گلابدره ساعت کاری

دوره مقدماتی php
گلابدره ساعت کاری
گلابدره ساعت کاری

مجتمع تفریحی سورتمه تهران

تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

3.5

از 5 امتیاز

میانگین نظرات 29 کاربر

گلابدره ساعت کاری

نمایش همه امکانات  

دوره مقدماتی php

گالری تصاویر

مدت پیشنهادی بازدید

1 تا 3 ساعت

ساعت دسترسی

شماره تماس

هزینه سورتمه

هزینه سافاری پارک وحشت

هزینه سینما پرواز

همه چیز درباره مجتمع تفریحی سورتمه تهران

چرا بازدید کنیم؟

کجاست؟

مردم چی گفتن؟

سوالی دارید؟

نقد و بررسی کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 خرداد 1397

به روز رسانی

18 خرداد 1399

تهران شهری پرتکاپو و پرتردد است که کسب و کارهای بسیاری با جدیت در آن جریان دارند و میلیون‌ها نفر در طول روز به نقاط مختلف آن جابه جا می‌شوند. جز این چهره جدی و پرکار، پایتخت ایران جلوه دیگری هم دارد. چهره ای پرهیجان، شاد و مفرح. این جلوه را در پارک ها و مراکز تفریحی تهران بیشتر می‌توان دید. پس از ساعات کاری یا در روزهای تعطیل بسیاری از ما دل‌مان می‌خواهد فضایی متفاوت از روزمرگی شهر را تجربه کنیم و چه چیزی ازین بهتر که در یک سواری کوتاه و پرهیجان بتوانیم از بالا به شهر نگاه کنیم. روز باشد یا شب، بهار باشد یا پاییز منظره‌ای متفاوت و دلنشین در انتظار ماست. از سورتمه‌ سواری صحبت می کنیم؛ البته نه سورتمه برفی بلکه سورتمه‌ای که روی ریل با سرعت سُر می‌خورد و شما را به لحظات پرهیجان دوره کودکی می‌برد؛ اما ماجرای هیجان‌انگیزتان در پارک گلابدره اینجا تمام نمی‌شود. اگر کنجکاو شدید که چه هیجاناتی اینجا در انتظار شماست در کارناوال قرار است همه چیز را برای‌تان از مجتمع تفریحی سورتمه دربند بگوییم. اولین سورتمه ای که در پایتخت به راه افتاد را ابتدا سورتمه تهران نامیدند و در نقشه گوگل هنوز به همین نام ثبت شده است؛ اما امروز مجتمع تفریحی سورتمه دربند نامیده می‌شود. محلی‌ها هم به آن سورتمه گلابدره می‌گویند. این سورتمه در دامنه کوه‌‌های شمیران واقع شده است و با هر نامی که آن را بشناسید، چیزی از هیجانش کم نمی‌شود. با ما در یک سورتمه سواری مهیج بر فراز پایتخت همراه شوید.

سورتمه دربند در پارک گلابدره درست در شمال تهران قرار گرفته که پس از جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است. همین موقعیت آن را به یک مقصد جذاب تبدیل کرده است که به آسانی و بدون کوهنوردی طولانی بتوانید منظر زیبای تهران را از بالا تماشا کنید؛ البته اگر ریزگردها و آلودگی هوا بگذارد. این تماشا گاهی تجربه‌ای آرامش‌بخش مانند نشستن روی نیمکت‌های پارک است و گاهی تجربه ای نفس‌گیر مثل سر خوردن روی سورتمه دربند. هیجان‌انگیزترین و مهم‌ترین تفریح شما در این مجموعه سورتمه‌ای است که در سال 1392 افتتاح شد. سورتمه دربند با استانداردهای ایمنی روز جهان به دست کارشناسان ایرانی ساخته شده است. با سوار شدن روی واگن‌های زردرنگ این سورتمه شما مسافت 850 متری را با سرعت 40 کیلومتر در ساعت و با هیجان طی می کنید. اشتباه نکنید این سرعت برخلاف آنچه داخل ماشین تجربه می‌کنید اصلا کم نیست. این تقریبا برابر سرعتی است که اسب‌های مسابقه با آن چهارنعل می‌تازند و همان قدر برای‌تان هیجان دارد. سواری با این سرعت، سر پیچ‌های مسیر آن‌قدر ترسناک می‌شود که خیلی‌ها ترمز می‌گیرند و سرعت‌شان را کم می‌کنند؛ اما شما ترمز نگیرید و با ما ادامه دهید تا بیشتر درباره تفریحات هیجان انگیز پارک گلابدره بگوییم.

در این مجموعه تفریحی، سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین برقی کوبنده با انواع مختلفی از لوازم و امکانات ورزشی و تفریحی در کنار هم گرد آمده‌اند تا دقایق پرهیجان و لذت بخشی برای شما ایجاد کنند.نکته: توجه داشته باشید این پارک ساختار شیبداری دارد که تردد در آن برای افراد دارای ناتوانی حرکتی بسیار دشوار است. شیب زیاد پارک برای افراد مسن، کودکان و زنان باردار نیز موجب دشواری و خستگی می‌شود. برای استفاده راحت تر می‌توانید از در شمالی پارک که در بالاترین نقطه آن قرار گرفته است وارد شوید و برای خروج از در جنوبی در پایین‌ترین بخش پارک استفاده کنید.

در پارک گلابدره تفریحات بسیار متنوعی کنار هم جمع شده اند. از امکانات تفریحی معمول در پارک‌ها مانند پیست دوچرخه سواری، آبشار و آلاچیق و برکه و آبنما تا محوطه تمرین سنگ‌نوردی و زمین مخصوص ورزش و زمین‌های بازی در این پارک گرد آمده است. ماشین‌های کوبنده برقی را احتمالا می‌شناسید. همه ما از ضربات برخورد ماشین‌ها و خنده‌‌های ناگهانی‌مان خاطرات بسیار خوشی داریم. علاوه بر اینها سافاری پارک وحشت و سینما پرواز منتظر شماست که در کمتر پارک تهران همانندش پیدا می‌شود. اما از همه اینها گذشته یک چیز این مجموعه اصلا معمولی نیست؛ آن هم تجربه سورتمه سواری است. پس بگذارید با معرفی نخستین سورتمه تهران آغاز کنیم:

با راهنمایی متصدی و پس از انتظاری نه چندان طولانی، روی واگن خود می‌نشینید. کمربندتان را می‌بندید. محض احتیاط دست‌تان را روی اهرم ترمز نگه می‌دارید و با فاصله مناسب از واگن جلویی حرکت‌تان آغاز می‌شود. لحظات اول، سرعت چندان زیاد نیست و همه با اعتماد به نفس لبخند می‌زنند؛ اما هرچه پیش می‌روید سرعت بیشتر می شود تا جایی که صدای جیغ و هیجان هرکسی را بلند می‌کند. این سورتمه سه پرش و چندین اسپیرال گردشی نفسگیر و پرهیجان در مسیر خود دارد. سر پیچ‌ها وقتش است که شجاعت‌تان را محک بزنید و ببینید چقدر ترمز می‌کنید. خیال‌تان از کمربندها و ایمنی دستگاه راحت باشد. تورهای سبز رنگ هم در مسیرتان محض احتیاط نصب شده‌اند تا جلوی هرگونه خطر احتمالی را بگیرند. پس مساله تنها روبرو شدن با چالش ترس خودتان است. بعضی‌ها بدون ترمز تا پایان مسیر را طی می‌کنند و آدرنالین خون‌شان را حسابی بالا می‌برند. بعضی‌ هم سر هر پیچ ترمز می‌گیرند و از تماشای مناظر کوهستانی و جذاب اطراف‌شان لذت می‌برند.گلابدره ساعت کاری

سورتمه دربند در هر ساعت ظرفیت جابه‌جایی 200 تا 250 نفر را دارد. واگن‌های سورتمه جای نشستن دو نفر را دارند؛ اما تنها کودکان خردسال زیر 8 سال می‌توانند دونفره همراه بزرگ‌ترشان سوار شوند که این سواری برای کودکان رایگان است و نیاز به بلیط جداگانه ندارد. بزرگسالان همگی تک نفره سوار می‌شوند. پس از طی مسیر سواری در زمانی که مثل برق و باد می‌گذرد، واگن‌ها به آرامی به جایگاه اول خود باز می‌گردند. دستگاه عکاسی اتوماتیک در طول مسیر از شما عکس می‌گیرد و هنگامی که پیاده شدید اگر عکس‌تان را دوست داشتید می‌توانید آن را روی تخته شاسی چاپ کنید. احساسی که آدم‌ها از این سواری دارند به میزان هیجان‌خواهی‌شان بستگی دارد. بعضی‌ها در پایان مسیر تازه سرحال آمده‌اند و دل‌شان می‌خواهد بارها سواری‌شان را تکرار کنند. بعضی هم کمی ترسیده‌اند و با نوشیدن آبمیوه، قند خون‌شان را سرجایش برمی‌گردانند. البته برخی هم پیدا می‌شوند که حتا این حد از هیجان برای‌شان کم است. برای آنکه بدانید شما از کدام دسته هستید باید تا سورتمه دربند بروید و خودتان را محک بزنید.

درباره ایمنی سورتمه:

اگر  خیال‌تان از ایمنی سورتمه راحت نیست بگذارید بگویم این وسیله با الهام گرفتن از منو ریل متحرک، جوری طراحی شده است که واگن ها به هیچ وجه حتا در سرعت‌های بالا از ریل جدا نمی‌‌شوند و کمربند ایمنی هم شما را محکم روی صندلی نگاه داشته است. واگن‌های سورتمه دربند ۲ ترمز جداگانه دارند. ترمز اول همان اهرمی است که در دست شما قرار دارد و می‌توانید به کمکش سرعت دلخواه خود را تنظیم کنید و حتا در زمان بارندگی نیز به خوبی عمل می‌کند. برای ایمنی بیشتر، ترمز دومی هم در نظر گرفته شده که کاملا اتوماتیک است و با رسیدن سرعت شما به 40 کیلومتر در ساعت مانع از بالاتر رفتن سرعت می‌شود.

سورتمه سواری در ساعات و فصل‌های مختلف:

اگر می‎خواهید هیجان خود را به نهایت برسانید یکبار هم سورتمه‌سواری را در شب آزمایش کنید. تجربه عبور برق‌آسا در دل تاریکی کوه درحالی‌که نمای چراغ‌های روشن شهر پیش روی‌تان قرار دارد ضربان قلب شما را به نهایت می‌رساند.

حتما برای‌تان جالب است بدانید سورتمه به استثنای کولاک و یخبندان شدید، حتا در روزهای برفی و بارانی نیز باز است و استاندارد مناسب برای حرکت در پدیده شبنم‌زدگی را دارد. البته در مواقع بارندگی واگن‌ها با دوبرابر فاصله نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند. بنابراین کم و بیش در هر آب و هوایی به شرط داشتن لباس مناسب می‌توانید تجربه‌ای لبریز از هیجان داشته باشید.

اگر به سورتمه‌سوری علاقه دارید می‌توانید این تجربه در بام تهران نیز تکرار کنید:

ورود به معرفی مجموعه تفریحی توچال

سافاری پارک مکانی برای تجربه اوج ترس است. درست شبیه اینکه با پای خودتان به درون یکی از فیلم‌های ترسناک بپرید و ناچار بشوید از میان اتفاقاتی وحشتناک عبور کنید. اگر از طرفداران ژانر وحشت هستید تجربه برخورد نزدیک با ترس‌های‌تان را از دست ندهید. در سافاری پارک سورتمه از جدیدترین آیتم‌های ترس‌آفرین ساخت آمریکا استفاده شده است تا هیجان شما به نهایت برسد. زمانش رسیده که 7 دقیقه جرات خودتان را محک بزنید و با پای پیاده مسیر ترسناک و پیچ در پیچ دهلیزهای وحشت را بپیمایید. پیشنهاد ما این است که بصورت دسته جمعی و گروهی بروید و هیجان و تفریح خود در سافاری را دوچندان کنید.

شرایط و هزینه استفاده:

  • طرز تهیه کوفته ساده با گوشت چرخ کرده
  • به روز رسانی 99/03/18

    سینما پرواز تجربه ای متفاوت از سینماهای چندبعدی است چون در این تفریح شما کاملا معلق هستید. کابین‌های 4 نفره در ارتفاع 2 متری از سطح زمین آویزان می‌شوند و در این حال با استفاده از عینک سه بعدی و افکت‌های طبیعی کم‌نظیر مانند طوفان، باران، مه و رعد و برق غافلگیر می‌شوید. این تجربه یک واقعیت خیال‌انگیز و یک توهم پرهیجان است که در آن به سختی یادتان می‌ماند چند لحظه پیش کجا و در چه حالی بودید. سینما پرواز سورتمه دربند که از زیمنس آلمان خریداری شده است اولین سینما پرواز در ایران است بنابراین فرصت یکبار امتحانش را از دست ندهید:

    شرایط و هزینه استفاده:

    به روز رسانی 99/03/18

    بوستان 22 هکتاری گلابدره در دامنه شیبدار کوه‌های دربند رو به چشم انداز زیبای تهران و در دو سوی رودخانه گلابدره ساخته شده‌ است. طراحی ویژه این پارک از توپوگرافی محیط پیروی می‌کند و یک پارک مطابق با ویژگی‌های بومی و کاملا طبیعی است. از جمله در انتخاب پوشش گیاهی پارک نیز از گونه‌های خودروی دامنه های گلابدره مانند درختان ارغوان استفاده شده است طوری که اگر آلاچیق‌ها را نادیده بگیرید پارک کاملا محیطی طبیعی شبیه به دامنه‌های سرسبز اطرافش دارد. حتا جوی‌های سنگی، آب‌‎نماها و برکه‌های پارک به شکلی هوشمندانه در امتداد مسیر طبیعی آب‌های روان کوه قرار گرفته‌اند و به زیبایی آنها را تا کف دره و رودخانه هدایت می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های طبیعت‌دوستانه این پارک استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین روشنایی سراسر پارک است.

    شاید تصور کنید گلابدره بوستانی مخصوص ورزشکاران است؛ اما این پارک برای پیک‌نیک و تفریح خانوادگی نیز همه امکانات لازم را گردآورده است. از آلاچیق‌های خوش‌منظره و متعدد تا پیش‌بینی باربکیو، سرویس بهداشتی، نمازخانه و محوطه بازی کودکان همه چیز برای تفریح تک تک اعضای خانواده فراهم است. تنها اشکال این پارکِ پرشیب برای افرادی است که در حرکت محدودیت دارند و پیمودن سربالایی برای‌شان دشوار است.

    در بوستان گلابدره یک جاده تندرستی 6 کیلومتری، برای گردشگران تجربه یک کوهنوردی سبک را  فراهم می‌کند. می‌توانید طبیعت‌گردی یا کوهنوردی خود را از این پارک آغاز کنید و پس از تجربه تفریحات هیجانی به یک کوه‌پیمایی باصفا نیز بپردازید. پارک گلابدره در بالاترین نقطه‌اش به مسیر کوهنوردی متصل می‌شود که تا اردوگاه و قله کلکچال ادامه دارد و از محبوب‌ترین مسیرهای سبک کوهنوردی در شمیران است. در پارک شاهد عبور بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی و پیاده‌روی خواهید بود.

    خبر خوش دیگر درباره سورتمه این است که به دره و کوه دربند بسیار نزدیک است و با طی مسافتی کوتاه دره باصفای دربند برای‌تان تفریحات خوشمزه و متنوعی را فراهم کرده است. سواری بر تله‌سیژ و شکم‌گردی در رستوران‌ها یا امتحان مزه آلوچه و لواشک و ترشک بخشی از تجربه گردش در دربند است. اگر دوست دارید درباره تفریحات دربند بیشتر بدانید اینجا را بخوانید:

    برای تفریحی جذاب با دوستان یا اعضای خانواده این امکانات فراهم شده است:

    پارکینگ

    گلابدره ساعت کاری

    سرویس بهداشتی

    آلاچیق و باربکیو

    محوطه بازی کودک

    ابزارهای ورزش بزرگسالان

    بوفه و فروشگاه

    از شنبه تا چهارشنبه: ساعت 10:00 الی 21:00 پنجشنبه، جمعه و تعطیلات:  10:00 الی 23:00

    توجه: این تفریح بیشتر روزهای سال مگر در شرایط نامناسب بودن آب و هوا و بارندگی شدید، تا پاسی از شب برای علاقه‌مندان باز است.

    با توجه به نامشخص بودن برنامه سرویس دوره‌ای سورتمه و سایر بخش‌های مجتمع می‌توانید پیش از رفتن با شماره 22725197-021 تماس بگیرید و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

    به روز رسانی 99/03/18

    آدرس: تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

    نکته: خط تاکسی به مقصد مجموعه سورتمه وجود ندارد؛ بنابراین بخشی از مسیر پیاده طی می‌شود که شیبدار است.

    ۱ ) از میدان قدس: اگر با وسایل حمل و نقل عمومی قصد تردد دارید؛ بهترین انتخاب مترو است. در ایستگاه پایانی خط 1 مترو یعنی تجریش پیاده شوید. جلوی مترو تاکسی و ماشین‌های شخصی ایستاده‌اند که در روزهای تعطیل مسافران را با مبلغ توافقی تا سورتمه، میدان دربند و گلابدره می‌برند. اگر نمی‌خواهید این ماشین‌ها را سوار شوید حدود هفت دقیقه تا میدان تجریش پیاده بروید.

    ۲ ) از میدان تجریش: در ضلع شمال شرقی میدان تجریش، ابتدای خیابان فناخسرو تاکسی‌های” تجریش-آبک” را سوار شوید و مقابل ورودی پارکینگ جنوبی بوستان گلاب‌دره پیاده شوید. از این ورودی برای رسیدن به سورتمه بایست مسیر بسیار پرشیب، خسته‌کننده و پلکانی 600 متری تا بالای پارک را بپیمایید.

    و یا ابتدای خیابان باغ شاطر تاکسی دربند را سوار شوید و جلوی خیابان اسدالهی پیاده شوید. سپس با پیاده‌روی مسافت نسبتا شیبدار حدود 900 متر از خیابان سازمان آب، به در شمالی پارک گلابدره برسید. 

    سورتمه‌سواری: 30000 تومان 

    نکته: همراه بودن خردسال که در واگن مشترک با شما می‌نشیند رایگان است.

    سافاری پارک وحشت: 18000 تومان

    سینما پرواز: 20000 تومان

    ماشین کوبنده برقی: 15000 تومان

    نکته: مجموعه تفریحی دربند معمولا بسته‌های تخفیفی را برای کسانی که می‌خواهند از چند وسیله استفاده کنند در نظر می‌گیرد که هنگام مراجعه به گیشه می‌توانید درخواست کنید.

    نکته: معمولا در فصل‌های اوج بازدید مانند تابستان تخفیف‌های بسیار جذاب تفریحات این مجموعه در سایت‌های تخفیفی ارایه می‌شود که می‌توانید پیش از خرید بلیط سری به این سایت‌ها بزنید و بلیط ارزان‌تر تهیه کنید.

    به روز رسانی 99/03/18

    به این نکات برای لذت بردن از تفریح‌تان توجه کنید:

       

    سخن آخر

    بسیاری از اوقات ویدیوهایی از تفریحات پرهیجان خارجی را در گوشی‌های همراه‌مان می‌بینیم و به اشتراک می‌گذاریم ولی شاید خبر نداشته باشیم به فاصله کوتاهی کنار گوش‌مان مجموعه‌ای تفریحی وجود دارد که می‌توانیم هیجان بالایی را در آن تجربه کنیم. مجموعه تفریحی سورتمه دربند در دامنه کوه‌های شمیران و در بالای پارک زیبای گلابدره، از آن مکان‌هایی است که می‌توانیم در گروه‌های دوستانه یا خانوادگی ساعات لذت‌بخشی را در آن تجربه کنیم. این تجربه تنوع بسیاری دارد؛ از سر خوردن روی سورتمه در ارتفاعات تهران گرفته، تا سافاری در تونل وحشت و سایر جاذبه هایی که در این مطلب همه آنها را به صورت کامل معرفی کردیم. نوبت آن رسیده است که این جمعه یا حتا بعد از کار در روزهای میانی هفته، به سورتمه دربند بروید و از هیجان و تفریح‌تان برای ما بگویید. آیا هیجان این سورتمه برای‌تان کافی بود؟ در سافاری چقدر ترسیدید؟ همه تجربیات‌تان را برای‌مان بنویسید و به سورتمه دربند امتیاز بدهید.

    نتیجه نقد و بررسی کارناوال

    4.1

    بررسی شده توسط فهیمه دزفولی

    نقاط قوت

    نقاط ضعف

    نقد و بررسی کاربران

    میانگین امتیاز کاربران

    از مجموع 29 رای

    3.5

    زوج

    2

    دوستان

    6

    خانواده

    3

    انفرادی

    1

    مجتمع تفریحی سورتمه تهران را دیده‌اید؟

    تجربه و نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

    سوالی دارید؟

    از کارشناسان و کاربران کارناوال بپرسید

    عالی عالی عالی عالی

    5

    فقط می تونم بگم عااااالی
    خودتون باید برید و امتحانش کنید

    انتشار: 25 شهریور 1398

    خیییییییلی عالی بود

    4.3

    مخصوصا تونل وحشت و سورتمه
    پیشنهاد می کنم برزد😎😍

    انتشار: 25 شهریور 1398

    من می خوام برم اینجا و دوستام که می گویند خیلی خوبه

    3.9

    امیدوارم خوش بگذره

    انتشار: 25 شهریور 1398

    پرسش و پاسخ

    پرسش جدید

    بخاطر کرونا و محدودیت هاش، هنوز سورتمه هست یا تعطیله؟

    با سلام 

    بله باز است؛ اما پیش از مراجعه برای رزرو و هماهنگی حتما با شماره 24557 021 تماس بگیرید و بدون هماهنگی مراجعه نکنید.

    انتشار: 12 آبان 1399

    انتشار: 09 آبان 1399

    سورتمه تهران باز است؟

    با سلام

    بله باز است اما پیش از مراجعه حتما با شماره 24557 021 تماس بگیرید.

    انتشار: 27 مهر 1399

    انتشار: 26 مهر 1399

    آیا مجموعه باز است ؟

    با سلام

    بله باز است اما پیش از مراجعه حتما با شماره 24557 021 تماس بگیرید.

    انتشار: 27 مهر 1399

    انتشار: 25 مهر 1399

    سوالات متداول

    مسیر دسترسی سورتمه تهران چگونه است؟

    برای اینکه از آدرس دقیق مجموعه سورتمه تهران و نحوه رسیدن به آن با استفاده از وسایل نقلیه مختلف آشنا شوید؛ تنها کافی ست سری به صفحه معرفی این مجموعه در کارناوال بزنید و به منوی مسیر و هزینه بروید. 

    با بهترین مجموعه های تفریحی تهران آشنا شوید.

    اگر در تهران به غیر از مجموعه سورتمه به دنبال گزینه های جذاب تفریحی دیگری هستید، می توانید روی پیشنهادهای کارناوال حساب باز کنید و با کلیک روی این لینک با بهترین مجموعه های تفریحی در پایتخت آشنا شوید.

    دوست دارید با تورهای تهرانگردی، پایتخت را بهتر بشناسید؟

    اگر از طرفداران گشت های شهری هستید و علاقه دارید در سفری گروهی و جذاب، پایتخت زیبای ایران را بهتر بشناسید، حتما سری به صفحه رزرو تورهای تهرانگردی کارناوال بزنید. 

    کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.

    FLIGHT TICKET

    سورتمه تهران يک وسيله بازي تفريحي مشابه ترن هوايي است؛ اما با اين تفاوت که کنترل سرعت آن با استفاده کننده است و قابليت سرعت گيري تا 40 كيلومتر در ساعت را داراست. سورتمه تهران در محله دربند واقع شده و در هنگام استفاده از آن منظره خوبي به کل تهران دارد.

    این مکان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    1.توی روز چقدر وقت آزاد برای تفریح داری؟

    2.توی وقت آزادت چی کار می کنی؟

    3.روزانه چند ساعت برای تفریح از خونه می زنی بیرون؟گلابدره ساعت کاری

    4.وقتی از خونه می زنی بیرون، دوست داری چی کار کنی؟


    «خیلی ممنون که نظرتون رو به ما گفتین»

    سورتمه تهران وسیله ای است که كه با خم و قوس ها ، سربالايي و سرپاييني ها ی ریل هيجان هر چه بيشتر را براي مصرف كنندگان امكان پذير مي سازد . در وسیله تفریحی سورتمه ، افراد مي توانند با اهرم هاي طراحي شده سرعت خود را تنظيم كنند و آن را به حداكثر 40 كيلومتر در ساعت برسانند . اين وسيله تفريحي داراي ويژگي و مشخصه هاي جالبي است و استفاده از آن هيجان و شادي خاص را براي تمامي گروه هاي سني به همراه دارد .
    مهمترین امتیاز از لحاظ مسائل ایمنی در این نوع سورتمه تفریحی اتصال سورتمه به ریل ها میباشد . این بدین معنی است که علیرغم نیروی وارد شده به سورتمه حتی در بالاترین سرعت سورتمه از ریل جدا نمی گردد . اضافه بر این سیستم کمربند ایمنی مسافر این ضریب ایمنی در حرکت را افزایش می دهد . تمامی سورتمه ها مجهز به 2 ترمز مجزا می باشند . ترمز اول به صورت اهرمی شکل که در اختیار کاربر برای کنترل سرعت مورد دلخواه در طول مسیر به کار گرفته می شود حتی در زمان ریزش باران این ترمز کارایی و قابلیت تنظیم سرعت را دارد . ترمز دوم کاملا اتوماتیک می باشد و هنگامی که سرعت کاربر به 40 کیلومتر در ساعت می رسد به طور اتوماتیک علیرغم میل کاربر برای ادامه حرکت با سرعت بالا سرعت را کاهش می دهد . باور ما این است تعبیه این ترمز جهت افزایش 2 چندان ایمنی مسافر و در جهت فقط منافع او می باشد .

    سلام.ساعت كاري تو ماه رمضان از چه ساعتي تا چه ساعتيه؟

    در خبرنامه ی “بزنیم بیرون” عضو شوید تا آخرین اخبار و اطلاعات سایت ، تخفیف ها ، برنامه ها و … به ایمیل شما ارسال شود:

    همه حقوق این پورتال متعلق به “بزنیم بیرون” هست ولی با ذکر منبع و با خیال راحت می تونید از مطالب ما استفاده کنید

    “بزنیم بیرون” در وب سایت ساماندهی به ثبت رسیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایرانه

    سافاري پارک وحشت سورتمه تهران در واقع دومين سافاري پارک وحشت پايتخت بعد از درياچه چيتگر به شمار مي ره که در اون مي تونيد اوج هيجان، ترس و لذت خنده هاي بعد از ترسيدن رو تجربه کنيد. اين مکان تفريحي درست در کنار سورتمه تهران و بوستان گلابدره قرار داره و يه جاي خوب براي تفريح توي تهران هست.

    این مکان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    1.توی روز چقدر وقت آزاد برای تفریح داری؟

    2.توی وقت آزادت چی کار می کنی؟

    3.روزانه چند ساعت برای تفریح از خونه می زنی بیرون؟گلابدره ساعت کاری

    4.وقتی از خونه می زنی بیرون، دوست داری چی کار کنی؟


    «خیلی ممنون که نظرتون رو به ما گفتین»

    سافاری پارک وحشت شعبه سورتمه تهران با همه پارک های وحشتی که تا حالا دیدید یا شنیدید ، فرق داره, در ساخت این پارک وحشت از جدیدترین آیتم های وحشت (ساخت آمریکا) استفاده شده که ترس و هیجان رو برای شما به نهایت خودش می رسونه؛ این بار اگه واقعا میخواین بدونین چند مرده حلاجین، حتما یه سری به سافاری پارک وحشت سورتمه تهران بزنید.

    سافاری پارک وحشت غیر استاندارد است!! به هنگام فرار در تونل های بیش از حد تاریک آن همراه ما راه رو گم کرد و خورد به دیوار. کتفش ترک خورد!!! بعدن شنیدم یکی دیگه از دوستامونم خورده زمین دماغش شکسته!! تفریحات بسیار است لطفا به فکر ایمنی خودتون و همراهتون باشید وتفریح دیگه ای همچون سورتمه رو امتحان کنید.

    در خبرنامه ی “بزنیم بیرون” عضو شوید تا آخرین اخبار و اطلاعات سایت ، تخفیف ها ، برنامه ها و … به ایمیل شما ارسال شود:

    همه حقوق این پورتال متعلق به “بزنیم بیرون” هست ولی با ذکر منبع و با خیال راحت می تونید از مطالب ما استفاده کنید

    “بزنیم بیرون” در وب سایت ساماندهی به ثبت رسیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایرانه

    قرار است با با تغییر ساعت کار چهار موزه بزرگ تهران، بقیه موزه ها در ساعات کار خود تغییر ایجاد کنند و به سمت شب بروند.

    براساس آخرین سخنان مدیر اداره کل موزه ها، کاهش ساعت کاری موزه های تهران به خاطر شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

    براساس خبرهای بدست رسیده، موزه سینما در روزهای تعطیل و اعیاد با تغییر ساعات کاری مواجه گردید.

    اگر به دنبال یک تفریح کاملاً مهیج و در عین حال ایمن در شهر تهران هستید، سورتمه دربند تهران یک پیشنهاد عالی برای شماست. این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده؛ با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایش را به کاربر داده است. از امکانات این سورتمه می توان به آبشار 30 متری، آلاچیق خانوادگی،

    این پاساژ٬ اولین و قدیمی ترین بورس شناخته شده ساعت در ایران محسوب میشه. توی این بازار همه مدل ساعتی با قیمت های مختلف پیدا می شه، البته باید توجه داشته باشین که اکثر فروشگاه های این بازار ساعت های تقلبی می فروشن و فقط حدود 80 مغازه این پاساژ ساعتهای اصل می فروشن پس هنگام خرید دقت کنین.
    گلابدره ساعت کاری

    بالاخره قطار تهران – آنکارا سفر خود را هفته گذشته آغاز کرد و تمام جزئیات سفر 60 ساعته این سفر در ادامه آمده است.

    شاخه صندوق جهانی طبیعت (WWF) در استرالیا سال 2007 حرکتی را آغاز کرد که این روزها به جنبشی جهانی تبدیل شده است.

    براساس آخرین اخبار واصله، ساعت کار مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در نیمه دوم سال اعلام شد.

    مدیر اداره کل موزه ها از افزایش ساعات کار موزه ها در تابستان تا پاسی از شب خبر داد.

    ساعت کاری موزه های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در ماه رمضان یک ساعت کاهش خواهد داشت.

    براساس آخرین اخبار بدست آمده، ساعت کار موزه ها در شش ماه دوم سال، یک ساعت کاهش خواهند داشت.

    سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران از 4 تا 14 اردیبهشت با ویژگی ها و خدمات مختلف در مصلی تهران شروع به کار کرد.

    با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شده تا با معماری و ساعت کار پل طبیعت تهران آشنا شوید.

    مجموعه تاریخی نیاوران در روز قدس از ساعت 14 و روز عید سعید فطر از ساعت 10 صبح پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

    اگه دلتون یه هیجان حسابی می خواد، سافاری وحشت سورتمه همون چیزیه که نیاز دارین. توی این سافاری حتی اگه خیلی شجاع هم باشین امکان نداره با خونسردی بتونین مسیر رو به پایان برسونین. تازه می تونین توی اوج وحشت هم عکسای هیجان انگیزی بگیرین.


    سورتمه تهران یکی از لذت بخش ترین هیجانات در تهران هست که میتونین با رفتن به این مکان اوج هیجان رو حس کنین.

    فروش انواع ساعت های کپی و اورجینال با قیمت های بی نظیر
    ساعت مردانه و زنانه با بروزترین مدل های جهان

    فعال در حوزه لایف لاین، کار در ارتفاع و دسترسی با طناب به روش راپل
    از دیگر فعالیت های این شرکت در حوزه پیچ و رول پلاک و نماشویی برج ها و ساختمان می باشد.
    تمام مراحل کار بدون داربست

    کانون مهر مادری با همکاری سازنای منطقه 4 برگزار می کند:
    کارگاه مادر وکودک « دنیای قصه و بازی»
    انجام بازیهای جنبشی و پرهیجان
    آشنایی مامانها با اهمیت و روش کتابخوانی برای کودکان زیر سه سال
    ساخت کتاب اسباب بازیهای جذاب
    ساخت و اجرای قصه های جدید توسط مامانهای خلاق
    آموزش روشهای قصه سازی و قصه گویی به




    بیشتر ما کریمخان رو به طلا فروشی هاش می شناسیم، اما بین این طلا فروشی ها چندتا ساعت فروشی معروف هم هست که یکی از اون ها که ساعت فروشی جواهریان هست. “جواهریان” انواع ساعت های برند و اصل رو داره.

    حتما این ساعت فروشی رو در مرکز خرید ونک دیدین. یه ساعت فروشی مطمئن که یکی از نمایندگی های اصلی تراست هست. از این فروشگاه می تونین جدیدترین مدل های ساعت های برند مثل تراست، اکتیو و آدریاتیکا رو خریداری کنین.

    انتشارات روزنه کار مفتخر است با بیان آرمانی پاسداری از فرهنگ کهن ایرانی و با تکیه بر تجربه و بهره مندی از دانش روز، روزنه ای نو در فرهنگ و دانش هنری ایجاد و پایدار ساخته است.

    اگه دنبال یه فروشگاه مطمئن برای خرید ساعت های اصل و برند هستین، حتما به فروشگاه «سرزمین ساعت پارس» سری بزنین. توی این فروشگاه می تونین 50 برند اورجینال مثل تیسوت، تراست و … رو پیدا کنین.



    دکتر نیلوفر نیسی، ویروس شناس و همکارانش را که در آلوده ترین جای ممکن یعنی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در اهواز، هر روز ساعت ها کار می کنند.
    گلابدره ساعت کاری

    شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

    هنوز نظری ثبت نشده است

    شرکت کسب و کار نوین ایرانیان که با فعالیت در حوزه کسب و کار الکترونیک شناخته شده است، با هدف ایجاد سامانه خرید آنلاین بلیط رویدادهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی در بهمن ماه سال 93 با راه اندازی سایت اینترنتی www.Tik8.com مأموریت جدید خود را آغاز کرده است. تیکت با فراهم ساختن بستر مناسب با ساختاری نوین و عملکرد آسان امکان خرید آنلاین بلیط رویدادهای هنری شامل تئاتر، سینما، کنسرت، رویدادهای علمی شامل کنفرانس، همایش و رویدادهای ورزشی مختلف را برای مخاطبان گرامی ایجاد کرده است. از طریق وب سایت و اپلیکیشن تیکت بلیط رویداد مورد نظرتان را فقط در چند مرحله ساده با کوتاهترین زمان خریداری کنید. تیکت با رویکرد حمایت از علاقمندان به حضور در رویدادهای هنری، علمی و ورزشی در مسیر آسان تر نمودن تجربه سرگرمی برای اقشار مختلف، تصمیم دارد با ایجاد شرایط متنوع، امکان حضور علاقمندان را به جذاب ترین شیوه ها فراهم سازد.

    چهار مجموعه تفریحی در مجموعه سورتمه تهران

    ویژگی های مجموعه سورتمه دربند تهران

    اگر شما اهل تفریح و هیجان هستید و ساکن تهران، یا مسافر تهرانید، باید بگویم که پشت چهره دود گرفته این شهر، جاذبه های متفاوت و دوست داشتنی زیادی وجود دارد. پارک گلابدره با سیمایی مدرن، در دامنه کوه های پرشیب و سنگی دربند واقع شده. چشم انداز شمالی پارک کوه های دربند و در جنوب آن چشم اندازی زیبا از شهر تهران قابل تماشاست.

    در سال ۱۳۹۲در بوستان گلابدره مسیر سورتمه سواری افتتاح شد که توسط کادر متخصصین ایرانی با تکنولوژی های مدرن ساخته شد و تمام استاندارهای ایمنی ایران و اروپا در آن رعایت شده؛ این سورتمه با سرعت ۴۰کیلومتر برساعت مسیری بیش از ۸۵۰ متر رادر مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ بر روی ریل های مطمئن و ایمن طی می کند. هیجان بالا و نو بودن آن برای گردشگران بسیار جذاب است. اگر یک بار سورتمه سواری تهران را تجربه کنید، حتما بارها و بارها این تجربه را تکرار خواهید کرد.

    ماشین هایی که برروی ریل ها حرکت می کنند، ظرفیت دو نفر را دارند و جالب اینجاست که سرعت این سورتمه ها را سرنشین می تواند کنترل کند، به این صورت که در کنار سورتمه اهرمی قرار داده شده که با کشیدن آن سرعت کم می شود و می توان مسیر و مناظر اطرافش را با آرامش تماشا کرد( البته اگر سورتمه پشت سر شما هم سرعتش را کم کند)، اگرهم هیجان بیشتری را می خواهید سرعت را تغییر ندهید و از پستی و بلندی ها و چرخش ۳۶۰ درجه ای ، یکباره مسیر از اوج هیجان لذت ببرید.گلابدره ساعت کاری

    در مجموعه تفریحی و گردشگری سورتمه تهران با مجموعه های مفرح دیگری همچون سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین کوبنده که همه آن ها از سرگرمی های پر هیجان روز می باشند روبرو خواهید شد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    مجموعه تفریحی، گردشگری ایران فان با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندی از طریق فراهم نمودن وسایل بازی استاندارد، از سال 1387 فعالیت خود را آغاز نموده و با طراحی، احداث و بهره برداری بیش از 8 مجموعه مهم تفریحی تهران مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.

    تمامی حقوق این سایت متعلق به هلدینگ ایران فان می باشد ( ایران فان 1398 ) – طراحی سایت دیجیتال مارکتینگ آرین

    سبد خرید شما خالیست

    رستوران و کافی‌شاپ

    تفریحی و ورزشی

    سلامتی و پزشکی

    زیبایی و آرایشی

    گلابدره ساعت کاری

    هنر و تئاتر

    آموزش

    خدمات

    تور و سفر

    کد تخفیف و پولِ‌تو

    سورتمه سواری + سافاری پارک وحشت در روزهای عادی در مجتمع تفریحی سورتمه تهران تنها با پرداخت ۱۱۰۰۰ تومان اما به ارزش ۲۰۰۰۰ تومان (۴۵% تخفیف)

    سورتمه سواری + سافاری پارک وحشت در پنجشنبه و روزهای تعطیل در مجتمع تفریحی سورتمه تهران تنها با پرداخت ۱۵۰۰۰ تومان اما به ارزش ۲۰۰۰۰ تومان (۲۵% تخفیف)

    سورتمه سواری در روزهای عادی در مجتمع تفریحی سورتمه تهران تنها با پرداخت ۸۴۰۰ تومان اما به ارزش ۱۴۰۰۰ تومان (۴۰% تخفیف)

    سورتمه سواری در روزهای پنجشنبه و تعطیل در مجتمع تفریحی سورتمه تهران تنها با پرداخت ۱۱۲۰۰ تومان اما به ارزش ۱۴۰۰۰ تومان (۲۰% تخفیف)

    برای انتخاب روی گزینه خرید کلیک کنید

    سورتمه سواری در مجتمع تفریحی سورتمه تهران:

    سافاری پارک وحشت:

    سورتمه وسیله تفریحی ای که قابلیت سرعت 40 كیلومتر در ساعت را داراست كه با خم و قوس‌ها، سربالایی و سرپایینی‌ها قابل طراحی هیجان هرچه بیشتر را برای مصرف‌كنندگان امكان‌پذیر می‌سازد. در بازی سورتمه‌سواری، افراد می‌توانند با اهرم‌های طراحی شده سرعت خود را تنظیم كنند و آن را به حداكثر 40 كیلومتر در ساعت برسانند. این وسیله تفریحی دارای ویژگی و مشخصه‌های جالبی است و استفاده از آن هیجان و شادی خاص را برای تمامی گروه‌های سنی به همراه دارد.

    – لطفا جهت دریافت بلیط خود ابتدا به گیشه مجموعه مراجعه فرمایید.

    – تخفیف ارایه شده در این پیشنهاد، قابل جمع با سایر تخفیفات نخواهد بود.

    – هر بن تخفیف شامل استفاده از یک بسته می باشد.

    – برای پذیرش پرینت کد الزامیست.

    – به افراد دارای ناراحتی های قلبی اینگونه بازی ها توصیه نمی شود.

    با ثبت نظر و تجربه‌ی خود، به کاربران دیگر در انتخاب کمک کنید. ثبت نظر

    اگر در مورد این پیشنهاد سوالی دارید، می‌توانید بپرسید. ثبت پرسش

    با وارد کردن ایمیل خود آخرین تخفیفان‌های شهرتان را دریافت کنید

    تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. حس خوب هیجان، مشتری مداری و وسواس در انتخاب شرکای تجاری‌ سه ارزش اصلی تخفیفان در ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری است تا بتواند بر اساس آن‌ها خدمات با کیفیت، ارزان و مقرون به صرفه را در اختیار همه کاربران قرار دهد. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید.
    تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، تخفیف های رستوران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، تئاتر، کالاها و برندهای معتبر و کد تخفیف می‌باشند. همچنین برای ارائه خدمات بهتر هر یک از قسمت‌های تخفیفان به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری همچون تخفیف رستوران سنتی و ایرانی، رستوران با موسیقی زنده، کافی‌شاپ، صبحانه، بوفه نهار و شام، استخر، باشگاه بدن‌سازی، شهربازی، توچال، تئاتر کودک، تئاتر کمدی، پینت بال، برج میلاد، لیزر موهای زائد، تور و هتل مشهد، هتل شمال و سایر هتل‌ها تقسیم شده است. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

    تخفیفان 1399 – ساخته شده با عشق

    سبد خرید شما خالیست

    رستوران و کافی‌شاپ

    تفریحی و ورزشی

    سلامتی و پزشکی

    زیبایی و آرایشی

    گلابدره ساعت کاری

    هنر و تئاتر

    آموزش

    خدمات

    تور و سفر

    کد تخفیف و پولِ‌تو

    سورتمه دربند شنبه تا چهارشنبه تنها با پرداخت ۱۶۸۰۰ تومان اما به ارزش ۲۴۰۰۰ تومان (۳۰% تخفیف)

    سورتمه دربند پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل تنها با پرداخت ۱۹۲۰۰ تومان اما به ارزش ۲۴۰۰۰ تومان (۲۰% تخفیف)

    به راحتی می توانید با هزینه ی بسیار کم یکروز پر از هیجان را برای خود فراهم کنید. کافی است به به بوستان گلابدره بروید و از سورتمه دربند استفاده کنید. قطعا تجربه ی جدید از هیجان و شادی را برای شما همراه خواهد داشت. همین حالا این تخفیفان را خریداری کنید و از امکانات این تخفیفان در فضایی بوستان گلابدره بهره مند شوید.

    با ثبت نظر و تجربه‌ی خود، به کاربران دیگر در انتخاب کمک کنید. ثبت نظر

    اگر در مورد این پیشنهاد سوالی دارید، می‌توانید بپرسید. ثبت پرسش

    با وارد کردن ایمیل خود آخرین تخفیفان‌های شهرتان را دریافت کنید

    تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. حس خوب هیجان، مشتری مداری و وسواس در انتخاب شرکای تجاری‌ سه ارزش اصلی تخفیفان در ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری است تا بتواند بر اساس آن‌ها خدمات با کیفیت، ارزان و مقرون به صرفه را در اختیار همه کاربران قرار دهد. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید.
    تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، تخفیف های رستوران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، تئاتر، کالاها و برندهای معتبر و کد تخفیف می‌باشند. همچنین برای ارائه خدمات بهتر هر یک از قسمت‌های تخفیفان به دسته‌بندی‌های کوچک‌تری همچون تخفیف رستوران سنتی و ایرانی، رستوران با موسیقی زنده، کافی‌شاپ، صبحانه، بوفه نهار و شام، استخر، باشگاه بدن‌سازی، شهربازی، توچال، تئاتر کودک، تئاتر کمدی، پینت بال، برج میلاد، لیزر موهای زائد، تور و هتل مشهد، هتل شمال و سایر هتل‌ها تقسیم شده است. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد.

    تخفیفان 1399 – ساخته شده با عشق

    گلابدره ساعت کاری
    گلابدره ساعت کاری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *