آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

دوره مقدماتی php
آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸
آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

  بیوگرافی شهاب مظفری و همسرش عکس های شهاب مظفری خواننده و خبر ازدواج شهاب مظفری و همسر او را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی شهاب مظفری     شهاب مظفری متولد 7 اردیبهشت 1363 در تهران، خواننده است   فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی IT می باشد، در سال 96 مجوز گرفت […]

  متن قشنگ درباره بهار عاشقانه و دلنشین متن های عاشقانه بهاری جدید متن زیبا در مورد بهار جملات کوتاه درباره بهار را در سایت فتوکده می خوانید   متن زیبا درباره بهار     گاهی لازم است زیباترین متن و جملات کوتاه درباره بهار را خواند و قشنگ ترین آن را به عزیزان خود […]

  بیوگرافی دکتر فرزین سرکارات همسر شیلا خداداد عکس های فرزین سرکارات و همسرش با زندگی شخصی اش را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی دکتر فرزین سرکارات و همسرش     فرزین سرکارات متولد 18 شهریور 1351 در تهران، پزشک است   فارع التحصیل رشته جراحی دهان، فک و صورت از دانشگاه علوم […]

  بیوگرافی ژاوی بازیکن فوتبال عکس های ژاوی و همسرش عکس خانواده ژاوی هرناندز و زندگی شخصی فوتبالی اش را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی ژاوی بازیکن فوتبال     ژاوی هرناندز متولد 25 ژانویه 1980 در اسپانیا، بازیکن فوتبال است   محصول آکادمی بارسلونا می باشد که در تمام دوران حرفه ای […]

  خواص تربچه چیست معرفی خاصیت تربچه برای سلامتی خواص تربچه قرمز و سفید برای دیابت تیروئید و یبوست را در سایت فتوکده می خوانید   خواص تربچه   تربچه جزء اصلی سبزی خوردن سفره های ایرانی است که طعمی گاها تند و دارای مواد مغذی فراوانی نظیر ویتامین C، پتاسیم، فیبر و اسید فولیک […]

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

دوره مقدماتی php

  مانتو عید 98 در اینستاگرام نوروز 98 رنگ سال سال 98 ایرانی عید نوروز 98 جدیدترین سال 98 را در سایت فتوکده می خوانید   مانتو عید 98   روزهای منتهی به عید نوروز و خرید لباس از جمله مانتو برای دختران و زنان به شدت […]

  فال امروز من میلادی جدیدترین فال امروز فال واقعی فال روز تولد فال امروز پی ام سی را در سایت فتوکده می خوانید       فال یا طالع بینی یکی از علوم قدیمی بوده که بر اساس مشاهده و نه بر منطق بیان می شود […]

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد


عید نوروز, هنر در خانه
819,311 بازدید

برای دیدن فیلم آموزش هفت سین روی فیلم بالا کلیک کنید

مدلهای زیبا و جدیدی از عکس سفره هفت سین فانتزی را مشاهده میکنید

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

سفره عید

کوکی هفت سین

شیرینی هفت سین 

ساخت هفت سین زیبا

معمولاً چند ساعت قبل از تحو یل سال، سفره هفت سین را می چینند. چیدمان سفره هفت سین  سفره ای است که در آن هفت نوع خوراکی که اول اسم آنها با “س” شروع می شود، در آن چیده شود، علاوه بر آنها چیزه های دیگری نیز وجود دارد که در سفره به نیت های گوناگون گذاشته می شود که از نعمت های خداوند به شمار می آیند.

درست کردن هفت سین 98با نمد

با نمد می تونید از این خوک های خوشگل درست کنید و عیدی بچه ها رو توی اینا بهشون بدید

تزیین سفره هفت سین 98

 

 

مدل تخمه مرغ

 

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

آموزش “ساخت سفره هفت سین” جدید با فنجان معلق + فیلم

 

چیدمان سفره هفت سین

تزیینات سفره هفت سین شب عید


مدل چیدمان و تزیین سفره هفت سین سنتی

تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی

 

 

سبزه قرآنی

سیر ( نشانه سلامتی )

سکه ( نشانه برکت و فراوانی )

سماق ( نماد مزه زندگی )

سنجد ( نماد عشق )

سیب ( نشانه زیبایی و مهر و مهر ورزی )

سبزه ( نشانه خرمی و نو شدن )

سمنو ( نشانه فراوانی و خیر و برکت )

سرکه ( نشانه صبر و شادی )

سنبل ( نشانه بهار )

آیینه ( نشانه روشنایی )

حافظ و قرآن ( نشانه ایمان و اعتقاد )

شمع ( نشانه روشن فکری )

ماهی ( نشانه زندگی )

تخم مرغ ( نشانه باروری )

هفت سین از مشهورترین مراسم نوروز است، و آن گرد آوردن هفت چیز است که نام آنها با حرف «س» آغاز گردد. معمولاً بین اشیاء ذیل: سیب، سیاهدانه، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه (دانه‌های گندم و امثال آن که قبلاً در بشقابی کاشته و سبز کرده‌اند)، سبزی، سمنو، هفت چیز برای هفت سین انتخاب می‌شود.

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند
یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند
یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم
که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد
یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم
چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باش

درشکفتن جشن نوروز برایت در همه ی سال سر سبزی جاودان وشادی
اندیشه ای پویا و آزادی و برخورداری از همه نعمتهای خدادادی آرزومندم . . .


استفاده از پارچه های براق مثل ساتن زیر وسایل به زیبا تر شدن چیدمان آن کمک میکند

 

نوروز این رفاقت را نگاهبانی می کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند . .

زندگی وزن نگاهی است که در خاطر ما می ماند
نوروز جشن نکوداشت نگاه تو ست پس نوروز بر تو فرخنده باد . . .

و باز نسیم گوارای گیسوان مشک بوی بته های گلاب را با آهنگ موزون تکان میدهد
تا با لالهء خوش عذار و نرگس و ریحان و گل های دشتی همزمان جوانه زنند
و ترانه عشق را به گوش عشاق برسانند و آنگاه در چمنها و دشت و دمن طوفان برپا کنند . . .

در ایران باستان رسم بر این بود که بیست و پنج روز قبل از نوروز در کاخ پادشاهان دوازده ستون از خشت خام برپا می‌ساختند و بر هر کدام یک نوع غله می‌کاشتند و معتقد بودند اگر سبزه‌ها خوب بروید سال پر برکتی است.

در ایران باستان دانه‌های گندم، جو، برنج، لوبیا، عدس، ارزن، باقلا، نخود و کنجد را بر این ستون‌های خشتی می‌کاشتند و روز ششم فروردین آنها را برمی چیدند و به نشان برکت و باروری در تالارها پخش می‌کردند و معمولا سه قاب از سبزه به نماد اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک بر خوان می‌گذاشتند و اغلب کنار آنها گندم، جو و ارزن که نقش مهمی در خوراک مردم داشتند سبز می کردند تا سبب فراوانی این دانه‌ها در سال جدید گردد.

امروزه نیز آن چیزی که وجودش بر سر سفره  ضرورت دارد، سبزه است. مردم یزد از نیمه اسفند به سبز کردن سبزه در کاسه و بشقاب و حتی بر روی کوزه‌های سفالی می‌پردازند. زرتشتیان رویش سبزه را در نوروز نشان تازه شدن زندگی و فصل رویش دانه‌ها که خود برکت زندگی محسوب می‌شود، می‌دانند.

در گذشته زرتشتیان یزد بیشتر “تره تیزک” را که در گویش خود بدان “ششه” می‌گویند بر روی کوزه‌های سفالی سبز می‌کردند.

دانه‌هایی که امروزه کشت می‌شود بیشتر گندم و عدس است ولی ماش و تره تیزک را نیز سبز می‌کنند. معمولا تره تیزک را یک شبانه روز خیس می‌کنند سپس آن را در کیسه‌های پارچه‌ای نازک می ریزند و در جایی گرم قرار می‌دهند تا جوانه بزند، جوانه زدن دانه‌ها را در گویش زرتشتیان یزد روز آمدن می‌گویند، بعد از آن که دانه‌های روز آمده را در بشقاب‌های پهن بی لبه که معمولا سه عدد و مخصوص کاشتن سبزه هستند، ریختند، روی جوانه‌ها را پرده‌ای از ماسه نرم می‌ریزند و آب می‌دهند تا سبز شود.

در کنار هفت سین 98، اجزای دیگری نیز قرار می‌گیرند که معمولاً به نماد مفاهیمی چون نوزایی، باروری، فراوانی، ثروت (مانند سکه) و مانند آنها یاد می‌شود. این اجزاء ممکن است برای زینت یا کامل کردن مجموعه باشند.

از جملهٔ این اجزاء می‌توان از آینه، کتاب (قرآن، کتاب مقدس یا مجموعهٔ اشعار از قبیل دیوان حافظ و شاهنامهٔ فردوسی)، شمعدان (در بعضی سنت‌ها تعداد شمع‌ها به تعداد فرزندان خانواده است)، تخم مرغ رنگی، گل، شیرینی، آجیل، نان سنگک، گلاب، تنگ یا کاسهٔ آب (معمولاً حاوی برگ یا ماهی یا انار یا ترنج یا سایر مرکبات)، بیدمشک، بادبزن و سبزی خوردن نام برد.

آینه و کتاب در کنار آن هم از اجزائی است که در بسیاری از سفره‌های نوروزی چیده می‌شود. برخی بر این باورند که سکه که نماد «دارایی» و آب که نماد «پاکی و روشنایی» است بهتر است در کنار هم قرار گیرند و سکه را درون ظرفی از آب سر سفره می‌گذارند. یا به امید ازدیاد ثروت، سکه را بر آینه می‌گذارند.

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

برچسب ها تخم مرغ رنگی تزیین سنجد تنگ ماهی سمنو سبزه سفره هفت سین ماهی هفت سین

روش کاشت سبزه در آب برای عید نوروز5 امتیاز از 1 رای سبزه سفره هفت …

چگونه خودم را دوست داشته باشم

بیوگرافی

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

پروفایل اسفند ماهی

عکس پروفایل پدر

تزیین سفره هفت سین

هفت‌سین سفره‌ای است که ایرانی ها، در عید نوروز تزیین کرده و میچینند. این سفره روی زمین یا روی میز چیده می‌شود. اعضای خانواده در زمان سال تحویل در کنار سفره هفت‌سین می‌نشینند. برخی خانواده ها  سفره را تا سیزده روز پس از نوروز نگه می‌دارند و در پایان این چرخه، در روز سیزده نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

چیدمان سفره هفت‌سین مخصوص ایرانیان است و افرادی در خارج هم که این رسم و رسومات را دوست دارند این سفره را برای خود آماده میکنند همان طور که ما ایرانی ها در کریسمس جشن میگیریم.

افرادی که به مد لباس و منزل خود اهمیت زیادی میدهند با اعلام شدن رنگ سال قسمتی از ترکیب رنگ خانه و لباس خود را طبق این رنگ انتخاب میکنند. با اعلام شدن رنگ سال 98 یا همان 2019 شما میتوانید برای تزیین سفره هفت سین خود از رومیزی هایی با رنگ مرجانی استفاده کنید یا تخم مرغ های هفت سین را مرجانی رنگ کنید این یک زیبایی خاصی به سفره هفت سین 98 شما میدهد.

ایده های جدیدی برای تزیین سفره هفت سین سال نو را برای شما آماده کرده ایم و در ادامه عکس ها آموزش تزیین ظروف هفت سین و تخم مرغ و شمع برای زیبایی سفره هفت سین را قرار داده ایم.

تزیین هفت سین سال 98 ساده و زیبا

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

زمان سال تحویل 98

زمان تحویل سال 98 روز پنج شنبه ساعت یک و چهل دقیقه ی بعد ظهر است.

چیدمان سفره هفت سین

تزیین هفت سین سنتی با رومیزی ترمه مرجانی رنگ

چیدمان سفره هفت سین مدرن و کلاسیک

تزیین سفره هفت سین هنرمندانه

 

 

تزيين سفره هفت سين

تزیین هفت سین با لوازم دور ریختنی

تزیین جام برای سفره هفت سین

تزیین تخم مرغ هفت سین

شما با توجه به ذوق و سلیقه ی خودتان میتوانید ظروف کریسال خود را رنگ آمیزی کرده یا با گل و مروارید های رنگی تزیین کنید و برای سال 98 یک سفره هفت سین زیبا و هنرمندانه آماده کنید.

تزیین ظروف هفت سین با گونی

تزیین هفت سین با مروارید های سفید

تزیین سفره هفت سین عروس

پارچه های گیپوری و تور های رنگی میتوانند برای تزیین اجزای هفت سین انتخاب مناسبی باشند طبق نمونه های زیر که برای شما آماده کرده ایم میبینید که با این وسایل میتوان سفره هفت سین زیبا و خاصی را آماده کنید برای سال 98

تزیین شمع سفره هفت سین

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

تزیین ظروف هفت سین برای تازه عروس ها

تزیین هفت سین باجام مدل لباس عروس

تزیین جام برای هفت سین

آموزش تزیین ظروف هفت سین با لوازم دور ریختنی

تزیین جام با نوارهای نگین دار برای سفره هفت سین 98

دیدگاه

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

نمی پسندم

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

می پسندم

مواد لازم
گلهای با هر جنسی که دوست داشتید. نمدی، پارچه ای، کریستال و…
مروارید
لاینر(دورگیر ویترای) برای نقطه نقطه کردن ظرف
چسب چوب
به روش بالا عمل کنید اگه دورگیر نبود مهم نیست. می تونید با مروارید و نگین تزیین کنید.
سال ۹۸ سال چه حیوانی است؟ لحظه تحویل سال98 عکس سفره هفت سین98 سفره هفت سین ۹۸ هفت سین با نمد سفره هفت سین با نمد تزیین هفت سین با نمد تزیین سفره هفت سین با نمد ساخت سفره هفت سین با نمد درست كردن ظرف سفره هفت سينسفره هفت سین دست ساز ظرف سفره هفت سین دست ساز ظرف هفت سین دست ساز شیک ترین سفره هفت سین درست كردن ظرف هفت سين مدل سفره هفت سین 98 مدل سفره هفت سین هفت سین لاکچری سفره هفت سین کلاسیک هفت سین سفالی ایده سفره هفت سین مدل هفت سین جدید جدیدترین مدل هفت سین 98 مدل هفت سین نمدی تزیین سفره هفت سین با ساتن و تور تزیین سفره هفت سین با نمد تزیین سفره هفت سین 98 آموزش هفت سین مخملی ساخت هفت سین زیبا چیدمان سفره هفت سین ۹۸تزیین هفت سین 98 الگوی سگ نمدی برای هفت سین وکتور سفره هفت سین هفت سین شامل چه چیزهایی است عکس سفره هفت سین 98 طرح سفره هفت سین 98 درست كردن هفت سين با وسايل دور ريختني درست كردن سفره هفت سين با وسايل دور ريختني زیباترین هفت سین 97ذسفره هفت سین با قاشق یکبار مصرفذسفره هفت سین مدرن و شیک هفت سین قرانی کدامند انواع هفت سین دست سازدایده برای سفره هفت سین 98هفت سین سگ تزیین هفت سین با نمد تزیین سفره هفت سین با نمد ساخت هفت سین با نمد ساخت سفره هفت سین با نمد سفره هفت سین با نمد ایده سفره هفت سین 98 جدیدترین سفره هفت سین 98 ایده هفت سین 98 الگوی سگ نمدی برای هفت سین مدل سفره هفت سین ۹۸ هفت سین برنزی دیزاین هفت سین 98 خوک نمدی برای هفت سین خوک نمدی برای هفت سین ۹۸ هفت سین نمدی ساخت ظروف هفت سین با خمیر نمکی هفت سین مخملی آموزش هفت سین مخملی هفت سین مرواریدی هفت سین جدید هفت سین با چوب بستنی سفره هفت سین سنتی جدید سفره هفت سین سنتی زیباترین هفت سین 98 طرح هفت سین 98 طرح سفره هفت سین 98 ایده برای سفره هفت سین 98 ایده های هفت سین 98 تزیین سفره هفت سین ۹۸ جدیدترین مدل هفت سین 98 سفره هفت سین ساده ولی شیک سین های هفت سین را نام ببرید سفره هفت سین سال سگ هفت سین ۹۸ عکس هفت سین 98 تزیین سفره هفت سین 98 هفت سین با نمد

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸

توپ تاپ

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط هواپیما چارتر

آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸
آموزش ساخت ظروف هفت سین ۹۸
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *