آلوئه ورا برای پوست صورت

دوره مقدماتی php
آلوئه ورا برای پوست صورت
آلوئه ورا برای پوست صورت

وبلاگ استادکار

اپلیکیشن درخواست خدمات

وبلاگ استادکار

در این مطلب می‌خوانید:

زمان مطالعه: 10 دقیقه

آلوئه ورا برای پوست صورت

دوره مقدماتی php

تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا برای پوست صورت

این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

  • فوايد زالزالک کوهي
  • همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

    دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

    در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    منابع: stylecraze l visihow

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 10 دقیقه

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

    همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

    در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

    ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

    امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

    همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

    همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

    در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

    همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

    روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

    همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

    این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

    طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

    این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

    طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

    اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

    طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

    اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

    از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

    ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

    طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

  • تصاویر از پارک ملت مشهد
  • همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

    دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

    در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    منابع: stylecraze l visihow

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 10 دقیقه

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

    همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

    در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

    ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

    امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

    همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

    همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

    در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

    همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

    روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

    همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

    این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

    طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

    این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

    طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

    اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

    طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

    اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

    از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

    ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

    طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

  • ضرب المثل ترکی
  • همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

    دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

    در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    منابع: stylecraze l visihow

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    گیاه آلوورا خاصیت های فراوانی دارد و در زمان های قدیم مصری ها از آن برای علاج زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند. یکی دیگر از خاصیت های گیاه آلوورا استفاده از آن برای پوست میباشد و این گیاه سبب روشن شدن پوست میشود .

    آلوئه ورا گیاهی است علفی چند ساله با برگ های ضخیم، گوشتی و دراز، به آلوورا صبر زرد هم گفته می شود . این گیاه در منطقه های آفریقایی رشد میکند که زنبق بیابانی یا صحرایی هم گفته می شود . گیاه آلوورا خاصیت های فراوانی دارد و در زمان های قدیم مصری ها از آن برای علاج زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند. یکی دیگر از خاصیت های گیاه آلوورا استفاده از آن برای پوست می باشد و این گیاه سبب روشن شدن پوست می شود .

     

    ژل گیاه آلوورا یک ماده تسلابخش و زیباکننده پوست است که به شما کمک می کند پوستتان سلامت و سرزنده بماند و اسیب های آن ترمیم شود. هنگامی که برگ گیاه آلوورا را از وسط تکه می کنیم، ماده لزج و ژلاتینی شکلی از آن بیرون می آید که این ماده همان، ژل یا عصاره آلوئه ورا می باشد .

     

    آلوئه ورا برای پوست صورت

     

    این گیاه تأثیر بسیار چشمگیر بر روی پوست می گذارد که شما هم می توانید با استفاده ی طبیعی از اصل این گیاه بی هیچ تغییر و انجام عمل شیمیایی نتیجه ی بهتری بگیرید به این ترتیب که:

     

    طرز استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت:

     آلوئه ورا را تازه به تازه و همراه با ساقه ی بلند از دکان های عطاری یا داروخانه ها تهیه نموده و برای هر دفعه استفاده قسمت اندکی از آنرا از پائین ساقه برش داده و عصاره ای که از آن خارج خواهد شد را با همان ساقه ی باز شده به آرامی روی جوش ها بزنید و بگذارید خوب خشک شود.

     

     

    اصلاح آسیب پوست با آلوورا

    درصورتی که پوست شما خسته و بدون رنگ هست، آلوئه ورا عنصری خوب برای تقلیل آسیب ها است. 1 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را بردارید و آنرا با 2 قاشق چای خوری پاپایا و 1 قاشق چای خوری شیر پرچرب مخلوط کنید. این ترکیب را روزانه به مدت 10 دقیقه بر پوست ماساژ و اجازه دهید بر پوست خشک شود. متوجه خواهید گردید که پوست شما صاف و روشن تر خواهد شد.

     

    ماسک ضد پیری با آلوئه ورا

    آلوئه ورا دارای خاصیت های ضد پیری است و پوست را جوان می کند . من پیشنهاد می کنم که برای افرادی که دارای خطوط، چروک و پوست خشن هستند، ماسک زیر را درست کنید:

     

    1 سفیده تخم مرغ را کامل بزنید، 3 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، 2 قاشق چای خوری خاک شیر، 2 قاشق چای خوری پماد بادام گومبندی و یک قاشق چای خوری کرم تازه. تمام ترکیبات را خوب مخلوط کنید و روی پوست تمیز قرار دهید. اجازه دهید بطور کامل خشک شود و بعد صورت خویش را با آب سرد بشویید.

     

     

    نحوه روشن کردن پوست با آلوورا

    در نسخه های خانگی، استفاده از ژل آلوئه ورا، سبب تسکین آلرژی پوست و از بین رفتن چروک می شود . بدین ترتیب میتوانید از این گیاه معجزه آسا در بسیاری از کرم ها یا ماسک های خانگی استفاده کنید. می توانید از ژل آلوورا بعنوان یک ماسک تمیز کننده یا محصول دارای شیره این گیاه برای پاکسازی پوست تان استفاده کنید. ۳۰ میلی گرم ژل آلوورا ۵۰ میلی لیتر روغن زیتون ۳۰ میلی لیتر گلاب ۴ قطره شیره روغن گل رز ۲ قطره شیره هسته گریپ فروت تمام ترکیبات را در یک مخلوط کن به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود، تا حد امکان آنرا در یخچال یا محیط سرد نگهدارید.

     

    قبل از استفاده، ظرف را به خوبی تکان دهید. بعد آنرا روی پوست تان بمالید و با پنبه ای به آرامی ماساژ دهید. پس از آن، با آب ولرم بشویید.

     

    آلوئه ورا برای پوست صورت

     

    کرم تقویت‌کننده با آلوورا

    من همیشه حس می کردم که یک کرم تقویت کننده در شب برای پوست شگفت آور هست. کرم جوان کننده و ترمیم کننده پوست را در منزل بسازید و هفته ای یک دفعه استفاده کنید:

     

    50 گرم موم زنبور عسل

    20 میلی لیتر روغن زیتون

    2 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا

    2- 3 قطره روغن اسانس شمعدانی

     

    شیوه: در یک ظرف روی اجاق، موم زنبور را ذوب کنید و با ژل آلوئه ورا و روغن زیتون ترکیب و خوب مخلوط کنید. از روی شعله بردارید و اجازه دهید سرد شود. روغن اسانس را اضافه کنید و زمانیکه به وضعیت نیمه جامد درامد، در یک شیشه استریل ریخته و در یخچال نگه داری کنید. یک هفته تا 10 روز میتوان آنرا نگهداری کرد. من پیشنهاد می کنم این ژل شگفت آور را هر شب برای پوستی جوان تر و نرم تر استفاده کنید.

  • عکس وحشتناک ترین استخر دنیا
  •  

     

    نکات قابل توجه:

    ۱. پیش از استفاده از آلوئه ورا پوست خویش را با آب و صابون شسته و خشک کنید.

     

    ۲. برای تازه ماندن و خشک نشدن سریع این گیاه ، آن را در یخچال قرار دهید.

     

    ۳. برای تأثیر بیش تر روزی دو دفعه، صبح و شب هنگام خواب این کاررا انجام دهید و در صورت تمام شدن مجدد تهیه کنید.

     

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    ۴. صبح ها بعد از استفاده از آن و اطمینان از خشک شدن می توانید روی آن آرایش کنید.

     

    ۵. هر ساقه ی آلوئه ورا بطور متوسط برای استفاده یک ماه کافیست بدین ترتیب تازه به تازه آنرا تهیه کنید.

     

    هشدارها

    ۱- درصورتی که در اثر استفاده از ژل آلوئه ورا یا فراورده های آن دچار خارش یا ناراحتی پوستی شدید، دیگر از آن استفاده نکنید.

     

    ۲- استفاده موضعی ژل آلوئه ورا ( یعنی روی پوست) کم تر ایجاد مشکل می کند . ولی خوردن این گیاه سبب اسهال می شود ، زیرا خواص ملین دارد. همچنین قند خون را پائین می آورد. بنابراین بدون نظر پزشک هیچ وقت آنرا نخورید.

     

     

    منبع: بیتوته

    تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    خواص آلوئه‌ ورا برای پوست این گیاه را به یکی از پرکاربردترین داروهای گیاهی برای پوست تبدیل کرده و این به خاطر محتوای ژله‌ای آن می‌باشد که بیماری خفیف پوستی را بهبود می‌بخشد. حتی ممکن است در گذشته از آن برای آفتاب‌سوختگی، بریدگی‌های سطحی و خراش‌‌های کوچک استفاده شده باشد. از این گیاه علاوه بر قدرت شفابخشی، می‌توان برای پوست صورت نیز استفاده کرد.
    آلوئه‌ ورا همچنین می‌تواند در صورت استفاده به شیوه صحیح، به انواع بیماری‌هایی که بر پوست شما تأثیر می‌گذارند کمک کند.در حقیقت بیش از یک نوع آلوئه‌ ورا، با بیش از ۴۲۰ گونه مختلف وجود دارد. رایج‌ترین نوع که برای مصارف پوستی استفاده می‌شود، آلوئه‌ ورا باربادنسیس میلر(aloe barbadensis Miller) نام دارد.

    در طب سنتی آلوئه‌ ورا به عنوان یک ژل موضعی کاربرد دارد که از ماده ژلاتینی درون برگ‌های گیاه آن تهیه می‌شود. همچنین می‌توان با جدا کردن برگ‌ها و فشاردادن آن‌ها، از ماده ژله‌ای که از آن خارج می‌شود به طور مستقیم روی پوست استفاده کرد. با این حال استفاده از ژل آلوئه‌ ورا به ویژه در مواقع اورژانسی مانند سوختگی‌ها و زخم‌ها بسیار راحت‌ است.

    اگر به یک بیماری مزمن پوستی دچار هستید بهتر است تا با متخصص پوست خود در مورد استفاده از هر محصولی بر روی پوست خود مشورت کنید. همچنین با پزشک خود در مورد فواید آلوئه‌ ورا که در زیر آمده است صحبت کنید:

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    برای سوختگی‌های جزئی ژل آلوئه‌ ورا را سه بار در روز بر روی نقطه آسیب‌دیده بمالید و در صورت نیاز به وسیله یک گاز نقطه مورد نظر را پانسمان کنید.

     

    اگرچه آلوئه‌ ورا می‌تواند به تسکین آفتاب‌سوختگی کمک کند، اما روش مؤثری برای محافظت پوست در برابر نور خورشید نیست. بنابراین به منظور جلوگیری از آفتاب‌سوختگی هر روز از ضدآفتاب بر روی پوست خود استفاده کنید.

    اگر چانه یا پیشانی شما دچار خراشیدگی و یا ساییدگی شد، می‌توانید برای تسکین درد و سوزش، آلوئه‌ ورا را سه بار در روز بر روی نقطه آسیب‌دیده استفاده کنید.

    اگر برای بریدگی‌های جزئی خود از نئوسپورین استفاده می‌کنید، به جای آن آلوئه‌ ورا را سه بار در روز امتحان کنید. ساختار مولکولی آن موجب بهبود سریع زخم‌ها شده و با افزایش کلاژن باعث کاهش جای زخم می‌شود و با باکتری‌ها نیز مبارزه می‌کند.

    ژل آلوئه‌ ورا به راحتی جذب می‌شود، به همین دلیل برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است. همچنین می‌تواند خشکی پوست را نیز درمان کند. آلوئه‌ ورا را می‌توانید به جای مرطوب‌کننده همیشگی خود استفاده کنید. مصرف آن بعد از حمام به حفظ رطوبت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

    سرمازدگی یک وضعیت جدی محسوب می‌شود که نیازمند درمان فوری است. اگرچه در گذشته از ژل آلوئه‌ ورا برای درمان سرمازدگی استفاده کرده‌اند، اما قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

    برخلاف آفت‌های دهان، تبخال‌ها خارج از دهان به وجود می‌آیند و آلوئه‌ ورا می‌تواند به درمان ویروس هرپس (Hepes) که علت اصلی زخم‌های سرد است کمک کند.

     

    اثر مرطوب‌کنندگی آلوئه‌ ورا می‌تواند به کاهش خشکی و خارش پوست که مرتبط با اگزما است کمک کند. ژل آلوئه‌ ورا همچنین می‌تواند درماتیک سبورئیک را کاهش دهد. اگرچه این نوع التهاب پوستی در نواحی چرب پوست و بیشتر در کف سر بروز می‌کند اما می‌تواند قسمت‌هایی از چهره و پشت گوش شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

    همانند اگزما، آلوئه‌ ورا می‌تواند التهابات و خارش ناشی از پزوریاسیس را نیز تسکین دهد. برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، ژل آلوئه‌ ورا را روزی دو بار بر روی نقطه مورد نظر استفاده کنید.

    به علت اثر ضدالتهابی آلوئه‌ ورا، ژل آن می‌تواند به بهبود انواع آکنه‌های التهابی از جمله کورک و گره‌ کمک کند. به این منظور ژل را مستقیماً سه بار در روز با پنبه بر روی جوش‌ها قرار دهید.

    ماده ژلاتینی درون برگ گیاه آلوئه‌ ورا، بهترین گزینه است، اما هرکسی این گیاه را در حیاط و یا اطراف خانه‌اش ندارد. به همین منظور می‌توان از ژل‌های آلوئه‌ ورا موجود در بازار استفاده کرد. برای اینکه بهترین نتیجه را دریافت کنید، به دنبال ژلی باشید که بیشترین ماده تشکیل‌دهنده آن آلوئه‌ ورا باشد.

    برای بیماری‌های پوستی، عصاره‌های آلوئه‌ ورا همانند ژل تأثیرگذار نیستند. زیرا ژل آلوئه‌ ورا با خاصیت مرطوب‌کنندگی که دارد پوست را محافظت و درمان می‌کند.

    با اینکه استفاده موضعی و مستقیم از آلوئه‌ ورا بی‌خطر تلقی می‌شود، اما سازمان غذا و دارو محصولات آلوئه‌ ورا را کنترل نمی‌کند و این به عهده‌ خود مصرف‌کننده است که با احتیاط و به شیوه درست از این گیاه استفاده کرده و در صورت مشاهده هرگونه واکنش نامطلوب بر روی پوست به پزشک خود گزارش دهد.

     

    ممکن است برای سوختگی‌های شدید یا سایر زخم‌ها از آلوئه‌ ورا استفاده کنید اما در حقیقت شواهدی با منبع موثق وجود دارند که نشان می‌دهند آلوئه‌ ورا ممکن است توانایی طبیعی پوست برای بهبود زخم‌های عمیق مربوط به جراحی را کاهش دهد.
    برخی افراد به دلیل استفاده از آلوئه‌ورا دچار خارش یا سوختگی‌های سطحی شده‌اند.بروز هرگونه التهاب، خارش یا جوش‌های شدید، نشان‌دهنده این است که شما به این گیاه حساسیت داشته و باید فوراً مصرف آن را متوقف کنید.از ژل آلوئه‌ ورا بر روی پوست عفونی استفاده نکنید.با اینکه یکی از خواص آلوئه‌ ورا  ضد میکروب بودن آن است اما لایه‌های محافظ آن می‌توانند روند بهبود را مختل کرده و عفونت را شدید‌تر کنند.

    همچنین مصرف خوراکی این گیاه به صورت مستقیم و یا به صورت کپسول، عاری از خطر نیست. این روش نه تنها تأثیری بر روی پوست شما ندارد بلکه می‌تواند اثر ملین بر شکم شما داشته و منجربه ناراحتی‌های گوارشی شود. به یاد داشته باشید که مصرف خوراکی این گیاه برای کودکان ممنوع است.

    آلوئه‌ ورا ممکن است خواص درمانی طبیعی برای انواع ناراحتی‌های پوستی داشته و مصرف آن بر روی پوست بی‌خطر باشد اما متخصصان اظهار داشته‌اند که شواهد قطعی و کافی به منظور اثبات تمام فواید این گیاه وجود ندارد. همچنین به یاد داشته باشید که ژل موضعی آلوئه‌ ورا  همانند مصرف مستقیم این گیاه بر روی صورت نیست و می‌تواند عملکرد متفاوتی داشته باشد.

    اگر بعد از چند روز استفاده از آلوئه‌ ورا هیچگونه بهبودی حاصل نشد، با متخصص پوست خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند به ناراحتی‌های خاصی که سلامت کلی پوست شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند  کمک کنند.

    کلمات کلیدی:خواص آلوئه‌ ورا، فواید آلوئه‌ ورا، خواص آلوئه‌ ورا برای پوست صورت

    آلوئه ورا برای پوست صورت

    تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.

    آلوئه ورا برای پوست صورت
    آلوئه ورا برای پوست صورت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *