کیک بوکسینگ بانوان چیست

دوره مقدماتی php
کیک بوکسینگ بانوان چیست
کیک بوکسینگ بانوان چیست

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اگر به‌دنبال راه متفاوت و جالبی برای کاهش چربی و رسیدن به تناسب اندام می‌گردید، ورزش کیک بوکسینگ یک رشته ورزشی مناسب است. این رشته رزمی با ترکیب حرکات هوازی و قدرتی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی بیشتر می‌شود. در این مقاله شما را با ورزش کیک بوکسینگ، فواید تمرینات کیک بوکسینگ برای بدن و مدت زمان مشاهده تغییرات بدن در کیک بوکسینگ آشنا خواهیم کرد.کیک بوکسینگ بانوان چیست

دوره مقدماتی php

کیک بوکسینگ ورزشی جدیدی نیست، اما محبوبیت آن بین مدل‌ها و افراد مشهور باعث جلب توجه مردم به این ورزش شده است. جسیکا لوپز، یکی از مربیان این رشته ورزشی، می‌گوید: «چند سال پیش، فقط کسانی به این ورزش می‌پرداختند که قصد شرکت در مسابقات را داشتند. بعد از اینکه، افراد مشهور بیشتری به این رشته علاقه نشان دادند، شاهد افزایش رشد تعداد ثبت‌نام‌کننده‌های کیک بوکسینگ در باشگاه بودیم.»

در این ورزش، کاردیو و حرکات قدرتی با هم ترکیب شده‌اند. از همه مهم‌تر اینکه عامل سرگرمی نیز به این ورزش اضافه شده است.

کیک بوکسینگ رشته‌ای رزمی است که از ترکیب بوکس، موی تای و کاراته ایجاد شده است. در کلاس‌های کیک بوکسینگ، این رشته‌های رزمی با هم ترکیب می‌شوند و حاصلش ورزشی هوازی و قدرتی می‌شود.

وقتی در حالت حمله قرار می‌گیرید، هم‌زمان ۸ عضو بدن درگیر انجام حرکت می‌شوند: مشت‌های دست، آرنج، زانوها و ران‌ها. ترکیب تمرینات کاردیو مثل پرش از روی طناب و کمی دویدن همراه با تمرینات قدرتی باعث می‌شود تا تمام بدن تحت فشار قرار بگیرد و کالری زیادی بسوزانید.

لوپز می‌افزاید: «ازآنجایی‌که هم‌زمان با سوزاندن کالری، به تناسب اندام هم می‌رسید، سوپرمدل‌های زیادی به این رشته روی آورده‌اند. با یادگیری اصول کیک بوکسینگ می‌توانید علاوه‌بر تقویت بدن، بدون انجام دادن حرکاتی مثل کرانچ، به تناسب اندام در شکم هم برسید. مشت زدن باعث می‌شود عضلات دلتوئید و عضلات بازوها تقویت شوند و ضربات پا، به باسن و ران‌ها شکل می‌دهد.»

کیک بوکسینگ به‌صورت ست‌های ۲-۳ دقیقه‌ای انجام می‌شود و درادامه، ۳۰-۶۰ ثانیه استراحت درنظر گرفته می‌شود. این تمرینات از نوع تمرینات اینتروال خواهند بود. تمرین کردن در دامنه ترشح هورمون لاکتوز (هورمونی که باعث حس درد در عضله می‌شود) یا تمرین کردن در محدوده بی‌هوازی باعث می‌شود تا قلب به‌صورت بهینه‌تر کار کند.

اغلب حرکات کیک بوکسینگ به‌صورت تکرار و با سرعت بالا هستند. مشت‌های سرعتی به‌همراه مشت‌های قدرتی و ضربات پی‌درپی‌ پا باعث افزایش استقامت عضلانی می‌شود. شما این حرکات را به‌مدت ۲-۳ دقیقه انجام می‌دهید و عضله فرصت ریکاوری ندارد.

لوپز می‌گوید: «مهم‌ترین مسئله موقع تمرینات ورزش کیک بوکسینگ، رعایت درست فرم حرکت است. قبل از اینکه در اولین کلاس حضور یابید، بهتر است با دستورالعمل‌ها و نوع حرکات آشنا شوید. ازآنجایی‌که در این رشته از بازوها و پاهای خود زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است روی آنها فشار زیادی بیاورید. باید با قسمت درستی از دست یا پا به کیسه‌بوکس ضربه وارد کنید، وگرنه به خود آسیب می‌زنید.»

ازآنجایی‌که بخش بزرگی از این کلاس‌ها به‌صورت کاردیو برگزار می‌شود، مدت‌زمان هر جلسه تمرینی کوتاه است؛ پس بهتر است با سرعت خودتان حرکات را انجام دهید. اگر در طول کلاس از نفس افتادید یا سرعت ضربات خود را کمتر کنید یا به خود ۳۰ ثانیه یا ۱ دقیقه استراحت بدهید.

به مربی خود هم اطلاع بدهید که تازه‌کار هستید. در این صورت آنها به فرم اجرای حرکت شما دقت بیشتری می‌کنند و قبل از شروع کلاس، نحوه درست اجرای حرکات پیچیده را به شما یاد می‌دهند.

با اینکه ورزش کیک بوکسینگ تمام عضلات بدن را تحت فشار قرار می‌دهد، اما لوپز پیشنهاد می‌کند که روزهای تعطیل خود را به تمرینات کاردیو اختصاص دهید. داشتن یک سیستم قلبی و عروقی قوی برای موفقیت در هر ورزش رزمی مهم است. می‌توانید به دویدن یا انجام تمرینات اینتروال بپردازید.

لوپز می‌گوید: «اگر هفته‌ای، ۳ جلسه به ورزش کیک بوکسینگ بپردازید و رژیم خوبی هم داشته باشید، تقریبا ۳ هفته طول می‌کشد تا نتایج اولیه را مشاهده کنید. چراکه این رشته در چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام بسیار مؤثر است. بسته به وزن و نرخ سوخت و سازتان و همین‌طور فشار خود تمرین، می‌توانید انتظار داشته باشید تا در هر جلسه بین ۴۰۰-۸۰۰ کالری بسوزانید.»

با اینکه داشتن سابقه ورزشی برای انجام کیک بوکسینگ بهتر است اما جای نگرانی وجود ندارد. زنان و مردان با سوابق مختلف این ورزش را انجام می‌دهند. کلید موفقیت شما در این است که با سرعت خودتان پیش بروید و به بدن‌تان هم توجه داشته باشید. وجود یک مربی هم کمک می‌کند تا فرم درست حرکات را رعایت کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

تناسب اندام


ورزش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه
کیک بوکسینگ بانوان چیست

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

آخرین مطالب

روان رنجوری چیست؛ آشنایی با ۲۰ ویژگی افراد روان رنجور

علت بوی بد ادرار چیست و چطور می‌توان آن را برطرف کرد؟

رژیم سبزیجات و تأثیر فوق العاده آن بر کاهش وزن


علت سردرد شدید و حالت تهوع چیست؟

عصبانیت در بارداری و ۹ راهکار موثر برای مدیریت آن

ترین های جهان

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

محبوب‌ ترین نژاد گربه؛ ۱۰ گربه پرطرفدار در سراسر دنیا


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



حقوق نیوز – مرجع اخبار حقوقی و قضایی کشور


instagram googleplus facebook telegramrss

 – © تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به حقوق نیوز می باشد .هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع و لینک سایت بلامانع است.

باشگاه فیتنس مدرن –

ورزش کیک بوکسینگ برای بانوان را مانند یک تمرین شگفت آور در نظر بگیرید. این ورزش فواید بسیار زیادی برای خانم ها دارد که در ادامه آن را بیان می کنیم.

فهرست موضوعات

در ترکیبی از تکنیک های هنرهای رزمی و پمپاژ قلبی، کیک بوکسینگ یک تمرین با انرژی بالا است که سوخت کالری و چربی ها را تضمین میکند.

سامی کندی می گوید:

کیک بوکسینگ بانوان چیست

این یک تمرین به طور باورنکردنی موثر است. کیک بوکسینک به تنهایی در ساعت حدود 750 کالری می سوزاند.

طناب زدن و حرکت درجا را اضافه کنید، تا بتوانید هر ساعت نزدیک به 750 تا 900 کالری بسوزانید.

عنصر پمپاژ قلبی کیک بوکسینگ یکی از موثرترین راه ها برای سوختن چربی ها است، به ویژه چربی بد شکمی که با افزایش خطر بیماری های قلبی، دیابت و بعضی انواع سرطان در ارتباط است. مطالعه ای که در مجله فیزیولوژی امریکا منتشر شد دریافت که ورزش های هوازی درمقایسه با ورزش های قدرتی با سوازندن 67 درصد کالری بیشتر به صورت میانگین برای کاهش چربی دور شکم مناسب تر هستند.

یک کلاس زنانه فیتال ترکیب کیک بوکسینگ با طناب زدن و MMA، تمرینات دورانی و ورزش های تقویت مرکز بدن است.

کندی بیان میکند که:

به دلیل این که کیک بوکسینگ شما را مجبور میکند که از تمام گروه های عضلانی بدنتان استفاده کنید، اجزای هماهنگ کننده بزرگی در آن وجود دارند.

با استفاده از پد های کیک بوکسینگ، که مغایر با ایر بوکسینگ ساده است، شما کالری بیشری نیز می سوزانید. او می گوید که:

شما همچنین روش کمرتان کار میکنید و دور کمرتان را کمتر میکنید، به این دلیل که هر حرکت در پشتش نیاز به قدرت مرکز بدن خواهد داشت.

همچنین درگیر کردن مرکز بدن درنهایت هماهنگی را بهبود خواهد بخشید، درحالی که حرکات ثابت در کیک بوکسینگ انعطاف و واکنش ها را بهبود می بخشد.

درحالی که بسیاری از خانم های برای تمرین جسمی به کیک بوکسینگ رو می آورند، برای بسیاری از افراد جنبه دفاع شخصی در اولویت است. کندی بیان میکند که:

ما با تاکید بر این که، این همان دلیل است که آن را می آموزید، آن را یاد می دهیم، این همان چیزی است که شما می خواهید برای آن استفاده اش کنید، برای بسیاری از افراد مهم است که بدانند چرا بعضی از حرکت ها را انجام می دهند و بعضی قسمت های خاص بدنشان را درگیر میکنند.

داشتن توانایی محافظت از خود یک سرمایه با ارزش است و این به شما قدرت می دهد که بدانید اگر در یک موقعیت خطرناک قرار گرفتید، توانایی برای کمک به خودتان جهت بیرون رفتن ایمن از آن حالت را دارید.

بعضی اوقات بهترین راه برای رهایی از استرس بعد از یک روز سخت کاری یک آبجو سرد نیست، بلکه یک فعالیت جسمی شدید است.  کیک بوکسینگ یک راه سالم برای رهایی است بعضی ناامیدی های روزانه از کارتان را برای شما فراهم میکند، چیزی که همچنین به شما برای خواب بهتر شبانگاهی و بهبود تمرکز ذهنی کمک میکند.

کندی بیان میکند که:

این یک رهایی عالی برای ضرب و شتم رئیستان روی پد های کیک بوکسینگ است.همچنین بوکسینگ ترشح اندورفین را افزاهیش می دهد، چیزی که با استرس مقابله میکند.

براساس پژوهشی که در موسسه انسان شناختی و تکاملی در آکسفورد انگلیس انجام شده است، حتی جو گروهی کیک بوکسینگ برای ترشح اندورفین موثرتر است. درحالی که بعضی از انواع فعالیت های شدید این ماده شیمیایی خوب را ترشح میکنند، ورزش های گروهی تاثیر آن را می افزایند.

هیچ چیز از ضربه زد به باسن و عالی بودن برای انجام آن شهوت انگیزتر نیست. شدت کیک بوکسینگ به معنی آن است که شما به سرعت پیشرفت و نتایج را مشاهده خواهید کرد. کندی بیان میکند که:

وقتی شما خودتان را در برنامه ای قرار دهید که به معنای واقعی شما را به چالش بکشد و شما آن را به پایان برسانید اعتماد به نفس شما به صورت فزاینده ای افزایش خواهد یافت زیرا کاری را انجام داده اید و می توانید به آن افتخار کنید.

باشگاه ورزشی مدرن با شعب متعدد در تهران ، ارائه دهنده دوره های آموزشی بدنسازی و فیتنس، یوگا، تی آر ایکس (TRX) و کراس فیت و سایر کلاس های ورزشی با بهره گیری از متد روز دنیا برای بانوان محترم می باشد.

مطلب قبلی

لیست چند ورزش هوازی مهیج برای لاغری!

مطلب بعدی

ورزش CX چیست و چطور من را لاغر می کند؟

مطالب اخیر

اسپینینگ و لاغری پاها، از شایعه تا واقعیت!

برنامه بدنسازی 3 روزه حرفه ای برای بانوان

بهترین برنامه بدنسازی ویژه بانوان برای تناسب اندام


12 حرکت عالی بدنسازی با کش مقاومتی پیلاتس

شعبه 1 : خیابان ولیعصر ، بالاتر از زعفرانیه ، خیابان یکتا ، نبش کوچه فهمیده

شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

شماره تماس مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

شماره تماس شعبه : ۲۲۷۵۹۶۸۱ 

شعبه 2 : بلوار مرزداران ، بعد از پل یادگار ، خیابان سپهر ، کوچه سپهر 2 ، مجموعه شهربانو ، طبقه 5

شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

کیک بوکسینگ بانوان چیست

شماره همراه مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

شماره تماس شعبه : ٤٤٢٣٨١٢٦

شعبه 3 : خیابان شهید کلاهدوز ، چهار راه قنات ، کوچه آقا میری ، کوچه بهیار ،11.1

شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸

شماره همراه مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵

شماره تماس شعبه :  ۰۲۱۲۲۷۷۹۰۸۳

آدرس:
خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، خیابان یکتا، نبش فهمیده

شماره تماس مدیریت کل : ۰۹۱۲۳۱۴۶۲۲۸
شماره تماس مسئول شعب: ۰۹۱۲۹۱۷۱۱۶۵
شماره تماس شعبه زعفرانیه : ۲۲۷۵۹۶۸۱ 
شماره تماس شعبه مرزداران : ٤٤٢٣٨١٢٦

از شما سپاسگزاریم که افتخار خدمت رسانی در مجموعه مدرن زعفرانیه را به ما داده اید. برای ثبت نام و یا تمدید عضویت تان کافی است بر روی لینک های مربوطه کلیک کنید.

در صورت وجود هرگونه سوال کافی است بر روی این لینک کلیک کرده و اطلاعات تماس خود را ثبت کنید، مشاورین ما در کوتاه ترین زمان ممکن برای راهنمایی و پاسخ به سوالاتتان با شما تماس خواهند گرفت.

پر بازدیدترین مقالات

چرا دستگاه تی آر ایکس برای خانم ها عالی است؟ (راه حل لاغری!)

ورزش پیلاتس چیست و چگونه با آن لاغر می شوید؟

نکات مهم آموزش یوگا [ که بسیار خواندنی است… ]

خوش آمدید، به حساب کاربری خود وارد شوید.

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.

تیم ملی کیک بوکسینگ واکوی ایران با کسب ۲۸ مدال طلا، ۲۳ نقره و ۱۰ برنز قهرمان آسیا شد.

سوسن رشیدی از قهرمانان کیک بوکسینگ یکی از عشایر کشورمان است که در این مسیر سختی‌های زیادی را پشت سر…

زینب جباری کیک لایت کار وزن منهای ۶۰ کیلو گرم به نشان برنز بازی‎های داخل سالن آسیا 2017 قناعت کرد

فاطمه علیزاده نماینده وزن منهای ۵۶ کیلو گرم فول کنتاکت به مدال نقره بازی‌های داخل سالن آسیا دست یافت.کیک بوکسینگ بانوان چیست

شهناز میرحیدری نخستین طلای کیک بوکس کاروان ورزش ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا را به نام خود کرد.

مسابقات جهانی موی تای ۲۰۱۶ در کازان روسیه برگزار شد. در این رقابت ها فاطمه یاوری و سعیده غفاری موفق…

تیم ملی موی تای بانوان ایران با سه ورزشکار عازم مسابقات جهانی روسیه شد. در این رقابت ها فاطمه یاوری…

رئیس هیات ورزش های رزمی ایلام گفت: تیم کیک بوکسینگ بانوان استان ایلام با کسب 9 مدال رنگارنگ مقام دوم…

فروش اینترنتی محصولات ورزشی

مبارزه فینال ووشو الهه منصوریان در مقابل حریف چینی

وزن کم کردن الهه منصوریان + ویدیو

جشن همسران بیرانوند و علیپور + عکس

عکس یادگاری فغانی و دخترش با یوزپلنگ ایران

مسابقات کشتی آلیش بانوان قهرمانی کشور در گرگان

آنجلینا جولی و راز تناسب اندام و شیک پوشی او

در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

شادی خانم رئیس جمهور کرواسی پس از پیروزی مقابل روسیه +عکس

فرشته کریمی در کنار سعید عزت اللهی و پژمان جمشیدی + عکس

خود ارضایی دختران و زنان چگونه است و چه عوارضی دارد؟

ورزش تی آر ایکس TRX چیست؟

کلیپ آموزشی حلقه زدن برای چربی سوزی سریع پهلو ها

آموزش حرکت شکم ایروبیک بانوان

مبارزه دیدنی الهه منصوریان در مسابقات ووشو قهرمانی آسیا +ویدیو

زیبا ترین بازیکنان فوتبال زنان را بشناسید + ویدیو

جشن همسران بیرانوند و علیپور + عکس

لیست ۱۰ نامزد نهایی برترین فوتبالیست زن در سال ۲۰۱۸ اعلام شد + عکس

کلیپ تماشایی از والیبال زنان در مسابقات جهانی

عذرخواهی سازمان لیگ فوتسال از فرشته کریمی و نسیمه غلامی

وقتی مقابل دو قهرمان کیک بوکس دختران ایران می نشینید متوجه می شوید آنها خیلی راحت از ضربه های مرگبار به سر و صورت حریف صحبت می کنند.نگران از فرم افتادن چهره شان نیستند و حتی برای شروع فعالیت شان در رشته های سنگین تر مانند موی تای و کشتی کج لحظه شماری می کنند؛ جایی که دیگر ضربه ها هیچ کنترلی ندارند. باید بزنی تا نخوری. شیوا داوودی فر و حدیثه نوحی دو طلایی ایران در مسابقات جهانی گرجستان بودند؛ مسابقاتی که اولین اعزام تیم کیک بوکسینگ دختران به شمار می رفت اما با درخشش خیره کننده آنها همراه بود، آن هم در شرایطی که دختران فایتر ایرانی هیچ وقت مربی کیک بوکسینگ نداشتند. این دو فایتر را در دفتر فدراسیون ورزش های رزمی ملاقات کردیم؛ جایی که در دفتر رئیس فدراسیون با کنترل از راه دور باز می شد. البته برای انتخاب این دو مهربانی روابط عمومی فدراسیون هم شامل حالمان شد که برای معرفی ملی پوشان، کارمند فدراسیون و خواهر رئیس فدراسیون را ترجیح داد،● کلاه محافظ تان مثل کلاهخود جنگجویان ژاپنی است،▪ شیوا؛ باید باقی محافظ ها را هم ببینید. ما کاملاً زره پوش روی رینگ می رویم.● می دانم که امکان آسیب دیدگی در رشته شما خیلی بالا است.▪ شیوا؛ چون در کیک بوکسینگ ما با تمام قدرت ضربه می زنیم. اینجا مثل کاراته ضربات کنترل شده نیست.● این جور ورزش ها با روحیه دختران تضاد ندارد؟▪ شیوا؛ بستگی به روحیه آن دختر دارد اما من می گویم با این شرایطی که جامعه ما دارد، تمام دختران باید هنر رزمی داشته باشند.● که در خیابان درگیر شوند؟▪ شیوا؛ من تا الان هیچ وقت پیش نیامده از تکنیکم استفاده کنم و می دانم این کار را هم نمی کنم، اما همین که می دانم می توانم از پس مزاحمان بربیایم به من اعتماد به نفس می دهد.▪ حدیثه؛ چرا وقتی کسی مزاحم ات می شود و می توانی او را بزنی، نباید بزنی؟● پس تو موافق کتک کاری هستی. تا حالا کسی را هم زده یی ؟▪ حدیثه؛ بله، یک بار در مترو ترمینال جنوب یک نفر مزاحمم شد و یک مسیر طولانی را تعقیبم می کرد. هر چقدر سعی کردم سریع تر بروم فایده نداشت و او همچنان می آمد. در حالی که به شدت عصبانی شده بودم و کم کم کنترلم را از دست می دادم ناگهان از پشت سرم گفت؛ «خانم شما دو و میدانی کار می کنید؟» دیگر حسابی عصبانی شدم و با مشت به سرش کوبیدم. ● نترسیدی او هم به تو حمله کند؟▪ حدیثه؛ به خاطر همین خیلی سریع دور شدم و اصلاً پشت سرم را هم نگاه نکردم.● نترسیدی ضربه ات به او صدمه بزند؟ خیلی ها با یک مشت مرده اند.▪ حدیثه؛ من وقتی عصبانی می شوم دیگر کنترلی روی اعصابم ندارم. آن روز هم دستم ناخودآگاه رها شد. به هرحال اگر کار به دادگاه هم می کشید حق را به من می دادند.● در مورد رای دادگاه آنقدر مطمئن نباش. هیچ دادگاهی به کسی حق نمی دهد به خاطر متلک گویی آدم بکشد.▪ حدیثه؛ به هرحال من پشیمان نیستم. انتظار نداشتید آنجا بایستم و فحش بدهم که؟،▪ شیوا؛ اما من ترجیح می دهم بی محلی کنم و رد شوم. از تکنیک زدن و ضربه خودم می ترسم.● شما اصلاً چرا سراغ کیک بوکس آمده اید؛ برای اینکه کتک کاری کنید یا فقط انگیزه ورزشی داشتید؟▪ شیوا؛ من کرمانشاهی هستم. دوران کودکی ام در جنگ گذشت. در طول آن سال ها آنقدر زندگی ما درگیر جنگ بود که تصور می کردم این جنگ همیشگی است و پایانی ندارد. اصلاً تصوری از دوران صلح نداشتم به همین خاطر آرزو می کردم دختر مستقل و سرسختی باشم.فکر می کردم هرکس جان سخت تر باشد در جنگ زنده می ماند و رزمی کاری را یک راه حل برای رسیدن به این آرزویم می دیدم. آن موقع با کاراته و تکواندو شروع کردم و بعد که به تهران آمدیم سانشو را شروع کردم و بعد هم که کیک بوکس.● خانواده ات موافق بودند؟▪ شیوا؛ در کرمانشاه خانواده ها تعصبی هستند. هیچ کدام از بچه هایی که آن زمان با هم کاراته کار می کردیم خانواده هایشان راضی نبودند.▪ حدیثه؛ شرایط من فرق می کرد. خانواده ام ورزشی بودند و الان هم که برادرم رئیس فدراسیون ورزش های رزمی است.● اما قبول دارید بیشتر دخترها هدف شان ورزش نیست؟▪ شیوا؛ ۹۰ درصد می آیند که بتوانند کتک کاری کنند.▪ حدیثه؛ درست است. یکی از شاگردان من خیلی رک و راست گفت یک چیزهایی یادم بده که بتوانم در خیابان مزاحمان را بزنم. یکی دیگر هم از شوهرش جدا شده بود و می خواست از او انتقام بگیرد، البته خیلی هم می ترسید که خانواده شوهرش برایش مشکل درست کنند اما به هرحال هدفش این بود که درگیر شود و کتک بزند.● شما هم از کتک کاری لذت می برید؟▪ شیوا؛ من هر چقدر ورزش سنگین تر باشد، بیشتر لذت می برم. به خاطر همین تکواندو و کاراته را رها کردم و سراغ کیک بوکس آمدم. الان لحظه شماری می کنم که موی تای خانم ها هم راه اندازی شود.● موی تای چه فرقی دارد؟▪ شیوا؛ آنجا دیگر ضربه ها هیچ کنترلی ندارد. هر چقدر می خواهی می زنی. من حتی کشتی کج را هم دوست دارم. اگر راه بیندازند حتماً شرکت می کنم.▪ حدیثه؛ اما من آمادگی بدنی کشتی کج را ندارم. خیلی هم منتظر شروع موی تای نیستم.● برایم جالب است که بینی هیچ کدام از شما نشکسته است.▪ حدیثه؛ برای من آنقدر مشت خورده، پهن شده است،▪ شیوا؛ اگر نتوانیم از خودمان دفاع کنیم که بهتر است رزمی را کنار بگذاریم.● به هرحال همه که از اول کار حرفه یی نیستند و این طور که به نظر می آید در کیک بوکسینگ مشت خوردن سر و صورت خیلی عادی است.▪ شیوا؛ در طول مسابقه بینی هایمان را چرب می کنیم. این طوری وقتی حریف مشت می زند روی صورتت، لیز می خورد و امکان شکستگی پایین می آید.● اصلاً نگران صورت تان نیستید؟▪ شیوا؛ مهم نیست. ۳۰ سال درست بود، حالا ۳۰ سال هم کج باشد. مردان که اصلاً به بینی های شکسته شان افتخار می کنند. بعدش هم ما باید مشت بخوریم تا محکم شویم.▪ حدیثه؛ باید تا آخر تیرماه صبر کنید تا موی تای را امتحان کنیم. فکر کنم آن موقع فک و بینی مان حسابی آسیب دیده باشد.● دختران ایرانی در رشته های رزمی خیلی خوب کار می کنند اما در همین رشته های رزمی هم وقتی پای ظرافت به میان می آید، کم می آورند. مثلاً در ووشو، سانشو کاران مدال می گیرند اما در تالو هنوز کار خاصی انجام نداده اند.▪ شیوا؛ تالو خیلی ظریف است. زمان زیادی می برد. مثلاً یک هفته فقط روی یک حرکت تمرین می کنند اما مبارزه این ظرافت را ندارد و معمولاً از قدرت بدنی شان استفاده می کنند و پیروز می شوند. اما من خودم ورزش رزمی را در مبارزه می بینم. ▪ حدیثه؛ کمربند مشکی داشتن که نمی تواند قدرت یک رزمی کار را نشان دهد. وقتی می گویی رزمی کاری همه می پرسند با چه حریفانی مبارزه کردی. هیچ کس نمی گوید چه برنامه یی اجرا کردی.● به بقیه دختران پیشنهاد می دهید رزمی کار شوند؟▪ شیوا؛ من که گفتم، در این جامعه همه دختران باید رزمی کار باشند.▪ حدیثه؛ من هم رزمی را دوست دارم اما اگر روزی بچه دار شوم به او اجازه نمی دهم سراغ کیک بوکس یا هر رشته رزمی دیگری بیاید.● چرا؟▪ حدیثه؛ من در جریان زندگی ورزشی ام خیلی عصبی شده ام. موقعیت برادرم برایم مشکل ساز شده است. هرچقدر هم خوب باشم باز هم حرف هست که به خاطر موقعیت برادرش داور هوایش را داشت.● اما شاید فرزندت رزمی کاری را دوست داشته باشد.▪ حدیثه؛ اشتباه می کند دوست داشته باشد،● همان طور که تصور عموم می گوید، دختران کیک بوکس خشن هستند؟▪ شیوا؛ ما تا پای جان کتک می زنیم. هرکس ما را می بیند می گوید خشن هستید. ▪ حدیثه؛ به هرحال همیشه یک نفر چشم در چشم ماست. اگر نزنیم که می خوریم. یک اشتباه کوچک می تواند باعث شود ضربه مرگبار بخوری.● پس روحیه تان هم مردانه است.▪ شیوا؛ بله، من وقتی خودم را با خواهرم مقایسه می کنم، می بینم روحیه ام نسبت به او خیلی مردانه تر است.ی حدیثه؛ من بعد از ازدواجم سعی کردم کمی این روحیه ام را تغییر دهم. چند سال قبل موهایم کوتاه بود و آنقدر شبیه پسرها بودم که وقتی وارد یک مجلس می شدم، خانم ها حجاب می گرفتند.● می خواهم بدانم چه روحیه یی دارید که می توانید بارانی از مشت و لگد را روی سر و صورت حریف خالی کنید؟▪ حدیثه؛ این هم یک راه است برای اینکه خودت را تخلیه کنی. حرص مان را این جوری خالی می کنیم.● روی سر و صورت یک دختر دیگر؟▪ حدیثه؛ بالاخره کیک بوکس همین است. آن دختر هم آمده که به سر و صورت من مشت بزند دیگر.● بیشتر دخترهایی که به باشگاه های ورزشی می روند، تیپ خاصی دارند. حداقل اینکه اکثرشان موهای کوتاه دارند. چرا؟▪ شیوا؛ من موهایم را کوتاه نگه می دارم چون موی بلند زیر مقنعه و کلاه واقعاً دردسرساز می شود. ▪ حدیثه؛ اما برای خیلی ها فقط یک ژست است. دوست دارند مردم بدانند آنها ورزشکارند. معمولاً هم فقط تازه کارها این مدلی هستند. بعد از چند وقت از سرشان می افتد. من هم وقتی ۱۵ ، ۱۶ سالم بود همین تیپی بودم.● شاید دلیلش این است که می خواهند خود را هرچه بیشتر شبیه پسرها نشان دهند. شما دوست ندارید پسر به نظر بیایید؟▪ شیوا؛ قبلاً چرا. بیشتر به خاطر شرایط جامعه. اصلاً یکی از دلایلی که به کیک بوکس آمدم همین بود.اما وقتی حرفه یی شدم و مقام آوردم تازه آن موقع بود که به دختر بودنم افتخار کردم. دختری که ورزش می کند و باعث افتخار خانواده اش است.● شما هم شنیده اید که هر وقت صحبت از زنان رزمی کار می شود، خیلی ها می گویند «بیچاره شوهرش»؟▪ شیوا؛ نمی دانم چرا هیچ وقت به مردان رزمی کار نمی گویند بیچاره زنش؟▪ حدیثه؛ چون مردها غرور خاصی دارند و ناراحت می شوند وقتی یکی بگوید از زن شان می ترسد اما انگار اینکه زن از شوهرش ترس داشته باشد، عادی است.● از مربیان تان بگویید.▪ شیوا؛ ما مربی نداشتیم و نداریم.● بدون مربی قهرمان شدید؟،▪ شیوا؛ مربی کیک بوکسینگ وجود نداشت. من که با دیدن فیلم مبارزه مردان، کیک بوکس را یاد گرفتم و سعی کردم با تکیه بر قدرت بدنی ام خودم را بالا بکشم، اما همه چیز قدرت بدنی نیست. آن زمان که تازه سانشو را شروع کرده بودم یک بار از یکی از دوستانم که ۲۰ کیلو از من سبک تر بود چنان کتکی خوردم که هیچ وقت یادم نمی رود.دلیلش هم این بود که هیچ تکنیکی نداشتم. بعد از آن سعی کردم تمام حواسم را برای یادگیری تکنیک ها جمع کنم. در کیک بوکس هم همین کار را کردم، اما مربی نداشتم.▪ حدیثه؛ من تکواندوکار بودم و ضربات پایم را از آنجا دارم. ضربات دستم را هم با همسرم کار می کنم که بوکسور است. اینها را ترکیب می کنم و می شود کیک بوکس. البته برادرم هم خیلی کمک می کند.● تو هم برایت پیش آمده مثل شیوا کتک خورده باشی؟▪ حدیثه؛ در تکواندو بیشتر کتک می خوردم. کمربند سبز داشتم و مربی تکواندوکار کمربند مشکی را به جانم می انداخت. کل سالن را می دویدم و از دستش فرار می کردم. اصلاً من تکواندو را با وجود آنکه دان ۲ داشتم، به خاطر همان مربی کنار گذاشتم. ● چرا؟▪ با خواهرم که مسوول هیات تکواندو گرمسار بود، مشکل داشت و سر من خالی می کرد، من خیلی از روابط خانوادگی ام ضربه خورده ام.● شما به غیر از کیک بوکس سرگرمی دیگری هم دارید؟▪ شیوا؛ من که کارمند فدراسیون هستم و وقت آزاد برای کار دیگری ندارم اما دوست داشتم سراغ موسیقی می رفتم.▪ حدیثه؛ من از موسیقی بدم نمی آید اما فکر نمی کنم برای یادگیری اش صبر و حوصله داشته باشم. بعید نیست عصبی شوم و گیتار و ارگ را بشکنم. همین ورزش را ترجیح می دهم. حديث علمياز روزنامه اعتمادبه نقل از آفتاب

گفت و گو با قهرمان وزن 67 کیلو گرم تیم ملی کیک بوکسینگ ایران

کیک بوکسینگ بانوان چیست

شیرزنان-فربد سروندی:رشته کیک بوکسینگ که این روزها در بین دختران ایرانی علاقمندان زیادی پیدا کرده، چند سالی است که فعالیت خود را رسما در ایران شروع کرده است.تیم کیک بوکسینگ زنان ایران نیزکه برای اولین بار به مسابقات خارج از کشور اعزام شد، در مسابقات بین المللی گرجستان به مقام قهرمانی دست یافت.در این مسابقات که طی روزهای نوزدهم و بیستم خرداد در شهر تفلیس برگزارشد، زنان ایران با كسب 4 مدال طلا و 3 نقره به مقام قهرمانی رسیدند که یکی از این طلایی ها شیوا داودی فر، ملی پوش و قهرمان وزن 67 کیلوگرم ایران بود که مدال طلای این وزن را در گرجستان به گردن آویخت.

شیوا داودی فر در گفت و گو با بی بی سی در مورد خودش و فعالیت این رشته در ایران و کیفیت این مسابقات گفت:

من ورزش رزمی را از سال 70 شروع کردم و الان 16 سال هست که دارم ورزشهای رزمی انجام می دهم.

قبل ازاینکه کیک بوکسینگ را شروع کنم، در رشته های تکواندو، کاراته و ووشو فعالیت می کردم و عضو تیم ملی ووشو بودم.

از چه سالی کیک بوکسینگ را شروع کردی و چرا این رشته را انتخاب کردی؟

من از سال 80 کیک بوکسینگ را شروع کردم و به این دلیل این رشته را انتخاب کردم چون احساس کردم که این رشته کامل ترازهمه رشته های رزمی است، و می توانم هم ازضربات دست وهم پا همزمان استفاده کنم و فکر می کنم کلا در این رشته احساس بهتری دارم.

تا الان چه مقام هایی بدست آورده ای؟

از سال 80 تا الان شش سال پی در پی قهرمان ایران هستم و در اولین حضور خارجی خود، درمسابقات بین المللی گرجستان، مدال طلا گرفتم.

این اولین باربود که تیم کیک بوکسینگ زنان ایران به خارج از کشور اعزام می شد؟

بله، تیم ملی زنان ایران برای اولین بار به مسابقات بین المللی گرجستان اعزام شد، البته دو ماه پیش قرار بود به مسابقات جهانی یونان اعزام شویم اما به دلیل مشکل روادیدی از این مسابقات جا ماندیم.

تیم ملی زنان ایران با چند ورزشکار در مسابقات گرجستان شرکت کرد؟

تیم زنان ایران در یازده وزن ملی پوش دارد ولی چون این مسابقات فقط در هفت وزن برگزار می شد، به همین دلیل ما هم در هفت وزن شرکت کردیم که با کسب 4 مدال طلا و 3 نقره به مقام قهرمانی رسیدیم.

در مورد پوششی که دراین مسابقات استفاده کردید، کمی توضیح بده .

در کیک بوکسینگ استایل های مختلفی هست که هرکدام لباسهای مخصوص خودش را دارد. استایل من فول کنتاکت است و لباس مخصوص این رشته در همه جای دنیا یک شلوار و یک تی شرت و کلاه است، که تنها چیزی که ما اضافه تر داریم یک مقنعه در زیر کلاه است و با همین پوشش در این مسابقات شرکت کردیم.

این پوشش از لحاظ تکنیکی، تاثیری روی کار و نتیجه مبارزه تان ندارد؟

خب چر،ا کمی موثراست. گرما آدم را اذیت می کند، بچه های تکواندو هم این مشکل را دارند. ولی به هرجهت چاره ای نیست، هدف ما این است که خود را به مردم جهان نشان دهیم و بگوییم که ما با هر پوششی می توانیم پا به پای آنها ورزش کنیم.

عکس العمل ورزشکاران دیگر تیم ها با دیدن شما چطور بود؟

اولین بار وقتی وارد سالن شدیم، یک لحظه سالن ساکت شد و همه با تعجب به ما نگاه کردند، چون برای آنها جالب بود که تیم کیک بوکسینگ زنان ایران هم در این مسابقات شرکت کرده است و فکر نمی کردند که ما بتوانیم مقامی بیاوریم.

بعد از اینکه به مقام قهرمانی رسیدید، عکس العمل آنها چطور بود؟

خوب واقعا تعجب کرده بودند، اما با این وجود همه می آمدند با ما عکس می گرفتند و تبریک می گفتند.

کلا در این مسابقات چند تیم شرکت کرده بود و جدی ترین حریفان شما از چه کشوری بودند؟

در این مسابقات که یکی از بزرگترین تورنمنت های جهان بود، 29 کشورشرکت کرده بودند و حریفان جدی ما از گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، امارات متحده عربی و سوریه بودند.

الان وضعیت کیک بوکسینگ درایران چطور است؟

ببینید تیم ما برای اولین بار تشکیل و به مسابقات خارجی اعزام شد. قبل از این مسابقات من واقعا نمی دانستم خودم در چه سطحی هستم و چقدر از حریفانم فاصله دارم.

اما بعد از شرکت در این مسابقات که کشورهای زیادی هم شرکت کرده بودند و دست کمی از مسابقات جهانی نداشت، فکر می کنم که ما واقعا فاصله خیلی کمی با تیم های برتر جهان داریم و اگر به چند مسابقه خارجی دیگر برویم و تجربه زیادتری کسب کنیم، می توانیم این فاصله را هم کم کنیم. به نظر من آنها فقط امکانات و تجربه شان از ما بیشتر است.

از لحاظ مربی و امکانات مشکلی ندارید؟

در حال حاضر نه، برای شروع خوب بوده ولی فکر می کنم در آینده باید ازمربیانی استفاده شود که تجربه جهانی دارند و با علم روز این رشته آشنا هستند.

در ایران قهرمانان پسر زیادی دراین رشته هستند که درمسابقات جهانی موفقیت های زیادی کسب کرده اند، آیا ازتجربیات آنها استفاده می کنید؟

متاسفانه خیر، تمرینات مشترک با آنها نداریم و من از برنامه های مربیان هم خبر ندارم. ولی اگر این کار انجام شود، فکرمی کنم خیلی موثر خواهد بود و پیشرفت زیادی خواهیم داشت، چون آنها درمسابقات جهانی شرکت کرده اند و تجربیات زیادی دارند.

آیا مسابقات جهانی و مهم دنیا راهم پیگیری می کنی؟

بله، اغلب مسابقات مهم جهان را دنبال می کنم و خیلی دوست دارم که خودم را به سطح آنها برسانم.

چند ساعت در روز تمرین می کنی؟

من تقریبا روزی چهار ساعت تمرین می کنم چون خودم در باشگاه شباهنگ شهریار کلاس های آموزشی دارم، هم آموزش می دهم و هم تمرین می کنم.

به عنوان یک دختر رزمی کار چه فرقی بین خودت و دیگر دخترها احساس می کنی؟

من از روزی که کیک بوکسینگ کار کردم اعتماد به نفسم خیلی زیاد شده، کلا رزمی کارها خیلی به خودشان اعتماد دارند، البته شاید خیلی از دخترها دررشته های مختلف ورزشی فعالیت کنند و همین احساس را هم داشته باشند، ولی من به عنوان یک رزمی کار احساس قدرت بیشتری می کنم.کیک بوکسینگ بانوان چیست

به غیر از ورزش و کیک بوکسینگ چه فعالیت های دیگری انجام می دهی؟

در حال حاضر من فقط ورزش می کنم و زیاد وقت ندارم کار دیگری انجام بدهم، ولی گاهی اوقات با بچه ها برنامه های شب شعر می گذاریم و در خیلی از برنامه های هنری بصورت گروهی شرکت می کنیم.

رابطه ات با درس چطور است؟

متاسفانه در دوره دبیرستان شاگرد تنبلی بودم و فقط توانستم دیپلم بگیرم و از این موضوع خیلی ناراحتم. به نظر من درس در کنار ورزش خیلی مهم هست و ورزشکارانی پیشرفت می کنند که ازعلم بیشتری برخوردار هستند.

تا حالا شده با کسی دعوا کنی و اجبارا از تکنیک های رزمی استفاده کنی؟

یکی دو مورد پیش آمده، ولی من هم مثل خیلی از رزمی کارها ترسو هستم، چون فکرمی کنم به اعتبارم لطمه می خورد و اگر طرف من آدم نادانی باشد من سعی می کنم از کنارش بگذرم، اصلا آدم عاقل دعوا نباید کند.

شیوا دروزن 67 کیلوگرم که مبارزه می کنی وضعیت حریفانت چطوراست؟

من امسال در مسابقات انتخابی تیم ملی پنج حریف داشتم که با سختی بر آنها غلبه کردم، خوشبختانه سال به سال حریفانم قوی تر و با تکنیک تر می شوند، من چند سال پیش خیلی راحت قهرمان می شدم اما الان به سختی.

مدتی است که علاقمندان دختر این رشته در ایران خیلی زیاد شده، علت چیست؟

به نظر من این رشته دختران را قوی، مستقل و بااعتماد به نفس بار می‌آورد، من در رشته های مختلف کار کرده ام، ولی کیک بوکسینگ رشته ای است که به شما اعتماد به نفس زیادی می دهد و شما می توانید از تمام اعضای بدن استفاده کنی و همه قسمت های بدن را قوی کنید. من خودم لذتی که از کیک بوکسینگ می برم را هیچ وقت در کاراته ندیدم و فکر می کنم به همین دلیل دخترها به این رشته علاقمند می شوند.

آینده کیک بوکسینگ ایران را چطور می بینی؟

من مطمئن هستم کیک بوکسینگ ایران با این سرعتی که پیش می رود، ظرف دو سه سال آینده اصلی ترین رشته رزمی ایران خواهد شد.

دخترهایی که علاقمند به این رشته هستند و می خواهند فعالیت کنند، چه کار باید کنند و دارای چه خصوصیات فیزیکی باید باشند؟

خوشبختانه رشته رزمی احتیاج به امکانات زیادی ندارد و می توان با یک دست لباس در یک سالن خالی شروع کرد.اما از لحاظ فیزیکی آنهایی که قد بلندی دارند موفق ترهستند. ولی هر کسی استعداد داشته باشد حتی درهر وضعیتی که باشد می تواند با یک برنامه خوب شروع کند. مثلا اگر چاق هست می تواند با تمرین، وزن خودش را کم کند و به مرور زمان بدنش را قوی کند و فن دفاع کردن از خود را یاد بگیرد. کیک بوکسینگ فقط ضربه زدن نیست بلکه دفاع کردن هم هست.

به نظر من دانستن فنون دفاع شخصی، برای دخترها یک ضرورت است. حداقل به ما اعتماد به نفس می دهد و آدم احساس می کند قوی تر است. 8

در رقابت های ووشو قهرمانی جهان

26 آبان 1386

ورزش : ووشو/کیک بوکسینگ/کونگ فو

شیرزنان- شبنم شکوریان: برای اولین بار در تاریخ ووشوی ایران دو نماینده زن از کشورمان موفق به کسب دو مدال نقره در بخش سانشو شدند.این رقابتها که به عنوان رقابت های ووشو قهرمانی جهان با حضور 1440 ووشوکار از 89 کشور جهان در سالن ورزش های ملی پکن برگزار می شد و کماکان ادامه دارد، از سطح بسیار بالایی برخوردار است که قرعه مناسب زنان ملی پوش ایران، جای امیدواری را باقی گذاشته بود. به گزارش شیرزنان، در نهایت پس از شش روز رقابت، راضیه طهماسبی سانشوکار وزن 56 کیلوگرم و زهرا کریمی سانشوکار وزن 60 کیلوگرم در مصاف با حریفان خود به ترتیب از چین و ویتنام تن به شکست 2 بر صفر دادند و مدال نقره را کسب کردند. در نخستين مسابقه ، ” راضيه طهماسبي فر ” به مصاف ” اكاترينا موخورتيكو” از روسيه رفت كه توانست در يك رقابت جدي حريف روس خود را شكست دهد.

 

همچنين ” زهرا كريمي ” ديگر ملي پوش سانشوكار ايراني امروز موفق شد با غلبه بر ” كريستينا نامووا ” از روسيه،راهي مرحله‌پاياني اين مسابقات شود.

همچنين در ادامه پيكارهاي بخش زنان ، ” خديجه زينال زاده ” در وزن منهاي ‪ ۴۸‬كيلوگرم و ” فرزانه دهقان ” در وزن منهاي ‪ ۵۲‬كيلوگرم در برابر حريفان خود از كشورهاي ويتنام و فيليپن متوقف شدند و به مقام شوم دست یافتند.

سهميه المپيك برای دهقان و كريمي

در بخش تالو نيز سميه ميراني با كسب امتياز 9/19 در فرم جين شو در ميان 32 شركت كننده دهم شد.

زهرا كريمي در وزن 60 كيلوگرم سانشو در مصاف با آلا ايواشكوويچ بلاروس توانست در دو راند متوالي حريفش را شكست داد. علاوه بر صعود، به مرحله‌ يك چهارم نهايي سومين سهميه المپيك را براي ووشو ايران كسب كرد. كريمي پس از فرزانه دهقان در سانشو و فرشاد عربي در تالو سومين ووشو كار ايراني است كه توانست در مسابقات جهاني، سهميه المپيك را به دست آورد.

داور دست را بالا نبرد

از نکات جالب حاشیه این دیدارها، رقابت بین خدیجه زینال زاده با حریف ایتالیا اش بود که پس از پایان بازی، داور بر خلاف روال همیشه که باید دست برنده با بالا برد از این کار خودداری کرد.

وی به دلیل حجاب اسلامی زینال زاده، از وی خواست تا خود او دستش را بالا ببرد!

تالو بی مدال ماند

در طول این مسابقات تیم تالو ایران در بخش زنان به هیچ مدالی دست نیافت و در بخش مردان تنها به یک مدال برنز قناعت کرد.

این در حالی است که مربی تیم ملی بانوان پس از اتمام بازیها در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در چین، این نتایج را چنین توضیح داد:« ملي‌پوشان امتيازات بسيار عالي گرفتند؛ اميدوارم مسوولان همان‌گونه كه به مدال‌هاي جهاني سانشو توجه دارند، به كسب امتيازات خوب تالوكاران هم نگاه كنند.»

راضيه حاجي‌زاده اظهار كرد: نبايد تالو و سانشو را با يكديگر مقايسه كرد. در قسمت تالو ظرافت، حساسيت، دقت و كارايي زيادي لازم است؛ ولي، در سانشو مبارزه مهم است و ممكن است اتفاقات زيادي به نفع يا ضرر يك ووشوكا رخ دهد. در تالو ملي‌پوشان امتيازات بسيار خوبي‌ به ويژه در قسمت بانوان كسب كردند.

وي افزود: در قسمت بانوان 3 نفر را به مسابقه‌هاي جهاني آورده‌ايم كه امتيازات نسبت به گذشته كه معمولا زير 9 و 10 بود، پيشرفت زيادي كرده است. اين نشان دهنده‌ي يك اتفاق بزرگ در تالو ايران و رشد آن است.

وي ادامه داد: اردوي يك ماهه پيش از مسابقه‌هاي جهاني در چين تاثير بسيار زيادي در عملكرد ملي‌پوشان داشت. ملي‌پوشان پس از حضور در آن رقابت‌ها استرس كمتري را در مسابقه‌هاي جهاني داشتند، شايد اگر اين اردو نبود، چنين امتيازاتي به دست نمي‌آمد.

حاجي‌زاده با اشاره به اين كه حضور مربيان چيني تاثير بسزايي در رشد تالو ايران داشت، گفت: اين مربيان با علم خود كمك زيادي به تالو ايران كرده‌اند. تالوكاران ايراني در مسابقه‌هاي جهاني، مسايل زيادي را آموختند كه در آينده به درد ما خواهد خورد.

وي جذب يك مربي خارجي براي تالو را راهكاري مناسب براي تغيير شرايط تالو ايران دانست و گفت: جذب مربي متخصص سبك‌ها و كاري كه آنها مي‌توانند روي تالو از پايه انجام دهند، بسيار عالي خواهد بود.

 

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس

صفحه اینستاگرام دختری با ظاهر شرقی که مشغول تمرینات ورزشی خیلی سخت بود، نظرم را جلب کرد و با تماشای صفحه اینستاگرامش متوجه شدم که ایرانی است. شبنم شاهرخی قهرمان جهانى و دارای مدال نقره جهانی در رشته ورزشی كيك بوكسينگ سازمان «ايسكا» در كشور پرتغال است و همچنین سال ٢٠١٥ موفق به كسب مدال نقره در مسابقات جهانى هنرهاى رزمى تركيبى در كشور اسپانيا شد.

خبرگزاری اسپوتنیک- بانویی صمیمی و بی آلایش که با اولین تماس خبرنگار اسپوتنیک بلافاصله در کمال احترام پاسخ داد و برخلاف خیلی از سلبریتی های اینستاگرام که اگر پیامت بویی از پول و نفع اقتصادی به همراه نداشته باشد، حتی زحمت پاسخ رد دادن هم به خودشان نمی دهند، ترتیب گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک را داد که در ادامه ارائه می گردد:

چرا کیک بوکسینگ؟ همسرم استادم شد!من همیشه به ورزش رزمی علاقه داشتم، اما در کودکی هیچوقت این شانس را نداشتم که ورزش رزمی را آغاز نمایم، تا اینکه بالاخره کیک بوکسینگ را با مربی گری خانم «کتی خطایی» آغاز کردم و اکنون نهمین سالی است که مشغول این رشته هستم. دو سال و نیمی از تمرینات من با خانم خطایی می گذشت که با همسرم آشنا شدم و ایشان از بهترینهای کیک بوکسینگ هستند و بعد از آن هم همسرم شدند و هم استادم، تا به امروز نیز ورزش حرفه ای من همراه با ایشان ادامه دارد. تمرینات من تحت نظارت استاد جدیدم فصل جدیدی را در زندگی ورزشی من رقم زد و درواقع رنگ جدی به خود گرفت. در آغاز کمی زمان برد تا من متوجه بشم باید میان رابطه همسری و استادی تمایز قائل شوم، اوایل انتظار داشتم که چون همسر ایشان هستم، پس سر کلاس باید با من رفتار متفاوت از سایرین داشته باشند و این مسائل گاهی تا خانه ما کشیده می شد. اگرچه این موضوعات اکنون برای ما خاطره شده، اما در زمان خود مسائل جدی برای ما بحساب می آمد.از سویی همسرم قوانین خاص خودشان را داشتند و من زمانی که همزمان تمرین با استاد دیگری را آغاز نموده، متوجه شدم که باید میان زندگی شخصی و ورزشی خط تمایز بکشم. همسر من مدیر بخش آسیای سازمان «آی اس کی ای ISKA» از بزرگترین سازمانهای ورزش کیک بوکسینگ هستند و در حقیقت نفوذ خیلی خوبی در این ورزش و سازمان دارند. همین امر هم کمک بزرگی کرد که من نه بسادگی اما بتوانم در مسابقات جهانی شرکت نمایم، چراکه می توانست از نفوذ خود برای ورود به این مسابقات استفاده نماید، اما در عرصه نبرد و مسابقه دیگر خودت تنها هستی و باید بتوانی مبارزه کنی.

 

کیک بوکسینگ بانوان چیست

تجربه حضور در مسابقات جهانیبه این ترتیب دوبار در مسابقات جهانی، یکبار در اسپانیا و یکبار هم در پرتقال شرکت نموده و هر دوبار هم مدال نقره گرفتم. در مسابقات پرتقال علاوه بر کیک بوکسینگ در رشته ام ام ای آماتور هم شرکت نموده و به مقام دوم دست یافتم و زمانی که متوجه شدم باردار هستم ورزش حرفه ای به صورت موقت تعطیل شد. امسال مسابقات جهانی در کشور یونان و در ماه آپریل برگزار می گردد و تصمیم ما نیز به حضور در این مسابقات است، اما با توجه به اینکه من یک پسر شیرخواره دارم، معمولا برنامه ریزیهای ورزشی من با خللی روبه رو می شود که خارج از کنترل است. هیچ وقت برای شروع کیک بوکسینگ دیر نیستاین رشته ورزشی خیلی نیاز به مهارتهای پیچیده ندارد و مانند رشته تکواندو که نیاز به تربیت عضلات از سنین کودکی دارد، خیلی درگیر فنون سخت نباشد. کیک بوکسینک سختی تکنیکهای تکواندو را میان تمام اعضای بدن تقسیم می کند، یعنی هم امکان بوکس وجود دارد و هم امکان پا زدن. اما اینکه تا همیشه بتوان این ورزش را ادامه داد، خیر به هیچ وجه اینطور نیست و بعد از یک زمانی توان بدنی انسان کاهش می یابد. من 26-27 ساله بودم وقتی که کیک بوکسینگ را آغاز نمودم که برای شروع یک ورزش اصلا سن کمی نیست و تا پیش از آن تنها بصورت تفریحی ورزش می کردم. اما زمانی که کیک بوکسینگ را آغاز نمودم خیلی سنگین، مرتب، با علاقه و پیگیر تمرین می کردم، شاید بتوان گفت که می شود در سنین جوانی ورزش را آغاز کرد و دیر نیست، اما طبیعتا ادامه دادن آن محدودیت زمانی دارد. با توجه به نمونه های عملی یک کیک بوکسر تا سنت 40 سالی می تواند فیت و آماده انجام مسابقات باقی بماند، اما اینکه تنها ورزش را برای آمادگی جسمانی انجام داد به نظرم تا سنین بسیار بالاتر از این هم می توان ادامه داد.

تابع قوانین جمهوری اسلامی بودم اما هیچ حمایتی نداشتمرشته کیک بوکسینگ برای بانوان در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد جزء رشته های ممنوعه قرار گرفت و اصلا چیزی تحت عنوان فدراسیون نداشتیم و هنوز هم نداریم. در حال حاضر هم اگر تحت عنوان کیک بوکسینگ مسابقه ای برگزار می شود در واقع «لایت کانتکت» است و کیک بوکسینگ رسمی وجود ندارد. حالا تفاوت کیک بوکسینگ و لایت کانتکت در چیست؟ اینها همه استیلهای مختلف از ورزشهای رزمی هستند با اعمال برخی محدودیتها، به عنوان نمونه در لایت کانتکت یکسری از تکنیکها مانند لوکیک یا زانو ممنوع است. بنابراین، قوانین و ضوابطی که بصورت جهانی برای کیک بوکسینگ وجود دارد، شامل ایران نمی شود. زمانیکه من در مسابقات جهانی شرکت نمودم از طرف تیم «ایسکا»ی ایران رفتم، اما اینکه از طرف دولت ایران نماینده باشم یا حمایت شوم، به هیچ وجه اینطور نبود و من کوچکترین حمایتی نشدم و به عنوان یک فرد از طرف اسپانیا دعوت شده و با دعوتنامه رفتم.اما از آنجایی که سازمان «ایسکا»ی ایران مجوز فعالیت دارد بنابراین فرد اعزامی از سوی این سازمان باید پایبند به قوانین جمهوری اسلامی باشد و در این قوانین نیز حفظ حجاب توسط بانوان در زمان انجام مسابقات الزامی است. بنابراین من تمام قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نمودم، اما اینکه حمایتی صورت بگیرد یا احیانا پوشش خبری بدهند، اینطور نبود.

خیلی خوشحالم که به لطف مردم اعتباری در میان آنها دارم!در حقیقت کار خیر و مردم انجام می دهند نه من، صفحه من تنها وسیله ای برای این امر است. اگر توجه کرده باشید در شبکه های اجتماعی گاهی موضوعی همه گیر می شود و دیگران نیز دعوت به انتشار این موضوعات، من هم اغلب از این قبیل اطلاع رسانی ها انجام می دادم. معمولا فعالیت مراکزی که مثل «محک» یا «خیریه بچه های سیب سرخ» که به اندازه کافی معتبر و شناخته شده هستند اطلاع رسانی می کنم تا اینکه روزی خانمی با من در پیام خصوصی ارتباط گرفت.خانواده ای را معرفی کرد که بچه ای معلول داشته و از پس خرج عمل کودک به تنهایی برنمی آمدند، از من خواست که برای جمع آوری هزینه عمل این بچه از صفحه اینساگرامم استفاده کرده و مردم را برای یاری رساندن به این خانواده دعوت کنم. محمد مهدی پسری بود که در جنینی از ناحیه لگن استخوانی تشکیل نشده بود و پزشک در سونوگرافی پی به این مسئله نبرده بود. مادر بچه را ملاقات کردم و پرونده های پزشکی را بررسی کردم و در نهایت از طریق صفحه اینستاگرام از مردم برای جمع آوری هزینه درمان این بچه دعوت نمودم. عمل این کودک بسیار سخت بود و باید پای بچه را از زانو قطع کرده و با پروتز و پای مصنوعی جایگزین شود و البته این پروتز همزمان با رشد بچه باید هر یکی دو سال عوض شود. توجه بفرمایید که این مشکل هزینه ای به همراه دارد که موقتی و یکباره نیست و تا سالیان سال این خانواده باید این مبلغ را هزینه نمایند. من هربار که عکس پسرم را منتشر می کنم بیست هزار نفر لایک می کنند و با خودم فکر کردم که اگر هر کدام از آنها فقط دو هزار تومان کمک کنند حتی بیشتر از مبلغی می شد که آن خانواده نیاز دارند و در اینصورت به کمک یکدیگر مشکل آن خانواده را حل می کردیم. البته واقعا نمی دانستم که با چه عکس العملی مواجه می شوم، اما در کمال ناباوری تا شب دوازده میلیون به حساب مادر محمد مهدی واریز شده بود. با این اتفاق متوجه شدم که به لطف مردم اعتباری در میان آنها دارم و حاضرند که به من و حرفی که با تحقیق و بررسی زده ام، اعتماد کنند. البته به صورت پیوسته با اسناد معتبر مردم را در جریان روند جمع آوری مبالغ و درمان این بچه می گذاشتم.بعد از این ماجرا مراجعات زیادی برای کمک به موارد مختلف شد که بقدری زیاد است من متاسفانه نمی رسم به همه آنها پاسخگو باشم. چنین مواردی نیاز به تحقیق، بررسی و ارزیابی صحت و سقم دارد تا خدایی نکرده از اعتماد مردم سوء استفاده نشود و من نمی توانم چون که یک فرد هستم. اول پذیرفتن چنین مسئله ای خیلی سخت بود و احساس می کردم بار بزرگی بر دوش من است، تا اینکه با یک گروه خیریه دانشجویی به نام «ترنم» آشنا شدم که کمک خیلی بزرگی به من بود.

از صفحه اینستاگرام بهره اقتصادی نمی برم!شاید اگر بخواهم خیلی دقیق بگویم که چرا از صفحه اینستاگرام استفاده اقتصادی نمی کنم، بی احترامی باشد به افرادی که از چنین کاری را انجام می دهند. در حقیقت بهره اقتصادی بردن یک بحث سلیقه ای است و اولویت افراد نسبت به مسائل مالی مختلف، یعنی هر فردی به زندگی از دریچه ای می نگرد که با دیگری متفاوت است. من در صفحه ام تا بحال چندین مرتبه تبلیغ کرده ام، اما واقعا دوستانه و از روی علاقه یا برای تشویق و یا اینکه حتی رودربایستی بوده، البته عده ای این حرف من را باور نمی کنند و من را گاهی متهم می کنند. صاحبان صفحاتی مثل صفحه من نرخهای عجیب غریبی پیشنهاد میکنند و پیشنهاد می گیرند، مثلا برای اینکه در یک مراسم حضور داشته باشند گاهی ده دوازده میلیون پیشنهاد می شود. حالا وقتی چنین پتانسیلی داری و استفاده نمی کنی، مردم باور نمی کنند.به هر حال هر فردی نسبت به شما قضاوتی می کند که خوب هرگز هم نمی توانم تمام افراد را راضی نگه داشت، و خلاصه کلام قضیه درآمدزایی از طریق صفحه ام برای من تاکنون اولویت نبوده است. درآمدهای اینستاگرامی موفقتی و گذرا هستند و بازار شبکه های اجتماعی روزی به پایان می رسد، اما اعتباری که از طریق باز کردن برخی مشکلات مردم کسب نموده ای هرگز پایان ندارد و ارزش آن بسیار متفاوت است.

اطلاعیه اسپوتنیک

ثبت نام و گرفتن اجازه دسترسی کاربران در وبسایت های “اسپوتنیک” از طریق حساب یا حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی حاکی از قبول این مقررات خواهد بود.

کاربران ملزم هستند قوانین ملی و بین المللی را رعایت کنند. کاربران موظف هستند با دیگر شرکت کنندگان در بحث ها و خوانندگان محترمانه صحبت کنند.

مدیریت سایت حق دارد کامنت های نوشته شده به زبان های دیگر متفاوت با زبان سایت را حذف کند.

هرگونه کامنت درج شده درسایت های sputniknews.com به هر زبانی قابل تغییر است.

کامنت های کاربران در حالات زیر حذف می شود:

مدیریت حق دارد در صورت نقض این مقررات دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کرده یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع دهی از قبل، حذف کند.

کاربر می تواند با برقراری تماس با ناظمان از طریق پست الکترونیکی زیر پیشنهاد احیای حساب / آزاد کردن دسترسی را مطرح کند: moderator.ir@sputniknews.com

نامه باید حاوی نکات زیر باشد:

اگر ناظمان احیای حساب کاربری / آزاد کردن دسترسی را ممکن تشخیص دهند، این کار انجام خواهد شد.

در صورت نقض دوباره مقررات از جانب کاربر، دسترسی دیگر احیا نخواهد شد. برای برقراری تماس با گروه ناظمان به نشانی زیر نامه بنویسید: moderator.ir@sputniknews.com

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

کیک بوکسینگ بانوان چیست
کیک بوکسینگ بانوان چیست
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *