درمان چروک صورت خانگي

دوره مقدماتی php
درمان چروک صورت خانگي
درمان چروک صورت خانگي

برخی از مردم با افزایش سن و ظاهر شدن چین و چروک ها بر روی پوست خود به مدت طولانی از نگاه کردن به آینه اجتناب می کنند. چین و چروک شدن پوست در اثر ضعیف شدن و نازک شدن پوست اتفاق می افتد و معمولا بر روی صورت، گردن، پشت دست ها و بالای ساعد ظاهر می گردند. در ادامه با معرفی 10 درمان خانگی برای رفع چین و چروک پوست با زوم لایف همراه باشید.

ظاهر شدن چین و چروک ها طی روند طبیعی افزایش سن رخ می دهد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست به سبب تغییرات در فیبروبلاست، ضعیف و شکننده می شوند.

چروک های زیاد و زود هنگام می توانند در اثر فاکتورهایی مانند در معرض قرار گرفتن آفتاب به مدت طولانی و یا قرار گرفتن در محیط های سخت، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، فشارهای روحی زیاد، کاهش وزن ناگهانی، کمبود ویتامین E و عوامل ژنتیکی رخ دهند.

روش ها و درمان های خانگی زیادی در جهت کم شدن و جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها وجود دارند که در اینجا به 10 مورد از آنها خواهیم پرداخت:

درمان چروک صورت خانگي

دوره مقدماتی php

استفاده از روغن زیتون بعنوان ماساژ صورت بسیار مفید می باشد. روغن زیتون یک منبع غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین A و ویتامین E می باشد که می تواند با رادیکال های آزاد پوست آسیب دیده مبارزه کند.

ماساژ پوست آسیب دیده به کمک روغن زیتون می تواند سبب مرطوب شدن، ترمیم و بازسازی سلول های پوست شود. از آنجاییکه روغن زیتون به اعماق پوست نفوذ می کند سبب نگهداری طولانی مدت پوست و مرطوب نگه داشتن آن می شود.

یک گزینه پیشنهادی مخلوط کردن چند قطره عسل به مراه چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین می باشد. می توانید این مخلوط را دو بار در روز بر روی صورت خود بمالید و ماساژ دهید.این کار سبب حذف سلول های مرده و سفت شدن پوست می شود. همچنین ماساژ پوست با روغن نارگیل، روغن شترمرغ، روغن بادام یا روغن ویتامینE مانع از ایجاد چین و چروک می گردد.

برگ، دانه و روغن گیاه شنبلیله می تواند بعنوان پادزهر برای مشکلات مختلف پوستی از جمله چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد. این برگ ها منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی هستند که براحتی جذب بدن شده و در صورت استفاده مرتب می توانند بعنوان درمانی برای چروک ها و خطوط ریز صورت استفاده شوند.

برگ های تازه گیاه شنبلیله را خرد کرده و بعنوان یک ماسک یا برچسب استفاده کنید. این ماسک طبیعی را در طول شب بر روی صورت خود قرار داده و صبح با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید صورت خود را با آب جوشیده حاوی دانه های شنبلیله شستشو دهید و یا از روغن این گیاه بر روی چروک ها و خطوط ریز صورت خود استفاده کنید.

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک می باشد که با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می تواند سبب کاهش میزان چین و چروک های صورت گردد. می توانید براحتی برگ این گیاه را جدا کرده و ژل درون آن را استخراج کنید. ژل استخراج شده را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو نمایید.

یک گزینه پیشنهادی  مخلوط کردن یک قاشق چایخوری از ژل آلوئه ورا با ویتامین E و قرار دادن آن بر روی مناطقی از پوست که دارای چین و چروک است،می باشد.این مخلوط را به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو نمایید.

زنجبیل به دلیل محتویات آنتی اکسیدانی خود بعنوان یک درمان خوب برای رفع چین و چروک پوست مطرح می باشد. بعلاوه،این گیاه مانع از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست که اصلی ترین دلیل ایجاد چین و چروک است، می شود.

مخلوطی از زنجبیل خرد شده و یک قاشق سوپخوری عسل تهیه کرده و هر صبح میل نمایید. همچنین می توانید دوبار در روز چای زنجبیل بنوشید.

موز منبع غنی از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد که می تواند با ایجاد چین و چروک و خطوط ریز صورت مبارزه کند. استفاده از این روش درمانی دوبار در هفته می تواند سبب جوانسازی پوست و رفع چین و چروک پوست بصورت طبیعی گردد.

دو عدد موز را به صورت یک لایه نازک له کنید و این لایه را بر روی مناطق دارای چین و چروک پوست خود به مدت حداقل نیم ساعت قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. می توانید همراه با برخی مرطوب کننده های پوست نیز از آن استفاده کنید.همچنین می توانید مخلوطی از موز له شده و گیاه آووکادو و عسل تهیه کرده و مقدار زیادی از آن را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس شستشو نمایید.

برای از بین بردن چین و چروک پوست می توانید از بادام استفاده کنید. بادام یک منبع غنی از فیبر، ویتامین E، آهن، زینک، کلسیم، فولیک اسید و اسید اولئیک می باشد که می تواند سبب به تاخیر انداختن روند پیشرفت چین و چروک پوست گردد.

چند عدد بادام را در طول شب در شیر بخیسانید. صبح، پوست آن را جدا کرده و بادام ها را ریز رنده کنید. این عصاره را بر روی پوست خود قرار دهید. همچنین می توانید به منظور از بین بردن تیرگی زیر چشم، آن را زیر چشم های خود نیز بمالید و پس از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه بهتر این کاررا هر روز تکرار کنید.

همچنین جهت به تاخیر انداختن اثرات پیری بر روی پوست ،پوست خود را با روغن بادام ماساژ دهید.

هویج برای از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مفید است. هویج منبع غنی از ویتامین A می باشد که می تواند سبب افزایش تولید کلاژن و در نهایت صاف شدن پوست گردد.

دو یا سه هویج بزرگ را در آب بجوشانید تا کاملا نرم شوند و سپس با مقدار کمی عسل مخلوط کرده تا یک مایع چسبناک به دست آید.آن را بطورمستقیم روی پوست خود قرار دهید .پس از حدود نیم ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

یک گزینه پیشنهادی استفاده از مخلوط آب هویج و عسل هر صبح و شب می باشد. این مخلوط را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس به طور کامل شستشو نمایید. همچنین استفاده از هویج خام در رژیم غذایی به شدت توصیه می شود.

آب لیمو منبع غنی از اسید سیتریک می باشد که می تواند بعنوان یک لایه بردار قوی عمل کند و پوست را از سلول های مرده پاکسازی نماید. آب لیمو همچنین می تواند بعنوان یک عامل تمییز کننده قوی عمل کند و سبب رفع چین و چروک صورت، جلوگیری از ریزش مو، از بین بردن خطوط صورت و دیگر نشانه های پیری پوست مانند ایجاد لکه دایره ای سیاه رنگ گردد.

به آرامی مقدار کمی آب لیمو را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از حدود 5 الی 10 دقیقه صورت خود را با آب شستشو دهید.این کار را روزی 2 الی 3 بار انجام دهید.

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری ماست،عسل، روغن ویتامین E و آب لیمو را مخلوط کنید و آن را برروی صورت خود پخش کنید و پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه شستشو نمایید.یک گزینه پیشنهادی این است که آب لیمو را با پودرآملا (انگورهندی) مخلوط کرده و آن را برروی صورت خود قرار دهید. این کار سبب کاهش چین و چروک صورت و به تاخیر انداختن روند پیری پوست می گردد.

برای از بین بردن چین و چروک پوست می توانید از آناناس استفاده کنید. آناناس حاوی آنزیم هایی می باشد که در افزایش خاصیت ارتجاعی، مرطوب سازی پوست و حذف سلول های مرده پوست دخالت دارند. همچنین این میوه منبع غنی از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین ها می باشد که در ارتقای سلامت پوست موثر هستند.

درمان چروک صورت خانگي

تکه های آناناس را برروی قسمت های آسیب دیده پوست خود بمالید. پس از گذشت حدود 20 دقیقه به کمک آب سرد یا گرم شستشو دهید. هرروز 5 دقیقه قبل از شستشوی پوست خود،از مقداری عصاره آناناس سبز استفاده کنید. این روش می تواند در مان موثری برای رفع تیرگی های اطراف چشم باشد.

نوشیدن آب راحت ترین و موثرترین روش درمانی برای رفع چین و چروک پوست می باشد. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می کند. زمانی که بدن شما آب از دست بدهد، پوست پیرتر به نظر می رسد. همیشه سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید زیرا آب تصفیه نشده به سبب داشتن مواد شیمیایی می تواند در گذر زمان سبب آسیب پوست شما گردد.

روزانه حداقل دولیتر آب تصفیه شده مصرف کنید. در ابتدای صبح برای شروع فعالیت بدنی خود یک لیوان آب بنوشید و در طول روز حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید. همچنین از مصرف نوشیدنی های الکلی و گاز دار بپرهیزید.

آیا مطلب ” 10 درمان خانگی برای رفع چین و چروک پوست ” برای شما مفید بود ؟

امروزه سایت های کوتاه کننده لینک به یکی از پرکاربردترین سایت های خدماتی تبدیل شده اند. سایت های […]

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– همانطور که سن بالاتر می رود سلول های پوست نیز نازک تر می شوند. هنگامی که درم شروع به نازک شدن میکند ساختار پوست  تغییر کرده و چربی پوست کمتر می شود و پوست خشک می شود و بخاطر همین چین و چروک بوجود می آید.

چین و چروک صورت ، مثل خطوط اخم،  خطوط بین ابرو و پا کلاغی که خطوط  گوشه چشم   ایجاد می شود. حتی نور خورشید بیش از حد می تواند چین و چروک ایجاد کند. اگر سیگار می کشید احتمال چین و چروک بیشتر از افراد غیر سیگاری است.

سیگار کشیدن  باعث کاهش کلاژن پوست می شود، که بخش مهمی از ساختار پوست را تشکیل میدهد.

کلاژن ماده ای است که به عنوان یک چسب در بدن عمل می کند و با این توانایی پوست را از چروکیدگی و استخوان ها را از محافظت می کند.

درمان چروک صورت خانگي

مزایای مصرف مواد حاوی کلاژن تنها برای استخوان ها و قلب نیست بلکه برای پوست به خصوص زیبایی و جوان سازی پوست بسیار اهمیت دارد و در واقع ماده ای برای افزایش استحکام پوست در برابر چین و چروک شدن است.

با رعایت رهنمودهای زیر تاثیر شگرفی بر روی پوست تان مشاهده خواهید کرد:

 برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید.

با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید.

برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.

روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

 میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامینc و E است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند.

این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چین و چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

برای دوهفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.سپس معجزه این ماده غذایی مفید را خودتان دریابید.

7 علت خاکستری شدن رنگ مو

راهنمای جامع مراقبت از پوست و جوانسازی صورت

برطرف کردن لکه های قهوه ای صورت با روش های خانگی

از بین بردن لک صورت با ماسک خانگی

روغن کتان یک از بهترین گزینه ها برای رفع موقت چین و چروک پیشانی است. شما پس از آنکه ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک بار به صورت مرتب استفاده کنید از محو شدن خطوط پیشانی متحیر خواهید شد. به همین ترتیب می توانید روغن کرچک را نیز برای تغییر فوری در خطوط پیشانی امتحان کنید.

آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

یکی دیگر از نسخه های طبیعی و گیاهی استفاده از مخلوطی رنده پوست خیار و گلاب است. بهترین شیوه برای تهیه این ماسک این است که پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت‌تان ماسک کنید.

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم‌ها هدیه می‌کند.

برای تهیه این ماسک کافی است ۲ برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا برگ‌ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ‌ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت‌تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت‌تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

کلاژن – پروتدین و کلسیمی که بدن شما برای جوانی و زیبایی نیاز دارد در پای مرغ وجود دارد. پای مرغ منبع غنی از کلسیم و پروتئین و مهم تر از همه کلاژن است که در واقع با مصرف آن به نوعی بدن خود را از لحاظ استحکام و زیبایی بیمه می کند و این راز علاقه ی چینی ها به مصرف پای مرغ است.

هـیـچ مـبـالـغـه ای در کـار نـیـسـت! سـیـگـار موجب آسیب گسترده رادیکال های آزاد می شود و پیری زودرس می آورد. سیگار موجب گـسـتـرش خطوط دور لب می شود و حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم منجر به افزایش فعالیت رادیکال های آزاد سمی در پوست می شود و آسیب های گسترده پوستی به همراه می آورد.

در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چین و چروک‌ های سطحی و  ایجاد لطافت پوست موثر است. در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا ۳  بار از بخار آب برای آبرسانی به سطح پوست و  پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کنید. تنها باید مراقب باشید که به هنگام استفاده از این روش فاصله مناسب را با ظرف بخور حفظ کنید تا بخار آب پوست صورت‌تان را نسوزاند.

اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن چین و چروک‌ های سطحی پوست‌تان را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ماسک گلیسرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین‌ها بهره بگیرید.  استفاده از این ماسک به مدت ۷  روز علاوه بر تقویت سلول‌های پوستی و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک‌ های ایجاد شده در سطح پوست کمک می‌کند.

این شیوه ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و یکی از اورژانسی‌ترین شیوه‌های درمان چین و چروک پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست است. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید.

نبض ما-گردآوری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

درمان چروک صورت خانگي

رفع چین و چروک پیشانی با روش های طبیعی+ویدئو

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

ریتم نامنظم قلبی یا آریتمی چیست؟

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

اینگونه پیر نخواهید شد

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

پوست نرم و انعطاف پذیر نشانه سلامتی ، جوانی و سرزندگی میباشد . بسیاری از افراد میخواهند که صورتشان جوان تر سن واقعی آنها باشد ، اولین قدم برای اینکار از بین بردن چروک های صورت میباشد . چین چروک صورت به دلایلی مانند : سن ، پرتو فرابنفش ، سیگار کشیدن و حالت های صورت مثل خندیدن و اخم کردن بوجود می آیند . ببسیاری از کرم ها و لوسیون ها هستند که باعث کاهش چروک میشوند اما ما در این مقاله فقط راههای خانگی و طبیعی را توضیح می دهیم .

انجام کارهای زیر برای کاهش چین و چروک پوست پیشنهاد میشود :

مقدار زیادی آب بنوشید . روزانه ۸ لیوان آب بنوشید . نوشیدن آب زیاد میتواند موقتا چروک پوست را کمتر کند . نوشیدنی هایی مانند : چای ، قهوه و آب میوه را نیز جزء ۸ لیوان آب حساب می شوند .

درمان چروک صورت خانگي

از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید . روزانه ۲ بار از اینگونه مرطوب کننده ها استفاده کنید تا شاهد کاهش چین و چروک باشید . از مواد زیر میتوانید استفاده کنید :

روغن زیتون

روغن کرچک

روغن نارگیل

ژل آلوورا

از ماسک های طبیعی و خانگی استفاده کنید . با مواد غذایی داخل خانه به سادگی میتوانید برای صورت خود ماسک ضد چروک درست کنید . ا توجه به وسایل داخل خانه یکی از ماسک های زیر را درست کرده و ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید . از ماسک های زیر میتوانید برای درست کردن ماسک استفاده نمایید :

یک قاشق غذاخوری عسل ، یک قاشق غذا خوری پودر دانه های کتان و نصف استکان ماست یونانی

۴ قاشق غذاخوری آبلیمو و نصف استکان جو پرک

۲ قاشق غذاخوری آب ولرم ، یک عدد زردآلو و نصف موز

۲ قاشق غذاخوری آب جو پرک ، نصف آووکادو و نصف استکان ماست

تمرین هایی برای سفت کردن پوست انجام دهید . این تمرین ها باعث قوی شدن ماهیچه های صورت و گردن میشوند . اینکار هم باعث کاهش چین و چروک و هم باعث جلوگیری از بیشتر شدن چروک ها میشوند . این تمرین ها را ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید .

تمرین ماهیچه های اطراف چشم : انگشت اشاره خود را در لبه بیرونی چشم و انگشت وسط خود را در وسط ابرو بگذارید . با آرامی به سمت بالا فشار دهید و به پایین نگاه کنید . چند بار چشمان خود را بسته و باز کنید . اینکار را روزی ۱ تا ۲ بار انجام دهید تا شاهد کاهش چروک و جلوگیری از چروک بیشتر باشید .

تمرین ماهیچه زیر چشم : انگشت اشاره را روی گوشه بیرونی چشم بگذارید و انگشت اشاره را روی گوشه داخلی چشم بگذارید ( مانند شکل ) . مقداری انگشتان خود را فشار دهید و انگشتان خود را نگه دارید سپس به بالا نگاه کنید و چشمانتان را ببندید . چند بار چشم های خود را ببندید و باز کنید . اینکار را روزی ۱ تا ۲ بار برای از بین بردن چروک و جلوگیری از بیشتر شدن آن انجام دهید .

تقویت کردن ماهیچه های اطراف لب : بوسیله انگشت شست و دیگر انگشتان شکلی مانند عدد ۷ را بوجود آورید و روی لبه های بالایی لب قرار دهید . با دست دیگر خود شکل مشابهی درست کنید و روی دست قبلی بگذارید . به آرامی انگشتان خود را ثابت نگه دارد و سعی کنید که بخندید . اینکار را ۱ تا ۲ بار در روز تکرار کنید تا موقتا چروک ها کاهش یابد و در آینده کمتر چروک شود .

بالا بردن مقاومت و انعطاف پذیری سر و گردن : یک دست را زیر گردن قرار داده و دست دیگر خود را روی آن بگذارید ( مانند شکل ) . دستان خود را مقداری فشار داده و به سمت پایین بکشید سپس سر خود را بالا گرفتن و با دهان بسته بخندید . اینکار باعث کاهش چروک گردن و افزایش مقاومت ماهیچه ها میشود . برای جلوگیری از چروک افتادن پوست در آینده نیز مفید است .

ماساژ درمانی کنید . افزایش جریان خون و ریلکسیشن بوسیله ماساژ میتواند باعث رساندن مواد مغذی به پوست و کاهش استرس شود . اینکار هم باعث کاهش چین و چروک و هم باعث جلوگیری از چروک شدن پوست خواهد شد .

مواد غذایی حاوی ویتامین C زیاد مصرف کنید . مصرف ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن در بدن میشود که باعث محکم تر شدن پوست میشود ، خواهد شد . ویتامین C میتواند باعث محافظت پوست در مقابل اشعه UV که باعث ایجاد چین و چروک میشود خواهد شد . مواد غذایی حاوی ویتامین C :

گوجه فرنگی

فلفل تند

انبه

توت فرنگی

کلم بروکلی

آناناس

از میوه های خانواده توت زیاد مصرف کنید . خانواده توت ها دارای پلی فنل و آنتی اکسیدان هستند که باعث سرعت بخشیدن به بازسازی سلول ها میشود که در نهایت میتواند به کاهش چروک پوست و جلوگیری از چروک بیشتر آن کمک کند . میوه هایی مانند لیست زیر را زیاد مصرف کنید :

توت فرنگی

تمشک

درمان چروک صورت خانگي

انگور فرنگی

انار

بلوبری

مصرف طبیعی ویتامین E را با مصرف آجیل افزایش دهید . آجیل حاوی چربی های مفید و ویتامین E میباشد که برای کمک به مرطوب کردن پوست مفید میباشد ، همچنین باعث محافظت پوست در برابر آفتاب و کاهش چروک پوست مفید میباشد . مواد غذایی زیر را زیاد مصرف کنید :

گردو

بادام

فندق

بادام زمینی

پسته

از حرکات تکراری صورت زیاد استفاده نکنید . منظور حرکاتی مانند زیر میباشد :

دادن ابرو به سمت بالا

خندیدنی که باعث ایجاد خط لب و جمع شدن پوست زیر چشم شود

اخم کردن زیاد

این حرکات باعث کاهش انعطاف پذیری ماهیچه و سخت کردن کار پوست برای برگشتن به حالت اولیه میشود .

از عینک پیشگیری استفاده کنید . نور آفتاب و مطالعه متن با فونت کوچک باعث نیمه باز کردن چشم ( مانند حالتی نور زیاد است ) و چروک شدن زیر و دور چشم خواهد شد . از عینک آفتابی در نور شدید استفاده کنید تا از چروک دور چشم جلوگیری کنید .

کمتر در مقابل آفتاب قرار بگیرید . نور فرابنفش آفتاب باعث شکستن بافت محافظت کننده پوست میشود که مانع مقاومت و انعطاف پذیری پوست میشود خواهد شد . از کلاه ، لباس های آستین بلند و کرم ضد آفتاب استفاده نمایید .

سیگار نکشید . سیگار باعث پیری زودرس پوست به دلیل تغییر در گردش خون در شما خواهد شد . سیگار میتواند در ایجاد چین و چروک پوست نقش داشته باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

صورت خود را به صورت اصولی و علمی استخوانی کنید !!! صورت استخوانی می‌تواند باعث جذاب شدن شم…

ترشی بادمجان انواع مختلفی مثل : شکم پر ، فوری ، با تمر هندی …

سنگ کلیه بسیار دردناک است . درصورتی‌که سنگ کلیه دارید و از درد آن …

راهنمای خرید آدامس بادکنکی مناسب : حتما از آدامس های مخصوص باد کردن یا …

بسیاری از داروها ، مریضی‌ها یا موقعیت‌های اجتماعی می‌توانند باعث کاهش اشتها یا کاهش …

فرق سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؟ آنفلونزا و سرماخوردگی دارای نشانه های مشابهی می …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار




خانه

موبایل

خطوط اخم الزاما ناشی از نشانه های بالا رفتن سن نیست. استرس روزانه و خستگی همیشگی منجر به خطوط ناخواسته و غیر قابل کنترل روی پوست می شود. مشاهده اولین خطوط مطمئنا برای کسانی که انتظار آن را ندارند اصلا خوشایند نیست و احتمالا به دنبال راهی هستند تا هرچه زودتر آنها را از بین ببرند. در زیر ما روش های سالم خانگی را بدون آسیب رساندن به پوست به شما پیشنهاد می دهیم تا چین و چروک های پیشانی را رفع کنید:

 

درمان چروک صورت خانگي

1- سبک زندگی آیا مطمئن هستید که سبک زندگی خوبی را دنبال می کنید؟ آیا سالم غذا می خورید؟ آیا به موقع می خوابید؟ آیا در پایان روز احساس خستگی می کنید؟ آیا چیزهای کمی هستند که باعث آزار شما می شود؟ جواب این سوال ها کافی است تا توضیحی برای سبک زندگی بد و یا خوب شما باشد.  در اوایل دهه ۴۰ سالگی باید تغییرات خوبی در رژیم و ترتیب روزانه زندگی خود بدهید. برای این تغییر باید سبزیجات سبز و آنتی اکسیدان ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. حداقل نیم ساعت در روز را به پیاده روی و یا ورزش اختصاص دهید. این کار را به صورت مداوم در یک ماه ادامه دهید مطمئنا متوجه تغییر در صورت خود خواهید شد.

2- ماساژ روغن زیتون اکنون راه حل های فوری تری را به منظور از بین بردن چین و چروک پیشانی پیشنهاد می دهیم. برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

3- ماساژ با مرکبات میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامین سی و ایی است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند. این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

4- ماساژ با ماسک های صورت خانگی ماسک های صورت خانگی فاقد مواد شیمیایی برای چین و چروک پیشانی موثر است. شما باید به این ماسک مواد خوبی که برای رطوبت رسانی و جوانسازی پوست مفید است را اضافه کنید. به محض آنکه این ماسک را روی صورت گذاشتید دیگر عضلات صورت را تکان ندهید. حرکت دادن عضلات صورت هنگام قرار دادن ماسک صورت می تواند برای خطوط پیشانی مضر باشد.

5- روغن بذرکتان (Flaxseed)روغن کتان یک از بهترین گزینه ها برای رفع موقت چین و چروک پیشانی است. به گزارش پرشین وی شما پس از آنکه ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک بار به صورت مرتب استفاده کنید از محو شدن خطوط پیشانی متحیر خواهید شد. به همین ترتیب می توانید روغن کرچک را نیز برای تغییر فوری در خطوط پیشانی امتحان کنید.

6- ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغآلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

منبع: آرایشیک

 


رازهای زیبایی

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان چروک صورت خانگي
درمان چروک صورت خانگي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *