کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

دوره مقدماتی php
کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی
کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

فشار خون بارداری از معضلات خطرناک این دوران محسوب می‌شود. نکته مهم این است که در اکثر موارد برای این مادران، نیاز به درمان با داروهای شیمیایی نیست و با رعایت تمهیداتی ساده، مشکل بیمار حل می‌شود. پست برای آگاهی از تدابیر کنترل و درمان این مشکل این پست از مجله اینترنتی طبایع را از دست ندهید:

فشار خون بالا در بارداری یکی از شایع‌ترین عوارض این دوران است. فشار بیشتر از ۱۴ روی ۹ میلیمتر جیوه در دو نوبت به فاصله حداقل ۶ ساعت تا ۱ هفته به‌عنوان فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود.

یادتان باشد در صورتی که دچار یکی از علائم زیر شدید حتما به پزشک مراجعه کنید:

در صورت ضرورت و با توجه به وضعیت جسمانی و مزاجی بیمار، تکرار این حجامت نیز منع چندانی ندارد. البته این نکته، صدور جواز حجامت در موارد ضروری است و نه الزام زنان باردار به این کار.

(مثل سیاهدانه، چای ترش و …)

کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

دوره مقدماتی php

دکتر روشنک قدس، به زنان باردار دارای فشارخون توصیه کرد: با توجه به محدودیت استفاده از داروها حتی تعدادی از داروهای گیاهی در زمان بارداری، تنها توصیه این است که در صورتی که بارداری انتخابی باشد و با برنامه ریزی قبلی قرار است اتفاق افتد حتما با در نظر گرفتن تدابیر غذایی  وزن خود را کنترل کرده تا از میزان امتلای احتمالی بدن آن ها قبل از بارداری که قطعا در بارداری تشدید خواهد شد کاسته شود.

قدس در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر بارداری تصادفی اتفاق افتاد هم به دلیل اینکه بعضی از این گیاهان روی جنین آثار نامطلوبی دارند در نتیجه باز هم تاکید بر رعایت دستورات غذایی فوق خواهد شد. هر چند که موارد محدودی از داروها هستند که قابل تجویز در بارداری هستند اما باید حتما تحت نظر متخصص طب سنتی و بر اساس مزاج خانم باردار تجویز و پیشنهاد شوند.

زنان باردار داری فشار خون بالا باید:

دکتر روشنک قدساستادیار اعضای هیات علمی معاونت تحقیقات و فناوری ؛ دکتری تخصصی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران

اطلاعیه مهم!

همراهان گرامی طبایع می توانند برای تشخیص مزاج و انجام مشاوره تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایند…

توجه توجه!

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی با گواهینامه معتبر انجمن علمی به لینک زیر مراجعه نمایید…

مژده مژده!

برنامه موبایل اندروید طبایع با امکانات بسیار آماده شد! جهت آشنایی با اپلیکیشن و دانلود به لینک زیر بروید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

| طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1399 – تمامی حقوق محفوظ است. |

اکسیرطب – مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی

یعنی در دوران حاملگی فشار خون خانم باردار، بالاتر از حد اعتدال برود (PIH) که اینرا با نام های دیگری هم می شناسند همچون پره-الکامپسی ،توکسمی دیاتوکسمی حاملگی.

حدودا از هر 14 نفر، یک خانم دچار فشار خون بالا در دوران حاملگی می شود. عموما افزایش فشار خون در دوران بارداری های اول اتفاق می افتد و در حاملگی های بعدی احتمال وقوع آن، کمتر است. همچنین وقوع (PIH) -که در قسمت قبل با مفهوم  آشنا شدید- در نوجوانان و خانم های بالای 40 سال بیشتر است. خیلی وقت ها در نیمه دوم بارداری رخ می دهد و غالبا در هفته بیستم است اما این امکان هم وجود دارد که در هنگام زایمان و یا پس از آن رخ بدهد.

اگر فشار خون شما 15 درجه بیشتر از دوران قبل حاملگی افزایش پیدا کرد، به این معناست که فشارخون شما بالا رفته است و خطرناک است. در همان اوایل حاملگی، عموما از هفته های پنجم تا اواسط سه ماهه دوم امکان دارد فشار خون شما کم شود چون هورمون‌ های بارداری باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می شود که به همین دلیل مقاومت بدن در مقابل جریان خون کم می شود.

برای آنکه فشار پایین خود را متوجه شوید، عدد معینی وجود ندارد ولی برای تشخیص آن می توان از علایم زیر به راحتی کمک گرفت؛

کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

1) فشار خون مزمن:بعضی وقت ها ممکن است خانم ها پیش از بارداری فشار خون بالایی داشته باشند، که به این نوع فشار خون، فشار خون مزمن می گوییم. درمان فشار خون مزمن معمولا با دارو ها صورت می گیرد. همچنین پزشکان، فشار خون بالا در هفته بیستم را فشار خون مزمن می دانند.

2) فشار خون دوران حاملگی:این مشکلی است که از هفته بیتم به بعد حاملگی رخ می دهد و عموما هم بعد از زایمان بر طرف می شود و شایع ترین عارضه جانبی آن، القای درد زایمان است.

3) فشار خون مزمن همراه با پره اکلامپسی:اگر زن قبل از بارداری فشار خون بالا داشت و بعد از بارداری هم در ادرار او پروتئین دیده شد و یا در دوران بارداری با عوارض دیگری رو به‌ رو بشود، اینجا آن زن مبتلا به فشار خون مزمن همراه با پره اکلامپسی شده است.

فشار خون بالا معمولا علامت خاصی ندارد ولی اگر کسی به اختلال پره اکلامپسی دچار شده باشد، علاوه بر فشار خون بالا از نشانه های زیر هم برخوردار است:

⭕️ مشکلات کلیوی و وجود پروتئین بیش از حد در ادرار (پروتئینوری) ⭕️ سردرد خیلی شدید ⭕️ حساسیت به نور و تغییر در کیفیت بینایی و حتی گاهی از دست دادن بینایی به طور موقت ⭕️ درد بالای شکم که عموما زیر دنده های سمت راست ایجاد می شود ⭕️ حالت تهوع و استفراغ ⭕️ کاهش سطح پلاکت ها در خون (ترومبوسیتوپنی) ⭕️ مشکلاتی در روند فعالیت های کبد ⭕️ کوتاهی نفس که از تجمع مایع در ریه ها نشات می گیرد

خوابیدن یکی از عوامل موثری است که فشار خون شما را کاهش می دهد. بنابراین اگر کم بخوابید فشار خون شما بالاتر خواهد رفت که این مخصوص همه است و فقط شامل خانم های باردار نمی شود. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که خوابیدن برایتان کار آنچنان راحت و بی دردسری نباشد، اگر اینگونه است پس پیشنهاد می کنیم اولا برای خواب خود یک برنامه منظم طراحی کنید، دوما سعی کنید در طول روز ورزش کنید و سوما از خوابیدن (یا همان چرت زدن) در میان روز پرهیز کنید.

بر اساس مطالعات انجام شده خواب کمتر از 7 ساعت و البته بیشتر از 8 ساعت یکی از عوامل فشار خون بالاست. همچنین یکی دیگر از عوامل افزایش فشار خون، کمتر از 6 ساعت در شب خوابیدن است.

شما با یک برنامه غذایی مفید نه تنها باعث پیشگیری از فشار خون در بارداری می شوید بلکه اگر به فشار خون هم مبتلا شده باشید، این برنامه مهم ترین درمان فشار خون در بارداری محسوب می شود پس پیشنهاد می کنم توصیه های زیر را جدی بگیرید:

یکی از مطالعات نشان داده است که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند.

غذا های زیر دارای پروتئین زیادی هستند؛

تقریبا بیشتر این نمک غذایی ای که وارد بدن ما می شود از طریق همین محصولات فرآورده شده است. غذاهای آماده ای که متاسفانه بسیار هم محبوب هستند مثل: فرآورده های گوشت گاو (سوسیس)، پیتزا، اسنک، سوپ کنسرو شده و چیپس و … . خوب است بدانید که غذاهایی که کم چرب هستند، از نمک بیشتری استفاده می کنند تا کمبود چربی خود را جبران کنند. بله درسته که با شرایط زندگی های امروزی نمی توان به طور کلی دور این غذاها را خط کشید ولی شما با کاهش مصرف این غذاها، در واقع باعث کاهش مصرف نمک، کربوهیدرات های فرآوری شده و شکر می شوید که این بسیار مطلوب است.در ضمن حتما برچسب روی این مواد غذایی را هم چک کنید؛

متاسفانه استرس جزء جدایی ناپذیر زندگی های امروزی ما شده است و باید سعی کنیم آنرا به کمترین حد ممکن برسانیم.اصلی ترین راه برای درمان استرس، افزایش نیروی ایمان به خداست ولی در کنار آن، روش های زیادی برای مقابله با اضطراب وجود دارد که یکی از آسان ترین آنها مصرف بهترین گیاهان دارویی است همچون زعفران و گل گاوزبان و … . اما صحبت از گیاهان دارویی شد، حالا به بررسی گیاهان دارویی مفید برای درمان افزایش فشار خون در بارداری می پردازیم … .

یکی از راه های درمان فشار خون در بارداری که البته بسیار هم ساده و آسان است، همین گیاهان دارویی هستند … .گیاهان دارویی مفید برای درمان فشار خون بالا عبارتند از؛

هشدار: هیچوقت زیاده روی کار درستی نیست و هرگز برای گرفتن نتیجه بیشتر و سریع تر، روی به مصرف زیاد گیاهان دارویی یا میوه های مفید نیاورید خصوصا سبزیجاتی همچون جعفری ، سیر، گشنیز، شنبلیله، نعناع و همچنین کاسنی و شنبلیله خطر سقط جنین را در 3 ماه اول دوران بارداری به همراه دارند.

درمان فشار خون در بارداری با طعمی تلخ از کاکائو می تواند یک درمان جالب و در عین حال لذت بخش برای شما خانم های عزیز باشد. بر اساس مطالعات دانشگاه هاروارد مشخص شده که خوردن یک تکه شکلات می تواند باعث کاهش فشار خون بشود. البته توجه کنید که باید میزان کاکائو شکلات باید بالاتر از 60 درصد باشد.

مطمئنا به نظر بعضی از سیگاری ها این حرف عجیب است ولی حقیقت آن است که سیگار برای هر جنبه ای از سلامتی که فکر کنید مضر است. شما با سیگار کشیدن، فورا فشار خون و ضربان قلب خود را بالا می برید که این کار به علت مواد شیمیایی موجود در تنباکو های سیگار، در طولانی مدت موجب آسیب رسانی به دیواره عروق خونی و تنگ شدن شریان ها می گردد.و خبر بدتر آنجاست که سخت شدن شریان ها موجب افزایش فشار خون می شود. حتی اگر در معرض دود سیگار هم باشید باز این مضرات البته خیلی خفیف تر در کمین شما هستند.بنابراین اگر به دنبال درمان فشار خون در حاملگی هستید، دور دخانیات را خط بکشید.

نظرات شما برای ما مهم است، خوشحال می شویم آنرا با ما در میان بگذارید … .

کارشناس مامایی و متخصص طب زنان، دانش آموخته طب گیاهی

جلوگیری و درمان زردی نوزاد با طب سنتی (مادران حتما بخوانید)

درمان کهیر باداری با بهترین و ساده ترین روش های طب سنتی

سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی از دیدگاه طب سنتی ایران

روش های زیبا شدن فرزند در دوران بارداری به صورت طبیعی

وای خوب شد این مقاله رو خوندم خیلی توی دوران بارداری فشار خون داشتم ممنون از شما

کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

محبوب ترین مقالات

ویدئویی از سه گیاهی که فواید تمام نشدنی دارند 😲

همه خواص جعفری از تخم و ریشه آن گرفته تا دمنوش لاغری

  • تصاویر کشور روسیه
  • نکات بسیار مهم حجامت و اصول انجام آن (قسمت دوم)

    مناسب ترین برنامه غذایی برای سلامت بدن

    جلوگیری و درمان زردی نوزاد با طب سنتی (مادران حتما بخوانید)

    درمان کهیر باداری با بهترین و ساده ترین روش های طب سنتی

    سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی از دیدگاه طب سنتی ایران

    روش های زیبا شدن فرزند در دوران بارداری به صورت طبیعی

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    یک متخصص طب سنتی گفت: فشار خون بالا عاملی مهم و خطرساز برای ایجاد سکته قلبی، حمله مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی پیشرفته و بیماری های عروق محیطی در انسان است و طبیعتاً با کنترل آن در سطح نرمال می توان از وقوع عوارض جلوگیری کرد.

    دکتر روشنک قدس، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: بیماری پرفشاری خون از دسته امراض امتلاییه در طب ایرانی است. امتلا در لغت به معنای «پُری و انباشتگی» و به لحاظ طبی به معنای تجمع مواد زاید در بدن و عدم تناسب بین میزان مصرف مواد با خروج آنها از بدن به دلایل مختلف از جمله یبوست و … است. این عدم تناسب عموما از پرخوری، درهم خوری و عدم رعایت ترتیب غذا (خوردن غذای غلیظ مثل ماکارونی قبل از غذای لطیف مثل سالاد کاهو) پدید می آید.

    وی در ادامه افزود: برای پرهیز از وقوع امتلا در بدن و کاهش فشار خون، طب سنتی راهکارهایی را در نظر گرفته است.

    قدس در ادامه به مواردی از این راهکارها اشاره کرد و گفت: حجم غذای مصرفی در هر وعده کاهش یابد و از مصرف مدوام غذاهای غلیظ نظیر گوشت گاو، غذاهای کنسروی، انواع سس ها و لازانیا و ماکارونی و … بپرهیزند و اگر کار سنگین بدنی ندارند سعی کنند از غذاهای لطیف مثل گوشت مرغ، گوشت گوسفند، سالاد کاهو و … استفاده کنند. از تداخل طعام یا همان وارد کردن غذای جدید پیش از اتمام هضم غذای خورده شده قبلی پرهیز کنند. از سوء ترتیب در مصرف غذا (یعنی مصرف غذای غلیظ پیش از غذای لطیف) و از خواب و جماع هنگام پری شکم اجتناب کنند. حرکت ملایم (ورزش معتدل) را هرگز فراموش نکنند.

    این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: طب ایرانی وجه تمایزش با طب رایج در قائل بودن به مزاج مختلف در افراد مبتلا به یک بیماری واحد است و این امر سبب خواهد شد که نسخه درمانی برای یک بیماری نظیر پرفشاری خون برای دو فرد مختلف، متفاوت نوشته شود، البته نقاط مشترکی خواهند داشت.

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    قدس متذکر شد: مصرف بی رویه و سرخود انواع گیاهان و دمنوش ها می تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری شود بنابراین بهتر است در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کنید. برخی از گیاهان نیز در این رابطه بی‌تاثیر نیستند مانند گیاه بومادران و گیاه کیالک بیشتر در کاهش فشارخون دیاستولیک موثرند و آب آلبالو، چای ترش، سیر و برگ زیتون بیشتر بر روی فشارخون سیستولیک تاثیر دارند. سیاهدانه و آب انار هم بر فشارخون سیستولیک و هم بر فشارخون دیاستولیک مفیدند.

    وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی جز خوراکی ها ممکن است در نوسانات فشار خون تاثیر بگذارد به جام جم آنلاین گفت: بر اساس فلسفه طب ایرانی درگیری اعضای دیگر نظیر سوء مزاج های کبد، کلیه ، ریه، طحال و امعاء به عنوان اعضای مشترک می تواند در ابتلا به پرفشاری خون یا دقیق تر بگوییم در ایجاد انواع امتلا نقش ایفا می کنند. اعراض نفسانی به معنای امروزی اش استرس و فشارهای روحی و روانی هم در ابتلا به این بیماری و نوسانات آن به شدت تاثیر گذار خواهند بود.

    این متخصص طب سنتی در رابطه با خطرات و عوارض فشار خون بالا گفت: فشار خون بالا عامل خطر مهمی برای سکته قلبی، حمله مغزی، نارسایی احتقانی قلب، بیماری کلیوی پیشرفته و بیماری های عروق محیطی است و طبیعتاً با کنترل آن در سطح نرمال می توان از وقوع عوارض جلوگیری کرد.

    وی به زنان باردار دارای فشارخون توصیه کرد: با توجه به محدودیت استفاده از داروها حتی تعدادی از داروهای گیاهی در زمان بارداری، تنها توصیه این است که در صورتی که بارداری انتخابی باشد و با برنامه ریزی قبلی قرار است اتفاق افتد حتما با در نظر گرفتن تدابیر غذایی که در بالا ذکر شد سعی کنند وزن خود را کنترل کرده تا از میزان امتلای احتمالی بدن آن ها قبل از بارداری که قطعا در بارداری تشدید خواهد شد کاسته شود.

    قدس در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر بارداری تصادفی اتفاق افتاد هم به دلیل اینکه بعضی از این گیاهان روی جنین آثار نامطلوبی دارند در نتیجه باز هم تاکید بر رعایت دستورات غذایی فوق خواهد شد. هر چند که موارد محدودی از داروها هستند که قابل تجویز در بارداری هستند اما باید حتما تحت نظر متخصص طب سنتی و بر اساس مزاج خانم باردار تجویز و پیشنهاد شوند.

    بیتانوروزی-جام جم آنلاین

    دکتر عبدا… یکشنبه گذشته به تهران آمد. الان که این سطور را می‌نویسم او هنوز در تهران است ولی احتمالا وقتی شما آن را می‌خوانید، به کابل برگشته است.

    آسمان، خاکستری است. زمین، یک دشت وسیع است پر از خانه‌های مخروبه و خرابه‌های سیمان و بتون و آجری که روزی دیوارهای خانه‌هایی بودند.

    در سراسر دنیا استانداردهای ایمنی مشخصی برای مراکز تجمعی گوناگون تعریف شده و در کشور ما نیز قانون معینی درباره لزوم رعایت استانداردهای ایمنی در تمام ساختمان‌هایی که بیش از 25 نفر از آن بهره‌برداری می‌کنند تصویب شده‌است که براساس این قانون همه این ساختمان‌ها ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی ICS هستند.


    کوشکی:


    یک کارشناس اقتصادی:


    یک تحلیلگر:

    مهمانپرست در گفتگو با جام جم آنلاین:


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد


    در گفت و گو با جام جم آنلاین


    در گفت وگو با جام جم آنلاین؛

    دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

    فشار خون بالا در بارداری همیشه مسئله ای جدی بوجود نمی آورد. اما گاهی اوقات می تواند عوارضی را در مادر و کودک ایجاد کند. بنابراین درمان فشار خون بالا در بارداری بسیار حائز اهمیت است.

    فشار بالا در بارداری یا HYPERTENSION فشار خون بالای ۱۴۰ بر ۹۰ mm Hg را می گویند. اگر فشار خون بالا بعد از ۲۰ هفته از حاملگی همچنان ادامه یابد سبب ایجاد حالت پره کلامپسی یا مسمومیت حاملگی می شود.

    فهرست مطلب

    انواع مختلفی از فشار خون در زنان باردار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    • فشار خون مزمن یعنی حالتیکه فشار خون بالا قبل از بارداری در فرد وجود داشت.
    • فشار خون مرتبط با حاملگی یا فشار خون بالای بارداری و پره کلمپسی

    برای هرکدام از این حالات سه سطح وجود دارد:

    • حالت کم بین ۹۰/۱۴۰ و ۹۹/۱۴۹ میلیمتر جیوه که باید بطور منظم بررسی شود ولی نیازی به درمان ندارد.
    • فشار خون متوسط مابین ۱۰۹/۱۵۹ الی ۱۱۰/۱۶۰ یابالاتر
    • فشار خون بالا ۱۱۰/۱۶۰ یا بالاتر

    برخی از داروهای فشار خون قدیمی سبب ایجاد مشکلاتی در زنان باردار می شوند. بر اساس گزارش کلینیک MAYO از داروهای پایین آورنده ی فشار خون شامل موارد زیر باید جدا خودداری کرد:

    # مهارکننده های ACE # مهارکننده های رنین # مسدود کننده های گیرنده ی آنژیوتانسین

    این داروها از طریق جریان خون به جنین می رسند و در رشدش تاثیر گذاشته و می توانند اثر منفی بر سلامت جنین داشته باشند. داروهای فشار خون ذکر شده همچنین سبب کاهش مقدار خون مادر نیز می شوند که به توانایی بارداری مادر لطمه میزند.

    متیل دوپا و Labetalol داروهایی هستند که از نظر کنترل فشار خون بی خطر در نظر گرفته شده اند. اگر در طی دوران بارداری فشار خونتان بالا میرود، در مورد نحوه ی درمان فشار خون حاملگی با دکتر فشار خون مشورت کنید.

    بارداری می تواند سبب تغییرات هورمونی در بدن شود؛ همانگونه که تغییرات فیزیکی و روانی را در فرد ایجاد می کند. تغییرات هورمونی نیز میتواند سبب ایحاد استرس در فرد باردار شود که کنترل فشار خون در زن حامله را با مشکل مواجه خواهد کرد.

    انجام یوگا یک روش بسیار مهم در کنترل استرس در زمان بارداری است که اگر انجامش دشوار باشد، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش در زمان های ریلکس سازی برای جسم و بدن موثر است. ورزش هایی که ضربات شدید دارند و ایروبیک بصورت فشرده در طی بارداری پیشنهاد نمی شود؛ بخصوص اگر فرد به انجام آنها عادت نداشته باشد؛ اگر چه پیاده روی بهترین نوع فعالیت و کاهش استرس در این دوران می باشد.

    طیف گسترده ای از گیاهان دارویی و مکمل ها برای کاهش استرس وجود داردند. قبل از مصرف آنها باید بسیار احتیاط کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید، اگر پزشک با مصرف این گیاهان موافقت کرد، چای های بدون کافئین گزینه ی مناسبی برای کاهش استرس می باشند.

    چای اولانگ، زنجبیل و بلوبری با داشتن آنتی اکسیدان می توانند در کاهش استرس به شما کمک کنند. اگرچه آسان نیست اما، خواب کافی در دوران بارداری بسیار مهم است،  بنابراین بین ۶ الی۸ ساعت بخوابید.

    شما باید بطور روزمره فعالیت هایی مانند پیاده روی و شنا داشته باشید، در مورد فعالیت های دوران بارداری نیز مطالعاتی داشته باشید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته و مصرف نمک را به حداقل برسانید زیرا سبب میشود فشار خونتان افزایش نیابد. برخی از مواد مانند فلفل نیز فشار خون را کاهش می دهند.

    # اگر برای پایین آوردن فشار خون در بارداری دارو مصرف می کنید، در طی مدت زایمان نیز از آن استفاده کنید.

    # اگر فشار خون کم یا متوسط دارید، باید در هر ساعت از زایمان فشار خونتان کنترل شود. اگر در طی زایمان فشار خونتان در یک سطح ایده آل قرار گیرد، میتوان برای یک تولد سالم امیدوار بود.

    # اگر دچار فشار خون بالای شدید می باشید، در حین زایمان باید مرتبا فشار خونتان کنترل شود و اگر فشار خونتان بسیار بالا است، برای زایمان چاره ای جز عمل جراحی ( forceps یا ventouse) یاعمل جراحی سزارین وجود ندارد.

    # بعد از زایمان نیز فشار خون باید کنترل شود. اگر دچار فشار خون مزمن باشید، درمانتان تا ۲ هفته بعد از زایمان باید بررسی گردد.

    # اگر بدلیل فشارخون ناشی از حاملگی مصرف دارو را تا دو هفته بعد از زایمان ادامه می دهید، برای آگاهی از قطع یا جایگزینی دارو با پزشک مشورت کنید. همه ی زنانیکه در زمان بارداری مشکل فشار خون بالا در بارداری داشته اند باید بعد از ۶ هفته از زایمان حتما پزشک خود را ملاقات کنند.

    # بسیاری از داروهای فشار خون به دلیل وارد شدن دارو به شیر مادر و بدن نوزاد محدودیت هایی در مصرف دارند. دراین باره حتما باید با پزشک و ماما صحبت کنید.

    اگر فشار خون بالا در بارداری تا بعداز ۲۰ هفته از بارداری همچنان ادامه یابد، عوارض جانبی در پی خواهد داشت. پره کلامپسی نیز میتواند ایجاد شود. این شرایط میتواند سبب آسیب های جدی در اندام های فرد شامل: مغز و کلیه ها شود. پره کلامپسی بعنوان مسمومیت بارداری و فشار خون القا شده در اثر بارداری نیز شناخته می شود.

    پره کلامپسی اگر همراه با صرع باشد، ممکن است سبب ایجاد غش و بیهوشی در زنان باردار شود که این حالت حتی گاهی می تواند کشنده باشد.

    در طول مراقبت های پیش از تولد مانند ویزیت های منظم توسط پزشک، باید برخی از علائم پره کلامپسی را بتوان تعیین کرد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

    – وجود پروتیین در نمونه ادرار– ورم غیر طبیعی دست و پا– سردردهای مداوم

    فشار خون بالا در بارداری در میزان رشد کودک نیز تاثیر گذار خواهد بود که در نتیجه آن کودکی با وزن کم بدنیا خواهد آمد.  جدایی ناگهانی جفت ( یک موقعیت اورژانسی که در ان جفت بطور زودرس از رحم جدا میشود)، تولد زودرس ( که بعنوان تولد زودتر از ۳۸ هفتگی تعریف میشود) و عمل سزارین از دیگر عوارض فشار خون بالا در حاملگی است.

    جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    ویزیت تلفنی

    متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

    مطلب قبلی

    علت نارسایی قلبی چیست؟

    مطلب بعدی

    تپش قلب عصبی

    سلام

    باید در درجه اول اضطرابتون  را درمان کنید و

    بعد هولتر فشار ببندید و اگر فشارخون در اکثر موارد بالا بود باید داروی فشار شروع شود و از نظر علل ثانویه بررسی شوید و اگر فشار نرمال بود که نیاز به کار خاصی نیست

    سلام

  • داستان کوتاه در ادبیات فارسی
  • والزارتان  را هر ۱۲ ساعت استفاده کنند

    سلام

    فشار خون در بارداری چیز بسیار مهمی است

    حتماً باید از نظر پروتئین در ادرار هم بررسی بشید

    باید فورا به متخصصتون مراجعه کنید

    درمان افت ناگهانی فشار خون پایین | دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

    بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان ۲۵ | کاربرد و عوارض داروی فشار خون

    آیا فشار خون پایین باید جدی گرفته شود؟

    همه چیز درباره ارتباط فشار خون بالا و اختلال نعوظ

    آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    مطالب بیشتر خوانده شده


    درمان چربی خون چیست؟


    درمان سکته قلبی خفیف

    دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

    دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

    فشار خون بالا در بارداری همیشه مسئله ای جدی بوجود نمی آورد. اما گاهی اوقات می تواند عوارضی را در مادر و کودک ایجاد کند. بنابراین درمان فشار خون بالا در بارداری بسیار حائز اهمیت است.

    فشار بالا در بارداری یا HYPERTENSION فشار خون بالای ۱۴۰ بر ۹۰ mm Hg را می گویند. اگر فشار خون بالا بعد از ۲۰ هفته از حاملگی همچنان ادامه یابد سبب ایجاد حالت پره کلامپسی یا مسمومیت حاملگی می شود.

    فهرست مطلب

    انواع مختلفی از فشار خون در زنان باردار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    • فشار خون مزمن یعنی حالتیکه فشار خون بالا قبل از بارداری در فرد وجود داشت.
    • فشار خون مرتبط با حاملگی یا فشار خون بالای بارداری و پره کلمپسی

    برای هرکدام از این حالات سه سطح وجود دارد:

    • حالت کم بین ۹۰/۱۴۰ و ۹۹/۱۴۹ میلیمتر جیوه که باید بطور منظم بررسی شود ولی نیازی به درمان ندارد.
    • فشار خون متوسط مابین ۱۰۹/۱۵۹ الی ۱۱۰/۱۶۰ یابالاتر
    • فشار خون بالا ۱۱۰/۱۶۰ یا بالاتر

    برخی از داروهای فشار خون قدیمی سبب ایجاد مشکلاتی در زنان باردار می شوند. بر اساس گزارش کلینیک MAYO از داروهای پایین آورنده ی فشار خون شامل موارد زیر باید جدا خودداری کرد:

    # مهارکننده های ACE # مهارکننده های رنین # مسدود کننده های گیرنده ی آنژیوتانسین

    این داروها از طریق جریان خون به جنین می رسند و در رشدش تاثیر گذاشته و می توانند اثر منفی بر سلامت جنین داشته باشند. داروهای فشار خون ذکر شده همچنین سبب کاهش مقدار خون مادر نیز می شوند که به توانایی بارداری مادر لطمه میزند.

    متیل دوپا و Labetalol داروهایی هستند که از نظر کنترل فشار خون بی خطر در نظر گرفته شده اند. اگر در طی دوران بارداری فشار خونتان بالا میرود، در مورد نحوه ی درمان فشار خون حاملگی با دکتر فشار خون مشورت کنید.

    بارداری می تواند سبب تغییرات هورمونی در بدن شود؛ همانگونه که تغییرات فیزیکی و روانی را در فرد ایجاد می کند. تغییرات هورمونی نیز میتواند سبب ایحاد استرس در فرد باردار شود که کنترل فشار خون در زن حامله را با مشکل مواجه خواهد کرد.

    انجام یوگا یک روش بسیار مهم در کنترل استرس در زمان بارداری است که اگر انجامش دشوار باشد، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش در زمان های ریلکس سازی برای جسم و بدن موثر است. ورزش هایی که ضربات شدید دارند و ایروبیک بصورت فشرده در طی بارداری پیشنهاد نمی شود؛ بخصوص اگر فرد به انجام آنها عادت نداشته باشد؛ اگر چه پیاده روی بهترین نوع فعالیت و کاهش استرس در این دوران می باشد.

    طیف گسترده ای از گیاهان دارویی و مکمل ها برای کاهش استرس وجود داردند. قبل از مصرف آنها باید بسیار احتیاط کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید، اگر پزشک با مصرف این گیاهان موافقت کرد، چای های بدون کافئین گزینه ی مناسبی برای کاهش استرس می باشند.

    چای اولانگ، زنجبیل و بلوبری با داشتن آنتی اکسیدان می توانند در کاهش استرس به شما کمک کنند. اگرچه آسان نیست اما، خواب کافی در دوران بارداری بسیار مهم است،  بنابراین بین ۶ الی۸ ساعت بخوابید.

    شما باید بطور روزمره فعالیت هایی مانند پیاده روی و شنا داشته باشید، در مورد فعالیت های دوران بارداری نیز مطالعاتی داشته باشید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته و مصرف نمک را به حداقل برسانید زیرا سبب میشود فشار خونتان افزایش نیابد. برخی از مواد مانند فلفل نیز فشار خون را کاهش می دهند.

    # اگر برای پایین آوردن فشار خون در بارداری دارو مصرف می کنید، در طی مدت زایمان نیز از آن استفاده کنید.

    # اگر فشار خون کم یا متوسط دارید، باید در هر ساعت از زایمان فشار خونتان کنترل شود. اگر در طی زایمان فشار خونتان در یک سطح ایده آل قرار گیرد، میتوان برای یک تولد سالم امیدوار بود.

    # اگر دچار فشار خون بالای شدید می باشید، در حین زایمان باید مرتبا فشار خونتان کنترل شود و اگر فشار خونتان بسیار بالا است، برای زایمان چاره ای جز عمل جراحی ( forceps یا ventouse) یاعمل جراحی سزارین وجود ندارد.

    # بعد از زایمان نیز فشار خون باید کنترل شود. اگر دچار فشار خون مزمن باشید، درمانتان تا ۲ هفته بعد از زایمان باید بررسی گردد.

    # اگر بدلیل فشارخون ناشی از حاملگی مصرف دارو را تا دو هفته بعد از زایمان ادامه می دهید، برای آگاهی از قطع یا جایگزینی دارو با پزشک مشورت کنید. همه ی زنانیکه در زمان بارداری مشکل فشار خون بالا در بارداری داشته اند باید بعد از ۶ هفته از زایمان حتما پزشک خود را ملاقات کنند.

    # بسیاری از داروهای فشار خون به دلیل وارد شدن دارو به شیر مادر و بدن نوزاد محدودیت هایی در مصرف دارند. دراین باره حتما باید با پزشک و ماما صحبت کنید.

    اگر فشار خون بالا در بارداری تا بعداز ۲۰ هفته از بارداری همچنان ادامه یابد، عوارض جانبی در پی خواهد داشت. پره کلامپسی نیز میتواند ایجاد شود. این شرایط میتواند سبب آسیب های جدی در اندام های فرد شامل: مغز و کلیه ها شود. پره کلامپسی بعنوان مسمومیت بارداری و فشار خون القا شده در اثر بارداری نیز شناخته می شود.

    پره کلامپسی اگر همراه با صرع باشد، ممکن است سبب ایجاد غش و بیهوشی در زنان باردار شود که این حالت حتی گاهی می تواند کشنده باشد.

    در طول مراقبت های پیش از تولد مانند ویزیت های منظم توسط پزشک، باید برخی از علائم پره کلامپسی را بتوان تعیین کرد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

    – وجود پروتیین در نمونه ادرار– ورم غیر طبیعی دست و پا– سردردهای مداوم

    فشار خون بالا در بارداری در میزان رشد کودک نیز تاثیر گذار خواهد بود که در نتیجه آن کودکی با وزن کم بدنیا خواهد آمد.  جدایی ناگهانی جفت ( یک موقعیت اورژانسی که در ان جفت بطور زودرس از رحم جدا میشود)، تولد زودرس ( که بعنوان تولد زودتر از ۳۸ هفتگی تعریف میشود) و عمل سزارین از دیگر عوارض فشار خون بالا در حاملگی است.

    جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    ویزیت تلفنی

    متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

    مطلب قبلی

    علت نارسایی قلبی چیست؟

    مطلب بعدی

    تپش قلب عصبی

    سلام

    باید در درجه اول اضطرابتون  را درمان کنید و

    بعد هولتر فشار ببندید و اگر فشارخون در اکثر موارد بالا بود باید داروی فشار شروع شود و از نظر علل ثانویه بررسی شوید و اگر فشار نرمال بود که نیاز به کار خاصی نیست

    سلام

  • عوارض فلفل تند در بارداري
  • والزارتان  را هر ۱۲ ساعت استفاده کنند

    سلام

    فشار خون در بارداری چیز بسیار مهمی است

    حتماً باید از نظر پروتئین در ادرار هم بررسی بشید

    باید فورا به متخصصتون مراجعه کنید

    درمان افت ناگهانی فشار خون پایین | دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

    بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان ۲۵ | کاربرد و عوارض داروی فشار خون

    آیا فشار خون پایین باید جدی گرفته شود؟

    همه چیز درباره ارتباط فشار خون بالا و اختلال نعوظ

    آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    مطالب بیشتر خوانده شده


    درمان چربی خون چیست؟


    درمان سکته قلبی خفیف

    دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

    دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

    فشار خون بالا در بارداری همیشه مسئله ای جدی بوجود نمی آورد. اما گاهی اوقات می تواند عوارضی را در مادر و کودک ایجاد کند. بنابراین درمان فشار خون بالا در بارداری بسیار حائز اهمیت است.

    فشار بالا در بارداری یا HYPERTENSION فشار خون بالای ۱۴۰ بر ۹۰ mm Hg را می گویند. اگر فشار خون بالا بعد از ۲۰ هفته از حاملگی همچنان ادامه یابد سبب ایجاد حالت پره کلامپسی یا مسمومیت حاملگی می شود.

    فهرست مطلب

    انواع مختلفی از فشار خون در زنان باردار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    • فشار خون مزمن یعنی حالتیکه فشار خون بالا قبل از بارداری در فرد وجود داشت.
    • فشار خون مرتبط با حاملگی یا فشار خون بالای بارداری و پره کلمپسی

    برای هرکدام از این حالات سه سطح وجود دارد:

    • حالت کم بین ۹۰/۱۴۰ و ۹۹/۱۴۹ میلیمتر جیوه که باید بطور منظم بررسی شود ولی نیازی به درمان ندارد.
    • فشار خون متوسط مابین ۱۰۹/۱۵۹ الی ۱۱۰/۱۶۰ یابالاتر
    • فشار خون بالا ۱۱۰/۱۶۰ یا بالاتر

    برخی از داروهای فشار خون قدیمی سبب ایجاد مشکلاتی در زنان باردار می شوند. بر اساس گزارش کلینیک MAYO از داروهای پایین آورنده ی فشار خون شامل موارد زیر باید جدا خودداری کرد:

    # مهارکننده های ACE # مهارکننده های رنین # مسدود کننده های گیرنده ی آنژیوتانسین

    این داروها از طریق جریان خون به جنین می رسند و در رشدش تاثیر گذاشته و می توانند اثر منفی بر سلامت جنین داشته باشند. داروهای فشار خون ذکر شده همچنین سبب کاهش مقدار خون مادر نیز می شوند که به توانایی بارداری مادر لطمه میزند.

    متیل دوپا و Labetalol داروهایی هستند که از نظر کنترل فشار خون بی خطر در نظر گرفته شده اند. اگر در طی دوران بارداری فشار خونتان بالا میرود، در مورد نحوه ی درمان فشار خون حاملگی با دکتر فشار خون مشورت کنید.

    بارداری می تواند سبب تغییرات هورمونی در بدن شود؛ همانگونه که تغییرات فیزیکی و روانی را در فرد ایجاد می کند. تغییرات هورمونی نیز میتواند سبب ایحاد استرس در فرد باردار شود که کنترل فشار خون در زن حامله را با مشکل مواجه خواهد کرد.

    انجام یوگا یک روش بسیار مهم در کنترل استرس در زمان بارداری است که اگر انجامش دشوار باشد، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش در زمان های ریلکس سازی برای جسم و بدن موثر است. ورزش هایی که ضربات شدید دارند و ایروبیک بصورت فشرده در طی بارداری پیشنهاد نمی شود؛ بخصوص اگر فرد به انجام آنها عادت نداشته باشد؛ اگر چه پیاده روی بهترین نوع فعالیت و کاهش استرس در این دوران می باشد.

    طیف گسترده ای از گیاهان دارویی و مکمل ها برای کاهش استرس وجود داردند. قبل از مصرف آنها باید بسیار احتیاط کنید و با پزشک متخصص مشورت کنید، اگر پزشک با مصرف این گیاهان موافقت کرد، چای های بدون کافئین گزینه ی مناسبی برای کاهش استرس می باشند.

    چای اولانگ، زنجبیل و بلوبری با داشتن آنتی اکسیدان می توانند در کاهش استرس به شما کمک کنند. اگرچه آسان نیست اما، خواب کافی در دوران بارداری بسیار مهم است،  بنابراین بین ۶ الی۸ ساعت بخوابید.

    شما باید بطور روزمره فعالیت هایی مانند پیاده روی و شنا داشته باشید، در مورد فعالیت های دوران بارداری نیز مطالعاتی داشته باشید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته و مصرف نمک را به حداقل برسانید زیرا سبب میشود فشار خونتان افزایش نیابد. برخی از مواد مانند فلفل نیز فشار خون را کاهش می دهند.

    # اگر برای پایین آوردن فشار خون در بارداری دارو مصرف می کنید، در طی مدت زایمان نیز از آن استفاده کنید.

    # اگر فشار خون کم یا متوسط دارید، باید در هر ساعت از زایمان فشار خونتان کنترل شود. اگر در طی زایمان فشار خونتان در یک سطح ایده آل قرار گیرد، میتوان برای یک تولد سالم امیدوار بود.

    # اگر دچار فشار خون بالای شدید می باشید، در حین زایمان باید مرتبا فشار خونتان کنترل شود و اگر فشار خونتان بسیار بالا است، برای زایمان چاره ای جز عمل جراحی ( forceps یا ventouse) یاعمل جراحی سزارین وجود ندارد.

    # بعد از زایمان نیز فشار خون باید کنترل شود. اگر دچار فشار خون مزمن باشید، درمانتان تا ۲ هفته بعد از زایمان باید بررسی گردد.

    # اگر بدلیل فشارخون ناشی از حاملگی مصرف دارو را تا دو هفته بعد از زایمان ادامه می دهید، برای آگاهی از قطع یا جایگزینی دارو با پزشک مشورت کنید. همه ی زنانیکه در زمان بارداری مشکل فشار خون بالا در بارداری داشته اند باید بعد از ۶ هفته از زایمان حتما پزشک خود را ملاقات کنند.

    # بسیاری از داروهای فشار خون به دلیل وارد شدن دارو به شیر مادر و بدن نوزاد محدودیت هایی در مصرف دارند. دراین باره حتما باید با پزشک و ماما صحبت کنید.

    اگر فشار خون بالا در بارداری تا بعداز ۲۰ هفته از بارداری همچنان ادامه یابد، عوارض جانبی در پی خواهد داشت. پره کلامپسی نیز میتواند ایجاد شود. این شرایط میتواند سبب آسیب های جدی در اندام های فرد شامل: مغز و کلیه ها شود. پره کلامپسی بعنوان مسمومیت بارداری و فشار خون القا شده در اثر بارداری نیز شناخته می شود.

    پره کلامپسی اگر همراه با صرع باشد، ممکن است سبب ایجاد غش و بیهوشی در زنان باردار شود که این حالت حتی گاهی می تواند کشنده باشد.

    در طول مراقبت های پیش از تولد مانند ویزیت های منظم توسط پزشک، باید برخی از علائم پره کلامپسی را بتوان تعیین کرد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

    – وجود پروتیین در نمونه ادرار– ورم غیر طبیعی دست و پا– سردردهای مداوم

    فشار خون بالا در بارداری در میزان رشد کودک نیز تاثیر گذار خواهد بود که در نتیجه آن کودکی با وزن کم بدنیا خواهد آمد.  جدایی ناگهانی جفت ( یک موقعیت اورژانسی که در ان جفت بطور زودرس از رحم جدا میشود)، تولد زودرس ( که بعنوان تولد زودتر از ۳۸ هفتگی تعریف میشود) و عمل سزارین از دیگر عوارض فشار خون بالا در حاملگی است.

    جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    ویزیت تلفنی

    متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

    مطلب قبلی

    علت نارسایی قلبی چیست؟

    مطلب بعدی

    تپش قلب عصبی

    سلام

    باید در درجه اول اضطرابتون  را درمان کنید و

    بعد هولتر فشار ببندید و اگر فشارخون در اکثر موارد بالا بود باید داروی فشار شروع شود و از نظر علل ثانویه بررسی شوید و اگر فشار نرمال بود که نیاز به کار خاصی نیست

    سلام

  • زمان دقيق تخمک گذاري خانم ها
  • والزارتان  را هر ۱۲ ساعت استفاده کنند

    سلام

    فشار خون در بارداری چیز بسیار مهمی است

    حتماً باید از نظر پروتئین در ادرار هم بررسی بشید

    باید فورا به متخصصتون مراجعه کنید

    درمان افت ناگهانی فشار خون پایین | دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

    بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان ۲۵ | کاربرد و عوارض داروی فشار خون

    آیا فشار خون پایین باید جدی گرفته شود؟

    همه چیز درباره ارتباط فشار خون بالا و اختلال نعوظ

    آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

    مطالب بیشتر خوانده شده


    درمان چربی خون چیست؟


    درمان سکته قلبی خفیف

    دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    نوشته

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    

    بعضی از خانم‌ها قبل از بارداری فشارخون بالایی دارند و دارو مصرف می‌کنند

     

    اندازه‌گیری فشارخون خانم باردار در هر ویزیت کاملا ضروری است و طبیعی بودن آن یکی از عوامل مهم سلامت مادر و جنین محسوب می‌شود. توجه به میزان فشارخون مادر به ا‌ین دلیل است که افزایش غیرعادی فشارخون به سرعت شناسایی شود. از طرفی، علائم خطرناک دیگری هم وجود دارند که اگر با فشارخون بالا توام شوند، تهدید‌کننده حیات‌ مادر و جنین هستند. وقتی فشارخون بزرگ یا سیستول مساوی یا بیشتر از 140 و فشارخون کوچک یا دیاستول مساوی یا بیشتر از 90 میلی‌متر جیوه باشد، پزشک متوجه می‌شود بیمار دچار افزایش فشارخونی است که نیاز به کنترل دارد. البته برای تایید افزایش فشارخون، باید 6 ساعت بعد فشارخون بیمار دوباره اندازه گرفته شود و در صورتی که باز هم مقدار 90/140 تکرار شود، بارداری پرخطر محسوب خواهد شد. مبتلایان به فشارخون می‌توانند باردار شوندبعضی از خانم‌ها قبل از بارداری فشارخون بالایی دارند و دارو مصرف می‌کنند. این افراد می‌توانند باردار شوند ولی حتما باید تحت‌نظر پزشک باشند چون احتمال اینکه بارداری باعث تشدید فشارخون شود، وجود دارد. در این افراد احتمال سوار شدن مسمومیت بارداری روی فشارخون بالا، زیاد است. مسمومیت بارداری با دفع پروتئین یا آلبومین از کلیه‌ها همراه است. در این مواقع خطر بیمار را تهدید می‌کند و حتما برای کنترل شرایط، بیمار باید در بیمارستان بستری شود.فشارخون بالا و پره‌اکلامپسی یا مسمومیت بارداری در همه خانم‌های باردار مشاهده نمی‌شود. به‌طور کلی، بدن خانم‌های باردار از نظر فیزیولوژی دچار تغییرات زیادی می‌شود که خود را با شرایط جدید وفق می‌دهد ولی در بعضی از خانم‌ها تغییرات ایجادشده به‌گونه‌ای است که فشارخون از حد طبیعی بیشتر می‌شود.عوامل افزایش فشارخون در بارداریوزن زیاد، سابقه فامیلی افزایش فشارخون، بارداری در سنین بالا به‌خصوص بعد از 35 سالگی، بارداری در سنین خیلی پایین، ابتلا به بیماری دیابتیک (دیابت احتمال بروز فشارخون مزمن و مسمومیت بارداری را زیاد می‌کند.) و بارداری شکم اول خانم‌ها را مستعد ابتلا به فشارخون بالا می‌کنند.فشارخون بالا در بارداری قابل‌پیشگیری است!فشارخون بالا یا مسمومیت بارداری ممکن است در فردی که هیچ یک از عوامل خطر را ندارد، دیده شود ولی افرادی که یکی از عوامل خطر ذکرشده را دارند باید قبل از بارداری نسبت به رفع یا کنترل آن اقدام کنند. خانم‌ها بهتر است بارداری را به تعویق نیندازند. بهترین سن برای بارداری قبل از 35 سالگی است. البته بارداری قبل از 18 سالگی اصلا توصیه نمی‌شود.خانم‌‌های باردار باید تا ماه هفتم بارداری هر ماه یکبار برای کنترل‌ و بررسی سلامت خود و جنین به پزشک مراجعه کنند. بعد با نظر پزشک معاینات به هر 2 هفته یکبار و در ماه آخر بارداری به هر هفته یکبار می‌رسد، ولی در خانم‌هایی که فشارخون بالا دارند یا اضافه وزن غیرعادی در آنها دیده می‌شود شاید لازم باشد با نظر پزشک دفعات معاینات افزایش یابد. (اضافه وزن زیادی نیز عامل هشداردهنده‌ محسوب می‌شود) در مواقعی که خطر زیاد سلامت مادر و جنین را تهدید می‌کند، ممکن است پزشک بارداری را زودتر از موعد خاتمه دهد.تاثیر فشارخون روی سلامت مادر و جنینفشارخون زیاد ممکن است روی سلامت و رشد جنین تاثیر بگذارد. از عوارض دیگر فشارخون بالا و مسمومیت بارداری می‌توان به کاهش مایع آمنیوتیک و زایمان زودرس اشاره کرد. خطرهای زیادی هم مادر را تهدید می‌کند، به‌خصوص در مسمومیت بارداری طول‌کشیده احتمال تاری دید، سردرد، درد در ناحیه معده، اختلالات کبدی، خونریزی دستگاه گوارشی، اختلالات انعقادی و کاهش پلاکت، تشنج، خونریزی مغزی و مرگ وجود دارد.

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی

     

    فشارخون زیاد ممکن است روی سلامت و رشد جنین تاثیر بگذارد

     اجتناب از غذاهای پرنمکبعضی از تحقیقات نشان داده تغذیه تاثیر چندانی در پیشگیری از فشارخون در بارداری و مسمومیت بارداری و… ندارد، ولی تجربه نشان داده مواد مغذی شور و پرنمک می‌توانند باعث افزایش فشارخون در بارداری شوند. رژیم غذایی ایرانی‌ها حاوی نمک فراوانی است و توصیه به همه اقشار جامعه از کودک تا مرد و زن و… این است که میزان مصرف نمک را محدود کنند. خانم‌های باردار علاوه بر کم‌نمک کردن غذاهای خود باید مراقب اضافه وزنشان در طول دوران بارداری باشند و اگر هم دچار اضافه وزن هستند، قبل از بارداری نسبت به کاهش آن اقدام کنند. بیماری دیابت نیز باید کنترل شود. مطالعات نشان داده افرادی که لبنیات و کلسیم کافی استفاده می‌کنند، کمتر دچار افزایش فشارخون بارداری می‌شوند. اگر خانم باردار به‌دلیل مشکلات گوارشی نمی‌تواند از لبنیات استفاده کند باید مکمل کلسیم مصرف کند.فشارخون بعد از بارداری؛ افزایش یا کاهش؟فشارخون بالای مادرانی که دچار مسمومیت بارداری هستند به فاصله چند روز بعد از زایمان یا حداکثر بعد از 6 هفته به حد طبیعی برمی‌گردد. تا 2 ماه بعد از زایمان فشارخون مادر باید کنترل شود، اما در بعضی از مادران این اتفاق نمی‌افتد. زنانی که سن بالایی دارند، چاق هستند و سابقه فشارخون خانوادگی در آنها وجود دارد، بیشتر در معرض فشارخون مزمن هستند. درصورتی که 6 هفته بعد از زایمان فشارخون به حد طبیعی برنگردد و در حد 90/140 بماند این فرد، بیمار مبتلا به فشارخون مزمن محسوب می‌شود و احتمال تکرار فشارخون بالا در بارداری و بیماری پره‌اکلامپسی در او افزایش پیدا می‌کند. همچنین احتمال اینکه خواهر این بیمار در بارداری دچار مشکلات مشابه شود، وجود دارد.افت فشارخون هم داریمافت فشارخون هم در خانم‌های باردار زیاد مشاهده می‌شود ولی خطر آن مانند افزایش فشارخون نیست. بعضی از خانم‌ها در 3 ماهه اول به‌دلیل تهوع و استفراغ نمی‌توانند مایعات کافی استفاده کنند و ممکن است دچار افت فشارخون ناشی از کمبود مایعات بدن شوند. در این مواقع برای کاهش تهوع و استفراغ رژیم غذایی باید تغییر کند؛ خوردن ادویه‌جات، نوشابه‌های گازدار و غذاهای پرچرب و سنگین ممنوع است. اواسط بارداری هم افت فشارخون مختصری وجود دارد؛ یعنی ممکن است حدود 10 تا 20 میلی‌متر جیوه کاهش یابد که طبیعی است و مشکل زیادی برای خانم‌های باردار ایجاد نمی‌کند، فقط ممکن است در تغییرات وضعیتی یعنی از حالت خوابیده به نشسته یا نشسته به ایستاده دچار مشکل شوند. این افراد ممکن است در اثر افت فشارخون ناگهانی دچار سیاهی رفتن چشم‌ها و سرگیجه شوند. مصرف مایعاتی مانند شیر، آبمیوه و غذاهای مایع کمک می‌کند میزان مایع خون نیز افزایش یابد و به دنبال آن فشارخون بالاتر برود.منبع: هفته نامه سلامت

    شانست رو برای مهاجرت به آمریکا از دست نده

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    راه ورسم حفظ وتداوم عشق درزندگی مشترک

    محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

    خرید گیفت کارت xbox

    تمیز کردن انواع لکه و چربی از شیشه خودرو

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

    مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

    درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

    دریافت سود روز شمار بدون ریسک

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی
    کاهش فشار خون در بارداری طب سنتی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *