چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

دوره مقدماتی php
چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه
چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

دوره مقدماتی php

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

 روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

 روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

 روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

 روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.استفاده از مطالب سایر منابع با ذکر منبع به آنان صورت می‌پذیرد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب ترجمه شده تنها با ذکر نام جامعه سلامت و لینک مستقیم به صفحه مقاله بلامانع است.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : [email protected]

ارسال نظرات: [email protected]

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

روغن هسته انگور :

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری :

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

روغن جوجوبا :

جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن کرچک :

کرچک یکی دیگر از گیاهان دارویی با سابقه ای بیش از4000 سال است که این خود گواه ویژگی های خاص این گیاه است. از خواص درمانی این روغن باید به مواردی از جمله :تقویت مژه و ابرو ، از بین برنده موخوره ، تقویت و رشد مو ، چین و چروک پوست ، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا ، مسکن درد مفاصل اشاره کرد .

روغن سیاه دانه :

سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل :

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

روغن زیتون :

روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

واقعاعالی بود تشکر ازهمگی

من روغن سیاهدونه به موهام زدم الان 10 روزه دارم استفاده میکنم …خیلی عالی بود …ریزش موهام خیلی خیلی کم شده….

روغن سیاه دانه و روغن کرچک استفاده کردم فوق العاده هستن

ینی به نظرتون اگه روغنای که گفتینو بزنم مژهام بلند و پرپشت میشه

اره خیلی خوبه

سلام.روغن نارگیل بر پرپشت شدن پلک چشم خوبه یا نه..

چجوری باید استفاده کنیم از این روغن ها

نميدونم چي بزارم وازلين خوبه

با فرچه ریمیل

به نظر من برای پر پشت و بلند شدن سریع مژه ها از وازلین استفاده کنید من یک هفته استفاده کردم و تمام اطرافیان متوجه تغییر در مژه های من شدند

من نو اینستادیدم چند نفر نوشته بودن وازلین اولش پرپشت میکنه ولی بعدش میریزه. دیگه استفاده نکردم

من وازلین زدم ولی بلند نسد الان 1ماه

این کارو نکن روغن نارگیل بزن

روغن کرچک خوبه

سلام، بنظرتون روغن بادام تلخ برای مژه و ابرو خوبه؟؟

من از وازلین استفاده کردم عالیه

قبل از استفاده از روغن زیتون ، مژه هام خیلی کم بود. 2 ماه از این روغن استفاده کردم یعنی شب قبل از خواب به مژه هام میزدم. الان مژه هام پرپشت و بلند شدند. خیلی خوشحالم

چقد خوب????خدا کنه واسه منم جواب بده،ميخام واسه جشن عقدم موهام و مژه هام درست بشن

وای ژل الوورا عالیییییییییییه من اولش به پوستم میزدم قبلا پوستم داغون بود الان یک هفته اس مرتب به پوست و مژه هام میکشم من از روزی یک بار هم خیلی بیشتر میزنم الان هم مژه هام خیلی بلند و پرپشت شده هم پوستم خیلی عالی شدهچیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

من کمی از وازلین و روغن بادام به ریملم ریختم و واقعا نتیجه خوبی دیدم…. بهتون پیشنهاد انجام این کار رو میدم.

روغن نارگیل واقعاحرف نداره

همش الکیه مژه ای ک خدادادیه چرادستکاری کنیم وهمش بترازاینی ک هست بکنیم

تاثیر روغن نارگیل و بعد یک هفته دیدم عالی بود و ریزش مژه هام خیلی کم شد و رشدش خیلی خوب یود

من مژه هام بلنده ولی فر ک هست زیاد خوشم نمیاد کاش روغن زیتون جواب بده

من نزدیکه یک ماهه روزی دوبار ژل آلوئه ورا استفاده میکنم ولی نتیجه ای نداده

من نزدیکه یک ماهه روزی دوبار ژل آلوئه ورا استفاده میکنم ولی نتیجه ای نداده

دوستان من مژه هام کوتاه بودن اما از روغن زیتون استفاده کردم واقعا تاثیر عالی داشت یعنی تو اینه که می دیدم شاهد بان شدن مژه هام بودم که داشتن ریز ریز رشد میکردن همه هم ازم میرسن که مژه ها تو کاشتی یا نه روغن زیتون معجزه میکنه حتما استفاده کنید

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

چشمانی زیبا می‌تواند تعاریف فراوانی را به سمت شما سرازیر کند. جذاب ترین عضو صورت یک زن، چشمان اوست. حالا چطور آنرا زیبا تر کنیم؟ خب، اینجاست که سر و کله‌ی مژه‌ها و نقش مهمشان در زیبا‌تر کردن چشم‌ها پیدا می‌شود. مژه‌هایی بلند و طبیعی می‌توانند چشم‌های شما را زیباتر جلوه دهند. راه‌های متعددی برای اینکه مژه‌هایتان بلند شود وجود دارد، ادامه‌ی این متن را از دست ندهید.

استفاده از روغن‌های طبیعی روی مژه‌هایتان می‌تواند به رشد و بلند شدن آنها کمک کند. می‌توانید روغن‌هایی طبیعی مانند روغن کرچک و روغن بادام را برای این منظور استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه، شب به مژه‌هایتان روغن بادام بمالید. یک ماه نگذشته نتایجش را خواهید دید! استفاده از روغن ویتامین E بر روی مژه‌ها نیز می‌تواند به بلندتر شدن آنها کمک کند.

در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان پروتئین را نادیده نگیرید. یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باعث خواهد شد تا مژه‌هایتان رشد کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین ب۵ هستند را نیز به برنامه‌تان اضافه کنید. می‌توانید هفته‌ای یکبار از مکمل‌های بیوتین طبیعی هم استفاده نمایید. این کار کمک خواهد کرد تا مژه‌هایتان رشد کند و بلندتر شود. غذاهایی که حاوی ویتامین A و E هستند هم برای این منظور مفیدند.

استفاده از وازلین بر روی مژه‌ها تاثیر مشابهی همچون استفاده از روغن‌های طبیعی دارد. پیش از اینکه بخوابید کمی وازلین به مژه‌هایتان بمالید. حتی می‌توانید پس از ده تا پانزده دقیقه مژه‌هایتان را شستشو دهید، باید ببینید که خودتان چطور راحتید. استفاده‌ی منظم از وازلین نتایجی عالی بر جای خواهد گذاشت.

بهترین راه برای اینکه به سرعت مژه‌هایتان بلندتر و ضخیم تر بنظر برسند، استفاده از ریمل است، اما بعنوان راهی موقت. همچنین خیلی از خانم‌ها پیش از استفاده از ریمل، مژه‌هایشان را فر می‌کنند تا بلندتر بنظر برسد.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

اگر تمایل دارید تا همین حالا مژه‌هایی بی عیب و نقص و بلند بدست بیاورید، بهترین راه پیش روی شما استفاده از مژه‌های مصنوعی است. مژه‌های مصنوعی یا اکستنشن مژه با چسب‌های مخصوصی به پلک یا به مژه‌های طبیعی شما چسبانده می‌شوند. بدین ترتیب در یک چشم بهم زدن چشم های زیبا و مژه‌هایی زیباتر بدست خواهید آورد. با اینحال، استفاده‌ی طولانی مدت از مژه های مصنوعی توصیه نمی شوند؛ پس در استفاده از آنها دقت کنید.

آیا شما هم مانند بقیه‌ی خانم‌ها عاشق داشتن مژه هایی بلند هستید؟ خب همین حالا دست بکار شوید و کاری کنید تا چشم‌هایتان هیپنوتیزم کننده شوند!

من تمام مژهام یعنی بیشترش کنده شده
چون مژه کاشته بودن کمی اذیت بورم بد همه رو کندم ک متاسفانه مژ های خورمن کنده شد چکار باید بکنم ؟؟؟توروخدا کمکم کنین
یکی میگ روغن کرچک خوبه
یکی میگه وازلین
یکی میگه پماد چشم
کدوم بهتره؟؟؟؟

من مژه های۸ خیلی بلندی دارم ولی خیلی نازک و لختن انقد که مژه های بالام به پایینیا گره میخورن?چیکار کنم فر شن سمت بالا

سلام من برای درمان ریزش مژه هام از روغن بادام استفاده میکنم ولی نتیجه عکس داره و مژه هام داره بیش تر میریزه تا قبل از این مژه های بلند و فری داشتم میشه بگین لطفا چیکار کنم و این که علت این اتفاق چیست؟

بین لوسیون و محلول رزماری تفاوتی هس

سلام اقا سینا هستین من راجبه دستور کارتون سوال داشتم

سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که أین روغنای طبیعی رو باهم مخلوط کنم یا از بینشون یکی رو انتخاب کنم ممنون میشم اگه جواب بدین

سلام
من مژه هام نازک شده و مژه های چشم راستم تو هم گره خوره به سمت پایین ریملم میزنم حالتش درست نمیشه
یه جوری شده که حس میکنم یه چیزی بین مژه هام گیر کرده چیکار کنم حالت مژه هام از خوابیدگی بیاد بیرون حالتش درست شه؟

سلام اقا سيما سوالي داشتم من جند وقتي هست كه موهام و كمي مزه هام بربشتي خدوش رأي از دست داده ميخواستم بپرسم اگه اين محلول ها را كه گفتيد هم براي مو و مزه استفاده كنم بعد از چنين كله يا سال ريزش پيدا نمي كند يا اصلا بريزد لطفا سؤالم را جواب بديد ببخشيد اگه ميشه اون پماد را هم به همراه جواب سؤالم إيميل كنيد ممنون ميشم. ان شا الله دور همه جا موفق باشيد

بهتون توصیه میکنم اصلا سراغ کاشت مژه نرید من کاشتم خیلی بد شد روز بعدش خودم کندمشون که البته بعد از اینکه کندمش تمام مژه هام کنده وکوتاه شدن و بعد که از پماد ویتامین آ استفاده کردم الان تقریبا یک ماهه خیلی بهتر شدم

دوستان اگه کسی از روش آقا سینا جواب گرفته بیاد بگه

یه خواهشی که از دوستان گلم دارم از وازلین استفاده نکنن من یه مدت استفاده میکردم خیلی از مژه هام ریخت شما برای پر پشت شدن مژه هات روغن فندق ، بادام تلخ ، زیتون ، نارگیل رو با هم مخلوط کن هر شب بزن به مژه هات مرتب انجام بدی یه ماهه کلی مژه هات بلند میشه تضمینی میگم

سلام هرکسی بدنش یه نوع طبیعتی داره شاید برای شما جواب نداد شاید برای کس دیگری جواب بده البته برای موارد این جوری ریسکش بالاس یا جواب می گیری رازی یانه جواب نمی گیری ضرر هم باید بدی

سلام من مژه هامو زدم آیا دوباره رشد میکنه لطفاً جواب بدید

سلام زهرای عزیز،
البته، اما رشد مژه ها خیلی کند است.

سلام.من مژه های بلند، مشکی و نسبتا پری دارم..ولی دوست دارم پرتر و یکم بلند تر به نظر برسن که گیرایشون بیشتر شه…با توجه به نظرایی که دوستان گذاشتن پماد ویتامین آ رو تهیه کردم و هفته ی اولیه که دارم استفاده میکنم و فقط به مژه هام میزنم نه اطرافش.ولی بعضی از عزایزان گفتن که مژه هاشون ریخته..نگرانم که بعد از دو سه هفته این اتفاق برای منم بیفته…سه روزی هست که دارم استفاده میکنم لطفا راهنماییم کنید..اگه امکان ریزششون وجود داره دیگه استفاده نکنم چون همونطور که قبلا گفتن در حال حاضر مژه های خوبی دارم…با تشکر فراوان

باسلام به همگی.آقا سینا من ب شما ایمیل زدم ممنون میشم اگه جواب منو بدید

جواب منم ندادن
دوستان کسی جواب گرفته؟ اسم پماد چیه؟

ببخشدوغن بادام شیرین باشه یاتلخ

سلام.متاسفانه 2هفتس کاشت مژه انجام دادم برای ترمیم که رفتم مجبور شد 2باره واسم بکاره ,اون موقع بود که فهمیدم همه ی مژه های بلند خودم ریخته,واقعا ناراحت شدم خیلی پشیمانم,چیکارکنم مثل اولش بشه?از مژه گذاشتن خسته شدم,چشام ورم کرده خیلی اذیتم,توروخدا کمک کنید مثل اولش بشه,
Bmovasseli1394@gmail.com
بهم ایمیل بزنید بگین چیکار کنم,ممنون

ایا هرشب تا صبح به مژه هام وازلین بزنم اشکال نداره.صبح مژه هام بشورم

نظرتان را اینجا بنویسید، دیدگاه شما برای ما ارزشمند است…سلام یه سوال داشتم ایا وازلین از هر نوعی باشه اشکال نداره…اگه موقع خواب وازلین به مژه ها بزنم وصبح بشورم اشکال نداره

دوستان چای سبز هم برای مژه خوبه .روزی دو مرتبه با پنبه رو ی مژه بمدت 10. دقیقه بگذارید بمونه .

سلام من ازوازلین استفاده کردم نتیجه خیلی خوبی داشت هم موژهام بلندترشدن هم پرپشت تر ممنونم ازاینکه این اطلاعات خوبو باما درمیون گذاشتید

سلام ،وازلین رو چطور استفاده کردین ک جواب گرفتین لطفا جوابشو به جی میلم بفرستین

sina242056@gmail.com اینجا که اسم پمادو نمیگم اصلا ایمیل بزنید پس

سلام میشه اسم پماد رو بگید لطفا

سلام آقا سینا من اون محلول رو درست کردم و یک هفست که استفاده میکنم خیلی ممنون از اطلاعاتی که دراختیارمون گذاشتید
من بهتون ایمیل زدم برای اسم اون پماد لطفا بگید

سلام مريم جان خوبين شما؟ من سميه هستم. اكستنشن مژه انجام دادم يه روز نمي دونم چرا عصبي شدم رفتم مژه ها رو بكنم مژه هاي خودم هم باهاش كنده شد و الان مژه ندارم. داشتم اين صفحه رو مي خوندم نظراتي كه سينا گذاشته بودن رو ديدم و انگار شما روشي رو كه گفتن رو امتحان كردين؟ مي خواستم ببينم آيا راضي بودين و جواب داد؟ خطرناك نيست آيا؟ من مي خوام برم اين محلول رو بگيرم درست كنم اما ترسيدم براي چشم ضرر داشته باشه . ميشه اگر اين روش رو انجام دادين تجربتون رو در اختيار بنده قرار بدين . ممنونم .

سلام سمیه جان واقعا ببخشید تازه دیدم?? نه من که اصن راضی نبودم هم گوشه‌ی چشمام درد گرفت هم یکم مژه‌هام ریخت هم اینکه من یه ماه استفاده کردم کوچک ترین تغیری ندیدم

اقاسینا من بهتون ایمیل زدم

اقا سینا من از روشتون اشتفاده کردم مژهام ریزش پیدا میکنن میشه کمک کنین

سلام خدمت اقا سينا ممنون از راهنماييتون لطف كنيد اسم پماد هم بگيد شما كه اين همه لطف كرده أيد اگه بگيد خيلي ممنون هستم. براتون ارزوي بهترين ها را دارم موفق باشيد.

سلام
من چند روزی هست که دارم از روغن کرچک استفاده میکنم شبها با برس ريمل به مژه هام میزنم صبح زود میشورم،، يه سوال داشتم :
با توجه به اینکه باید به ریشه هم زده شه و خب طبیعتاً داخل چشم هم ميره ميخواستم ببینم واسه سلامتی چشم ها ضرر نداره آیا؟ ممنون ميشم جواب بديدچیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

این روغن نیستا / لوسیون تقویت مو و ابرو رزماری / هست نه روغن رزماری که داخل یک جعبه سبز رنگ هست و همراهش یک قطره چکان شیشه ای هم هست
دوستان والا من تا همین قدر که گفتم کافیه دیگه این کرم دیگه اصل کارم هست شرمنده نمیتونم بگم ولی به خدا من اولش همینو استفاده کردم بدون مخلوط کردن با این پماد که جواب عالی داد
این پماد هم واسه پور پشت شدن اثری نداره فقط فاز رشد مورو افزایش میده که اگه خلاصه بخوام بگم فقط باعت بلند شدن مژه میشود نه پورپشت شدن و ضخیم شدن مژه
خواهر گرامی شرمنده که نمیتونم اسم این پماد بگم

البطه در ساخت محلول بالا از یک پماد هم اسفاده کردم که 5گرم از پماد را با محلولی که ساختشو بالا گفتم مخلوط کردم
که راستش نمیتونم اسم پماد بگم بهتون بگم اخه…..(این پماد واسه کار دیگه هست ولی باعث تحریک ریشه مژه میشود)
شرمنده دوستان ولی این محلول بدون این پماد هم جواب میده ولی خب یکمی زمان بیشتری میبره
اینو هم بگم که پماد ویتامین A نیست پماد ویتامینA باعث سیاهی دور چشم بعد از2هفته اسفتاده میشود

سلام…ممنون از راهنماییتون اقا سینا ولی با عرض معذرت میشه بپرسم چرا اسم پماد رو نمیگید؟؟ اخه اینجوری که ناقصه…اگه لگف کنید بگید یا یه جوری راهنمایی کنید ممنونتون میشم..من 1ماه دیگه عروسیمه ولی بخاطر اینکه برای خواهرم مدل اکستنشن مزه شدم کلی مزه هام ریخته و میخوام هرچه سریعتر در بیاد…ممنون

ضمنا یه سوال داشتم ….این رز ماری که گفتید من خریدم ولی روش نوشته (روغن رزماری) ولی انگار شما گفته بودید محلوله….الان این که من خریدم همونه یا باید محلولشو بگیرم؟؟؟

این روغن نیستا / لوسیون تقویت مو و ابرو رزماری / هست نه روغن رزماری که داخل یک جعبه سبز رنگ هست و همراهش یک قطره چکان شیشه ای هم هست
دوستان والا من تا همین قدر که گفتم کافیه دیگه این کرم دیگه اصل کارم هست شرمنده نمیتونم بگم ولی به خدا من اولش همینو استفاده کردم بدون مخلوط کردن با این پماد که جواب عالی داد
این پماد هم واسه پور پشت شدن اثری نداره فقط فاز رشد مورو افزایش میده که اگه خلاصه بخوام بگم فقط باعت بلند شدن مژه میشود نه پورپشت شدن و ضخیم شدن مژه
خواهر گرامی شرمنده که نمیتونم اسم این پماد بگم

سلا اقا سینا . سوالی داشتم میخواستم بپرسم شما از این محصولی که برای مژه ها و موهایتان استفاده کردین من میخوام استفاده کنم فقط میخواستم بدونم شما که استفاده کریده مژه و موهایتان بعد از چند ماه شروع به ریزش نکرده اخه درباره این محصول تحقیق کردم گفته بود چند ماه بعد استفاده دوباره شروع به ریزش می کند و اگر استفاده کردم برای سال ها همینطور مژه ها بلند و پرپشت می ماند اخه چند وقتی هست که موهام و مژه هام پرپشتی خودش را از دست داده ممنون میشم اگه سوالم را جواب بدید واگر میشود اسم اون پماد را به همرا جواب سوالم ایمیل کنید خیلی ممنون از این روشی که معرفی کردید.

سلام. من واقعا از اینکه با دوستان با تجربه ای مثل شما اشنا شدم واقعا خوشحالم و به مدیر محترم سایت تبریک میگم وبه وجود دیگر دوستان افتخارمیکنم. الخصوص از سینای عزیز که خالصانه تمامی نتیجه گیری موفق و تجربه بسیار خوبشو در اختیارمون گذاشتن و از خانم دکتر و دکترالهام که خواهرانه مارو از اطلاعاتشون اگاه کردن سپاس فراوان دارم….

سلام خانم دکتر الهام. ممنون از حضورتان و سپاس از توضیحاتتان.
در صورت امکان به این سوال من جواب دهید: مژه های نسبتا پر و بلند و مشکی هستند. اما گاهی جهت یکی دو تای آنها تغییر میکند یا بین مزه های دیگر میروند یا داخل چشم خم میشود. سعی میکنم آنها را برگردانم و اگر نشد بکنم که نمیشود و تا خودش بیفتد یا حالتش درست شود آزار دهنده است. عرض کنم من غیر از سرمه سنتی که دایی ام خیلی تمیز آن را درست میکنند تا به حال از هیچ مواد آرایشی دیگر استفاده نکرده ام. با تشکر

اصلاح میشود
اثر شبه آندروژن ضد آندروژن(تنظیم متابولیسم و اثر آندروژن در پوست)

با سلام به همه دوستان. من پزشک هستم و نظرم را طبق منابع علمی خدمتتون عرض میکنم. در اصل ماینوکسیدیل خوراکی یک دارو ضد فشار خون هست و برای کاهش فشار در مبتلایان به پرفشاری خون استفاده میشه. شکل موضعی دارو برای ریزش مو استفاده میشه.
از نظر تئوری روش آقای سینا درست بنظر میرسه. اما ما پزشکا ماینوکسیدیل را برای طاسی سر استفاده میکنیم. اين اثر دارو به واسطه اثر شبه آندروژنی(هورمون مردانه) و افزايش جريان خون پوست ناشي از گشادي عروق، تحريك فوليكول‌هاي مواز وضعيت استراحت به رشد فعال و تحريك سلول‌هاي فوليكول مو باشد.اما این احتمال هم وجود دارد که 4-3 ماه پس از قطع درمان، موهاي جديد حاصل از درمان شروع به ريزش نمايند و پيشرفت ريزش مو مجدداً از سر گرفته شود.
همانطور که آقای سینا گفتند بهیچ وجه نباید با چشم تماس داشته باشه.
در کل از لحاظ عملی درمورد مژه تحقیقی صورت نگرفته مگر اینکه بصورت تجربی(مثل تجربه آقای سینا!!!) بخواهید از آن استفاده کنید.
پاینده و شاد باشید.

با سلام
این نظر لطف شماست خواهر گرامی انشالله هرکس هرچیزی میخواهد خداوند به او خواهد داد
درمورد شستن سر بعد از استفاده از ماینوکسیدل :
مدت زمان جذب ماینوکسیدل بستگی به دمای محیط وضخامت سطح پوست بدن دارد ولی کمتر از2ساعت طول نمیکشد که جذب شود و بیشتر از5ساعت هم طول نمیکشد
شستن سر بعد از این مدت (5) ساعت اشکالی ندارد ولی خب اکثر افرار چند دقیقه قبل از استفاده مجدد ماینوکسیدل که هر12ساعت باید مصرف شود شستن سر را انجام میدهند
در مورد استفاده از شامپو ها هم باید بگم که اگر از شامپو های که در داروخانه ها داری تبلیغ هستن وبنر تبلیغاتی انها در دارو خانه ها هست استفاده میکنید حتما از کسی که در دراز مدت تجربه استفاده از این نوع شامپو را داشته باشد مشورت کنید…
خود من از صابون هفت عصاره ان جی برای شست و سرم (صابون هستا ولی واسه موهای سر هست) استفاده میکنم اگه خوب نباشه حداقل داخلش مواد شیمیای نیست
پاسخ درمورد سوال دوم شما :
حداکثر و حد اقل استفاده ازاین محلول دست خود شما هست باید به اندازه ازاین محلول استفاده کنید که مژه ها به طور کامل خیس شود ولی به اندازه ای استفاده کنید که این محلول در زیر چشم و بالای چشم(زیر ابرو) شما مالیده نشود و بعد از استفاده از این محلول به هیچ عنوان چشم هارو به صورت محکم و با فشار نبندید زیرا وارد چشم میشود چشم هارا به طور معمولی ( که خواب هستید) باید درحالت بسته نگه دارید حد اقل به مدت1ساعت/ درمورد شست و شوی این محلول که واسه مژه هست باید بگم شما صبح که از خاب بیدار شدین مثل روز های قبل صورت خودر ا بشوید که البطه اگه خودتونو توی اینه نگاه کنید و به مژه هاتون دقت کنید چیزی میبینید که باورتون نمیشه …..
توجه کنید که این محلول واسه مژه به علت پروپلین که داخلش هست خیلی سریع تر از داروی های دیگه جذب پوست میشود ولی اگر در استفاده از ان زیاده روی کنید(هر24 ساعت باید استفاده شود) خشکی پوست ایجاد میکند که باید از کرم ترک لب استفاده کنید تا این مشکل برطرف شود .

از اینکه توانستم اطلاعات خودم روبا دوستانم درمیان بزارم خیلی خوشحال هستم….

(شیطان گفته همه مردم در قبضه حکومت من هستند جز 5 کس : 1.کسی که با نیت صحیح در هر کاری بر خدا توکل کند.2.آنکه شبانه روز به هنگام ثواب و خطا بسیار یاد خدا باشد.3.کسی که هرچه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد.4.آنکه به هنگام مصیبت صبر کند.5.کسی که به قسمت الهی راضی باشد و غم روزی نخورد. نصایح صفحه 225)

آقا سینا نهایت سپاس را از شما دارم. ان شاالله بهشت نصیبتان باشد.

آقا سینا من یک سوال برام پیش اومده که اگر جواب بدید ممنون میشم. شما توی عرایضتون فرمودید در هنگام استفاده از محلول مزه به مقداری استفاده شود که مزه کاملا خیس شود…پس اگر کسی در قسمتی از پلک مزه نداشته و کلا از ریشه کنده شده باشه نباید در اون قسمت خالی شده از این محلول استفاده کنه ؟؟؟
چون با توجه به توصیه های شما امکان اینکه از قسمت خالی پوست به داخل چشم نفوذ کنه زیاده….یا اینکه با احتیاط میشه مصرف کرد؟؟؟
ممنون میشم ا گه راهنماییم کنید..

با سلام و خسته نباشید خدمت شما خواهر گرامی
شما در اوایل کار فقط به همون قسمت های که مژه هست محلولو بزنید بعد از2هفتهاستفاده در قسمت های که مژه وجود نداشت مژه های کم رنگ و کوتاه رشد کرده که میتوانید در ان قسمت هم از محلول ولی کمتر استفاده کنید
توجه کنید که محلول وارد چشم نشود من خودم3 تا4بار محلول وارد چشمم شد که سریع با اب سرد چشمامو شستم
ولی در اوایل کار بود که هنوز درست بلد نبودم بعد از5بار استفاده خودتون میتونید محلولو به مژه های خودتون بزنید البطه چشم ها باید بسته باشد به طور کامل

سلام دوباره یک سوال از سینا. فکر میکنید محلولی که گفتید برای موهای از دست رفته سر هم موثر باشد. خواهر بیچاره من موهای پر بلند و بسیار زیبایی داشت با رنگ خیره کننده خرمایی. ولی الان سالهاست کع موهایش در حد زیادی ریخته رنگش تغییر کرده و حتی کف سرش دیده میشود. بطکریکه موهای جلوی سرش را براحتی میشود شمرد. ممنون تان میشوم پاسخ دهید.

با سلام و خسته نباسد خدمت شما نورا خواهر گرامی:
این محلول برای موه های سر بسیار بسیار عالی و موثر میباشد فقط دقت کنید چون واسه خواهرتون میخواید و خوب دختر ها از موهای زائد
بدن متنفر هستن این محلول بخواطر قدرت فوقالاده ای که دارع حتی باعث رشد موه حتی در بالای لب وزیر چانه در دختر ها میشع..
ولی خوب شما میتوانید از این دستور استفاده کنید …:
60 میلی لیتر محلول ماینوکسیدل2% را با30میلی لیترمحلول تقویت مو وابرو رزماری را با هم ترکیب کیده و به وسیله ی قطره چکان هر12 ساعت 1میلیلیتر رو در قسمت های از سر که خالی شده بریزید و به مدت 1 دقیقه اون محلو با انگشت دست ماساژ دهید
توجه کنید که دست هارا بعد از این که سر خود را ماساژ دادین حتما بشوید …
اگر هم خواهر شما با موهای زائد مشکلی نداره میتونه از ماینوکسیدل5% استفاده کنه که نتیجه بهتری دارع ولی خوب باعث ایجاد موه های زائد میشع…
اگر هم دارای فشار خون بسیارپاین و جزئ کسانی هستید که به ماینوکسیدل حساسیت دارنداستفاده نکنید…
اون محلولی هم که بالادر پست قبلی نوشتم واسه مژه فوق الاده هست ولی خب نثبت به این محلول که واسه موه ها نوشتم فقط برای ریزش مو اونم ریز ش های نثبتا شدید توصیه میشود کمتر است
ولی شما اگر15 تا 20 روز از این محلول (60میلی لیتر ماینوکسیدل +30میلی لیترمحلول رزماری) استفاده کنید خودتان شاهد تقیرات باورنکردنی در رشد و ضخامت موهاتون میشوید ..
من خودم کچلی ارثی دارم و شاید باورتون نشع با این محلول اصلا اصلا کسی فکرشو هم نمکینع که من قبلا مشکل ریزش مو داشتم..
واقعا موهام عالی شده… خدارا شکر

آقا سینا بی نهایت از توجه و محبتتان سپاسگزارم. مءنم به خاطر قلب پاکتان خدا هر چه بخواهید به شما خواهد داد. فقط لطف کنید و بفرمایید چه مدت بعد از استفاده سر باید شسته شود.
البته در مورد مژه هم چون گفته اید خطرناک است که وارد چشم شود برای من و دیگر دوستان بگوویید چه مقدار باید زده شود و و چطور باید شست که داخل چشم نرود؟
برایتان بهترین ها را آرزو دارم.

سلام به همگی خصوصا مدیر سایت و دکتر عزیز. یک سوال دارم و جوابش را جایی پیدا نکردم. من به لطف خدا مژه های خوب و نسبتا بلندی دارم اما هر از گاهی جهت یکی دو مژه تغییررمیکند یا بین مژه های دیگر میرود یا داخل چشمم. خیلی اذیت میشوم. در ضمن من بجز سرمه سنتی که از بهداشتی بودنش مطمءنم از هیچ لوازم آرایشی استفاده نکرده و نمیکنم. پیشاپیش از توجه تان سپاسگزارم

منم مژه هام با محلولی که بالا نوشتم رشد کرد ولی مشکل شمارا داشتم اوایلش ..
این مشکلی نیست مژه هاتون که یکمی بلنتر بشه این مشکل خود ش درست میشع

مژه هاتونو هر چند وقت یکبار کوتاش کنین تابلند تر شه
من هم مژه هام بلنده هم پرپشت هم مشکی هههه

سلام من اکستنشن مژه انجام دادم الان هیچ مژه ای ندارم خیلی ناراحت و نگران هستم چیکار کنم مژه های خودم برگرده?لطفا جواب بدید?

من یک پسر هستم و زشته بخوام خلی با این چیزا دقت کنم. و به زیبای اهمیت بدم..
ولی خب به هر حال سنم و محیط دانشگاه و نداشتن عضوی به اسم مژه درصورتم منو مجبور به این کار کرد:
دوستان اگه واقعا داشتن مژه های با اندازه2.4 سانتی متر(24میلیمتر)*برای گرفتن این اندازه یکی از مژه های قسمت اخر چشمم را کندم
وبا کولیس داخل کارگاه تراشکاری درداخل دانشگاه اندازه گیری کردم (دوستام منو مجبور به این کار کردن که مژمو اندازه بگیرم)
حالا راز کارمو به شما میگم.. (این کار بسیار خطر ناک و امکان تاری دید در صورت رعایت نکردن و کامل نخاندن این متن وجود دار)
من چون اصلا مژه نداشتم خیلی خیلی برام سخت بود اخه همه تا میدیدن منو میگفتن چرا چشمات کچل شدع
بخواطر همین دست به انجام این کار زدم:
لوسیون تقویت مو و ابرو رزماری را با 2میلی لیتر ماینوکسیدل5% مخلوط کردم(یک ماینوکسیدل5درصد خریدم و2میلی لیتر از ماینوکسیدل را با 30میلی لیترلوسیون تقویت مو و ابرو رزماری مخلوط کردم…
فقط . فقط درمدت15روز منی که اصلا هیچ مژه ای نداشتم اندازه مژه هام به حدودیکسانت رسید
من حدودیک ماه استفاده کردم شب ها موقع خاب فقط استفاده میکردم /به مدت یک ماه که استفاده کردم مژه هام شد2.4سانتی متر و اگر باز هم استفاده کنم میدونم که به5سانت هم به راحتی میرسه..
حالا طرز استفاده کردن از این محلول:
این محلول دارای پروپلین میباشد که باعت جذب99درصد از این محلول میشود پس بسیار لازم میباشد حال این پروپلین بسیار خطرناک بوده و موجب ابموروارید و اب سیاه میشود درصورتی که وارد چشم شود
اگه شما هم بتوانید این محلولی که درستش کردینو بدین کسی درهنگامی که دراز کشیدین و چشمایتان کاملا بسته است به مژه های شما بماله
به راحتی میتونم بگم درعرض یک ماه 6 یا 7 سانت مژه هاتون میشود
من بخواطر این که زیادی داشت بلند میشد و دیگه مسخره میشدم علانه10روز ه استفاده نمیکنم ولی ریزش نداشته هنوز
دوستان واقعا این یک محلول فوق الاده فوقالاده قوی است که من میتونم بگم فقط این جواب میده اونای که چیز های دیگه استفاده کردن و جواب گرفتن خیلی خیلی مژه هاشون بلند شده باشع1سانت ولی من که اصلا مژه نداشتم مژه هام حدود3سانت شدع…
( به همه هم گفتم مژه کاشتم)..
چون کسی باورش نمیشع درمدت15روز مژه1سانت رشد کنع …شربت زینک و قرص مولتی ویتامین وقرص اهن هم یادتون نرع من هر روز صبح میخوردم…

سینای عزیز از اینکه تجربه‌ی خودت را به اشتراک گذاشتی متشکریم 🙂
خوانندگان گرامی توجه داشته باشند همانطور که سینا هم اشاره کرد، حتما در استفاده از راه‌های درمانی این چنینی نهایت دقت را داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم حتما پیش از استفاده با پزشک خود مشورت نمایید.

سلام اقا سینا ممنون بابت این روشی که معرفی کردید فقط ببخشید یه سوال این محلول که گفتید واسه مژه چند ساعت باید باشه ؟؟؟؟ یا باید از شب تا صبح باشه ؟؟؟؟ لطفاا جواب بدید

مژه هام هم سطح چشمم هستش میخوام رو به بالا باشه
یه جا خوندم فرمژه رو استفاده کن با سشوار باد سرد بگیر روی چشمت
اما فرمژه باعث شکستن مژه میشه و میریزه
کدوم روش جواب میده ؟

سلام
من یه مدت از زرده تخم مرغ و گلیسیرین استفاده میکردم جواب گرفتم اما یه چشمم رو خیلی بیشتر تخم مرغ میزدم
احساس میکنم یک چشمم مژه هاش از اون یکی بیشتره 🙁
بعد از اون رفتم سراغ روغن زیتون از بستگان برای موهاشون استفاده کردن جواب داد
روغن زیتون چشمم رو سوزوند ( روغن زیتون کاملا طبیعی مادرم از عطاری گرفت بخاطر بوش استفاده نکرد)
خواستم روغن کرچک بزنم که جلومو گرفتن 🙂
الان هم دو روزه که دارم از ویتامین آ چشمی استفاده میکنم
مژه هام بلنده اما بخاطر بور بودنم خیلی کوتاه جلوه میکنه
از لوازم آرایش هم مطلقا استفاده نمیکنم
شما یه روش بگین مژه هام تیره بشه 🙁

سلام من مژه هامو با قیچی حدود یک میلی متر کوتاه کردم مژه هامم بلند بود به نظرتون بازم رشد میکنه؟ خیلی نگرانم

سلام مهسای عزیز،
مژه‌ها در مدت ۱ تا ۶ ماه رشد جدید دارند. اگر خوش شانس باشید پس از ۶ هفته مژه‌هایتان رشد خواهد کرد.

سلام.دکتر من از روغن بلفارول استفاده میکنم.ترکیب مورد و بادومه.جواب میده به نظرتون؟؟تازه یه هفتس میزنم

سلام دوست عزیز،
بله حتما جواب خواهید گرفت. اما در راه‌های درمانی گیاهی معمولا پس از استفاده‌ی بلند مدت نتیجه‌ی قابل مشاهده‌ای دریافت خواهید کرد.

سلام خانم دکتر ببخشید میخواستم بدونم برای رشد خیلی خیلی سریع موها مثلا در یک ماه چند سانت باید چیکار کنم؟؟

سلام بچه ها من روغن بلفارود را از عطاری گرفتم و هر شب به موزه ها و اطراف پلکم زدم. باورتون نمیشه حتی رو پلکم هم مو در اورد خیلی عالیه شک نکنید.

سلام دنیاجان بلفارول منظورته ؟چطوری باید استفاده کنم

سلام….من حدود یه ماهی از روغن کرچک زیتون و بادام استفاده کردم اما تغییری ندیدم شایدم هست ولی من متوجه نمیشم با این حال به توصیه دوستان میخوام از پماد ویتامین آ استفاده کنم ولی نمیدونم چه جوریه آخه یکی نوشته بود ویتامین آ فکر کردم کپسولش رو میگه که روغنش رو خالی کرده و به مژه هاش زده یکی هم نوشته بود پماد ویتامین آ که نمیدونم از ایناس که مثل کرمه یا نه ؟؟ینی این پماد ویتامین آ رو باید بکشی روی مژه ؟؟ آیا ویتامین آ کپسول هم داره که بگیری و روغنش رو بزنی به مژه ؟؟باید موقع خرید پماد ویتامین آ برای چشم بودنش را هم بگیم یا فقط یه جور هست که برای چشمه ؟؟لطفا پاسخ بدید

پس چرا کسی جواب نمیده ویتامین چشمی aواسه ابرو هم موثره

ویتامین a برای ابرو هم موثره

من موهای خوب و بلندی دارم ولی صبح که پا میشم به علت خشکی حدودا7 تامیریزه الان با این نظرای که خوندم موندم روغن زیتون استفاده کنم یا ویتامین a مطمعنم اکثر دوستانم هم مثل من دچار طردید شدن پس خواهشن جواب بدین

مژه بافت زنده نیست و هیچگاه رشد نمیکند

ببخشيد اگه روغن زيتون رو باگوش پاك كن به پشت پلك و جاي ريشه مژه بزنيم خوبه؟سست نميكنه مژه رو؟من پماد اين طوري زدم

ببخشيد من يه سوالي هم داشتم شايد فكر كنين ديونه ام ولي هر پلك بالاي چشم به طورطبيعي چند مژه داره؟چند تا پر پشت محسوب ميشه؟ اخه من عكس مي گرفتم هي نگاه ميكرم ميشنردم

سلام بچه ها من یه بار محلول ماوالا رو واسه مژه هام استفاده کردم واقعا عالیییییییی بود ولی نباید تا قبل از سه ماه قطع کنی تا کاملا پر و بلند بشه مژه هاتون

اینهمه چیزی گفتین،روغن زیتون بادوم کرچک ویتامین آ……
بالاخره کدومشو استفاده کنیم؟؟؟
کدومش سریع تر نتیجه میده؟؟؟

از دست این دخترا ببخشید دکتر جان برای پسرا هم قابل استفاده هستن؟

سلام خانم دکتر
ممنونم که همه رو با صبر و حوصله راهنمایی میکنید.
من یه مدت واسه خشکی لبام از وازلین و ویتامین آ استفاده کردم و پوست کنار لبام سیاه شده…
آزمایش رفتم، گفتن مال تجمع رنگدانه های پوستم هست….
شما راهی واسه درمان این موضوع میشناسید؟
البته این لکه ها روی آرنج و کنار چشمم هم هست….
ولی نمیدونم از عوارض ویتامین آ و وازلین هست یا نه!
ممنون

بچه ها شما مطمینین که پماد آ چشمی توی پر شدن و بلند شدن مژه تاثیر داره؟؟؟

سلام من مژه هام در اثر حرارت فندک سوخت.چیکار کنم ک بلند شه؟چی بزنم؟اصلا ایا دوباره بلند میشه؟؟

خوب بستگی داره که ریشه ی مژه شما قبول که مواد ساختشو اما امتحان کنید

سلام، مرسی خانم دکتر که زحمت میکشید و وقت میگذارید
این که میگن پماد بتامتازون میتونه برای رشد مژه ها موثر باشه درسته؟

سلام خانم های گرامی همتونو باهم جواب میدم ببینید چون ایران تو تحریمه ما به بعضی از دارو ها دست رسی نداریم یه داروبود که برای مژه ها موفید بود اما خوب الان حتی توبهترین داروخونه ها پیدا نمیشه نمیگم زیاد ماثر بود عوارضم داشت اما مکمل مژه بود اما خدارو شکر که ما روغن خوراکیای زیادی داریم اکثر مردم ار روغنانی که میگم تاثیر زیاد داشته استفاده کردن یکیش روغن زیتون .ودومیش وازلین . کرچکه .روغن بادام .وروغن تلخ هفت مغز ویتامین Aهم جای خودش ماثر همه این مواردی که زکر کردم مونده به ریشه و پوست انسان وحساس نبودن مکانی که استفاده میکنید و خانم های طناز مهدیه مریم شما تستی از یه یکی از این روغنا استفاده کنید بعد از ضرر نداشت یا ریزشتون بدتر نشد همون روغنو ادامه بدید

سلام خانوم دکتر چه نوع وازلینی رو میگین ؟

من میخوام مژه هام به اندازه ی مژه های مصنوعی بلند بشه باید چیکار کنم که بلند بشه

سلام دکتر جان من میخوام مژه هام بلندتر بشه باید چیکار کنم که بلندتر بشه

من تاحالاازهیچ روغنی استفاده نکردم .دکترجان پمادویتامین ا بهتره یاروغن بادام ؟

سلام من مژهای پر پشتی داشتم ولی موقع پخت سوختن الان هم خیلی کوتاه. کم شدن خواهشن راهنمایی کنید

سلام aاره همونه

سلام. ببخشید روغن کرچک همون روغن شیرین خوراکی کرچک هسن که برای تقویت مژه موثره?

سلام ارزو خانم از نظر عصب شناسی رویش مزه تا وقتی خوبه که خود انسان اسیب نزنه(زدن ریمل زداب صب تا شب /ودیگر اسیب ها انسانی و داروی ) ما درمورد همه چی تحقیق کردیم و این طور که فهمیدیم رویش مجددمژها ممکنه به تغذیه و همین طور به صبرو برد باری یه انسان خیلی بستگی داره وقتی از یه داروی طبیعی استفاده میشه نتایج همون اول نشون داده نمیشه و هرکی تا الان از روغنای که گفته شده استفاده کردن این طوری گفتن وقتی یه روغنی مثلا بادام تلخو حدود 4ماه پشت هم استفاده کنند جواب میده و قطع نکنن من خودم خانمای زیادیومیشناسم که استفاده داعم داشتن مژه همیشه تقویت شده به شرطی که چنتا موادو استفاده نکنیم اگه مژه ها تا چن ماه با روغن مثلا بادام تلخ تغذیه شده و عادت کرده دیگه به روغن دیگه ی فکر نکنن شماهم از یه دارو استفاده کنید

از روغن زیتون استفاده کنم جواب میده

سلام خوبین خانم دکتر ببخشید یک سوال داشتم من عاد کرده بودم تمام مژه هام رو میکندم الان میخوام که مژه هام بیرون بیاد و بلندتر بشه میشه لطف کنید بهم بگین باید چیکار کنم

سلام آرزوی عزیز،

اول اینکه سعی کنید دیگه با مژه‌هاتون کاری نداشته باشید 🙂
و بعد اینکه موارد ۱ و ۲ و ۳ حتما در مورد شما جواب خواهد داد. اگر اوضاع مژه‌هاتون جوری هست که فکر می‌کنید نیاز به درمان دارویی داره به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا شدت و شرایط مژه‌هاتون رو از نزدیک بررسی کنه.

سلام،ببخشید من مژهام بلنده و ازشون راضیم اما رو به بالا نیستن ینی هم سطح با چشمامن چیکار کنم روبه بالا برن؟

ببخشید مژه ها تا چه حدی رشد میکنند؟ امکان داره رشدشون بعد از یک حدی متوقف شه؟

محدثه جان سلام
از عطاری بگیر
البته فک نکنم تفاوتی داشته باشه فقط باید اصل باشه مث روغن زیتون

سلام
خانم دکتر بابت توضیحاتتون ممنون
از دوستانم بابت اینک تجربه هاشونه برامون ب نمایش گذاشتن سپاسگزارم
روغن کرچک کلا برای پوست و رویش مو و ابرو واقعا موثره من خودم تاثیرشو بیشتر رو ابروهام و کمی مژه هام دیدم
وقت خوش
ب نظرم زیاد حساس نشید همینا آدمو پیر میکنه !!!!;-)

سلام.خواهشا زودتر جواب بدین…
روغن کرچک برای پوست همون روغن کرچک خوراکیه؟؟؟
من هرجا رفتم گفتم برای پوست و مو میخوام گفتن برای خوراکی داریم…
راهنماییم کنین…خواهشااااا..مرسی

مهدسه خانم بله خودشه برای مزه و ابرو وتقویت موی سر هم ماثر برای پوستم شب قبل از خواب زده صب بدش با شانپوشسته

سلام خداوند به همه مژه هاتو ن قوت بده من دیشب عصبی شدم و همه مژه هامو کند م دوباره در نمیاد ؟؟؟؟؟؟

سلام مهتاب خانم روغن زیتون بزنید

اونوقت رشد مژه تا چه حده و تا چه حدی ادامه داره؟آیا متوقف میشه؟

خاهش میکنم عزیزم.ایشالا که نتیجه بگیری. اما سعی کن از استرس دوری کنی.نه تنها برا ریزش مو بلکه کلا تاثیر منفی داره

سلام دکتر جان.من روغن زیتون رو با روغن ویتامین E و پماد چشمی مخلوط کردم و روزی سه بار به مژه هام میزنم بنظر شما موثره؟ چه مدت طول میکشه تا مژه هام مجددا پرپشت و بلند شن؟؟ چند روزی هم هست که قرص اهن وA رو هم استفاده میکنم…

سلام سارا خانم سعی نکنید چنتا روغن و باهم مخلوط کنید چون ریزش پیدا میکنه و چشما سوزش و حساسیت

سلام رعنا جان. مرسی از راهنماییت.قبل از استفاده از پماد چشمی خیلی تحقیق کردم و اکثرا هم نظر شما رو داشتن وراضی بودن و شاید حق بادکتر باشه چون کم خونی دارم و استرس و اضطراب زیادی دارم که ممکنه در عدم نتیجه گیری تاثیر گذار بوده باشه… .

سلام سارای عزیزم.من حدودا دو ماه میشه که استفاده میکنم ولی اصلا ریزش نداشتم گاها روزی دو سه بارمیزنم گاها هم روزی یک بار. پرپشت شدن اما فقط خیلی کم بلند شدن. یعنی در بلند کرده مژه هام خیلی تاثیر نداشت اما پرپشت شدن

سلام رعنا جان شما چطور و تا چه مدت از پماد چشمی استفاده کردین و نتیجه گرفتین؟؟من با وجود اینکه مژه هام ریخت بازم ادامه دادم ولی …من طول مژه هام متوسطه یعنی با استفاده از روغن طبیعی بلندتر و پرپشت تر از قبل نمیشه؟؟

سلام دوستان فل فصل امتحانا سراهم شلوغه شدید سلام ساراخانم به مزه ها خیلی ربط داره و نوع پوست ممکن رو شما اثر بد بزاره

سلام دکترسلام بچه هاازروغن زیتون مالشی استفاده کنیم یاخوراکی؟لطفاجواب بدید

ساراجونم من به شخصه وازلین استفاده نکرده ام اما ویتامین آ برا من که مفید بوده هرچند مژه هام زمینه پرپشت شدن داشتن.چون قبلا پر پشت و بلند بودن اما چون مدت طولانی ریمل استفاده کردم مژه هام کیفیت طبیعی خودشون رو از دست دادن. الان ب شدت پشیمونم از اینکه ریمیل اینا استفاده کردم.هرچند الان دیگه سالی ماهی ی بار اونم برا مراسمها از ریمل استفاده میکنم اما ویتامین آ تقریبا مژه هامو پرپشت کرده.خانم دکتر هم نظر بسیار خوبی دارن که تغذیه بسیار مهم هست.

سلام ساراخانم بیشتر رو تغزیه کار کنید من یه دوستی دارم که مژه هاش عالین هم بلندن هم پر اما کم خونی داره و هراز گاهی ریزش داره دقت کنید نبود اهن و استر س واضطراب یکی ار علل ریزش مزه وابروه اگه یه مدت از ریمل یا مواد شیمیای استفاده نکنید رشد مجدد مزرو تضمین میکنم

سلام مرسی دکتر جان ..رعنا جون من وازلین هم استفاده کردم اونم ناثیر نداشت و مژه ام ریخت و هنوز بعد یک سال جاش خالی مونده و الان موندم که چی استفاده کنم؟هرکی یه چیزی استفاده میکنه نتیجه میگیره یکی دیگه نه!!من میخام مژه های قبلیم مجددا رشد کنه و پر و بلند شه…نمیدونم روغن زیتون موثر هس یا نه؟!!!

به پیشنهاد دوستان پماد چشمی رونزدیک یک ماه استفاده کردم مژه دار که نشدم هیچ خیلی هاشم ریخت…اینم بگم که من مژه های پرپشتی داشتم که به هر دلیلی که افتاد دیگه جاش در نیومد..

سلام یکتا خانم توصیه میکنم از هیچ روغنی استفاده نکنیداما برای کمی سیاه شدنی از روغن زیتون بزنید اگه مزه هاتون بلندن اگه زیاد به زدن تلقین کنید ریشه ی مزه هاتون سست میشه ومیریزه

من مژه هام بلنده ولی بوره و کم پشت نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنین

سلام میشه دقیقا بگین پماد ویتامین آ رو کجای مژه بزنیم فقط روی مژه یا داخل چشم زیر مژه ها هم باید زد

تشکر دکتر جان. سارا جان من که از پماد ویتامین آ استفاده میکنم تقریبا یک ماه میشه. تاثیر منفی که تا حالا ندیدم اما مژه هام تقویت شده.شنیدم وازلین هم مفید هس

نرگس خانم اینجا غلط املای نمیگیرن من هرچقدم سعی کنم موقع تایپ کردن درست بنویسم نمیشه پس غلط املا نگیرید تایپ سریع ااین مشکلاتو داره

سلام سارا خانم بهتره قطع کنید اگه بیشتراز این استفاده کنید به ریشه مزه هاتون اسیب میزنید بی خطر ترین تقویت کننده روغن زیتونه شب موقع خواب بزنیدو بخوابید

صریع نه ،سریع:)

کیا از پماد چشمی نتیجه گرفتن؟؟من الان حدود 2هفته س میزنم هیچ تاثیری ک نداشته هیچ مژه هام می ریزه!!این طبیعیه؟؟موندم ادامه بدم یا نه؟!میترسم ادامه بدم کچلی بگیرم

سلام Nشمادرست میگید من اشتباه تایپ کردم چون صریع تایپ میکنم

سلام نیلوفر خانم برای هردو خوبه

سلام ملیکاخانم بله رای پوست خوبه میتونید استفاده کنید اگر از روغن زیتون برای مزه استفاده میکنید روغن دیگه ی استفاده نکنید و ریمل زده اب و کرم ارایشی هم انزنید فقط ضده افتاب بزنید

سلام رعنا خانم سفیده ی تخم مرغ تاثیر بیشتری داره روزانه یک با 20 دقیقه بد اب ولرم بشورید واب زیاد بخورید

سلام ساغر خان توصیه میکنم استفاده نکنید و روغن زیتو استفاده کنید

سلام..من ازروغن استفاده میکنم رومزه اولن چشام وقتی صبح پامیشم اصن بازنمیشه…چشم تارمیشه..بعدم مژه هام سست میشن ومیریزن…خواهش میکنم جوابتونوایمیل کنین

سلام دکتر خسته نباشید.ویتامین آ رو فقط ب مژه هام میزنم نمیذارم به اطراف چشمم بخوره. دکتر من میخوام پوستم کمی روشن بشه در حد یکی دو درجه. البته با ماسک خانگی.هرچند مخلوط زردچوبه و آب خیار و آبلیمو زدم اما تاثیر انچنانی ندیدم. راهکار راحتتر و موثری رو از شما میخواستم. با تشکر

مرسی واقعا من روغن زیتون زدم مژه هام بلندتر شدن فقط درباره روغن کرچک اینکه میگن واسه پوستم خوبه و شفاف و صاف میکنه پوستو راسته یا فقط واسه مژه ها و ابرو خوبه؟

روغن کرچک برای بلندی خوبه یا پرپشتی؟

چی استفاده کنم؟؟؟؟

وازلین و روغن کرچک البته هردو باهم نه یکی از این دوتا من خودم مزه هام با شیر ملایم میشورم هم بلند شدن هم زخامت پیدا کردن البته روغن زیتونم بهتره (من دانشجوی علوم پزشکیم هر سوالی داشتید بپرسید اگه خدا بخوا یکی محققان ایرانی خواهم بود شمام برام دعاکنید )

دکتر محقق ضخامت درسته نه زخامت…………………………….

سلام خانم دکتر لطفابرای پرشدن صورت راه حل مناسب ارایه بدین متشکرم

مرسی فقط این رشد مژه تا چه حده؟ من میخوام مژه هام تو چشم باشه این روشا نتیجه میدن؟

ملیکا خانم در بعضی از موارد برای رشد مژه ماثره استفاده کنید

سلام ملیکا خانم بله نتیجه میدن اماتغذیه هم تاثیر زیادی داره

من شما رو نميدونم ولي وازلين روي من اثر خوبي داشت و مژهام بلند شد و تازه در هم اومد….

خانوما تاثیر اینا موقتیه؟ آخه مژه ها هر سه ماه میریزه و دوباره در میاد این چیزایی هم که بزنیم طبیعتا روی مژه های الانمون تاثیر میذارن ولی وقتی اینا بریزنو جاشون مژه دربیاد مثه قبل نیستن دیگه…
کسی بوده که زمان زیادی از استفاده اش بگذره ولی هنوز مژه هاش پرپشت بلند مونده باشن؟

سلام میلیکاخانم درمان موقتی نیست اگه تغذیت مناسب باشه جلوی ریزش مزه رو میگره دلایل ریزش مزه یکیش نداشتن تغذییه مناسب و داشتن کم خونی وداشتن استرس و اضطراب به اینام توجه داشته باشید کم خوابیم یکی از این علتاس علتای دیگه مثله حساسیت داشتن به لوازم ارایشی /افزایش سن / عفونت های چشمی / مشکلات پوستی/بیماری سیستمیک/التهاب وورم پلک/بیماری غده ی تیروئید /وبیماری وسواس مو کندن اینا برای ریزش ابرو مژه س و استفاده مداوم ریملم یه علت

سلام رعنا خانم بله برای مزه ها خوبه اما ویتامینه ا بد مصر چندماه کناره های چشمو سیاه میکنه و راه حلش اینه که به خو دمزه ها بزنید و نزارید به پوست کنار چشم برخورد کنه و اگه دچار خارش یا اب ریزش چشم شدید دیگه از این پماد استفاده نکنید (هر سوالی دارید پبرسید تا جواب بدم)

سلام بچه ها.پیشاپیش عید رو تبریک میگم.بچه ها پمادویتامین آ برای تقویت مژه عالی هست.هیچ عوارضی نداره.مژه ها رو به شدت پرپشت میکنه.خودمم استفاده میکنم.توصیه میکنم به دنبال کاشت مژه و اینا نرین چون عوارض جبران ناپذیری دارن.برای یک ماه هم که شده امتحانش ضرر نداره

عزيزم ميشه بگين چطور و چه ميزان ويتامين آ استفاده كنيم

سلام من یه راه بهتر دارم مالیدن شیر به مزه ها برای بلند شدن خیلی کمک میکنه و روغن هفت مغز و شونه کردن مزه و شسته شوی صورت بیشترین در مان ارایش نکردن چشمه و روغن زیتونم یکی از بهترینهاس هم برای ابرو /مو و مزه و راهای زیادی دیگه ی هم هستن که با سوال شما جواب داده میشه

سلام من چند وقتیه موژهام با هر بار شستن ریمل میریزه و شدید سست شده و کم پشت ایا با زدن ویتامین آمژهای که ریخته هم برمیگرده و البته چشمم خیلی حساسه ایا با زدن این پماد مشکلی پیش نمیاد? پماد رو به ریشه مژه بزنیم?

مرسی مونا جون که ما رو هم در جریان گذاشتی منم میخام پماد ویتامین آ رو امتحان کنم

سلام منم با کوتاهیه ابروم مشکل دارم البته همش تقصیر ریمل ضد آبی بود که میزدم چون قبلش مژه هام خوب و بلند بود پس منم امروز پماد ویتامین آ رو میخرم امیدوارم تا عید تغیری حاصل بشه ممنون از راهنماییتون :)))))))))))))))))))

سلام پیامتون رو الان دیدم خودم حتی قبل پیدا کردن راهی برای رشد مژه میخاستم کلی پول بدم تا ی سرم رشد مژه خیلی گرون رو بخرم ولی از زمانی که پماد ویتامین آ چشمی رو زدم هم مژه های خودم و هم مادرم خیلی بلند و تیره شدن .من و مادرم فکر کنم دو سه ماهی شد که به مژه هامون پماد رو زدیم برای مااصلا تیرگی نیاورد.. البته برای لب اصلا نزدم شاید باعث تیرگی لب بشه ضمنا همون یکماه اول بحدی مژه دار شدیم ک همه اشنا فامیلا پرسیدن ازمون چیکار کردیم !

مهوش روی مژه هات بکش .پماد تاثییر داشت کرچک رو همه جا نوشتن برای مژه عالیه ولی من فقط دو هفته اینا زدم چون بشدت روغنش سنگینه و یجور چسبیه روغنش .اونایی هم که نوشتن واقعیه و اینا دروغ ندارم چون میدونم ما خانوما چقد رو صورت و زیبایی حساسیم و روی روحیمون تاثییر میذاره اومدم نوشتم تا شماها هم استفاده کنید

سلام. مونا جان این پماد ویتامین آ که گفتی و باید روی مژه ها کشید یا داخل چشم.. اونطور که سایر دوستان هم گفتن روی پوست بخوره سیاهی میاره.. راستی تاثیر کدومش واسه خودت بیشتر و بهتر جواب داد؟!
روغن کرچک یا ویتامین آ؟
اگه شما یا سایر دوستان جواب بدن ممنون میشم..

مطمئنید وازلین جواب میده

پماد ویتامین آ خوبه! من چند سال قبل استفاده کردم و جواب گرفتم ولی مواظب باشین به پوست اطراف چشمتون مالیده نشه چون سیاهش می کنه! این پماد واسه نرمی لب هم خوبه ولی پوست اطراف لب رو تیره می کنه! واسه خودم پیش اومده و هنوزم سیاهیش نرفته!

اینایی که میگین واقعا جواب می ده؟؟؟؟؟؟

migam chizaei k neveshtin raste?vojdanan!!!!!

سلام ارامش اره منظورم همون پماد چشمیه چون نت خیلی جاها خونده بودم که نتیجه گرفتن بخصوص سایت نوعروس تاپیکش راجب مژه خیلیا این پماد استفاده کرده بودن منم واس همون استفاده کردم و به مامانمم توصیه کردم خودم فقط دوهفته زدم بصورت نامرتب ولی مامانم که مرتب یکماه استفاده کرد مژه هاش عالی شده یعنی بگم معجزس اتفاقا ن تنها ریزش پیدا نمیکنه بلکه مژه هات رو خیلی مشکی و پر میکنه .من کرچک رو یک هفته زدم عزیزم و پماد رو دوهفته

سلااااام
جيندن مزه كمكي ب بلند شدنش ميكنهههههههه????????

مونا جون سلام،ازاینکه ما رو در جریان گذاشتی ممنون.فقط دوست عزیز پماد آ چشمی منظورتونه؟من یه مدت کم روغن کرچک زدم ولی احساس میکنم مژه ها سست میشن و ممکن ریزش پیدا کنه!با پماد آ این اتفاق نمی افته ؟ازکجا این روش و پیدا کردین؟ممنون میشم اگر جواب بدی عزیزم.

با پماد ویتامین آ و روغن کرچک نتیجه گرفتم البته برای مژه های مادرم ویتامین آ عالی کار کرد تا برای من مثل معجزس اصلا باورم نمیشد مژه پر و مشکی و بلند بشه.روزی سه بار رو بزنید تا زودتر نتیجه بگیرید .مژه های من پر بودن ولی انقد بی رنگ و کوتاه که به چش نمیومدن اما الان پر و مشکی شدن و کمی بلند .اگه کسی راهی برای بلندتر شدنش میشناسه بگه چون بحد کافی پر و مشکی شده

دوستان عزیز اگر کسی با استفاده از روغن های طبیعی نتیجه مثبت یا منفی گرفته اطلاع بده.ممنون

سلام من برای بلند شدن مژه ام از روغن مورد و بادام استفاده کردم خیلی هم موثر بود ولی خواهر کوچیکم با قیچی مژه ام رو کوتاه کرد حالا هرچی روغن میزنم فایده نداره میشه راهنماییم کنید؟:(

سلام من مژه هام کم پشت هستندوکوتاه چکارباید انجام بدهم
.

خخخخخخخخخ

اوهه ببخشین 🙂

چرااا نظر منـ پاک شدهـ ؟!! 😐

جواآاآب :((((((

ببخشید من موژه های بلندو پر پشتی دارم ولی میخوام پرپشت تر بشه چیکار کنم همین کاراو بکنم؟

بله سمیرای عزیز؛ تمام مواردی که در این مطلب ذکر شد موثر خواهند بود.

سلام.من مژه هام به اندازه کافی بلندن ولی اصلا فر نمیشن. لطفا بهم بگین چه کار کنم تا فر بشن.
ممنون میشم اگه بهم پاسخ بدین.

سلام من مژه هام به اندازه کافی بلندن ولی اصلا فر نیستن.برای همینم دوستام مسخرم میکنن:o(
اگه روغن زیتون بزنم فر میشن؟
لطفا جوابمو بدین:'(

جواب بدین لطفن :(((((((

خووووو ینی وازلین بزنم بلند میشه واقعن ؟!!!!!!
باید چن روز / ماه اینکارو انجام بدم ؟؟؟؟!

بله البته دوست عزیز 🙂
مدت زمانش کاملا متغیره برای هر شخص. اما استفادش بصورت مستمر قطعا پر از فایده است. حتما حداقل برای یک ماه تست کنید و نتیجه‌اش رو به ما بگید.

سرمه برای ضخیم شدن مژه خوبه من زده بودم

من مژهای خوبی دارم فقط میخوام مشگی بشه البته طبیعی چیکار باید بکنم

سلام مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسیییییییییییییییییییییییییییییییییییی من باوازلین زدن به نیجه رسیدم خیلیییییییییییییییییییییییییی ممنووووووووووووووووون مژه هام واقعا بلندترشد واقعا عالی هستیییییید

سلام هستی جان روغن وازلین بصورت جامد،چند روز بعد نتیجه اشو دیدی

سلام هستی جان چ وازلینی هست از داروخانه باید خرید؟

هیچ کدومش نتیجه بخش نبود اصلا تازه یه مژه داشتیم اونم با این روش افتاد

سارا جان وازلین چرب باعث راحت تر جدا شدن و کنده شدن مژه میشه —ریشه مو راحت جدا میشه این تایید شده نیست

بااستفاده از وازلین و روغن های طبیعی بعد چه مدت نتیجه می بینیم؟

معمولا ٤ ماه بعد نتيجه ميبيني.البته بايد هرشب استفاده كني روغنتو

من مژه هام خیلی بلند و مشکی -فقط موقع آرایش ریمل بزنم بیش از حد بلند میشه .. (اگه کمی ازشون کوتاه کنم دو شاخه میشه )ین جمله صحت پزشکی داره؟

نه همچین گفته ای صحت و پایه علمی نداره.حتی در دوران کودکی باعثه ضخیم شده مژه میشه.

من مژه هام با فندك سوخته و كوتاه شده آيا دوباره رشد مى كنه؟ چى كتار كنم كه رشد كنه؟

روغن فندق بزن رشد مکنه

من مژه هام بلنده ولی میخام مشکی بشه چکار کنم؟

ریمل بزن

beheshooun rang bezan heeeeeeeeeeeeeeeeee

من از سرمه استفاده مکردم سرمه بادام

وازلین بزنید

چی کار کنیم که مژه هامون پرپشت تر بشه ؟

ثمین عزیز لطفا به این مطلب رجوع کنید:

کلیک کنید: http://fitnessmagazine.ir/beauty/hair/diy-lash-conditioner/

روغن فندق و روغن مار براي پرپشتي مژه خوبه

به هیچی

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

آیا در مورد مژه های نازک  خود و رشد کم آنها نگران هستید؟ شما تنها نیستید. بسیاری ازخانمها خواهان مژه هایی ضخیم و پر پشت هستند. مژه های ضخیم و پر، چشم ها را بسیار زیباتر و جذابتر جلوه می دهند.  

فاکتورهایی نظیر ژنتیک، سن، برخی بیماریهای خاص، کمبودهای تغذیه ای، عفونت چشمی یا تغییرات هورمونی در بدن در اغلب موارد در داشتن مژه های نازک دخیل هستند. مالیدن شدید چشمها و پاک نکردن آرایش چشمها در انتهای روز نیز می توانند باعث ریزش موهای ظریف و حساس مژه ها گردند.

به عنوان یک برنامه روتین مناسب برای سالمتر ساختن مژه ها، این مقاله می تواند اولین قدم شما برای داشتن مژه هایی ضخیم و پرپشت باشد. شما می توانید با استفاده از درمانهای خانگی ساده  باعث رشد مژه های ضخیم تر  و بلندتر در خود گردید.

توجه داشته باشید که هر درمانی دارای نتایج متفاوتی در افراد مختلف می باشد. بنابراین ممکن است که چندین هفته تا چندین ماه طول بکشد تا به نتیجه دلخواهتان برسید و ممکن است مجبور باشید چند درمان را امتحان کنید تا بهتریبن و موثرترین درمانی که روی شما تاثیر داشته باشد را پیدا کنید. توصیه ما به شما این است که بایستی در به کار بردن درمانهای طبیعی صبور باشید. این درمانها ممکن است زمان بیشتری برای تاثیر نیاز داشته باشند ولی تاثیر آنها بهتر و ماندگارتر خواهد بود.اصول مراقبت از مژه ها را در اینجا بخوانید.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

در اینجا به 10 درمان خانگی برای داشتن مژه هایی ضخیم تر، پرپشت تر و بلندتر اشاره می کنیم:

1.روغن کرچک

روغن کرچک ترکیبی قدرتمند در تقویت و تغذیه  فولیکولهای مو بوده و می تواند به شما کمک کند تا مژه هایی درخشان و پرحجم داشته باشید. همچنین این روغن به از بین بردن میکروارگانیسم هایی که رشد مژه ها را مختل می کنند، کمک می کند.درمان لکه های تیره پوست با روغن کرچک

این درمان ها  را هر شب و به مدت 2 تا 3 ماه دنبال کنید.

2.روغن زیتون

روغن زیتون یک  ترکیب طبیعی  شناخته شده  برای داشتن موهایی پرپشت و ضخیم و تقویت رشد موها  و به همان اندازه موثر در رشد مژه ها می باشد. این روغن غنی از ویتامین E و اولئیک اسید می باشد که مژه ها را تغذیه کرده و به آنها حجم می دهد. این ترکیب همچنین به تیره شدن مژه ها نیز کمک می کند.

3.مژه هایتان را شانه کنید

شانه زدن مژه ها نیز می تواند به رشد آنها کمک کند. این کار به پاکسازی مژه ها از گرد و خاک و ذرات کثیف کمک کرده و از انسداد و گرفتگی منافذ مژه ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، این کار گردش خون را در ریشه مژه ها افزایش داده و باعث می شود مواد مغذی بیشتری به فولیکولهای مو برسند و آنها را تغذیه کنند.

4.ماساژ پلک

ماساژ دادن پلکها باعث تسریع رشد مژه های شما می گردد. این کار باعث اصلاح جریان خون به فولیکولهای مو می شود که بدین معنی است که مواد مغذی بیشتری به فولیکولها می رسد. این امر باعث تحریک رشد موها و جلوگیری از نازک شدن و شکستگی مژه ها می گردد.

5.آلوئه ورا

آلوئه ورا درمان خانگی و فوق العاده دیگری ست که با کمک آن می توانید مژه هایی بلند و ضخیم داشته باشید. آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد مغذی متعددی ست که رشد مژه های شما را تسریع می کند. علاوه بر این، مژه ها را مرطوب نگه می دارد.

6.پوست لیمو ترش

شما می توانید با به کار بردن پوست لیمو ترش نیز به مژه هایتان حجم دهید. پوست لیمو ترش غنی از ویتامین C ، B ، فولیک اسید و دیگر مواد مغذی می باشد که رشد مژه ها را تسریع می کنند. همچنین وقتی در روغن زیتون یا روغن کرچک ریخته می شود، می تواند به تقویت خواص پاک کنندگی و تقویتی این روغنها کمک کند.

7.تخم مرغ

پروتئین بالای موجود در تخم مرغ می تواند به ایجاد مژه هایی بلندتر و ضخیم تر کمک کند. به علاوه، تخم مرغ حاوی بیوتین و ویتامین های گروه B می باشد که نقش اساسی را در بهبود کلی بافت مژه ها بازی می کنند.

8.چای سبز

چای سبز دیگر درمان خانگی موثر برای داشتن مژه هایی بلندتر و ضخیم تر می باشد. این گیاه غنی از فلاوونوئیدها می باشد که رشد مژه ها را تقویت می کنند. خواص دیگر چای سبز

9.شیر نارگیل

شیر نارگیل غنی از پروتئین و چربیهای ضروری می باشد که کمک می کند مژه هایی بلندتر و ضخیم تر داشته باشیم. این شیر طبیعی همچنین درخشش زیبایی نیز به مژه ها می بخشد.

10.رژیم غذایی مناسب

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دیگر گام مهم در داشتن مژه هایی بلند و ضخیم می باشد. دقیقا شبیه به موهای سر، مژه های شما نیز به ذخیره خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی نیازمند می باشند  تا رشد کرده و بلندتر و ضخیم تر و قویتر گردند. پروتئین و ویتامین های A,B,C و E  به اندازه آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد موها مهم هستند.

نکات مهم دیگر:

اصول مراقبت از مژه ها

 

چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

ممنون عالی هست

ممنونم از شما امتحان كنيم ببينم چه ميشه

هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها تو از كجا كشف كردى

از راهنماى تون ممنون باشه همين ماه امتحان مى كنم

اره خیلی خوبه فقط اما صبر داشته باشین

هنوز استفاده نکردم ولی از الان احساس میکنم خ خوب و مفیده ممنون

خوب. بود.

خوب بود

سلام.من تقریبا یک.ماهه دارم از روغن زیتون استفاده میکنم.عالیه ولی برای اثربخشی این.مواد طبیعی واقعا باید صبر زیادی داشت…ممنون از سایت کارآمدتون.

درجواب شیرین جان بایدبگم برای استفاده ازتمام روش های سنتی بایدصبرکرد

عالیه مرسی

مرسی

والا من روغن زیتون رو یه مدت به همین روشی که گفته شد امتحان کردم.بعد یکی 2 هفته روی نوک مژه هام(جایی که مژه در میاد)یه جوش های ریز کوچیکی در اومد.ترسیدمو دیگه استفاده نکردم تا خوب شد دوباره!

در جواب مژگان جون ، عزيزم شما نبايد روغن زيتونو به پوست پلکتون ميزديد بايد از ريشه مژه يعنى تقريبا از ريشه مژه به بالاى مژه اينکارو انحام بديد
شما حتما بعدش يادتون ميرفته بشوردش
حتما بعد از گذشت چندساعت بايد شسته بشه وگرنه ممکنه باعث ريزش هم بشه بجاى بلند کردن
اميدوارم جواب داده باشم
خدانگهدار

امتحان میکنم روغن کرچکو امیدوارم جواب بده

چند ساعت باید رو مژه باشه روغن زیتون

یک شبانه روز باید بمونه

من حدود دو ماهه دارم از این روش ها استفاده میکنم خیلی خوب جواب دادن

سلام چه جوری بایدبرنامش روsaveکنیم؟

سلام هستی جون کدوم روشش رو امتحان کردی که خوب بود؟

سلام من تا حالا استفاده نکردم ولی امیدوارم پلکام بلند تر بشن

راه ها حل ها های خوبیه اما ژنتیک مهمه و این روشها اثر کمی داره امیدوارم واسه همتون نتیجه بخش باشه

سلام من خودم حدود سه ماه از روغن زیتون استفاده میکردم مژه هام هم دوبرابر شده عالییییییییییییییی بود 🙂

من پلکام بلنده.ولی میخام بلند تر هم بشن.اگه از اینا استفاده کنم یه وقت عوارضی نداشته باشن که من این پلکهای خوشگلمو از دست بدم.و ضمنا بچه ها من شنیده بودم که روغن هسته انگور هم باعث بلند شدن پلک ها میشه ولی نمیدونم این واقعا درسته یا نه.

ممنون حتما امتحان می کنم.یه سوال :کی لی مین هو رو میشناسه؟؟؟

واقعا جواب ددد من به مدت دوماه استفاده کردم روغن کرچک واقعا جوابداد خيلى مچکرم

سلام من28روزازوازلین استفاده کردم کمی نتیجه گرفتم اما هرروز انگار چندتامژه هام میریخت روغن زیتون خوبه؟ مژهام بلندو قشنگن دوسدارم بزرگتر بشن.

سلام‌من‌به‌دلیل‌کم‌پشتی‌مژه‌به‌عطاری‌مراجعه‌‌کردم‌‌ولی‌جواب‌ندلد‌‌ممنون‌از‌شما‌که‌کمکم‌کردید

واقعا جواب نداد

هستی عزیزم کدام روش رو امتحان کردی

منم امتحان کنم ببینم چی میشه ممنونم

روغن کرجک را از کجا بفهمیم که اصله.از کجا تهیه کنم.

بسيار بد تمام شون ريخت

مرسی

عالی بود چشمام الان با مژه‌ها ی پرپشت زیبا تر شده متشکرم

من با پرپشت شدنشون کاری ندارم دلم میخاد بلند بشن دوست من مژه ها نکاشته ولی دقیقا 2سانته

سلام بی نظیر بود به نتیجه دلخواهم رسیدم

سلام من مژه های بسیار پر پشتی داشتم ،الان حدوده شیش ماه یا هفت ماه از ریمل استفاده میکنم،تمام مژه هام ریخت دیگه خیلی کم پشت شدن تازه پونزده سالمه ولی دیگه هر بار که ریمل میزنم اصلا مژه هام فر نمیشن،یه راهنمایی کنید ممنون میشم،

مرسی ممنون عالی بود

ممنون از سایتتون اگه روغن زیتون بزنم نمیریزه

روغن کرچک رو هم باید بعد مدتی شست؟

عالی هستن.روغن کرچک یا همون castor oil پایه اصلی هست و باید با بقیه مخلوط شود برای مژه.خودشم به تنهایی کافیه.فقط باید به ریشه هم حتما بزنین به پلک نزدیک ریشه ها دو ماه

من یک ساله دارم از این روش استفاده می کنم تاثیری ندیدم

ینی واقعا تاثیر داره؟

عایه خیلی ممنون

من شنیدم روغن زیتون وروغن نارگیل هم برای ابرو وهم برای مژه خیلی خوبند اما روغن شترمرغ هم مژه وهم ابرو هارو بلند وپرپشت میکنه من خودم امتحان کرم

سلام من موژه هام کوتاه بایدچیکار کنم تا مژه هام بلند شه

سلام به نه ظر من روغن زیتون خیلی جواب میده

سلام واقعا موثر

يه نظرم اصلاً وازلين رو امتحان نكنين چون مژه هاتون بده ٣ روز شروع به ريختن ميكنه!
من از امروز روغن زيتون رو دارم استفاده ميكنم

برای آگاهی از جدیدترین اخبار پارسی ونوس در خبرنامه عضو شوید

امر مسلم این است که سلامتی خانواده ها و جوامع به سلامتی زنان گره خورده است، بیماری یا سلامت یک زن، تاثیر جدی و گسترده ای را بر روی سلامت فرزندان، خانواده و جامعه خواهد داشت. شعار زنان سالم، جهان سالم، در برگیرنده این حقیقت است که زنان به عنوان متولی یا مسوول سلامت خانواده، نقش حیاتی را در حفظ سلامت جامعه بازی می کنند.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

 راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.

البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

به گزارش نبض ما، با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

به گزارش نبض ما، تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند.

اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

تغذیه ی مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.

روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن تخم کتان، روغن کنجد، روغن گل رز و روغن آرگان برای رشد سریع مژه مفید هستند.

برای استفاده بهتر و اثر بخش از این روغن ها بهتر است دستمالی پاک برداشته و مقداری از این روغن ها را بر روی آن ریخته و هنگام خواب دستمال را بر روی چشم خود بگذارید و کمی ماساژ داده و سپس بخوابید و هنگام صبح شستشو دهید.

این روغن ها موجب تغذیه ای مناسب برای مژه های شما شده و مرطوب کننده بسیار مناسب است که در نهایت باعث تقویت رشد و استحکام مژه های شما می شود.

آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود.

چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

نبض ما– مترجم: مهدی مغازه ای

منابع: beautyandtips،top10homeremedie،wikihow،stylecraze،webmd

کدام گن لاغری بهتر است؟

همه چیز درباره هاشور ابرو یا میکروبلیدینگ

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

۴ ماسک فوری برای سفت شدن پوست صورت

استفاده از ماسک سیاه چه خطراتی دارد؟

چگونه خالکوبی را پاک کنیم؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

بسیار مفید و جالب است

یعنی روغن بادام تلخ جواب نمیده؟؟؟

بنظرم بیشتر برای مو جواب میده

سلام رشد مو ومژه هام خیلی کند هست ممنون می شم راهنمایی کنید

فقر آهن داری دیگه موژان خانم آلوئورا و روغن کرچک یا اگه ندارین روغن زیتونو با هم مخلوط کن وقتی مایع درست شد
اگه ریمل داری اونو بزن روی ریمل بعدش بمال روی مژه هات فقط دقت کن ریمل باید کاملا خشک باشه برای موهاتم ایده ی خوبی دارم یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری عسل و یک چهارم قاشق غذا خوری روغن زیتونو توی یک ظرف با هم قاطی کن
وقتی میخوای بری حموم لخت بشی ممه ها و اونجاتو بشوری بعد از اینکه موهاتو کاملا
خیس کردی اون مایعی که گفتمو روی موهات بریز و خوب ماساژ بده به مدت ۱۰ دقیقه
نگه دار بعدشم که شامپو بزن و بیا بیرون

این چه وضع جواب دادنه لامصب

???

سلام خسته نباشید ببخشید من مژه م قیچی شده نمیدونم یهویی اینجوری شده هرچی مصرف میکنم درست نمیشه توروخدا ی راهنمایی درمانی زود میشه معرفی کنیید خیلی ممنون تشکر میکنم از سایت خوبتون .

سلام. من از وازلین برای مژه هام استفاده میکنم و واقعا راضی هستم. وازلین باعث رویش مژه ها نمیشه ولی اون ها رو ضخیم میکنه.

سلام خسته نباشید لطفا توضیح بدین که وقتی شب روی مژه وازلین زدم صبح با چی بشورم من قبلن که وازلین میزدم صبح با آب میشستم ودستمال کاغذی روش میکشیدم آیا این کار درسته؟؟

سلام من مدتی از کرچک استفاده کردم اما بد دو روز تعداد قابل توجهی از مژه هام ریخت ..یعنی دلیلش این روغنه؟

مژه های من وقتی ابروهامو مرتب میکردن قیچی خورده چیکار کنم ک رشد کنه یکم مدت زمان رشدش چقدره ؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

فکر می کنید دارویی برای بلند شدن مژه ها وجود دارد؟

آیا اگر شخصی مژه هایش را قیچی کند دوباره بلند می شود؟

رشد موهای نقاط مختلف بدن متفاوت از جاهای دیگر است. موی سر رشد زیاد و موی مژه رشد کمی دارند. با زدن موی مژه موها زمان طولانی تری برای رشد نیاز دارند چون رشدشان به کندی صورت میگیرد. از نظر داروئی درمانی برای مژه وجود ندارد چون اکثر داروهای رشد و تقویت کننده مو برای چشم مضرند و التهاب چشمی ایجاد میکنند. زدن ریمل اشکالی ندارد. 

comment rss – Trackback

چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

hala age gheychi konim khoob mishe ya na???

قیچی کردن باعث بلند شدن مژه ها نمی شود. فقط شانه زدن مژه ها با استفاده از یک برس بسیار تمیز و بهداشتی رشد مژه ها را تسریع می کند.

دوستان عزیز ماوالا برای بلند شدن مژه فوقالعادست ۱ ماهه کلی بلند میکنه ماوالا ها برای رویش سریع و پر شدن خیلی مناسبه

من برای پوستم از ژل برگ آلوورا طبیعی استفاده
می کردم.همزمان مژه هام بلندتر شدند و ابروهام پر شدند.البته باید چند ماهی استفاده بشه.(نحوه استفاده:ژل را از برگ آلوورا با استفاده از قاشق یا کار خارج کنید.روی مژه هاتون بکشیدو کمی ماساژ بدید.صبر کنید تا ژل کاملا خشک بشه و بعد با آب بشویید.

درسته من خیلی چیزا رو واسه مژه هام امتحان کردم تنها چیزی که واقعا مژه رو بلند میکنه آلوئه ورا است ، حتی از سرم های گران قیمت بلند کننده هم موثر تره .

من مژه هام رو خيلي كوتاه كردم آيا كرم شما تضميني است كه مژه هام بلند شه؟

I cannot thank you enough for the blog article.Really looking forward to read more. Really Cool.

مژه کنده شده دوباره رشد میکندوچه راحلی وجود دارد

نه بابا خانوم آبجیم مژه هاشو خیلے کوتاه کرده بود الان واقعا در یه ماه از مژه های قبلے هاشم بلند تره البته شبها قبل از خواب هم روغن زیتون میزنه واقعا که مژه هارو خیلی بلند میکنه بهتون توصیه می کنم که شماهم استفاده کنین.

سلام.ببخشیدروغن زیتون خوراکی میزنه یادارویی?

من از تقویت مژه تالیکا استفاده کردم نتیجه نداد…همش دروغه….من مژه هامو ۳ بار تا لان قیچی کردم و هر بار پرپشت تر شدن …از الوورا هم استفاده کردم خیلی خوبه و تاثیر داره.

منم مژه هامو کوتاه کردم ، بلندتر شدن البته هنوز کامل رشد نکردن الان دوماه بیشتره

با کوتاه کردن مو چه مژه چه سر هیچ تغییری در تعداد پیاز مو ایجاد نمی شود.( با اندکی تامل راحت می توان این مساله را درک کرد.) احساس شما از پر پشت بود بدلیل قد کوتاه شده مو می باشد. موی بلند به دلیل درازای خود و البته عدم هم طول بودن همه تارهای مو کم پشت تر به نظر می رسد ولی مویی که یکسان کوتاه شده به دلیل ارتفاع یکسان و کوتاه پرپست تر ” دیده” می شود. تعداد پیازهای مو که همان تعداد مو ها را منجر می شود با کوتاه کردن یا بلند شدن ساقه مو چه مژه چه ابرو و چه یر ، هیچ تغییری “نمی کند”. به این ذهنیت اشتباه دامن نزنید لطفا.

فرزانه من با نو موافقم چون که این آلوورا درمان خیلی چیزهاست .مثلا من خیلی جوش می زدم و اون مشکل منو حل کرد.خیلی ممنون.

با سلام. من هفته ی پیش مژه کاشتم و الان خیلی پشیمونم. چون اکستنشن باعث ریختن مژه هام و درد پلکام شد. آیا میتونم روی همین اکستنشنای باقی مونده روی مژه هام آلوورا یا روغن زیتون بزنم؟

منم با کاشت مژه همه مژه هام کنده شد به طوریکه پلکم کچل شده
ای کاش هیچوقت کاشت مژه انجام نمیدادم

واقعا پروانه جان منم دلم میخاد

قسمت انتهايي مژم با چسب مژه كنده شده دوباره رشد مي كنه

نگران نباش ابجی زهره رشدمیکنه چون ابروهای خواهرم بابند انداختن کنده شده بود رشد کرد وعین روز اولش با گذشت یک ماه رشد کرد تاسلامی بعد بدرود

با سلام
مرسی از اونایی که نظر دادین.
من چند جا خونده بودن که کوتاه کودن مژه خوبه.امروز مژه هامو کوتاه کردم بعدش یهویی گفتم نکنه دیگه در نیاد.
اینجا خیالم راحت شد حداقل مژه های خودم برمیگرده:)

من امروز رفتم تالیکا خریدم ( باید گول خورده باشم ) ?
ضمنا قبلا ها مژه هامو کوتاه کرده بودم (یه قسمتاییشو) ، هیچ وقت بلند نشدن و خیلی نا منظم و کوتاه بلند شده به خاطر همین

سلام.من امروز مژه هامو کوتاه کردم(خیلی گند باحالی زدم)چون شنیده بودم پرپشت میشه اما دوستای خسودم هی تو گوشم میخونن بلند نمیشه:|لطفا یکی جواب نهایی رو بده.من چی استفاده کنم؟؟؟راستی تا به تا هم قیچی کردم جاتون خالی بخندین:(((

اما اینکار(قیچی کردن مژه)واس نوزاد باعث پرپشت شدن مژش میشه

سلام من اپکاشنت مژه کردم و همه مزه هام ریخت به صورت علنی کچلی گرفتم به نطرتون امیدی می توان به رشد مجدد داشت من ناراحتتتم

یلدا جان سلام.منم با اکستنشن مژه هام همه ریخته.خیلی تحقیق کردم.الان چند شبه دارم محلول بلفارول میزنم.ایرانی هستش.از داروخونه گرفتم.اغلب اوقات هم با روغن زیتون دور چشمامو ماساژ میدم.البته هر روز هم یه مولتی ویتامین میخورم.قبل از خواب هم قطره چشمی لاتونوپروست میریزم توی چشمم.الان 5-6 روزه اما حس میکنم داره جواب میده.امید به خدا.غصه نخور.تو هم اگه چیز نتیجه داری دیدی به من بگو عزیزم

من مژه هامو کوتاه کردم دوباره بلند میشن؟؟؟ یکی جواب بده لطفا

بله با توکل بخدا و استفاده از روغن بادام در می آید

سلام من همین امروز مژهامو کوتاه کردم. چون مژهام حالت دارن همش یه دست کوتاه نشد. بعضی قسمتاش بیشتر کوتاه شد تازه بعضی جاهاشم اصن کوتاه نشد!
حالا میترسم دوباره درنیاد یا حتی اگه دربیاد خوب نباشه
البته خودم 7-8 سال پیش وقتی دوره راهنمایی بودم یه بار اینکارو کردم که خوب یادمه زیادم کوتاه کرده بودم اما خوب و پر بلند شد. اما اینبار میترسم دیگه نشه

من به دوست دارم ازارمنستان یه چیزی براش اوردن زده به مژه اش خیلی بلند شده الانم توهم زده مژده های خودشه،هرچی ازش میپرسم اسمش چی بوده میگه بادم نیست

سلام . من موژه هام کوتاهه یکی بهم گفت روغن زیتون بزنم بلند میشه . قبل از انجام دادن این کار توی اینترنت هم تحقیق کردم مثل اینکه واقعیه . اما وقتی میزنم بعد چند دقیقه چشمام بد جوری میسوزه نمیدونم چرا با دقت هم میزنم که وارد چشمم نشه اما بازم میسوزه بعد مجبور میشم برم بشورمش . توی اینترنت نوشته بود شب بزنید صبح پاک کنید ولی من با این اوضاع نمیتونم بیشتر اژ پنج دقیقه تحمل کنم . به نظر شما چی کار کنم

با برس ریمل بزن به مژه هات

استفاده از پماد آ چشمی برای بلند شدن و پر شدن مژه تاثیری داره؟؟؟

سلام من مژه هامو زدم میبینم که همه ملت باهم یهو خول شدیم مژه زدیم این نظراتتونو خوندم امیدوارم رشدکنن مژه هام من مژه های خیلی بلندو فر داشتم خدا کنه در بیاد وگرنه فاتحه خودمو میخونمممممم…….

سلام منم دیشب مژه یه چشممو کوتاه کردم خواستم تغییرشو موقع بلندشدن متوجه بشم حالا که کوتاش کردم خیلی میترسم بلند نشه

وای من 17سالمه یکم از سرمژه هامو زدم مامانم میگه مژه دیگه بلند نمیشه چیییکارکنم توروخداجواب بدینچیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه

من دیشب مژه های دخترم رو که دوماهشه کوتاه کردم یعنی درمیاد د بلند میشه؟ نوک تیزشونو کوتاه کردم یکمم بیشتر

سلام مژه های منم فروبلند و مشکی هست اما میخوام مژه هام خیلی خیلی بلند باشه میترسم کوتاه کنم دیگه تا اخر عمرم حسرت بخورم ودرنیاد میگم شما به مت بگید مژه را چه طور باید کوتاه کرد ایا باید از ته ته کوتاه کرد یا از سرش باید قیچیش کرد جریان کوتاه کردن مژه چیه

من مژه های پسرمو زیر چهل روزگیش کوتاه کردم٬ خیلی خیلی بلند شدن!!! البته اینم بگم ها٬ از ته کوتاه نکردم فقط سر تیزی مژه هاشو زدم. مژه رو نباید از کمر زد.

سلام
بچه ها یجا خوندم وازلین هم خوبه بزنید به مژه ها و با دست به مژه هاتون حالت بدید.برای ابرو هم خوبه حالت ابرو قشنگ میشه

من خیلی وقته از روغن کرچک و هرچیزی ک مفیده استفاده میکنم یک کم پرتر شد ولی بلند نشد…من میخوام بلند بشه باید چیکار کنم؟؟

من مژه هام اندازش متوسطه..میخوام بلند شه
بزنم یا نه میترسم بلند نشه

لطفا جواب بدید که من کوتاه کنم بلند میشه یانه؟؟؟
۱۵ سالمه

کاملا درسته کوتاه کردن مژه باعث تقویتشش میشه.من دقیقا پنج سال پیش با خودم فک کردم که همونطور که موی سر با کوتاه شدن قوی تر میشه حتما مژه هم همونطوره و مژه هامو کموتا کردم.سه ماه طول کشید کاملا دربیاد .خوب یادمه همه از مژه هام تعریف میکردن.. تو این پنج سال استفاده از فر مژه و چسب مژه پدرشونو دراورده بود.یک ماه پیش بازم کوتاهشون کردم و الان واقعا میبینم تفاوتو.و منتظرم کامل دربیاد

سلام.ببخشید من شونزده سالمه.اکستشن مژه(کاشت)کردم مژه هام ریخت و چشمهام فوق العاده درد گرفت..دوستانی که میخوان کاشت مژه انجام بدن به نظر من اینکارو اصلا نکنید اصلا و ابدا.چون اسیب جدی و بدی به مژه و چشم وارد میشه..حالا میخوام بدونم مژه های ریخته شدمو چجوری میتونم برگردونم.؟اگه کوتاه کنم چی میشه؟تورو خدا کمکم کنید

سلام تورو خدا کمکم کنید من یه سال هرروز ریمل میزدم کم کم متوجه شدم مسه دفعه اوایلی که ریمل میزدم بلند نمیشه تا اینکه فهمیدم مژه هام ریخته و کم پشت و کوتاه شده الان میخام کوتاه کنم ۱۶سالم هم هس،بلند میشه یا نه دیگه در نمیاد، چه چیزی استفاده کنم جواب بده بزنم به مژه هام

منم مژه هامو کوتاه کردم هیچ وقتم بلند نشد….چه کاریه آخه..اشتباهه ولی مثل اینکه کاشت دایمی میشه کرد

سلام دوستان خوبم****من حدود سه ماه پیش کمی از موژه هامو زدم فقط چندتا تار.میخواسم رشدشو مشاهده کنم.راستش اولاش اصلا رشد نکرد و نا امیدشدموکلی پشیمون.اما حالا میبینم بلندتر شدن ازمژه های دیگم.و اینم بگم که خواهر زاده هام که نوراد بودند خواهرم موژه هاشونو خیییییلی کوتاه کرد و حالا که در اومده چون نامرتب زده بود کاملا مشخصه اونایی که قیچی خوردن ضخیم و بلند تر بودند

سلام من مژه ها مو قیچی کردم اما وقتی در میاد رو به پایین رشد میکنه هرکی نگا میکنه فکر میکنه افتادگی پلک دارم چیکار کنم؟

با سلام. رها جان شما باید با یک برس ریمل هرشب مژه هاتو شونه کنی. البته حتما یک پماد ویتامین آ چشمی از داروخانه بخر و به مژه هات بزن تا چرب بشه (این پماد استریل هست و برای چشم ضرر نداره، فقط یادت باشه پماد ویتامین آی چشمی که یک پماد خیلی کوچیک هست) بعد با برس شونه کن. حتما درست میشه اصلا نگران نباش. اما حدود یک ماه حتما این کار رو مداوم و پشت سر هم انجام بده. موفق باشی

محلول ماوالا خوبه برای رشد مژه

واقعا آلوورا خیلی خوبه.از همه محلول ها بهتره

من بعد از استیشن مژه دیگه هیچ مژه ای نداشتم از تالیکا استفاده کردم از قبل هم پرتر شد اما بعدش از سینره و روغن فندوق استفاده کردم مژه هام بلند شد ۲ ماه و نیم طول کشید اما از قبلش بهتر شد ولی کلی خرج کردما ?

سلام من مژه هام همین دیروز با فرمژه کنده شدن چیکار کنم دوباره در بیان دوستام میگن دیگه رشدش امکان پذیر نیست منم خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید چقد طول مبکشه دوباره رشد کنه؟ من دوماه دیگه عقدمه????

سلام
من به دلیل عصبی بود تمام مژه هامو کندم زود رشد میکنن ولی باز میکنم ? دسته خودمم نیست

من حدود ۸-۹ ماه پیش دو پلکمو سر موژه هاشو زدم ولی یکی از پلکما بیشتر زدم و طی این مدت دایما با وازبین و روغن زیتون چربش کردم ولی تا اون موقه ای ک مثلا وازلین روشه خوش حالت و فره ولی وقتی اون شسته شه لخت و کم پشت بنظر میاد ولی اون یکی پلکم کاملا فره و خوش حالته حس میکنم بدلیل استفاده زیاد از این روغن ها روی یک پلکم موژه ها فقط به اونا عادت کردن و بدون اون بد حالتن ://// البته خودم حس میکنم نسبت به روزای اولی ک کوتاه کردم بهتره ولی چون مژه هام بلنده انتظار داشتم لااقل بعد این همه مدت مثه اولش یا حتی بهتر شه آیا اگه دیگه روغن نزنم درست میشه؟؟؟

سلام من ۱۵سالمه می خوام سر پلکامو قیچی کنم ولی می ترسم در نیاد.رشد پلکامم معمولیه .بزنم در میاد؟

سلام من مدتیه از وازلین استفاده میکنم یکم بلند شدن مژه هام صافه میخوام با روش هاى خونگى و طبیعى فر بشن چیکار میتونم بکنم؟لطفا کمکم کنین?

با سلام
مژه های کوتاه شده هرگز بلند نمیشن
اینکه با روغن زدن بلند میشن و بقیه موارد دروغه
به هی عنوان دست به اینکار نزنید اونی که بهتون گفته مژه رو کوتاه کنید بلند تر میشه خواسته نابودتون کنه

به هیچ عنوان -به هیچ عنوان -به هیچ عنوان دست به مژه هاتون نزنید

آخه عزیز من طول عمر هر مژه ۳ ماهه بعد سه ماه میافته دوباره رشد میکنه.سه ماه طول میکشه که مژه های کوتاه شده بریزه بعد دوباره مژه در بیاد.حد اقل ۶ ماه طول میکشه بشه مثه اولش من امتحان کردم دیگه.در کل کوتاه کردن مژه تاثیری نداره.ولی هرگی کوتاه کرده نگران نباشه در میاد ولی طول میکشه.

من مرتب مژهام رو کوتاه میکنم چون کوتاه و بلندن میخوام یه دست بشن ولی هر برا یک ماه نگذشته دوباره همون شکل میشن مژه مثل موی دست تا یه حدی رشد میکنه کوتاهش هم کنی باز رشد میکنه ولی همون حد قبلی حالا شاید با بعضی داروها قدری بلندتر بشه ولی اینکه کوتاه کنی رشد نکنه دروغه

سلام من امشب سرمژهامو زدم خیلی میترسم همینجوری بمونه واقعا بلند میشه یا حداقل مثل اولش؟چه روغنی استفاده کنم؟درضمن مژهام افتادن همیشه مجبورم فرمژ بزنم که بعد چن دقیقه دوباره میوفتن میشه بگین چیکارکنم????

وایی منم همینکارو کردم امروز ولی ب اندازه قبلیش بر میگرده ولی نمیدونم چقد طول میکشه?

حالااااا چیکار کنیم؟؟؟؟؟نصف نظرات میگه کوتاه کردم بلند و فر شد…..نصفشونم میگه نه اصلا و ابداااا در نمیاد……..چیکارررر کنیممممم؟!!!!!

سلام من مدتی میشه که خود به خود مژه هامو میکشم دست خودمم نیست میشه بگید چیکار کنم با اینکه مژه های بلند و پرپشتی دارم و انقد کشیدم هیچ مژه ایی ندارم

سلام عزیزم برای یه مدت اصلا از فر مژه و ریمل استفاده نکنید و قطره تقویت مژه بلفارول از داروخانه بگیرید و بززنید فقط شبها بزنیو بخواب هر شب یه قرص مولتی ویتامین هم بخور یک ماه نشده مژه ها شروع به رشد میکنن

سلام من یه قرص ویتامین ای رو که به صورت کپسوله سوراخ کردم با روغن ناگیل مخلوط کردم زدم به مژه هام الان دو هفته است خیلی بلند شده

راستی تالیکا هم خیلی خوبه من که راضی ام

من مژه هامو دیروز کوتاه گردم الان ک نظرات خوندم مژه بعضی ها رشد کرده و بعضی ها هم رشد نکرده.ب چی بستگی داره این موضوع و از کجا بفهمیم رشد میکنه یا ن؟چ مدت طول میکشه؟

مریم جون نگران نباش رشد میکنه حتما منتهی یکم طول میکشه.

دوستانی ک مژه هاشون کوتاه کرده بودن
مژه هاتون رشد کرد؟؟

سلام من موژه های خیلی بلندی داشتم باورتون نمیشه وقتی واسه عینک طبی رفتم نمیتونستم به چشم بزنم چون مژه هام میخورد به شیشه عینک.اما بعد از دوبار باردار شدن خیلی کوتاه شدن منم یه بار قیچیشون کردم ولی باعث شد چشام حساس شه چون مژه خودش محافظ چشمه که گرده غبار تو چش نره. هیچ تاثیری هم نداشترفتم دکتر بهم قطره لاتاپروست داد بعد خودم هم از روغن مورد و روغن بادام تلخ استفاده میکنم.دکتر گفت حد اقل ۶ ماه تول میکشه.تا تاثیر کنه من الان سه ماهه میزنم خیلی بهتر شده.فقط صبر میخواد.

من قبلاً مژه هام بلندو فر بود . چند بار با قیچی کوتاشون کردم که بهتر بشن …..مژه هام دوباره بلند شدن ولی اصلاً اصلاً دیگه فر نداشتن حالا همش صاف شده و حالت اولشونو از دست دادن …نیدونم عامل اصلیش چیه ولی قبل از کوتاه کردن اصلاً اینجوری نبودن…..

سلام
من ده روز پیش کاشت کردم الان یه قسمت از مژه ها خودم ریخته
توروخدا کمکم کنید بهم بگین چیکار کنم.

من مژه هام الان سوخت ??? چیکاااار کنم ؟ سرشون سوخت !!! مژه هام بلند بود اخه????

منم سر مژه هام سوخت ترو خدا بگین چیکار کنم

به نداجون
نداجون توروخدا هروقت اومدی جوابمو بده ضروریه
منم مثل خودت مژه هام خیلی بلنده ولی دایما ریزش داره هرچیزیم به فکرت برسه استفاده کردم ولی لامذهب ریزش قط نمیشه الان ۳هفتس لاتاپرست استفاده میکنم گهگاهی میریزه برای شما چجوری بوده؟درطول درمان ریزش داشتی؟الان که چندماه میگذره اوضاع مزه هات چطوره؟ازنظر بلندی وپرشدن مژه ؟

بچه هامژه هاتونومیتونین کوتاه کنین اما نه از تَه اگه ازرویکم کوتاه کنین بلندمیشن

سلام برای بلند کردن مژه کدوم بهتره آلوورا یا روغن زیتون یا روغن بادوم؟! ضرری ندارن؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

واییی کمک من مژه هامو خیلی کوتاه کردم تا دو ماه دیگه (عید) بلند میشه میگن روغن نارگیل و شانه کردم مژه تاثیر داره اگه کسی واقعا اطلاع داره جوابمو بده لطفا خیلی ممنون درضمن من ۱۴ سالمه یعنی تو سنیمک سنیم امکان رشد زیاده و (رشد مو

سلام دخترا به منم یه راه حله سریع و کارار ساز بدین مره هام میریزن چی کار کنم میخوام هم نریزه هم بلند شه

من اکستشن مژه انجام دادم الان بعد دوماه یکی ازچشمام کامل مژه مژهایه کاشته شدم ریخت و خوده مژه هایه خودمم خیلییییی کوتاه شدن قبلا بلندتربود تروخداااا بگیدچیکارکنم ایا امکانش هست مثل قبل بشه کمکم کنیوددد????

برای ریزش مژه باید به پزشک متخصص مراجعه کرد

فرمژه مژه های منو قیچی کرد به طوری که یه قسمت از مژه هام کلن افتاده چیکارکنم؟؟؟

سلام به همه.منم تو فکر کوتاه کردن مژه هام هستم.اخه تو زمان دبیرستان یکی بهم گفته بود که مژه هاشو از ته زده بود که خیلی خوب رشد کرده بودو پر شده بود.من چندین بار از محلول ماوالا استفاده کردم که فقط پول دور ریختنه چون هیچ اثری نداره ولی روغن فندوق انگار خیلی خوب میکنه ولی من هربار میزنم میره توچشمم.باید شب بزنین بلافاصله بعدش بخوابین چون روغنیه دیگه اولو اخر میره تو چشم.به هرحال اصلا نگرون نباشین با گذشت زمان درمیاد من بعضی وقتام با قیچی چندتاری از مژه هامو میزنم ببینم چجوری میشه دراومدنش درمیاد ولی به همون اندازه قبلی

بچه ها من رفتم گازو روشن کنم شعله گاز زیاد شد یه سمت مژه هام سوخت.. حالا چی میشه؟؟؟؟؟؟بلند میشه؟؟توروخدا یکی بگه چیکارکنم????????????????????

سلام . من جیزی رو که خودم تجربه نکرده باشم به هیچ عنوان به دیگری پیشنهاد نمیدم
دوستم مژه ها شو کوتاه کرده بود که بلند بشه منم این کار رو کردم که ببینم اگه صحت داره مژه های دخترم رو کوتاه کنم. بلند شد ولی اندازه همون قبلی نه بیشتر و نه کمتر حتی پر پشت هم نشد

سلام
چرا بعضی از دوستان ته دل ملتو خالی میکنن که اگه مژه هاشونو کوتا کرده باشن دیگه بلند نمیشه
من خودم کوتا کردم و از روغن زیتون و بادام و کرچک استفاده کردم اندازش مثل اندازه ی قبل از کوتاه کردن شد و ضخامتشم بیشتر شد

سلام من کاشت مژه انجام دادم وقتی داشتم درشون میووردم یه قسمتی از مژهام قیچی شد دوباره مثل قبل میشه؟؟؟؟ چقد طول میکشه؟؟؟ مژهام خیلییی کم شدن
دوستان بگید چیکارکنم

سلام بچه ها من دو ماه پیش لیفت مژه انجام دادم یعنی فر کردم، هر شبم روغن کرچک و بادوم میزدم تا اینکه دو ماه گذشت کم کم ب طرز فجیعی ریخت یعنی هر روز داره میریزه خیلی کم شده ، حالا نمیدونم عوارض همون لیفت بوده یا عوارض روغن کرچک و بادوم ؟ اخه دوستامم لیفت کردن از هیچکدومشون نریخته ،توروخدا بگید من چیکار کنم یعنی امکان داره دیگه تا ابد در نیاد یا دوباره در میاد؟ لازمه برم دکتر ؟کمک کنید

سلام شوهرم مژه های یک چشمش کامل ریخته و جاشون قرمزه رفت دکتر گفت بخاطر کمبود ویتامینه دارو هاشو مصرف کرده این سه چهار ماهه هنوز مژه هاش رشد نکره باید چکار کنه چ دارویی مصرف کنه ک رشد کنه

من کوتاه کردم هم مژه های بالا رو هم پایین رو. رشد کردن و بلند تر از قبل شدن. منتهی حالت ندارن. برای خوش حالتی چی کار کنم؟


نام و نام خانوادگي (لازم)


آدرس ايميل (نمايش داده نمي شود) (لازم)

چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه
چیکار کنم مژه هام بلند و پرپشت بشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *