کمر درد پریود در بارداری

دوره مقدماتی php
کمر درد پریود در بارداری
کمر درد پریود در بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

دوره مقدماتی php

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه میخوای شماره موبایلت با همسرت سِت باشه،

همین الآن شماره‌ی مشابهش رو جست‌وجو کن

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

کمر درد پریود در بارداری

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

 !( function( w, d ) { ‘use strict’; var ad = { zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’ }, h = d.head || d.getElementsByTagName( ‘head’ )[ 0 ]; if ( typeof w.adroParams != ‘object’ ) w.adroParams = {}; w.adroParams[ ad.id ] = ad; var script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;script.async=1;script.src=”//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”;h.appendChild(script); })( this, document );

وب‌سایت اوما: خیلی از خانم‌ها دنبال این سوال هستند که تفاوت دل درد پریودی با دل دردی که نشون میده باردار هستیم در چی هست؟ راستش تشخیص این دو تا دل درد کار آسونی نیست، اما یکسری تفاوت‌ها داره که میتونه این دو تا دل درد را از هم متمایز کنه.

همه خانم‌ها که اقدام کردند قبل از پریود تجربه‌های مختلفی دارند که مهمترین و شایعترینش دل درد است. اما چه دل دردی به معنی پریوده و چه دل دردی به معنی لانه گزینی و بارداری است؟ مقاله را دنبال کنید:

درد و گرفتگی لانه گزینی چگونه است؟

کمر درد پریود در بارداری

– در لانه گزینی درد خفیف‌تر است. بسیاری از زنان می‌گویند این درد بیشتر در مرکز است. به عنوان مثال، اگر یک تخمک بارور به سمت راست رحم وصل شده باشد، درد بیشتر در سمت راست دیده می‌شود. این درد معمولا از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.

– اگر احساس می‌کنید باردار هستید و گرفتگی‌ها به خاطر لانه گزینی نطفه است، به احساسات خود توجه کنید. این اسپاسم‌ها نباید بیش از حد دردناک باشد. اگر درد واقعا غیر قابل تحمل است، باید با پزشک خود تماس بگیرید، زیرا ممکن است یک مشکل عمده وجود داشته باشد. به خصوص، اگر به طور معمول قبل از پریودی گرفتگی نداشته باشید. با این حال، نترسید.

– اغلب گرفتگی‌های لانه گزینی نیز همراه با لکه بینی ظاهر می‌شود (چگونگی تشخیص خونریزی لانه گزینی). گاهی اوقات این گرفتگی‌های خفیف قبل از خونریزی شروع می‌شود. یا، برعکس، ممکن است لکه بینی را بدون گرفتگی ببیند. ترشحات واژن در طول تخمگذاری معمولا به رنگ قهوه‌ای یا صورتی رنگ است.

سایر علائم اولیه لانه گزینی یا بارداری

در طول لانه گزینی ممکن است علائم دیگری را تجربه کنید که با علائم PMS اشتباه گرفته می‌شود. برخی از زنان احساس سوزش یا درد در سینه دارند. نفخ در شکم یا رحم نیز از علائم لانه گزینی است. برخی از زنان گرفتگی ندارند، اما احساس سرگیجه یا خستگی دارند. خانمی که معمولا قبل از پریودی درد سینه و یا علائم دیگر را تجربه نمی‌کند، این درد را به عنوان علائم زودرس بارداری در نظر می‌گیرد.

گرفتگی دل درد قبل از پریودی یا گرفتگی لانه گزینی؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب تشخیص تفاوت بین گرفتگی بارداری و گرفتگی پریودی دشوار است. به منظور تشخیص تفاوت باید بدانید بدن شما معمولا قبل از پریودی چگونه عمل می‌کند. همه خانم‌ها در طول لانه گزینی دچار گرفتگی نمی‌شوند. همه ما قبل از شروع پریودی، اسپاسم مشابهی نداریم. در خصوص فهمیدن و تشخیص این درد‌ها باید با واکنش‌های بدن خود آشنا باشید.

اگر فکر کنید گرفتگی ناشی از لانه گزینی است و گرفتگی پریودی نیست چه می‌شود؟

اکثر خانم‌ها علائم لانه گزینی را مدت کوتاهی قبل از شروع پریودی، احساس می‌کنند. اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و احساس می‌کنید درد ناشی از لانه گزینی است، باید چند روز صبر کنید. اگر پریودی شما شروع نشد، آزمایش تست بارداری را انجام دهید و نتایج را ببینید. اغلب زمانی که گرفتگی لانه گزینی را تجربه می‌کنید، حدود ۴ هفته از بارداری گذشته است و بنابراین HCG می‌تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد (عدد بتا در هفته چهارم بارداری). اگر نتیجه منفی ظاهر شد، چند روز دیگر منتظر بمانید تا پریودی شروع شود و اگر باز هم چرخه پریودی شروع نشد، مجددا آزمایش را انجام دهید. اگر هنوز هم نتیجه منفی است، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

دل درد پریودی چگونه است؟

برای لحظه‌ای فکر کنید که معمولا گرفتگی پریودی شما چگونه است. در اغلب موارد، این گرفتگی به گونه‌ای است که قسمت پایین شکم به طور متناوب فشرده می‌شود. سایر خانم‌ها در قسمت پایین شکم و پشت احساس درد می‌کنند. ممکن است در ناحیه شکم نفخ کنید.

گرفتگی پریودی در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی از افراد فقط درد خفیفی دارند که قابل تحمل است. دیگران به طرز ناخوشایند و دردناکی حتی قادر به حضور در محل کار یا مدرسه نیستند.

در بعضی موارد PMS (سندرم پیش از قاعدگی (PMS) چیست؟) قبل از شروع پریودی واقعی با لکه بینی همراه است. اغلب این خون قرمز روشن است. این خون به قدری سنگین نیست که نیاز به استفاده از نوار بهداشتی داشته باشد.

درد لانه گزینی یا گرفتگی PMS؟

در طول این مدت ممکن است علائم مختلفی از جمله گرفتگی، لکه بینی، درد سینه، سرگیجه، خستگی و موارد دیگر داشته باشید. بعضی از زنان این علائم را با علائم PMS اشتباه می‌گیرند. دلیل آن این است که تشخیص تفاوت بین درد قاعدگی و گرفتگی‌های لانه گزینی دشوار است. همه خانم‌ها درد و گرفتگی ناشی از PMS را می‌شناسند.

برای درک درد لانه گزینی، ابتدا باید فرآیند لقاح را درک کنید. تخمدان‌ها تخمک بالغ را آزاد می‌کنند. اگر این تخمک با اسپرم برخورد کند، به تخمک بارور تبدیل می‌شود. سپس تخمک بارور با کمک فیبر‌های کوچک در سطح لوله‌های فالوپی به سمت رحم حرکت می‌کند.

هنگامی که این تخمک به رحم می‌رسد، به دیواره‌های رحم می‌چسبد. این اتفاق معمولا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پریودی شما معمولا حدود ۱۴ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است؟

گرفتگی‌های بارداری خفیف و متداول است و در مدت ۱-۳ روز برطرف می‌شود. ” اگر درد ناخوشایندی دارید و پریود نمی‌شوید، احتمالا باردار هستید! با این حال، اگر در قسمت پایین شکم درد شدیدی احساس می‌کنید که شبیه به احساس سوزش است و درد همراه با خونریزی است، ممکن است حاملگی خارج از رحم رخ داده باشد.

این زمانی است که نطفه در جایی دیگر غیر از رحم – معمولا در لوله‌های فالوپی- کاشته شده است. توجه داشته باشید که بارداری خارج از رحم فقط در ۱-۲ ٪ زنان حامله رخ می‌دهد (چند روز بعد از لقاح علائم بارداری ظاهر می‌شود؟). گرفتگی شدید ممکن است نشانه بیماری التهابی لگن باشد. اگر گرفتگی‌های قبل از پریودی شدیدتر از حد معمول است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر ۱۰ روز قبل از پریودی دچار گرفتگی شدید شوم به چه معنی است؟

به احتمال زیاد گرفتگی تخمک گذاری زمان رخ می‌دهد که فولیکول – یک ساک در تخمدان که حاوی تخمک است- پاره می‌شود و تخمک‌ها آزاد می‌شوند. در هر چرخه قاعدگی، معمولا در اواسط دوره، تخمک گذاری اتفاق می‌افتد که باعث درد می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید کاشت ۱-۲ هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد، بنابراین درد ایجاد شده ۱۰ روز قبل از پریودی به خاطر لانه گزینی (کاشت) می‌باشد.

چگونه می‌توان تفاوت بین درد تخمک گذاری و گرفتگی لانه گزینی را تشخیص داد؟

اگر درد ناشی از تخمک گذاری داشته باشید، دو هفته قبل از پریودی، در یک طرف شکم قسمت پایین احساس درد می‌کنید. درد چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد و شدید است. در مقابل، گرفتگی لانه گزینی، درد کمی است که در اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. بر خلاف گرفتگی تخمک گذاری، گرفتگی لانه گزینی ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اگر گرفتگی عضلانی چند روز ادامه داشته باشد و یک یا دو هفته قبل از پریودی درد نداشته باشید، باردار هستید (علائم بارداری قبل از پریود را بشناسید).

اگر یک هفته قبل از پریودی درد داشته باشم، آیا بدان معنی است که باردار هستم؟

خیر لزوما به معنی بارداری نیست. اگر چه لانه گزینی حدود یک هفته قبل از پریودی شما اتفاق می‌افتد و می‌تواند موجب ناراحتی خفیف شود، اما ممکن است علل دیگری نیز وجود داشته باشد. ممکن است گرفتگی تخمک گذاری یا درد زودهنگام پریودی داشته باشید.

کمر درد بارداری کاملا طبیعی است. پزشکان می گویند حداقل نیمی از زنان باردار در طول بارداری از کمر درد رنج می برند. کمر درد خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. اما در برخی موارد نیاز به چک کردن است. بیشتر کمر دردهای دوران بارداری چیزی بیش از یک مزاحمت نیست. اما بهتر است بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.  اولین و مهمترین چیز این است که خانم باردار باید با پزشک در ارتباط باشد. اگر کمر درد دارید حتما به پزشک بگویید و خجالت نکشید. حداقل کاری که پزشک می تواند انجام دهد آرامش دادن به شما و توصیه هایی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری می باشد.

گاهی اوقات کمر درد نشانه مشکلی جدی است. یکی از نگرانی های ناشی از کمر درد زایمان زودرس است. پزشکان توصیه می کنند خانم ها مراقب دردهای جدید باشند زیرا ممکن است نشانه ای از انقباضات رحمی باشد. این مشکلات همراه با خونریزی از واژن و یا تغییر در ترشحات واژن باشد که به خاطر پارگی کیسه آب اتفاق می افتد.پزشکان توصیه می کنند خانم ها مراقب گرفتگی رحم باشند که مشابه گرفتگی های دوره پریودی است. اگر این حس توسط کمر درد با فواصل منظم اتفاق بیفتد نشانه زایمان زودرس است. اگر چه خانم در این حالت می تواند قرص استامینوفن مصرف کند و استراحت کند. اگر کمر درد شدید باشد و با استراحت و دارو مسکن برطرف نشود باید با پزشک تماس بگیرید.

تب، همراه با درد مبهم در سراسر قسمت پایین پشت و یا در امتداد دو طرف پشت بین دنده ها و باسن نشانه عفونت کلیوی یا عفونت مثانه است که نیاز به توجه فوری و درمان با آنتی بیوتیک دارد. به خاطر داشته باشید با گذشت زمان حاملگی، رحم در حال رشد بر روی مثانه فشار وارد می کند و باعث تکرر ادرار در بارداری می شود. اما اگر این علائم همراه با دفع دردناک ادرار، خون در ادرار، لرز، تب باشد نشانه مشکلات کلیه یا مجاری ادراری می باشد و باید حتمال درمان شود. در برخی موارد، عفونت مثانه باعث گرفتگی رحم می شود بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

کمر درد پریود در بارداری

گاهی بی حسی به خاطر فشار وارده بر عصب سیاتیک یا دیگر اعصاب ستون فقرات است. درد عصب سیاتیک در دوران بارداری طبیعی است و پزشک به شما کمک می کند گرفتگی رگ ها برطرف شود و اکسیژن کافی به رگ ها برسد. اما اگر بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد شدیدی در باسن و پاها احساس کردید با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است مشکلی جدی باشد.

کمر دردی که به طور ناگهانی و به شدت – و بدون علت مشخصی – اتفاق می افتد باید بررسی شود تا مشکلات جدی مانند پوکی استخوان (بخوانید:برای درمان پوکی استخوان چه باید کرد) و ورم مفاصل ایجاد نکند. همچنین، اگر پس از تصادف یا افتادن پشت درد داشتید با پزشک تماس بگیرید تا وضعیت جنین و شما را بررسی کند.نگرانی های زیادی در دوران بارداری وجود دارد اما کمر درد نباید به این لیست اضافه شود. پزشکان معتقدند بهتر است پیش از شدید شدن درد به پزشک مراجعه کنید. فکر نکنید کمر درد قسمتی از بارداری است. اگر درد شدید احساس کردید که مانع از انجام فعالیت های روزمره شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

“),t.close()},t.write(‘

در هفته 20بارداری کمردد شبیه کمر درد پریودی سراغم میاد. طول سرویکسم تو هفته هجده، 29 بود که دکتر بهم استراحت و قرص ایزرپرین 10 هر ساعت تجویز کرد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

کمر درد پریود در بارداری

1

سایر خبرها

است در معرض این بیماری قرار گیرند. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درخصوص علائم آنفلوانزای فصلی نیز گفت: این بیماری در اکثر موارد با تب، سرفه، درد بدن، کوفتگی، عطسه، آبریزش بینی و گلو درد شروع می شود و معمولاً 3 تا 5 روز طول می کشد و خود به خود بهبود پیدا می کند. گویا با بیان اینکه آنفلوانزای فصلی به ندرت باعث ذات الریه و عوارض دیگری می شود، ادامه داد: البته …

… نیمه های شب برای سرکشی رفتم پشت بام منزل امام، دیدم نگهبان در حال خوردن خرماست. گفتم: مگر به تو نگفته اند سر پست نباید چیزی بخوری؟ گفت: هیچ وقت سر پست چیزی نمی خورم، امام این خرما را دادند که بخورم. گفتم: چطور امام به تو خرما داد؟ گفت: داشتم قدم می زدم که امام آمدند پشت بام و بهم خرما دادند. گفتم: نکند تند راه رفتی و امام را بیدار کردی؟ …

این بیماری قرار گیرند. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درخصوص علائم آنفلوانزای فصلی نیز گفت: این بیماری در اکثر موارد با تب، سرفه، درد بدن، کوفتگی، عطسه، آبریزش بینی و گلو درد شروع می شود و معمولاً 3 تا 5 روز طول می کشد و خود به خود بهبود پیدا می کند. گویا با بیان اینکه آنفلوانزای فصلی به ندرت باعث ذات الریه و عوارض دیگری می شود، ادامه داد: البته ذات الریه ممکن …

هفته نامه چلچراغ – سهیلا عابدینی: با لبخندی روی لب در کافه را باز کرد. بیشتر از دو هفته طول کشیده بود که این قرار هماهنگ شود. آخر هم با مرخصی از محل کار برای مصاحبه آمده بود و من قول داده بودم زیاد وقتش را نمی گیرم. ولی مگر می شد! فرزانه طاهری با آن چشم های تیزبین درشت و دست های توانمند گرم، جلوی رویت نشسته باشد و تو بتوانی از حجم سوالات کم کنی. پیرامون جوایز ادبی با او به گپ و گفت نشستم؛ از …

مربوط با جشن ها و اعیاد ملی مذهبی مثل شب یلدا و عید نوروز، هفته های فرهنگی کشورها و شهرهای متفاوت، شعر خوانی، نقاشی و تئاتر کودک، آشنایی با شیوه صحیح تربیت صحیح فرزندان، نمایشگاه سه بعدی کودک، نقد و ارزیابی فیلم و کتاب و … خوب که بدانید برنامه تئاتر کودکان روزانه از ساعت 6 تا 7 غروب در این فرهنگسرا اجرا می گردد و هزینه آن رایگان هست. در کنار برنامه ها فرهنگی، کلاس های …

درون است .اینان به محض جدایی از والدین و ورود به مدرسه ناراحت شده و گریه و زاری سر می دهند. در روز اول مدرسه و گاهی هم اوایل هفته و زمانی هم در ایام امتحان و یا در رو زهای باز خواست و تکلیف دچار بیماری می شوند که در بعضی موارد نیاز دارند تا به پزشک مراجعه کنند. جلوه ها و علایم: شما فرزندتان را می بینید که هنگام صبح، در موقع رفتن به مدرسه دلش درد می گیرد، قی و استفراغ می کند، شب …

رایج نیست. این فلاپ روی بخش طاس یا در حال ریزش مو قرار داده می شود. در این روش، کاهش تروما و یکپارچگی پوست سر اهمیت دارد و روشی طولانی و خسته کننده است. کل فرایند آن بسته به مقدار مویی که کاشته می شود، بین دو تا هشت ساعت طول می کشد. چه گزینه هایی پیش رو دارم؟ کیفیت و نوع مو و محل ریزش موی شما عامل تعیین کننده تصمیم جراح زیبایی در مورد مقدار مو برای کاشت و ناحیه …

در هفتاد و دو سالگی محکم و استوار گام بر می دارد و ابایی ندارد که در هوای آلوده و سنگین این روزها که حتی در باغ موقوفات افشار نیز سینه را می آزارد و نور خورشید را کم رمق می کند، نیم ساعت جلوی خبرنگار و عکاس روزنامه بایستد . به گزارش ایسنا، اعتماد در ادامه نوشت: شمرده و با صدای رسا سخن می گوید و در پایان مصاحبه هم با روی باز به ما اختیار کامل دهد که هر بخشی را خواستیم، کار کنیم . …

کاست و تاثیرات بیماری را بر زندگی خنثی کرد. برای غلبه بر دشواری های ناشی از این بیماری به توصیه های زیر توجه کنید: برای استراحت های خود در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از آنها چشم پوشی نکنید. از کار کردن برای ساعت های طولانی پرهیز کنید. بین فعالیت های تفریحی نیز باید استراحت داشته باشید. اگر دچار ورم پا یا قوزک شده اید، هنگام استراحت یا نشستن پاهای خود را بالا بگذارید. …

شما را افزایش دهد. برخی از تمرین ها همچون دویدن، پریدن، دوچرخه سواری، حرکات موزون و پارو زدن از جمله تمرینات کاردیو هستند. سعی کنید این تمرینات را برای حداقل یک ساعت (سه الی پنج بار در هفته) انجام دهید. سعی کنید تمرینات را در فواصل زمانی معین انجام دهید. آموزش با فاصله، یک سری فعالیت بدنی سریع و شدید است که به دنبال آن فعالیت های بدنی کمتر و آهسته تری انجام می شود. محققان معتقدند که اینگونه …

…، ایستگاههای اتوبوس و مترو. درهای نامرئی فاصله هست و دوری از همه آنچه آشناست و خانه. در کارخانه های بیرون از شهر، برنامه ریزی برای روز معنایی ندارد. مرخصی ساعتی، وقت دکتر گرفتن، کار اداری در طول روز، هیچ کدام اینها جایی در برنامه کار در نقاط دور از شهر ندارند. لازم هست ساعت های کار را سر کرد، بار دیگر سوار سرویس ها گردید و به خانه بازگشت، پس از یکی دو ساعت ماندن در جاده و ترافیک و شلوغی. در تمام …

غریبه ها دلچسب کند. لبخندشان به مهمانان، خوشرویی شان، تلاشی که در پنهان کردن دردشان دارند و مناعت طبعشان، آدم هایی را که در خیابان های شهر، با اکراه از کنارشان عبور می کنند، شرمنده می کند. از گوشه وکنار، به آنها نداهایی می رسد که کارت ات رو نده دستش؛ حواست باشه ازت عکس نگیره بذاره تو اینترنت؛ اینا برن، شهرداری میاد جمع مون می کنه اما با تمام این زنهارها دعوتشان به راه است برای صرف ناهار در آلونک …

آن زمان دربردارنده یک آب مقطر، یک لوله تست در بر دارنده سلولهای قرمز خون گوسفند و یک قطره چکان بود. این تست هم بر مبنای میزان hCG بود و 2 ساعت طول می کشید تا نتیجه های آن آشکار گردد. امتیاز این تست این بود که حریم خصوصی زنان محافظت می گردید و انجام آن ساده تر و فوری تر بود. امروزه چند برند تست خانگی بارداری وجود دارد و طبق مرسوم با نرخ 15 تا 20 دلار برای دو تست به فروش می رسند. کیت های تست …

قانون ژاندارمری این گونه بود که اگر یک سال یک نفر در منطقه جنگی خدمت می کرد، می توانست به رده عقب برگردد. زمانی که می خواستم اعزام شوم، برادرم گفت نامه می گیرد و در منطقه می ماند تا من دیگر به منطقه نیایم و خواست کنار پدر و مادرمان بمانم که آنها راحت تر باشند. قبول نکردم و گفتم هرچه که خدا بخواهد و تقدیر باشد اتفاق خواهد افتاد. گفتم که اگر من بمانم و برای تو اتفاقی بیفتد، تا آخر عمر خودم را نمی …

کردند که شش قسمتی بودند و در طول هفته پخش می شدند. جمعه ها هم برنامه بعدازظهر جمعه را اجرا می کردند. اجراهای وی در رادیو، وی را بر آن داشت که نام ژاله را برای خود برگزیند. پس از پایان تحصیلات هنرپیشگی در فیلم طوفان زندگی، به ایفای نقش پرداخت. پس از بازی در چند فیلم سینمایی، وارد عرصه تئاتر شد و نخستین اجرای خود را در سال 1328، در یکی از نمایش های هنریک استپانیان تجربه کرد. آخرین اجرای …

قهوه خانه ای که برای کمی استراحت مناسب است، اشتباه می گیرند. اما اینجا یک قهوه خانه بین راهی نیست، جایی است که کارگران معدن خودشان را برای یک روز کاری آماده می کنند. همان جایی که درباره عیدی سال بعدشان حرف می زنند و درباره اش نقشه می کشند. درباره حقوق عقب مانده شان. واقعاً ممکن است امسال، عیدی شان را بگیرند؟ شاید هم عیدی سال قبل را با عیدی امسال شان یک جا بگیرند.وای که چه می شود؛ یعنی ممکن است …

سوال مخاطب نی نی بان: من بارداری خارج رحمی دارم. 28فروردین متوتروکسات تزریق کردم. 31ام بتام شد 650 و 4اردیبهشت هم بتام شد545. من درد خونریزی هم دارم و از این بابت نگرانم. تو اینترنت خوندم نباید هیچ دارویی بعد تزریق مصرف بشه. دکتر بیمارستان بهم مکمل آهن و اسیدفولیک و قرص ال دی داد. چون ایشون رزیدنت بودن یکم از مصرفشون مشکوکم. مکمل رو ازداروخانه گرفتم ولی عوضش کردم به قرص آهن تنها. به نظرتون با این …

برنامه سوم که سرپرست آن اجرا ها بودید و یک نوازنده ساز می زد و شما قطعاتی می نوشتید و خواننده مرد بود و من گوش می دادم. پس از این ملاقات به فاصلهٔ چند هفته، خرم آهنگی در دستگاه همایون می سازد و از آن را به ابتهاج می دهد تا روی آن کلام بگذارد. این ترانه با عنوان سرگشته که بعد ها با نام تو ای پری کجایی در بین مردم مشهور می شود، توسط ابتهاج سروده می شود. هوشنگ ابتهاج نیز در کتاب …

خواب آرامی داشته باشند اما این موضوع برای بیشتر مردم متفاوت بوده و کافئین به عنوان یک محرک قوی موجب اختلال در خواب می شود. به هر حال توصیه می شود پس از ساعت 2 بعد از ظهر از نوشیدن قهوه خودداری کنید. این موضوع قطعا در کیفیت خواب شما تاثیرگزار خواهد بود. از الگوی ثابتی برای خواب پیروی کنید این تصور که شما در طول روزهای کاری کمبود خواب داشته و ان را در تعطیلات آخر هفته جبران کنید …

جایگاه سوم، زیر 4 سال تشکیل داده اند. به ادعای کارشناسان، ویروس آنفولانزا به ابزار گفت وگو کردن، سرفه و عطسه کردن فرد مریض به اطرافیان جابه جا می گردد. از علامت های رایج آن هم میتوان به تب و لرز، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، گرفتگی عضلات، بدن درد، سردرد و خستگی اشاره نمود. علی رغم تمام این نشانه ها، شخص مریض بعد از پشت سر گذاشتن دوره مریضی که کمتر از دو هفته به طول می انجامد …

این مشکل باشد. خستگی خستگی نشانه متداول بعدی است. این خستگی مانند خستگی عادی نیست که به دنبال یک روز پرمشغله باشد، بلکه احساس ماندگار از خستگی است. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا ممکن است در ابتدای صبح حتی پس ساعت ها استراحت در رختخواب احساس خستگی داشته باشند. این خستگی ممکن است در بعضی روزها بدتر باشد و می تواند کار، فعالیت ها و ورزش و کارهای منزل را تحت تاثیر قرار دهد. …

…، ممنوع و قدغن است. آرتروز دارید؟ کسانی که مشکلات عضلانی-اسکلتی دارند به شرطی می توانند ورزش کنند و پیاده روی داشته باشند که درد زیادی نداشته باشند. به عنوان مثال کسی که استئوآرتریت زانو یا آرتروز مزمن دارد و 3-2 سال است با این مشکل دست وپنجه نرم می کند می تواند پیاده روی را در جلسات 10دقیقه ای انجام دهد ولی اگر پس از این پیاده روی دچار درد زانو شود و درد بیش از دو ساعت طول …

مربوط به زایمان برای شما شروع می شود. این انقباضات بدون درد گاهی ممکن است دردهای خفیف و ضربه مانندی را در شما ایجاد کند. اگر زمان این انقباضات پایدار و منظم شد و احساس کردید که مایعی از مهبل شما خارج می شود به سرعت با پزشک خود صحبت کنید. رحم شما در این هفته 14 سانتی متر بالاتر از ناف قرارگرفته است. بهتر است در این هفته بیشتر استراحت کنید و انرژی خود را برای روزهای زایمان بگذارید. مراقبت …

زلزله با علم و دانش امروز قابل پیش بینی نیست، اما می توان با آموزش همگانی در این زمینه، آثار سوء سوانح طبیعی و صدمات ناشی از آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. صفحه تقویم سلامت این هفته نیز به آموزش آمادگی قبل از زلزله، رفتارهای مناسب حین وقوع این حادثه و اقدامات ضروری پس از آن می پردازد. موقعیت لرزه خیزی ایران سوانح طبیعی، حقایقی از زندگی هستند که نمی توانیم کنترل کاملی …

ریلکس و شل کردن عضله مورد استفاده قرار می گیرد) و اسکوپولامین (آلکالوئیدی سمی که برای جلوگیری از استفراغ کردن، آرام کردن اشخاص و یا به خواب رفتن مورد استفاده قرار می گیرد) است و در قرن اول پس از میلاد مسیح برای کاهش درد مورد استفاده قرار گرفت. در ترکیه دوران باستان از بنگ دانه که به آن بنگ گفته می شد به شکل قرص یا به صورت سیگاری استفاده می شد تا بدین ترتیب درد دندان، درد گوش یا دیگر دردهای …

به ندرت صحبت می کرد، می توانست بدون داشتن غلط موسیقایی، درست آواز بدون کلام بخواند. نحوه درمان از ابتدا به صورت جلسات 45 دقیقه ای در هفته از سال 1996 در شروع شد و به مدت سه سال ادامه پیدا کرد. به تدریج طول زمان درمان از 45 دقیقه به یک ساعت رسید. نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود، او در پایان سه سال درمان (یعنی در سن شش سالگی) می توانست به راحتی جملات سه یا چهار کلمه ای بسازد، مهارت های …

… خیلی مهم است که یادتان باشد به هیچ عنوان نباید بچه ای را در هر سنی که باشد بزنید. مخصوصاً اینکه نوزادان و بچه های نوپا قادر نیستند رابطه بین رفتار و تنبیه بدنی را درک کنند. فقط درد آن را احساس خواهند کرد. و فراموش نکنید که بچه ها با دیدن بزرگترها، مخصوصاً والدینشان، یاد می گیرند. دقت کنید که رفتارهایتان الگوی مناسبی برای فرزندانتان باشد. وقتی خودتان همیشه وسایلتان را مرتب کنید …

روی آنها بایستد. بالاخره کودک در این سن ، به چیزی که در آرزویش بودید ، میرسد : خواب ! چرا که بیشتر بچه ها در سه ماهگی میزان خواب شبانه شان افزایش یافته و ساعت های بیشتری می خوابند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم ، این موفقیت کودک نسبت به دیگر کارهایی که تا الان موفق به انجامشان شده ، بیشتر برای شما با ارزش خواهد بود ، زیرا فرصت کافی برای استراحت کردن خواهید داشت. همچنین کودک در این …

…. اگر در چنین شرایطی، کیسه آب کودک به حال خود رها گردد، ناگهان پاره شده و با شروع درد زایمان، نوزاد نارس به دنیا خواهد آمد. معمولا پزشکان متخصص زنان و زایمان از داروهای پروژسترونی برای جلوگیری از انجام زایمان زودرس در زنان حامله بین هفته های 16 تا 24 از دوران بارداری استفاده نموده و مصرف آن را یک بار در هفته تا پایان هفته 37 از دوران بارداری طول می دهند. محققان اعتقاد دارند که هورمون …

را خشمگین سازد. اگر اعصابتان بهم ریخت، بیاد داشته باشید: • هیچ گاه کودک را بطور شدید تکان ندهید. اگر از گریه های کودک خود خسته شدید، کودک را به یک فرد بزرگسال قابل اعتماد دیگری بسپارید. اگر با کودک تنها هستید، او را در مکان امنی مانند اتاقش قرار دهید. • شخص دیگری از کودک مراقبت کند تا شما استراحت کنید. گوش کردن به صدای گریه کودک به مدت طولانی استرس زاست لذا زمانی برای استراحت خود قرار دهید. از قبل زمانی را برای شخص دیگری که قرار است از کودک مراقبت کند، تعیین کنید و چند لحظه ای را برای خودتان وقت بگذارید. انتهای پیام / …

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

بهداشت و سلامت بارداری, تفاوت درد پریودی و بارداری, درد بارداری, درد قاعدگی, قاعدگی

اگر قصد باردار شدن دارید و گرفتگی و درد کمی احساس می کنید، نمی دانید باردار هستید یا گرفتگی ناشی از درد پریودی است. بیشتر خانم ها نمی دانند یکی از علائم اولیه بارداری گرفته عضلات و درد می باشد بنابراین در این حالت فکر می کنند پریودی آن ها به تعویق افتاده است. راه های برای تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری وجود دارد.

تمام خانم ها می دانند درد پریودی چگونه است. برای فهمیدن دلیل دردهای بارداری باید فرایند لقاح را بدانید. تخمدان ها تخمک های بالغ ترشح می کنند. اگر این تخمک ها با اسپرم برخورد داشته باشند، تخمک بارور می شوند.

سپس این تخمک ها از طریق لوله رحم به کمک فیبرهای کوچک داخل سطح لوله های رحم، به سمت رحم حرکت می کنند. هنگامی که این تخمک ها به رحم می رسند، بر روی دیواره رحم کاشته می شوند. این اتفاق تا دوازده روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما پریودی حدود چهارده روز پس از تخمک گذاری انجام می شود.

کمر درد پریود در بارداری

در این زمان، علائمی مانند گرفتگی عضلات، لکه بینی، درد سینه ها، سرگیجه و خستگی مشاهده می کنید. برخی افراد این علائم را با علائم پریودی اشتباه می گیرند. تشخیص تفاوت درد پریودی و بارداری کاری آسان نیست. بنابراین باید تفاوت بین بارداری و پریودی را بدانید.

در هنگام بارداری، درد و گرفتگی عضلات کمتر از درد پریودی است. بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک قسمت متمرکز می شود. به عنوان مثال، اگر تخمک بارور به قسمت راست رحم چسبیده باشد، گرفتگی و درد در پهلوی راست بیشتر از پهلوی چپ حس می شود.

بیشتر خانم ها معتقدند این درد در یک نقطه است و مانند گرفتگی واقعی نیست. این درد از دو ساعت تا دو روز به طول می انجامد.

اگر فکر می کنید باردار هستید و گرفتگی ها و دردها ناشی از لقاح نطفه است سعی کنید به علائم توجه کنید. این درد نباید خیلی زیاد باشد. اگر درد آنقدر زیاد است که قابل تحمل نیست، حتما با پزشک تماس بگیرید. به خصوص اگر در حالت طبیعی در پریودی درد شدید حس نمی کردید. اما نترسید. هر بارداری به شکلی خاص است و دردهای متفاوتی دارد.

گاهی اوقات گرفتگی و درد ناشی از بارداری همراه با لکه بینی است اما این مسئله در تمام خانم ها دیده نمی شود. گاهی اوقات گرفتگی عضلات روز پیش از خونریزی مشاهده می شود. گاهی نیز لکه بینی بدون درد ملاحظه می کنید. ترشحات واژن در تخمک گذاری معمولا به رنگ قهوه ای روشن یا صورتی روشن است. این ترشحات معمولا دیده نمی شود و توجه خانم را جلب نمی کند.

درد پریودی به شکلی است که قسمت پایین شکم به شدت تحت فشار قرار می گیرد. برخی خانم ها درد کمتری حس می کنند. آن ها درد را در ناحیه پایین شکم و پشت حس می کنند. همچنین در شکم نفخ احساس می کنید. گرفتگی و درد پریودی در افراد مختلف متفاوت است. برخی درد قابل تحملی را تجربه می کنند. برخی دیگر درد شدیدتری تجربه می کنند که مانع از کار کردن، به مدرسه رفتن و … می شود.

در برخی موارد درد پریودی شامل لکه بینی پیش از شروع پریودی است. اغلب این خونریزی قرمز روشن است و قابل توجه است. این خونریزی در این حالت از خطی نازک بیشتر نیست.

در بارداری، علائمی دیده می شود که با علائم پریودی اشتباه گرفته می شود. برخی خانم ها در سینه ها احساس درد می کنند. نفخ در قسمت پایین شکم یا رحم نیز یکی از ویِژگی های فرایند لقاح است. برخی خانم ها دردر احساس نمی کنند اما سرگیجه و خستگی در این زمان احساس می کنند. خانمی که در حالت پریودی، درد سینه یا علائم دیگر را تجربه نمی کند، در صورت دیدن این علائم سریع تر از دیگر افراد تشخیص می دهد باردار است.

همان طور که گفته شد تشخیص تفاوت بین درد بارداری و پریودی کاری دشوار است. برای تشخیص درد بارداری، باید به خوبی درد پریودی را بشناسید. تمام خانم ها در طول بارداری درد و گرفتگی عضلات مشاهده نمی کنند. برای تشخیص بارداری بهتر است درد در طول پریودی را بشناسید و بتوانید تفاوت آن ها را بفهمید.

بیشتر خانم ها علائم بارداری را پیش از شروع پریودی مشاهده می کنند. اگر نزدیکی مطمئن نداشته اید (بدون استفاده از قرص های ضد بارداری یا کاندوم) و فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز منتظر بمانید. ممکن است درد ناشی از پریودی باشد.

اگر پریودی شما شروع نشد، تست بارداری در منزل انجام دهید. در هنگامی که درد بارداری را حس می کنید، چهار هفته از بارداری شما گذشته است بنابراین تست بارداری می تواند هورمون بارداری را در ادرار تشخیص دهد. اگر نتیجه آزمایش منفی است چند روز صبر کنید تا پریودی شما شروع شود و اگر باز هم پریودی شما شروع نشد دوباره آزمایش بارداری انجام دهید. اگر باز هم نتیجه تست منفی است با پزشک خود صحبت کنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

کمر درد پریود در بارداری
کمر درد پریود در بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *