چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

دوره مقدماتی php
چیکار کنم کف دستم عرق نکنه
چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

عرق کردن کف دست و پای شما زیاد است؟ علت عرق کردن کف دست و پا چیست؟ آیا راه درمان قطعی برای رفع تعریق کف دست و پا وجود دارد؟ درمان های خانگی و گیاهی عرق کردن کف دست و پا کدامند؟ عرق کردن کف دست و پا، مشکلی است که در بسیاری از افراد دیه می شود. برخی علت را مشکلات هورمون و غددی می دانند و برخی دیگر عقیده به توارثی بودن این مشکل دارند. در این بخش از سلامت نمناک به بررسی علل عرق کردن کف دست و پا و راههای درمان گیاهی و دارویی آن خواهیم پرداخت.

عریق کف دست بیشتر زمینه ارثی و ژنتیک دارد و همیشه نارسایی تیروئید,علت بروز آن نیست. یک متخصص بیماریهای غدد در این باره گفت :درصد بسیار کمی از افرادی که دچار تعریق شدید کف دست می شوند دچار اختلالات غده تیروئید هستند پس همانطور که گفتیم بیماری تعریق کف دست می تواند به علت اختلال هورمونی، پرکاری تیروئید و یا ارثی باشد.

توارثی تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس های این دوران به اوج خود می رسداین بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طورکامل خیس می شود.

شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید .استرس خود عامل همه ی بیماری ها است. موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است، اما موارد شدید به درمان های دارویی پاسخ نمی دهد و باید جراحی شود.»

جلوگیری از اضطراب تا حد زیادی در کاهش تعریق موثراست، شستن دستها و دوش گرفتن های مکرر در درمان موقتی این بیماری موثر است.

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

دوره مقدماتی php

 

به دستانتان حنا بزنید و از سدر یا اسطوخودوس استفاده کنید.

یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید.

چند لیوان آب گوجه را در یک سطل آب ولرم بریزید.به مدت نیم ساعت،دست و پای خود را درون آن بگذارید و بشویید.

اگر شدت عرق دست و پای شما زیاد نیست، از پودر بچه استفاده کنید.

چای مریم گلی بنوشید ، هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. البته زیاده روی در نوشیدن این چای، موجب سردرد می شود. چای دارای خاصیت قابضی است که روغن اضافی را خشک می کند و مانع از تعریق می شود.

آب سرد:

روزانه، 10 تا 12 فنجان آب سرد بنوشید، دست و پاهایتان را به مدت 20 دقیقه در آب سرد خیس کنید. این درمان را به مدت چندین هفته تکرار کنید.

آب لیمو را بر روی دست عرق کرده ، اعمال کنید.

و بعد از 2 دقیقه با آب بشویید.

و یا.. نمک را با آب لیمو ترکیب کنید و بعد از اینکه خشک شد، روی دستان خود بمالید.

این درمان به کاهش فعالیت غدد عرق کمک میکند.

 

می توانید از سرکه سیب به دو روش استفاده کنید:

تکه ای پنبه را در سرکه سیب خیس کنید و زیر بغل خود قرار دهید و یا هر روز، مقداری سرکه را درون آب بریزید و با کمی عسل ترکیب کنید و با شکم خالی بنوشید.

این نوع سبزی ، تاثیر فوق العادل ای در درمان عرق کف دست دارد.

یک عدد سیب زمینی را در قطعات کوچک خورد کنید. و آنها را بر کف دست اعمال کنید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

همچنین می توانید از آب سیب زمینی نیز استفاده کنید و این درمان را به طور مداوم ادامه دهید.

 

برای جواب دهی بهتر، روزانه 3 لیوان چای سبز بنوشید و یا می توانید چند تکه یخ از چای سبز تهیه کنید و بر روی دستتان اعمال کنید.

عسل و سرکه را ترکیب کنید و رو ی دستی که عرق میکند اعمال کنید . برای گرفتن نتیجه بهتر، این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

 

برای کنترل عرق کردن دست ها، گلاب یکی از بهترین درمان های خانگی است. مقداری کمی گلاب را به چند قطره روغن گل رز اضافه کنید و بر روی دست ها بمالید و این کار را به دفعات تکرار کنید از سوی دیگر مقداری گلاب را با سرکه سفید ترکیب کنید و روی دست هایتان اعمال کنید و اجازه دهید که از صبح تا بعد از ظهر بماند و سپس با آب شستشو دهید.

آب گوجه فرنگی میتواند بر روی پوست اثرات خنک کننده داشته باشد بنابراین ، میتوانید از آن به عنوان یک راه حل عالی برای کاهش عرق کردن دست استفاده کنید. اگر میخواهید که درجه حرارت بدنتان را کاهش دهید ، فقط کافی است که دست هایتان را درون آب گوجه فرنگی بگذارید.

 

شما میتوتنید از این روغن را روی دست هایتان بمالید که بهترین زمان برای آن بعد از حمام است. فقط به یاد داشته باشید که از این روغن به مقدار کم استفاده کنید ، زیرا مقدار بیش از حد آن ممکن است سبب ایجاد لکه های روی لباس شود.

مقداری چوب صندل، گلاب، و آب لیمو را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس روی دست های عرق کرده اعمال کنید و بعد از مدتی با آب شستشو دهید. شما میتوانید این درمان را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

 

کارهای که باید از انجام آنها اجتناب شود:

درمان دست های عرق کرده تنها با تنظیم عادت های خوب ، موفقیت آمیز نیست ، بلکه دانستن چگونگی از آن ضروری می باشد. پس به این ترتیب نیاز دارید که هم زمان از برخی فعالیت های مضر که اثرات ناخواستی در طول درمان دارند، اجتناب کنید.

آنها ممکن است از مواد غذایی که روزانه برای مراقبت از پوست استفاده میکنید ، متفاوت باشد.

مانند:غذا های تند و شیرین.

برگ های کاری ، سیر و پیاز

وازلین

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

محصولات کافئین دار

استفاده نکردن از دستکش

استفاده از لباس های با الیاف مصنوعی

درمان با سم:

 

بتازگی روش تزریق سمی به نام بوتولینوم یا بوتولینوم توکسین معرفی شده که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است که به صورت موضعی تزریق می شود. کاربرد اصلی این دارو در درمان های چین و چروک صورت است اما برای کنترل تعریق کف دست و پا نیز استفاده می شود. این دارو باید به وسیله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک تجویز شود. در صورت انجام صحیح این روش توسط پزشک متخصص، فرد تا مدت ها از تعریق بیش از اندازه کف دست و پا رها می شود بوتاکس که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است، به صورت موضعی تزریق می شود. کاربرد اصلی این دارو در درمان های چین و چروک صورت است، اما برای کنترل تعریق کف دست و پا نیز استفاده می شود.

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. از خوردن بروکلی، مارچوبه، پیاز سفید، سیر، کاری و قهوه خودداری کنید. از سبزیجات برگ دار استفاده کنید. از الکل دوری کنید.

 

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بدن شما با عرق کردن دمای خود را تنظیم می‌کند. اما اگر کف دستان شما مدام عرق می‌کند، قطعا اذیت می‌شوید. ممکن است شما هر روز در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که باید با دیگران دست بدهید. افرادی که کف دست‌شان عرق نمی‌کند، با این مقوله مشکلی ندارند. اما اگر دستان شما مدام خیس و چسبناک باشد، امر ساده‌ی روزانه‌ای، چون فشردن دست دیگران برای‌تان اضطراب‌آور خواهد بود. اگر عرق کردن کف دست‌هایتان باعث آزار و شرمساری شما شده است، با چطور همراه باشید تا با دلایل عرق کردن کف دست و درمان‌های خانگی آن آشنا شوید.

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

چنانچه دستان شما یا قسمت‌های دیگری از بدن‌تان مدام عرق می‌کند و این عرق کردن به‌سبب دمای بالای محیط نیست، احتمالا به هیپرهیدروز مبتلا هستید. هیپرهیدروز شرایطی است که فرد بدون دلیل خاصی عرق می‌کند. تعریق زیاد می‌تواند لباس‌های شما را خیس کند و شما را در موقعیت‌های اجتماعی معذب کند. عرق کردن کف دستان یا قسمت‌های دیگر از بدن‌تان می‌تواند مشکلی طاقت‌فرسا باشد، اما راه‌هایی هست که بتوان این مشکل را کنترل کرد.

درصورت ابتلا به هیپرهیدروزی، غدد عرق با فعالیت بیش‌ازحد خود برای شما دردسر ایجاد می‌کنند. این شرایط هیچ ارتباطی با حضور شما در فضاهای بیرونی یا درونی یا سطح فعالیت فیزیکی شما ندارد. مهم نیست که دمای محیط برای شما مناسب باشد یا هیچ فعالیت فیزیکی نداشته باشید، کف دست‌تان باز هم عرق خواهد کرد.

بعضی از مردم عرق کردن کم کف دست را مشکلی کوچک تلقی می‌کنند. عرق کردن کف دست همیشه نشانگر مشکلی جدی نیست و ممکن است در برخی خانواده‌ها شایع باشد، اما عرق کردن زیاد می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری مزمنی مانند موارد زیر باشد:

اگر عرق کردن کف دست از علائم بیماری مزمنی باشد، ممکن است علائم دیگری را نیز داشته باشید. اگر در کنار عرق کردن کف دست با علائمی همچون احساس سرما، درد قفسه سینه، تهوع، سرگیجه یا تب روبه‌رو هستید، به پزشک مراجعه کنید. اگر عرق کردن کف دست شما به‌مرور شدت می‌یابد یا زندگی شما را مختل کرده است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر عرق کردن کف دست شما در حدی نیست که به پزشک مراجعه کنید، چند راه‌حل و درمان خانگی می‌تواند تعریق شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

مواد ضدتعریق معمولا برای تعریق زیربغل استفاده می‌شوند، اما برای توقف تعریق در دیگر قسمت‌های بدن هم می‌توانند مؤثر باشد. اگر کف دست‌های شما خیلی عرق می‌کند، کمی از مواد ضدتعریق را به کف دست‌های خود بمالید تا خیسی و چسبناکی آن را کاهش دهید. از یک ضدعرق معمولی استفاده کنید و اگر به نتیجه‌ی دلخواه‌تان نرسیدید، از ضدعرق‌های طبی استفاده کنید. اگر در شب مواد ضدتعریق را به کف دست‌های خود بمالید، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید، زیرا دست‌های شما زمان بیشتری برای جذب ترکیبات ضدتعریق خواهند داشت. این ترکیبات امواجی به بدن شما ارسال می‌کنند که از عرق کردن جلوگیری کند. اگر این موارد کارساز نبودند، از پزشک خود بخواهید تا یک ضدعرق طبی برای‌تان تجویز کند.

جوش شیرین روشی سریع و ارزان برای کاهش عرق کف دست است. بیشتر مردم مقداری جوش شیرین در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خود دارند. احتمالا با تأثیر جوش شیرین در سفید کردن و پاک‌سازی دندان‌ها آشنا هستید. جوش شیرین می‌تواند به‌عنوان ضدعرق و دئودورانت هم عمل کند. جوش شیرین ماده‌ای قلیایی است، بنابراین عرق کف دست شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود عرق زودتر تبخیر شود. چند قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیر شود. برای پنج دقیقه خمیر را به کف دستان خود بمالید و سپس آن را با آب بشویید.

اگر از هیپرهیدروز رنج می‌برید، سرکه‌ی سیب طبیعی می‌تواند از عرق کردن کف دست شما جلوگیری کند و کف دست‌تان را خشک نگه دارد. سرکه‌ی سیب می‌تواند pH بدن را هم تنظیم کند. شب‌ها کف دست خود را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و بگذارید تا صبح بماند. می‌توانید روزی دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر سرکه‌ی سیب را با آب و عسل یا با آب‌میوه ترکیب کنید، طعم خیلی بهتری را تجربه خواهید کرد.

اضافه کردن برگ‌های مریم‌گلی به رژیم غذایی معمول یا نوشیدن دمنوش مریم‌گلی می‌تواند عرق کردن کف دست را بهبود بخشد. شما می‌توانید کمی برگ مریم‌گلی را درون یک پارچه بپیچید و در جیب خود بگذارید. حال وقتی دست‌تان را در جیب‌تان می‌گذارید، این کیسه را بگیرید تا عرق دست‌تان جذب آن شود. خاصیت جاذب برگ‌های مریم‌گلی، چربی اضافه‌ی پوست را حذف و از عرق کردن کف دست شما جلوگیری می‌کند. برگ‌های مریم‌گلی بوی ناشی از عرق کردن کف دست را هم ازبین می‌برند. برای آنکه به بهترین نتیجه دست پیدا کنید، یک مشت برگ مریم‌گلی را در آب بگذارید و سپس دست‌هایتان را برای ۲۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید. شما می‌توانید دمنوش مریم‌گلی را نیز تهیه کنید و بنوشید. مریم‌گلی یک گیاه دارویی است، بنابراین قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این گیاه با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل دارویی نداشته باشد.

قطعا شما یکی از مواد ذکرشده در بالا را در آشپزخانه‌‌تان دارید. اگر عرق کردن کف دست شما با درمان‌های خانگی بهبود پیدا نکرد با پزشک مشورت کنید؛ آنها می‌توانند راه‌حل‌های جایگزین پیشنهاد دهند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

مقاله صوتی

۲ ساعت و ۲۰ دقیقه

MP3

مژگان اصغری

۴۹ مگابایت

۱۰ فایل صوتی

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

خوردن مواد قندی و شیرین تعریق بدن رو به طور قابل توجهی افزایش میده.
خوردن مواد ترش و تلخ باعث ایجاد سردرد میشه.
خوردن مواد کافین دار مثل نوشابه ، چای ، شکلات و … بی خوابی رو تشدید میکنه.

با سلام من با مشکل جدی تری از عرق کف دست روبرو هستم ، کف بیرونی دست من عرق میده و درست توی محلی هست که تو تماس با ورقه یا کاغذ زیر دستم است، و باعث میشه که کاملا خیس بشن من این مشکل رو پنچ ساله که دارم ، جوش شیرین زدم برای بار اول جواب داد ولی دیگه جواب نداد، لطفاً راهنماییم کنین ممنون…

سلام دوست گرامی
اگر این روش‌ها رو امتحان کردید و جواب نگرفتید، بهتره به پزشک مراجعه کنید تا مشکل به‌صورت جدی‌تری بررسی و حل بشه.

در عین این که مطلب مذکور بسیار مفید است باید بگم که من دقیقا برعکس این مشکل را دارم یعنی دستانم به طرز نامطلوبی خشک است اگر اطلاعی در این مورد دارید درمیان بگذارید تشکر.

سلام دوست عزیز.
دست های خشک شما، علل متنوعی می تونه داشته باشه. در قدم اول، حتما به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن بشید مه خشکی دست ها تون به دلیل بیماری خاصی نیست. در قدم دوم، به دکتر پوست مراجعه کنید؛ چون ممکنه به اگزما، نوعی بیماری پوستی، مبتلا شده باشید.
اگر مشکل خاصی نداشتید، سعی کنید از مرطوب کننده ها بیشتر استفاده کنید. ممکنه دست هاتون با مواد شیمیایی خاصی در تماس باشه که خودشون پوست رو خشک تر می کنن. صابون ها و مواد شوینده هم به شدت دست ها رو خشک می کنن. بنابراین سعی کنید دستکش بپوشید، صابونتون رو عوض کنید و مرتب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

خواص خوراکی ها

طرز تهیه جوانه گندم در خانه؛ آموزش مرحله به مرحله

خواص تمبر هندی؛ نحوه مصرف و ۹ خاصیت شگفت‌انگیز آن

خواص سیاه دانه و عوارض جانبی آن برای سلامتی

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن

خواص چای کوهی؛ ۱۱ خاصیت اعجاب‌انگیز، عوارض و طرز تهیه آن

آخرین مطالب

آشنایی با جوایز ادبی جهان از جمله نوبل، من بوکر، پولیتزر و…

۱۰ حقیقت درباره چرنوبیل که احتمالا نمی‌دانید

چطور عشق واقعی را از وابستگی عاطفی تشخیص دهیم؟


نکات مهم برای انتخاب حلقه ازدواج

آشنایی با پائولو کوئیلو؛‌ آثار،‌ جوایز و سبک نوشته‌های او

ترین های جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

تمامی اظهار نظرهای کاربران صرفا نظرات شخصی آنان بوده و تمامی مسئولیت متوجه اظهار کننده نظر می باشد.

انجمن های نوعروس وب سایتی است برای تبادل نظر عروس خانم های جوان درباره بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و هر آنچه برای برگزاری یک مراسم عروسی رویایی مورد نیاز میباشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد – قدرت گرفته از سرورهای نوعروس

برنامه نویسی و طراحی با توسط آرتاباز




دکتر حسن راوری، فوق تخصص جراحی عروق درباره تعریق زیاد کف دست ها می گوید:

«تعریق کف دست به علل مختلف بروز می‌کند. گاهی این عارضه به حدی شدید است که فعالیت عادی فرد را مختل کرده و در افرادی که با وسایل برقی سر و کار دارند، خطرآفرین نیز می‌باشد.

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

 

اگر علل پاتولوژیک مانند اختلال هورمونی و پرکاری تیروئید وجود نداشته باشد، نوع ارثی تعریق کف دست مطرح می‌شود.

 

نوع توارثی تعریق کف دست از کودکی شروع شده، در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس‌های این دوران به اوج خود می‌رسد.

 

این بیماری در برخی مواقع به قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به طورکامل خیس می‌شود.

 

شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید .استرس خود عامل همه ی بیماری ها است.

 

موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است، اما موارد شدید به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شود.»


دکتر محمد رضوانی متخصص پوست و مو هم معتقد است:


‌«تعریق زیاد کف دست یا پا و یا زیر بغل که در اصطلاح علمی به آن هیپرهیدروزیس می‌گویند، یک بیماری موضعی است که برخی آن را با بیماری تیروئید اشتباه می‌گیرند، در صورتی که در این بیماری، تنها یک ناحیه خاص از بدن دچار تعریق زیاد می‌شود، ولی در بیماری تیروئید بدن دچار تعریق عمومی می‌شود.

 

بیماری زمینه‌های ارثی دارد، در کودکان بیشتر است و با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند، اما در برخی این بیماری ماندگار است.

همچنین در زمان استرس این بیماری شدت پیدا می‌کند.

 

‌برای درمان این بیماری معمولا داروهای خوراکی به دلیل عوارضی که بر دیگر اعضای بدن دارد تجویز نمی‌شوند، مثل کاهش ترشح بزاق که سبب خشکی دهان فرد می‌شود و نیز کاهش تحرکات روده‌ای که منجر به یبوست می‌شود و یا فشار به داخل چشم که منجر به آب سیاه یا گلوکوم می‌شود.

 

بنابراین برای درمان تعریق زیاد کف دست و پا یا ناحیه زیر بغل داروهای موضعی که حاوی آلومینیوم کلراید است، تجویز می‌گردد که فرد بایستی این داروها را شبانه به کف دست‌های خود بمالد و در درمان اولیه از غلظت پایین شروع می‌کنیم و در صورت جواب ندادن، داروهای با غلظت بالاتر تجویز می‌شود.

 


در صورت عدم بهبودی بیمار پله دوم درمان، روش Iontophoresis است که شامل عبور جریان برق از پوست است و آن را به غدد عرق کف دست و یا پا انتقال می‌دهیم. بیمار در ابتدا باید جلسات بیشتری برای درمان مراجعه کند و با بهبود وی، تعداد جلسات درمان هم کاهش پیدا می‌کند.

 

‌در صورتی که بیمار با روش‌های قبل بهبود نیابد، پله سوم برای درمان وی، تزریق آمپول بوتاکس به کف دست وی است که به مدت شش ماه تعریق کف دست بیمار کاهش پیدا می‌کند. اما از عیوب این روش این است که هم پرهزینه است و هم سبب کاهش قدرت عضلانی در ناحیه دست بیمار می‌شود، چرا که این آمپول‌ها خاصیت فلج کنندگی دارند.»

 

درمان تعریق زیاد کف دست ها

متاسفانه درمان های موجود در این زمینه، چندان مورد رضایت متخصصان پوست و مو نیست.

 

در گذشته از روش های سنتی مانند ترکیبات گیاه حنا، سدر یا اسطوخودوس استفاده می شد.

 

امروزه اساس درمان این افراد بسته به دلایل آن متفاوت است.

 

مشاوره روان درمانی و رفع تعارض های درونی برای رفع اضطراب و تعریق این قبیل افراد موثر است.

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

 

در موارد مربوط به عوامل ارثی از روش هایی مانند ترکیبات آلومینیوم (کلرور آلومینیوم) و ترکیبات عنصر زیرکونیوم که به صورت فرآورده های محلول، لوسیون، پماد و کرم در بازار وجود دارد، استفاده می شود. این فرآورده ها به صورت موضعی استفاده می شود.

 

بعضی از این فرآورده ها باید زیر نظر پزشک متخصص پوست استفاده شود و بعضی دیگر به صورت آماده در بازار به فروش می رسد.

 

اساس این درمان ها، کنترل تعریق است و تاثیری در درمان ریشه ای آن ندارد.

 

روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد، مانند استفاده از داروهایی که به داروهای آنتی کولینرژیک معروف هستند. عوارضی که این داروها ایجاد می کنند برای افراد آزاردهنده اند، به همین دلیل استقبال چندانی از این روش ها نمی شود.

 


درمان با سم

بوتاکس که در واقع دارویی گرفته شده از سم نوع خاصی میکروب است، به صورت موضعی تزریق می شود.

 

کاربرد اصلی این دارو در درمان های چین و چروک صورت است، اما برای کنترل تعریق کف دست و پا نیز استفاده می شود.

این دارو باید به وسیله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک تجویز شود.

 

در صورت انجام صحیح این روش توسط پزشک متخصص، فرد تا مدت ها از تعریق بیش از اندازه کف دست و پا رها می شود.

 


جراحی، آخرین راه حل در موارد حاد

از روش های جراحی در موارد بسیار شدید استفاده می شود. در این روش اعصابی که مسئول تحریک غدد عرق است قطع می شود. البته از این روش ها به دلیل مشکلاتی که در پی دارد، کمتر استفاده می شود.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

جام جم آنلاین

دانشنامه سلامت

روزنامه عصر ایرانیان

 

مطالب مرتبط:

وقتی دست‌ها خیس عرق می‌شوند

تعریق کف دست؛ علل و راه‌حل

دستان همیشه خیس

تعریق کف دست ها ارثی است

زیاد عرق می‌ کنید؟

چرا خیس عرق می‌شویم؟‌

هیپروهیدروز یا همان عرق کردن کف دست که ۱% تا ۳% از مردم به آن دچار میشوند . با توجه به استفاده زیاد از دست ، عرق کردن آن را نمیتوان تحمل کرد . خوشبختانه راههای زیادی اعم از خانگی ، طب سنتی ، طب سوزنی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها عرق کردن کف دست خود را به حداقل برسانید . با توجه به اینکه درمان عرق کردن کف دست بستگی به شخص مورد نظر دارد بنابراین هر یک از روش های گفته شده را تست کنید و ببینید کدامیک برای شما بهترین نتیجه را دارد .

محرک های تعریق را مصرف نکنید . از مصرف مواد تحریک کننده عرق کردن مانند : غذاهای تند ، الکل ، کافئین و نیکوتین اجتناب کنید . بیش از حد فعالیت فیزیکی انجام ندهید .

آرامش خود را حفظ کنید . در بسیار افراد استرس ، ترس و عصبانیت باعث شروع عرق کردن کف دست آنها میشود بنابراین با یوگا ، مدیتیشن و خیلی از ورزش های دیگر از استرس خود بکاهید .

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

از داروهای گیاهی و چای استفاده کنید . دستهای خود را داخل چای ، چای بابونه یا مریم گلی خیس کنید . همچنین از دمنوش مریم گلی و سنبل الطیب می توانید استفاده کنید .

دستهای خود را در جوش شیرین خیس کنید . جوش شیرین و آب داغ را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و دستهای خود را به مدت ۲۵ دقیقه داخل آن خیس کنید . اینکار تا چندین ساعت دست شما را خشک نگه میدارد و از تعریق آن جلوگیری میکند .

 از پودر بچه روی کف دست استفاده کنید . به کف دستان خود پودر بچه بزنید . خشکی حاصل از پودر بچه باعث جلوگیری از عرق کردن کف دست خواهد شد .

از ضد تعریق استفاده کنید . از ضد عرق های موجود استفاده نمایید و در صورتیکه کارآیی لازم را نداشت به دکتر مراجعه کرده و ضد تعریق های حاوی آلومینیوم استفاده نمایید که تاثیر آنها بسیار بیشتر از نوع معمولی آنها میباشد .

از دستگاه پونتوفورزیس استفاده کنید . این دستگاه با استفاده از الکتریسیته باعث بسته شدن موقت غدد تعریق میشود . این روش باعث کاهش تعریق در ۵۰% الی ۷۵% از بیماران میشود . جلسه های درمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول میکشند و باید ۲ تا ۳ هفته استفاده شود سپس برای گرفتن نتیجه مناسب و برای پایدار ماندن آن باید یکبار در ماه یا یکبار در هفته اینکار را دوبار انجام دهید .

مراجعه به دکتر برای تزریق بوتاکس . موثرترین روش برای درمان تعریق کف دست همین روش میباشد . این روش ۸۴% تعریق کف دست را بعد از هفته اول مصرف ، ۷۶% بعد از یکماه و ۵۰% بعد از ۶ ماه کاهش میدهد . هر ۳ الی ۶ ماه باید بوتاکس تکرار شود .

مصرف شکر و قند را کاهش دهید . مصرف قند میتواند باعث افزایش تعریق شود بنابراین مصرف اینگونه مواد را کاهش دهید . همچنین مصرف نان سفید و سیب زمینی نیز چنین تاثیری دارند .

سبزجات ، میوه جات و غلات زیاد مصرف کنید . این مواد غذایی منبع خوبی از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند همچنین باعث ثابت نگه داشتن قند خون میشوند که در نهایت از تعریق کف دست جلوگیری میکنند .

 

از سرکه سیب استفاده کنید . سرکه سیب را داخل ظرف بریزید و کف دستان خود را به مدت ۵ دقیقه در آن قرار دهید سپس با آب و صابون شستشو دهید .

موارد دیگر موثر در درمان عرق کف دست : 

از هوای گرم و رطوبت دوری کنید .

وزن خود را متعادل نگه دارید .

دست خود را با آب سرد مرتب بشویید .

از کرم ها و لوسیون های چرب روی کف دست استفاده نکنید .

از دستکش استفاده نکنید .

بعضی از داروها باعث عرق کف دست میشوند .

پرکاری تیروئید ، تب و عفونت امکان دارد باعث عرق کردن کف دست شوند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ترک کردن سیگار سخت است و نیازمند زمان و تلاش است . ترک سیگار نیازمند اراده آهنین و تعهد بر…

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

پوست سر به‌طور طبیعی چربی تولید می‌کند تا مو و پوستی سالم داشته باشید …

سنگ کلیه در خانه درمان میشود !! خود را عذاب ندهید . بیشتر سنگ …

سروتونین چیست و چگونه تولید می‌شود ؟ سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی ، یا شیمیایی …

نقاشی خرگوش یکی از محبوب ترین نقاشی ها برای کودکان میباشد ، به همین …

پاکسازی طبیعی بدن شامل خارج‌سازی سموم و ضایعات به خارج از بدن است ، …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

تاریخ

کد خبر:

698693

تاریخ خبر:

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ۰۶:۰۰:۰۰

بهترین راه‌های درمان عرق کردن کف دست، درمان‌های خانگی است. با روش‌های درمان خانگی سریعتر میتوان عرق کردن کف دست را کنترل کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، عرق کردن کف دست منشا غددی و هورمونی دارد اما در برخی از افراد به ژنتیک آن‌ها بر‌می‌گردد. بدترین اثری که عرق کردن کف دست می‌تواند داشته باشد شرمساری از دست دادن با دیگران است. در ادامه این مقاله بیشتر درمورد این مشکل صحبت خواهیم کرد.

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه

درصورت ابتلا به هیپرهیدروزی، غدد عرق با فعالیت بیش‌ازحد خود برای شما دردسر ایجاد می‌کنند. این شرایط هیچ ارتباطی با حضور شما در فضاهای بیرونی یا درونی یا سطح فعالیت فیزیکی شما ندارد. مهم نیست که دمای محیط برای شما مناسب باشد یا هیچ فعالیت فیزیکی نداشته باشید، کف دست‌تان باز هم عرق خواهد کرد.

بعضی از مردم عرق کردن کم کف دست را مشکلی کوچک تلقی می‌کنند. عرق کردن کف دست همیشه نشانگر مشکلی جدی نیست و ممکن است در برخی خانواده‌ها شایع باشد، اما عرق کردن زیاد می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بیماری مزمنی مانند موارد زیر باشد:

اگر عرق کردن کف دست از علائم بیماری مزمنی باشد، ممکن است علائم دیگری را نیز داشته باشید. اگر در کنار عرق کردن کف دست با علائمی همچون احساس سرما، درد قفسه سینه، تهوع، سرگیجه یا تب روبه‌رو هستید، به پزشک مراجعه کنید. اگر عرق کردن کف دست شما به‌مرور شدت می‌یابد یا زندگی شما را مختل کرده است، به پزشک مراجعه کنید.

اگر عرق کردن کف دست شما در حدی نیست که به پزشک مراجعه کنید، چند راه‌حل و درمان خانگی می‌تواند تعریق شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

1-    مواد ضد تعریق

مواد ضدتعریق معمولا برای تعریق زیربغل استفاده می‌شوند، اما برای توقف تعریق در دیگر قسمت‌های بدن هم می‌توانند مؤثر باشد. اگر کف دست‌های شما خیلی عرق می‌کند، کمی از مواد ضدتعریق را به کف دست‌های خود بمالید تا خیسی و چسبناکی آن را کاهش دهید. از یک ضدعرق معمولی استفاده کنید و اگر به نتیجه‌ی دلخواه‌تان نرسیدید، از ضدعرق‌های طبی استفاده کنید. اگر در شب مواد ضدتعریق را به کف دست‌های خود بمالید، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید، زیرا دست‌های شما زمان بیشتری برای جذب ترکیبات ضدتعریق خواهند داشت. این ترکیبات امواجی به بدن شما ارسال می‌کنند که از عرق کردن جلوگیری کند. اگر این موارد کارساز نبودند، از پزشک خود بخواهید تا یک ضدعرق طبی برای‌تان تجویز کند.

2-    جوش شیرین

جوش شیرین روشی سریع و ارزان برای کاهش عرق کف دست است. بیشتر مردم مقداری جوش شیرین در آشپزخانه یا سرویس بهداشتی خود دارند. احتمالا با تأثیر جوش شیرین در سفید کردن و پاک‌سازی دندان‌ها آشنا هستید. جوش شیرین می‌تواند به‌عنوان ضدعرق و دئودورانت هم عمل کند. جوش شیرین ماده‌ای قلیایی است، بنابراین عرق کف دست شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود عرق زودتر تبخیر شود. چند قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا خمیر شود. برای پنج دقیقه خمیر را به کف دستان خود بمالید و سپس آن را با آب بشویید.

3-    سرکه ‌ی سیب

اگر از هیپرهیدروز رنج می‌برید، سرکه سیب طبیعی می‌تواند از عرق کردن کف دست شما جلوگیری کند و کف دست‌تان را خشک نگه دارد. سرکه‌ی سیب می‌تواند pH بدن را هم تنظیم کند. شب‌ها کف دست خود را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و بگذارید تا صبح بماند. می‌توانید روزی دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر سرکه‌ی سیب را با آب و عسل یا با آب‌میوه ترکیب کنید، طعم خیلی بهتری را تجربه خواهید کرد.

4-    برگ‌های مریم گلی

اضافه کردن برگ‌های مریم‌گلی به رژیم غذایی معمول یا نوشیدن دمنوش مریم‌گلی می‌تواند عرق کردن کف دست را بهبود بخشد. شما می‌توانید کمی برگ مریم‌گلی را درون یک پارچه بپیچید و در جیب خود بگذارید. حال وقتی دست‌تان را در جیب‌تان می‌گذارید، این کیسه را بگیرید تا عرق دست‌تان جذب آن شود. خاصیت جاذب برگ‌های مریم‌گلی، چربی اضافه‌ی پوست را حذف و از عرق کردن کف دست شما جلوگیری می‌کند. برگ‌های مریم‌گلی بوی ناشی از عرق کردن کف دست را هم ازبین می‌برند. برای آنکه به بهترین نتیجه دست پیدا کنید، یک مشت برگ مریم‌گلی را در آب بگذارید و سپس دست‌هایتان را برای ۲۰ دقیقه در این مخلوط قرار دهید. شما می‌توانید دمنوش مریم‌گلی را نیز تهیه کنید و بنوشید. مریم‌گلی یک گیاه دارویی است، بنابراین قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این گیاه با داروهایی که مصرف می‌کنید، تداخل دارویی نداشته باشد.

 

کد خبر:

698693

تاریخ خبر:

۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ۰۶:۰۰:۰۰

سرویس ها

ارتباط با ما

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50


ارتباط با مسولان خبرگزاری

چیکار کنم کف دستم عرق نکنه
چیکار کنم کف دستم عرق نکنه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *