کپسول گلوکزامین کندرویتین

دوره مقدماتی php
کپسول گلوکزامین کندرویتین
کپسول گلوکزامین کندرویتین

سبد خرید شما خالی است!

 امروزه تعداد زیادی از افراد از درد مفاصل رنج می برند که علت بسیاری از آنها استئوآرتریت یا ساییدگی مفصل می باشد.این بیماری به عنوان بیماری دژنراتیو مفاصل نیز شناخته میشود. در این بیماری غضروف سطح مفاصل آسیب دیده و بتدریج از بین می رود. علائم آرتریت شامل درد و خشکی مفاصل و سختی حرکت می باشد وعلایم این بیماری معمولا در سنین بالا و بیشتر در مفاصلی که وزن بدن را تحمل میکنند مانند مفاصل زانو و مفاصل دست رخ می دهد.سن ، جنسیت زن و اضافه وزن از جمله ریسک فاکتورهای این بیماری می باشد. دارو درمانی ، استفاده از مکملها و تغییر سبک زندگی از جمله کاهش وزن ، تمرینات منظم ورزشی و رژیم غذایی حاوی مواد غذایی ضد التهاب به عنوان روشهای درمانی توسط پزشکان توصیه می گردد.

با افزایش سن، توانایی بدن برای تولید و نگه داری این مواد کلیدی کاهش پیدا می کند. برای مقابله با این اتفاق، فلکسان ترکیبی از این مواد موثره را با اثر سینرژیستی (هم افزایی) تولید کرده است که برای بهبود عملکرد مفاصل و پیشگیری از آرتروز مصرف می شود.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

دوره مقدماتی php

حتما در اطراف خود زنان و مردان زیادی را دیده‌اید که از درد زانو شکایت دارند و هنگام بالا رفتن از پله‌ها مدام ناله می‌کنند. این بیماران عمدتا آرتروز دارند.

آرتروز به معنای ساییدگی مفصل و تخریب سطح مفصلی و به دنبال آن تغییر شکل، درد و محدودیت حرکت در مفصل است.

آرتریت Arthritis به معنای التهاب مفصل است و استئوآرتریت Osteoarthritis شایع ترین نوع آرتریت است. در استئوآرتریت مشکل اصلی در غضروف مفصلی است و بعد از مدتی استخوان مفصل هم دچار آسیب میشود.بیماری آرتروز ( التهاب مفاصل) یکی از بیماری های شایع مفاصل است و مفاصل بدن از جمله مفاصل دست ها، ران ها، زانو ها، پاها و مهره های کمری را درگیر می کند. این بیماری باعث ساییدگی و فرسودگی غضروف ها می شود. علائم این بیماری شامل خشکی، سفتی و درد مفاصل است. این بیماری در زنان در دوره یائسگی و یا بعد از آن، در مردان در  میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران نیز در اثر ضربه شیوع بیشتری دارد.آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است. در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود. آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض خطر هستند.

این بیماری در زنان و مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران و دیگر افراد که دارای ضربه هایی به مفاصلشان هستند، رخ می دهد.

استفاده از داروهای ضد التهاب، استفاده از مکمل های دارویی و غذایی و انجام یکسری ورزش های اختصاصی مقدم بر عمل جراحی برای درمان بیماری آرتروز می باشد همچنین می توان با تغذیه ای مناسب به کاهش علائم آرتروز کمک کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در مرحله اول افرادی که سنشان 40سال به بالاست، باید وزن‌شان را شدیدا کنترل کنند، چرا‌که بزرگ‌ترین دلیل ابتلای افراد به مشکل آرتروز وزن بالاست. غیر از وزن بالا، استفاده بی‌رویه از داروهای ضددرد غیراستروئیدی مثل بروفن می‌تواند در بروز این مشکل دخیل باشد که مصرف بی رویه این قرص باید متوقف شود. همه اینها به کنار به دلیل افزایش سن در تمام افراد غضروف خود به خود تحلیل می‌رود. علاوه بر این تحلیل غضروفی، بدن دیگر غضروفی را به‌وجود نمی‌آورد و تولید نمی‌کند که غضروف تحلیل رفته را جایگزین کند.

مطالعات نشان می دهد که گلوکزآمین توانایی کاهش درد در آرتروز را دارد. همچنین متخصصین بر پایه مطالعات اخیر معتقدند که گلوکزآمین برای اولین بار در بازسازی و ترمیم ساختمان مفاصل مفید واقع شده است. گلوکزآمین یک مکمل غذایی با فروش آزاد در داروخانه ها است. بهترین مزیت این مکمل مفصلی این است که یک ترکیب کاملا ایمن، طبیعی و غیر سمی است. در حال حاضر مشخص شده است که گلوکزآمین نه تنها ناراحتی های مفاصل مانند درد را تسکین می بخشد بلکه در بهبود و ترمیم ساختمان مفصل نیز کمک می کند. برخی از مطالعات هم چنین نشان داده اند که گلوکز آمین در رشد مجدد بافت غضروفی موثر است. بدون وجود گلوکزآمین تاندون ها، لیگمان ها، بافت های پوست و ناخن، استخوان، غشاء مخاطی و دیگر بافت های بدن نمی توانند بطور مناسب شکل بگیرند. بطور طبیعی مقادیر کافی از گلوکزآمین در بدن ما برای تشکیل ترکیبات مختلف مورد نیاز برای ساخت بافت های همبندی و سلامت عضروف تولید می شود. اما بتدریج میزان تولید در بدن کم شده و تغییرات تخریبی آن در بدن ما با انجام فعالیت های ورزشی، آسیب های وارده، سوختگی ها، آرتریت ها ، افزایش سن و تخریب مزمن و دیگر اختلالات التهابی افزایش می یابد.

ماده ضروری دیگر جهت بافت مفاصل کندروئتین سولفات است. کندروئیتین سولفات دارای بار منفی است و حالت دافعه الکتریکی به وجود می آورد که باعث ایجاد مقاومت در غضروف می شود و در هنگام پرش ها و فشار بر مفاصل از به هم ساییدگی استخوان ها جلوگیری می کند. این ترکیب جهت ساخت کلاژن که ترکیبی ضروری برای استحکام بافت مفصلی است، ضرورت دارد. همچنین دارای نقش ضدالتهابی است و از بروز آسیب های احتمالی به غضروف جلوگیری می کند. گلوکز آمین و کندرویتین سولفات و متیل سولفونیل متان MSM مواد ضروری جهت سلامت مفاصل هستند.

بدن انسان به طور طبیعی 15 گرم از این اسید را داراست که به طور تقریبی در اکثر نقاط بدن یافت شده و به علت همین پراکندگی در کل بدن است که دارای کاکردها و عملکردهای مختلفی می باشد. از جمله خواص اصلی اسید هیالورونیک می توان مواردی مانند: تحریک تولید کلاژن پوست، تقویت مفاصل و بافت های عصبی و هیدراته کردن پوست را نام برد. علاوه بر این هیالورونیک اسید جذب کننده رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدانی قوی است که با فعالیت ضد التهابی و ضد باکتریایی همانند محافظی در مقابل آسیب های چشمی به شمار می رود.این ماده بخش مهمی از بافت همبند بوده و بخش عمده آن به صورت مایع مفصلی با ویژگی روان کنندگی است که نقش موثری در ترمیم بافت های بدن دارد. از دیگر خواص هیالورونیک، می توان به خاصیت جذب آب اشاره کرد. این اسید در مقایسه با حجم خود می تواند مقدار بسیار زیادی آب را جذب کرده و در یک قسمت متمرکز کند. 98 درصد از زجاجیه چشم انسان را آب تشکیل می دهد که 2 درصد از آن اسید هیالورونیک است. استفاده ها ی پزشکی این ماده شامل درمان آرتریت و آرتروز، بازسازی و زیبایی پوست و خشکی چشم است. خاصیت اصلی هیالورونیک به صورت روان کننده بافت های مفاصل و تقویت و ثبات در استخوان ها است. از دیگر فواید بسیار موثر هیالورونیک اسید می توان مواردی همچون: آنتی اکسیدان، حفظ سلامت مفاصل و پیشگیری و جلوگیری از تخریب مفاصل را نام برد. 

– مناسب برای افراد مسن- جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان- کمک به تقویت مفاصل- حفظ قدرت و خاصیت کشسانی مفاصل- گلوکوزامین (عنصر سازنده بافت های غضروفی)- کندرویتین (عنصر ارگانیک سازنده بافت های پیوندی) 

روزانه 2 عدد کپسول همراه غذا مصرف شود .

دور از نور و در دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد نگهدارید.دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

– برای مصرف این فراورده در دوران بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید.- این محصول برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.- در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.- مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

اندازه محصول : 50 کپسولکشور سازنده: آمریکامدت انقضاء : 24 ماهکد بهداشتی : 4736079392752115

روزانه 2 عدد کپسول همراه غذا مصرف شود .

گلوکزامین و کندرویتین:
گلوکزامین یک قند آمینی است که به شکل گیری و ترمیم غضروف بین مفاصل و استخوان ها کمک می کند. این قند آمینی به طور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. قندهای آمینی با سایر قندها که بخشی از کربوهیدرات را تشکیل می دهند تفاوت دارند و در حفظ و نگهداری بافت های بدن مانند غضروف ها موثر می باشند.
ترکیبات گلوکزامین اغلب به صورت مکمل های غذایی موجود می باشند. این نوع مکمل ها در کاهش بروز علائم آرتروز از طریق کمک به بازسازی غضروف ها نقش مهمی دارند.
گلوکزامین معمولا در ترکیب با کندروتین در کاهش بروز علائم آرتروز مفصلی کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که این ترکیب در بهبودی عملکرد استخوان ها و حفظ غضروف ها نقش مهمی دارند.
با افزایش سن بدن انسان ظرفیت خود را در تولید مقادیر کافی گلوکزامین از دست می دهد و در نتیجه غضروف ها به خصوص در ناحیه زانوها تحلیل می روند و باعث ایجاد درد و سختی در حرکت می شود.
کندرویتین نیز به صورت طبیعی در غضروف بدن انسان وجود دارد، به نظر می رسد که کندرویتین باعث حمل مایعات به بافت ها شده تا در نهایت خاصیت ارتجاعی غضروف ها را حفظ کند و در برابر از بین رفتن غضروف ها توسط آنزیم های مخرب محافظت کند. ترکیب گلوکزامین با کندرویتین خاصیت سینرژیستیک دارد.
سولفات کندرویتین به عنوان اجزاء ساختاری غضروف های مفصلی، از رادیکال های آزاد که باعث تخریب غضروف ها و مفاصل می شوند جلوگیری می کند و باعث تسهیل نفوذ گلوکزامین به داخل مفاصل می شود.

خواص هیالورونیک اسید:
بدن انسان به طور طبیعی 15 گرم از این اسید را داراست که به طور تقریبی در اکثر نقاط بدن یافت شده و به علت همین پراکندگی در کل بدن است که دارای کاکردها و عملکردهای مختلفی می باشد. از جمله خواص اصلی اسید هیالورونیک می توان مواردی مانند: تحریک تولید کلاژن پوست، تقویت مفاصل و بافت های عصبی و هیدراته کردن پوست را نام برد. علاوه بر این هیالورونیک اسید جذب کننده رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدانی قوی است که با فعالیت ضد التهابی و ضد باکتریایی همانند محافظی در مقابل آسیب های چشمی به شمار می رود.
این ماده بخش مهمی از بافت همبند بوده و بخش عمده آن به صورت مایع مفصلی با ویژگی روان کنندگی است که نقش موثری در ترمیم بافت های بدن دارد. از دیگر خواص هیالورونیک، می توان به خاصیت جذب آب اشاره کرد. این اسید در مقایسه با حجم خود می تواند مقدار بسیار زیادی آب را جذب کرده و در یک قسمت متمرکز کند. 98 درصد از زجاجیه چشم انسان را آب تشکیل می دهد که 2 درصد از آن اسید هیالورونیک است. استفاده ها ی پزشکی این ماده شامل درمان آرتریت و آرتروز، بازسازی و زیبایی پوست و خشکی چشم است. خاصیت اصلی هیالورونیک به صورت روان کننده بافت های مفاصل و تقویت و ثبات در استخوان ها است. از دیگر فواید بسیار موثر هیالورونیک اسید می توان مواردی همچون: آنتی اکسیدان، حفظ سلامت مفاصل و پیشگیری و جلوگیری از تخریب مفاصل را نام برد.

روش های درمانی متفاوتی برای تسکین درد مفاصل وجود دارد. در این مقاله به معرفی برخی از مکمل های موثر در بهبود درد مفاصل ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید بپردازیم.

چای اولانگ یک چای سنتی است که در چین مصرف می شود. در این مقاله به بررسی خواص این چای می پردازیم.

در این مقاله از مجله داروکده درباره فیبری به نام اینولین و مزایای مصرف آن بخوانید.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

با درود و وقت بخیر
من پدر و مادرم مشکلات آرتروز و درد مفاصل دارند اما من خیر، سوالم این هست که افرادی که مشکلات آرتروز و درد مفاصل رو ندارند هم‌ می توانند از این مکمل به عنوان پیشگیری استفاده کنند یا توصیه نمی شود ؟ من سی سال سن دارم ، سپاس از پاسختون.

با سلام

کاربر گرامی، مصرف این محصول مشکلی نداشته و شما می توانید به منظور پیشگیری از ایجاد مشکل مفصل و تقویت و آب رسانی مفاصل از این محصول استفاده نمایید.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

سلام
میخواستم راهنماییم کنید یر اساس دانش و تجربیات خودتان برای کمک به درمان آرتروز شدید و همینطور دیسک کمر بین این دارو (گلوکوزامین کندروتین ادونسد) و سایر داروها مثل کارتیژن و یا تریپل فلکس کدامیک واقعاً موثرتر عمل می کنند؟

با سلام

کاربر گرامی، این محصول به دلیل دارا بودن گلوکزامین، کندراتین، کلاژن و هیالورونیک اسید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

با تشکر – مسئول فنی داروخانه ( دکتر داروساز )

تهران – خیابان جمالزاده شمالی – 200 متر بالاتر از خیابان فرصت – نبش کوچه یزدان شناس – پلاک 251 – داروخانه مرکزی جمالزاده

طراحی و توسعه توسط گروه آریاس ( 1399-1388 )

این محصول از سبد خرید شما حذف شود ؟

230,000 تومان 216,200 تومان

افزایش غلظت سینوویال فلویید در مفصل

بازسازی و تشکیل غضروف در مفاصل

کاهش سفتی و تورم در مفاصل

کاهش التهاب مفصل زانو و لگن

کپسول گلوکزامین کندرویتین

در انبار موجود نمی باشد

روزی 3 عدد ترجیحا همراه با وعده های غذایی میل شود.

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

گلوکزامین بطور طبیعی در زانو وجود دارد ، برای تشکیل و تعمیر غضروف بکار می رود. گلوکزامین باعث تحریک تولید Proteoglycan و Collagen در غضروف می شود ، استخوان ، تاندون. باعث افزایش غلظت Synovial …در مفصل می شود ، بنابراین باعث افزایش خاصیت Lubricating در مفصل می شود. (زانو)

یکی از ترکیبات اصلی غضروف است که در بدن وجود دارد. کندوریتین از غضروف بوسیله بلوک کردن آنزیم محافظت می کند که باعث آسیب غضروف می شود بوسیله جذب کردن آب اضافی در بافت پیوندی ( Synovial … ) باعث کاهش سفتی و ورم در مفاصل و کاهش علامت آرمیت زانو و لگن می شود.

باعث افزایش نفوذپذیری دیواره سلولی و حذف مواد اضافی از سلول بدن مانند Free Radial و مواد سمی می شود همچنین باعث کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها می شود.

NatureFit Glucosamine Chondroitin MSM 60 Caps

آمریکا

نیچرفیت | NatureFit

NatureFit

http://naturefitbrands.com/

آیلار طب آذر

مفاصل و استخوان, مکمل

60 عدد

عمومی

دارد

010391745046

2020/12


حسن حسینی تبار
– 1398-10-03

حدود دو بسته ۶۰ تائی استفاده نمودم و علیرغم محسنات که نوشته شده ظاهرا تفاوت چندانی حاصل نشده. شاید بعلت ورزش کردن و سن بنده که حدود ۵۵ میباشد تاثیر چندانی نداشته.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

نام *

ایمیل *

کپسول گلوکزامین کندرویتین

داروخانه افخم

به مدیریت داروساز بیوک لاهیجانی افخم
آدرس: تبریز، خیابان ارک جدید، داروخانه افخم
تلفن تماس: 50-35571949-041

صفحه اصلیخرید اقساطیسوالات متداولشرایط بازگرداندن کالامجوزهاارسال شکایاتتماس با ما


آدرس ایمیل:



کلمه کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

.

.••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

عملکرد گلوکزامین در گلوکزامین کندرویتین ام اس ام: گلوکزامین بطور طبیعی در زانو وجود دارد ، برای تشکیل و تعمیر غضروف بکار میرود.(گلوکزامین سنتز و تولید غضروف)گللوکزامین باعث تحریک تولید Proteoglycan و Collagen در غضروف ، استخوان ، تاندون میشود.باعث افزایش غلظت synovial fluid در مفصل میشود ، بنابر این باعث افزایش خاصیت Lubricating در مفصل میشود. (زانو).

عملکرد کندرویتین در گلوکزامین کندرویتین ام اس ام: یکی از ترکیبات اصلی غضروف است که در بدن وجود دارد. کندوریتین محافظت میکند از غضروف بوسیله بلوک کردن آنزیم که باعث آسیب غضروف میشود بوسیله جذب کردن آب اضافی در بافت پیوندی (synovial fluid)باعث کاهش سفتی و ورم در مفاصل و کاهش علامت آرمیت زانو و لگن میشود..

عملکرد MSM Methyl Sulphonyl Methane در گلوکزامین کندرویتین ام اس ام: باعث افزایش نفوذ پذیری دیواره سلولی و حذف مواد اضافی از سلول بدن مانند Free Radial و مواد سمی میشود. همچنین باعث کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها میشود.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

نحوه مصرف:• روزی 3 عدد ترجیحا همراه با غذا میل شود• و یا طبق دستور پزشک• برای اطمینان از اصالت ، از داروخانه ها تهیه نمایید

ترکیبات:

مقدار برای هر سروینگ سایز (3 کپسول)

مواد کمکی: ژلاتین ، استئارات گیاهی ، سیلیکا ، سلولز.

شماره پروانه: 2850821825465138

.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت www.naturefitbrands.com استفاده کنید

.

.بازگشت به صفحه محصولات

کپسول گلوکزآمین کندرتین میسن

موارد مصرف:کمک به بهبود عملکرد مفاصلاجزاء تشکیل دهنده:گلوکز آمین سولفات:  ۷۵۰ میلی گرم
کندروتین سولفات:      ۶۰۰ میلی گرم
کلاژن هیدرولیز شده:   ۳۵۰ میلی گرم
هیالورونیک اسید:        ۴ میلی گرم

مشخصات ویژه:-بازسازی مایع سینوویال به دلیل وجود کلاژن هیدرولیز شده
-عملکرد مناسب مایع سینوویال به دلیل وجود اسید هیالورونیک
-کاهش اصطکاک و کاهش درد اطراف مفصل توسط گلوکزآمین
-درمان آرتروز و کمک به بازسازی غضروف توسط کندروئیتین سولفات
-فاقد مواد افزودنی مانند: شکر، تخم مرغ، رنگ‌های مصنوعی

شرایط نگهداری:در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

روش مصرف:روزانه دو کپسول و به صورت دو وعده در روز و ترجیحا همراه با وعده‌ی غذایی مصرف شود

توضیحات بیشتر :گلوکوزامین یک ماده طبیعی است که در مایع اطراف مفاصل یافت می‌شود. این ماده به طور طبیعی در استخوان حیوانات، مغزاستخوان، صدف و قارچ موجود است. گلوکوزامین نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز غضروف‌ها بازی می‌کند و معمولا به عنوان یک مکمل برای افرادی به کار می‌رود که از آرتریت ، به خصوص آرتروز رنج می‌برند.
مطالعات علمی مختلف نشان می‌دهد که مکمل‌های حاوی گلوکوزامین ممکن است به بیمارانی که مبتلا به آرتروز هستند کمک کند. همچنین تحقیقات انجام شده حاکی از این است که گلوکوزامین می‌تواند در موارد زیر مفید باشد:
دردهای مرتبط با آرتروز را کاهش می دهد.
عملکرد بیمارانی که درد بالایی در زانو یا باسن خود دارند را بهبود می بخشد.
التهاب مفاصل را کاهش می دهد.
سولفات کندرویتین Chondroitin sulfate یک ترکیب شیمیایی است که معمولا در ساختار غضروف مفاصل در بدن پیدا می شود. سولفات کندرویتین از منابع حیوانی مثل غضروف گاو درست شده و به منظور درمان آرتروز استفاده می شود.
کندرویتین سولفات برای بیماری های قلبی، استخوان ضعیف ( پوکی استخوان ) و کلسترول بالا نیز مصرف می شود و همچنین در ترکیب با آهن برای درمان کم خونی فقرآهن مفید است.
این محصول که محتوای گلوکزآمین سولفات و کندروئیتین سولفات و اسید هیالورونیک و کلاژن هیدرولیز شده می‌باشد سبب بازسازی و ترمیم مفاصل آسیب دیده شده و موجب جلوگیری از تخریب مفاصل می‌شود.

شماره تلفن 02144011027 و شماره تلگرام 09018736443 آماده دریافت نظرات و پیشنهادات شما در خصوص محصولات کورال و میسن آمریکا می باشد.

واحد برندینگ گروه دارویی یاسین

چنانچه در خصوص “کپسول گلوکزآمین کندریتین ادونسد ویث کلاژن اند هیالورونیک اسید 50عددی” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

Nature Fit Glucosamine Chondroitin MSM 60 Capsule

ترکیبات گلوکزامین کندرویتین ام اس ام نیچر فیت 

عنوان

مقدار

نیاز روزانه

کپسول گلوکزامین کندرویتین

Glucosamine HCl

1500 mg

Chondroitin Sulfte Sodium

1200 mg

(Methyl Sulfonyl Methane (MSM

300 mg

* نیاز مصرف روزانه از طرف شرکت سازنده مشخص نشده است.

هشدار مصرف




تعداد زیادی از مردم از درد مفاصل یا آرتروز رنج می برند که علت بسیاری از آنها استئوآرتریت یا ساییدگی مفصل است. در این بیماری غضروف مفصل، آسیب دیده و به تدریج از بین می رود.

 

کپسول گلوکزامین کندرویتین

بسیاری از مبتلایان به این درد ها، از مکمل های غذایی جدید مثل گلوکزآمین و کندروآیتین سولفات به امید کاهش درد و بهبود وضعیت مفصل استفاده می کنند.

 

گلوکزامین ماده ای است که به صورت طبیعی در بدن وجود داشته و موجب تحریک تولید و ترمیم غضروف می شود.

 

با در نظر گرفتن اینکه نقطه شروع آسیب در آرتروز مفاصل، غضروف مفصلی است، تاثیر این مواد ممکن است توجیه شود.

 

به نظر می رسد مصرف این مواد سطح تولید اسید هیالورونیک در مفاصل را هم افزایش می دهد. اسید هیالورونیک در سلامت مایع سینوویال تاثیر دارد. مایع سینوویال یا مایع مفصلی، مایعی غلیظ و لزج بین دو سر استخوان و در درون مفصل است که سطح غضروف را لیز کرده و اصطکاک بین دو سطح مفصلی را کم می کند.

 

کندروآیتین سولفات ماده طبیعی دیگری است که در بدن وجود دارد و مانع از آن می شود که آنزیم های بدن، مواد اصلی تشکیل دهنده غضروف را از بین ببرند.

 

مکمل هایی که حاوی این مواد هستند معمولا از منابع حیوانی تهیه می شوند.

 

کسانی که از این مواد استفاده می کنند امیدوارند که با مصرف آنها دردشان از بین رفته و غضروف مفصلی آنها ترمیم شود.

 

مطالعاتی که تا کنون صورت گرفته تا حدودی اثرات ضد درد این مواد را برای کاهش درد زانو و مفصل ران نشان داده است، ولی تاکنون ثابت نشده که این مواد بتوانند از آسیب بیشتر غضروف جلوگیری کرده و یا وضعیت غضروف مفصلی را بهتر کنند و یا غضروف سازی کنند.


نکاتی در مورد مصرف گلوکزامین و کندروآیتین سولفات


چون گلوکزامین و کندروایتین سولفات تحت نام مکمل های غذایی طبقه بندی می شوند و لفظ دارو به آنها اطلاق نمی شود، سازمان های دارویی کشورهای تولیدکننده مثل FDA نظارتی بر روند تولید آنها ندارند. معنای این جمله آن است که وقتی قوطی می خرید که روی آن نوشته شده است ” گلوکزامین / کندروآیتین سولفات” شما نمی توانید مطمئن باشید، واقعا چیزی را که می خواهید بدست آورده اید یا نه.

 

طبق مطالعه جدیدی که به عمل آمده است، تنها نیمی از این مکمل ها واقعا به اندازه ای که در روی جعبه ذکر کرده اند حاوی این مواد هستند.

 

مصرف گلوکزامین معمولا بصورت روزی سه قرص 500 میلی گرمی است. گرچه این مواد عوارض جانبی کمتری از مسکن ها دارند، با این حال شایع ترین عارضه آنها عوارض گوارشی مثل تهوع، استفراغ و سوزش سردل است.

 

مصرف این مواد در بیماران دیابتی باید با احتیاط باشد. اگر این بیماران قصد مصرف این مواد را دارند باید سطح قند خون را با دقت بیشتری کنترل کنند.

کپسول گلوکزامین کندرویتین

 

در بچه ها، زنان باردار و بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کنند نیز مصرف این داروها باید با احتیاط و با تائید پزشک باشد.

 

 

دکتر احمد لنکرانی ، فوق تخصص ارتوپدی درباره این مکمل ها می گوید:

«مکمل های دارویی آرتروز بدون مجوز وزارت بهداشت که بصورت گسترده در اینترنت و ماهواره تبلیغ می شوند، دارای عوارض چاق کننده هستند. در حالیکه چاقی، دشمن اصلی بیماری آرتروز به شمار می رود.

 

نتیجه بخشی مکمل های دارویی مانند گلوکزامین در درمان بیماری آرتروز، بطور علمی ثابت نشده است.

 

ادعای بهبودی کوتاه مدت و سریع بیماری با مصرف این مکمل های دارویی، نادرست است و بیماران با خرید این گونه داروها نه تنها نتیجه ای در بهبودی بیماری نمی گیرند، بلکه علاوه بر از دست دادن پول، دچار عوارض گوناگون این داروها می شوند.

  • مدل موی بافت دخترانه جدید
  •  

    ماهانه، افراد زیادی که به عوارض اینگونه داروها دچار و به شدت بیمار شده اند، به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

     

    مصرف این داروها همچنین برای افراد مبتلا به دیابت به شدت مضر است، چراکه موجب افزایش قند خون آنها می شود.

     

    بسیاری از افراد فقط به دلیل نداشتن اطلاعات پزشکی، اینگونه داروها را خریداری می کنند و به عوارض آن مبتلا می شوند.»

    فرآوری: نیره ولدخانی

    بخش سلامت تبیان


    منابع:

    کپسول گلوکزامین کندرویتین

    ایران ارتوپد – دکتر مهرداد منصوری ، متخصص ارتوپدی

    ایرنا

     

    مطالب مرتبط:

    داروی غضروف ساز وجود ندارد

    می شود آرتروز نگیرید

    آرتروز یا درد مفاصل بدن

    نکاتی برای سالم نگه داشتن مفاصل

    آرتریت؛ درد و خشکی مفاصل

    بهترین زمان مصرف هر دارویی کی است؟

    230,000
    218,500
    تومان

    گلوکزامین، کندرویتین، ام اس ام (Methyl Sulphonyl Methane)

    گلوکزامین
    بطور طبیعی در زانو وجود دارد، برای تشکیل و تعمیر غضروف بکار می رود.
    گلوکزامین باعث تحریک تولید Proteoglycan و Collagen در غضروف شده و همچنین باعث افزایش غلظت Synovial …در مفصل می شود، بنابراین
    باعث افزایش خاصیت Lubricating در مفصل می شود. (زانو)

    کپسول گلوکزامین کندرویتین

    یکی
    از ترکیبات اصلی غضروف است که در بدن وجود دارد. کندوریتین از غضروف
    بوسیله بلوک کردن آنزیم محافظت می کند که باعث آسیب غضروف می شود بوسیله
    جذب کردن آب اضافی در بافت پیوندی ( Synovial … ) باعث کاهش سفتی و ورم در
    مفاصل و کاهش علامت آرمیت زانو و لگن می شود.

    باعث
    افزایش نفوذپذیری دیواره سلولی و حذف مواد اضافی از سلول بدن مانند Free
    Radial و مواد سمی می شود همچنین باعث کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها می شود.

    در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

    روزی ۳ عدد ترجیحا همراه با وعده های غذایی میل شود.

    آنتی آکنه و آنتی باکتریال طبیعی

    16,000
    8,000
    تومان

    ترمیم و تغذیه ساختار مو

    20,300
    19,285
    تومان

    عضله سازی و افزایش کارایی بدن

    87,000
    82,650
    تومان

    سوخت و ساز چربی بدن

    96,600
    91,770
    تومان

    سوخت و ساز چربی بدن

    60,000
    57,000
    تومان

    کاهش وزن و کلسترول

    28,500
    14,250
    تومان

    درمان کمکی اختلالات کبد

    31,000
    15,500
    تومان

    لک، جوش و ترک پوست

    24,000
    12,000
    تومان

    بسیار نازک و مقاوم

    کپسول گلوکزامین کندرویتین

    14,200
    7,100
    تومان

    4 مدل کاندوم در یک بسته

    14,200
    7,100
    تومان

    کاهش و کنترل وزن

    37,000
    18,500
    تومان

    روان کننده و خاردار

    14,200
    7,100
    تومان

    مورد تایید سازمان غذا و دارو

    تلفن تماس:
    ۰۵۱−۹۱۰۰۳۱۶۵ داخلی ۱

    ۰۵۱−۳۱۶۵ داخلی ۱

    آدرس داروخانه: مشهد- بلوار شهید آوینی – بین آوینی 1 و 3

  • طرز تهیه غذا ساده با گوشت مرغ
  • تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


    جستجو

    کپسول گلوکزامین کندرویتین
    کپسول گلوکزامین کندرویتین
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *