گردو و زنیان تبریزیان

دوره مقدماتی php
گردو و زنیان تبریزیان
گردو و زنیان تبریزیان

«درس طب در روایات»

استاد تبریزیان

94/10/07

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع: بیماری‌های معده

گردو و زنیان تبریزیان

دوره مقدماتی php

 

نهمین درمان تخمه یا رودل، کاهو است، کاهو صاف کننده خون است و علاوه بر این هضم‌کننده غذا است و سبب خواب می‌شود. پیامبر (ص) می‌فرمایند: «كل الخس ، فإنه يورث النعاس ويهضم الطعام.»[1]
یعنی «کاهو بخورید زیرا سبب خواب‌آلودگی می‌شود و غذا را هضم می‌کند.»

 

دهمین درمان سویق است، در روایت آمده: «أكلنا عند الرضا (ع) رؤوسا ، فدعا بالسويق ، فقلت : إني قد امتلات ، فقال : إن قليل السويق يهضم الرؤوس وهو دواؤه.»[2]
یعنی «نزد امام رضا (ع) سر (کله‌پاچه) خوردیم، امام خواست که برایش سویق بیاورند، من عرض کردم که سیر شدم، امام فرمودند مقدار اندک سویق کله‌پاچه را هضم می‌کند و درمان آن است.» به‌احتمال‌زیاد مراد از سویق در این روایت همان سویق گندم و جو است.

 

یازدهمین درمان نان خشک است، در روایت آمده: «إن الأترج لثقيل ، فإذا أكل فإن الخبز اليابس يهضمه من المعدة.»[3]
یعنی «بالنگ سنگین است و اگر کسی بالنگ بخورد نان خشک آن را هضم می‌کند.» البته مراد از نان خشک، نانی است که در تنور خشک‌شده باشد.

در روایت آمده: «إني أكلت قبل أن آتيك أترجا بعسل وأنا أجد ثقله لأني أكثرت منه، فقال: يا غلام انطلق إلى الجارية فقل لها: ابعثي إلينا بحرف رغيف يابس من الذي تجففه في التنور فاتي به فقال لي: كل من هذا الخبز اليابس فإنه يهضم الأترج فأكلته ثم قمت فكأني لم آكل شيئا.»[4]
یعنی «من بالنگ خوردم با عسل و سنگینی آن را احساس می‌کنم چون زیاد خوردم، امام فرمودند ای غلام برو نزد فلان خانم و بگو برای ما یک‌تکه نان خشک که در تنور خشک کرده بفرستد، آن را آوردند و امام فرمودند این را بخور زیرا نان خشک بالنگ را هضم می‌کند، پس آن را خوردم و سبک شدم و از جایم برخاستم مانند آنکه هیچ‌چیز نخورده بودم.» البته به عقیده بنده اترج که در روایت آمده کل مرکبات را شامل می‌شود و اختصاص به بالنگ ندارد.

 

دوازدهمین درمان زنیان است، در روایت آمده: «من أراد أكل الماست ولا يضره فليصب عليه الهاضوم، قلت له: وما الهاضوم قال: النانخواه.»[5]
یعنی «کسی که می‌خواهد ماست بخورد و به او ضرر نزند روی ماست هاضوم بریزد، سؤال کردم هاضوم چیست؟ امام فرمودند نانخواه است.» در این روایت از کلمه فارسی یعنی ماست استفاده‌شده.

 

صاف بودن دیواره معده

دیواره معده باید زبر و دارای پرز باشد تا بتواند غذا را هضم کند و اگر صاف باشد بیماری است.

 

اولین درمان آویشن است، در روایات بسیار به آویشن سفارش شده و این داروی خاص حضرت امیرالمؤمنین (ع) است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: «ان الصعتر ينبت زئير المعدة.»[6]
یعنی «آویشن سبب رویش پرز معده می‌شود.»

امام کاظم (ع) می‌فرمایند: «كان دواء أمير المؤمنين (ع) الصعتر، وكان يقول: إنه يصير للمعدة خملا كخمل القطيفة.»[7]
یعنی «داروی شاخص حضرت امیرالمؤمنین (ع) آویشن بوده و می‌فرمودند برای معده پرز به وجود می‌آورد مانند پرز قالی.» بهترین روش مصرف آویشن این است که آن را آسیاب کنید و با نمک بخورید.

 

دومین درمان زنیان و مغز گردو است، امام صادق (ع) می‌فرمایند: «أربعة أشياء تجلو البصر وتنفع ولا تضر ، فقيل له : ما هي؟ فقال : السعتر والملح والنانخواه والجوز إذا اجتمعن ، فقيل له : ولاي شيء تصلح هذه الاربعة إذا اجتمعن؟ فقال : النانخواه والجوز يحرقان البواسير ويطردان الريح ويحسنان اللون ويخشنان المعدة ويسخنان الكلى …»[8]
یعنی «چهار چیز است که بینایی را جلا می‌دهند، نفع دارند و ضرر ندارند‌، سؤال شد این چهار چیز چیست؟ امام فرمودند آویشن و نمک درصورتی‌که باهم جمع شوند و زنیان و گردو درصورتی‌که باهم جمع شوند، سؤال شد این چهارتا چه فایده‌ای دارد درصورتی‌که جمع شوند؟ امام فرمودند زنیان و گردو بواسیر را می‌سوزانند و باد را از بدن طرد می‌کنند و رنگ رخسار را زیبا می‌کنند و معده را زبر می‌کنند و کلیه را گرم می‌کنند …» زنیان و مغز گردو را باید به مقدار مساوی باهم استفاده کرد و حداقل هر شب یک قاشق غذاخوری مصرف نمود. ترکیب زنیان و گردو برای بواسیر نر مفید است.

 

خشکی دیواره معده

دیواره معده باید نرم باشد و اگر خشک باشد نوعی بیماری است.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: « أربعة أشياء تجلو البصر وتنفع ولا تضر ، فقيل له : ما هي؟ فقال : السعتر والملح والنانخواه والجوز إذا اجتمعن ، فقيل له : ولاي شيء تصلح هذه الاربعة إذا اجتمعن؟ … والسعتر والملح يطردان الرياح عن الفؤاد ويفتحان السدد ويحرقان البلغم ويدران الماء ويطيبان النكهة ويلينان المعدة …»[9]
یعنی «چهار چیز است که بینایی را جلا می‌دهند، نفع دارند و ضرر ندارند‌، سؤال شد این چهار چیز چیست؟ امام فرمودند آویشن و نمک درصورتی‌که باهم جمع شوند و زنیان و گردو درصورتی‌که باهم جمع شوند، سؤال شد این چهارتا چه فایده‌ای دارد درصورتی‌که جمع شوند؟ … امام فرمودند آویشن و نمک بادی که روی قلب فشار آورده را طرد می‌کند و راه بسته‌شده را باز می‌کنند و بلغم را می‌سوزانند و مدر هستند و دهان را خوش‌بو می‌کنند و معده را نرم می‌کنند …»

آویشن را باید آسیاب کرد و مقدار نمک باید به‌اندازه نیاز باشد و لازم نیست با آویشن برابر باشد.

 

بلغم و مره در معده

از روایات استفاده می‌شود که معده دارای بلغم و مره (سودا و صفرا) است، احتمال دارد که این مواد به دیواره معده چسبیده باشند یا احتمال دارد که در ته معده جمع شوند و یا احتمال دارد که در دیواره معده باشند. وجود این مواد در معده سبب اختلال در فعالیت معده می‌شود.

 

اولین درمان سویق است، امام صادق (ع) می‌فرمایند: «السويق يجرد المرة والبلغم من المعدة جردا و يدفع سبعين نوعا من أنواع البلاء.»[10]
یعنی «سویق بلغم و مره را از معده جارو می‌کند جارو کردنی و پیشگیری می‌کند از هفتاد نوع بیماری.» سویق را باید به مقدار دو قاشق غذاخوری ناشتا مصرف نمود.

 

دومین درمان کندر است، امام رضا (ع) می‌فرمایند: «استكثروا من اللبان واستفوه وامضغوه وأحبه ذلك إلي المضغ ، فإنه ينزف بلغم المعدة وينظفها ويشد العقل ويمرئ الطعام.»[11]
یعنی «زیاد از کندر استفاده کنید و آن را بجوید و جویدن آن نزد من محبوب‌تر از خوردن آن است، زیرا این بلغم معده را خارج می‌کند و معده را تمیز می‌کند و مغز را تقویت می‌کند و غذا را هضم می‌کند.» مراد از کندر بیشتر کندر نر است، با توجه به روایت وجود بلغم در معده سبب ضعف مغز و مشکل در هضم غذا می‌شود. در روایت عبارت ینظف بکار رفته که به معنی خون‌ریزی است همچنین به معنی خارج کردن آب چاه هم هست، اگر مراد معنی اول باشد می‌توان نتیجه گرفت که بلغم در دیواره معده است و کندر آن را برطرف می‌کند و اگر معنی دوم مراد باشد می‌توان گفت که بلغم در ته معده یا چسبیده به دیواره آن است و کندر آن را از داخل معده خارج می‌کند، به عقیده بنده احتمال دوم صحیح‌تر است. به عقیده ما مزاج عضو درست نیست بلکه مزاج در کل بدن یکسان است و این‌طور نیست که در دیواره معده بلغم بیشتر شود بلکه نهایتاً احتمال دارد به علت ماندن بعضی مواد غذایی در معده یا علل دیگر، در داخل معده بلغم جمع شود.



www.baharsound.ir,
www.wikifeqh.ir,
lib.eshia.ir

درمان ساده بیماران دیالیزی اعجازی دیگر از طب اسلامی و کلام اهل بیت احیای طب اسلامی= اقتصاد مقاومتی ، جهانی سازی تشیع درمان بیماران دیالیزی با زنیان و گردو در بیماران دیالیزی فوری کلیه را عوض نکنند درمان آن آسان است. ۱- زنیان با گردو را مساوی پودر کنند و هر شب یک یا چند قاشق میل کنند ۲- و …

 

22 الی 25 آبان 98

گردو و زنیان تبریزیان

 

توضیحات بیشتر


Watch Dragon ball super

۱۰ خرداد ۱۳۹۸

دیدگاه‌ها برای ماست درمانی با گیاهان دارویی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

🔖 خواص ماست با گیاهان دارویی ماست و شوید 👈🏻 مفید برای چربـی بالا ماست و زیره👈🏻 برای لاغــر شدن ماست و شاتره👈🏻 برای کبــد چرب ماست و خرفه👈🏻 برای کلسترول ماست و تخم کتان👈🏻 برای لاغــر شدن ماست و یونجـه 👈🏻 برای چـاق شدن ماست و نعنا 👈🏻 برای نفخ معده ماست و شنبلیله 👈🏻 برای دیابت ماست و … ادامه مطلب »

۳۱ فروردین ۱۳۹۸

دیدگاه‌ها برای زنیان و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

💊💊💊💊#زنیان😋 🔺رفع سکسکه 🔺درمان خلط و بلغم 🔺احیای کلیه (+گردو) 🔺باز کننده ی قاعدگی 🔺ضد اسهال و ضد انگل 🔺دفع مضرات مواد مخدر #زنیان😋 #چشم_گوش_حلق_ریه👇 🔺رفع نفس بدبو #گوارشی👇 🔺رفع سکسکه #زخم_عفونی👇 🔺دفع سموم بدن #کبد_طبایع👇 🔺درمان خلط و بلغم و رماتیسم #گوارشی👇 🔺ضد اسهال و ضد انگل 🔺بر طرف کننده ی خارش مقعد 🔺ضد اسهال و دلپیچه(همراه پونه و … ادامه مطلب »

۱۴ فروردین ۱۳۹۸

دیدگاه‌ها برای گیاهان دارویی و خاصیت دمنوش و یا عرقیجات گیاهی بر مبنای طب سنتی ۲ بسته هستند

گردو و زنیان تبریزیان

گیاهان دارویی و خاصیت دمنوش و یا عرقیجات گیاهی بر مبنای طب سنتی 🌹🌹🌹🌷🌷🌷خواص انواع عرقیات😉 ۱ عرق آویشن مسکن – ضد سرماخوردگی – مقوی معده – معالج بیماریهای قارچی پوست – ضد ورم بینی وگلو. ۲ عرق اسطو خودوس تقویت کننده اعصاب – معالج برونشیت وزکام – پایین آورنده تب ونیروبخش – ضد تشنج وصرع درمان بیماریهای عصبی. ۳ … ادامه مطلب »

۱۰ اسفند ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چاقی و راهکار درمانی با بابونه و به لیمو و بادرنجبویه و اسطوخدوس و عسلاب و زنیان و آویشن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

💊💊💊🔴درمان چاقی ناشی ازکم کاری تیرویید ✅بابونه ✅به لیمو ✅بادرنجبویه ✅اسطوخودوس 🆔 @Drzohoor_matab 🌐www.drzohoor.com ادامه مطلب »

۲۴ دی ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای زنیان داروی موثر بر مبنای طب سنتی بسته هستند

💊💊💊امام کاظم علیه السلام: هر کس می خواهد خوردن ماست ضررش نزند، روی آن زنیان بریزد. الکافی،ج۶،ص۳۳۸ 🔴 #خواص_گیاه_زنیان : 👈بیماری های معده و کبد را رفع می کند. 👈مقوی معده و بادشکن است. 👈ضد اسپاسم و ضد درد است. 👈سموم بدن را دفع می کند. 👈ضد تهوع و استفراغ است. 👈ناراحتی های گلو، سرفه و روماتیسم را از بین … ادامه مطلب »

۲۰ آذر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مسمومیت درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

💢 #دمنوش_ضد_مسمومیت ✅آویشن ۱ قاشق.م ✅زنیان ۱ قاشق.م ✅آب جوش ۱ لیوان 🍃 مواد بالا را باهم ترکیب کرده و در آبجوش بریزید و ۲۰ دقیقه دم دهید سپس با نبات میل نمایید 🌺🍃 🏖 @Tebiranii2 ادامه مطلب »

۰۳ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ماست و کاهش سردیجات با ترکیب پودر زنیان بسته هستند

💊💊💊# ماست و پودرگیاه زنیان ️امام کاظم علیه السلام: 👈هر کس می خواهد خوردن ماست ضررش نزند، روی آن زنیان بریزد. 📚الکافی،ج۶،ص۳۳۸ 🍏 @tebshia20🌿❤ ادامه مطلب »

۰۳ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای زنیان و گردو دارویی برای صورت و رفع بواسیر و رفع یبوست و گرم سازی کلیه و تقویت گوارش بسته هستند

💊💊💊#زنیان_و_گردو #حدیث ⚜امام صادق(ع)⚜ بادرا ازبدن طرد ✨رنگ رخسار رازیبا ✨رفع بواسیر،یبوست ✨معده رازبر،کلیه راگرم ✍زنیان ومغز گردو رامساوی باهم استفاده و هر شب۱ق.غ مصرف نمود @sayyedmostafasattari✨ ادامه مطلب »

۱۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای زنیان ضد نفخ ها و بادهای گوارشی و قولنج و پیچ شکم و لاغر کننده و ضد سکسکه بسته هستند

  زنیان ضد #نفخ و از بین برنده بادهای تشکیل شده داخل بدن و سیستم #گوارش است و لذا برای رفع برخی از انواع پیچ خوردن روده و #قولنج مفید است. ادامه مطلب »

۰۴ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای زنیان داروی ویژه ضد نفخ و انگل و بادهای شکم و تهوع و قوای جنسی و هاضم و سکسکه بسته هستند

عرق یا گیاه زنیان ازمنظر طب سنتی  زنیان طبیعت گرم دارد خواص درمانی ضد نفخ ضد انگل و قارچ باد شکن ضد ترشی معده ضد تهوع خلط آور و تقویت معده مقوی قوای جنسی هضم غذا سوء هاضمه رفع گرفتگی گوش مفید برای ترک اعتیاد مواد مخدر ضد تشنج سکسکه مفید برای بیماریهای عصبی روش مصرف دو قاشق بعد از … ادامه مطلب »

💊💊💊#زنیان_و_گردو
#حدیث
⚜امام صادق(ع)⚜
بادرا ازبدن طرد
✨رنگ رخسار رازیبا
✨رفع بواسیر،یبوست
✨معده رازبر،کلیه راگرم
✍زنیان ومغز گردو رامساوی باهم استفاده و هر شب۱ق.غ مصرف نمود @sayyedmostafasattari✨

برچسب زده شده با :بواسیر زنیان صورت کلیه ها گردو گوارش یبوست

۱۲ آذر ۱۳۹۸

۱۲ آذر ۱۳۹۸

۱۲ آذر ۱۳۹۸

مجله باسلام

مجله » درباره یک محصول » همه چیزهایی که باید درباره «هاضوم» بدانید

گوارش از دهان آغاز می‌شود و با روده بزرگ پایان می‌يابد اما بیشترین فعالیت گوارشی در معده و روده کوچک انجام می‌شود.هاضوم، چیزی است که به فرایند گوارش در معده کمک می‌کند و به اصطلاح هضم‌کننده کمکی غذاست. همچنین نام یک ترکیب قدیمی در طب اسلامی است. آیا شما این ترکیب را می‌شناسید؟ می‌دانستید در گذشته‌های دور که فناوری تولید ماست لاکتیویا نبود، از هاضوم استفاده می‌شد؟

هاضوم یک پودر گیاهی است که با ترکیب سه‌گانه آویشن، زنیان و سیاه‌دانه ساخته و عرضه می‌شود. بر اساس طب اسلامی، بر پایه حدیث کتاب «مکارم الاخلاق»، برای ساخت آن باید هر یک از مواد به نسبت مساوی ترکیب شوند. برخی از متخصصان طب اسلامی معتقدند در این ترکیب، دانه زنیان و برگ آویشن آرد و آسیاب می‌شود اما سیاه‌دانه باید به صورت سالم و آسیاب‌نشده به آن دو اضافه شود.

در کتب قدیمی طب سنتی که به زبان عربی نوشته شده‌اند، و حتی تا چند دهه پیش در گفت‌وشنودهای مردم، به دستگاه گوارش، «دستگاه هاضمه» می‌گفتند. هاضمه، کلمه‌ای عربی از ریشه هضم به معنای گوارش‌دهنده است. هاضوم، هم از همین ریشه و به معنای کمک‌کننده به هضم‌ و گوارش‌ است.

گردو و زنیان تبریزیان

این مطلب را هم از دست ندهید: قاووت چه انواع و خواصی دارد

هاضوم را یک راه حل عمومی برای مشکلات گوارشی معرفی می‌کنند و به طور کلی آن را برای درمان ناراحتی‌های عمومی گوارشی چون ضعف معده، نفخ، رودل، درد شکم، بوی بد مدفوع و رفلکس معده مناسب می‌دانند. همچنین خوردن این ترکیب را برای زمانی که غذای سنگین خورده می‌شود سفارش می‌کنند. برای رفع بلغم، استفاده مداوم آن را خیلی مفید دانسته‌اند. نیز مصرفش را فقط برای زمان بیماری نمی‌دانند بلکه مصرف آن را برای پیشگری از بیماری و نیز تقویت معده توصیه کرده‌اند.

خواص هاضوم به مواد تشکیل‌دهنده‌اش مربوط است. در کتاب‌های کهن طب سنتی، به خواص گوارشی این مواد اشاره شده است. البته در این کتاب‌ها برای این سه ماده نام‌های قدیمی دیگری وجود دارد که هنگام جستجو و مطالعه باید دقت شود. مثلاً به زنیان، نانخواه و زیره رومی، به سیاه دانه، شونیز و کرنج، و به آویشن، سعتر / زعتر / صعتر و پودینه کوهی / دشتی گفته می‌شده است.

در روایات اسلامی به مواد هاضم (کمک‌کننده به گوارش غذا) اشاره شده است. در کتاب معتبر «الكافى» از امام كاظم (ع) درباره خوردن ماست نقل شده است:

«هر كس مى‌‏خواهد ماست بخورد و ماست به او زيانی نرساند، روى آن، هضم‌‏كننده‌‏اى (هاضوم) هم بخورد». از امام درباره هضم‌‏كننده می‌پرسند و ایشان پاسخ می‌دهد: «نانخواه». درباره این که منظور از واژه نانخواه چیست، به دو دانه «زنیان» و «سیاه‌دانه» اشاره کرده‌اند که روی نان می‌ریختند تا بعد از پخت بو و طعم خوش‌تری داشته باشد. 

در کتاب «مَکارم الاخلاق» (ص ۱۸۷) در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) روایت شده است که ایشان هاضوم، سَعتر و حَبَّۀُ السُّوداء را آرد می‌کردند و با نمک نیم‌کوفته مخلوط می‌کردند و قبل از غذا می‌خوردند و می‌گفتند که وقتی این دارو را بخورم دیگر باکی ندارم چه چیزی خورده‌ام.

در این حدیث چون به سیاه‌دانه (حَبَّۀُ السُّوداء) اشاره شده است، هاضوم را به زنیان، و سعتر را به آویشن ترجمه‌ کرده‌اند. (دانش‌نامه احادیث پزشکی، ج ۱، ص ۲۷۷) برخی این سه را به زیره، پونه و سیاه‌دانه ترجمه کرده‌اند که هر سه جزو گیاهان هاضم نیز هستند. (مکارم الاخلاق، ترجمه ابراهیم میرباقری، ج ۱، ص ۳۵۶)

مقدار مصرف هاضوم در بزرگسالان یک قاشق چای‌خوری و برای کودکان کمتر از این مقدار گفته شده است. زمان مصرف می‌تواند پیش از غذا یا بعد از آن باشد. البته برای قبل از غذا توصیه شده است که همراه با مقدار کمی نمک دریا خورده شود. همچنین گفته‌اند بهتر است به تنهایی و به صورت خشک مصرف شود. برخی معتقدند ترکیب آن با چیز دیگر (مانند عسل)، اثر آن را کم می‌کند.

با توجه به ترکیب مواد تشکیل‌دهنده هاضوم، شما می‌توانید با ترکیب تخم زنیان، برگ آویشن و سیاه‌دانه، طبق دستور ساخت، برای خودتان هاضوم تهیه کنید. ولی اگر وقت کافی برای چنین کاری ندارید، می‌توانید هاضوم آماده را در باسلام تهیه کنید. در باسلام، تولیدکننده‌های مختلفی هستند که در غرفه‌شان هاضوم عرضه کرده‌اند. شما می‌توانید بر اساس میزان مصرف، قیمت محصول، توضیحات تولیدکننده درباره ترکیبات و نحوه مصرف و… انتخاب کنید و بخرید.

افراد زیادی در بازار ((باسلام)) بدون صرف هزینه‌ی زیاد، صاحب کسب‌وکارهای خانگی و محلی شده‌اند و برای امرار معاش خانواده‌شان تلاش می‌کنند. اما از قدیم گفته‌اند یک دست صدا ندارد. این آدم‌ها برای پیشرفت در کارشان به همراهی من و شما نیاز دارند. اگر شما هم دوست دارید با افرادی که بدون وابستگی به نهادهای دولتی و خصوصی، برای خودشان منبع درآمدی راه انداخته‌اند همکاری کنید، کافی‌ست با دعوت چند نفر به بازار آنلاین باسلام، کسب‌وکار آن‌ها را رونق بدهید!برای هر دعوت موفق هم 10هزار تومان اعتبار هدیه به شما تعلق می‌گیرد. همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و کسب و کار چند نفر را رونق بدهید:

سلام . من تازه دارم مصرف میکنم . دو روزه . برای درمان نفخ و بلغم معده . میخاستم ببینم چند روز باید مصرف کنم تا درمان بشم . با تشکر

سلام علی آقا احتمالا شما پزشک هستید و ترس این دارید که با گسترش طب اسلامی درامد نجومی و پر از اشکال شماها کاهش پیدا کند من کاری به این بحث های اثباتی ندارم من خودم چندین سال از درد معده روز و شب نداشتم به طوری که از درد معده نیمه های شب از خواب بیدار و تا صبح خوابم نمیبرد مدام پیش این و آن پزشک آزمایش رادیولوژی سونو گران قیمت دارو های شیمیایی مختلف که آخرش نتیجه نگرفتم و بدتر شدم تنها یک با معراجعه به شاگرد ایت الله تبریزیان در اصفهان و این دارو و یک داروی دیگر و اجرای چندین دستور غذایی برای همیشه از درد رهایی یافتم

سلام من چند وقتی هاضوم تبریزیان استفاده می کنم واقعا عالی بود خداوند ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر برا راهنمایی بشر فرستاد ولی کو گوش شنوا .داروهای شیمیایی ضررشون بیشتر از سودشون هست ایکاش روزی برسه ما مسلمانان بجای قرصهای که معلوم نیست مواد تشکیل دهنده اش چیه بریم سراغ داروهای ائمه پس اینهمه امام کاظم (ع) شاگرد تربیت کرد مگر میشود برای سلامتی انسان ورفاه بشر چیزی نگفته باشند

با سلام و احترام، من هزینه خیلی زیادی برای معدم کردم . از داروهای اعصاب و روان تا… ولی به هیچ نتیجه قابل توجهی نرسیدم ، تا اینکه خدارو شکر یکی از دوستان هاضوم رو معرفی کرد. هم ارزانه و هم معدمو خیلی خوب کرد. واقعا متشکرم

چرا بحث می کنی شما استفاده نکن … ما استفاده کردیم نتیجه دیدیم خیلی سفت رو نظرت اصرار می کنی می ترسم از روزیکه به دلیل بی تاثیری داروهای شیمیایی راه آخر و تنها راه اینو برات پیشنهاد بدن

سلام من برای لاغر شدن دارو خواستم هاضوم دادن ولی می ترسم بخورم آخه نوشته ایجاد اشتها ؟ یعنی چیکار کنم چاقتر نشم!

سلام؛ در این مورد باید از پزشک یا متخصص طب سنتی سؤال کنید که احتمالاً طبع و مزاج شما را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن توصیه‌های تغذیه‌ای خواهد داشت.
می‌گویند میان اختلالات گوارشی و چاقی رابطه وجود دارد؛ از یک سو، پرخوری و چاقی از علل ترش کردن معده و ریفلکس است و احتمالاً هاضوم به هضم غذای این افراد و ترش نکردن کمک می‌کند.
از سوی دیگر، ضعف دستگاه گوارشی نیز از عوامل چاقی است؛ زیر نمی‌تواند چربی‌ها را بشکند تا جذب بدن شوند و باعث انباشت چربی در بدن می‌گردد. باز هم شاید هاضوم دستگاه گوارش این افراد را در معده که بخش مهمی از این دستگاه است تقویت می‌کند.
اگر چاق هستید و مشکل گوارشی دارید شاید مصرف هاضوم مناسب باشد اما بشرطها و شروطها؛ مراقب عادت غذایی و میزان مصرف خوراکی های پرکالری باشید
درباره چاقی و لاغری چند وبلاگ در وبلاگ بازار باسلام منتشر شده است؛ مانند ارده، خوشمزه‌ای که باعث کاهش وزن می‌شود
همیشه علاوه بر برچسب‌های پایین مطالب، با جستجوی موضوعات نیز می‌توانید مطالب مرتبط را ببینید.

پیش از این که سیر بشی دست از غذا بکش. و تا زمانی که گرسنه نشدی نخور. آب هم همینطور. قبل غذا خوردن نمک (طبیعی) مقداری بخور و بعد غذا هم دوباره مقداری نمک (طبیعی) بخور.
ورزش هم به ویژه مانند دویدن یا پیاده روی به اندازه کافی (روزانه و کم) داشته باش.
چون پیاده روی طولانی آسیب زاست.
اگر میتونی از مواد غذایی مانند زیتون، روغن زیتون دستی سالم، میوه هایبپی مانند انجیر و بقیه میوه هایی که به مزاجتون سازگار هستند استفاده کن. همچنین از سبزی ها به جز تره تیزک (میگن همون شاهی هست) استفاده کن. چیزهای دیگه هم هست. فعلا از غذای کم شروع کنید موفق میشید به امید خدا

منظورم از نمک، نمک طبیعی هست.

هاضوم خیلی عالی بود حتما اول امتحان کنید بعد حرف بزنید

با سلام
من در حال مصرف هاضوم هستم
عالیه بنظرم
من که جواب گرفتم

سلام وقتتون بخیر
من هاضوم گرفتم ولی سیاه دانشم همراه با زنیان و آویشن پودر شده
میخواستم بدونم پودر شدن سیاه دونه باعث سمی شدن این ترکیب نشده؟

با سلام.
بنده به شخصه مشکل معده و نفخ داشتم رفتم پیش طبیب سنتی که داروی جامع امام رضا علیه السلام رو دادند که با دم کرده زیره سبز مصرف کردم و همچنین هاضوم هم دادند الان دیگر مشکل معده و نفخ ندارم .
الحمدالله

خاصیت ضد نفح زیره سبز مشهور است و قدیمی ها آن را کنار پنیر، مرغ و پلو (در این جا گاهی زیره سیاه استفاده می کردند) و … استفاده می کردند. دم نوش آن هم خوش رنگ است و خاصیت ضد نفخ معده را دارد.

سلام
در پاسخ به جناب ( علی ) عرض کنم این حدیث هاضوم در کتب معتبر حدیثی شیعه آمده ونیازی به صحت گذاشتن و منسوب کردنش به امامان نیست . با سند محکم خودش خودبخود و ذاتا از ائمه صادر شده .
در ثانی طب نوین تمام دستوراتش و داروهاش را کمپانی های داروسازی یهود و صهیونیزم میگیرن و هیچ وجه شبهی با طب اسلامی ندارن . کدوم پزشک طب نوین اومده روی گیاهان طب اسلامی کار کرده تا پی به خواص اعجازانگیز طب اسلامی پی ببره ؟!! اگر هزاران سال طب نوین تحقیق و پژوهش کنن و دارویی برای نفخ معده پیدا نکنن دلیل نمیشه که در طب اسلامی و سنتی دارویی برای نفخ معده وجود نداشته باشه !!
شما میتوانید همین داروی هاضوم را امتحان کنیدو پی به صحتش ببرید .
التجربه خیر برهان

البته پزشکان غربی و عیر غربی نیز از گذشته تاکنون درباره گیاهان دارویی تحقیق و پژوهش می کنند اما نظر من این است که نباید گزاره های طب اسلامی صرفاً به دلیل منابع آن (معصوم و وحی) و تحت تاثیر پارادایم مادی نگری، نامعتبر دانسته نشود. از سوی دیگر، این گزاره ها حکایت و نقل قول معصوم است و می توان برای اثبات پذیری آن اقدام کرد و به دستاوردها و تحقیقات علمی اقدام یا توجه کرد. البته در صورت مخالفت یک نظریه مسلم علمی با این گونه موارد، می شود آن گزاره طب اسلامی را فعلا کنار گذاشت، نه این که حکم به نادرستی و نامعتبری داد؛ چه بسا در آینده علم، نظریه دیگری قطعی و این گزاره دینی تایید شود. یاداوری می کنم که این موضوع در احکام فقهی پذیرفتنی نیست و احکام مسلم فقهی و معارف اجماعی و مسلم قرآنی، هیچ گاه به دلیل یک حقیقت علمی تغییر نمی کند. در این زمینه خوب است مقالات رابطه علم و دین خوانده شود که نشان می دهد علم به آن اندازه که تصور می شود، حتمیت و قطعیت ندارد. مثال روشنش در فیزیک و رفتارهای متضاد الکترون (موجی و ذره ای) و عدم قطعیت در آن است؛ همان طور که ما بر اساس تجربه مکرر تجربی، زندگی را بر پایه گزاره های علمی بنا می کنیم، مشابه همین وضعیت هم در گزاره های دینی وجود دارد.

عالی بود.نظرم رو نسبت به داروهای گیاهی عوض کرد.

از توجه شما ممنونم

جالب است هر آنچه را بخواهند از نظر طبی و سلامتی صحه بگذارند سریعا به امامان و کتب اسلامی آن را وصل می کنند آخه این همه دکتر و محقق و دانشمند هنوز سر مسئله نفخ معده بعد از این همه سال تجربه و درس خوندن موندن 1400 سال پیش که اصلا از نفخ معده بخاطر این همه غذاهای مصنوعی و مزخرف و دود ماشین و هوای ناپاک خبری نبوده که چندین امام در خصوص خواص پزشکی صحبت کردند کمی حیا کنید و خجالت بکشید و مطالب پزشکی را درست و صحیح به مردم اطلاع رسانی فرمایید لطفا

سلام و سپاس از توجه شما
عرض کنم:
ـ نویسنده فقط آنچه درباره خواص هاضوم گفته می‌شود گزارش کرده است و بر آن صحه نگذاشته است.
ـ در کتب طب سنتی ایران، اصطلاح هاضوم درباره موادی که به هضم غذا کمک می‌کند به کار رفته است نه این داروی ویژه. مثلاً ابوعلی سینا (۳۵۹ – ۴۱۶ ق) در «کتاب القولنج» و محمد بن زکریای رازی (۲۵۱ – ۳۱۳ق) در کتاب «تقاسیم العلل»، هر دو درباره خواص زنجبیل می‌نویسند: «هاضومٌ طاردُ البارد؛ هضم‌کننده و ضد باد معده است.»
ـ نویسنده به ریشه داروی هاضوم در روایات اسلامی از این جهت اشاره و فقط گزارش کرده است تا مرز میان مفاد این دو حدیث و حرف‌های دیگری را که به اسلام درباره این دارو نسبت می‌دهند مشخص شود. و البته احادیث پزشکی داستان مفصل دیگری دارد و باید هم از نظر فقهی و هم از نظر پزشکی بحث شود که جایش این جا نبوده است.
ـ هاضوم قرن‌هاست به صورت سنتی و از مواد سالم و با رعایت بهداشت تولید و عرضه شده است و از سوی اطبای سنتی هم عوارض جدی برایش ثبت نشده است. پس نمی‌توان به دلیل قدیمی بودن کنار گذاشته شود. اکنون هاضوم را می‌توان با همین مواد سنتی اما به صورت صنعتی و بهداشتی تولید کرد و حتی داخل کپسول گذاشت.
ـ جا داشت به تحقیقات پزشکی نوین درباره مواد تشکیل‌دهنده هاضوم و نیز خاصیت داروی ترکیبی آن و نیز عوارض جانبی‌اش اشاره می‌کردید.
ـ اگر پژوهش‌های پزشکی به صورت اتفاق جامعه پزشکی و نه فقط در حد یک نظریه (یعنی یک نظر مسلم علمی)، نتایجی را برخلاف داروهای گیاهی اثبات کند باید به آن توجه کرد.
ـ خودتان به نکته‌ای اشاره کرده‌اید که جزو مباحث علمی درباره احادیث پزشکی است و آن این که ممکن است دستورات پزشکی امامان معصوم بر اساس معاینه اشخاص و شرایط زندگی آن روز بوده است، اما این منافات با آن ندارد که با تحقیقات جدید و بر اساس شرایط و سبک نوین زندگی، داروی هاضوم را بررسی کرد و چه بسا به کار این روزگار ما هم بخورد.
ـ اکنون در دنیا بر اساس همین عقاید ریشه‌دار طبی، به شفای طبیعی و طب مکمل توجه می‌شود و بر پایه آزمایش‌های بالینی، پزشکی سنتی را با پزشکی نوین تلفیق می‌کنند و برای درمان بیماری‌ها و نیز در ساخت داروهای صنعتی بر پایه طبیعت به کار می‌برند. امروزه در کنار طب ایرانی و چینی، طب گیاهی غربی هم وجود دارد.
ـ در سال 1985 سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارش‌های مختلف تأیید می‌کند که داروهای گیاهی می‌توانند مراقبت‌های بهداشتی امروزه نقش مهمی داشته باشند. از آن دهه طب گیاهی در دانشگاه‌های انگلستان تدریس می‌شود و در سال 1994 قوانین محدودکننده فروش داروهای گیاهی اصلاح و سخت‌گیری‌اش کمتر شد و این روند ادامه دارد.
ـ به اعتراف همین طب گیاهی غربی، طب گیاهی، کل‌نگر است و … . و اکنون در داروسازی، اجزای فعال گیاهان دارویی را جدا و با روش مصنوعی ترکیب می‌کنند. مانند داروی قلبی دیگوکسین که از گل انگشتانه می‌سازند یا اسید سالیستیک موجود در گیاه ریش بز را به داروی آسپرین اضافه می‌کنند تا در معده‌های حساس موجب خونریزی نشود یا …
ـ به نظرم طب سنتی ایرانی و نیز طب اسلامی، در کنار این همه درمان‌های متنوع لمسی و حرکتی و … (ماساژ درمانی، رایحه درمانی، متامورفیک، استئوپاتی، طب سوزنی، فشار درمانی، بلور درمانی، مغناطیس درمانی، آب درمانی، بینش درمانی، چی کونگ، ری کی، یوگا، بی تز، حرکات موزون، خواب درمانی، آوا درمانی، فنگ شویی، هنر درمانی، درون سازی، نور درمانی و …) حرف برای گفتن دارد و بیماران زیادی از آن نتیجه گرفته‌اند.
ـ به کتاب «از احادیث پزشکی بیشتر بدانیم» که بر اساس جلد اول «دانش‌نامه احادیث پزشکی» و به زبان ساده و به صورت پرسش و پاسخ درباره طب پیشگیرانه به قلم نویسنده از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است نگاهی بیندازید.
.

امتحانش ضرر نداره.حداقل ضررش از یک عمر قرص خوردن و در اخر درمان نشدن کمتره

بله
برای شمایی که اعتقاد به علم امامت نداری و از دینت فقط اسم امام رو یدک میکشی باید همچین حرفی در بیاد

ولی اونی که به علم امامت واینکه احکام اسلام برای تمام دورانه این حرفت خنده داره

گردو و زنیان تبریزیان

من با این ادبیات موافق نیستم و مشکلی در علی نمی بینم. ایشان یک سوالی را مطرح کرده است و ما هم یا تجربه عینی خودمان را بیان می کنیم یا بحث نظری می کنیم.

میشه بگی طب نوین چی رو تونسته حل کنه؟ آلرژی رو یا پولیپ بینی کولیت روده زانو درد دیسک کمر کک و مک صورت حتی جوش صورت و… در واقع عدم شناخت شما از مساله امامت و علم امام باعث شده طب اسلامی رو انکار کنی به نظرت وقتی روح سالم در بدن سالم است نباید دین ما که در مورد سلامتی روح تمام سخن رو گفتند در مورد سلامتی جسم هم تمام مطلب رو بگند چه کسی بهتر از خود خدا که انسان و گیاهان و… رو خلق کرده بهتر واقف هست به درمان بیماریهای جسمی و روحی که از طریق معصومین این لطف خودش رو به ما رسونده

بسیار عالی بود

از بذل محبت و قبول زحمت مطالعه و اظهارنظر سپاسگزارم.

شما باسلامی‌های عزیز، می‌توانید با عضویت در خبرنامه مجله‌ی باسلام، از آخرین قصه‌های موفقیت غرفه‌داران، محصولات معرفی شده، آموزش‌های روز، مطالب جذاب مرتبط با سلامتی و زیبایی و تغذیه و کلی مطالب مفید دیگر مطلع شوید. برای این کار فقط کافی‌ست آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید و منتظر ما باشید.

اکسیرطب – مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی

طالب الخبز- زیره ی وحشی- زینیون- تخم زنیان- شیرین بادیان- نانخواه- زینان- خردو- نانخه- کِسِر…

 

زنیان نیز همانند رازیانه، بادیان رومی، شِوید و زیره به یک خانواده تعلق دارد.
شکل و ظاهر: بیضی و مضرس (دندانه‌دار)؛
اندازه: بسیار کوچک؛
رنگ: ما بین زرد و قهوه‌ای تا سبز خاکستری؛
طعم: تند و تیز؛
برگ: شبیه به پَرهای کوچک؛
عطر و بو: قَوی شبیه به آویشن

 

گردو و زنیان تبریزیان

 

۶ تا ۴ درصد اسانس روغنی فرّار- تیمول- سیمن- دیبانتن- آلفا- بی نن.

 

از ابتدای ماه آبان تا اواخر آذر ماه زمان مناسب برداشت زنیان است . زنیان در مصر ، ایران و هند ، به صورت خود رو رشد می کند . و در استان های سیستان و بلوچستان ،آذربایجان  ، اصفهان ، کرمان ، فارس و خوزستان این گیاه به وفور یافت می شود.

 

دانه های گیاه زنیان سرشار و مملو است از مواد مغذی .
این گیاه مقوی حاوی ویتامین ها و پروتیئن ها ، فیبرهای مورد نیاز بدن بوده و هر یک از آن ها مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم از دانه های زینان به شرح زیر می باشد:

چربی: ۲۵ گرم
کالری: ۳۰۵
چربی اشباع شده: ۴ گرم
چربی اشباع نشده: ۱۵ گرم
سدیم: ۱۰ گرم
کربوهیدرات: ۴۳ گرم
فیبر: ۳۹ گرم
پروتئین: ۱۶ گرم

 

مزاج این گیاه گرم و خشک در درجه سوم (از چهار درجه) می باشد فلذا نسبتا قوی است، یعنی باید در مصرف آن کاملا محتاط بود و برای استفاده طولانی، حتما با نظر پزشک باشد.
به صورت دانه (میوه گیاه) است اگرچه ریشه ی این گیاه نیز خاصیتی دارویی دارد. معمولا برای گرم کردن سیستم گوارشی و برای تسهیل عمل هضم از آن استفاده می شود.

زنیان دارای بو و طعمی تندی بوده و اشتها آور است و بخاطر گرمی ای که دارد طبیعتاً افراد با مزاج گرم سعی کنند استفاده زیادی از آن نداشته باشند و یا اگر استفاده می کنند، به عنوان مصلح آن، از کمی سنکجبین نیز استفاده کنند.
عرق زنیان معمولاً برای گرفتگی عضلانی ای که ناشی از سردی و حتی درجات خفیفی از حالت شبه فلج توصیه شده است و برای بعضی از لرزش های بدن که طبیعتاً ناشی از سردی باشد استفاده می شود.
این گیاه برای تقویت مغز و اعصاب کاملا مفید است که گاها همراه دارچین و گل گاوزبان نیز قابل استفاده است.

با توجه به اینکه گیاه مورد نظر مدر (ادرارآور)، قاعده اور و عرق آور (معرق) است، برای دفع کردن رطوبت های زائد بدن بسیار مناسب است که این، منتهی به درجاتی از کاهش وزن و پف آلودگی نیز خواهد شد.

اگر گرم مزاج هستید و با مصرف زنیان دچار سردرد می شوید پس باید از گشنیز استفاده کنید که گیاهی است ضد زنیان و از طبع سردی برخوردار است. گشنیز همچنین باعث جلوگیری از بالا رفتن بخارات و گازها به سمت مغز می شود.برای قطع اسهال نیز به کار می رود، البته باید توجه کرد که باید به علت اسهال توجه داشت و نباید اسهال را بلافاصله پس از بروز، بند آورد.

خاصیت تریاقی داشته و برای ترک اعتیاد به تریاک و کم کردن مضرات آن، مفید است.

و اما بالاخره می رسیم به تحلیل و بررسی زنیان و خواص فوق العاده ی آن:

 

۱. جلوگیری از اسیدی شدن دستگاه گوارشی

یک قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را با یک قاشق غذاخوری زیرهٔ سبز ترکیب کنید. این ترکیب را با مقداری پودر زنجبیل به‌صورت روزانه مصرف نمایید. این درمان طبیعی بهترین روش برای رفع مشکلات وخیم هاضمه می باشد. همچنین برای درمان اسیدیته و مشکل رفلاکس اسیدی نیز مناسب است.
یبوست
آسم (تنگی نفس)

 

۲. در جهت درمان کبد و کلیه
برای درمان درد روده که نتیجه‌ٔ سوءهاضمه و التهاب است، آب زنیان را بنوشید. همچنین مصرف این گیاه برای درمان عملکرد نامناسب کبد و کلیه نیز بسیار سفارش می شود.

 

۳. رفع مشکلات دهان و دندان
دانهٔ زنیان باعث جلوگیری یا بهبودی درد دندان می‌شود. برای درمان درد دندان، بوی بد دهان و پوسیدگی دندان، دهان خود را با مقداری روغن میخک و مقداری از روغن زنیان و آب بشویید. این راه مذکور بهترین روش است برای حفظ بهداشت دهان و دندان.

 

۴. درمان سوختگی، اگزما و خارش 
دانهٔ زنیان را با آب ولرم مخلوط نمایید تا به صورت خمیر درآید. این خمیر را به هر منطقه‌ای از صورت یا بدن که لازم است بمالید. همچنین سعی کنید تا منطقه‌ی آسیب‌دیده را با آب زنیان بشویید تا اثر بیشتری بر موضع داشته باشد. برای تورم ناشی از سوختگی، جوش یا اگزما دانهٔ زنیان خرد‌شده را با آب لیمو ترکیب کنید. این ماده به از بین بردن تورم کمک خوبی می‌کند.

 

۵. بهبود خون‌ریزی بیش‌ازحد و عادت ماهیانهٔ نامنظم
خانم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند می‌توانند آب زنیان را بنوشند. شب مقداری دانهٔ زنیان را در ظرفی که از آب پر شده است بریزید. آن‌ را از صافی رد کرده و در صبح بنوشید.

 

۶. رفع اسهال
دانهٔ این گیاه دارویی طبیعی برای اسهال خونی و به طور کلی اسهال می باشد. مشتی از دانهٔ زنیان را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس اجازه دهید سرد شود و دوبار در روز آن را مصرف نمایید. این یکی از روش‌های مرسوم است برای درمان سوءهاضمه و اسهال خونی.

 

۷. درمان عفونت‌های ویروسی
ماست را با پودر دانهٔ زنیان ترکیب کنید. این خمیر را به صورت‌تان بزنید و اجازه بدهید تا در طول شب روی صورتتان  باقی بماند. این‌کار به برطرف شدن جای جوش در روی پوست شما کمک قابل توجهی می‌کند. بعلاوه برای اثربخشی بهتر، سعی کنید صبح‌ها صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

 

۸.دفع کردن پشه!
روغن خردل را با دانهٔ زنیان آسیاب‌شده مخلوط نمایید. تکه‌های مقوا را به این ترکیب آغشته کرده و در گوشه‌های خانه قرار دهید. با این‌کار از شر پشه‌ها‌ی خانه ی خود خلاص خواهید شد!

 

۹. زائل کننده ی بی‌اشتهایی و بی میلی
دانه‌ٔ رازیانه، پودر زنجبیل خشک‌شده، نمک و دانهٔ زیرهٔ سیاه را مخلوط و آسیاب کنید. روغن داغ را به مخلوط اضافه کنید و آن را با برنج پخته‌شده ترکیب کنید. این ترکیب در بهبود اشتهای انسان کاملا مفید است.

 

گردو و زنیان تبریزیان

۱۰. متوقف ساختن سفید شدن موهایتان
۲ تا ۳ عدد برگ کاری (زردچوبه هندی)؛
۲ عدد کشمش؛
سرانگشت دانهٔ زنیان؛
و مقداری شکر برای طعم دادن.
برگ کاری، کشمش و دانهٔ زنیان را در یک فنجان آب بریزید و بپزید. در صورت لزوم برای طعم دادن به آن شکر اضافه کنید. روزی یک لیوان از آن بنوشید. این روش سفید شدن مو را متوقف می‌کند.

 

۱۱.تقویت قوای جنسی
دانهٔ زنیان را با مقداری هستهٔ تمبر هندی و کرهٔ تصفیه‌شده برشته کنید. آنها را به‌خوبی آسیاب کرده و یک قاشق چای‌خوری از این مخلوط را به یک لیوان شیر و عسل اضافه کنید. این یک روش کاملا اثبات‌شده است برای کاهش ناتوانی های جنسی. و برای اثربخشی بیشتر نیز میتوانید هر شب از این مخلوط استفاده کنید.

 

۱۲. تقویت روند شیردهی مادر
دانهٔ زنیان را با دانهٔ رازیانه مخلوط کنید. این ترکیب برای پاک‌سازی رحم و افزایش تولید شیر مادر استفاده می‌شود. ۱ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را به ۱ لیتر آب اضافه کنید. ۵ دقیقه آن را بجوشانید و سپس اجازه دهید تا سرد شود. برای تاثیرگداری بیشتر و بهتر هر روز آن را مصرف کنید.

 

۱۳. رفع گرفتگی‌ های قاعدگی
دانهٔ این گیاه به‌عنوان تقویت‌کنندهٔ اعصاب عمل می‌کند. در نتیجه می‌تواند گرفتگی‌های قاعدگی در زمان عادت ماهیانه را کاهش بدهد. فواید دانهٔ این گیاه بسیار اعجاب‌ برانگیز است. همچنین برای آرامش‌بخشی سریع نیز می‌توانید روغن آن را روی ماهیچه بمالید.

 

۱۴. برطرف کردن مشکلات معده
۳ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را در آب لیمو خیس کرده و در سایه خشک نمایید. سپس آن را آسیاب کرده و با مقداری نمک سیاه ترکیب کنید و دو مرتبه در روز با آب ولرم میل نمایید. این‌کار روشی مناسب برای درمان بی اشتهایی، نفخ شکم و سایر مشکلات معده است. این ماده را به‌صورت روزانه مصرف کنید تا نتیجه‌ٔ دلخواه خودتان را به دست آورید.

 

۱۵. رفع آروغ زدن
بسیاری از مشکلات مربوط به گازهای معده می‌تواند با ترکیب زنجبیل خشک‌شده، دانهٔ زنیان و نمک سیاه درمان شود. این ترکیب برای درمان  کردن گاز معده، سوءهاضمه و آروغ زدن می تواند مفید واقع شود. همچنین می‌توانید این ترکیب را در آب گرم و هل حل کنید و بنوشید.

 

۱۶. درمان میگرن
دانه‌های این گیاه را در یک ورق کاغذ بپیچید و بو کنید. این کار برای کاهش سردردهای میگرنی مفید خواهد بود. همچنین شما می‌توانید برای درمان سایر مشکلات مربوط به سر دانه‌های زنیان را بسوزانید و استنشاق کنید.

 

۱۷. تقویت سلامت قلب
برای تحریک قلب یک قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را با آب گرم مصرف کنید. این روش برای درمان درد قفسه سینه هم مناسب می باشد.  بعلاوه برای اثربخشی سریع‌تر می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شکر زرد را با مقداری از دانهٔ این گیاه مخلوط کنید.

 

۱۸. درمان اعتیاد به مشروبات الکلی
این گیاه برای افرادی که می‌خواهند از اعتیاد به الکل خلاص شوند مناسب است. جویدن روزانهٔ دانهٔ آن کمک می‌کند تا میل به الکل کم گردد.

 

۱۹. افزایش دهنده ی تعداد اسپرم است
دانهٔ زنیان را با مقداری هستهٔ تمبرهندی و کرهٔ تصفیه‌شده برشته نمایید. تمام این مواد را آسیاب کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری از این مواد را در یک لیوان شیر و عسل حل کنید. این‌ کار روشی بس مفید برای افزایش تعداد اسپرم و درمان انزال زودرس می باشد. برای اینکه به نتیجهٔ بهتری برسید هر شب آن را مصرف کنید.

حتما مطالعه کنید 👈👈 دارچین، معجزه ای برای قدرت جنسی

 

۲۰. خاصیت حشره‌کشی دارد!
این دانهٔ مفید علاوه‌بر اینکه خواص درمانی دارد، به‌طور گسترده در تهیهٔ غذا استفاده می‌شود. همچنین این دانه به‌عنوان حشره‌کش استفاده می‌شود. استفاده از دانهٔ آن روشی مرسوم برای درمان نیش حشرات سمی است.

 

۲۱. قابل استفاده در آشپزی
این دانهٔ مفید به‌عنوان ادویه ای خوش طعم در انواع و اقسام غذاهای هندی استفاده می‌شود. این دانه را می‌توان به‌صورت برشته‌شده، سرخ‌شده در روغن یا در ترکیب با سایر ادویه‌ها استفاده کرد. زنیان برای هضم بهتر غذا در مقدار کم برای تولید بیسکوییت، اسنک، سس، سوپ، نوشیدنی‌های بدون الکل و ترشی استفاده می‌شود.

 

۲۱. درمان شب ادراری
۵۰ گرم کنجد سیاه، ۲۵ گرم دانهٔ زنیان و ۱۰۰ گرم شکر زرد را با هم مخلوط کنید. روزی دوبار ۱ قاشق چای‌خوری از این مخلوط را مصرف کنید. این کار به درمان تکرر ادرار و شب‌ ادراری کمک می‌کند.

 

۲۲. درمان گوش درد
۱ قاشق چای‌خوری سیر و ۲ قاشق چای‌خوری دانهٔ زنیان را در روغن کنجد سیاه حرارت دهید تا به رنگ قرمز در بیاید. اجازه دهید تا سرد شود و آن را از صافی رد کنید و چند قطره از آن را داخل گوش بریزید. این روش برای درمان التهاب گوش هم مناسب است.

 

۲۳. زائل کننده ی نفخ شکم
۳ قاشق غذاخوری دانهٔ زنیان را در آب لیمو خیس کنید. بعد از اینکه آن را در سایه خشک کردید با مقداری نمک سیاه ترکیب و پودر کنید و دوبار در روز ۱ قاشق چای‌خوری از آن را با آب گرم مخلوط کرده و نوش جان کنید.

 

۲۴. درمانی برای درد مفاصل
برای تسکین درد مفاصل، مارچوبه، دانهٔ زیرهٔ سیاه، دانهٔ شنبلیله و دانهٔ زنیان را با هم مخلوط کنید. سپس پودر کنید و هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری از آن را بخورید.

۲۵. التیام دهنده ی درد
دانهٔ زنیان، دانهٔ پیاز و دانهٔ شنبلیله را با اسفرزه مخلوط و آسیاب کنید و هر روز صبح یک قاشق چای‌خوری از آن  مصرف نمایید. اثرات مصرف این پودر با معدهٔ خالی بهتر است و نتایج مثبت و قابل اعتنایی دارد.

۲۶. درمانی برای دیابت
این گیاه تاثیر بسزایی در بهبود دیابت دارد برای این منظور مبتلایان به دیابت باید یک قاشق چای خوری دانه زنیان را در یک لیوان شیر مخلوط و ۳۰ روز آن را میل کنند.زنیان با گردو را مساوی پودر کنند و هر شب یک یا چند قاشق میل کنند.

امام صادق (علیه السلام) در روایات مختلف فرموده اند:

 

۲۷. درمانی برای سنگ مثانه
برای از بین بردن سنگ مثانه روزانه ۶ گرم دانهٔ زنیان مصرف کنید.

 

۲۸. درمان کهیر
یک گرم دانهٔ زنیان را با سه گرم شکر زرد مصرف نمایید. این روش درمانی مفیدی برای کهیر می باشد.

 

 

مطالعه کنید 👈👈 آویشن و درمان مشکلات تنفسی

 

مطالعه کنید 👈👈 عسل درمانی 

 

بالا بودن فشار خون یکی از بیماری های ناخوشایندی است که اختلالاتی را در نحوه ی عملکرد بهینه بدن ایجاد می‌کند.

در بدن اشخاصی که فشار خون بالا دارند، قلب برای مقابله با آن باید شدیدتر فعالیت کند تا این فشار را برطرف کند.

از جمله خطراتی که فشار خون بالا دارد آن است که ممکن است منتهی به عوارضی از جمله سکته قلبی و مغزی، نارسایی قلب و بیماری کلیه شود.

لکن فشار خون را می‌توان با کمک داروهای گیاهی ای چون زنیان کنترل نمود. این گیاه می‌تواند فشار خون را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد که احتمالا به دلیل وجود تیمول در ترکیبات آن می باشد و با اثر بر بلوک‌های کانال‌های کلسیمی موجب تعدیل و کاهش فشار خون می‌شود. پس از این گیاه می‌توان به عنوان یک داروی طبیعی برای رفع مشکل فشار خون بالا استفاده کرد.

بعلاوه از آنجا که گیاه زنیان دارای خاصیت چربی سوزی بوده است و موجب کاهش وزن می‌شود، به صورت غیر مستقیم نیز بر کنترل فشار خون نقش خواهد داشت.

حتما مطالعه کنید 👈👈 درمان فشار خون

 

مصرف عصاره این گیاه برای اشخاصی که به الکل اعتیاد دارند و از آن رنج می برند توصیه می گردد زیرا مصرف عصاره این گیاه می تواند در ترک و تحمل عوارض ناشی از ترک الکل مفید واقع شود.

همچنین جویدن روزانه دانه های زنیان باعث کاهش میل افراد به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر می شود.

افرادی که اعتیاد را ترک می‌کنند بعد از ترک یا در طی دوره درمان می‌توانند از عرق زنیان استفاده کنند.
اگر به مصرف ماده مخدر تریاک اعتیاد دارید یا کسی را می‌شناسید که این مشکل را دارد و از طرفی هم دوست دارید که استفاده از این ماده مخدر را کم کنید و یا کاملاً ترک کنید و از عوارض ناشی از مصرف آن دور بمانید.

در نتیجه بهتر است برای کسانی که قصد ترک کردن و کم کردن مصرف مخدر تریاک را دارند، مصرف دانه‌های زنیان را پیشنهاد کنیم که علاوه بر بهره‌مند شدن از فواید درمانی بسیار مفید آن، از شر ضررهای تریاک نیز خلاص و وارد زندگی پاک و با آرامش می‌شوند.

 

روش استفاده این گیاه برای لاغری

دمنوش: ۲ تا ۴ گرم از گیاه زنیان را در آب جوش دم کنید، و روزی سه بار نیم فنجان مصرف کنید.

پودر:می توانید روزانه ۳ تا ۴ گرم پودر دانه ها را به شکل های مختلف یا همراه با غذا مصرف کنید. باوجود این که دانه ها ریز هستند، برای اثربخشی بیشتر لازم است پودر شوند تا مواد آن ها در بدن بهتر استخراج شود.

عصاره خشک:عصاره خشک دانه های زنیان را می توانید روزانه ۱۲۵ میلی گرم مصرف نمایید.

عصاره مایع یا تنتور: از عصاره مایع زنیان می توان روزانه تا شش میلی گرم مصرف کرد.

عرق زنیان: بعد از هر وعده غذایی ظهر و شب نصف استکان همراه با نصف استکان آب مصرف کنید تا هضم غذایتان را آسان و از نفخ و ترشی معده تان جلوگیری کند.
لازم به ذکر است استفاده از زنیان برای لاغری به همراه سایر گیاهان دارویی موثر در کاهش وزن به همراه تغذیه مناسب و انجام ورزش، تاثیر آن را چندین برابر میکند.

یکی از نخسه های سفارش شده لاغری با استفاده از برخی گیاهان دارویی به شرح ذیل می باشد:
۵۰گرم سیاه دانه + ۵۰گرم زیره سیاه +۲۵ گرم طباشیر + ۲۵گرم تخم گشنیز + ۲۵گرم هلیله سیاه +۲۵ گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان
مواد گیاهی فوق را تماما پودر کرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل و آب گرم مصرف نمایید.

 

طرز تهیه جوشانده گیاه زنیان:
برای تهیه کردن دمنوش زنیان باید ۲۰ گرم از دانه‌های زنیان را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد؛ پس از هر وعده غذایی یک فنجان از این دمنوش را نوش جان کنید.
برای رفع آنفولانزا روزی ۳ بار جوشانده ۳ گرم زنیان و ۳ گرم دارچین مصرف کنید.

تذکری مهم (تست عدم حساسیت) : قبل از مصرف هرگونه از ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

خوشحال می شویم نکته نظرات شما را از طریق نظرات مطلع شویم … .

 

مصطفی لبیکی. کارشناس ادیان وعرفان، ارشدعلوم ارتباطات و تهیه کنندگی رسانه، متخصص طب ایرانی- اسلامی، دارای مدارک تخصصی طب از موسسه حجامت ایران و جهاددانشگاهی.

۱۲ خواص دارچین و معجزه ای برای قدرت جنسی و پوست و مو

۸ خواص فلفل سبز برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب

۱۰ خواص سیاه دانه که برای سلامتی بدن ما ضروری است

۱۱ خواص سیر، نابودی سرطان و درمان مشکلات مغزی + روش مصرف

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

بهترین مقالات


۱۴ روش موثر برای سفید کردن دندان در طب سنتی

۱۲ خواص دارچین و معجزه ای برای قدرت جنسی و پوست و مو

۸ خواص فلفل سبز برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب

۱۰ خواص سیاه دانه که برای سلامتی بدن ما ضروری است

۱۱ خواص سیر، نابودی سرطان و درمان مشکلات مغزی + روش مصرف

مقالات ویژه

درمان ریزش مو با بهترین روش های طب سنتی در سال ۹۸ نسخه حکیم…

درمان پرکاری تیروئید با بهترین توصیه های طب سنتی + پادکست…

درمان فشار خون بالا با بهترین روش های طب سنتی + پادکست علمی

درمان سنگ کلیه بصورت طبیعی + پادکست علمی

درمان طبیعی سرماخوردگی، ۳۰ روش طب سنتی برای درمان سریع…

درمان کم کاری تیروئید بصورت طبیعی + فیلم آموزشی

آخرین مطالب

درمان ریزش مو با بهترین روش های طب سنتی در سال ۹۸ نسخه حکیم لبیکی


۱۴ روش موثر برای سفید کردن دندان در طب سنتی

بهترین ماسک های گیاهی و یا میوه ای برای داشتن پوستی زیبا + طرز تهیه

۲۰ راز طلایی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا از منظر طب سنتی

بهترین برنامه غذایی در دروان قاعدگی از منظر طب سنتی

با خواص آلوئه ورا، پوست و مویی سالم و جذاب دارید

۱۲ خواص دارچین و معجزه ای برای قدرت جنسی و پوست و مو

۸ خواص فلفل سبز برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب

۱۰ خواص سیاه دانه که برای سلامتی بدن ما ضروری است

۱۱ خواص سیر، نابودی سرطان و درمان مشکلات مغزی + روش مصرف

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

گردو و زنیان تبریزیان
گردو و زنیان تبریزیان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *