آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

دوره مقدماتی php
آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد
آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد




 

نقرس در نتیجه‌ی اسیداوریک زیاد بدن به وجود می‌آید و مفاصل را دچار التهاب کرده و دردناک می‌کند. اسیداوریک حاصل تجزیه‌ی پورین است که در بافت‌های بدن و مواد غذایی به ویژه گوشت قرمز و الکل وجود دارد. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی مناسب برای مبتلایان به نقرس داریم. لطفاً با ما باشید.

آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

دوره مقدماتی php


 

گوجه‌فرنگی و دیگر منابع ویتامین C


نتایج پژوهشی که به مدت دو هفته در دانشگاه تافتز انجام شده است نشان می‌دهد اسید اوریک بیمارانی که روزانه دو پیاله سوپ گاسپاچو (سوپ سرد اسپانیایی) حاوی گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای‌ و منابع غذایی دیگر ویتامین C مصرف می‌کنند به میزان 18 درصد (در آقایان) و 8 درصد (در خانم‌ها) کاهش پیدا می‌کند. این مواد غذایی همچنین سرشار از لیکوپن (آنتی‌اکسیدان موجود در میوه‌ها و سبزیجات قرمز) هستند که میزان اسیداوریک را کاهش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم روزانه حداقل 72 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید که معادل دو فنجان سوپ گاسپاچو، یک عدد پرتقال یا نصف فلفل دلمه ای است.


 

آلبالو، گیلاس، بلوبری، توت فرنگی


نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد اسید اوریک خانم‌هایی که دو سهم غذایی یعنی معادل حدود یک و نیم فنجان گیلاس یا آلبالو مصرف می‌کنند به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. محققان به این نتیجه رسیدند که این میوه همچنین باعث کاهش میزان التهاب بدن نیز می‌شود. بلوبری و توت‌فرنگی نیز همین خاصیت و تأثیر را دارند. توصیه می‌کنیم که روزانه یک و نیم فنجان از این میوه‌ها میل کنید.


 

آناناس


آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که باعث کاهش درد و التهاب‌های ناشی از حملات نقرس می‌شود. توجه داشته باشید میزان بروملین موجود در آناناس متناسب با رسیدگی و مدت زمان برخورداری از آفتاب در میوه متفاوت است. توصیه می‌کنیم در حین حمله‌ی نقرس روزانه نصف فنجان آناناس میل کنید. تجمع بروملین در ساقه‌ی میوه بیشتر است. البته می‌توانید از مکمل بروملین نیز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم با پزشک مشورت کرده و اگر لازم بود مکمل میل کنید. این مکمل‌ها معمولاً روزانه 500 میلی‌گرم و دو مرتبه در روز (بین غذا) مصرف می‌شوند.


نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف

زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن

می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید


توفو، شیرسویا و مشتقات دیگر سویا

آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد


از آنجایی که پروتئین‌های حیوانی سرشار از پورین هستند که برای مبتلایان به نقرس مناسب نیست در نتیجه باید از مصرف زیاد آن پرهیز کرد. یکی از روش‌های سالم برای کاهش مصرف پروتئین‌های حیوانی، روی آوردن به مصرف سویا و مشتقاتش است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که سویا باعث کاهش اسیداوریک بدن شده و در نتیجه با نقرس مقابله می‌کند. از این گذشته سویا سرشار از پروتئین است. توصیه می کینم هر هفته یک تا دو مرتبه به جای گوشت یا مرغ از این لوبیاهای باخاصیت استفاده کنید.


 

آب و نوشیدنی‌های سالم


مصرف زیاد آب باعث دفع و کاهش اسیداوریک می‌شود. توصیه می‌کنیم که روزانه حداقل ده لیوان آب میل کنید.

 

  • طرز تهیه شیرینی نارگیلی به سبک قنادی
  • اسیدهای چرب اشباع نشده باعث کاهش میزان اسیداوریک می‌شود. توجه داشته باشید که ماهی نیز حاوی این اسیدهای چرب است اما در عین حاوی سرشار از پورین نیز می‌باشد بنابراین از این خارج است. مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و غیره باعث کاهش میزان انسولین نیز می‌شوند که در نتیجه از حملات نقرس پیشگیری می‌کنند. بهتر است بدانید در حالت کلی 30 درصد از کل کالری‌های دریافتی ما باید از چربی تشکیل شود که از این میزان بهتر است 20 درصد آن به چربی‌های غیراشباع اختصاص داده شود. توصیه می‌کنیم که به جای کره و سس‌های مایونز و پرچرب از روغن زیتون استفاده کنید.

     

    گوشت قرمز

    گوشت‌های قرمز سرشار از پورین هستند. توجه داشته باشید که امعا و احشای حیوانات نیز حاوی میزان زیادی از این ترکیب است. توجه داشته باشید که مرغ، ماهی‌ها مانند ماهی ساردین، ماکرو و میگو نیز حاوی پورین می‌باشد. البته میزان پورین موجود در آن‌ها به اندازه‌ی گوشت قرمز نیست اما در هر حال لازم است که مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. نتایج پژوهشی که به مدت 12 سال روی بیش از 47000 مرد انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که گوشت بیشتری مصرف می‌کنند به میزان 40 درصد بیشتر در معرض نقرس قرار می‌گیرند. توصیه می‌کنیم که مصرف گوشت قرمز کم چرب را به روزانه 60 تا 90 گرم محدود کنید. روی آوردن به رژیم غذایی گیاهی راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل است.


    سبزیجات و دانه‌های سرشار از پورین

    مارچوبه، لوبیا، نخودفرنگی و گل کلم حاوی میزان قابل توجهی پورین هستند. توصیه می‌کنیم که مصرف این سبزیجات را به روزانه نصف فنجان محدود کنید. توجه داشته باشید که این ماده در غلات کامل، جوانه‌ی گندم و جو دوسر نیز وجود دارد. بهتر است روزانه بیش از 3 وعده به میزان نصف تا یک فنجان از این مواد غذایی استفاده نکنید.

     

    نوشیدنی‌های الکلی سرشار از پورین هستند اما مشکل اصلی ناشی از روند تجزیه شدن الکل در بدن است. چون در نتیجه‌ی این تغییر و تحولات است که اسیداوریک بدن بالا می‌رود. توجه داشته باشید که مخمر آب جو نیز حاوی این ترکیب است و باید از مصرف محصولاتی که با این ماده تهیه می‌شوند نیز پبرهیزید.


    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    قند: احتیاط احتیاط

    نتایج پژوهشی که در دانشگاه فلوریدا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند و شکر و همچنین شربت ذرت و غیره باعث افزایش اسیداوریک بدن می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن مصرف این مواد را محدود کنید.

     

    فاطمه مهدی پور

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    نقرس: از این مواد غذایی بپرهیزید

    بیماری نقرس: چه بخوریم چه نخوریم؟

    نقرس و دلایل ایجاد آن

    تغذیه در نقرس

    تغذیه مناسب در بیماری نقرس

    گل حسرت؛ گیاهی بر علیه نقرس

    گیلاس و آلبالو ، دارویی برای درد مفاصل و نقرس

    کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

    مروری بر دیگر مطالب ”

    به طور کلی می توان گفت مصرف غذاهای چرب با پروتئین بالا برای بیماری نقرس مضر است و مصرف میوه و سبزیجات و غذاهای سلام برای درمان این بیماری مفید هستند

    نقرس بیماری است که در اثر بالا رفتن میزان اسید اوریک خون ایجاد می شود و بیشتر در نقاط مفصلی بدن مانند قوزک پا,زانو, انگشتان, به ویژه مفصل انگشت بزرگ پا بروز می کند. در این بخش می خواهیم مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که برخی برای بیماری نقرس خوب هستند و برخی برای آن سم می باشند. با نیک صالحی همراه باشید

    این بیماری باعث ایجاد درد مفاصل می‌شود و معمولاً خود را از انگشت بزرگ پا نشان می‌دهد.
    رژیم غذایی مناسب برای مقابله با این بیماری می‌تواند دردها و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد.

    آنچه نباید بخورید کله پاچه (سیرابی، جگر، قلوه و غیره) باید به طور حتم از بشقاب‌های شما حذف شود.
    برخی از غذاهای دریایی مانند ماهی کولی، ساردین، تخم ماهی و غیره نیز جایی در برنامه‌ی غذایی شما ندارند.
    در رژیم غذایی مناسب برای مقابله با بیماری نقرس سبزیجاتی مانند اسفناج، مارچوبه و قارچ نیز جزو ممنوعه‌ها محسوب می‌شوند.
    توجه داشته باشید که نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های الکلی نیز برای شما مضر خواهد بود.

    این مواد غذایی را محدود کنید مصرف ماهی آزاد، ماهی قزل آلا و غذاهای دریایی دیگر را محدود کنید.
    این توصیه در مورد حبوباتی مانند عدس، لوبیا، نخودفرنگی و غیره، همچنین تخم مرغ، شیر و پنیر نیز صادق است.
    قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برای مقابله با اسید اوریک خون میوه و سبزیجات مفیدند.

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    برای همین لازم است که میوه و سبزیجات زیاد و متنوعی در طول روز مصرف کنید برای این که بتوانید
    یک رژیم مناسب برای مقابله با این بیماری داشته باشید باید از مصرف الکل بپرهیزید.

    این مواد غذایی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید قبل از هر چیز بهتر است بدانید که برای مقابله با اسید
    اوریک خون میوه و سبزیجات مفیدند.

    برای همین لازم است که میوه و سبزیجات زیاد و متنوعی در طول روز مصرف کنید.
    توصیه می‌کنیم مصرف گیلاس، توت فرنگی، انگور، کرفس، چغندر، آرتیشو، لوبیا سبز، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و جعفری را
    در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

    توصیه می‌کنیم آب، آب سبزیجات تازه و آب مرکبات را در الویت قرار دهید.
    لازم است که روزانه دو لیتر از این مایعات را میل کنید.

    حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره نقرس اظهار کرد: این بیماری بر اثر افزایش اسید اوریک خون به وجود می‌آید و به علت تجمع رسوبات اسید اوریک سدیم در لایه‌های مفاصل مانند قوزک پا، زانوها، آرنج و به ویژه مفصل انگشت بزرگ پا، درد ایجاد می‌شود.

    وی بیان کرد: وراثت در ایجاد نقرس نقش دارد و این بیماری در مردان نسبت به زنان بیشتر مشاهده می‌شود.

    بهنرین داروی گیاهی درمان نقرس

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مؤثرترین درمان‌های نقرس افزود: مبتلایان به نقرس
    باید از عوامل ایجادکننده این عارضه پرهیز کنند، گیاه سورنجان به علت داشتن ماده‌ای
    به نام «کلشی‌سین» بهترین داروی نقرس و سیاتیک است.

    عظمایی تأکید کرد: از دیگر راهکار‌های درمان نقرس می‌توان به پاکسازی روده‌ها، حجامت، زالو‌درمانی روی انگشت پا، زنبور‌درمانی بر روی محل درد و استحمام زیاد اشاره کرد و مبتلایان به نقرس باید روزانه پنج تا شش لیوان مایعات به ویژه آب معدنی و آب چشمه مصرف کنند.

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مبتلایان به نقرس برای درمان بیماری خود باید ۲۵ گرم سورنجان، ۲۰ گرم رازیانه، ۱۰ گرم کاکل ذرت، ۱۰ گرم دُم گیلاس، ۱۵ گرم تخم گشنیز، ۲۵ گرم خارخاسک، ۲۰ گرم میوه قره‌قات و ۵۰ گرم ترنجبین را با هم مخلوط کنند سپس یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را در قوری بریزند و به آن چهار تا پنج لیوان آب اضافه کنند و بگذارند این مخلوط به خوبی دَم بکشد این دمنو‌ش باید در طول روز میل شود.

    عظمایی اظهار کرد: افرادی که دچار نقرس هستند باید ساق پا و پاهایشان را از بالا به پایین با روغن گل محمدی ماساژ دهند همچنین ماساژ محل درد، ساق پا و کف پا‌ها با ترکیب روغن بابونه و زیتون برای مبتلایان به نقرس مفید است؛ برای تهیه این ترکیب افراد باید پنج گرم روغن بابونه را با ۴۰ گرم روغن زیتون با هم مخلوط کنند.

    وی بیان کرد: مبتلایان به نقرس برای بهبود بیماری خود باید ۳۰ گرم زرشک سیاه (زرشک آبگیری)، ۲۰ گرم خارخاسک، ۱۰ گرم لیموعمانی، ۲۰ گرم عناب و ۲۰ گرم ناخُنک را با هم ترکیب کنند سپس ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط را در یک قوری بریزند و به آن چهار تا پنج لیوان آب اضافه کنند و بگذارند به خوبی دَم بکشد این دمنوش باید در طول روز مصرف شود.

    این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افرادی که دچار نقرس هستند باید ترکیب سرنجان،
    هلیله سیاه، پوست هلیله زرد و مقدار خیلی کمی صبر زرد را با عسل مخلوط و این ترکیب
    را به شکل قرص درست و روزانه ۳ بار، هر بار ۲ عدد قرص را به مدت یک هفته مصرف کنند.
    میوه هایی که در درمان نقرس معجزه می کنند

    وی تصریح کرد: نوشیدن آب میوه‌های طبیعی مانند آب انگور، گیلاس و آلبالو و مصرف میوه‌هایی
    مانند هندوانه، سیب درختی و لیمو شیرین برای افرادی که دچار نقرس هستند، مفید است،
    همچنین مصرف سالاد کاهو و ترخون در بهبود نقرس نقش مؤثری دارد.

    عظمایی تأکید کرد: مصرف آب شاتوت، هویج و خیار برای مبتلایان به نقرس مفید است، افرادی که دچار این عارضه هستند باید در رژیم غذایی روزانه خود سیب درختی زرد را بگنجانند، سیب درختی زرد به علت داشتن اسید مالیک باعث خنثی شدن اسید اوریک خون می‌شود، همچنین مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C مانند نارنگی، پرتقال، لیمو ترش و کلم بنفش برای مبتلایان به نقرس ضروری است.

    باشگاه خبرنگاران







    ©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

    تهران- ايرنا- نقرس نوعي آرتريت (التهاب مفصلي) است كه در اثر افزايش اسيد اوريك در خون ايجاد مي شود؛ يكي از عوامل افزايش دهنده اين اسيد، دريافت زياد مواد غذايي حاوي اسيد آمينه ي ‘پورين’ است.

    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

    بسیاری از ما شیفته طعم تند و آتشین چیلی‌ها هستیم. حال سوال اینجاست که آیا آن‌ها می‌توانند برای ما مضر باشند؟

    احساس آن طعم آتشین مطبوع ادویه کاری یا سس سالسا یا غذاهای مخصوص شرق آسیا، چیزی است که بسیاری آن را جزو بهترین لذت‌های زندگی‌شان می‌دانند. این روزها خیلی‌ها حتی با خودشان هم برای چشیدن طعم‌های تندتر رقابت می‌کنند. چشیدن انواع طعم‌های تند و حتی سوختگی‌های عمیق حاصل از آن‌ها برای عده‌ای به نوعی حالت وسواس تبدیل شده است. عده‌ای حتی باور دارند که تا زمانی که طعم تند ادویه باعث تحریک نورون‌های درد دهان‌شان می‌شود، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما آیا این یک واقعیت است؟ آن‌هایی که طعم‌های خیلی تند را دوست دارند، می‌گویند که تنها چند دقیقه به خودتان زمان بدهید، این حس در حال سوختن زود مرتفع می‌شود و بجای آن حسی مطبوع خواهید داشت. همه این‌ها در نظر عده‌ای تنها یک بازی و سرگرمی است، آیا غیر از این است؟ خوب شاید همه این‌ها یک بازی و سرگرمی باشد اما تنها تا زمانی که خطری کسی را تهدید نکند.

    اجازه دهید که نخست کمی در مورد چیلی‌ها بیش‌تر بدانیم. میزان تندی فلفل‌ها چگونه سنجیده می‌شود؟ در مجموع برای طبقه‌بندی تندی چیلی‌ها از مقیاسی موسوم به مقیاس اسکویل (Scoville Scale) استفاده می‌شود. این مقیاس تندی، فلفل‌ها را بر مبنای میزان کپسایسین که نوعی ماده شیمیایی از گروه کپسیکوم است، می‌سنجد. این ماده همان ماده‌ای است که در فلفل‌های سبز و قرمز تند یافت می‌شود و باعث می‌شود که با خوردن آن احساس سوختگی به شما دست بدهد. در طب سنتی کشورهای آسیایی گفته می‌شود که فلفل علیرغم طبیعت گرم باعث خنکی و افت دمای بدن می‌شود و به همین دلیل هم هست که مردم کشور هندوستان، فلفل خیلی زیاد مصرف می‌کنند چرا که باور دارند که می‌تواند تحمل هوای گرم و شرجی را برای‌شان راحت‌تر کند. چیلی‌هایی که در مقیاس اسکویل بالاترین درجه را به خود اختصاص داده‌اند، همان‌هایی هستند که از یک میلیون واحد اسکویل فراتر تخمین زده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلفل یا چیلی روح یا همان Bhut Jolokia اشاره کرد.

    در سال ۲۰۱۴ میلادی دو خبرنگار روزنامه آرگوس (Argus) یکی از روزنامه‌های مشهور شهر برایتون بریتانیا تصمیم گرفتند که همبرگرهای فوق تند یک رستوران محلی را آزمایش کنند. آن‌ها با خوردن تنها یک گاز از هات چیلی برگر XXX یا همان همبرگر فوق فوق هات چیلی دردی غیرقابل تحمل را به جان خریدند. درد به اندازه‌ای زیاد بود که یکی از این خبرنگاران برای خلاص شدن از شر آن به سرعت لقمه‌اش را به همراه مقادیر زیادی شیر بلعید. خبرنگار دوم نیز بعد از این تجربه دردآور معده ‌درد بدی گرفت و حتی حس دستان خودش را هم از دست داد. تشنج و تنفس غیرعادی خیلی سریع (Hyperventilate) از جمله عوارض بعدی این اتفاق برای آن‌ها بود. هر دو آن‌ها بر اثر این تجربه راهی بیمارستان شدند و آن‌طور که بعدها توصیف کردند، درد به اندازه‌ای بوده که در خود احساس مرگ کرده‌اند.

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    افراد جسوری که دیده‌اید بی‌محابا در برنامه‌های تلویزیونی فلفل می‌خورند، گاهی حتی به حدی اذیت می‌شوند که آنچه را که خورده‌اند، برمی‌گردانند. یکی از شرکت‌کنندگان در چنین مسابقاتی می‌گوید که تنها ۲۱.۸۵ ثانیه طول کشید که من بتوانم سه فلفل دم عقربی (Carolina Reaper) بخورم اما قریب ۱۴ ساعت زمان برد که به وضعیت نرمال و طبیعی بازگشتم.

    فلفل دم عقربی یا همان کارولینا ریپر در اصل یک فلفل دورگه است که از پیوند زدن هابانروی قرمز (Red habanero) و فلفل روح (Ghost Pepper) بوجود می‌آید و در سال ۲۰۱۳ توانست رکورد گینس را بعنوان تندترین فلفل در کل دنیا به خود اختصاص دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از عواقب بلع این نوع فلفل می‌تواند حمله قلبی آنی باشد.

    حالا اجازه دهید که کمی به عقب‌تر بازگردیم و اصل ماجرا را از زبان کاپسایسین روایت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده شیمیایی احتمالاً بعنوان یک عامل ضدقارچ در بعضی از گیاهان تکامل پیدا کرده است. وقتی شما فلفل تندی را مصرف می‌کنید، در اصل نورون‌های عصبی خاصی که وظیفه ادراک درد را دارند، فعال می‌کنید. این نورون‌ها پیغام گرما را به مغز مخابره می‌کنند و این درست همان پیغامی است که در زمان سوختگی به مغز مخابره می‌شود یعنی در اصل فرقی نمی‌کند که شما فلفل بخورید یا خودتان را بسوزانید، در هر دوی این موارد پیغام افزایش درجه حرارت به مغز مخابره می‌شود.

    بروس برایانت (Bruce Bryant) یک زیست‌شناس از مرکز تحقیقاتی فیلادلفیا در این زمینه می‌گوید: «تاثیرات فیزیکی ناشی از خوردن فلفل را می‌توان خیلی راحت در عکس‌العمل‌هایی که بدن از خود نشان می‌دهد، مشاهده کرد و این عکس‌العمل‌ها دقیقاً همان عکس‌العمل‌هایی است که در زمان سوختگی دیده می‌شوند. اینکه شما در وهله نخست احساس عرق کردن می‌کنید، بدین خاطر است که بدن تلاش می‌کند تا به شکلی خود را خنک کند. پیغام دردی که نورون‌ها به مغز مخابره می‌کنند، باعث می‌شود که رگ‌های خونی عریض‌تر شود و در اصل نوعی تورم در آن‌ها بوجود بیایید که همه این‌ها جزو بهترین راهکارهای بدن برای کاهش آسیب‌های احتمالی است. اما وقتی شما فلفل تندی مانند کارولینا ریپر را می‌بلعید و این فلفل تند به جداره معده شما برخورد می‌کند، احساسی همانند قی کردن یا حالت تهوع خواهید داشت و علت هم این است که پایانه‌های نورون احساس درد در معده هستند. در واقع بدن‌تان با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که برای من مهم نیست که در اثر حرارت یا یک ماده شیمیایی سوخته‌ای، من فقط می‌خواهم که از شر آن راحت شوم.

    بایستی بدانید که نورون‌های احساس سوختگی در دهان، معده و هر جای دیگر از بدن در اصل کار خودشان را انجام می‌دهند خواه آن چیزی که شما بلعیده‌اید، به راستی باعث مرگ‌تان شود یا تنها باعث شود که به دستشویی بروید و بخواهید که از شر آنچه که خورده‌اید، راحت شوید. شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. دکتر برایانت می‌گوید که تحقیقات بر روی پستانداران دیگر نشان داده که پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند. مساله اینجاست که کپسایسین با تحریک مداوم نورون‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.

    یک نظریه جالب هست که می‌گوید: فلفل‌ها برای این تکامل پیدا کرده‌اند که پستانداران نتوانند دانه‌های آن‌ها را بجوند. اما پرندگانی که فلفل می‌خورند، داستان‌شان کمی فرق دارد. آن‌ها دانه‌های فلفل را به طور کامل می‌بلعند و از این طریق تنها به پراکنش دانه‌ها کمک می‌کنند. مساله اینجاست که فلفل‌ها هنوز نمی‌دانند که از دست انسان‌ها چطور باید فرار کنند و اینکه دقیقاً چکار باید بکنند که انسان‌ها دست از خوردن‌شان بردارند.

    شش
     − 

     = 
    پنج

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    پدر من همیشه فلفل میخورد مریض شد برای معدش رفت دکتر گفت فلفل زیادی ضرر داره
    در واقع بهترین میوه ها و چیز های خوب همیشه زیادیش ضرر داره

    ممنون بابت مطلبی که گذاشتید
    موفق باشید

    چیلی برگر xxx ؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

    عالی بود. مخصوصا پاراگراف آخر :)))))

    خب چی شد؟ بالاخره برای سلامتی مضر است یا نه؟ 🙂

    من نمیدونم زن ها چرا اینقدر فلفل دوست دارن
    از یکی شنیدم می گفت اونایی که بلد نیستن غذا درست کنن غذاشونو تند می کنن که مزه بد غذارو پوشش بده ، واقعا از غذای تند متنفرم

    خیلی خوب بود ممنون

    مطلب زیبایی بود خانم حیدیری با تشکر
    من عاشق فلفل هام مخصوصا فلفل دلمه های تزیینی با اون رنگ های زیباشون
    دوست دارم تجربه خودمم براتون تعریف کنم حدود ۲ماه پیش نصف یه فلفل سبز رو که نمیدونم اصلا از چه نژادی بود خوردم همکارم خریده بود بنده معمولاغذای تند می خورم ولی این فلفل تو این ۲۷ سال عمرم که انواع سس های فوق تند و فلفل های تندی که خورده بودم با همشون فرق داشت همکارم که خودشم بسیار تند خوره به شدت تاکید کرد که نخورم اما چون روحیه بسیار مبارزه طلبی دارم و البته تکرار میکنم فقط نصفشو ساعت ۲ همراه با غذا خوردم که تا ساعت ۴ بجز سوختگی دهان کمی لثه یا دندان درد و معدم گرم شده بود همچی خوب بود تا اولین لیون آب رو خوردم از همون لحظه سوزش وحشتناکی در مری دهانه معده و معدم حس کردم و سریعا مرخصی و راهی خونه شدم با علمی که داشتم شیر ولرم میخوردم که تا ۱۰ دقیقه دردم ارام میشد و دوباره شروع میشد این وضعیت بطور دقیق بصورت نزولی شدت درد تا ۱۴ ساعت ادامه داشت که تجربه بزرگی برام شد در فلفل خوردن 😐

    سلام و روز بخیر
    ممنون جالب بود

    هر کسی که با دیدن سر تیتر این مقاله مشتاق به خواندن آن می شود بعد از اتمام دچار یک حس دوگانه و سردرگمی می شود که بظاهر بخشی از مقاله ناقص مانده. چرا که نگارنده یا مترجم متن به سوال های طرح شده در ابتدای مطلب، پاسخی در انتها نمی دهد.
    ولی این بدور از انصاف است که از مطالب بسیار مفید و عالی سایت تشکر نکنم.

    سلام روز بخیر
    شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. در متن بخش آخر بدان اشاره شده
    ممنون از توجه شما

    روز بخیر
    ممنون از توجه همه خوانندگان

    “ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند.” با ” پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند…. این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.” ناسازگار نیست؟ لطفا توضیح بدید خطری تهدید می‌کنه طبق نقل قول دوم یا نه؟
    سپاسگزارم

    سلام و وقت بخیر
    اتفاقا خوردن به اندازه فلفل فواید خیلی زیادی دارد، این مقاله صرفا مربوط به فلفل های خیلی تند است و مصرف مازاد آنها.
    همانطور که میدانید سیستم گوارشی هر گونه از پستاندار با پستاندار دیگر از جهاتی متفاوت است بنابراین نتیجه آن آزمایشها هنوز قابل تعمیم به انسان نیست.
    ممنون از شما

    یعنی فلفل هیچ خواصی نداره؟فقط ضرر داره؟مگه میشه؟

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    افراط در هرچیز حتی خوردن آب هم بد است. تندی باعث از بین رفتن انگل هااست و بسیار پر خاصیت است چنانچه بمیزان معمولی مصرف شود.

    خیلی جاها اعلام میکنن رژیمی که فلفل توش بیشتره احتمال ابتلا به سرطان کمتره

    هم اطلاعات قابل فهم بود
    هم مدت ها برای خودم سوال بود
    هم عاشق غذای تندم 🙂
    ممنون از شما

    استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی رای کاهش وزن بسیار مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شه، چون سبب تحرک بیشتر می‌شه. این وقتی ارزشمندتر میشه که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشه. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

    سلام .ممنون واقعا برای من جالب بود

    دوستان سعی کنید در خوردن فلفل زیاده روی نکنید تا به حال و روز من دچار نشید. من ۵ سال پیش با یکی از دوستان به مغازه ی فست فود رفیق دوستم رفتیم اونجا باهم سر خوردن فلفل کل انداختیم .من قبلا هم فلفل استفاده میکردم ولی نه در اون حد. چند تا بندری همون سوسیس سفارش دادیم با چیلی که همینطوری درسته میذاشتیم لای ساندویچ سوسیس و میخوردیم. بدجور عرق کرده بودیم و وضعیتمونم تعریف چندانی نداشت ولی هیچ کدوم کوتاه نمیومدیم. این فست فودی عزیز که رفیق دوستم بود برگشت گفت که براش یه مقدار کوچیک تو یه بسته بندی فلفلی فرستادن که ادعا می کنن تند ترین فلفل روی زمین هستش بعد ما هم برگشتیم گفتیم بیار پولش رو بهت میدیم! رفت فلفل رو اورد ته یه کیسه پلمپ اندازش نصف همین چای کیسه ای ها بود. بعد نصف فلفل رو ریخت داخل ساندویچ من نصف دیگشم رو مال رفیقم! بعد هر کدوم یه گاز گنده زدیم. رفیقم بعد ۲-۳ ثانیه حالش خراب شد و تف کرد بیرون . نفسش در نمیومد منم حالم بهتر از اون نبود. یادمه انقدر گرمم بود و تو اون لحظه عرق میریختم که انگار زیر دوش بودم . یه لحظه احساس کردم رسما خون داره به مغز و چشمام فشار میاره ولی خدا وکیلی لذتم داشت!! حاضر نشدم بدم بیرون و بقیشم با زور نوشابه و دوغ و … برا ضایع کردن رفیقم فرستادم رفت تو. ولی چشمتون روز بد نبینه وضعیتی پیدا کردم که تو عمرم ندیده بودم!! تا ۲ ساعت نفسم بالا نمیومد بعدش معده درد شدیدی گرفتم و گرفتار دستشویی و …
    یک ماهی گذشت و من دوباره تصمیم گرفتم اون فلفل رو امتحان کنم!!چون اصلا از فکرم بیرون نمیرفت و مدام بهش فکر میکردم. رفتم بازارچه ها و عطار ها رو گشتم چند نوع فلفل گرفتم ولی هیچ کدوم اونی که میخواستم نبود. اخرش رفتم پیش همون فست فودیه و ازش خواستم برام گیر بیاره که گفت فامیلش براش از تایوان یا تایلند یا یه همچین جایی که دقیق یادم نیست فرستاده. منم گفتم بگو دوباره بیاره من پولش رو میدم. خلاصه برای بار دوم که امتحان کردم مثل اون بار اول که یادم میومد نبود کم تر عرق کردم و کم تر سوختم تا اینکه بعد یه مدت که یه روز در میان یا دو سه روز درمیان استفاده میکردم برام تقریبا عادی شده بود . البته درد معده و درد موقع دفع مدفوع هنوز سرجاش بود ولی دهنم نمیسوخت! بعد از مدتی که فلفل رو کامل مصرف کردم رو به فلفل های خودمون اوردم که زمانی خوردنشون برام خوش آیند بود و نیازم رو ارضا میکرد ولی ای دل غافل که دیگه حتی ۱ ذره هم این فلفل ها رو من تاثیر نداشتند!! الان هنوز هم که هنوز ه مزه ی تند رو نمیتونم به خوبی احساس کنم و از کاری که کردم پشیمونم. لطفا در خوردن فلفل زیاده روی نکنید.

    ممنون از مقاله جالبتون. یکی از تفریحات سالم در محل کار برای ما ، مسابقات فلفل خوری با همکاران عزیز ( آقایان رستگاری ، قلیزاده ، وکیلی ، رحیمی و استاد یوسفی ) هست. گاهی اونقدر زیاده روی میکنیم که سکسکه و اشک و … بهمون امان نمیده
    اگر سسهای فلفل رو دوست دارید ، پیشنهاد میکنم سس فلفل Tabasco رو حتما امتحان کنید . بخصوص شیشه سبز رنگش رو. شاید برای فلفل خور های حرفه ای زیاد تند نباشه اما طعمش بی نظیره

    یک نظریه بدون مبنای علمی و بدون آزمایشه. بیشتر جنبه طنز تا مقاله علمی


    تمام آنچه از نقرس باید بدانید

    الو دکتر/ چرا نقرس به وجود می آیداین بیماری بر اثر تجمع بیش از حد اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود، در واقع اسید اوریک ترکیب هایی از بلورهای نمک سدیم در مفاصل تولید می‌کند. بدن خود به خود اسید اوریک تولید می‌کند، اما این عنصر در برخی مواد غذایی مضر نیز وجود دارد، از جمله خوراکی هایی مانند: گوشت گوزن، دل و جگر، کله و پاچه حیوانات، گوشت به همراه سس، صدف خوراکی و برخی از انواع الکل ها. نقش ژنتیک در بروز نقرسبرخی افراد بسیار سخت اسید اوریک دفع می‌کنند یا بیش از حد اسید اوریک تولید می‌کنند. سن، برخی بیماری ها (نارسایی کلیوی، سرطان خون) و برخی داروها نیز خطر ابتلا به نقرس را افزایش می‌دهند.چند درمان خانگی جالب برای درمان نقرس- لوبیا سبز در درمان نقرس و کاهش التهاب آن موثر است. روزی یک یا ۲ بار آب آن را بخورید.- روزی یک بار مخلوطی از ۲ قاشق مرباخوری سرکه سیب و عسل بخورید.- خمیر تهیه شده از پودر خردل، آرد گندم و آب را روی قسمت های متورم شده بمالید.- در یک ظرف آب ولرم ۲ لیوان سولفات منیزیم اضافه کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید تا آب حرارت خود را از دست بدهد.- پارچه آغشته به روغن کرچک ولرم را روی مفصل دردناک قرار دهید، با پلاستیک بپوشانید و گرم نگه دارید.- برای تسکین موقت و فوری، یخ روی ناحیه دردناک قرار دهید.- یک لیوان سرکه، یک لیوان آب و یک قاشق مرباخوری فلفل را مخلوط کرده و روی مفاصل دردناک بمالید و بگذارید ۲ تا ۳ ساعت بماند.- از آن جایی که موز سرشار از فسفر است، مصرف روزی ۳ یا ۴ عدد موز باعث می شود نسبت به اسیداوریک واکنش نشان دهد.- افرادی که دچار نقرس انگشت پا شده اند باید ظرفی را پر از آب کرده و یک سوم لیوان پودر زنجبیل به آن اضافه کنند. پاهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهند و سپس خوب بشویند.- ورزش های کششی منظم مربوط به مفاصل و عضلات در درمان نقرس موثر است.- سیب، گیلاس و توت فرنگی نیز برای درمان نقرس مفید است.- مصرف غذاهای غنی از ویتامین c مانند مرکبات، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سبزی های سبز و برگ دار را افزایش دهید.توصیه های مهم برای افراد مبتلا به نقرس- آب زیادی بنوشند( روزی 2 تا 3 لیتر). حتماً 1 لیوان آب، قبل از خواب بنوشند، زیرا این کار به کم شدن اسید اوریک کمک می کند.- وزن خود را ایده آل و ثابت نگه دارند.- اگر اضافه وزن دارند، وزن خود را کم کنند، اما برای کاهش سریع وزن نباید گرسنه بمانند یا کم خواری کنند،، زیرا کاهش سریع وزن، باعث افزایش اسید اوریک و به دنبال آن بدتر شدن نقرس می گردد. حداکثر کاهش وزن مجاز 500 گرم در هفته است.- از خوردن غذاهای پورین دار اجتناب کنند.- از ریختن روغن زیاد در غذا جدا خودداری کنند.- فراموش نکنید که مشروبات الکلی، گوشت قرمز و غذاهای دریایی می تواند احتمال ابتلا به نقرس را بالا ببرند. نوشیدن مقدار زیادی آب و سایر مایعات بدون قند و طبیعی دیگر نیز می تواند به کاهش احتمال ابتلا به نقرس کمک کند.- به یاد داشته باشید 90% پورین در بدن تولید می‌شود و نیازی نیست شما بخورید! غذاهای حاوی پورین بالا عبارتند از:جگرسیرابیماهی‌های روغنیآبجومخمر و عصاره مخمر (مثل مارمیت)چه کسانی بیشتر از بقیه احتمال ابتلا به نقرس دارند؟۱. رژیم غذایی: اگر غذاهای گوشتی، غذاهای دریایی و همچنین غذاهای پر از قند را به طور منظم بخورید، خطر ابتلا به این بیماری در شما بیش‌تر خواهد بود. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو و شراب نیز موجب افزایش خطر ابتلا به نقرس می‌شود.۲. چاقی: هر چه سنگین‌تر باشید، اسید اوریک بیش‌تری تولید می‌شود. بنابراین، احتمال بروز نقرس در شما زیاد است.۳. وضعیت سلامتی شما: اگر به بعضی از انواع بیماری‌ها، از جمله فشار خون بالا، دیابت و غیره مبتلا هستید، در برابر بیماری نقرس آسیب‌پذیرتر هستید.۴. سابقه‌ی خانوادگی: اگر هرکدام از اعضای خانواده‌تان مبتلا به نقرس باشند، خطر ابتلا به نقرس در شما نیز بیش‌تر خواهد بود.۵. جنسیت: احتمال ابتلا به نقرس در مردان بیش‌تر از زنان است، زیرا اسید اوریک آنها اغلب بالاتر از زنان است.همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:آخرین خبر در سروشhttp://sapp.ir/akharinkhabarآخرین خبر در ایتاhttps://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5آخرین خبر در بلهhttps://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZTآخرین خبر در گپhttps://gap.im/akharinkhabar


    (٢١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (٢٠:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد


    (١٩:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٨:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٧:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٦:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٥:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٤:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٢:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (١٠:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (٠٨:٠٠) ٩٩/٠١/٢٨


    (٢٢:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢١:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢٠:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢٠:١٩) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٩:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٩:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٨:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٨:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٧:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٧:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٦:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد


    (١٦:١٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٥:٤٥) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٥:١٦) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٤:٥٨) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٤:٢٧) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٣:٥٧) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٣:٣٣) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٣:٠٠) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٢:٣٢) ٩٩/٠١/٢٧


    (١١:٥٨) ٩٩/٠١/٢٧

  • تصاویر دختر تنها در خیابان

  • (١١:٣٢) ٩٩/٠١/٢٧


    (١١:٠٠) ٩٩/٠١/٢٧


    (١٠:٣٦) ٩٩/٠١/٢٧


    (٠٩:٥٩) ٩٩/٠١/٢٧


    (٠٩:٣٣) ٩٩/٠١/٢٧


    (٠٩:٠٠) ٩٩/٠١/٢٧


    (٠٨:٣٤) ٩٩/٠١/٢٧


    (٠٨:٠٤) ٩٩/٠١/٢٧


    (٢٢:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٢:١٥) ٩٩/٠١/٢٦

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد


    (٢١:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢١:١٦) ٩٩/٠١/٢٦


    (٢٠:٤٥) ٩٩/٠١/٢٦

    ثبت نام رژیم پزشک

    نام کاربری خود را وارد نمایید

    ENTER YOUR PASSWORD

    نقرس نوعی از آرتریت یک بیماری التهابی مفاصل است. که توسط یک محصول زائد به نام اسید اوریک در خون ایجاد می شود. هنگامی که اسید اوریک بیش از حد وجود دارد کریستال ها می توانند در مفاصل تشکیل شوند باعث درد شدید، حساسیت به نور، قرمزی و التهاب می شود.

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    این تنها روی 8.3 میلیون نفر در ایالات متحده تاثیر می گذارد نقرس اغلب بر مردان تاثیر می گذارد. با این حال، همچنین می تواند زنان یائسه را تحت تاثیر قرار دهد. حمله نقرس می تواند به طور ناگهانی به خصوص در شب رخ دهد. حملات می تواند از یک روز تا 10 روز طول بکشد. افراد مبتلا به نقرس تجربه حمله ناگهانی و شدید درد، تورم و التهاب مفاصل را دارند. خوشبختانه، نقرس می تواند با داروها، رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی تغییر کند. این مقاله بهترین رژیم غذایی برای نقرس را بررسی می کند و مواد غذایی را برای جلوگیری از آن، از طریق تحقیق حمایت می کند.نقرس چیست؟چگونه غذا بر نقرس تاثیر می گذارد؟از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟چه غذایی در نقرس باید بخورید؟غذاهایی که می توانید در حد اعتدال بخورید.یک منو رژیم غذایی مناسب نقرس برای برای یک هفتهسایر تغییرات در شیوه زندگی که شما برای نقرس می توانید انجام دهید

    نقرس نوعی از آرتریت است که شامل درد ناگهانی، تورم و التهاب مفاصل است.تقریبا نیمی از موارد نقرس بر انگشتان بزرگ تاثیر می گذارد در حالی که موارد دیگر روی انگشتان، مچ دست، زانو و پاشنه تاثیر می گذارد.علائم نقرس یا “حملات” زمانی اتفاق می افتد که اسید اوریک بیش از حد در خون وجود دارد. اسید اوریک یک ماده زائد ساخته شده توسط بدن است که هنگام هضم غذاهای خاص ایجاد می شود.هنگامی که سطح اسید اوریک بالا است کریستال های آن می توانند در مفاصل شما تجمع پیدا کنند. این روند موجب تورم، التهاب و درد شدید می شود.حملات نقرس معمولاً در شب و حداقل در 3 – 10 روز اتفاق می افتد.اکثر افراد مبتلا به این بیماری این علائم را تجربه می کنند زیرا بدن آنها نمیتواند اسید اوریک اضافی را به میزان لازم برطرف کند. این اجازه می دهد تا اسید اوریک تجمع، بلوری و در مفاصل ته نشین شود.افراد دیگر با نقرس، اسید اوریک بیش از حد به علت ژنتیک یا رژیم غذایی خود می سازند.

    اگر نقرس دارید غذاهای خاص ممکن است باعث افزایش سطح اسید اوریک شما شوند.غذاهایی شروع کننده نقرس معمولاً پورین بالایی دارند پورین مواد طبیعی موجود در غذاها هستند. هنگامی که شما پورین ها را هضم می کنید بدن شما اسید اوریک را به عنوان یک ماده زاید تولید می کند.این برای افراد سالم نگرانی نیست زیرا آنها بطور موثر اسید اوریک را از بدن حذف می کنند.با این حال، افراد مبتلا به نقرس قادر به حذف موثر اسید اوریک نیستند. بنابراین، یک رژیم غذایی حاوی پورین ممکن است اسید اوریک را تجمع دهد و موجب حمله نقرس شود.خوشبختانه تحقیقات نشان می دهد که محدود کردن غذاهای دارای پورین و مصرف داروهای مناسب می تواند از حملات نقرس جلوگیری کند.غذاهایی که به طور معمول باعث حملات نقرس می شوند عبارت از گوشت اندام، گوشت قرمز، غذاهای دریایی، الکل و آبجو می باشند. آنها حاوی مقادیر متوسط تا زیاد purines است.با این حال، یک استثناء در این قانون وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که سبزیجات با پورین بالا سبب حملات نقرس نمی شوند.و جالب توجه است که نوشیدنی های دارای فروکتوز و قند می توانند خطر نقرس و حملات نقرس را افزایش دهند حتی اگر آنها غنی از پورین نباشند.در عوض، ممکن است سطح اسید اوریک را با سرعت بخشیدن به چندین فرآیند سلولی افزایش دهند. به عنوان مثال، یک مطالعه شامل بیش از 125،000 شرکت کننده در این زمینه نشان داد افرادی که بیشترین فروکتوز را مصرف می کردند 62٪ ابتلا به نقرس بیشتر داشتند.از سوی دیگر، تحقیقات نشان می دهد که محصولات لبنی کم چربی، محصولات سویا و مکمل های ویتامین C ممکن است از حملات نقرس توسط کاهش سطح اسید اوریک خون جلوگیری کنند.جالب توجه است که محصولات لبنی پر چرب و با چربی بالا بر میزان اسید اوریک تاثیر نمی گذارد

    اگر شما در معرض حملات ناگهانی نقرس هستید از مواد فراوری شده اجتناب کنید.اینها غذاهای حاوی بیش از 200 میلی گرم پورین به ازای هر اونس (100 گرم) است.شما همچنین باید مواد غذایی با فروکتوز بالا و همچنین مواد غذایی با متوسط پورین بالا که شامل 150 تا 200 میلی گرم پورین به ازای هر اونس 3.5 است اجتناب کنید. این ممکن است حمله نقرس را ایجاد کند.در اینجا چندین غذای با بیشترین پورین، غذاهای دارای پورین متوسط  و غذاهای فروکتوز بالا برای جلوگیری وجود دارد:تمام گوشت اندام: این شامل کبد، کلیه ها، مغط و شیرینی های شیرین می شود.گوشت شکار: نمونه هایی از جمله قرقاول، گوشت گوساله و گوشت گوزن و آهو.ماهی: شاه ماهی، ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ساردین، ماهی کولی و ماهی روغنی کوچک و غیرهسایر غذاهای دریایی: حلزون اسکالوپ، خرچنگ، میگو و گوزن ماده نوشیدنی های شیرین: به خصوص آب میوه ها و نوشابه های شیرینقند اضافه شده: عسل، شربت آگوا و شربت ذرت با فروکتوز بالارطوبت: مخمر تغذیه ای، مخمر آبجو و سایر مکمل های مخمرعلاوه بر این، باید از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، کیک و کوکی ها اجتناب شود. اگر چه آنها پورین یا فروکتوز زیادی ندارند ولی سبب کاهش مواد مغذی می شوند که سطوح اسید اوریک خود را افزایش می دهند.

    اگر چه بسیاری از غذاها در رژیم غذایی نقرس حذف می شوند هنوز هم مقدار زیادی از مواد غذایی کم پورین هستند که شما می توانید از آنها لذت ببرید.غذاهای کم پورین آنهایی هستند که کمتر از 100 میلی گرم پورین به ازای هر 3.5 اونس (100 گرم) دارند.در اینجا برخی از غذاهای کم پورین که به طور کلی برای افراد مبتلا به نقرس ایمن هستند:میوه ها: همه میوه ها معمولاً برای نقرس خوب هستند. گیاهان حتی ممکن است به کاهش حملات سطحی اسید اوریک و کاهش التهاب کمک کنند.سبزیجات: همه سبزیجات خوب هستند از جمله سیب زمینی، نخود فرنگی، قارچ، بادمجان و سبزیجات برگ سبز تیره.حبوبات: همه حبوبات خوب هستند از جمله عدس، لوبیا، سویا و توفو.آجیل: همه آجیل ها و دانه.دانه های کامل: این شامل جو، برنج قهوه ای و جو است.محصولات لبنی: تمام لبنیات بی خطر است اما به نظر می رسد لبنیات با چربی کم بسیار مفید باشد. تخم مرغ .نوشیدنی ها: قهوه، چای و چای سبز.گیاهان و ادویه جات: تمام گیاهان و ادویه جات.روغنهای گیاهی: از جمله روغنهای صنوبر، نارگیل، زیتون و کتان.

    به غیر از گوشت اندام، گوشت شکار و برخی ماهی ها، بیشتر گوشت ها می توانند در حد اعتدال مصرف شوند. شما باید مصرف گوشت مجاز را به 4 تا 6 اونس (115 – 170 گرم) چند بار در هفته را محدود کنید.آنها حاوی مقدار متوسط پورین هستند که به میزان 100 تا 200 میلی گرم در هر 100 گرم در نظر گرفته می شود. بنابراین، خوردن بیش از حد آنها ممکن است موجب حمله نقرس شود.گوشت: این شامل مرغ، گوشت گاو و گوشت بره است.ماهی های دیگر: ماهی قزل آلای تازه و یا کنسرو شده معمولاً حاوی سطوح پایین تر پورین ها نسبت به سایر ماهی ها است.

    خوردن یک رژیم غذایی مناسب با نقرس کمک می کند تا درد و تورم را از بین برود در حالی که از حملات آینده نقرس نیز جلوگیری می کنید.در اینجا یک نمونه از رژیم غذایی مناسب برای یک هفته است.

    صبحانه: فریتاتای کدو سبز و قارچ.ناهار: توفو سرخ شده و برنج قهوه ای.شام: همبرگر مرغ خانگی با سالاد تازه.

    صبحانه: املت دو عدد تخم مرغ با اسفناج و قارچ.ناهار: نخود فرنگی و سبزیجات تازه بسته بندی شده با کامل گندم.شام: املت تخم مرغ با اسفناج و فلفل قرمز با ذرت مکزیکی گندم کامل

    صبحانه: جو دوسر با ماست یونانی و 1/4 فنجان (حدود 31 گرم) انواع توت ها.ناهار: سالاد کویینا  Quinoaبا تخم مرغ پخته شده و سبزیجات تازه.شام: ماکارونی گندم کامل با مرغ سرخ شده، اسفناج، فلفل دلمه ای و پنیر فتا کم چرب.

    صبحانه: اسموتی با 1/2 فنجان (74 گرم) بلوبری، 1/2 فنجان (15 گرم) اسفناج، 1/4 فنجان (59 میلی لیتر) ماست یونانی و 1/4 فنجان (59 میلی لیتر) شیر کم چرب.ناهار: ساندویچ دانه ای با تخم مرغ و سالاد.شام: مرغ سرخ شده و سبزیجات با برنج قهوه ای.

    صبحانه: جو دو سر- 1/3 فنجان (27 گرم) جودوسر نیم کوبیده، 1/4 فنجان (59 میلی لیتر) ماست یونان، 1/3 فنجان (79 میلی لیتر) شیر کم چرب، 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) تخم چیا، 1 / 4 فنجان (حدود 31 گرم) انواع توت ها و 1/4 قاشق چایخوری (1.2 میلی لیتر) عصاره وانیلی را مخلوط اجازه دهید یک شب بماند.ناهار: نخود ها و سبزیجات تازه در یک بسته بندی گندم کامل.شام: ماهی قزل آلا با مارچوبه و گوجه فرنگی چری.

    صبحانه: پودینگ دانه چیا – 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) تخم چیا، 1 فنجان (240 میلی لیتر) ماست یونانی و 1/2 قاشق چایخوری (2.5 میلی لیتر) عصاره وانیل با میوه های برش داده شده به انتخاب شما مخلوط کرده و بگذارید در یک کاسه یک شب بماند.ناهار: ماهی قزل آلا با سالاد.شام: سالاد کویینا، اسفناج، بادمجان و فتا.

    صبحانه: تست فرانسوی با توت فرنگی.ناهار: ساندویچ دانه کامل با تخم مرغ آب پز و سالاد.شام: تروفو سرخ شده و سبزیجات همراه با برنج قهوه ای.

    گذشته از رژیم غذایی، تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می تواند به کاهش خطر ابتلا به نقرس و نقرس کمک کند.از دست دادن وزناگر نقرس دارید، حمل بیش از حد وزن می تواند خطر حملات نقرس را افزایش دهد.به همین دلیل است که وزن بیش از حد می تواند شما را به انسولین مقاوم تر کند و منجر به مقاومت به انسولین شود. در این موارد، بدن نمیتواند از انسولین به درستی برای حذف شکر از خون استفاده کند. مقاومت به انسولین همچنین سطح بالای اسید اوریک را افزایش می دهد.تحقیقات نشان می دهد که کاهش وزن می تواند به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش میزان اسید اوریک کمک کند.از رژیم اجتناب کنید – تحقیقات نشان می دهد که کاهش سریع وزن می تواند خطر حملات نقرس را افزایش دهد.بیشتر تمرین کندورزش منظم یک راه دیگر برای جلوگیری از حملات نقرس است.زیرا نه تنها می تواند به شما کمک کند وزن سالم خود را حفظ کنید بلکه می تواند سطح اسید اوریک را نیز پایین نگه دارد.یک مطالعه در 228 مرد نشان داد که افرادی که بیش از 5 مایل (8 کیلومتر) روزانه داشتند خطر ابتلا به نقرس 50٪ کمتر بود. این نیز تا حدی ناشی از حمل وزن کمتر بود.هیدراته بمانیدهیدراته ماندن می تواند به کاهش خطر حملات نقرس کمک کند.به همین دلیل مصرف آب کافی به بدن کمک می کند تا اسید اوریک را از خون خارج کرده و آن را در ادرار بشوید.اگر تمرین زیادی دارید مهم است که هیدراته باقی بمانید زیرا ممکن است آب زیادی از طریق عرق از دست بدهید.از مصرف الکل اجتناب کنیدالکل عامل مهمی برای حملات نقرس است.به همین دلیل است که بدن ممکن است الکل را بیش از برداشتن اسید اوریک در اولویت قرار دهد و اسید اوریک تجمع یابد و بلورها را تشکیل دهد.یک مطالعه از جمله 724 نفر نشان داد که نوشیدن شراب، آبجو یا مشروبات الکلی خطر ابتلا به نقرس را افزایش می دهد. یک تا دو نوشیدنی در روز خطر نقرس را 36٪ و دو تا چهار نوشیدنی در روز این خطر را 51٪ افزایش می دهد.یک مکمل ویتامین C را امتحان کنیدتحقیقات نشان می دهد که مکمل های ویتامین C ممکن است به جلوگیری از حملات نقرس با کاهش سطح اسید اوریک کمک کند.به نظر می رسد که ویتامین C با کمک کلیه ها اسید اوریک بیشتری را از طریق ادرار حذف کند.با این حال، یک مطالعه نشان داد که مکمل های ویتامین C بر روی نقرس اثر نمی گذارد.تحقیقات در مورد مکمل های ویتامین C برای نقرس جدید است بنابراین قبل از نتیجه گیری قوی می بایست مطالعات بیشتری انجام شود.

    امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
    برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
    .

    متاسفم از مطالب غیر کارشناسی شما
    همه میدانند حبوبات برای نقرس وحشتناک مضر هست

    مطالب موجود در سایت دارای رفرنس و تا حد امکان کارشناسی می شود
    غذاهای غنی از Purine شامل گوشت، غذاهای دریایی و الکل هستند و مدیریت استاندارد نقرس شامل محدود کردن این غذاها به ویژه در هنگام شعله ور شدن است. بعضی از غذاهای گیاهی حاوی مقادیر کمتری از…

    مطالب موجود در سایت دارای رفرنس و تا حد امکان کارشناسی می شود
    غذاهای غنی از Purine شامل گوشت، غذاهای دریایی و الکل هستند و مدیریت استاندارد نقرس شامل محدود کردن این غذاها به ویژه در هنگام شعله ور شدن است. بعضی از غذاهای گیاهی حاوی مقادیر کمتری از پورین هستند مانند حبوبات، غلات کامل، مارچوبه، گل کلم، اسفناج، قارچ و نخود سبز. توجه داشته باشید که خوردن یک رژیم کاملاً بدون پورین غیرممکن است.
    در حالی که غذاهایی وجود دارند که می توانند سطح اسید اوریک را افزایش دهند شما همچنین می توانید به روشی بخورید که اثر متضاد داشته باشد و به کاهش پورین ها و سطح اسید اوریک کمک می کند. در حال حاضر رژیم DASH (رویکردهای رژیمی برای متوقف کردن فشار خون بالا) مورد توجه محققان نقرس است.
    دکتر براون می گوید: “این رژیم در ابتدا برای کاهش فشار خون ایجاد شده بود اما به نظر می رسد خطر نقرس را نیز کاهش می دهد.” براساس یک مطالعه 2016 در مجله آرتروز و روماتولوژی، افراد مبتلا به نقرس که رژیم غذایی DASH را به مدت 30 روز دنبال کرده اند سطح اسید اوریک خود را به طور متوسط 0.35 میلی گرم در روز کاهش دادند. کسانی که بالاترین میزان اسید اوریک را داشتند بیشترین کاهش را نشان دادند.
    رژیم غذایی DASH بر روی میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب به همراه برخی از ماهی ها، طیور، حبوبات و آجیل تمرکز دارد. همچنین گوشت قرمز و فراوری شده و نوشیدنی های قندی در آن کم است که از جمله غذاهای با پورین بالا هستند که به افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود مصرف انها را به حداقل برسانند. رژیم DASH مشابه رژیم مدیترانه ای است.
    تحقیقات همچنین نشان می دهد که خوردن لبنیات کم چرب مانند ماست، پنیر و شیر ممکن است باعث کاهش اسید اوریک در خون و کاهش التهاب ناشی از کریستالهای اسید اوریک شود.
    غذاهای کم پورین که ممکن است به کاهش اسید اوریک در بدن کمک کند شامل میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و لبنیات کم چرب است.

    سلام اين برنامه هفتگي غذاخيلي پيچيده. ميشه واضح ترواسونترش كنيد
    ياجايگزيني كه بشه راحت ترتوخونه درست كرد

    سلام
    من سه روز متوجه درد پاشدم دکترم رفتم ولی متوجه نشدن حالا پیش چه دکتری برم
    باتشکر

    با سلام برای این درد ابتدا نزد پزشک عمومی بروید اگر نیاز باشد خودش به متخصص ارجاع می دهد

    سلام این اطلاعاتی که درمورد رژیم دادین خوبه
    اما هم هزینش زیاده هم مواد پیدا نمیشه و از همه مهمتر قارچ و گوشت اسید اوریک رو بالا
    میبره بدتر میکنه نقرس رو

    عالی بود ! اجرکم الله

    تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد

    تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد
    آیا فلفل برای نقرس ضرر دارد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *