آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

دوره مقدماتی php
آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است
آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است




بیماری دیابت ناشی از وجود قند بیش از اندازه در جریان خون است. افراد مبتلا به دیابت نوع 1 از نقص خودایمنی رنج می‌برند و بدنشان انسولین کافی نمی‌سازد تا قند آزاد شده از غذا در جریان خون را بی‌اثر کنند. بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است انسولین کافی تولید نکنند و یا مقاومت به انسولین داشته باشند، به این معنی که بدنشان انسولین تولید می‌کند اما نمی‌تواند به‌طور موثر از آن استفاده کند. ثابت شده است که برخی ادویه‌جات می‌توانند در درمان و یا کنترل قندخون در افراد دیابتی مفید واقع شوند که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره شده است.


آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

دوره مقدماتی php

فلفلکاپسایسین موجود در فلفل به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می‌کند و می‌تواند سطح فشارخون را طبیعی کند. این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به‌ویژه دست‌ها و پاها که ممکن است به‌خاطر قندخون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می‌کند. کاپسایسین یک مسکن موضعی نیز می‌باشد و کرم‌های حاوی کاپسایسین درد ناشی از نوروپاتی دیابتی (علائم عصبی و گزگز) را تسکین می‌دهد. این ترکیب دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. فلفل قرمز باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و سوزاندن انرژی را 2 ساعت پس از وعده غذایی سرعت می‌دهد. این ادویه دارای خواص ضد سرطان نیز هست و برای درمان آن مفید است. در مطالعه‌ای نشان داده شد، افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل میل می‌کنند پس از وعده غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قندخون خود نیاز دارند.


دارچیندارچین منجر به افزایش سوخت‌وساز قند در درون سلول شده و به کاهش سطوح قندخون کمک می‌کند. به‌علاوه، دارچین برای کاهش سطوح کلسترول بالا که اصولاً مشکل دیگر همراه با دیابت است، عالی می‌باشد. مصرف روزانه دارچین به تنظیم قندخون و همچنین قند پلاسما کمک می‌کند و برای کسانی نظیر دیابتی‌ها که بایستی شاخص گلایسمی خود را کنترل کنند مسرت‌بخش می‌باشد.

دارچین دارای اثرات ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی نیز هست و با مقاومت انسولینی مقابله می‌کند. مصرف نصف قاشق چای‌خوری دارچین در روز باعث کاهش قندخون و بهبود کلسترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. دارچین ادویه‌ای مفید در درمان پرنوشی و پرادراری ناشی از افزایش قندخون در دیابت هم محسوب می‌شود. همچنین این ادویه باعث کاهش مقاومت به انسولین می‌شود و بنابراین به کنترل وزن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. دارچین علاوه بر کاهش قندخون باعث بهبود سطوح خونی تری‌گلیسرید، LDL- کلسترول و فشارخون نیز می‌گردد.



زردچوبهاین ادویه حاوی کورکومین، یک ترکیب فعال با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می‌بخشد.زردچوبه باعث بهبود عملکرد انسولین می‌شود و همچنین در سوخت‌وساز کربوهیدرات، پروتئین و چربی دخیل است. کورکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش رسوب پلاک‌های چربی در دیواره داخلی عروق می‌شود و از گرفتگی آن جلوگیری کرده و به جریان خون کمک می‌کند. کورکومین دارای خواص مفید برای عملکرد کبد نیز می‌باشد و از پیشرفت دیابت جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند، افراد دیابتی که از مکمل کورکومینوئید استفاده می‌کنند قندخون پایین‌تر و مقاومت به انسولین کمتری دارند. کورکومینوئید یک ترکیب فعال در زردچوبه است که از طریق کاهش اسیدهای چرب سرم و به‌عبارتی چربی خون با افزایش اکسیداسیون و مصرف آن‌ها، اثرات ضد دیابتی دارد.

 


زنجفیلاین ادویه به خاطر تأثیر بر هضم و جذب، اثرات ضدالتهابی و ضدتهوعی معروف می‌باشد. زنجبیل باعث بهبود حساسیت به انسولین، کاهش اکسیداسیون و بهبود کلسترول نیز می‌گردد. زنجفیل در کنترل طولانی‌مدت قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است. جینجرول، یکی از فعال‌ترین ترکیبات موجود در زنجفیل، می‌تواند برداشت گلوکز را توسط سلول‌های عضلانی بدون نیاز به انسولین افزایش دهد و بنابراین در تنظیم و کنترل قندخون موثر است.مطالعات نشان می‌دهند درمان با عصاره‌های زنجفیل منجر به کاهش 35 درصدی در قندخون و 10 درصد افزایش در سطح انسولین پلاسما می‌شود. زنجفیل شروع و پیشرفت آب‌مروارید در بیماران دیابتی را نیز به تعویق می‌اندازد. این ادویه شاخص گلایسمی پایینی دارد به این معنی که در دستگاه گوارش به آهستگی شکسته می‌شود و باعث افزایش ناگهانی قندخون پس از مصرف نمی‌گردد. در واقع زنجفیل یک داروی مسکن اما بدون عوارض گوارشی است.

 


دانه گشنیزدانه گشنیز حاوی 2 روغن فرار- لینالول و ژرانیل استات- است که آنتی‌اکسیدان‌های قوی در سطح سلول هستند. مطالعات نشان داده‌اند که عصاره این ادویه قادر به کاهش قند پلاسما، بهبود حساسیت به انسولین و تنظیم سطوح چربی و افزایش فعالیت سلول‌های ترشح‌کننده انسولین (سلول‌های بتای لوزالمعده) می‌گردد.

همچنین دانه گشنیز باعث کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر، کاهش نفخ، درد و یبوست نیز می‌گردد.

 


زیره سیاهقرن‌هاست که دانه زیره سیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. امروزه نیز قدرت درمانی زیره از لحاظ علمی اثبات گشته است. اثرات مفیدی همچون جلوگیری از ایجاد آب‌مروارید و کاهش عوارض کلیوی و کبدی که در افراد دیابتی معمول می‌باشد نیز از دیگر ویژگی‌های این ادویه محسوب می‌شود.زیره سیاه باعث افزایش حساسیت به انسولین و افزایش برداشت گلوکز از طریق سلول و متعاقباً کاهش قندخون می‌شود. همچنین دانه زیره از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون که در دیابت معمول است- و اغلب منجر به عوارض دیابت می‌گردد- جلوگیری می‌کند. زیره سیاه ترشح انسولین از لوزالمعده را افزایش داده و نیز باعث افزایش حساسیت به انسولین در عضلات اسکلتی، سلول‌های کبدی و افزایش برداشت قند توسط بافت عضلانی می‌شود. زیره سیاه حاوی بیش از صد ماده فعال و مفید در یک دانه کوچک است و حاوی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی نظیر کلسیم، روی، مس و آهن است.


جینسینگصدها سال است که اثر درمانی جینسینگ در دیابت ثابت شده است. مصرف جنسینگ 40 دقیقه قبل از وعده غذایی باعث کاهش قندخون می‌شود. بعلاوه، این ادویه باعث افزایش انرژی نیز می‌شود که برای همه افراد دیابتی و غیر دیابتی مفید است. جنسینگ حاوی فیتوکمیکال‌ها و ترکیبات فعال متعدد، ازجمله چندین ماده منحصربه‌فرد به نام جین‌سنوزید است. جینسنوزید موجود در جنسینگ به 2 روش به کاهش قندخون کمک می‌کند: اول محافظت از سلول‌های بتا در لوزالمعده که باعث تولید و آزادسازی انسولین می‌شوند و دوم مقاومت به انسولین را کاهش می‌دهد. گفته شده که ریشه جنسینگ مستقیماً بر لوزالمعده موثر است و تولید انسولین را افزایش می‌دهد. مطالعات متعددی نشان داد که جنسینگ پاسخ گلایسمی را کاهش و سطوح انسولین را پس از صرف وعده غذایی افزایش می‌دهد و در برداشت گلوکز توسط غشای سلولی با واسطه انسولین کمک می‌کند لذا انرژی سلول را تأمین و قندخون را کاهش می‌دهد.

 


دانه شنبلیلهدانه شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش قندخون با آهسته کردن روند هضم و جذب کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند. این ویژگی ادویه در درمان افراد مبتلا به دیابت موثر می‌باشد. مطالعات متعددی بر روی خواص ضد دیابتی دانه شنبلیله صورت گرفته است.

این تحقیقات نشان دادند که دانه شنبلیله می‌تواند بیشتر علائم متابولیک مربوط به دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 را با کاهش سطوح قندخون و بهبود تحمل گلوکز تخفیف دهد. این ادویه حاوی ترکیبات طبیعی بسیار زیادی است.

 


آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

میخکمیخک غنی از آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین و کوئرستین بعلاوه یک ترکیب فعال به نام اوژنول است و همچنین منبع عالی از منیزیم و منبع خوب از اسید چرب امگا-3، ویتامین‌های C، K، فیبر و کلسیم و منیزیم است. همچنین این ادویه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی، ضدالتهاب و مسکن نیز محسوب می‌گردد.محققان نشان داده‌اند که مصرف 1 تا 3 گرم میخک در روز برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای کنترل بهتر سطوح قند، کلسترول بد و کلسترول کل و نیز کاهش تری‌گلیسیرید خون مفید است.

 

در نهایت لازم به ذکر است که اگرچه اثرات درمانی مفید این ادویه‌ها در درمان و یا کنترل دیابت و عوارض آن اثبات شده است ولیکن مصرف متعادل آن‌ها توصیه شده و گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی روزانه بهتر است زیر نظر پزشک صورت پذیرد.

 



منبع: زندگی آنلاین

 

مطالب مرتبط:

7 ادویه‌ی شگفت انگیز

  • عکس سیل شیراز در اینستا
  • 8 گام موثر برای پیشگیری از دیابت

    روش های طبیعی کنترل قند خون

    ادویه ، چاشنی سلامتی

    7 ادویه‌ی لاغر کننده

     

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    فلفل تند حتما یک مزیتی دارد که این قدر تند و سوزان است و اشک آدم را در می‌آورد.

    یک پژوهشگر هندی معتقد است که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی‌ – عروقی که از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشورهای روبه توسعه هستند، مفید و موثر است.

    محقق دانشکده تحقیقات علوم حیات بشر در دانشگاه تاسمانی می‌گوید: این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپرین شود یا با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی – عروقی ترکیب شود.

    این محقق به همراه تیم پژوهشی دانشگاهی خود، روی فعالیت بیولوژیکی دو ماده فعال در فلفل به نام‌های کاپسایسین و دی‌هیدرو کاپسایسین مطالعه و آزمایش کردند.

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

    این آزمایشات نشان داد که مواد شیمیایی کاپسایسینوئید علاوه بر اینکه قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین،‌کاهش تشکیل چربی‌ها در دیواره‌های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی را دارند، برخی از عوارض جانبی داروهای رایج و قدیمی را نیز ندارند.

    همشهری آشپزی مثبت – شماره 14

    جوانان تهرانی از هر قشر و طبقه این روزها در تالار حافظ بنیاد رودکی، پشت چرخ‌های دوزندگی نشسته‌اند و ماسک و گان و دیگر وسایل پرسنل بیمارستانی را تولید می‌کنند. نوای چرخ‌های خیاطی و خنده و نشاط این جوانان هر اهریمنی حتی کرونا را شکست خواهد داد. این نوای عشق و کرامت انسانی است.

    شیرها و دیگر حیوان‌های وحشی از غیبت گردشگران در زمانه شیوع کرونا نهایت بهره را برده و آزادانه در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی گردش می‌کنند.

    این مرد بخاطر کرونا مدت‌ها بستری بود. هنگامه بازگشت به خانه دوستانش تیر هوایی شلیک کردند اما ببینید چه شد …

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور تا پنج روز آینده خبر داد.

    در این ویدئو ۳ مراسم عزاداری در شهرهای رامشیر،‌ بهبهان و ماهشهر به تصویر کشیده شده است.

    موشهایی که با شیوع ویروس کرونا گرسنه مانده‌اند ممکن است به هم‌نوع‌خواری روی آورند و این امر می‌تواند منجر به ایجاد نژاد موش‌های تهاجمی و مقاوم شود.

    رهبر گروه تروریستی “واحد جنگ آتشین” که به یک کنیسه حمله کرده بود ۱۳ سال دارد و از این روی نمی‌توان او را زندانی کرد

    شیوع کرونا و تغییر رفتارهای ناشی از آن بر روی سارقان نیز تاثیر گذاشته و آنها هم تاکتیک‌های خود را برای نوع سرقت تغییر داده‌اند.

    رعایت این نکات برای مقابله با ورود کرونا به خانه لازم است …

    مصرف غذاهای تقویت‌کننده سیستم ایمنی، عادتی بسیار مفید است. اگر به دنبال کشف راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان و بزرگسالان هستید قدم اول سر زدن به نزدیک‌ترین میوه‌فروشی محل است.

    تنهایی بازی کردن، مهارتی‌ است که بچه‌های شما برای بقیه زندگی از آن استفاده می‌کنند و راهی است که در قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری شما برای خودتان وقت داشته باشید.

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    آیا می دانید فلفل تند و دیابت دارای رابطه ی مستقیمی هستند؟

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    

    خانهموبایل

    اگر از التهاب مفاصل رنج می‌برید بهتر است زردچوبه‌ی بیشتری مصرف کنید

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

     

    در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.برخی مواد غذایی قدرت این را دارند که حتی جایگزین برخی داروها شوند. داروهایی که عوارض جانبی زیادی دارند و با درمان یک عضو به عضوی دیگر آسیب می‌زنند. اما خوشبختانه این مشکل در جایگزین‌های طبیعی وجود ندارد. بنابراین بهترین کار این است به جای اینکه با بروز هر مشکلی به سراغ مصرف دارو بروید ابتدا از روش‌های طبیعی برای حل مشکل استفاده کنید. در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.زردچوبه درمانگر طبیعیبا پیشرفت علم و انجام پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی سلامتی، محققان هر روز به نتایج تازه‌ای در خصوص خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی می‌رسند. به‌عنوان مثال به این نتیجه رسیده‌اند که موز برخی از مشکلات سلامتی را بهتر از داروها درمان می‌کند. زردچوبه نیز یکی دیگر از خوردنی‌های مورد علاقه‌ی این محققان است و هر روز اثرات تازه‌ای از آن کشف می‌شود. خوشبختانه این ادویه در هر خانه و آشپزخانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید از این ریشه‌ی پرخاصیت به جای برخی از داروها استفاده کنید.زردچوبه جایگزین طبیعی کورتیکواستروئیدها (داروهای استروئیدی)زردچوبه حاوی پلی فنول است. این مولکول به میزان قابل‌توجهی در اکثر گیاهان وجود دارد. نتایج پژوهشی که در سال 1999 انجام شده است نشان می‌دهد پلی فنول ها در بدن درست مانند استروئیدهای موجود در داروی التهاب رایج چشم (ورم عنبیه) عمل می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود این ریشه‌ی پرخاصیت را در برنامه‌ی غذایی روزانه بگنجانید تا در بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شود. اگر از مشکل التهاب در بدن بخصوص مفاصل رنج می‌برید نیز بهتر است زردچوبه‌ی بیشتری مصرف کنید.١- زردچوبه درمانی برای دیابت«کورومین» موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه‌ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می‌شود که روی جذب گلوکز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می‌کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می‌برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.٢- زردچوبه: ضدالتهاب طبیعی«کورکومین» به داشتن خواص ضدالتهابی طبیعی شهرت دارد. در نتیجه می‌توان آن را جایگزین برخی داروهای ضدالتهاب کرد. نتایج پژوهشی که در سال 2004 انجام شده و در روزنامه‌ی Oncogene به چاپ رسیده است نشان می‌دهد زردچوبه حاوی خواص ضدالتهابی بالایی است و می‌تواند جایگزینی برای سولینداک، آسپرین، دیکلوفناک و حتی ایبوبروفن شود.

    ٣- زردچوبه داروی ضدانعقاد خون طبیعینتایج بیش از 5000 پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که زردچوبه برای سلامتی و حتی زیبایی فوق‌العاده است. محققان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که زردچوبه مانند داروهای ضدانعقاد خون عمل می‌کند. اگر خودتان را مستعد گرفتگی عروق می‌دانید حتماً زردچوبه را دریابید. حتماً می‌دانید که از داروهای ضدانعقاد خون برای پیشگیری از مسدود شدن و تشکیل لخته‌های خونی استفاده می‌کنند. نتایج پژوهشی که در روزنامه‌ی Arzneimittelforschung به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که «کورکومین» موجود در این ادویه تأثیری مشابه با آسپرین دارد که یک داروی معروف ضدانعقاد خون است. زردچوبه همچنین یک داروی طبیعی و ضدالتهاب برای افرادی است که نیاز به داروهای ضدآرتریت دارند. البته حواستان باشد اگر مشغول مصرف دارو هستید بهتر است نظر پزشک خود را در خصوص مصرف زردچوبه جویا شوید. 

     زردچوبه برای سلامتی و حتی زیبایی فوق‌العاده است

      ٤- زردچوبه یک داروی ضدافسردگی طبیعیزردچوبه یک داروی ضدافسردگی کاملاً طبیعی است که تأثیری مانند داروهای ضدافسردگی موجود در بازار (پروزاک) دارد. ترکیبات موجود در این گیاه برای کنترل علائم افسردگی تأثیر خوبی داشته و عوارض جانبی داورهای ضدافسردگی مانند اعتیاد دارویی را در پی ندارد.٥- زردچوبه ضدسرطاننتایج پژوهش محققان نشان می‌دهند که زردچوبه در درمان سرطان تأثیر مثبتی دارد. با این حال، نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهند که کورکومین موجود در این ادویه در جلوگیری از تکثیر و رشد سلول‌های سرطانی (سرطان کولون و رکتوم) نقش موثری دارد. به عقیده‌ی این محققان تأثیر این دارو مشابه داروی «اوگزالی پلاتین» است.گفتنی است دو ادویه‌ی قدرتمند یعنی زردچوبه و فلفل سیاه حاوی دو ترکیب مفیدی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه فوق‌العاده عمل می‌کنند. نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه میشیگان ایالات‌متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی این دو ادویه باعث می‌شود که از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شویم. به عقیده‌ی این محققان «پیپرین» موجود در فلفل سیاه و «کورکومین» موجود در زردچوبه خواص ضدسرطانی قوی دارند. البته توجه داشته باشید که مصرف جداگانه‌ی این دو ادویه تمام خواص آن‌ها را نصیبتان نمی‌کند. در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن‌ها ظاهر می‌شود. پیپرین خواص کورکومین را ارتقا داده و هر دو مانع از تکثیر سرطان سینه می‌شوند. باید بدانید که زردچوبه به‌تنهایی حاوی 300 نوع آنتی‌اکسیدان است. بنابراین جای شگفتی نیست که حاوی چنین خواصی باشد. این دو ادویه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شوند.معجونی طلایی برای مقابله با سرطان سینهبرای تهیه‌ی معجونی ضدسرطان کافی است دست به کار شوید و یک معجون تهیه کنید:آب پرتقال :  1 عدد

    خیار : 1 عددآب لیموترش  : 2 عددریشه‌ی زنجبیل تازه  :  1 تکههویج کوچک :  5 عددفلفل سیاه :  1 نوک انگشتزردچوبه :  1 قاشق غذاخوریروش تهیهتمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید. نیازی به پوست گرفتن هویج و خیار نیست. مواد را با هم مخلوط کنید. اگر لازم بود می‌توانید کمی آب به ترکیب اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

     منبع:tebyan.net

    داروخانه گیاهی بیتوته

    جالب ترین دانستنی های علمی*

    اختلالات دفعی را جدی بگیرید!

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    بازسازی انگشتان آسیب دیده

    زیاد خواهی شوهر در رابطه زناشویی *

    درمان غیر جراحی بواسیر (هموروئید)

    آخرین قیمت هاو زمان تخفیف محصولات دیجیتال

    معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    جذاب‌ترین مد‌های آرایشی در سال ۲۰۱۹*

    کدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟

    درمان بیماری های مقعدی و اختلال دفعی

    شیک ترین مدل مبلمان جدید

    تست سلامت روحی و روانی

    کسب و کار موفق در دوران رکود

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

    در فصول خلوت سال سفر کنید

    ابزارهای کم هزینه برای تناسب اندام

    معرفی آژانس های مسافرتی معتبر

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    

    مطالب پر بازدید



    شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

    این ادویه‌ی تند برای تندرستی و سلامتی بیشتر افراد سالمند مفید است برای همین از شما دعوت می‌کنیم با این ادویه‌ی تند و البته محبوب بیشتر آشنا شوید.


    سایت تخصصی هلث لاین در مقاله‌ای منتشر کرد: امروزه فلفل سیاه از جمله ادویه‌هایی است که در کابینت تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود. فلفل سیاه برای تولید روغن فلفل سیاه استفاده می‌شود که خواص قابل توجهی دارد. روغن فلفل سیاه به ترک کردن سیگار کمک می‌کند.

    در بررسی انجام شده در سال 2013 میلادی شدت گرایش به استعمال سیگار، دو دقیقه قبل و بعد از استشمام روغن فلفل سیاه ارزیابی شد. نتایج این مطالعه حاکی از آن بود که این روغن به طور موثری تمایل به مصرف نیکوتین در فرد را کاهش می‌دهد.

    همچنین روغن فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که در تخریب سلول‌های بدن و احتمال ابتلای فرد به سرطان نقش دارند.

    نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که روغن فلفل سیاه یکی از کاربردی ترین روغن‌های ضروری برای مقابله با باکتری‌های مضر است. روغن فلفل سیاه از دیابت نوع 2 و فشارخون بالا پیشگیری می‌کند.

    طبق بررسی که سال گذشته (2013) انجام شد روغن فلفل سیاه به طور طبیعی از تجزیه دو آنزیم به گلوکز جلوگیری می‌کند. این تاثیر فلفل سیاه ممکن است به تنظیم گلوکز خون و تاخیر در جذب آن کمک کند. روغن فلفل سیاه به قرار دادن «کاتتر» داخل وریدی کمک می‌کند. کاتتر در پزشکی، یک لوله نازک شکل داده شده از مواد اولیه کاربردی در پزشکی است که در طیف گسترده‌ای از توابع دانش پزشکی و بهداشت کاربرد دارد.

    در یک بررسی پرستاران روغن فلفل سیاه را به یک ژل اضافه کرده و آن را روی پوست بیمارانی که در جا گرفتن کاتتر داخل وریدی‌شان مشکل وجود داشت امتحان کردند. نتایج این بررسی نشان داد این روغن به طور چشمگیر به داخل شدن آسان کاتتر وریدی کمک می‌کند.

    روغن فلفل سیاه در عین حال مشکلات مربوط به بلع را در افراد مسن برطرف می‌کند. مشکلات مربوط به بلع به خصوص در افراد مسن اغلب به مشکلات جدی همچون ذات الریه منجر می‌شود. در نتایج یک بررسی آمده است استشمام روغن فلفل سیاه شیوه‌ای بدون خطر در تحریک کردن رفلاکس‌هایی در بدن است که فرآیند بلعیدن را در فرد موجب می‌شود و از آنجایی که مصرف آن آسان است افراد مسنی که در بلعیدن مشکل دارند می‌توانند از مزایای استشمام روغن فلفل سیاه در این زمینه بهره ببرند.

    روغن فلفل سیاه عنصر مقابله کننده مناسبی برای مبارزه با باکتری E.Coli است. روغن فلفل سیاه حاوی ترکیبات موثری برای مقابله با باکتری‌هاست. طبق مطالعه انجام شده این روغن می‌تواند به مقابله با بیماری‌های ناشی از مواد خوراکی آلوده به E.Coli‌ کمک کند.

    موضوعات مرتبط

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    سلامت نیوز: از دیرباز زردچوبه یکی از ادویه های محبوب ایرانی ها برای آشپزی است. ولی امروز نت نوشت پیشنهاد می کند از خواص بی نظیر زردچوبه برای پیشگیری و درمان دیابت کمک بگیرید.به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نت نوشت: اگر خودتان یا یکی از نزدیکان‌تان دیابت دارد از محدودیت هایی که این بیماری در خیلی از زمینه‌ها برایتان ایجاد می‌کند اطلاع دارید. حتی در صورتی که پزشک برای شما مصرف مداوم دارو یا تزریق انسولین را تجویز کرده باشد باز هم از شما می خواهد رژیم غذایی مناسب و متعادل و مخصوص داشته باشید. چرا که حتی قوی‌ترین داروها با رعایت نکردن رژیم مخصوص بیماری دیابت محکوم به شکست و شدیدتر شدن بیماری می‌شود. ولی نت نوشت امروز خبرهای خوبی برای دیابتی ها با استفاده از زردچوبه دارد.یکی از مشکلاتی که بیماران دیابتی از آن رنج می برند افزایش گلوکز یا قند خون یا اندکس گلیسمیک در خون شان بعد از خوردن بعضی از غذاها است. زردچوبه به راحتی این مشکل را برطرف می کند. چرا که زردچوبه باعث پایین آمدن قند خون و کاهش مقاومت بدن به ترشح انسولین می شود.روغن زردچوبه یکی از مهارکننده های آنزیم های کلوگزی است. وجود این آنزیم ها در روده های فرد دیابتی باعث می شود با خوردن کربوهیدرات ها سطح قند خون آن ها به سرعت افزایش پیدا کند. زردچوبه با کاهش دادن این پدیده و افزایش ترشح انسولین از بالا رفتن قند خون یا Postprandial glycemia جلوگیری می کند.حتی اگر به دیابت مبتلا نیستید و علائم قبل از ابتلا به دیابت دارید زردچوبه روش گیاهی موثری برای پیشگیری از دیابت است.

    مقاومت به انسولینکورکومین موجود در زردچوبه باعث تحریک ترشح انسولین شده و مقاومت به ترشح انسولین را در بدن بیماران دیابتی کاهش می دهد. در بیماران مبتلا به دیابت بخصوص دیابت نوع ۲ یکی از عوامل مهم بالارفتن قند خون مقاومت بدن به ترشح انسولین است که زردچوبه به خوبی ترشح این هورمون را متعادل می کند.

    زردچوبه و از بین بردن رادیکال های آزادوقتی قند خون افزایش پیدا می کند نوعی واکنش اکسیداتیو در بدن به وقوع می پیوندند که باعث کاهش سطح اکسیژن در بدن و در نتیجه بروز التهابات می شود. ادامه این روند باعث بروز بیماری های کلیوی و بیماری های قلبی عروقی می شود. به همین دلیل افراد دیابتی بیشتر در معرض سکته قرار می گیرند.آنتی اکسیدان موجود در زردچوبه از زیاد شدن رادیکال های آزاد و بروز پدیده اکسیده شدن در بدن جلوگیری می کند. کورکومین، ویتامین C و بتاکاروتئین موجود در زردچوبه یکی از روش های خوب سم زدایی بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد است. به همین دلیل زردچوبه یک داروی ضد سرطان قوی محسوب می شود.

    کاهش التهاباتبروز التهابات در بدن باعث بیماری های مختلفی می شود که یکی از آن ها دیابت است. تمام ادویه های ضدالتهابی از جمله زردچوبه علاوه بر رفع دیابت و کاهش عوارض آن بدن را در برابر سایر بیماری های التهابی مقاوم می کند. در نتیجه شخص به بیماری های مزمن و دوره ای دچار نمی شود و دیابت او در حد طبیعی کنترل می شود.

    بهبود سریع تر زخم هااز دیگر مشکلاتی که بیماران دیابتی در معرض آن هستند ابتلا به زخم بخصوص در پاها و دیر خوب شدن زخم ها است. زردچوبه از درمان های گیاهی موثر برای بهبود سریع تر زخم است.

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

    نحوه استفاده از زردچوبهروش های مختلفی برای استفاده بیشتر و بهتر از خواص زردچوبه وجود دارد که با توجه به شناختی که از وضعیت جسمی تان دارید یکی را انتخاب کنید یا هر روز یک روش را به کار ببرید.شیر طلایی : در صورتی که مشکلی در مصرف شیر ندارید یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک لیوان شیر حل کنید، بهم بزنید، در یخچال بگذارید و در طول روز سعی کنید این ترکیب را به طور کامل میل کنید. می توانید از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید.چای زردچوبه : مقداری آب را بجوشانید. از ریشه یا زردچوبه آسیاب شده می توانید استفاده کنید. نصف قاشق چایخوری یا کمی از ریشه زردچوبه را به آب جوشان اضافه کنید و از روی شعله بردارید. بعد از ده دقیقه آن را میل کنید. می توانید از لیوان های مخصوص دم کشیدن چای های گیاهی استفاده کنید.زردچوبه تازه : در صورتی که به ریشه زردچوبه تازه دسترسی دارید آن را همراه با زنجبیل تازه در دستگاه مخلوط کنید بریزید و با میوه و سبزیجاتی که دوست دارید، اسموتی مورد علاقه تان را آماده و میل کنید.

    میزان مصرفمثل هر ماده غذایی دیگری مصرف زردچوبه باید در حد متعادل باشد. باید حواس تان باشد که یک قرص ۵۰۰ میلی گرمی کورکومین که همان عصاره زردچوبه است به عنوان یک مکمل غذایی روزانه کافی است. در صورتی که تحت درمان با این قرص هستید در مورد مصرف سایر روش های طبیعی حتما با پزشک خود مشورت کنید.در صورتی که از داروهای رفع انعقاد خون استفاده می کنید حتما پزشک شما در مورد نوع تغذیه و ادویه ای که می توانید مصرف کنید به شما توضیحات لازم را می دهد. در صورتی که بیماری خاصی دارید و تحت درمان هستید؛ حتما پس از مشورت با پزشک یکی از روش ها – قرص یا مصرف های گیاهی این مقاله – را برای خود انتخاب کنید.منبع:curejoy

    به گفته متخصصین تغذیه، خوردن یک فلفل دلمه در روز موجب کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت می شود.

    به گزارش خبرنگار مهر، افراد دیابتی مجبور به پیروی از یک رژیم غذایی خاص هستند. به گفته کارشناسان تغذیه، افزودن فلفل دلمه به رژیم غذایی این گروه از افراد نه تنها موجب کنترل سطح گلوکز خون شان می شود بلکه احتمال بروز عوارض و مشکلات حاد برای سلامت آنها را نیزکاهش می دهد.

    به گفته کارشناسان، فلفل دلمه موجب کاهش روند جذب کربوهیدارت ها و لیپیدها می شود. آنتوسیانین های موجود در فلفل دلمه مانع از فعالیت دو آنزیم گوارشی آلفاگلوکزیداز و لیپاز می شود. با کاهش فعالیت این دو آنزیم، هضم کربوهیدارت ها و لیپیدها هم کاهش می یابد، غلظت قند خون و لیپیدها هم کاهش می یابد در نتیجه سطح گلوکز خون فرد کنترل می شود.

    فلفل دلمه حاوی میزان بالای مواد فیتوشیمیایی است که همچون آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند. این ترکیبات همچون تنظیفی مانع از رادیکال های آزاد مضر منتشرشده بواسطه فشار اکسایشی می شوند و ریسک بروز مشکلات ناشی از بیماری دیابت را کاهش می دهند.

    همچنین میزان کالری فلفل دلمه بسیار پایین است. در صورت چاقی و دارای سابقه دیابت خانوادگی، به شدت در معرض ابتلا به دیابت قرار دارید. مطالعات نشان داده اند مصرف فلفل دلمه در کنار ورزش به کاهش وزن کمک کرده و سطح قند خون شما را تحت کنترل نگه می دارد. فلفل دلمه دارای مواد چربی سوز است و سرعت متابولسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه چاقی را تحت کنترل نگه داشته و سلامت عمومی بدن شما را بهبود می بخشد.

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است

    All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است
    آیا فلفل سیاه برای دیابت مضر است
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *