آیا هل برای بارداری ضرر دارد

دوره مقدماتی php
آیا هل برای بارداری ضرر دارد
آیا هل برای بارداری ضرر دارد

ادویه نیز مانند سبزیجات نقشی مهم در پخت و پز دارد.
ادویه به ریشه، سبزیجات و موادی گفته می شود که به غذا افزوده می شود تا طعم آن را تغییر دهد. ادویه نه تنها برای طعم دادن بلکه برای تغییر رنگ نیز استفاده میشوند.

زردچوبه در دوران بارداری بسیار مفید است. این ماده خاصیت مسکن و کاهش مشکلات پوستی دارد. این ماده طبیعی از آسیب های الکل، مواد شیمیایی و قرص ها به کبد جلوگیری می کند. همچنین باعث کاهش استرس می شود. روزانه می توانید تا هشت گرم زردچوبه مصرف کنید. 

زنجبیل برای درمان حالت تهوع بارداری و استفراغ در دوران بارداری مفید است. برای درمان حالت تهوع می توانید روزی یک گرم زنجبیل به مدت چهار روز متوالی مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد این ماده باعث درمان حالت تهوع شود.

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

فلفل سیاه منبعی غنی از کروم است که برای خانم باردار مورد نیاز است. مقدار کم کروم باعث افزایش قند خون و کلسترول می شود که باعث دیابت و بیماری های قلبی می شود. مطالعات نشان می دهد دیابت ناشی از بارداری را می توان با مصرف مرتب کروم کاهش داد. مقدار مناسب فلفل سیاه در روز سی میکروگرم می باشد.

دوره مقدماتی php

می توانید چای هل در دوران بارداری مصرف کنید. این ماده به کاهش حالت تهوع کمک میکند.

جعفری تازه غنی از فولات است. خانم باردار به فولات برای رشد مغز، تقسیم سلولی و سنتز دی ان آ نیاز دارد. مقدار مناسب فولات در رژیم غذایی برای جلوگیری از نقص لوله عصبی لازم است.

دانه های شنبلیله باعث تحریک رحم می شوند بنابراین برای خانم باردار ممنوع می باشد. همچنین مصرف دانه های شنبلیله باعث استفراغ، نفخ و اسهال می شود. مقدار زیاد این ماده باعث عقب ماندگی جنین می شود.

از مصرف این ماده در دوران بارداری اجتناب کنید زیرا باعث سقط جنین می شود. همچنین این ماده برای جلوگیری از بارداری مصرف می شود و باعث کم خونی می شود.

سیر حاوی مواد سمی می باشد به همین دلیل در بارداری توصیه نمی شود. همچنین اگر به مقدار زیاد مصرف شود باعث سوزش معده و خونریزی می شود.

گلپر باعث رقیق شدن خون می شود به همین دلیل در دوران بارداری توصیه نمی شود.

چای نعناع باعث شل شدن رحم و سقط جنین می شود. همچنین روغن نعناع در دوران بارداری باعث شروع خونریزی می شود بنابراین بهتر است پیش از مصرف هر گونه نعناع مراقب باشید. 

 

در انتها امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده باشید. برای بدست آوردن اطلاعات درباره سایر مواد غذایی به شما پیشنهاد می دهم که مقاله ” بسته کامل آموزشی تغذیه دوران بارداری” را مطالعه کنید.

منبع: http://www.momjunction.com/articles/spices-to-eat-and-avoid-during-pregnancy_00339319/#gref

مگه نمیگن جعفری بده

با ما در 7گنج  همراه شويد تا با خواص و مضرات اين گياه معطر بيشتر  آشنا شويد…

درختی است از خانواده زنجبیل به صورت وحشی و پرورشی در مناطق کوهستانی و در سایه درختان می‌روید. ارتفاع درخت ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر و بعصی‌ها دارای اعضاء چوبی تا ۳ متر ارتفاع و شاخه‌های هوایی و برگ‌های متناوب نوک تیز با گل‌های ریز سفید مانند گل باقلا و میوه ان کوچک ناشکوفا (پوشینه دار) بقدر بند انگشت با پوست تیره رنگ و دانه‌های متعدد می‌باشد. هل انواع مختلفی دارد: هل سفید و هل سیاه و هل سبز و هل رسمی. که طبیعت همه ان‌ها گرم و خشک و نوع سبز ان تند و معطر بوده و از دو نوع دیگر مرغوب تر است. دانه‌های هل بویی قوی و طعمی مطبوع دارد از مغز و پوستش برای درمان و معطر ساختن غذاها و پختن شیرینی استفاده می‌شود.

در ایران بیشتر از هل سبز استفاده می‌کنند.

هل دارای اسانس فرار و معطری در حدود ۴% می باشد ضمنا این گیاه دارای مواد رزینی و چربی نیز است .آیا هل برای بارداری ضرر دارد

نام‌های دیگر آن: قاقله، هیل، هال، قاقله كبار، قاقله ذكر، قاقله غراب، قاقله صغار، قاقله انثی، خیربوا، هیل بوا، هال بوا، هیل غراب، حماما و هیل ذكر می‌باشد.

هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است

جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن كمك به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان(مثل بوی سیر و پیاز) را نیز خنثی كند.

دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می كنند.

هل اشتها را تحریك می كند و عمل هضم غذا را بهبود می بخشد.

نوشیدن دم كرده ی داغ آن موجب تسكین كولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می شود.

یكی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند هل، جلوگیری از تشكیل خلط در گلو است. از این رو می توان آن را به محصولات لبنی و پودینگ ها افزود تا اثر شیر را كه موجب تشكیل خلط در گلو می شود خنثی كرده و به هضم آن نیز كمك كند.

دانه های هل خاصیت داروی اكسپكتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاك می كنند.

هل چنان كه ذكر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته كمك می كند، اضطراب و نگرانی را كاهش می دهد و در رفع افسردگی موثر است.

هل همچنین كلیه ها را تقویت می كند و گفته می شود برای درمان شب ادراری كودكان مفید است.

تقویت كنده قلب و بدن است.

علاوه بر این، بعضی ها هنگام دم كردن چای معمولی چند دانه هل یا یك عدد میوه هل را در چای می ریزند و همراه با آن دم می كنند. این چای، هم خوش طعم تر می شود و هم خاصیت درمانی دارد.

دانه هل تقویت كننده معده، ضدنفخ و بادشكن است؛ در ضمن به هضم غذا هم كمك می كند.

از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می كنند.- در صورتی كه عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی دهد، 6گرم هل را- با غلافش- به صورت چای دم كنید و در طول یك روز به مرور بنوشید.

برای درمان استفراغ و تهوع نیز توصیه می شود مقداری دم كرده هل مصرف كنید.

مصرف هل برای رفع سردرد و كاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می شود.به اين منظور  مقداری از هل را مانند انفیه از بینی بكشید.

 

هل سبز باعث شاداب شدن پوست می‌گردد چند دانه هل را در آب جوشانده آب را صاف نموده با یك قاشق روغن بادام شیرین مخلوط نموده صورت را ماساژ دهید.

مقدار هلی که برای برای معطر کردن چای به آن اضافه می کنند در دوران بارداري و شيردهي مانعی ندارد.

دم کرده : مقدر ۳۰ گرم هل کوبیده را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بمدت ۱۰ دقیقه دم بکشد سپس صاف کرده و بنوشید .

هل را همچنین می توان به چای اضافه کرد .

 

 

برای تهیه یك دم کرده ی گیاهی معطر و آرام بخش و خوش طعم، 4 عدد دانه هل را همراه با 4 عدد دانه فلفل سیاه، 4عدد دانه میخك، یك قطعه دارچین نكوبیده و چند حلقه نازك زنجبیل تازه در 600 میلی لیتر آب بریزید. آن را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید، اما مواظب باشید نجوشد.

دم کرده را صاف كنید و به صورت داغ همراه با كمی شیر یا عسل بنوشید.

نوشیدن این دم کرده دو بار در روز، درمانی فوق العاده برای سرفه و سرماخوردگی است.

نكته: برای عطرآگین كردن غذا، شیرینی یا مربا، حتما لازم نیست غلاف آن را باز كرده و دانه های سیاه رنگ هل را مورد استفاده قرار دهید؛ میوه هل با همان غلاف نیز به اندازه كافی غذاها را خوش طعم می كند؛ مگر آنكه طعم جویدن دانه های هل در دهانتان را دوست داشته باشید.

مصرف زياد هل در افرادي كه طبيعت گرم دارند مضر است.

كسانی كه یبوست دارند كمتر مصرف كنند.

كسانی كه فشار خون یا زخم معده دارند نباید در خوردن آن زیاده روی كنند.

مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می دهد و هم برای بیماری های روده و ریه مفید نیست.

برای بیماری‌های سوزاك و سیفیلیس و عفونت های ادراری بانوان حامله مضر می‌باشد.

كسانی كه ورم پروستات دارند كم مصرف كنند.

مقدر مصرف زیاد هل برای روده ها مضر است . برای رفع این اشکال آنرا باید با کتیرا خورد .

توجه کنید که مقدار مصرف باید از یک مثقال بیشتر نشود.آیا هل برای بارداری ضرر دارد

 

*** كپي برداري بدون ذكر نام و لينك 7گنج مجاز نميباشد.

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

درضمن ادای سلام و احترام، من شنیده بودم که مصرف هل توانایی جنسی را پایین میاورند، آیا این حقیقت دارند؟ ممنون شما

گروه هفت کنج تو همه زمینه ها عالی هستید عالی و آسان در دسترس مرسی??

خیلی مفید بود بسیار سپاسگزارم

سپاس

هل رو صبح با معده خالی میخورم. آیا اینگونه مصرف کردن مضره؟

چه تعداد از دانه های هل در روز میشه مصرف کرد؟

سلام من 50 سالمه گاهی فشارم بالا میره و کمی سیر مصرف می کنم و سینوس هم گاهی عفونت میکنه آیا هل واسه رفع بوی سیر واسه من مناسبه و باعث بالا رفتن فشارم نمیشه در صورت امکان ممنون میشم جوابمو بدید و واسه فشار خون اگه تجویزی دارید ممنون میشم البته کم بالا میره و گاهی اوقات . شاد و سالم باشید و سپاس از لطفتون

سلام دم نوش چای ترش(برگ گیاه قرمز رنگ هست) درمان فشار خون بالاست و فواید دیگه ایی هم داره

سلام من حدود سه ساله به دانه های هل معتاد شدم . موقع ناراحتی بمن ارامش میدن و در طول هر روز حدود ده الی بیست دانه هل رو خالی میخورم. من دختر هستم و دچار بیماری داخلی شدم اما بدنم کاملا به این دانه ها عادت کرده میشه بدونم مضرات این دانه های هل چیه و روزانه چقدر مصرفش کافیه؟

سلام خسته نباشیدمن شنیدم استفاده هل برای دخترامضرره حقیقت داره؟

درصورتی که زیاده روی نکنید و مقدار مناسب استفاده کنید هیچ مشکلی برای دختران ندارد.

خیلی ممنون عآآآآآآآآآلی بــــــــــــود خیلی برای تحقیقی که داشتم خووووووف بود مرسی ^______^

خواهش میکنم خوشحالم که مفید بودیم

با ما در 7گنج همراه شويد تا با خواص و مضرات اين گياه معطر بيشتر آشنا شويد…

مصرف برخی از ادویه ها مانند زردچوبه در دوران بارداری مفید و برخی دیگر مانند شنبلیله می تواند مضر باشد. هل در بارداری یکی از ادویه های توصیه شده برای خانم های حامله می باشد که خوردن آن به کاهش حالت تهوع کمک می کند.

بسیاری از متخصصان تغذیه، مصرف هل در بارداری را مجاز می دانند، اما لازم است بدانید که این ماده علی رغم خواص زیادی که دارد برای افرادی که دارای طبیعت گرم هستند، توصیه نمی شود. برای آشنایی بیشتر با خواص هل و باید و نباید های خوردن آن در دوران بارداری، خواندن این مطلب را پیشنهاد می دهیم.

هل میوه ای بسیار کوچک از تیره گیاه زنجبیل و دارای پوست تیره با دانه های خوشبو است که به عنوان چاشنی معطر در برخی غذا ها، شیرینی ها و نان ها استفاده می شود. دانه هل به سه رنگ سفید، سیاه و سبز یافت می شود که نوع سبز آن عطر تندتری دارد، بنابراین مصرف آن در کشور های گرمسیر مثل هندوستان، پاکستان و جنوب بلوچستان ایران بیشتر است. در ادامه قصد داریم درباره مصرف هل در دوران حاملگی اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

مقدار هل که به عنوان طعم دهند چای استفاده می شود، مصرف آن ممانعتی برای دوران بارداری و شیر دهی ندارد و می تواند تا حدودی به کاهش تهوع در این دوران کمک نماید، البته خانم های باردار برای جلوگیری از تداخل دارویی نباید از ادویه هل به منظور خوش طعم کردن غذای خود استفاده کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف عرق هل به دلیل داشتن ترکیبات سنگین دارای خواص کمتری نسبت به خود گیاه هل سبز می باشد. همچنین هل به دلیل ماندگاری کوتاهی که دارد، باید از نگهداری طولانی مدت و استفاده آن خودداری شود.

گیاه هل دارای طبع گرم است، بنابراین خوردن آن به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد قارچ، ضد باکتری، آرامش بخش و طعم دهندگی برای افرادی که طبع سرد دارند، بسیار توصیه می شود. اما خوردن آن برای افراد با طبع گرم موجب تپش قلب و احساس گُر گرفتگی خواهد شد. بهتر است از این ماده خوش عطر و مفید به صورت ادویه و طعم دهنده چای و حلوا در فصل زمستان استفاده شود.

در مصرف هل در بارداری نیز همانند بسیاری از مواد غذایی دیگر نباید زیاده روی شود، ضمن اینکه خانم های باردار به منظور جلوگیری از تداخل دارویی بهتر است، از مصرف آن پرهیز کنند.

مصرف هل در بارداری برای درمان استفراغ و رفع حالت تهوع مفید می باشد، ضمن اینکه برطرف کننده زخم های دهان است، به این صورت که می توان مقداری دم کرده هل را در دهان قرقره کنید. ادرار آور و قاعده آور است، برای تسکین درد گوش مفید است. بر طرف کننده خستگی، رفع بیماری های چشم، تسکین درد روماتیسم، درمان سنگ کیسه صفرا، شادی آور، درمان نقرس از مزایای مصرف هل می باشد، در ادامه، برخی دیگر از فواید دارویی هل را ملاحظه می کنید.

دانه هل، خاصیت گرمابخش داشته و موجب تقویت معده و روده ها خواهد شد.

خوردن آن، اشتها را تحریک کرده و موجب بهبود هضم  غذا می شود.

دم کرده داغ آن، در تسکین کولیت و رفع سوء هاضمه، باد نفخ، حالت تهوع مؤثر بوده و مانع از ترشح زیاد اسید معده می شود.

مصرف هل موجب  درمان خلط گلو شده و از ایجاد آن جلوگیری می کند، بنابراین اضافه کردن آن به پودینگ و محصولات لبنی مانند شیر که خلط آور است، اثر آن را خنثی کرده و موجب هضم سریع می شود.

ضمن اینکه دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را داشته و می تواند سینوس ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک نماید.

هل در بارداری به دلیل خواص گرمابخشی و انرژی زیاد به بهبود روحیه و بازیابی توان از دست رفته کمک زیادی خواهد کرد، ضمن اینکه اضطراب و نگرانی را کاهش داده و در رفع افسردگی مفید می باشد.

خوردن هل برای تقویت کلیه هاو نیز درمان شب ادراری کودکان مفید می باشد. همچنین بادشکن بوده و گاز معده و روده را خارج می سازد.

استفاده از چند دانه هل در بارداری یا یک عدد میوه آن، در هنگام دم کردن چای به عنوان طعم دهنده، ضمن خوش طعم تر شدن چای، دارای خاصیت درمانی است.

دانه های هل ضد نفخ و بادشکن است و موجب تقویت معده می شود، بنابراین مصرف آن به هضم راحت تر غذا کمک خواهد کرد.

استفاده از آن در درمان سرفه و سرماخوردگی و تب نیز مؤثر است.همچنین مصرف آن برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع توصیه می شود.

برای افرادی که عرق بدبویی دارند، یا برای رفع بوی بد دهان می توان مقدار ۶ گرم از هل به همراه غلاف آن به صورت چای دم کرد و به مرور در طول یک روز بنوشید.

به طور کلی خوردن هل نباید از یک مثقال بیشتر شود و زیاده روی در مصرف آن برای روده ها نیز مضر است. در پایان ضمن سپاس از همراهی شما، امیدواریم  این مبحث از کودک و والدین برای خوانندگان این مطلب مفید واقع شود.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !


انواع کمد لباس شیک و کاربردی با قیمت های مناسب را اینجا ببینید



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


مدل ساعت های لوکس زنانه و مردانه با استایل های جذاب



تخفیفات مناسبتی جذاب برای خانم های خوش پوش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات این گیاه معطر بیشتر آشنا شوید…

درختی است از خانواده زنجبیل به صورت وحشی و پرورشی در مناطق کوهستانی و در سایه درختان می‌روید. ارتفاع درخت ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر و بعصی‌ها دارای اعضاء چوبی تا ۳ متر ارتفاع و شاخه‌های هوایی و برگ‌های متناوب نوک تیز با گل‌های ریز سفید مانند گل باقلا و میوه ان کوچک ناشکوفا (پوشینه دار) بقدر بند انگشت با پوست تیره رنگ و دانه‌های متعدد می‌باشد. هل انواع مختلفی دارد: هل سفید و هل سیاه و هل سبز و هل رسمی. که طبیعت همه ان‌ها گرم و خشک و نوع سبز ان تند و معطر بوده و از دو نوع دیگر مرغوب تر است. دانه‌های هل بویی قوی و طعمی مطبوع دارد از مغز و پوستش برای درمان و معطر ساختن غذاها و پختن شیرینی استفاده می‌شود.

در ایران بیشتر از هل سبز استفاده می‌کنند.

هل دارای اسانس فرار و معطری در حدود ۴% می باشد ضمنا این گیاه دارای مواد رزینی و چربی نیز است .

نام‌های دیگر آن: قاقله، هیل، هال، قاقله کبار، قاقله ذکر، قاقله غراب، قاقله صغار، قاقله انثی، خیربوا، هیل بوا، هال بوا، هیل غراب، حماما و هیل ذکر می‌باشد.آیا هل برای بارداری ضرر دارد

هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است

جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان(مثل بوی سیر و پیاز) را نیز خنثی کند.

دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند.

هل اشتها را تحریک می کند و عمل هضم غذا را بهبود می بخشد.

نوشیدن دم کرده ی داغ آن موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی شده و مانع ترشح زیاد اسید معده می شود.

یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. از این رو می توان آن را به محصولات لبنی و پودینگ ها افزود تا اثر شیر را که موجب تشکیل خلط در گلو می شود خنثی کرده و به هضم آن نیز کمک کند.

دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کنند.

هل چنان که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند، اضطراب و نگرانی را کاهش می دهد و در رفع افسردگی موثر است.

هل همچنین کلیه ها را تقویت می کند و گفته می شود برای درمان شب ادراری کودکان مفید است.

تقویت کنده قلب و بدن است.

علاوه بر این، بعضی ها هنگام دم کردن چای معمولی چند دانه هل یا یک عدد میوه هل را در چای می ریزند و همراه با آن دم می کنند. این چای، هم خوش طعم تر می شود و هم خاصیت درمانی دارد.

دانه هل تقویت کننده معده، ضدنفخ و بادشکن است؛ در ضمن به هضم غذا هم کمک می کند.

از هل به عنوان دارو برای معالجه سرفه، سرماخوردگی و تب استفاده می کنند.- در صورتی که عرق بدبویی دارید یا دهان شما بوی خوبی نمی دهد، 6گرم هل را- با غلافش- به صورت چای دم کنید و در طول یک روز به مرور بنوشید.

برای درمان استفراغ و تهوع نیز توصیه می شود مقداری دم کرده هل مصرف کنید.

مصرف هل برای رفع سردرد و کاهش حملات بیماری صرع نیز توصیه می شود.به این منظور  مقداری از هل را مانند انفیه از بینی بکشید.

هل سبز باعث شاداب شدن پوست می‌گردد چند دانه هل را در آب جوشانده آب را صاف نموده با یک قاشق روغن بادام شیرین مخلوط نموده صورت را ماساژ دهید.

مقدار هلی که برای برای معطر کردن چای به آن اضافه می کنند در دوران بارداری و شیردهی مانعی ندارد.

دم کرده : مقدر ۳۰ گرم هل کوبیده را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید بمدت ۱۰ دقیقه دم بکشد سپس صاف کرده و بنوشید .

هل را همچنین می توان به چای اضافه کرد .

برای تهیه یک دم کرده ی گیاهی معطر و آرام بخش و خوش طعم، 4 عدد دانه هل را همراه با 4 عدد دانه فلفل سیاه، 4عدد دانه میخک، یک قطعه دارچین نکوبیده و چند حلقه نازک زنجبیل تازه در 600 میلی لیتر آب بریزید. آن را به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید، اما مواظب باشید نجوشد.

دم کرده را صاف کنید و به صورت داغ همراه با کمی شیر یا عسل بنوشید.

نوشیدن این دم کرده دو بار در روز، درمانی فوق العاده برای سرفه و سرماخوردگی است.

نکته: برای عطرآگین کردن غذا، شیرینی یا مربا، حتما لازم نیست غلاف آن را باز کرده و دانه های سیاه رنگ هل را مورد استفاده قرار دهید؛ میوه هل با همان غلاف نیز به اندازه کافی غذاها را خوش طعم می کند؛ مگر آنکه طعم جویدن دانه های هل در دهانتان را دوست داشته باشید.

مصرف زیاد هل در افرادی که طبیعت گرم دارند مضر است.

کسانی که یبوست دارند کمتر مصرف کنند.

کسانی که فشار خون یا زخم معده دارند نباید در خوردن آن زیاده روی کنند.

مصرف زیاد آن هم تپش قلب را افزایش می دهد و هم برای بیماری های روده و ریه مفید نیست.

برای بیماری‌های سوزاک و سیفیلیس و عفونت های ادراری بانوان حامله مضر می‌باشد.

کسانی که ورم پروستات دارند کم مصرف کنند.

مقدر مصرف زیاد هل برای روده ها مضر است . برای رفع این اشکال آنرا باید با کتیرا خورد .

توجه کنید که مقدار مصرف باید از یک مثقال بیشتر نشود.

 

تور کیش

اجاره ماشین

سقف متحرک

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

تور آنتالیا

تور باکو

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

 منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

 

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

هل میوه‌ ای کوچک از خانواده زنجبیلیان است که به عنوان دانه‌ ای خوشبو در انواع مختلفی از جمله هل سیاه، هل سفید و هل سبز یافت می شود.

دانه هل فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص پودر، دمنوش و عرق هل را برای لاغری، سلامتی، پوست و مو و بارداری شرح داده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

یکی از مزایای هل برای پوست این است که به درمان لک صورت کمک می کند و ویتامین C موجود در گردش خون در پوست صورت را افزایش داده و باعث درخشان تر شدن پوست صورت می شود.

ماسک هل برای صورت

آیا هل برای بارداری ضرر دارد

مقداری روغن هل را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

هل سیاه دارای خواص ضد باکتری قوی بوده و به درمان آلرژی های پوستی کمک می کند.

ماسک صورت هل

پودر هل و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

هل سیاه برای سم زدایی و پاکسازی پوست صورت مفید می باشد.

روغن هل می تواند برای درمان حشکی و ترک لب استفاده شود.

شب قبل از خواب مقداری روغن هل را بر روی لب ها بمالید و صبح آن را با آب بشویید.

هل جریان خون را بهبود می بخشد و باعث تقویت ریشه و افزایش رشد مو می شود.

تحقیقات نشان داده که هل حاوی مقادیر بالایی فیبر است که اشتها را کاهش داده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و یکی از ادویه های مفید برای کاهش وزن و لاغری است. همچنین ملاتونین موجود در هل فرایند چربی سوزی را افزایش می دهد.

چگونه از هل برای لاغری استفاده کنیم؟

یکی از بهترین راه های استفاده از هل برای لاغری و چربی سوزی ریختن مقداری پودر هل در چایی یا قهوه روزانه تان می باشد. همچنین می توانید خود هل را به صورت دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه چای چربی سوز هل و زنجبیل

هر روز صبح مقداری پودر هل (به اندازه یک دانه کامل هل یا نصف قاشق چای خوری) و زنجبیل و رازیانه (نصف قاشق چای خوری از هر کدام) را به یک قوری آب داغ در دمای 80 درجه اضافه کرده و بگذارید 5 دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

این دمنوش مفید نه تنها به چربی سوزی شما کمک می کند بلکه باعث سم زدایی بدن نیز می شود.

مقادیر کم هل برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید است اما با این وجود بهتر است قبل از مصرف هل با پرشک خود مشورت کنید.

ویتامین C موجود در هل برای تشکیل و ترمیم گلبول های قرمز خون، تقویت استخوان ها و سلامت دهان و دندان در نوزادان و کودکان مفید است.

تیامین موجود در هل برای تقویت سیستم عصبی، عضلانی و سلامت قلب نوزادان و کودکان مفید است. آهن موجود در دانه هل باعث تولید هموگلوبین خون، درمان کم خونی و افزایش انرژی نوزادان و کودکان می شود.

روی موجود در هل برای افزایش اشتها و بهبود هضم غذا در کودکان مفید است. هل مقوی کلیه ها بوده و برای درمان شب ادراری کودکان مفید است.

خواص هل در طب سنتی به عنوان یکی از ادویه های تقویت کننده قوای جنسی شناخته شده و به درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی کمک می کند.

هل سرشار از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید می باشد.

دمنوش هل برای گلودرد

پودر هل و دارچین را به مقداری آب جوش (80 درجه) اضافه کرده و بگذارید 10-15 دقیقه دم بکشد. سپس می توانید آن را میل کنید.

هل در طب سنتی به عنوان درمان اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گرفته است، عصاره متانول موجود در هل اسید معده را کاهش داده و به درمان معده درد، سوزش سردل، حالت تهوع و یبوست کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که هل با کاهش کلسترول و فشار خون بالا به سلامت قلب و عروق کمک می کند، همچنین هل می تواند ضربان قلب را کاهش دهد.

به نظر می رسد که هل سیاه برای درمان بیماری های قلبی از هل سبز مفید تر باشد، در واقع هل سیاه پروتئینی دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

هل حاوی مقادیر بالایی فیبر بوده و به طور قابل توجهی فشار خون بالا را کاهش می دهد.

هل به عنوان یک روش طبیعی برای درمان سکسکه شناخته می شود؛ چند قاشق چای خوری هل را بشویید و در آب بجوشانید تا عصاره ی آن در بیاید، نوشیدن جوشانده هل سکسکه را درمان می کند.

هل به عنوان یک دانه ی خوشبو برای رفع بوی بد دهان مفید می باشد.

دانه هل حاوی مقادیر بالایی منگنز است که می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

چای و دمنوش هل برای درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل، سو هاضمه، معده درد و یبوست استفاده می شود.

دمنوش هل برای سم زدایی بدن مفید بوده و به پاک سازی کلیه ها، کبد و دستگاه گوارش کمک می کند

دمنوش هل برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت و گرفتگی بینی مفید است.

چای هل برای درمان درد های پریود و سندروم پیش از قادعگی در زنان مفید می باشد.

طرز تهیه چای و دمنوش هل

دانه های هل را بکوبید و در یک فنجان آب جوش (80 درجه) بریزید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش هل آماده است، می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.آیا هل برای بارداری ضرر دارد

عرق هل برای رفع بوب بد دهان و درمان سردرد مفید است. عرق هل به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و برای درمان معده درد و گرفتگی روده مفید است.

روغن هل به عنوان طعم دهنده ی داروها و همچنین به عنوان ماده ی معطر در ساخت صابون، مواد شوینده و سایر محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

روغن هل برای درمان گرفتگی، آسم و سرفه مفید می باشد.

روغن هل برای درمان پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان مفید است؛ چند قطره روغن هل را در آب بریزید و از آن به عنوان یک دهانشویه استفاده کنید.

روغن هل برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد.

روغن هل مدر بوده و برای پاک سازی کلیه ها استفاده می شود.

اگر سنگ کیسه صفرا دارید بهتر است که هل مصرف نکنید چون باعث تشدید درد صفرا می شود. زیاده روی در مصرف هل باعث تپش قلب می شود.

طبع هل گرم و خشک است. هل پی از زعفران و وانیل به عنوان یکی از گران قیمت ترین ادویه های جهان شناخته می شود، از هل به عنوان چاشنی‌ در تهیه انواع نان‌ها، شیرینی‌ ها و مربا ها استفاده می شود.

دانه هل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی می باشد.

منابع : organicfacts – livestrong – stylecraze

فال حافظ

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشن

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ
آهنگ تولدت مبارک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

آیا هل برای بارداری ضرر دارد
آیا هل برای بارداری ضرر دارد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *