ادرس شرکت قدرت اعتماد

دوره مقدماتی php
ادرس شرکت قدرت اعتماد
ادرس شرکت قدرت اعتماد

گفت و گوی حاضر با فریدون اسدی حاوی نکات جالبی است در رابطه با ریزه کاری ها و چالش هایی که در ارتباط با اجرای پروژه های فوق الذکر وجود دارد. مدیرعامل شرکت قدرت اعتماد بحث را چنین آغاز کرد: «من بعد از فارغ التحصیلی وارد حرفه پیمانکاری شدم که به نوعی حرفه پدری من است؛ پدرم، قدرت الله اعتماد، علاوه بر این که معلم بود شرکت پیمانکاری هم داشت و کارهای ساختمانی انجام می داد. در کنار همه اینها کارخانه تولید آجر هم داشت.

به همین دلیل و از آنجا که ما در ورود به این حرفه همیشه مدیون حمایت و همکاری مستمر ایشان بوده ایم، تصمیم گرفتیم اسم شرکت را به اسم کوچک پدر مزین کنیم و به این شکل بود که شرکت ما در قالب اسمی جدید و با نام «قدرت اعتماد» فعالیت پدر را ادامه داد.

ما طی این 21 سال فعالیت حدود 40 پروژه در دست اجرا داشته ایم و افتخار ما این است که تمام آنها را به اتمام رسانده ایم و حتی در مواردی که متضرر شدیم با تمام مشکلات و هزینه ها به تعهدات خود و در جهت حفظ اعتبار این برند، به تعهداتمان پای بندی کامل نشان داده ایم.»

وی در تشریح فعالیت های شرکت گفت: «از عمده فعالیت های ما پروژه های خطوط انتقال گاز به نیروگاه های استان تهران از جمله نیروگاه رود شور، نیروگاه پرند و نیروگاه دماوند در جاده خاوران است. همین طور به روزرسانی خط تغذیه ارومیه که لوله های مورد استفاده در پروژه را از سوئیس وارد کردیم و با وجود دشواری اجرا در بافت پرترافیک شهری با لوله های سایز بالا موفق شدیم آن را به بهره برداری برسانیم. در حال حاضر هم پروژه خط انتقال گاز سیمان آبیک را در دست اجرا داریم که در مراحل پایانی است. طول این پروژه 38 هزار متر است که خط لوله گازرسانی به شهر طالقان نیز از همین پروژه منشعب خواهد شد.

ادرس شرکت قدرت اعتماد

دوره مقدماتی php

از جمله پروژه های دیگر ما ساخت مخازن آب در ارتفاعات مسجد سلیمان و پروژه خط انتقال آب این شهر بود و بسیاری از پروژه های دیگر در نقاط مختلف کشور که مجموعا حدود 40 پروژه را تاکنون شامل می شود.»

سوال بعدی ما در رابطه با حساسیت ها و ظرافت های اجرایی پروژه های خط انتقال گاز توسط پیمانکاران این رشته بود که مهندس اسدی در پاسخ چنین گفت:

«در پروژه های خطوط انتقال گاز فشار طراح حدود 1500PSI در نظر گرفته می شود و فشار کاری نیز چیزی حدود  1000PSI است که فشار بالایی محسوب می شود. به همین دلیل نگهداری و اجرای این خطوط از حساسیت های خاصی برخوردار است؛ چون ممکن است در اثر بی توجهی منجر به خطرات و انفجارهای مهیبی شده و خسارت های سنگینی به بار آورد.

بنابراین رعایت دقیق استانداردهای HSE (مباحث ایمنی) و انجام کار با کیفیت بالا توسط پیمانکاران در اجرای خطوط انتقال گاز بسیار تعیین کننده و حیاتی است. همان طور که می دانید اگر لوله های گاز در شبکه های داخل شهری توسط بیل مکانیکی یا به شکلی دیگر دچار آسیب شوند، به دلیل جنس لوله شاهد انفجار نخواهید بود و تنها نشت گاز خواهید داشت که سریعا قابل مهار است. اما اگر در خطوط انتقال گاز انفجاری صورت گیرد، زمین اطراف را تا شعاع 1 کیلومتری خواهد لرزاند و شعله های آن تا شعاع 50-40 متری اطراف را خواهد سوزاند و موجب مرگ افرادی که در مجاورت آن هستند خواهد شد.علاوه بر این، جبران هزینه ها و خسارت هایی که در صورت بروز چنین حوادثی ایجاد خواهد شد بسیار سنگین است. برای مثال زمانی که ما خطوط انتقال نیروگاه دماوند را اجرا می کردیم، مصرف این نیروگاه، حجمی معادل با کلان شهر کرج داشت. پس به سادگی می توان مجسم کرد که اگر این خط دچار مشکل شده و 3-2 روز از سرویس خارج شود تا چه حد خسارت به بار خواهد آورد. به همین دلایل است که پیمانکاران خطوط انتقال باید دارای سوابق اجرایی بالاتری باشند تا توسط کارفرماها تایید صلاحیت شوند.»

 

وی در ادامه افزود:

 

«خوشبختانه با پیشرفت هایی که حاصل شده و استفاده از شیرهای اتوماتیک در مسیر خطوط انتقال، اگر اتفاق ناخواسته ای بیفتد دیگر نیاز به این نیست که شما صدها کیلومتر را طی کنید و شیر موردنظر را در مسیر ببندید؛ چرا که امروزه در صورت بروز نشت در نقطه ای از مسیر، در اثر افت فشار ایجاد شده و عدم تطابق فشار در دو طرف یک شیر اتوماتیک، کپسول های ازت به صورت خودکار شیر و فلکه های بزرگ را می چرخانند و گاز را به سرعت قطع می کنند.»

 

مهندس اسدی در پاسخ به سوال ما در این رابطه که هنوز چه مواردی هست که جای کار بیشتری دارد، چنین گفت:

 

«برای مثال هنوز هم بسیاری از پیمانکاران، آموزش حین کار می بینند یا این که به دلیل عدم اشراف کافی به قوانین و مقررات حقوقی و یا قراردادها تبعاتی برای خود و پروژه به وجود می آورند.

 

همین طور در مورد شرکت های جدیدالتاسیس بهتر است که دوره هایی در زمینه تعامل بین کارفرما و پیمانکار تشکیل شود تا از بسیاری مشکلات متداول پیشگیری شود. در یک نگاه کلی باید مسیر به سمتی پیش برود که بخش خصوصی توسعه پیدا کند و دخالت بیشتری در هدایت امور پیدا کند؛ چرا که توسعه کشور در گرو توسعه بخش خصوصی است.»

 

پرسش بعدی ما یک سوال تخصصی بود در این زمینه که خطوط انتقال گاز در چه زمینه هایی آسیب پذیرترند که مهندس اسدی در پاسخ چنین گفت:«بیشترین نقطه ضعف، بنا به تجربه کاری ما به بحث حفاظت از خوردگی و عایق کاری لوله ها برمی گردد که اگر این عملیات از مرحله زنگ زدایی تا عایق کاری لوله ها به درستی انجام شود و در حین نصب هم دقت شود که لوله ها زخمی نشوند، جلوی هزینه های ناخواسته بعدی گرفته می شود. این مسئله به خصوص در جاهایی که خطوط انتقال در تماس با رودخانه ها و یا مواد سمی، شیمیایی و یا خاک شور قرار دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند.»

 

در ادامه از فریدون اسدی پرسیدیم که به عنوان یک پیمانکار با سابقه چه انتظاراتی از کارفرمایان و مشاورین دارد که در پاسخ گفت:

 

«باید بگویم که هر چقدر در ابتدای پیمان، اسناد و جزئیات طرح با دقت و شفافیت بیشتری مطرح شود، تنش های متداول بین پیمانکار از یک سو و مشاور و کارفرما از سوی دیگر کاسته خواهد شد. این امر به خصوص در مورد احجامی که در زیرزمین است و قابل برآورد فوری از سوی پیمانکار نیست بسیار مهمتر است؛ چرا که طراح فرصت بیشتری برای بررسی و اندازه گیری این احجام دارد ولی نمی توان از پیمانکار انتظار داشت که در فرصت کوتاه برگذاری مناقصات، تمام موارد را به دقت مورد برآورد و سنجش قرار دهد و همین موجب می شود که گاه از کیفیت کار و رضایت بین کارفرما و پیمانکار کاسته شود.»

 

در همین رابطه از مهندس اسدی پرسیدیم که بحث احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی که اخیرا مطرح شده را چگونه می بیند که در پاسخ گفت: « من این را بسیار مثبت می بینم؛ چرا که با توقف فعالیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ضربه خیلی سختی به جامعه پیمانکاری وارد شد و موجب شد که قشر پیمانکار ضعیف شود تا جایی که بسیاری از ایشان رشته کاری خود را تغییر دهند. از سوی دیگر مسیر به سمتی رفت که دستگاه های وابسته به دولت امور را در دست گرفتند که این امر، خود مشکلی مضاعف ایجاد کرد.

 

در تمام جوامع پیشرفته دیده شده که گاهی ارتش و نیروهای نظامی وارد بحث اجرای پروژه های عمرانی شوند، ولی به طور محدود و در بعضی شرایط خاص؛ اما در کشور ما طی دوره ای که گذشت بخش خصوصی از قسمت اعظم فعالیت های اجرایی کنار گذاشته شده که کاری اشتباه بود.

 

اگر شرکت های خصوصی تقویت می شدند و توسعه پیدا می کردند، نه تنها باعث ارزآوری بیشتری برای مملکت می شدند، بلکه تحریم ها را هم راحت تر می توانستند دور بزنند؛ چرا که شناسایی شرکت های دولتی برای اعمال تحریم به دلیل تعداد محدودشان بسیار ساده تر انجام می شد.»

 

مهندس فریدون اسدی بحث را این گونه به پایان برد:«من امیدوارم که بخش خصوصی به عنوان بازوهای کمکی در جامعه ما توسعه و اجازه رشد پیدا کنند تا شرکت های کوچکتر بتوانند به هم بپیوندند و تشکیل کنسرسیوم داده و مجموعه های بزرگتر ایجاد کنند تا بتوانیم منابع عظیمی که در کشور داریم، به خصوص در زمینه ذخایر نفت و گاز را به طور بهینه مورد بهره برداری و استفاده قرار دهیم.

 

نباید فراموش کرد که در نهایت حاصل این سرمایه و تکنولوژی و تجربه کاری به کشور خودمان برمی گردد و به خاطر داشته باشیم که بخش خصوصی یعنی همین مردمی که در کشور ما زندگی می کنند و شامل قشر خاصی نمی شود. در نهایت امیدواریم که به زودی شاهد بازگشت رونق بخش خصوصی به ویژه در بخش نفت و گاز که برای کشورمان بسیار مهم است، باشیم.»

 

 

 

ادرس شرکت قدرت اعتماد

 

 

مشاوره عضویت در وندورلیست ها

بهترین بیمه

این وب سایت شما را از مراجعه به وندورلیست ها بی نیاز نمی کند اما بهترین ابزار برای یافتن تامین کنندگان معتبر صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو و دیگر شرکت های فعال در این صنایع است.

تمامی اطلاعات مربوط به وندور لیست تولید کنندگان و تامین کنندگان موجود در این وب سایت بر اساس خود اظهاری صاحبان مشاغل بوده و از مراجع معتبر استخراج شده است.

تمامی خدمات این سامانه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه بوده و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

ادرس شرکت قدرت اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای گروه مهندسی صنایع فرادستی – پترو داده تامین کالوج محفوظ است

طراحی سایت توسط کالوج

سئو توسط شرکت طراحی سایت دود

 

ما از کوکی ها استفاده می کنیم تا مطمئن شویم بهترین نتیجه برای نیاز شما حاصل می گردد. (
کوکی چیست ؟ )


بالا

ghodrat-etemad.com is 3 years 1 month old. It is a domain having .com extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15. As no active threats were reported recently by users, ghodrat-etemad.com is SAFE to browse.

Hosted IP Address:

Hosted Country:

Location Latitude:

Location Longitude:

ادرس شرکت قدرت اعتماد

هیوا : صفحه اصلی شرکت مهندسی هیوا تامین کننده تجهیزات ابزاردقیق و شیرآلات صنعتی از برندهای معتبر اروپایی و امریکایی

دسته بندی‌ها

دانشگاه‌ها

استفاده از ایوند

در وبلاگ ایوند بخوانید

شبکه‌های اجتماعی ایوند

ادرس شرکت قدرت اعتماد

تماس با تیم پشتیبانی

اپلیکیشن برگزارکنندگان

اپلیکیشن شرکت‌کنندگان

دفتر روابط عمومي شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران  

شركت در نظرسنجي

ادرس شرکت قدرت اعتماد
ادرس شرکت قدرت اعتماد
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *