است آن را مصرف نکنید و در این باره هیچ‌کس مثل یک متخصص این حوزه نمی‌تواند کمک‌کننده باشد.

دوره مقدماتی php

در این میان گاهی عوارض استفاده سرخود از برخی از داروهای گیاهی می‌تواند نتایج بسیار بدی به همراه داشته باشد.

یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است.

مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که برخی از گیاهان باعث سقط جنین می‌شوند.

* از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

* از جمله ممنوعیت‌های گیاهی زنان باردار همچنین استفاده از کافئین است چرا که از نظر علمی ارتباط مستقیم بین مصرف کافئین در دوران بارداری و سقط جنین ثابت شده است. خوردن ۱۶۳ میلی گرم کافئین در روز معادل یک یا دو فنجان قهوه، خطر سقط جنین را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

* زنان باردار بایستی از خوردن گیاه بولاغ اوتی خودداری نمایند چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

* برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی‌ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. تنوع بهترین روشی است که زن آبستن بکار بسته و از تمام خوراکی‌ها استفاده نماید.

* زعفران، جعفری، غوره، آب‌غوره، مارچوبه، زیره، سیاه دانه، دارچین، مسهل.

* غذاهای مانده مخصوصاً غذاهای گوشتی برای زن آبستن بدترین سم‌هاست. خوردن موادی مثل کالباس، سوسیس، ژامبون و ساردین و سایر کنسروها و ماهی مانده به کلی ممنوع است.

* بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی‌های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.

* بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

* خوردن جعفری برای زن آبستن جایز نیست.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد زنان باردار به هیچ وجه نباید در غذاهای خود از زعفران استفاده کند.

زرشک و زعفران برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد. به گزارش گوگل هلث، در طی آزمایشاتی که روی ۱۵۰ زن انجام شد دانشمندان دریافته‌اند کسانی که در سه ماهه اول بارداری زرشک و زعفران مصرف می‌کنند جان کودکشان در خطر می‌افتد و دچار زایمان زودرس نیز می‌شوند.

نتایج تحقیقات پژوهشگران حاکی است که این دارو سبب انقباض عضله‌ها می‌شود و حتی مصرف آن تنفس مادران را نیز با مشکل دچار می‌کند.

گلپر یکی از معروف‌ترین گیاهان در طب سنتی برای درمان بیماری‌های گوارشی به خصوص نفخ محسوب می‌شود. گلپر، هضم‌کننده غذا و تقویت‌کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضدنفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید.

از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را در روز، پودر و استفاده کنند. غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، تلطیف گوشت‌ها به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

اما مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت بیمار ممکن نیست، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات مشاور پاسخ دهید.

 

سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

2020-01-07

استفاده از کلپوره در بارداری

2019-11-25

2019-04-09

روغن های گیاهی: استفاده روغن های گیاهی برای درمان مشکلات مربوط به مو می تواند …

مطالبی که نوشتید خیلی عالی اما در اکثر مهمونی ها از سبزیجات و موادی که اینجا نوشته میشه غذاهای مختلف تهیه میشه اینطور باشه مراقبت و رعایت این موارد خیلی سخت میشه! راهکار چیه؟ آیا در قدیم هم همه این موارد رعایت میشده؟

آخه قدیم که اینقد غذاها هورمونی نبوده ! واقعا ما تو این زمونه شدیم جوونای روغن نباتی ! آره الان باید رعایت کرد . قدیم غذاها نرمال بود خانم ها بنیه داشتن . به راحتی بچه سقط نمیشد . قدرت جسمانیشونم خوب بود . نه مثل جوانهای امروزه که مدام پشت میز و پشت گوشیشون نشستن !

اتفاقا قدیم سقط و مرده زایی بیشتر بوده دوست عزیز . شما‌ پای حرف مادربزرگا بشینید میفهمید که ده شکم باردار شدن‌که فقط ۳ الی ۴ تاش سقط شدن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

  • عکس مدل مو های دخترانه ساده
  • “پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

    مریم نخودی گیاهی است علفی و چندساله که تا ارتفاع 40 سانتی متر می رسد. این گیاه شاخه های فراوانی دارد و به علت پرزهای پنبه ای دارای ظاهری تقریبا سفید رنگ است. برگ ها دراز و باریک هستند که روی دو سطح آنها از پرزهای سفید رنگ پوشیده شده است. گل ها کوچک و به رنگ های سفید تا صورتی می باشند. قسمت مورد استفاده گیاه شاخه های گلدار آن است. استفاده از این گیاه به طوری که در کتب داروئی قدیمی وارد است به زمانهای نسبتاً دور نسبت داده می شود مانند آنکه بقراط، دیوسکورید، پلین و جالینوس از آن در آثار خود نام برده اند و چون گیاه ظاهری کاملاً مشخص دارد. نوع مورد نظر حکما در زمانهای قدیم، همین گیاه فعلی بوده است. سرشاخه های گلدار گیاه اثر مقوی، نیرو دهنده و ضد تشنج دارد و اگر گرد آن وارد بینی شود مخاط بینی را تحریک کرده و ایجاد عطسه می نماید. مصرف آن را با بررسی هائی که بعمل آمده در رفع سردرد، ضعف عمل دستگاه تغذیه، بیماریهای دستگاه تناسلی ـ ادراری و تأخیر یا عدم وقوع قاعدگی به علت ضعف کلی مؤثر می باشد. در ضمن اثر ضد تشنج نیز دارد. از این گیاه تلخ در بلوچستان، ایران و هندوستان برای رفع درد ناحیه قلب استفاده می شود؛ بعلاوه تب بر است و از جوشاندۀ گیاه در آب و با خیساندن و یا دم کردۀ آن در آب در موارد سرماخوردگی مصرف می شود. در کرمان نیز برای رفع ناراحتی هاضمه و دل درد از آن استفاده می کنند.

    طبیعت گیاه دارویی کلپوره گرم و خشک است. برخی از مهم ترین خواص درمانی این گاه عبارت اند از:

    1. گیاه کلپوره فعالیت معده را تحریک و برای درمان خانگی اسهال مفید است. در طب سنتی از جوشانده کلپوره برای درمان اختلالات دستگاه گوارش و دل درد استفاده می شود.

    2. تسکین دردهای قاعدگی از خواص کلپوره است.

    3. از ضماد گیاه دارویی کلپوره به عنوان انتی بادی برای مقابله با نیش حشرات استفاده می شود.استفاده از کلپوره در بارداری

    4. دم کرده سرشاخه های گل دار کلپوره اثر مقوی، نیرو دهنده و ضد تشنج دارد و اگر گرد آن وارد بینی شود مخاط بینی را تحریک کرده و ایجاد عطسه می نماید.

    5. درمان عرق کردن زیاد در هنگام شب از خواص گیاه دارویی کلپوره است.

    6. کلپوره برای تقویت اعصاب، تقویت لثه ها و دستگاه گوارش مفید است و مصرفان به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک می کند.

    7. کمک به درمان و رفع بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری یکی دیگر از خواص کلپوره در درمان بیماری ها است.

    8. از گیاه کلپوره در بلوچستان، هند و ایران برای رفع درد ناحیه قلب و قفسه سینه استفاده می شود.

    9. از کلپوره برای بهبود جوش های بدن نیز می توان استفاده کرد.

    10جوشانده گیاه کلپوره خاصیت تب بردارد و برای درمان خانگی سرماخوردگی مفید است.

    11. مصرف کلپوره یا مریم نخودی همراه عسل برای التیام زخمهای مزمن مفید است.

    12. از جوشانده غلیظ این گیاه و ترکیب آن باکمی آب می توان به عنوان داروی راشیتیسم به ویژه در کودکان و داروی ضد روماتیسم استفاده کرد.

    سرشاخه های گلدار گیاه کلپوره در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد و زمان جمع آوری آن به تناسب شرایط محیطی بین ماههای خرداد و مرداد است. طرز مصرف این گیاه به شرح زیر میباشد:
    از این گیاه بیشتر به صورت دم کرده و جوشانده استفاده می شود. به این منظور نیم لیتر آب در حال جوش را بر روی 2 قاشق مرباخوری از گیاه خردشده بریزید و اجازه دهید دم بکشد.
    همچنین مصرف آن به صورت عرق نیز وجود دارد. مصرف عرق کلپوره برای درمان بیماری ها به صورت یک فنجان قبل از هر وعده غذایی است.

    کلپوره گیاهی است از تیره نعنائیان، علفی، پایا و دارای شاخه های زیاد به ارتفاع 10 تا 35 سانتیمتر و دارای ظاهر سفید پنبه ای است. شاخه های گیاه کلپوره گرد و کردار است و اغلب به رنگ قرمز مایل به بنفش دیده می شود.
    گلها ی گیاه دارویی کلپوره نسبتاً بزرگ هستند و به دسته های 1 تا 6 تایی در محور برگها ی بالایی قرار دارند و در رنگ های سفید، سفید مایل به زرد و یا زرد و حتی ارغوانی هستند.
    این گیاه بیشتر در نواحی بایر، سواحل سنگلاخی و ماسه زارها یافت می شود. در کشور ما پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف شمال، جنوب، مغرب و مرکز ایران دارد.

    استفاده از گیاه دارویی کلپوره برای زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر چهار سال اصلا توصیه نمی شود.

    به علت مسمومیت این گیاه برای کلیه ها و کبد بایستی در مصرف آن احتیاط نمود از همین رو مصرف دارویی این گیاه برای مدت کوتاه مجاز است.

    افراد دچار بیماری هایی مانند گلوکوم (آب سیاه چشم)، بزرگی پروستات و افراد دارای ناراحتی های قلبی و نارسایی کلیه و کبد بایستی از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

    مصرف هم زمان گیاه کلپوره با داروهای ضد دیابت مانند انسولین و گلیبن کلامید بایستی بااحتیاط همراه باشد زیرا باعث کاهش بیش ازحد قند خون خواهد شد.

    خشكي دهان، افزايش تعداد ضربان قلب، يبوست، احتباس ادراري و سردرد از عوارض جانبی مصرف کلپوره است بنابراین توصیه می شود از این گیاه زیر نظر متخصص طب سنتی استفاده کنید.

    کلپوره گیاهی با نام دیگر مریم نخودی ،یک گیاه دارویی برای درمان اسهال، معده، کاهش درد قاعدگی،ریزش مو ،زخم دهان و گزیدگی حشرات استفاده می شود.

    کلپوره چیست؟

    کلپوره Tecrium Polium گیاهی رایج که بعضی افراد به اسم مریم نخودی میشناسند. این گیاه معمولا در مناطق مدیترانه رشد میکند که با گل های صورتی و سفید شناخته میشود. کلپوره با خواص ضد باکتری ، ضد دیابتی و ضد اسهال برای درمان بیماری های بیشماری که مرتبط با معده هستند استفاده میشود.

     

    کلپوره از تیره نعنایان میباشد و با نام های دیگری همچون مریم نخودی ، مسک الجن شناخته میشود.این گیاه در بلوچستان ، ایران و هندوستان برای رفع درد های قلبی مورد استفاده قرار میگیرد.استفاده از کلپوره در بارداری

     

    از کلپوره برای ساخت داروهای زیادی مانند داروی اسهال و دیابت استفاده میشود که به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است.کلپوره حاوی ترکیبات سالوژنین ، سیرسیلیو ، سابینین ، میرسن ، ژرماکرن ، اسپاتولنول میباشد.

     

    مصرف بیش از حد گیاه کلپوره میتواند مشکلات جدی برای مغز و معده داشته باشد. زنان باردار و مادران شیرده و کودکان نباید از گیاه کلپوره استفاده کنند.کلپوره به مدت کوتاه مصرف شود و مصرف طولانی مدت از این گیاه باعث مسمومیت در کلیه ها و کبد میشود .کسانی که مشکلات کبدی ، کلیه، ناراحتی های قلبی – عروقی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.

     

    کلپوره حاوی خواص ضد باکتری است که باعث کاهش سطح کلی رادیکال های آزاد در بدن میشود و به پاکسازی بدن کمک میکند و همچنین از بروز هر بیماری در بدن جلوگیری میکند.این گیاه حاوی ترکیباتی است که به آرامش اعصاب کمک میکند و در عین حال سطح چربی خون را کاهش میدهد. کلپوره میتواند به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب کمک کند.

     

    کلپوره طبعی گرم و خشک دارد. کلپوره فعالیت معده را تحریک و برای درمان اسهال بسیار مفید است. از این گیاه در طب سنتی برای درمان اختلالات دستگاه گوارش و دل درد استفاده میشود.

     

    موارد مصرف کلپوره

    قرقره جوشانده کلپوره برای شستشو و ضد عفونی دهان ، رفع برفک ، درمان زخم های دهان و درمان ناراحتی های حلق استفاده میشود.از ضماد این گیاه برای درمان گزیدگی حشرات استفاده میشود.این گیاه را کوبیده و به صورت ضماد در آورید و بر روی محل گزیدگی قرار دهید.

     

    اگر سر خود را با جوشانده کلپوره بشویید میتوانید پوست سر خود را به راحتی تقویت و از ریزش مو جلوگیری کنید.

     

     

    کلپوره گیاهی گرم و خشک است و میتواند به درمان سرماخوردگی ، تقویت دستگاه گوارش و رفع اسهال ، تسکین درد در ناحیه قفسه سینه و درد قاعدگی و همچنین تری گلیسیرید خون کمک کند.

     

    برای درمان عرق های شبانه میتوانید از دمنوش گیاه کلپوره استفاده کنید.مصرف دمنوش کلپوره در دوران قاعدگی باعث میشود که دردهای قاعدگی را تسکین دهد.همچنین از گیاه کلپوره در طب سنتی برای بهبود جوش های بدن مورد استفاده قرار میگیرد.

     

    نحوه مصرف کلپوره

    کلپوره را میتوانید بجوشانید و مصرف کنید.

    عصاره این گیاه را میتوانید از داروخانه ها و یا عطاری ها تهیه کنید.

    از عرق کلپوره میتوانید استفاده کنید

     

    استفاده از کلپوره در بارداری

    مقدار مصرف کلپوره

    کلپوره را میتوانید روزی سه نوبت مصرف کنید. برای هر بار مصرف 1 قاشق مرباخوری حاوی 5 گرم از کلپوره را به مدت 20 دقیقه در یک قوری دم کرده و بعد از غذا میل کنید.

     

     موارد منع مصرف کلپوره

    کسانی که نارسایی کبدی دارند نباید از این گیاه استفاده کنند.

    اگر نارسانیی کلیوی دارید نباید از این گیاه استفاده کنید.

    این گیاه برای بیماران قلبی و عروقی منع مصرف دارند.

    این گیاه کودکان زیر 4 سال  منع مصرف دارد.

     گلوکوم و هایپرتروفی پروستات نیز منع مصرف دارد.

     

  • مدل عکس اتلیه کودک شب یلدا
  •  

    منبع: درمان سرا

    تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    آخرین به روز رسانی ۲۰ مهر ۱۳۹۸

    نام های دیگر کلپوره  مریمی، مریمیه صغیره، مریم گلی، مریم نخودی، گل گنو، قصعین، قوسیه، چیت کانی، ناعمه می باشد.

    گیاهی است از خانواده نعنا، علفی و چند ساله با ساقه های چهار گوش و کرک دار. بلندی گیاه در حدود پانزده تا پنجاه سانتی متر است. برگ های آن متقابل، پوشیده از کرک، به رنگ سبز مایل به سفیدند، برگ های پایین ساقه دراز، بیضی، به طول چهار تا پنج سانتی متر، نوک تیز با کناره های دندانه ای منظم می باشد. طعم آن تند و کمی تلخ است. گل ها به رنگ آبی کمرنگ یا ارغوانی و زنگوله ای می باشد و در حالت خشک به رنگ سفید و پوشیده از کرک است.

    این گیاه به طور وحشی در اراضی خشک و سنگلاخ مناطق مختلف آسیا و شمال آفریقا می روید، در ایران نیز این گیاه در آذربایجان شرقی و بعضی مناطق دیگر در باغچه کاشته می شود. در حال حاضر گونه ای از آن در اطراف کرمان می روید و آن را داروی معجزه گر می دانند و مورد توجه اطبا قدیم و مردم کرمان بوده و هنوز هم معتبر است. در کوه های نایین هم به حالت وحشی می روید و مردم آن را گاوپونه می نامند و معروف است اگر حیوانات شیرده آن را بخورند از میزان شیر آن ها کاسته می شود.

    آب دمکرده آن قند خون را به سرعت کاهش می دهد، برای افزایش طول عمر مفید است، برای معالجه یبوست، وبا، سرماخوردگی، انواع تب، اختلالات کبدی، صرع و فلج موثر است، مولد خون تازه و صالح می باشد، تونیک است و برای تقویت عضلات و آرام کردن اعصاب مفید می باشد. در طب قدیم آن را برای محرک اشتها، مدر ادرار و قاعدگی و مقوی اعضای بدن و ضد درد و تشنج می دانستند و زیاد مصرف می کردند.استفاده از کلپوره در بارداری

    اگر زن باردار موقع وزن حمل هر روز کمی دم کرده آن را بنوشد، زایمان او راحت انجام می شود. از آب جوشانده آن به صورت قرقره برای شستشو و ضد عفونی کردن دهان، رفع برفک، التیام زخم های دهان و درمان آنژین و ناراحتی های حلق استفاده می شود. تازه آن را بکوبید و ضماد کنید. گزیدگی حشرات را درمان می کند. از خیسانده آن در استعمال خارجی برای التیام زخم ها و خراش های پوست و بند آمدن شیر پستان در موقع شیر گرفتن کودک استفاده می شود. با آب جوشانده آن سر را بشویید. پوست سر را تقویت می کند.

     

    موارد استفاده از گیاه کلپوره

     

    پانزده تا سی گرم برگ و ساقه گل دار آن را در یک لیتر آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید، بعد آن را صاف کنید و با عسل یا نبات شیرین کنید و بعد از غذا یک فنجان بنوشید، مدر و تونیک است، مقوی معده می باشد، دل پیچک، نفخ شکم و سو هاضمه را برطرف می کند، به هضم غذا کمک می کند و سنگینی معده را برطرف می سازد، یبوست و اسهال را درمان می کند، انواع تب را قطع و سرماخوردگی را بهبود می بخشد، مولد خون تازه و صالح است، وبا، تشنج، صرع و فلج را درمان می کند، مفرح روح و مقوی عضلات بدن است و اعصاب را آرام می کند، اختلالات کبدی و آلزایمر را برطرف می سازد، باعث طول عمر می شود.

    خشک آن را بکوبید و مثل توتون در چپق بریزید و بکشید و دهان را ببندید و نفس را به شدت از ریه خارج کنید، این عمل را چندین مرتبه در روز تکرار نمایید. برای رفع سنگینی گوش، اختلالات نزله، سرماخوردگی و تحلیل ورم های حلق ناشی از سرماخوردگی و درمان آسم یا تنگی نفس نافع و سودمند است. خانم هایی که دچار نازایی می باشند، اگر مدت سه ماه از دم کرده گل و برگ آن بخورند مداوا می شوند، همچنین در کاهش اختلالات یائسگی و ناراحتی های کلیوی اثر نیکویی دارد.

     

    همچنین بخوانید :   خواص و مضرات مریم نخودی

     

    بنابراین توصیه می شود که از کلپوره در این موارد استفاده نشود : گلوکوم، بزرگی پروستات، ناراحتی قلبی، نارسایی کلیوی و اختلالات کبدی. در کل، با توجه به عوارض ناخواسته آن تنها تحت نظر پزشک مصرف گردد.

     

    گیاه کلپوره را با خواص درمان لک و برص، درمان سوهاضمه، معالجه یرقان، درمان سرفه مزمن، رفع کم اشتهایی، معالجه دفع سخت ادرار، درمان سردرد، پیشگیری و درمان دیابت، درمان ناراحتی معده، تسریع در ترمیم استخوان های شکسته، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

    @attarak_ad

     

    از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

    وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

     

    راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

    | شما هم نظری ارسال کنید.

    سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون برای خواص گفته شده در درمان اختلالات کبدی کاربرد داره اما در موارد منع مصرف هم اخلالات کبدی ذکر شده بالاخره برای اختلالات کبدی مفیده یا مضر؟؟

    درود بر شما علت اینکه این مورد در عوارض جانبی نیز ذکر شده این است که بیمار به صورت خودسر و بدون تجویز پزشک یا مشاوره طب سنتی مورد استفاده قرار ندهد. همیشه به خاطر داشته باشید که گیاهان نیز در مصرف های بالا یا استفاده های مداوم و خودسر می توانند مشکل ساز شوند، لذا خواهش میکنیم برای اطلاع از میزان مصرف حتما با پزشک یا مشاوره طب سنتی در ارتباط باشید.

    شاد و سلامت باشید.

    باسلام وخسته نباشید-من توی گوگل سرچ کردم کلپوره در دوران بارداری ممنوع است در صورتیکه یکی از دوستانم که طب سنتی خونده میگه خیلی عالیه چون باعث میشه جنین در رحم جاش سفت بشه و از سقطش جلوگیری بشه هم باعث زیبایی نوزاد میشه هم مشکلات معده رو برطرف میکنه-حالا من به کدوم حرف اعتمادکنم-لطفا راهنمایی کنین-ممنونم

    درود بر شما

    مواردی موجود در مقاله ذکر شده است

    استفاده از کلپوره در بارداری

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    کد تایید *


    Teucrium polium

    خاصيت درمانی گیاه کلپوره : ضداسپاسم قوی براي دردهای دستگاه گوارش

    خانواده: نعناعيان (Labiatae)

    اندام دارويی : قسمتهای هوايی گياه

    استفاده از کلپوره در بارداری

    مزاج : گرم و خشک

    تركيبات شيميايی : اسانس ، ماده اي رزيني بنام توكريورزين ، تانن و… .

    خواص درمانی ديگر گیاه کلپوره :افزايش دهنده اشتها، كاهش دهنده قند خون .

    سه نوبت درروز. درهرنوبت 1 قاشق مربا خوري(5 گرم)ازگياه را به مدت 20 دقیقه دریک قوری چینی دم کرده، بعد از غذا ميل کنید.

    دربيماران مصرف كننده داروهای كاهش دهنده قند خون ، زير نظرپزشك استفاده شود.

    جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا :- دست ها را مرتب با آب و صابون بشویید- از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا به علائم سرماخوردگی خودداری کنید- هنگام عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید- مواد غذایی بهداشتی و مطمئن مصرف کنید**فرایند تایید نسخه الکترونیک در سایت تامین اجتماعی

    **گالری تصاویر داروخانه امام

    21 مرداد

    12 مرداد

    8 مرداد

    17 تیر

    8 تیر

    27 خرداد

    17 خرداد

    11 خرداد

    27 اردیبهشت

    15 اردیبهشت

    موسسه خدمات دارویی رضوی با هدف ایجاد بانک مرجع در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی و همچنین ایجاد بستر مناسب جهت مشاوره دارویی و خرید آسان دارو و تحویل در محل ( تحت نظارت دکتر داروساز) ایجاد شده است. ادامه …

    در خبرنامه عضو شوید

    تمام حقوق برای موسسه خدمات دارویی رضوی محفوظ است © 1393
    ( بازنشر مطالب تنها با ذکر منبع و اجازه نامه کتبی از موسسه خدمات دارویی رضوی مجاز می باشد)

    خانم های باردار اگر مراقب تغذیه خود نباشند ممکن است به راحتی سقط جنین را تجربه کنند خیلی از گیاهان و میوه ها جنین را ازبین می برند.

    به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ دوران بارداری یکی از زمان هایی که به هیچ وجه نباید دارویی گیاهی مصرف کرد، زیرا برخی از این گیاهان موجب سقط جنین و از دست دادن جنین می شوند. برای زن آبستن افراط در کلیه خوراکی ها ممنوع است و نباید هیچ غذایی را خارج از اندازه بخورد. همچنین مصرف بیش از حد برخی از گیاهان در این دوران خطر سقط جنین را در پی دارد در حالی که اگر این گیاهان در مقدار کم مصرف شوند ، موجب به خطر افتادن سلامتی آنها و جنینشان نمی شوند.

    گیاهانی که باعث سقط جنین می شوند به دو دسته تقسیم می شوند دسته ای از آنها سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند و دسته دوم گیاهانی که چندان مصرفی ندارند و شاید حتی نام آنها هم به گوشتان نخورده باشد.

    گیاهان خطرناک در دوره بارداری

    به عبارت دیگر اگرچه به خاطر این که ترکیبات مۆثر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی رقیق تر و در نتیجه اثرات جانبی آن ها کمتر است اما همچنان باید در استفاده از داروهای گیاهی با احتیاط عمل کرد. این که فکر کنید همه داروهای گیاهی بی خطرند کاملا اشتباه است.استفاده از کلپوره در بارداری

    استفاده از داروهای گیاهی در برخی موارد از جمله زمان بارداری می توانند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

     دارچین

    دارچین یکی از محبوب ترین ادویه ها در سراسر جهان است که اگر دارچین بصورت خام در مقادیر بسیار زیاد استفاده شود میتواند باعث سقط جنین میشود. مصرف دارچین سبب منقبض شدن ماهیچه های رحم می شود و سرانجام انقباض رحم به سقط جنین منجرمی گردد.

     جعفری

    جعفری از سبزی های پر مصرفی است که اگر به مقدار کم خورده شود برای خانم باردار مشکل ایجاد نمی کند . ویتامین سی موجود در جعفری سطح استروژن را بالا میبرد و جریان خون ورودی به اندام های تولید مثل را کاهش میدهد. روغن آلی فراری موجود در جعفری منجر به نازک شدن دیواره رحم میشود و دهانه رحم را نرم کرده و موجب اسپاسم (گرفتگی) رحم میگردد.

     پونه

    سرماخوردگی به درمانهای گیاهی از جمله استفاده از پونه روی می آورند در حالی که استفاده از آن در مقدار زیاد به شدت سقط آور است و می تواند به عنوان یک سم قدرتمند عمل کند و لذا باید با دقت فراوان مصرف شود. پونه شامل ماده ای به نام پولگان است که موجب خونریزی و انقباض رحم میشود و مصرف زیاد آن به سقط جنین می انجامد.

    آناناس

    مصرف آناناس در مقادیر کم نمیتواند سبب سقط جنین در بارداری شود اما مصرف آناناس به مقدار خوردن یک کاسه آناناس تازه پس از بارداری به علت بالا بودن ویتامین سی و بروملاین در آن میتواند برای زنان باردار خطرناک باشد و باعث سقط جنین گردد.

    مصرف آناناس در مقادیر بالا در سه ماهه اول بارداری دهانه رحم را نرم کرده و باعث خونریزی و در نهایت سقط جنین میشود. آناناس سبز تر و یا نارس تر دارای آنزیم پروتئولیتیک بیشتری است که نقش مهمی در شکستن پروتئینی دارد که جنین در مراحل ابتدایی بارداری از این پروتئین تشکیل شده است.

     کوهوش

    مصرف دو نوع کوهوش آبی و کوهوش سیاه باهم به علت دارا بودن دارای موادی به نام اکسایتوسین و کولوساپونین میتواند باعث انقباض رحم شود.

    پاپایا

    پاپایای کال و نرسیده حاوی آنزیم هایی مانند پاپائین است که این آنزیم ها به عنوان پروستاگلاندین و اکسی توسین عمل می کنند که در واقع منجر به زایمان زودرس و سقط جنین می شود. این میوه می تواند باعث اختلالاتی در جنین شود.

    این ماده بسیار خطر است و مصرف پاپایا منجر به انقباضات رحم و در نتیجه سقط جنین می شود. پاپاین موجود در پاپایا خام سبب افزایش میزان تولید استروژن و مانع تولید پروژسترون میشود که رشد آندومتر را تحریک میکند.

    سطح پایین پروژسترون ادامه بارداری را مختل می کند و در نهایت منجر به سقط میشود.پاپایا خام حاوی مقادیر بالایی از لاتکس میباشد که منجر به آزاد سازی پروستاگلاندین ها و اکسیتوسین شده و در نهایت به انقباض دیواره های رحم ختم میشود. هرگونه مصرف پاپایا در مراحل اولیه بارداری باعث سقط جنین میشود.

    ریشه آنجلیکا

    استفاده از ریشه آنجلیکا در دوز بالا میتواند منجر به سقط جنین شود.

    روغن گل مغربی

    روغن گل مغربی یکی از محبوب ترین روغن ها در رایحه درمانی است که خواص آرامبخش دارد و بدن را تسکین میدهد. از روغن گل مغربی همچنین برای ریلکس کردن ماهیچه های رحم و آماده شدن جهت زایمان نیز استفاده می شود. استفاده از روغن گل مغربی در اطراف رحم باعث سقط جنین ناگهانی میشود.

    زعفران

    مصرف زعفران در ماه های اول بارداری برای خانم های باردار بسیار خطرناک است ومصرف 2 -1 گرم از ان سبب سقط جنین می شود؛ بنابر این اگر در مصرف زعفران تعادل را رعایت کنید و کمتر از مقدار ذکرشده از ان مصرف کنید، منجر به سقط جنین نخواهد شد.

    زرشک

    زرشک از گیاهانی است که دارای آلکالوئیدها و همچنین ترکیبات فنلی از قبیل آنتوسیانین هاستو وجود این ترکیبات در آن سبب انقباضات عضلانی صاف رحم شده و هر گیاهی که شانس انقباض عضلات مختلف بدن را افزایش دهد می تواند سقط جنین را هم تحریک کند.

    گلپر

    استفاده از کلپوره در بارداری

    گلپر درمان کننده بیماری های گوارشی به خصوص نفخ و هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز باعث سقط جنین می شود. اما مصرف مقدار کم این گیاه به سقط جنین منجر نمی شود.

    تخم شوید

    تخم شوید خواص فراوانی دارد و می تواند باعث کاهش چربی بدن و لاغری شود و ضد نفخ است. اما مصرف تخم شوید در بارداری به علت تحریک تولید هورمون های مؤثر در سیکل قاعدگی و افزایش انقباضات رحمی از خطرات سقط جنین در ماه اول بارداری محسوب می شود.

    گل پامچال

    برخی از خانم ها از روغن گل پامچال بدلیل خواص ضد عفونی کننده در دهانه رحم استفاده میکنند و بعضی هم آن را به صورت خوراکی مصرف میکنند. در صورتی که مصرف آن در دوران بارداری خطر سقط جنین را به همراه دارد.

    چای بابونه

    استفاده از چای بابونه خواص زیادی برای سلامتی دارد اما مادران باردار باید از خوردن چای بابونه در دوران بارداری خودداری کنند زیرا نوشیدن چند فنجان چای بابونه که حداقل 4 دقیقه دم کشیده باشد، با خطر سقط جنین همراه خواهد بود.

    سنبل ختایی

    سنبل ختایی گیاهی دارویی است که استفاده بیش از حد ازآن منجر به تحریک قاعدگی ،شل کردن عضلات و کمک به افزایش انقباضات رحم می شود و باعث سقط جنین در ماه اول بارداری می گردد.مصرف سنبل ختایی در افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا ان هایی که قبل از مصرف نیز خون ریزی های شدید داشته اند، خطر سقط جنین را دوچندان میکند.

    کرفس

  • خاصیت عرق کاسنی برای مادران شیرده
  • استفاده از کرفس در سه ماهه نخست بارداری ممنوع است و خوردن خورش کرفس یا سالادی که حاوی کرفس باشد منجر به سقط جنین می شود. این ممنوعیت استفاده از کرفس باید در تمام دوران بارداری رعایت شود زیرا کرفس می تواند روی سیستم عصبی جنین آنها اثرات سوء بگذارد و باعث ناراحتی های عصبی مخصوصا حملات شبه صرع بعد از تولد نوزاد شود.

    گل بنفشه و گل ختمی

    مصرف گل بنفشه و گل ختمی موجب سقط جنین می شود. ختمی باز کننده انتهای عروق رحم و سقط کننده است و زنان باردار نباید از این گیاه و گل بنفشه استفاده کنند.

    غوره، آب غوره، بابونه

    این مواد قاعده آور هستند و باعث سقط جنین می ‎شوند و مصرفشان برای زنان باردار مفید نیست.

    آویشن

    آویشن دارای طبیعتی گرم و خشک است که از آن به عنوان ادویه برای طعم دار کردن انواع غذاها و بعضی خوراک هااستفاده می کنند. آویشن سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می شود بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

    آلوئه ورا

    آلوئه ورا خواص زیادی برای زیبایی زنان دارد ، زیرا دارای مواد طبیعی است که به مراقبت و تقویت انواع پوست کمک کند و اثرات زیادی در کاهش چین و چروک و وزن دارد. اما زنان باردار نباید غذا های فرآوری شده ،با آلوئه ورا مصرف کنند و یا آب آلوئه ورا را بنوشند ،زیرا ممکن است خون ریزی لگن را ایجاد کند و حتی باعث سقط جنین شوند.

    88492747

    استفاده از کلپوره در بارداری

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    سایت آشپزی – دستور پخت غذا

    دستور پخت غذا شیرینی کیک دسر نان

    دستگاه موکن لمسی بدون درد مخصوص بانوان

    جارو برقی فندکی ماشین

    لیزر سبز حرارتی برد 12 کیلومتر

    استفاده از کلپوره در بارداری

    مخصوص سیگار – قابل شارژ

    عکس های کلپوره برای زن باردار

    از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، …

    کلپوره از گیاهانی است که قدمتی هزار ساله دارد و در کتب ابن سینا به آن اشاره شده است . این گیاه همانند بسیاری از گیاهان، خواص مختلفی داشته و در درمان بیماری های …

    29 دسامبر 2015 … دیابت بارداری در 3تا 6درصد زنان باردار دیده می‌شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می‌شود. عرق شنبلیله قندخون را کاهش می‌دهد به‌همین دلیل برای این …

    27 جولای 2016 … خانه » داروهای گیاهی و طب سنتی » خواص “کلپوره” برای نوزادان و بارداری و دیابت. تبلیغات. تبلیغات … دستگاه نگین زن · ads. شلوارک لاغری · ads …

    چه جوشانده‌هایی در دوران بارداری مفید هستند و کدام‌یک ممکن است برای شما و نوزاد مضر باشند؟

    خواص کلپوره ,خواص دارویی کلپوره ,فواید کلپوره ,[categoriy] … خواص کلپوره در طب سنتی …. زن واقعی باید چه خصوصیات و ویژگیهایی داشته باشد؟

    خوردن جوشانده گیاهی در بارداری پورتال پارسه گرد کاملترین مرجع گیاه کلپوره و … هشدار درباره مصرف ‌آويشن در زنان باردار خواص “کلپوره” برای نوزادان و بارداری و …

    6 نوامبر 2014 … کلپوره خاصیت دارویی بسیار متنوعی دارد و قدرت درمانی بالایی دارد. … استفاده این دارو برای زنان باردار و کودکان زیر چهارسال اصلا توصیه نمی شود.

    به اینکه این دارو برای زن باردار چقدر ضرر داره.. اشاره شده و پزشک هنگام تجویز هر داروئی .. حتما به اون مشخصه توجه میکنه… عضو هيات علمي دانشگاه …

    گیاهان دارویی بسیار قوی در طب سنتی وجود دارد که به مثابه سم عمل کرده و حتی می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و در مقابل نیز عرقیاتی در طب سنتی وجود دارد …

    استفاده از کلپوره در بارداری

    موارد استفاده از گیاه کلپوره. ۷۷۲ روز پیش ساعت ۱۲:۳۹. موارد استفاده از گیاه کلپوره. این گیاه در در رفع سردرد، ضعف عمل دستگاه تغذیه، بیماریهای دستگاه تناسلی …

    یک مشکل بسیار نگران کننده برای بسیاری از زنان باردار؛ تهوّع و استفراغ دوران بارداری است. این مشکل که به ویژه در سه ماهه اوّل بارداری و در هنگام صبح شایع تر است؛  …

    عرق کلپوره:مقوی ،رفع سردرد، درمان ضعف عمل دستگاه گوارش، رفع … نشاند، کرم کش و یبوست را از بین میبرد، مصرف مداوم برای زنان باردار مضر است.

    26 مارس 2014 … به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، در بارداری مصرف کاسنی خیلی توصیه شده … اما از دیگر توصیه‌ها برای زنان باردار در ماه نهم بارداری علاوه بر کاسنی، …

    18 سپتامبر 2016 … دکتر مهرداد کریمی با بیان این‌که هضم نان گندم به فرآوری بیشتری نیاز دارد، اظهار کرد:” در طب سنتی برای زنان باردار درباره مصرف برخی از مواد با …

  • رمان های عاشقانه بدون سانسور در کانال تلگرام
  • ♢️زنان باردار فعالیت بدنی خسته‌کننده نداشته باشند و در فواصل کار استراحت کنند . به‌حد اعتدال ورزش کنند و پیاده ‌روی ملایم انجام دهند، حتی این مسئله برای رفع …

    18 دسامبر 2011 … در دوران بارداری، باید زن باردار: 1. در سراسر دوران بارداری باید شکمشان نرم باشد و از یبوست بپرهیزند 2. اگر یبوست شدید داشتند شیر خِشت (نوعی …

    26 ا کتبر 2016 … یکی از نگرانی‌های اصلی زنان در دوران بارداری باید و نبایدهای غذایی است که باید آنها را رعایت کنند.

    9 دسامبر 2015 … و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری های مربوط به مواد غذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد …

    خوردن جوشانده گیاهی در بارداری پرتال پارسه گرد گیاهان خطرناک در دوران … داروئی برای بارداری ileev.com هشدار درباره مصرف ‌آويشن در زنان باردار (کلپوره در بارداری)  …

    استفاده از کلپوره در بارداری

    7 فوریه 2012 … زن حامله ای که در دوران بارداری شلغم خورده باشد بچه اش زودتر رشد می …. برای سوزش معده از عرق کلپوره استفاده کنید که هم برای سو هاضمه مفید است وهم …

    گیاهان خطرناک در دوران بارداری – پارسی طب گیاهان خطرناک در دوران بارداری هفته سی و … سنتي) – صفحه 7 هشدار درباره مصرف ‌آويشن در زنان باردار (کلپوره در بارداری) …

    توصیه می شود زن حامله، ماهیانه تحت نظر پزشک باشد، در این راستا خیلی ها دوست دارند تحت نظر پزشک سنتی باشند که ما در این خصوص نیز در مطب مشاوره داریم، ضمناً …

    2 آگوست 2011 … *استفاده از خاکشیر در بارداری تاثیری بر زردی نوزاد ندارد …. میخک، زنجبیل، گزنه، کلپوره، قره‌قات و خاکشیر را از جمله داروهای گیاهی مفید برای بیماران دیابتی … اعترافات زنی که سر هوویش را برید روزنامه خراسان: زنی که هوویش .

    بسیاری از زنان در دوران بارداري از سوزش سردل رنج می‌برند. ممکن است این …. بارداري, کلپوره همدانی,خواص کلپوره برای نوزادان,عرق کلپوره برای نوزادان,گیاه کلپوره

    18- زن باردار گهگاه رازیانه بخورد تا چشم نوزاد او شهلا و قشنگ گردد. … 3_گزنه ،برگ گردو ،ریشه شیرین بیان و کلپوره را به نسبت مساوی پودر کرده و مخلوط کنید و در …

    با سلام من الان 43 روزه حامله هستم چون خارش وکمی سوزش وسوزش زیاد هنگام نزدیکی داشتم رفتم دکتر زنان که پس از معاینه گفت عفونت قارچی است ودو …

    ۴٩-عرق کلپوره (گرم) نیرو بخش – مقوی – اشتها آور – ضد تشنج و دل درد و …. زنان باردار برای رفع خارش رحم، با عرق کاسنی و شاتره خود را شستشو دهند و زیر نظر طبیب …

    کلپوره برای زن باردار ضرر ندارد-براساس مطالعات پژوهشگران دانماركي، زنان چاق كمتر تمايل به شيردادن طولاني مدت به نوزادان خود دارند.

    درمان گیاهی مشکلات مربوط به زنان – اطلاعات جمع آوری شده از سایتها و کتابها درباره درمان … کنند چون موجب سقط جنین میشود ولی قبل از بارداری می تونند استفاده کنند . ….. عرق کلپوره:مقوی ،رفع سردرد، درمان ضعف عمل دستگاه گوارش، رفع ناراحتی های …

    گیاهان خطرناک در دوران بارداری تدابیر دوران بارداری(3) – shiateb.com خواص کلپوره – گیاهان دارویی … هشدار درباره مصرف ‌آويشن در زنان باردار (کلپوره در بارداری) …

    قبل از بارداری زن مرد چی بخورند جستجو … کلپوره,کلپوره برای نوزادان,کلپوره و دیابت,کلپوره به انگلیسی,کلپوره چیست ؟,کلپوره+دیابت,کلپوره برای نوزاد …

    پاکسازی معده یکی از مهمترین کارها برای زن قبل از بارداری است. دستیار تخصصی طب سنتی ایران ….. 180- جعده : مریم نخودی، کلپوره 181- جفت الفستق : پوست روی …

    گیاه کلپوره :این گیاه هم بصورت جوشانده مصرف میشه فقط به شدت تلخ هست باید … من خوردن کاچی رو به همه خانم ها چه باردار ،شیر ده ،مجرد،شدید توصیه می کنم زیره منبع …

    7 فوریه 2008 … عرق کلپوره: مقوی ،رفع سردرد، درمان ضعف عمل … حالت تهوع صبحگاهی که بیشتر زنان باردار به ویژه در ماه های … درمان خارش با گیاهان. خارش بدن چه بر …

    26 ژانويه 2016 … مريم گلي – كلپوره – مَرو تَهر این گیاه در در رفع سردرد، ضعف … است که استفاده این دارو برای زنان باردار و کودکان زیر چهارسال اصلا توصیه نمی شود.

    قدم اول در درمان دیابت بارداری تغییر روش تغذیه ای و کمک به کنترل قندخون در محدوده ی نرمال از طریق رعایت رژیم غذایی سالم است. اکثر زنان باردار با کنترل صحیح و …

    29 نوامبر 2013 … 3- گلبرگ گل محمدی(برای زن حامله ومادرشیرده)+برگ کاسنی+گل ختمی … 12- درمان یبوست دربیماران دیابتی:خُرفه،بامیه،بادام،تلخ،عرق کلپوره.

    از نظر آقای صانعی هم همین طور البته آقای صانعی معتقدند که می شه تخمک رو با اسپرم خارج از بدن زن لقاح داد و وقتی جنین تشکیل شد در بدن زن قرار داد …

    کلپوره برای زن باردار کلپوره برای زنان باردار

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comment

    Name *

    Email *

    Website

    مطالب پر بازدید


    این گیاه در در رفع سردرد، ضعف عمل دستگاه تغذیه، بیماریهای دستگاه تناسلی ـ ادراری و تأخیر یا عدم وقوع قاعدگی به علت ضعف کلی مؤثر می‌باشد

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت


    استفاده از کلپوره در بارداری

    کلپوره گیاهی است که در مناطق معتدل و کوهستانی رشد می کند و حدود 1000 سال است که از رویش آن می گذرد. تاریخ استفاده از این گیاه به زمان بقراط برمی گردد. این گیاه، دارویی است که بوعلی سینا درکتابش به آن اشاره کرده است. کلپوره خاصیت دارویی بسیار متنوعی دارد و قدرت درمانی بالایی دارد. با استفاده از این دارو به علت قدرتی که دارد نتیجه بسیار سریع مشاهده می شود.

    از جمله خواص این داروی گیاهی کاهش قند، کاهش درد و ضعف اعصاب می توان نام برد. البته این داروی گیاهی برای بیماری های عفونی و مفصلی بسیار مفید است. از جوشانده غلیظ این گیاه و با ترکیب آن با کمی آب می توان به عنوان داروی راشیتیسم به ویژه در کودکان و روماتیسم استفاده کرد. علت تاثیر گذاری بسیار بالای این دارو بر کاهش قند حفاظت آن از لوزالمعده است. کسانی که می خواهند از این گیاه به عنوان کاهش دهنده قند خون استفاده کنند بهتر است بدانند که استفاده همزمان این گیاه دارویی با سایر داروهای کاهش قند توصیه نمی شود.

    کلپوره یا مریم گلی را برای بهبود جوش های بدن نیز می توان استفاده کرد.

    این گیاه به شکل بوته ای با گل های سفید و خوشبو می روید اما طعم بسیار تلخی دارد. طریقه مصرف این دارو  بیشتر به شکل جوشانده است.

    نکته قابل توجه در مورد این دارو این است که استفاده این دارو برای زنان باردار و کودکان زیر چهارسال اصلا توصیه نمی شود.

    مطالب مرتبط

    سلام با احترام. تشکر از مطالب بسیار مفید شما . اینکه در متن بالا درباره خواص کلپوره گفته شده برای کاهش و کنترل قند خون، نباید همزمان داروی دیگری استفاده کرد، آیا منظور عرقیاتی مثل بوقناق است ؟ یا قرصهایی مثل گلی بنکلامید؟ ممنون سیدمحمد میرزمانی

    سلام
    هیچ داروی گیاهی یا حاشیه ای جایگزینِِ کاملِ قرص تجویز شده برای درمان دیابت نیست و فقط کمک کننده است و نهایتا بتواند تعداد قرص را کاهش دهد، آن هم با چک آپ منظم توسط پزشک

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    استفاده از کلپوره در بارداری
    استفاده از کلپوره در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *