آلوئه ورا برای درمان لک صورت

دوره مقدماتی php
آلوئه ورا برای درمان لک صورت
آلوئه ورا برای درمان لک صورت

لک صورت از جمله مشکلات پوستی است که خانم ها از آن متنفر هستند و میخواهند هیچ گونه لک صورت وجود نداشته باشد پس با ما همراه باشید:

 لک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که خانم ها به واسطه ی ان هزینه های بسیاری صرف می کنند ولی همیشه به نتیجه ی دلخواه نمی رسند. برای چند دقیقه هر انچه تا قبل از این انجام می دادید را کنار گذاشته و عادات صحیح زندگی و تغذیه ای را برای برطرف کردن لک و مک پوستتان پیش بگیرید.لک های صورت یکی از دغدغه های مهم خانم هاست. دغدغه ای که باعث می شود برای هر مهمانی پوست را زیر لایه های کرم پودر و پنکیک بپوشانند و مرتب دنبال راه حل های جدید برای از بین بردن این مشکل باشند. سایت های مختلف در اینترنت پر از راه حل های  متنوع گیاهی برای این مشکل است اما واقعیت این است که بسیاری از این راه حل ها جواب نمی دهند یا چندان مطلوب نیستند. حتی ممکن است مشکلاتی برای پوست شما  ایجاد کنند  که از لک های ساده ای که در صورت تان داشتید خیلی بیشتر و نمایان تر باشد. برای اینکه راه حل های درست از بین بردن لک های صورت را با استفاده از گیاهان دارویی و روش های طبیعی پیدا کنیم، با دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی مشورت کردیم. پس با ما باشید؛ از الف تا ی از بین بردن لک های صورت را برای شما آورده ایم.

سوداوی ها بیشتر لک می زنند طب سنتی بر طبع های چهارگانه تاکید زیادی دارد. این مساله درباره پوست هم صدق می کند. به گفته دکتر عباسیان و به نظر متخصصان طب سنتی، افرادی که طبع آنها به سمت سردی و خشکی می رود، پوست های پر لک تری خواهند داشت. درواقع سوداوی مزاج ها بیشتر در معرض این مشکل هستند؛ به همین دلیل باید از خوردن بادمجان، عدس، گوشت گوساله، ترشیجات، سرکه، غذاهای کنسروی، غذاهای مانده و درهم و برهم پرهیز کنند. پوست یکی از ارگان های بدن است و اگر بدن خوب کار کند، پوست هم شفاف می شود. تعادل طبع به خوب کار کردن اعضای بدن کمک می کند.

راههای درمان لک و مک صورت

غذای شفافغذا در شفافیت پوست یا پرلک شدن آن بسیار موثر است. براساس طب سنتی انسان چهار غذای اصلی دارد: 1-نان گندم  از آرد سبوس دار2- گوشت حیوانات جوان مانند جوجه، بره و بزغاله 3- شیرینی های ساده که قند و چربی مضر کمتری دارند مانند شیرینی آرد نخودچی یا آرد برنجی 4- بعضی میوه ها مانند انگور، انجیر، سیب و خرما برای کسانی که در مناطق کشت خرما زندگی می کنند.  بیشتر غذاهای مصرفی انسان باید از این چهار نوع باشد و بقیه مواد غذایی را به صورت گاه گاهی و نه ثابت، مصرف کند. شیوه تغذیه هم در شکل ظاهری پوست نقش مهمی دارد. درواقع درست غذا خوردن می تواند صورت شما را از لک پاک کند. برای این کار باید غذا سر وقت و منظم خورده شده و خوب جویده شود. اگر گاهی ناهار می خورید و گاهی نه یا ساعت مشخصی برای غذا خوردن تان ندارید، باید منتظر لکه ها باشید.  بهتر است ساعت مشخصی برای غذا خوردن در سه وعده غذایی صبحانه و ناهار و شام در نظر بگیرید. مثلا اگر ساعت 8 صبح از خوا ب بیدار می شوید صبحانه را بین 10 تا 20 دقیقه بعد از بیدار شدن میل کنید و نگذارید 1 یا 2 ساعت دیگر.این برنامه زمانی را برای ناهار و شام هم داشته باشید؛ حتی در روزهای تعطیل و مسافرت ها. بهتر است سر سفره به یک غذا اکتفا کنید و چند نوع غذا را با هم نخورید، مساله ای که این روزها در مهمانی ها رعایت نمی شود. از خوردن ماست، نوشابه و سالاد با غذا پرهیز کنید؛ چون به کیفیت غذا لطمه می زنند. می توانید این مواد غذایی را به عنوان میان وعده و با فاصله یکی، دو ساعت از غذای اصلی بخورید. تنها سبزیجاتی مثل ریحان و جعفری که به هضم غذا کمک می کنند مجازند کنار غذا قرار بگیرند.آلوئه ورا برای درمان لک صورت

درمان دستگاه گوارش شرایط مزاجی شما هم بسیار مهم است. یبوست یا نگه داشتن ادرار هم باعث باقی ماندن سموم در بدن می شوند. هرچه این سموم در بدن بیشتر بمانند احتمال بازجذب آنها در بدن بیشتر وجود دارد. بدن این مواد اضافی را در نقاطی که خطر کمتری دارند مانند پوست، بافت های عضلانی و مفاصل نگه می دارد و مثلا در پوست باعث ایجاد لک می شود. پس یبوست تان را درمان کنید و ادرارتان را نگه ندارید.

دوره مقدماتی php

خوب بخوابید خواب را فراموش نکنید چون یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شفافیت پوست، زمان خواب و بیداری است. افرادی که خواب مناسب دارند پوست بهتری هم دارند. بهترین زمان خواب بین ساعت 10 شب تا دو بامداد است که به زیبایی پوست کمک زیادی می کند اما برعکس خواب روز باعث کدر شدن پوست می شود. درواقع اگر سیکل طبیعی خواب و بیداری به هم بریزد، سیستم بدن به هم می خورد و پوست هم تحت تاثیر قرار می گیرد. اگر عادت دارید شب ها تا دیروقت بیدار باشید و صبح هم زودتر از 10 و 11 بیدار نمی شوید، نباید انتظار یک پوست بدون لک و شفاف داشته باشید. برای اینکه سیکل خواب تان طبیعی و درست باشد، باید از ساعت 10 شب تا دو بامداد حتما خواب باشید و در طول روز هم اگر می خواهید چرتی بزنید، کمی قبل از ظهر این کار را انجام دهید تا پوست تان کدر و لک دار نشود. خواب ساعت 9 صبح به بعد اصلا برای پوست خوب نیست. از حرکت و سکون نباید گذشت که فاکتور مهم و تاثیرگذار بعدی بر پوست و لک های آن است. ورزش کردن و عرق ریزی باعث خروج سموم بدن می شود و نمی گذارد پوست لک پیدا کند. اگر تحرک و ورزش کمی داشته باشید یا در روزهای گرم سال مدام جلوی کولر بنشینید و عرق نریزید، مواد اضافی که باید دفع شوند در پوست باقی می مانند و باعث کدر شدن آن و ایجاد لک می شوند.

زندگی زناشویی نظم در روابط جنسی زوج ها هم موردی است که به دفع سموم بدن و شفافیت پوست کمک می کند. افرادی که به دلیل تجرد روابط جنسی ندارند یا افراد متاهلی که روابط شان با همسرشان روابط نامنظم و کم دارند، به تدریج دچار تیرگی پوست می شوند. به زندگی زناشویی با همسرتان نظم دهید و مشکلاتی که در روابط جنسی دارید برطرف کنید تا به مرور پوست تان هم بهتر و شفاف تر شود.

ماسک گیاهی ضد لک و مک صورتیک ماسک گیاهی برای از بین بردن لک های صورت از طرف متخصصان پوست به شما پیشنهاد می کند؛ ماسک آرد باقالی.  مواد لازم:  پودر باقالی دو قاشق غذاخوری (می توانید باقالی خشک را آسیاب کنید)سرکه یک قاشق مرباخوریآب پنج قاشق غذاخوری

روش تهیه و استفاده:  این مواد را با هم مخلوط کنید و روی لک ها و قسمت هایی از پوست که کدر هستند، بگذارید. از یک ربع تا نیم ساعت می توانید ماسک را روی صورت بگذارید. درواقع این ماسک هرچه بیشتر روی پوست بماند اثر سفیدکنندگی بیشتری دارد. بعد از این مدت با استفاده از یک پنبه آغشته به گلاب، به آرامی ماسک را از روی صورت پاک کنید.  نکته: اگر پوست تان چرب است، می توانید از این ماسک به عنوان اسکراپ یا لایه بردار هم استفاده کنید؛ یعنی بعد از یک ربع تا نیم ساعت، با سابیدن پوست به کمک انگشتان، ماسک را از روی صورت پاک کنید و همزمان لایه برداری کنید. بعد از لایه برداری پوست را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. یک مرطوب کننده مناسب هم به صورت بزنید.

ضد لک و مک صورت طبیعیحتما شنیده و خوانده اید که گیاه آلوئه ورا معجزه گر پوست است و لک های آن را از بین می برد اما بین تبلیغات تا واقعیت فاصله زیاد است. هنوز در مطالعات طب سنتی و گیاهان دارویی اثر قطعی آلوئه ورا بر لک های پوست ثابت نشده است. بعضی مطالعه ها تایید کرده اند ژل آلوئه ورا ضد نور خورشید است و اثرات منفی اشعه ماوراءبنفش را از بین می برد. شاید هم با این مکانیسم آلوئه ورا بتواند تیره شدن پوست براثر نور خورشید را از بین ببرد اما در مقابل روی روغن های گیاهی مثل روغن بادام شیرین و تلخ می توانید به عنوان ضدلک حساب کنید.  البته استفاده از کرم های ضد آفتاب نباید فراموش شود. طب سنتی به هیچ وجه توصیه نمی کند که با ماسک های گیاهی می توان همان کار کرم ها را  انجام داد؛ فقط می توان  به از بین بردن لک ها کمک کرد.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.



«آلوئه‌ورا» از جمله گیاهان جادویی و اتفاقا در دسترس برای شفاف‌سازی پوست و زیبایی و درخشندگی موهاست در حقیقت آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست بسیار موثر است. به جز استفاده از آلوئه‌وار برای درست کردن مربای آلوئه‌ورا و کمپوت آلوئه‌وار که بسیار هم پر خاصیت هستند بد نیست بدانید اغلب برندهای معتبر و مشهور آرایشی و بهداشتی در ترکیب محصولات ممتاز خود از گیاه آلوئه‌ورا استفاده می‌کنند. ۶ مورد از خواص عجیب آلوئه‌وار به عنوان گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت و ماسک مو و لاغری و کاهش وزن را از سایت FOOD NDTV در مجله کوروش بخوانید.

 

 

آلوئه ورا برای درمان لک صورت

 

 

«آلوئه‌وار» گیاهی سرشار از ویتامین E، C و بتاکارون است که سبب خواص بی‌نظیر غذایی و ضدپیری و نیز تاثیر آن در زیبایی پوست می‌شود. اگر پوست صورت‌تان خشک است مقداری ژل آلوئه‌ورا، نوک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری عسل، یک قاشق چایخوری شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان بگذارید.

اگر حوصله درست کردن ماسک ندارید یک پیشنهاد دیگر برای شما داریم. کرم دست و صورت آلوئه‌ورا مای  غنی شده با ویتامین E و عصاره آلوئه ورا برای پوست‌های خشک و آسیب دیده یک گزینه بسیار مناسب است. این فرمول برای دست و صورت مناسب بوده و موجب حفظ رطوبت پوست و ارتقاء خاصیت کشسانی پوست می‌شود. آلوئه ورای به کار رفته در این محصول دارای خاصیت ضدالتهابی و ترمیمی نیز هست. علاوه بر این در صورت ابتلا به اگزما، خارش و التهاب پوست دست و صورت و خشکی و کم‌آبی شدید پوست، کرم دست و صورت آلوئه‌ورا یک گزینه بسیار مناسب برای شماست.

در این باره بیشتر بخوانید

 

 

یکی دیگر از خواص آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت استفاده از آن به صورت اسکراب است. یک فنجان ژل آلوئه‌ورا تازه، یک فنجان شکر و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و در حمام به صورت اسکراب روی پوست صورت و بدن بمالید. اسکراب آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست دست و صورت شما معجزه می‌کند و سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

 

 

اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید مقداری ژل آلوئه‌ورا، با مقداری گردوی آسیاب شده و عسل مخلوط کنید (گردو باید مثل آرد شده باشد). خواص آنتی‌اکسیدانی آلوئه‌وار و عسل پوست شما را صاف و شفاف و چربی پوست شما را تنظیم می‌کند.

 

 

برای درست کردن ماسک آلوئه‌ورا برای پوست و درمان لک صورت مقداری ژل آلوئه‌ورا، آب خیار، ماست و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک یکدست به دست بیاید. ماسک را روی پوست صورت و دست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشورید.

 

 

 

علاوه بر کاربردهای فراوان و خواص آلوئه‌ورا برای درمان لک صورت و زیبایی پوست در صنعت زیبایی، این گیاه شگفت‌انگیز در حوزه تغذیه و سلامت هم کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای بالقوه آلوئه‌ورا تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری است. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسید، انواع آنزیم و استرول است که در کاهش وزن و لاغری موثرند.

برای درست کردن یک نوشیدنی خوشمزه آلوئه‌وار به منظور کاهش وزن و البته تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی لازم در طول روز مقداری ژل آلوئه‌ورا را در غذاساز میکس کنید. سپس مقداری از سبزیجات یا میوه‌های مورد علاقه‌تان و ترجیحا مقداری شیرین را به این ژل اضافه کرده و میل کنید. اگر طعم نوشیدنی کمی به تلخی می‌زد مقداری عسل و لیموترش هم اضافه کنید.

 

 

 

آلوئه ورا برای درمان لک صورت

اگر دچار ریزش مو هستید و از انواع مکمل‌ها و ماسک‌های پیشنهادی نتیجه نگرفته‌اید این بار ماسک آلوئه‌ورا را برای مو امتحان کنید. آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌هایی است که سلول‌های مرده پوست را ترمیم می‌کنند و به همین دلیل آلوئه‌ورا یکی از اجزای اصلی شامپوهای ضد ریزش مو است. در حقیقت آلوئه‌وار ساختاری شبیه کراتین دارد که سبب بازسازی و جوانی و رشد دوباره موها و نیز جلوگیری از شکستگی و خرد شدن موهای خشک و آسیب دیده می‌شود. برای تهیه یک ماسک مو مقوی با آلوئه‌ورا مقداری ژل آلوئه‌ورا با چند قطره روغن نارگیل خالص ترکیب کنید و روی موها بمالید و چند ساعت روی مو نگه دارید و سپس آبکشی کنید.

 

آدامس بایودنت دارنده نشان توث فرندلی؛ این آدامس دوست دندان‌های شماست

آموزش طرز تهیه ۴ ماسک خانگی با عسل برای ترمیم انواع پوست

 

در کدامیک از مسابقات اینستاگرامی افق کوروش شرکت کرده اید؟

نمایش نتایج

  • مدل آرایش زیبا برای عروسی
  • مگه آلورا خوردنی هم هست ؟

    بله دوست عزیز به صورت نوشیدنی، کمپوت، مربا و کنسرو میتوانید از فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش تهیه کنید 🙂

    معرفی ماسک برای لک های صورت 

    داشتن پوستی زیبا و شفاف و بدون هیچگونه ضایعه ، جوش ، لک یا اکنه آرزوی هر خانم یا آقایی است . از قدیم افرادی که پوست صاف و بدون نقص داشتند جزو اشخاص زیبا محسوب میشدند واقعیت امر هم همین است بخش زیادی از زیبایی در کیفیت پوست نهفته بوده و توجه به آن می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس و شادابی افراد گردد.

    برخی مشکلاتی که ممکن است روی زیبایی صورت تاثیر بگذارد جوش و آکنه پوستی ، لک یا نشان های سفید یا قهوه ای ، جای ابله و حساسیت پوستی هستند . هر کدام از این مشکلات ممکن است بنا به دلایل متفاوتی بوجود ایند و البته درمان هر کدام هم راههای مخصوص به خود را دارد .

    لک های قهوه ای از جمله ضایعات پوستی هستند که تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و ظاهر فرد می گذارند . ضایعات قهوه های رنگ  به دلایل متفاوتی بروز می کنند برخی از آنها در ذیل آورده شده است :

    این نوع ملاسماها جان سخت ترینشان هم هستند و درمانشان هم به سختی انجام میشود . برخی اشخاص به دلیل وراث و ژنتیک دچار این ضایعات میشوند و در نقاط مختلفی از صورت انها مانند اطراف چشم ها یا گونه ها و حتی چانه و پیشانیشان این مشکل دیده شده و روحیه و اعتماد به نفسشان را تحت تاثیر قرار می دهد . درمان این لک ها پوستی که دلایل وراثتی دارد باید با نظر و نظارت مستقیم پزشکان متخصص باشد .آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    ( ماسک برای لک های صورت )

    افتاب گرفتن و استفاده از نور خورشید برای زیبایی و سلامت و ساخته شدن ویتامین D در بدن بسیار خوب است اما به شرطی که از حد معینی فراتر نرفته و به افراط کشیده نشود . اشعه UV و IR  موجود در نور مستقیم خورشید اگر به مدت طولانی به بدن بتابد می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد نماید یکی از این مشکلات لک قهوه ای رنگ بر روی پوست بدن و صورت و دستها می تواند باشد که ظاهر نامناسب و نازیبایی به شخص خواهد داد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    اگر به افتاب گرفتن علاقه زیادی دارید باید در حد متعادل این کار را انجام دهید چرا که علاوه بر زیبایی تماس زیاد از حد با این اشعه ها می تواند باعث سرطان هم گردد و سلامت شما را به خطر بیندازد .

    در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد میشود ممکن است این نوع ضایعات روی پوست ایجاد شده و البته از بین بردن انها کار راحتی نیست و نیاز به حوصله و صرف وقت زیادی دارد . ملاسما یا لک های پوستی در دوران بارداری از نامنظم شدن فعالیت غدد تیرویید و تخمدان بوجود می آیند و انجام ازمایشات به موقع و طبق نظر پزشک می تواند از بروز آنها جلوگیری کند .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    هر چقدر سن بالاتر رود سلول های موجود در بدن فرسوده تر شده و فعالیت ها و وظایف خود را به کندی انجام می دهند یا اصلا برخی از فعالیت ها در انها متوقف میشود . با افزایش سن رنگدانه های زیر پوست یا همان مالانین ها ممکن است در نقاطی خاص افزایش پیدا کنند و باعث پیدایش لک گردند . که در بیشتر مواقع امکان درمان آن ضعیف است .

    داروهایی مانند ضد بارداری ، ضد مالاریا و داروهایی که برای شیمی درمانی استفاده میشوند دارای ترکیباتی هستند که می توانند باعث ایجاد لک شوند . برای همین افرادی که مجبور به استفاده از این داروها هستند باید کمتر در معرض خورشید قرار گرفته و از کرم های مناسب استفاده کرده و تغذیه خوب برخوردار باشند و در رژیم غذایی خود تا می توانند میوه و سبزیجات قرار دهند .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    برخی بیماری های کبدی مثل داشتن کبد چرب و یا افزایش یا کاهش آنزیم های کبدی و یا سرطان کبد قابیلت این را دارند که سبب بروز ضایعات اینچنینی  و لک ها هم در بدن گردند . افرادی که مشکلات کبدی دارند باید بیشتر مراقب بوده و به محض مشاهده این آسیب ها به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

    ( ماسک برای لک های صورت )

    ویتامین B12  ،  A  و اسید فولیک در زیبایی و همچنین سلامت بدن بسیار موثر هستند . بیشتر متخصصان پوست در مراحل اولیه درمان لک های مراجعه کنندگان خود مصرف مجاز این مواد را توصیه می کنند و بعد به درمانهای تکمیلی می پردازند این نشان می دهد کمبود این ویتامین ها در بدن می تواند منشاء بسیاری از ضایعات پوستی از جمله ملاسما باشد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    در سطور بالا در مورد علل احتمالی بروز لک ها در بدن صحبت کردیم به غیر دلایلی که به آن اشاره شد این گونه ضایعات می تواند بدون هیچ دلیل مشخصی هم بوجود آید و خاطرشما را آزرده نماید . بله به واقع وجود ملاسماها در هر نقطه ای از بدن باعث ناراحتی ، کاهش اعتماد به نفس می شود و این بسیار آزار دهنده است.

    یکی از نکات منفی که در درمان آنها وجود دارد خاصیت بازگشت پذیری ملاسماها بوده که می تواند افراد را از درمان ناامید کند ولی باید صادقانه به شما بگوییم اگر میخواهید از شر این زشت های اذیت کننده راحت شوید باید حوصله به خرج داده و وقت صرف کنید و البته نا امید هم نشوید ما در این مطلب چند نوع ماسک خانگی را برای درمان لک های پوستی معرفی می کنیم که اگر به صورت دایم از انها استفاده کنید می توانید تا ۸۰ ، ۹۰ درصد امیدوار باشید که انها را از بین خواهید برد .

    درمان لک ها باید به صورت دایمی باشد خوبی استفاده از ماسک های خانگی  این است که ارزان بوده و با صرف وقت ۱۵ دقیقه می توانید آنها درست کرده و استفاده کنید .

    لیمو ترش سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است . ویتامین های موجود در آن مانند یک ماسک طبیعی عمل کرده و سلول های مرده و خسته را ترمیم و شاداب می کند علاوه بر آن باعث کاهش رنگدانه های ملانین در زیر پوست می گردد . عسل طبیعی هم باعث رطوبت و شادابی پوست شده و جان تازه ای به سلول های آن می دهد . البته می توانید لیمو ترش را به تنهایی هم استفاده کنید و تاثیر بسیار خوبی بگیرد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    عصاره یک لیمو را گرفته و با یک پنبه یا نوک انگشت به صورت و بیشتر محل های بروز لکها بمالید و بگذارید نیم ساعتی بماند همچنین می توانید لیمو را با کمی عسل هم ترکیب کرده تا کمی از حالت اسیدی آن کاسته شود و پوست را نسوزاند و بعد به صورت ماسک از آن استفاده کنید .

    همانطور که در بالا اشاره شد لیمو باعث کاهش رنگدانه های زیر پوست میشود و شکر هم می تواند لایه های مرده پوست را جدا کرده و پوست را تازه و جوان کند برای درست کردن این ماسک مقداری لیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و بهم بزنید و بعد ترکیب درست شده را با دست به صورت و جاهایی که لک وجود دارد بمالید . این کار را دو بار در هفته می توانید تکرار کنید و هر بار ۱۵ دقیقه بگذارید بماند و بعد بشویید .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    گوجه فرنگی به مقدار خیلی زیادی آنتی اکسیدان دارد آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی در زیبایی و طراوت و رفع ضایعات پوستی نقش بسیار زیادی داشته به طوری که اگر فقط برای یک ماه به صورت ماسک از آن استفاده کنید نتیجه ای شبیه به معجزه خواهید گرفت.

    برای درست کردن ماسک گوجه فرنگی فقط کافی است آن را خوب له کنید بهتر است با همان پالپ آن را به صورت بمالید ولی می توانید آن را صاف کرده و عصاره آن را استفاده کنید دو یا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و بگذارید برای نیم ساعت بماند و بعد با آب سرد بشویید .

    جو خاصیت لک برندگی داشته و دوغ هم سرشار از کلسیم است . جو علاوه بر آن کار لایه برداری هم انجام می دهد و می تواند به میزان زیادی ملاسماهای ایجاد شده روی قسمت های مختلف پوست را از بین ببرید .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    برای درست کردن این ماسک جو را کمی بپزید تا نرم شود بعد آن را با دوغ مخلوط کرده و به پوست بمالید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید .

  • طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس سفید
  • بادام مقادیر زیادی ویتامین E  و لیمو ترش سرشار از آنتی اکسیدان و تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتیین است . هر کدام از این مواد در ماسک تهیه شده نقش خاصی ایفا می کنند. بادام باعث لایه برداری و از بین رفتن لک ها میشود ، لیمو ترش میزان ملانین ها را کاهش داده و تخم مرغ هم به خاطر پروتیینی که دارد باعث نرم و لطیف و مرطوب شدن پوست می گردد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    برای درست کردن این ماسک مقداری بادام را آسیاب کرده و به صورت پودر دربیاورید بعد با کمی عصاره لیمو و یک تخم مرغ مخلوط نمایید و خوب بهم بزنید و بعد آن را روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند بعد می توانید با آب ولرم بشویید .

    سیب زمینی را می توانید به صورت حلقه ای یا رنده شده استفاده کنید . سیب زمینی هیدروکربنات زیادی داشته که در سفید و شفاف کردن پوست بسیار موثر است و البته می تواند لک های پوستی را هم از بین ببرد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    یک سیب زمینی را حلقه کرده و حلقه ها را روی پوست صورت خود بگذارید یا اینکه بعد از رنده کردن عصاره ان را صاف کنید و با پنبه روی پوست صورت و محل ملاسماها بمالید و بگذارید نیم تا یکساعت بماند و بعد با آب سرد بشویید ماسک سیب زمینی در سفید شدن و شفاف شدن پوست هم بسیار تاثیر دارد .

    برای درست کردن این ماسک باید وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید . ابتدا باید یک خیار را خوب له کنید و بعد با جعفری خورد شده و مقداری روغن کنجد مخلوط نمایید و داخل یک شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید تا ۴ روز بماند بعد ان را بیرون آورده و روی پوست صورت و محل های ایجاد لک بمالید . این ماسک تاثیر بسیار خوبی در کمرنگ کردن لک های پوستی دارد و انها را از بین می برد .

    آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    ( ماسک برای لک های صورت )

    به صورت علمی ثابت شده است آلوئه ورا باعث روشن و شفاف شدن پوست می گردد برای همین در بسیاری از کرم های ارایشی استفاده میشود . مقداری آلوئه ورا را له کرده و ان را به صورت ماسک روی پوست صورت و دستها و محل های بروز لک بمالید. استفاده از این ماسک را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید و هر بار بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    مقداری هویج و سیب را رنده کرده و با هم مخلوط کنید و بعد به صورت ماسک آن را روی پوست صورت بمالید . این دو ماده باعث از بین رفتن لک های پوستی و شاداب شدن صورت میشوند .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    الان که در فصل زمستان هستیم و این میوه به وفور وجود دارد بهترین فرصت است که بیشترین استفاده از آن را ببرید پرتقال سفید کننده طبیعی برای پوست است و تیرگی های آن را از بین می برد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    آب پرتقال را گرفته و ان را با پنبه به آرامی روی صورت بمالید البته ممکن است کمی پوستتان را بسوزاند اما حس مطلوب و رضایت بخشی به شما خواهد داد و سلول های پوستی را تازه و جوان خواهد کرد .

    گاهی استفاده از ماسک و یا داروهای از بین برنده لک ها تاثیری در رفع این مشکل نداشته و لک ها همچنان به قوت خود باقی می مانند در این حالت شخص باید به روش لیزر اقدام به درمان لک ها کرده و انها را از بین ببرد .

    ( ماسک برای لک های صورت )

    البته باید توجه داشته باشید حتما به مراکز و کلینیک های مجاز و زیر نظر متخصصان مربوطه مراجعه کنید و قبل از انجام هر کاری از به روز بودن دستگاها مطلع شوید تا بهترین نتیجه عایدتان شود.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    وبلاگ استادکار

    اپلیکیشن درخواست خدمات

    وبلاگ استادکار

    در این مطلب می‌خوانید:

    زمان مطالعه: 10 دقیقه

    آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    تقریباً همه ما با نام گیاه آلوئه ورا آشنا هستیم و کم و بیش در مورد خواص آن شنیده‌ایم. آلوورا گیاهی علفی است که برگ‌هایی گوشتی و ضخیم و بلند دارد و بیشتر در مناطق آفریقایی رشد می‌کند، البته امروزه می‌توانید با رعایت شرایط خاص آن را در منزلتان درون گلدان کشت دهید. آلوورا هم به‌عنوان یک گیاه تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خاطر خواص فراوانی که دارد در بسیاری صنایع غذایی مصرف خوراکی دارد. مهم‌تر از همه‌ی این‌ها ژل آلوئه ورا دارای خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو است و به همین دلیل سال‌هاست که جای خود را در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی باز کرده است.

    همچنین بسیاری از افراد ژل گیاه آلوورا را به صورت طبیعی استفاده می‌کنند. اگر برگ گیاه آلوئه ورا را برش بزنید، ماده‌ی ژلاتینی و لزج درون آن را مشاهده می‌کنید، این ماده همان شیره یا ژل آلوورا است. ظاهراً در زمان‌های دور در کشورهایی مثل مصر از این ژل برای درمان سوختگی و زخم و عفونت استفاده می‌کردند. این ژل سرشار از ویتامین A و E است و خواص این دو ویتامین برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما انواع آلوئه ورا وجود دارد .

    در این مطلب قصد داریم در مورد خواص آلوورا برای پوست و مو صحبت کنیم و طرز استفاده از آلوورا برای پوست صورت و نحوه‌ی ساخت ماسک‌های خانگی فوق‌العاده با آلوورا برای انواع پوست را به شما آموزش دهیم. با استادکار همراه باشید.

    ابتدا می‌خواهیم به پاسخ این سؤال بپردازیم. آیا واقعاً آلوئه ورا برای پوست مفید است؟ و چرا؟ خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟ آلوورا سرشار از ویتامین‌های A,E,B,C,D و همچنین مملو از مواد معدنی مثل زینک، پتاسیم و منیزیم است. این مواد همگی برای پوست بسیار مفید و مؤثر هستند. با توجه به قدمت حدوداً ۶۰۰۰ ساله‌ی آلوورا، از دیرباز این گیاه در میان مردم تمدن‌های مختلف برای مشکلات مختلف پوستی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها از آلوورا برای درمان زخم‌ها و افزایش سرعت ترمیم و بهبود زخم‌ها، سوختگی‌های پوست و همچنین برای درمان عفونت‌های پوستی استفاده می‌کردند.

    امروزه نیز علاوه بر تمام این مصارف آلوورا در درمان اگزما و حساسیت‌ها و خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین آلوورا یک آبرسان و رطوبت رسان طبیعی فوق‌العاده برای پوست است و می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی پوست شود و از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری کند. بعلاوه می‌تواند در درمان آکنه و لک‌های پوستی مؤثر واقع شود.

    همان‌طور که گفتیم آلوورا خواص فراوانی برای پوست صورت و بدن دارد. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید استفاده از آلوورا می‌تواند علاوه بر تسکین پوستتان به ترمیم و احیای دوباره‌ی آن کمک فراوانی کند. ژل گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت لایه برداری ملایم است و می‌تواند به‌عنوان اسکراب یا ماسک پیلینگ برای پوست شما لایه برداری ملایم انجام دهد. زخم‌ها و بریدگی‌های کوچک پوست می‌توانند با آلوئه ورا ترمیم و درمان شوند. آلوئه ورا می‌تواند جوش های پوستی شما و لک‌های ایجاد شده روی پوستتان را درمان کند، همچنین می‌تواند جایگزین کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌ی شما شود و از چین و چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری کند.

    همچنین آلوورا می‌تواند باعث کاهش تیرگی و پف اطراف چشم شود. نکته‌ی مهم در استفاده از آلوئه ورا این است که باید حتماً قبل از استعمال آن روی صورتتان، تست حساسیت به آلوورا را انجام دهید. به این صورت که بعد از برش دادن گیاه و خارج کردن ژل خالص آلوورا، مقداری از آن را روی ناحیه‌ی داخلی پوست نازک بازو قرار دهید و مدتی به آن زمان دهید (حدود ۲۰ دقیقه) در صورتی که پوستتان دچار خارش، سوزش، قرمزی، تورم و التهاب نشود شما برای استفاده از آلوورا مشکلی ندارید، در غیر این صورت پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد.

    در صورتی که می‌خواهید از ماده‌ی طبیعی و ژل خالص گیاه آلوئه ورا استفاده کنید می‌توانید گیاه آلوئه ورا را از گلخانه‌ها و یا عطاری‌ها تهیه کنید. علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را درون گلدان یا باغچه‌ی خانه خودتان کشت دهید و مورد استفاده قرار دهید. البته این گیاه بیشتر در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند. علاوه بر این بسیاری از برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل و خارج از ایران ژل گیاه آلوئه ورا را به‌صورت صنعتی خالص سازی کرده‌اند و معمولاً در این ژل‌ها ترکیبات حساسیت‌زای گیاه حذف شده و مدت زمان نگهداری آن بالاتر رفته است. این ژل‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را تهیه و استفاده کنید.

    همچنین می توانید روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در خانه را بخوانید و خودتان این گیاه ارزشمند را در خانه نگهداری کنید .

    روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست صورت ساده است، ابتدا برگ گوشتی گیاه آلوورا را تهیه کرده و قسمت‌های دندانه‌ای سفید رنگ آن را بریده و گیاه را از طول با کمک چاقو برش دهید و ژل موجود در گیاه را با قاشق خالی کنید، بعد از انجام تست حساسیت به آلوئه ورا در صورت حساسیت نداشتن می‌توانید ژل را به‌صورت خالص و یا به‌عنوان یک پایه برای ساخت ماسک‌های متنوع خانگی برای صورتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید گیاه را به‌صورت حلقه‌های عرضی برش بزنید، آن را باز کنید و روی صورتتان ماساژ دهید. نکته: توجه کنید که گیاه آلوورا بعد از برش خوردن و قرار گرفتن در معرض هوا، اکسید شده و علاوه بر از دست دادن خواص خود، می‌تواند موجب بروز مشکل و حساسیت شود، پس حتماً مقدار باقی‌مانده را به خوبی درون پلاستیک، کاغذ یا سلفون پیچانده و در محیط خنک نگه‌دارید.

    همان‌طور که گفتیم با توجه به خواص آلوورا برای جوش صورت، این گیاه ماده‌ی مناسبی برای ساخت ماسک ضد جوش است. اگر صورت چرب و جوش داری دارید می‌توانید از یک یا چند مورد از دستورات ماسک آلوورا برای پوست چرب و جوش‌دار که در ادامه توضیح خواهیم داد به صورت هفتگی استفاده کنید:

    این ماسک به دلیل داشتن لیمو، علاوه بر کاهش آکنه خاصیت روشن کنندگی نیز دارد. همچنین به کمرنگ شدن لک‌های تیره و جای جوش کمک می‌کند و بعد از مدتی استفاده پوست شما را به وضوح شفاف‌تر و روشن‌تر می‌کند.

    طرز تهیه: برای ساخت این ماسک باید یک تا دو قاشق ژل آلوورا را با دو الی سه قطره از آب لیموی تازه کاملاً مخلوط‌کنید (در ریختن لیمو زیاده روی نکنید زیرا باعث سوزش و التهاب پوست می‌شود) و مخلوط حاصل را روی صورت و گردنتان ماساژ دهید (به جز نواحی دور چشم). بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده به پوستتان بزنید. می‌توانید باقی‌مانده‌ی ماسک را برای یک تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک صورت آلوورا و لیمو استفاده کنید تا علاوه بر روشن و صاف کردن پوستتان از ایجاد آکنه نیز جلوگیری کنید.

    این ماسک به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی آلوورا و خاصیت ضدمیکروبی و نرم‌کنندگی عسل می‌تواند هم‌زمان با مبارزه با آکنه، پوست شما را تسکین دهد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا کاملاً مخلوط‌کنید. (هم می‌توانید از ژل خالص گیاه آلوورا استفاده کنید و هم می‌توانید ژل‌های خالص آلوورا که برای فروش در مغازه‌ها موجود هستند را مورد استفاده قرار دهید) ماسک را روی نواحی صورت و گردن و یا بدن خود قرار دهید و بعد از حدود ۲۰ دقیقه نواحی موردنظر را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن فواید آلوئه ورا برای پوست صورت، با قدرت اضافی شکر و شیر، پوست را تسکین داده، مرطوب کرده و ضمن روشن کردن آن با آکنه مبارزه می‌کند. شکر منبع طبیعی گلایکولیک اسید است که به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین باعث جذب رطوبت می‌شود. شیر نیز به دلیل خواص تسکین دهندگی و درخشان و مرطوب کنندگی پوست، سال‌هاست که در محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری شکر را با حدوداً نصف قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و انقدر هم بزنید تا کاملاً مخلوط و یکدست شوند. دو قاشق غذاخوری از ژل تازه‌ی آلوئه ورا به مخلوط فوق اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را به‌آرامی روی نواحی دلخواه (صورت، گردن و بدن) ماساژ دهید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید و بعد از خشک کردن در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کنید.

    لکه‌های ناشی از افزایش سن، جوش، تیرگی‌ها و یا سوختگی را می‌توان با استفاده از این ماسک صورت آلوئه ورا درمان کرد. گلاب یک قابض است که پوست را تسکین داده و پاک‌سازی می‌کند. این فرآیند بازسازی سلول و گردش خون مویرگی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین گلاب با تنظیم PH پوست به مرور زمان موجب کنترل ترشح چربی اضافه‌ی پوست می‌شود.

    طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری گلاب را به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن یا بدن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن پوستتان را با آب سرد بشویید. (می‌توانید قبل از شستشوی آن، حدود ۲-۳ دقیقه مواد ماسک را روی پوست ماساژ دهید تا منافذتان را پاک‌سازی کند) می‌توانید ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    این ترکیب به‌عنوان یک درمان تغذیه‌ای عمیق برای پوست عمل می‌کند. محتوای چربی غنی موز باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید بعد از استفاده از این ماسک، بهبود حالت ارتجاعی پوست خود را حس کنید.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با ۳ تا ۴ قطعه کوچک موز له شده کاملاً مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید و بعد از خشک کردن از مرطوب‌کننده‌یا آبرسان استفاده کنید. می‌توانید از این ماسک ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    این ماسک علاوه برداشتن خواص ژل آلوورا برای پوست، به خاطر وجود خیار باعث تسکین و آبرسانی و رطوبت رسانی فوق‌العاده به پوست به ویژه پوست‌های خشک و حساس می‌شود. اگر دچار آفتاب سوختگی شده‌اید این ماسک می‌تواند پوستتان را تسکین دهد و رطوبت از دست رفته را به آن برگرداند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری آب خیار را با ۲ قاشق چای‌خوری آلوئه ورا مخلوط‌کنید. (در صورت تمایل می‌توانید ۲ تا ۳ قطره روغن گل سرخ نیز به ترکیب فوق اضافه کنید). ماسک را به‌آرامی روی نواحی صورت و گردن یا بدن ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. بعد از خشک کردن پوست می‌توانید از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. می‌توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    روغن زیتون سرشار از مواد مغذی برای پوست است. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی ‌باکتریال دارد و نرم‌کننده پوست است و برای رطوبت رسانی به پوست‌های خشک بسیار مناسب است.

    طرز تهیه: یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط‌کنید. ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب سرد بشویید.آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    این ماسک مناسب افرادی است که می‌خواهند پوست درخشان و روشنی داشته باشند، زردچوبه چهره را روشن‌تر می‌کند و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که هرگونه مشکل پوستی موجود را درمان می‌کند.

    طرز تهیه: ۱ قاشق چای‌خوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوورا و حدوداً ۸/۱ (یک هشتم) قاشق چای‌خوری زردچوبه مخلوط‌کنید و به آن چند قطره گلاب اضافه کنید. مخلوط فوق را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و برای حدوداً ۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه‌دارید و بعد از آن با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

    بیشتر بدانید طرز تهیه ماسک آلوورا برای مو

    اسکراب ها یا لایه‌بردارها دسته‌ای از محصولات مراقبت از پوست هستند و با اینکه نسبت به دیگر محصولات کمتر شناخته ‌شده‌اند اما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و زیبایی پوست دارند. سلول‌های پوست ما مرتباً در حال بازسازی هستند و لازم است در فواصل زمانی مشخص سلول‌های مرده را از روی پوست پاک‌سازی کنیم تا سلول‌های جدید بتوانند فضای لازم برای رشد و تنفس را به دست آورند. با توجه به مطالبی که ذکر کردیم و خواص ژل آلوورا برای پوست صورت می‌توان از آن به‌عنوان یک اسکراب فوق‌العاده نام برد. برای تأثیر گذاری بیشتر می‌توانید از دستور زیر برای ساخت اسکراب خانگی آلوورا استفاده کنید.

    طرز تهیه: مقداری شکر قهوه‌ای را با ژل آلوورا مخلوط‌کنید و این ترکیب را به‌آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا سلول‌های مرده‌ی پوستتان را جدا کند. (دقت کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید تا دانه‌های شکر به پوستتان آسیب وارد نکنند)

    اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی برای مراقبت از پوست هستید و علاقه‌ای به استفاده از میسلارواتر یا آرایش پاک‌کن‌های شیمیایی موجود در بازار ندارید می‌توانید با استفاده از آلوورا برای خودتان یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی بسازید. با ترکیب کردن مقداری ژل آلوورا به روغن زیتون می‌توانید یک میسلارواتر طبیعی بسازید و آرایشتان را با کمک پنبه و مخلوط فوق پاک کنید.

    از دیگر محصولات بسیار مهم در روتین مراقبت از پوست تونر ها هستند. تونر ها کار پاک‌سازی نهایی پوست را انجام می‌دهند و نقشی بسیار حیاتی در سلامت پوست شما دارند. معمولاً بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از کرم های آبرسان باید از تونر استفاده شود. در زیر دستور ساخت یک تونر خانگی را با آلوورا به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه: چای سبز را دم کنید و بعد از رد کردن چای از صافی و خنک شدن آن، مقداری ژل آلوورا به آن اضافه کنید. محلول فوق را با پنبه روی پوست صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. نیازی به شستشو نیست و بعد از آن می‌توانید از کرم آبرسان یا دیگر محصولات مراقبت از پوستتان استفاده کنید. این تونر دارای خواص فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر پاک‌سازی و بستن منافذ باز پوست باعث دفع سموم و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.

    ترکیب آلوئه ورا با ویتامین E یک کرم طبیعی ضد پیری دور چشم عالی ایجاد می‌کند که به کاهش و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند و به ویژه برای پوست‌های حساس مفید است. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا خطوط ریز کاهش یابد و لطافت پوست زیر چشم را افزایش دهد.

    طرز تهیه: یک کپسول ویتامین E را با سنجاق سوراخ کرده و محتویات آن را با یک قاشق غذاخوری درون یک کاسه فشار دهید. ژل آلوئه ورا را درون ظرف ریخته و آن را با یک قاشق کاملاً مخلوط‌کنید. مخلوط را به‌آرامی با فشار کم انگشتان روی پوست زیر چشم خود بمالید و اجازه دهید جذب شود. (بعد از جذب آن می‌توانید به آرایش پوستتان بپردازید)

  • نمایندگی ایران رادیاتور بوتان لورچ و بوش tehr
  • همان‌طور که گفتیم فواید آلوورا برای پوست زیاد است و باعث شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و می‌تواند به پوست حس تازگی و نشاط بدهد. به همین خاطر پایه‌ی فوق‌العاده‌ای برای ساخت اسپری‌های شاداب کننده‌ی پوست است. در زیر دستور ساخت دو نوع اسپری آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

    طرز تهیه اسپری آلوئه ورا: ۱ پیمانه ژل آلوورا را به ۳ پیمانه آب اضافه کنید و کاملاً مخلوط‌کنید. چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را درون یک بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.

    دستور دیگری برای ساخت اسپری آلوورا: آب یک خیار کوچک را به همراه یک قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک پیمانه آب مقطر یا آب تصفیه شده مخلوط‌کنید و درون بطری اسپری خالی و تمیز بریزید و آن را درون یخچال نگهداری کنید.

    در این مطلب سعی کردیم شما را با تعدادی از خواص آلوورا برای پوست آشنا کنیم. آلوورا دارای خواص بسیار زیادی است. آلوورا علاوه بر فواید زیادی که برای پوست دارد برای موها و تقویت رشد و سلامت و درخشندگی موها و همچنین جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. همچنین این گیاه دارای خواص و فواید زیاد برای دستگاه گوارش است. همه‌ی این موارد و بسیاری موارد دیگر باعث شده‌اند که صنایع مختلف غذایی، بهداشتی، آرایشی و دارویی از این گیاه استفاده‌های فراوانی داشته باشند و محصولات خود را که حاوی این ماده‌ی گیاهی مفید و فوق‌العاده هستند در دسترس همگان قرار دهند. شما نیز اگر تجربه استفاده از این گیاه با ارزش را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    منابع: stylecraze l visihow

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    آلوئه ورا برای درمان لک صورت

    وب‌ سایت

    شما با ثبت سفارش رایگان در سایت استادکار، چند پیشنهاد از استادکاران معتبر و متخصص منطقه خود دریافت می‌کنید.

    همچنین هزینه پیشنهادی استادکار منتخب‌تان را پس از اینکه کار به اتمام رسید، پرداخت خواهید کرد. در تمامی مراحل، از ثبت سفارش رایگان تا انجام کامل کار، تیم پشتیبانی و اجرایی استادکار در کنار شماست

    © کپی رایت 1399

    آلوئه ورا برای درمان لک صورت
    آلوئه ورا برای درمان لک صورت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *