آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

دوره مقدماتی php
آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است
آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

تأثیرات تنباکو بر سلامت انسان قابل توجه هستند. تنباکو بزرگترین علت مرگ قابل پیشگیری در سطح جهان است. بسته به روش استفاده از تنباکو از قبیل کشیدن آن مانند سیگار، انفیه زنی آن، یا جویدن آن و مقدار استفاده از آن، شدت تأثیرات آن بر اندام‌ها متفاوت است. اعتیاد به تنباکو احتمال زیاد ابتلا به سرطان ریه و امراض قلبی را در بر دارد. سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که با وجود همه برنامه‌های پیشگیرانه، در عرض ۳۰ سال گذشته، ۱۰۰ میلیون نفر به خاطر بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات جان سپرده‌اند، که این میزان خیلی بیشتر از مجموع تلفات ایدز، سل، تصادفات رانندگی و خودکشی‌ها است.[۱]
همراه با دود سیگار، هزاران مادهٔ سمی و جهشزا وارد دهان مصرف‌کننده می‌شود. همچنین مصرف سیگار با ابتلا به سرطان دهان و سرطان حنجره ارتباط مستقیم دارد. کشیدن سیگار، ابتلا به سرطان‌های پانکراس و سینه را افزایش داده و در ایجاد ناراحتی‌های مهلک تنفسی مؤثر است. احتمال سقط جنین و به دنیا آمدن جنین مرده در زنان سیگاری بیش از دیگران است.[۲]

به طور کلی می‌توان گفت که تمام سموم، می‌توانند به ایجاد بافت‌های سرطانی بینجامند. زیرا ثابت شده است که بدن، نوعی سپر سلولی نامیرا در برابر سموم ایجاد می‌کند که همان بافت سرطانی می‌باشد.
هر چه احتمال تماس دود سیگار با یک بافت بیشتر باشد، احتمال سرطانی شدن آن هم زیادتر می‌شود. این بافت‌ها شامل ریه‌ها، نای، نوک انگشتان، لب‌ها و دهان می‌باشند. به علاوه جوارحی که پس از جذب یا بلع نیکوتین در گیر می‌شوند، مانند کبد، معده، پانکراس و کلیه‌ها نیز احتمال سرطانی شدن دارند.


بد کار کردن کبد موجب افزایش آنزیم‌های کبدی و افزایش چربی‌های سبک می‌شود که باعث سفت شدن رگ‌ها (تصلب شرایین) و ته‌نشینی چربی در رگ‌های قلب (کرونرهای قلبی) خواهد شد.

مدپلاس

دوره مقدماتی php

 

 

هرجا حرف از تنباکو در میان باشد ناخودآگاه ذهن ها به سمت و سوی سرطان و عوارض جانبی آن میرود و معمولا بر این باوریم که تنباکو عامل سرطان است. اما به نظر می رسد تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه La Trobe استرالیا انجام گرفته کاملا قوانین بازی را عوض کرده و محققان این دانشگاه کشف کرده اند که می توان از تنباکو برای درمان سرطان استفاده کرد!

البته باید این نکته را به شما یادآوری کنیم پیش از آن که همین الان به سراغ یک پاکت سیگار بروید و تمام آن را دود کنید، بهتر است بدانید منظور محققان گیاه تنباکو به نام Nicotina alata است که ذره ای به تنباکوهای به کار رفته در سیگار ها و تنباکوهایی که برای قلیان مصرف می شود شباهتی ندارد چون آنها تماما عامل سرطان زا هستند.

آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

دانشمندان بعد از تحقیقات زیاد دریافتند که NaD1 ( پروتئین موجود در گیاهان صورتی و سفید ) نه تنها می تواند قارچ ها را از بین ببرد بلکه می تواند سلول های سرطانی را نابود کند.

NaD1 با ساختار گاز انبری خود بر روی سلول های سرطانی رفته و یک محفظه بالون شکل را روی سطح آنها ایجاد می کند تا بتواند باعث منهدم شدن این سلول ها شود. اما نکته ای که باعث می شود این پروتئین تبدیل به درمانی ایده آل گردد این است که وقتی به سلول های آلوده حمله می کند کاری با سلول ها سالم ندارد. براساس گفته های دکتر Mark Hulett مدیر دانشکده Molecular Science، مهمترین مشکلی که در روش ها درمانی فعلی وجود دارد این است که برخلاف پروتئین NaD1 به کلیه سلول های سالم و آلوده حمله می شود.

وی در حالی که نمی توانست خوشحالی خود را از تحقیقات جدید پنهان کند اعلام کرد حقیقتی وجود دارد که مکانیزم دفاعی قدرتمند کشف شده در مقابل سرطان از گل گونه ای از یک گیاه تنباکوی زینتی به دست آمده که حتی اگر در مراحل اولیه باشد باز هم کشف خوبی است.

مانند بسیاری از کشف ها دارویی جدید این پروتئین نیز باید در مراحل آزمایشی و تحقیقات زیادی قرار بگیرد. Hulett معتقد است حداقل باید ۱۰ سال دیگر صبر کنیم تا این دارو از شرایط آزمایشگاهی خارج و آماده عرضه به بیمارستان ها شود.

مطلب قبلی

درمان نفخ نوزاد – کولیک , دل پیچه

مطلب بعدی

آموزش طرز تهیه سرکه انگبین

با تتو میشود ام آر آی (MRI) گرفت؟

گاز سارین چیست و با قربانی چه میکند؟

روغن نارگیل مصرف نکنید!

آیا خوردن گوشت و غذاهای پخته ما را تبدیل به انسان فعلی کرده؟

نوشیدن چای داغ سرطان زاست

مزایای دوچرخه سواری به مضراتش می ارزد

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد

مشخصات من را ذخیره کن

اطلاعات دارویی تصادفی


متوتروکسات Methotrexate

آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است


کلرامبوسیل Chlorambucil


گاباپنتین Gabapentin


دومپریدون Domperidone


امپرازول Omeprazole


پری اکتین Periactin


سفتریاکسون ceftriaxone|روسفین


بوپرنورفین Buprenorphine


رانیبیزوماب ranibizumab


ونلافاکسین Venlafaxine

مطالب تصادفی

  • عکس جزیره سامویی
  • اندازه گیری هورمون های مهم در زنان با آزمایش خون


    نقش داروسازان در تشخیص زودهنگام ام اس

    ۱۰ اپلیکیشن معروف برای پزشکان و متخصصان داخلی


    روش های خانگی برای درمان جوش صورت و پوست


    درمان آرتروز زانو با پیاده روی


    تیپ شخصیتی ISFJ : زاینده


    معرفی سلولیت و پیشگیری از آن


    اطلاعاتی درباره ی پرولاپس دریچه میترال


    عدم تقارن صورت نیاز به جراحی دارد؟


    تیپ شخصیتی ESFP :بازیگر

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است


    ماده روانگردان دی ام تی DMT


    درمان زخم های بدن به صورت طبیعی


    آیا بیش از حد آرامبخش مصرف میکنیم؟


    تیپ شخصیتی INFP : آرمانگرا


    مبارزه با ریفلاکس معده با این 13 خوراکی


    چه زمانی یائسگی رخ می دهد ؟

    نگاهی به رشته دردشناسی در دانشگاه های علوم پزشکی


    تیپ شخصیتی ESTJ : نگهبان


    فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک

    سی تی آنژیو گرافی: در این روش ماده حاجب از طریق ورید بیمار وارد جریان خون شده و دستگاه می تواند به وسیله یک نرم افزار رایانه اي، تصاویر سه بعدی دیجیتال را از عروق کرونری ثبت کند.

     آنژیو گرافی: در این روش ماده حاجب به مسیر شریانی دست ها یا پاها تزریق می شود و تصاویر عروق به صورت فیلمبرداری دیجیتال و از زوایای مختلف به دست می‌آید.

    (بیشتر بخوانید : آنژیوگرافی)

    بلاگ/شخصی/کوتاه

    یک اپ خلاق برای کسایی که خیلی سخت بیدار میشن

    دانشمندان آسترالیا یی ابراز امیدواری کردند که تحقیقات آنها درساخت داروهای نسل جدید بتواند مفید ثابت گردد.

    به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی MedicalXpress دانشمندان استرالیایی از دانشگاهTroba کشف کردند که پروتئین موجود در گیاه تنباکو می تواند برای صحت انسان مفید واقع گردد.پروتئین Nicotiana alata گیاهی است که می تواند به عنوان یک وسیله مفید در مبارزه با بیماری های عفونی، از جمله HIV، ایدز، ویروس Zika و آنسفالیت، کمک کند.پس از مطالعه دقیق ساختار تنباکو، دانشمندان متوجه شدند که یکی از اجزای NaD1 قادر به از بین بردن سلول های قارچی خطرناک Candida albicans است که “میکروذرات مفید” را در بدن می کشد و در نتیجه باعث بیماری های بسیاری می شود.  

    راهنمای ثبت نام کاربران در سایت ها و حساب کاربران از طریق ماهواره ای و یا در شبکه های اجتماعی در این قوانین می باشد.

    کاربران باید قوانین ملی و بین المللی را رعایت نمایند و موظف اند به نظریات دیگر اعضا و خوانندگان احترام قائل شوند.

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

    مدیریت حق دارد، نظریاتی را که به زبان دیگر غیر از زبانی که در سایت است، حذف نماید.

    مطالب و اظهارت نظر در تمام بخش ها و زبان های سایت sputniknews.com امکان تغییر می باشد.

    نظریات کاربران در صورتی که با موضوع مطابقت نداشته باشد، مانند:

    مدیریت حق دارد، از دسترسی کاربر به صفحه جلوگیری و یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع قبلی حذف کند، البته در صورتی که کاربر این قوانین را نقض کند.

    کاربران می توانند به بهبود حساب خود یا باز کردن حساب تماس بگیرند و یا به این آدرس moderator.dari@sputniknews.com ایمیل نمایند.

    ایمیل باید شامل مطالب زیر باشد:

    اگر مدیران صلاح بدانند، می توانند، حساب کاربر را باز و اجازه دسترسی به وی دهند.

    مدیریت به کاربرانی که قوانین را به طور مکرر نقض کرد، اجازه دسترسی نمیدهد.

    کاربران می توانند از طریق این ایمیل آدرس moderator.dari@sputniknews.com با تیم مدیران سایت تماس بگیرند.

    شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

    توتون

    * نام‌های دیگر آن: تنباکوی قلیان، تنباکو، توتون کردستانی، توتون ویرژینی، توتون امریکایی، توتون مریلاند و توتون چینی یا ترکی می‌باشد.

    1. به خاطر وجود نیکوتین در توتون این گیاه مخدر و سمی می‌باشد.

    11. جهت زخم‌های تازه خاکستر آن را روی زخم بریزند.
    12. برای زخم‌های جرب و جوش‌های جلدی خاکستر آن را با روغن گل سرخ مخلوط کرده بمالند.
    13. کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند هر روز ویتامین ث بخورند.

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

    قلیون برازجونی رو کرسی 

    صد دانه قلیان دسته به دستهبا نظم و ترتیب یک جا نشستههر دانه ای هست خوش رنگ و رخشانقلب سیاهی در سینه آن

    جهت شنیدن و دانلود ری لینک زیر کلیک کنین:شنیدن دانلود

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

    کُشت‌ افزار یا آلت قتاله

    همین قلیانی زیره ، مگه چیه؟؟؟؟

    هیچکس تنها نیست. “قیلون همراه”  

    خوش آن چاهی که اُو از خوش درآیو

    بکش قیلون تا جونت درآیو

     شعر قلیون

    شاعر: ؟؟؟؟؟؟

    ای رفیق ای مظهر مهر و وفا قلیون بکشتوی این جمع پر از لطف و صفا قلیون بکشتوی کوه و توی ساحل، توی جنگل های سبزهر کجا دیدی کمی صافه هوا، قلیون بکش!وقتی دیدی همسرت از بوی قلیون شاکیهدزدکی تو خونه ی همسایه ها قلیون بکشوقتیکه همسایه هاتم اهل قلیون نیستندتو کمد آروم بشین و بی صدا قلیون بکشجون عمت از دلیل مصرف قلیون نپرسحال کن با دود و بی چون و چرا قلیون بکش!موقع قلیون کشیدن هی به مردم زل نزنغرق شو تو حس و حالت بی ریا قلیون بکش!وقتیکه قلیون می شه ممنوع از اون غافل نشومثل خیلی های دیگه در خفا قلیون بکش!هست قلیون چاره ی صد درد بی درمون عزیزتا بشه دردای بی درمون دوا قلیون بکش!نسخه می پیچم برات تا مشکلاتت حل بشهصبح ها و ظهرها بعد از غذا قلیون بکش!یک نصیحت می کنم آویزه ی گوشت کنییا بمیر از فرط درد و غصه یا قلیون بکش!هر کی که قلیون کشیده چون نی قلیون شدهمشکل چاقی اگر داری بیا قلیون بکش!وقت شادی وقت غصه هر کجا که عشقتهتوی پارتی تو عروسی تو عزا قلیون بکش!من مشخص می کنم کی با کی قلیون می کشهنازنین خانوم تو با اکبر آقا قلیون بکش!!چند تا از این قرص های لعنتی بنداز بالابعد یک ساعت که رفتی تو فضا قلیون بکش!مصرف قلیون نداره مشکل شرعی ولیتو اگه سخت برات زیر عبا قلیون بکش!!گاهی وقتا که یه چیزی رو دلت سنگین می شهتا بشه اون چیز قدری جا به جا قلیون بکش!تا صدای قل قل قلیون بره تا آسمونمثل این خواننده های خوش صدا قلیون بکشموقع قلیون کشیدن حفظ نوبت واجبهبعد مورد های اورژانسی، شما قلیون بکشاغلب فرمانرواهای جهان قلیونی اندتا بشی تو کشورت فرمانروا قلیون بکش!هی نگو دیدی فلان چیزو تو قلیون اوناول کن اونا رو بیا تو جمع ما قلیون بکش!سیب و موز و پرتقال و توت فرنگی و هلوچون هوس کردی تو از این میوه ها قلیون بکش!!خیلیا پشت سرش حرفای ناجوری زدندتا بشی با روی خوبش آشنا قلیون بکشدکترا چیزی نمی فهمند از دنیای مادور از چشم تموم دکترا قلیون بکشتازه!خیلی از همین دکتر مهندس های ما…جای قلیون می کشن ….ول کن بابا ، قلیون بکش!اونقدر قلیون بکش تا جفت چشمات در بیادپله پله تا ملاقات خدا قلیون بکش!!!

    در تصویر زیر قلیون برازجونی را با نی اش می بینید.

    یک فرق قلیان برازجانی …

    ترول قلیون و تنباکو برازجونی

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

    سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ

    اگر میخواهید به درجه ای برسید که وارد پارک های شهرتان شوید و از روی ناچاری و بی راهی و …. با شیئی نوک تیز ، بر روی سطل های آشغال بنویسید “سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ” و به شهرداری و زیبایی پارک برای آگاهی عموم ، ضرر بزنید ، تا میتوانید بکشید.

    مثلا:

  • دلیل قاعدگی نامنظم چیست؟
  • قلیون را تازه چاق کرده ام.

    قلیون چاق کنم و بکشم.

    و…

    مثلا: دو فِرق قلیون

    قلیان مانند دیگر وسائل تدخین نشان غم و اندوه و تلخ کامی است. چنانچه در خواب ببینید که قلیان می کشید و اهل کشیدن قلیان نباشید گرفتار ناراحتی فکر و خیال می شوید. اگر ببینید دیگران قلیان می کشند و به شما تعارف می کنند ولی شما از دود کردن آن ابا و اکراه دارید مشکلی پیش می آید که دیگران عامل آن هستند و شما هم گرفتار آن می شوید. اگر با رغبت قلیان را بگیرید و بکشید خودتان نیز مسئول و مقصر خواهید بود. اگر در خواب ببینید که قلیان چاق می کنید دست به کاری می زنید که غم می آورد. روی هم رفته قلیان تلخ کامی است اما بلا و مصیبت نیست.

    پزشک همیشه همراه شماست !

    اگر در مورد درمان با توتون سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

    تو تون یا تنباکو قطعاتی از برگها ی نازک برنگ زرد متمایل به قهو ه ای با رگبرگهای کاملاٌ مشخص و بوی تند ومعطراست وازگیاه توتون با نام علمی :Nicotiana Tabacum L.از تیره سیب زمینی (Solanaceae ) بدست می آید . توتون گیاهی آورده شده به ایران است ودرسطوح وسیع و کنترل شده شمال ایران کشت میگردد . برگها ی بزرگ , گلهای گلی رنگ ومجتمع در سرشاخه های گیاه و میوه ها ی کروی وقهوه ای رنگ از علائم مشخصه گیاه است .

    عوارضی که پس از استعمال قلیان ایجاد می گردند:سرطان دود تنباکویی که بر اثر حرارت ذغال ایجاد می گردد، حاوی بسیاری از مواد سرطان زا است و مصرف کنندگان قلیان به اندازه‌ی افراد سیگاری در معرض ابتلا به سرطان دهان، ریه، گلو، مری و مثانه هستند. برخی از افرادی که قلیان می کشند ادعا می کنند که دودی را فرو نمی دهند اما بر اساس تحقیقات انجمن سرطان امریکا، این افراد مستعد ابتلا به سرطان دهان هستند، چنانچه که تحریک مزمن لبها، زبان و دهان، در نتیجه ی قرار گرفتن در معرض سموم تنباکو، خطر ابتلا به سرطان های دهانی را افزایش می دهد.بیماری های عفونی لوله ی قلیان به گونه ای طراحی شده که بصورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه بیشتر چایخانه ها و رستوران ها سری های یکبار مصرف را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند، اما برخی از افراد با استفاده نکردن از آن ها شانس ابتلا به بیماری های عفونی را در خود افزایش می دهند. علاوه بر این ممکن است قلیان ها پس از هر بار مصرف شسته و تمیز نشوند و مورد استفاده گروه دیگری قرار گیرند و سبب شیوع بیماری های عفونی از قبیل هپاتیت، سل و مشکلات پوستی مانند تب خال شوند.اعتیاد تنباکوی قلیان حاوی نیکوتین است. همان ماده مخدر اعتیاد آوری است که در سیگار وجود دارد. تجربه ی خوشایندی که با مصرف نیکوتین و تمایل به ادامه ی آن به فرد دست می دهد، در مصرف قلیان نیز مشاهده می شود. نیکوتین بر شیمی مغز تاثیر گذاشته و خلق و خوی انسان را تغییر می دهد. افزایش وابستگی روحی و جسمی به نیکوتین سیگار و قلیان باعث می شود نشانه هایی مانند هوس، تحریک پذیری، سردرد، خوابالودگی و عصبانیت، در صورت توقف مصرف در فرد بروز کند.قلب و بیماری های ریوی دود توتون و تنباکوی قلیان و سیگار حاوی مواد سمی بسیاری است که می تواند آسیب های عروقی، خونی، انسداد شرایین و بیماری های قلبی را منجر شود. افراد سیگاری و کسانی که قلیان مصرف می کنند، همچنین در معرض بیماری های ریوی نیز هستند. بیماری های قلبی یکی از بزرگترین عوامل مرگ و میر در آمریکا شناخته شده اند و سیگار، عامل اصلی بروز این بیماری ها است. انجمن سرطان آمریکا هشدار داده است که دود سیگار بخاطر تاثیر منفی بر قلب و آسیب شدید به ریه ها، خطرناک ترین عامل بروز بیماری های عروقی و ریوی به شمار می رود.خطرات دود برای زنان باردار و نوزادان زنان بارداری که قلیان مصرف می کنند خود و نوزاد خود را در معرض خطراتی همچون سقط جنین، زایمان زودرس و زایمان جنین مرده قرار می دهند. همچنین نوزادانی نیز که زنده به دنیا می آیند، به هنگام تولد با مشکلاتی مانند وزن کم، بیماری های تنفسی و سندرم مرگ ناگهانی، مواجه هستند. به گفته انجمن سرطان آمریکا، شیر مادرانی که قلیان و سیگار مصرف می کنند، حاوی نیکوتین و سایر سموم این دودهای خطرناک است. وجود چنین سموم و مواد خطرناکی در شیر مادر، منجر به افزایش ضربان قلب، اسهال، استفراغ و بی خوابی نوزاد می شود.

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است

    ۱. به خاطر وجود نیکوتین در توتون این گیاه مخدر و سمی می‌باشد.۲. جهت تسکین درد مفاصل و بی‌حسی اعضاء جوشانده توتون را به صورت ضماد می‌توان گذاشت.۳. جهت قطع ترشحات سفید مهبل از جوشانده این گیاه به صورت شستشو می‌توان استفاده کرد.۴. دود توتون باعث فساد آب دهان می‌گردد.۵. ضعیف کننده اعصاب است.۶. یکی از عوامل مهم سرطان است.۷. فشارخون را بالا می‌برد.۸. باعث بی‌نظمی تپش قلب می‌گردد.۹. عامل تنگی‌نفس است.۱۰. دود تنباکو ضد عفونی کننده محیط می‌باشد بدین صورت که تنباکو را روی آتش دود کنند. ۱۱. جهت زخم‌های تازه خاکستر آن را روی زخم بریزند.۱۲. برای زخم‌های جرب و جوش‌های جلدی خاکستر آن را با روغن گل سرخ مخلوط کرده بمالند. ۱۳. کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند هر روز ویتامین ث بخورند.۱۴. کسانی که سیگار مصرف می‌کنند عاملی است که باعث تصلب شرائین می‌شود.۱۵. کشیدن توتون باعث ضعف اعصاب و قدرت اراده را کم می‌کند.۱۶. اضطراب مغزی بوجود می‌آورد.۱۷. باعث کم شدن حافظه می‌گردد.۱۸. کشیدن سیگار باعث ضعف قوای جنسی می‌گردد.۱۹. پودر توتون یا تنباکو عطسه‌آور است. ۲۰. جهت درمان کفگیرک خاکستر تنباکو را با روغن گل سرخ مخلوط نموده بمالند. ۲۱. هیچ سمی موذی‌تر از سم توتون و سیگار نیست.۲۲. کسانی که سیگار می‌کشند دچار سرطان گلو و ریه می‌گردند.۲۳. کسانی که سیگار می‌کشند دود آن نمی‌گذارد غدد بزاق مواد نشاسته‌ای را به قند تبدیل کنند و همین عمل باعث ابتلا به زخم معده می‌گردد.۲۴. دود سیگار مستقیماً داخل کبد شده و در آن اختلال ایجاد می‌کند.۲۵. خانم‌هایی که سیگار می‌کشند عادت ماهانه آن‌ها توأم با درد و نامنظم می‌گردد.۲۶. جهت دفع شپش با خیس‌ کرده آب برگ توتون موها را ماساژ دهند.

    در این تحقیق ساقه توتون واریته کوکر347 به صورت کاملا تصادفی از منطقه گیلان، شهرستان آستارا تهیه گردید و طبق آزمون های استاندارد TAPPI ابتدا آرد چوب تهیه و سپس درصد مواد استخراجی آن تعیین گردید. نتایج این تحقیق نشان داد که میانگین مواد استخراجی ساقه توتون واریته کوکر347 (41/10 درصد) بود. سپس مواد استخراجی توسط حلال تولوئن- الکل با نسبت حجمی (2 به 1) از آرد چوب استخراج گردید. مواد استخراجی تهیه شده به داخل یک ویال شیشه ای منتقل و به آن واکنشگر BSTFA اضافه شد. نمونه ها به مدت یک ساعت در حمام بن ماری و دمای 70 درجه سانتیگراد قرار گرفته و سپس توسط دستگاه (GC/MS) مورد آنالیز قرار گرفت. در مجموع 11 ترکیب شیمیایی در مواد استخراجی چوب ساقه توتون واریته کوکر347 مورد شناسایی قرار گرفت که با درصد های متفاوتی در چوب ساقه توتون واریته کوکر347 وجود دارند. این ترکیبات شامل، P- پریدین، 1- تری متیل سایلیل، 1،2- بنزن دی کربوکسیل اسید، آلفا- دی- گلوکوپیرانوز، 8،11- دی متیل- 13- (4- اکسو-1- متیل)، تری فلوئورمتیل ایزوپروپیل سولفید دارای بیشترین مقادیر هستند.

    پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

    دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

    به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است
    آیا تنباکو برازجانی ضد سرطان است
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *