گردو زخم معده

دوره مقدماتی php
گردو زخم معده
گردو زخم معده

زخم معده به معنی نوعی آسیب خوش‌خیم به مخاط و زیرمخاط دستگاه گوارش می‌باشد. معمولاً بین ترشح اسید معده و این آسیب ارتباط وجود دارد ولی امروزه عامل اصلی این زخم‌ها را وجود و تکثیر باکتری هلیکوباکتر پیلوری می‌دانند که از راههای مختلفی از جمله آسیب به لایه محافظ مخاط معده موجب ایجاد زخم معده می‌شود، از این‌رو درمان اصلی یک درمان آنتی بیوتیکی است. احتمال شیوع این بیماری ۶ تا ۱۵ درصد است.

زخم معده به جراحات دردناکی گفته می شود که در جداره داخلی معده و یا قسمت آغازین روده کوچک که اثنی عشر نامیده می شود وجود دارد. شایعترین باکتری ایجاد کننده زخم، باکتری هلیکوباکترپیلوری (Helicobacter Pylori) می باشد.

هلیکوباکترپیلوری در عفونتهای انسانی بسیار شایع است . این باکتری توسط آب و غذا منتشر می شود، همچنین در بزاق دهان نیز دیده شده است و احتمال می رود که بتواند از راه هایی مثل بوسیدن هم انتقال یابد. این باکتری می تواند به دیواره معده چسبیده و باعث ضعیف شدن و التهاب آن قسمت از معده می شود

گردو زخم معده

دوره مقدماتی php

علائم و نشانه های اصلی آن کدامند؟

به طور کلی درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می شود و تا ساعت ها ادامه پیدا کند همچنین شب ها شعله ور شده و می تواند فرد را از خواب بیدار کند. درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد. زخم معده می تواند برای مدتی فروکش کند ولی بعد از چند هفته علائم زخم معده برمی گردد لذا حتما باید برای درمان زخم معده به پزشک مراجعه کرد.

رایج ترین علائم زخم معده، درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف می تواند احساس شود. درد زخم معده به علت تماس اسید معده با منطقه آسیب، ایجاد می شود. افزایش سوءهاضمه از نشانه های دیگر زخم معده می باشد. در این موارد فرد پس از صرف غذا یا آروغ می زند یا دچار سکسکه می شود.

زخم معده علامت دیگری دارد که به علت تغییر حجم مایعات، فرد دچار حالت تهوع خفیف یا شدید می شود. معمولاً در حالت ناشتا، فرد دچار حالت تهوع می شود.

● مواردی که افراد مبتلا به زخم معده باید رعایت کنند:

1- تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش و حجم هر وعده را کاهش دهید تا معده شما خالی نماند.

2- آهسته غذا بخورید و آن را کامل بجوید.

3- از مصرف گوشت و ماهی دودی و نمک سود شده همچنین انواع شور و آجیل‌های پر نمک بپرهیزید.

4- مصرف چای و قهوه و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید.

5- سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید.

6- با آرامش غذا بخورید و از استرس پرهیز کنید.

7- افسردگی، ناراحتی و استرس را از خود دور کنید و فقط بخندید. پس بروید به سوی خنده درمانی!

8- هیچ‌گاه سرخود از آسپیرین یا مسکن‌های مانند بروفن استفاده نکنید. در دردهای معمولی می‌توانید استامینوفن مصرف کنید.

9- توصیه شده است که مبتلایان به این بیماری از مصرف وعده غذایی حجیم قبل از خواب اجتناب کنند.

10- در گذشته شیر غذای مهمی ‌در درمان زخم معده محسوب می‌شد، علت مصرف آن این بوده است که تصور می‌شد شیر باعث خنثی‌سازی محتویات معده می‌شود اما ثابت شده به‌علت اینکه محتوی کلسیم و پروتئین شیر بالاست، یک تحریک‌کننده قوی ترشح اسید معده است. به همین دلیل مصرف متناوب و مکرر شیر برای درمان زخم‌ معده توصیه نمی‌شود.

11- از قاشق و چنگال دیگران استفاده نکنید، از لیوان دیگران آب نخورید.

12- مواد غذایی مفید برای زخم معده شامل: عسل، بادام، موز، شیرین بیان، نعناع، بابونه

13- مواد غذایی غیرمجاز در زخم معده شامل: شیر، خامه، شیر کاکائو، قهوه، چایی، انواع نوشابه‌ها، الکل، غذاهای ادویه‌دار خصوصا فلفل، غذاهای پرچرب مثل آبگوشت، سبزیجات نفاخ مانند کلم، ترب، تربچه، خیار، شلغم، پیاز و پیازچه، میوه‌های نفاخ مانند هندوانه، گیلاس، گوجه سبز، هلو، چغاله بادام و زیتون میوه‌های ترش مانند پرتقال و نارنگی.

منبع: pezeshk.us

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تندرستی و تغذیه ۵ دیدگاه 11,907 بازدید

گردو

گردو درخت زیبایی است که ارتفاع آن میتواندبه ۲۰ متر برسد. مغز گردو دارای پروتئین،قند ،آب و ویتامین، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است. مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میکند. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده خون است . برگها و پوست آن بخصوص بخاطر مادهءتلخ و تانن آن در مداوای بیماریهای جلدی و خنازیر مفید واقع می شوند .

مهمترین خواص گردو :

درمان ورم روده و معده: ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید، برای ورم معده و روده به به عنوان کرم کش ۳ فنجان در روز از این دم کرده را بنوشید .

گردو زخم معده

درمان خستگی و ورم : دم کردهء۵۰ گرم برگ گردو در یک لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می کند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود .

درمان ورم لثه ولوزه : دمکردهء فوق را به میزان حجمش با آب رقیق کنید و آنرا غرغره کنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود .

درمان کم خونی : جوشانده برگ یا پوست سبزگردو برابر تجویز فوق درمان کم خونی و ضعف است . ۲۰ تا ۳۰ گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید .

گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.

گردو مسکن دل پیچه است.

اگر از گردو و عسل مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است.

مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.

خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است.

خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.

گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.

اگر پوست تاز گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می کند.

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.

۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است .

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.

جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است .

شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می برد.

قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ کنید رنگ قهو ه ای به مو می دهد .

برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.

اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشترمصرف بشود زیرابرای سلامتی زیان آور است . درضمن لثه ها و زبان و گلو را

می آزارد. کسانیکه ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند. افراد چاق نیز باید از آن پرهیز کنند. خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب خطر ناک است.

برچسبگردو معده میوه

2019-04-18

2019-01-29

2017-01-09

متشکرم

خوب بود لطفا کامل تر توضیح دهید

مرسی خوب بود

عالی بود متشکریم

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

گردو زخم معده

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

در شرایطی که ممکن است برای درمان زخم معده به آنتی بیوتیک ها و ضد اسیدها نیاز باشد، برخی مواد غذایی مشخص نیز وجود دارند که می توانند نشانه های این بیماری مانند درد، احساس سوزش، گوارش، گاز، تهوع و استفراغ را تشدید نمایند. زخم معده زمانی رخ می دهد که زخم های باز در پوشش داخلی معده یا قسمت بالایی روده کوچک رخ می دهند.

به گزارش “هلثی دایت”، دو نوع زخم معده وجود دارند که همان گونه که اشاره شد، یک نوع در معده و دیگری در بخش بالایی روده کوچک شکل می گیرد. شایع‌ترین دلیل بروز زخم معده عفونتی است که به واسطه باکتری هلیوباکتر پیلوری (H. Pylori) شکل می گیرد. از دیگر دلایل ابتلا به زخم معده می توان به استفاده بلند مدت از آسپرین و برخی داروهای مسکن مانند ایبوبروفن و ناپروکسن سدیم اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  عصر ایران، شایع‌ترین نشانه ابتلا به زخم معده درد در معده است. اسید معده و همچنین خالی بودن معده موجب تشدید درد می شود. از دیگر نشانه های زخم معده می توان به احساس سیری، نفخ، عدم تحمل غذاهای چرب، سوزش سر دل، ضعف، از دست دادن اشتها، و کاهش وزن غیر قابل توضیح اشاره کرد.

در صورت سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف غذاهای تند، و یک زندگی پر استرس خطر رنج کشیدن از زخم معده افزایش می یابد.

اگر فکر می کنید به زخم معده مبتلا شده اید، مراجعه به پزشک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پزشک ممکن است برای درمان عفونت باکتریایی آنتی بیوتیک تجویز کند و مصرف ضد اسیدها را برای کاهش میزان اسید در دستگاه گوارش توصیه نماید.

گردو زخم معده

به طور همزمان، فرد باید بر آن چه مصرف می کند نیز نظارت داشته باشد. یک رژیم غذایی مشخص برای زخم معده وجود ندارد، اما شما می توانید با خوردن مواد غذایی مشخص شدت نشانه ها را به حداقل برسانید و بهبودی سریع‌تری را تجربه کنید. در ادامه با برخی غذاها که در صورت ابتلا به زخم معده باید از آنها پرهیز کرد را معرفی می کنیم.

نوشیدنی های الکلی

مصرف بیش از اندازه الکل یکی از عوامل خطرآفرین برای ابتلا به زخم معده است و برای فردی مبتلا به زخم معده نیز یک نوشیدنی مشکل ساز محسوب می شود. الکل می تواند اسیدیته معده را افزایش دهد و از این رو، نشانه های زخم معده را تشدید کند.

مطالعه ای که در سال 2000 در نشریه American Jounral of Gastroenterology منتشر شد، نشان داد که نوشیدنی های الکلی ترشح اسید معده را افزایش می دهند. اسید سوکسینیک و اسید مالئیک که در برخی نوشیدنی های الکلی وجود دارند نیز ترشح اسید معده را افزایش می دهند.

الکل نه تنها ترشح اسید معده را افزایش می دهد، بلکه می تواند موجب از دست دادن آب بدن نیز بشود. از این رو، اگر به زخم معده مبتلا هستید، پرهیز از نوشیدنی های الکلی به طور کامل بهترین انتخاب محسوب می شود.

قهوه

اگر در پی بهبود زخم معده هستید، زمان آن فرا رسیده تا میزان مصرف قهوه و دیگر محصولات کافئین‌دار را کاهش دهید. در شرایطی که قهوه موجب زخم معده نمی شود، اما موجب تحریک زخم معده موجود می شود. قوه حاوی کافئین و دیگر موادی است که می توانند به افزایش ترشح اسید معده منجر شوند.

همچنین، قهوه می تواند فرآیند تخلیه معده را تسریع کند که ممکن است به عبور سریع‌تر از حالت عادی محتوای بسیار اسیدی معده از روده کوچک منجر شود. این شرایط می تواند نشانه های فعلی زخم معده را وخیم‌تر سازد.

در کنار قهوه معمولی، شما باید از مصرف قهوه بدون کافئین نیز پرهیز کنید زیرا این نوشیدنی هم اسیدیته معده را افزایش می دهد.

غذاهای تند

این که غذاهای تند و پر ادویه می توانند موجب شکل گیری زخم معده شوند، یک تصور اشتباه رایج است. با این وجود، غذاهای تند مانند فلفل های تند و چاشنی ها می توانند پوشش معده را تحریک کنند و در نتیجه موجب تحریک زخم معده موجود شوند. از این رو، غذاهای تند و اسیدی می توانند به بدتر شدن نشانه های زخم معده در برخی افراد منجر شوند.

با این وجود، تمام انواع چیلی ها و فلفل ها برای زخم معده بد نیستند. دانشمندان معتقدند که ماده فعال کپسایسین موجود در فلفل قرمز مانند فلفل کاین، ممکن است به مهار ترشح اسید به جای تحریک آن کمک کنند.

از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و سرخ شده در روغن زیاد نیز باید پرهیز کنید زیرا برای گوارش آنها به اسید معده بیشتری نیاز است و نشانه های زخم معده را تشدید می کنند.

گوشت قرمز

افراد مبتلا به زخم معده باید از خوردن گوشت قرمز پرهیز کنند. گوشت قرمز سرشار از چربی و پروتئین است و زمان بیشتری برای گوارش نیاز دارد. از آنجایی که گوشت قرمز مدت زمان بیشتری در معده باقی می ماند، اسید بیشتری برای گوارش آن ترشح می شود. اسید بیشتر در معده می تواند پوشش معده را تحریک کند و نشانه های زخم معده را تشدید کند.

گوشت قرمز حتی می تواند پوشش داخلی روده را نیز تضعیف کند که فرآیند گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر همین اساس، تا زمانی که زخم معده به طور کامل بهبود نیافته است از خوردن گوشت قرمز پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید، گوشت قرمز تنها منبع پروتئین محسوب نمی شود. شما می توانید پروتئین مورد نیاز خود را از منابع دیگر مانند گوشت مرغ، گوشت بوقلمون یا گوشت ماهی تامین کنید.

همواره به یاد داشته باشید که پوست چرب مرغ را پیش از پختن از گوشت آن جدا کنید.

نوشیدنی های گازدار

هر نوع از نوشیدنی های گازدار می تواند تحریک پوشش داخلی معده و روده کوچک را موجب شود که دو نقطه ای هستند که زخم در آنها شکل می گیرد. بیشتر نوشیدنی های گازدار حاوی اسید سیتریک به عنوان یک ماده نگهدارنده و طعم دهنده هستند که اسیدیته نوشیدنی را افزایش می دهد. در نتیجه، هنگامی که این نوشیدنی ها را مصرف می کنید، میزان اسید معده می تواند بیشتر از آن چیزی شود که به طور طبیعی برای عملکردی درست و روان نیاز است.

این افزایش در اسید معده می تواند تحریک زخم های موجود را به همراه داشته باشد، اما موجب شکل گیری زخم های جدید نمی شود. بر همین اساس، شما باید مصرف نوشیدنی های گازدار را کنار بگذارید تا از وخیم‌تر شدن نشانه های زخم معده موجود پیشگیری کنید.

شیر و دیگر محصولات لبنی

برای برخی افراد ممکن است نوشیدن یک فنجان شیر سرد و خامه ای تسکین موقت را به همراه داشته باشد، اما در حقیقت این کار نشانه های زخم معده را بدتر می سازد.

شیر کامل همانند بسیاری دیگر از محصولات لبنی سرشار از چربی است که می توانند نشانه های فعلی را تشدید کند. همچنین، پروتئین موجود در شیر می تواند تولید اسید معده بیشتر را به همراه داشته باشد که وخیم‌تر شدن شرایط زخم معده را در پی دارد.

حتی نوشیدن شیر هنگامی که معده پر است می تواند موجب بدتر شدن نشانه ها شود. در کنار شیر کامل، پنیرهایی با مزه قوی، خامه و دوغ نباید مصرف شوند.

نمک و غذاهای شور

مصرف زیاد نمک با خطر افزایش یافته زخم معده مرتبط است. در حقیقت، اگر به زخم معده مبتلا هستید، شما باید از افزودن نمک بیشتر به غذای درون بشقاب خود پرهیز کنید و به برچسب مواد غذایی توجه داشته باشید تا نمونه هایی با میزان سدیم پایین را انتخاب کنید. نمک مصرفی بیشتر به معنای تشدید نشانه های زخم معده موجود است.

یک رژیم غذایی سرشار از نمک می تواند فعالیت ژنی در باکتری اچ پیلوری را موجب شود و آن را خطرناک‌تر سازد و بر همین اساس، احتمال رنج بردن از نشانه های شدید زخم معده را افزایش دهد.

مصرف زیاد سدیم می تواند اثر داروهایی که برای درمان زخم معده مصرف می شوند را نیز کاهش دهد. بر همین اساس، اگر به زخم معده مبتلا هستید تا حد امکان از مصرف نمک و غذاهای شور پرهیز کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

ثبت نام رژیم پزشک

نام کاربری خود را وارد نمایید

ENTER YOUR PASSWORD

زخم معده Stomach ulcers در داخل معده رخ می دهد و زخم های باز، بر روی پوشش داخلی معده می باشند زخم معده، زخم های بازی هستند که در آستر معده توسعه می یابند زخم می تواند فقط در بخشی از روده بعد از معده رخ دهد که به آن زخم اثنی عشر می گویند گاهی اوقات هر دو زخم اثنی عشر و معده را زخم معده می نامند. رایجترین علامت زخم معده درد شکمی است غذاهای تند و یا یک شغل پر استرس می تواند سبب زخم معده شود.

گردو زخم معده

شایعترین علت زخم معده یک عفونت باکتریایی است درد معده بین وعده های غذایی و یا در طول شب شروع می شود زخم های دوازدهه همیشه خوش خیم هستند در حالی که زخم های معده ممکن است بدخیم باشند. هنگامی که به دنبال توصیه های پزشکی، هنوز دارای استفراغ خونی ( رنگ قرمز روشن یا قهوه ای تیره، ظاهر دانه ای شبیه به قهوه )، عبور مدفوع مانند قیر سیاه و سفید، درد ناگهانی شدید در معده که به طور پیوسته بدتر شده و بهبود نمی یابد که می تواند نشانه ای از یک عارضه، از جمله خونریزی داخلی باشد. باید به دنبال مشاوره فوری پزشکی باشید.

درد با حالت سوزش، سوراخ شدن یا سائیده شدن به مدت 30 دقیقه تا 3 ساعت ایجاد می شود و اکثراً به صورت سوزش سردل و سوء هاضمه می باشد و در ناحیه بالای شکم یا زیر قفسه سینه وجود دارد گاهی در شب فرد را از خواب بیدار می نماید درد در زخم معده با خوردن غذا بیشتر می شود لذا افرادی که زخم معده دارند لاغر می شوند. ولی در زخم دوازدهه ممکن است افزایش وزن ایجاد شود زیرا افراد برای کاهش درد، بیشتر می خورند. وجود خون در مدفوع، استفراغ مکرر و کم خونی از دیگر علائم است. گاهی در افراد مسن و دیابتی زخم معده بدون علامت است و ممکن است این افراد با خونریزی مراجعه نمایند.

زخم های معده به علت داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ( ایبوپروفن، … ) و باکتری هلیکوباکترپیلوری ایجاد می شوند. بعضی افراد که دارای زخم معده هستند همه چیز می توانند بخورند بدون اینکه مشکلی پیدا کنند. ولی در بعضی خوردن غذاهای خاصی باعث تولید اسید بیش از حد و سوزش سر دل می شود این افراد نیاز است که بدانند چه غذاهایی برایشان مناسب نیست و چه غذاهایی از شعله ور شدن بیماریشان جلوگیری می کند از خوردن غذای زیاد پرهیز نمائید زیرا باعث ترشح بیش از حد اسید شده و به زخم معده کمک می کند. سعی کنید دفعات غذای خود را زیاد کنید.

آب کلم دارای مقادیر زیادی s- متیل متیونین و گلوتامین است و این دو اسید آمینه در بهبود زخم معده موثر است نوشیدن نیم لیتر آب کلم خام به بهبودی زخم معده کمک می کند ، گروه نان و دانه ها ( نان، شیرینی کم چرب، نان همبرگر، نان پیتزا، غلات و حبوبات خوب پخته شده، برنج غنی شده، ماکارونی، نان تست فرانسوی، کلوچه و ویفر ساخته شده با مواد کم چرب، کراکر کم چرب )، گروه سبزیجات ( پخته، یخ زده، کنسرو شده، کدوی زرد یا همان کدو رشتی، کرفس، اسفناج، هویج )، سبزیجات دریایی ( جلبک دریایی ) گروه میوه های ( پخته، یخ زده، میوه های کنسرو شده، آب میوه در حد تحمل )، میوه ها ( سیب، آووکادو، توت فرنگی، بادام، زردآلو، سیر، گیلاس، زغال اخته، موز دارای ترکیبی برای خنثی کردن اسید معده می باشد ) گروه شیر و فراوردهای لبنی ( بستنی کم چرب و میوه ای، شیر سویا، شیر بادام، شیر خشک، دوغ، شیر بدون چربی، پنیر کم چرب، ماست کم چرب یا بدون چربی )، گروه  گوشت و جانشین های آن ( گوشت های لخم و بدون چربی، گوشت گاو، بره، گوشت گوساله، ماهی و طیور، مرغ بدون پوست، ژامبون ناب، تخم مرغ،  گوشت های منجمد یا کنسرو شده کم چرب )، گروه چربی ها ( سس و سس مایونز بدون چربی یا کم چرب، سس سالاد بدون چربی یا کم چرب، ) از گروه شیرینی ها ( شربت، عسل، ژله، مربای بی هسته، آب نبات سخت، ژلاتین )، کیک برنج، لیموناد، صدف، انواع ماهی تازه، ماهی روغنی، گردو، آووکادو، سنجد، سیب زمینی، رژیم غذایی پر فیبر ( بلغور جودوسر، جو، برنج قهوه ای، حبوبات، پاپ کورن بدون کره یا مواد افزودنی، سبزیجات بدون چربی فراوری شده، میوه های سبز و نارنجی ) سبب کاهش زخم معده می شود. اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 ( موجود در غذاهای گیاهی و دریایی )، خوردن مقدار زیاد آب سبب پیشگیری از التهاب و حفظ سلامت معده می شود.

نان و غلات آماده شده با چربی بالا ( بیسکویت، نان های فرانسوی، نان هایی که در آنها میوه های خشک شده بکار رفته )،  غلات سبوس دار، برنج وحشی، کراکر با چربی بالا، سبزیجات خام ( ذرت، کلم بروکلی، کلم، پیاز، گل کلم، خیار، فلفل سبز، شلغم، کلم ترش، سبزیجات آماده شده با چربی بالا، سس سالاد، گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی ( سس ماکارونی، سس گوجه فرنگی )،کدو )، میوه های خانواده مرکبات با اسید بالا ( توت، لیمو، گریپ فروت، نارنگی، لیمو، پرتغال، آناناس، نارگیل، عصاره گریپ فروت، میوه های خشک، خوردن میوه همراه غذا و انجیر )، گروه شیر و فراوردهای لبنی ( شیر کامل یا خامه، شیرکاکائو، کرم ها طعم دهنده، شکلات شیری، پنیرهای با طعم تند، دوغ ساخته شده با شیر ) از گروه گوشت و جانشین های گوشت ( گوشت گوساله پر چرب، سوسیس و کالباس، ساردین، گوشت سرخ شده، ماهی سرخ شده، لوبیا و نخود خشک با چربی بالا، آجیل، تخمه آفتابگردان ) اسنک ها ( میان وعده های پر چرب، چیپس، سیب زمینی سرخ شده، ذرت بو داده با کره، کیک، شیرینی، شکلات، دونات ها، نارگیل، آب نبات، تمام شیرینی هایی که دسر  ( آجیل، نارگیل، میوه ) داشته باشد )، نوشابه های گاز دار، قهوه، نوشیدنی های حاوی کافئین ( قهوه، چای، کولا )، نوشابه نارنجی، سس گوشت، نوعی رب گوجه فرنگی فلفل دار، فلفل قرمز، پودر فلفل قرمز، ترب گوهی، فلفل سیاه، خمر، زردچوبه، ترشی جات، الکل (مصرف زیاد الکل سبب زخم و آسیب به بافت پوششی معده می شود )، مصرف سدیم بالا، قند و شکر، چای سبز، مصرف غذاهای خیلی تند مانند ( فلفل تند ) باعث خراشهایی در دیواره معده می شود. کشیدن سیگار  شانس ابتلا به زخم معده را افزایش می دهد. توصیه می شود از خوردن هرگونه غذایی که سبب ناراحتی معده ی شما می شود اجتناب کنید.

– از کشیدن سیگار خوداری کنید زیرا سیگار ترشح اسید را زیاد می کند.

– غذا را در چند وعده مصرف کنید و از خوردن غذای اضافی در یک وعده پرهیز کنید.

– کافئین و هر غذایی که وضعیت را بدتر می کند مصرف نکنید.

– چند دقیقه قبل و بعد ازغذا خوردن استراحت داشته باشید و غذا را با آرامش میل نمائید.

– از خوردن غذا 2 ساعت قبل از خواب پرهیز نمائید.

– غذای خود را خوب بجوید و به آرامی بخورید – خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل و یا 2 – 3 ساعت بعد از هر وعده غذایی می تواند درد زخم معده را به طور مداوم کاهش دهد.- برای جلوگیری از دوره های گرسنگی حجم غذای خود را کم ولی دفعات آن را افزایش دهید.

– در موارد مدفوع خونی، سیاه یا قیری، درد شدید علی رغم درمان، رنگ پریدگی غیر طبیعی، استفراغ خونی، داشتن علائم زخم در خود یا خانواده، شروع اسهال به خاطر ضد اسیدها، به پزشک خود مراجعه نمائید.

– بستری در بیمارستان، در موارد شدید به خاطر جلوگیری از عوارضی چون خونریزی از زخم، سوراخ شدگی یا انسداد شدید

– توقف مصرف آسپیرین یا داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی ( ابیوپروفن )

– آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت هلیکوباکترپیلوری

– ضد اسید برای کمک به خنثی کردن اسید بیش از حد

– مسدود کردن H2 یا مهارکنندهای پمپ پروتون برای کاهش اسید معده

– داروهایی برای پوشاندن ناحیه زخم

– دریافت مکمل آهن و روی به ترمیم بافت آسیب دیده کمک می کند

– عصاره کندر رومی و شیرین بیان به التیام زخم معده کمک می کند

– عصاره کلم، برگ شنبلیله، جوشانده برگ سیب درختی التهاب معده و درد را کاهش می دهد

– مصرف عسل، زیره و بابونه در التیام زخم موثر است

 

 

 

امیدوارم کمکی هرچند کوچک به ارتقا سلامت جامعه شود. سوالات خود را می توانید در انجمن سلامتی مطرح نمایید
برای مطرح کردن سوال کلیک کنید. جهت مطرح کردن سوالات خصوصی کلیک کنید.
.

سلام علیکم آقای دکتر مدتی قرص تاوانکس ۷۵۰ مصرف می کردم حالا بعد از اتمام متاسفانه صبحها تهوع دارم و قادر نیستم در بعضی از روزها غذا بخورم به طوری که به درمانگاه مراجعه کردم و مواد غذایی از طریق سرنگ به من تزریق شد حال به دکتر مراجعه نمودم برایم…

سلام علیکم آقای دکتر مدتی قرص تاوانکس ۷۵۰ مصرف می کردم حالا بعد از اتمام متاسفانه صبحها تهوع دارم و قادر نیستم در بعضی از روزها غذا بخورم به طوری که به درمانگاه مراجعه کردم و مواد غذایی از طریق سرنگ به من تزریق شد حال به دکتر مراجعه نمودم برایم لیپرو _سی امپازول ۲۰ از هرکدام سه بسته داده و قطره ضد تهوع داده که می بایست همه این داروهایی که گفتم طبق دستور پزشک نیم ساعت قبل از غذا در صبح و نیم ساعت قبل از غذا در شب استفاده کنم قطره تهوع که تموم شده آیا دوباره قطره بگیرم ؟ ضمنا هنوز کمی سر دلم می سوزه می توانم ذرت جوشیده و شیر و ماست و ماکارانی و نیمرو بخورم ؟بزرگوار سوال بعدی من اینه باید همه این سه بسته را به اتمام برسانم وبخورم آیا خوب می شوم؟

با سلام دوره درمان را کامل کنید و مجددا نزد پزشک معالج بروید ذرت برای درد معده و نفخ خوب نیست ولی دیگر غذا ها اگر سبب درد معده می شود مشکلی ندارند با تشکر

سلام دکتر جان.
دوغ سنتی و بعضی غذاها مثل آبگوشت و … میخورم سر معده ام درد عجیبی میگیره. رانیتیدین میخورم بعدش یه مقدار سبک میشه دردش.
زخم معده گرفتم؟؟؟؟
ممنونم.

با سلام شما احتمالا دارای زخم معده هستید که باید درمان کنید

سلام اقای دکتر – من یه مدت معدم درد میکرد و سر معدم احساس سنگینی میکردم و موقع گرسنگی این درد بیشتر میشد رفتم دکتر برام یه
دوره ۳ ماهه استفاده از قرص نولپازا نوشت نزدیک نزدیک دو ماه و نیمه دارم استفاده میکنم
خیلی بهتر شدم ولی کامل خوب نشدم و…

سلام اقای دکتر – من یه مدت معدم درد میکرد و سر معدم احساس سنگینی میکردم و موقع گرسنگی این درد بیشتر میشد رفتم دکتر برام یه
دوره ۳ ماهه استفاده از قرص نولپازا نوشت نزدیک نزدیک دو ماه و نیمه دارم استفاده میکنم
خیلی بهتر شدم ولی کامل خوب نشدم و سر معدم هنوز یه جوریه نه مثل سوزشه و نه درد
به خاطر شرایطم نمیتونم به طور کامل رژیم رو رعایت این باعث میشه درمان طول بکشه؟ چقد طول میکشه
کامل خوب بشم !؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

گردو زخم معده

با سلام
من دارای فتق کوچک هیاتال ازوفاژیت گرید بی و التهاب و خراش معده با هلیکوباکتری هستم ۱۵روز تاواوانکس اموکسی و بیسموت با ازونیوم۴۰ دو عدد فاموتیدین ۴۰ دو عدد و کلیدینیوم سی به مدت ۲ماه مصرف کردم رژیم تقریبا ضد رفلاکس هم داشتم اما هنوز خوب…

با سلام
من دارای فتق کوچک هیاتال ازوفاژیت گرید بی و التهاب و خراش معده با هلیکوباکتری هستم ۱۵روز تاواوانکس اموکسی و بیسموت با ازونیوم۴۰ دو عدد فاموتیدین ۴۰ دو عدد و کلیدینیوم سی به مدت ۲ماه مصرف کردم رژیم تقریبا ضد رفلاکس هم داشتم اما هنوز خوب نشدم آیا توصیه به عمل یا اندوسکوپی مجدد و انتی بیوتیک مجدد دارید؟چون شاید بهبود در حد ده درصده و علیرغم اشتهاچون چیزی نمیخورم ۸کیلو کم کردم

با سلام یک دوره دیگر درمان را با نسخه پزشک انجام دهید

سلام
ممنون بابت اطلاعات کاملی که گذاشتید.
آیا این رژیم غذایی برای زخم اثنی عشر هم مناسب است؟

با سلام
بلی موثر است

سلام آقای دکتر
من از اول عید هست که درد معده ام شروع شده در اوایلی که به دکتر مراجعه نکرده بودم فقط درد در در ناحیه نافک و سمت چپ و راست شکمم احساس میکردم ولی حالا که دو سه هفته هست به دکترمراجعه کردم دارو هایی از قبیل فاموتیدین کلوفاک رانیتیدین…

سلام آقای دکتر
من از اول عید هست که درد معده ام شروع شده در اوایلی که به دکتر مراجعه نکرده بودم فقط درد در در ناحیه نافک و سمت چپ و راست شکمم احساس میکردم ولی حالا که دو سه هفته هست به دکترمراجعه کردم دارو هایی از قبیل فاموتیدین کلوفاک رانیتیدین لانسوپرازول 30 دیلیسیت موتیدون دوکسپین 25و فولیک اسید با انجام اندوسکپی برام معرفی کردند با مصرف این داروها دردم کمتر شده ولی سوزش شدید از نافک تا اخر قفسه سینه اکثر اوقات و گاهی هم سمت چپ و راست شکم احساس میکنم لطفا راهنمایی ام کنیدچکار کنم.با تشکر

با سلام
احتمال رفلاکس اسید وجود دارد این مقاله را بخوانید

سلام جناب دکتر
مدت ۱۵ روزه که درد معده ام با خوردن داروهای کمر درد شروع شد،داروهایی مثل آلدوفن و متوکاربامول و آلفن ایکس…. درد معدم چیزی چرخشی،و گاهی حتی گرما و تپش قلب حس میکنم.
به پزشک مراجعه کردم و تمام دارو های کمرم رو قطع کرده و قرص…

سلام جناب دکتر
مدت ۱۵ روزه که درد معده ام با خوردن داروهای کمر درد شروع شد،داروهایی مثل آلدوفن و متوکاربامول و آلفن ایکس…. درد معدم چیزی چرخشی،و گاهی حتی گرما و تپش قلب حس میکنم.
به پزشک مراجعه کردم و تمام دارو های کمرم رو قطع کرده و قرص دمیرودون و کلیدینیوم سی و فاموتیدین و رمبیرازول داده،دردم شبها شروع میشه و احساس گرما و سوزش و ریزش داخل معدن دارم،که به شدت نگرانم کرده..دکترم گفته با مصرف اون داروها امکان داشته خوتریزی داخلی بکنم اما هیچ علائمی خدا ر شکر میتی بر خوتریزی ندارن اما میخواستم بدونم آیا این روند درمان باید با این درد همراه باشه و ادامه داسته باسه و طبیعیه یا نه،باید دردم همون اول قطع میشد.و اینکه مدام ی صدای غارو غور در شکم دارم.
الان ۴ روزه دارم از داروها مصرف میکنم
ممنون از پاسخگوییتون

سلام داروهای صد التهابی مانند بروفن می تواند سبب درد معده و احتمالا خونریزی معده شود لذا درمان با داروهای معده را ادامه دهید

سلام جناب دکتر فتحی من حدود یک ماهه که متوجه شدم رفلاکس شدید معده به مری و زخم معده کوچیک سر معدم دارم ،دارو هامو می خورم ولی این چند روز اخیر دچار بی اشتهایی کاهش وزن حدود 3کیلو شدم خیلی نگرانم ،صبح ها حالت تهوع و بی اشتهایی دارم در صورتی ک معدن…

سلام جناب دکتر فتحی من حدود یک ماهه که متوجه شدم رفلاکس شدید معده به مری و زخم معده کوچیک سر معدم دارم ،دارو هامو می خورم ولی این چند روز اخیر دچار بی اشتهایی کاهش وزن حدود 3کیلو شدم خیلی نگرانم ،صبح ها حالت تهوع و بی اشتهایی دارم در صورتی ک معدن خالیه و گرسنمم هست ، دفعم هم روون شده ،ممکنه از داروها باشه ؟ چه کاری برای جلوگیری از کاهش بی رویه و زنم انجام بدم ؟

با سلام
کاهش وزن شما می تواند مربوط به بی اشتهایی و عدم مصرف غذا و همچنین اسهال باشد داروی نیز می تواند سبب باشد نزد پزشک بروید تا بررسی شود

سلام اقاى دكتر.من مدتى بود كه حال خوبى نداشتم خلاصه بعد از چندين بار دكتر رفتنها اخرسر دكتر گوارش از من اندوسكوپى گرفت كه با نمونه بردارى مشخص شد باكترى هليكو و زخم كوچكى در دروازه دارم.الان پنج روزه كه از داروها استفاده ميكنم.برام جاى سواله كه…

سلام اقاى دكتر.من مدتى بود كه حال خوبى نداشتم خلاصه بعد از چندين بار دكتر رفتنها اخرسر دكتر گوارش از من اندوسكوپى گرفت كه با نمونه بردارى مشخص شد باكترى هليكو و زخم كوچكى در دروازه دارم.الان پنج روزه كه از داروها استفاده ميكنم.برام جاى سواله كه ايا اين باكترى از بين خواهد رفت يا نه؟
و گاها احساس خفگى در گلو و سمت چپ زير جناخ سينه احساس ميكنم چيزى گير كرده. و واقعا اذيت ميشم.ممنون ميشم ج بديد

با سلام. بلی با دارو درمان انجام می شود ولی ممکن است به چند بار درمان دارویی نیاز باشد

با سلام مصرف جوانه گندم برای زخم معده خوب است یا نه؟

سلام آقاى دكتر، من اغلب اوقات حالتى شبيه به عق زدن همراه با سرفه هاى خشك دارم بعد از غذا خوردن يا صبح كه از خواب بيدار مى شم بيشتر اين مشكل رو دارم، و يه حالت سوزش خفيف هم بالاى معده ام هميشه احساس مى كنم ولى دردى ندارم، دكتر كه رفتم چيزى تشخيص…

سلام آقاى دكتر، من اغلب اوقات حالتى شبيه به عق زدن همراه با سرفه هاى خشك دارم بعد از غذا خوردن يا صبح كه از خواب بيدار مى شم بيشتر اين مشكل رو دارم، و يه حالت سوزش خفيف هم بالاى معده ام هميشه احساس مى كنم ولى دردى ندارم، دكتر كه رفتم چيزى تشخيص نداد آزمايش هليكوباكتر و آزمايش خون ادرار و آزمايش مدفوع دادم مشكلى خاصى ديده نشد، از آندوسكوپى هم مى ترسم.. راهى براى درمانم هست؟

با سلام
شما احتمالاً دارای رفلاکس اسید معده هستید به متخصص گوارش چهت درمان مراجعه نمایید.

سلام دکتر خسته نباشید من به خاطر مشکل معده به دکتر مراجعه کردم و طبق آزمایش خون داروهای بیسموت ساب سیترات و پنتوپرازول و کپسول اموکسی سیلین و قرص فورازولیدون برام تجویز شد خواستم بپرسم آیا این داروها موثرند و آیا ده روزه بهبودی حاصل میشه؟

با سلام
این داروها موثر است و زمان نمی توان مشخص نمود اگر میکروب معده داشته باشید و این داروها موثر نبود می توانید از داروهای دیگری مصرف نمایید.

با سلام
احتمالا شما دارای رفلاکس معده هستید و باید برای درمان و نسخه دارو به پزشک مراجعه نمایید از خوردن ادویه غذای چرب پرهیز نمایید دود سیگار و خوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن مشکل را بدتر می کند لذا تا 2 ساعت بعد از غذا خوردن نخوابید

با سلام خدمت شما آقای دکتر گرامی,خدا قوت,من به علت درد معده و احساس وجود لقمه در جناخ سینه و گاهی در گلو به دکتر مراجعه کردم ,ایشون تست هلیکو باکتری انجام دادن که مثبت بود و الان حدود یک هفته دارو مصرف میکنم,,درد کمتر شده اما وجود لقمه در جناغ…

با سلام خدمت شما آقای دکتر گرامی,خدا قوت,من به علت درد معده و احساس وجود لقمه در جناخ سینه و گاهی در گلو به دکتر مراجعه کردم ,ایشون تست هلیکو باکتری انجام دادن که مثبت بود و الان حدود یک هفته دارو مصرف میکنم,,درد کمتر شده اما وجود لقمه در جناغ سینه همچنان وجود داره,آیا این حالت مربوط به همان عفونت است,آیا با پایان دوره مصرف برطرف میشود,با تشکر از پاسخگویتان

با سلام
با تکمیل دوره درمان احتمال بهبودی وجود دارد ولی اگر مشکل در بلع عذا دارید بهتر است یک اندوسکوپی انجام دهید

من مدت زیادی هست معده درد دارم اول کم بوده ولی حالا خیلی شدید شده به طوری که نمیتونم چیزی بخورم علاوه بر درد در ناحیه معده دلم هم خیلی درد میکنه مخصوصا شب تاصبح خیلی اذیت میشم.خیلی هم دکتر رفتم و دارو مصرف کردم ولی فایده نداشت

سلام آقای دکتر من موقع کشیدن نفس عمیق به مشکل می خورم مشکل ریه و قلب هم ندارم

سلام من همیشه دردمعده دارم وهرچی قرص تاحالاخوردم فایده نداشته دردمم هرروزبیشترمیشه

با سلام
یک تست برای میکروب هلیکوباکتر انجام دهید و در صورت مثبت بودن تست درمان لازم را شروع نمایید

سلام آقای دکتر، من بابت ناراحتی معده دو بار آندوسکوپی کردم بار اول ورم مزمن مری و معده و بعد از سه سال بار دوم ورم معده گزارش شد، و دارو هایی که مصرف میکنم پنتو پرازول 40 صبحها ناشتا و پانکراتین بین غذا ولی درمان اساسی نشدم وهر چند وقت سوزش معده…

سلام آقای دکتر، من بابت ناراحتی معده دو بار آندوسکوپی کردم بار اول ورم مزمن مری و معده و بعد از سه سال بار دوم ورم معده گزارش شد، و دارو هایی که مصرف میکنم پنتو پرازول 40 صبحها ناشتا و پانکراتین بین غذا ولی درمان اساسی نشدم وهر چند وقت سوزش معده و احساس ترشی در گلو دارم لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم با تشکر

با سلام
شما دارای زخم معده و رفلاکس معده هستید یک ازمایش برای میکروب معده انجام دهید و اگر معده شما دارای میکروب بود درمان با آنتی بیوتیک را شروع نمایید و یک عدد قرص پنتاپروزول 20 میلی گرمی نیز صبح ناشتا مصرف نمایید مواردی زیر را نیز رعایت…

با سلام
شما دارای زخم معده و رفلاکس معده هستید یک ازمایش برای میکروب معده انجام دهید و اگر معده شما دارای میکروب بود درمان با آنتی بیوتیک را شروع نمایید و یک عدد قرص پنتاپروزول 20 میلی گرمی نیز صبح ناشتا مصرف نمایید مواردی زیر را نیز رعایت نمایید
1- حبوبات را قبل از طبخ یک شب خیس دهید.
2- تا 3 ساعت بعد از غذا خوردن نخوابید.
3- از مصرف غذای چرب پرهیز نمایید
4- زردچوبه غذا را کاهش دهید
5- از مصرف چای غلیظ اجتناب نمایید
6- از دود سیگار دوری نمایید

سلام من وقتی چیزی میخورم احساس تحوع میکنم دکتر رفتم اپروزون داد خوب میشه اما میگه اسیدت زیاد است چه غزایی بخورم ممنون

سلام آقای دکتر من همیشه تو قفسه سینم پشت قفسه سینم درد دارم همیشه احساس میکنم یه سنگ سفت تو قفسه سینم دکتر رفتم ناراحتی قلبی نداشتم خواستم ببینم این درد مربوط به معدس؟ بعد من وقتی کباب میخورم دردش شدیدتر میشه

با سلام
احتمالا مشکل شما در اثر زخم معده و رفلاکس است به پزشک مراجعه نمایید تا داروی لازم برایتان نسخه شود

ممنون

با عرض سلام آقای دکتر
بنده دچار درد در ناحیه ی زیر قفسه سینه متمایل به چپ،هر دوماه یکبار میشوم وبطوری که با دراز کشیدن احساس درد تشدید شده لازم بذکر است که با مصرف یک هفته اپرازول درد بمدت 2 ماه احساس نمی شود،هیچ گونه قرص و یا سیکار مصرف نمی…

با عرض سلام آقای دکتر
بنده دچار درد در ناحیه ی زیر قفسه سینه متمایل به چپ،هر دوماه یکبار میشوم وبطوری که با دراز کشیدن احساس درد تشدید شده لازم بذکر است که با مصرف یک هفته اپرازول درد بمدت 2 ماه احساس نمی شود،هیچ گونه قرص و یا سیکار مصرف نمی کنم،البته مدام 1 ساعت بعداز غذا استراحت می کنم،ممنون میشم راهنمایی کنید برای قطع کردن این سیکل درد

با سلام
این درد می تواند مربوط به معده باشد و شما باید یک تست هلیکوباکتر انجام دهید و اگر دارای میکروب معده هستید درمان برای میکروب معده انجام دهید

باعرض سلام من خیلی وقت درد معده دارم رفتم انتوسکوپی گفته سر معده گشاد شده وزخم هم داره حالا دوماه دارو مصرف مکنم خوب نمیشه لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون.

با سلام
داروهای مصرفی خود را ذکر نمایید تا راهنمایی شود

سلام داکتر صاحب عزیز
تشکر از معلومات زیبا تان…

عالی بود تشکر

سلام و عرض ادب خدمت جناب داکتر صاحب محترم اما بعد سوال من هر موقع غذای تند تر و تخم شور میل کنم یک نوع درد وسط هردو شانه هایم ده پشت سر ایجاد میشود دلیلش چیست؟ آیامشکل معده است یا خیر ؟ممنون

با سلام
احتمال مشکل معده وجود دارد نیاز به بررسی پاراکلینک می باشد

ممنون جامع بود

سلام مرسی اقای فتحی مطالبتون کامل بود

عالی بووود…

بسیار عالی بود.باتشکرفراوان…

من برای عفونت معده مجبور ب استفاده از دارو های ضدهلیکوباکتری هستم ایا بعداز استفاده ی این دارو ها امکان ابتلا به زخم معده را دارم؟؟؟ با تشکر از مطالب مفیدتان

با سلام
پس از درمان امکان عود مجدد نیز وجود دارد

درود خدا برشما دکتر فتحی عزیز انشالله خدا عوض این همه لطف شمارابده

سلام.من برای تسکین درد سنگ کلیه از شیاف دیکلو فناک استفاده میکردم تا اینکه متوجه خون در مد فوع همرا با درد شدید معده شدم که پس از قطع استفاده از دیکلو فناک بهبود یافتم اما در طول روز کمی معده درد دارم که درد به کمر هم کشیده میشود .
به توصیه یکی…

سلام.من برای تسکین درد سنگ کلیه از شیاف دیکلو فناک استفاده میکردم تا اینکه متوجه خون در مد فوع همرا با درد شدید معده شدم که پس از قطع استفاده از دیکلو فناک بهبود یافتم اما در طول روز کمی معده درد دارم که درد به کمر هم کشیده میشود .
به توصیه یکی از دوستان (پزشک عمومی) مبورین و پنتوسک تجویز شد.
ایا استفاده ی این دارو مفید و تشخیص درست است یا نیاز قطعی به اندوسکپی است؟
با تشکر

با سلام
درمان انجام شده صحیح است ولی شما باید یک تست گایاک انجام دهید و اگر خون در مدفوع ادامه دارد نیاز به انجام اندوسکوپی می باشد تا اگر خونریزی فعال است درمان لازم در حین اندسکوپی انجام شود.

سلام من 37سال دارم و 5ماهه بازدارم حدود دو هفته هست که درد سر معده شدید دارم که بعد از خوردن غذا بیشتر میشود دیروز دکتر داخلی رفتم که کلوفاک و ادب ژل و وازوپرازول داد ه از شما هم مشاوره میخوام این داروها برای جنین ضرر نداره

با سلام
هر دو داروی کلوفاک ( مبورین ) و امپرازول از نظر مصرف در بارداری در گروه c قرار دارد و در بارداری باید با احنیاط مصرف شود لذا نظر پزشک متخصص گوارش مهم است و اگر تشخیص بدهد که منفعت دارو از خطرات آن بیشتر است برای بیمار نسخه می کند.

ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار مون گذاشتید…

سلام ..خیلی ممنون عالیییی بود و بسیار کامل توضیح دادید.

سلام من 27 سالم هست هفت ماه پیش دچار عفونت و باکتری معده شدم و اندوسکوپی کردم و با یه سری دارو خوب شدم و تحت نظر دکتر بودم .ولی بیشتر موقع معدم میسوزه .لطفا منو راهنمای کنید رنج میبرم و د کترم همش میگه مال استرس هست ولی منم ادم استرسی نیستم…

سلام من 27 سالم هست هفت ماه پیش دچار عفونت و باکتری معده شدم و اندوسکوپی کردم و با یه سری دارو خوب شدم و تحت نظر دکتر بودم .ولی بیشتر موقع معدم میسوزه .لطفا منو راهنمای کنید رنج میبرم و د کترم همش میگه مال استرس هست ولی منم ادم استرسی نیستم انچنان.ممنون

سلام
ببخشید اقای دکتر من سوالم کمی طولانی هست
من26سال سن دارم درماه رمضان پارسال(92)تقریبااز نیمه ماه مبارک به بعد.بعد از صرف سحری میخابیدم صبح که از خواب بیدار میشدم سوزش شدیدی در معدم ایجاد میشد بعد از گذشت 2 الی3ساعت معده ام آرام میگرفت ماه…

سلام
ببخشید اقای دکتر من سوالم کمی طولانی هست
من26سال سن دارم درماه رمضان پارسال(92)تقریبااز نیمه ماه مبارک به بعد.بعد از صرف سحری میخابیدم صبح که از خواب بیدار میشدم سوزش شدیدی در معدم ایجاد میشد بعد از گذشت 2 الی3ساعت معده ام آرام میگرفت ماه رمضان که تموم شد وعده های غذایی که زیاد شد سوزش نداشتم تا به الان که وقتی که خیلی گرسنه هستم پرخوری میکنم معدام سنگین میشه وجدیدا در شب درد معده دارم وبافشار دادن سر معده درد کاهش پیدا میکنه ولی باز درد شروع میشه لطفا راهنمایم کنید
باتشکر

با سلام
شما احتکالاً دارای زخم اثنی عشر هستید و باید جهت درمان از پزشک متخصص داخلی کمک بگیرید

سلام
من 33 ساله هستم از خیلی سال پیش با معدم مشکل داشتم ولی حدودا یک ماه میشه که هر چی میخورم نفخ میکنم شیرینی خامه ای یا هر چیزی که خامه داشته باشه باعث میشه به سختی نفس بکشم، جدیدا احساس میکنم وقتی چیزی میخوام قورت بدم گلوم درد میگیره یا اینکه…

سلام
من 33 ساله هستم از خیلی سال پیش با معدم مشکل داشتم ولی حدودا یک ماه میشه که هر چی میخورم نفخ میکنم شیرینی خامه ای یا هر چیزی که خامه داشته باشه باعث میشه به سختی نفس بکشم، جدیدا احساس میکنم وقتی چیزی میخوام قورت بدم گلوم درد میگیره یا اینکه خیلی سخت اینکار رو انجام میدم ، میخواستم ببینم مشکل از کجا میتونه باشه
با سپاس و تشکر

با سلام
شما باید به متخصص گوارش مراجعه نمایید تا برایتان یک اندوسکوپی انجام و مشکل شما را مشخص و درمان نماید
با تشکر

سلام من زخم معده دارم حدود 3 سال و عفونت معده هم داشتم که با خوردن آنتی بیوتیک حل شد از دیروز روزی 2 لیوان آب کلم و سیب میخورم ولی بخاطر خاصیت تندی کلم معدم بدتر از مری میسوزه و میره به سمت معده خواستم بدونم طبیعی هست یا قطع کنم ؟؟؟ ممنون

با سلام
هر ماده غذایی که باعث مشکلات معده می شود باید محدود شود
با تشکر

با سلام
من قبل از غذا خیلی ضعف شدید و سردرد شدید میگیرم گاهی اوقات نفسم هم میگیرد و گاهی آنقدر ضعف شدید میشود که دستم میخواهد بلرزد ولی غذا که میخورم بعد از حدود یک ربع خوب میشوم ولی اصلا معده درد ندارم و ترش و نفخ هم نمیکنم
خواستم ببینم علت…

با سلام
من قبل از غذا خیلی ضعف شدید و سردرد شدید میگیرم گاهی اوقات نفسم هم میگیرد و گاهی آنقدر ضعف شدید میشود که دستم میخواهد بلرزد ولی غذا که میخورم بعد از حدود یک ربع خوب میشوم ولی اصلا معده درد ندارم و ترش و نفخ هم نمیکنم
خواستم ببینم علت چیست . ممنونم

با سلام
ضعف بدن احساسی است که توسط افراد به صورت بی حالی، زود خسته شدن و عدم میل به کار عنوان می شود غدای ناکافی و یا خوردن غذاهای اشتباه یکی از دلایل ضعف بدنی است خوردن شیرینیجات در ابتدای روز باعث سریع بالا رفتن گلوکز خون شما می شود و لذا قند…

با سلام
ضعف بدن احساسی است که توسط افراد به صورت بی حالی، زود خسته شدن و عدم میل به کار عنوان می شود غدای ناکافی و یا خوردن غذاهای اشتباه یکی از دلایل ضعف بدنی است خوردن شیرینیجات در ابتدای روز باعث سریع بالا رفتن گلوکز خون شما می شود و لذا قند خون شما سریع هم پایین می آید و سپس شما احساس کسالت و خستگی دارید. لذا شما حتماً خوردن صبحانه را فراموش نکنید و در صبحانه پروتئین و کربوهیدرات کمپلکس مانند( غلات و تخم مرغ داشته باشید. یک سری تست کامل نیز برای نداشتن بیماریهای تیروئید و کم خونی انجام دهید در ضمن مقاله خستگی را در سایت مطالعه نمایید

بدک نیست.

باسلام من42 ساله هستم وحدوددوسال است که ناراحتی دستگاه گوارش پیداکرده ام.وعوارض آن احساس دردوسنگینی وتورم درناحیه زیردنده های سمت چپ بدن-شل شدن مدفوع–پزشکان بعداز آندوسکوپی مشکل را ورم روده تشخیص داده اند.باتوجه به اینکه مصرف داروهای تجویزشده…

باسلام من42 ساله هستم وحدوددوسال است که ناراحتی دستگاه گوارش پیداکرده ام.وعوارض آن احساس دردوسنگینی وتورم درناحیه زیردنده های سمت چپ بدن-شل شدن مدفوع–پزشکان بعداز آندوسکوپی مشکل را ورم روده تشخیص داده اند.باتوجه به اینکه مصرف داروهای تجویزشده موثر نبوده است لطفاراهنمایی بفرمایید.باتشکر

با سلام
شما باید از نظر میکروب هلیکوباکتر بررسی شوید و در صورت مثبت بودن این تست تحت درمان قرار گیریدتوصیه می شود مقاله تغذیه در ورم معده را در سایت مطالعه کنید و برای درمان تحت نظر یک فوق تخصص گوارش باشید

با سلام خدمت جناب آقای دکتر
من 3 روزی میشه که دچار درد شدید معده شده ام و دردش به صورت لحظه ای است اما بسیار دردناک
مثلا 5 دقیقه آرومم و 5 دقیقه درد دارم به دکتر هم مراجعه کرده ام اما بی فایده بوده
احساس ضعف معده شدید دارم و حالت تهوع هم دارم…

با سلام خدمت جناب آقای دکتر
من 3 روزی میشه که دچار درد شدید معده شده ام و دردش به صورت لحظه ای است اما بسیار دردناک
مثلا 5 دقیقه آرومم و 5 دقیقه درد دارم به دکتر هم مراجعه کرده ام اما بی فایده بوده
احساس ضعف معده شدید دارم و حالت تهوع هم دارم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید.

با سلام و تشکر از راهنمایها و توصیه های حضرت عالی.من از هموطنان خارج از ایران هستم و امیدوارم با بهره گیری از نظرات ارزشمند جناب دکتر بهبودی خودم رو حاصل کنم.دعای خیرم بدرقه راه شماست.

خدا وکیلی غذاعای خوب و بد را با هم مقایسه کردید!

با سلام
کمی در خواندن مطالب دفت کنید مشکل حل می شود.

من دوبار اندسکپی شدم ودکتذای زیادی اصفهان تهران رفتم معدهم درد می گیره وغذا برگشت میشه اندکپی 1 ساله پیش کردم وگفتن تورم معده برگشت کیسه صفرا وباکتری بعد از 6 ماه خوب شدم لید ی باز درد شدمیگیر.نمی هدونم چی بخورم

با سلام. من 38 سال سن دارم و دو سال قبل مبتلا به باکتری معده بودم و طبق دستورات پزشک آنتی بیوتیکهای مربوطه را مصرف کردم و بعد از آن هیچ گونه تستی برای برطرف شدن بیماریم انجام ندادم اکنون چند روز است که مرتب آروغ می زنم و حالت تهوع و سرگیجه دارم…

با سلام. من 38 سال سن دارم و دو سال قبل مبتلا به باکتری معده بودم و طبق دستورات پزشک آنتی بیوتیکهای مربوطه را مصرف کردم و بعد از آن هیچ گونه تستی برای برطرف شدن بیماریم انجام ندادم اکنون چند روز است که مرتب آروغ می زنم و حالت تهوع و سرگیجه دارم آیا ممکن است دوباره مبتلا شده باشم و چه دستوراتی لازم می دانید. با تشکر

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

زیاده روی در هر چیز باعث ضرر میشود . همینطور استفاده ی زیاد از گردو باعث ضرر و مصرف بیشتر از پنج گردو در روز خطرناک است . چربی موجود در گردو جزء چربیهای مفید و طبیعی است اما با این وجود ، گردو جزء مواد غذایی چرب است و نباید در استفاده از آن زیاده روی کرد. یکی از مضرات گردو این است که اگر در خوردن گردو زیاده روی شود ، باعث ورم معده شده و همچنین ایجاد زخم در دهان می کند . به خصوص زیاده روی در مصرف گردو برای گرم مزاج ها اصلا خوب نیست و بهتر است این افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را شستشو دهند و سرکه یا اب انار میل کنند تا تاثیر گرمی آن کاسته شود .

توصیه میشود ، افرادی که مشکل در معده و کبد دارند ، گردو مصرف نکنند .

همچنین کسانی که حساسیت دارند ، گردو را به مقدار کم مصرف کنند.

مضرات گردو  : زیر درخت گردو نخوابید چرا که گاز کربنیک زیادی ایجاد میکند و خوابیدن زیر این درخت خطرناک است .

 

گردو زخم معده

مغز گردو ماندگاری زیادی ندارد و بعد از مدتی رنگ آن زرد میشود و طعم تندی در آن به وجود می آید و خوردن آن باعث مسمومیت میشود . این یکی از مضرات گردو است و نباید آن را مصرف کرد . برای نگه داری گردو  به مدت طولانی تر ، باید آن را به همراه پوست چوبی آن خریداری و نگه داری کنید و موقع مصرف گردو را بشکنید .

اگر خود مغز گردو را خریداری کرده اید ، حتما آن را در یخچال نگه داری کنید .

مصرف گردو میتواند ضرر هایی داشته باشد .

برخی از این ضرر ها جزئی هستند و برخی دیگر احتیاج به نظر پزشک دارد .در زیر به توضیح این عوارض میپردازیم .

تحقیقات یکی از مضرات گردو را نشان داده که مصرف زیاد گردو میتواند باعث افزایش وزن شود چرا که گردو دارای کالری بالایی است . گردو جزء مواد غذایی چرب است . در نتیجه اگر شما در مصرف گردو و همینطور سایر مواد غذایی چرب زیاده روی کنید و اعتدال را رعایت نکنید ، حتما افزایش وزن پیدا میکنید . گردو برای کسانی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند ، بسیار مناسب اسب . اما اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید بهتر است این ماده غذایی را از رژیم خود حذف یا کم کنید .

بعضی از افراد ممکن است حساسیت جزئی به خوردن گردو داشته باشند که اهمیت چندانی ندارد.

اما در بعضی دیگر ممکن است حساسیت به گردو به یک بیماری دائمی تبدیل شود.

پس اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و بعد از خوردن گردو واکنش آلرژیک در خودتان دیدید ، به پزشک مراجعه کنید .

مصرف زیاد از حد گردو ممکن است باعث ایجاد کهیر و تورم در کل بدن شود .

مصرف زیاد از حد گردو ممکن است باعث ناراحتی های گوارشی شود .

اگر شما بعد از خوردن گردو دچار اسهال یا دیگر مشکلات گوارشی میشوید ، مصرف آن را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید .

مداوای به موقع این مشکل ، از این عوارض جلوگیری میکند .

گردو ایجاد حساسیت میکند .

گردو باعث تولید شدن هیستامین در بدن میشود.

هیستامین واکنش های آلرژیک زیاد میکند که یکی از این حساسیت ها تهوع است که یکی از مضرات گردو است .

آلرژی داشتن به گردو نوعی واکنش حساسیت مانند است که بعد از مصرف مواد غذایی که در آن گردو به کار رفته به وجود می آید . مشکلات جسمی مثل استفراغ و دل درد و ورم کردن گلو و لب که باعث نفس کشیدن سخت میشود به دلیل حساس شدن ایمنی بدن به مواد حساسیت زای موجود در گردو ، پبه وجود می آید . پس توصیه میکنیم به افرادی که آلرژی شدید به گردو دارند از مصرف ان خود داری کنند .

همه ی مغز ها که گردو هم جزئ آن ها است دارای اسید فیتیک هستند . نام دیگر اسید فیتیک ، فیتات است . اسید فیتیک گاهی باعث اختلال ایجاد شدن در جذب بعضی از مواد معدنی مثل آهن و روی در دستگاه گوارش میشود . این مورد در صورتی در بدن ایجاد میشود که رژیم غذایی فرد حاوی مقدار زیادی اسید فیتیک باشد .

در این مقاله با مضرات گردو و عوارض آن آشنا شدید ، اگر تمایل دارید فوایدگردو را نیز بدانید کافی است بر روی کلمه فواید گردو کلیک کنید .

عضویت در خبرنامه(با عضویت در خبرنامه 5% تخفیف بگیرید )

به جمع بیش 1.500 عضو  ما بپیوندید و هر چهارشنبه جدیدترین کوپن های تخفیف  را دریافت کنید.

اپلیکیشن فروشگاه تازه چین در بازار در دسترس می باشد. همین حالا دانلود کنید.

081-34944558 

09120324460

ساعت کار دفتر از 9 صبح تا 12 ظهر و بعد از ظهر ها از 3 تا 7 عصر

همدان – تویسرکان – خ باهنر کوچه صادقیه – جنب دفتر ازدواج 18

info@tazechin.com

hasan.mova@gmail.com

گردو زخم معده

کپی رایت © 2018 تازه چین ، کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ می باشد.

بالا

کد تایید *

یکی از توصیه ها برای افراد مبتلا به ناراحتی های گوارشی مانند ریفلاکس، زخم معده، این است که .

افراد جامعه را گرفتار می کند و در 15 درصد موارد، – درمانگران طب سنتی و دیگر شیوه های طبیعی درمان بر این باورند که مصرف روزانه 2 عدد گردو می تواند تاثیر زیادی در تسکین و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

به گفته این درمانگران مصرف بیش از اندازه گردو عوارض جانبی زیادی به همراه دارد که از میان آنها می توان به ترک لب، زخم شدن دهان و خارش و قرمزی پوست اشاره کرد، بنابراین درمانگران به مردم توصیه می کنند با برنامه ریزی و مدیریت در طول ایام نوروز و دیگر روزهای سال به خوردن حداکثر 2 عدد گردو در طول روز اکتفا کنند و به این ترتیب از خواص درمانی آن برای درمان سنگ کلیه، درمان بیماری های ریوی و تنفسی و پیشگیری از ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهره ببرند.

گردو را به نام “غذای مغز” نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد.

گردو زخم معده

برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.

گردو زخم معده
گردو زخم معده
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *