گل گاوزبان بارداری

دوره مقدماتی php
گل گاوزبان بارداری
گل گاوزبان بارداری

سلام کارشناس محترم. خسته نباشین. خوردن دمنوش گل گاوزبان در بارداری از چه تاریخی به بعد ایراد نداره؟

من هفته ۲۱ بارداری ام.

هنوز هم مصرف آویشن و گل گاو زبان و اینجور دمنوش ها ضرر داره؟

من قبل از بارداری برای آرامش اعصابم دمنوش گل گاو زبان استفاده میکردم.

میخوام بدونم از کی میتونم دوباره مصرفشو شروع کنم.

گل گاوزبان بارداری

دوره مقدماتی php

سلام مامان عزیز.

بله عزیزم آویشن قاعده آوره و در بارداری توصیه نمیشه. مگر در هفته آخر بارداری که برای شروع درد زایمان و تسهیل اون استفاده بشه.

گل گاو زبان هم بعلت داشتن آلکالوئیدها ممکنه باعث آسیب به جنین بشه. و البته گل گاو زبان فشار رو هم بالا میبره.

دمنوش گل گاوزبان باز شدن دهانه رحم رو تسریع میکنه؟ بشین پاشو به بچه آسیب نمیزنه؟

گل گاوزبان نزدیک زایمان فشار مادر باردار رو بالا نمیبره؟ با چه شرایطی برای زایمان بستری میشم؟

آویشن و زعفران دم کرده در اواخر بارداری بخورم که دردم شروع بشه؟ ماه آخرم ولی اصلا درد ندارم…

خوردن دمنوش آویشن برای یبوست بارداری فایده ای داره؟ دلپیچه شدید دارم و نمیدونم چیکار کنم

مصرف آویشن برای حساسیت فصلی در بارداری کمک میکنه؟ سرفه کلافه م کرده…

درد زایمان با خوردن دمنوش دارچین شروع میشه؟ میخوام زودتر و راحت زایمان کنم…

دمنوش گل گاوزبان در اواسط بارداری قابل استفاده س؟ برای آرامش اعصابم بهش احتیاج دارم…

تغذیه سالم بارداری به چه صورته؟ چه مواد غذایی و چجوری باید مصرف بشه؟

زنجبیل و آویشن برای سرماخوردگی بارداری مناسبه؟

آویشن و استامینوفن در بارداری برای درمان سرماخوردگی خوبه؟

خواص گل گاوزبان / گل گاوزبان و بارداری / خواص گل گاوزبان برای سرما خوردگی / گل گاو زبان و فشار خون / خواص گل گاو زبان برای پوست / مضرات گل گاوزبان / فواید گل گاوزبان / گل گاوزبان برای زنان باردار

 

خواص گل گاوزبان

گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است.

از تجزیه شیمیایی گیاه گل گاوزبان مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آید نیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است.

گل گاوزبان بارداری

گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می دهند.

گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.

در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است.

گل گاوزبان و بارداری

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.
بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد. این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

همچنین گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

بخوانید : خواص گلاب

خواص گل گاوزبان برای سرما خوردگی

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است.

گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است. در درمان سرفه‌های خشک می‌توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل‌الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار بنوشید.

گل گاو زبان و فشار خون

معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان آنکه داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض هستند، گفت: به طور مثال گل گاو زبان فشارخون را افزایش می‌دهد و نباید مبتلایان به فشارخون از آن استفاده کنند.
دکتر معصومه خادمی‌زاده در گفت و گو با ایرنا، افزود: اگر مبتلایان به فشار خون می‌خواهند گل گاو زبان مصرف کنند باید از مصلح آن یعنی لیمو هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصلح به ماده غذایی یا گیاه دارویی اطلاق می‌شود که عوارض گیاهان دارویی را از بین می‌برد و آن را تعدیل می‌کند.

معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به اغلب مبتلایان به فشار خون که دچار ناراحتی اعصاب می‌شوند توصیه می‌شود گل گاو زبان مصرف کنند در حالی که این بیماران با خوردن آن دچار عوارض می‌شوند.

خواص گل گاوزبان برای مو

سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است.

گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود.

متخصصان طب گیاهی توصیه می کنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای 3 بار این دو گیاه را دم کرده و به جای چای نوش جان کنید.

بخوانید : خواص مریم گلی

خواص گل گاو زبان برای پوست

جوشانده گل گاو زبان برای بهبود وضعیت مو، ناخن و پوست تاثیر فراوانی دارد.
عُصاره برگ گل گاوزبان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی به کار می رود.
افشره برگ گل گاوزبان را می توان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوش های عصبی روی پوست مالید.

دکتر ماری پی‌یر هیل سیلوستر، متخصص پوست می‌گوید: «روغن گل گاوزبان بیش از آنکه مرطوب‌کننده طبیعی باشد، خواص ضدچروکی و صاف شدن پوست دارد. اسیدهای چرب آن شامل امگا۶های مفیدی است که به عملکرد پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.» این روغن برای پوست‌های خشک و تیره مناسب است؛ اما همگان می‌توانند از آن استفاه کنند. شما می‌توانید از این روغن برای صورت و گردن‌تان استفاده کنید؛ زیرا در این نواحی علائم پیری پوست مشهودتر است.

روش استفاده:

گل گاوزبان بارداری

روغن گل‌گاوزبان را صبح‌ها روی پوست خود بمالید و آرام ماساژ دهید. برای اینکه از خواص ضدپیری و ضدخشکی این روغن نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید کپسول آن را که در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد، مصرف کنید.

مضرات گل گاوزبان

درکنار خواص گل گاو زبان

–    مصرف این گیاه در دوز زیاد یا دراز مدت، به دلیل داشتن موادشیمیایی خطرناکی به نام آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS)  می تواند باعث بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی شود.

–    به دلیل داشتن آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) زنان باردار باید حد الامکان از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شمیایی ممکن است باعث شود که نوزاد در زمان تولد ناقص به دنیا بیاید. همچنین مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، حدالامکان از مصرف گل گاو زبان خودداری کنند زیرا احتمال انتقال این ماده شیمیائی خطرناک از طریق شیر مادر به نوزاد وجود دارد.

–    مصرف روغن گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی زخم ها باید بسیار با احتیاط انجام شود.

–    مصرف گل گاو زبان ممکن است در بعضی از افراد باعث بروز بیماری های کبدی شود.

–    افرادی که بر روی آنها عمل جراحی انجام شده است در صورت مصرف گل گاو زبان، احتمال خونریزی در آنها افزایش می یابد به همین جهت حداقل تا 2 هفته پس از جراحی باید از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این گیاه تا حدی خون را رقیق می کند.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

آیا در هفتهٔ اول بارداری واقعاً شما باردار محسوب می‌شوید؟ اولین علامت بارداری معمولاً فقدان یک دوره پریود است و پس از آن، شایع‌ترین علائم شامل حالت…

استفاده از روش‌های کمک‌باروری، مرحلۀ بعدی درمان مشکلات باروری پس از انجام اقدامات اولیه برای درمان ناباروری است. روش‌های کمک‌باروری در ایران بسیار…

پره‌اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی؛ ،Preeclampsia عارضه‌ای جدی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند خطرهای جدی برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد….

از زمان شروع بارداری، بدن با ترشح هورمون‌ها، خود را برای یک زایمان طبیعی آماده می‌کند. این هورمون‌ها روی عضلاتی مانند عضلات لگن، کمر و شکم تأثیر می…

آمدنتان همراه نوزاد به خانه، برای شما و همسرتان یک لحظۀ زیبا و به‌یادماندنی است. شما مادر و همسرتان پدر شده‌اید. اولین روز حضور نوزاد در خانه برای…

گل گاوزبان بارداری

پدر و مادرها معمولاً نمی‌دانند باید انتظار چه چیزی را در پوشک کودکشان داشته باشند. مدفوع نوزاد رنگ‌ها و غلظت‌های متفاوتی دارد که حتی پدر و مادرهای…

بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند که آیا کودک شیرخوارشان نسبت به سنش بزرگ‌تر است یا کوچک‌تر. سازمان بهداشت جهانی برای کودکان زیر یک سال داد‌ه…

بازی شغل و حرفهٔ کودکان است. «دم گربه رو بکشم چی می‌شه؟، این چه مزه‌ای داره؟، اون رو فشار بدم چه صدایی داره؟، چی می‌شه اگه من این رو هل بدم؟، از…

بعد از دو سالگی کودک شما وارد مرحلهٔ پیش دبستانی خود خواهد شد. رفتارهای او رشدیافته‌تر از قبل می‌شود و شناختش از دنیای اطرافش همچنان در حال پیشرفت…

برای نوزادان کاملاً طبیعی است که پس از تغذیه یا حتی گاهی بدون علت مشخص یا هشداردهنده‌ای استفراغ خفیفی داشته باشند یا بالا بیاورند که به آرامی اتفاق…

در روزهای اول بعد از تولد بهتر است بدن نوزاد را با یک اسفنج نرم و مرطوب تمیز کنید. صورت و دست‌های او را با کمی آب بشویید و ناحیۀ تناسلی او را پس از…

کودکان همیشه و همواره بازی کردن را دوست دارند، حتی در دوران نوزادی و وقتی خیلی کوچکند. این موضوع که بدانید و یاد بگیرید چقدر راه برای بازی کردن با…

روزهای پایانی بارداری ممکن است در نگاه اول پراسترس باشد. با نزدیک شدن به روز زایمان احتمالاً خودتان نیز احساس می‌کنید باید بیشتر از قبل آماده باشید. ممکن است به نشانه‌های بدنتان حساس‌تر شوید یا این که نگرانی‌های دیگری در ذهنتان شکل بگیرد. کسب آمادگی جسمی و روحی می‌تواند در رفع این نگرانی‌‌ها به شما کمک کند. با آماده شدن برای زایمان، احتمالاً نگرانی شما کمتر می‌شود و دیگر از این که کاری را انجام نداده باشید، مضطرب نیستید. همچنین جمع کردن ساک بیمارستان در روزهای قبل از زایمان، به شما کمک می‌کند با خیالی راحت به بیمارستان بروید. در این مطلب با آمادگی جسمی و روانی برای زایمان در روزهای آخر بارداری، همچنین نکاتی در رابطه با جمع کردن وسایل مورد نیاز برای رفتن به بیمارستان آشنا خواهید شد.

هنگامی که دردهایتان شروع شده است و طبق سونوگرافی‌ها و نظر پزشک یا ماما به زمان زایمان نزدیک شده‌اید، می‌توانید بدن خودتان را برای داشتن زایمانی آرام آماده کنید. حمام کردن و نوشیدن دم‌نوش می‌تواند به آماده شدن بدن شما کمک کند. موارد زیر را در این رابطه به خاطر داشته باشید:

حمام کردن: هنگامی که دردهای شما شروع شود، حمام کردن روش خوبی برای کاهش این دردهاست. اگر نمی‌توانید بایستید، روی یک چهارپایه یا صندلی مطمئن و محکم بنشینید و نواحی دردناک بدن را در زیر دوش آب ولرم قرار دهید. این کار، علاوه بر این که باعث کم شدن دردها می‌شود، به سریع‌تر شدن روند زایمان نیز کمک خواهد کرد.

توپ زایمان: توپ زایمان یک وسیلۀ ورزشی، شبیه توپ‌هایی است که برای تناسب اندام استفاده می‌شود. در تمام طول بارداری می‌توانید با مشورت پزشک یا ماما از توپ زایمان استفاده کنید. توپ زایمان در طول بارداری برای ورزش کردن و تقویت ماهیچه‌های درگیر زایمان استفاده می‌شود و در اواخر بارداری باعث می‌شود که دردهای شما کاهش یابد.

دم‌نوش: یکی از رایج‌ترین دم‌نوش‌های ساعات پایانی بارداری، گل گاوزبان است. گل گاوزبان دردهای شما را منظم می‌کند و به شما آرامش می‌دهد. توجه داشته باشید که مصرف دم‌نوش گل گاوزبان در طول بارداری اصلاً توصیه نمی‌شود. شما فقط می‌توانید در ساعات نزدیک زایمان از این دم‌نوش استفاده کنید و بسیار بهتر است از قبل نسبت به مصرف این دم‌نوش با پزشک خود مشورت کنید.

حالا زمان اجرای تمام نکاتی است که در طول بارداری آموخته‌اید. اگر در بارداری وقت زیادی را برای آماده کردن خود نگذاشته‌اید، نگران و مضطرب نشوید. تمامی پرسنل اتاق زایمان نسبت به زایمان شما حساس هستند و شما را تحت مراقبت قرار می‌دهند. به حرف‌های منفی و خاطرات تلخ دیگران از زایمان گوش ندهید. افکار منفی را از خود دور کنید. اگر همسرتان کنارتان نبود، با او تلفنی صحبت کنید. اگر او کنارتان بود، در مورد خاطرات خوبتان با هم حرف بزنید. عکس‌های مسافرت‌ها و تفریح‌هایتان را ببینید یا در مورد شباهت چهرۀ نوزاد به خود و همسرتان حرف بزنید. می‌توانید برای آرام شدن، به موسیقی مورد علاقۀ خود گوش دهید یا چند صفحه از کتاب دلخواهتان را بخوانید.

یکی دیگر از آمادگی‌های لازم برای زایمان، جمع کردن ساک بیمارستان است. توصیه می‌شود از هفتۀ ۳۷ بارداری، وسایل لازم برای بیمارستان را تهیه کنید. می‌توانید با بیمارستان انتخابی خود برای زایمان تماس بگیرید و در مورد وسایل لازم سؤال کنید. بیمارستان‌ها معمولاً یک پَک زایمان به شما می‌دهند که در آن وسایل مورد نیاز گذاشته شده است، اما در هر صورت بهتر است هنگام ورود به بیمارستان، این وسایل را همراه خود داشته باشید:

لباس زیر: به دلیل خونریزی پس از زایمان، بد نیست اگر چند شورت همراه خود داشته باشید. بهتر است از شورت‌هایی استفاده کنید که تا روی شکم کشیده می‌شود و پهلوها را نگه می‌دارد. این شورت‌ها در بازار، شورت گِنی نامیده می‌شود و پس از زایمان به برگشت شکم به حالت قبل از بارداری کمک می‌کند. سعی کنید دو عدد سوتین نیز همراه داشته باشید. سوتینی انتخاب کنید که تنگ نباشد و برای شیردهی به نوزاد مناسب باشد.

وسایل بهداشت شخصی: به دلیل خونریزی‌های پس از زایمان، بهتر است همراه خود نوار بهداشتی سایز بزرگ داشته باشید. اگر قصد دارید که بعد از زایمان در بیمارستان حمام کنید، لازم است وسایل حمام مثل لیف و حوله نیز همراه داشته باشید. مسواک، برس و کش مو نیز از جمله وسایل مورد نیاز در بیمارستان است.

لباس: یک دست لباس مناسب فصل برای خودتان و یک دست هم برای نوزاد بردارید تا هنگام برگشت به بیمارستان از آنها استفاده کنید.

خوردنی و آشامیدنی: با توجه به وضعیت شما پس از زایمان، به شما اجازۀ خوردن و آشامیدن می‌دهند. مادران معمولاً پس از زایمان باید نوشیدنی زیادی مصرف کنند. بهتر است کمی آب‌میوۀ طبیعی و سالم با خود ببرید یا از بوفۀ بیمارستان تهیه کنید. فلاسک چای نیز می‌تواند در مدت زمانی که در بیمارستان هستید، کاربرد داشته باشد. به جای تنقلات، از میوه استفاده کنید و در ساک خود غذا نگذارید.

سایر وسایل: تعدادی پوشک بچه، دستمال مرطوب، کریر نوزاد، شیشه‌شیر، موبایل و هندزفری موبایل از دیگر وسایلی است که می‌تواند در صورت تشخیص و تمایل در ساک بیمارستان شما جای داشته باشد.

صندلی قابل حمل مخصوص نوزاد و شیرخواران کوچک کریر نام دارد. کریر که معمولاً در انگلیسی به Infant Car Seat شناخته می‌شود، در واقع یک نوع صندلی ماشین…

یک ساک لوازم نوزاد که هیچ چیز ضروری‌ای در آن از قلم نیفتاده باشد، یکی از نیازهای هر تازه‌مادری است. اما در ابتدا لازم است بدانید که در این ساک…

در شش هفتۀ اول بعد از زایمان، مادران ممکن است عوارض مختلفی مثل خونریزی و دردهای مختلف داشته باشند. این شش هفتۀ اول، دوران بهبود نام دارد، یعنی…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

شروع انقباضات بدون درد رحم در هفته‌های پایانی بارداری، مقدمه‌ای از انقباضات اصلی زایمان است که با…

فاز اول در مرحلۀ اول زایمان طبیعی فاز نهفته نام دارد. این فاز طولانی‌ترین فاز زایمان است و شدت آن…

گل گاوزبان بارداری

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب در صورت استفاده آنلاین) بلامانع است. کليۀ حقوق اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

گروه اجتماعی- گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی است که از در طب سنتی ایرانی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، افسردگی و بی خوابی، لاغری وسلامتی پوست و مو استفاده می شده است، اما باید توجه داشت که همین گیاه بسیار مفید نیز مبتلا به آفت هایی می شود که خود دیگر بر او آن فواید مترتب نخواهد بود.

گل گاوزبان بارداری

به گزارش افکارنیوز، مهمترین آفت گل گاوزبان کرم برگ خوار است که در زمان برداشت بیشترین خسارت را وارد می کند و چون در این زمان مبارزه ی شیمیایی صلاح نمی باشد، مبارزه ی بیولوژیک توصیه می شود.

سفیدک پودری نیز ممکن است رخ دهد. تماس خارجی با برگ گل گاوزبان تازه ممکن است سبب خارش پوست در برخی افراد حساس شود.

خارهای سطح گیاه می تواند تحریک کننده پوست شما باشد، بنابراین استفاده از دستکش هنگام کار با گل گاو زبان قابل توصیه است. گل گاوزبان بعلت داشتن آلکالوئید برای زنان باردار و کودکان مضر می باشد.

مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

برای این گیاه، فواید زیادی نام برده اند که مهم ترین آن ها عبارت است از:

پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی

گل گاو زبان یک تقویت کننده اعصاب و روان

درمان سرماخوردگی، تنگی نفس با گل گاو زبان

گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

درمان وسواس با گل گاو زبان

گل گاو زبان برای درمان بیماری های دهان

برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

 

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد.

این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.همچنین گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.دم‌کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است.

از تجزیه شیمیایی گیاه گل گاوزبان مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آید نیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است. گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می دهند.

گل گاوزبان بارداری

در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است. مادر در سه ماهه اول بارداری، نیازی به انرژی اضافه ای ندارد و در انتهای سه ماه اول وزن قابل توجهی نباید اضافه کند.

در بارداری از جوشانده یا افشره یا عرق گیاهان استفاده نکنید.مادر در سه ماهه اول بارداری، نیازی به انرژی اضافه ای ندارد و در انتهای سه ماه اول وزن قابل توجهی نباید اضافه کند. در اوایل بارداری، شاهد تقسیم سلولی و در اواخر شاهد افزایش حجم بافت های جنینی هستیم. با شروع 3 ماه دوم بارداری، حالت تهوع خانم های باردار تقریباً از بین می رود و انرژی و اشتها خود را باز می یابند.

مواد غذایی مفید در دوران بارداری

در حقیقت خانم های باردار دراین مرحله از بارداری از همیشه احساس گرسنگی بیشتری می کنند.در این ماه‌ها بسیاری از خانم‌ها برحسب عقاید اشتباهی مثل انکه باید به اندازه ۲ نفر غذا بخورند، پرخوری می‌کنند، درصورتی که اصل فراموش نشدنی خوب خوردن است نه زیاد خوردن.ددر این زمان انها باید روزانه 300 کالری بیشترتر از زمان شروع بارداری مصرف کنند، بنابراین خانم ها در 3 ماهه دوم بارداری نیاز به غذاهای پر انرژی تری دارند. مصرف شیر و لبنیات ۳ واحد در روز برای خانم های باردار از نوع کم چرب توصیه می شود. این ۳ واحد می تواند ۳ لیوان شیر یا ۳ کاسه ماست یا هر دوی انها باشد.

مصرف گوشت ماهی حداقل ۲ بار در هفته، مصرف روزانه ۱ تا ۲ عدد گردو اگر می خواهند فرزندشان ضریب هوشی بالایی داشته باشد، مصرف کنجد که هم کلسیم را تامین می کند و هم امگا۳ بالایی دارد و هم روی ضریب هوشی کودک تاثیر می گذارد، توصیه می شود. در نهایت مصرف چربی های جامد و چربی های حیوانی را باید کاهش داد و در عوض مصرف روغن های مایع گیاهی به ویژه روغن کانولا که امگا۳ زیادی دارد را باید بالا برد. مصرف میوه و سبزی نارنجی به ویژه هویج و زردالو به خاطر بتاکاروتنی که به ویتامین A تبدیل می شود بسیار توصیه شده زیرا روی رشد جنین و سلامت ان تاثیر می گذارد.

در 3 ماهه سوم که جهش سریع رشد جنین اتفاق می ‌افتد افزایش انرژی باید نسبت به زمان قبل از بارداری به 450 کیلوکالری برسد.این انرژی افزوده‌ شده را نباید منحصرا از منابعی که فقط انرژی دارند، تامین کرد؛ بلکه باید از منابع انرژی ‌‌های دیگر که نیازهای افزوده شده ی مادر به مواد معدنی و پروتئین‌ ها را هم تامین می‌ کند، استفاده کرد؛ چرا که مادر در دوران بارداری، کلسیم و ویتامین‌ ها را در اختیار بچه‌ می‌ گذارد تا بتواند به رشد و تقسیمات سلولی ادامه دهد، بنابراین بهتر است به کیفیت غذای خود توجه کند.

در دوران بارداری مادر باید روزانه 3 واحد لبنیات کم چرب(هر واحد معادل یک لیوان یا 240 سی ‌سی شیر یا 1لیوان ماست یا 2 لیوان دوغ است)، دانه ‌ها و مغزهای حاوی کلسیم، کنجد و بادام مصرف کند.

استفاده ی توام غلات و حبوبات، 2 تا 3 واحد میوه و 700 گرم سبزیجات می‌ تواند هم نیازهای ویتامینی را برطرف کند و هم مانع از ابتلا به یبوست شود.

 

گل گاوزبان بارداری
گل گاوزبان بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *