از بیکاری چه کار کنم

دوره مقدماتی php
از بیکاری چه کار کنم
از بیکاری چه کار کنم


مقالات

ارسال شده توسط محسن حسنی

من بیکارم …

جمله کوتاهی که این روزها خیلی میشنویم یا حتی خودمون میگیم. جمله ای که خیلی هامون رو از ادامه زندگی نا امید میکنه.

توی این مقاله نمیخوام امید الکی بهتون بدم.

از بیکاری چه کار کنم

دوره مقدماتی php

ولی حتما راه هایی رو بهتون معرفی میکنم که بتونید به بیکاری غلبه کنید و به جای ” من بیکارم ” با شادی بگید “من کار مفید دارم”.

همه ما میدونیم که کار کردن در کشور ما سخت شده و به همین خاطر خیلی ها نمیدونن که باید از کجا شروع کنن. خیلی از شغل ها یا کاذبه یا موقت . یا اینکه درآمد بالا ندارن.

یا حتی ممکنه درآمد بالا داشته باشن ولی ثابت نیستند.

ما آدم ها کار کردن رو به دو دلیل میخوایم : یکی پول  و دلیل دیگه حس مفید بودن.

برای به دست آوردن پول و احساس مفید کردن راه های زیادی هست که باید بشناسیم شون تا بتونیم به اونها دست پیدا کنیم.

ولی قبل از هر چیزی لازمه که توانایی ها و علاقه مندی های خودم رو بشناسم تا بتونم با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال کار و پول و حس مفید بودن پیش برم.

من بیکارم وقتی توی کشورمون زیاد گفته میشه که یا اوضاع اقتصادی خراب میشه یا آموزش ها درست نیست و یا انگیزه ها مشکل داره. که الان در کشور ما هر سه اینها واقعا مشکل دارن.

خیلی از دانشجوهای من در سرکلاس درس به جای یادگیری درس تخصصی مایل هستن تا درباره چطور شغل پیدا کردن اطلاعات بگیرن.

اوضاع بازار که برای همه مون مشخصه. وقتی قیمت ها یکدفعه تغییر میکنه همه کسب و کارها مجبورن با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنن تا ضرر نکنن.

برای همین هم سعی میکنن تا نهایت استفاده رو از مهارت های نیروی کار متخصص شون ببرن.

آموزش ها رو هم که همه ما در مدرسه و حتی دانشگاه دیدیم و میدونیم که اصلا آموزش هایی که به درد بازار بخوره به ما داده نشده.

و البته درباره انگیزه که تقریبا ۹۰ درصد بیکارها دربارش مشکل دارن و اشتباه فکر میکنن.

اگر شما هم با انگیزه های کار کردن و ادامه زندگی تون مشکل دارید ، توصیه میکنم که حتما این ویدیو رو ببینید :

بازخوانی انگیزه (آموزش ویدیویی) – دلیل زندگی و کار کردن من چیه؟ از کجا پیداش کنم؟

تقریبا همه کسانی که دائم دنبال استخدام نیروی انسانی باکیفیت هستن ناراحتن از اینکه نیروی انسانی متخصص پیدا نمیکنن.

متخصص که میگیم منظورمون فقط دانشمند اتمی نیست. بلکه در هر کاری که فکرش رو بکنید همین مشکل رو داریم. مثلا نگهبان متخصص نداریم.

نه اینکه اصلا نباشه ، هست ولی کم هست.

در فضای شبکه اجتماعی لینکدین که تقریبا مثل فیسبوک هست ولی برای ارایه مطالب شغلی و تخصصی ، هر روز پیام های استخدام رو میبینم که حتی بعداز گذشت ۶ ماه باز هم نتوستن نفری رو استخدام کنن.

اینکه من بیکارم و این پیام ها رو نمیبینم به خاطر اینه که دنبال فضاهای تخصصی نیستم.

و کسانی که استخدام میکنن هم فقط در همین فضاهای تخصصی دنبال آدم مورد نظرشون میگردن.

در ادامه میخوام بهتون بگم که مشکل دقیق شما در بیکار بودن چیه و چطور میتونید حلش کنید. البته قبلش باید تکلیف خودتون رو با توانایی ها (علاقه ها) و انگیزه هاتون روشن کرده باشید.

پس اگر این دوتا رو حل نکردید این مقاله رو بخونید و بعد ادامه بدید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

خیلی از افرادی که من باهاشون برخورد کردم و ادعا میکنن که بیکار هستن ، وقتی که ازشون میپرسم چه کارهایی بلدی؟ جواب های نصف و نیمه و بدون اطمینان میدن که فلان مهارت ها رو داریم.

مهارت هایی که عمومی هستن و تقریبا همه کسانی که دنبال کار میگردن ، بلدن. و البته همون رو هم فقط ادعا میکنن و وقتی دقیقتر بررسی میکنم میبینم که همون رو هم با تعهد و خیلی خوب بلد نیستن.

مهارت هایی هستن که اگه بلد نباشید هرچقدر هم متخصص باشید نمیتونید در جایگاه شغلی مناسبی قرار بگیرید. شما با یادگیری مهارت های فردی شانس خودتون رو برای موفقیت در پیدا کردن شغل بالا میبرید.

بعضی از این مهارت ها مثل خوب صحبت کردن (گفتگوی موثر) ، حساب و کتاب خونگی ، هدف گذاری ، مدیریت احساسات و …

مهارت هایی هستن که در یک یا چند زمینه شغلی لازمه یاد بگیرید. مثل تخصص نقشه کشی یا حسابرسی. یا مهارت هایی مثل کار تیمی ، ایده پردازی و …

هر کدوم از این دسته مهارت ها رو که بلد باشید به پیدا کردن شغل دلخواهتون نزدیکتر میشید.

اگر میخواهید بدونید که چه مهارت هایی رو باید یاد بگیرید این لیست رو فراموش نکنید :

اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور با هر میزان درآمد و هر شغلی که دارید میتونید ثروتمند بشید ، حتما ویدیوی زیر رو ببینید:

اگر همه اینها (یا لااقل چندتاش رو) یاد گرفتید و هنوز بیکار هستید ، لازمه که به خوبی دنبال کارهایی باشید که با مهارت های شما سازگار هستن.

حالا چطوری بفهمیم که کدوم کار با مهارت های من سازگاره؟

اول اینکه حتما میزان علاقه تون رو به کارهایی که میتونید انجام بدید پیدا کنید. (این مقاله رو بخونید)

از بیکاری چه کار کنم

دوم مهارت هایی که بهتر یاد گرفتید رو فراموش نکنید.

شما کاری که مهارت هاتون و علاقه تون بیشتر باشه ، بهترین کارایی رو دارید. پس بگردید بین علاقه هاتون و مهارت هاتون ، جاهایی رو پیدا کنید که این دوتا توی سطح بالاتری نسبت به بقیه هستن.

مثلا من در مهارت های حرف زدن و خوب گوش کردن خیلی خوب هستم. و از طرفی هم به ارتباط برقرار کردن با مردم و همینطور آموزش دادن به اونها علاقه زیادی دارم.

پس شغل مدرسی رو انتخاب کردم. چون مطمئن هستم که توی این کار خیلی خوب پول درمیارم. خیلی بیشتر از خیلی ها.

هر جایی که درباره کار صحبت میشه ، حتما شما هم درباره توانایی هاتون و علاقه هاتون صحبت کنید. به همه بگید که در زمینه هایی که شما علاقه و توانایی دارید ، چی میدونید. به روز باشید و برای همه حرف بزنید.

میدونم که این کار برای آدم های درونگرا یکم سخته ولی مطمئن هستم که از جیب خالی داشتن سخت تر نیست.

توی محیط های خانوادگی ، دوستان ، استخر ، باشگاه ورزشی و … همه جا دربارش صحبت کنید. مطمئن هستم که یکی از این همه به شما توجه میکنه و راه برای شما باز میشه.

و حتما در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و با افتخار درباره توانایی هاتون بنویسید. (حتی توانایی های عمومی مثل خوب گوش دادن)

در شبکه های اجتماعی دائم پست بذارید. یکی در اینستاگرام و در بقیه هم کپی کنید. توییتر ، فیس بوک ، گوگل+ ، اسکیلما ، کولوب ، ایران اکسپرت و …

شما تا میتونید باید توسط همه دیده بشید. وقتی دیده بشید امکان انتخاب توسط کارفرما یا سرمایه گذار رو دارید. حتما بدرخشید تا انتخاب بشید.

برچسب استخدام, انتخاب, انتخاب شغل, بیکار, بیکارم, بیکاری, پول, پول درآوردن, پیدا کردن شغل, ثروت, ثروتمند, شغل, کارآفرینی, کسب و کار

از وقتی که فهمیدم رسالتم در این دنیا آموزش دادنه ، همه تلاشم رو می‌کنم که بهترین زندگی خودم باشم. و بتونم به دیگران کمک کنم تا بهترین زندگی خودشون باشن.
هر کسب و کاری که توی این دنیا داریم ، مهمه و باید به بهترین شکلی که می ‌تونیم انجامش بدیم.

با من همراه باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتون ، حال تون رو خوب کنه.

http://myintelbusiness.com

داداش نفس ات از جای گرم بلند میشه
اگر بلند نمیشد این مزخرف ها رانمی نوشتید.

سلام دوست خوبم
مطمئنی عزیزدلم . هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که با مدرک فوق دیپلم نرم افزار توی یه کارخونه کار میکردم و به جای ۳ ماه حقوق عقب افتاده ، فحش شنیدم و از کارخونه اخراج شدم.
اون سال عید با سرشکستگی پیش خانواده خودم و همسرم به خاطر اینکه شرمنده کسی نباشم ، تمام روزهای عید رو خونه پدر و مادر خودم و همسرم پلاس بودیم.

دوست خوبم کار پیدا کردن شاخ غول نیست اگر بدونی که راه زندگیت چیه و چطور میتونی اون راه رو طی کنی.

شک ندارم اگر شما هم به دنبال راه مورد علاقه تون برید و یاد بگیرید که چطور در راه خودتون رشد کنید ، حتما خیلی زودتر از اونچه که فکر میکنید به نتیجه میرسید.

پیشنهاد میکنم ویدیوی انتخاب زندگی شغلی رو ببینید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

این ویدیو براساس تجربه های شخصی و دانش علمی خودم آماده شده و قول میدم که اگر راه شغلی رو درست انتخاب کنید اتفاق های خیلی خوبی براتون بیافته.

این ویدیو مثل همه محصولات این وب سایت گارانتی ۱۰۰ درصد داره و شما میتونید بعداز دیدن ویدیو ، بدون هیچ دلیلی تمام وجه پرداختی رو مطالبه کنید.

من ۱۳ سال پیش فوق دیپلم داشتم ، الان فوق لیسانس هوش مصنوعی ، دکتری DBA و کلی هم دوره آموزشی گذروندم و در زندگیم یاد گرفتم که چطور شغل و زندگی بهتری داشته باشم.

به شما هم توصیه میکنم که حتما هر روز حتی اگر شده فقط یک نکته آموزشی جدید یاد بگیرید.

موفق باشید و سربلند

خیلی جاالب بو د حرفات به این میگن بیزینس حرف فروشی ،شما خیلی خوب فهمیدی که چطور با حرف زدن میشه جیب مردم ساده رو زد بهت تبریک میگم

رضا جان ممنونم بابت بازخوردی که بهم دادی.

حرف اگر حرف باشه شنوده به وجد میاد. اما اونچه که شنونده رو برای دفعات بعد به سایت راهنمایی میکنه ، تاثیری هست که حرف ها در زندگی شخص میذاره.

اگر شما حس خوبی نسبت به این مسایل نداری ، دو حالت داره :
۱- شما اهل آموزش دیدن هستی ولی از من خوشت نمیاد. خوبه بدونیم که قرار نیست همه دنیا از ما خوشش بیاد.
۲- اهل آموزش دیدن نیستی و فقط به دنبال منفی گرایی و راضی کردن خودت به عدم تلاش هستی. که در اینصورت توصیه میکنم حتما به فکر یادگیری باشی. از هر کسی هم که دوست داری یاد بگیر.

آرزوی موفقیت زیاد دارم برای شما رضا عزیز

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

خواهش میکنم علی عزیز
موفق باشید و شاد

ممنونم استاد قابل استفاده بود….
درضمن ممنون ازاینکه کاملا حقیقت وار نوشتید و از جملات الکی انگیزشی و جو دهنده استفاده نکردین…

متشکرم از اینکه واقع بینانه به دنبال یادگیری و رشد خودتون هستید
موفق باشید و شاد

سلام وقت بخیر.من دوساله ازدواج کردم شوهرم حقوقش یک وصدهست ولی بدهکاری ما دوسیصدهست چکنیم چکاری انجام بدیم تا قسطمونوبدیم اجاره خونه زیاد.سرقراردادمجبوریم خونه روتخلیه کنیم خونه همش چهارصدبه بالاس .دورپسرم بگردم که ازموقعی که بدنیا اومدهتواین هشت ماه لباس فقط چهارتاگرفتم .سی تومن وام گرفتیم برای کار .قسط اینم داره سکتمون میده.نمیدونیم باهاش کاری کنیم تا بتونیم قسطشوبدیم .خوااااهش میکنم راهنماییم کنین .بخدا همسرم توپمپ بنزین کارمیکنه بامدرک فوق لیسانس کامپیوتر.خداشاهده یک روزهم مرخصی نداره.همش سختی.خواهههههش میکننننم

درود بر شما بانوی بزگروار
من هم در زمانی همچین شرایطی رو گذروندم. خوشحال میشم که بتونم کمک تون کنم
البته همسرتون میبایست با من پیگیری کنن تا راحتتر بتونم کمک تون کنم
به همسرتون بفرمایید که از طریق آی دی تلگرام @dr_mhasani با من در ارتباط باشن

شیرین و شاد باشید

دکتر جان وقتی توی شهری که داریم زندگی میکنیم کار وجود نداره یا اگر هم هست سابقه کار میخواد چه باید کرد به نظر شما؟ من کارشناس مامایی هستم و دو سال هم سابقه طرح دارم در مراکز بهداشت ولی الان یکساله که طرحم تموم شده و هیچ بیمارستانی حاضر نیست به من کار بده البته نیرو نمیگیرن اصلا، در واقع این چیزیه که من میشنوم در حالیکه میبینم دوستام چقدر راحت میرن سرکار بخاطر پارتی و من هنوز تو خونه نشستم همسرم هم بیکاره در حالیکه فوق لیسانس داره و داریم با حقوق کارگری توی خونه ی اجاره ای زندگی میکنیم حقوقی که حتی به یه تومن هم نمیرسه، من دربدر گشتم و سپردم ولی حتی برای منشی شدن سابقه کار ازم خواستن، با شنیدن همه این داستانها چه انرژی مثبتی دارین برای من که از افسردگی رنج میبرم از بیکاری؟؟؟؟

درود خانم آزاده گرامی
متشکرم که به فکر رشد خودتون و همسرتون هستید
بهترین راهکار برای شما و همسرتون شبکه سازی انسانی هست
در برنامه رویش از رادیو اقتصاد روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۸ صبح درباره این موضوع صحبت کردم

میتونید برنامه ضبط شده رو در این لینک بشنوید و
اگر سوالی داشتید کامنت بزارید

شبکه سازی انسانی در کسب و کار – برنامه رویش از رادیو اقتصاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با شماره 22 60 60 22 090 تماس بگیرید

یا

برای هماهنگی ،اطلاعات خود را وارد نمایید

به زودی به درخواست شما پاسخ خواهم داد


متشکرم از اینکه با من همراه هستید

شرکت در دوره های آموزشی رایگان

سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. امیرحسین فرجی هستم، مدیر وبسایت فرجی آکادمی دات کام، جایی که کمک میکنه تا شما علایق و مهارت های خودتون روکشف کنید و اون رو به یک کسب و کار اینترنتی یا یک شغل پولساز تبدیل کنید. در این فایل صوتی در ادامه مجموعه از فرجی بپرس، می خوام جواب سوال یکی از همراهان عزیزمون در کانال ثروتمندان جدید رو بدم و ممکن هست این سوال، سوالی باشه که در ذهن خیلی از شماها وجود داشته باشه. پس توصیه می کنم به شنیدن این فایل صوتی ادامه بدید.

اجازه بدید سوال این دوست عزیزمون رو براتون بخونم: سلام آقای فرجی من الان بیست و هفت سالم هست و کارشناسی کامپوتر دارم و فعلا بیکار هستم و الان می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم و همینطور می خوام یک کانال تلگرامی با یکی از دوستانم بزنم و بعد از بالا بردن اعضا، از تبلیغات در تلگرام کسب درآمد کنم. آیا به نظر شما چنین کار و چنین برنامه ای به درد میخوره؟کلا به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارم و از اون لذت میبرم، ازتون می خوام راهنماییم کنید، اما نمی دونم چرا حس می کنم دیر شده. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید، خیلی امیدی به زندگی ندارم. تا الان درس خوندم، بعد رفتم سربازی الان هم بیکارم.

خب جواب دادن به این سوال چندین نکته رو میتونه بیان کنه: اولین نکته که می خوام اشاره کنم این دوست عزیزمون آخر از همه اشاره کرده که ایشون لیسانس کامیپوتر گرفته و بیکار هست و خیلی امیدی به زندگی نداره. خب شاید شما هم یک مدرکی از دانشگاه گرفتید و الان کار ندارید و شما هم احساس می کنید به زندگی امیدوار نیستید.من با افراد بسیار زیادی که این مشکل رو دارن به خاطر شغلم که مدرس دانشگاه هستم، برخورد می کنم و ازشون یک سوال واضح می پرسم: چرا فکر می کنی الان باید کار داشته باشی؟ اکثر اون ها یا جوابی ندارن یا میگن خب معلومه دیگه من یک مدرکی گرفتم. بعد ازشون می پرسم: فکر می کنی چند نفر دیگه مثل تو این مدرک رو قبلا گرفتن؟ یک اعدادی میگن یا میگن خیلی ها. بعد می پرسم فکر می کنی بازار کار مگه چقدر نیاز داره به این جور افراد؟ به افرادی که فقط مدرک دستشون هست.

از بیکاری چه کار کنم

فرض کن تو رئیس یک شرکتی هستی و می خوای نیرو استخدام کنی، آیا حاضری خودت، خودت رو استخدام کنی؟ یعنی خودت رو بذار جای اون رئیس شرکت، بعد می خوای نیرو استخدام کنی چیکار می کنی؟ چه آزمونی ازش می گیری؟ چون می خوای ماهی دو میلیون ماهی یک و پونصد، ماهی سه میلیون هر چقدر که حقوقش هست به اون شخص بدی، خودت رو اگر بذاری جای اون شخص مطمئن باش کلی سوال می پرسی. حالا خودتون رو بذارید جای اون شخص از خودتون بپرسید: من چقدر مهارت بلد هستم؟ آیا من واقعا می تونم به یک شرکت کمک کنم تا اون رشد کنه؟ در اکثر موارد پاسخ منفی هست، یعنی خود افراد ادعا می کنن که میدونن که فقط یک مدرک گرفتن توی دانشگاه.

ببینید دوستان من خودم ده ساله دارم در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم، خودم اعتقاد دارم سیستم آموزشی ما در دانشگاه ها بسیار فرسوده هست، بسیار ایراد داره. خود من تو کلاس هام سعی می کنم مطالبی رو درس بدم که خیلی در چارچوب تعریف شده که سیلابس هایی که سی سال پیش تعیین شده هست، نیست. اما باز هم مجبورم اون چارچوب رو، چارچوب فرسوده رو حفظ کنم.

پس یادمون باشه جیم رون جمله قشنگی گفته، گفته اون چیزهایی که ما تو دانشگاه یاد می گیریم فقط می تونه به ما کمک کنه تا زنده باشیم اما اون چیزهایی که خودمون یاد می گیریم و میریم دنبالشون و مطالعه می کنیم، باعث میشه که ما ثروتمند بشیم.پس دلمون به مدرک خوش نباشه این یک واقعیت هست. کسی که داره این حرف رو به شما میزنه، کسی هست که خودش پی اچ دی داره اون هم از دانشگاه علم و صنعت که جزء پنج دانشگاه برتر ایران هست و امروزه روز من این ادعا رو می کنم درامد اصلی من بخاطر اون مدرک دانشگاهیم نیست.خیلی چیزها توی اون مسیر یاد گرفتم، محقق بودن، تحقیق کردن، تفکر عمیق، این هارو در طی این سال ها کسب کردم. اما اصل درآمد من بخاطر اون چیزهایی که بعد از دوران دکترا مخصوصا در این چهار سال اخیر رفتم با مطالعه کتاب اون ها رو یاد گرفتم. اون هست که الان اعتقاد دارم اون ها داره به من کمک می کنه.

پس این نکته اول که خیلی به مدرکمون ننازیم و فکر نکنیم ما مدرک داریم حتما باید دولت بیاد به ما یک کاری پیشنهاد بده. همچین تفکر اگر ده سال پیش جواب میداد الان دیگه مرده، شاید خواهری یا برادر بزرگتری اگر دارید اون اینطوری رفته سر کار. واقعیت قضیه خواهر من هم که از من هفت هشت سال ده سال بزرگتر هست، ده سال پیش که رفتن سر کار به همین صورت بود یعنی اون موقع عرضه و تقاضا فرق می کرد. دقیقا عین یک کسب و کار هست شما تعداد فارغ التحصیل ها رو در نظر بگیرید ده سال پیش، الان رو در نظر بگیرید. اون موقع شاید تعداد فارغ التحصیل ها حتی کمتر بود از نیاز بازار کار و الان خودتون ببینید با تعداد شعباتی که این دانشگاه آزاد زده چقدر فارغ التحصیل بیرون ریختن و متاسفانه فارغ التحصیلانی که مهارت چندانی هم ندارن.

ما که اینجا با هم رودربایستی نداریم، داریم کاملا دوستانه و رک صحبت می کنیم. آیا شما می تونید به یک شرکت کمک کنید تا اون رشد کنه؟ شاید بگید خب من باید برم تو اون شرکت تازه یاد بگیرم. اما من میگم خودت رو بذار جای رئیس اون شرکت تقریبا همچین اتفاقی نمی افته که کسی حاضر باشه به شما حقوق بده تازه شما بیاید چند سال وقت بذارید تا تاتی تاتی کنید یاد بگیرید. این واقعیت بازار کار هست.

خب، حالا باید چیکار کنیم؟ باید خودمون بریم دنبال اون چیزهایی که قرار بوده دانشگاه به ما یاد بده و یاد نداده خیلی چیزها هست. اگر بخوایم لیست کنیم پنجاه مورد هست و اولین موردش طرز فکر کردن و طرز زندگی کردن هست که متاسفانه دانشگاه به ما آموزش نداده. پس این ضرورت یادگیری بیرون از دانشگاه رو می رسونه. از این به بعد باید براش وقت بذارید.از طرف دیگه، طی مطالعاتی که من در طی این سال ها داشتم، تحقیقات میدانی که انجام دادم به نظر من بازار کار ایران با وجود شرایطی که الان خیلی ها می نالن یکی از بهترین بازار کار هاست، چرا این رو میگم؟ چون هنوز خیلی ها هستن خیلی از جوون ها مخصوصا که فکر می کنن همون مدرکی که دارن برای جذب بازار کار کافی هست و اگر شما الان بیدار بشید و روش درست پیدا کردن شغل رو یاد بگیرید، شما به راحتی می تونید کارهای بسیار خوبی با درآمد های بسیار خوبی رو به دست بیارید.

پس بین این همه افراد که خواب هستن شما اگر بیدار باشید خوش می درخشید ولی توی کشورهای دیگه کشورهای اروپایی، آمریکایی این خبرها نیست. بازار کار همیشه افرادی رو می خواد که مهارت داشته باشن، اعتماد به نفس داشته باشن، اشتیاق سوزان برای کارشون داشته باشن. اگر شما این ها رو کسب کنید و استراتژی های درست شغل یابی رو هم یاد بگیرید، اون موقع شما خیلی راحت تر میتونید شغل های پردرآمد به دست بیارید.به نظر من اگر شما این مهارت ها رو یاد بگیرید، پیدا کردن یک شغل پردرآمد و رسیدن به یک شغل پردرآمد حتی از رسیدن به یک شغل معمولی خیلی راحتتر هست. شاید تعجب کنید ولی واقعیت قضیه این هست. خب من این مطالب رو در دوره رایگان راز های شغلی رویایی و در دوره اصلی رسیدن به شغل رویایی که دوازده ساعت هست مفصل توضیح دادم.

استراتژی و سیاست شغل یابی، اصلا چجوری بفهمیم چه شغلی برای ما مناسب هست و چجوری خودمون رو برای رسیدن به اون شغل آماه کنیم. اینجا دیگه خیلی نمی خوام صحبت کنم. حتما اگر در دوره رایگان شغل رویایی شرکت نکردید، توصیه می کنم برید توی اون دوره شرکت کنید. در مورد نکته دیگه ای که این دوست عزیزمون گفت و اون نکته این هست که دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستن و احساس می کنن دیر شده. نه اصلا من این اعتقاد رو ندارم شما الان بیست و هفت سالتون هست، من موقعی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی افتادم سی الی سی و یک سالم بود.

پس ببینید اصلا دیر نشده. خیلی از افراد رو می شناسم که حدود سی و هشت سالشون بوده و الان صاحب کسب و کارهای اینترنتی موفقی هستن با درآمدهای ماهی چند ده میلیون. پس اصلا این نیست که دیر شده باشه، هر زمانی که شما احساس کنید بیدار شدید و می خواید تغییر کنید اون روز رو باید جشن بگیرید اون روز به نظر من روز تولد شما هست. تغییر کردن یکی از بهترین پاداش هایی هست که خداوند میتونه به ما داده باشه. این که ما احساس کنیم باید تغییری در زندگیمون ایجاد کنیم این یعنی یک چیز لذت بخش.

به قول جیم رون، شما حتی در یک لحظه میتونید تصمیم بگیرید جهت زندگیتون رو تغییر بدید. ممکن هست در یک لحظه نتونید کل زندگیتون رو تغییر بدید اما جهت حرکتتون در زندگی و شغل رو حتی در یک لحظه میتونید تغییر بدید. تصمیم بگیرید این تغییر رو ایجاد کنید. قطعا تغییر بها داره، بهاش چیه؟ زمان گذاشتن، از این به بعد شما روزی دو ساعت زمان بذارید برای آینده بهتر ساختن، برای تغییر مثبت کردن برای رشد کردن.

از این به بعد شما ماهی ده درصد از درآمدتون، بیست در صد از درآمدتون رو بذارید برای یادگیری، این بهایی هست که باید بپردازید. شاید بهاش این هست که خیلی از دوستاتون رو کنار بذارید یا رفت و آمدتون رو با اون ها کمتر کنید به جاش دوستان جدیدی پیدا کنید.محیط اطراف خیلی مهم هست، محیط اطرافتون رو تغییر بدید. اگر روزی دو تا سریال می دیدید، یک دونه ببینید به جاش وقتتون رو آزاد کنید برای آینده بهتر وقت بذارید. الان هم که منابع یادگیری با وجود اینترنت خیلی زیاد شده تو سایت من برید کلی فایل آموزشی دوره های رایگان از همون ها شروع کنید.

دیگه نمی تونید بهانه داشته باشید. من منبع ندارم، منبع یادگیری ندارم سایت من نود و هشت درصد مطالبش کاملا رایگان در اختیار شماست از اون ها شروع کنید. در مورد کسب و کار اینترنتی که این دوست عزیزمون سوال مطرح کردن و گفتن می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم، بعد یک کانال تلگرام با یکی از دوستانم بزنم و بعد با بالا بردن اعضا از تبلیغات کسب درآمد کنم، خب اولا این ایده خیلی ایده خامی هست، باز توصیه می کنم در دوره رایگان درآمد زایی اینترنتی شرکت کنید .

اگر واقعا تصمیم دارید وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی بشید دوره اصلی درآمدزایی اینترنتی که اسمش میلیونر اینترنتی هوشمند هست به شما بسیار علمی و دقیق کمک می کنه تا بفهمید چه نوع کسب و کاری اولا برای شما مناسب هست و چه کسب و کاری شما رو به موفقیت می رسونه. اما اینکه ما یک مهارتی داریم و می خوایم از اون درآمد کسب کنیم این موضوع خوبی هست. قطعا شما میتونید این کار رو کنید ولی روش اینکه چجوری این کار رو انجام بدید نیاز به استراتژی داره نیاز به یادگیری تاکتیک ها داره و قطعا من در این فایل صوتی نمیتونم همه اون ها رو اینجا بیان کنم، چون حدود هجده ساعت فایل آموزشی هست که در اونجا مفصل در موردش صحبت کردم.

اما اینکه فقط یک کانال بزنیم و اعضاش رو زیاد کنیم و بعد بخوایم از تبلیغات پول در بیاریم این استراتژی نیست. این بیشتر یک رویاپردازی هست. اگر استراتژی داشته باشید که چجوری می خواید اعضای اون کانال رو اضافه کنید، چجوری می خواید اون اعضا رو درگیر کنید، ارتباط با اون ها بر قرار کنید و بعد در اون ها اعتماد ایجاد کنید و اون اعتماد باعث بشه که اون ها حاضر بشن در کانال شما بمونن و حتی به دوستان دیگه شون هم بگن بیان تو کانال شما، این ها همه بحث هایی که واقعا نیاز به زمان داره و من در اون دوره مفصل در موردش صحبت کردم.

اما یکی از روش های درآمدزایی از اینترنت درآمدزایی از تبلیغات هست که در همون دوره هم گفتم. اینی که ما صرفا تمرکزمون رو بذاریم روی درآمدزایی از تبلیغات خیلی استراتژی خوبی نیست. معمولا استراتژی درست تر این هست که ما از یک روش دیگه درآمدزایی داشته باشیم و درآمدزایی از تبلیغات در کنار اون روش باشه مثلا درآمدزایی از آموزش دادن، شما خودتون یک تخصصی دارید، یک مهارتی دارید یا خودتون رفتید اون رو یاد گرفتید و الان حرفه ای شدید تو اون کار و حالا میتونید اون رو آموزش بدید و افراد بابت اون آموزش به شما هزینه ای پرداخت کنن.

این لازمه اش این هست که اولا شما خودتون وقت بذارید برای یادگیری یک مهارت این میشه همون بهای موفقیتی که باید بپردازید. پس این دوست عزیزمون از کجا شروع کنه؟ من نظرم این هست: به نظر من ایشون الان در مرحله تصمیم گیری قرار ندارن. مرحله ای که بخوایم تصمیم بگیریم تو چه مسیر درآمدزایی یا مسیر شغلی وارد بشیم، نیاز به یک سری آگاهی ها و آموزش های اولیه داره.

به نظر من ایشون در مرحله آموزش اولیه قرار دارن یعنی باید برن کتاب بخونن باید برن در دوره های آموزشی شرکت کنن، اطلاعاتشون رو بالا ببرن میزان دانششون رو در مورد روش های مختلف درآمدزایی اینترنتی رو بالا ببرن مهارتشون رو تو برنامه نویسی رو که مد نظرشون هست رو بیشتر کنن بعد که این کار هارو کردن یک کم که یادگیری شون رو افزایش دادن و اطلاعاتشون رو افزایش دادن و فهمیدن دقیقا چه خبر هست توی اون بازار کار اون موقع تصمیم گیری هست، الان وقت تصمیم گیری نیست اگر الان شما تصمیم بگیرید نود و نه درصد تصمیم غلطی خواهید گرفت.

پس توصیه من این هست که شما که چهار سال رفتید تو دانشگاه درس خوندید و احساس می کنید خیلی براتون مهم نبوده، سه ماه هم صبر کنید ولی این سه ماه وقت بذارید به طور میانگین روزی دو ساعت شبی دو ساعت شروع کنید مطالعه کردن، تحقیق کردن، کتاب خوندن، در دوره های رایگان یا پولی شرکت کردن بعد که اطلاعات جمع کردید، اون موقع خیلی بهتر میتونید تصمیم بگیرید. در سایت من هم مطالب آموزشی بسیار زیادی در زمینه درآمدزایی از اینترنت وجود داره توصیه می کنم به فایل های صوتی و ویدئویی من در سایتم مراجعه کنید و میتونید از همون ها شروع کنید. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کرده باشه خدانگهدار.

 

“از فرجی بپرس“ یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

1- از طریق فرم در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji)،
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 

من اعتقاد دارم بهترین زمان برای طراحی آینده، امروز است. هدف من در این وب سایت، کمک به شما برای کشف اشتیاق سوزان و پتانسیل های درونی‌ شما و تبدیل آن به منبع پایدار درآمد به سبک ثروتمندان جدید است.

عالی بود استاد

سلام خوب بود وبرای من هم چنین سوالی پیش اومد.منم فارغ التحصیل رشته منابع طبیعیم و33سالمه وهنوزکاری بامدرکم انجام ندادم و7ساله اززمان فارغ التحصیلیم تاامروز کارهای مختلفی انجام دادم امابعدمدتی ازاون کارخسته شدم.امسال تصمیم گرفتم که کارخودم روشروع کنمتابه درامدزایی مناسبوهمچنین استقلال وازادی مالی برسم اولین مرحله درامدزایی که اقای دکترفرمودن یعنی خودشناسی روشروع کنم اما نمیدونم ازکجا وچطورشروع کنم که بتوانم به خودشناسی برسم ایا راهی جامع برای چنین شناسایی وجودداره لطفا راهنمایی کنید.

سلام
من دانشحوی مهندسی کشاوورزی هستم25سالمه کاملا ناامید و نگران ببکاری نمیدونم چیکار باید بکنمو از کجا شروع کنم
لطفاااا راهنمایی کنید

سلام
من یه خانوم ۳۸ ساله ام.متاسفانه همیشه ساپورت مالی از طرف خانوادم(پدر و مادرم) باعث شده بود نیازی به کار کردن نداشته باشم
ولی الان اونا نیستن و من هم تنهام
هم برای فرار از تنهایی هم کسب درامد نیاز شدیدی به کارکردن دارم
ولی نه حرفه ای بلدم نه میدونم باید از کجا شروع کنم.
مثل کلاف سردرگمم .
لطفا راهنماییم کنین.
متشکرم

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

سلام
من دختری ۳۰ ساله هستم، ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، چند سالی هست تو کارهای مختلف کار کردم اما نه درامدم از این کارها منو راضی میکرد و نه خود کار، از طرفی حامی مادر و خواهرم هستم، حتی چون خواهرم مشکل روانی دارن من قیمش هستم
چند وقتی هست کاملا بیکارم، به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد یه نتورک خارجی شدم، همه دوستانی که تو این کار هستند دآمد خیلی عالی دارند و فقط من با تمام تلاش هایی که کردم هیچ درامدی ازش ندارم، بی هیچ درآمدی به شدت سردرگم و ناراحتم
راهی نبوده که نرفتم، خیلی مطالعه کردم اما …

سلام من حدود دواز ده سال دور از جامعه بودم والان ازادم شغلم قدیم شرکت پیمانکاری بود که تعطیل کردم سوپرمارکت داشتم جمع شد از دستم همه کار میاد ولی الان باجیب خالی موندم چیکار کنم یعنی دوازده سال بی جهت اونرو باشی میفهمی وقتی داشته ای برات نمونه ؟ حالا کمک میخام چطور شروع کنم تابتونم یه کسب بزنم وشروع کنم اونم با سرمایه کم ممنونم

⭕️بیا اینجا و در کنار کار اصلیت با یکی دو ساعت کار در روز حداقل ۲ میلیون تومان درآمد داشته باش
✅ بهترین راه کسب درآمد اینترنتی _ تضمینی و تست شده✅
♻قابلیت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت♻
پشتیبانی ۲۴ ساعته
روزانه حداقل ۷۰ هزار تومان تا…..

http://opizo.com/lhiJEJ

از بیکاری چه کار کنم

یه سر بزن اینجا نظرات اونایی که استفاده کردن رو بخون دیگ قضاوت با خودت

سلام فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم ۲۹ سالمه بیکار هستم و بشدت ناامید شدم دیگه اگه ممکنه راهنمایی کنین،ممنونم

سلام چرا شماره تلفن ندادید تا در بروز مشکل تماس بگیریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آزمون آنلاین

شما از چند درصد پتانسیل درآمدزایی خود استفاده می کنید؟!

آکادمی فرجی به شما کمک می کند تا قواعد موفقیت را بیاموزید، پتانسیل های درونی خود را کشف کنید و در نهایت شغل ایده آل خود را بیابید و به استقلال مالی برسید.
آموزش های ما:
1. مطالب آموزشی صوتی و تصویری رایگان
2. محصولات آموزشی به صورت صوت و فیلم
3. مشاوره تلفنی

آکادمی فرجی در تلگرام

آکادمی فرجی در اینستاگرام

آکادمی فرجی در آپارات

بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم:

ایمیل: farajiacademy@gmail.com

تلفن: 6262-160-0910

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی فرجی است.



 

پيدا کردن شغل جديد بدون در نظر گرفتن موانع پيش رو کار مشکلی است. بسياري از مردم نگران اين هستند که ممکن است دنبال کار رفتن غرور آنان را بشکند و اين غرور سبب مي شود زمان زيادی را برای پيدا کردن شغل صرف کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر برای پيدا کردن شغل مناسب بايد دست از يک سری عملکرد های اشتباه خود برداريد.

از بیکاری چه کار کنم

1 -در خانه ننشينيد و منتظر يک پيشنهاد شغلی باشيد .جويندگان کار فکر می کنند که پيدا کردن شغل جديد کار خيلی مشکلي است, لذا همينطور فقط در خانه منتظر مي نشينند و با کسي ملاقات نمي کنند, که البته اين کار فقط پيدا کردن شغل جديد را براي آنان به تعويق می اندازد، اين را بدانيد که نشستن و منتظر زنگ تلفن ماندن شما را در ليست حقوق بگيران قرار نمی دهد.

2- جستجوي خود را در يک پيشه محدود نکنيداغلب کساني که به دنبال کار هستند يک نظر ثابت در مورد انتخاب شان دارند. اگر آنها فقط در پيشه بخصوصي در دوران کاري خود مشغول بوده اند, مسلما به دنبال شغلي که با آن هنر و پيشه سرو کار داشته باشد مي گردند. تمايل آنان به شغلي که نسبت به آن آشنايي دارند بيشتر است تا يک شغل ناشناخته اگر ديد خود را محدود به يك شغل کنيد, مسلما جستجوي شما طولاني تر خواهد شد و مدت هاي زيادي بايد بدنبال کار بگرديد.

 

اغلب مردم در باره مهارت‌هاي پايه ای که در يک شغل وجود دارد فکر نمي کنند و نمي دانند که مي شود آن مهارت را در صنايع مختلف ديگری استفاده کرد, كه فرصت هاي تازه تري فراهم مي‌شود. شما بايد با تمام کساني که مي شناسيد تماس بگيريد, حتي آنان که در پيشه شما نيستند. چون ممکن است آنان به مهارت هاي شما نيازمند باشند و يا کسي را بشناسند که در جاي ديگر به آن نياز دارد. براي مثال اگر شما يک حسابدار هستيد, شما نبايد هنگام جستجو براي شغل, خود را در بعنوان حسابدار شرکت محدود کنيد, اين به شما فقط يک قسمت از تجارت و کار را نشان مي دهد و آن هم تجربه حسابداري است.

هنگامي که زمان مصاحبه رسيد از اينکه تجربه اي در شرکت جديد نداريد عذرخواهي نکنيد, چون آنان در هنگام مصاحبه اگر ببينند شما پتانسيل و توانائي انجام کار را نداريد به احتمال زياد شما را نمي پذيرند. بگوييد که تجربه اي داريد و به دنبال کامل کردن آن هستيد. ارزش شما بر اساس توانايی ها و تجربياتی است که در شغل قبلی خود بدست آورده ايد.

3- فرصت هاي خارج از شهر را از دست ندهيداگر فقط در محدوده پايتخت و شهرهاي بزرگ به دنبال کار برويد مسلما دامنه جستجوي خود را محدود کرده ايد و جستجوي شما موثر و کافي نيست. شکارچيان کار دريافته اند که شانس موفقيت آنها با وسيع بودن محدوده جستجو زيادتر خواهد شد. هنگامي که شغل مناسبي در شهر خود پيدا نکرديد, معمولا اگر جاي ديگري بگرديد موفق خواهيد شد.

4- هرگز پيشنهاد استخدام به شرط پيدا کردن جای خالی را نپذيريداين بدترين پيشنهادی است که ممکن است به شما بکنند.با اين کار روند رو به رشد جستجوی کار را برای شما متوقف می کنند.مرکز اين ذهنيت را در شما ايجاد می کند که هر لحظه ممکن است استخدام شويد و اين نمی گذارد شما به دنبال شغل ديگری برويد.

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید – ادامه ی خبر بعد از لینک ها

روشی جدید از سوی امریکا برای جلوگیری از بیکاری بیشتر

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

متوسط هزينه زندگي خانواده شهري

5- نامه نگاري راه خوبی براي پيدا کردن کار نيست بلکه مراجعه کردن بهتر است.ترس از پذيرفته نشدن در کاري ممکن است باعث شود شما در خانه بمانيد و راه مطمئن تر يعني نامه نوشتن را در پيش بگيريد. حقيقتا نوشتن نامه روش 10 سال پيش است. مطالعات بيان مي کند که درصد پاسخ به نامه بيش از 1% نيست, حتي اگر بوسيله يک نويسنده ماهر نوشته شده باشد. بعضي شرکتها امروزه تعداد زيادي از نامه هايي که از جويندگان کار مي آيند را بدون اينکه بخوانند دور مي ريزند.

6- مصاحبه پشت تلفنی انجام ندهيد. مصاحبه بايد حضوري باشدبعضي از جويندگان کار تلاش دارند که از مصاحبه حضوري دوري کنند, چون مصاحبه تلفني روش راحت تري براي شنيدن جواب رد است. بزرگترين ضرر اين نوع مصاحبه اينست که ممکن است حق کشي در اين ميان باشد, پس براي مصاحبه حضوري خود را آماده كنيد شغل را بدست آوريد.

7- براي مصاحبه دير نکنبعضي از مردم خيلي به خود افتخار مي کنند که هميشه دير در مکان مورد نظر حاضر مي شوند. آنها فکر مي کنند دير وارد شدن مد است و خيلي توجه ديگران را جلب مي کند, ولي اين نوع جلب توجه کردن آنی نيست که شما مي خواهيد. اگر شما در وقت مصاحبه دير برسيد حتي با يک دليل موجه, شما احتمالا خوب نمي توانيد تاخير خود را توجيه کنيد.کارفرما انتظار دارد شما منظم و سروقت باشيد. بدانيد کجا مي خواهيد برويد و چقدر طول مي کشد به آنجا برسيد و چند دقيقه هم به آن اضافه کنيد و برنامه خود را طوري طراحي کنيد که حداقل 10 دقيقه قبل به آنجا برسيد.

8- وسط مصاحبه آن را قطع نکنيدبعضي ها ناگهان تصميم مي گيرند که شغل براي آنها نيست و ممکن است پيشدستي کنند وبا احتمال پذيرفته نشدن در آن شغل و يا آماده نکردن جواب مناسبي براي مصاحبه کننده, ناگهان تصميم مي گيرند مصاحبه را خراب کنند.

9- خوب لباس بپوشيدشما ممکن است خيلي در لباس جين و با کفش کتاني راحت باشيد ولي آن لباس مناسبي براي مصاحبه نيست, مگر اينکه بدانيد رئيس شرکت هم به همان صورت لباس مي پوشد. بسياري از کارفرمايان خيلي محافظه کارند و خيلي از کسانيکه لباس اسپرت و معمولي مي پوشند استقبال نمي کنند. مردها بايد کت و شلوار بپوشند و خانم ها بايد از آرايش و پوشيدن زيورآلات بپرهيزند. اين طرز لباس به کارفرما نشان مي دهد که شما به اينکه لباس تان مناسب باشد فکر کرده ايد. شما با پوشيدن لباس مناسب اشتباهي نمي کنيد, ولي اشتباه است که با لباس نامناسب مصاحبه را انجام دهيد.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

از بیکاری چه کار کنم

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► مرحله نخست آزادسازي يارانه بنزين

استخدام در یک شرکت رایانه ای ◄

» موسسه اعتباری ثامن

» موسسه ایرانیان

» بانک مهر اقتصاد(موسسه مالی و اعتباری مهر)

»موسسه اعتباری آرمان (موسسه مالی اعتباری فردوسی)

»موسسه میزان خراسان

» موسسه عسکریه

» موسسه کوثر

»موسسه اعتباری توسعه

 

» بانک اقتصاد نوین » بانک صنعت و معدن » بانک پارسیان » بانک پاسارگاد » بانک پست بانک » بانک تجارت » بانک توسعه صادرات » بانک توسعه تعاون » بانک انصار » بانک ایران زمین

 

» بانک آینده » بانک رفاه » بانک سامان » بانک سپه » بانک سرمایه » بانک سینا » بانک صادرات » بانک حکمت ایرانیان »بانک ایران و اروپا

 

» بانک کارآفرین » بانک کشاورزی » بانک مسکن » بانک ملت » بانک ملی » بانک قرض الحسنه مهر ایران » بانک دی » بانک شهر » بانک گردشگری

 

 

 

تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

شرکت در دوره های آموزشی رایگان

سلام به همه شما دوستان و همراهان عزیزم. امیرحسین فرجی هستم، مدیر وبسایت فرجی آکادمی دات کام، جایی که کمک میکنه تا شما علایق و مهارت های خودتون روکشف کنید و اون رو به یک کسب و کار اینترنتی یا یک شغل پولساز تبدیل کنید. در این فایل صوتی در ادامه مجموعه از فرجی بپرس، می خوام جواب سوال یکی از همراهان عزیزمون در کانال ثروتمندان جدید رو بدم و ممکن هست این سوال، سوالی باشه که در ذهن خیلی از شماها وجود داشته باشه. پس توصیه می کنم به شنیدن این فایل صوتی ادامه بدید.

اجازه بدید سوال این دوست عزیزمون رو براتون بخونم: سلام آقای فرجی من الان بیست و هفت سالم هست و کارشناسی کامپوتر دارم و فعلا بیکار هستم و الان می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم و همینطور می خوام یک کانال تلگرامی با یکی از دوستانم بزنم و بعد از بالا بردن اعضا، از تبلیغات در تلگرام کسب درآمد کنم. آیا به نظر شما چنین کار و چنین برنامه ای به درد میخوره؟کلا به کسب درآمد از اینترنت علاقه دارم و از اون لذت میبرم، ازتون می خوام راهنماییم کنید، اما نمی دونم چرا حس می کنم دیر شده. ممنون میشم اگر راهنماییم کنید، خیلی امیدی به زندگی ندارم. تا الان درس خوندم، بعد رفتم سربازی الان هم بیکارم.

خب جواب دادن به این سوال چندین نکته رو میتونه بیان کنه: اولین نکته که می خوام اشاره کنم این دوست عزیزمون آخر از همه اشاره کرده که ایشون لیسانس کامیپوتر گرفته و بیکار هست و خیلی امیدی به زندگی نداره. خب شاید شما هم یک مدرکی از دانشگاه گرفتید و الان کار ندارید و شما هم احساس می کنید به زندگی امیدوار نیستید.من با افراد بسیار زیادی که این مشکل رو دارن به خاطر شغلم که مدرس دانشگاه هستم، برخورد می کنم و ازشون یک سوال واضح می پرسم: چرا فکر می کنی الان باید کار داشته باشی؟ اکثر اون ها یا جوابی ندارن یا میگن خب معلومه دیگه من یک مدرکی گرفتم. بعد ازشون می پرسم: فکر می کنی چند نفر دیگه مثل تو این مدرک رو قبلا گرفتن؟ یک اعدادی میگن یا میگن خیلی ها. بعد می پرسم فکر می کنی بازار کار مگه چقدر نیاز داره به این جور افراد؟ به افرادی که فقط مدرک دستشون هست.

از بیکاری چه کار کنم

فرض کن تو رئیس یک شرکتی هستی و می خوای نیرو استخدام کنی، آیا حاضری خودت، خودت رو استخدام کنی؟ یعنی خودت رو بذار جای اون رئیس شرکت، بعد می خوای نیرو استخدام کنی چیکار می کنی؟ چه آزمونی ازش می گیری؟ چون می خوای ماهی دو میلیون ماهی یک و پونصد، ماهی سه میلیون هر چقدر که حقوقش هست به اون شخص بدی، خودت رو اگر بذاری جای اون شخص مطمئن باش کلی سوال می پرسی. حالا خودتون رو بذارید جای اون شخص از خودتون بپرسید: من چقدر مهارت بلد هستم؟ آیا من واقعا می تونم به یک شرکت کمک کنم تا اون رشد کنه؟ در اکثر موارد پاسخ منفی هست، یعنی خود افراد ادعا می کنن که میدونن که فقط یک مدرک گرفتن توی دانشگاه.

ببینید دوستان من خودم ده ساله دارم در دانشگاه های مختلف تدریس می کنم، خودم اعتقاد دارم سیستم آموزشی ما در دانشگاه ها بسیار فرسوده هست، بسیار ایراد داره. خود من تو کلاس هام سعی می کنم مطالبی رو درس بدم که خیلی در چارچوب تعریف شده که سیلابس هایی که سی سال پیش تعیین شده هست، نیست. اما باز هم مجبورم اون چارچوب رو، چارچوب فرسوده رو حفظ کنم.

پس یادمون باشه جیم رون جمله قشنگی گفته، گفته اون چیزهایی که ما تو دانشگاه یاد می گیریم فقط می تونه به ما کمک کنه تا زنده باشیم اما اون چیزهایی که خودمون یاد می گیریم و میریم دنبالشون و مطالعه می کنیم، باعث میشه که ما ثروتمند بشیم.پس دلمون به مدرک خوش نباشه این یک واقعیت هست. کسی که داره این حرف رو به شما میزنه، کسی هست که خودش پی اچ دی داره اون هم از دانشگاه علم و صنعت که جزء پنج دانشگاه برتر ایران هست و امروزه روز من این ادعا رو می کنم درامد اصلی من بخاطر اون مدرک دانشگاهیم نیست.خیلی چیزها توی اون مسیر یاد گرفتم، محقق بودن، تحقیق کردن، تفکر عمیق، این هارو در طی این سال ها کسب کردم. اما اصل درآمد من بخاطر اون چیزهایی که بعد از دوران دکترا مخصوصا در این چهار سال اخیر رفتم با مطالعه کتاب اون ها رو یاد گرفتم. اون هست که الان اعتقاد دارم اون ها داره به من کمک می کنه.

پس این نکته اول که خیلی به مدرکمون ننازیم و فکر نکنیم ما مدرک داریم حتما باید دولت بیاد به ما یک کاری پیشنهاد بده. همچین تفکر اگر ده سال پیش جواب میداد الان دیگه مرده، شاید خواهری یا برادر بزرگتری اگر دارید اون اینطوری رفته سر کار. واقعیت قضیه خواهر من هم که از من هفت هشت سال ده سال بزرگتر هست، ده سال پیش که رفتن سر کار به همین صورت بود یعنی اون موقع عرضه و تقاضا فرق می کرد. دقیقا عین یک کسب و کار هست شما تعداد فارغ التحصیل ها رو در نظر بگیرید ده سال پیش، الان رو در نظر بگیرید. اون موقع شاید تعداد فارغ التحصیل ها حتی کمتر بود از نیاز بازار کار و الان خودتون ببینید با تعداد شعباتی که این دانشگاه آزاد زده چقدر فارغ التحصیل بیرون ریختن و متاسفانه فارغ التحصیلانی که مهارت چندانی هم ندارن.

ما که اینجا با هم رودربایستی نداریم، داریم کاملا دوستانه و رک صحبت می کنیم. آیا شما می تونید به یک شرکت کمک کنید تا اون رشد کنه؟ شاید بگید خب من باید برم تو اون شرکت تازه یاد بگیرم. اما من میگم خودت رو بذار جای رئیس اون شرکت تقریبا همچین اتفاقی نمی افته که کسی حاضر باشه به شما حقوق بده تازه شما بیاید چند سال وقت بذارید تا تاتی تاتی کنید یاد بگیرید. این واقعیت بازار کار هست.

خب، حالا باید چیکار کنیم؟ باید خودمون بریم دنبال اون چیزهایی که قرار بوده دانشگاه به ما یاد بده و یاد نداده خیلی چیزها هست. اگر بخوایم لیست کنیم پنجاه مورد هست و اولین موردش طرز فکر کردن و طرز زندگی کردن هست که متاسفانه دانشگاه به ما آموزش نداده. پس این ضرورت یادگیری بیرون از دانشگاه رو می رسونه. از این به بعد باید براش وقت بذارید.از طرف دیگه، طی مطالعاتی که من در طی این سال ها داشتم، تحقیقات میدانی که انجام دادم به نظر من بازار کار ایران با وجود شرایطی که الان خیلی ها می نالن یکی از بهترین بازار کار هاست، چرا این رو میگم؟ چون هنوز خیلی ها هستن خیلی از جوون ها مخصوصا که فکر می کنن همون مدرکی که دارن برای جذب بازار کار کافی هست و اگر شما الان بیدار بشید و روش درست پیدا کردن شغل رو یاد بگیرید، شما به راحتی می تونید کارهای بسیار خوبی با درآمد های بسیار خوبی رو به دست بیارید.

پس بین این همه افراد که خواب هستن شما اگر بیدار باشید خوش می درخشید ولی توی کشورهای دیگه کشورهای اروپایی، آمریکایی این خبرها نیست. بازار کار همیشه افرادی رو می خواد که مهارت داشته باشن، اعتماد به نفس داشته باشن، اشتیاق سوزان برای کارشون داشته باشن. اگر شما این ها رو کسب کنید و استراتژی های درست شغل یابی رو هم یاد بگیرید، اون موقع شما خیلی راحت تر میتونید شغل های پردرآمد به دست بیارید.به نظر من اگر شما این مهارت ها رو یاد بگیرید، پیدا کردن یک شغل پردرآمد و رسیدن به یک شغل پردرآمد حتی از رسیدن به یک شغل معمولی خیلی راحتتر هست. شاید تعجب کنید ولی واقعیت قضیه این هست. خب من این مطالب رو در دوره رایگان راز های شغلی رویایی و در دوره اصلی رسیدن به شغل رویایی که دوازده ساعت هست مفصل توضیح دادم.

استراتژی و سیاست شغل یابی، اصلا چجوری بفهمیم چه شغلی برای ما مناسب هست و چجوری خودمون رو برای رسیدن به اون شغل آماه کنیم. اینجا دیگه خیلی نمی خوام صحبت کنم. حتما اگر در دوره رایگان شغل رویایی شرکت نکردید، توصیه می کنم برید توی اون دوره شرکت کنید. در مورد نکته دیگه ای که این دوست عزیزمون گفت و اون نکته این هست که دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستن و احساس می کنن دیر شده. نه اصلا من این اعتقاد رو ندارم شما الان بیست و هفت سالتون هست، من موقعی که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی افتادم سی الی سی و یک سالم بود.

پس ببینید اصلا دیر نشده. خیلی از افراد رو می شناسم که حدود سی و هشت سالشون بوده و الان صاحب کسب و کارهای اینترنتی موفقی هستن با درآمدهای ماهی چند ده میلیون. پس اصلا این نیست که دیر شده باشه، هر زمانی که شما احساس کنید بیدار شدید و می خواید تغییر کنید اون روز رو باید جشن بگیرید اون روز به نظر من روز تولد شما هست. تغییر کردن یکی از بهترین پاداش هایی هست که خداوند میتونه به ما داده باشه. این که ما احساس کنیم باید تغییری در زندگیمون ایجاد کنیم این یعنی یک چیز لذت بخش.

به قول جیم رون، شما حتی در یک لحظه میتونید تصمیم بگیرید جهت زندگیتون رو تغییر بدید. ممکن هست در یک لحظه نتونید کل زندگیتون رو تغییر بدید اما جهت حرکتتون در زندگی و شغل رو حتی در یک لحظه میتونید تغییر بدید. تصمیم بگیرید این تغییر رو ایجاد کنید. قطعا تغییر بها داره، بهاش چیه؟ زمان گذاشتن، از این به بعد شما روزی دو ساعت زمان بذارید برای آینده بهتر ساختن، برای تغییر مثبت کردن برای رشد کردن.

از این به بعد شما ماهی ده درصد از درآمدتون، بیست در صد از درآمدتون رو بذارید برای یادگیری، این بهایی هست که باید بپردازید. شاید بهاش این هست که خیلی از دوستاتون رو کنار بذارید یا رفت و آمدتون رو با اون ها کمتر کنید به جاش دوستان جدیدی پیدا کنید.محیط اطراف خیلی مهم هست، محیط اطرافتون رو تغییر بدید. اگر روزی دو تا سریال می دیدید، یک دونه ببینید به جاش وقتتون رو آزاد کنید برای آینده بهتر وقت بذارید. الان هم که منابع یادگیری با وجود اینترنت خیلی زیاد شده تو سایت من برید کلی فایل آموزشی دوره های رایگان از همون ها شروع کنید.

دیگه نمی تونید بهانه داشته باشید. من منبع ندارم، منبع یادگیری ندارم سایت من نود و هشت درصد مطالبش کاملا رایگان در اختیار شماست از اون ها شروع کنید. در مورد کسب و کار اینترنتی که این دوست عزیزمون سوال مطرح کردن و گفتن می خوام طراحی و برنامه نویسی کامیپوتر رو به صورت حرفه ای یاد بگیرم، بعد یک کانال تلگرام با یکی از دوستانم بزنم و بعد با بالا بردن اعضا از تبلیغات کسب درآمد کنم، خب اولا این ایده خیلی ایده خامی هست، باز توصیه می کنم در دوره رایگان درآمد زایی اینترنتی شرکت کنید .

اگر واقعا تصمیم دارید وارد دنیای درآمدزایی اینترنتی بشید دوره اصلی درآمدزایی اینترنتی که اسمش میلیونر اینترنتی هوشمند هست به شما بسیار علمی و دقیق کمک می کنه تا بفهمید چه نوع کسب و کاری اولا برای شما مناسب هست و چه کسب و کاری شما رو به موفقیت می رسونه. اما اینکه ما یک مهارتی داریم و می خوایم از اون درآمد کسب کنیم این موضوع خوبی هست. قطعا شما میتونید این کار رو کنید ولی روش اینکه چجوری این کار رو انجام بدید نیاز به استراتژی داره نیاز به یادگیری تاکتیک ها داره و قطعا من در این فایل صوتی نمیتونم همه اون ها رو اینجا بیان کنم، چون حدود هجده ساعت فایل آموزشی هست که در اونجا مفصل در موردش صحبت کردم.

اما اینکه فقط یک کانال بزنیم و اعضاش رو زیاد کنیم و بعد بخوایم از تبلیغات پول در بیاریم این استراتژی نیست. این بیشتر یک رویاپردازی هست. اگر استراتژی داشته باشید که چجوری می خواید اعضای اون کانال رو اضافه کنید، چجوری می خواید اون اعضا رو درگیر کنید، ارتباط با اون ها بر قرار کنید و بعد در اون ها اعتماد ایجاد کنید و اون اعتماد باعث بشه که اون ها حاضر بشن در کانال شما بمونن و حتی به دوستان دیگه شون هم بگن بیان تو کانال شما، این ها همه بحث هایی که واقعا نیاز به زمان داره و من در اون دوره مفصل در موردش صحبت کردم.

اما یکی از روش های درآمدزایی از اینترنت درآمدزایی از تبلیغات هست که در همون دوره هم گفتم. اینی که ما صرفا تمرکزمون رو بذاریم روی درآمدزایی از تبلیغات خیلی استراتژی خوبی نیست. معمولا استراتژی درست تر این هست که ما از یک روش دیگه درآمدزایی داشته باشیم و درآمدزایی از تبلیغات در کنار اون روش باشه مثلا درآمدزایی از آموزش دادن، شما خودتون یک تخصصی دارید، یک مهارتی دارید یا خودتون رفتید اون رو یاد گرفتید و الان حرفه ای شدید تو اون کار و حالا میتونید اون رو آموزش بدید و افراد بابت اون آموزش به شما هزینه ای پرداخت کنن.

این لازمه اش این هست که اولا شما خودتون وقت بذارید برای یادگیری یک مهارت این میشه همون بهای موفقیتی که باید بپردازید. پس این دوست عزیزمون از کجا شروع کنه؟ من نظرم این هست: به نظر من ایشون الان در مرحله تصمیم گیری قرار ندارن. مرحله ای که بخوایم تصمیم بگیریم تو چه مسیر درآمدزایی یا مسیر شغلی وارد بشیم، نیاز به یک سری آگاهی ها و آموزش های اولیه داره.

به نظر من ایشون در مرحله آموزش اولیه قرار دارن یعنی باید برن کتاب بخونن باید برن در دوره های آموزشی شرکت کنن، اطلاعاتشون رو بالا ببرن میزان دانششون رو در مورد روش های مختلف درآمدزایی اینترنتی رو بالا ببرن مهارتشون رو تو برنامه نویسی رو که مد نظرشون هست رو بیشتر کنن بعد که این کار هارو کردن یک کم که یادگیری شون رو افزایش دادن و اطلاعاتشون رو افزایش دادن و فهمیدن دقیقا چه خبر هست توی اون بازار کار اون موقع تصمیم گیری هست، الان وقت تصمیم گیری نیست اگر الان شما تصمیم بگیرید نود و نه درصد تصمیم غلطی خواهید گرفت.

پس توصیه من این هست که شما که چهار سال رفتید تو دانشگاه درس خوندید و احساس می کنید خیلی براتون مهم نبوده، سه ماه هم صبر کنید ولی این سه ماه وقت بذارید به طور میانگین روزی دو ساعت شبی دو ساعت شروع کنید مطالعه کردن، تحقیق کردن، کتاب خوندن، در دوره های رایگان یا پولی شرکت کردن بعد که اطلاعات جمع کردید، اون موقع خیلی بهتر میتونید تصمیم بگیرید. در سایت من هم مطالب آموزشی بسیار زیادی در زمینه درآمدزایی از اینترنت وجود داره توصیه می کنم به فایل های صوتی و ویدئویی من در سایتم مراجعه کنید و میتونید از همون ها شروع کنید. امیدوارم این فایل صوتی به شما کمک کرده باشه خدانگهدار.

 

“از فرجی بپرس“ یک مجموعه سریالی ویدئویی رایگان است که هدف آن پاسخ به سوالات مهم و آموزنده مخاطبان و اعضای گرامی آکادمی فرجی است. 
روش کار این مجموعه به این صورت است که مخاطبان عزیز سوالات خود را می‌پرسید و دکتر امیرحسین فرجی معمولا به صورت هفتگی پاسخ سوالات شما را در قسمت جدید “از فرجی بپرس” می‌دهند.

به نظر من همه اعضای آکادمی فرجی هم مسیر و هم سفر هستند و درنتیجه سوالاتی که برای هر کدام از آن‌ها پیش آمده فقط یک سوال نیست بلکه یک تجربه ارزشمند است. سوالی که توسط یکی از دوستان پرسیده می شود ممکن است سوال شما هم باشد و یا حتی ممکن است سوال فعلی شما نباشد ولی تجربه‌ای که در پس آن سوال نهفته است باعث کمک به شما در مسیر موفقیت و ثروت شود.
یک ثروتمند جدید از هر طریقی به دنبال کمک گرفتن از تجربیات دیگران است، چون اعتقاد دارد تجربه دیگران یکی از بهترین منابع عظیم یادگیری است. منبع گران‌بهایی که می‌تواند به ما کمک کند تا از موفقیت‌ها و شکست‌های دیگران درس بگیریم و سرعت خود را در مسیر موفقیت و ثروت افزایش دهیم و در زمان با ارزش خود صرفه‌جویی کنیم. 

1- از طریق فرم در پایین این صفحه،
2- از طریق تلگرام و با آی دی ( telegram.me/askfaraji)،
3- از طریق فرم تماس با ما، 

 

من اعتقاد دارم بهترین زمان برای طراحی آینده، امروز است. هدف من در این وب سایت، کمک به شما برای کشف اشتیاق سوزان و پتانسیل های درونی‌ شما و تبدیل آن به منبع پایدار درآمد به سبک ثروتمندان جدید است.

عالی بود استاد

سلام خوب بود وبرای من هم چنین سوالی پیش اومد.منم فارغ التحصیل رشته منابع طبیعیم و33سالمه وهنوزکاری بامدرکم انجام ندادم و7ساله اززمان فارغ التحصیلیم تاامروز کارهای مختلفی انجام دادم امابعدمدتی ازاون کارخسته شدم.امسال تصمیم گرفتم که کارخودم روشروع کنمتابه درامدزایی مناسبوهمچنین استقلال وازادی مالی برسم اولین مرحله درامدزایی که اقای دکترفرمودن یعنی خودشناسی روشروع کنم اما نمیدونم ازکجا وچطورشروع کنم که بتوانم به خودشناسی برسم ایا راهی جامع برای چنین شناسایی وجودداره لطفا راهنمایی کنید.

سلام
من دانشحوی مهندسی کشاوورزی هستم25سالمه کاملا ناامید و نگران ببکاری نمیدونم چیکار باید بکنمو از کجا شروع کنم
لطفاااا راهنمایی کنید

سلام
من یه خانوم ۳۸ ساله ام.متاسفانه همیشه ساپورت مالی از طرف خانوادم(پدر و مادرم) باعث شده بود نیازی به کار کردن نداشته باشم
ولی الان اونا نیستن و من هم تنهام
هم برای فرار از تنهایی هم کسب درامد نیاز شدیدی به کارکردن دارم
ولی نه حرفه ای بلدم نه میدونم باید از کجا شروع کنم.
مثل کلاف سردرگمم .
لطفا راهنماییم کنین.
متشکرم

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

سلام
من دختری ۳۰ ساله هستم، ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، چند سالی هست تو کارهای مختلف کار کردم اما نه درامدم از این کارها منو راضی میکرد و نه خود کار، از طرفی حامی مادر و خواهرم هستم، حتی چون خواهرم مشکل روانی دارن من قیمش هستم
چند وقتی هست کاملا بیکارم، به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد یه نتورک خارجی شدم، همه دوستانی که تو این کار هستند دآمد خیلی عالی دارند و فقط من با تمام تلاش هایی که کردم هیچ درامدی ازش ندارم، بی هیچ درآمدی به شدت سردرگم و ناراحتم
راهی نبوده که نرفتم، خیلی مطالعه کردم اما …

سلام من حدود دواز ده سال دور از جامعه بودم والان ازادم شغلم قدیم شرکت پیمانکاری بود که تعطیل کردم سوپرمارکت داشتم جمع شد از دستم همه کار میاد ولی الان باجیب خالی موندم چیکار کنم یعنی دوازده سال بی جهت اونرو باشی میفهمی وقتی داشته ای برات نمونه ؟ حالا کمک میخام چطور شروع کنم تابتونم یه کسب بزنم وشروع کنم اونم با سرمایه کم ممنونم

⭕️بیا اینجا و در کنار کار اصلیت با یکی دو ساعت کار در روز حداقل ۲ میلیون تومان درآمد داشته باش
✅ بهترین راه کسب درآمد اینترنتی _ تضمینی و تست شده✅
♻قابلیت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت♻
پشتیبانی ۲۴ ساعته
روزانه حداقل ۷۰ هزار تومان تا…..

http://opizo.com/lhiJEJ

از بیکاری چه کار کنم

یه سر بزن اینجا نظرات اونایی که استفاده کردن رو بخون دیگ قضاوت با خودت

سلام فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم ۲۹ سالمه بیکار هستم و بشدت ناامید شدم دیگه اگه ممکنه راهنمایی کنین،ممنونم

سلام چرا شماره تلفن ندادید تا در بروز مشکل تماس بگیریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

آزمون آنلاین

شما از چند درصد پتانسیل درآمدزایی خود استفاده می کنید؟!

آکادمی فرجی به شما کمک می کند تا قواعد موفقیت را بیاموزید، پتانسیل های درونی خود را کشف کنید و در نهایت شغل ایده آل خود را بیابید و به استقلال مالی برسید.
آموزش های ما:
1. مطالب آموزشی صوتی و تصویری رایگان
2. محصولات آموزشی به صورت صوت و فیلم
3. مشاوره تلفنی

آکادمی فرجی در تلگرام

آکادمی فرجی در اینستاگرام

آکادمی فرجی در آپارات

بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم:

ایمیل: farajiacademy@gmail.com

تلفن: 6262-160-0910

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آکادمی فرجی است.

وبسایت شخصی مجید صادقیان

روزنوشته های من در مورد کار، زندگی و سفر

پیش نوشت 1: این چند خط را بفرموده دوستم پوریا قصابی می نویسم.

پیش نوشت 2: اینکه در موقعیتی مانند بیکاری نباشیم و بخواهیم در مورد آن نظر بدهیم ، شاید از دقت و صحت بالایی برخوردار نباشد و گاهی حالت شعارگونه پیداکند. اما هر چه هست در این لحظه و این شرایط وقتی خودم را در موقعیت بیکار بودن و بیکار شدن تصور می کنم، به این چند نکته که به ذهنم می رسد باور دارم و به‌ نظرم

از بیکاری چه کار کنم

از این جنبه خالی از لطف نیست که اینجا هم بنویسم.

هنگامی که کار خود را از دست می دهیم و یا هنوز وارد بازار کار کشور نشدیم، فرصت خوبی داریم تا نسبت به زمانی که مشغول به کار هستیم میان دنیای کارآفرینی و کارمندی( و یا چیزی میان این دو مانند خرید فرانچایز) آزادانه تر انتخاب کنیم. اگر بنا دارید وارد دنیای کارآفرینی شوید به نظرم بهتر است از خواندن ادامه این نوشته صرف نظر کرده و به مطالب مفید دوستانم که دانش و تجربه بالایی در این حوزه دارند سر بزنید( محمدرضا شعبانعلی و  متمم و حمید طهماسبی)

اما اگر قصد دارید مانند من کارمند باشید ممکن است این چند خط که حاصل دیده ها و شنیده های چند ساله بنده است، برای شما مفید باشد.

من اگر بیکار باشم در اولین فرصت خودم را به کاری 6-8 ساعته مشغول می کنم. ولو آن کار پست ترین و سخت ترین کارها در محیط اطراف من باشد. (البته تا جایی که آسیب جسمی نداشته باشد. مثل باربری!!) و در آن کار مجبور باشم مدتی را به کار بدون دستمزد یا با حقوق اندک بگذرانم.

چون همین که ما با فضای امروز بازار کار ایران آشنا باشیم و در دل کار بخش خصوصی حضور پیدا کنیم که در این بازار رقابتی و پرآشوب فعالیت می کند صرف نظر از دریافت حقوق و مزایا، از نشستن در خانه، خلوت گزینی و مشغول افکار منفی شدن بهتر است. حداقل کمتر دچار مشکلات معمول بیکاری می شویم و حداکثر اگر فرصت کاری خوبی پیش آمد یک کارمند تازه فارغ التحصیل صفر کیلومتر و پرمدعا نیستیم. از طرفی همان مثل قدیمی کار درون کار پیدا می شود همچنان مصداق دارد و فاصله گرفتن از بطن اجتماع، اطلاع ما را از فرصت های محیط ناممکن می کند.

از طرف دیگر همزمان از 8 ساعت فرصت دیگری که در روز دارم. (جدا از 8 ساعتی که برای خواب و خوراک و… اختصاص دارد) برای بررسی توانمندی ها و استعدادهایم استفاده می کنم. شاید به نظر خوشبینانه و از روی شکم سیری به نظر برسد. خصوصا وقتی با تمام خستگی روحی و جسمی بعد از یک روز کاری بدون حقوق به خانه می رسی و منطقا باید کمی به استراحت بپردازی. اما اگر من دنبال تغییر وضعیت بیکاری فعلی ام هستم باید عادات فعلی ام را هم تا مدتی ترک کنم. خصوصا از جایی که عموم مردم دست از تلاش کردن می کشند و تازه از آنجا رقابت برای رشد بین افراد تلاشگر شروع می شود.

شروع به فرستادن رزومه(بسیاری از شرکت ها سیاست درهای باز دارند و فرم های استخدام بر روی سایت های آنان موجود است) می کنم.

به دیدن مدیران منابع انسانی شرکت ها می روم. (من زمان دانشجویی به 23 شرکت مختلف برای استخدام به صورت حضوری مراجعه کردم و نتیجه نگرفتم و با 24 امین شرکت همکاری کردم.)

همزمان در سایت هایی مانند حامی کار، جابینجا  و ایران تلنت  ثبت نام و پیگری آگهی های استخدامی آنها را نیز انجام می دهم. (سایت ایران تلنت به نظرمن حرفه ای ترین سایت کاریابی ایران است و اگر کمی به فهرست نیازهای نیروی کار مورد نیاز در آگهی شرکت های خوب ایران نگاه کنیم به دانش و مهارت های ضروری بازار کار ایران پی می بریم)

و در بدترین شرایط شاید به آگهی های روزنامه ها و سایت های دیگر سربزنم.

راستش من هم می دانم این روزها بیکاری بزرگ ترین معضل ما فارغ التحصیلان دانشگاهی است که روزی با هزار امید و آرزو وارد دوره های آموزش عالی شدیم و این دولت هم عملا در ایجاد اشتغال به وضعیت درماندگی رسیده است. اما از ما فقط غر زدن و یک گوشه نشستن و منتظر معجز ماندن برمی آید؟ همان کاری که میلیون ها مدرک به دست با دانش، مهارت و توانمندی کم خود انجام می دهند.

بالاخره من در این سن در یک سری فعالیت ها هم مهارتی دارم و یا حداقل به بعضی مشاغل علاقه دارم. بعضی موضوعات را تا حدودی مطالعه کرده ام و شاید در آن توانمندی اجرایی اندکی نیز پیدا کرده ام. همان ها را فهرست کنم و ببینم افرادی که در این مشاغل 10 نفر اول ایران هستند چه دارند که من ندارم. سعی کنم در این 8 ساعت ها خودم را در مواردی که به رشته کاری مورد علاقه ام مربوط است تقویت و به آنها نزدیک کنم. ( از ترجمه متون انگلیسی بگیرید تا یادگیری قوانین بیمه و مالیات و یا شاید یادگیری نرم افزار فتوشاپ). همین که سبد عرضه من در بازار کار سنگین تر باشد ناخودآگاه امکان استخدام پذیری من نیز بالاتر خواهد رفت و زمانی می رسد که حتی حاضر به همکاری با هر مجموعه ای نخواهم بود.

جالب است که به تجربه دیده ام که گاهی حتی شوق یادگیری و رشد هم می تواند زمینه استخدام ما را فراهم کند. همکاری داشتم که مدتی در تیم من فعالیت می کرد و به طراحی گرافیکی محتوا خام تولید شده تیم ما می پرداخت. ایشان در جلسه مصاحبه استخدامی چنان علاقه و شوقی برای اینکار نشان داد که من را ترغیب کرد فرصت یک هفته ای به ایشان بدهم تا خودشان را به اصطلاح نشان دهند و بعد در مورد کار صحبت کنیم.

ایشان روزی که وارد مجموعه ما شد تنها اندکی پاور پوینت می دانست و بعد از یک هفته کارهای معمولی با فتوشاپ را فرا گرفته بود. (بعدها شنیدم که آن یک هفته هرشب چندساعت به دیدن آموزش های ویدئویی کار با فتوشاپ  و تمرین می پرداخته) ایشان وارد مجموعه ما شد و در بخش تولید محتوا علاوه بر فتوشاپ در تیترنویسی و متن های کوتاه دست به قلم شده بود و تمرین می کرد. بعد از چند ماه چنان پیشرفتی کرده بود که روزی با عذرخواهی از ادامه همکاری با ما انصراف داد و به یکی از 20 سایت اول ایران پیوست.

شاید باورتان نشود من برای آن موقعیت شغلی با بیش از 20 نفر مصاحبه کرده بودم، اما همین علاقه و تخصص اندک را هم خیلی از افراد نداشتند. (حتی یک نفر درخواست داشت دعوت به مصاحبه برای فردا را به روز دیگری موکول کنیم چون خانه خاله شان دعوت بودند!!)

نمی دانم خبر خوبی است یا نه. حتی آماری هم برای اثبات آن ندارم. اما حاصل مشاهدات من از واقعیت بازار کار ایران این است که بیشتر افراد بیکار حقیقتا نه دانش، مهارت و توانایی خاصی دارند و نه به موضوع خاصی علاقه مند اند. بیشتر افراد دنبال کاری هستند که از صبح تا ظهر پشت یک میز بنشینند، هیچ کاری نکنند و ظهر به خانه بروند تا بعداز ظهر خستگی کارنکردن صبح خود را از تن به در کنند.

من فکر می کنم با چنین رقبایی در بازار کار رقابت نفسگیر و پیچیده ای نداشته باشیم و با کمی تلاش و تدبیر بیشتر از متوسط، از بیکاری به کاری حداقلی خواهیم رسید.

 

خیلی خوشگل بود. همشو خوندم و به بیشتر لینک هایی که دادی هم سر زدم.

سلام مجيد جان
بسيار بسيار بسيار سپاسگزارم
از اينكه وقت گرانبهايت را براي مطلب بالا گذاشتي
نوشته خوب و كاربردي شده استچ
و از آن بسيار آموختم
اميدوارم به زودي از نزديك يكديگر را ملاقات كنيم
دوست شما / پوريا

سلام. خوشحالم که فکر می کنی مفید بوده

سخاوتمندانه و پرنکته

سلام جالب اینجاس لینک (مجموعه ی ما) صفحه ارسال رزومشو حذف کرده !

ممنون گفتید. به همکاران کد نویس ارجاع شد. وب سایت در حال بروزرسانی است و لینک به زودی اضافه خواهد شد.

سلام پسر خوب اینایی که گفتی چی بود چی هست من با 28 سال سن با مدرک لیسانس عمران و فوق دیپلم زبان خارجه بیکارم هر جا میرم میگن خودمون هم زیادی هستیم کار کجاست

سلام
اجازه بده باهات مخالف باشم. فرض می کنیم هیچ کاری برای یک مهندس عمران و یک فرد مسلط به زبان خارجه نیست(که هست) باور من اینه که هنوز هم میشه بدون هیچ سرمایه ای کار کرد و پول درآورد مثل کار توی الوپیک با موتور قسطی . مگر اینکه کار کردن رو عار بدونیم که بحث دیگه ایه

آقای صادقیان حرف شما صحیح کار عار نیست
ولی برای منی که دخترم و سابقه کاری‌ ندارم خیلی سخت کار پیدا میشه.۱ هفتس که درسم تموم شده و ۲ جا‌برای مصاحبه کاری رفتم که پدرم با تایم کار و محلش مخالف بود که البته بهشون حق هم میدم☹

قبول دارم الان کار پیدا کردن سخت تر شده، اما غیر ممکن نیست. همیشه یه بخشی از بازار کار وجود داره که قابل حذف نیست و اتفاقا با شرایط شخصی و تحصیلی ما مطابقت داره، منتهی این بخش بازار کار این روزها کوچک شده و متاسفانه متقاضیان اون هم زیاد شدند. راهی که به ذهن من می رسه اینه که بین متقاضیان کار کفه ما سنگین تر باشه و آنقدر توانمند باشیم که محیط کار خودش رو با شرایط خانوادگی ما تطبیق بده

بله ولی من از فکرِ اینکه برای همیشه آدم مفیدی نباشم سکته نکنم خوبه?

سلام ممنون از متن عالی و پرمحتوایی که نوشتین برامون .منم دنبال علاقم که درس خوندنه رفتم الان ارشد علوم تربیتی قبول شدم ،و آرزو دارم که روز به روز وقتمو تو پیشرفت استعدادهام بزارم و از تلاش دست نکشم ..منم موافقم باشما آدم اگه روز به روز استعدادهاشو پرورش بده دیگه همه جا کار براش هست و البته باید همیشه امیدوار باشه و ذهن مثبتی داشته باشه و با هر شکست بتونه قویتر پاشه …
با آرزوی موفقیت همه انسانهای خوب دنیا
مریم از خوزستان

سلام
مطالبتون بسیار مفید بود . سپاس?‍♀️
حالا‌‌ من بیکارم چیکار کنم؟ ??

باسلام تشکر از راهنمایی هاتون بنده 10 سال تمام سابقه کار حرفه ای در زمینه طراح گرافیست دارم و تو طراحی انواع تیزرهای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ، کاتالوگ و… مهارت کافی دارم و کار های موفق زیادی انجام دادم قبلاً خودم صاحب یه دفتر چاپ و تبلیغات بودم که متاسفانه ورشکست شدم و مجبور شدم تمام شرکت های که نیازمند به به این حرفه بودند رو سر بزنم اما متاسفانه با هیچ کدام نتونستم همکاری کنم بعد از چند ماه گشتن از این شرکت به اون شرکت بعداً متوجه شدم که 99 درصد از این شرکت های که اگهی میزنن کلاهبردار هستند نیرو رو استخدام میکنن بعد از سه ماه که ازشون کار کشیدن میندازن بیرون نه حقوقی نه قراردادی نه بیمه نه هیچی و دوباره یه آگهی دیگه میزنن و یکی دیگه رو میگیرن و درآخر به این نتیجه رسیدم که درحال حاضر باید یک پارتی درست حسابی داشته باشی تا دستت رو بند کنه و لاغیر. ارسال رزومه و روزنامه و غیره همش کشکه . بالای 2000 تا رزومه فرستادم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

از بیکاری چه کار کنم

وبسایت

Subscribe to comment

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

از بیکاری چه کار کنم

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

دکتر هلاکویی | نمی توانم کار کنم و از بیکاری هم رنج می برم ، آقایی در گفتگو با دکتر هلاکوییاطلاعات تماس با دکتر فرهنگ هلاکویی در برنامه رازها و نیازها در رادیو همراه http://www.razhavaniazha.com/تماس/کانال ذهن و زندگی در مورد موضوعات مختلف روانشناسی و شامل چکیده ای از گفتگوهای روزانه ی آقای دکترهلاکویی در برنامهٔ رازها و نیازها در رادیو همراه می باشد.ما را در صفحات فیسبوک، اینستاگرام ، تلگرام و یوتیوب ذهن و زندگی دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذاریدwww.facebook.com/zehnvazendegiwww.instagram.com/zehnvazendegit.me/zehnvazendegi1

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

مدت‌هاست که میخواهم مطلبی در مورد بازار کار مهندسی و وضعیت بیکاری مهندسان بنویسم. فکر میکنم بیکاری فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی در این سالها چیزی نیست که کسی متوجه آن نشده باشد. بیکاری مهندسان برق و مکانیک و عمران و غیره امری طبیعی شده و مهندس بیکار کم نداریم.

پیش‌نویسی هم برای این موضوع تهیه کرده بودم، اما هیچ‌وقت کار به سرانجام نمیرسید. تا اینکه اخیرا ایمیلی دریافت کردم:

“سلام. وقتتون به خیر. راستش من الان با وبلاگتون آشنا شدم. به نظرم خیلی جالب اومد. یه سوالی ازتون داشتم
من ۲۶ ساله ام. فارغ التحصیل ارشد مهندسی برق مخابرات میدان از دانشگاه فردوسی. تو دوره کارشناسی با شرط معدل تونستم ارشد قبول شم.
از همان زمان کارشناسی تصمیم به تغییر رشته به پزشکی گرفتم. مشاوره رفتم. تست شخصیت دادم. به من گفتند که اولین رشته ای که با توجه به تست برای من مناسب است همین برقه و من رو از تغییر رشته منصرف کردن.
بعد از تموم شدن ارشد دوباره تصمیم به تغییر رشته گرفتم (برای داروسازی)
البته زبانم هم خوبه و تو یک موسسه آزمون دادم و قراره به امید خدا شروع به تدریس کنم.
به رشته زبان هم خیلی علاقه دارم و بیشتر به خاطر موقعیت شغلی می خوام برم سراغ داروسازی
بعضی ها می گن دکتری برق بخون که اصلا نمی خوام این کار رو بکنم. بعضی می گن دوباره فوق بخون برای زبان بعد دکتری زبان بگیر و استاد دانشگاه شو.
واقعا سر در گمم.
می دونین وقتی آدم یه مدرک بزرگ داره (مثل ارشد برق) حتی اگر خودش هم راضی به کار معمولی (مثل تدریس زبان تو موسسات) بشه بقیه بهش می گن: با ارشد برق زبان درس می دی؟
واقعا سردرگمم. لطفا اگر وقت داشتین جواب من رو بدین.
خیلی ممنون”

گفتم این ایمیل بهترین بهانه برای نگارش این سطور است. در این نوشته هرآنچه در خصوص بازار کار مهندسی و مسائل مربوط به بیکاری مهندسان به ذهنم میرسد مینویسم.

از بیکاری چه کار کنم

مخاطب این نوشته را همین دوستی درنظر میگیرم که این ایمیل را فرستاده است:

دوست عزیز، فکر میکنم در پیام ارسال شده توسط شما چندین موضوع مهم وجود دارد. در مورد بعضی از این موضوعات، قبلا حرفهایم را در همین وبلاگ گفته‌ام و بنابراین تا حد امکان به همان مطالب لینک خواهم داد و در مورد سایر موضوعات هم چیزهایی خواهم نوشت. امیدوارم مطالعۀ این سطور ارزش وقتی که برای آنها میگذاری را داشته باشد.

ما در تصمیم‌گیری‌هایمان معمولا یک سری پیش‌فرض‌ها را لحاظ میکنیم. گاهی اینقدر این پیش‌فرض‌ها را بدیهی میدانیم که بعد از مدتی دیگر برای ما یک فرضیه نیستند، بلکه انگار تبدیل به واقعیتی گریزناپذیر شده‌اند.

در مورد اکثر هم‌نسلانِ ما و والدین‌مان این پیش‌فرض وجود دارد:

«من باید در دانشگاه به دنبال مسیر شغلی‌ام باشم.»

کمی فکر کنیم، چرا چنین فرضیه‌ای به عنوانی واقعیتی محتوم برای ما درآمده؟

نگاهی به قسمت‌های مختلف سری کارنکن بینداز، ببین چطور آدمها با استفاده از امکانات عصر جدید مسیر شغلیِ خودشان را ساخته‌اند. حتما در انتهای این متن این عزیزان را تک‌تک نام می‌برم و خدمتت معرفی خواهم کرد تا باور کنی چگونه میشود بدونِ تکیه بر دانشگاه به “شغل مناسب“، “درآمدِ خوب” و “رضایت شغلی” رسید.

طبیعتا منظورم رها کردنِ دانشگاه و سابقه مهندسی و پیچیدن نسخۀ یکسان برای همه نیست. اتفاقا همه تلاشم این است که بگویم نسخه یکسان پیچیدن برای آدمهایی که تفاوت‌های ذاتی و محیطی فراوان دارند، در هر حالتی غلط است؛ و یک نمونه غلطِ رایج، همین تحویز نسخۀ انتخاب شغل از مسیر تحصیلات دانشگاهی برای همه است.

یک نکته به نظرم جای تامل دارد، وقتی همۀ ما به سبب همان پیشفرض‌های خودساخته گزینه‌ها را محدود به مهندس یا پزشک شدن دانستیم، احتمال اینکه اشتباه کرده باشیم خیلی زیاد است. مگر اینکه معجزه‌ای اتفاق افتاده باشد و این همه جوانان نسلِ ما در این قسمت از کره خاکی، علاقه و استعداد همین دو کار را داشته باشند ولاغیر.

گفته‌ای:

“بعضی ها می گن دکتری برق بخون که اصلا نمی خوام این کار رو بکنم. بعضی می گن دوباره فوق بخون برای زبان بعد دکتری زبان بگیر و استاد دانشگاه شو.

واقعا سر در گمم.

می دونین وقتی آدم یه مدرک بزرگ داره (مثل ارشد برق) حتی اگر خودش هم راضی به کار معمولی (مثل تدریس زبان تو موسسات) بشه بقیه بهش می گن: با ارشد برق زبان درس می دی؟”

در این مورد قبلا دو مطلب نوشته‌ام. خلاصۀ آن حرفها هم وقعی ننهادن به حرف‌های اکثریت اطرافیانت است. وای بر ما اگر مسیر زندگی‌مان را بخاطر راضی کردن همین بعضی‌ها تغییر بدهیم یا ندهیم. البته قطعا آدمهایی هم هستند که نظرشان برای ما مهم است و باید به این نظرات‌ توجه کنیم.

اگر اجازه بدهی حرف‌های گذشته‌ام را تکرار نمی‌کنم:

چرا نباید در مورد تصمیم‌هایمان به دیگران توضیح بدهیم؟

هشت نکته در مورد تعامل با اطرافیان در حین ایجاد تغییر در سبک زندگی

از تردید بیین زبان و برق و داروسازی گفته‌ای.

آیا به این فکر کرده‌ای که اینها فقط ابزارند؟

تحصیلات و مدارک دانشگاهی صرفا ابزارند. نباید در دام ابزارها گرفتار شویم. ابزارها قرار است ما را در رسیدن به اهدافمان کمک کنند. اگر هدفی در کار نباشد، هر ابزاری غیرمرتبط و ناکارامد است.

پیش از سردرگمی بین ابزارها، بهتر است ببینیم “ما چه میخواهیم؟”

در این مورد مطلبی مستقل نوشته‌ام که پیشنهاد میکنم آن را بخوانی:

چگونه در “دام ابزارها” نیفتیم؟

در مورد سخت بودنِ پشت‌کردن به سابقه‌ات در مهندسیِ برق گفته‌ای، در مورد نگاه به عقب، موقع تصمیم‌گیری و این خطای شناختیِ بزرگ، قبلا چیزهایی نوشته‌ام:

“این مثال معروف را همیشه یادمان باشد که جلوی ما در ماشین یک شیشه بزرگ برای نگاه کردن به روبرو وجود دارد و تنها یک آینه کوچک برای دیدن پشت سر. فریب محدب بودن آینه و ارائه تصویرش از گذشته را نخوریم و برای تصمیماتمان به روبرو نگاه کنیم و نه پشت سر.”

برای مطالعه متن کاملش میتوانی از لینک زیر استفاده کنی:

استدلالی سخیف هنگام تصمیم گیری: “حیف نیست حالا که تا اینجا اومدی ولش کنی؟”

گفته‌ای:

“از همان زمان کارشناسی تصمیم به تغییر رشته به پزشکی گرفتم. مشاوره رفتم. تست شخصیت دادم. به من گفتند که اولین رشته ای که با توجه به تست برای من مناسب است همین برقه و من رو از تغییر رشته منصرف کردن.”

نمیدانم در چه تستی شرکت کرده‎‌ای. در بهترین حالت، که آن تست به درستی گرفته شده باشد و نتایجش قابل اتکا باشد، اگر تنها آن تست، ملاک انتخاب شغل آینده قرار گیرد، بنظرم باز چند نکته را در مورد انتخاب شغل مناسب از قلم انداخته‌ایم.

من در مطلبی مستقل در مورد مدل سه‌گانه‌ای برای انتخاب شغل حرف زده‌ام که علاقه به شغل تنها یکی از این سه مورد است. اگر اجازه بدهی آن حرفها را تکرار نمیکنم و پیشنهاد میکنم مطلب مربوطه را بخوانی:

شغل مناسب من چیست؟

چرا شرکتِ کاله نمی‌تواند ماست‌هایش را به قیمت دو برابر قیمتی که الان می‌فروشد، به بازار عرضه کند؟

جواب، خیلی روشن است. چون آن‌وقت دیگر کسی ماست کاله را نمی‌خرد و مشتریان کنونیِ کاله به سراغ سایر برندهای صنعت لبنیات خواهند رفت.

از بیکاری چه کار کنم

یعنی ماست کاله در یک بازارِ عرضه و تقاضا، در قیمتی خاص به تعادل رسیده است. سایر برندها هم ماستشان را با قیمتی در همین حدود عرضه می‌کنند.

حالا بیا مهارت‌های خودمان و ارزشی که برای یک کسب و کار خلق می‌کنیم را به عنوان محصول‌مان درنظر بگیریم. ببینیم این داستان عرضه و تقاضا و قیمت تعادلی در مورد بازار کار مهندسی و محصول ما چطور تعریف میشود؟

آیا وقتی عرضه در این بازار بسیار زیاد و تقاضا کم است، می‌توانیم محصول‌مان را گران بفروشیم؟

البته در مواردی که خریدار چندان برایِ پولش دل نمی‌سوزاند (استخدام‌های دولتی)، ممکن است مبلغی بیشتر از این قیمت تعادلی هم به فروشنده پرداخت شود. اما در حالتی که خریدار برای مالش دل می‌سوزاند (بازار کار بخش خصوصی)، این اتفاق نخواهد افتاد. البته من و شما شاهدیم که بزرگ بودن بازار کار دولتی و غیرواقعی بودنِ قیمت‌ها، چطور رانت و فساد ایجاد کرده است.

بگذریم. گمانم توانسته باشم منظورم را برسانم.

این داستان‌هایی که در ترم‌های اولیه دانشگاه در مورد اهمیت رشتۀ خودمان میزدیم و رشتۀ خودمان را مهم‌ترین نیاز کشور میدانستیم را بهتر است رها کنیم. این داستان‌ها به درد همان گعده‌های ترم‌های اول دانشگاه و خوابگاه میخورد.

در دنیای واقعی این تفاوت عرضه و تقاضاست که قیمت هر چیزی را تعیین میکند. حتی پزشکی که امروز از اهمیت شغلش در جامعه صحبت میکند و آن را بسیار حیاتی میداند هم دارد از همین تفاوت فاحش عرضه و تقاضا درآدمهای بسیار زیادی کسب میکند. وقتی یکی از نفع‌برندگان سیستم، خودش مسئول سیاست‌گذاری برای سیستم باشد، انحصار را برای هم‌صنفان خودش رقم خواهد زد و نتیجه همینی میشود که می‌بینیم. البته این داستان و تحلیل سیستمی آن چندان در حوصله این مطلب و سواد من نیست و بهتر است از آن گذر کنم.

خب حالا که همۀ ما مدرک مهندسی داریم (سمت عرضه بسیار زیاد است) و تقاضایی برای خیلی از این مدارک نیست، باید چه کنیم؟

پیشنهادِ من تغییرِ زمین بازی است. زمین بازی‌مان را عوض کنیم و برویم در جایی فعالیت کنیم که وضعیت عرضه و تقاضا به نحوی باشد که ماحصل داستان رضایت ما را به ارمغان آورد.

در این تغییرِ زمین بازی حواسمان به علاقه، مهارت و نیاز بازار باشد.

علاقه را کشف کنیم، مهارت‌هایمان را توسعه دهیم و حتما ببینیم که چه نیازی در جامعه وجود دارد؟

همانطور که گفتم، حرف‌هایم را در این خصوص قبلا به صورت مفصل نوشته‌ام:

شغل مناسب من چیست؟

یادمان نرود که برای تغییر زمین بازی نیاز داریم که خودمان را متمایز کنیم. باید مهارت کسب کنیم. باید چیزهایی را در سبدِ مهارتمان داشته باشیم که ما را از دیگران متمایز کند. چطور توقع داریم همان ماست را با همان کیفیت به قیمتی بیشتر بفروشیم؟

پیشنهاد پایانی‌ام در این خصوص هم این است که در این مورد هرکار می‌کنیم، یک کار را انجام ندهیم: «برای رهایی از بیکاری، ادامه تحصیل ندهیم.»

مطلبی در همین مورد نوشته‌ام که شاید خواندنش بد نباشد:

ادامه تحصیل بدهم یا نه؟ (۱): دکترا بخوانم؟

اگر چشمت را از این منظره‌ای که این “پیش‌فرضِ فقط مهندس یا پزشک شدن” برایمان تصویر کرده، کمی بگردانی، مناظرِ بسیار خوبی خواهی دید.

نیازهای بسیار زیادی در بخش‌های مختلف بازارِ کار وجود دارد که به سبب نبودِ نیروهای علاقه‌مند و بامهارت در سالهای اخیر، افرادی با توانایی‌های بسیار کم در آن جولان میدهند.

همان وقتی که ما داشتیم در دانشگاه‌هایمان مقاله تولید میکردیم و کانه ماشین تولید مقاله، سالی دو-سه تا ISI بیرون میدادیم و در اکثر موارد هم نه دردی از جایی دوا میکردیم و نه درآمد قابل‌قبولی بر آن مسیرمان متصور بودیم. در بخش‌های دیگر اقتصادِ کشورمان، آدم‌هایی بودند که خلقِ ارزش می‌کردند و درآمد کسب میکردند.

حالا وقت آن شده که ما هم نگاهی به این بخش‌های بازار بیندازیم. باور کن سرک کشیدن‌های من در چندین حوزه نشان داده که رقابت در آنها بسیار کم است و آدم ارزش‌آفرینِ خوش‌فکر بسیار موفق خواهد بود.

اگر عمری باشد در مورد این حوزه‌ها در آینده بیشتر خواهم نوشت.

یعنی هرآنچه در گذشته داشتیم را رها کنیم؟ پس تکلیف آن همه زحمتی که کشیده‌ایم چه میشود؟ آن همه رنجی که برای پاس کردن دینامیک و مقاومت مصالح و الکترونیک و مغناطیس و مدار منطقی و …کشیدیم چه؟

حتی اگر هیچ استفادۀ مستقیمی از مدرک دانشگاهی‌مان نکنیم، باز هم این دو فایده را بر دانشگاهی که رفتیم قائل هستم:

۱

آن شیوه فکر کردن و آن بینشی که از سالها بودن در دانشگاه نصیبمان شده به کمکمان خواهد آمد. بنظرم این ذهنِ ساختارمند و فرایندفهم کلی می‌ارزد. این شیوۀ فکر کردن را ما از دانشگاه و از میان درس‌های مهندسی آموخته‌ایم.

۲

نکته بسیارخوب دیگر دانشگاه و آن سالهای مهندسی هم دوستانی است که پیدا کردیم، فضای دانشگاه برای ما این فرصت را فراهم کرد تا با آدم‌هایی شبیه خودمان هم‌کلام شویم. رفاقت کردن را یاد گرفتیم. روابطی ساختیم که گاهی اعتبارِ یک عمرمان هستند. اگر نبود دانشگاه، قطعا چنین روابط ارزشمندی را نداشتیم.

از نظر ما نباید بازار کار مهندسی اینگونه می‌بود، باید به صرف درسهایی که پاس کردیم و چیزهایی که یاد گرفتیم، امروز فرصت‌های شغلی خوبی برای ما فراهم می‌بود.

اما چنین نیست.

بیا آنچه باید می‌بود را رها کنیم و آنچه هست را دریابیم.

در این خصوص پیشنهاد میکنم مطلب زیر را که درباره نقش شانس در موفقیت نوشته‌ام بخوانی:

در گفتگو با جواد: سهم شانس در به نتیجه رسیدن تلاشهایمان

من همیشه در بحث‌های دوستانه بر این واقعیت تاکید میکنم که:

«پیدا کردن مقصر برای وضعیت ناخوشایندِ ما، هیچ تغییری در وضعیت ناخوشایندمان ایجاد نخواهد کرد.»

خیلی از این شغلهای مربوط به مهندسی، به مددِ نفت وجود دارند و راستش من به شخصه حس خوبی ندارم در صنعتی فعالیت کنم که در یک اقتصاد آزاد، نباید وجود داشته باشد. از طرفی برای زندگی بهتر فرزندم لازم میدانم که ما در اقتصادی آزاد زندگی کنیم و درهای اقتصاد اینگونه بسته نباشد و نبودِ رقابت، این انحصار و ناکارامدی را ایجاد نکند.

بحثش مفصل است، شاید بعدا در پستی جدا در موردش نوشتم، اما علی الحساب پیشنهاد میدهم این مطلب را در این خصوص بخوانی:

چرا نمیخواهم مدرس کنکور و استاد دانشگاه باشم؟

فراوان. چندتایشان را من در سری کارنکن معرفی کرده‌ام. نمونه‌های مهندسانی که تغییر مسیر داده‌اند و مسیر جدیدشان از دانشگاه نگذشته و از قضا موفق هم هستند.

ارشاد نیکخواه در دانشگاه سهند تبریز مهندسی عمران خوانده:

کار نکن، قسمت سوم: سفر کن، دنیارو ببین، عشق کن؛ سیزدهم و ارشاد نیکخواه

رضا احسان‌پور، یک مهندس شیمی است که در اصفهان درس خوانده.

کار نکن، قسمت ششم: شعرهای طنز یک مهندس شیمی

مریم رها، مدرک عمرانش را از شریف گرفته.

کار نکن، قسمت هفتم: بسیار سفر باید، تا پخته شود خامی؛ مریم رها

صالح سخندانِ عزیز، در خواجه‌نصیر برق خوانده.

کار نکن، قسمت نهم: آقای خطای دید

آقا رضای امیرخانی هم که مهندس مکانیک است، از شریف.

کار نکن، قسمت یازدهم: آقا رضای امیرخانی، نویسنده ای برای تمام فصول

حتما میدانی که عادل فردسی پور هم مدرک صنایعِ شریف را دارد.

کار نکن، قسمت چهاردم: عادل فردوسی پور هم سالهاست “کارنکردن” را “انتخاب کرده”

این هم از نمونه‌های موفق. پس میشود.

دوست عزیز، نمیدانم تا اینجای متن را حوصله کرده‌ای بخوانی یا نه. همانطور که قول دادم هرآنچه در ذهن داشتم را در این مورد نوشتم. امیدوارم فرصت بکنی و به لینک‌هایی که در متن به آنها اشاره کردم هم سری بزنی. اگر باز هم وقت داشتی، بنظرم بد نیست به مطالب سری کارنکن هم نگاهی بیندازی:

کار نکن

امیدوارم ماحصل تصمیماتی که می‌گیری و تلاش‌هایی که میکنی، در نهایت، رضایت را برایت به ارمغان آورد.

پس‌نوشت

قبلا هم گفته بودم “بابک یزدی را از دست ندهید.” پیشنهاد میکنم این مطلبِ بابک یزدی عزیز را هم در این خصوص بخوانید:

چرا باید «چرخ‌دنده» نبود؟

شما هم می‌توانید داستان کارنکن خودتان را بسازید، روی لینک زیر کلیک کنید:

نقشه راه کارنکن



با سلام من خودم ارشد الک نوری دارم اما راستش رو بخاین از همون اول ریاضی دوست نداشتم هنر میخاستم بخونم و نذاشتن..الانم پشیمونم و البته بیکار…یه زمانی میخاستم برم پزشکی اینا بخونم دیدم که مهارت پولسازی نیس وقت میگیره بیخود …دست آخر گفتم برم سراغ انسانی و حسابداری و حقوقی بخونم شای یه چیزی بماسه به من تا اخر عمری پشیمون نشم امااااا واقعا موندم امسال سال اخر نظام قدیمیاس وا ز سال بعد با کتب جدید کنکور میگیرن…از ی طرف هم دوس دارم برم آموزشگاه هنری از پایه نقاشی یاد بگیرم ولی طوری که مطالبی در این موارد خوندم بازار کار رشته حقوق تو زمینه وکالت چنگی به دل نمیزنه و از سمتی نقاشی هم همینطوره یعنی صرفا یادگیری یه هنره و یه دلخوشی برا شغل نمیشه گفت چشم انداز خوبی داره از خیلیا پرسیدم که چیکار کنم بعضیا گفتن برو دکتری که عمرا برم سراغ رشته ای که چندان علاقه ای ندارم و اون موارد حقوق یا حسابداری و هنر بد حور ذهنمو مشغول کرده ؟؟؟ شما راهنماییتون چیه چون الان دیگه بیشتر علاقه مطرحه تا مدرک برام و همچنین کسب درامد از رشته یا مهارت حدیدی که میخام اگه تونستم برم سراغ یادگرفتنش؟؟ با تشکر

سلام حکیمه
ویدئوی وبینار نقش دانشگاه در مسیر شغلی رو دیدی؟
اگر نه، حتما ببینش.
یه وبینار دیگه‌ام همین چهارشنبه داریم که فکر میکنم در راستای پاسخ به سوالت هست:
چگونه تغییر مسیر شغلی دهیم؟
راستش حکیمه، پاسخ به سوالاتی شبیه به سوالت تو مفصله و به همین خاطر هم تصمیم گرفتم وبینار برگزار کنم.
امیدوارم تونسته باشم کمک کنم که بهتر تصمیم بگیری.
موفق باشی

سلام
بله بسیارند کسانی که بخاطر اسم اومدند مهندسی خواندند. اما امثال من هم هستند که بخاطر علاقه مهندسی برق خواندیم و دوست ندارم هم تغییر مسیر بدم. چون علاقه ام اینه. اما با آقای آریا هم موافقم که یه عده مملکت را خراب کردند حالا ما شدیم نخبه و باید بارش رو دوشمون باشه و درستش کنیم.

سلام راحله
خوبه که به رشته‌ات علاقه داری، مطمئنم با تلاش و یادگیری مهارتهای مورد نیاز بازار کار، توی همین برق هم میتونی موفق باشی. ?

من زیاد متوجه نشدم هدف سایتتون چیه ولی خدا کنه اونطوری که فکر میکنم نباشه
اگر مقصر وضع موجود مسئولین باشن و دنبال مقصرها نباشیم تا خودمان مشکلات خودمان را حل کنیم
اون موقع خوش بحال مسئولین نمیشه.
اون موقع خوش بحال اقای روحانی نمیشه که بره بالای تریبون بگه ما سه میلیون شغل ایجاد کردیم جدای از انکه هیچ زحمتی برای ایجاد شغل نکرده.
اون موقع خوشبحال داماد روحانی نمیشه که به واسط ی پارتی بازی پستهای مهم دولتی رو گرفته و هیچ کارافینی نکرده.
یکمی به خودتون بیایید راه حل این نیست.
امیدوارم خدا همه ی شما را هدایت کنه.

سلام نمی دونم با این وضعیت دلار
چیکار می کنید
اما یک پیشنهاد دارم. به راحتی میتونی با کامپیوتر خونگی دلار به روش بیت کوین در بیاری، تقریبا روزی ۲ دلار میشه
باید فقط باید نرم افزار ماین بیت کوین رو نصب
کنی تا بتونی روزی ۲ دلار راحت در بیاری
با این قیمت دلار واقعا صرف دار
لینک
http://bit.ly/justfriend

Pingback: بهترین لینک های هفته (۱) – وبسایت عباس شکیبا

سلام همه ی دوستان خسته نباشین من امسال کنکور دادم و رتبه دو رقمی شدم تو ریاضی حالا چیکار کنم بخاطر این کامنتایی ک شما گذاشتین یکم میترسم ارزوم بود شریف.خیلی تلاش کردم و دارم بهش میرسم ینی حتی تو شریف هم
پیشرفتی نیست؟مثلا من ارزوهامو ول کنم و بیام با این رتبه تربیت معلم بخونم؟هووف به نظرتون جای من باشین بهترین تصمیم چیه؟کدوم مهندسی؟کدومش شریف بهتره مهندسی پزشکی نرم افزار نفت عمران؟

تبریک میگم بهت . نه اصلا جای ناامیدی نیست به شرطی که همش تکیه به درسای دانشگاه که تءوری هستن نکنی . و خودت بری دنبال نرم افزار ها و برنامه هایی که مرتبطه با رشتت هستن. به عنوان مثال اگه برق رو انتخاب کردی برو دنبال برنامه نویسی plc متلب میکرو کنترل… خودتو در رشتت قوی کن وزبانتم حتما عالی کن که اگه به مشکل خوردی روند تحصیل در دانشگاه خارج از کشورت زودتر انجام بشه و در اخر که از همه مهم تره توکل به خدا کن و به معنای واقعی کلمه مهندس شو! که رسیدن به این مهم باتوجه به دانشگاهی که میخای بری راحت تر امکان بذیره… ی مهندس واقعی بیکار نمیمونه!…. موفق باشی و توکل رو یادت نره کارو به خودش بسبار دل رو بزن به دریا:))))))

ما جوانان ولایت مدار از همین جا با آرمان های امام راحل تجدید بیعت میکنیم و اعتقاد داریم که تها راه موفقیت اقتصاد مقاومتی میباشد
اقتصا مقاومتی به معنای فشار به قشر کم در آمد نیست …بلکه بر عکس..فشار به ثروت مندان مملکت است
رهبر انقلاب با درایت مثال زدنی این راه کار را برای ما ایجاد کرده تا کشور را از این وضعیت نجات دهیم

بله؟
فشار به ثروتمندها میاد؟!!!

از کلیه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برق، مکانیک، شیمی و مهندسی شیمی دعوت می شود به سایت http://www.pooyagroup.net مراجعه کرده و در قسمت فرصت های شغلی، فایل رزومه موجود را تکمیل و ارسال نمایند. محل کار شهر رشت می باشد. سپاس ?

سلام
کلی از مهندس ها اینجا نوشتن دوست داشتن داروساز بودن…
حالا من که داروسازم اگر به عقب برگردم مهندسی پزشکی میخونم، خیلیییییییییییییییییی جای کار داره تو ایران
خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
مهندسین برق و مکانیک و شیمی و … حالا که مهندس شدین و دوست دارین بیایین اینوری… لازم نیست از اول داروسازی و دندان پزشکی و پزشکی و … بخونین.. که اگر میخوندین مطمینم بازم پشیمون بودین… لطفا لینک شین با هم … یکم نوآور باشین
تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی و …… واقعا جای کار داره
بجنبین

میدونی تو کی هستی؟همونایی که من وقتی اول دبیرستان میخواستم تجربی برم گفتن نه نریا برو ریاضی خانوم مهندس بشی.چون خودشون تجربی بودنو نمیخواستن دست زیاد بشه.بعلهه.از خدا بترسید.

سلام
بنده دکتر داروساز هستم، سال ۷۸ کنکور دادم داروسازی دانشگاه تهران قبول شدم،فرزانگانی بودم، و همون موقع که اصلا این حرفها نبود من اول از همه به
جایی که میخواستم درس بخونم ، آینده، بازار کار، شغل مناسب یک زن که دوست داره زن خونه هم باشه و .. فکر کردم و در ورودی خودمون من فقط داروساز شدم و الان هم موفق هستم خداروشکر… نه فقط از نظر مالی بلکه از نظر ارضای شغل مناسب و درخور و .. چون فقط پول دراوردن مهم نیست
یه نکته مهم بگم شاخ دربیارین: من با رتبه ۹۸۰ موندم پشت کنکور چوووون داروسازی دانشگاه تهران میخواستم…
آخه برای چی یه دختر بره شهرستان .. البته سال دوم اولویت اولم داروسازی بود ولی تا صد تا رشته انتخاب کردم.
الان هم اومدم تحقیق و تفحص برای برادر فندقم که سال ۷۹ که من دانشجو بودم و به دنیا اومد!!!! و امسال کنکور داره و ببینم چی انتخاب کنه بهتره….
خواستم بگم متن این آقا رو که خوندم شاخ درآوردم وقتی دیدم یکی از گزینه هاش داروسازیه … این یعنی واقعا نمیدونه چی به چیه…. مگه داروسازی قبول شدن و خوندن ( واقعا کار هرکسی نیست) و … کار هر کسیه
کجا بخونی؟ کدوم شهر؟
بعد مدت زمان لازم برای اتمام همین دوره به فرض ایشون در بهترین وضع ممکن طول میکشه یعنی ترمی ۲۰ واحد بخونی و سریع پایان نامه ات به نتیجه برسه و سریع بری طرح و … ۸٫۵ سال طول میکشه….
به نظرم تو این سن ایشون باید با داشته هاش و تحصیلات و توانایی هاش ببینه چه مسیری رو طی کنه ….
دوستان زیاد فرزانگانی دارم که با وجود تحصیلات دانشگاهی عالی دارن کارهای دیگه ای میکنن
پول درآوردن سخت نیست باید نوآور باشی، کمی فکر کنی ، یکم هم مغرور نباشی و کار رو عار ندونی
موفق باشین.

سلام
بنده دکتر داروساز هستم، سال ۷۸ کنکور دادم داروسازی دانشگاه تهران قبول شدم،فرزانگانی بودم، و همون موقع که اصلا این حرفها نبود من اول از همه به
جایی که میخواستم درس بخونم ، آینده، بازار کار، شغل مناسب یک زن که دوست داره زن خونه هم باشه و .. فکر کردم و در ورودی خودمون من فقط داروساز شدم و الان هم موفق هستم خداروشکر… نه فقط از نظر مالی بلکه از نظر ارضای شغل مناسب و درخور و .. چون فقط پول دراوردن مهم نیست
یه نکته مهم بگم شاخ دربیارین: من با رتبه ۹۸۰ موندم پشت کنکور چوووون داروسازی دانشگاه تهران میخواستم…
آخه برای چی یه دختر بره شهرستان .. البته سال دوم اولویت اولم داروسازی بود ولی تا صد تا رشته انتخاب کردم.
الان هم اومدم تحقیق و تفحص برای برادر فندقم که سال ۷۹ که من دانشجو بودم و به دنیا اومد!!!! و امسال کنکور داره و ببینم چی انتخاب کنه بهتره….
خواستم بگم متن این آقا رو که خوندم شاخ درآوردم وقتی دیدم یکی از گزینه هاش داروسازیه … این یعنی واقعا نمیدونه چی به چیه…. مگه داروسازی قبول شدن و خوندن ( واقعا کار هرکسی نیست) و … کار هر کسیه
کجا بخونی؟ کدوم شهر؟
بعد مدت زمان لازم برای اتمام همین دوره به فرض ایشون در بهترین وضع ممکن طول میکشه یعنی ترمی ۲۰ واحد بخونی و سریع پایان نامه ات به نتیجه برسه و سریع بری طرح و … ۸٫۵ سال طول میکشه….
به نظرم تو این سن ایشون باید با داشته هاش و تحصیلات و توانایی هاش ببینه چه مسیری رو طی کنه ….
دوستان زیاد فرزانگانی دارم که با وجود تحصیلات دانشگاهی عالی دارن کارهای دیگه ای میکنن
پول درآوردن سخت نیست باید نوآور باشی، کمی فکر کنی ، یکم هم مغرور نباشی و کار رو عار ندونی
موفق باشین

سلام فاطیما
مرسی که تجربه‌ات رو به تفصیل اینجا نوشتی. حتما برای دیگران مفید خواهد بود.

در مورد رشته هایی که در چند سال آینده پر طرفدار و دارای بازار کار مناسب هستند و ربات نمیتونه جاشون رو پر کنه مطلب بگزارین….
در مورد مدیریت و رشته های اختصاصی مطلب بگزارین
الان تمام رشته ها اختصاصا
دوره های mba برای تحول و پیدا کردن گپ ها و نوآوری تو دوره های بازآموزی و. تحصیلات تکمیلی و…. گزاشتن …
در مورد امکان لینک رشته ها … اینکه گاهی باهم بودن یه رشته و بازار کار جدید میسازه….
در مورد ساخت تقاضای جدید تو بازار ….( کتاب بازاریابی چریکی)
در مورد تغییر نیازها و
موفق باشین

سلام من فکر می کنم بعضی به خود فرد بستگی داره به عنوان مثال من و پسر عمه ام هردو لیسانس گرفتیم اون حسابداری من کامپیوتر تو دوران تحصیل همه منو از اون جلوتر میدیدن و اونو شکست خورده و بهش پیشنهاد وار کشاورزی می دادن و منو مهندس صدا میزدن …. الان بعد از ۱۰ سال نتیجه : من دارم تو یه شرکت دولتی کار می کنم و حقوقم تقریبا ماهی ۱ و ۸۰۰ تومن بیشتر نیست و اون یک مرغدار نمونه مازندرانه و با سودش تو کار ساختمان سازی رفته و ماشینش شاسی و من ماشینم پژو … همه ی اینا نشون میده اون فکر اقتصادی و اینده نگر بوده و من بی هدف بودم

الان با توجه به شرایط مملکتمون و شرایط استخدام نباید اصرار به استخدام و برای دیگران کار کردن داشته باشیم .
فکر میکنم باید جسارت و خودباوری بیشتری داشته باشند جوونا
نباید به حرف بقیه یا صرفا پول و موقعیت شغلی و پرکردن دهان بقیه دست به انتخاب مسیر بزنند
شاید اگر کمی فکر و تلاش کنند بتونن برای خودشون کار مستقل راه بندازند.

سلام امین جان
تقریبا اکثر مطالب سایت رو خوندم ولی باز سردر گمم.
وضعیتم به طور کلی یک فارغ التحصیل مهندسی بدون هیچ تخصص عملی و کم دارم به این نتیجه می رسم که که یک عنصر بی‌فایده در جامعه هستم.
در شهر همدان زندگی می کنم با بالاترین سطح بیکاری.
امین جان مطالب سایت بیشتر انتزاعی هستن، مثلا ابتدای میسر بدون هیچ پشتوانه مالی چگونه باید مثلا جهانگرد شد یا اصلا چطور باید استعداد خودتو بشناسی با چه مکانیزی. از کجا شروع کنی؟ یه راه حل عملی امتحان شده نه صدرصد اما با قابلیت آجر.
خلاصه کلام برادر خواسته هام خیلی سطحی شدن، همین که که یه شغل ساده داشته باشم که بیکاری دیوونم نکنه پیش کش تا بخوام جهانگردی کنم و یا گزارشگر فوتبال شوم. یاعلی

سلام؛ نوروزتون دیرادیر مبارک امین جان؛ از مطالب جدیدتون دوباره برگشتم به مهندسین بیکار ?
هر موقع شما از این تغییر زمین بازی حرف می زدید من لجم میگرفت حقیقتا، ولی هر چی خوندم از زبان افراد موفق بیشتر شنیدم که درباره بازار کار نباید رمانتیک بود. توی کتاب گاو بنفش، ست گادین میگه بازار اشباع رو یا ترک کنید یا توی یه قسمت کوچیک دقیق بشید. گری وینرچاک میگه نسبت به روش های بازاریابی احساسی نشید و راحت از یه پلتفرم به پلتفرم تازه معروف شده برید و کانال های تبلیغاتتون رو عوض کنید. به نظر میرسه الان واسه شغل باید ذهن انسان باز و متمایل به تجربه های بیشتر باشه.

سلام مهشید
خوشحال شدم کامنتت رو دیدم. ?
دستت درد نکنه، پس حرفای من باد هواست؟ ?
حتما باید از یه جای دیگه هم بشنوی؟

نفرمایید اختیار دارید ? دل کندن از زحمت های قبل و طلبکار نبودن خیلی سخته، من کلا نمیخواستم قبول کنم ? دیدم همه آدم های موثر بر همین تاکید میکنند، تازه دارم روی خودم کار میکنم که هر چی در گذشته بوده و همه مسیر بالاخره در ذهن من هست قرار نیست نابود بشه مهم اینه که الان دارم چیکار میکنم.

Pingback: چگونه تغییر شغل دهیم؟ (به همراه نقشه راه تغییر شغل) – امین آرامش

نا چند وقت دیگه واسه پزشکای بیکار هم باید بنویسی
?
کلا اگه یه نگاه جامع داشته باشی میبینی بیشتر رشته ها دآرن زیادی پذیرش میکنن!

ممنونم بنده فارغ التحصیل نفت شریف هستم اما درخصوص ادامه زندگی و برنامه ام دچار ابهام و تردید شده ام . مطالب شما تاحدودی راه را به من نشان داد تا بیشتر به آینده ام فکر کنم.
باتشکر

چه خبر خوبی محمد. ?
مرسی که این فیدبک رو اینجا نوشتی.

امین عزیز
این متن بیشتر تمرکز به مهندسی ها داشت ولی در عموم رشته ها وضع همین است
چند خظای ذهنی ( نمی دانم اصلا اصطلاح مناسبی برای این جا باشد یا نه) وجود دارد :
۱٫ برای بهتر زیستن هم باید دانشگاه برویم و هر چه رو به مقاطع بالاتر بهتر
۲٫ برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب باید مدارک بالاتری را اخذ کنیم ( البته این مورد انگار چندان هم خطای ذهنی نیست چرا که در عمل در کشور ما که فرصت ها غالبا یا عموما به شایسته ها تعلق نمی گیره ، عملا در جانب تقاضا ، تقاضا برای مدارک بالاتر بیشتر است تا مدارک پایین)
۳٫ همه می دانند وضعیت کار در کشور خوب نیست ، پس اگر ما هم با لیسانس و فوق لیسانس هنوز بیکاریم و یا کار مناسب نداریم ، قطعا مقصرش کس دیگری است ! در صورتی که در همین وضعیت نابسامان خودت بهتر می دانی هستند کسانی که به دلیل علاقه و استعداد و… واقعی به رشته تحصیلی شان ، فرصتهای شغلی مناسبی را یا به دست آورده اند یا ساخته اند.
و…
امین جان ، مقالات مفصلت امیدوارم هر کس که الان درگیری ای این چنین دارد بخواند ، خوشبختانه تعداد بازدید ها حکایت از بازخوردهای بالا وجود دارد ولی اینها بیشتر از اینها باید دیده بشه
امین حقیقتش من هم چند وقته که در نظر دارم همین داستان را در خصوص ارتباط علوم انسانی و اشتغال بنویسم ولی خب یکم در مسائل فنی سایت و … برطرف کنم این رو می نویسم.
شاد باشی

حتما بنویس وحیدجان
برنامه هایی هم برای بیشتر شنیده شدن این حرفها دارم که امیدوارم به زودی خروجیهاش دیده بشه.

من به عنوان معدل اول تمام دوره های ابتدایی و راهنمایی و دبیرستانم در سطح شهرستان خودمون، که فکر می کردم مهندسی یعنی ایده پردازی و هوشمندانه عمل کردن، دچار اشتباه شدم و رفتم ریاضی فیزیک خوندم و الان با مدرکفوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه فردوسی مشهد در سن سی سالگی بسیار سرخورده و افسرده هستم که چرا نرفتم تجربی تا شاید پزشک یا دندانپزشک یا پرستار یا داروساز یا علوم ازمایشگاه یا فوریت پزشکی یا خیلی رشته های بسیار پر کار دیگر در حوزه بهداشت درمان قوبل بشم
تمامی دانش اموزان عزیز به شما توصیه می کنم به هیچ وجه رشته های ریاضی و فنی را انتخاب نکنید، بهترین انتخاب علوم تجربی و در درجه دوم انسانی می باشد، چون اگر چندسال هم تلاش کنید و قبول بشید آینده ای بسیار بسیار عالی در انتظار شما هست
ایران کشوری هست واردکننده و تا ایرانی باشد همینطور واردات هم هست و صنعت نخواهد داشت پس رشته های فنی و ریاضی فقط به عنوان تعمیرکار می توانند فعالیت کنند که نیازی به تحصیلات دانشگاهی نیست
ولی رشته های حوزه علوم درمانی و انسانی همچون پزشکی و دندانپزشکی و پرشتاری و غیره و حقوق و وکالت و بیمه و مدیریت را که واردات نداریم پس همیشه کارشون خواهد بود

علی جان سلام . اگه هنوز بیکار هستی با من تماس بگیر. ۰۹۱۱۱۱۴۷۰۲۴

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


Math Captcha
86 − = 80

دریافت خبرنامه اختصاصی

عضویت شما با موفقیت انجام شد.

نگرش کارنکن

رادیو کارنکن

معرفی مراجع آموزشی آنلاین

کتاب‌های خوب برای کارنکن

تست‌های خودشناسی

معرفی شغل‌ها

 

         

برای آشنایی بیشتر با من و عضویت در خبرنامه ایمیلی سایت به این لینک مراجعه کنید.


مقالات

ارسال شده توسط محسن حسنی

من بیکارم …

جمله کوتاهی که این روزها خیلی میشنویم یا حتی خودمون میگیم. جمله ای که خیلی هامون رو از ادامه زندگی نا امید میکنه.

توی این مقاله نمیخوام امید الکی بهتون بدم.

از بیکاری چه کار کنم

ولی حتما راه هایی رو بهتون معرفی میکنم که بتونید به بیکاری غلبه کنید و به جای ” من بیکارم ” با شادی بگید “من کار مفید دارم”.

همه ما میدونیم که کار کردن در کشور ما سخت شده و به همین خاطر خیلی ها نمیدونن که باید از کجا شروع کنن. خیلی از شغل ها یا کاذبه یا موقت . یا اینکه درآمد بالا ندارن.

یا حتی ممکنه درآمد بالا داشته باشن ولی ثابت نیستند.

ما آدم ها کار کردن رو به دو دلیل میخوایم : یکی پول  و دلیل دیگه حس مفید بودن.

برای به دست آوردن پول و احساس مفید کردن راه های زیادی هست که باید بشناسیم شون تا بتونیم به اونها دست پیدا کنیم.

ولی قبل از هر چیزی لازمه که توانایی ها و علاقه مندی های خودم رو بشناسم تا بتونم با اعتماد به نفس بیشتری به دنبال کار و پول و حس مفید بودن پیش برم.

من بیکارم وقتی توی کشورمون زیاد گفته میشه که یا اوضاع اقتصادی خراب میشه یا آموزش ها درست نیست و یا انگیزه ها مشکل داره. که الان در کشور ما هر سه اینها واقعا مشکل دارن.

خیلی از دانشجوهای من در سرکلاس درس به جای یادگیری درس تخصصی مایل هستن تا درباره چطور شغل پیدا کردن اطلاعات بگیرن.

اوضاع بازار که برای همه مون مشخصه. وقتی قیمت ها یکدفعه تغییر میکنه همه کسب و کارها مجبورن با احتیاط بیشتری در بازار فعالیت کنن تا ضرر نکنن.

برای همین هم سعی میکنن تا نهایت استفاده رو از مهارت های نیروی کار متخصص شون ببرن.

آموزش ها رو هم که همه ما در مدرسه و حتی دانشگاه دیدیم و میدونیم که اصلا آموزش هایی که به درد بازار بخوره به ما داده نشده.

و البته درباره انگیزه که تقریبا ۹۰ درصد بیکارها دربارش مشکل دارن و اشتباه فکر میکنن.

اگر شما هم با انگیزه های کار کردن و ادامه زندگی تون مشکل دارید ، توصیه میکنم که حتما این ویدیو رو ببینید :

بازخوانی انگیزه (آموزش ویدیویی) – دلیل زندگی و کار کردن من چیه؟ از کجا پیداش کنم؟

تقریبا همه کسانی که دائم دنبال استخدام نیروی انسانی باکیفیت هستن ناراحتن از اینکه نیروی انسانی متخصص پیدا نمیکنن.

متخصص که میگیم منظورمون فقط دانشمند اتمی نیست. بلکه در هر کاری که فکرش رو بکنید همین مشکل رو داریم. مثلا نگهبان متخصص نداریم.

نه اینکه اصلا نباشه ، هست ولی کم هست.

در فضای شبکه اجتماعی لینکدین که تقریبا مثل فیسبوک هست ولی برای ارایه مطالب شغلی و تخصصی ، هر روز پیام های استخدام رو میبینم که حتی بعداز گذشت ۶ ماه باز هم نتوستن نفری رو استخدام کنن.

اینکه من بیکارم و این پیام ها رو نمیبینم به خاطر اینه که دنبال فضاهای تخصصی نیستم.

و کسانی که استخدام میکنن هم فقط در همین فضاهای تخصصی دنبال آدم مورد نظرشون میگردن.

در ادامه میخوام بهتون بگم که مشکل دقیق شما در بیکار بودن چیه و چطور میتونید حلش کنید. البته قبلش باید تکلیف خودتون رو با توانایی ها (علاقه ها) و انگیزه هاتون روشن کرده باشید.

پس اگر این دوتا رو حل نکردید این مقاله رو بخونید و بعد ادامه بدید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

خیلی از افرادی که من باهاشون برخورد کردم و ادعا میکنن که بیکار هستن ، وقتی که ازشون میپرسم چه کارهایی بلدی؟ جواب های نصف و نیمه و بدون اطمینان میدن که فلان مهارت ها رو داریم.

مهارت هایی که عمومی هستن و تقریبا همه کسانی که دنبال کار میگردن ، بلدن. و البته همون رو هم فقط ادعا میکنن و وقتی دقیقتر بررسی میکنم میبینم که همون رو هم با تعهد و خیلی خوب بلد نیستن.

مهارت هایی هستن که اگه بلد نباشید هرچقدر هم متخصص باشید نمیتونید در جایگاه شغلی مناسبی قرار بگیرید. شما با یادگیری مهارت های فردی شانس خودتون رو برای موفقیت در پیدا کردن شغل بالا میبرید.

بعضی از این مهارت ها مثل خوب صحبت کردن (گفتگوی موثر) ، حساب و کتاب خونگی ، هدف گذاری ، مدیریت احساسات و …

مهارت هایی هستن که در یک یا چند زمینه شغلی لازمه یاد بگیرید. مثل تخصص نقشه کشی یا حسابرسی. یا مهارت هایی مثل کار تیمی ، ایده پردازی و …

هر کدوم از این دسته مهارت ها رو که بلد باشید به پیدا کردن شغل دلخواهتون نزدیکتر میشید.

اگر میخواهید بدونید که چه مهارت هایی رو باید یاد بگیرید این لیست رو فراموش نکنید :

اگر میخواهید یاد بگیرید که چطور با هر میزان درآمد و هر شغلی که دارید میتونید ثروتمند بشید ، حتما ویدیوی زیر رو ببینید:

اگر همه اینها (یا لااقل چندتاش رو) یاد گرفتید و هنوز بیکار هستید ، لازمه که به خوبی دنبال کارهایی باشید که با مهارت های شما سازگار هستن.

حالا چطوری بفهمیم که کدوم کار با مهارت های من سازگاره؟

اول اینکه حتما میزان علاقه تون رو به کارهایی که میتونید انجام بدید پیدا کنید. (این مقاله رو بخونید)

از بیکاری چه کار کنم

دوم مهارت هایی که بهتر یاد گرفتید رو فراموش نکنید.

شما کاری که مهارت هاتون و علاقه تون بیشتر باشه ، بهترین کارایی رو دارید. پس بگردید بین علاقه هاتون و مهارت هاتون ، جاهایی رو پیدا کنید که این دوتا توی سطح بالاتری نسبت به بقیه هستن.

مثلا من در مهارت های حرف زدن و خوب گوش کردن خیلی خوب هستم. و از طرفی هم به ارتباط برقرار کردن با مردم و همینطور آموزش دادن به اونها علاقه زیادی دارم.

پس شغل مدرسی رو انتخاب کردم. چون مطمئن هستم که توی این کار خیلی خوب پول درمیارم. خیلی بیشتر از خیلی ها.

هر جایی که درباره کار صحبت میشه ، حتما شما هم درباره توانایی هاتون و علاقه هاتون صحبت کنید. به همه بگید که در زمینه هایی که شما علاقه و توانایی دارید ، چی میدونید. به روز باشید و برای همه حرف بزنید.

میدونم که این کار برای آدم های درونگرا یکم سخته ولی مطمئن هستم که از جیب خالی داشتن سخت تر نیست.

توی محیط های خانوادگی ، دوستان ، استخر ، باشگاه ورزشی و … همه جا دربارش صحبت کنید. مطمئن هستم که یکی از این همه به شما توجه میکنه و راه برای شما باز میشه.

و حتما در سایت های کاریابی ثبت نام کنید و با افتخار درباره توانایی هاتون بنویسید. (حتی توانایی های عمومی مثل خوب گوش دادن)

در شبکه های اجتماعی دائم پست بذارید. یکی در اینستاگرام و در بقیه هم کپی کنید. توییتر ، فیس بوک ، گوگل+ ، اسکیلما ، کولوب ، ایران اکسپرت و …

شما تا میتونید باید توسط همه دیده بشید. وقتی دیده بشید امکان انتخاب توسط کارفرما یا سرمایه گذار رو دارید. حتما بدرخشید تا انتخاب بشید.

برچسب استخدام, انتخاب, انتخاب شغل, بیکار, بیکارم, بیکاری, پول, پول درآوردن, پیدا کردن شغل, ثروت, ثروتمند, شغل, کارآفرینی, کسب و کار

از وقتی که فهمیدم رسالتم در این دنیا آموزش دادنه ، همه تلاشم رو می‌کنم که بهترین زندگی خودم باشم. و بتونم به دیگران کمک کنم تا بهترین زندگی خودشون باشن.
هر کسب و کاری که توی این دنیا داریم ، مهمه و باید به بهترین شکلی که می ‌تونیم انجامش بدیم.

با من همراه باشید اگر می‌خواهید کسب و کارتون ، حال تون رو خوب کنه.

http://myintelbusiness.com

داداش نفس ات از جای گرم بلند میشه
اگر بلند نمیشد این مزخرف ها رانمی نوشتید.

سلام دوست خوبم
مطمئنی عزیزدلم . هیچ وقت یادم نمیره روزی رو که با مدرک فوق دیپلم نرم افزار توی یه کارخونه کار میکردم و به جای ۳ ماه حقوق عقب افتاده ، فحش شنیدم و از کارخونه اخراج شدم.
اون سال عید با سرشکستگی پیش خانواده خودم و همسرم به خاطر اینکه شرمنده کسی نباشم ، تمام روزهای عید رو خونه پدر و مادر خودم و همسرم پلاس بودیم.

دوست خوبم کار پیدا کردن شاخ غول نیست اگر بدونی که راه زندگیت چیه و چطور میتونی اون راه رو طی کنی.

شک ندارم اگر شما هم به دنبال راه مورد علاقه تون برید و یاد بگیرید که چطور در راه خودتون رشد کنید ، حتما خیلی زودتر از اونچه که فکر میکنید به نتیجه میرسید.

پیشنهاد میکنم ویدیوی انتخاب زندگی شغلی رو ببینید : زندگی شغلی – آموزش ویدیویی راهنمای انتخاب زندگی شغلی

این ویدیو براساس تجربه های شخصی و دانش علمی خودم آماده شده و قول میدم که اگر راه شغلی رو درست انتخاب کنید اتفاق های خیلی خوبی براتون بیافته.

این ویدیو مثل همه محصولات این وب سایت گارانتی ۱۰۰ درصد داره و شما میتونید بعداز دیدن ویدیو ، بدون هیچ دلیلی تمام وجه پرداختی رو مطالبه کنید.

من ۱۳ سال پیش فوق دیپلم داشتم ، الان فوق لیسانس هوش مصنوعی ، دکتری DBA و کلی هم دوره آموزشی گذروندم و در زندگیم یاد گرفتم که چطور شغل و زندگی بهتری داشته باشم.

به شما هم توصیه میکنم که حتما هر روز حتی اگر شده فقط یک نکته آموزشی جدید یاد بگیرید.

موفق باشید و سربلند

خیلی جاالب بو د حرفات به این میگن بیزینس حرف فروشی ،شما خیلی خوب فهمیدی که چطور با حرف زدن میشه جیب مردم ساده رو زد بهت تبریک میگم

رضا جان ممنونم بابت بازخوردی که بهم دادی.

حرف اگر حرف باشه شنوده به وجد میاد. اما اونچه که شنونده رو برای دفعات بعد به سایت راهنمایی میکنه ، تاثیری هست که حرف ها در زندگی شخص میذاره.

اگر شما حس خوبی نسبت به این مسایل نداری ، دو حالت داره :
۱- شما اهل آموزش دیدن هستی ولی از من خوشت نمیاد. خوبه بدونیم که قرار نیست همه دنیا از ما خوشش بیاد.
۲- اهل آموزش دیدن نیستی و فقط به دنبال منفی گرایی و راضی کردن خودت به عدم تلاش هستی. که در اینصورت توصیه میکنم حتما به فکر یادگیری باشی. از هر کسی هم که دوست داری یاد بگیر.

آرزوی موفقیت زیاد دارم برای شما رضا عزیز

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

خواهش میکنم علی عزیز
موفق باشید و شاد

ممنونم استاد قابل استفاده بود….
درضمن ممنون ازاینکه کاملا حقیقت وار نوشتید و از جملات الکی انگیزشی و جو دهنده استفاده نکردین…

متشکرم از اینکه واقع بینانه به دنبال یادگیری و رشد خودتون هستید
موفق باشید و شاد

سلام وقت بخیر.من دوساله ازدواج کردم شوهرم حقوقش یک وصدهست ولی بدهکاری ما دوسیصدهست چکنیم چکاری انجام بدیم تا قسطمونوبدیم اجاره خونه زیاد.سرقراردادمجبوریم خونه روتخلیه کنیم خونه همش چهارصدبه بالاس .دورپسرم بگردم که ازموقعی که بدنیا اومدهتواین هشت ماه لباس فقط چهارتاگرفتم .سی تومن وام گرفتیم برای کار .قسط اینم داره سکتمون میده.نمیدونیم باهاش کاری کنیم تا بتونیم قسطشوبدیم .خوااااهش میکنم راهنماییم کنین .بخدا همسرم توپمپ بنزین کارمیکنه بامدرک فوق لیسانس کامپیوتر.خداشاهده یک روزهم مرخصی نداره.همش سختی.خواهههههش میکننننم

درود بر شما بانوی بزگروار
من هم در زمانی همچین شرایطی رو گذروندم. خوشحال میشم که بتونم کمک تون کنم
البته همسرتون میبایست با من پیگیری کنن تا راحتتر بتونم کمک تون کنم
به همسرتون بفرمایید که از طریق آی دی تلگرام @dr_mhasani با من در ارتباط باشن

شیرین و شاد باشید

دکتر جان وقتی توی شهری که داریم زندگی میکنیم کار وجود نداره یا اگر هم هست سابقه کار میخواد چه باید کرد به نظر شما؟ من کارشناس مامایی هستم و دو سال هم سابقه طرح دارم در مراکز بهداشت ولی الان یکساله که طرحم تموم شده و هیچ بیمارستانی حاضر نیست به من کار بده البته نیرو نمیگیرن اصلا، در واقع این چیزیه که من میشنوم در حالیکه میبینم دوستام چقدر راحت میرن سرکار بخاطر پارتی و من هنوز تو خونه نشستم همسرم هم بیکاره در حالیکه فوق لیسانس داره و داریم با حقوق کارگری توی خونه ی اجاره ای زندگی میکنیم حقوقی که حتی به یه تومن هم نمیرسه، من دربدر گشتم و سپردم ولی حتی برای منشی شدن سابقه کار ازم خواستن، با شنیدن همه این داستانها چه انرژی مثبتی دارین برای من که از افسردگی رنج میبرم از بیکاری؟؟؟؟

درود خانم آزاده گرامی
متشکرم که به فکر رشد خودتون و همسرتون هستید
بهترین راهکار برای شما و همسرتون شبکه سازی انسانی هست
در برنامه رویش از رادیو اقتصاد روز پنجشنبه ۱۶ خرداد ساعت ۸ صبح درباره این موضوع صحبت کردم

میتونید برنامه ضبط شده رو در این لینک بشنوید و
اگر سوالی داشتید کامنت بزارید

شبکه سازی انسانی در کسب و کار – برنامه رویش از رادیو اقتصاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با شماره 22 60 60 22 090 تماس بگیرید

یا

برای هماهنگی ،اطلاعات خود را وارد نمایید

به زودی به درخواست شما پاسخ خواهم داد


متشکرم از اینکه با من همراه هستید

مهدی فارسی

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
انیمیشن, فیلم های آموزشی

33 نظرها
18,919 بازدید

من مشاوری املاک را به چند دلیل بهتون توصیه میکنم حوصله کن تا آخر بخون…

خدایا بیکارم چه کنم

بیکارم نمیدونم چیکار کنم

بيكارم كمكم كنيد

از بیکاری چه کار کنم

بیکارم خدا

خدایا از بیکاری خسته شدم

بیکارم کار میخوام

ازبیکاری خسته شدم چیکارکنم

از بیکاری دارم دیوونه میشم

 

 

 

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

 

 

 

۵ کتابی که هر مشاور املاکی باید بخواند!!!
با ۲۵٪ تخفیف برای شما

۵ کتابی که هر مشاور املاکی باید بخواند!!!

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

فرقی ندارد به تازگی کارتان را از دست داده‌اید یا می‌خواهید در جست‌وجوی پیشرفت کار دیگری را امتحان کنید. اگر مثل خیلی‌های دیگر این روز‌ها دنبال کار هستید باید بگویم احتمال یافتن کار از طریق آگهی‌ها چندان بالا نیست. روش‌های قدیمی پیدا کردن کار بعد از اتمام تحصیلات و باقی ماندن در همان شغل تا زمان بازنشستگی مربوط به گذشته‌هاست. خبر خوب این است که روش‌های تازه‌ای برای دستیابی به شغل دلخواهتان وجود دارد. در بازار کار مدرن امروز مردم در پیدا کردن فرصت‌های شغلی تازه ماهرتر شده‌اند. برای همین در این مقاله قرار است مطالبی یاد بگیریم تا بدانیم چگونه کار پیدا کنیم که متناسب با دنیای امروز باشد.

از بیکاری چه کار کنم

در قدم اول پیش از کاربرد هر یک از روش‌های زیر باید رزومه‌ی خود را به‌‌روز کنید. با مقدمه‌ای قانع‌کننده‌ و کوتاه آغاز کنید، و آنچه شما را متمایز می‌کند برجسته کنید. به علاوه باید رزومه‌تان را متناسب با کارفرمای آینده‌ی خود تنظیم کنید. مراقب نباید‌های رزومه‌نویسی باشید. همچنین حساب لینکداین خود را تکمیل و به‌روزکنید و مقاله‌های چطور را درباره‌ی نوشتن رزومه بخوانید!

برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی هرگز آگهی‌ای داده نمی‌شود. به این دسته فرصت‌ها «بازار شغلی نهان» (hidden job market) می‌گویند. برای پیدا کردن این کارها فرد باید راهی برای نزدیک شدن به آن فرصت پیدا کند. شبکه‌سازی برای یافتن فرصت‌های شغلی اهمیت فراوان دارد. حتی اگر کسانی که می‌شناسید مستقیما درباره‌ی استخدام خبری نداشته باشند این احتمال وجود دارد که آنها افراد دیگری را بشناسند که در این زمینه مطلع هستند. احتمالا در شبکه‌ی آشنایان فعلی شما سه شغل وجود دارد که مناسب شماست. اما کسی آن را به شما پیشنهاد نمی‌دهد چون کسی خبر ندارد که شما به دنبال آن شغل هستید! نام چند نفر از بانفوذترین آشنایان خود را فهرست کنید و با هر کدام که ممکن بود قرار ملاقاتی به صرف یک نوشیدنی یا ناهار ترتیب بدهید و بگویید می‌خواهید کار پیدا کنید.

ما معمولا آدم‌های شبیه خودمان را دوست داریم. کسانی که اشتراکی با آنها داریم و ارزش‌ها و سرگرمی‌های‌مان شباهت دارند. یا اینکه با آنها به یک مدرسه یا دانشگاه رفته‌ایم. با همکلاسی‌هایی که در منطقه‌ی زندگی شما هستند در تماس باشید و هر هفته با سه نفر جدید آشنا شوید. اگر این ارتباطات را در حوزه‌ی کسب‌و‌کار مربوط خودتان برقرار کنید نتیجه‌ی بهتری هم می‌گیرید.

شبکه‌سازی را می‌توان به صورت حضوری و آنلاین انجام داد. شما می‌توانید به انجمن‌های حرفه‌ای مرتبط شوید. در گردهمایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه شرکت کنید. با متخصصانی که در حوزه‌ی شما کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید. این مورد شامل مراسمی می‌شود که سازمان‌ها تحت عناوین مختلف برگزار می‌کنند. در هر یک از این اجتماعات حداقل با یک آدم جدید که نمی‌شناخته‌اید صحبت کنید. اگر می‌توانید به فهرست شرکت‌کنندگان دسترسی داشته باشید حداقل یک نفر را که می‌خواهید با او صحبت کنید از قبل مشخص کنید و قراری تنظیم کنید که او را ببینید. بدون اینکه خودتان را تحمیل کنید به دنبال بهانه‌ای برای ادامه‌ی ارتباط در جلسات دیگر یا گرفتن توصیه‌ای برای فردی دیگر باشید.

ابزارهای آنلاین گوناگونی برای شبکه‌سازی وجود دارد. لینکداین یکی از تخصصی‌ترین آنهاست که برای شما امکان شبکه‌سازی با سایر متخصصین و اطلاع از اخبار استخدامی را فراهم می‌کند. لینکداین ابزاری مؤثر برای مرتبط شدن با آدم‌هایی است که برای کار شما اهمیت دارند. بر حسب نوع کاری که دارید، مهارت‌ها و صلاحیت‌ها، دانشگاه و علائق‌تان به دنبال بازار هدف‌تان بگردید و با آدم‌هایی که نظرتان را جلب می‌کنند ارتباط برقرار کنید. برای مثال اگر در بخش بیمه کار می‌کنید، می‌توانید با تمام رؤسا و دپارتمان‌های منابع انسانی این صنعت مرتبط شوید. همچنین می‌توانید اهدافی برای خودتان در نظر بگیرید. برای نمونه: «تا آخر ماه اردیبهشت با تمام مدیران میانی و دپارتمان‌های بیمه‌ی شهری که در آن ساکنم تماس برقرار می‌کنم.» شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر از دیگر ابزارهای برقراری ارتباط با فعالان حوزه‌ی تخصصی شما هستند.

توصیه‌ها نیز از سوی شبکه‌ی آشنایان شما به دست می‌آیند. با این روش بدون اینکه در جستجوی شغلی بوده باشید از شما دعوت می‌شود برای یک شغل درخواست بدهید. برخی شرکت‌ها برای کارکنانی که نامزدهای موفقی به آنها معرفی کند تشویقی در نظر می‌گیرند، موقعیتی که برای همه بُرد محسوب می‌شود. شما شغلی پیدا می‌کنید و معرف شما نیز بابت این کار پاداشی دریافت می‌کند.

روزنامه‌های کاریابی به طور سنتی فرصت‌های موجود را آگهی می‌کنند. با اینکه این روزنامه‌ها هنوز هم وجود دارند بسیاری از آنها به شکل مجازی درآمده‌اند. شما می‌توانید از سایت‌هایی که به صورت آنلاین آگهی‌های کار را منتشر می‌کنند استفاده کنید.

اگر همین حالا کارفرمای مورد علاقه‌تان را می‌شناسید، چرا مستقیما به بخش استخدامی سایت آن شرکت سر نزنید؟ اگر موقعیت‌های شغلی سایت را زیر نظر بگیرید چه بسا آنچه در انتظارش بودید را شکار کنید. فهرستی از کارفرمایانی که به کار با آنها تمایل دارید تهیه کنید و به وبسایت آنها به طور دائم سر بزنید. اگر شرکت خاصی را مد نظر دارید ممکن است مدتی طول بکشد تا دقیقا پستی که با شرایط رزومه‌ی شما هماهنگ باشد پیدا کنید. اما اگر به اندازه‌ی کافی می‌توانید وقت بگذارید این روشی بهینه برای یافتن کار رؤیایی‌تان است.

اگر کاری که دنبالش هستید را در فهرست استخدامی شرکت محبوب‌تان پیدا نمی‌کنید می‌توانید مستقیما با آنها تماس بگیرید. می‌توانید از تلفن یا ایمیلی که در بخش «ارتباط با ما»ی سایت پیدا می‌کنید استفاده کنید و با افراد داخل سازمان تماس بگیرید. می‌توانید از آنها درباره‌ی فرصت‌های شغلی سازمان در آینده یا مهارت‌هایی که به دنبالش هستند سؤال کنید. فراموش نکنید که رزومه‌ی خودتان را به هر ایمیلی که می‌فرستید پیوست کنید. به یاد داشته باشید که از این نوع برقراری ارتباط ممکن است همیشه به خوبی استقبال نشود. اما همیشه این شانس وجود دارد که درباره‌ی فرصت‌های شغلی که در راهند اطلاعاتی کسب کنید.

اگر به دنبال کمک حرفه‌ای برای کار پیدا کردن هستید، آژانس‌های کاریابی قطعا می‌توانند به شما کمک کنند. گرچه این روش هزینه‌ دارد سازمان‌هایی وجود دارند که از طریق آژانس‌های کاریابی استخدام خود را انجام می‌دهند زیرا فرایند یافتن و مصاحبه با داوطلبین را ساده می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است دانشگاه شما واحدی برای راهنمایی در زمینه‌ی نوشتن رزومه و کاریابی داشته باشد.

گاهی کارِ موقت در یک پست می‌تواند به کار دائم شما تبدیل شود. اگر بیکار هستید، پیدا کردن کاری موقت در یک شرکت عالی می‌تواند راهی بسیار خوب برای ورود شما به آنجا باشد. علاوه بر این روابط کاری که می‌توانید پیدا کنید برای آینده‌ی شما مفید است. بسیاری از آژانس‌های کاریابی می‌توانند به شما در یافتن یک کار موقتی، معمولی یا قراردادی کمک کنند. کارآموزی انتخاب خوبی برای دانشجویانی است که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند. انجام کارهای داوطلبانه راه بسیار خوب دیگری برای برقراری ارتباط با صنایع ارزشمند است.

در بازار رقابتیِ پیدا کردن کار، برخی از کارجویان به سمت روش‌های خلاقانه‌تری پیش رفته‌اند تا توجه دیگران را به خود جلب کنند. بیلبوردها، فرستادن ایمیل با تعداد بالا به همراه کپی رزومه‌ی کاری و حتی درج آگهیِ «آماده به کار» در نیازمندی‌های مختلف، تنها برخی از روش‌هایی هستن که افراد برای دیده شدن توسط کارفرمایان به کار گرفته‌اند. گرچه این روش‌ها ممکن است کارساز باشند، باید محتاط باشید. ممکن است بتوانید توجه مسئولین استخدام را جلب کنید همچنان که ممکن است پیامی نامناسب به آنها منتقل کنید. اگر می‌خواهید به سراغ ایده پردازی و تکنیک‌های خلاقانه بروید، اطمینان پیدا کنید روش شما در تناسب با شرکتی است که قصد دارید در آن استخدام شوید.

در بازار کار مدرن برای کار پیدا کردن و یافتن بهترین موقعیت‌های شغلی اغلب به ترکیبی از روش‌ها نیاز دارید. همیشه به یاد داشته باشید روش‌های کاریابی متنوعند. هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند، بنابراین برای امتحان کردن انواع مختلف آن هراسی به دل راه ندهید.

برگرفته از: forbes investopedia

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')&&f.push(g.replace('category-','')),f},[]).indexOf('3028')}catch(f){}}function d(){a('.single-container .bsac-container').each(function(f,g){a(g).hide()})}(function(){c()&&d()})()})(jQuery);

مدیران‌ و همکاران‌ خود را مدیریت کنید

نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی‌خبرند

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

فقط با داشتن پارتی ضخیم میشه کار یافت

از بیکاری چه کار کنم

این هم البته یکی از راهکارهای مرسوم این روزهاست. جنبه‌ی جالبش اینه که در همین مقاله هم می‌بینیم حتی در کشورهای دیگه هم داشتن توصیه‌های کاری از یک فرد آشنا روشی برای کاریابیه.

نه اینکه وقتی مقاله و مطلبی رو ترجمه کردید یه تحقیق و تلاش جامع انجام بدین صرف بومی کردن مطلب و بعد منتشرش کنید؛ نه!
اما با در نظر گرفتن این موضوع یه ویرایش اجمالی انجام بدین، ضرر نداره.
لینکدین!
واقعا؟
از هر ده نفر تو مملکت، نُه نفر نمیدونن چیه، خوراکیه، زنده ست، مرده ست، تو جیب جا میشه!
ما رو متهم به غر زدن نکنین؛ هدف از گفتنش آیینه بودن و فیدبک دادنه.
خیلی بده!
چرا که خواننده رو به این نتیجه میرسونه [اولین فکری که به ذهن مخاطب خطور میکنه] که اینا یه مشت مطالب رو فقط کپی پِیست میکنن، حالا یه ترجمه ای هم این وسط انجام میدن.
حیفه!
این همه زحمت و کاری رو که انجام می دین با در نظر نگرفتن یه مساله کوچیک اما مهم به باد بره.

سلام منتقد عزیز
ممکنه که برای مشاغل خاصی استفاده از لینکدین و بعضی از این روش ها چندان کارساز نباشه، ولی برای صددرصد مشاغل به این صورت نیست. و این روزها کم دانشجویی پیدا می شه که توی لینکدین پروفایل نداشته باشه و حداقل نتونه برای شبکه سازی از لینکدین استفاده کنه.
هرچند که فرمایش شما در نهایت صحیح هست و لینکدین به اون فراگیری نیست تو ایران، ولی اجازه بدین برای استفاده از همون معدود افراد که ممکنه به کارشون بیاد باقی بمونه.

بی نهایت سپاس که با ما همراه هستید و البته از انتقادهاتون که بی شک بی تاثیر نخواهند بود

سلام دوست عزیز
در این مورد خاص (لینکداین) باید بگم سرعت تحولات تکنولوژی که شبکه های اجتماعی بخشی از اون هستن بسیار بالا رفته و جوانترها به خصوص هیچ ابایی ندارن که از این امکانات برای رسیدن به اهدافشون استفاده کنن.
ممکنه برای افرادی که در جوانی با روش های سنتی تر کار پیدا کردن اصلا موضوعیت نداشته باشه و همون روش های سنتی رو ترجیح بدن. اما تعداد جوان هایی که تو ایران دنبال کار هستن و حتی قبل از خوندن این مقاله لینکداین دارن کم نیست.
حتی اگر کم هم بودند باز بخشی از رسالت من به عنوان نویسنده اینه که مردمم رو با امکاناتی که در اختیارشونه و متناسب دنیای امروزه آشنا کنم.
ممنون که همراه ما هستین

متاسفانه در کشور ما با دنیایی از تخصص و سواد بدون داشتن پارتی نمیتوان شغلی یافت افراد بر اساس داشتن پارتی فقط و فقط پارتی استخدام می شوند.

بيكار بودن خيلي بده كشور ما هم كلي جوان بيكار داره اميدوارم اونايي كه جوياي كار هستن موفق باشن

مسیر شغلی

۱۹ نمونه سوال زیرکانه که در مصاحبه‌ شغلی از شما می‌پرسند

چگونه گزارش بنویسیم؛ راهنمای کامل گزارش نویسی

۷ چیزی که هیچ وقت نباید به رئیس‌تان بگویید

چگونه کتاب بنویسیم؛ قدم به قدم تا نویسندگی

۱۰ جمله‌ای که افراد باهوش در محل کار هرگز نمی‌گویند

آخرین مطالب

معرفی کتاب جزء از کل؛ رمانی پرچالش از استیو تولتز

چیزهایی که مدیران منابع انسانی باید از بازی تاج و تخت یاد بگیرند

کارشناسی ارشد علوم انسانی؛ رشته‌ها، دروس و ضرایب آزمون

کاشت توت فرنگی در خانه؛ چطور در باغچه و گلدان توت فرنگی پرورش دهیم؟

چرا بعضی از مردم از محصولات معطر متنفرند؟

ترین های جهان

۴۴ فیلم دیدنی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

در صورت بیکار شدن باید سعی کنید که همان روز اول بیکاری، خود را به اداره کار معرفی نمایید. اگر مربوط به دایره تامینات اجتماعی فنلاند باشید، می توانید کمک هزینه بیکاری درخواست کنید. از همان روزی که بعنوان فرد بیکار ثبت نام کرده اید، می توانید کمک هزینه بیکاری دریافت کنید. بیاد داشته باشید که پس از پایان یافتن تحصیلات، پایان کلاسهای اداره کار و یا اتمام دوره اشتغال به کار، خود را به اداره مورد نظر معرفی نمایید.

از طریق خدمات اینترنتی اداره کار (TE‑toimisto) بعنوان متقاضی کار ثبت نام نمائید. یا با استفاده از نام کاربر و رمز عبور خدمات اینترنتی بانک و یا با استفاده از کارت شناسایی الکترونیکی در این خدمات اینترنتی وارد شوید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، کارمند اداره کار به شما تلفن می کند. در صورتی که جداگانه از شما خواسته نشود، نیازی به مراجعه به اداره کار و یا تلفن کردن به آنجا وجود ندارد .

در صورتی که شما نام کاربر و رمز عبور خدمات اینترنتی بانک و یا کارت شناسایی الکترونیکی ندارید، در نزدیکترین اداره کار بعنوان متقاضی کار ثبت نام نمائید.

فقط اشخاص تابع کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن‌اشتاین و سوئیس می توانند از طریق خدمات اینترنتی به عنوان متقاضی کار ثبت نام کنند. اگر تابع کشور دیگری هستید، باید در اداره کار و امور کسب معیشت به عنوان متقاضی کار ثبت نام کنید.

زمان مراجعه به اداره کار و شیوه های کسب معیشت، بایستی موارد زیر را بهمراه داشته باشید:

از بیکاری چه کار کنم

اداره کار، اطلاعات ارائه داده شده توسط شما را بررسی می نماید. برای دریافت کمک هزینه بیکاری بایستی واجد شرایط لازم بود و اداره کار مشخص می کند که آیا شما طبق سیاستهای این اداره، واجد شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه بیکاری می باشید یا خیر. سپس اداره کار گزارش خود را در این باره برای مراجع پرداخت کننده یعنی صندوق بیکاری و اداره بیمه بازنشستگی ملی (Kela)، ارسال می نماید.

درباره موضوعات مربوط به کمک هزینه بیکاری می توانید از اداره کار خود سؤال نمایید. می توانید با مشاور تأمینات بیکاری نیز تماس بگیرید:


صفحه تأمینات بیکاری InfoFinland را همه مطالعه کنید

linkkiTyö- ja elinkeinoministeriö:در صورت بیکار شدنفنلاندی | سوئدی | انگلیسی

linkkiTyö- ja elinkeinoministeriö:ثبت نام بعنوان فرد بیکار متقاضی کارفنلاندی | سوئدی

linkkiTyö- ja elinkeinoministeriö:مرکز ارائه اطلاعات درباره تامینات بیکاریفنلاندی | سوئدی | انگلیسی | روسی

اگر در مدتی که بیکار هستید، تحصیل و یا کاری را شروع کردید، مراتب را به اداره کار اطلاع دهید. در اداره مذکور برای شما توضیح داده می شود که چگونه این موارد بر روی کمک هزینه های بیکاری شما تاثیر می گذارند.

چنانکه در داخل و یا خارج کشور مسافرت می کنید، به این امر توجه داشته باشید که همیشه بتوان با شما تماس گرفت. می توانید بعنوان مثال شماره تلفن و آدرس خود را به اداره کار اطلاع دهید و به این اداره بگویید که چه مدتی را در مکانی که قصد سفر را به آنجا را دارید، می گذرانید.

به خاطر سفر کردن به خارج شما حق رد کردن کار ارائه شده به شما را ندارید.

اگر در دوران بیکاری، شرکت تاسیس کرده و فعالیت صنفی و تجاری را آغاز کنید، می توانید در طول 4 ماه اول فعالیت خود کمک هزینه بیکاری دریافت کنید.

ر صورتیکه شرایطی را ایجاد نمایید که باعث بیکار شدن شما شود، ممکن است حق دریافت کمک هزینه بیکاری را بطور موقت از دست دهید. از جمله شرایطی که ممکن است باعث قطع کمک هزینه بیکاری شما شود عبارت است از:

مدت زمان تأیید صلاحیت 15 الی 90 روز بطول می انجامد. طول مدت زمان تأیید صلاحیت به دلایل آن بستگی دارد. در بعضی از موارد ممکن است که تا اطلاع ثانوی حق دریافت کمک هزینه بیکاری را از دست دهید.



ابتدا ناحیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب ناحیه، آدرس وب سایت InfoFinland مربوط به آن ناحیه را مشاهده می کنید.

زمان ورود به مطالب مختلف این وب سایت، با کلیک کردن بر روی لینکی که بر روی صفحه اصلی منو مشاهده می کنید، می توانید وارد صفحات مرتبط با موضوع انتخابی خود شوید.

همچنین می توانید ناحیه انتخابی خود را تغییر داده یا حذف کنید.


چنانکه کارمند، کارگر، صاحب شرکت یا دارای فعالیت صنفی و تجاری بوده و یا دانشجو، مهاجر بازگشته به وطن، پناهنده، پناهجو یا عضو خانواده فرد ساکن فنلاند می باشید، در این صورت می توانید اطلاعات متناسب با شرایط زندگی خود را بیابید. به کمک این سایت شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بصورت سریع و خلاصه شده بیابید.

۳ مرداد ۱۳۸۹

۷۴ نظر

در حالی یک فوریت طرح پرداخت مقرری به بیکاران زیردیپلم تا فوق لیسانس به تصویب مجلس رسیده است که در صورت نهایی شدن آن، افراد تا زمان پیدا شدن شغل تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند. به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس اخیرا یک فوریت طرحی را در زمینه توسعه ظرفیتهای قانونی بیمه بیکاری به تصویب رساند که طی آن پیشنهاد دهندگان خواستار بازنگری در مقررات بیمه بیکاری، حمایت از بیکاران متقاضی شغل و همچنین بهبود وضعیت پرداختی ها به بیکار شدگان غیرارادی (اخراج از کار) شدند.

بر اساس این گزارش، در طرح جدید بیمه بیکاری ارائه شده به مجلس علاوه بر اینکه در برخی مفاد تغییراتی نسبت به قوانین اجرا شده گذشته وجود دارد، بخش مهم و قابل توجه پیشنهاداتی است که در مورد پرداخت مقرری به افرد جویای کار شده است. در این بخش افراد بیکار از زیردیپلم تا فوق لیسانس طبقه بندی شده اند.

برچسب ها: بیمه بیکاریدیپلمفوق لیسانسلیسانسکارشناس ارشدکارشناسی

ای خدا من چی بگم واقعا کجا دردمو بگم خدا کجایی میبینی واقعا منو؟؟؟؟ بیکارم متاهلم با مدرک فوق لیسانس حتی واسه نگهبانی و کارگری رفتم ولی همه جا میگن کار نیست… اونوقت واسه همون کار نگهبانی یه نفر رو گرفتن با مدرک سیکل با حقوق ۲ ملیون چون شیفتی بود من حتی با برجی ۸۰۰ تومن هم راضی بودم ولی گفتن کار نداریم

از بیکاری چه کار کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_53”);
if ( notice )
notice.style.display = “block”;
},
timeout
);
})(120000);

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

پنج
 + 
هشت
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

قابل توجه همراهان وب سایت استخدام:
این سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد ، و تایید صحت و شرکت در آگهی ها به عهده شما عزیزان می باشد.

همین الان #789* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنید. سرویس جدیدی از eCharge.ir

از بیکاری چه کار کنم
از بیکاری چه کار کنم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *