آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

دوره مقدماتی php
آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد
آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

ارزش تغذیه‌ای و خواص کنجد در بارداری دانه کنجد به عنوان یک دانه روغنی حاوی ترکیب از اسیدهای چرب اشباع نشده، چربی، پروتئین، مواد معدنی و کربوهیدرات (قند) است، همچنین حاوی گروه زیادی از ویتامین‌ها می‌باشد. ویتامین‌های موجود در دانه‌های کنجد، ویتامین‌های خانواده B از جمله ویتامین B1 و B2 و اسید فولیک و ویتامین E است که هر سه عضو خانواده ویتامین B برای تکامل جنین و ارتقاء سلامتی مادر باردار بسیار مفید است، بنابراین خوردن دانه کنجد برای زنان باردار به منظور تامین این ویتامین لازم و ضروری خواهد بود.در سه ماهه دوم بارداری مصرف کنجد، که هم کلسیم را تامین می‌کند و هم امگا۳ بالایی دارد و هم روی ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد، توصیه شده است.در سه ماهه‌ سوم بارداری که سیستم عصبی جنین در حال تکمیل می‌باشد و توانایی‌هایی مثل خندیدن، راه رفتن و تکلم در او شکل می‌گیرد، باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال گردد و برای این که مغز سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز است که یکی از آنها کلسیم می‌باشد که 30 گرم دانه کنجد حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز را تأمین می‌کند که معادل یک سوم لیوان شیر است. پس دانه کنجد می‌تواند به عنوان منبع کلسیم مناسب در دوران بارداری نیز به شمار رود. علاوه بر این دانه‌های کنجد منبع خوبی از مس، منگنز، فسفر و منیزیم در دوران بارداری هستند.یکی از مشکلات رایج مادران در دوره بارداری و از مسائلی که زنان باردار با آن مواجه هستند، کمبود و فقر آهن می‌باشد و نیاز به مصرف آهن در این دوره به شدت افزایش می‌یابد. حجم خون در دوره‌ بارداری تقریباً دو برابر می‌شود، همچنین سلول‌های خونی جنین و جریان خون‌ آن در این دوره در حال شکل‌گیری می‌باشد، بنابراین مصرف 30 گرم کنجد به صورت روزانه یک پنجم نیاز آهن را تامین خواهد کرد.از دیگر فواید خوردن کنجد در بارداری، وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه کنجد و روغن آن می‌باشد که در تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین موثر است.

نکات مهم در زمینه مصرف کنجد و روغن کنجد در بارداری یکی از زمان‌هایی که به هیچ وجه نباید انواع مواد غذایی و داروهای گیاهی را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداری است و زنان باردار باید در استفاده از هرگونه ماده غذایی، داروی شیمیایی و حتی داروهای گیاهی با احتیاط کامل عمل نمایند، چرا که سلامت جنین ممکن است در خطر قرار بگیرد. زیاده‌روی و افراط در مصرف کنجد و روغن آن خطر سقط جنین را افزایش می دهند، به همین دلیل همان قدر که مصرف زیاد آن در ماه‌های نخست بارداری می‌تواند نامطلوب باشد، مصرف آن در ماه آخر بارداری و به ویژه یک هفته به زایمان می‌تواند به انجام زایمانی طبیعی و آسان کمک کند. به طور کلی لازم است زنان باردار در مصرف کنجد در بارداری اعتدال را رعایت کرده و با پزشک خود در این باره مشورت نمایند.

دوره مقدماتی php

سلام خانم دکتر عزیز. خوردن کنجد و خرما در بارداری ضرر داره؟

من هفته 21 بارداری هستم.

میخواستم بپرسم خوردن کنجد در بارداری ضرر نداره؟ جایی شنیدم که کنجد ممکنه باعث سقط بشه.

ترسیدم خواستم از شما بپرسم و مطمئن شم.

میخوام کنجد و خرما بخورم خواستم بدونم آسیبی میزنه یا نه…

آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

سلام مامان جان.

چون سه ماهه اول رو تموم کردی میتونی مصرف کنی. اما حواست باشه زیاده روی نکنی. متعادل مصرف شه.

اگر ترکیب خرما و کنجد رو کم و به اندازه مصرف کنی، مشکلی نداره عزیزم.

درکل در مصرف هیچ ماده غذایی در بارداری نباید افراط کنی. مصرف هر چیزی به اندازه ایرادی نداره.

خوردن کنجد در بارداری هوش بچه رو بالا میبره؟ میتونم کندر و سقز هم مصرف کنم؟

کنجد پخته شده در بارداری برای جنین بده؟ جایی خوندم که میتونه باعث سقط بشه…

خوردن حلوا شکری در بارداری که مشکلی نداره؟ شادونه تا چه اندازه میتونم مصرف کنم؟

قطع خونریزی بعد سقط به چه صورته؟ این خونریزی و لکه بینی تا کی طول میکشه؟

اکوی قلب جنین چه زمانی انجام میشه؟ مصرف قرص ویتامین دی در بارداری به چه صورته؟

سقط جنین هفته 21 به بعد چجوریه؟ آمنیوسنتز انجام دادم و گفتن نتیجه آزمایش یه هفته به تعویق میفته

ببخشید با غربالگری اول و دوم مشکوک آمنیوسنتز لازمه؟ به من گفتن امکان سالم بودن بچه ات نیست

طول سرویکس چقدر باید باشه ؟ طول سرویکس من 29 بود ولی دکتر گفت سرکلاژ لازم نیست چون غربالگریت خوبه

لکه بینی ابتدای بارداری خیلی خطرناکه؟ من دو شب پیش لک دیدم ولی دیگه تکرار نشد

زمان جذب شیاف پروژسترون چقدر هست؟ ببخشید امکان داره لکه بینی از عفونت باشه؟ بدجور سرما خوردم

اگر باردار هستید ، باید در انتخاب مواد غذایی خود بسیار مراقب باشید . آیا می دانید روغن کنجد برای شما مفید است یا مضر؟


اگر باردار هستید ، باید در انتخاب مواد غذایی خود بسیار مراقب باشید زیرا آنچه می خورید بر سلامتی شما و همچنین سلامتی کودک شما تأثیر می گذارد. هر چیزی که شما قصد خوردن آن را (هرچند کم) داشته باشید ، روی کودک شما تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین ، مهم است که فقط غذاهای سالم بخورید.

شما در مورد غذاهایی که باید بخورید و از مصرف آنها بپرهیزید ، توصیه های فراوانی از بسیاری از افراد – از دوستان و اعضای خانواده گرفته تا همکاران و نزدیکان خود دریافت خواهید کرد. اما هیچ یک از آنها به ذکر دانه کنجد فکر نمی کنند. بنابراین ، بذر کنجد در کدام گروه قرار می گیرد؟ آیا آنها مضر هستند یا برای شما و کودک شما مفید هستند؟ برای دانستن آن این مطلب بخوانید تا پایان بخوانید.

این تصور که بذر کنجد سفید برای مصرف در دوران بارداری بی خطر نیست ، چیزی جز افسانه نیست. در هند ، بسیاری از مردم بر این باورند که دانه کنجد یک ماده غذایی “تولید گرما” است و باعث افزایش گرما در بدن می شود و تعادل طبیعی بدن را ناراحت می کند. برخی افراد همچنین بر این باورند که خوردن غذاهای تولید گرما مانند دانه کنجد در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود. با این حال ، هیچ مدرک علمی برای اثبات این امر وجود ندارد. در مقابل ، دانه کنجد مملو از مواد مغذی ضروری مانند آهن ، پروتئین ، فیبر ، کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است که هم برای مادر و هم برای کودک مفید است. اما بیشتر پزشکان پیشنهاد می کنند که یک زن باردار از مصرف آنها در سه ماهه اول خودداری کند ، زیرا این امر باعث تهوع او می شود.

آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

دانه های کنجد با مواد مغذی مختلفی غنی شده و مصرف آنها در دوران بارداری می تواند چیزهای زیادی برای شما و کودک شما انجام دهد. این دانه ها به عنوان منبع عالی آهن ، کلسیم و فیبر هستند. برای به دست آوردن تمام این مواد مغذی فقط باید چند دانه مصرف کنید.

در اینجا به تجزیه مواد مغذی این دانه ها می پردازیم. هر 10 گرم دانه کنجد تقریباً مقادیر زیر از هر ماده مغذی را دارد:

•          پروتئین – 2 گرم

•          فیبر – 1 گرم

•          کربوهیدرات – 2 گرم

•          چربی – 4 گرم

•          کلسیم – 89 میلی گرم

•          آهن – 1.3 میلی گرم

•          کالری – 51

سایر مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و ویتامین های B در مقادیر کمیاب وجود دارند.

دانه کنجد در بسیاری از مناطق جهان یک غذای عالی محسوب می شود. آنها می توانند بسیاری از مواد مغذی را که برای یک خانم باردار و نوزادش ضروری است ، ارائه دهند. برخی از فواید خوردن دانه کنجد در دوران بارداری در زیر ذکر شده است.

•          دانه های کنجد به عنوان یک بسته کامل از مواد مغذی که آهن ، کلسیم و ویتامین ها را ارائه می دهند ، استفاده می کنند و همگی برای رشد جنین ضروری هستند.

•          دانه کنجد منبع عالی پروتئین و اسیدهای آمینه است که برای رشد مناسب جنین مورد نیاز است.

•          دانه کنجد به عنوان منبع غنی فیبر ، در هضم غذا در دوران بارداری کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. اگر همچنین یبوست و سایر موارد مرتبط با دستگاه گوارش دارید ، می توانید دانه کنجد بخورید تا از مصرف آن جلوگیری کنید.

•          دانه کنجد حاوی اسید اولئیک است که می تواند سطح کلسترول بد شما یا سطح LDL را پایین نگه دارد و سطح کلسترول یا HDL خوب شما را بهبود بخشد. این یک پروفایل چربی خوب را تضمین می کند.

•          دانه کنجد حاوی ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و بیماری ها و میکروب ها را در معرض خطر قرار دهد. در دوران بارداری ، قدرت ایمنی بدن شما کم است ، بنابراین ممکن است مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها باشید. اما با خوردن دانه کنجد می توانید از این عفونت ها جلوگیری کنید. مصرف دانه کنجد می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند.

•          کلسیم یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. و دانه های کنجد ، که منبع عالی کلسیم است ، فقط چیزی است که شما باید از دندان های خود مراقبت کنید. با خوردن دانه‌های کنجد ، می توانید در دوران بارداری از دندان و استخوان خود مراقبت کنید. آنها همچنین می توانند به رشد سالم کودک شما کمک کنند.

•          از آنجا که دانه کنجد حاوی اسید فولیک است ، خوردن آنها در دوران بارداری می تواند به جلوگیری از نقص مربوط به لوله های عصبی در نوزادان کمک کند.

•          دانه کنجد سرشار از ویتامین های B مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، تیامین و پیریدوکسین است که همگی رشد مناسب جنین را تضمین می کنند.

•          همچنین اعتقاد بر این است که خوردن دانه کنجد باعث تقویت انرژی و کاهش استرس روحی و ضعف می شود.

•          دانه کنجد به عنوان یک منبع غنی از آهن می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما در هنگام رحم از میزان کافی اکسیژن تأمین می کند.

اکنون که از مزایای بی نظیری که دانه کنجد ارائه می دهد آگاه هستید ، باید بدانید که چگونه می توانید آنها را در رژیم غذایی بارداری خود قرار دهید. سرشار از مواد مغذی ضروری ، آنها علاوه بر سلامتی به رژیم غذایی شما کمک می کنند و در اینجا می توانید چگونه آنها را در غذای معمولی خود قرار دهید.

به طور کلی ، خوردن دانه کنجد برای زن باردار و نوزادش مضر نیست. با این حال ، همه سیستم های زن به یک روش مشابه پاسخ نمی دهند. اثرات دانه کنجد در دوران بارداری می تواند متفاوت باشد. اگر بعد از مصرف دانه کنجد معده ناراحت دارید ، باید از خوردن آنها خودداری کنید. اگر حالت تهوع دارید ، صبر کنید تا حالت تهوع شما فروکش کند. بهتر است قبل از مصرف دانه‌های کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

1. آیا می توانم در دوران بارداری غذای پخته شده در روغن کنجد بخورم؟

آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

خوردن مواد غذایی تهیه شده در روغن کنجد در دوران بارداری بی خطر است. این روغن می تواند نیازهای شما برای چربی های سالم در دوران بارداری را برآورده کند و به رشد مغز کودک شما کمک کند. با این وجود ، توصیه می شود قبل از خوردن هر چیزی که در روغن کنجد پخته شده است ، با یک متخصص تغذیه و پزشک خود صحبت کنید.

2. خوردن دانه کنجد سیاه یا دانه کنجد سفید – کدام یک انتخاب سالم تر است؟

دانه های کنجد سیاه از نظر غذایی بسیار بالایی دارند ، از این رو از دانه کنجد سفید سالم تر هستند. دانه کنجد سیاه حاوی کلسیم بیشتری نسبت به دانه های کنجد سفید است و اگر می خواهید نیازهای کلسیم خود را برآورده کنید ، در دوران بارداری انتخاب بهتری خواهد بود. با این حال ، در مصرف دانه کنجد سفید نیز اشکالی ندارد. آنها نیز خوب هستند!

خوردن دانه کنجد برای مادر و نوزاد مضر نیست. اما بهتر است از مصرف آنها در رژیم غذایی خود در سه ماهه اول بارداری خودداری کنید زیرا خوردن آنها می تواند شما را تهوع کند. اگر قصد دارید این دانه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، یک بار با پزشک خود مشورت کنید تا یک انتخاب آگاهانه داشته باشید. حاملگی سالم داشته باشید!

  :منبع https://parenting.firstcry.com/ 

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد کودکان طلایی کاملا محفوظ می باشد

خواص کنجد در دوران بارداری

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.

آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

وقتی درباره غذاهای سالم برای سه ماهه سوم خود فکر می‌کنید، احتمالا کنجد به نظر شما می‌آید ولی کنجد خیلی مغذی بوده و بسیاری از مواد غذایی مانند کلسیم، آهن و فیبر را که در این دوره خیلی به آن نیاز دارید برای شما تامین می‌کند. کنجد خوشمزه بوده و فراوان هم هست. ریختن آن روی سالاد و چیزهای سرخ کردنی آسان می‌باشد و می‌توانید همراه با صبحانه یا غذاهای سرپایی بخورید. خوشبختانه در ایران آن راه روی نان هم می‌پاشند.

مقدار مصرف: (28 گرم)     کلسیم: 25% کالری: 160 گرم    ویتامین A: صفر چربی اشباع شده: 2 گرم    ویتامین C: صفر پروتئین: 5 گرم    آهن: 20% فیبر: 3 گرم    

حتما بخوانید: فواید ملاس در دوران بارداری

کنجد منبع خوب مس و منگنز و همچنین منبع خوب منیزیم و فسفر است. مقدار 28 گرم آن دارای 10 درصد ویتامین‌های B: تیامین، (ویتامین B6 و فولات مورد نیاز روزانه شما است. هر سه این ویتامین‌های B برای رشد کودک و حفظ مقدار انرژی مفید هستند. همچنین کنجد دارای پروتئین است و پروتئین آن بیشتر از هر آجیل یا تخمه دیگری ست. 28 گرم کنجد منبع خوبی از پروتئین است تا شما را پر انرژی نگه می‌دارد.

                                                                                                               شیر مانع جذب آهن می شود. موقع خوردن غذاهای آهن دار مانند گوشت، سبزیجات برگی سبز و کنجد به جای شیر، آب بنوشید.

حتما بخوانید: خواص خربزه درختی در دوران بارداری

در سه ماهه سوم بارداری، بدن کودک شما به ظریف کاری سیستم عصبی خود می‌پردازد و مغز او مجاری مهمی را ایجاد می‌کند تا در آینده برای خندیدن، راه رفتن و خواندن به او کمک کنند. اعصاب، پیام‌ها را از مغز گرفته و به اعضاء بدن می‌رسانند و هر پیامی به کلسیم نیاز دارد. می‌دانید که کلسیم برای دندان‌ها و استخوان‌ها مهم است ولی همین کلسیم برای انتقال پیام‌های عصبی و انقباض عضلات هم مورد نیاز است. خوشبختانه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند مقدار کلسیم اضافی مورد نیاز سه ماه سوم بارداری را تأمین نماید. کنجد یک گزینه سرشار از کلسیم است. 28 گرم آن حدود 25 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند در حالی که یک فنجان شیر حدود 30 درصد کلسیم مورد نیاز شما را تامین می‌کند پس این مقدار کلسیم قابل ملاحظه است.

بانوان دچار کمبود آهن هستند و در دوران بارداری، بدن حتی به آهن بیشتری نیز نیاز پیدا می‌کند. شما نه تنها خون بیشتری تولید می‌کنید بلکه جریان خون کودک شما در حال رشد و تکامل است و گلبول-های خون نمی‌توانند بدون آهن کامل شوند. اگر در دوران بارداری آهن کافی به بدن شما نرسد، دچار کم خونی می‌شوید (مشکلی که در اثر کمبود آهن در خون ایجاد می‌شود). کنجد منبع غذایی خیلی خوب آهن است. 28 گرم کنجد حدود 20 درصد اهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

حتما بخوانید: فواید خوردن ریواس در دوران بارداری

من دوست دارم با برشته کردن آهسته کنجد بر روی ماهی تابه و سرخ شدن آن به مزه خوب آن برسم ولی خوردن کنجد کامل یک راه برای لذت بردن از آن است. کره کنجد مانند کره بادام زمینی بوده و از برشته کردن کنجد به دست می‌آید. ارده نیز از کنجد پوست کنده درست می‌شود، بنابراین بیشتر تصفیه شده است و ارده در حالی که هنوز خوشمزه است. اما دارای فیبر کمتری است. دو نوع از غذاهای اشتهاآور خاورمیانه‌ای و مورد علاقه من که از کنجد درست می‌شوند عبارتند از: حموس که از نخود سائیده، سیر و ارده درست می‌شود و بابا قانوج که بر پایه بادمجان بوده و با ارده، آب لیمو و سیر و نمک طعم‌دار شده است. آن‌ها را با ماکارونی سبوس دارد مصرف کنید یا این‌که کرفس و ساقه کاهو را در آن‌ها فرو برده و میل کنید.

آیا نگران چربی کنجد هستید؟ مسلما کنجد غذایی چرب است اما چربی‌های آن خوب بوده و برای رژیم غذایی بارداری شما بسیار عالی هستند. چربی‌های کنجد عمدتا غیر اشباع شده‌اند. از 13 گرم چربی موجود در 28 گرم کنجد 11 گرم آن چربی‌های خوب است.

حتما بخوانید: خواص نخود سبز در دوران بارداری

 هرگز تصور نمی‌کردید که اینقدر چاق شوید. مردم به شما می‌گفتند ولی باور نمی‌کردید که نتوانید روی پای خود را ببینید. در شکم در حال رشد شما رحمی وجود دارد که اکنون شبیه یک هندوانه کوچک است و در عین حال روده‌های شما که به کناری رانده شده‌اند باید علیرغم فضای کم، کار خود را انجام دهند. در نتیجه حرکات شکم برایتان مشکل‌ساز است. خوردن فیبر راه خوبی برای متعال نگه داشتن روده‌ها در دوران بارداری است. کنجد منبع خوب فیبر است. فقط 28 گرم آن 3 گرم فیبر دارد. شما همچنین می‌توانید تخم کتان (تخم کتان سائیده یا خوراک کتان) را به سالاد یا نرم نوش خود اضافه کنید تا مزه‌ای بهتر، فیبر بیشتر و امگای افزوده‌ای داشته باشد.

برای خرید محصول (طراحی فرزند دوران بارداری) بر روی لینک کلیک کنید 

 

پیشنهاد ویژه فیلم اموزشی: والدین متفاوت

Your browser does not support the video element, please #D try downloading the video instead

متاسفانه دنیای مدرن امروز در حال نابودی فرزندان ماست و شما به عنوان والدین مسئول وظیفه دارید تا کودکانتان را نجات دهید و آینده‌ای روشن برای آنها بسازید. و حل این مشکلات به سادگی و با راه کارهای سریع قابل حل شدن نیست. دنیای امروز دنیای تکنولوژی و پیشرفت علم است اما آیا رشد بیولوژیکی انسان نیز به همین سرعت پیشرفت کرده است؟ تضاد بین این عامل باعث شده تا کودکان توانایی‌های یادگیری و درست رفتار کردن را از دست بدهند.

 

 

 

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در پارک، مهمانی و یا مراسمی که چندین کودک کنار هم هستند احساس کنید که با همه سعی و تلاش تان در خصوص تربیت و تأمین نیازهای مادی و معنوی فرزندتان؛ اما باز هم فرزندتان از سایر کودکانی که در آن محل قرار دارند، چیزی کم دارد که در آن لحظه حسرت آن را می خورد، در این هنگام چه حسی به شما دست می دهد؟

 

 

 

 

 

آموزش نه گفتن به کودکان لغت “نه” خیلی راحت و سریع به زبان می‌آید و بسیار تأثیرگذار است. در طی روز شما و فرزندان این کلمه را بارها به یکدیگر می‌گویید. 

سن استقلال مالی در کودک یکی از عوامل فرهنگی که سایر بخش‌های جامعه را تحت تاثیر شدید قرار می‌دهد مقیاس‌های رشد جامعه در حوزه‌های مختلف است. 

آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

در هفته بیست و یکم بارداری چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

وضعیت مادر و جنین در هفته بیست و یکم بارداری و نکات مهم درباره هفته بیست و یکم بارداری را می توانید دراین مقاله بیابید.

تناسب‌اندام و آمادگی جسمانی در سه ماه اول بارداری در قرن نوزدهم بارداری به عنوان شرایطی حساس تلقی می‌شد که خانم باردار بایستی در یک اتاق روی یک صندلی راحتی حبس باشد. 

اصول تغذیه ی سه ماه دوم بارداری را بشناسیم

زمانی که اشتهایتان بر می گردد، یک گرسنگی دائمی یا میل بخصوصی به خوردن در شما بوجود می آید. این میل که در سه ماهه اول بارداری شروع می شود ممکن است شدت و یا تغییر پیدا کند. خوردن وعده های کوچک غذا به تعداد زیاد به شما کمک می کند گرسنگی شدیدتان را کنترل کنید و این روش هضم غذا را هم آسان می کند. متوجه می شوید که خوراکیهایی که در کشوی میز کارتان گذاشته اید یا جعبه کشمشی که همیشه در کیف شما هست چقدر به شما کمک می کند.

تقویت هوش جنین با روش‌های مناسب تقویت هوش جنین بعد از تولد یک نوزاد باهوش داشته باشید.

تعداد کل امتیازات این مطلب 5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید…

تمامی حقوق مادی و معنوی ویدئوهای آموزشی و محصولات متعلق به کودکان طلایی می باشد ، جهت حمایت از صاحب اثر هزینه ی محصولات را پرداخت نمایید …

نشانی : تهران – بلوار فردوس غرب-ساختمان 424 – طبقه 3 واحد 6 – تلفن: 44089177 021
(برای پاسخگویی سریع به سوالات و پشتیبانی محصولات حتما از طریق پنل پروفایل خود تیکت بزنید و یا به شماره همراه زیر پیامک دهید. ممنون ) ……………………
پشتیبانی سریع پیامکی: 707 45 65 0912

شماره تماس : 44089177 -021 / 09126545707

  • طرز تهیه ترشی گل کلم سفید
  • ایمیل : koodakanetalaie@gmail.com

    © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به “کودکان طلایی ” می باشد.

    طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی وطن دیزاین

    در دیدگاه طب سنتی ایران، طبع کنجد گرم بوده و ماده‌ای بسیار مغذی محسوب می‌شود که خواص فوق‌العاده‌ای دارد. تامین کلسیم، اسید فولیک، آهن و روی در کنار درمان کم خونی، کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب، افزایش سوخت و ساز بدن، پیشگیری از پوکی استخوان و خواص ضد التهابی، کنجد را به یکی از اصلی ترین مواد غذایی در حفظ سلامتی بدن تبدیل نموده‌است.

    علاوه بر آن، روغن کنجد نیز خواص بی‌شماری دارد. چربی‌های اشباع نشده نقش بسیار موثری در سلامت قلب و کنترل کلسترول دارند، درحالیکه چربی‌های اشباع شده، کاملا بر خلاف آن عمل می‌کنند. برخلاف بسیار از روغن‌ها، یک چهارم فنجان روغن کنجد در حدود 14 گرم چربی اشباع نشده و تنها حدود 2.5 گرم چربی اشباع دارد.

    در کنار مزایای کنجد و روغن کنجد برای سلامتی، تحقیقات نشان داده‌است که مادران باردار با مصرف کنجد، به خوبی می‌توانند انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها مورد نیاز جنین را در اختیار او قرار دهند. همینطور روغن کنجد به دلیل داشتن اسیدهای چرب تاثیر مثبتی بر تکامل دستگاه عصبی نوزادان دارد.

    دانه کنجد حاوی ترکیبی از اسیدهای چرب اشباع نشده، مواد معدنی، کربوهیدرات، پروتئین، و همینطور مقادیر زیادی ویتامین است. همانطور که می‌دانید ویتامین‌های گروه B نقش بسیار مهمی در تکامل جنین و ارتقای سلامت خانم‌های باردار دارند. همچنین مصرف فولیک اسید و ویتامین E نیز همواره توسط پزشکان در دوران بارداری توصیه می‌شود. دانه کنجد با دارا بودن این ویتامین‌ها عضوی مهم در سبد غذایی خانم‌های باردار است که به سلامت مادر و جنین کمک می‌کند.

    علاوه بر این‌ها، یکی از مهم ترین موادی که در دوران بارداری باید تامین شود، کلسیم است. مصرف مناسب کلسیم در این دوره، روی ضریب هوشی جنین تاثیرگذار بوده و کمک شایانی به رشد مغزی او خواهد کرد. در سه ماهه آخر بارداری، سیستم عصبی جنین در حال تکامل است، درنتیجه میزان نیاز به کلسیم و ویتامین‌ها بیشتر می‌شود. 30 گرم دانه کنجد در حدود 25 درصد از کلسیم موردنیاز مادر را تامین می‌کند که این مقدار مساوی با مصرف یک سوم لیوان شیر است.

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

    در عین حال، کنجد منبع فوق‌العاده‌ای برای تامین مس، منگنز، فسفر و منیزیم مادر و جنین محسوب می‌شود.
    در دوره بارداری، حجم خون تقریبا دو برابر شده و سلول‌های خونی جنین و جریان خون آن نیز شکل می‌گیرد. به همین دلیل یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که خانم‌های باردار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند کمبود آهن است. مصرف روزانه 30 گرم کنجد، یک پنجم نیاز خانم‌ها به آهن را تامین خواهد کرد. در عین حال خواص آنتی اکسیدان موجود در دانه کنجد و روغن کنجد، سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را تقویت می‌کند.

    به خاطر داشته باشید که مصرف خودسرانه هرگونه داروی گیاهی یا شیمیایی در دوران بارداری می‌تواند اثرات بسیار نامناسبی داشته باشد. به همین دلیل به هیچ وجه حتی در مصرف مواد کاملا گیاهی نباید زیاده روی کنید. بهتر است همواره با پزشک خود در ارتباط بوده و در مورد میزان مصرف هر یک از داروها، مواد غذایی و یا مکمل‌ها با او مشورت کنید.

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    “),t.close()},t.write(‘

    با شروع 3 ماه دوم بارداری، حالت تهوع خانم های باردار تقریباً از بین می رود و انرژی و اشتها خود را باز می یابند. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    9

    سایر خبرها

    ) :BMR ضربدر 1٫9 . برای مثال یک خانم 19 ساله که BMR او 1366٫8 کالری است، فعالیت متوسط دارد، 3 تا 5 روزدر هفته ورزش می کند، باید 1366٫8 را در 1٫55 ضرب کند که نتیجه 2118٫5 کالری خواهد بود. این تعداد کالری است که او باید به رژیم غذاییش اضافه کند. حالا که فهمیدید بدن تان چندکالری درروز می سوزاند، می توانید محاسبه کنید که برای افزایش وزن، چند کالری باید اضافه کنید. اگر نمیخواهید شخصاً …

    تزریق به وجود آید. همچنین لبهای شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد. اگر تا یک هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد 3 هفته بعد، تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد که تا 3 هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود. آیا پیش از تزریق مراقبت خاصی نیاز است؟ تلاش کنید از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن …

    سوال مخاطب نی نی بان: من 31 ساله ام و 10 ساله ازدواج کرده ام یک پسر 7ساله دارم. قصد باردار شدن دارم و می خوام بچه ام دختر باشه. باید چه کاری انجام بدم ؟ پاسخ دکتر نگار هاشمیان، جراح و متخصص زنان و زایمان: برای اینکه جنین دختر بشود معمولا به زن و شوهر ها توصیه می کنیم که 17 روز قبل از شروع پریود بعدی مقاربت داشته باشند. البته این در صورتی است که سیکل قاعدگی خانم ها منظم و 28 روزه …

    باشد یعنی با علائمی همچون پر آب شدن دهان، سفیدی صورت و دیرهضمی غذا رو به رو باشد با زیاد خوردن شیر موجب افزایش خلط غالب یعنی بلغم می شود و دراین حالت عوارض ناشی از افزایش این خلط را تجربه می کند. این شرایط برای افرادی که خلط غالب بدن آنها صفرا و دم باشد نیز اتفاق می افتد و مشکلاتی را برای آنها به وجود می آورد، بنابراین مصرف شیر باید با مشاوره متخصص طب سنتی انجام شود و افرادی که دچار خلط غالب …

    پایین آورد. در کل تحقیقات نشان داده اند که مصرف حداقل 4 بار بادام زمینی در هفته، تا 37 درصد از خطر بیماری های قلبی می کاهد. پس اگر می خواهید از بیماری های قلبی در امان باشید، از یک مشت بادام زمینی (حاوی ده عدد) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، آن هم 4 بار در هفته شروع کنید. خواص داروئی کره بادام زمینی ضد سرطان تحقیقات دیگری نشان داده اند که مصرف یک واحد بادام …

    کاهش فعالیت های روزمره آن ها می شود. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که امگا 3 روی حافظه تاثیر مثبت می گذارد و علائم مربوط به بیماری آلزایمر را به تاخیر انداخته و کاهش می دهد. کم کالری آخرین و دل گرم کننده ترین دلیل برای مصرف ماهی بیشتر، کم کالری بودن این ماده غذایی است. حتی چرب ترین ماهی ها نیز کالری کمی دارند به طوری که میزان کالری موجود در 100 گرم از این ماهی ها از 150 کالری تجاوز نمی کند.اگر قصد لاغر شدن دارید و یا به تناسب اندام تان اهمیت زیادی می دهید بهتر است ماهی را وارد برنامه غذایی تان کرده و هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید. …

    عفونت گوش قرار دارند. شیردهی کمکتان می کند وزنی که در دوران بارداری اضافه کردید را کاهش دهید. خانم هایی که شیردهی دارند تا رسیدن کودکشان به 3 تا 6 ماهگی نسبت به خانم هایی که به کودکشان شیر خشک می دهند و کالری کمتری هم مصرف می کنند موفق به کاهش وزن بیشتری می شوند، چون تولید شیر چربی که در دوران بارداری ذخیره کرده بودید را می سوزاند، و تقریبا روزی 500 کالری مصرف می کند. بعد از چند ماه شیردهی، دیگر …

    در طول هفته ورزش نمی کنند -درواقع یک سوم جمعیت 27000نفری از افراد تحقیقی که در دانشگاه آلاباما در این زمینه انجام شد- خطر بروز سکته مغزی در آنها 20درصد بیشتر است. بهتر است حداقل 5روز در هفته تمرینات متعادلی مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری انجام دهید. اگر نمی توانید برنامه 30دقیقه ورزش روزانه را در برنامه روزانه تان بگنجانید، بهتر است آن را به 150ساعت ورزش در هفته تغییر دهید. 5 …

    می رود. ماستیت به علت تجمع شیر در سینه هاست و معمولا تا روز پنجم طول می کشد. ماستیت نیاز به درمان ندارد و تخلیه شیر با شیردوش کفایت می کند. عفونت مثانه عفونت مثانه نیز به دلیل سونداژ مادر باردار در حین زایمان، شایع است. علامت عفونت مثانه حبس ادرار، ادرار قطره قطره، سوزش ادرار، درد هنگام دفع و گاهی خون در ادرار است. برای درمان عفونت مثانه، بیمار باید مصرف مایعات را بالا ببرد و از …

    مهمان کافه خبر بود. او را بهتر بشناسید. یک قهرمان ایرانی دوست داشتنی! *این دو سه هفته که ایران بودی چه پدیده هایی در ورزش دیدید؟ در ورزش رزمی تا امروز خانم های ایرانی را واقعا عقب گذاشتند و خیلی محدودیت ها دارند. اگر تصمیم گیری شود که در مسابقات خانم ها با تماشاچی های خانم شرکت کنند، هم باز یک اتفاق خوب است. من الان باید بروم تحقیق کنم که در تکواندو و کاراته خانم ها چطور شرکت …

    روزانه مصرف قهوه یا چای را محدود کنید و از زیاده روی بپرهیزید. کافئین زیاد باعث افزایش استرس می شود خیلی از افراد به یک دلیل واحد قهوه می خورند: اینکه هر ساعتی (8 صبح، 2 بعد از ظهر یا نیمه شب) نوشیده شود باعث سرزندگی می شود. اما همین حالت محرکی قهوه باعث ایجاد احساس استرس و اضطراب نیز می شود. در نتیجه فرد هر مشکل جزئی و کوچکی را بزرگ می بیند. اگر احساس می کنید که بی دلیل …

    لاغری می شود اما در افرادی که درمان های کورتونی دریافت می کنند به دلیل احتباس آب و افزایش اشتها، وزن بالا می رود. برخی داروهای مربوط به سرطان پستان که به هورمون ها حساس هستند نیز باعث افزایش وزن می شوند اما در مورد پیری پوست باید گفت تمام درمان ها، پوست را خشک و نازک می کند و باعث پیری زودرس می شود. به همین دلیل مراقبت از پوست و استفاده از مرطوب کننده ها در طول درمان و پس از آن …

    بدون تحمیل کالری زیاد انرژی بدن را افزایش می دهد و باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام و طولانی مدتی می شود.اگر یک وعده ماهی میل کنید احتمال اینکه بعد از آن دچار ریزه خواری و دل ضعفه بشوید بسیار کم است.برای این کار بهتر است از ماهی هایی که شاخص سیری بالایی دارند استفاده کنید. ضدافسردگی اسیدهای چرب امگا 3 با افسردگی مقابله می کنند. روغن ماهی شهرت زیادی در مقابله با حالت افسردگی جزئی و …

    انجام این بازی ها با افزایش شاخص توده ی بدنی در کودکان ارتباط دارد. یک بررسی نشان داد پسرانی که کمتر از 1.5 ساعت را صرف تماشای تلویزیون یا انجام این بازی ها می کنند، 75.4 درصد کمتر از کسانی که بیش از 1.5 ساعت وقت صرف می کنند دچار اضافه وزن می شوند. یک جلسه بازی ویدئویی منجر به افزایش مصرف مواد غذایی و اشتها می شود. سندروم تونل کارپال نشانگان یا سندرم تونل کارپال با استفاده طولانی …

    هستند باید فورا به پزشک مراجعه کنند . کم شدن تصاعدی اعصاب (سستی در بازوها یا از دست دادن حس هماهنگی در دست ها و پاها) می تواند آسیب اعصاب را نشان دهد . اگر درد تان پایدار وافزایشی می باشد و با از دست دادن اشتها ،کاهش ناخواسته ی وزن ، تهوع ، استفراغ و یا تب و لرز همراه است می تواند تومور نخاعی یا عفونت باشد . گردن درد حاد بیشترین علت گردن درد حاد کشیدگی عضلات یا رگ به رگ شدن …

    روزمره آن ها می شود. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند که امگا 3 روی حافظه تاثیر مثبت می گذارد و علائم مربوط به بیماری آلزایمر را به تاخیر انداخته و کاهش می دهد. کم کالری آخرین و دل گرم کننده ترین دلیل برای مصرف ماهی بیشتر، کم کالری بودن این ماده غذایی است. حتی چرب ترین ماهی ها نیز کالری کمی دارند به طوری که میزان کالری موجود در 100 گرم از این ماهی ها از 150 کالری تجاوز نمی کند.اگر قصد لاغر شدن دارید و یا به تناسب اندام تان اهمیت زیادی می دهید بهتر است ماهی را وارد برنامه غذایی تان کرده و هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید. …

    مفنامیک اسید به افرادی که دچار واکنش های آلرژیک پوستی هستند یا از مشکلات تنفسی ناشی از مصرف اسید آستیل سالیسیلیک (آسپرین) یا دیگر داروهای مسکن یا ضدالتهابی با نام داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی رنج می برند، توصیه نمی شود. زنان باردار که در سه ماهه سوم بارداری هستند و خانم های شیرده نیز نباید از مفنامیک اسید استفاده کنند. اگر از زخم معده یا اثنی عشر یا خونریزی معده و روده رنج می برید یا …

    …، همه میتوانند در این مسئله دخیل باشند. اگر خستگی با بارداری مرتبط باشد، استراحت کردن به مقدار زیاد اهمیت دارد. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین و آهن میتوانند به متعادل کردن این وضعیت کمک نمایند. تهوع (بیماری صبحگاهی) حالت تهوع صبحگاهی یکی از علائم مشهور بارداری است. ولی هر خانم بارداری به آن مبتلا نمیشود. علت دقیق بیماری صبحگاهی مشخص نیست ولی احتمالاً …

    تواند کمک تان کند کم تر قند مصرف کنید و در نتیجه بار گلایسمی کاهش می یابد. دارچین حاوی اثرات ضد دیابتی نیز هست به این صورت که ورود قند به جریان خون را آهسته می کند و به این ترتیب هوس خوردن غذا و اضافه شدن وزن را کنترل می کند؛ اما استفاده از دارچین به خاطر طعم و مزه اش یکی از مزایای اضافی آن است. 13. می تواند به عنوان نگهدارنده ی طبیعی غذا استفاده شود. یکی از مزایای کم تر شناخته …

    خانه مان می آمدند. رامین اصراری نداشت که من مواد مصرف کنم. اما می گفت اگر مصرف کنی روابطمان بهتر می شود. دلم نمی خواست جلویش کم بیاورم. دلم می خواهد بچه دار شوم اما… او می گفت خودم حواسم به تو هست تا معتاد نشوی. اما چشم که باز کردم دیدم وابسته به مواد هستم. درهمین حین بود که باردار شدم. از این که فرزندم هم معتاد به دنیا بیاید می ترسیدم اما نمی توانستم بدون مواد تحمل کنم. 4 …

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

    ، اغلب بیفایده است. بهترین راه پیشگیری از زردی نوزادی، توصیه به شیردهی مکرر با شیر مادر است. شیردهی مداوم، سبب افزاش دفع مدفوع و نیز افزایش دفع زردی می شود. البته در مطالعه خانم دکتر فاطمه قطبی و همکاران در سال 1385 مشخص شد که مصرف 30 میلی لیتر از محلول حاوی 5 گرم شیر خشت (استخراج شده از گیاهان جنس cotoneaster) به صورت روزانه در سه نوبت می تواند به صورت قابل توجهی باعث کاهش زردی نوزاد و نیز کم شدن طول …

    در شبکه های سمپاتیک دستگاه عصبی شان رخ می دهد که گشادتر شدن مردمک چشم آنان را در پی دارد. احساس کسالت از دست دادن اشتها و احساس کسالت در زمان عاشقی کاملاً عادی محسوب می شود. هورمون استرس کورتیزول آزاد شده با انقباض رگ های خونی موجود در شکم باعث این علائم می شود. به همین دلیل گاهی مشاهده می شود که عروس و داماد در مراسم ازدواج اشتهای خود را به طور کامل از دست می دهند. این حالت ها …

    بدنتان زیاد باشد، سلولیت به وجود می آید. بنابراین برای کاهش سلولیت، باید در مناطقی که سلولیت وجود دارد، عضله سازی بیشتر و مقدار چربی کمتر شود. بهتر است برای از بین بردن سلولیت، سه بار در هفته و هر بار به مدت 40 دقیقه ورزش کنید. حدود 20 دقیقه ورزش های قدرتی (5 ورزش بالا تنه و 5 ورزش پایین تنه) و 20 دقیقه راه رفتن با تردمیل باعث می شود سرعت ضربان قلبتان روی 70 تا 80 درصد بایستد. باید این …

    به باز شدن انسداد کبد کمک می کند. مبتلایان به کبد چرب به جای استفاده از آب بهتر است ماءالعسل (ترکیب آب و عسل) بنوشند. این افراد می توانند گاهی اوقات به جای آب، عرق کاسنی و شاتره (به نسبت مساوی عرق کاسنی و شاتره) بنوشند. البته استفاده از رازیانه تنها به خانم ها توصیه می شود و آقایان نباید از آن استفاده کنند. اگرچه میوه های شیرین مثل توت و مویز برای کبد مفیدند ولی نباید در مصرف آنها افراط …

    متخصص بیماری های کودکان یاد آوری می کند: استفاده از مزایای تغذیه با شیر مادر مختص کودکان نیست، بلکه احتمال باردار شدن مادرانی هم که به کودکان شان به طور انحصاری شیر می دهند، در 6 ماه بعد از زایمان بسیار کم است، بهبود آنان بعد از زایمان بسیار سریعتر است و زودتر به وزن قبل از بارداری خود باز می گردند. شواهد نشان می دهد که این مادران کمتر افسردگی بعد از زایمان را تجربه می کنند و احتمال ابتلای شان به …

    مهمی دارد. استروژن ارتباط نزدیکی با سلامت هیجانی زنان دارد. استروژن به اختلالات خلق و خو هم مربوط است. استروژن، اولین هورمونی است که یک دختر را به یک خانم بزرگسال تبدیل می کند و به این دوره بلوغ گفته می شود. بعد از این مرحله از زندگی یک خانم، استروژن به تنظیم کلسترول، کنترل خلق و خو و محافظت از سلامت استخوان ها و …. کمک می نماید. این هورمون در تخمدان ها تولید می شود که منبع …

    میر سلول های کبد می شود و از این طریق در بروز فیبروز کبدی نقش دارد. از طرفی، مصرف غذای شور در مادران باردار، بر رشد جنین تاثیر می گذارد. محققان احتمال می دهند آسیب کبدی ناشی از مصرف بیش از اندازه نمک، به دلیل فرآیندی به نام استرس اکسیداتیو است. استرس اکسیداتیو باعث می شود تعادل بین آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد بهم بخورد که این امر منجر به افزایش سلول های التهابی می شود و مرگ سلول های کبد و …

    خصوص برای اولین بار، تغییرات ایجادشده در پستان معمولاً اولین نشانه ها هستند. امکان دارد پستان های شما دردناک و نرم شوند. حتما آن ها بزرگ تر خواهند شد و نوک پستان های شما نیز بزرگ تر و تیره تر خواهند شد. به حالت های تهوع، استفراغ کردن و دیگر اختلالات گوارشی توجه داشته باشید: بسیاری از خانم ها –نه تمام آن ها- از “ناخوشی صبحگاهی” در بازه ی سه ماهه ی اول خود رنج می برند. اغلب این ناخوشی با …

    نشان داده می شود. مقادیر طبیعی: اعداد بین 42 تا 52 درصد برای آقایان و 37 تا 47 درصد برای خانم ها نرمال به حساب می آید. در خانم های باردار درصد بالاتر از 33 طبیعی است. محدوده خطر: HCT بالاتر از 60 درصد و پایین تر از 15 درصد باید باعث نگرانی پزشک شود. نکته: بیماری هایی که باعث به وجود آمدن شکل های غیرطبیعی گلبول قرمز می شوند (مثل بیماری گلبول قرمز داسی شکل) مقدار HCT را …

    ویتامین ها موجب سوخت و ساز بهتر بدن می شوند. با مصرف قسمتی از گوشت این حیوان فرد می تواند 100% از نیاز ویتامین B12 روزانه خود را دریافت کند. بعد از آشنا شدن با خواص بسیار این غذا به روش طبخ آن می پردازیم چه موادی برای شامی هویج لازم داریم: اولین و مهم ترین ماده گوشت چرخ کرده است : 400 گرم دومین ماده مهم و اساسی این غذا هویج رنده شده است : 250 گرم تخم مرغ …

  • عکس پایتخت افغانستان کابل
  • “),t.close()},t.write(‘

    مصرف دانه کنجد در دوران بارداری اگر باردار هستید، باید در انتخاب غذایی که می خورید بسیار دقت کنید. زیرا آنچه میخورید بر سلامتی شما و همچنین سلامتی فرزندتان تاثیرگذار است. هرچیزی که برای خوردن انتخاب می کنید، اول باید از سلامت آن اطمینان پیدا کنید. بنابراین مهم است که غذاهای سالم بخورید. چون حتی کوچکترین غذایی که می خورید روی کودک شما تاثیر خواهد داشت.

    ممکن است در مورد غذاهایی که باید مصرف کنید یا از مصرف آن بپرهیزید، توصیه های زیادی از دوستان و آشنایتان بشنوید. ممکن است هیچ کدام از آنها به خواص کنجد اشاره نکرده باشند. آیا کنجد برای شما و کودکان مفید است یا مضر؟ برای فهمیدن این نکات ادامه مطلب را بخوانید.

    این تصور که خوردن کنجد برای مصرف در دوران بارداری خطرناک است به مانند یک افسانه می ماند. در هند بسیاری از مردم عقیده دارند که کنجد یک ماده غذایی گرم است و باعث افزایش گرمای بدن خواهد شد. بدین ترتیب در باور هندی ها کنجد باعث از بین رفتن تعادل طبیعی بدن خواهد شد. برخی افراد عقیده دارند خوردن غذاهای گرمی مانند کنجد در دوران بارداری می تواند منحر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود. با این جال هیچ مدرک علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. دانه های کنجد سرشار از مواد مغذی ضروری مانند آهن، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که هم برای مادر و هم برای کودک بسیار مفید است. اما بیشتر پزشکان عقیده دارند که زنان باردار باید از مصرف کنجد در سه ماه اول بارداری خودداری کنند، چون این امر باعث به وجود آمدن تهوع و تشدید آن خواهد شد.

    فواید و ضررهای روغن کنجد برای کودکان و نوزادان

    خواص روغن کنجد برای پوست و نحوه استفاده از روغن کنجد

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

    روغن کنجد چه خواص و فایده‌ای دارد؟

    فواید دانه های کنجد در بارداری دانه کنجد در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یک غذای عالی محسوب می شود. کنجد می تواند بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز خانم های باردار و نوزادان شان را فراهم کند. برخی از فواید خوردن دانه های کنجد در دوران بارداری به شرح زیر است:

    دانه های کنجد پکیج کاملی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم و ویتامین ها است که همگی برای رشد جنین ضروری است. دانه های کنجد منبع عالی پروتئین و اسید های آمینه است که برای رشد جنین مورد نیاز است. دانه های کنجد منبع غنی از فیبر است که به هضم غذا در دوران بارداری کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. اگر مشکل یبوست یا سایر مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش دارید، می توانید کنجد بخورید تا مشکلاتتان بهبود یابد. دانه های کنجد حاوی اسید اولئیک است که می تواند سطح کلسترول بد بدن شما یا LDL را پایین بیاورد. همچنین دانه های کنجد موجب بالا رفتن کلسترول خوب یا HDL خواهد شد. بنابراین چربی موجود در کنجد بسیار مفید است. دانه های کنجد حاوی ویتامین سی است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شما را از انواع بیماری ها و میکروب ها مصون نگاه دارد. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن تضعیف خواهد شد بنابراین بدن مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری ها است. خوردن دانه های کنجد خطر ابتلا به عفونت را کاهش داده و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری خواهد کرد. دانه های کنجد حاوی کلسیم است که یک ماده مغذی مهم برای سلامتی دهان و دندان در دوران بارداری است. همچنین کنجد منبع عالی کلسیم است. با خوردن کنجد در دوران بارداری از دندان و استخوان های خود مراقبت کنید. همچنین کنجد برای رشد و سلامتی کودک شما نیز مفید است. دانه های کنجد حاوی اسید فولیک است و خوردن آن در دوران بارداری می تواند منجر به جلوگیری از نقص لوله های عصبی در نوزادان شود. دانه های کنجد سرشار از ویتامین های گروه بی مانند ریبوفلاوین، نیاسین و پیریدوکسین است که همگی برای رشد جنین ضروری است. همچنین باورهایی وجود دارد که مصرف کنجد موجب تقویت انرژی و کاهش استرس روحی و ضعف خواهد شد. دانه کنجد یک منبع غنی از آهن است که می توانید اطمینان حاصل کنید که جنین شما علاوه بر آهن از اکسیژن کافی نیز به واسطه کنجد بهره خواهد برد.

    خطرات مصرف دانه های کنجد در دوران بارداری به طور کلی خوردن دانه های کنجد برای زنان باردار و فرزندانشان مضر نیست. با این حال این مسئله برای همه زنان یکسان نیست چرا که هر فردی نسبت به غذاها واکنش مخصوص به خود را دارد. اثرات دانه کنجد در زنان باردار می تواند متفاوت باشد. اگر بعد از مصرف کنجد حس ناراحتی در معده داشتید باید از خوردن آن خودداری کنید. اگر حالت تهوع پیدا کردید، صبر کنید تا حالت تهوع شما فروکش کند. بهتر از قبل از مصرف کنجد در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

    آیا می توان در دوران بارداری غذای پخته شده با روغن کنجد مصرف کرد؟ خوردن مواد غذایی تهیه شده در روغن کنجد در دوران بارداری بی خطر است. این روغن می تواند نیازهای بدن شما به چربی سالم را در دوران بارداری برآورده کند. همچنین این روغن برای رشد مغز جنین شما بسیار مفید است. با این حال توصیه می شود قبل از خوردن هر غذایی که در روغن کنجد پخته شده با یک متخصص تغذیه و یا پزشک خود مشورت کنید.

    گردآوری شده از سلام دکتر.

    ۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

    ۸ پیشرفت موفقیت‌آمیزی که ثابت می‌کند آینده همینجاست

    اگر پشه‌ها نباشند چه بر سر کره زمین می‌آید؟

    برعکس چرخیدن زمین چه تاثیری بر حیات روی آن دارد؟

    چه می‌شود اگر دو خورشید در منظومه شمسی وجود داشته باشد؟

    چرا ماه مرداد را اَمرداد می‌نویسند؟

    ۱۰ چیزی که باور نمی‌کنید در بدن شما وجود دارد

    ۷ وسیله زنانه‌ای که در ابتدا برای مردان ساخته شده بودند

    ۸ پیشرفت موفقیت‌آمیزی که ثابت می‌کند آینده همینجاست

    دانلود رایگان انیمیشن کوتاه لوپ – Loop 2020

    ۵ سریال برتر تلویزیونی در دهه گذشته میلادی

    روغن کنجد چه خواص و فایده‌ای دارد؟

    فواید تغذیه‌ای و موارد استفاده از روغن انگور

    فواید و ضررهای روغن کنجد برای کودکان و نوزادان

    خواص روغن کنجد برای پوست و نحوه استفاده از روغن کنجد

    چرا روغن آفتابگردان یک روغن دارویی محسوب می‌شود؟

    طرز تهیه نان روغنی با طعم پونه

    هرگونه انتشار و بازنشر مقالاتی که ویوین اولین انتشار دهنده‌ی آن است، آزاد بوده و با ارجاع به منبع توصیه می‌شود. درباره مطالبی که از منابع دیگر در مجله ویوین با ذکر منبع بازنشر شده‌اند، محدودیت‌های منبع اصلی معتبر خواهد بود.

    مصرف کنجد در دوران بارداری ایمن است و هیچ شواهد علمی مبنی بر ناامن بودن آن در دسترس نیست.این یک تصور غلط است که دانه های کنجد دمای بدن را افزایش میدهند و با ایجاد عدم تعادل باعث سقط جنین میشوند.دانه های کنجد قدیمی ترین محصولات دانه های روغنی هستند که بیش از 3500 سال قدمت دارند.آنها با نام های مختلفی مانند:بنه یا تیل شناخته میشودو بسته به نوع گیاه به صورت سفید، سیاه، زرد و قرمز در دسترس هستند که شما میتوانید آنها را با پوست یا بدون پوست تهیه کنید. در واقع دانه های کنجد برای سلامت کلی بدن مفید هستند، زیرا غنی از آهن، کلسیم، اسید های آمینه، پروتئین، اسید اگزالیک، ویتامین های E، C و B می باشند.

    مزایای سلامتی دانه های کنجد در دوران بارداری1. وجود فیبر برای کمک به هضم:یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. دانه های کنجد غنی از فیبر هستند و به عنوان یک ملین طبیعی، برای کاهش یبوست و حرکت روده عمل میکنند. گنجاندن آنها در رژیم غذایی سیستم گوارشی تان را فعال میکند.2. وجود مواد مغذی برای افزایش سیستم ایمنی بدن:دانه های کنجد با غنی بودن از مواد مغذی از سلامت و سیستم ایمنی بدن حمایت میکنند. سطح مقاومت بدن در طول بارداری پایین است، این دانه ها سیستم دفاعی بدن را تقویت میکنند و در برابر سرما خوردگی و آنفولانزا محافظت مینمایند.3. وجود کلسیم دندان ها و استخوان ها را تقویت میکند:زنان باردار از کلسیم کمتری برخوردار هستند، زیرا از رشد استخوان کودک هم حمایت میکند. دانه های کنجد یک منبع غنی از کلسیم هستند که استخوان ها را تقویت میکنند و از مشکلات دندانی جلوگیری میکنند.4. افزایش سطح انرژی :دانه های کنجد یکی از بهترین تقویت کننده های طبیعی انرژی هستند. آنها عضلات و اعصاب را تقویت میکنند و ضعف و استرس را کاهش میدهند. بدین ترتیب بدن را سالم و پر انرژی نگه میدارند. دانه های کنجد نه تنها مغذی هستند، بلکه به غذا نیز مزه میدهند اما این بدان معنا نیست که میتوانید از آن بیش از حد و نامحدود استفاده کنید.

    سوالات متداول برای مصرف کنجد و روغن کنجد در بارداریآیا دانه های کنجد سیاه، سالم تر از دانه های کنجد سفید هستند؟بله ؛ دانه های کنجد سیاه ارزش تغذیه ای بالاتری دارند. دانه های کنجد سفید معمولا بدون پوست هستند، در حالی که دانه های کنجد سیاه معمولا با پوست هستند و پوست یک منبع مهم از مواد مغذی بویژه کلسیم است.آیا مصرف روغن کنجد در دوران بارداری ایمن است؟اثر روغن کنجد در زنان باردار بستگی به وضعیت سلامتی زن و میزان مصرف آن دارد با این حال باید قبل و بعد از استفاده از آن جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید و با پزشک خود مشورت کنید، زیرا هیچ کس نمی خواهد که در دوران بارداری اتفاق ناگواری بیفتد با این حال به گفته بسیاری از منابع، در طول دوران بارداری ایمن است.مانند روغن زیتون یا روغن کانولا به رفع نیاز بدن شما کمک می کند. روغن کنجد حاوی یک ترکیب خوب از چربی های مونو و پر سدیم است که می تواند مغز و بافت عصبی کودک را سالم نگه دارد. این چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی محلول در چربی را جذب می کنند، که برای سلامتی شما مهم و مفید هستند.

    اثرات جانبی دانه های کنجد در طول دوران بارداریچندین خطر مرتبط با مصرف بیش از حد دانه های کنجد وجود دارد:در طول سه ماهه اول بارداری هنگامی که بارداری شما هنوز ضعیف است، بیش از حد از کنجد استفاده نکنید.اگر بعد از خوردن کنجد اتفاق جدیدی برایتان افتاد و تغییری در خود حس کردید، فورا به پزشک خود مراجعه کنید.اگر سابقه آلرژی دارید از خوردن کنجد اجتناب کنید، زیرا یکی از 6 مواد غذایی آلرژیک در دنیا است.

    عوارض و مضرات کنجد و روغن کنجد در دوران بارداریبا این حال برخی از گزارشات ناشی از مصرف بیش از حد کنجد در دوران بارداری به دست آمده است، که عبارتند از :سقط جنین:در برخی از منطق هندوستان، روغن کنجد با برخی از دانه ها مخلوط شده اند و باعث ایجاد سقط جنین میشوند. بنابراین استفاده از چنین کنجد هایی، خصوص در سه ماهه اول بارداری کاملا مضر است.آلرژی:روغن کنجد حاوی گوگرد و چربی های غیر اشباع است. در دوران بارداری که سیستم ایمنی بدن شما آسیب پذیر است، ممکن است با چنین موادی دچار ایجاد حساسیت شود.القای هورمونی:روغن کنجد دارای خواص القا کننده هورمونی است که این اتفاق ممکن است باعث انقباضات رحم و منجر به زایمان زود راس یا سقط جنین شود.انقباضات رحم:در برخی شرایط زنان ممکن است انقباضات رحمی را تجربه کنند که این امر در صورت بارداری میتواند مضر باشد.

    در دوران بارداری که حساس ترین دوران برای شما است نسبت به خوردن هر چیز اهمیت می دهید. آیا این برای جنینم ضرر داره یا نه؟ چی رو چه مقدار بخورم؟ در مورد خرافات که از اطرافیان می شنوید حتما نگران خواهید شد. ممکن است مادرتان چیزی بگوید و یک نفر دیگه حرفی دیگر.

    در این مقاله سعی داریم که اثرات مصرفی کنجد در بارداری را باهم بررسی می کنیم:

    ممکن است در قدیما بگویند که مصرف کنجد در دوران بارداری دارای عوارض جبران ناپذیری بر روی جنین شما بگذارد. خبر خوش این است که این حرف ها خرافات است. در گذشته معتقد بودند که کنجد باعث سقط جنین میشود.تنها دلیل آن هم خاصیت گرم بودن این ماده است که باعث تولید گرما در داخل شکم می شود. اگر کنجد در مقدارمتناسب در دوران بارداری استفاده شود. بعنوان یک سوپر غذای مهیج در دوران بارداری شناخته می شود.

    خوردن مقدار مناسب کنجد در دوران بارداری دارای فواید زیادی برای سلامتی اوست. اگر شما به کنجد حساسیت ندارید می توانید از فواید مصرف آن در بارداری بهره مند شوید.

    در این مقاله باهم به بررسی فواید کنجد در بارداری می پردازیم:

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد

    می توانید کنجد را پودر کرده بر روی پنیر یا ماست و یا با شیر خود بریزید. کنجد را بروی کیک یا نان مصرفیان بریزید. در هنگام پخث گوشت و ماهی افزودن کنجد به آنها مزه لذیذی دارد. خود کنجد را بصورت تنها نیز می توانید مصرف کنید.

    هشدار اومایی: اگر هنوز در مورد مصرف کنجد در بارداری نگران هستید بهتر است که قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. اکثر پزشکان معتقد هستند در سه ماهه اول بارداری که امکان سقط جنین وجود دارد آن را مصرف نکنید و در ادامه بارداری به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

    منبع: www.momjunction.com

    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد
    آیا خوردن کنجد در بارداری ضرر دارد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *