آموزش کاشت درخت سرو

دوره مقدماتی php
آموزش کاشت درخت سرو
آموزش کاشت درخت سرو

09358504040

4,900 تومان

این بسته شامل 10 عدد بذر میباشد.

6 در انبار

درخت سرو شیرازی از جمله درختان زیبایی است که جز خانواده سرو می باشد. یکی از معروفترین درختان فرم سرو می باشد، که محبوبیت فراوانی دارد. از طریق بذر تکثیر می شود. درخت سرو شیرازی درختی مخروطی مانند است که تا سطح زمین پوشیده از  برگهای متراکم است.

آموزش کاشت درخت سرو

دوره مقدماتی php

درخت سرو شیرازی درختی مخروطی مانند است که تا سطح زمین پوشیده از برگهای متراکم است. این درخت نوک تیز و باریک می باشد. دارای برگهای سبز رنگی می باشد.

از این درخت برای فضای سبز و همچنین تقویت خطوط عمومی استفاده می شوند. این درخت به دلیل استفاده گسترده در باغ های شیراز در قدیم الایام به سرو شیرازی معروف شده است.

سرو شیرازی درختی دو پایه است. از میوه این درخت در بسیاری از مناطق به عنوان چاشنی استفاده می شود.

از جمله درختان همیشه سر سبز است. شاخه های این در خت راست و دارای برگهای کوچک فلس مانند می باشد.

درخت سرو شیرازی به صورت بنسای قابلیت رشد دارد، که شما می توانید پس از تهیه بذر آن را در گلدان خانه بکارید و محیط دل انگیزی را پدید بیاورید.

درخت سرو شیرازی از طریق بذر تکثیر می شود. بدین منظور بذرهای مرغوب را تهیه نمایید.  بهترین زمان کشت درخت سرو شیرازی از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت می باشد.

ابتدا سطح مورد کشت را آماده کنید. بذر را به مدت 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید تا بذر زودتر جوانه بزند. سپس بذر را بر سطح مورد نظر بپاشید و سپس مخلوطی از خاک نرم و کود بر روی آن بریزید و آبیاری کنید.

پس از حدود 15 تا 30 روز بذر جوانه می زند. بعد از اینکه نهال بدست آمده به حد معینی از رشد رسید می توانید آن را به جا به جا و به زمین اصلی منتقل کنید.

همچنین می توانید بذر را مستقیما در زمین اصلی بکارید.

ارتفاع درخت سرو شیرازی بین 15 تا 20 متر می باشد. ارتفاع بن سای این درخت بین 30 تا 80 سانتی متر می باشد.

فاصله کاشت بذر بین 20 تا 40 سانتی متر می باشد. و فاصله کاشت نهال بین 5/1 متر تا 2 متر است.

پس از کاشت بذر لایه نازکی کود و خاک نرم روی آن بریزید.

نسبت به خاک حساس نیست ولی در خاکهای حاصلخیر که زهشکی مناسبی دارند بهتر رشد می کند.

زمان گل دهی درخت سرو شیرازی فصل بهار می باشد.

به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد. این درخت تا حدودی در برابر خشکی مقاوم است.

به آفتاب کامل برای رشد نیاز دارد.

 

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

جهت رفاه حال مشتریان و هرچه کمتر شدن هزینه ارسال مرسولات بالای 2.5 کیلوگرم با پست ارسال نمی شود و فقط باید از طریق باربری فرستاده شود. مشتریان محترم که مرسولات آن ها بالای 2.5 کیلوگرم است باید در مراحل خرید این نکته را مدنظر قرار دهند و گزینه پست را انتخاب کنند اما به یاد داشته باشند که مرسولات از طریق باربری ارسال می شود. هزینه باربری در این حالت بسته به وزن مرسوله متغیر و حداقل 25 هزار تومان است.

نکته مهم : در صورت ارسال از طریق باربری، مشتریان محترم می بایست بسته خود را از ایستگاه باربری …. محل سکونت خود دریافت کنند.

ارسال با پست 72 ساعته

کلیه کارت های شتاب

از ساعت 8 تا 17

فقط 7 روز

بالای صد هزار تومان خرید

(فقط بسته های گرمی)

poponik Email address:


نام کاربری یا ایمیل *


گذرواژه *

آموزش کاشت درخت سرو

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود

سروناز شیراز با توجه به شرایط آب و هوایی تا 20 متر هم قد می‌کشد. تعادل و زیبایی سرو با توجه به قد کشیده و بلندش سبب شد در ایران باستان سمبل آزادگی و استقامت تلقی شود. در مجموعه تاریخی تخت جمشید بارها تصویر سروناز روی سنگ‌ها به چشم می‌خورد. 


نیازهای درخت سرو

دما: به سرما مقاوم است و مشکلی ایجاد نمیکند(به غیر از سرو دارتالاب یا تاکزودیوم که خزان کننده هستش)

نور: این گیاه به آفتاب کامل نیازدارد و سایه را تحمل نمیکندولی در صورت کاشت در گلدان باید در سایه آفتاب قرار گیرد
آبیاری:بخاطر ساختارفلس مانند برگها و ریشه های عمیق آن به خشکی مقاوم میباشدو در صورتی که باران خاک را به خوبی خیس نکرده باشد باید آبیاری شود البته نه زیاد چون باعث پوسیدگی ریشه میشود.یکی دوسال اول کاشت نهال آبیاری منظم برای استقرار بهترگیاه توصیه میشود!!!


رطوبت:رطوبت محیط برای ان کافی است.

آموزش کاشت درخت سرو

خاک:در هر نوع خاکی با واکنش اسیدی یا قلیایی  به شرط زهکشی خوب رشد میکند.

گلدهی: این گیاه یکپایه میباشد یعنی گلهای نروماده جدا از هم ولی روی همان گیاه میباشندو گلدهی در ماهای دی ماه تا بهمن ماه میباشد.

تکثیر: با قلمه یا خوابانیدن تکثیرمیشود و گاهی هم به عنوان پایه برای پیوند سخت ریشه زاها استفاده میشود.
آفات و بیماریها: این گیاه به کنه بسیار حساس است و در خاک های با زهکشی ضعیف دچار پوسیدگی ریشه میشود همچنین بیماری شانکر از بیماریهای خطرناک این درخت است.

تغذیه: در صورت کاشته شدن در گلدان با کودهای کامل آنرا تغذیه کنید و در باغچه نیازی به این کار نیست.

 

انواع سرو

۱.سروناز  یا سرومعمولی  C.sempervirens var.Cereiformis:

یکی از رقم های جنس سرو میباشد که مشخصه ی اصلی آن شاخه ها با زاویه ۸۰ الی ۱۰۰ درجه از تنه اصلی قرار میگیرند و تاج به شکل مخروط قرار میگیرد و سر آن روبه بالاست.چوب خیلی باکیفیتی دارد و از ان در نجاری،ساختمان سازی،سقف کوبی،قفسه های چوبی استفاده میشود و معولا در شمال ایران بیشتر کشت و کار میشود.
جالب است بدانید محققان یافته‌اند که درختان سروناز در مقابل آتش‌سوزی مقاوم هستند. دلیل اصلی این مقاومت در برابر آتش هم مقدار آب زیادی است که در برگ‌های آن‌ها ذخیره شده است.

 

۲.سرو زربین  یا C.sempervirens var.Horizontalis:

ارتفاع آن معمولا ۱۰ الی ۱۵ متر میرسد.تاج سروناز از سرو زربین و از سروشیراز باریک تر است (باغ شیشه ای: سروشیراز شکم دارد و شروع شاخه ها نزدیک به طوقه تنه درخت است!!)و شاخه های ان هم  معمولا کوتاه است وشاخه های  اصلی آن هم از پایین طوقه تا بالا همه به موازات تنه اصلی میباشد


۳.سروشیراز یا :C.sempervirens var.Fastigiata

درختی است مخروطی شکل و نوک تیز، بلند و باریک، که تا سطح زمین پوشیده از برگهای متراکم به رنگ سبز تیره است.دارای تنه باریک به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری است . حالت رشد و شاخه های بسیار متراکم دارد .
درهر نوع خاک عمیق (اسیدی یا قلیایی) که دارای زهکش خوب باشد رشد میکند.
گرما و یخبندان سبک راتحمل میکند ولی به انجماد طولانی مدت حساس است.

 

۴: سرو نقره ای یا سرو سیمین Cupressus arizonica:

سرو سیمین یا نقره ای از مقاومترین گونه های سوزنی برگ جهان است که دامنه وسیعی از شرایط اکولوژیکی رویشگاهها را تحمل می کند . زیستگاههای طبیعی آن کوههای خشک وصخره ای ایالت آریزونای آمریکا است .

ساخت و بازسازی ویلا، احداث باغ ویلا ، طراحی و احداث روف گاردن ، طراحی و احداث گرین وال ، فروش نهال ریشه لخت و محوطه سازی که می تواند شامل ساخت استخر، ساخت آبنما، ساخت آلاچیق، گیاهان و گلهای متنوع باشد که در نهایت زیبایی را به همراه خواهد آورد.

آموزش کاشت درخت سرو
آموزش کاشت درخت سرو
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *