آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

دوره مقدماتی php
آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد
آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

گیاه رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare یکی از متداولترین گیاهانی است که در پزشکی و آشپزی کاربرد دارد. ریشه استفاده از این ادویه شیرین به  مصر باستان می رسد. در واقع بیش از 2000 سال است که رازیانه درمانی برای مشکلات گوارشی و قاعدگی به شمار می آید. همچنین خوردن عرق رازیانه در دوران شیردهی بسیار کمک کننده است و مادران شیرده برای افزایش شیر مادر از آن استفاده می کنند. رازیانه مانند هر گیاه و دارویی دیگر علاوه بر فواید متعدد عوارض جانبی دارد. در این مقاله درباره خواص عرق رازیانه در دوران شیردهی، طریقه مصرف عرق رازیانه در شیردهی، ایمنی مصرف رازیانه در دوران بارداری و نیز مکانیسم عمل عرق رازیانه در دوران شیردهی در افزایش شیر مادر گفتگو می کنیم.

رازیانه یک گیاه شیرآور است و موجب افزایش شیرمادر می شود. گیاه رازیانه دارای خواص استروژنی بوده و می توان از آن به عنوان درمان گیاهی برای کمک به مادران شیرده استفاده کرد.

نحوه استفاده از رازیانه در دوران شیردهی برای افزایش ذخیره شیر

می توان رازیانه را به عنوان دمنوش، سبزی و یا ادویه روی غذا استفاده کرد، به روشهای مصرف رازیانه توجه کنید:

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

دوره مقدماتی php

همچنین می توان رازیانه را در ترکیب با سایر گیاهان شیرآور، مانند شنبلیله، یونجه، گزنه،گشنیز و خارمریم استفاده کرد. برخی از مکمل ها و داروهایی که برای افزایش شیر مصرف می شوند، حاوی رازیانه هستند.  

درمورد مقدار مصرف عرق رازیانه در دوران شیردهی می توانیم بگوییم که نیازی نیست زیاده روی کنید، اگر روزانه نصف فنجان عرق رازیانه در دوران شیردهی مصرف کنید تاثیر کافی را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که یکی از نکات مهم برای افزایش شیر مادر مصرف کافی مایعات و دریافت روزانه 8 تا 10 لیوان آب است.

آیا مصرف رازیانه در شیردهی مضر است؟

از آنجا که رازیانه تاثیری بر خواص شیر مادر ندارد به طور کلی مصرف آن در شیردهی بی خطر تلقی می شود. مطمئن ترین راه استفاده از رازیانه همراه غذا است. به طور معمول می توان به عنوان دمنوش نیز از آن استفاده کرد. البته همیشه باید اعتدال در مصرف را رعایت کرد، رازیانه نیز در صورت استفاده بیش از حد با عوارض جانبی دیگری همراه خواهد بود.

اگرچه مصرف رازیانه در دوران شیردهی بی خطر است اما در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد زیرا خاصیت قاعده آوری داشته و ممکن است سبب سقط جنین گردد. معمولا مقدار کمی رازیانه در غذاهایی مانند کالباس یا نان ایتالیایی استفاده می شود، بهتر است در دوران بارداری به همین مقدار بسنده کنید. از مصرف دمنوش یا مکمل های حاوی رازیانه در دوران بارداری اکیداً پرهیز نمائید.

رازیانه علاوه بر افزایش و تحریک شیر مادر، فواید دیگری دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

داروهای گیاهی هزاران سال است که به عنوان درمان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، امروزه بسیاری از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی تهیه می شوند. گیاهان دارویی می توانند بسیار قوی، خطرناک و حتی سمی باشند. بیشتر گیاهان دارویی عوارض جانبی دارند. به همین دلیل، همیشه قبل از بکارگیری روشهای درمانی گیاهی و استفاده از روغنهای اسانس گیاهی با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت کنید و حتماً محصولات گیاهی را از یک منبع معتبر خریداری نمائید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف رازیانه شامل موارد زیر است:

آیا رازیانه واقعاً در افزایش شیر مادر مؤثر است؟

مادران قرن هاست که برای افزایش شیر مادر از رازیانه استفاده می کنند. برای اثبات اثرگذاری رازیانه هیچ مدرک معتبری وجود ندارد اما شواهدی نیز در دست نیست که خلاف این را ثابت کند. برخی مادران گزارش می کنند که بعد از استفاده از رازیانه شیرشان زیاد شده است. با این حال، این روش برای همگان موثر واقع نمی شود. از آنجا که می توان به راحتی رازیانه را در برنامه غذایی گنجاند، بد نیست امتحان کنید.

کلام آخر

اگر می خواهید رازیانه را در برنامه غذایی خود بگنجانید بهتر است آن را به غذای خود اضافه کنید. آماده سازی و نوشیدن دمنوش شیرافزا یکی دیگر از راه های مصرف این گیاه دارویی است. فقط رازیانه را از فروشگاه معتبر تهیه نمائید. همیشه به خاطر داشته باشید، رازیانه اگر به مقدار زیاد مصرف شود، آب بدن را خشک می کند و شیر مادر را کاهش می دهد. بنابراین از زیاده روی در مصرف رازیانه خودداری نمائید. اگر در خصوص استفاده از عرق رازیانه در دوران شیردهی سوالی دارید بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

منبع: verywellfamily

 

بیشتر بدانید:

1- شیردهی با شیر مادر

2- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

3- با فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر آشنا شوید!

4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

 

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

شیردهی

مشکلات و راه حل ها

مشکلات و راه حل ها

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

مبانی تغذیه با شیر

مشکلات و راه حل ها

مبانی تغذیه با شیر

مبانی تغذیه با شیر

این بخش در حال طراحی می باشد

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

سلام، ممنون از توجه و لطف شما


(چاپ)


منبع :

می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید و مشکلی هم ندارد. اما بازه زمانی خاصی دارد و این طور نیست که تا پایان دو سالگی فرزندتان به طور مداوم از این عرق استفاده کنید. می توانید به مدت 14، 21 و یا 40 روز عرق رازیانه به اندازه یک فنجان به طور روزانه استفاده کنید .

رازیانه طبع گرم و خشکی دارد، که در طب سنتی ایران، از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود. قسمت های مورد استفاده گیاه رازیانه عبارتند از بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می شود.

مادر باید به نوزاد خود اجازه دهد که هر موقع از شبانه روز، شیر او را بمکد. عمل مکیدن سبب تولید شیر بیشتر در مادر می‌شود. هر چه دفعات مکیدن شیر توسط نوزاد بیشتر باشد، تولید شیر نیز در مادر بیشتر خواهد بود.

مادر نباید خودش سینه را از دهان نوزاد بگیرد و به او شیر ندهد، بلکه باید به نوزاد فرصت دهد تا خودش شیر خوردن را رها کند. گرفتن سینه از دهان نوازد، روی محرک‌های طبیعی تولید شیر تأثیر منفی می‌گذارد.

در ابتدای هر بار شیردهی، شیر مادر آبکی‌تر است و به تدریج به مقدار چربی آن افزوده می‌شود، طوری که در پایان هر مرحله شیردهی، مقدار چربی که برای رشد نوزاد ضروری است، بیشتر می‌شود.بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می‌کند و کاملاً سیر می‌شود و در نتیجه فاصله بین دو مرحله شیردهی نیز بیشتر خواهد شد و افزایش وزن نوزاد طبق منحنی رشد، طبیعی خواهد بود.

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

به مادران شیرده توصیه می‌شود مقدار مایعات دریافتی خود را افزایش دهند. افزایش مصرف آب‌میوه های تازه و مصرف میوه و سبزی‌های تازه به افرایش تولید شیر کمک زیادی می‌کند.

قرار گرفتن کمتر مادر در محیط پر استرس یکی از ضروریات دوران شیردهی می‌باشد. متخصصان به مادران شیرده توصیه می‌کنند موقع استرس و یا عصبانیت، به نوزاد خود شیر ندهند، زیرا مواد سمی موجود در خون بالا رفته و وارد شیر مادر می‌شوند و نوزاد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رازیانه

استراحت کردن به مقدار کافی به مادران شیرده توصیه می‌شود. بدن مادر پس از هر بار شیردهی، مقدار زیادی انرژی از دست می‌دهد. این انرژی از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی قابل برگشت به بدن خواهد بود.

مادران شیرده حداقل 500 کالری بیشتر از حالت عادی در روز نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار کالری دریافت شود، میزان شیر مادر  نیز کمتر خواهد بود. متأسفانه برخی مادران پس از زایمان، رژیم‌های سخت لاغری می‌گیرند و در نتیجه شیرشان کم می‌شود.

تانما به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: « کولیک » یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری ‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

خواص رازیانه

برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو درد نیز می توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. همچنین کمک به دستگاه گوارش در هضم غذا و به عنوان بادشکن از دیگر فواید آن است. برای سوء هاضمه، سردی معده و یا دردهای فشردگی معده بسیار موثر است.

یکی از مهمترین خواص این گیاه درمانی دانست رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجه ی درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می رود.

گیاه رازیانه برای درمان امراض کلیه موثر است و برای قولنج و سیاه سرفه نیز مفید است. همچنین برای درمان سرفه و تنگی نفس از جوشانده رازیانه با پرسیاوشان و انجیر می توان استفاده کرد. همچنین برای رفع سردردهای میگرن می توان از دم کرده رازیانه استفاده کرد. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

مادران شیرده از دم کرده رازیانه گاهی اوقات استفاده می کنند چرا که هم باعث ازدیاد شیر آ ن ها می گردد و هم ضد نفخ است و از دل درد کودک جلوگیری می کند مخصوصاً وقتی که غذای سنگین می خورند حتماً بعد غذا چند دانه رازیانه را در دهان خود نگه دارند و آهسته آب آنرا که در دهان جمع می شود فرو دهند.

فواید رازیانه در شیردهی

تغذیه صحیح و سالم در دوران شیردهی اهمیت بسیار زیادی دارد.

امام موسى كاظم علیه ‏السلام می فرماید: اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى ‏كند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى ‏شود.

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، شیر مادر کامل‌ترین غذا برای کودک است و بی‌شک هر مادری آرزو دارد فرزند خود را با آن تغذیه کند، اما گاهی بعضی مادران از ناکافی بودن شیر خود شاکی هستند که این امر باعث سوء تغذیه نوزاد می‌شود. حال باید برای افزایش شیر مادر چه کرد؟

مادر در دوران شیردهی نیاز بیشتری به انرژی، کالری، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها دارد. بنابراین تغذیه صحیح و سالم در این دوران اهمیت زیادی دارد. به همین علت، مصرف غذاهای مقوی ازجمله گوشت، شیر، تخم مرغ ، میوه و سبزیجات تازه در این دوران توصیه می شود.

مغزها ازجمله پسته ، بادام و گردو که سرشار از املاح و مواد معدنی است نیز می تواند مفید باشد.

استراحت کافی و فعالیت متناسب نیز در تولید بیشتر شیر موثر است. زنان شیرده بهتر است مایعات بیشتری مصرف کنند؛ شیر تازه، آبمیوه طبیعی و آب بهترین نوشیدنی ها در این دوران است.

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

گیاهان زیادی وجود دارند که باعث افزایش ترشح شیر مادر می شوند، ازجمله تخم شاه تره، بالنگو، زنیان، ترخون، زیره، بابونه و گلپر.

یکی از بهترین افزاینده های شیر، رازیانه است. رازیانه را می توان به صورت دم کرده یا پودر استفاده کرد و همچنین می توان عرق رازیانه را به صورت رقیق شده با آب در دوران شیردهی میل کرد.نکته مهم درباره رازیانه این است که این گیاه باعث افزایش خونریزی می شود، پس نباید در روزهای اول پس از زایمان استفاده شود.

ثابت شده گیاه بومادران نیز در افزایش تولید و ترشح شیر مادر تاثیر دارد. زنان شیرده می توانند مخلوطی از بومادران و تخم شوید را به این منظور استفاده کنند. شوید یا تخم گشنیز هم غیر از افزاینده بودن شیر مادر خاصیت آرامبخشی دارد.

ریحان یا تخم ریحان نیز در افزایش شیر مادر موثر است و مصرف آن توسط مادر باعث کاهش نفخ و دردهای شکمی نوزاد نیز خواهد شد.

مصرف روزانه حدود دو گرم تخم ترب یا یک گرم سیاهدانه نیز می تواند در افزایش شیر مادر مفید باشد. شنبلیله نیز افزاینده شیر است، به این منظور می توان از آن به صورت ترکیب با زیره استفاده کرد. اسفناج، ماش، کنجد ، هویج، زردک و بادام زمینی از مواد غذایی گیاهی موثر در افزایش ترشح شیر هستند، همچنین خوردن جوانه گندم نیز در افزایش شیر مادر مفید است.

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020


رازیانه گیاه بسیار خوبی برای درمان کودکان مبتلا به قولنج و ضعف گوارش است. این گیاه هضم و جذب مواد غذایی را بهبود می دهد و بهترین و بی خطرترین دارو برای درمان درد و اسپاسم شکم، نفخ و مشکلات دستگاه گوارش است. گیاه رازیانه به صورت دانه، روغن، شربت و دمنوش استفاده می شود. در صورت مصرف مکمل های رازیانه و استفاده از این گیاه به صورت دارویی پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه و اثر بخشی

برای تهیه ی چای رازیانه یک یا دو قاشق چای خوری رازیانه را خرد کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید دانه ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب جوش بمانند. برای تهیه ی این دمنوش از دمنوش های کیسه ای آماده هم می توان استفاده کرد.

بریژیت مارس گیاه شناس و مشاور تغذیه در کتاب دمنوش های گیاهی شفابخش، دستور تهیه ی دمنوشی برای درمان کولیکِ نوزادان را پیشنهاد می دهد. این دمنوش از 2 قسمت گیاه علف گربه، 2 قسمت نعناع فلفلی، 1 قسمت رازیانه و 1 قسمت بابونه تهیه می شود. این دمنوش را باید مادران شیرده مصرف کنند چون کولیک را در نوزادان درمان می کند. در یک پژوهش که نتایج آن در نشریه ی Journal of the American Academy of Pediatrics  منتشر شد، 68 نوزاد 2 تا 8 هفته ای مبتلا به کولیک بررسی شدند. به این کودکان دمنوشی متشکل از بابونه، گل شاه پسند، شیرین بیان و رازیانه به میزان 150 میلی لیتر، 3 بار در روز داده شد. پس از 7 روز، کولیکِ57 درصد از این نوزادان بهبود یافت.

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

مقدار مصرف

بنیاد علمی فرآورده های گیاهان دارویی، مصرف روزانه ی 1 تا 2 قاشق چایخوری دانه های خرد شده ی رازیانه را برای نوزادان تازه متولد شده تا 1 ساله توصیه می کند. دمنوش تهیه شده از این مقدار رازیانه باید به 4 قسمت تقسیم شده و  3 تا 4 بار در روز برای درمان بیماری کولیک مصرف شود. مصرف این دمنوش در کودکان به جز موارد بسیار نادر که ممکن است واکنش های آلرژیک تولید کند، عوارض جانبی ایجاد نمی کند اما کودکان نباید دمنوش دانه های رازیانه، برگ یا قسمت های دیگر این گیاه و همچنین مکمل های رازیانه را مصرف کنند.

http://www.livestrong.com

 

 

سبد محصولات تولیدی نیوشاداریان گستره وسیعی از انواع چای های سبز و سیاه مخلوط با ادویه ها و گیاهان طبیعی، دمنوش های گیاهی و همچنین پودرهای قهوه است که با برند تجاری «نیوشا» تولید می شوند. این محصولات در سطح فروشگاه ها یافت نمی شوند و فقط به شکل مستقیم از طریق شبکه توزیع بازاریابی شبکه ای نیوشانیک و نمایندگان مستقل آموزش دیده به مصرف کنندگان معرفی و ارائه می شوند.

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته ­بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره­ برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره­ برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط ‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر يك از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین ­المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین­ المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت­های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین­المللی از شرکت TÜV NORD آلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین ­المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مديريت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه­ های استاندارد ISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش­های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف­کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف­ کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ­ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ­ای از نمایندگان فروش را در سال 1391 از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می­شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازي و رسميت بخشیدن به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی است.

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل­ دهنده آن محصول اعلام شده است.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف­ کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان­پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.

محصولات نیوشا فقط از طریق نمایندگان فروش و به طور انحصاری از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رسند. ضمن آنکه خرید از نماینده ی فروش ما به نفع شماست زیرا حجم سفارش های کم، شامل تخفیف و ارسال رایگان نیستند. پس از یافتن نماینده محصولات نیوشا  و تماس با وی، می توانید نسبت به سفارش گذاری اقدام نموده و در هر کجای ایران محصولات ما را دریافت نمایید.

شرکت دانش بنیان بازرگانی ملکی با هدف تولید و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی سالم دارویی درسال ۱۳۹۳ از سازمان صنایع و معادن و کشاورزی مجوز گرفت و تحت عنوان برند ” الیسو اسکای/Elisso Sky” و ” سلمنتا هرب/Clementa Herb”نام تجاری خود را ثبت نمود و با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد.

www.malekicommercialco.com

@2017 – All Right Reserved.by malekicommercialco

سلام .چطوووووری شیوا ؟ خوبی ؟

همیشه اول سوالت بگو شیوا هستی . من اسم ها رو خیلی نمیخونم !!

1.خب گلم وقتی بپوشونی دیگه از چی میترسی؟ بالاخره بچه  هم آدمه . 

2.رازیانه بهتره زیاد خورده نشه تو مادرانی که بچه پسر دارن . 

3.مهم نیست عزیزم. طبیعی یه . نه ، از تغذیه شما نیست . 

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

4.نه با با . وقتی شیر میدی اولش آبکی تره …ته ش مغذی تره . اما اینکه یه سینه آب باشه و یه سینه شیر ، نه . 

5.خب اره خنکی یه . اما خیلی چیزای دیگه هم خنکی هستن . میخای چیکار ؟ بدی بچه بخوره؟

6.نه عزیزم به خوابیده و نشسته نیست که . سینه باید درست و کیپ تو دهن بچه باشه . 

7.اره عزیزم آب جوش بده . 

خواهشت الیرم ! ساقول 


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

 

برخی از مادر‌ها نگران نامتناسب شدن اندام هایشان در دوران شیردهی هستند در حالی‌که این باوری کاملا غلط است.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، آتوسا کریمی متخصص زنان و زایمان با اشاره به اهمیت بالای تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد تازه متولد شده است؛ خواه این نوزاد در ۹ ماهگی کامل متولد شده و یا زودتر از موعد مقرر، در سی و یک یا سی و ۲ هفتگی پا به دنیا گذاشته باشد.

وی درباره ترکیبات موثر شیر مادر برای رشد نوزادان زودرس گفت: شیر مادر از نظر منبع پروتئین و ویتامین‌ بهترین و مناسب‌ترین غذا برای نوزادان خواهد بود؛ سیستم ایمنی بدن نوزادانی که در ۹ ماهگی به دنیا آمده اند ضعیف‌تر است؛ لذا در شیرمادر کودکان زودرس موادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را قوی‌تر کند وجود دارد تا بدن آن‌ها در برابر بیماری‌ها و ویروس‌های احتمالی ایمن شود.

کریمی در ادامه با اشاره به در دسترس بودن همیشگی شیر مادر برای کودک گفت: هم دمایی این شیر با دمای بند نوزاد یک ویژگی مهم است‌،‌ به استثناء اینکه نوزاد بیمار بوده و قدرت بلع ندارد یا ناهنجاری مانند شکاف کام یا شکاف لب را مبتلا باشد که پزشک کودک را از دریافت شیر مادر منع می‌کند، تاکید می‎شود شیردهی به کودک از بدو تولد شروع شود؛ نوزاد باید با سینه مادردر تماس باشند. عمل مکیدن شیر توسط نوزاد باعث می‌شود مقدار شیر دهی به مرو زمان متناسب با سن و قد نوزاد افزایش پیدا کند.

به کودک خود شیر دهید تا لاغر شوید

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

این متخصص زنان و زایمان درباره اثرات شیردهی در مادر توضیح داد: برخی از مادر‌ها نگران نامتناسب شدن اندام هایشان در دوران شیردهی هستند در حالی‌که این باوری کاملا غلط است؛ شیر دهی با کمک به کنترل وزن مادر می‌تواند در رسیدن مادر به تنباسب اندام کمک شایانی کند. با شروع شیردهی چربی‌های اضافه‌ی دوران بارداری که در بدن مادر ذخیره شده است جذب شده و وزن مادر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: شیر دهی باعث ایجاد انقباضات رحمی شده، اگر بعد از زایمان خونریزی یا لخته‌ای داخل رحم به وجود آمده است زود‌تر از بین رفته و رحم به حالت قبل از بارداری خود بازگردد.

کریمی توصیه کرد: نوزاد باید هرماه توسط پزشک کودک معاینه شده و مراحل رشد او به صورت نمودار مورد بررسی قرار گیرد. وزن گیری باید به درستی انجام شده باشد که نشان دهنده مناسب بودن میزان شیردهی مادر و تاثیر آن بر رشد کافی نوزاد می‌باشد.

انتظار می‌رود نوزاد در ماه‌های اول تولد ماهانه یک کیلو گرم وزن اضافه کند، به طوری که در ۱۲ ماهگی نوزاد باید وزنی معادل سه برابر وزن زمان تولد خود را داشته باشد؛ به طورمثال نوزادی که با حدود سه کیلو گرم وزن متولد می‌شود، در دوازده ماهگی بیشتر از ۹ کیلو گرم وزن داشته باشد. نوزاد تمام این ۹ کیلو گرم را به صورت نسبتی در کل این زمان ماه اضافه می‌کند.

وی درباره نمودار رشد نیز تصریح کرد: هر نوزاد برای خود یک منحنی رشد خاص دارد. در این منحنی قد، وزن و انداره دور سر نوزاد هر ماه اندازه گیری می‌شود، زمان که یک نوزاد به صورت نرمال در حال رشد است نوزادی طبیعی به حساب می‌آید.

وی درباره نوزادان غیر طبیعی بیان کرد: اگر نوزاد در ماه‌های اول وزن گیری را نداشته باشد حتی با کاهش وزن نیز روبرو گردد روند رشد او در منحنی به سمت پایین سوق پیدا می‌کند. در اولین مرحله سعی می‌شود با اصلاح روند و مقدار شیر دهی نوزاد را به روند عادی رشد خود باز گردانند. اگر با این اصلاحیه همچنان نوزاد حالت غیرطبیعی داشته باشد با انجام آزمایشات، به بررسی بیماری‌های داخلی خود نوزاد می‌پرداند تا کودک را به حالت نرمال خود بازگردانند.

کریمی درباره زمان شیر دهی نوزاد اظهار کرد: مردم در گذشته براین باور بودند شیر دهی به نوزادان را در روز بیشتر کنند تا در شب شیردهی کمتری داشته باشند. این زمان بندی‌ها در علم امروز جایگاهی ندارد، مادر باید هر زمان که نوزاد تقاضای شیر دارد به او شیر دهد.

وی درباره میزان شیر دهی نیز اظهار کرد: بازه زمانی شیر دهی به نوزاد بیست دقیقه باید طول بکشد؛ اگر نوزاد بیست دقیقه را کامل شیر بخورد بین یک تا ۲ ساعت سیر می‌ماند. نیازی به برقراری نظمی خاص وجود ندارد که مادر سر ساعت مقرر به شیر خوار شیر بدهد. همچینین گا‌هی نوزاد به دلیل رشد سریع، زمان کمتری را سیر می‌ماند و در کمتر از یک تا ۲ ساعت از مادر خود تقاضای شیر می‌کند که کاملا طبیعی است.

این متخصص زنان و زایمان درباره تغذیه کودک نیز بیان کرد: کودک که وارد ۶ ماهگی می‌شود به دلیل آنکه غذایی علاوه بر شیر مادر نیز دریافت می‌کند تقاضای شیرمادر افزایش پیدا می‌کند و همه غذا‌ها در کنار شیر مادر قرار خواهد.

وی ادامه داد: از ۶ ماهگی غذا‌های کمکی به تدریج از غذا‌های سبک‌تر شروع می‌شود، پس از یک سالگی کودک همچنان شیر مادر را می‌خورد و غذای سفره را نیز به او می‌خورانند، اما بیشتر حجم غذایی اش را غذای سفره تشکیل خواهند داد و شیر مادر در جایگاه غذای مکمل قرار خواهد گرفت.

کریمی با تاکید بر ادامه شیردهی تا سال دوم تولد کودک اظهار کرد: شیر خوردن باعث می‌گردد نوزاد در برابر بیماری‌های عفونی، آلرژی، آسم محافظت شده همچین از نظر عاطفی نیز غنی شود،‌ این تغذیه از ابتلای نوزاد به بیماری‌های افسردگی و همچنین عصبانیت‌های بی دلیل در دوران کودکی جلوگیری خواهد کرد.

این متخصص زنان و زایمان درباره رژیم غذایی مناسب مادر در دوران شیر دهی تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب تاثیری به سزا در مقدار شیر مادر خواهد داشت. توصیه می‌شود مادرانی که تازه نوزاد متولد کرده اند از غذا‌های دارای حبوبات هستند دوری کرده و در صورت استفاده در ماه‌های بعد از زایمان حالت نفخ حبوبات را با روش‌های روز از بین ببرند؛ این کار باعث می‌گردد نوزاد با خوردن شیرمادر دچار درد شکم نشود.

کریمی در ادامه اظهار کرد: به مادران توصیه می‌شود از لبنیات و مایعات مفید به وفور استفاده کنند، همچنین به مصرف مکمل‌هایی همچون آهن و ویتامین دی را که در دوران بارداری مورد استفاه قرار می‌داند، ادامه دهند.

وی درباره اهمیت مکمل‌ها در دوران شیر دهی تصریح کرد:به دلیل آنکه نیاز مادر به آهن در دوران شیر دهی بیشتر از دوران بارداری است، توصیه اکید می‌شود در دوران شیر دهی نیز به مصرف آهن و ویتامین دی و مکمل‌های دیگر ادامه دهند تا بدن خود را از هر آسیبی ایمن کنند.

وی درباره خواص دارو‌های گیاهی و تاثیر آن بر میزان شیردهی توضیح داد: مکمل‌های گیاهی مانند قطره رازیانه در بهبود روند شیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. رازیانه می‌تواند کمک کننده افزایش مقدار شیر مادر باشد. در سنت‌های محلی شهر‌های مختلف ایران به غذای مادری که تازه نوزادی را متولد کرده است مقداری رازیانه اضافه می‌کنند، زیرا کمک کننده کاهش خونریزی رحمی، تسریع انقباض رحم و برگشت آن به حالت اولیه و همچینین باعث افزایش شیر مادر می‌شود،‌در این بین مصرف مایعات نیز کمک کننده این روند خواهد بود.

پس از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم های آمریکا علیه ایران روند تحولات مطابق خواست و نظر ترامپ پیش نرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

در گفتگو با جام جم آنلاین پاسخ داده شد


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جم جم آنلاین:

سلیمی نمین در گفتگو با جام جم آنلاین:

آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد
آیا عرق رازیانه برای نوزاد ضرر دارد
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *