گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

دوره مقدماتی php
گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی
گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

نکته‌ی دیگری که باید متذکر شد این است که معمولاً با گل گاوزبان، سنبل‌الطیب نیز مصرف می‌شود باید بدانید که مصرف زیاد سنبل‌الطیب، در کنار خاصیت آرام بخشی، می‌تواند باعث مسمومیت شود. مقدار زیاد این داروی گیاهی، علائمی مثل خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی به دنبال دارد و مصرف آن همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی‌ها، ضد اضطراب‌ها، آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.سیر، شوید و مریم‌گلیبیشتر این گیاهان مورد استفاده برای طعم دادن به غذا و گنجاندن در رژیم غذایی روزمره مناسب است، اما برخی از آنها که در مقادیر زیاد یا غلیظ‌شده به شکل دارویی یا در چای‌ها مصرف می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

زنجبیل و سرخارگل یا اکیناسهبرخی از این گیاهان که اغلب در چای مصرف می‌شود، ممکن است برای مصرف مادران شیرده در دزهای معمول بی‌خطر باشد. اما گیاهان دارویی موجود در چای‌ها همگی غلیظ‌شده است، بنابراین در مورد مصرف تمام انواع چای‌های گیاهی محتاط باشید، به ویژه زمانی که مواد تشکیل‌دهندۀ آن را نمی‌دانید. به‌طورکلی قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی اول با پزشک خود مشورت کنید.

شنبلیله و رازیانهشنبلیله گاهی برای افزایش تولید شیر استفاده می‌شود، اما ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر نباشد. گیاهانی مانند شنبلیله و رازیانه سال‌ها برای افزایش تولید شیر مادران شیرده استفاده شده‌اند، اما کارشناسان چیز زیادی در مورد میزان اثربخشی این گیاهان در تولید شیر یا چگونگی تأثیر آنها در کودکان شیرخوار نمی‌دانند، پس بهتر است از مصرف این گیاهان در دوران شیردهی خودداری کنید.

علف چای هزارچشم یا گل راعیاز این گیاه برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. در برخی پژوهش‌ها، سطح این گیاه در خون نوزادان شیرخواری که مادران آنها از این گیاه مصرف می‌کنند، قابل ردیابی نبود و هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است. اما کارشناسان معتقدند که نوزادان شیرخوار مادرانی که علف چای می‌خورند، ممکن است بی‌حال و خواب‌آلود باشند یا دچار قولنج نوزادی شوند. بنابراین از خوردن آن در دوران شیردهی خودداری کنید. این گیاه همچنین می‌تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد و اثربخشی قرص‌های ضدبارداری را نیز کاهش دهد.

بابونه یا بابونه‌شیرازیاین گیاه برای درمان میگرن استفاده می‌شود و مشکلی در ارتباط با خوردن آن در دوران شیردهی گزارش نشده است، اما کارشناسان می‌گویند بهتر است از خوردن آن در دوران شیردهی پرهیز کنید، زیرا اطلاعات کافی در مورد بی‌خطر بودن آن وجود ندارد.

گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

دوره مقدماتی php

پنجه‌ مریم یا نگون‌ساراگرچه این گیاه از گذشته برای افزایش تولید شیر استفاده شده است، اما به ‌طور بالقوه خطرناک است و برخی مطالعات نشان داده است که این گیاه در واقع تولید شیر را کاهش می‌دهد.

گیاهان نامناسب در شیردهیپژوهشگران توصیه می‌کنند علاوه بر خودداری از مصرف گیاهان دارویی، در دوران شیردهی از مصرف برخی گیاهان و دم‌نوش‌ها نیز خودداری کنید، زیرا برخی از آنها با تولید و ترشح شیر تداخل دارد و برخی دیگر می‌تواند برای کودک شما مضر باشد.- شنبلیله‌- رازیانه و دانۀ رازیانه- گل گاوزبان- برگ تمشک- خار مقدس- گزنه- ریشۀ ریواس- مریم‌گلی- سداب بز- ریشۀ مشعل شیطان- گل شاه‌پسند یا گل ماهور- پوست و دانۀ فرانگولا- کوهوش آبی- روغن زیرۀ سیاه یا سیاه‌دانه- ارجنگ- سنفیتون یا اذن‌الحمار- سیزاب- انجبار هندی- چای ماته- کاوا- روغن شال سنجان- دارواش- روغن پونه- روغن نعنا- عرقچین- انگور خرس

آیا در هفتهٔ اول بارداری واقعاً شما باردار محسوب می‌شوید؟ اولین علامت بارداری معمولاً فقدان یک دوره پریود است و پس از آن، شایع‌ترین علائم شامل حالت…

در صورت داشتن مشکل باروری، باید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. در بیشتر موارد مشکلات باروری با اقدامات پزشکی به موقع برطرف خواهد شد. پزشک…

ملاقات‌های منظم با پزشک در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردارند. انجام منظم مراقبت‌های بارداری می‌تواند از بروز عوارض بارداری و زایمان به شکل…

لحظۀ تولد کودک شما پس از ۹ ماه انتظار نزدیک است. آگاهی و شناخت نسبت به نشانه‌های شروع درد زایمان تا پس از تولد نوزاد باعث آرامش بیشتر مادران باردار…

بعد از تولد کودک و زایمان همسرتان، احتمالاً کمی اطرافتان شلوغ است و دوست یا یکی از اعضای خانوادۀ همسرتان یا نزدیکان شما در کنار همسر شما می‌ماند….

گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

پدر و مادرها معمولاً نمی‌دانند باید انتظار چه چیزی را در پوشک کودکشان داشته باشند. مدفوع نوزاد رنگ‌ها و غلظت‌های متفاوتی دارد که حتی پدر و مادرهای…

از شیر گرفتن کودک به این معناست که کودک دیگر از سینۀ مادر شیر نخورد و همۀ مواد غذایی خود را از منابعی غیر از شیر سینۀ مادر دریافت کند. برای از شیر…

کتاب خواندن سن و زمان ندارد و هیچ‌وقت برای سوق دادن بچه‌ها به سوی کتاب زود نیست. اما در مورد کودکان نوپا، فعلاً هدف این است که به شکل غیرمستقیم…

کودک از چه سنی می‌داند غریبه‌ چه کسی است و چگونه باید در مورد تعامل با غریبه‌ها با فرزندتان صحبت کنید؟ در این مطلب با این موضوع بسیار مهم آشنا شوید…

تب یک بیماری نیست، بلکه وضعیتی است که می‌تواند حاکی از یک بیماری باشد یا نباشد. به‌طورکلی اگر کودکتان تب کرده، لازم است وضعیت را در هر صورت به…

استخوان‌های کودکان شیرخوار به حدی انعطاف‌پذیر هستند که به ندرت می‌شکنند و در سن زیر یک سال استخوان‌های بچه‌ها اغلب نمی‌شکند، بلکه احتمال دارد دچار…

شاید عجیب به نظر بیاید اما شرایط زندگی شما در نوع کالسکه‌ای که به آن نیاز دارید تأثیر می‌گذارد. قبل از خرید کالسکهٔ کودکتان بهتر است به شهر یا…

بسیاری از چیزهایی که می‌خورید، می‌تواند از طریق خون وارد شیر شود و به نوزادتان برسد. یکی از مواردی که در رابطه با داروها لازم است در دوران شیردهی به آن توجه ویژه‌ای کنید، غیر از داروهای بی‌خطر و خطرساز در دوران شیردهی، مصرف گیاهان دارویی است. در این مطلب می‌توانید با تعدادی از گیاهان دارویی غیرمجاز هنگام شیردهی و همچنین برخی از گیاهانی که احتمالاً با شیردهی تداخل دارند آشنا شوید.

برخی گیاهان به عنوان تقویت‌کنندۀ تولید شیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بی‌خطر بودن و اثربخشی آنها از نظر علمی ثابت نشده، بنابراین بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. گیاهان دارویی نیز مانند فرآورده‌های داروسازی می‌تواند وارد شیر مادر شود و در تولید شیر و احتمالاً روی کودک شما تأثیر ‌بگذارد. برخلاف داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی، گیاهان دارویی تحت نظارت و کنترل سازمان‌های غذا و دارو نیست و هیچ تضمینی برای بی‌خطر و خالص بودن یا اثرگذاری این گیاهان وجود ندارد. همچنین مطالعات بسیار کمی در مورد تأثیر این داروها روی نوزادان شیرخوار انجام شده است و حتی کارشناسان نیز کاملاً مطمئن نیستند که کدام گیاهان بی‌خطر و کدام یک مضر است. همچنین فعل و انفعالاتی بین برخی گیاهان دارویی با گیاهان دارویی دیگر و بین برخی گیاهان دارویی با برخی فرآوردهای داروسازی وجود دارد که شما باید از آنها آگاه باشید. بنابراین شما باید با یک پزشک آگاه که از استفادۀ ایمن گیاهان دارویی در دوران شیردهی مطلع است، مشورت کنید. برخی از این گیاهان دارویی شامل موارد زیر است:

سیر، شوید و مریم‌گلی: بیشتر این گیاهان مورد استفاده برای طعم دادن به غذا و گنجاندن در رژیم غذایی روزمره مناسب است، اما برخی از آنها که در مقادیر زیاد یا غلیظ‌شده به شکل دارویی یا در چای‌ها مصرف می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

زنجبیل و سرخارگل یا اکیناسه: برخی از این گیاهان که اغلب در چای مصرف می‌شود، ممکن است برای مصرف مادران شیرده در دزهای معمول بی‌خطر باشد. اما گیاهان دارویی موجود در چای‌ها همگی غلیظ‌شده است، بنابراین در مورد مصرف تمام انواع چای‌های گیاهی محتاط باشید، به ویژه زمانی که مواد تشکیل‌دهندۀ آن را نمی‌دانید. به‌طورکلی قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی اول با پزشک خود مشورت کنید.

شنبلیله و رازیانه: شنبلیله گاهی برای افزایش تولید شیر استفاده می‌شود، اما ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر نباشد. گیاهانی مانند شنبلیله و رازیانه سال‌ها برای افزایش تولید شیر مادران شیرده استفاده شده‌اند، اما کارشناسان چیز زیادی در مورد میزان اثربخشی این گیاهان در تولید شیر یا چگونگی تأثیر آنها در کودکان شیرخوار نمی‌دانند، پس بهتر است از مصرف این گیاهان در دوران شیردهی خودداری کنید.

علف چای؛ هزارچشم یا گل راعی: از این گیاه برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. در برخی پژوهش‌ها، سطح این گیاه در خون نوزادان شیرخواری که مادران آنها از این گیاه مصرف می‌کنند، قابل ردیابی نبود و هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است. اما کارشناسان معتقدند که نوزادان شیرخوار مادرانی که علف چای می‌خورند، ممکن است بی‌حال و خواب‌آلود باشند یا دچار قولنج نوزادی شوند. بنابراین از خوردن آن در دوران شیردهی خودداری کنید. این گیاه همچنین می‌تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد و اثربخشی قرص‌های ضدبارداری را نیز کاهش دهد.

بابونه یا بابونه‌شیرازی: این گیاه برای درمان میگرن استفاده می‌شود و مشکلی در ارتباط با خوردن آن در دوران شیردهی گزارش نشده است، اما کارشناسان می‌گویند بهتر است از خوردن آن در دوران شیردهی پرهیز کنید، زیرا اطلاعات کافی در مورد بی‌خطر بودن آن وجود ندارد.

پنجه‌مریم یا نگون‌سار: اگرچه این گیاه از گذشته برای افزایش تولید شیر استفاده شده است، اما به ‌طور بالقوه خطرناک است و برخی مطالعات نشان داده است که این گیاه در واقع تولید شیر را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران توصیه می‌کنند علاوه بر خودداری از مصرف گیاهان دارویی، در دوران شیردهی از مصرف برخی گیاهان و دم‌نوش‌ها نیز خودداری کنید، زیرا برخی از آنها با تولید و ترشح شیر تداخل دارد و برخی دیگر می‌تواند برای کودک شما مضر باشد. برخی از این گیاهان شامل موارد زیر است:

اگرچه مصرف برخی از داروها در دوران شیردهی بی‌خطر است، اما بیشتر داروها تا حدی به شیر مادر راه پیدا می‌کند و حتی ممکن است در تولید شیر تأثیر بگذارد….

مادران شیرده معمولاً می‌توانند هرچه دوست دارند را بخورند و اگرچه برخی از مواد غذایی که برای تغذیۀ روزانه استفاده می‌کنید ممکن است طعم و مزۀ شیر شما…

مواد شیمیایی زیست‌محیطی مثل آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و دیگر مواد شیمیایی که از طریق مواد غذایی و دیگر موارد وارد بدن می‌شود، می‌تواند به شیر مادر راه…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر صفورا محبی گفت: آویشن در درمان سرفه، برونشیت، رفع التهاب مخاط مجاری تنفسی موثر و خلط آور است. مصرف بیش از حد این گیاه در بعضی موارد باعث بروز حساسیت‌های پوستی شده است.

وی با بیان اینکه در مصرف آویشن تداخل با داروی خاصی مشاهده نشده است، تاکید کرد: در دوران حاملگی مصرف این گیاه در مقادیر بالا ممنوع است و در دوران شیردهی نیز باید با احتیاط مصرف شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه گیاه دارویی بابونه به صورت دهان شویه جهت رفع التهاب مخاط دهان به کار می‌رود، افزود: این گیاه دارای خاصیت ضد نفخ و انقباض عضلات گوارش است و در درمان التهاب بافت مخاطی دهان و سایر قسمت‌های دستگاه گوارش کاربرد دارد.

به گفته وی، تداخل با جذب آهن از عوارض ناشی از مصرف بیش از حد بابونه است و این گیاه با داروهای رقیق کننده خون مانند هپارین و وارفارین، آهن، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند بروفن و دیکلوفناک، داروهای دسته بنزودیازپین‌ها مانند دیازپام، آلپرازولام، لورازپام و … تداخل دارد.

محبی اظهار کرد: مصرف بابونه در دوران حاملگی مخصوصا در سه ماهه اول بارداری و در دوران شیردهی ممنوع است.

گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص گیاه دارویی پونه بیان کرد: پونه در درمان تب و آنفلوآنزا،مشکلات کیسه صفرا، فیبروم رحم (تومور خوش خیم رحمی)، مشکلات قاعدگی، نقرس مصرف دارد و توهم و بی‌قراری، افزایش فشار خون، تشنج، سقط جنین، سمیت کبد و کلیه از جمله عوارض ناشی از مصرف بیش از حد این گیاه است.

محبی با اشاره به ممنوعیت مصرف پونه در دوران حاملگی و مصرف با احتیاط آن در دوران شیردهی، گفت : مصرف این گیاه با داروهای استامینوفن، دیازپام، دیلتیازم، پروژسترون، امپرازول و ایبوبروفن موجب تداخل دارویی می‌شود.

وی درمان سردرد، میگرن، تهوع، کاهش چربی خون، وزن، مهار پوسیدگی دندان، ضد سرطان‌های مری، روده، سینه، ریه و پوست را از جمله خواص چای سبز برشمرد و افزود: این گیاه اثر مهارکنندگی بر رشد باکتری‌های مولد اسهال و بعضی از انواع دیگر باکتری‌ها دارد و اثرات ضد افسردگی و محرک ترشح اسید معده از دیگر خواص آن است.

محبی با اشاره به اینکه مصرف چای سبز روزانه به طور متوسط 250 میلی لیتر باعث ایجاد نوعی کم خونی به نام «آنمی میکروسیتیک» در نوزادان خواهد شد، اظهار کرد: تحریک معده و افزایش ترشح آن و اسهال از دیگر عوارض مصرف بی‌رویه چای سبز است که در صورت مصرف با شیر این عارضه تا حدی برطرف خواهد شد اما در این صورت جذب کلسیم شیر به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی مصرف بیش از 300 میلی گرم در روز چای سبز را در دوران حاملگی ممنوع دانسته و تاکید کرد: این گیاه در دوران شیردهی ترجیحا استفاده نشود.

وی خاطرنشان کرد: چای سبز با داروهای تئوفیلین، لیتیم، داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و هپارین تداخل دارد.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان مصرف دَم کرده برگ گل گاوزبان همراه با رازیانه را برای افزایش شیر مادران شیرده توصیه می نمایند.اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه آذربایجان شرقی، افزود: برگ، دانه و گل این گیاه دارویی خواص درمانی دارند.وی تشریح کرد: ددر مراحل اولیه ناراحتی های ریوی و یا سرماخوردگی های همراه با تب، بهره گیری از دَم کرده برگ های گل گاوزبان توصیه می شود. نقشی ادامه داد: نوشیدن روزی سه بار و هربار 10 میلی لیتر آب برگ تازه یا افشره گل گاوزبان برای رهایی از افسردگی، اندوه و یا اضطراب تاثیرگذار است.وی با اشاره ای به فواید بهره گیری از لوسیون یا افشره برگ گل گاوزبان در برطرف نمودن جوش های عصبی یادآور شد: افشره برگ، گل گاوزبان را می توان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوش های  عصبی روی پوست مالید.کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: شربت تهیه شده از دَم کرده گل، این گیاه دارویی به عنوان ترکیبی خلط آور برای درمان سرفه قابل استفاده است.نقشی تاکید کرد: عُصاره برگ، گل گاوزبان به عنوان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی به کار می رود.



خانهموبایل

 

 

گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

خواص سنبل الطیب- بی خوابی:مطالعات نشان می دهد که سنبل الطیب به طور قابل توجهی، بی خوابی شبانه را درمان می کند، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و بر خلاف بسیاری از قرص های شیمیایی، باعث خواب آلودگی صبحگاهی نمی شود. مقادیر بالای لیارین موجود در سنبل الطیب، با افزایش گاما آمینو اسید بوتیریک (GABA) که یک انتقال دهنده عصبی مهار کننده در سیستم عصبی مرکزی بوده و باعث آرامش می شود، به درمان بی خوابی شبانه کمک می کند.برای درمان بی خوابی شبانه 300 تا 600 میلی گرم ریشه سنبل الطیب را 30 دقیقه قبل از خواب استفاده کنید.2- استرس و اضطراب:لیارین موجود در سنبل الطیب با بهبود سطوح GABA، باعث آرامش شده و با حفظ سطح سروتونین به درمان استرس و اضطراب کمک می کند. همچنین اسید والرنیک و والرنول موجود در عصاره ریشه سنبل الطیب به عنوان ضد اضطراب طبیعی عمل می کنند. برای درمان استرس و اضطراب 120 تا 200 میلی گرم سنبل الطیب را 3 بار در روز مصرف کنید.3- درمان بیش فعالی کودکان:یک مطالعه نشان داده که مصرف سنبل الطیب به مدت 3 هفته به درمان بیش فعالی و کاهش علائم آن مانند مشکلات خواب و بی قراری در کودکان با سن بیشتر از 5 سال کمک می کند.توجه: توصیه شده که سنب الطیب نباید به کودکان زیر 5 سال داده شود.4- فشارخون و قلب:در طب سنتی از ریشه ی سنبل الطیب برای کاهش فشارخون استفاده می شود و همچنین سنبل الطیب با کاهش فشار خون به بهبود سلامت قلب کمک کرده و خطر حمله قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد. سنبل الطیب به کاهش فشارخون بالا ناشی از استرس کمک می کند. علاوه بر این سنبل الطیب با تقویت عروق خونی، خطر لخته شده خون را کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. سنبل الطیب به دلیل خواص آرام بخش قوی که دارد، باعث کاهش ضربان قلب می شود.5- دیابت و قند خون: در طب سنتی از سنبل الطیب برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود.

 

6- یائسگی: تحقیقات نشان می دهد که مصرف 10- 15 میلی گرم ریشه سنبل الطیب در روز برای 8 هفته می تواند علائم یائسگی، به ویژه گرگرفتگی در زنان یائسه را کاهش دهد.

7- رحم و درمان درد پریود:سنبل الطیب یک آرام بخش و ضد اسپاسم طبیعی است، به این معنی که اسپاسم و انقباض شدید عضلات رحم در دوران قاعدگی را کاهش داده و به درمان درد شدید پریود کمک می کند.مصرف 255 میلی گرم سنبل الطیب 3 بار در روز به درمان درد قاعدگی کمک می کند.

 

8- معده و دستگاه گوارش:سنبل الطیب یکی از بهترین روش های درمان خانگی برای درد معده شناخته شده و باعث کاهش گاز معده و روده می شود، از اسهال جلوگیری کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.سنب الطیب، سکسکه را درمان می کند.

 

9- صرع: مطالعات نشان داده که مصرف سنبل الطیب باعث فعال شدن گیرنده های آدنوزین شده و احتمال تشنج در بیماران مبتلا به صرع را کاهش می دهد.10-سردرد و میگرن: در طب سنتی از سنبل الطیب به دلیل خواص ضد اسپاسم که دارد، برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شود. هنگام بروز سردرد و میگرن، یک فنجان چای یا دمنوش سنبل الطیب بنوشید.

11- تقویت حافظه: تحقیقات نشان داده که اسید والرنیک موجود در سنبل الطیب، با کاهش استرس اکسیداتیو در مرکز حافظه مغز (هیپوکامپ) به میزان قابل توجهی باعث تقویت حافظه می شود.12-درمان لرزش دست عصبی: سنبل الطیب، می تواند اعصاب شما را آرام کند، به همین دلیل یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان لرزش دست عصبی می باشد.

 

13- آرتروز و سیاتیک: سنبل الطیب دارای خواص ضد اسپاسم و آرام بخش طبیعی است و در طب سنتی برای درمان درد آرتروز و سیاتیک استفاده می شود.

در طب سنتی از سنبل الطیب برای کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود

عوارض و مضرات سنبل الطیب

مصرف زیاد سنبل الطیب باعث خواب آلودگی می شود، به همین دلیل توصیه می شود که راننده ها به هیچ وجه نباید از سنبل الطیب استفاده کنند.

 

 زیاده روی در مصرف سنبل الطیب باعث سردرد، سرگیجه و ناراحتی معده می شود.

 

 توصیه می شود که به دلیل اثراتی که سنبل الطیب بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد، حداقل 2 هفته قبل از جراحی از مصرف آن خودداری کنید. (احتمالا سنبل الطیب با داروهای بیهوشی تداخل ایجاد می کند)

هنوز تحقیقاتی درباره ی اثر سنبل الطیب بر روی کودکان انجام نشده به همین دلیل توصیه می شود که کودکان زیر 3 سال بهتر است، از مصرف این گیاه دارویی، اجتناب کنند.

مصرف سنبل الطیب در دوران بارداری و شیردهی:  هنوز مطالعات دقیقی درباره ی اثر سنب الطیب بر روی جنین و زنان باردار صورت نگرفته به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف سنبل الطیب، خودداری کنند.

 

منبع: drsalamatx.com

داروخانه گیاهی بیتوته

درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

درآزمون های آزمایشی کنکور،آنلاین شرکت کن

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

معجزه ی درمان وتوانبخشی بیماران فلج مغزی

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

مشاوره آنلاین جنسی

شروع ثبت نام کلاسهای کنکور 1400

نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

روش گیاهی و بدون درد شقاق و بواسیر

بازسازی انگشتان آسیب دیده

  • مدل تاج عروس 2020
  • کلاسهای رفع اشکال همه‌ی دروس کنکور

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    

    خانهموبایل

     

    گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

    بیخوابید؟ یا تنش عصبی دارید؟ این گیاه را استفاده کنید!

     

    سنبل الطیب Valeriana officinalis

    (Valerian)

     

    والرین و پیشگیری

    انسان شهرنشین امروزی از هر طریقی بدنبال کاهش در میزان تنش های روزمره خود می باشد.سنل الطیب می تواند با کاهش تحریک پذیری سیستم عصبی در پیشگیری از بروز:

     

    *    تنش های عصبی

    *   بی خوابی با منشا اضطراب و افکار منفی

    *    اختلالات فلبی مثل طپش قلب و دردهای گذرای قفسه سینه که منشا عصبی دارند

    موثر باشد

     

    خانواده سنبل الطیب :

    Valerianaceae

     

    مشخصات سنبل الطیب:

    گیاهی علفی دارای ریزوم کوتاه و تعداد زیادی ریشه های دسته ای میان تهی است. ساقه غیر منشعب شیار دار و میان تهی که به ارتفاع یک  مترونیم میرسد.برگها متقابل و غالبا” بدون دمبرگ می باشند. گلها بصورت گل اذین در راس گیاه مجتمع شده وهر کدام جامی دو قسمتی به رنگ صورتی روشن دارند که درون کاسه ای با دندانه های بسیار قرار گرفته اند.

    پراکندگی:

     

    بومی غرب اروپا بوده ودر حاشیه رودها درون گودال ها وبیشه های باتلاقی بصورت خودرو دیده می شود.

     

    در ایران در مناطق مختلف کاشته می شود.

     

    بخشهای مورد استفاده سنبل الطیب:

    گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

    ریزوم و ریشه های کوچک

    ترکیبات شیمیایی:

    والترتسValtratesدیدرووالترتسDidrovaltratesو ایزووالترتسIso valtrates ازمهمترین مواد موثره ان میباشند

     

    خواص سنبل الطیب:

    ارامبخشی: مخصوصا”برای سیستم اعصاب مرکزی

    شل کننده عضلانی: بیشتر در عضلات اسکلتی موثر است.

    کاهش میزان فعالیت سیستم حرکتی بدن: در نتیجه ارامش عمومی بدن بیشتر میگردد.

    کاهش تنش فکری: با منحرف کردن افکار Tranquilizer و تعدیل افکار از تنش عصبی می کاهد.

     

  • چگونه دوست دختر خود ارضا کنيم
  • موارد مصرف سنبل الطیب:

    تنش عصبی: با کاهش میزان اثر محرکهای محیطی بر روی سیستم اعصاب مرکزی منجر به کاهش پاسخ های عصبی شده ودر نتیجه از بروز تنشهای عصبی جلوگیری می شود.

     

    اختلالات خواب: مخصوصا” اگر ریشه عصبی داشته باشد از بروزشان پیشگیری می کند.

     

    اختلالات عصبی قلب: از بروز دردهای گذرا قفسه سینه و طپش قلب جلوگیری می کند.

     

    درمان

    گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی

    افزایش تحریک پذیری: با کاهش میزان پاسخ های عصبی از میزان تحریک پذیری Agitation می کاهد.

     

    بی خوابی: با کاهش پاسخ به محرکهای محیطی فرد راحتتر به خواب فرو می رودمخصوصا”اگر توام با رازک استفاده شود در حالیکه اثرات مشابه دارو دارد عوارض قطع دارو را ندارد.{(خوراکی) کمکی}

     

    اختلالات عصبی قلبی: طپش قلب .دردهای گذرای قفسه سینه . احساس گرفتگی قفسه سینه که منشائ عصبی داشته باشند را بهبود می بخشد.{(خوراکی حمام )کمکی}

     

    فشار خون بالا: با کاهش تنشهای عصبی باعث بهبود افزایش فشار خون با منشا عصبی شده و در بهبود سایر موارد نیز اثر کمکی داشته واز میزان داروی مورد نیاز می کاهد. {(خوراکی حمام) کمکی}

     

    موارد منع مصرف و احتیاط :

    –    در مواردی که اسکیزوفرنی یا افسردگی دو قطبی   BMDوجود دارد مصرف ان ممکن است باعث تشدید بیماری می گردد.

     

    –   در مواردی که والرین بصورت حمام استفاده می شود باید حتما” خطر خواب رفتن داخل وان را در نظر گرفته شود.

     

    تداخلات دارویی:

    مصرف توام با پنتوباربیتال Panthobarbitalزمان خواب القا شده را افزایش می دهدو با تیوپنتال Thiopantalباعث طولانی شدن بیهوشی می گردد لذا توصیه میشود والرین با باربیتوراتها مصرف نگردد.

     

    تمایل والرین به گیرنده های بنزودیازپین و گابا موجب می گردد درصورت مصرف توام

     

    1) اثرات منفی قطع بنزودیازپین ها کمتر ظاهر گردد.

     

    2) اثرات بنزودیازپین ها افزایش می یابد.

     

    3) مصرف توام با اهن موجب کاهش جذب اهن می گردد.

     

    4) در حین مصرف با مترونیدازول Metronidazoleحالت خواب الودگی را افزایش می دهد.

     

    مصرف در دوران بارداری:

    بدلیل نبود تحقیقات کافی با احتیاط مصرف گردد.

     

    مصرف در دوران شیردهی:

    در مقادیر غیر تغلیظ یافته ( چایی) مجاز می باشد.

     

    منبع:seemorgh.com

    داروخانه گیاهی بیتوته

    مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

    40% تخفیف بهترین خدمات دندانپزشکی

    رفع اشکال مبحثی دروس عمومی و اختصاصی

    بازسازی انگشتان آسیب دیده

    معرفی دندان پزشکان برتر در منطقه شما

    روش گیاهی و بدون درد شقاق و بواسیر

    درآزمون های آزمایشی کنکور،آنلاین شرکت کن

    دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

    آموزش و رفع اشکال مبحثی کنکور

    تشخیص و درمان اختلالات جنسی

    نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

    چطور بابحران‌ روحی ناشی ازکرونامقابله کنیم

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

    bultannews@gmail.com

    گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی
    گل گاوزبان و سنبل الطیب در شیردهی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *