آیا ممکن است در بارداری پریود شد

دوره مقدماتی php
آیا ممکن است در بارداری پریود شد
آیا ممکن است در بارداری پریود شد

آیا این امکان وجود دارد که در دوران بارداری پریود شد؟ نه واقعاً. زمانی که بدن شما شروع به تولید هورمون بارداری می کند (hCG) م، پریود شما متوقف خواهند شد با این حال ممکن است باردار باشید و در زمان پریودتان خون ریزی کمی داشته باشید این نوع خونریزی در دوران بارداری زودهنگام به طرز شگفت انگیزی رایج است.

به احتمال زیاد خونریزی از طریق جفت ایجاد می شود. هنگامی که جنین در رحم شما کاشته می شود، سلول ها و بافت های جفت شروع به رشد می کنند اما تا زمانی که جفت به اندازه کافی ثابت شود که رگ حیاتی بدن شما شود، بدن وظیفه تامین کودک را به رشد خود با مواد غذایی و اکسیژن انجام می دهد.

تا حدود هفته ششم بارداری، جفت به اندازه کافی بزرگ و پیچیده می شود که وظیفه تغذیه نوزاد را به عهده بگیرد و در این نقطه زمانی ممکن است کمی خونریزی کنید پس طبیعی است که نگران باشید و به پزشک یا قابله خود بگویید.

 

متاسفانه خونریزی هنوز می تواند اولین نشانه سقط جنین باشد. خونریزی از سقط می تواند گاهی اوقات احساس پریود را داشته باشد، اما معمولاً سنگین تر است و شکم سنگین تر می شود و درد می کند.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

دوره مقدماتی php

بارداری خارج رحمی نوع دیگری از خونریزی است که در آن کاشت جنین در لوله فالوپ به جای رحم قرار دارد. بارداری خارج رحمی معمولاً باعث خونریزی تیره یا آبکی می شود و درد تیزی در زیر شکم دارد، به خصوص در یک طرف شکم. این کار به درمان سریع نیاز دارد، پس اگر این علائم را داشته باشید به پزشک خود زنگ بزنید.

اگرچه به احتمال زیاد خونریزی شما چیزی برای نگرانی نیست، اما پزشک می تواند آزمایش هایی را پیشنهاد کند تا مطمئن شود که بارداری خوب پیش می رود.

اگر تازه باردار شده اید، پزشک ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی میزان هورمون شما تجویز کند، یا ممکن است شما را به یک واحد ارزیابی اولیه بارداری (EPAU) برای یک اسکن اولیه ارجاع دهد.

در طول پریود، رحم آستری را برای بارداری ایجاد شده بود را پاره و تخلیه می کند. در حالی که یک زن می تواند خونریزی رحمی در دوران بارداری را تجربه کند، حتما به خاطر پریود نیست.در این بخش مهم از نمناک که به درخواست شما کاربران نمناکی ارائه شده است نگاهی عمیق به قاعدگی و حاملگی و بحث در مورد علل بالقوه خونریزی در دوران بارداری می اندازیم.

زمانی که یک زن باردار است، او به تخمک گذاری ادامه نمی دهد و پریود نمی شود این تنها زمانی اتفاق می افتد که فرد باردار نباشد.اگرچه این امکان وجود دارد که زنان در دوران بارداری مقداری خون را ببینند، اما این به خاطر چرخه قاعدگی آن ها نیست.

برخی از زنان نیز هیچ زمانی در هنگام شیردهی پریود نمی شوند. با این حال، آن ها ممکن است به زودی پس از زایمان، دوباره تخمک گذاری را انجام دهند بنابراین، اگر فرد نخواهد دوباره در دوران شیردهی باردار شود، پزشکان ممکن است نوعی از قرص های کنترل بارداری را توصیه کنند.

سیکل قاعدگی برای تسهیل در بارداری اتفاق می افتد. این چرخه در اولین روز از پریود آغاز می شود و در اولین روز از پریود بعد به پایان می رسد ؛ زمانی که تخمدان ها یک تخمک را آزاد می کنند، این کار در وسط چرخه اتفاق می افتد.

یک تخمک تنها برای حدود 12-24 ساعت دوام می آورد و اگر سلول های اسپرم حاضر باشند و بتوانند تخمک را بارور کنند، تخمک در رحم قرار می گیرد و منجر به بارداری می شود.اگر لقاح وجود نداشته باشد، قاعدگی رخ خواهد داد و بدن پوشش رحمی را خراب خواهد کرد تا بتواند شروع به ساخت یک چرخه جدید برای چرخه بعدی کند.

هر چند که یک زن زمانی که باردار است پریود نمی شود، اما ممکن است هنوز مقداری خونریزی را تجربه کند.در حالی که خونریزی لزوماً نشانه یک مشکل اساسی نیست، اما درک علل بالقوه و دانستن زمان صحبت کردن با پزشک ضروری است.

خونریزی در طول سه ماهه اول بیشتر شایع است. برخی از نشانه های خفیف را می توان به عنوان کاشت جفت در رحم دید. چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است یک زن هم چنین می تواند تغییراتی در سلول های رحم در دوران بارداری را تجربه کند که ممکن است باعث خونریزی کم، به ویژه پس از داشتن رابطه جنسی شود.

دلایل دیگر خونریزی در سه ماهه اول عبارتند از:

علت های خونریزی بعد از بارداری می شود:

معاینه گردن رحم:

پزشک ممکن است این معاینه را برای چک کردن هرگونه ناهنجاری انجام دهد. این روش می تواند منجر به خونریزی جزئی شود.

جفت:

این و وضعیت زمانی رخ می دهد که لانه گزینی جفت نزدیک یا در دهانه رحم قرار گیرد.

زایمان زودرس :

در طول زایمان, دهانه رحم گشاد می شود و رحم منقبض می شود تا به حرکت جنین کمک کند. این میتواند باعث خونریزی شود.

رابطه جنسی:

در حالی که اغلب زنان می توانند در حین حاملگی رابطه جنسی داشته باشند، اما اگر یک پزشک توصیه کند که به خاطر افزایش حساسیت بافت های واژن و گردن رحمی این کار را توصیه نکند، چون می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

پارگی رحم:

این زمانی اتفاق می افتد که رحم در هنگام زایمان پاره می شود، که یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. این شرایط نادر است اما اگر زنی پیش از این زایمان یا عمل جراحی بر رحم داشته باشد احتمال بیشتری برایش وجود خواهد داشت.

قطع جفت:

این وضعیتی است که در آن جفت از رحم جدا می شود قبل از اینکه نوزاد به دنیا بیاید. همچنین یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

اگر زنی در هر مرحله از بارداری خونریزی داشت و نگران شد، باید رنگ، مقدار و ثبات خونریزی را یادداشت کند و به پزشکش بگوید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

زنان در صورتی که علائم دیگری داشته باشند که شامل موارد زیر باشند، باید به دنبال مراقبت اورژانسی پزشکی برای خونریزی در طول دوران بارداری باشند:

خانم باردار همچنین اگر خونریزی قرمز روشن داشت باید پزشک را ببیند و یا با یک پد خودش را تمیز کند.

خونریزی داخلی و لگن در اوایل بارداری می تواند نشانه ای از بارداری خارج از رحمی باشد، به خصوص اگر این علائم قبل از آزمایش اولیه رخ دهند.

هر زنی که مشکوک به بارداری باشد، باید هر چه زودتر توسط پزشک معاینه شود.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

اگر خانم باردار خونریزی داشت و دارای علائم زایمان زودرس قبل از هفته 37 ام بارداری بود، باید به دنبال جلب توجه پزشکی باشد.

این نشانه ها ممکن است شامل درد مداوم در کمر، درد شکم و انقباضات منظم باشد.

 

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );



خانهموبایل

بیشتر خانم ها خونریزی را با پریودی اشتباه می گیرند

 

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

خانم هایی که باردار هستند اما از بارداری تا زمان زایمان خبر ندارند بسیار زیاد هستند.

خانم هایی که باردار هستند اما از بارداری تا زمان زایمان خبر ندارند بسیار زیاد هستند. زوج هایی که باردار نمی شوند امیدوار هستند این اتفاق برای آن ها نیز بیفتد. این سوال که آیا در بارداری امکان پریودی وجود دارد ذهن را مشغول می کند. در این مقاله در این خصوص توضیح داده شده است.زیست شناسی در خصوص پریودی در بارداری چه می گوید؟مطالعات اخیر نشان می دهد هنگامی که بدن زن شروع به تولید هورمون گنادوتروپین می کند پریودی او متوقف می شود.ممکن است خونریزی ناشی از چیزی غیر از پریودی باشد؟بیشتر خانم ها خونریزی را با پریودی اشتباه می گیرند. گاهی در ابتدای بارداری در زمان پریودی خونریزی اتفاق می افتد که امری رایج و طبیعی است. اگرچه بین کارشناسان اختلاف نظر در خصوص این مشکل وجود دارد اما در بیشتر موارد خونریزی به خاطر تغییرات هورمونی است. هورمون هایی که پریودی خانم را کنترل می کنند و با شروع بارداری در بدن ترشح می شوند.

خونریزی همچنین در هنگامی که لقاح انجام می شود و تخمک روی دیواره رحم تشکیل می شود، معمولاً بین 6 تا 12 روز پس از تخمک گذاری و لقاح، انجام می شود که خونریزی لانه گزینی نامیده می شود. برخی کارشناسان این خونریزی را نوعی خونریزی شکافی می نامند. خونریزی سبک در بارداری طبیعی است اما این خونریزی نباید مشابه پریودی طبیعی باشد. برخی خانم ها این خونریزی را با پریودی خود اشتباه می گیرند زیرا در زمان پریودی اتفاق می افتد.

خونریزی نامنظم یا لکه بینی که در بارداری اتفاق می افتد معمولا قهوه ای تیره یا صورتی روشن است. مقدار خون نباید به قدری باشد که پس از چند روز تامپون یا پد بهداشتی را پر کند. اما اگر خلاف این بود پریودی منظم شما اتفاق افتاده است. بارداری با وجود مصرف قرص های ضد بارداریهر خانمی، حتی کسی که نمی خواهد باردار شود، حداقل یک بار داستان های ترسناک در خصوص مصرف قرص های ضد بارداری و باردار شدن شنیده اند. رایج ترین دلیل مصرف نامنظم قرص یا تداخل آنتی بیوتیک با قرص می باشد. مطالعات نشان می دهد خانم هایی که در حین مصرف قرص باردار می شوند بیشتر دچار خونریزی در بارداری می شوند. بارداری در این حالت باعث شوکه شدن زوج می شود.نگران پریودی در بارداری هستید؟خانم هایی که در بارداری نگران خونریزی هستند باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. جای نگرانی نیست اما یکی از علائم سقط جنین خونریزی است که در ابتدای بارداری دیده می شود. خونریزی ناشی از سقط جنین همراه با گرفتگی عضلات و خونریزی است. اگر مشکلی وجود داشته باشد پزشک به شما کمک می کند قدم بعدی را بردارید.

نهایتاً خانمی که پریودی نامنظی دارد باید همیشه پیش از نگران شدن به پزشک مراجعه کند. استرس و رژیم غذایی نامناسب بر پریودی و خونریزی خانم تاثیر می گذارد.

منبع:دکتـر فاطمه نعمـت اللهی

بارداری و زایمان راحت با…

مهاجرت به کانادا/ بهترین شرایط اخذ ویزا

آفر ویژه کامپوزیت دندان با مواد سوئیسی

جدیدترین مدل گوشی های اقتصادی آنر

رزرو مهیج ترین تورهای گردشگری داخلی/ تماس

کوتاهی قد از اعتماد به نفس شما کاسته است؟

رزرو بهترین تورهای ترکیه باکمتر از 3میلیون

جدیدترین کالکشن اجناس زنانه

باویزاشینگن به26کشوراروپایی بدون ویزاسفرکن

دنبال آرایشگاه تخصصی وحرفه ای عروسی؟

اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

کیف های شیک و لاکچری زیر قیمت بازار

ارزانترین تورهای ترکیه در بهترین هتل ها

شیک ترین مدل مبلمان جدید

تشخیص تا درمان انواع بیماری‌های روحی

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

در فصول خلوت سال سفر کنید

همین الان اپتو بساز و تخفیف بگیر

برای‌رزروارزانترین‌بلیط‌های هوایی‌تماس‌بگیرید

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2019


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


 

چه قصد بارداری داشته باشید و چه نداشته باشید، دانستن چرخه قاعدگی تان مهم است. این کار به شما کمک می کند که روزهای تخمک گذاری خود را بدانید که در طی چه روزهایی به راحتی ممکن است باردار شوید.
یک باور رایج این است که زنان در هنگام پریودی یا خون ریزی قاعدگی قادر به باردار شدن نیستند. البته احتمال بارداری در دوران قاعدگی شما کم است اما صفر نیست.
در ادامه به نکاتی درباره بارداری و رابطه جنسی در طی روزهای پریودی می پردازیم.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

بیشتر بخوانید: آشنایی با روشهای پیشگیری از بارداری



 

توانایی لقاح و بارداری چیزی شبیه به معجزه است و نیازمند رسیدن اسپرم مرد به تخمک زن است. هنگامی که تخمدان زن، تخمکی را آزاد می کند، این تخمک تنها 12 تا 24 ساعت زنده است. اسپرم مرد می تواند برای سه روز زنده بماند.
چرخه معمول زنان 28 روزه است. روز اول هنگامی است که پریود یا خون ریزی قاعدگی وی شروع می شود. معمولا حول روز چهارهم (یعنی ممکن است در طی روزهای 12، 13 یا 14) چرخه قاعدگی تخمک گذاری رخ دهد. تخمک گذاری هنگامی رخ می دهد که تخمدان زن تخمکی را برای باروری آزاد می کند. اگر اسپرمی در رحم قابل دسترس باشد، بارداری رخ می دهد.


تخمک گذاری ممکن است بنا بر چرخه قاعدگی زنان متغیر باشد. برخی زنان چرخه طولانی تری حدود 35 روز بین پریودهای خود دارند، در این افراد تخمک گذاری حدود روز بیست و یک ام رخ می دهد. در زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر از بیست و یک روز، تخمک گذاری حدود روز هفتم رخ می دهد.


بیشتر بخوانید: نکات رابطه جنسی در بارداری


 

اشتباه گرفتن خون ریزی واژینال با شروع پریودی رایج است. ممکن است در طی تخمک گذاری تان خون ریزی داشته باشید که ممکن است با پریودی اشتباه گرفته شود. داشتن رابطه جنسی بدون محافظت در این زمان می تواند احتمال باردار شدن شما را افزایش دهد.
برای اکثر زنان، چرخه تخمک گذاری بین 28 تا 30 روز است. این مورد بدین معنی است که اگر در حین پریود رابطه جنسی داشته باشید، احتمالا تا چند روز بعد، تخمک گذاری نخواهید داشت. اما زنان با چرخه قاعدگی کوتاه تر، چنین زمانی را بین پریود و تخمک گذاری خود ندارند.
یک مورد دیگر این نکته است که اسپرم مرد می تواند درون زن تا 72 ساعت پس از رابطه زنده بماند و تا انتهای پریود شما، شانس بارداری شما افزایش می یابد، بنابراین ممکن است باردار شوید.

اگر قصد بارداری دارید و تازه می خواهید اقدام به بارداری کنید، می توانید برای مشاوره قبل از بارداری که بهترین زمان مراجعه سه ماه پیش از اقدام است به دکتر متین ذاکرین، جراح و متخصص زنان برای انجام آزمایش های مربوطه و راهنمایی مراجعه کنید و بارداری موفق تری را از ابتدا با نظارت پزشک تجربه کنید. جهت اطلاع از ساعات کاری مطب می‌توانید با شماره‌ 02144463475 تماس حاصل نمایید.

اگر درباره الگوی تخمک گذاری خود کنجکاو هستید، می توانید تعداد روزهای بین پریودهای خود را حساب کند که شامل روز اول پریود و همچنین روز شروع دوباره پریود هم می شود. در طی چند ماه، می توانید الگویی را شناسایی کنید که به طور تقریبی مشخص کننده چرخه تخمک گذاری شما است.


مقاله ویژه: نحوه محاسبه روزهای تخمک گذاری



 

احتمال بارداری زنان در طی چرخه تخمک گذاری، کاهش و افزایش پیدا می کند. در حالی که چرخه ماهانه اکثر زنان 29 روز است، دیگر زنان چرخه های قاعدگی متفاوتی ممکن است داشته باشند که 20 تا 40 روز یا حتی بیشتر ممکن است به طول بینجامد.
احتمال این که زنی یک یا دو روز پیش از شروع خون ریزی قاعدگی باردار شود، تقریبا صفر است اما این احتمال با گذشت هر روز افزایش می یابد با این که هنوز فرد در حال خون ریزی است. تقریبا 13 روز پس از شروع پریود، احتمال بارداری وی تقریبا 9 درصد است.
در حالی که این احتمالات بسیار کم هستند، بدین معنی نیستند که زنی می تواند 100 درصد مطمئن باشد که در زمان پریودی اش باردار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: لکه بینی قهوه ای در خانمها به چه معناست؟


 

اگر سعی در باردار شدن دارید، داشتن رابطه جنسی در روزهای پریودی به شما کمک نخواهد کرد مگر اینکه چرخه قاعدگی شما کمتر از 28 روز باشد. اما همیشه احتمال بارداری شما وجود دارد.
اگر سعی دارید که از بارداری جلوگیری کنید، بسیار مهم است که همیشه رابطه جنسی با محافظت داشته باشد که شامل استفاده از روش های ضد بارداری متفاوت مانند استفاده از کاندوم یا مصرف قرص های ضد بارداری می باشد. 
قرص های ضد بارداری در برابر بیماری های مقاربت جنسی مانند تبخال تناسلی، سوزاک و کلامیدیا محافظتی ایجاد نمی کنند. برای محافظت خود در برابر عفونت ها، استفاده از کاندوم روش خوبی است.


بیشتر بخوانید: بارداری بعد از قطع مصرف قرص های ضد بارداری


 

چرخه تخمک گذاری زنان ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از لحاظ آماری ممکن است در حین پریودی باردار شوید. در حالی که احتمال بارداری در روزهای اول پریودی کمتر است، این احتمال هر روز بیش از روز قبل می شود.
اگر سعی در باردار شدن دارید و بیش از یک سال است در حال تلاش برای باردار شدن هستید و موفق نشده اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک به شما در شناسایی دقیق روزهای تخمک گذاری تان به شما کمک می کند و همچنین آزمایش و داروهایی را برای شما تجویز می کند که احتمال بارداری شما را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با علل ناباروری

اگر در مورد این مقاله سوال یا ابهامی دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله با ما در میان بگذارید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.

سلام بستگی به چرخه قاعدگی و زمان تخمک گذاریتون داره.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی و دارو بگیری.

سلام تست خون بارداری اگه مثبت بود قبوله.درد معده با دارو مثل رانی تیدین کنترل میشه


سلام احتمالش خیلی خیلی کمه.


سلام خیر آزمایش خون اما مطمئن هست.


سلام حتما به پزشک مراجعه کن.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد


سلام عزیزم باید به پزشک مراجعه کنی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریودش دی باردار نیستی.


سلام خیر.


سلام اگه هنوز پریود نشدی تست بتای خون بده.


سلام اگه پریود شدی دیگه باردار نیستی.


سلام اگه بعد رابطه پریود شدی باردار نیستی.


سلام اگه پریود شدی باردار نیستی.

سلام اگه هنوز پریود نشدی حتما آزمایش بتای خون بده.


سلام بله.

سلام تست خمیردندون الکی هست . اگر پریود شدن که باردار نیستن.


سلام. تست خون بارداری بدید تا معلوم شه.

بله احتمالش هست. اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


اگر پریودتون عقب افتاد تست خون بارداری بدین.


سلام. خیر نگران نباشید.


سلام اگر پریود شدند دیگه باردار نیستند.


سلام نه این حرف صحت نداره.

سلام دوباره آزمایش خون بدین تا به طور قطعی مشخص بشه.



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065



 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7

خیر. برخلاف تمام ادعاهایی که در این باره گفته می شود، امکان ندارد در زمان بارداری، پریود اتفاق بیفتد. البته ممکن است در اوایل بارداری، لکه‌بینی داشته باشید که معمولاً به رنگ صورتی روشن یا لکه های قهوه‌ای تیره است. یک قانون کلی این است که: «اگر خونریزی شما به اندازه‌ای باشد که یک یا چند نواربهداشتی پر از خون شود، نشانه این است که احتمالاً باردار نیستید». در این مقاله ما درباره تفاوت خونریزی بارداری با پریود، پریود شدن با وجود باردار بودن، پریود در ماه اول بارداری، حاملگی و پریود همزمان و خونریزی مانند قاعدگی در هفته های اول بارداری صحبت می کنیم.

فهرستمقایسه دوران بارداری با پریودعلل خونریزی و لکه بینی در سه ماهۀ اول باردارینکات نهایی درباره پریود در بارداری 

آیا ممکن است در بارداری پریود شد


 

پریود، اتفاقی است که هر ماه به دلیل بارور نشدن تخمکی که در زمان تخمک گذاری آزاد شده، می‌افتد. تخمک یک بار در ماه از تخمدان آزاد می‌شود و تخمک‌هایی که بارور نشده‌اند، از رحم خارج شده و از طریق واژن همراه با خون پریود از بدن بیرون می‌روند. خونریزی در یک پریود طبیعی، معمولاً در ابتدا خیلی کم است و سپس زیادتر و تیره‌تر می‌شود. در پایان دوره قاعدگی، رنگ خون روشن‌تر شده و دوباره مقدار آن کم می‌شود.


معمولاً به‌نظر می‌آید که فرق بین قاعدگی و حاملگی به‌آسانی قابل تشخیص است، یعنی در دوران بارداری، پریود اتفاق نمی‌افتد. اما متأسفانه، وضعیت همیشه اینقدر واضح و آشکار نیست. بعضی از زنان ادعا می‌کنند که در دوران بارداری، پریود شده‌اند. رسانه‌های اجتماعی و بلاگ‌ها هم گاهی به شایعه «پریود شدن در حین بارداری» دامن می‌زنند.
خونریزی لزوماً نشانه یک اتفاق بد نیست. خیلی از زنان در طول سه ماهۀ اول بارداری خود، لکه‌بینی داشته‌اند و نوزادان سالمی هم به دنیا آورده‌اند. خونریزی در دوران بارداری به قاعدگی منظم هم ربطی ندارد، ضمن اینکه پریودها زمانی اتفاق می‌افتند که شما باردار نباشید. بهتر است که در مورد انواع مختلف خونریزی‌ و لکه بینی هنگام بارداری مطالعه کنید و در صورت لزوم به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. 


 

حدود 25 تا 30 درصد از زنان در سه ماهۀ اول بارداری خود لکه‌بینی دارند. بعضی از علت‌های لکه‌بینی عبارت‌اند از:
• خونریزی لانه‌گزینی
• بروز تغییرات در دهانه رحم
• عفونت
• حاملگی مولار (در این نوع بارداری، یک توده غیرطبیعی به جای جنین رشد می‌کند)
• حاملگی خارج از رحم
• علائم اولیه سقط جنین

اگر قصد بارداری دارید و تازه می خواهید اقدام به بارداری کنید، می توانید برای مشاوره قبل از بارداری که بهترین زمان مراجعه سه ماه پیش از اقدام است به دکتر متین ذاکرین، جراح و متخصص زنان برای انجام آزمایش های مربوطه راهنمایی مراجعه کنید و بارداری موفق تری را از ابتدا با نظارت پزشک تجربه کنید. جهت اطلاع از ساعات کاری مطب می‌توانید با شماره‌ 02144463475 تماس حاصل نمایید.

خونریزی لانه‌ گزینی
خونریزی لانه‌گزینی در اوایل دوران بارداری اتفاق می‌افتد. در این مرحله، احتمالاً هنوز تست بارداری انجام نداده‌اید. این خونریزی با چسبیدن تخمک باور شده به دیوارۀ رحم، اتفاق می‌افتد که معمولاً نزدیک به زمان قاعدگی است.
خونریزی لانه‌گزینی معمولاً خفیف و به صورت لکه‌بینی است، اما گاهی اوقات با خونريزی پریودی اشتباه گرفته می‌شود. بلافاصله بعد از بارداری ممکن است در اثر تغییرات دهانۀ رحم، دچار لکه‌بینی شوید. این خونریزی اگر همراه با عفونت نباشد، نگران‌کننده نیست.  

علل دیگر
انواع دیگر خونریزی‌های اوایل بارداری که ممکن است نشانۀ نیاز به اورژانس و مراقبت‌های فوری باشند، عبارت‌اند از:
• عفونت‌ها
• حاملگی خارج رحمی
• حاملگی مولار
• سقط جنین

این نوع خونریزی نیازمند به رسیدگی اورژانسی همچنین ممکن است با این علائم همراه باشد:
• انقباضات شدید یا درد شکمی
• درد پشت یا کمر
• ضعف یا از دست دادن هوشیاری
• خستگی
• درد شانه
• تب
• تغییرات ترشحات واژن
• تهوع و استفراغ غیر قابل کنترل
مقدار این خونریزی‌ها بر خلاف لکه‌بینی، بسیار زیاد بوده و بیشتر شبیه پریود معمولی هستند.

زایمان زودرس
در زایمان زودرس، نوزاد قبل از هفته 37ام بارداری به دنیا می‌آید. قبل از زایمان زودرس، بعضی از زنان علائم شبیه به پریودی و ترشحات مخاطی زیادی را مشاهده می‌کنند. کمر درد، احساس فشار در واژن و تغییردر ترشحات واژن را نیز می‌توان به‌عنوان علائم زایمان زودرس نام برد.


بیشتر بخوانید: علائم زایمان زودرس و 13 روش طلایی برای پیشگیری از آن

جفت سر راهی (پایین بودن جفت)
این وضعیت وقتی اتفاق می‌افتد که جفت به قسمت پایین رحم می‌چسبد و بسیار نزدیک به رحم است یا دهانه رحم را می‌پوشاند. خونریزی در این وضعیت در افراد مختلف، متفاوت است اما نشانه‌های دیگری وجود ندارد. جفت سر راهی ممکن است باعث تأخیر در درد زایمان و خود زایمان شود.

جدا شدن زودرس جفت
این عارضه در طی چند ماه آخر بارداری بسیار شایع است. جدا شدن جفت از رحم معمولاً با خونریزی شدید و احتمالاً درد معده و انقباض شدید همراه است. بیماری‌های خاص مانند فشار خون بالا می‌توانند خطر جداشدن جفت را بیشتر کنند.

پارگی رحم
پارگی رحم به معنی جدا شدن یا پارگی عضله رحم است که باعث خونریزی غیر قابل کنترل می‌شود. این عارضه، معمولا در زنانی اتفاق می‌افتد که سابقه زایمان سزارین داشته‌اند. اگر چه این عارضه، نادر است اما این نوع از پارگی در جای زخم قدیمی در رحم اتفاق می‌افتد. بسیاری از مشکلاتی که در نیمه دوم حاملگی اتفاق می‌افتد، باعث خونریزی و علائمی مشابه با پریود می‌شوند ولی واقعاً قاعدگی نیستند. 


 

امکان پریودی در دوران بارداری وجود ندارد، اما بسیاری از زنان باردار، علائم مشابه پریودی را در طول سه ماهۀ نخست بارداری خود تجربه می‌کنند که عبارت‌اند از:
• خونریزی واژینال (خفیف و کوتاه‌مدت)
• انقباض خفیف
• خستگی
• کج خلقی
• درد در ناحیه کمر
بسته به اینکه بدن شما از چه روش‌هایی استفاده می‌کند تا به‌طور طبیعی برای بارداری آماده شود، علائم متفاوتی هم در بدن ایجاد می‌شود. اگر هر کدام از علائمی که گفته شد، شدید باشند یا در طول زمان از بین نروند یا در سه ماهه دوم یا سوم بارداری اتفاق بیفتند، باید سریع به پزشک مراجعه کنید.
گاهی اوقات دشوار است که بگوییم آیا خونریزی به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارد یا نه. به عنوان یک قانون کلی، در هر مرحله از بارداری اگر خونریزی داشتید باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

چنانچه در مورد پریود در بارداری و لکه بینی و خونریی در بارداری سوالی دارید می توانید زیر همین پست و در قسمت نظرات بپرسید.

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

سلام قرص اورژانسی موجب به هم ریختگی هورمون ها بدن میشه و پریود عقب یا جلو میفته. الان هورمون های شما به هم ریخته و موقع تخمک گذاری تون مشخص نیست. من نمیتونم با قاطیعت بگم باردار شدی یا نشدی!

سلام. اگر پریود شدین خیر احتمال بارداری نیست. این میتونه به دلیل پیچشهای شکمی باشه و بهتره با دم کرده های گیاهی درد رو کاهش بدین. اگر در پریودهای بعدی هم این مورد تکرار شد برای پیگیری درمان به متخصص مراجعه کنید.



یکشنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


دوشنبه ها
11 صبح تا 4 عصر


سه شنبه ها
3 بعدازظهر تا 7:30 عصر


پذیرش تنها و تنها با دریافت وقت قبلی



شماره های تماس با مطب


021-44463475


09909236065


پیجی مفید با بیش از 100 هزار فالوئر


لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

آدرس مطب: اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


شماره های تماس با مطب:


021-44463475


09909236065


 

تصور میرود که تفاوت بین پریودی و بارداری واضح باشد:هنگامی که باردار شوید، دیگر پریود نخواهید شد. اما این مسئله همیشه مشخص نیست.بعضی از افراد ادعا میکنند که در هنگام بارداری نیز پریود شده اند. عاملان اصلی وجود این مسئله یعنی “پریود شدن در حین بارداری”  شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و حتی برنامه های تلویزیونی نظیر ” I Didn’t Know I Was Pregnant” هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

سارا نظری مقدم هستم روانشناس

معرفی

پاسخ کوتاه به این سوال، خیر است. برخلاف ادعاهای زیادی که در این مورد وجود دارد، این امکان وجود ندارد که در عین حال که باردار هستید، دچار پریود هم بشوید.

در مقابل، این امکان وجود دارد که شما در طول مراحل اولیه بارداری یک سری ترشحاتی را از آلت تناسلی خودتان داشته باشید که معمولا به رنگ صورتی روشن یا قهوه ای تیره می باشد.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که خونریزی صورت گرفته برای یک پد یا قاعدگی کافی باشد، این مورد نشان  دهنده احتمال عدم باردار بودن شما می باشد. در صورتی که تست بارداری شما مثبت باشد و خونریزی شدید داشته باشید، حتما به یک مراقب بالینی مراجعه کنید.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

پریود در برابر حاملگی

پریود شما به صورت ماهیانه صورت می گیرد یا در زمانی صورت می گیرد که تخمک بارور شود. تخمک ها هر ماه یک بار از تخمدان منتشر می شوند. زمانی که آنها بارور می شوند، تخمک به خارج از رحم می آید و از طریق واژن منجر به ایجاد خونریزی می شود.

خونریزی در طول یک پریود معمولی با میزان درد ناچیزی شروع می شود، ولی رفته رفته دردناک تر می شود و رنگ خون به رنگ قرمز تیره تبدیل می شود. همچنین در آخر دوره پریود، رنگ خون روشن تر می شود و مقدار خون کاهش می یابد.

تفاوت مابین قاعدگی و باردار بودن کاملا مشخص می باشد: در زمانی که شما باردار هستید، شما به هیچ وجه دچار پریود نخواهید شد. ولی این تفاوت در همه موارد کاملا مشخص نمی باشد.

به همین دلیل برخی از افراد ادعا می کنند که در حین حاملگی دچار پریود شده اند. بررسی های مربوط به “پریود بودن در حین حاملگی” بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی، وبلاک ها و حتی تلویزیون ها مورد حمایت قرار می گیرند که برای مثال می توان به  برنامه “من نمی دانستم که حامله هستم[۱]” اشاره کرد.

خونریزی یکی از علائم اخطار می باشد، ولی نشان دهنده یک مورد بدی نمی باشد. بعضی از افراد بعد از تجربه کردن ترشحاتی از واژن خودشان در طول دوره سه ماهه اولیه بارداری خودشان، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. در صورتی که شما در طول دوره بارداری دچار خونریزی شوید، این خونریزی به یک موردی غیر از قاعدگی مرتب مربوط می شود.

در حالت کلی، پریودها فقط در شرایطی صورت می گیرند که شما دچار حاملگی نشده باشید. در مورد انواع مختلف خونریزی در طول دوره بارداری مطالعه کنید و در صورت نیاز با OB-GYN خوتان تماس بگیرید.

عوامل خونریزی در طول سه ماهه اول بارداری

بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از افراد، در طول مراحل اولیه بارداری خودشان یک سری خونریزی هایی را تجربه می کنند. برخی از علل این خونریزی می تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی مربوط به کاشت

این مورد در مراحل اولیه حاملگی صورت می گیرد. احتمالا شما در این مرحله یک آزمون بارداری را نداده باشید. این نوع از خونریزی در زمانی صورت می گیرد که تخمک باردار شده در داخل رحم کاشت می شود و معمولا زمان آن مربوط به دوره ای است که شما انتظار پریود شدن را دارید.

خونریزی کاشت در برخی مواقع با یک پریود اشتباه گرفته می شود، هر چند که خونریزی صورت گرفته به رنگ روشن یا نقطه ای می باشد.

این امکان وجود دارد که شما بعد از یک مدت کوتاه از حاملگی، همچنین یک سری خونریزی هایی را در نتیجه تغییرات در رحم تجربه کنید. در صورتی که این مورد ناشی از عفونت نباشد، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

سایر عوامل

سایر موارد مربوط به خونریزی اولیه که می تواند نشان دهنده یک مشکل بالینی حاملگی باشد، عبارتند از:

همچنین این موارد می توانند همراه با موارد زیر صورت بگیرند:

همچنین خونریزی شدیدتر می باشد و همانند خونریزی نقطه ای نمی باشد. این مورد همانند یک پریود عادی می باشد.

علل خونریزی در طول دومین و سومین دوره سه ماهه بارداری

خونریزی بعد از سه ماهه اول بارداری نیاز به مراجعه به پزشک دارد. صرف نظر از اینکه خونریزی در دوره سه ماهه دوم یا سوم  کم یا شدید باشد، یا اینکه همراه با یا بدون علائم دیگری صورت بگیرد، برای یک ویزیت اوژانسی حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

برخی از علل رایج خونریزی در طول دوره بارداری می تواند شامل موارد زیر باشد:

دوره پیش از زایمان

این مورد اشاره به هر نوع تولدی دارد که قبل از هفته ۳۷ ام صورت می گیرد. برخی از افراد قبل از دوره پیش زایمانی، یک سری علائمی را تجربه می کنند که شبیه یک پریود می باشد؛ همچنین این افراد مقادیر زیادی از بلغم بدنشان را هم تخلیه می کنند.

در حالیکه ممکن است در دوره پیش از زایمان درد عضلانی هم احساس شود، ولی همچنین منجر به بروز انقباض هم می شود. علائم مربوط به دوره پیش از زایمان همچنین می تواند شامل موارد زیر هم باشد:

لایه پوششی جنین

این مورد در زمانی صورت می گیرد که جنین در رحم کاشته می شود و نزدیک به دهانه رحم می باشد یا بر روی رحم می باشد. میزان خونریزی متغیر می باشد، ولی هیچ نوع علامت دیگری وجود ندارد. لایه پوششی جنین می تواند منجر به تاخیر یا پیشگیری از زایمان شود.

جدا شدن جنین

این مورد معمولا در چند ماه آخر بارداری صورت می گیرد. زمانی که جنین از رحم جدا می شود، معمولا منجر به خونریزی شدید و احتمالا درد شکمی و گرفتگی عضلانی می شود. شرایط سلامتی خاص، همانند فشار خون بالا، می تواند ریسک جدا شدن جنین را افزایش می دهد.

پاره شدن رحم

پاره شدن رحم به این معنا است که ماهیچه های رحم پاره یا جدا شوند. این مورد می تواند منجر خونریزی کنترل نشده شود. این مورد بیشتر در رابطه افرادی صورت می گیرد که در گذشته از طریق پاره کردن شکم زایمان کرده اند. هر چند که این مورد به ندرت صورت می گیرد، ولی معمولا در خطوط قدیمی موجود در رحم صورت می گیرد.

اکثر شرایطی که در دوره آخر حاملگی صورت می گیرند، منجر به بروز خونریزی و سایر علائمی می شود که مشابه با پریود می باشند، هر چند که این موارد مربوط به قاعدگی واقعی نمی باشند.

صحبت آخر

این امکان وجود ندارد که شما در حین بارداری بودن، پریود شوید. با این وجود، این امکان وجود دارد که شما در طول سه ماهه اول بارداری علائم مشابه با یک پریود را تجربه کنید. این علائم عبارتند از:

تفاوت موجود عبارت از این است که این علائم مربوط به روش های آماده سازی طبیعی بدن شما برای حاملگی می باشد. در صورتی که هر یک از علائم بالا شدید باشند یا از بین نروند، یا شما در دوره سه ماهه دوم یا سوم باشید، یا هر دو مورد به صورت همزمان وجود داشته باشند، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در برخی مواقع مشخص کردن این مورد که آیا خونریزی نشان دهنده وضعیت بالینی اوژانسی می باشد یا نه، به سختی امکان پذیر است. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، در صورتی که در هر مرحله از قاعدگی دچار خونریزی شوید، بیان کردن وضعیت خودتان به پزشکتان بهترین گزینه ممکن می باشد.

سوال از مشاوره آزاد جنسی:

آیا ممکن است در بارداری پریود شد

اولین زمان برای آزمایش بارداری و گرفتن نتایج مثبت چه زمانی است؟

پاسخ

آزمایش های حاملگی خانگی یک سطحی از هورمون ها را اندازه گیری می کند که گونادوتروپین پرده بیرونی جنین انسانی[۵] (HCG) در ادرار نامیده می شود.

معمولا ادرار، هورمونهای قابل سنجش کمتری نسبت به خون دارد، به همین دلیل این امکان وجود دارد که در مراحل اولیه بارداری، آزمایش های ادرار دارای دقت مناسبی نباشند.

برخی از عوامل می توانند بر روی دقت آزمایش بارداری ادراری خانگی تاثیرگذار باشند که یک سری از آنها عبارتند از: نوع آزمون یا برند، خطا در تفسیر نتایج، طول دوره زنانه، و مداخله سایر تشخیص ها یا روش های درمانی. بهترین زمان برای آزمون حاملگی خانگی عبارت از زمانی است که شما یک دوره قاعدگی را از دست می دهید.

با این وجود، حتی در اولین روز بعد از نداشتن پریود، یک سوم از زنان نتایج آزمایش حاملگی خانگی منفی داشتند. برخی از افراد قبل از دوره قاعدگی مورد انتظار، نتایج مثبتی را گزارش کردند؛ هر چند که این مورد رایج نمی باشد.

منبع:ساینس دیلی

سارا نظری مقدم هستم روانشناس

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت


مطلبی دیگر از این نویسنده


مطلبی دیگر در همین موضوع


بر اساس علایق شما

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

علت اصلی خونریزی در دوران بارداری چیست؟خونریزی خفیف و لکه‌بینی در ابتدای دوران بارداری، اغلب بی‌خطر است. این نوع خونریزی‌ها به‌طور معمول در همان روزهایی اتفاق می‌افتد که پیش از بارداری شخص پریود می‌شد. پریود شدن در حاملگی اغلب یک یا دو روز طول می‌کشد. عوامل زیر باعث خونریزی در دوران بارداری می‌شوند:- هورمون‌های تنظیم‌کننده قاعدگی- جایگزین شدن سلول تخم بارور شده در دیواره رحمسایر علت‌های خونریزی در حاملگیعلاوه بر عوامل ذکر شده، علل دیگری نیز می‌توانند منجر به خونریزی در حاملگی شوند:- التهاب دهانه رحم- فیبروئید- پولیپ دهانه رحم- عفونت دهانه رحم یا عفونت واژینال- بیماری ارثی فون ویلبراند

آیا پریود شدن در حاملگی خطرناک است؟متأسفانه خونریزی در اوایل بارداری می‌تواند در اثر سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم ایجاد شده باشد؛ این نوع خونریزی‌ها اغلب با درد و گرفتگی عضلات شکم همراه هستند.سقط جنین در اوایل بارداری، در شرایطی رخ می‌دهد که رشد و نمو جنین به درستی صورت نگرفته باشد. خونریزی ناشی از سقط جنین، به مرور شدیدتر می‌شود. هرچند سقط جنین اتفاق غم‌انگیزی است؛ اما پدیده رایجی است. برخی از خانم‌ها پیش از این که از بارداری خود آگاه شوند، دچار سقط جنین می‌شوند. این افراد هنگامی که دچار خونریزی ناشی از سقط جنین می‌شوند، گمان می‌کنند پریود شده‌اند.حاملگی خارج از رحم حالتی است که سلول تخم، خارج از رحم جایگزین شود. این نوع خونریزی ظاهری تیره و آبکی دارد و می‌تواند ادامه پیدا کند. حاملگی خارج از رحم ممکن است برای شخص بسیار سخت و دشوار باشد؛ به همین خاطر باید خیلی سریع رفع شود.یکی از دیگر علت‌های نادر خونریزی در زمان بارداری، حاملگی مولار است. از هر هفتصد خانم‌ باردار، یک نفر دچار حاملگی مولار می‌شود. در حاملگی مولار، جنین به‌درستی رشد پیدا نمی‌کند، اما سلول‌های جفت رشد می‌کنند و تکثیر می‌شوند. حاملگی مولار نیز باید خیلی سریع رفع شود.

آیا پریود شدن در حاملگی برای جنین خطرناک است؟از آنجایی که اغلب خونریزی‌ها در دوران بارداری بی‌خطر هستند، به‌طور معمول مشکلی برای سلامتی جنین ایجاد نمی‌کنند. بسیاری از بارداری‌ها با وجود خونریزی اولیه، به‌طور عادی ادامه پیدا می‌کنند. اگر خونریزی در اثر سقط جنین باشد، با گرفتگی عضلات شکم همراه است و به مرور شدیدتر می‌شود. هنگام پریود شدن در حاملگی ، حتی اگر خونریزی متوقف شود، مراجعه به متخصص زنان برای بررسی علت ضروری است.

آیا ممکن است در بارداری پریود شد
آیا ممکن است در بارداری پریود شد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *