آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

دوره مقدماتی php
آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است
آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

مطالب پر بازدید

لبنیات یکی از مفید ترین مواد غذایی هستند که پزشکان همیشه مصرف آنرا توصیه می کنند. ماست نیز یکی از انواع فراورده های لبنی است که در سفره ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ماست موسیر از جمله مشتقات ماست است که به خاطر طعم ویژه خود فواید بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به بررسی فواید طلایی ماست موسیر خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.


آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

دوره مقدماتی php

ماست موسیر بی تردید یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی است و می تواند سلامت بدن را افزایش بخشد. به همین دلیل سعی کنید بار بعدی که به سوپر مارکت رفتید، ماست موسیر را در لیست خرید خود جای دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

دکتر علیرضا احتشامی متخصص تغذیه در مورد خواص ماست گفت: در طب قدیم فواید فراوانی برای ماست قائل بودند که بیشتر آنها مورد تایید علم جدید نیز قرار گرفته است. یافته های علمی نشان داده که ماست دارای ارزش تغذیه ای بالایی است همچنین موسیر بسیار تقویت کننده می باشد ، بنابراین در زیر به بعضی از ویژگی های آن اشاره می شود. افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) هستند، می توانند به جای شیر از ماست استفاده کنند، بدون اینکه عوارض ناشی از عدم تحمل لاکتوز در آنها بروز کند، زیرا لاکتوز موجود در شیر به وسیله باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود.

بررسی ها نشان داده است تجزیه لاکتوز به وسیله باکتری های ماست، حتی پس از هضم نیز ادامه دارد. به علت تغلیظ شیر در هنگام تهیه ماست، مقدار پروتئین های ماست در مقایسه با شیر در حجم مساوی، بیشتر است. به علت تاثیر آنزیم باکتری های ماست بر روی پروتئین های شیر، قابلیت هضم پروتئین های ماست بیشتر و آسان تر می شود. ماست را می توان با درصدهای مختلف چربی تهیه کرد بنابراین افرادی که تمایل به خوردن چربی شیر ندارند، برایشان مصرف ماست کم چرب بهتر از شیر کم چرب است، زیرا شیر کم چربی بیش از اندازه رقیق و آبکی به نظر می رسد و این امر از نظر مصرف کننده چندان رضایت بخش نیست.همچنین موسیر نیز سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است

1 – موها را تقویت می کند

• ماست موسیر مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.
• یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید و در بهبود رویش مو موثر است. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

2 – موها را تغذیه می کند
• ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.
• ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.
• لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

موسیر سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین محسوب می شود، بنابراین یک سبزی مفید برای سبزی خواران می باشد.

موسیر مانند دیگر اعضای خانواده‌ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکتراییدارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری می‌کند. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی، موسیر می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شود. بلکه می‌توان از این ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده کرد.

موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از منابع فسفر و منیزیم است. همین ترکیبات از آن یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ها ساخته است. برای داشتن استخوان‌های محکم و سالم حتماً از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید و در کنار آن موسیر را به عنوان یار کمکی به کار بگیرید. در این صورت خدمت زیادی به اسکلتتان کرده‌اید.

اگر در هضم غذا مشکل دارید توصیه می‌کنیم موسیر را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. به خاطر اینکه سرشار ازفیبرهاست که علاوه بر ایجاد احساس سیری می‌تواند به هضم غذا و عملکرد خوب روده‌ها نیز کمک کند. موسیر با افزایش ترشح صفرا باعث هضم راحت‌تر غذاها می‌شود. علاوه بر این باید بدانید که موسیر به اندازه‌ی سیر یا پیاز برای معده مشکل ایجاد نمی‌کند. در واقع افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند به راحتی می‌توانند از موسیر پخته‌شده استفاده کنند. برای افرادی که از بوی سیر بدشان می‌آید نیز مناسب‌تر است چون بوی آن به اندازه‌ی سیر تند نیست.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترکیبات گوگردی موجود در موسیر و هم خانواده‌هایش یعنی پیاز و سیر و غیره می‌توانند جلوی رشد تومورها را بگیرند و در نتیجه از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی پیشگیری کنند. البته محققان همچنان در حال بررسی‌های تکمیلی در این خصوص هستند. همین متخصصان توصیه می‌کنند که موسیر را به صورت خام مصرف کنید چون حاوی خواص بیشتری است.

سن که بالا می‌رود رگ‌ها میل زیادی به ضخمیم شدن پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می‌دهند. اگر این پدیده با کلسترول یا همان چربی بالا همراه شود منجر به تصلب شرایین می‌شود. رسوبات چربی در داخل رگ‌های خونی باعث بروز لخته‌های خونی می‌شوند. در این صورت نیز رگ‌ها می‌گیرند و مشکل‌ساز می‌شوند. خوشبختانه مواد غذایی مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارند که موسیر جزو آن‌هاست.

این ماده‌ی غذایی سرشار از فلاوونوئیدهاست که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. این ترکیبات به رقیق و در جریان بودن خون کمک می‌کنند و تجمع پلاکت‌ها را کاهش می‌دهند. به همین دلیل نیز از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کنند.

علاوه بر این موسیر باعث رفع کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. به خاطر اینکه حاوی منیزیم است. در واقع هر 100 گرم موسیر حاوی 250 میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک می‌کند.

موسیر حاوی ویتامین B6 است. به این ترتیب که هر 100 گرم موسیر بیش از 10 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. باید بدانید که وجود این ویتامین برای سیستم عصبی لازم و ضروری است و همچنین از بروز مشکلات عضلانی پیشگیری کرده و به سلامت پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این موسیر حاوی ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز می‌باشد که ضداسترس است. این ویتامین برای ساخت گلبول‌های قرمز لازم است. ترکیب این ویتامین با ویتامین B6 برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.

افرادی که عادت به خوردن ماست موسیر دارند موهایشان دیرتر سفید شده و کمتر به عارضه ریزش مو مبتلا می‌شوند.از آن‌ جا که حاوی مقدار فراوانی سولفور است به شفافیت پوست کمک خوبی می‌کند.

منبع: برنا نیوز

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

موسیر سرشار از مواد مغذی است و خواص بسیاری دارد؛ از جمله این که می‌تواند کلسترول را کاهش دهد، خاصیت ضدسرطان و ضدمیکروب دارد و به سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کند. طعم موسیر چیزی بین سیر و پیاز است. برای آشنایی بیشتر با خواص موسیر این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.

می‌توان گفت مهم‌ترین خاصیت موسیر، وجود مقدار زیادی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. در موسیر نیز مانند سیر، این آنتی‌اکسیدان‌ها زمانی آزاد می‌شوند که سطح سلول موسیر آسیب ببیند. این آسیب از طریق برش یا له کردن ایجاد می‌شود. با آزاد شدن این آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبی قدرتمند به نام «آلیسین» تشکیل می‌شود که می‌تواند خطر بروز جهش‌های سلولی و انواع سرطان را کاهش دهد.

بر اساس مطالعات، مصرف موسیر خطر بروز سرطان ریه، سرطان دهان، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خوراکی‌های ضد سرطان، “خوراکی‌های ضد سرطان” را مطالعه کنید.

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

موسیر با کاهش کلسترول بد در بدن می‌تواند خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخرگ کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

کنترل دیابت یکی دیگر از خواص موسیر است. موسیر به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می‌کند و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون‌شان را کنترل کنند، مفید است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف موجود در موسیر، می‌توانند به آزاد کردن گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز کمک کنند. آزاد شدن این ماده به پایین نگه‌داشتن استرس و کنترل سطح هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند. همچنین موسیر مقادیر چشمگیری اسید فولیک دارد که از ویتامین‌های ضروری گروه B است و با تنظیم هورمونی و واکنش‌های آنزیمی مغز، به سلامت روان افراد کمک می‌کند.

یکی دیگر از خواص موسیر کمک به داشتن وزن ایده‌آل و اندام متناسب است. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در موسیر می‌توانند به جلوگیری از تجمع زیاد چربی در بدن کمک کنند و درصد چربی بدن را کاهش دهند.

مطالعه‌ای گسترده در مورد ترکیبات آلی گوگرد در سبزیجاتی مانند موسیر نشان داد این مواد غذایی خاصیت ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس دارند. همچنین از این سبزیجات به‌عنوان درمان سنتی سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفولانزا استفاده می‌شود.

به دلیل واکنش آلرژیک، سلول‌های بدن هیستامین آزاد می‌کنند؛ این امر موجب بروز علائمی مانند ورم بافت‌ها و ایجاد اشک در چشم و بینی می‌شود.

موسیر سرشار از کوئرستین است. کوئرستین یک فلاونوئید گیاهی است که می‌تواند مشکلات بینی و چشم که از حساسیت فصلی نشئت گرفته باشند را کاهش دهد. کوئرستین می‌تواند با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، به کاهش شدت واکنش‌های تنفسی و التهابی مانند آسم آلرژیک، برونشیت و حساسیت‌های فصلی کمک کند.

 

موسیر از لحاظ دارا بودن مواد معدنی مانند آهن، مس و پتاسیم غنی‌تر از پیاز است. آهن و مس در بدن، با تحریک تولید گلبول‌های قرمز، به افزایش گردش خون کمک می‌کنند. با افزایش گلبول‌های قرمز در جریان خون، گردش خون افزایش می‌یابد و اکسیژن بیشتری به نقاط مهم بدن می‌رسد. همچنین میزان انرژی، رشد سلولی، ترمیم بافت‌ها و سوخت و ساز در بدن افزایش می‌یابد.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از مواد مغذی موسیر، گاهی آن را جایگزین پیاز و در غذاهایتان استفاده کنید. همچنین ترکیب ماست و موسیر هم بسیار لذیذ و پرطرفدار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

افراد دیابتی هم می‌توانند ازدواج کنند، اما حقیقت این است که دیابت ممکن است زندگی را برای ز…

همه آنچه که گفتیم به نظر انتخاب کردن کاپشن پفی کار ساده‌ای است، اما وقتی که کار به انتخاب کردن از روی ویترین می‌رسد، گزینه‌های زیاد، انتخاب‌های متنوع به همراه ویژگی‌های گوناگون پیش روی شما قرار می‌گیرند که تصمیم‌گیری را سخت می‌کنند.

موسیر ایرانی از گیاهان اندمیک کشور است که به لحاظ خواص و مصارف خوراکی نزدیکترین گونه به سیر محسوب می شود. در ایران از دیرباز موسیر دارای مصارف خوراکی متعددی بوده و به عنوان چاشنی در تهیه چاشنی، ترشی و یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست استفاده می شود. موسیر حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فلاونوئید هایی مانند کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهم از جمله گوگرد، پتاسیم و منگنز می باشد.

موسیر وحشی یا موسیر کوهی در ایران در مناطقی از جمله کنگاور، آشتیان، کوهرنگ، سپیدان، بروجرد، خمین، یاسوج، نهاوند، خوانسار، هرسین و اراک یافت می شود. این گیاه دارای خواص فراوانی است که در ادامه این بخش از سلامت تغذیه و بررسی خواص مواد غذایی و خوراکی در نمناک بدان اشاره می کنیم.

گیاهی از خانواده سیراست که ریشه ی آن پیاز مانند و برگ های آن باریک با گل هایی بنفش رنگ است. به عنوان گل زینتی از گل این گیاه استفاده می شود.

موسیر و سیر دو گیاه متفاوت از هم هستند اما دارای خواص یکسانند. موسیر 40 گونه مختلف دارد و دارای طعمی شبیه سیر و تلخی کمتری نسبت به سیر است.

موسیر مانند سیر و پیاز خاصیت آنتی اکسیدانی ، رقیق تر کردن خون یا خواص آنتی باکتریالی دارد اما مواد معدنی و ویتامین های موجود در آنها با هم متفاوت است یکی از ویژگی های بارز موسیر بو ندادن دهان پس از مصرف آن است.

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

سیر و موسیر هر دو خاصیت ضد سرطانی به دلیل وجود گوگرد دارند ، موسیر به شکل پیازی تقریبا درشت از ریشه این گیاه که در زیر خاک بزرگ شده است در می آید و همراه محصولات و فرآورده های مختلفی به کار میرود.سیر به شکل چند حبه سیر کوچک داخل یک کیسه اما موسیر به شکل یک پیاز میباشد.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در موسیر سبب سلامت زنان باردار و رشد طبیعی جنین می شود همچنین فولات موجود در موسیر از نقایص سیستم عصبی جنین جلو گیری می کند.

ویتامین های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است.

مصرف موسیر به دلیل کاهش ذخیره ی چربی در بدن سبب لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

موسیر حاوی ترکیبات گوگردی فراوان است که دارای خواص ضد باکتری هستند و مانند آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و برونشیت عمل می کنند. گل موسیر یک آنتی هیستامین طبیعی برای درمان حساسیت است.

موسیر سبب تحریک آنزیم های گوارشی، بهبود هضم غذا، درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود و فیبر موجود در آن حرکات روده بهبود می بخشد و یبوست را درمان می کند.

موسیر تولید انسولین در بدن را افزایش می دهد و به همین علت سبب کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود. فیبربالای موجود در موسیر برای قند خون را تنظیم می کند.

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر ، چربی و کلسترول خون را کاهش می دهند آنتی اکسیدان های مانند آلیسین و کورستین موجود در موسیر فشار خون بالا را کاهش می دهند.

ترکیبات گوگردی و اتیل استات موجود در موسیر رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهند. مصرف موسیر از انواع سرطان های سینه، معده و کولون پیشگیری می کند. آلیسین موجود در عصاره کلروفرمی موسیر ایرانی قادر است از رشد و تکثیر سلول های سرطانی نوع Hela و Mcfv جلوگیری کند.

موسیر ترکیبات گوگردی فراوان دارد که سبب بهبود جریان خون و سم زدایی و پاکسازی بدن و کبد می شود.

طبع موسیر گرم و خشک می باشد.

ابتدای باید ماسک های موسیر را روی پوست خود امتحان کنید تا از عدم حساسیتتان بدان اطمینان یابید. موسیر خشک شده را در آب خیس دهید تا عصاره آن خارج شود سپس هر روز صبح با آب آن صورتتان را بشویید. گوگرد موجود در موسیر سبب شفافیت و جوان سازی پوست شما خواهد شد.

برای درمان نیش حشرات گلبرگ های گل موسیر یا موسیر تازه را برش بزنید و روی این گزیدگی ها بمالید.

آب موسیر و عسل و آب یک لیموترش تازه را مخلوط کنید و روس سر و مویتان بریزید سپس اجازه دهید30 دقیقه بماند و بعد موهایتان را بشویید تا شوره سرتان از بین برود.

مقداری موسیر خشک شده را در آب خیس دهید تا عصاره ی آن خارج شود سپس این عصاره را به مو های خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو شستشو دهید. گوگرد موجود در موسیر فولیکول مو شما را تقویت می کند و ریزش مویتان را جبران می کند.

مصرف زیاد موسیر سبب :

ریفلاکس معده

سوزش سر دل

سندروم روده تخریک پذیر

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

واکنش های آلرژیک مانند آسم، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم ها می شود.

 

سرماخوردگی بیماری شایعی است که سالانه 2 تا 3 بار به آن دچار می شویم.تغذیه درست و پرهیز از مواد خوراکی مانند لبنیات می تواند روند بهبودی این بیماری را سرعت بخشد.

بینی شما گرفته است، اشک چشم هایتان جاری است و سرتان درد می کند پس ممکن است بخواهید غذا بخورید و یا حتی نخواهید اما اگر گرسنه هستید، ایده های زیادی در مورد این که چه چیزی باید بخورید و نباید بخورید، وجود دارد، به ویژه محصولات لبنی که اغلب نادیده گرفته می شوند.

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک می خوانید برخی افراد می گویند که خامه، پنیر و بالاتر از همه اینها از شیر اجتناب شود. دلیل این کار خوشایند نیست؛ این است که محصولات لبنی تولید مخاط را افزایش می دهند.

همه ما از کل ایده خلط احساس انزجار می کنیم، اما این نقش مهمی در فیزیولوژی ما ایفا می کند. غشا مخاط از بافت های عصبی و یا آسیب در بسیاری از قسمت های بدن، از جمله نای، ریه ها، مری و معده حفاظت می کند بنابراین ما به آن نیاز داریم، اما البته هیچ کس زیاد بودن آن را نمی خواهد، به خصوص اگر آن ها به عنوان سرماخوردگی خود به خود تولید شوند. این ایده که ارتباطی بین شیر و مخاط بینی وجود دارد قرن ها دوام آورده است:می توان در کتاب های پزشکی سنتی چینی و نوشته های دکتر موسی ابن میمون قرن دوازدهم یافت.

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

مطالعه ای که در سال 2004 انجام شد، نشان داد که 58% مردم هنوز بر این مورد باور دارند و برخی از آن ها ابتدا از پزشکان خود این موضوع را شنیده اند ؛ به نظر می رسد که شما زیاد مصرف نمی کنید تا بتواند تاثیر زیادی داشته باشید.

تحقیقات سال 1993 نشان داد که تقریباً دو سوم مردم بر این باورند که تنها یک لیوان شیر می تواند منجر به خلط بیشتر در گلو شود ؛ کلمات مورد استفاده برای توصیفش، احساس چسبناکی، ضخیم بودن، مسدودیت، سنگینی و گرفتگی است و این بسیار متفاوت تر از آلرژی جدی به شیر است،و با علائمی جدی مثل استفراغ، خارش پوست و سختی تنفس همراه است و همچنین به عنوان عدم تحمل لاکتوز نیز نمی باشد که در آن افرادی که آنزیم های مناسب را برای هضم لاکتوز در شیر دارند، احساس تورم و یا استفراغ بعد از نوشیدنش را دارند.

برای اینکه بدانید، باید از مردم بخواهید ماده ای را بنوشند که ممکن است حاوی شیر گاو نباشد و سپس از آن ها برای علائم بعدی سوال کنید ؛ محققان در بیمارستانی در استرالیای جنوبی این کار را انجام دادند و به 125 نفر شیر گاو یا شیر سویا دادند.

گرما درمانی با شکلات نعناع فلفلی طعم این نوشیدنی را کامل تغییر داد و قابل تشخیص نبود، و بعد از نوشیدنش این مقدار از شیر گاو از آنها سوال هایی پرسیده شد، پاسخ دادند که قورت دادنش سخت بود، زیرا که بزاق دهان آن ها ضخیم تر و سفت تر شده و یا ممکن است پوششی در گلویشان را احساس کنند.

ممکن است شما فکر کنید که پرونده بسته شده است اما مردم می گفتند که همین حس را با نوشیدن شیر سویا نیز داشتند و افرادی که به پیوند بین شیر و خلط اعتقاد داشتند، کمی بیشتر باورش کردند، زیرا هر نوع نوشیدنی که آن ها مصرف کردند همین حس را میداشت، اگر چه این یافته به لحاظ آماری معنی دار نیست.اما مردم در این مطالعه سرماخوردگی نداشتند.

این بار محققان به عمد به داوطلبان مبتلا به ویروس سرماخوردگی معمولی، شیر برای نوشیدن دادند و سپس از آن ها خواستند که هر گونه نشانه گرفتگی را ثبت کنند، و ترشحات بینی شان را دربیاورند و آنها را وزن کنند.

آن ها دریافتند افرادی که به این پیوند اعتقاد دارند، بیشتر احتمال دارد بگویند که علائمی دارند، اما در واقع همان میزان ترشح را تولید می کنند و شیر نوشیدن هیچ تاثیری بر میزان ترشح آن ها ندارد ؛ بنابراین شواهد خوبی وجود ندارد که محصولات لبنی منجر به تولید خلط بیشتر شوند اما به نظر می رسد که برخی از مردم احساس معذب بودن می کنند که توضیح دهند چرا برخی ادعا می کنند که یک پیوند وجود دارد و دیگران این کار را نمی کنند. یک مکانیزم ممکن برای این کار وجود داشته باشد، که هیچ ارتباطی با مخاط ندارد.

شیر نوعی امولسیون کننده است، پس از اینکه با بزاق مخلوط می شود، قطرات در چیزی که به عنوان لخته سازی شناخته می شود، جمع می شوند. این فرآیند، که می تواند با شیر سویا نیز رخ دهد، چون این یک امولسیون کننده است، می تواند خلط فرد را تغییر دهد، و باعث می شود احساس کنند که این کار به دلیل خلط بینی است، حتی با وجود این که اینطور نیست. چیزی که ما نمی دانیم که چرا این اتفاق ممکن است در برخی از مردم رخ دهد و در دیگران خیر.

شیر در بستنی نباید به تولید خلط بیشتر منجر شود، همانطور که قبلاً مشاهده کردیم، اما کل نکته بستنی این است که اگر سرما خورده باشید، بستنی ممکن است باعث سرمای زیادتر شود؟

بعید است. غذا در دماهای بسیار پایین باعث سردتر شدن معده شما می شود، اما وقتی فرآیندهای گوارشی شروع به شکستن غذا می کنند، گرما تولید می شود و به زودی شما را گرم می کند.

بنابراین اگر سرما خوردید، اگر دوست داشنید بستنی بخورید و اگر شیر را دوست دارید، شیر بخورید اما در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است حال و علائم شما را بدتر کند

 



 

 

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

موسير از خانواده سير است و طبيعتا مثل سير، خواص درماني قابل توجهي دارد. براي قضاوت در مورد ماست موسير بهتر است به خواص آنها به صورت جداگانه و البته به اختصار نگاه ‌کنيم. ماست تهيه شده از شير کامل يا خامه گرفته هم ارزش غذايي قابل‌توجهي دارد و هم اثرات درماني بسيار گسترده‌اي را براي مصرف‌کنندگان باقي مي‌گذارد…

 

ماست داراي ميکروارگانيسم‌هاي زنده‌ بسيار ارزشمند و خدمتگزار است که بيشترين آنها را باسيلوس بلگاريکوس و در درجه بعدي استرپتوکوکوس ترموفيلوس تشکيل مي‌دهند که در صورت مصرف ماست، اين ميکروارگانيسم‌ها به دفع مخمرهاي رايج کمک مي‌‌کند. اين دو ميکروارگانيسم با توليد هيدروژن پراکسيد يا آب‌اکسيژنه مانع از رشد استافيلوکوک اورئوس مي‌شود. ضمنا افرادي که نسبت به لاکتوز يا قند شير عدم تحمل دارند، بهتر است از ماست استفاده کنند.

 

 

 

 

درباره موسير هم بايد بگويم که اين سبزي به‌صورت ترشي يا به صورت ماست موسير به مصرف مي‌رسد که اغلب به عنوان يک چاشني اشتها‌آور تلقي مي‌شود. خواص درماني متعددي را به موسير نسبت مي‌دهند. از جمله تقويت قدرت جنسي، افزايش دفع ادرار، التيام‌دهنده و ترميم‌کننده زخم‌ها و تسکين‌دهنده التهاب طحال و کبد. تاثير مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزي، کاهش سردردهاي ميگرني، کمک به سيستم قلبي‌عروقي، کمک به کاهش چربي‌هاي خون و پيشگيري از تصلب شرايين و تنظيم فشارخون هم قابل توجه است.

 

اصولا ماست موسير ملايم‌تر از سير و ماست بوده و به همين جهت بوي تند و تيز سير که ناشي از فرآورده‌هاي گوگردي سير مثل آليسين است را نداشته و از اين نظر مي‌توان بدون ايجاد مزاحمت (بوي بدتنفسي) براي ديگران استفاده کرد، به شرط اينکه، از ماست‌هاي مانده و پرچرب و خامه‌اي،‌ ماست و موسیر تهيه نشده باشد. البته شرط ما استفاده به جا و به اندازه است چون هر غذايي که ما اشاره مي‌کنيم، چه غذا باشد چه سم، نبايد مصرفش از حد تعادل خارج شود.

تغذیه و تناسب اندام

ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

باکیفیت ترین طعم دهنده ها وچاشنی ها

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

درمان گیاهی حیوانات خانگی

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

کم شوایی و ناشنوایی در میانسالان

درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

بهبود کرونا با گیاهان دارویی

سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

مشاوره رایگان درمان با گیاهان دارویی

درمان وسواس در دوران کرونا

درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

فرزانه خدایاری پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه‌ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.

او اضافه کرد: برگ‌های گیاه موسیر باریک و دراز و گل آن ارغوانی شکل است و پیاز آن با بویی کمتر از سیر و پیاز، خوراکی و قابل استفاده است.این پزشک متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: خواص موسیر بسیار زیاد است و از جمله مهمترین آن می‌توان به خواصی که در حیطه سلامت قلب دارد اشاره کرد و با کاهش کلسترول بد خون، خطر بروز تصلب شرائین، بیماری سرخرگ کورنری و همچنین خطر وقوع حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

خدایاری خاطرنشان کرد: مصرف موسیر با تنظیم سطح خون در بدن، باعث کنترل دیابت در افراد مختلف می‌شود و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون خود را کنترل کنند، بسیار مفید است.

او همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از خواص شگفت انگیز مصرف موسیر کمک به داشتن وزنی مناسب و تناسب اندامی ایده آل است و برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در موسیر به جلوگیری از تجمع زیاد چربی کمک قابل توجهی می‌کند و درصد چربی بدن را کاهش می‌دهد.درمان آنفلوانزا و سرماخوردگی با موسیراین پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف موسیر خاصیت ضدمیکروبی دارد و تحقیقات انجام شده درباره برخی سبزیجات حاوی گوگرد نشان داده است که ترکیبات موسیر خواص متعدد ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس دارد.خدایاری در ادامه تصریح کرد: از سبزیجاتی مثل موسیر در درمان سنتی بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفلوانزا استفاده می‌شود و اثرات شفابخش بسیاری هم به دست می‌آید.

او اضافه کرد: از دیگر خواص سبزی موسیر می‌شود به خاصیت آن در افزایش سوخت و ساز خوب در بدن اشاره کرد و منبع سرشار از موادی مثل آهن، پتاسیم و مس است و این خواص نسبت به خواص مشابه آن در پیاز غنی‌تر است.

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

این پزشک متخصص تغذیه یادآور شد: استفاده از موسیر در رژیم غذایی، میزان انرژی بدن افراد را افزایش می‌دهد و در رشد و ترمیم بافت سلول‌ها تاثیرات مثبت فراوانی به جا می‌گذارد.خدایاری تصریح کرد: تقویت قوای جنسی، افزایش دفع میزان ادرار، التیام بخشیدن به دردها و زخم‌های بدن و همچنین تسکین دهنده التهابات مختلف به ویژه التهابات طحال و کبد از دیگر خواص موسیر است.او اضافه کرد: موسیر باعث تحریک آنزیم‌های گوارشی و بهبود هضم غذا و همچنین درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می‌شود و با وجود دارا بودن مقادیر بالای فیبری که در خود جا داده است، باعث بهبود حرکات روده و برای درمان بیماری یبوست بسیار مفید است.

این پزشک متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: ماست موسیر به عنوان یک غذای رژیمی با مقدار نانی که پزشک معالج تغذیه در رژیم غذایی مشخص می‌کند، شناخته شده است و اثرات معجزه آسای آن هم در صورت استمرار استفاده در رژیم لاغری قابل مشاهده خواهد بود.

© 2020 PARS TODAY. All Rights Reserved.


العالم _ گوناگون

محمد عسکرفراشاه درباره سرماخوردگی اظهار کرد: ماساژ پیشانی,  شقیقه و پشت گوش با روغن‌هایی نظیر بابونه، سیاهدانه یا زیتون می‌تواند در بهبود علایم سرماخوردگی مؤثر باشد.

وی افزود: در صورت بروز سردرد، ماساژ کف پاها با آب ولرم می‌تواند در کاهش علائم آن کمک‌کننده باشد, استحمام در ابتدای سرماخوردگی به‌خصوص اگر با تب همراه باشد مضر است و باعث طولانی شدن بیماری می‌شود همچنین روغن‌مالی سر یا استفاده از ژل موی سر در مدت سرماخوردگی ممنوع است, در زمان ابتلا به سرماخوردگی از طاقباز خوابیدن بپرهیزید زیرا امکان بروز بیماری‌های ریوی به‌دنبال آن را افزایش می‌یابد, بهتر است به پهلو خوابیده به‌نحوی بخوابید که سوراخ‌های بینی رو به زمین باشند.

این متخصص طب ایرانی عنوان کرد: خوردن آب سرد به‌خصوص آب حاوی یخ  و هر ماده سردکننده حفره دهان نظیر بستنی و یخ در دوران سرماخوردگی ممنوع است و مصرف آنها موجب تشدید بیماری می‌شود همچنین  مصرف زیاد گوشت، شیر، غذاهای غلیظ مثل حلیم، هندوانه، خربزه، ادویه تند، زعفران، سیر و پیازخام در بیماران تب‌دار ممنوع است.

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است

عسکرفراشاه تصریح کرد: اگر علائم سرماخوردگی بیش از 4 تا 5 روز به‌طول بینجامد یا علایمی از عفونت‌های باکتریال مثل تب وجود داشته باشد، باید با مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص دقیق بیماری، داروهای مورد نیاز، تجویز و مصرف شوند و از خود‌درمانی و مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف ماست پرچرب، خامه، نان باگت، غذاهای خمیری و غلیظ نظیر لازانیا، پاستا، ماکارونی، آش رشته‌، سرخ‌کردنی و پنیر پیتزا ترشحات ناشی از سینوس‌ها را غلیظ‌تر می‌کند و طی دوره بیماری را طولانی‌تر می‌کند و بهتر است از آنها پرهیز شود.

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: آبریزش بینی در روزهای ابتدایی زکام (2 روز اول) “مفید” است و دفع‌کننده مواد زائدی است که با تجمع خود می‌توانند بیماری‌های جدی‌تری را در بدن ایجاد کند و تا جایی که مقدور است نباید جلوی آن را گرفت.

 عسکرفراشاه ابراز کرد: از تدابیر ساده و کم‌عارضه برای کاهش ابتلا به نزله و زکام، خاکشیر و آب‌جوش است, خاکشیر زکام را کاهش داده و از ترشحات بینی می‌کاهد, سردردهای هنگام زکام و نزله با مصرف خاکشیر بهبود می‌یابد.

تسنیم

آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است
آیا ماست موسیر برای سرماخوردگی خوب است
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *