آب جوش عسل آبلیمو دارچین

دوره مقدماتی php
آب جوش عسل آبلیمو دارچین
آب جوش عسل آبلیمو دارچین

از روزگاران قدیم عسل درمان بسیاری از بیماریها بوده و مخلوط آن با دارچین و لیمو می تواند در بسیاری از موارد جایگزین بیشتر داروهای شیمایی برای تقویت بدن و درمان بیماری ها باشد.

عسل و لیموترش و دارچین همگی دارای خواص فوق العاده ای هستند که مصرف آنها باهم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بسیاری بیماری ها می شود ، به همین جهت بسیار مورد توجه متخصصان تغذیه قرار گرفته اند.

این مواد خوراکی به راحتی در هر خانه ای یافت می شود . اگر دوست دارید که سیستم ایمنی قوی داشته باشید از خواص این معجون بی نظیر غافل نشوید . با خواص این ترکیب بی نظیر آشنا شوید و هر روز آن را میل کنید تا تاثیر آن را بیشتربر روی خود ببینید.

چنانچه پیش از این در بخش خواص و سلامت نمناک گفته شده است مصرف ترکیب دارچین و لیموترش یک ترکیب ضدالتهاب است و ورم را از بین می برد. لیموترش مملواز ویتامین C می باشد که برای بدن ضروری است چون به احیای کلاژن کمک می کند .آب جوش عسل آبلیمو دارچین

ترکیب لیمو ترش با دارچین یک ترکیب ادرارآور و سم زدا است. برای تهیه این ترکیب فقط کافی است آب را جوش کنید و زمانی که به نقطه جوش رسید به آن چوب دارچین و عسل اضافه نمایید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد سپس حرارت را خاموش کنید و 10 دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. سپس به این ترکیب بی نظیرآب لیموترش را افزوده و ناشتا میل کنید.

دوره مقدماتی php

احتمالاً از وجود مواد غذایی که باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می شوند زیاد شنیده اید. باید بدانید که به کمک ترکیب دارچین و لیموترش دارای خواص فوق العاده ای هستند که سوخت و ساز بدن را بالا می برند و سبب کاهش وزن می شوند.

هر دو این مواد غذایی از مواد چربی سوز هستند و باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می شوند. ترکیب دارچین و لیمو ترش میزان انسولین خون را کنترل می کند و از انباشته شدن چربی های مقاومی شکمی جلوگیری می کند و به همین خاطر سبب کم شدن وزن می شود.

برای تهیه این ترکیب فقط کافی است آب را جوش کنید و زمانی که به نقطه جوش رسید به آن چوب دارچین و عسل اضافه نمایید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد سپس حرارت را خاموش کنید و 10 دقیقه زمان دهید تا استراحت کند. سپس به این ترکیب بی نظیرآب لیموترش را افزوده و20 دقیقه بعد از غذای اصلی میل کنید تا متابولیسم تان تحریک شود. افزودن کمی پودر دارچین و آب لیمو به چای سبز نیز معجزه می کند.

ترکیب 2 قاشق عسل و 3 قاشق چایخوری دارچین ومقدار کمی لیمو ترش و آب به کاهش کلسترول خون کمک می کند و ابتلا به آترواسکلروزیس، حمله قلبی یا سکته قلبی را کاهش می دهد .

برای درمان سرطان یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید و برای یک ماه سه بار در روز از این مخلوط بخورید . خوردن این مخلوط برای پیشگیری و درمان سرطان و تومور مفید می باشد.

مخلوط عسل و دارچین و لیمو قبل از صبحانه و به صورت ناشتا برای دندان درد و رفع بوی بد دهان مفید است.

این ترکیب دارای مقدار بالای آنتی اکسیدان است و می تواند باعث کاهش قند خون و درمان دیابت نوع 2 شود.

مصرف مخلوط دارچین و عسل برای نقویت اسپرم و درمان ناباروری در مردان ، تقویت رحم و افزایش باروری در زنان مفید است.

مصرف این ترکیب شاید شما را در برابر ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی ایمن نکند اما سبب می شود که سریعتر بهبود یابید و از شر ویروس ها خلاص شوید. لیموترش به دلیل ویتامین Cفراوانی که دارد و دارچین به علت خواص ضد باکتریایی که دارد باعث افزایش مقاومت دستگاه ایمنی بدن می شود و سبب می شود که علائم سرماخوردگی مانند تب، خلط و گلو درد زودتردرمان شود.

برای تهیه این ترکیب درون یک لیوان آب پرتقال طبیعی مقداری چوب دارچین و عسل بریزید و به مدت 5 دقیقه بجوشانید ، سپس چوب دارچین را در آورید و 5 قاشق لیموترش را اضافه کنید و این نوشیدنی را در صبحانه میل کنید.

دارچین و لیموترش دارای خواص ضدباکتریایی هستند . آب لیموترش برای درمان لک های پوستی ،جای جوش ، رفع جوش های سر سیاه بسیار تاثیرگذار است. برای این منظور پودر دارچین و آب لیموترش را با هم ترکیب نمایید و با یک گلوله پنبه آن را هر شب روی مناطقی که جوش دارید بزنید تا آکنه ها کاهش یافته و جای جوش ها کمتر شود.

این ماسک برای افرادی که پوست بسیار چرب و پر از آکنه دارند مؤثر است. اجازه دهید این ماسک 5 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس پوست خود را بشوئید . بهتر است اگر پوست بسیار حساسی دارید از این ماسک استفاده نکنید. اسیدیته خفیف لیمو نیز روند خشک شدن لکه ها را افزایش می دهد و اثر آن را به حداقل می رساند.

مخلوط آب لیمو و دارچین در رفع چین و چروک موثر است. این مخلوط را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و بگذارید کمی بماند. خاصیت آنتی اکسیدان لیمو، پوست آسیب دیده را درمان و خط و چین و چروک پوست را کم رنگ می کند. همچنین می توانید پودر دارچین را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و هفته ای دو بار بر روی پوست صورت بمالید تا باعث جوان سازی پوست صورت شود.

برای تقویت و افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره ، قبل از حمام کردن روغن زیتون را گرم کنید وبه آن 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بر روی موها بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

ترکیب دارچین و عسل برای درمان پف و سیاهی زیر چشم بسیار موثر است برای تهیه این ترکیب دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید و زیر چشم بمالید و ماساژ دهید، 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید، برای اینکه این روش موثر واقع شود آن راهر روز بکار ببرید.

 

ترکیب عسل و دارچین می‌تواند کلسترول مزمن را درمان کند که این شرایط به کسب نتایج بهتر از برنامه‌های کاهش وزن شما کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، عصر ایران در ترجمه مقاله‌ای از «نیو هلث ادوایزر» نوشت: «ممکن است تا پیش از این روش‌های مختلفی را برای زیر کنترل داشتن وزن خود استفاده کرده باشید. اما آیا تاکنون به استفاده از دارچین و عسل برای کاهش وزن فکر کرده‌اید؟ در شرایطی که این ترکیب ممکن است یک شبه به کاهش وزن شما کمک نکند اما به همراه یک رژیم غذایی متعادل و رژیم ورزشی مناسب می‌تواند کاملا مفید باشد. ترکیب عسل و دارچین به شما در کاهش وزن سریع و پیشگیری از هوس‌های غذایی کمک خواهد کرد.

عسل به واسطه آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود در حفظ وزن سالم بدن بسیار موثر عمل می‌کند. فواید سلامت دارچین نیز به همان اندازه جالب توجه هستند. بر همین اساس است که ترکیب این دو ماده ایده خوبی به نظر می‌رسد. ترکیب عسل و دارچین سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن کارآمدتر کمک می‌کند.

عسل و دارچین چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

به واسطه آنزیم‌های موجود در عسل و دارچین، هر دو ماده در کاهش وزن موثر عمل کرده و فواید سلامت چشمگیری را ارائه می‌کنند. این ترکیب به کاهش سطوح قند خون و کلسترول کمک می‌کند؛ از این رو در کنترل هوس‌های غذایی و پیشگیری از پرخوری نیز نقش دارد.آب جوش عسل آبلیمو دارچین

ترکیب عسل و دارچین به خلاص شدن از شر باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها در دستگاه گوارش کمک می‌کند که به گوارش بهتر منتج می‌شود. در نتیجه، این ترکیب در کاهش وزن موثر است. نوشیدن منظم این ترکیب به پیشگیری از تجمع چربی در بدن کمک خواهد کرد. ترکیب عسل و دارچین می‌تواند کلسترول مزمن را درمان کند که این شرایط به کسب نتایج بهتر از برنامه‌های کاهش وزن شما کمک می‌کند. این ترکیب سوخت و ساز را بهبود می‌بخشد و از سوزاندن سریع‌تر کالری‌ها توسط بدن اطمینان حاصل می‌کند.

ترکیب عسل و دارچین مواد مغذی مختلفی مانند پروتئین‌ها، آب، قند، فیبر و بسیاری مواد مغذی دیگر را که به کاهش وزن کمک می‌کنند، در اختیار بدن شما قرار می‌دهد. این ترکیب وضعیت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و از شکل‌گیری گاز پیشگیری می‌کند و هنگام ورزش شما را تشویق می‌کند تا فعال‌تر باشید.

ترکیب عسل و دارچین را چگونه مصرف کنیم؟

برای این که تونیک کاهش وزن خود را در خانه تهیه کنید، به مواد تشکیل دهنده زیادی نیاز ندارید. همچنین برای تهیه آن تنها به چند دقیقه زمان نیاز است.

مواد تشکیل دهنده

یک قاشق چایخوری عسل

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

یک فنجان آب

روش تهیه

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک ظرف کوچک با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی حرارت به جوش آورده و سپس آن را از یک صافی عبور دهید.

محصول نهایی را به دو نصف فنجان تقسیم کنید. یک نصف فنجان را پیش از صبحانه و نصف فنجان دیگر را پیش از به خواب رفتن در شب مصرف کنید.

استفاده از عسل و دارچین به همراه آب تنها روش برای استفاده از این ترکیب به منظور کاهش وزن محسوب نمی‌شود. روش‌های دیگری نیز برای دستیابی به نتایجی مشابه وجود دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

چای چوب دارچین و عسل

یک چوب دارچین بلند را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و آنها را در یک قوری بریزید.

یک و نیم فنجان آب به قوری اضافه کرده و آب را به جوش آورید. چای را به همراه چوب دارچین درون فنجان ریخته و یک درپوش روی آن قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس چای را صاف کنید. این چای را برای کاهش وزن به همراه عسل مصرف کنید.

عسل و دارچین با لیمو

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این ترکیب را به جوش آورده و اجازه دهید چند دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس آن را صاف کرده و برای کمک به کاهش وزن مصرف کنید.

دارچین و عسل با لیمو در چای سبز

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل را در یک فنجان چای سبز ترکیب کرده و برای کنترل وزن خود هر روز این نوشیدنی را مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف عسل و دارچین برای کاهش وزن چه موقعی است؟

صبح مصرف کنید

مصرف صبحگاهی این ترکیب به آغاز روزی خوب کمک خواهد کرد. ترکیب عسل و دارچین احساس پری را در شما ایجاد می‌کند و از پرخوری در طول روز جلوگیری می‌کند. همچنین، این ترکیب سوخت و ساز شما هنگام صبح را تقویت می‌کند.

بین وعده‌های غذایی مصرف کنید

زمانی که قصد دارید روند کاهش وزن خود را تسریع کنید، مصرف ترکیب عسل و چای بین وعده‌های غذایی ایده خوبی است. این کار اشتهای شما را کاهش خواهد داد و از دریافت کالری‌های اضافی جلوگیری می‌کند. همچنین، ترکیب عسل و دارچین سطوح قند خون را پایین نگه می‌دارد؛ در نتیجه از هوس‌های غذایی و مصرف تنقلات در طول روز پیشگیری می‌کند.

پیش از تمرینات ایروبیک مصرف کنید

مصرف ترکیب عسل و دارچین انرژی شما برای عملکرد بهتر هنگام ورزش را افزایش می‌دهد. همچنین، این کار کالری‌سوزی بیشتر برای بدن را به ارمغان می‌آورد.

پیش از به خواب رفتن مصرف کنید

اگر نمی‌توانید در برابر وسوسه غذا خوردن پیش از خواب مقاومت کنید، بهتر است ترکیب عسل و دارچین را برای کاهش وزن امتحان کنید. عسل هوس برای خوراکی‌های شیرین را سرکوب می‌کند و دارچین از باقی ماندن دستگاه گوارش در بهترین وضعیت کاری خود طی شب اطمینان حاصل می‌کند.

نکات و اقدامات احتیاطی برای مصرف عسل و دارچین به منظور کاهش وزن

مصرف متعادلی داشته باشید: نوشیدن ترکیب عسل و دارچین برای چند روز اهمیت دارد اما نباید آن را بیش از اندازه مصرف کنید. ترکیب عسل و دارچین را به مدت چند ماه برای دستیابی به اهداف کاهش وزن خود مصرف کرده و سپس گاهی اوقات آن را برای مقابله با شرایط خاص مانند اضافه وزن یا برخی مشکلات سلامت مصرف کنید. نوشیدن ترکیب عسل و دارچین را به یک عادت روزانه تبدیل نکنید.

این دو ماده را به نسبت درست ترکیب کنید: هنگام ترکیب اطمینان حاصل کنید که از نسبت دو به یک برای ترکیب عسل و دارچین استفاده می‌کنید و برای هر دو واحد عسل، یک واحد دارچین در نظر بگیرید.

نوع دارچین اهمیت دارد: شما باید از دارچین سیلان و نه دارچین کاسیا به همراه عسل برای کمک به کاهش وزن استفاده کنید. دارچین کاسیا می‌تواند حاوی کومارین باشد که در صورت استفاده بیش از دو هفته‌ای می‌تواند موجب آسیب کبدی شود. دارچین سیلان از تراکم پایین‌تر کومارین برخوردار است و مصرف آن به همراه عسل برای کاهش وزن توصیه می‌شود.

عسل خام را پس از به جوش آمدن آب اضافه کنید: اگر از عسل خام استفاده می‌کنید، برای بهره‌مندی از فواید بیشتر بهتر است آن را پس از به جوش آمدن آب به ترکیب اضافه کنید تا تمام مواد مغذی این نوع عسل حفظ شوند.

انتهای پیام

دارچین و عسل و لیمو ترش هر سه از مواد مغذی بوده و حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین B6، فولات، نیاسین و ریبوفلاوین، مواد معدنی ازجمله کلسیم، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی، آب و فیبر هستند که به حفظ سلامتی بدن کمک می کنند.

دمنوش و نوشیدنی دارچین و عسل و لیمو ترش یک معجون جادویی برای چربی سوزی و لاغری می باشد که طرز تهیه آن نیز در منزل مانند آب خوردن می باشد!

برای تهیه این نوشیدنی کافی ست به یک لیوان آب گرم، 1 قاشق چای خوری دارچین، عسل و مقداری آب لیمو ترش تازه اضافه کنید و صبح ناشتا میل کنید. عسل مورد استفاده شما بهتر است طبیعی و ارگانیک باشد تا اثر بخشی آن کامل باشد.

برای تهیه دمنوش دارچین و عسل نیز به آب داغ در قوری مقداری پودر یا چوب دارچین اضافه کرده و 15 دقیقه صبر نمایید تا خوب دم بکشد، سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کرده و میل نمایید.

بهتر است آب داخل قوری جوشیده نشود، همین که داغی آن به 70-80 درجه برسد کافیست.آب جوش عسل آبلیمو دارچین

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

مخلوط دارچین و عسل برای درمان آکنه و جوش صورت بسیار مفید می باشد، این ترکیب می تواند جوش های سرسیاه را هم درمان کند.

ماسک دارچین و عسل برای جوش

سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را ترکیب کنید و شب قبل از خواب بر روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

ترکیب پودر دارچین و عسل دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و برای درمان چین و چروک پوست و جوانسازی صورت مفید می باشد.

پودر دارچین را با عسل و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و دو بار در هفته بر روی پوست صورت بمالید تا باعث جوان سازی پوست صورت شود.

مخلوط دارچین و عسل به طور طبیعی باعث روشن شدن رنگ پوست و درمان لک صورت می شود.

ماسک لیمو ترش و عسل و دارچین برای لک صورت

چند قطره آب لیمو ترش را با روغن اسطوخودوس و پودر دارچین و عسل ترکیب کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ترکیب دارچین و عسل طبیعی برای درمان پف و سیاهی زیر چشم مفید می باشد.

دارچین و عسل را با هم ترکیب کنید و یک لایه نازک از آن را زیر چشم بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

این روش را هر روز بکار ببرید تا نتیجه بگیرید. مراقب باشید دارچین وارد چشم شما نشود.

ترکیب عسل و دارچین برای تقویت و افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و درمان شوره سر بسیار مفید می باشد.

قبل از حمام کردن مقداری از مخلوط روغن زیتون گرم و 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق چای خوری پودر دارچین را به مدت 15 دقیقه بر روی موها بمالید و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

هر روز صبح و شب یک فنجان آب گرم را با دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف کنید.

دو قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب گرم بریزید و آن را بنوشید.

عسل و دارچین برای کاهش کلسترول خون مفید بوده و می تواند خطر ابتلا به آترواسکلروزیس، حمله قلبی یا سکته قلبی را کاهش دهد.

دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق چای خوری پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کنید و هر روز بخورید.

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید و تا سه روز بخورید تا سرماخوردگی را درمان کند و سینوس ها را پاک سازی کند.

هر روز صبح پودر دارچین و عسل را ترکیب کنید و قبل از صبحانه بخورید تا از بیماری قلبی پیشگیری کند.

عسل و دارچین می تواند به افزایش سلامتی و عملکرد دستگاه گوارش کمک کند، ترکیب عسل و دارچین گاز معده، نفخ شکم، سو هاضمه و زخم معده را درمان می کند.

مخلوط عسل و دارچین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان خستگی مزمن و افزایش طول عمر افراد مفید می باشد.

استفاده روزانه از ترکیب پودر دارچین و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

مخلوط عسل و دارچین با آب گرم صبح ناشتا یک ترکیب خوب برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود.

اعتقاد بر این است که عسل و دارچین برای نقویت اسپرم و درمان ناباروری در مردان مفید می باشد.

در چین، ژاپن و کشورهای خاورمیانه زنان برای تقویت رحم و افزایش باروری از مخلوط دارچین و عسل استفاده می کنند.

نصف قاشق غذاخوری عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و هر روز بخورید تا ناباروری را درمان کند.

توجه داشته باشید هنگامی که باردار هستید، نباید زیاد از ترکیب دارچین و عسل مصرف کنید زیرا باعث تحریک زودرس و انقباضات رحم می شود.

عسل حاوی مقادیر بالایی فیات است که باعث جلوگیری از سرطان می شود، دارچین هم دارای خواص ضد توموری می باشد، ترکیب عسل و دارچین برای پیشگیری و درمان سرطان و تومور مفید می باشد.

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کنید و برای یک ماه سه بار در روز از این مخلوط بخورید تا سرطان را درمان کند.

دارچین حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است اثر آن بسیار شبیه انسولین بوده و می تواند باعث کاهش قند خون و درمان دیابت نوع 2 شود.

مخلوط عسل و دارچین برای دندان درد و رفع بوی بد دهان مفید هستند.

یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کنید و هر روز قبل از صبحانه از این نوشیدنی عسل و دارچین بنوشید تا بوی بد دهان رفع شود.

پیش از مصرف ماسک های دارچین بر روی پوست صورت مقداری از آن را بر روی دست خود بمالید و چنانچه پوست شما حساسیتی مانند خارش و قرمزی نشان نداد می توانید آن را برای صورت خود نیز استفاده کنید.

ترکیب دارچین و عسل ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.آب جوش عسل آبلیمو دارچین

در ادامه بخوانید : خواص دارچین

فال حافظ

سلامت و پزشکیسبک زندگیگیاهخواریاطلاعات داروییخواص هامد و فشن

سرگرمیچهره هاعکس های جالب و دیدنیاشعار زیباآهنگویدیو کلیپآهنگ تولدت مبارک

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین – شهره فرجی:
مخلوط آب، آبلیمو و عسل خواص فوق‌العاده‌ای دارند که در این جا به چند مورد اصلی آن‌ها می‌پردازیم.

آبليمو و عسل هر دو براي سلامت سيستم ايمني بدن عالي‌اند. ليمو داراي مقادير فراواني ويتامين ث است كه مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تقويت نموده و عسل نيز داراي آنزيم‌ها و ديگر تركيباتي است كه مي‌تواند از بدن شما در برابر آنفلوآنزا و سرماخوردگي محافظت كند. نوشيدن مرتب اين مخلوط مي‌تواند با تقويت سيستم ايمني، بدن را بخصوص در زمستان تقويت نمايد.

با نوشيدن اين مخلوط تعادل آلكالاين طبيعي در بدن حفظ خواهد شد و مواد مغذي مهمي براي بدن فراهم مي‌شود. اين مخلوط با تميز كردن خون، تعداد زيادي از بيماري‌ها را مانند مشكلات گوارشي از قبيل نفخ و هضم نشدن غذا،‌ اسيد ريفلاكس و زخم معده را درمان مي‌كند.

عسل و ليمو هردو آنتي باكتريال و آنتي ويروس هستند و باعث درمان پوست شده و آن را نرم و مرطوب نگه مي‌دارند. اين مخلوط به طور موثري آكنه و قرمزي صورت را درمان مي‌كند.آب جوش عسل آبلیمو دارچین

كمي از مخلوط را بر روي صورتتان بماليد و بگذاريد 5 دقيقه بر روي پوست بماند سپس با آب گرم آبكشي نماييد. به طور منظم اين مراحل را تكرار نماييد تا براي هميشه از شر جوش‌هاي صورت خلاص شويد.

 

اين نوشيدني يك اكسپكتورانت قوي است كه موجب نازك شدن مخاط ريه مي‌شود و در نتيجه به طور مناسب‌تري تنفس صورت مي‌گيرد .اين مخلوط داراي خواص ضد التهابي نيز مي‌باشد و اين بدين معناست كه سرفه، آسم و برونشيت را درمان مي‌كند.

كمي عسل و آب ليمو را درون يك ليوان آب گرم بريزيد و آن را بنوشيد در اين مرحله خواهيد ديد كه چگونه احتقان سينه را تسكين مي‌دهد و باكتري‌هاي مضر را كه موجب بروز بيماري‌ها شده در دستگاه تنفسي‌تان نابود مي‌كند.

عسل علاوه بر اينكه يك نيروزاي طبيعي است تقريبا مي‌توان گفت هيچ كالري ندارد و اين خاصيت، مخلوط را به يك داروي عالي خانگي تبديل كرده است كه وزن را كنترل نموده و از چاقي پيشگيري مي‌كند.

اين نوشيدني حاوي تركيبات آنتي‌اكسيدان قوي است كه مي‌تواند با راديكال‌هاي آزاد در بدن مبارزه كند و از انواع مختلف بيماري‌ها پيشگيري كند.

مواد لازم:

عسل

آبليمو

آب جوش

يك پيمانه آب جوش درون قابلمه‌اي بريزيد و بگذاريد خنك شود.

آبليمو و عسل را به آن اضافه كرده، خوب هم بزنيد.

از مخلوط فوق يك پيمانه هر روز صبح بنوشيد و شاهد اثرات مثبت آن باشيد.

منبع: تلگراف

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله برک بافی در این شهرستان گفت: این رشته منسوخ شده طی یکسال گذشته در شهرستان ایحا شده است.

افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید احساس می‌کنند که از توان کافی برای انجام دادن کارهای روزمره برخوردار نیستند.

به تازگی کتاب‌هایی همراه با مدادهای هوشمند دیجیتال طراحی شده و در اختیار کودکان بیش از ۴۰۰ کودکستان شهر تالین استونی قرار گرفته که کودکان را به خواندن و ورق زدن کتاب‌ها علاقه‌مند کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه با انتقاد از عملکرد شرکت‌های تامین نیروی کار، گفت: بسیاری از کارگران تحت پوشش این شرکت‌ها وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و فعالیت این شرکت‌ها درست مانند دلالی نیروی کار است.  

اردشیر کامکار و کیهان کلهر دو تن از کمانچه‌نوازان بزرگ دوران ما هستند. ۲۸ آبان زادروز کامکار و سه آذر زادروز کلهر بود. استاد علی‌اکبر شکارچی، آهنگساز و نوازنده کمانچه که خود از پیشگامان عرصه کمانچه‌نوازی است، یادداشتی نوشته تا زادروز کلهر و کامکار را به آنها تبریک بگوید.

مدیرکل بیمه ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه نفوذ بیمه در ایران نزدیک به دو درصد است، گفت: متاسفانه در زمینه فرهنگ بیمه فقیر هستیم.  

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان سوسمار دم تیغی ایرانی تنها گونه نادری از حیات وحش که در دشت ریگان زندگی می‌کند، پس از ۶سال به تازگی مشاهده شده است.

کتاب وصیت‌ها نوشته مارگارت اتوود در راس لیست ارائه شده توسط مسئولان آمازون است.

رژیم غذایی‌، سبک زندگی و روند مراقبت از پوست اگر نامتناسب تغییر کنند، تاثیر آن به شکل اجتناب‌ناپذیر روی سلامتی و ظاهر نمایان می‌شود. در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که با به‌کارگیری آنها بدون داشتن آرایش هم زیبا می‌مانید.

قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش یافته و با بودجه‌ای که می‌توانستیم یک پرچمدار قدرتمند بخریم، باید به دنبال یک میان‌رده باشیم. با این حال پیشرفت فناوری باعث شده کیفیت محصولات میان‌رده هم اندکی بهبود یابد. در این مطلب برای خرید یک گوشی هوشمند با قیمتی حداکثر ۲ میلیون تومان، با بهترین نمونه‌های بازار ایران آشنا می‌شوید.

محققان درباره یک ویروس هشدار داده‌اند که قادر به سرقت رمزهای عبور و دسترسی به حساب‌های ایمیل است تا اطلاعات ثبت‌شده را به مخاطبان و دوستان کاربر ارسال کند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2018 HamshahriOnline, All rights reserved

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

9 دروغ بزرگ در مورد عسل طبیعی که باید بدانید

برای دریافت آموزش ایمیل خود را وارد کنید 

آب جوش عسل آبلیمو دارچین

.به ایمیل خود مراجعه کنید تا آموزش را دریافت کنید

خواص عسل و آبلیمو را می خواهیم به صورت علمی و کاملا کاربردی توضیح دهیم. آنچه که ما در این مطلب با شما درمیان می گذاریم خواص عسل و آبلیمو برای سرفه ، خواص عسل و آبلیمو برای پوست صورت ، طرز تهیه عسل و آبلیمو برای سرماخوردگی هست که در ادامه خواهید خواند.

در زندگی های مدرن امروزی با افزایش آلودگی هوا و مصرف غذاهای ناسالم و مضر،استرس و فشارهای عصبی،سطح سلامت جسمی و روحی انسان ها به شدت کاهش پیدا کرده و روزانه تعداد بیشتری از افراد به جمع کثیر بیماران مراکز درمانی و بیمارستان ها افزوده می شود.دراین میان هریک از ما به دنبال راه حلی هستیم به سریع تر میزان این استرس های روانی وجسمی را کاهش دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خواص عسل و آبلیمو می باشد.

درمیان انبوهی از راه ها و روش های پیشنهاد شده و تجربه شده عده ای راهکار اصلی را رعایت رژیم غذایی و استفاده از منابع طبیعی برای بهبود سلامت روح و جسم می دانند. همواره یکی از معجزات غذاهای طبیعی و اصیل عسل بوده که حتی تاریخچه مصرف آن به عصر سنگ و بر روی سنگ نوشته ها باز می گردد.

یکی دیگر از منابع غذایی ما که از دل طبیعت استخراج می شود لیمو است که از نظر مواد موثره در صدر مرکبات و بالاتر از بسیاری از میوه ها قرار می گیرد.

خواص عسل و خواص لیمو هر کدام از این مواد از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد و همگان کم و بیش از این محصولات در زندگی روزمره چه در مصارف خوراکی و چه در مصارف دارویی استفاده می کنند. اما میکس این دو محصول خواص عسل و آبلیمو را دوچندان می کند.در همین راستا به معرفی بخشی از خواص عسل و آبلیمو در ادامه ی این مطلب می پردازیم.

در کاهش وزن بدن نباید از خواص عسل و آبلیمو غافل شد. یکی از ویژگی های این ترکیب این است که یک چربی سوز بسیار مفید است،یکی از مواد موثره لیمو که به مقداری در عسل هم یافت می شود ویتامین C است که درچربی سوزی در بدن به خوبی موثر است.

به همین دلیل به ورزشکارانی که تمایل به کاهش وزن دارند پیشنهاد می شود پس از ورزش و حتی در استراحت از ویتامین C غافل نباشند. علاوه بر این در ترکیب عسل و آبلیمو فیبر پکتین وجود دارد،پکتین یکی از مواد موثر در مهار اشتها است به همین دلیل توصیه می شود در ابتدای صبح به صورت ناشتا این ترکیب مفید را استفاده کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید و به این ترتیب کم کم با کاهش وزن روبه رو می شوید.

یکی از مهم ترین روش ها برای کاهش وزن مصرف آب زیاد است،آب می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و یکی دیگر از فواید آن احساس سیری است که با مصرف مداوم آب بدست می آید. با مصرف آب و لیمو و عسل علاوه بر اینکه آب به بدن برای کاهش وزن می رسد،حفظ آب در بدن نیز انجام می شود.

دریک تحقیق علمی نشان داده شد که افرادی که توانایی حفظ آب دربدن را داشتند به نسبت کسانی که این توانایی را نداشتند افزایش وزن کمتری را نشان داده اند. مصرف عسل و آب لیمو به همراه آب می تواند به حفظ آب در بدن کمک کند و به این طریق از افزایش وزن جلوگیری می کند.بهتراست علاوه بر استفاده از آب لیموی تازه برای کاهش وزن در خرید عسل نیز سعی کنید عسل تازه و طبیعی استفاده کنید.

یکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو در بهبودی بیماری هاست.این ترکیب با افزایش میزان ویتامین سی در بدن به طور طبیعی با عوامل خارجی عفونت زا مقابله می کند،همچنین عسل با خاصیت آرامش بخشی به بهبود علایم بیماری کمک می کند،کالری از دست رفته در هنگام بیماری ازطریق عسل جبران و به سرعت جایگذین می شود و به عنوان یک نوشیدنی عالی می توانید از ترکیب عسل و آبلیمو استفاده کنید.

ساپونین ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها از جمله مواد موثره ترکیب عسل و آبلیمو است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.خواص ویتامین C در ترکیب عسل و آبلیمو این است که می تواند در تولید گلبول های سفید بدن دخالت کند و از این طریق توان دفاعی بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها را افزایش می دهد.

در درمان گلودرد که یک عامل عفونی باعث بروز آن است نیز ترکیب عسل و آبلیمو بسیار مفید است و آرامش بخش سوزش گلو در زمان گلودرد می باشد. برای تاثیر بهتر عسل و آبلیمو مقداری آب گرم به آن اضافه کنید تا التهابات گلو کاهش یابد.

عسل یک با ضمانت بازگشت وجه عسل طبیعی ارائه می دهد.

تماس با : ۰۹۱۲۰۶۴۱۰۱۴            ۶۳۱۵۷۷۲ – ۰۲۶۳

در دستگاه گوارش ما باکتری های مفید زیادی خصوصا در بخش روده وجود دارد،عسل می تواند به زیست این باکتری ها کمک کند و از این طریق به انجام وظایف باکتری ها در بدن که همکاری در گوارش صحیح است کمک می کند.

در درمان یبوست می توان از ترکیب عسل و آبلیمو خصوصا در کودکان که به مصرف آب خالص علاقه نشان نمی دهند استفاده کرد؛علاوه بر این با خاصیت حفظ آب این ترکیب یبوست تاحدود زیادی در بیماران کاهش پیدا می کند.

ازدیگر خواص عسل و آبلیمو این است که میزان ترشح اسید معده و صفرا را افزایش می دهد و به این ترتیب به هضم بهتر غذا کمک می کند و با حرکات صحیح روده نفخ را نیز کاهش می دهد.

ترکیب عسل و آبلیمو می تواند رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرد،رادیکال های آزاد می توانند در بروز مشکلات گوارشی ،آکنه و جوش های صورت نقش داشته باشند و در کل تاثیر تخریبی بر سلول های بدن دارند.این ترکیب با اثرگذاری بر کبد رادیکال های آزاد را که از محصولات فرعی کبد هست نابود می کند.

یکی از وظایف آنتی اکسیدان ها در ترکیب عسل مبارزه با رادیکال های آزاد است که در کنار ویتامین C اثری فوق العاده پیدا می کند.ویتامین سی به دلیل تولید گلوتاتیون در سم زدایی در کنار آنتی اکسیدان های عسل به خوبی عمل می کند،یکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو این است که در خروج سموم از بدن از راه ادرار موثر است این خاصیت رادیورتیک می گویند که توسط ترکیب عسل و آبلیمو به خوبی انجام می گیرد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که عسل تقلبی می توانند با روشهای صنعتی به افزایش میزان رادیکال های آزاد خود منجر شوند بنابراین در خرید عسل به مراکز و فروشگاه های مورد اعتمادتان مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد خواص عسل و آبلیمو در درمان بیماری های گوارشی و بهبود عملکرد آن بسیار تاثیر گذار است،دستگاه گوارش در ارتباط مستقیم با سلامت پوست است بنابراین با بهبود عملکرد دستگاه گوارش سلامتی پوست در ادامه کسب می شود.

کاهش جوش و آکنه از طریق دفع سموم و رادیکالهای آزادیکی دیگر از خواص عسل و آبلیمو است، بسیاری از افراد از ماسک های عسل و آبلیمو یا لیموی تازه استفاده می کنند که ممکن است برای بعضی از پوست ها حساسیت نشان دهد بنابراین مصرف خوراکی آن بهتر و کارایی بالاتری دارد.

عسل و آبلیمو را در صبح مصرف کنید و از بابت تامین انرژی روزانه خیالتان راحت باشد،قندهای گلوکز و فروکتوز می توانند به خوبی نیاز بدن را به کالری تامین کنند. اسید سیتریک یکی از عوامل در زنجیره تولید انرژی در بدن است که در ترکیب عسل و آبلیمو یافت می شود. همچنین برای وارد کردن کالری به بدن بهتراست به جای شکر و قند از عسل استفاده کنیم تا کالری بیشتری دریافت نکنیم که منجربه ذخیره در بدن و چاقی شود.

با اطلاع از خواص عسل و آبلیمو اکنون به یک راه حل مناسب برای کاهش بیماری های جسمی و روحی دست پیدا کرده ایم اما در ادامه سوالاتی که ممکن است برای شما در مسیر مصرف این مواد بی همتا پیش بیاید را عنوان می کنیم.

بله ،در آغاز صبح یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افزایش انرژی و کمک به چربی سوزی و درمان یبوست مصرف عسل با آبلیمو است فقط برای مصرف از کمی آب گرم هم در ترکیب آن استفاده کنید. بعد از مصرف این نوشیدنی کمی آب خالص مصرف کنید تا اسیدیته این نوشیدنی به مینای دندان شما آسیب نرساند.

در هر زمانی از شبانه روز مصرف نوشیدنی عسل با آبلیمو می تواند آرامش بخش باشد بنابراین قبل خواب می تواند به خواب راحت کمک کند اما ترجیح بر این است که درصبح و به صورت ناشتا مصرف شود.

اگ رچه که ثابت نشده در ترک سیگار موثر باشد اما نباید خواص آن در دفع سموم را نادیده گرفت از طرف دیگر در کاهش بوی بد دهان که در اثر سیگار کشیدن ایجاد می شود نیز موثر است.

یکی ار خواص عسل و آبلیمو این بود که به حفظ آب بدن کمک می کند بنابراین درفصل تابستان یک نوشیدنی کم کالری مفید تلقی می شود.

برای تهیه یک نوشیدنی از عسل و آبلیمو بهتر است نصف لیموی تازه را در آب گرم بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. البته بسته به سلیقه می توانید میزان عسل را تغییردهید،همچنین در ایام تابستان به جای خرید یک نوشیدنی گازدار بهتراست به خرید عسل تازه بپردازید و یک نوشیدنی با عسل و آبلیمو درست کنید و به جای آب گرم می توانید از آب سرد به همراه یخ استفاده کنید.

اگر تمایل به بهبود سلامتی خود دارید از خواص عسل و آبلیمو استفاده کنید و صبح خود را با خوردن این نوشیدنی ارزشمند آغاز کنید،این معجون ارزشمند به راحتی کیفیت زندگی شما را بالا می برد و سلامت عمومی شما را به دنبال دارد.آب جوش عسل آبلیمو دارچین

 

 

عسل لعل کوهستان

برای اینکه بتوانیم در خدمت کسانی باشم که به سلامتی خودشان اهمیت می دهند این وب سایت را راه اندازی کرده ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

                                 

۶۳۱۵۷۷۲ ۰۲۶۳

۰۶۴۱۰۱۴ ۰۹۱۲

عسل یک یکی از بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی عسل کشور از سال ۹۷ شروع به فعالیت کرده است. و با انواع محصولات متنوع برای تمام افراد جامعه یک تجریه شیرین و لذت بخش خرید عسل را فراهم نموده ایم. «ارسال سریع»،«قیمت مناسب»و«گارانتی بازگشت وجه» سه اصل اساسی که عسل یک از اولین روز شروع فعالیت به آن پایبند است. و هر سال به منظور ارتقای محصولاتمان خدمات جدیدی ارائه می کنیم. ارائه کننده انواع عسل طبیعی و دارویی موجود در سراسر ایران می باشد. عسل یک تمام محصولات خود را به صورت رایگان ارسال می کند.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آب جوش عسل آبلیمو دارچین

آرایش

مدل مو

مدل لباس

عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. 

لیمو سیستم ایمنی را تقویت و از بدن سم زدایی می کند، سوءهاضمه را برطرف و لکه های پوستی را کم رنگ می کند و باعث کاهش وزن می شود. دارچین نیز دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد سرطانی و کنترل کننده قند خون است.

 

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

آیا از خواص عسل و دارچین اطلاع دارید؟ این ترکیب می تواند در درمان حساسیت، دیابت، سرماخوردگی، گوارش و بیماری های پوستی بسیار موثر عمل کند. دارچین توسط چینی ها و اقوام آیوروِدایی بیش از ۲۰۰۰ سال است که استفاده می شود. عسل هم تاریخی غنی به قدمت یونان و روم باستان، وِداها و کتیبه های مصری دارد. در این مقاله به بررسی فواید دارچین و عسل می پردازیم و در انتها بهترین روش مصرف عسل و دارچین را بیان خواهیم کرد.

به خاصیت های درمانی عسل توسط ارسطو و شاگردش اریستوکسنوس نیز اشاره شده است. داستان های بی شماری از مردمی که با عسل از هرگونه بیماری چون دیابت (دو نوع) گرفته تا کَک مَک و جوش صورت شفا پیدا کرده اند از ابتدای کشف عسل و دارچین در تصدیق این ترکیب وجود دارد.

فهرست مطالب

آب جوش عسل آبلیمو دارچین

در اینجا به برخی از قدیمی ترین روش های عمومی استفاده درمانی از عسل و دارچین برای بیماری های مختلف اشاره می کنیم:

از زمانی که بیاتریکس دِکستِر برای نشریه اخبار هفتگی جهان در سال ۱۹۹۵ مقاله ای نوشت که ادعا داشت عسل و دارچین هر چیزی که تصور کنید را شفا میدهند. این ترکیب خوش طعم مورد بررسی شدیدا موشکافانه کارشناسان و دانشمندان تغذیه قرارگرفته است.

 

در حال حاضر، مدرکی قطعی حاکی بر اینکه ترکیب عسل و دارچین نتایج معجزه آسایی دارد در نوشته های علمی وجود ندارد که باعث بی میلی جامعه پزشکی نسبت به پیشنهاد آن به مراجعین خود می شود.

با این حال از نظر من اگر خواص درمانی هریک را بررسی کنیم، غیر منطقی نیست که بگوییم اگر هرکدام به تنهایی خوب است، پس هر دو باهم می توانند عالی باشند!

در مطالعات اساسی روغن های ماساژ بسیار مشاهده کردم که ترکیبات خاص، تاثیر درمانی چندین برابر قوی تری نسبت به هر یک از اجزای ترکیب به تنهایی دارند و من عقیده دارم که این موضوع د رمورد دارچین و عسل نیز صدق می کند.

دارچین در درمان اختلالات گوارشی، ناراحتی های هنگام عادت ماهانه و دردهای مفصلی، فواید و خواص اساسی خود را نشان داده است. تاثیر آن روی دردهای مفصلی ناشی از وجود مقدار زیادی سینامالدهید در آن است. (ترکیب مولکولی ضد التهابی که به دارچین طعم و عطر خاصش را میدهد.)

عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است، بعلاوه فراوانی مواد مغذی چون:

در انتها، تحقیقات معاصر تازه کم کم دارد به سمت خاصیت های قوی ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اُکسیدانی عسل متمایل می شود. احتمالش زیاد است که این خواص درمانی بسیار قوی از ابتدای تاریخ باعث شفا بخشی های معجزه گونه برای افراد زیادی شده اند.

حتما بخوانید: خواص بی نظیر عسل و زنجبیل که احتمالا نمیدانید

دلایل اینکه این دو اَبَر خوراکی چنین تاثیر قدرتمندی روی بدن دارند خیلی زیاد است، اما اکثرا روی قابلیت آن ها در کنترل عفونت و التهاب، مبارزه با عوامل بیماری زای آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن تمرکز دارند. برخی دیگر از فواید درمانی تجربه شده در اکثر مواقع توسط افرادی که عسل و دارچین را مخلوط می کنند عبارتند از:

مثالی کامل از اینکه دارچین چگونه می تواند به حساسیت ها کمک کند در یک مطالعه مصری دیده می شود که حاکی بر این است که دارچین توانایی بالایی در کنترل مایت های (هیره، موجودات میکروسکوپی از خانواده عنکبوتیان) حساسیت زا دارد. این موجودات حساسیت زا به مشکلی جهانی تبدیل شده اند و کالج کشاورزی، خوراک و محیطِ دانشگاه کِنتاکی، ادعا دارد که حداقل ۴۵٪ جوانان مبتلا به آسم به مایت های موجود در گرد و خاک خانگی حساسیت دارند.

محققان مصری تاثیر عصاره گیاهان مختلف را در نابود کردن مایت های خانگیِ شدیدا حساسیت زا را بررسی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که دارچین موثرترین آن هاست.

در رابطه با عسل، مصرف روزانه تنها یک قاشق چای خوری عسل خام می تواند با بالا بردن مقاومت در برابر گرده های محیط و مقابله با عوامل حساسیت زا به صورت طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

آرشیو بین المللی آلرژی و ایمنی شناسی، مقاله ای منتشر کرده که این ایده را بررسی می کند و به نتیجه دست یافته که استفاده از عسل توس (غان) پیش از فصل گرده افشانی این درخت به افرادی که به گرده آن حساسیت داشتند با ۶۰٪ کاهش واکنش های حساسیت کمک کرده است، یعنی دو برابر روزهای بدون علائم حساسیت،  ۷۰٪ کمتر روزهای با واکنش های شدید، و همچنین استفاده ۵۰٪ کمتر از آنتی هیستامین (قرص ضد حساسیت) در مقایسه با گروهی که روش های مرسوم را بکار بردند.

مطالعات اخیرا منتشر شده در مجلات مرکز تحقیقات فارماکوگنوزی و تغذیه نشان می دهد که تا حد ۱۵۰۰ میلی گرم دارچین بصورت مکمل می تواند به میزان چربی بدن، کبد، آنزیم ها، مقاومت در برابر انسولین و حساسیت بالای پروتئین واکنشیِ C در دیابتی ها و افرادی که بیماری کبد چرب غیر الکلی دارند کمک کند.

در تحقیقی از دوبی، مشاهده شده که عسل درجه گلوکز پلاسمای خون را در دیابتی ها نسبت به دکستروز و ساکارز کمتر بالا میبرد. بعضی معتقدند که خاصیت تقویت کننده انسولینِ دارچین می تواند با این موضوع مقابله کرده و درنتیجه با خوردن عسل و دارچین با هم میزان گلوکز خون حتی کمتر از این ها افزایش می یابد و این ترکیب را به یک خوراکی با شاخص گلیسمی پایین تبدیل می کند!

روغن دارچین با عسل در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون آکنه و عفونت های پوستی بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.

محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم، آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد!

در تحقیقی منتشر شده در نشریه آمریکایی داروهای چینی، مشخص شد عصاره دارچین می تواند تاثیر بسیار زیادی در کند سازی چندین باکتری و قارچ بگذارد از جمله E. coli, Candida و Staph aureus ( میکرو اُرگانیسم هایی که می توانند بیماری های زیادی همچون سرماخوردگی بوجود آورند.)

در اصل، زمانی که افراد به طور معمول از عسل خام که مقاومت بدن را افزایش میدهد  استفاده کنند، یا اصلا مریض نمیشوند یا اگر هم سرما بخورند بسرعت خوب می شوند.

نشریه ایرانی علوم پزشکی، مقاله ای را سال پیش منتشر کرد که تاثیر عصاره ی ۲۸ گیاه را در برابر باکتری هایی مثل ای-کولی اندازه می گیرد. (باکتری اصلی در ایجاد عفونت ادرار)

درخت اصلی دارچین (Cinnamomum zeylanicum)، در بین چهار مورد از قوی ترین درختان است. این موضوع مقاومت بدنی بالای افرادی که عسل را با دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند را توضیح میدهد. همچنین دلیلی بر این است که این افراد عفونت های ادراری کمتری را تجربه می کنند.

 

عسل و دارچین در کنترل مشکلات گوارشی از جمله یبوست، حالت تهوع و زخم معده معروف شده اند. چون عسل مایعی از پیش گوارش شده است، هضم آن آسان تر بوده، که می تواند سیستم گوارشی آسیب دیده را تسکین دهد.

دارچین نیز، بخاطر خاصیت های ضدمیکروبی اش، به افراد بی شماری در مورد باکتری های بیش از اندازه موجود در دستگاه گوارشی شان کمک کرده است؛ مخصوصا به افرادی که از باکتری ای-کولی رنج میبرند، همان گونه که در بخشی که از ایران گفتیم مطالعه کردید.

داروهای محلی چینی، دارچین را برای افزایش انرژی حیاتی قرن هاست استفاده می کنند، و بخاطر خاصیت انسولین افزون آن، دارچین به مردم انرژی می دهد در حالی که قند خون را نیز تنظیم می کند.

و البته، عسل انرژی خالص است. بنابراین وقتی یک قاشق چای خوری از ترکیب این دو را بخورید، یک افزایش انرژی بالا با گلیسمی پایین دریافت می کنید که به شما در فعالیت های سنگین یا هنگام خستگی میان کار کمک می کند.

سال های اخیر، مطالعات زیادی منتشر شده که ادعا دارند عسل مانوکا می تواند انواع ورم لثه و ناراحتی های اطراف دندان را درمان کند.

بخاطر خواص ضدمیکروبی بالای آن، محققان دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه اوتاگو، دانیدین و نیوزیلند دریافتند که مکیدن یا جویدن محصولات عسل مانوکا نه تنها ۳۵٪ خرابی های سطح دندان را کم می کند، بلکه ۳۵٪ هم احتمال خونریزی در افراد مبتلا به ورم لثه را کاهش میدهد!

 

۹ – بیماری های قلبی

آب جوش عسل آبلیمو دارچین

استفاده روزانه از ترکیب پودر دارچین به عسل برای صبحانه و خوردن آن با نان می تواند به کاهش کلسترول در شریان ها و کاهش حملات قلبی جلوگیری کند.

 

۱۰ – افزایش طول عمر

روزانه چهار قاشق عسل، یک قاشق پودر دارچین و سه فنجان آب را بجوشانید تا چای به دست آورید. مصرف این چای خوشمزه به طور مداوم باعث جوانی و جلوگیری از پیری زود رس می شود.

حتما بخوانید: خواص عسل و زردچوبه و روش های استفاده آن 

مخلوط دارچین و عسل زیر به همراه خواص ضدمیکروبی اش می تواند لبخندی شگفت انگیز به شما بدهد! عسل و دارچین حیقتاً ترکیبی عالی هستند.

برای درست کردن این ترکیب ساده و خارق العاده کافی است موارد زیر را مخلوط کنید:

 

آیا عسل و دارچین را باهم مصرف می کنید؟ چه خواصی از عسل و دارچین و این ترکیب خارق العاده غذایی کشف کرده اید؟

با سلا م ممنون بابت مطالب خوبتون بسیار عالی بود

باسلام مطالب عالی واموزنده بودن فقط بروزتربشن عالیترم میشن …باتشکرازشما

این چند روز ی که من استفاده کردم نتیجش فوق العاده بود ۱-نیم ساعت قبل خواب باعث شده خواب راحتی داشته باشم دیگه کم خواب و زود زود بیدار شدن نصف شبی ندارم ۲-من مدت ۵ ساله که کولیت روده دارم و درد نسبتا شدیدی علاوه بر مصرف دارو یی که توسط پزشک تجویز شده دارم که مصرف این معجون باعث شده ۹۹% درد روده نداشته باشم باتشکر از شما

سلام من چند روز ميشه كه از دارچين و عسل استفاده ميكنم واقعاً عالي است با تشكر از مطالب خوب تان

سلام دوست عزیز : این معجون را به چه صورت در روز باید استفاده کرد و آیا مصرف روزانه آن مشکلی ندارد با تشکر

سلام من مدتی بود ناراحتی گوارشی و معده داشتم حلق و بینیم بوی بسیار بدی میداد که واقعا اذیتم میکرد به گفته پزشکان دریچه معدم ضعیف شده بود و گاز معده به حلق و بینیم میزده واقعا آزار دهندست هرچی دکتر رفتم فایده نداشت یه سری قرص میدادن که فقط موقتی بود تا اینکه مصرف عسل دارچین و مریم نخودی رو شروع کردم باید بگم یکم طول کشید دوران درمان اما واقعا معجزه کرد مخصوصا دارچین که با هروعده چاییم استفاده میکردم حتی با اینکه دکتر‌گفته بود چای رو قطع کن کاملا واقعا داروهای گیاهی معجزه میکنن

سلام بسیار ممنون که تجربه تان را با ما در میان گذاشتید. امیدواریم همیشه سلامت باشید

سلام عرض ادب و احترام عسل و پودر دارچین و تخم شربتی و زردچوبه مرحم همه عفونتهای چرکی

باسلام…آنچه که باعث شد امروز خواص عسل ودارچین را سرچ کنم اثر فوق العاده ای بود که درآن دیدم همیشه قند دو ساعته من خیلی بالا بود امروز بعداز نهار اندازه گرفتم ۱۰۶ شده بود اینقدر خوشحال شدم که نهایت نداشت…..به امید بهبودی همه بیماران .

سلام ممنون که تجربه تان را با ما در میان گذاشتید

سلام من تازه میخوام از امروز شروع کنم برای همتون آرزوی سلامتی موقعیت میکنم برای منم دعا کنید سپاسگزارم از اینکه دانشتون رو با ما شریک شدین

بسیار زیاد ممنون خیلی عالی بود

سلام وخیلی ممنون من هم سه هفته ای انجام میدم خیلی رازی هستم

سلام خیلی خوب بود تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مجموعه آهوتا با ۱۰سال تجربه زنبورداری در تلاش است تا بهترین محصولات زنبور عسل را با ضمانت نامه، برگه آزمایشگاه و قیمت مناسب بدست هموطنانمان در سراسر کشور برساند. در همین راستا سال ۱۳۹۵ فروشگاه اینترنتی آهوتا را راه اندازی کردیم تا بتوانیم راحت تر با شما در ارتباط باشیم. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی یا دیگر محصولات زنبور عسل هستید در خدمت تان هستیم.

اهداف ما معرفی محصولات زنبور عسل و خواص ثابت شده آن ها و فراهم نمودن امکان خرید بی دغدغه و مطمئن این محصولات می باشد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آب جوش عسل آبلیمو دارچین
آب جوش عسل آبلیمو دارچین
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *