آموزش شیرینی پای آناناس

دوره مقدماتی php
آموزش شیرینی پای آناناس
آموزش شیرینی پای آناناس

پای  آناناس یکی از شیرینی های خشک و خوشمزه ایست که طعم فوق العاده ای دارد و برای دسر در مهمانی هایتان و یا به عنوان عصرانه در کنار چای بسیار لذیذ و پرطرفدار است.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را دونه دونه به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و در هر مرحله مواد را به مدت یک دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا ترکیب شوند.

آرد ، نشاسته ذرت و پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید و از الک رد کنید.سپس یواش یواش به مخلوط کره و تخم مرغ بیفزایید و با قاشق هم بزنید تا مواد خوب جذب هم شوند.

قالب های پای را آماده کنید و داخلشان کاغذ مافین گذاشته و از مواد مخلوط شده داخل قالب بریزید به طوری که قالب کامل پر نشود و جا برای حلقه های آناناس نصف شده داشته باشد.

با کمی پودر نارگیل روی مواد را تزیین کنید و حلقه های آناناس را روی خمیر بچینید.آموزش شیرینی پای آناناس

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد از قبل داغ کنید و قالب های پای را به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپزند.

دوره مقدماتی php

وقتی کیک طلایی شد آن را از فر بیرون بیاورید و بعد از سرد شدن از قالب جدا کنید و مقداری پودر قند روی آن بپاشید.

مایه پای را در قالب بیش از نیمه پرنکنید چون هنگام پف کردن لبریز میشود.

این پای را میتونید داخل کپسول های روغنی درست کنید و یا از کپسول کیک یزدی استفاده کنید و آنها را داخل کاغذهای مافین بریزید.

سایز آناناس ها را به انداز کف قالب در بیاورید تا آناناس ها در مواد فرو نرود و روی کیک بماند.

قالب های پای یک نفره از قالب های کیک یزدی کمی بزرگتر هستند ، البته این پای را می توانید در اندازه های مختلف تهیه کرد.

پای آناناس جزو کیک و شیرینی > پای و تارت میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد . پای آناناس را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

پای آناناس یک دسر میوه ای شیک و خوشمزه است؛ این شیرینی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شیرینی های خشک در دنیاست که طرفداران زیادی دارد ! همانطور که از اسمش پیداست، از آناناس درست میشود و طعم فوق العاده ای دارد. پای آناناس را برای مهمانی های خانوادگی یا رسمی و همچنین برای وعده عصرانه و صبحانه میتوانید آماده کنید. این پای هم مانند پارفیت، یک دسر میوه ای سالم و خوشمزه است.

1- داخل ظرفی تخم مرغ، وانیل و شکر رو مخلوط میکنیم و با همزن برقی میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشه و کف کنه.

2- به ترتیب روغن مایع و آب کمپوت آناناس (یا شیر) رو اضافه میکنیم و با دور کند همزن در حد مخلوط شدن میزنیم.

3- پودر نارگیل رو به مواد اضافه میکنیم و با همزن مخلوط میکنیم.

4– آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط و سه بار الک میکنیم ( بهتره قبل از شروع به مخلوط کردن مواد، آرد و بکینگ پودر رو الک کنید) و اضافه میکنیم.آموزش شیرینی پای آناناس

5- با دور کند همزن به آرومی مواد رو مخلوط میکنیم تا صاف و یکدست بشه.

6- داخل قالب مافین کپسول‌های کاغذی قرار میدیم و از مایه داخل کپسول‌ها میریزیم؛ طوری که نصف کپسول ها پر بشه ( بهتره از اسکوپ یا ملاقه برای ریختن مواد داخل کپسول ها استفاده کنید تا همه کپسول ها به یک اندازه پر بشن).

برای شناخت انواع قالب مافین و سایر قالب‌های شیرینی پزی کلیک کنید.

7-  آناناس های خرد شده در اندازه دلخواه رو روی مایه پای میذاریم. (میتونید آناناس ها رو درسته یا از وسط نصف کنید؛ اگه مثل من سایز کپسول تون کوچیک بود، هر حلقه رو سه قسمت کنید.)

8- قالب رو در فر 175 درجه که از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار میدیم تا کاملا بپزن و روی پای ها طلایی بشه ( مدت زمان پخت بسته به اندازه کپسول و گرمای فر های مختلف متفاوته بنابراین مواظب باشید تا شیرینی تون بیش از اندازه داخل فر نمونه).

8- در آخر با یک خلال دندان از قسمت مرکزی یکی از پای آناناس ها رو تست کنید؛  اگه خلال تمیز بیرون اومد، قالب رو از فر خارج کنید و اجازه بدین خنک بشه.

9- برای اینکه روی پای آناناس براق و شیرین باشه، با قلمو کمی شربت بار روی پای ها بزنید و بعد به دلخواه با پودر یا خلال پسته پسته یا پودر نارگیل و…تزئین کنید.

پف کردن پای:

تزیین پای: 

نکات مربوط به قالب:

بافت بسیار عالی و طعم خوبی داره امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید! برای مشاهده سایر دستورهای انواع دسر و شیرینی به مجله آشپزی اکالا مراجعه کنید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

خیلی. خوشمزه. بود. ممنون. نویسنده گرامی ❤️❤️❤️

کاش برای کپی عکس و مطالبتون منبع رو هم ذکر میکردید
آشپزی ترمه !

دوست عزیز، این مطلب با اطلاع و رضایت کامل خانم شریف زاده در مجله اکالا قرار داده شده. بقیه دستورهای آشپزی ایشون رو هم میتونید توی این لینک ببینید. https://blog.okala.com/author/zahra-sharifzade/

راستش من به جای شیر از ماست استفاده کردم و اینکه با شربتی که بهش اصافه کردم در دمای ۱۶۰ فر در مدت ۶۰ دقیقه نتیجه معکوسی داد .درواقع خمیر شد
چرا؟؟
لطفا

شیرینی پای آناناس یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار ایرانی است که مانند کیک پای سیب بیشتر در مجالس استفاده می شود، برای مشاهده این در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک فنجانی خوشمزه و ساده خانگی برای ۴ نفر

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن ۵ دقیقه می زنیم تا رنگش سفید و کشدار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

در ادامه آب کمپوت را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. حالا نصف آرد را به مواد اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم.آموزش شیرینی پای آناناس

در ادامه باقیمانده آرد را اضافه می کنیم و مجددا با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی یکدست شود. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد پودر نارگیل را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک یزدی خوشمزه و خانگی به روش حاج خلیفه

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس داخل قالب های مخصوص مافین کپسول کاغذ قرار می دهیم و تا نیمه قالب را از مایه شیرینی پر می کنیم. حالا آناناس های داخل کمپوت را به سه قسمت تقسیم می کنیم.

حالا یک تکه آناناس روی مایه شیرینی داخل قالب ها قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر بیش از نصف قالب ها را با میاه شیرینی پر کنید پس از ایکه شیرینی پخته شود چون پف می کند از قالب خارج می شود و شکل ظاهری ان خراب می شود.

حالا شیرینی ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر که از قبل گرم شده است قرار می دهیم تا آماده شوند. پس از اینکه شیرینی ها اماده شد اجازه می دهیم خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم. برای براق شدن روی شیرینی ها هم می توانید با قلمو شربت بار یا عسل رقیق شده بزنید.

طرز تهیه پای آناناس خانگی : سلام و روطتون بخیر امیدوارم که حال دلتون خوب باشه در این مطلب میخوام یک پای خوشمزه با رسپی فوق العاده بهتون آموزش بدم که چندبار با همین رسپی درستش کردم و فوق العاده دراومده و توی خونه ما همه عاشقش شدن پس پیشنهاد میدم که حتما برای یکبار هم که شده امتحانش کنید هم طعم و زیبایی خاصی داره و در انتهای مطلب هم ویدیو کامل از مراحل کار رو قرار دادم که میتونید مشاهده کنید.

تخم مرغ هم دمای محیط ۴ عدد شکر ۱ پیمانه آرد ۲پیمانه روغن مایع ۱پیمانه سرخالی آب کمپوت آناناس ۱/۳پیمانه پودرنارگیل۱/۳پیمانه بیکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری وانیل 1 قاشق چای خوری کمپوت آناناس به میزان لازم

برای درست کردن این پای خوشمزه باید دمای فر؛۱۸۰ درجه سانتیگراد باشه و مدت زمان لازم جهت پخت هم حدود 25 الی 30 دقیقه خواهد بود، خب برای شروع تخم مرغ، وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید تا حجیم، سفید و کشدار بشه سپس بهش روغن مایع را اضافه کرده و خوب بزنید و در نهایت آب کمپوت را بریزید و هم بزنید.

حالا آرد را 3 بار الک کنید و بیکینگ پودر را باهاش مخلوط کرده و در ۲ مرحله به مایه اضافه کنید و بالیسک از یک جهت فولد کنید. در آخر پودر نارگیل رو هم افزوده و مواد رو خوب مخلوط کنید. قالب مافین را کپسول کاغذی بزارید و قالب را تا نصف مایع بریزید(دقت کنید زیاد نریزید چون پف میکنه و شکلش قشنگ نمیشه، نصف کپسول رو مایع بریزید) حلقه های آناناس رو طبق کلیپ به ۳ قسمت برش داده و روی هر کدوم از مافینها یک تکه بزارید .قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ذکر شده بزارید بمدت ۲۵ الی۳۰ دقیقه تا زمانی که روی کیک طلایی شه.از فر خارج کنید و با برس عسل رقیق شده بزنید که براق وخوشرنگ بشن و نوش جان کنید.

 

آموزش شیرینی پای آناناس

طرز تهیه پای شکلاتی

طرز تهیه پای سیب با تزیین جالب

طرز تهیه کیک یزدی خانگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما

پای آناناس جزو شیرینی های معروف و خوشمزه ای است که از قدیم تا به امروز بسیار پرطرفدار بوده است. این شیرینی خشک همانطور که از نامش پیداست، از آناناس درست می شود و طعم فوق العاده عالی دارد. کسانی که آناناس دوست دارند، می توانند این پای آناناس خوشمزه را درست کنند و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پای آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پای آناناس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پای آناناس خوشمزه را درست کنید.

1. برای شروع، ابتدا آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. سپس قالب های پای را داخل سینی فر می چینیم و کپسول مخصوص پای را داخل قالب ها قرار می دهیم.

2. بعد حلقه های آناناس را به صورت نیم دایره برش می دهیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف کره، شکر و روغن مایع را با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و لطیف شود. وانیل را هم اضافه کرده و هم می زنیم. بعد تخم مرغ ها را هم دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.آموزش شیرینی پای آناناس

4.در ادامه پودر نارگیل، شیر و آب آناناس را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک یا دور کند همرن خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. در انتها مخلوط آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با کمک لیسک مواد را به شکل دورانی و در یک جهت هم می زنیم.

6. وقتی که مواد لطیف و یک دستی به دست آمد، از مواد داخل قالب ها که از قبل کپسول گذاشته بودیم می ریزیم. برای اینکار بهتراست از ملاقه استفاده کنید تا همه شیرینی ها یک اندازه در بیاید.

7. دقت داشته باشید که قالب ها را خیلی پر نکنید. بهتر است سر قالبها کمی خالی باشد در آخر هم یک برش آناناس روی هر کدام از پای ها قرار می دهیم و سینی قالبها را به مدت نیم ساعت داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پای ها بپزد و آماده شود.

source : lezzat_ashpazi

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

آناناس جز آن دسته از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. پای هم جز شیرینی‌هایی است که اکثر افراد آن را دوست دارند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم ترکیبی از این دو ماده غذایی خوشمزه را تهیه کنیم و طرز تهیه پای آناناس را در اختیار شما قرار دهیم.

ابتدا آرد، شکر، نمک و تخم مرغ را درون ظرفی بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

شیر و آب آناناس را در یک ظرف ریخته و روی حرارت گاز قرار دهید تا حباب‌هایی بر دیواره ظرف ظاهر شود (شیر را نجوشانید).

سپس این ترکیب شیر را کم کم به موادی که با هم مخلوط کرده بودید اضافه کنید و مرتب آن را هم بزنید.

سپس مواد را درون تابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.آموزش شیرینی پای آناناس

پس از آن مواد را از روی حرارت بردارید و در داخل ظرف پر از یخ قرار دهید تا موادتان به دمای اتاق برسد.مواد را از داخل ظرف یخ خارج کنید سپس آناناس و وانیل را به آن اضافه کنید.

مواد را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و روی آن را بپوشانید و به مدت ۸ ساعت آن را کنار بگذارید.

سفیده تخم مرغ را درون یک ظرف بزرگ بریزید. آن را با همزن هم بزنید تا به رنگ سفید درآید.

شکر و آب را با هم مخلوط کنید و آن را بجوشانید. وقتی تبدیل به شربت شد آن را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. سپس آن را تا حدی که سفت شود حدی هم بزنید.

این مواد را روی پای سرد شده بریزید و سپس روی آن کمپوت آناناس قرار دهید.

آن را در داخل فر قرار دهید تا روی آن پخته شود. برای این کار فقط قسمت بالایی فر را روشن کنید. یک تا دو دقیقه کافی است تا روی آن قهوه‌ای شود. پای خود را باید بلافاصله سرو کنید.

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

برای ورود یا ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

کلمه عبور خود را وارد نمایید.

لطفا برای تکمیل ثبت نام کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد نمایید.ارسال مجدد کد

لطفا یکی از آدرس های خود را جهت سفارش غذا انتخاب کنیدآموزش شیرینی پای آناناس

امروز می خواهیم در مورد یک دسر بسیار خوشمزه به نام پای آناناس با یکدیگر صحبت کنیم. این دسر بسیار خوشمزه است و در مدت زمانی بسیار کمی آماده می شود.پای آناناس یک دسر خوشمزه بین المللی است که بافت بسیار لطیفی دارد. طرز تهیه و پخت این دسر بسیار ساده و راحت می باشد. برای تهیه و پخت این دسر خوشمزه بهتر است از مواد تازه و ارگانیک استفاده شود. شما عزیزان می توانید با استفاده از مراحل زیر این دسر را به راحتی و با هزینه کم در منزل درست کنید و لذت ببرید.

در این مرحله برای درست کردن این دسر باید تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و مقداری بکینگ پودر به آن اضافه نمایید.

بعد از این که بکینگ پودر را به آن اضافه کردید، آن ها را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا جایی که تخم مرغ های شما کف کنید و سفید رنگ شود.در این زمان آرد قنادی را به همراه نشاسته ذرت با هم مخلوط کنید و طی سه مرحله الک کنید. دقت داشته باشید که آرد حتما باید در سه نوبت الک گردد.این کار باعث می شود تا پای شما بسیار لطیف شود و طعم بسیار خوبی به خود بگیرد. در یک ظرف دیگر پودر قند را به همراه روغن مایه به خوبی با هم مخلوط کنید.

برای این کار می توانید از هم زن های برقی استفاده کنید. هم زن را روی دور کند قرار دهید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. در این زمان تخم مرغ ها را که با بکینگ پودر مخلوط کرده ایم به آرامی به این مواد اضافه کنید.

در این مرحله بعد از این که این مواد را با هم مخلوط کردیم، آرد را به آرامی به این مواد اضافه کنید. دقت داشته باشید که آرد باید حتما به صورت مرحله به مرحله به دسر اضافه گردد.اگر آرد را به صورت یکدفعه به مواد دسر اضافه کنید در داخل آن به شکل گلوله گلوله در می آید و ظاهر زشتی پیدا می کند. برای این کار حتما از آرد سفید مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید تا بافت دسر شما لطیف تر گردد. در این زمان کره را بر روی حرات قرار دهید تا آب شود.

آن را به همراه وانیل به مواد دسر اضافه کنید و این مواد را با دور تند هم زن به خوبی با هم مخلوط نمایید. دقت داشته باشید که حتما این مواد را به صورت دورانی با هم مخلوط نمایید تا دسر شما به خوبی پف کند. در این زمان کمپوت آناناس را از یخچال خارج کنید و به صورت حلقه حلقه در داخل قالب مخصوص شیرینی پزی قرار دهید.

میتوانید برای این قسمت از کمپوت آناناس بجای آناناس تازه استفاده کنید.برای زیبا تر شدن پای آناناس بهتر است آلبالو های خشک یا یخ زده تان را داخل هرکدام از حلقه های آناناس بچینید.دقت داشته باشید قبل از این که کمپوت را در داخل قالب قرار می دهید، زیر آن را به کمک مقدار کمی روغن به خوبی چرب کنید تا مواد شما به قالب نچسبد.

در این مرحله بعد از این که آناناس ها را به خوبی ته ظرف چیدید، مواد پای را بر روی آن بریزید.

می توانید برای خوشمزه تر شدن دسر خود از کپسول های آناناس به عنوان اسانس استفاده کنید تا دسر شما عطر بهتری به خود بگیرد. در این زمان فر را روشن کنید و بگذارید تا به خوبی گرم شود. بعد از یک ربع ظرف مخصوص دسر را در داخل فر قرار دهید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید.۲۰ دقیقه زمان برای پخت این دسر کافی می باشد. دقت داشته باشید که قسمت بالایی و پایینی فر را روشن کنید تا همه جای دسر شما به خوبی پخته شود. بعد از ۲۰ دقیقه دسر را از فر خارج کنید. برای تزیین روی پای می توانید از پودر پسته و شکلات استفاده نمایید. اگر می خواهید دسر شما حالت رژمی داشته باشد می توانید بجای آرد سفید از آرد قهوه ایی استفاده نمایید.

آرد قهوه ایی میزان شکر کمتری دارد و باعث می شود تا دسر شما کم شکر گردد. این دسر بسیار کم هزینه و لذیذ است و برای مهمانی ها بسیار مناسب می باشد. این دسر خوشمزه را در کنار خانواده و دوستان خود درست کنید و لذت ببرید. امیدواریم از این مطالب کمال استفاده را داشته باشید. نوش جان.

دستور آشپزی بلدی بنویسی؟؟ میخوای از دستور آشپزی نویسی، پول در بیاری؟؟

** اگر همین غذا یا هر غذای دیگه ایی رو خواستین سفارش بدین، روی لینک های زیر کلیک کنین **

عالی

عالی

ممنون

عالی

آموزش شیرینی پای آناناس

خوشمزه

asheghesham

برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید.

آموزش شیرینی پای آناناس
آموزش شیرینی پای آناناس
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *