چیکار کنم درس بره تو ذهنم

دوره مقدماتی php
چیکار کنم درس بره تو ذهنم
چیکار کنم درس بره تو ذهنم

مشاوره و برنامه ریزی کنکور

«خیلی برنامه‌ریزی کرد‌م، کلی کلاس رفتم، کلی وقت گذاشتم و یه ‌عالمه زحمت کشیدم. حالا که شروع کرد‌م به مرور د‌رس‌هام می‌بینم هیچ کد‌ومشون یاد‌م نیست. اصلاً د‌ارم د‌یوونه می‌شم. هرچی میخونم از یادم میره. انگار تمام زحماتم، د‌ود‌ شد‌ه و رفته به آسمون. تو رو به‌خد‌ا به د‌اد‌م برسید‌، بگید‌ من باید‌ چیکار کنم!»

جملات بالا ممکن است برایتان آشنا باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در روزهای نزدیک به آزمون حس می کنید تمام مطالب از ذهنتان پریده و انگار کل حافظتان” ری استارت” شده!

اگر احساس می‌کنید حافظه‌‌ی‌تان تحلیل رفته و همه درس هایی که خواندید را فراموش می‌کنید؛ زود ناامید نشوید و به جای تسلیم شدن دنبال راه حل باشید. فراموشی معضلی است که بسیاری از کنکوری‌ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، به همین دلیل می خواهیم چند راهکار برای جلوگیری از فراموشی مطالب به شما ارائه کنیم.

برای اینکه بدانیم چگونه از فراموشی مطالب جلوگیری کرده و آن ها را به خاطرمان بسپاریم اول باید مراحل حافظه را خوب بشناسیم. روان‌شناسان معتقدند که انسان دارای سیستم حافظه‌ای با سه مرحله‌ی مجزا است: حسی، کوتاه‌مدت و بلندمدت.

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

دوره مقدماتی php

حافظه حسی: حافظه فرار است و مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات در آن کمتر از ۱ ثانیه است.

حافظه کوتاه مدت: گنجایش بسیار محدودی دارد و پس از فیلتر کردن اطلاعات را به سرعت به حافظه بلند مدت منتقل می کند.

حافظه بلند مدت: دارای ظرفیت نامحدودی است و اطلاعات را با ماندگاری زیاد ثبت می کند. شما میتوانید چند صد میلیون کتاب را در حافظه بلند مدت خودتان به خاطر بسپارید.

فراموشی به این دلیل است که مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل نمی شوند. در واقع هر اطلاعاتی که در حافظه حسی و کوتاه مدت باشید اگر ارزشمند باشد به حافظه بلند مدت برای زمان نامحدود انتقال می یابد.

آیا می دانید روز بعد از درس خواندن چقدر از مطالب را فراموش می کنید؟ بعد از یک ماه چطور؟ مسئله فراموشی سال ها قبل توسط روان شناسی به نام هرمان ابینگهاوس به صورت تجربی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیقات او به صورت منحنی فراموشی ارائه شد.

منحنی فراموشی نشان می دهد در صورتی که شما عالی مطالعه کرده باشید بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت تقریبا نصف مطالبی که خواندید فراموش می شود و پس از حدودا یک ماه ، ۸۰ درصد آن از یاد می رود.

ابینگ هاوس به این نتیجه رسید که بهترین زمان برای مرور یک خاطره، درست قبل از زمانی است که آن را فراموش کنید.

منحنی فراموشی می‌تواند برای ما توضیح دهد که چرا معمولا وقتی شب امتحان اطلاعات زیادی در مغزمان فرو  می‌کنیم، مدت کوتاهی بعد از امتحان (یا خدای نکرده همان سر جلسه‌ی امتحان!)، چیزی از آن اطلاعات را به‌یاد نمی‌آوریم. چون کل یادگیری فقط در مدت زمان بسیار کم انجام می‌شود و بعد از آن مرور نمی‌شود و بلافاصله بعد از یادگیری، فراموش شدن هم آغاز می‌شود.

مرور و تکرار

مهم ترین عامل در فراموشی مطالب درسی مرور نکردن است. وقتی مطلب جدیدی را می خوانید سعی کنید در همان روز آن را مرور کنید. اگر بعد از چند روز مرور کنید به طور طبیعی بخش هایی از آن مطلب را فراموش کرده اید.  بهترین کار مرور دروس در همان روز و چند روز بعد از مطالعه است تا مطالب به حافظه بلند مدت منتقل شود. در این رابطه در قسمت چگونه مرور کنیم در سایت محصل ایرانی بیشتر توضیح داده ایم.

مهم‌ترین جمله‌ای که در این رابطه می‌توانم به شما بگویم این است: رمز یادگیری مؤثر، تکرار مطالب است. تکرار، یکی از اهرم‌های قدرتمند در اختیار ماست. تکرار باعث می‌شود اطلاعات مدام به مغز مخابره شود و مغز با این تکرار‌ها اصطلاحا به خوبی شیرفهم می‌شود.

رمز گذاری کنید

یکی از روش های ساده که می توان برای جلوگیری از فراموشی استفاده کرد، رمز گذاری است. اگر من بگویم “بامشاد” یاد چه چیزی می افتید؟ شما را یاد هر چیزی بیاندازد، برای من آثار دکتر شفیعی کدکنی را تداعی می کند!  «ب: بوی جوی مولیان/ ا: از بودن و سرودن/ م: مثل درخت در شب باران/ ش: شبخوانی/ ا: از زبان برگ/ د: در کوچه‌باغ‌های نیشابور» اگر حرف های اول آثار را کنار هم بگذاریم کلمه بامشاد به وجود می‌آید. رمز گذاری یک روش ساده و بسیار کاربردی است و میزان فراموشی را به حداقل می رساند. با کمی خلاقیت می توانید در اکثر دروس از این روش استفاده کنید و مطالب را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید.

تست زنی و حل تمرین

تمرین و تست زنی باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغز خواهد شد . بعد از مطالعه مباحث شروع به تست زنی از نوع آموزشی کنید تا مطالب در ذهنتان بهتر به خاطر سپرده شوند. تمرین کردن سوالات سال های گذشته می تواند به بازیابی اطلاعات بسیار کمک کند.

همچنین اگر حس می کنید مطلبی از یادتان رفته بهترین کار برای اینکه بدانید این حس واقعی است یا کاذب تست زنی و حل تمرین در مبحث مورد نظر است. در صورتی که توانستید به سوالات پاسخ دهید حس شما کاذب است و اگر توانایی پاسخگویی نداشتید سراغ کتاب درسی بروید و مبحث مربوطه را مرور کنید.

مطالب درسی را با صدای بلند تدریس کنید

معمولا اگر مطلبی را به کسی آموزش دهید دیرتر آن را فراموش می کنید. شما می توانید متن کتاب را برای خودتان با صدای بلند بازگو کنید انگار می خواهید به فرد دیگری تدریس کنید. تحقیقات هم نشان داده اند که اگر مطالب را با صدای بلند بیان کنیم آن ها را بهتر به خاطر می سپاریم.

بر اساس هرم یادگیری آموزش به دیگران باعث می‌شود ۹۰ درصد و تمرین کردن ۷۵ درصد مطالب در ذهن باقی بماند!

ممکن است این کار برای شما غیر معمول به نظر برسد اما با امتحان کردن این روش از اینکه چقدر این کار موجب به خاطر سپردن مطالب بیشتری می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد. . قطعا اگر مفهوم درس را فهمیده باشید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

یادداشت برداری

هنگام مطالعه کاغذ و قلمی داشته باشید و مطالبی که میخوانید را بنویسید. این نوشته ها احتمالا و به دردتان نخواهد خورد اما کمک بزرگی به شما برای به خاطر سپاری مطالب می کند.

از فراموشی نترسید

یک داوطلب در سال کنکور هر روز در حال یادگیری مطالب درسی هست و اینکه بعضی از مطالب را فراموش کند طبیعی به حساب می آید. از اینکه مطالب را فراموش می کنید ترسی نداشته باشید و با استفاده از راهکارهایی که گفتیم میزان فراموشی مطالب را به حداقل برسانید.

نوشته قبلی

نوشته بعدی

خیلی مطلب مفیدی بود ..?
ممنونم?خیلی لطف کردین استاد?
امیدوارم بتونم از این مطالب به نحو احسنت استفاده کنم??

من وقتی درس می خوانم و الان کلاس ششم هستم فردای آن روز و یا یک ساعت بعدش هیچ موضوعی را به خاطر نمی آورم نمره من در امتحان ۲ از ۲۰ است کمکم کنید شدیدا من از مدرسه اخراجم

دوست عزیز مشکل شما اینه ک در درس خواندن مرور نمیکنید اگر درس را فراموش میکنید میبایست حتما دو تا سه بار درس را مرور کنید

دستتون درد نکنه خیلی خوب بود

وای من چند روز پیش امتحان آیین نامه داشتم باوجود اینکه، از چندروز قبل از امتحان میخوندم و تست میزدم بازم ردشدم، یعنی وقتی سوالارو آوردن جلوچشمم هنگ هنگ بودم خیلی زود همه چی از یادم میره، حتی میرم توی آشپزخونه یامثلا اتاق، نمیدونم چیکار داشتم یا چی میخواستم، مطالب درسی هم ک دیگه فبها، هیچی از دوران دبیرستان هم یادم نمیاد حتی

بهترین کار اینه ک مرور کنید و همجا با خود درس را یاد آوری کنید(هرجا هستید برای خود یک سوال را ک یادتان هست جواب دهید)

عالی بود ممنوع

فقط میتونم بگم دمتون گرم وقعا بی نظیر بود

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

معرکه بود تو درساممم خیلی بهم کمک کرد دمتون گرم به خصوص هرم یادگیری عالیی بود …

بابا مرسی.

مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالییی

ممنونم استاد واقعا عالیه

براي حفظ درس كمكم ميكنه خيلي عالي است با تشكر

شما فوق العاده هستید!!!!!

با سلام مطالب مفیدی بود آمیخته ایی از علم و تجربه ومن ا… توفیق

دستتون طلا??? خیلی کمکم کرد

راه حل های شما بسیار عالی بود مرسی.

عالی بود مرسی واقعا کمکم کرد ?

واقعا مطالب مؤثری دارد خیلی ممنون از توجیهتان

عالی بود تشکر از مطالب خوبتون

سلام.مطالبتان در مورد افزایش تمرکز واقعا عالی بود وبه من کمک زیادی کرد واقعا سپاس گزارم.

خیلی عالیه
ممنون واقعا

واقعا مطالب خیلی خوبی بود.تشکر از شما

خیلی خب بود
ممنون

خیلی عالیه

چرا شما فوق العاده اید ؟؟!!

دست خودم نیست . فکر کنم ژنی باشه .

چون می توانم و می خواهم توهم همینطور باش خخخ…………………………….مطلب عالی و تاثیر گذتری بود با تشکر فراوان

ممنون بسیار مفید

از تلاش بسیارتون سپاسگذارم

لایک داری با حرفت ??

وای مقاله هاتون عالیه خیلی به دردم خورد ازتون ممنونم

فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

گروه آموزشی محصل ایرانی یک تشکل از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی‌های دانشگاه شریف و امیر کبیر است. ماجرای محصل ایرانی از جایی شروع شد که در اولین روزهای سال ۹۵ …. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی کنکور 99

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: info@irmohasel.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات       شکایات

برای بمب انگیزه شدن عضو کانال تلگرام محصل ایرانی شو

تنظیم وقت، کنترل رفتار خود، ارزیابی خود یا خود نظارتی، خودگویی، استراحت.

تنظیم وقت

▪ ابتدا برای مطالعه در هر درس باید مشخص کنیم چه مقدار زمان لازم داریم. بعضی افراد در این زمینه مشکل دارند و نمی دانند چقدر باید وقت بگذارند و چگونه برنامه ریزی کنند.

▪ دوم اینکه گاهی دانش آموزان وقت برای مطالعه می گذارند اما بهینه نیست.

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

بعنوان مثال ۲ ساعت کتاب در دستشان است اما در واقع، وقت بهینه او ۱ ساعت است. یعنی در هنگام خواندن حواسش نیست و زمان زیادی را به خیال پردازی می گذارند و منجر به انجام نادرست یا ناقص تکالیف می شود.

بنابراین تنظیم وقت یعنی اختصاص دادن زمان موثر برای انجام تکالیف. فرد برای ارزیابی تنظیم وقت، باید زمان بهینه و پرت خود را مشخص کند و در رفع زمان پرت تلاش کند تا نتیجه مطلوب را بدست آورد.

کنترل رفتار خود

علاوه بر تنظیم فرد مطالعه کننده باید یاد بگیرد، در خلال درس رفتار خود را اداره و مدیریت کند.

رفتارهای نادرستی مانند حواسپرتی، فکرکردن به مسائلی غیر از درس می تواند مشکلاتی برای او بوجود آورد.بنابراین کنترل رفتار روشی موثر، برای کاهش زمان مطالعه و افزایش بهره وری.

در کنترل رفتار خود باید مشکلاتی که برای ما بوجود می آید از پیش روی خود برداریم تا بتوانیم رفتار خود را به بهترین شکل کنترل کنیم. بعنوان مثال اگر چیزی فکر ما را مشغول میکند، ابتدا آنرا روی کاغذ بنویسیم و راه حلی برای آن ارایه دهیم بعد به مطالعه بپردازیم.

چطور برای درس خواندن برنامه ریزی کنیم

خود نظارتی یا ارزیابی خود

لازم است فرد با نظارت بر نحوه ی مطالعه خود پیشرفتش را وارسی کند تا ببیند عملکرد او در هنگام مطالعه و آزمون به چه شکلی بوده است. البته در برنامه خود نظارتی بهتر است چند نکته را برای خود یادداشت کند و به آنها پاسخ دهد تا عملکرد خود را بهبود بخشد.

▪ هدف من از مطالعه این درس چیست؟ مشخص کردن هدف، کارآمدی فرد را در هنگام مطالعه بالا می برد.

▪ در هر درس میزان علاقه من چقدر است : از ۱ تا ۲۰ به خود نمره بدهید.

▪ سعی و تلاش من در این درس چقدر است: از ۱ تا ۲۰ به خود نمره بدهید.

▪ میزان گوش دادن و درک کردن این درس، در کلاس چگونه است: از ۱ تا ۲۰ به خود نمره بدهید.

▪ نمره ای که در این درس می خواهم بگیریم چیست؟ ……….

با پاسخ گویی به سئوالات بالا و مشخص کردن نقاط ضعف خود به برطرف کردن آن بپردازید تا بتوانید پیشرفت و خود کارآمدی خود را افزایش دهید.

اگر واقعا میخواهید شاگرد زرنگ کلاس باشید بخوانید

خودگویی ها

بعضی افراد در انجام تکلیف از خودگویی های منفی استفاده میکنند مانند:

”من در این درس موفق نمی شوم“.

”اگر درس در کلاس بلد نباشم، معلم و دانش آموزان مرا مسخره میکنند“.

یعنی بجای اینکه بر انجام تکلیف متمرکز شوند، افکار منفی را در ذهنش مرور میکند. تفکر منفی راهی برای جلوگیری از موفقیت است.

بنابراین برای انجام درست تکلیف و کنترل رفتار خود سعی کنید از خود گویی مثبت استفاده کنید.

بعنوان مثال ”من خوب درس می خوانم و نتیجه خوبی بدست می آورم”.

صحبت کردن با خود به طور مثبت، به دانش آموز کمک میکند تا به توان کامل خود برسد. کسانی در تحصیل موفق می شوند که خود را باور داشته باشند و قبول دارند، میتوانند و برای این توانستن برنامه ریزی انجام دهند.

آیا خلاصه نویسی برای یادگیری درسها مهم است و نحوه انجام آن

استراحت

هدف از استراحت بدست آوردن انرژی لازم برای فعالیتهای جسم و ذهن است تا به نوعی بهداشت مغز را تامین کند و موجب بهتر کار کردن مغز شود و یادگیری کارآمدتر و موثرتر شود.

بهترین زمان بندی برای مطالعه بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است و بین هر جلسه حدود ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

بیدار ماندن تا نیمه های شب و تماشای برنامه های تلویزیون باعت دیر خوابیدن، خستگی زودرس و موجب کمتر یادگیری شما می شود.

کسی که پس از مطالعه می خوابد از فردی که بعد از مطالعه بیدار میماند، محفوظات خود را بهتر یاد می گیرد.

بنابراین با رعایت موارد بالا، کسب مهارت در مطالعه، برنامه ریزی، خودباوری و پشتکار در مطالعه می توانیم جزء افراد موفق باشیم.

باسلام ببخشید من پارسال درسم عالی بود ولی امسال خیلی پسرفت کردم اگر میشود بگویید دلیلش چیست
راستی همنشین من شخصی درس نخوان و بی ادب است آیا به خاطر اوست یا مشکل از درس خوندن من است
لطفا هرچه سریع تر نتیجه ی آن را به من بگویید
راستی اگر میشود برای من یک برنامه درسی هم بفرستید زیرا من هیچ وقت با برنامه ی درسی کار نکردم و همیشه موقع شب امتحان درس می خوانم
خواهش میکنم به من کمک کنید زیرا پدر و مادر من خیلی برای من زحمت میکشند
و این بی انصافیست که من با این وضعیت درس خواندنم جواب زحماتشان را بدهم
راستی مقطع تحصیلی من سوم راهنمایی است وسلام یوسف حاجی هادی ریسه

سلام من ۲الی۳سال هستش نمیتولنم درس بخوانم یعنی میتونم درس بخونم اما اون طوری که من ۲ٍ۳سال پیش درس میخوندم نمیتونم بخونم من سوم راهنمایی برای تیزهوشان و باقرعلوم هم امتحان دادم و قبول شدم اما نرفتم امیدوارم که بتونید من را کمک کنید چون امسال کنکور دارم و میخواهم واقعا درس بخونم و دانشگاه امیرکبیر تهران قبول شم ممنون از شما که اگر بتونید کمک کنید…..

سلام .
من یک مشکل اساسى دارم خیلى درس مى خونم ولى نمره هام همیشه پایین هست
حتى شب تا صبح هم دارم درس مى خونم ولى بازم همون آش و همون کاسه هست
دارم ناامید مى شم از درس خوندن.
من باید چکار کنم؟

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

سلام خسته نباشید.
من تو درس ریاضی تو راه حلش اشکال دارم می شه به من کمک کنید

در جواب دوستی که گفت شب تا صبح می خوانم باید بگویم شما باید استراحت کنی و به مقدار لازم بخوانی که به شما فشار نیاید نه خیلی کم نه زیاد

سلام من کلاس نهمی هستم همانطور که میدونید امسال میخواهیم اتخاب رشته کنیم و درس های ریاضی و علوم برای انتخاب رشته تجربی خیلی مهمه. من چند وقت پیش امتحان ریاضی داشتم و با شرمندگی از ۱۵ نمره ۷ و نیم گرفتم و خیلی ناراحتم چون که وقتی من خونه تمرین میکردم از نظر خودم خیلی خوب یاد گرفته بودم ولی متاسفانه چنین نمره ای گرفتم و تازگی ها هم امتحان دینی دادم و نمره اون هم خوب نیست و خیلی نگران هستم که با این روش پیش برم دیگه…
خواهش میکنم یه راه حل برای مشکل من بگید خواهش میکنم. ممنون

سلام من یه دانش آموز نهمی ام ولی درس هام رو که میخونم برای فردا فرداش یادم میره نمره هام خیلی کم شدن مخصوصا ریاضی ولی میخوام بخونم نمیشه یادم میره بعد از خوندن لطفا کمکم کنید امسال باید انتخاب رشته کنم اگه میشه برنامه ی خودتونو بدین بهم
سپاس

ببین شب تا صبح بیدار موندن کاره اشتباهیه ، باید حتما ببن ساعت دوازده شب تا چهار صبح خواب باشی وگرنه برای بدن ضرر داره و باعث کمبود یادگیری میشه
اینکه زیاد درس میخونی و نمره خوب نمیگیری هم حتما درسهارو خوب نمیفهمی باید خوب بفهمی اینو بدون که همه ی درسا فهمیدنی هست حتی ریاضی یا عربی
اینجوری نمره های خوب میگیری و موفق میشی
ولی اول از همه باید خواب مناسب داشته باشی
موفق باشی
•••|دوستدار شما سما |•••

دو ساعت برای درس خواندن و بعد از نیم ساعت استراحت دوباره شروع به درس خواندن کنید

سلام دستتون درد نکنه

با سلام

چگونه می توانیم در کلاس درس فعال باشیم.
لطفا پاسخ؟؟؟

خوب راستش من همیشه آرزوم این بوده که دندون پزشک بشم..الانم آرزوم همینه من کلاس نهم هستم..اما نمیدونم برای کنکور چجوری باید درس بخونم دوس دارم با کسی که پشت کنکور هست و درس خونه یه صحبتی داشته باشم اما نمیشه همچین شخصی رو ندارم..نمیدونم کنکور چجوریه همه میگن خیلی سخته..من درسم خوبه اما جوری نیستم که خیلی درس بخونم یعنی زود خسته میشم..باید چیکار کنم

سلام دوست عزیز من در هیچکدوم از درس ها مشکلی ندارم به جز ریاضی که اصلا تو مغزم نمیره نمره هام همیشه پایینه و سر کلاس هم حواسم پرته و به دبیر توجهی ندارم و همش آرزو میکنم این زنگ زودتر تموم بشه اما خیلی دوست دارم به ریاضی علاقمند بشم ریاضی هم زیاد میخونما اما بازم چیزی ازش نمیفهمم لطفا کمکم کنید…

سلام دوست عزیز من کلاس نهمم در هیچکدوم از درس ها مشکلی ندارم به جز ریاضی که اصلا تو مغزم نمیره نمره هام همیشه پایینه و سر کلاس هم حواسم پرته و به دبیر توجهی ندارم و همش آرزو میکنم این زنگ زودتر تموم بشه اما خیلی دوست دارم به ریاضی علاقمند بشم کلا هر موقع بهش فکر می کنم و سعی میکنم بخونم اعصابم خورد میشه لطفا بهم کمک کنین.

سلام من کلاس نهمم، من توی کلاس خوب گوش میکنم و یاد هم میگیرم ولی سر امتحان هول میکنم طوریکه انگار برگه میخواد منو بخوره!!!!

من در درس هایم موفق هستم

سلام من نمیتونم مطالب رو از حفظ کنم و اگر هم حفظ کنم زود از یادم میرود برای تقویت حافظه باید چیکار کنم… با تشکر

چی باید بخوریم تا زودتر یاد بگیریم درس های خود را من میخواهم دختر لایق باشم و میخواهم استادانم من را دوست داشته باشن و همیشه موفق باشم

من پارسال که نهم بودم معدلم هفده بود الان انتخاب رشته کردم و رفتم انسانی
ترم اول امتحاناتو گند زدم یعنی افتضاح شد هرچی میخونم یاد میگیرم اما فراموش میکنم لطفا کمکم کنید

سلام من کلاس هشتم هستم پارسال در درس ریاضی معدلم ۲۰ بود اما الان خیلی نمره هام کم شده
نمیدونم باید چیکار کنم. دلیل این پسرفت چیه؟ خواهشا زود جواب بدید

سلام من بارانا هستم که ۲۰ سالمه تو این بیست سال تمام نمراتم ۲۰ بود و الانم دارم توی دندان پزشکی درس می خونم می تونم بهتون کمک کنم

سلام من ۱۳ سال دارم پارسال من نمره هام همش خیلی خوب بود ولی امسال علومم خیلی افت کرده خواهش میکنم کمک کنید که درسم بهتر شه

سلام من در کلاس هفتم معدلم پایین تر از ۱۹/۹۳ نمی آمد ولی امسال که هشتم هستم معدل ماه اولم شد ۱۸/۸۶
لطفا کمکم کنید یک برنامه ریزی درستی انجام بدم که معدلم بره بالا
ممنون

من از پیشنهاداتتون استفاده کردم.
خیلی ممنون.
فقط اگه میشه یه برنامه خودتون توی سایتتون برای کلاس هفتمی ها بزارین.
چون من اصلا نمیتونم یعنی بلد نیستم که برنامه بریزم.

درود عزیزم
بی شک بخاطر دوستی هست که باهاشی
چون اون درس نمیخونه و بی ادبه و تنبل رفتار اونم رو تو تاثیر گذاشته منم یبار این مشکلو داشتم ولی رابطمو باهاش قطع کردم
از من میشنوی دیگه باهاش نباش چون برای مثال ممکنه بعد چند سال اون سیگار بکشه و کارای دیگه بکنه و تو هم به اون راه کشیده بشی
چون من پسر عموم این بلا سرش اومده بود.
پسرا نمیتونن کارایی که دوستاشون انجام میده رو انجام ندن اگه دوستشون بگه نمیتونن نه بگن چون فکر میکنن که ممکنه بهش بگه مگه بچه ای و از این حرفا
اگه باهاش نباشی خیلی به نفعته به نظرم.
درستم مثل قبل خوب میشه
موفق باشی

به نظر من به خاطر همنشین بد هم هست باید زیاد کوشش کنید

واقعا ممنونم .ایشالا خدا عوضتان بده خیلی با مطالبتان حال کردم.راستی سلام!من۳راهنماییم .

salam khob bod bebakhshed man font farsi nadaram vale baz ham barzton nazar menevisam man be tosiat shoma amal kardam man hodode yek sale hast ke moshkel darse khondan daram vale moshkelam hal shod mamnoon as shoma man 3 rahnamayye hastam

هر کس برنامه میخواد بیاد کانون واقهعا تاثیر زیادی رو درس خوندن داره با برنامه ی عالیش و السلام….

سلام، من یه دخترم با شیطنت های زیاد، میرم کلاس دهم، ۱۰ سال گذشته رو (با پیش دبستانی جمع بستم) بدون اینکه تلاش زیادی کنم با نمرات ۲۰ قبول میشدم.
رشته ی تحصیلیم رو تجربی انتخاب کردم برای همین مامانم کانون ثبت نامم کرد
از زمانی که اونجا میرم اعتماد به نفسمو از دست دادم به خاطر استرس با اینکه پاسخ درست رو داخل دفترچه درست انتخاب میکنم اما در پاسخ نامه به شدت اشتباه میکنم.
من میخوام پزشکی تهران قبول شم باید چیکار کنم.(واقعا برام سخته بعد از ۱۰ سال درس خوندن و شاگرد اول بودن الان نمی تونم خوب، لطفاکمک کنید.)

من دهمی ام معدلم پارسال ۱۹.۸۰ بود الان رشته تجربی هستم کمکم کنید تا بتوانم معدلم را فقط فقط به ۲۰ برسانم

سلام
به منه بی نوا کمک کنید من امسال کنکور دارم
میخوام درس بخونم اماوقتی میبینم اون درسو بلد نیستم اصا طرف کتابش نمیرم
میشه لطفا واسم یه برنامه بفرستین؟
مرسی.

شروع کنید میبینید به اون دشواری که فکر میکردید نیست و خیلی آسون تر از چیزیه که ازش می ترسیدید…من خودم هروقت درسی که ازش میترسیدم رو خوندم ترسم از بین رفت و اعتماد به نفس بیشتری گرفتم برای خوندن اون درس و بقیه دروس..موفق باشید همونطور که من موفق شدم این رو به یاد داشته باشید که تا اون درس سخت رو شروع نکنید ترستون از بین نمیره و مطمین باشید وقتی شروع کنید احساس موفقیت میکنید

ببخشد من در همه ی درس هام موفق هستم ولی در درس علوم یه ذره کمتر
بعد من واسه انتخاب رشته میخوام تجربی بردارم چی کار کنم علومم در حد عالی بشه لطفا کمکم کنید

سلام.من سوم دبیرستانم اصلا نمتونم هیچ کتابی رو بخونم وقتی میخوام برم سراغ درس عصبی میشم و اگر هم درس بخونم حواصم پرته،لطفا یه نظر بدید که من چکار کنم ،مرسی.

سلام شما دوستایی که میگین نمیتونین درس بخونین باید به چند تا عامل توجه کنین یک اینکه هدف شما از خوندن درسا چیه به چه رشته ای میخواین برسین دوم ایجاد عشق و علاقه تو خودتونه که این کارم بستگی داره به خودتون وقتی مسیر مشخص باشه و شما همه تلاش رو به کار ببرین مطمئن باشین میرسین اگه هدف دارین و حوصله ندارین برا درس برین فیلم جنگجوی درون رو ببینین حتی اگه یک بار دیدین این دفعه با دقت زیاد. آرزوی موفقیت و سلامتی دارم براتون خدا پشت و پناهتون…

من توهمه ی درس هام ضعیف هستم شما می توانید به من کمک کنید

سلام من پارسال تو هفتم خیلی تو درسام زرنگ بودم ولی امسال انگار اصلا مغزم کار نمیکنه می خوام بگم من اصلا علاقه ای به درس تفکر و سبک زندگی ندارم ولی به درس های دیگم علاقه ای شدید دارم
قکر نکنم امسال معدلم ۲۰ بشه چون کل درسام ۲۰ هستن ولی تو تفکر یه ۱۳ دارم انگار منو جادو کردن تو رو خدا یه راهی پیش روم بزارین

من پارسال شاگرد نمونه ی کلاس بودم ولی امسال علاقه ای به درس ندارم کم کم دارم پسرفت میکنم و آدم کلا استرسیم لطفا راه حل بگید . مرسی

سلام من تو کلاس گوش میدم و خوب یاد میگیرم ولی نمی دونم چطور تو خونه درس بخونم

سلام.من پارسال درسم خیلی خوب بود و با معدل۱۹.۷۵ترم دوم را تمام کردم،ولی امسال درسم پسرفت کرده است و معدلم پایین آمده.دوست صمیمیم یک فردی هست که درسش خوب نیست و همش به فکر گوشی و تلویزیونه.به نظر شما امکان داره که به دلیل همنشینم باشه؟یا ممکنه دلیل دیگه ای هم داشته باشه؟

سلام.من امسال پشت کنکوریم..تا دوم خوب درس میخوندم و امید داشتم پزشکی قبول شم اما الان هیچی….خواهشا ی برنامه بهم بدید

سلام

خیلی ممنون از سایتی که گذاشتی من داخل درس ریاضی خیلی مشکل دارم خواهش می کنم کمکم کنید خیلی ممنون

خیلی ممنون اونطوری که دوستان میگن من تو درس ریاضی مشکل دارم

مرسی

ببخشید این کمک میکنه واقعاً چون من خیلی تو ریاضی ضعیف هستم تنبلم اصلاً دوست ندارم ریاضی بخونم

سلام من وقتى سر کلاس ریاضى هستم گوش مى کنم اصلا با کسى هم حرف نمى زنم تا افکارم بهم بریزه اما وقتى میام خونه نمى تونم اون چیز هایى که گوش کرده بودم رو تکرار کنم لطفا یه ایده اى بدید؟؟؟؟؟ اصلا ریاضى رو خوب نمیتونم یاد بگیرم مرسى .

سلام من دوم تجربیم و معدلمم بیسته اینجا اومدم تا روشی که باعث شد من پیشرفت کنم بگم من تو درس ریاضی فوق العاده تنبل بودم اما اگه شما همون روزی که معلمتون درس میده یا اصلا همون روز قبل که فرداش ریاضی دارین بیاین جزوه رو بخونید و کار کنید همین طور کتابو.
باور کنید امتحانتونو عالی میشید برای درسای حفظیم تقسیم بندی کنید مثلا اگه ۲۰ صفحس ۱۰ صفحه بخونید بعد همونو از خودتون بپرسید بعد ۱۰ صفحه ی بعدو همین کارو کنید و بعد از اول تا آخر یه پرسش از خودتودن داشته باشیییییییییید. هوووف چه قد نوشتم

سلام من اصلا دلم نمیخواد به درس نزدیک بشم نمیدونم چرااا ولی دلم میخواد درس بخونم ولی همش حرف میزنم عمل نمیکنم درس خوندنم اینه هر چی میخونم اصلا تو ذهنم نمیره هیچی یاد نمیگیرم کلاس نهم هستم

برنامتون خیلی خوبه مثل نمره هام……….

چطور واسه کنکور بخونم
لطفا بگین

سلام من پارسال و به خصوص سال اول همیشه شاگرد اول کلاس بودم و تمامی نمراتم بالای ١٩بود اما امسال خیلی نمره هام افت کرده با این که حتی ساعات مطالعم بیشتر هم شدن. مشکل اصلی من اینه که خیلی تو درس خوندن کند هستم. خواهش میکنم راهنماییم کنید.

سلام من امسال پشت کنکورى هستم ولى در دروس تخصصى خیلى ضعیفم. تورو خدا یه راهنمایی بکنید. ممنون

سلام بچه ها لطفا به درستون اهمیت بدین برین به سمتش باور کنین یاد میگیرید اگه درسو بلد نیستین، منم همین کارو کردم و الان در استان فارس شعر میخونم دو بار در استان شعر خوندم فقط کاری که من میگم انجام بدین.

سلام من شنبه امتحان ادبیات و ریاضی و مطالعات دارم اگه میشه کمکم کنید……

سلام منم رشتم ریاضیه مندسی برق قبول شدم پارسال ولی دوست داشتم تجربی امتحان بدم ولی امسال می خوام تجربی امتحان بدم واقعا خیلی از کنکور تجربی می ترسم ولی واقعا می خوام بدون استرس درس بخونم چون مدرسه ندارم و ان شاء الله که رشته خوبی قبول شم ممنون

سلام کمکم کنید تورو خدا شنبه امتحان علوم دارم ولی هیچی یادم نمیاد انگار مغزم هنگ کرده اونایی که خوندم یادم نیست ۸ هستم حالا من فردا چه غلطی بکنم؟ ای خدا برام دعا کنید.

من میخواهم درس بخوانم باید چی کار کرد

سلام
من دوم دبیرستانم پارسال درسم عالی بود معدلم بیست بود اما از وقتی اومدم دوم پسرفت کردم خیلی درس میخونم اما نمره هام خیلی خوب نیست خواهش میکنم کمکم کنید نمیدونم باید چیکار کنم

سلام من ریاضیم فوق العادست ولی نمیدونم چرا با بقیه درسا میونه خوبی ندارم فقط دوس دارم ریاضی بخونم کلاس هفتم هستم

ان شاء الله همتون تو درساتون قبول بشین

من امسال سال نهمم، اصلا خیلی درسا سخته. بعضی از فصل های ریاضی عالیه ولی امان از علوم خیلی سخته. درس هفتم هشتم اجتماعی اصلا خوب یاد نمی گیرم، اصلا خیلی افت کردم، تازه باید انتخاب رشته هم بکنیم. تو رو خدا یکی کمک کنه، من میخوام برم تجربی. التماس دعا

من سال نهمم خیلی درسا سخت شده، بعضی از درسای ریاضی عالیه ولی امان از علوم. درس هفتم هشتم اجتماعی اصلا یاد نمیگیرم. زبانم که تا پارسال مشکلم اسپل بود، الانم گرامره. عربیم که اصلا درسی واسه دوره ی قواعد پارسال نذاشته. خلاصه خیلی افت کردم، تازه امسال انتخاب رشته ام داریم، من میخوام برم تجربی. تورو خدا یکی کمک کنه. ممنونم ازاین که درد و دلم رو خواندین.

من اصلا نمیتونم توی مدرسه به درس گوش بدم چیکااااار کنم ؟؟؟؟؟!!!!!

می خواستم ازتون خواهش کنم یک برنامه درسی درست کنید، مرسی از زحمت هایتان

اقاسینا دقیقا باهات موافقم منم کلاس هفتمم و سال های پیش درسم خیلی خوب بود ولی نمیدونم چرا امسال انقدر درسم ضعیف شده یعنی میدونما ولی نمیتونم جلوی خودمو بگیرم و از گوشیم فاصله بگیرم یعنی دلم میخواد یه روز بشینم مثل بچه ی ادم درسمو بخونم ولی بازم میشه
اهههه باید چیکار کنمممممم

سلام. من درس زیاد می خونم ولی یه مشکلی دارم اینکه بعد از دو روز کلا از یادم میره. یعنی نمی تونم از حافظه بلندمدتم خوب استفاده کنم. در ضمن حفظیاتم هم افتضاحه ولی خوراکم ریاضی و فیزیک و حلیاته. لطفا راه حل بگید برای اینکه درسا رو برای مدت طولانی به یاد داشته باشم.
farzin13761020@gmail.com

میشه برام برنامه درسی درست کنید مرسی

ببینید دوستان اگر حافظه خوبی ندارید نباید ناامید بشین من الان دانشگاه هستم یه سال دیگه دکترا رو میگیرم من تو دوره راهنمایی نمراتم خیلی پایین بود مثلا ریاضی من زیر ده بود و درس های دیگم هم تعریفی نداشت ولی نا امید نشدم خوندم به اندازه که بفهمم و دبیرستان همه نمراتم خوب بود حتی مورد تشویق معلما بودم ازتون خواهش میکنم ناامید نشین لطفا

سلام من پارسال خیلی درس میخوندم اما امسال اصلا علاقه ای به درس خوندن ندارم حتی برنامه ریزی ام کردم اما طبق برنامه پیش نرفتم لطفا یه راهی واسم پیدا کنید که به درس خوندن علاقه پیدا کنم

سلام من پارسال خیلی درس میخوندم اما امسال اصلا علاقه ی به درس خوندن ندارم حتی برنامه ریزی ام کردم اما طبق برنامهپیش نرفتم لطفا یه راهی واسم پیدا کنید که به درس خوندن علاقه پیدا کنم

سلام ممنون از مطالب مفیدتون.
من پارسال با ۱۹/۷۹ درکلاس هفتم قبول شدم و تمام درس هام هم خوب بود اما اصلا درس علوم رو نمیفهمم و اصلا علاقه ای هم به یادگیری اون ندارم با وجود اینکه فردا امتحان ترم علوم رو دارم هنوز درس نخواندم در ضمن امسال کلا علاقه ای به درس خوندن ندارم فقط ریاضی رو دوست دارم، میترسم امسال معدلم خیلی پایین بیاد، لطفا راهنمایی کنید. اصلا هم اراده اینو ندارم که طبق برنامه پیش برم، لطفا کمکم کنید.

سلام
خیلی از دانش آموزان از فراموشی درس ها گله دارن. اما این فراموشی اگر بشه کنترلش کرد اتفاقا تو بحث یادگیری خیلی میتونه کمک کنه. در کل خیلی خلاصه بخوام بگم بهترین زمان دوباره خوندن درسها وقتیه که تا حد زیادی فراموش شده باشن. تو این زمان اگه درس یادآوری بشه بعدا بهتر و بیشتر اون مطلب یادتون میمونه

مطالب عالی بود

سلام من درس که میخونم خیلی حواس پرت هستم دانشگاه میرم رشته حقوق هستم

سلام :
من هنوز مطالب رو نخوندم اما احساس می کنم مطالب خوبی گذاشتین ممنون

آقا سلام من سال دوم هستم نمیدونم چطور باید درس بخونم چقد استراحت کنم و چه کتاب هایی بخونم کمکم کنید میخوام پزشکی مجاز بشم کمکم کنید

من پارسال واقعا در درسم قوی بودم ولی نمی دانم چرا امسال که کلاس هشتم هستم زیاد به درس علاقه ندارم

من پارسال یعنی کلاس هفتم واقعا خیلی خوب درس می خواندم همه معلمان از من راضی بودند ولی نمی دانم چرا انگار نمی توانم خوب درس بخوانم مثل پارسال در درس هایم قوی نیستم

من هروقت که امتحان دارم سر خودم رو با گوشی و یا کامپیوتر و… گرم میکنم.
همین الانم سرخودمو با گوشی گرم کردم نمیدونم چکار کنم تو رو خدا جواب بدید
دارم از درس خوندن نا امید میشم

امید عبدی.

سلام من حدیث دانش هستم لطفا کمکم کنید عربی خیلی بده یک راه حل بهم بگید

با سلام، واقعا مطالب جالبیه، مرسی

من پارسال خیلی کم درس‌ میخوندم مثلا ریاضی میشدم ۱۷ولی امسال بیست بیستم واقعا متن های جالبیه، مرسی

باسلام
من کلاس هشتمی ام و درس ادبیات مشکل دارم، باید براش چی کار کنم

من خیلی از مباحثتون فیض بردم ولی خیلی حواس پرتم چکار کنم وقتی درس میخونم حواسم پرت میشه…

سلام من دوم دبیرستان رشته ریاضی هستم واقعا رشتمو دوست دارم ولی چیزیو که سر کلاس گفته میشه نمیتونم تو خونه امتحان کنم و بخونم. سر کلاس گوش میدم ولی اگه چیزیو تو کلاس نفهمم حتی اگه ۱۰۰ بار هم بخونم نمیگیرم. به نظر شما باید چیکار کنم؟؟؟

سلام عزیزان من کلاس نهمم، وقتی می خوام برم درس بخونم یادم میره و بعد که یادم می افته حوصله ندارم، لطفا کمکم کنید

سلام ممنون از مطالب خوبتون، من ریاضیم ضعیفه، کلاس نهم هستم، میشه بگید باید چکارکنم ریاضی نمره خوب بگیرم

نمره ریاضی من سال هشتم کمتر از ۱۹ نمیشد اما امسال نمره ریاضیم خیلی راحت شد ۱۴.
میشه بگید چکار کنم که نمره پارسال را دوباره تکرار کنم

باسلام من امین هستم و وقتی معلم من از من درس میپرسید، نمیتوانستم جواب را بگویم چون از یادم میرفت، راستی من چهارم را میخوانم، خواستم ببینم چگونه درس بهتری یاد بگیرم، متشکرم

سلام، من کلاس سوم دبیرستانم، قبلنا خیلی زرنگ بودم ولی حالا نمیدونم چم شد، هرچی میخونم اگه دوباره کتاب رو باز کنم انگار اولین بارمه که میخوام بخونمش، لطفا راه حلی واسم بزارید

من هر سال عالی بودم ولی امسال نه چکار کنم
کلاس ششمم

سلام من کلاس دوم دبیرستانم. کلا خیلی زود از درس خسته میشم، هر چی می خوام دوباره بخونمش باز حوصله ندارم یا اینکه مشکلی پیش میاد، واقعا گیج شدم، نمی دونم چه طور درس ها رو بخونم.

سلام من پری هستم، لطفا میشه برنامه ریزی خودتون رو بهم بگید منم بر طبق اون مال خودمو نیز برنامه ریزی کنم.

سلام واقعا ممنونم مطالب جالب و کاربردی بود راستش من سالهای قبل همش شاگرد اول بودم ولی امسال که کلاس ششم هستم همه ی درسام مثل قبلا قویه بجز ریاضی. به نظرتون من باید چیکار کنم الان هم دارم واسه امتحان میخونم کمک کنید پلیز

سلام من پارسال معدلم ۱۹.۹۸ بود و تو خیلی از درسا عالی بودم ولی امسال اموده به ۱۹.۷۰ اصلا علاقه ای به درس خوندن ندارم مخصوصا که تیزهوشانم هستم و درسا فوق العاده سختن لطفا کمکم کنین نهمم

سلام من همه این کارها رو انجام دادم ولی باز هم نمیشود همش حواسم پرت میشه اصلا به درس گوش نمیدم ۲ الی ۳ ساله نمره هام افت شدیدی پیدا کرده. چیکارکنم پیش دانشگاهی هستم. لطفاً کمکم کنید

سلام من وقتی درس نخونم نمره بالا میگیرم ولی بخونم نمره پایین می گیرم لطفا راهنماییم کنید. کلاس هفتم هستم.

سلام من امسال پایه نهمم و معدل ترم اولم ۱۹.۷۰ شد همه ی نمراتم ۲۰ بود به جز ریاضی که ۱۶ شد. میخوام برای نوبت دوم نمره ریاضیم ۲۰ باشه چون امسال انتخاب رشته داریم و من میخوام برم رشته تجربی متاسفانه برای ترم اول هم خیلی تلاش کردم ولی باز هم نتونستم شاگرد اول بشم من هرچی ام ریاضی را بخونم بازم ۲۰ نمیشم لطفا بگید چیکار کنم؟

با عرض سلام و خسته نباشید ، من پارسال درس هام خیلی خوب بود ولی امسال که پایه ی پنجم دبستان هستم درس ها برام سخت شدن مخصوصا ریاضی و اجتماعی هر وقت سراغ این دو کتاب میرم زود عصبانی میشم نمیدونم چی کار کنم تا در این دو درس پیشرفت کنم اگر بهم کمک کنید خیلی خیلی ممنون میشم

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من امسال پایه ی نهم هستم درس ها خیلی سخته نمیتونم به راحتی بخونمشون کمکم کنید

چرا من نمیتونم بعضی درسهارو حفظ کنم؟؟

سلام عرض می کنم خدمت تمام شما و کسانی که این مطلب را می خوانند من همیشه درس می خوانم خیلی هم زیاد در مدرسه من با دانش آموزان خیلی فرق دارم آن ها سریع در نیم ساعت می توانند درسشان که خیلی طولانی است را بخوانند من هم می خوانم اما زمان زیادی تلف می شود اراده می کنم بعد از یک یا دو روز دوباره پشیمان می شوم و خیلی حواسم پرت می شود درست موقع درس خواندن این اتفاق برایم می افتد چکار کنم و نمی توانم برنامه خوبی داشته باشم می گویم کی این همه را بخواند نمی دانم به خودم می گویم ۱ ساعت دیگه دوباره می گویم و زمان برایم سریع می گذرد لطفا کمکم کنید خیلی زود جوابم را بدهید ممنونم.

الان میرم به امتحان آیه های تمدن دعا کنید بیست بگیرم

سلام
من ? کلاس هفتم هستم و نمیتونم درس بخونم یعنی تو ذهنم نمیره مخصوصا ریاضی
میشه راهنماییم کنید؟؟

من کلاس هشتم هستم و کارنامه نوبت اولم ۱۸.۱۴ است و خیلی ها می گویند خوب است ولی بعضی می گویند کمتر است و نمرات پایینم در نوبت دوم یک ۱۶ و یک ۱۵ دارم این کمترین نمرات در نوبت دوم است ۱۵در دینی و ۱۶ در قرآن و این ها در نوبت اول به ترتیب ۲۰ و ۱۹.۵ بود و کمترین نمرم در نوبت اول ۱۲ بود که در عربی بود ولی با پشتکار آن را ۲۰ کردم و الان این دو تا پایین آمده است و نمی توانم درست کنم اما این را هم بگم که ۲ هفته برای عید می ماند که دینی را ۱۹ کردم و الان قرآن می ماند و از شما درخواست دارم به من کمک کنید؟؟؟؟؟؟
از تبریز-ایلخچی

سلام
من امسال سوم تجربیم و تو درسای ریاضی و فیزیک خیلی مشکل دارم اصلا حال و حوصله خوندنشم ندارم نمیدونم چیکارکنم لطفا کمکم کنید یه برنامه هم برام بفرستید

سلام من هشتم هستم میخوام که یک برنامه ریزی تو درسام داشته باشم تا اگه خدا بخواد ممتاز بشم لطفا کمکم کنید.

سلام
من تو درس عربی خیلی مشکل دارم یعنی اصلا از عربی خوشم نمیاد خیلیم سعی کردم که این درسو یاد بگیرم ولی نمیشه حتی واسه حفظ کردن کلماتشم مشکل دارم میشه یه روشی برای خوندن عربی به من بگین خیلی ممنون

سلام من سال نهم هستم و مدرسه نمونه درس می خونم تا پارسال درسام خوب بودن ولی امسال درسام به علت اضطراب آزمون ورودی مدارس نمونه و تیز هوشان افت کرده لطفا کمکم کنید

سلام من پایه نهم هستم و نسبت به سال های قبل درسم خیلی ضعیف شده تازه باید تعیین رشته کنم لطفا کمکم کنین که معدلم خوب بشه بتوانم بهترین رشته رو انتخاب کنم

بابا من معدل بیست بودم خیر سرم امسال معدلم ۱۶ و خورده ای شد با روحیه ی فولادی میزنه به سرم برم سمت کتاب بعد وقتی یادم میفته یه درس و دو درس نیست همه رو نخوندم روحیم از بین میره آقا چکار کنم راهنمایی کنید

سلام خسته نباشید من درسم خیلی ضعیفه من کلاس هفتم هستم تا ابتدایی درسام خیلی خوب بود نمره هام عالی بود ولی از وقتی راهنمایی اومدم افت کردم حتی درس هایی مثل ریاضی که خیلی سخته من الان درسهای حفظ کردنیم رو کم می شم تا حالا این طوری نبودم بعضی وقت ها از درس خوندن نا امید میشم مادرم میگه تو با هوشی می تونی اما خودت نمی خوای به خدا کیه از درس خوندن بدش بیاد دوستام همش من رو مسخره می کنن منم بدم میاد مادرم میگه تو که عربی خوب شدی چرا بقیه این طوریه من اول ها عربی رو همش تک می شدم تا اینکه توی یکی از امتحانات شدم ۱۷ و الان شدم ۱۰ خیلی ناراحتم واقعا نمی دونم چی کار کنم

سلام من کلاس هشتم هستم و نمرات سالهای قبلم خیلی خوب بود اما کمی تو ریاضی مشکل دارم سر کلاس همه مطالب تو ذهنم میره قبل امتحان هم همه چیز رو بلدم اما وقتی برگه میاد تو دستم انگار همه چیز از سرم میپره نمیدونم چه کار کنم

سلام من کلاس هشتم هستم و نمونه میرم من هر وقت میرم سراغ درس خود به خود حواسم به همه جا میره و تنبلیم میاد درس بخونم و نمره هام‌ خیلی افت کرده عاجزاااااانه تقاضای کمک دارم

سلام دوستان عزیز. من دوم دبیرستان هستم و رشتم تجربیه. تیزهوشان درس می خونم. من سه سال راهنمایی نمونه دولتی بودم و معدلمم توی سه سال بیست بود ولی بعد از اینکه دبیرستان اومدم تیزهوشان به شدت افت کردم طوری که معدلم هفده شد ولی امسال با اراده خودم و با اینکه درس دوم خیلی سخت تر از سال اوله تونستم معدلمو به نوزده برسونم. باور کنید هرکسی قابلیت اینو داره که به هرچیزی که بخواد برسه فقط کافیه اراده کنه و قابل توجه اونایی که میگن (قبلا درسشون بهتر بوده ولی الان نه ) شما همون آدم گذشته هستید پس چیزی تغییر نکرده پس میتونید دوباره موفق بشید??

سلام. من کلاس هفتم هستم سال های قبل درسم عالی بود و امسالم درسم خوبه کارنامه نوبت اول شدم ۱۹.۵۷ ولی اصلا توی درس های فارسی و مطالعات نمره های خوبی ندارم و همین دو درس نمره کارنامم رو میاره پایین. من درس خوندن رو دوست دارم ولی به بدختی یه مطلب رو حفظ میشم
ازتون عاجزانه خواهش میکنم کمکم کنید لطفا

دوستان بهترین روش اینه که درس هایی مثل مطالعات و… را واقعا در ذهن تجسم کنید و با دقت بخوانید
من این توصیه را به شما میکنم چون بعد از یک مدت که نمرات خوبی دریافت کردید، خود به خود به آن درس علاقه مند میشوید و البته یک نکته بسیار مهم این است که پس از یادگیری کامل درس، انواع نمونه سوالات را حل کنید تا بیشتر با آن درس و سوالاتش آشنا شوید.
من خودم مشاور هستم، برنامه ریزی نیز نقش مهمی دارد ولی یک برنامه درست و حسابی.

من در درس هایم از پایه ی اول موفق بوده ام ولی بعد از عید در درس هایم افت کرده ام نمی دانم دلیلش چیست و به همین دلیل پدر و مادرم ناراحت هستند
پایه ی ششم ام

من هم همینطور. درس هایم خیلی خوب بودند اما من از وقتی به پایه ششم آمدم کلا درسم ضعیف شده اما در پایه های قبلی شاگرد اول بودم .

سلام دوست عزیز تو الان کلاس ششم هستی تازه سختت هست اگر بیای هفتم میخوای چکار کنی البته می خواهم دلداری بهت بدم چه رشته یی دوست داری؟؟؟؟

با سلام
امیر هستم
دانش آموز دوم تجربی دبیرستان دهخدای تهران
من درسم خوب نبود تا پارسال چون درس نمیخوندم ولی به محض اینکه امتحانات ترم دوم میشد شب امتحان میخوندم و معدل سوم راهنماییم هم هفده شد، من سال اول دبیرستان پیشرفت خیلی زیادی در ریاضی فیزیک کردم به طوری که دبیر بهم گفت که لیدر کلاس منی و تو رو توی تیمی که برای مسابقات هر سال میفرستیم میذارم، ینا تا موقعی بود که به درس اتحاد ها برسیم، من حفظیاتم ضعیفه به طوری که سال اول دبیرستان فیزیک ۱۸ شدم ولی مطالعات اجتماعی افتادم، بگذریم، رسیدیم به اتحاد ها و من نتونستم حفظ شم و دبیر خیلی نسبت بهم بی اهمیت بود و وقتی ازش توضیح میخواستم فقط میگفت برو خودت بخون، من رشته تجربی زدم، مدرسه برای منافع خودش یه کلاس سی و هشت نفره تجربی زده و حالا به ما میگه میخوایم اخراجتون کنیم که کلاس خلوت شه و همین موضوع به همه استرس داده، من الان که امتحانات میانترم دوم رو کارنامه دادن دو تا درس ریاضی و شیمی رو افتادم، اونم مشکل از کم کاری خودم بود و این استرسا منو نسبت به درس بی میل کرده، بدبختی توی سخت ترین رشته دبیرستان و سخت ترین سال هستم، موقعی که کارنامه هارو دادن به ماها که تک داشتیم گفتن دنبال یه هنرستان خوب باشید، حالا منم که رشتمو دوس دارم با این استرسا هر چقدرم میخوام درس بخونم تمرکزمو از دست دادم، به طوری که واسه درس ریاضی معلم خصوصی گرفتم و اون هم بهم میگه، تعریف از خود نباشه ضریب هوشی بالایی هم دارم ولی به چه درد میخوره وقتی تو درسا کمکم نمیکنه؟
لطفا اگه امکان داره کمی راهنماییم کنید که چجوری بخونم که امسال رو رد کنم و نیوفتم
ممنون میشم

من هروقت امتحان ادبیات دارم نمی دونم چطور درس بخوانم که حالیم بشه لطفا یک راه حل بهم بگید

سلام من در سوئد هستم برای آزمایشی ما را فرستادن در یک مدرسه دیگه ما اونجا ۵ درس میخونیم ریاضی انگلیسی جغرافیا زبان سوئدی هم خودش هست اصلا نمیدونم کدومش رو بخونم ۱ روز خوب درس میخونم نمی دونم از درس خواندن زود خسته میشم به جاش یه هفته دیگه نمیخونم الان توی ۲ راهی گیر کردم نمی دونم چی کار کنم یه برنامه ریزی خوبی داشته باشم!!!

سلام از مطالبتون خیلی خوشم آمده ممنون از مطالبتون

دوستانی که میگن ما درس میخونیم ولی یاد نمیگیریم ببخشید ولی مشکل شما اینه که حفظ میکنید تا یاد بگیرید و معمولا هم تمرین نمیکنید. سعی کنید مفهوم رو یاد بگیرید

بله درست گفتی
اول باید تو کلاس قشنگ یاد بگیری ب
عد شروع به درس خوندن میکنی باید مفهوم یاد بگیری
بعد حفظ کنی

سلام من تو زبان خارجه مشکل دارم باید چطور یادش بگیرم

من پایه ی نهمم امسال درسامون خیلی سخته من با الگو گرفتن از این نکات درسام خیلی بهتر شده

سلام من سوم دبیرستانم و از سال اول هم نمونه دولتی بودم. پارسال درسم خیلی بود اما امسال پسرفت داشتم خیلی. حتی واسه امتحانا تا نصفه شب بیدار می مونم درس میخونم اما بازم وقتی جواب امتحانا رو چک میکنم میبینم خیلی بی دقتی های مسخره ای داشتم و جواب بعضی سوالا رو یادم نمیاد شاید بگید بخاطر کم خوابی اما نه کنترل حواسم سر امتحان خوبه و اون موقع حس میکنم درسته اما وقتی با پاسخنامه چک میکنم میبینم غلط بوده.
خیلی سعی کردم و روش و ساعت های مطالعه ام رو تغییر دادم اما هیچ تغییری نکرده. کمکم کنید من واقعا دندانپزشکی رو دوست دارم و میخوام حتما قبول شم تا پارسال هم فکر میکردم میتونم اما با نمره هایی که امسال دارم میگیرم و حرف های مادرم در مورد پسرفتم نمی دونم باید چیکار کنم. بهم یه برنامه خوب بدید و راهنماییم کنید چون واقعا از این وضعیتم خسته شدم. ممنون

من درس زبانم ضعیفه چکار کنم کلاس نهمم

سلام. مرسی. من کلاس هشتمم. بعضی ها میگن ما کنکور نداریم. آیا حقیقت داره

سلام حانیه
نه حقیقت نداره باید کنکور بدیم

دست شما درد نکنه خیلی خیلی عالی است مرسی

خیلی عالی است

سلام. من ترم پیش به خاطر یک مسئله ایی درس رو افتادم. دوباره این درس رو مجدد برداشتم ولی نمیتونم تمرکز کنم یاد بگیرم . ۳۰ خرداد امتحان هست ولی انقدر اضطراب دارم نمیفهمم. ممکنه راهنماییم کنید. ممنون میشم

سلام من مشکلم اینه که تا وقتی که سره بازی ام خسته نمیشم اما وقتی سره درس میشینم خستگی تمام بدنمو میگیره خواهشن راهنمایی کنید پویان هستم کلاس هفتم

سلام
من یک گیمر هستم که زیاد به بازی های انلاین علاقه داشتم
ولی حالا که فکرشو می کنم میبینم که زندگی بازی کردن نیست زندگی کردن به خیلی چیزها نیاز داره
و یکی از مهمترین آن درس خوندنه چونکه هر کاری که بکنی باید اول مرحله ی درس خوندنو طی کنی، من خیلی دلم میخواد درسمو از همین الان شروع کنم بخونم میدونم هیچوقت دیر نشده و اولین صلاحی که باید انتخاب کنم برای درس خوندن ریاضی هستش که واقعا نیازه ولی من از پایه خیلی ضعیفم ولی دلم میخواد که یاد بگیرم خواهش میکنم کمکم کنین ممنون…

سلام
من درس را می خوانم اما بعد از یک مدت فراموشم می شود
و چطور ذهن را رشد دهیم

سلام من هر وقت می خوام درس بخوانم سر درد می گیرم و حواس پرتی دارم سعی کردم تمرکز بگیرم ولی نشد و فقط میتوانم درس ها را حفظ کنم و این کار تا ساعت ۲ شب طول میکشه و هیچی نمی فهمم و بعد از مدتی یادم می رود و تست زنی درستی ندارم با اینکه در مدرسه معلم ها می گویند درس هایم عالی است

من دانشگاه میرم ولی نتیجه که گرفتم افتضاحه و الان یه سال فقط از دانشگاهم مونده، کمکم کنید

هرروز ۲۴ ساعت درس بخون بعد بخور و بخواب نکن تا نمره ی خوبی بگیری امیدوارم بتونی فارغ التحصیل بشی
موفق باشی

ببخشید باران جانا ولی کاری که تو میگی غیر قابل تحمله
اخه کدوم ادمی ۲۴ ساعت درس میخونه ازکجا میدونی بخاطر بخور و بخوابه شاید به دلیل اینکه این درس یا جزوه هارو متوجه نمیشه باشه
بعدشم اقا رضا شما باید تلاشتو بیشتر کنی و یه برنامه ریزی فوق العاده خوبی رو واسه خودت تنظیم کنی موفق باشی

سلام از مطالب خوبی که گذاشتین ممنونم واقعا مفید بودن
راستش من توی دبستان واقعا عالی بودم
من توی چهار سالگی میتونستم بعضی کلمات مثل لباس که از نظر نوشتاری ساده بودند بخوانم و بنویسم، خیلی زود صحبت کردن رو یاد گرفتم و توی شش سالگی کاملا به زبان مسلط شدم
خیلی ها میگفتن که من نابغه ام اما امان از وقتی که تبلت کوفتی اومد تو زندگیم دیگه تمرکزم رو توی درسا از دست دادم فکرم به چیز های دیگه متمرکز شد و دیگه توجه قبلی روی درسام نبود
والدینم مشکلی نداشتند چون درسام عالی بود و نخونده نیم نمره هم کم نمی آوردم چون توی هر چی توی کلاس یاد میگرفتم کاملا تو ذهنم میموند اما وقتی وارد کلاس پنجم شدم معلم خیلی بدی داشتم و دوستایی که فکرهای خرابی داشتند چون معلم رو دوست نداشتم و ازش متنفر بودم نمیتونستم روی درسی که میداد متمرکز بشم و چون لحن خیلی زننده ای هنگام درس دادن داشت دیگه نتونستم درسهارو خوب یاد بگیرم هر چند نمره های آخر سالم عالی بودند اما روی من تاثیر منفی گذاشتند (دوستام و معلم طرز فکرم )
سال ششم خیلی افت کردم توی درسام امتحانات وسط سال رو که معلم آزمایشی میگرفت رو خراب میکردم و چون درس نمیخوندم در مدارس عالی قبول نشدم هر چند تراز من از تراز مورد نیاز در نمونه یکی پایین تر و در تیزهوشان سه تا از تراز مورد قبول پایین تر بود ولی خوب نمرات پایان ترمم مثل همیشه عالی بودند
من امسال توی بهترین مدرسه که از نمونه کم نداشت و نمره های کم رو هم قبول نمیکرد ثبت نام کردم کتابای سال بعدمو از الان که تابستونه دانلود کردم و اونا رو میخونم و حفظ میکنم اما زود سردرد میگیرم و کارو ول میکنم
من توی خانواده به قول معروف پولداری بودم فکر میکنم به خاطر همینه که یه کم لوس بار اومدم و نمی تونم به خودم سختی بدم نمیخوام نمره هامو با پول بابام بخرم میخوام پزشکی بخونم آرزومه و میخوام امسال بهترین باشم چی کار میتونم بکنم؟؟

سلام من سال دوم راهنمایی هستم
هر وقت که درس میخونم حواسم پرت میشه فکرم مشغول چیزهای الکی میشه لطفا کمکم کنین من خیلی دوست دارم خوب درس بخونم چون مامان بابام خیلی برام زحمت میکشن میخوام جواب زحمت هاشون رو بدم لطفا کمکم کنین ممنون میشم

سلام راستش من از اول دبستانم تا الان که میخوام انتخاب رشته کنم معدلم بیست بوده و خودم به رشته ریاضی علاقه دارم اما میترسم اونجوری که دوس دارم پیش نره از یه طرف هم رشته تجربی یه عالمه شرکت کننده داره واقعا گیج شدم و نمیدونم چیکارکنم و همچنین میخوام رشته ای برم که واسش کار باشه…

به نظر من باید هنگام درس خوندن باید یه جایی درس بخوانیم که سکوت است من هم مثل شما درس تو ذهنم نمیره ولی تو امتحان همیشه نمراتم خوبه
وقتی درس می خونم جواب ها تو ذهنم نمیره دو سه بار از روش می خونم و به خودم توضیح میدم و بعد از اینکه حفظ کردم مادرم می پرسه و یک راه حل دیگه صبح از زود بیدار میشم و یکبار هم درس هایم را مرور می کنم و مادرم دوباره می پرسه

ممنون از راهنمایی شما

سلام
من می خوام برم هشتم پارسال معدلم ۱۹.۸۰ بود اما می خوام امسال بالا بشم میشه کمکم کنید بگید چیکار کنم و بگید درس ها سخت بود یا نه
درضمن من میخوام در این فرصت کم درس های هفتم را دوره کنم اما نمی دونم چه طوری لطفا سریع جوابمو بدید

سلام من حوریه طاهری هستم و من در درسهایم همیشه لایق هستم و میخواهم تا آخر عمرم لایق بمانم و در افغانستان که بودم همیشه لایق بودم و میخواهم که در اتریش همچنان لایق باشم و همیشه کوشش میکنم و میخواهم که همیشه کامیاب باشم تشکر از شما

سلام من دوست دارم بسیار لایق باشم همگی من را دوست داشته باشند و همچنان استادانم و من میخواهم در آینده یک دکتر موفق شوم تا در وطنم افغانستان خدمت کنم میخواهم من را کمک کنید

سلام من دانش آموز پایه دهم هستم سالای قبل خیلی درسم خوب بود ولی امسال خیلی ضعیف شدم
رشتم هم انسانی هست
اگه میشه بگین چیکار کنم

سلام با عرض خسته نباشیىد من د درس علوم مشکل دارم

سلام من تا چند روز آینده که مدارس باز میشن میرم پایه ی ششم دبستان خیلی دوست دارم تیز هوشان قبول بشم البته این آرزوی خیلی هاست درس هامو همه رو میخونم اما نمیدونم چرا با ریاضی مشکل دارم همه ی درسای خوندنی و… خوبه جز ریاضی میخونم خوبم یهو درسام یه جورایی ضعیف میشه البته فقط ریاضی میخونم خوبه بعد یکم ضعیف میشم البته دوباره میگم فقط ریاضیم اینطوریه نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی همه درسام خوبه ریاضیم یکم میلنگه کمکم کنید با نظرهاتون لطفا

با سلام و خسته نباشید من درسم عالی شده ممنون به خاطره مطالب جالبتون

سلام من در کلاس اول و دوم خیلی درسم خوب بود اما رفتم کلاس سوم دیگه از اون موقع درسم بد شد بخاطر اینکه معلمم خیلی به من میگفت صبا خیلی درست بده بخاطر همین درسم بد شد لطفا به من کمک کنید که درسم خوب بشه دیگه الآن دارم میرم کلاس هفت درست نشده

سلام من از کلاس اول تا الان درسم خوب نبود و همیشه مامانم کمکم می کرد

من از کلاس هفتم خودم درس خواندم اما نمرات خوبی نیاوردم.

دوست دارم اگر شد برنامه ی درسی بهتری بریزم کمک کنید لطفا.

عسل جان سلام امیدوارم حالت خوب باشه و عالی و سلامت…
این گفته ی شما (سلام من از کلاس اول تا الان درسم خوب نبود و همیشه مامانم کمکم می کرد) این یک نوع تلقینه یعنی چی خودتونو دارید محتاج مادرتون میکنید مگه چی از بقیه کمتر دارید؟
ببینید چرا نمرات خوبی از هفتم به بعد نیاوردید دلیلش چی بوده و تلاش شما در چه حدی بوده؟ اول با خوتون کنار بیاین در این موضوع…
خوشحال میشم بیشتر راهنماییتون کنم…

سلام امیر جان اگر میتونی منو راهنمایی کن

دوستانی که مشکلاتی در درس هایشان دارند در وهله ی اول به خودشون بگن تلاش من در این درس چقدر بوده و چرا همیشه نمره خوبی نمیگیرم؟
حتما یه دلیلی داره.
علاقه و استعداد شما در درس ها متفاوت هست و این یه چیز روشنی هست ولی دلیل نمیشه بگی چون من این درسو دوست ندارم پس نمره خوبی نمیارم نه به هیچ وجه اینطور نیست مثالی میزنم…
من به شخصه در درس ریاضی از اول راهنمایی ضعف داشتم ولی وقتی فهمیدم وقت بیشتری گذاشتم روش تا با بقیه درسا در یک تراز باشه و شد
و مثلا در درس های حفظی مثل دینی زیست ادبیات و … همیشه بهترین بودم چون علاقه هم بود
کاری کنید که به درس هایی که علاقه ای ندارید علاقه مند شید اصلا هم کار سختی نیست باید با خودتون کنار بیاین و یه دلیل قانع کننده بیارید که چرا من به این درس علاقه ای ندارم ؟ دبیرم خوب نیست؟ درسش سخته؟ یا …
بعد از اینکه در مورد این چیزا فکر کردید به اینم فکر کنید که اگه شما در یه سطح ساکن در کلاس باشین هیچ وقت رو به جلو حرکت نمیکنید و همیشه به یه نمره فکر می کنید و چه بسا که نمرتون در اون درس هم به مرور کاهشی داشته باشه…
سعی کنید بیشتر وقتتونو روی درس هایی که در اون ضعف دارید بزارید. مطمئنا نتیجه خوبی کسب می کنید بدرود.

سلام دوستان من هرچی فیزیک میخونم بازم تو آزمون کم میزنم لطفا شما کمک کنید چیکار کنم

سلام من در درس هایم بسیار عالی هستم

منم درسم عالیه فقط ریاضی خوب نمیدونم

من نابغه ام

من متوجه شدم بعضی از دوستان از سال اول مشکل دارند یا الان مشکل دارند و قبلا خوب بودند
در جواب شخصی که گفت از همان اول درس هایم خوب نبود بگویم شما بیشتر درس بخوان و یک دلیلش شما که می بینید درستان بد است در اینترنت نچرخید

حرفاتو درست زدی یکی دیگه هم هست تو تلگرام و اینستا نچرخید اینا رو بزارید تو تابستون
شماها خسته نمیشین هر روز بخور و بخواب میکنین

سلام صبا جان
شما می توانید از کلاس های تقویتی یا کتاب های آموزشی استفاده کنید و بیشتر به مدرسه علاقه مند شوید

سلام من موقع امتحان استرس زیادی دارم
لطفا کمکم کنید

سلام پسر آدم این طبیعیه من خودم دهمم و تا معلم ازم سوال میپرسه هول میکنم و امتحان کتبی را بهتر جواب میدم

مرسی خیلی خوب بود میشه یه برنامه واسه تمام درس های هفتم واسم بفرستید

سلام ببخشید می خواستم بگم من برای خودم برنامه ریزی میکنم ولی بهش عمل نمیکنم چیکارکنم آیا

من هم هر برنامه ریزی که میکنم به آن عمل نمی کنم ولی ترانه جان راهنمای خوبی برای من شد

اره منم اینطوریم ولی شب امتحان بخونم عالی میدم فقط ریاضیو خوب نمیدم ینی بالای ۱۶ میشم ولی من دوس دارم بیست شم

سلام عزیزم ترانه جان باید سعی کنی که به قول هات عمل کنی و برای خودت ساعت نگذاری

چطوری میتوانیم تمرکزمان را نسبت به درس بیشتر کنیم

من اول متوسته هستم و رشته بازیگری را خیلی دوست دارم من امسال یکم افت کردم. نمی دونم چه کار کنم لطفا کمکم کنید

سلام ملیکا جان اول اینکه بهت یه نصیحت خواهرانه بکنم به نظرم یه رشته انتخاب کن بعد در کنارش بازیگری هم برو و بعد همه ی تمرکزت رو هم به درسات کن چون امسال خیلی مهمه برات

دست درد نکنه ترانه جان اما چه رشته یی برم که توش بازیگری باشه؟

بچه ها کی می تواند یک برنامه ریزی خوب برای من کلاس هفتمی بکنه؟

سلام عزیزم منم مثل شما هستم ?تودرسهام خیلی ضعیفم

لطفا کمکم کنید شمارا به خدا قسم همه دارن تو کلاس مسخرهم میکنه من میخوام یه شاگرد اول باشم مرسی اگه برادری یاخواهری بهم کمک کن

سلام پسر نابغه تو اگر راست میگی یه برنامه برای من بریز راستی کلاس چندمی؟

سلام ملیکاجان عزیزم ببخشید البته ولی بازیگری هیچ درآمدی نداره من الان دهمم رشته تصویرسازی که هم گرافیکیه هم کامپیوتری درآمد و کارایی خوبی داره تو به چی علاقه مندی

من به آهنگ سازی هم علاقه دارم

سلام من به خوانندگی علاقه دارم صدای خیلی خوبی هم دارم هرکی منو میبینه میگه تو اخر خواننده میشی ولی هیچکدوم از خانوادمون دوست نداره اهنگسازی و بازیگری رو هم دوس دارم نویسندگی هم دوس دارم اما کسی به من توجهی نداره من الان کلاس هفتم هستم و به خاطر علاقم به اینجور چیزا درس رو نمی فهمم یکی به من بگه چیکار کنم

حرف من رو داری میزنی اسمت چیه؟؟

سلامی دوباره به تو ملیکا و ناشناس دارم که منم به نویسندگی و بازیگری علاقه داشتم که خانواده ام نگذاشتند و منو به یه رشته فرستادندکه اولش دوست نداشتم ولی بهش عادت کردم شما هم ببینید به چی علاقه دارید بعد همون رو بریدحرف کسی رو گوش نکنید و به فکر ایندتون باشید

و راستی به نظرم رشته ی کار و دانش بهترین رشته هست چون هم کار یاد میگیرید هم علم و دانش
خودتون میدونید ولی سرنوشتتون رو به دست کسی ندهید

شماها به چه درس هایی علاقه دارید و هدفتون چیه از بازیگری و اهنگ سازی

من دانش اموز سال دهم تجربی هستم من عاشق زیست شناسی ام و توش استعداد دارم
همچنین ریاضی ام از بچگی تا کلاس نهم حرف نداشته و با همه ی معلم های ریاضی ام دوست بودم و خیلی دوستشون داشتم اما امسال ریاضیم اصلا تعریفی نداره و من حتی نمره ی میان ترممو تک شدم و با اینکه فیزیک رو خیلی خوب میفهمم اما چون تمرین نکردم توش خیلی ضعیف شدم
من از درس های حفظ کردنی مثل جغرافیا و دفاعی متنفرم و اگر هزار بارم از روشون بخونم بازم مشکل دارم ولی احساس میکنم که نحوه ی خوندنشونو بلد نیستم با اینکه رشته تجربی سخته اما خدا رو شکر میکنم که رشته ی انسانی نرفتم چون واقعا توی درس های حفظ کردنی به شدت مشکل دارم کسی میتونه کمکم کنه

چرا پس جواب منو نمی دهید تا کمکتون کنم…

به درس فارسی علاقه دارم

وای خدای من چه جالب منم به این درس خیلی علاقه مند بودم و هستم ولی نگذاشتند برم برو ادبیات ملیکاجان خیلی هم عالی

من حتی بعضی از حکایت های گلستان هم بلد هستم تازه چند شعر هم از خودم گفتم البته نه شعر های چرت و پرت…

ببخشید میشه یکیشو برام بنویسی ممنونم

من امسال ششمی هستم من در بعضی امتحانات کم میگیرم راه حل هایی بگویید که مرا موفق کنند دوست دارم از دوستانم زرنگ تر باشم

به نام خدایی که پروانه ساخت
زدانش درون دل من خانه ساخت

سلام من یک دانش اموز دهم انسانی هستم اما هرچه درس میخوانم حفظ نمیشوم اون متن را یا اگر هم حفظ شده باشم بعد از ۱ ساعت یا کم تر یادم میرود و سر جلسه امتحان سوال ها را که میدهند جواب ها یادم نمیاید راه حل چیست؟

سلام منم مثل بقیه پارسال درسم خوب بود ولی امسال اصلا علاقه ای به درس خواندن ندارم چرا؟؟؟

کمکم کنید مطالبتون عالی بود

سلام بچه ها من امسال نهایی دارم بعد از طرف مدرسه برای فرمانده بسیج انتخاب شدم مسئولیتش سنگین است رشتم ریاضی لطفا یک برنامه بگین که بتونم به همه کارام برسم

سلام فاطمه
همیشه سعی کن معلمتون وقتی ریاضی درس میده تو خونه همون روز ریاضیو کار کن بعد فقط تو مدرسه کار میکنی خب میتونی کلاس بیرون برین تا درسات خوب بشه
موفق باشی

من احساس میکنم که درس خوندن کاره سختیه ولی دوس دارم بخونم کمکم کنید

سلام من تو همه درسام ۲۰ می گیرم به غیر از ریاضی نمیدونم چرا امروز امتحان داشتیم سوال آخر گفت عبارتهای گویا رو ساده کنید من مخرج رو مساوی صفر قرار دادم

سلام من کلاس نهمم و درسم هم خوبه ولی توی ماه آبان یه کم کم کاری کردم و خیلی پشیمونم و میخوام بدونم اگه پیش نوبت و نوبت و خوب بدم به خاطره مهر و آبان ازم نمره کسر نمیشه؟؟؟

سلام تینا
اولا نمره کلاسی تو کارنامه اصلا حساب نمی کنن
ثانیا فقط نمره میان ترم و ترم تو کارنامه حساب میکنن
بعد اگه میخوای برا همیشه درست خوب باشه باید گوشی رو بزاری کنار و بازیگوشی ام همینطور
بعد درس بخونی بهتر از بازیگوشیه
موفق باشی

سلام منم با علی اقا موافقم و هم دوست دارم درس بخونم هم روش آن را نمیدونم

سلام من کلاس دهم هستم رشتم هم تجربی هست اما در ریاضی و فیزیک مشکل دارم سر کلاس همیشه حواسم پرته لطفا اگه راه حلی برای این مشکل دارید پاسخ دهید
با تشکر

سلام علی ایا رشته ات را دوست داری یا به زور رفتی راست بگو؟؟؟

من درس نمیتوانم بخوانم چه کار کنم به من کمک کنید

سلام.
من کلاس هشتمی هستم.
در سال ششم در امتحان تیزهوشان شرکت کردم اما متاسفانه قبول نشدم.
علت قبول نشدنم هم کاملا برای خودم روشن و واضح است.
من به دلیل نخواندن عمیق و مفهومی و گذراندن زمانم به کارهای متفرقه قبول نشدم.
حدود دو سال دیگه امتحان تیزهوشان دیگری داریم که بسیار برایم مهم است که در آن قبول شوم
اما امسال نمیتونم درس بخونم.
تا به حال راه های زیادی را امتحان کردم ولی نشده و البته امتحانات من در مدرسه از نمرات بالایی برخورداره و معدل سال گذشته ام هم در مدرسه شاهد ۲۰ بوده.
به عبارت دیگه حس درس خوندن ندارم.
واقعا برام مهمه که بتونم درس بخونم چون که در تعیین رشته ام انتخاب درستی داشته باشم و رشته ای رو انتخاب نکنم که بعدها با اون دچار مشکل بشم.
لطفا بهم جواب بدید که چه جوری درس بخونم؟
چه جوری حوصله ی درس خوندن رو داشته باشم؟

سلام
میتونی تو کلاس تیزهوشان ثبت نام کنی تا قبول بشی
بعد کتابکار مبتکران بگیر همیشه از اون بخون تا تیزهوشان قبول شی
بعد سعی کن تابستون تیزهوشان رو بخونی
موفق باشی

تیزهوشان مزخرفه نرو زده میشی من خودمم اومدم بیرون

من تمام نمره هام بیست اما ریاضی ۹!!!!!!!
کمممممک

سلام من نهمی ام من همیشه درسام ۲۰ فقط ریاضی نمیتونم ۲۰ بگیرم تو ریاضی فقط هندسه مشکل دارم دوس دارم ریاضی ۲۰ بشم نمیتونم چجوری ۲۰ شم بعد انشا هم موقع امتحان همیشه ۱۶ میگیرم نمیدونم چیکار کنم
لطفا کمکم کنید

من به کمک نیاز دارم من امسال نهمم باید سال دیگه انتخاب رشته کنم من حفظ کردنی هام عالیه فقط ریاضیمون خوبه همیشه میشم ۱۶
فقط موندم کدوم رشته برم ریاضی یا تجربی یا انسانی یا هنر
موندم کدومو برم خواهشا کمکم کنید

اگر درسا رو فراموش میکنی قبل از اینکه شروع به درس خوندن کنی باید کندر بخوری تا حافظت بمونه واقعا هم تاثیر داره
موفق باشی

سلام وقت بخیر
من دانش آموز پایه نهم هستم
درسم هم خوب است وقتی درسم را میخونم میرم سر کلاس نگاه دبیر میکنم استرس میگیرم همه یادم میرن
و هیچ نمیدونم چطوری درسمو بخونم
و همیشه برای درس خوندن مشکل دارم ولی از اینا گذشته عاااااشققق
تجربی هستم و میخوام امسال ۱۰۰ درصد تجربی رو قبول بشم تو رو خدا خواهش میکنم یه راهنمایی از من کنید

سلام النا جون
سعی کن وقتی خونه میخوای درس بخونی جلوی اینه بشینی یا برای مادر یا خواهریا… درستو بخونی خیلی بهت کمک میکنه
موفق باشی

سلام من درسم ضعیف است نمیدونم چکار کنم اطفا به من بگین چه بخورم چه بگم

سلام خیلی خوب بود ممنون

سلام.
من کلاس نهم هستم. درسم تا دوسال پبش خوب بود و همیشه هم شب امتحان میخوندم و زود هم یاد میگرفتم ولی امسال به مشکل عشق و عاشقی برخوردم و نمی توانم واقعا باید چه کاری انجام بدم…
از همه ی درس ها هم بدم میاد… ظهر که از مدرسه میام تا شب با گوشیم بازی میکنم و از ساعت تقریبا ۶/۵ شروع به خوندن میکنم تا ۱۲شب اما هیچی یاد نمیگیرم میشه راه حلی برام بزارین واقعا خسته شدم…
ممنـــــون.

۱-اینکه اخرای عشق و عاشقی به هیچ جا نمیرسی و ایندت بخاطر همین تباه میشه بنظرم ما هنوز واسه اینکارا خیلی زودیم
خودم دخترم خوب میفهمم که این عشق نیس بلکه یه عادته یا یه دوس داشتنه ساده و اینکه دوستای منم مثل توان ولی وقتی یه ماه با یه پسر باشن ماه بعدی با یه پسر دیگن و به این میگن عشق ما داریم با این کارامون کلمه عشقو به چی میرسونیم
برو درستو بخون که از همه مهمتره و به ایندت بستگی داره
۲-اینکه انقدر با اون گوشی ور نرو بشین درستو بخون امیدوارم حرفام روت تاثیر میزاره اگه ازم ناراحت شدی معذرت من فقط به عنوان دوست یا خواهر اینو بهت گفتم

من الان کلاس هفتم هستم قبلا ها درسم خیلی خوب بود اما الان نمی دونم چی کار کنم درسم قوی شود

با سلام
من درسم بده باید چیکار کنم درسم خوب باشه

نظر من اینه که روزی که از مدرسه تعطیل می شوید حتما نیم ساعت آن درسی که خانم داده بخونید. موفق باشید

سلام ولی نظر من این است که سر کلاس باید یاد گرفت و اشکال خود را همون وقت از معلم یا استاد پرسید.

عالی است ممنون من میخوام در تیز هوشان شرکت کنم چه کاری کنم تا قبول شوم

تست بزن کتابای خیلی سبز -سیر تا پیاز- کتابای استاد فتحی عالین و ازاینترنت- دوست- اشنا و… نمونه سوال تهیه کن نظر من اینه
موفق باشی

من پارسال درسم ۲۰ بود اما امسال انگیزم خیلی کم شده

سلام ما امتحانامون شروع شده دو تا امتحان دادم یکی قرآن و یکی ریاضی
قرآن رو به خاطر حواس پرتی میشم ۱۹.۷۵
ریاضی هم به خاطر بی دقتی میشم ۱۸.۵ به نظر خودم خیلی بده یعنی بد که نه… افتضاحه!
الان نمیدونم چیکار کنم فقط میخوام بقیه درسام نمره هاش خوب شه برای ریاضی هم اون نیم نمره رو بگیرم!
امروز هم امتحان ترم زبان دارم هم فردا امتحان مطالعات
سه ساعت دیگه تا زبان مونده از زبان هم بیام میشه ۸ شب نمیدونم واقعا چیکار کنم
خیلی ممنون میشم و برام خیلی ارزش داره که جوابمو بدید
راستی مطالبتون هم خوب بود اما الآن خیلی زمان کم دارم…
بازم ممنون

اگر واقعا بخواهید میتوانید پس بخواهید تا بتوانید، امیدوارم مطالبم دردی از دردهای شما کم کرده باشد. خدا نگهدار و برای همگی آرزوی موفقیت های روز افزون را دارم.

از سوالات آسان تا سخت را حل کنید، برای حل کردن برگه ها ، زمان بگیرید و مکانی مناسب برای درس خواندن و تست زدن انتخاب کنید.
سر جلسه امتحان تمرکز کنید و به خود بگویید من میتوانم و اگر سوالی را بلد نبودم حتما شخص دیگری هم بلد نیست، استرس را فرو کش کنید و ریاضیات را با اثبات فرمولها و راه حل ها یاد بگیرید.

امتحان های ترم شروع شدن من امتحان ریاضی رو که اولی بود افتضاح دادم
امتحان های بعدی رو بد ندادم ولی همش تو فکر ریاضی هستم چون تو مدرسه نمونه دولتی هستم می ترسم اخراجم کنن
لطفا راه حل برای امتحان های بعدی بگین

نترس اخراج نمیشی اگه امتحانای بعدی رو خوب بدی واسه امتحانای بعدم اینکه دیگه باید بکوب بخونی دیگه تا معدلت حداقل بالای ۱۹ باشه
بازم موفق باشی

من فقط شبا میتونم درس بخونم روزا حس و حالش نیست باید چه کار کنم؟

سلام سعی کن روزا وقت بزاری برای درس خواندن

من ۷ هستم معدلم ۱۹.۸۹ است من نمره ریاضی خود را ۱۲ گرفتم و هر چه می خوانم یاد نمی گیرم

۱-کلاس برو
۲-تست بزن
کتابای خیلی سبز ریاضی وکتاب سیر تا پیاز ریاضی هم عالیه به علاوه ی درسنامه -سوالای خیلی خوبی هم داره
موفق باشی

سلام
من خیلییییی به رشته ی انسانی علاقه مندم و علاقه ی شدیدی به کارهای خشن و رزمی دارم و دلم میخواهد پلیس شم ولی مامانم میگه باید بری تجربی بابا مگه زوره من نمیخوامممممم
بهش میگما باز میگه نه نه نه خسته شدم گر چه علوم و ریاضی ام فوق العاده عالیه بازم دلم نمی خواد بچه ها یه نظر بدین دیگه تا این مادر من دست از سرم برداره و راضی شه بابا کچلم کرد اه

من کلاس هفتم
همه ی درسام عالیه اما ریاضی رو شدم ۱۸ کمکم کنین

سلام من کلاس هفتم هستم تو باید قبل از اینکه بری سر کلاس ریاضی رو تمرین کنی

من همیشه درسامو میخونم هفتمم ولی خیلی وسواس دارم یهنی هر بار که میخونم باید یکی ازم بپرسه بعدش دوباره هی میخونم ریاضیمم خیلی خوبه چند روز دیگه کارنامه میدن ان شاء الله معدلم ۲۰ شه شما ام دعا کنید مرسی

براتون دعآ میکنم دیگه ان شاء الله همه مراحل رو با موفقیت پشت سر هم بذارید
درس بخونید زیاد
انرژی مثبت داشته باشید و به خودتون امید بدید

تنها راهش اینه که درس بخونید دیگه همین فقظ درس درس درس

چکار کنم که حوصلم برای درس خوندن بره بالا

اصلا حوصله درس خوندنو ندارم

سلام خسته نباشید ببخشید من خیلی درس می خونم اما خوب نتیجه نمیگیرم همیشه کمتر از ۱۵ میگیرم لطفا راهنمایی کنید چه طوری درس بخونم خوب نتیجه بگیرم؟
درس حفظیاتی را چطوری مطالعه کنم؟
محاسبات را چه طوری بخونم؟

من الان ششم میخونم واقعا شاگرد نمونه هستم تو کلاس
درسته علاقه ای به ریاضی ندارم اما تو ریاضی از نمره ۱۹ نیومدم پایین
چون ناامید نمیشم از هیچی و اعتماد به نفسم خیلی زیاده همیشه به خودم میگم من بهترینم، من نمره ی بالا به دست میارم

سلام من میام درس بخونم صدایه کوچکی هم میشنوم کلا درس یادم میره
چه کار کنم

ممنون

من پایه هفتمم
در مدرسه نمونه دولتی تبریز هستم و فردا هم آزمون مطالعات نوبت اول دارم و کلا ۱۲ درس می آید ولی من فقط ۳ ساعت وقت دارم لطفا کمکم کنید خواهش می کنم

سلام من کلاس پنجم هستم و همیشه نمره های من پایین است.
هر کار می کنم آخرش به هیچ جا نمی رسم.
برای مثال نمره ی علومم از ۳۵ شدم ۱۵ و به خاطر این موضوع خیلی ناراحت شدم
الان نزدیک امتحان های ترم اولم است و نمی دونم چیکار کنم که نمره ی من بیاد بالا.
پدر و مادرم برام خیلی زحمت ها کشیدند ولی بازم به جایی نرسیدم.
از شما دوستان خواهش می کنم که به من کمک کنید و راه حل های مختلفی بهم بدهید اگر این کار را بکنید و به من راه حلی بدهید ممنونتان می شوم.

وقتی که در کلاس استاد درس می دهد من گوش می دهم اما وقتی که در سر تخته می روم یادم می رود و در شب امتحان بسیار زیاد درس می خوانم اما وقتی که در سر امتحان می نشینم یادم می رود.

من هیچ علاقه به درس ندارم و هیچ درس ها را نمی خوانم لطفا راهنماییم کن تشکر.

من واقعا از این برنامه ریزی دقیق شما خوشم میاد چون باعث شد من تو درسام موفق باشم

من پارسال در هشتم معدلم ۱۹.۸۶ بود اما امسال خیلی می ترسم که ۱۹ و پنجاه بیاد لطفا دوست های گل برایم دعا کنید چون آبروم در خطره
آخه پارسال شاگرد ممتاز بودم و عکسم را به دیوار مدرسه نصب کردند
مرسی من برای شماها خواهر و برادر های گل ایرانی ام آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی می کنم

سلام من موقع درس خوندن حواسم پرت میشه چیکار کنم و البته چیکار کنم همشه نمره ام ۲۰ بشه

سلام من یه دانش آموز کلاس هشتمی ام نمیدونم چطور درس بخونم که از درس خواندن لذت ببرم
سال های قبل نمراتم خیلی خوب بود و مشکلی نداشتم ولی متاسفانه امسال مثل سال های قبل نیستم واقعا نمی دونم چی کار کنم خیلی هم از این مورد ناراحتم و باید بگم که نمی دونم چطور برنامه ریزی کنم به همین دلیل متاسفانه امسال معدلم کم شد و خانواده ام از این مورد ناراضی هستن علی الخصوص مامانم
میشه لطف کنید یه راه حل برای برطرف کردن مشکلم بدین
با تشکر

سلام من نهم معدلم ۲۰ بود تجربی رفتم معدلم ۱۹/۱۲ شد لطفا یه پیشنهادی بدید تا دوباره بیست شم ممنون.

سلام ببخشید میشه کمکم کنید؟ من روزی دو تا چهار ساعت درس میخوانم. کلاس ششم هستم اما زود از درس ها خسته میشم! چکار کنم؟

من تلاش میکنم که درسم خوب باشه ولی شاگرد سوم هستم کلاس پنجم هستم ممنون میشم کمکم کنید

ببخشید من کلاس هفتم هستم
معدلم تو نوبت اول ۲۰ شد الآن دو سه روزه خوب درس نمیخونم و زود خسته میشم
من باید چیکار کنم که روزی ۵ یا۴ ساعت درس بخونم و خسته نشم
ممنون میشم جواب بدین

سلام من کلاس هشتم هستم چند روز پیش کارنامه هارو دادن همه درس هارو ٢٠ شدم ولی ریاضی رو ١٨گرفتم به نظرتون خوبه
اخه دوست دارم همیشه ٢٠ باشم معدلمم ١٩/٩۰ شد

من کلاس هفتم هستم
سال های قبل درسم خوب بوده ولی امسال تنبل تر شدم هر چه درس می خوانم توی ذهنم نمی رود نمی دونم چیکار کنم لطفأ کمکم کنین راستی اگر تونستید برام یه برنامه ریزی بفرستید هرچه سریع تر بفرستید. ممنون

سلام من مشکلم اینکه امسال که دهمم تنبل شدم نوبت اول ۶ تا تجدید اوردم دارم پسرفت میکنم خیلی حیلی واقعا خواهش میکنم
کمک کنید نمی تونم خودم رو جمع کنم

سلام. من خیلی درس می خونم و تلاش می کنم ولی به نتیجه مطلوب نمیرسم. پدر و مادرم بهم می گن این قدر سخت نگیر
من درس رو دوست دارم.
لطفا پیشنهاد بدین.

سلام من کلاس پنجم دبستان هستم من پارسال درسم خیلی خوب بود
ولی امثال درسم کمی بد شده میشه
یه برنامه ی خوب به من بدید??????

منم مثل شماهم نوید جون

ســــلام.
ممنون از پیشنهادتون از وقتی طبق گفته هاتون عمل کردم درسم عالــی شد و نمرات عالی میگیرم.
سپاس و تشکر
روح ا… نهم از زاهدان

شعار همیشگی من (( شما فقط درس بخوانید و حداکثر تلاشتان را انجام دهید و در نهایت نتیجه را به خدا واگذار کنید.))
در پــــــــنـــــــاه خـــــدا

با سلام و خسته نباشید از مطالب خوبتون
من پایه نهم هستم و معدلم ۲۰ و تا حالا با درس هام مشکلی نداشتم ولی تازگی خیلی با درس های حفظی مثل دینی و مطالعات مشکل دارم و اصلا علاقه به خوندنشون ندارم
اگه میشه راهنمایی کنین چطور میتونم این درس ها رو مثل قبل یاد بگیرم…

من کلاس ۴ هستم من آلمان رفتم سال ۹۵ و آذر به مدرسه رفتم معلمم خیلی از من راضی بود خیلی می گفت با اینکه وسط سال اومده درسش بهتر از شماهاست.
روز کارنامه سوم اسفند بود کارنامم همش خیلی خوب بود مادرم رفت پیش معلم گفت diana تو درسا چطوره ازش راضی هستید؟
گفت من یک هفتست با دیانا جنگ دارم داره کم کاری می‌کنه با اینکه تو اون یک هفته من کاری نکرده بودم
لطفا راهنماییم کنید چجوری حواسم جمع تر باشه مثل قبل باشم

من نازنین هستم
امسال مدرسه ای که توش درس می خوندم ترک کردم رفتم یه جای دیگه چون نهم می خواستم بخونم انتخاب رشته مدرسمو ترک کردم
من دو سال از هفتم تا هشتم معدلم عالی بود یعنی بیست اما الان دیگه عربی زبان ریاضی بد میشه ریاضی که دیگه جای خود دارد
برای همین مجبور شدم معلم خصوصی ریاضی بهم درس می ده و درسای دیگمو از ترم دوم خوب کردم ولی از ریاضی می ترسم ولی اون روز واسه ریاضی داوطلب رفتم خوب بود
الان از امروز دیگه تعطیلاته به خاطره همین دارم درس می خونم از یه طرف مشکلات خانوادگی از طرف دیگه اضطراب از اولین تجدید عمرم
اگه میشه کمکم کنید که اضطراب از بین بره
یه برنامه کمک درسی بزارید
ممنون از نکات خوبتون
امید وارم همه امسال قبول بشن
به اونایی که سال هشتمی هستند می خواستم چیزی بگم
حتما برید کلاس ریاضی چون ریاضی نهم سخته خیلی اونم اگه دست معلم سختگیر بیفته

سلام من یاسمین هستم و کلاس پنجم هستم تا امسال مقام اول رو کسب میکردم و همیشه بهم لوح ممتاز کلاس رو میدادن
ولی امسال مثل سال های پیش تلاشم رو میکنم ولی به هیچ نتیجه ای نمیرسم
معلمم هم خیلی بهم میگه که تو دانش آموز زرنگی هستی ولی از هوشت استفاده نمیکنی
دوستامم خیلی منو تشویق میکنن
خودمم خیلی خیلی تلاش میکنم ولی به هیچکدوم از هدف هام نرسیدم لطفا کمکم کنین خواهش میکنم

سلام من کلاس نهم هستم تو مدرسه نمونه دولتی درس میخونم ولی از وقتی که به این مدرسه اومدم خیلی تنبل شدم
نمره هام بالای هیجده هست ولی هیچوقت امتحانامو جدی نمیگیرم و همه آخر شب میخونم
امسال هم انتخاب رشته داریم ولی من بازم جدیش نگرفتم و درس نمیخونم
خواهش میکنم بهم بگین چیکار کنم

درود عسل جون
چون شما تو مدرسه ی نمونه رفتین سطحش خیلی فرق داره با مدرسه های دولتی و خیلی سخت تر درس میدن
اگه احساس میکنی حوصله درس خوندن نداری تغذیه مناسبی رو برای خودت اماده کن که انرژی رو بالا ببره
اگه تو امتحانا شب امتحان فقط درس بخونی برات سخته و اینطوری مدت کمی تو ذهنت می مونه و برای خودتم سخته
چون تو مدرسه ی نمونه هستی برنامه ریزی خیلی به دردت میخوره
اگه همین طور پیش بری با مشکل مواجه میشی و اینکه شما از موقعی که اومدین مدرسه نمونه تنبل شدین عادیه چون سطح درس دادن و امتحان گرفتنشون فرق داره و دشواره
آرزوی موفقیت دارم برات گلم

باسلام من کلاس هفتمم.
وقتی که درسامو می خونم احساس میکنم که خیلی خوب حفظ کردم
اما متاسفانه اینطوری نیست و البته در درس ریاضی بسیار ضعیفم لطفا زود جواب منو بدهید. ممنون؟؟؟؟

درود عزیزم
مشکل شما اینه که درسای حفظی رو با دقت نمیخونی و معنی درس و اینکه داره درباره چی میگه رو نمیفهمی که موقع پرسش یادت میره
یه دلیل دیگه هم داره دلیلش اینه که اگه شما درسو خودت سوالشو بگی و جواب بدی درسته ولی موقعی که میخوان بپرسن یادت بره و همه ی سوالا از ذهنت بپره بخاطر استرسه
چون خودم پیش مشاور رفتم و موقعی که خودم از خودم سوالو میپرسم سریع جواب میدم ولی موقعی که معلم بخواد بپرسه همه چی رو فراموش میکنم که بخاطر استرسه و من شدیدا استرسی ام

با سلام من کلاس هشتم هستم و معدلم۱۹.۴۳هستش من میخوام معدلم ۲۰ بشه و رشته تجربی را خیلی دوست دارم و میخوام که نمره علوم و ریاضی ام که بیشتر ۱۶و۱۷ بره بالاتر

درود
ببخشید یه سوالی داشتم شما درس علوم و ریاضیتون یعنی ۱۶ و ۱۷ بوده و معدلتون شده ۱۹/۴۳ مگه میشه حداقل باید ریاضی ۱۹/۳۰باشه که معدلت بشه ۱۹/۴۳
ریاضی خیلی تو معدل تاثیر داره

مطلبه خوبی بود

من کلاس نهم
یادگیریم خیلی خوبه سریع ریاضی رو یاد میگیرم اما حفظیاتم ضعیفه نمیدونم چیکار باید بکنم تا حفظیاتم خوب بشه.
میشه کمکم کنید؟

خیلی خوب بود
ممنون
مرسی
موفق شدم
ممنون

با سلام من یه چند وقتیه اصلا نمیتونم درس بخونم
یه راه حلی ارائه دهید

درود عزیزم
علت اینکه حوصله درس خوندن نداری
نباید شبا با موبایل ور بری چون صبح بی حالی و حوصله نداری
ببین چه چیزی رو به درس ترجیح میدی چون این خیلی مهمه
تغذیه مناسب باید داشته باشی حتما
بعضی موقع ها افراد با خوردن بعضی غذا ها بی حال و بی حوصله میشن
امیدوارم نتیجه بگیری موفق باشی عزیزم

سلام من توی درس هام ضعیف هستم اگه میشه یه برنامه واسه درس های هفتم به من بدید
خیلی ممنون

سلام
خسته نباشید من کلاس هفتم هستم و می خواهم در درس هایم موفق باشم مخصوصا ریاضی
اگر میشه یک برنامه درسی بهم بدید تا موفق شوم

سلام لطفا کمکم کنید
همه درس ها رو بیست می گیرم ولی علوم رو شانزده میگیرم و هر چی میخونم یاد نمی گیرم چیکار کنم
یه برنامه ریزی برام کنید ممنون کلاس هفتم هستم

درود عزیزم اسم منم هانیس
علوم هفتم سخت تر از علوم ششمه و دشوار میشه اگه نتونی علوم هفتم رو یاد بگیری ممکنه تو هشتم نمرت بدتر شه
دقت کن و معنی و مفهومشو بفهم
اگه نفهمی چی میگه و معنی کلمه هاش چیه نمیتونی یاد بگیری اگه صد بارم بخونی
موفق باشی عزیزم

سلام من ۲ ماه دیگه کنکور دارم هیچی هم نخوندم.
مرسی

هر وقت کتاب و باز میکنم، بی حال میشم اصلا سمت درس نمیرم ، بعضی وقتا با داد و بیداد مامانم پیش بیاد برم سمتش ولی بازم وقتی دارم میخونم هیچ تمرکزی روش ندارم ، انقدر بی حال و بی حوصله میشم که کتاب و میبندم میندازمش کنار، اصلا به درس کشیده نمیشم، ولی دوس دارم درس بخونم…
کمکم کنید لطفا

سلام عزیزم
بهتره که پیش مشاور بری تا راهنماییت کنن
برای اینکه بیحال نباشی بهتره شبا زود بخوابی و اصلا با گوشی ور نری
تا صبح سرحال باشی
موبال و تبلت و فضای مجازی و هر چیزی که باعث میشه اونو به درس ترجیح بدی کنار بزار
خیلی این مهمه اگه بتونی این کارو انجام بدی خیلی خوبه
ارزوی موفقیت دارم برات گلم

لطفا به من کمک کنید من هفتمم و معدل ترم اولم ۲۱ ۱۹ بود
چکار کنم نتیجه بهتری بگیرم

سلام دوستان …
من تا ۲سال پیش تو همه درس ها موفق بودم و به خودم افتخار میکردم اما جدیدا از ریاضیم نمره های کمی کسب میکنم. انگیزم واسه درس خوندن نابود شده…
باید چیکار کنم؟

سلام تو خوندن درسای علوم و ریاضی مشکل دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام . من تو درسای مدرسه عالیم .
هیچ مشکلی ندارم . تا حالا ۱۹.۵ نگرفتم تو ریاضی .
همیشه ۲۰ بودم . همه ی درسام همینطوره .
خیلی خرخونی نمی کنم . ۳ یا ۴ ساعت میانگین ولی تو درس مطالعات واقعا بهم فشار میاد .
روزایی که امتحان مطالعات دارم شب تا صبح بیدار درس می خونم . کم نمی گیرم فقط خودم اذیت میشم. در ضمن نهمم . کمکم کنین .

درود عزیزم
منم دقیقا بر عکس توام من تو ریاضی مشکل دارم ولی درسای دیگه اصلا
مطالعات اگه نخونمم بلدم کلا هر درس مطالعات رو برای اینکه یاد بگیرم ۱ یا ۲ بار میخونم
کاشکی من به جای تو بودم تو ریاضی مشکل نداشتم ولی تو مطالعات مشکل داشتم
یه چند تا راه هست که برای خوندن انجام میدم قبلا گفتم باز میگم
اول صدای خودتو ضبط کن سوال و جواب رو بگو و گوش بده دفعه بعد سوالو رو فقط بگو و جواب رو خودت بگو
چند بار از روی سوالاش بنویس
یه راه خیلی خوبم هست شاید مسخره به نظر بیاد ولی موثره از روی درس ۱ یا ۲ بار تند تند بخون اینجوری معنی درسو نمیفهمی
دفعه بعد اروم اروم بخون و به معنی درس و اینکه درباره چی داره میگه توجه کن اگه بفهمی درس داره چی میگه و معنیشو بفهمی راحت یاد میگیری
میتونی بعضی از سوالارو خلاصه بگی یا هر چیزی که درموردش فهمیدی بگی اینجوری خیلی راحت تره برات تا اینکه بیای خط به خط بگی البته بعضی از معلما میگن باید مثل کتاب باشه ولی بعضیا میگن چیزی که فهمیدی رو بگو بستگی به معلمت داره دیگه
ارزوی موفقیت دارم برات گلم امیدوارم نتیجه بگیری

من اگر برنامه ریزی خوبی و حوصله داشته باشم قطعا در درسهایم خوب میگیرم ولی ریاضی خیلی خیلی بده یاد نمی گیرم نمی دونم چه کار کنم

سلام چطورى ریاضى رو خوب یاد بگیرم اگه صد بار هم معلم برام توضیح بده اصلا انگار که نه انگار
یه برنامه درسى هم میخوام لطفا
با تشکر.

باعرض سلام
من فردا امتحان ریاضی دارم چه کار کنم تا حجم ها و فصل های دیگر را به خوبی به ذهنم بسپارم

من در همه درس ها عالی ام اما در درس ریاضی خیلی مشکل دارم اگر می شود راهنمایی کنید

سلام قبلا زبانم بیست ولی الان تعریفی نداره هرچیم میخونم همونه
چیکار کنم درضمن هشتمم

سلام. من مهدی هستم.
درسم خوبه فقط توی ریاضی ۹۴ درصد قوی ام. اگرمیشه واسه نمونه هم یه برنامه بزارید.
برنامتون خیلی عالیه.

سلام و خسته نباشید من درسامو خیلی میخونم کلی هم تمرین میکنم اما نمیدانم چرا وقتی سر جلسه امتحان میرم همه رو فراموش میکنم
مثل اینکه اصلا هیچی نخونده باشم
لطفا کمکم کنید ۲۴ ساله هستم رشته کاردانی
چکار باید بکنم

سلام من از برنامتون خوشم اومد لطفاً اگه میشه مسئله ای راجع به ریاضی بیشتر بگید که چه طور در آن پیشرفت کنیم

سلام من رشتم انسانی هست زیاد درس میخونم و نمونه سوال های نهایی هم حل میکنم از نظر خودم خوب بلدم ولی وقتی میرم سر جلسه امتحان نمیتونم بنویسم استرس هم ندارم ولی همه چیز یادم میره

من خیلی میخونم ولی نمیدونم چرا سر جلسه امتحان همه چی یادم میره
استرسم ندارما
????

با سلام و خسته نباشید من ششم هستم برای مدارس نمونه ثبت نام کردم ولی خیلی تو ریاضی مشکل دارم چکار باید کنم چون ریاضی در مدرسه نمونه ضریب ۳ داره

دروس حفظی را باید یک کتاب را یک سره خواند و تمام کرد مفیدتره یا در لابه‌ لای دروس دیگر به صورت تنظیم شده

عالی بودن مطالب مرسی

عالی بود ممنون

سلام من سر کلاس ده دقیقه اول رو میتونم تمرکز کنم ولی بعدش تا کلاس شلوغ بشه دیگه به هیچی گوش نمیدم تازه حتی اگر کلاس آروم بشه
لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

سلام من میخوام بگم شکست زمین خوردن نیست شکست اینه که وقتی شکست خوردی نتونی بلند بشی
خدا بزرگه ان شاء الله همه موفق میشیم کسایی ام که میگن نمیتونن خوب یاد بگیرن باید همون روز درسشون رو بخونن

سلام
من درس میخونم اما برنامه ندارم برای درس خواندن
زیاد هم درس میخونم اما نتیجه نمی‌گیرم میشه شما لطف کنید
برام یک برنامه بدین تا درس خوب بخونم

منم دخترم کلاس دوم دبستان است بلد نیست بخونه اصلا حروف الفبا بلد نیست ولی دست خط خوبی داره رو نویسی بلده بنویسه

وقتی می خواهیم شروع کنیم به خوندن اما نمی دونیم از کجا شروع کنیم چیکار کنیم؟؟
دهمی هستم رشته ریاضی

سلام ممنون از توصیه هاتون من کلاس یازدهمم رشتمم تجربیه
هرسال معدلم خوب میشد ولی پارسال خراب کردم لطفا کمک کنین میخوام امسال جبران کنم
باتشکر از سایت خوبتون

من با استفاده از مطالب عالیه این وب درسام عالی شده??

سلام میشه به من کمک کنید من امسال کنکور دارم اما بلد نیستم چجوری درس بخونم زود فراموشم میشه نمیدونم چیکار کنم لطفا اگه میشه کمکم کنید ممنون میشم

سلام من دهم تجربی میخونم وقتی درسی رو میخونین تصویر سازی کنید تو ذهنتون به خودتون انرژی مثبت بدین
نمیتونم نداریم !
مگه ما از بقیه چی کم داریم ؟؟؟؟
خدا هوشو به همه یکسان داده ولی باید طوری درساتون رو بخونین تا ملکه ذهنتون بشه و به خودتون هیچوقت انرژی منفی ندین
کتابو با عشق و علاقه بخونین و هدف واسه خودتون معلوم کنین واسه درسای تخصصی کتاب تست بگیرین نشر الگو خیلی سبز سیر تا پیاز عالین ولی از من به شما نصیحت درسا رو اصلا سوال در نیارین متن رو با دقت بخونین روی آینه به خودتون کنفرانس بدین سه سوته فول میشین
موفق باشین ?

سلام
مرسی آجی بابت پیشنهادات
هرکسی روشی بلده بگه ما هم بهره ببریم
کمک درسی هم واسه درس شیمی مبتکران میگن خیلی خوبه
باتشکر از مدیریت سایت

سلام خسته نباشید
من دانش آموز سال پیش دانشگاهی رشته تجربی هستم خیلی زیاد درس می خونم اما موقع زدن تست های زیست دچار مشکل میشم مثلا در درس زیست بعضی جملات یا قید ها رو یادم میره با اینکه چند دقیقه پیش درس رو خوندم ولی یادم میره لطفا راهکار بهم بگید
مرسی

سلام من درسم خوبه ولی اومدم پایه دهم تجربی از نمره هام راضی نیستم دوست دارم همیشه ۲۰ باشم وقتی میخونم تا فردا همش یادم میره
کلافه شدم چیکار کنم؟
بعضی وقتام اصلا حس درس خوندنم نمیاد بیخیال میشم نمیخونم نمرم بیشتر میشه درست برعکسه.

من کلاس نهممم وقتی درس میخونم حفظ میخونم روز بعدش همه چیر یادم میره

دوستان من در آلمان زندگی میکنم کلاس دهم درس میخونم خیلی برام مشکله درس خوندن واقعا خیلی میخونم ولی اصلاً یاد نمیگیرم تو کلاس خیلی ضعیف هستم لطفاً کمکم کنید
هر چی مینویسم میخونم گوش میدم خیلی کم یاد میگیرم من علاقمند به خواندن هستم تا نوشتن
کتاب رو میخونم ولی همین که کتاب را بسته کنم هیچی یادم نیست فکر کنم هیچ چیز یادم نیست
خواهشا یه راه برام بگید میخوام امسال رو قبول بشم مدرکش رو بگیرم خیلی برام مهمه
خیلی زحمت کشیدم تا تو اون مدرسه قبول شدم واقعاً بچه های کلاس با اینکه زیاد درس نمیخونن ولی نمراتشون از من خیلی بهتر هستش

درود
راستش منم مثل خودتم تو حفظیات و چیزای خوندنی خوبم ولی تو ریاضی ضعیف بدجور
منم چند بار اتفاق افتاده که خیلی خوب درسو خوندم ولی تا خواستن ازم بپرسن همه چی از ذهنم میپره
من مشاور رفتم بهم گفتن بخاطر استرس بیش از حده که باعث میشه این اتفاق بیوفته فکر کنم حتما تو هم بخاطر استرس زیاد یهویی با بستن کتاب همه چی یادت میره یا اینکه خوب درسو نمیخونی و دقت نمی کنی
میتونی این کارا رو بکنی مثلا صدای خودتو ضبط کنی و سوال و جواب رو بگی تا یاد بگیری دفعه بعد سوالو بگی و جواب رو خودت بگی یا اینکه از روی جواب چند بار بنویسی
میتونی ا یا ۲ بار از روی درس تند تند بخونی و اینجوری معنی درس رو نمیفهمی اینکه درباره چی داره میگه بعد آروم آروم بخونی جوری که معنی و چیزی که هست رو بفهمی شاید یکم مسخره باشه ولی جواب میده اما اگه مثل من استرس بگیری شااااااید یادت بره
من تو بعضی از درسا که معلماش به آدم بدتر استرس میدن گند میزنم
آرزوی موفقیت برات دارم عزیزم
موفق باشی

من درسم خوبه ولی وقتی می خونم هی یه احساسی بهم درس میده درستو نخوندی در صورتی که وقتی میخونم کل کتاب برام تکراریه
کمکم کنید

من دانشجویم و میخواهم درس را خوب یاد بگیرم بنظر شما چه کاری انجام بدهم که خوب یاد بگیرم؟

من کلاس هفتم هستم و در کلاس ششم درسم عالی بود ولی هفتم درسl متوسط شده و درس زبان و ریاضی مشکل دارم تو رو خدا کمکم کنید

درود عزیزم
برای زبان بهتره بری زبانسرا ملل که فوق العادس واقعا ولی یکم هزینش بالاس البته تو ترمای اول زیاد نیست.من چون زبان رفتم مشکل ندارم تو زبان
ولی برای ریاضی خودمم نمیفهمم و خیلی مشکل دارم همه ی درسام خوبه ولی ریاضی داغون
زبانسرا برو ایشالا نتیجه میگیری خیلی بهتر درس میدن
آرزوی موفقیت دارم برات گلم

من هر روز درس میخونم تو کانون قلم چی عضوم و کلاس میرم با این حال وضع درسم خیلی بده لطفا کمکم کنید

سلام مبینا رشته ی انسانی دهم هستم
پارسال یعنی نهم درسم خیلی خوب بود و با علاقه میخوندم همیشه نمراتم عالی بود و شاگرد زرنگ کلاس بودم…
سر کلاسا استرس نداشتم و کتاب خوندن رو دوست داشتم هدفم هم این بود که واقعا درس بخونم ولی الان که اومدم دبیرستان موندم توش خیلی هم میخونم ولی هیچی یاد نمیگیرم مامانمم هی میگه تو هیچی نمیشی گند میزنه به اعصابم ولی پدرم و عمه ام که فارق التحصیلی وکالت داره تشویقم میکنن ولی روم تاثیری نداره..
نمیشه وقتی کتابام میاد جلوم اصلا نمیتونم بخونم کارم شده گریه و ناسزا گفتن به مدرسه..
میگم خب برم فنی میگم اونم نمیتونم انگیزه ام خیلی پایینه تو همه ی درسام افت کردم معدلم کم شدش طوری که از ۱۹ اومدم ۱۶
امتحانای ترم اول هم دارن میان من هیچی بلد نیستم کلا از درس خوندن زده شدم
مشکل روحی پیدا کردم به همه پرخاشگری میکنم تو کلاس متوجه چیزی نمیشم خوب گوش میدم ولی یاد نمیگیرم حتی به فکرم میزنه که ترک تحصیل کنم هرچی فکر میکنم راهی نیس که بهم کمک کنه
تو رو خدا یه راه حلی بزارین پیش روم واقعا دیگه تحمل این حجم درس برام سخته

سلام من یه دانش آموز نهمی هستم و امسال قراره که انتخاب رشته کنیم
من پارسال یه دانش آموز زرنگی بودم و معدلم همیشه بالای ۱۹ بود و همه از دستم راضی بودند ولی امسال هر چی درس میخونم یاد نمی گیرم و همه از دستم ناراضی هستند
شما را به خدا کمکم کنید

من قبلا درسم عالی بود ولی امسال ضعیف شدم من پایه هفتم هستم لطفا میشه بگین دلیلش چیه؟
من در مدرسه نمونه هم درس میخونم

سلام رسول جان
چون شما از پایه دبستان وارد راهنمایی شدی یکم سخته برات تا بفهمی چجوری درس میدن و امتحان میگیرن
منم هفتم مشکل داشتم تو دبستان خیلی سخت نمیگرفتن و تو یه روز مثلا یه درس رو امتحان میگرفتن یا میپرسیدن ولی تو راهنمایی همیشه یا امتحان داری حتمااااا یا پرسش
بیشتر روزا هم همه ی زنگارو امتحان داری و پرسش
و اینکه شما به نمونه دولتی رفتین یکم سخته چون سطح درس دادنشون خیلی فرق داره و دشواره
الان شما که هفتمین درسای کلاس هفتم مال مدرسه های دولتی رو بهتون نمیگن و سخت تره
تلاشتو بکن ایشالا موفق میشی گلم
منم خیلی تو ریاضی مشکل دارم ولی درسای دیگه نه
ناامید نشو تلاش کن نتیجه میگیری حتما
آرزوی موفقیت دارم برات

درود بر دوستان
من هشتم راهنماییم و درسام خوبه ولی خیلی زیااااااااد تو ریاضی مشکل دارم کسی نیست کمکم کنه
حفظیاتم خوبه ولی ریاضی اصلا نمیفهمم اگه یه سوالی رو نتونم یاد بگیرم اعصابم بهم میریزه و دیگه نمیخونم
نمیدونم چیکار کنم دیگه اعصابم خورده بدجور
از اول مهر تلگرام و اینا رو حذف کردم و کمتر با موبایل بازی میکنم
ولی موقعی که میبینم هی میخونم ریاضی و هیچ فایده ای نداره نا امید میشم کلا
اصلا نمیتونم با برنامه ریزی پیش برم اصلاااااا
لطفا کمکم کنین بگین چیکار کنم
با تشکر

سلام من تا الان نمرات عالی گرفتم
ولی مشکل اینجاست که این نمرات فقط به هوش شخصی وابسته بوده
و انگار من میخوام تازه درس خوندن رو شروع کنم
ولی هر برنامه ریزی میکنم نمیتونم بهش عمل کنم
خیلی سخت آدم یک دفعه ای یک عالمه بخونه
چطوری برنامه ریزی کنم که بهش عملم بکنم

من ریاضیم عالیه فرزانگان دوم هم قبول شدم و دارم میرم ولی درس علومم ضعیفه من دوست دارم جراح مغز و اعصاب شوم
ولی با این اوضاع دبیر علومم می گوید باید ریاضی بخوانم و از ریاضی به پزشکی بروم ولی من اصلا ریاضی را دوست ندارم در حالی که مخ ریاضیم
کمکم کنید

باسلام من کلاس نهم
توى درسام ضعىف هستم دوست دارم برم تجربى پرستار شم من فقط به برنامه ریزى نىاز دارم با استفاده اون مى تونم درس بخونم لطفا کمکم کنىن خواهش مىکنم

باسلام
من دانش آموز پایه ی هفتم هستم و در درس فارسیم بسیار مشکل دارم
من دوست دارم فارسیم بالا بیاد اما بهش توجهی نمی کنم و دوستش ندارم
لطفا کمک کنید

سلام خسته نباشی من درس خیلی خوب ولی اما مطالعات و ریاضی خیلی سخت من ناراحت شدم چون وقت کم است کلاس زبان میریم استراحت نمیکنم همش فکر میکنم ۲۰ میگیرم از امتحان مطالعات هشتم میان ترم ۲۰ نمره ۱۳ شدم خیلی خجالت کشیدم از شما کمک می خواهم
اسم هما هستم خودم افغانی هستم

برای اینکه استرسم برطرف بشه چیکار کنم چند ساله که اینطوریم

من هشتم هستم خیلی تلاشمو میکنم ولی هرچی میخونم جواب نمی گیرم
لطفا کمکم کنید

سلام من کلاس هفتم هستم پارسال نمره هام از ۱۹کمتر نبود ولی نمیدونم چرا امسال همش نمره هام کم میشه
لطف کنید یه برنامه ریزی درست حسابی پیشنهاد بدین شاید بتونم نمره خوبی بگیرم

سلام من کلاس ششم هستم و در درس ریاضی خیلی ضعیفم چون امسال باید آزمون ورودی بدم استرس دارم و دیگه آخر سال شده و هنوز نمره هام خوب نمیشه لطفا یک راهکار خوب میشه بدید سپاس

سلام دختر من تو درس هاش ضعیفه کلاس اول ابتدایی چیکار کنم تا یاد بگیره لطفا کمکم کنید

طبیعیه کلاس اول چون پایس بیشتر بچه ها ضعیفن از سال بعد بهتــــــــر میشه

من ریاضی علوم زبان مطالعات ادبیات خطاطی نگارش عالیم ولی امروز بخاطر چند نفر سه نمره زبان و یک نمره ریاضی ازم کم شد و تو دقیقه نود فهمیدم یک سوال ریاضی رو اشتباه نوشتم زبان امتحان ترم و ریاضی میانترم چطور معلمام رو راضی کنم تاحالا نمره کم نداشتم هشتمم معدل ترم اول و پارسال ۲۰ کامل بود چکار کنم

و بلد نیستم چطوری درس بخونم بعضی وقتا چیزی که بلدم به محض دیدن سوال یادم میره بعد وقتی وقت تموم میشه یادم میاد

من اطلا حوصله درس ندارم میخواهم بخونم اما نمی توانم کاملا احساس منفی می کنم لطفا یک جواب بدید که من از دست این منفی فکر کردن خلاص شوم لطفا کمکم کنید

باید ببینی اصلا دوست داری درس بخونی هدفی داری یا نه بعد چیزهایی که باعث میشه حواست پرت بشه رو از ذهنت بیرون کن یا وسیله ای مثل موبایل و ازخودت دور کن و برای درس خوندن یا برو کتابخونه یا پارک

سلام من کلاس هفتم هستم .حفظی جاتم خوب نیست مثلا تو امتحانات ترم همه رو ۲۰ شدم اما علوم و اجتماعی رو ۱۹شدم همین باعث شد معدلم ۱۹٫۸۶بشه .
باید چیکار کنم تا بتونم راحت حفظ کنم؟

ممنون

سلام دوستان . من کلاس هشتم رو دارم تموم میکنم و برای نهم آماده میشم . خودتون میدونید کلاس نهم باید انتخاب رشته کنم اما حقیقتش اینه که من تا الان هیچ هدفی برای آیندم ندارم یعنی نمی دونم برم سراغ چه رشته ای . از تجربی متنفرم ! برخلاف نود درصد از دوستان و هم کلاسی هام که می خوان تجربی رو انتخاب کنن من هیچ تمایلی در انتخاب رشته تجربی ندارم . چون از بچگی برام مسخره بوده و هیچ وقت دلم نمی خواست پزشک بشم . استعداد من در رشته انسانیه چون انشا و حفظیاتم خیلی خوبه اما میدونم اگه برم رشته انسانی تا آخر عمرم تحقیر و مسخره میشم چون همه افراد فامیل و دوست از دور گرفته تا نزدیک معتقدن من که درسم زرنگه باید برم تجربی و پزشک بشم ! من به رشته ریاضی علاقه زیادی دارم . دوست دارم اخترشناسی یا مهندسی بخونم اما به نظرم ریاضی خیلی رشته سختی برای من در آینده می تونه باشه . ضمنا معدل سال اولم ۱۹/۹۳ بود معدل امسالم هم همین حدودا میشه لطفا بهم کمک کنین من واسه رشته آیندم هیچ برنامه ریزی ندارم دوست دارم برم رشته ریاضی اما چجوری ؟ یا اینکه اگه ریاضی نرم برم چه رشته ای لطفا کمکم کنید مشکل من خیلی اساسیه .
ببخشید که خیلی حرف زدم

من قبلا درس خوبی نداشتم ولی با روزه گرفتن خدا کمک می‌کند ودرس بهتر دارم و همه معدلم ۲۰ است کلاس پنجم ابتدایی هستم

سلام اسم من پریا است . من تو ریاضی خیلی مشکل دارم میشه بگید که چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام خواستم بگم که من در ریاضی مشکل دارم هرچقدر هم تمرین و تلاش میکنم نمیتونم یاد بگیرم …من باید چیکارکنم

سلام من،یکی دو تا از امتحانای دیگم رو بدم کلاس دهم رو پشت سر گذاشتم،ولی متاسفانه اصلا نمره،های جالبی نگرفتم خیلی اعصابم سر این موضوع بهم ریخته تنها خواستم۱۸شدن معدلمه ولی اصلا دلم نمیخواد این وضع سال دیگه،هم باهام باشه و مشکل من اینه که یک متن رو سه بار مثلا،میخونم از روشم دوبار مینویسم ولی بازم به کل یادم میره نمیدونم چرااینقدر ذهنم ضعیف شده درس میخونم ولی نتیجه نمیگیرم

راستی یک سوال کسی میدونه معدل دهم تاثیر داره تو کنکور ۹۹یا نه؟ لازم به ذکره که امتحانات به طور هماهنگ نیست و طراح سوال ها هم هر کلاس دبیر خودشه

بیشتر سال ۱۱ و ۱۲ رو جدی بگیر دهم زیاد تاثیر نداره

سلام من ۲ شهریور کانون امتحان دارم میشه راهنماییم کنین چجوری بخونم تا ۲۰ بگیرم مرسی

سلام من دلم می خواد درس بخونم ولی هرچی میخونم یاد نمی گیرم. میشه لطف کنید برام بگید بین چه وقتهایی حافظه فعال تره؟!

خودتون معرفی کنید

تو اول نامت را بگو چندسال داری کلاس چندی

سلام ببخشید من امسال هشتمم ولی علوم برام سخته نمیدونم چرا هرچی هم میخوام مفهوم علوم را یاد بگیرم اخرش بلد نمیشم لطفا جواب بدید
با تشکر

سلام عزیزم میشه استون واسم معرفی کنید

من خیلی درس می خوانم باز هم در امتحان نمرات من باز هم کم است

من می خوام نمره ی علومم خوب بشه

سلام
من دوست دارم درس بخونم ولی سریعا حواسم پرت این و اون میشه مثلا داداشم داره بازی میکنه منم وسوسه میشم یا برای تست زدن اصلا تمرکز ندارم من ده سالمه بچه اندازه من تمرکز و حوصله به خرج میده واسه درساش من پارسال از ریاضی و علوم نمره های عالی و خیلی خوبی می گرفتم ولی الان افت کردم چون روش معلم ها تغییر میکنه معلم علوممون احساس میکه دانشمنده و خیلی چیز میفهمه و همش پز خانوادش رو میده خوب درس میده ولی من نمیفهمم چی میگه درست درس میده یا معلم ریاضی اینقدر خوب درس میده که ادم همونجا متوجه میشه ولی میگه اگه سوال تستی در امتحان وجود داشت باید راه حل داشته باشه حالا این هیچی میگه ماماناتون هم نباید چیزی رو بهتون بگن به خودم بگین این حرف ها رو درحالی می زنه که ما اصلا از بعضی سوال ها واقعا هیچی متوجه نمیشیم چجوری من باید تمرکز داشته باشم؟؟؟

من ششم دبستان هستم میخواهم روشتان را انجام دهم این روش برای من خوب است

خوب بود

سلام من هرچى مى خوام درس بخونم نمىتونم لطفا کمکم کنید

سلام، من دهم تجربیم یه مشاوری بهم یاد داد چطور برنامه ریزی کنم، مثلا فردا ریاضی داریم روز قبلش یا روزای قبلترش اگه برنامه ای نداشته باشم،درس و کامل می خونم، چیزایی که یاد گرفتم رو برای خودم توضیح میدم، بعد مشکلاتم توی اون درس رو به دبیر خصوصی می گم، دبیر اون درسو کامل برام توضیح میده حالا که درسو یاد گرفتم میرم سراغ کتاب کارم که خیلی سبزه تمام تمریناشو حل می کنم و قبل از معلم و همکلاسیا درسو کامل تحلیل می کنم، اینطوری چندین قدم از بقیه جلوترم

وای تو چقد خوب درس میخونی ولی من که مشاور ندارم

سلام ببخشید من هر چه درس میخوانم انگار هیچی نمیشه من پارسال هفتم اصلا درسم خوب نبود اما امسال تصمیم گرفتم عالی باشم اما هر چه واسه امتحانات ترم تلاش کردم نشد میشه راهکار بدین لطفا میخوام بهترین باشم

سلام من یه برنامه درسی میخوام من کلاس هشتمم پارسال درسم خوب بود ولی امسال اصلا راضی نیستم تو ریاضی و زبان ضعیف هستم هرچی هم درس میخونم نمیتونم خوب جواب بدم یا یادم میره جواب سوالو
لطفا جواب بدید

با سلام من الان کلاس یازدهم هستم و سال دیگه کنکور دارم من برای درس خوندن وقت زیادی میزارم و همه کار های شما رو انجام میدم ولی هر چقدر که میخونم یاد نمیگیرم میخوام یه راه حلی بهم بدید که راحت درسامو بخونم نمره بالا بیارم. لطفا پاسخ

سلام من کلاس یازدهم هستم سال دیگه می خوام کنکور بدم قبلا ها خیلی زود درس رو زود یاد می گرفتم ولی الان یه کم دیر درس حفظ می کنم نمی دونم چرا اینجوری شدم لطفا کمکم کنید

سلام ما باید به خودمان حرف های مثبت بزنیم، مثل: من می توانم چون می خواهم پس موفق می شوم

سلام من کلاس هفتم هستم تو باید قبل ازاینکه بری سر کلاس ریاضی رو تمرین کن

©طراحی تک فارس | حریم خصوصی | نقشه سایت

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بعضی‌ها بارها و بارها درسی را می‌خوانند و تکرار می‌کنند، ولی در پایان، نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرند و در مقابل بعضی دیگر، با وجود اینکه وقت و انرژی کمتری برای درس خواندن صرف می‌کنند، نتیجه‌ی بسیار بهتری به دست می‌آورند. کیفیت درس خواندن بسیار مهم‌تر از کمیت و مقدار آن است و هر دانش‌آموز یا دانشجو باید با روش‌های درست درس خواندن آشنا باشد تا در امتحانات، نتایج بهتری کسب کند. در اینجا با مروری بر راه های تقویت حافظه برای درس خواندن، به بیانِ بهترین راه‌های کمک به مغز، برای به خاطر سپردنِ سریع‌تر و آسان‌ترِ اطلاعات و در نهایت، داشتنِ عملکرد بهتری در امتحانات، پرداخته شده است.

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

ثابت شده است که ورزش کردن حافظه‌ را تقویت کرده و قدرت مغز را افزایش می‌دهد. پژوهش انجام شده توسط دکتر چاک هیلمن از دانشگاه ایلینوی، نشان می‌دهد حدود ۲۰ دقیقه ورزش پیش از امتحان، می‌تواند موجب بهبود عملکرد فرد شود.

درست است که با انجام این کار ممکن است کمی دیوانه به نظر برسید، ولی حتما این روش را امتحان کنید. وقتی مطالب را با صدای بلند می‌خوانید، از اینکه چقدر این کار موجب به خاطر سپردن مطالب بیشتری می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد. هشدار: هرگز این روش را در کتابخانه‌ای شلوغ امتحان نکنید.

اگر به جای آنکه مطلبی را بارها و بارها پیش خود و آرام بخوانید، آن را با صدای بلند بخوانید، احتمال اینکه آن مطلب را به خاطر بیاورید، ۵۰ درصد بیشتر خواهد بود.

راه‌های زیادی برای گنجاندن یک سیستم پاداش، در عادت‌های درس خواندن شما وجود دارد. برای مثال، یک راه ساده برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن، استفاده از تنقلاتی مانند «خرس‌های پاستیلی» است.

بهترین راه برای آزمایش اینکه آیا واقعا مطلبی را فهمیده‌اید یا نه، این است که آن را به شخص دیگری آموزش بدهید. اگر کسی را پیدا نمی‌کنید که به توضیحات شما در مورد قضیه‌ی فیثاغورس گوش بدهد، می‌توانید به کلاسی پر از حیوانات اسباب‌بازی درس بدهید!

توانایی ایجاد ارتباط میان مطالب، علاوه بر اینکه راهی ساده برای به یادآوردن اطلاعات است، می‌تواند به عنوان سوختی برای خلاقیت و هوش عمل کند. استیو جابز می‌گوید:

«خلاقیت، فقط ایجادِ ارتباط میان چیزهاست. وقتی از افراد خلاق می‌پرسید چگونه کاری را انجام داده‌اند، کمی احساس گناه می‌کنند، زیرا در واقع آنها آن کار را انجام نداده‌اند و فقط چیزی را که وجود داشته، دیده‌اند.»

استفاده از نقشه‌های ذهنی (Mind Map) راه ساده‌ای برای ایجاد ارتباط میان ایده‌هاست که از طریق ایجاد یک مرور تصویری از ارتباط‌های مختلف انجام می‌شود.

یکی از راه های تقویت حافظه برای درس خواندن، رسم کردن است. رسم کردن نمودار و شکل به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که توصیف آنها سخت است، مجسّم کنید. این کار موجب ایجاد حافظه‌ی بصری‌ای در ذهن شما می‌شود که آن را می‌توان در امتحان به یاد آورد. ممکن است در امتحان از شما خواسته شود که شکل‌هایی مانند قلب انسان را بکشید یا بخش‌های مختلف آن را نام‌گذاری کنید. پس بهتر است که این کار را پیش از امتحان تمرین کنید.

اگر برای درس خواندن از رایانه استفاده می‌کنید، از فونت‌هایی استفاده کنید که خواندن آنها ساده‌تر و سریع‌تر است، استفاده کنید. در واقع همین سادگی و سرعت در خواندن است که موجب شده این فونت، به فونت پیش‌فرض در بیشتر نرم‌افزارها تبدیل شود. فونت‌های خیلی فانتزی یا خیلی تغییر یافته مناسب نیستند و فونتهایی مانند فونت نازنین، میترا یا ایران‌سنس می‌تواند گزینه خوبی برای درس‌خواندن باشد.

اگر در هنگام درس خواندن و انجام تکالیف از رایانه و اینترنت استفاده می‌کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند SelfControl استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا با مسدود کردن وب‌سایت‌هایی که وقت شما را هدر می‌دهند، از پرت شدن حواس‌تان توسط این وب‌سایت‌ها جلوگیری کنید. مقاله افزایش تمرکز را نیز می‌توانید برای کاهش حواس‌پرتی مطالعه کنید.

فیلم‌های مستند، ابزار سرگرم‌کننده‌ای هستند که تمام ماجرا را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، فشرده می‌کنند. تماشای فیلم مستند به شما کمک می‌کند تا جزئیات مهم مربوط آن موضوع را به خاطر بسپارید و حتی شاید با گفتنِ اینکه ابتکار عمل به خرج داده‌اید و فیلمی در مورد موضوع درس‌تان مشاهده کرده‌اید، نمره‌ی اضافه‌ای را هم به دست بیاورید!

با مهارت‌یافتن در استفاده از گوگل که بزرگ‌ترین موتور جستجو در جهان است، در هنگام جستجو برای مطالب، در زمان صرفه‌جویی کنید. با دنبال کردن نکات زیر، متوجه خواهید شد که برای انجام جستجوی حرفه‌ای در گوگل، باید چه کارهایی را انجام دهید. نکات ساده و در عین حال بسیار مفید برای جستجو کردن در گوگل به صورت حرفه‌ای عبارتند از:

استفاده از علامت نقل قول برای عبارتی که جستجو می‌کنید، موجب می‌شود که دقیقا همان عبارت را جستجو کنید. یعنی، عبارتی که در علامت نقل قول قرار داده‌اید، در تمام نتایج جستجوی شما وجود خواهد داشت.

اگر می‌خواهید کلمه‌ای در نتایج جستجو وجود نداشته باشد، قبل از آن کلمه از خط تیره استفاده کنید.

زمانی باید از علامت مد استفاده کنید که می‌خواهید مترادف‌های کلمه‌ی مورد نظر نیز در نتایج جستجو وجود داشته باشد. برای نمونه، با جستجوی عبارت بالا، کلاس‌ها، درس‌ها، آموزش موسیقی و غیره را جستجو خواهید کرد.

با استفاده از site:، فقط در داخل وب‌سایت خاصی، جستجو خواهید کرد.

با استفاده از خط عمودی، وب‌سایت‌هایی را جستجو خواهید کرد که در آنها یکی، یا دو تا، یا تمام عبارت‌های قرار گرفته میان خطوط عمودی، وجود دارد.

وقتی می‌خواهید در بازه‌ی میان دو عدد جستجو کنید، از دو نقطه استفاده کنید. مثلا در عبارت بالا، فیلم‌های مربوط به بازه‌ی زمانیِ ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ را جستجو خواهید کرد.

با استفاده از فلش‌کارت می‌توانید، دانسته‌های خود در مورد مفاهیم مهم، تعاریف، نقل‌قول‌ها و فرمول‌ها را به سرعت آزمایش کنید.

وقتی مغز شما کار می‌کند، باید به طور منظم در میان درس خواندن استراحت کنید و از این طریق به مغزتان کمک کنید تا اطلاعات بیشتری را جذب کند و در عین حال، در زمان کار کردن، با انگیزه و متمرکز باقی بمانید. به طور معمول باید پس از هر ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درس خواندن، استراحت کوتاهی کنید، زیرا پس از این مدت، در تمرکز و توجه شما اختلال ایجاد می‌شود و هر مطلب جدیدی که پس از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بخوانید، در مغز شما جذب نمی‌شود.

در مقاله‌ی «تأثیرات عجیب موسیقی روی عملکرد شما» به‌طور کامل به بررسی تأثیرات موسیقی پرداخته‌ایم. شاید وقت آن رسیده باشد که فهرست پخش موتزارت خود را درست کنید.

ما موجوداتی هستیم که به خیلی چیزها عادت می‌کنیم، مثلا صندلی مورد علاقه‌مان در کتابخانه. ولی وقتی مکان درس خواندن خود را تغییر می‌دهید، به خاطر سپردن اطلاعات، واقعا بهتر می‌شود.

تمرین کردن و پاسخ دادن به سوالات امتحانات گذشته، می‌تواند کمک کند تا مغزتان را برای بازیابی اطلاعات، تمرین دهید. شرایط واقع‌گرایانه و مشابه شرایط امتحانی را ایجاد کنید و با استفاده از ابزارها و آزمون‌های موجود، آموخته‌های خود را آزمایش کنید.

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

حتما در شب‌های پیش از امتحانات، به اندازه‌ی کافی استراحت کنید. وقتی می‌خوابید، مغز شما اطلاعاتی را که در زمان درس خواندن یاد گرفته‌اید، کاملا جذب می‌کند و بنابراین، خوابِ خوب شبانه کمک می‌کند تا فرمول‌های ریاضی آزاردهنده‌ای را که باید برای امتحان بدانید، به خاطر بسپارید.

امتحان کردنِ راه‌های جدیدِ درس خواندن به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چه روشی برای شما مؤثرتر است. از تکنولوژی به نفع خود استفاده کنید و مثلا، کنفرانس‌های آموزشی را مشاهده کنید یا برنامه‌های فرهنگ لغت مفید را دانلود کنید. در اینجا می‌توانید مطالب بیشتری را در مورد مزایای استفاده از تکنولوژی برای درس خواندن مشاهده کنید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی استفاده از عطری عجیب در زمان درس خواندن، می‌تواند حافظه‌ی شما را به کار بیندازد، البته اگر از همان عطر، دوباره و درست قبل از امتحان، استفاده کنید. جویدن نوع عجیبی از آدامس هم، همین تأثیر را دارد.

یکی از راه های تقویت حافظه برای درس خواندن، مطالعه‌ی گروهی است. درس خواندن در گروه، به شما کمک می‌کند تا نظرات تازه‌ای را از دیگران بشنوید و تجربه‌ی درس خواندنِ خود را بهبود دهید. با درس خواندن به صورت گروهی، می‌توانید مطالب را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، در مورد ایده‌ها با یکدیگر بحث کنید، با اعضای گروه تعامل داشته باشید و در حل مسائل و مشکلات درسی، به یکدیگر کمک کنید.

یکی دیگر از راه های تقویت حافظه برای درس خواندن، مراقبه کردن است. مطالعات نشان داده‌اند که مراقبه، به دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند تا در هنگام درس خواندن، تمرکز خود را حفظ کنند. مراقبه علاوه بر کمک به حفظ تمرکز در زمان درس خواندن، به کاهش استرسِ پیش از امتحان نیز کمک می‌کند، زیرا موجب بهبود سلامت ذهنی و جسمی می‌شود.

نصیحت پایانی ما برای کسانی که امتحان‌هایی پیش رو دارند این است که مثبت فکر کنند. داشتن نگرش مثبت می‌تواند بر نتایج امتحان شما تأثیر بگذارد، یا به شما انگیزه بدهد تا در زمانی که تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید، رفتن به سمت رختخواب است، برگردید و تکالیف درسی‌تان را انجام دهید!

برگرفته از: goconqr.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

مجموعه بهترین مقالات «چطور» برای داشتن حافظه‌ای قدرتمند و تقویت هوش و قدرت یادگیری

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

فارغ‌التحصیل رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی و عاشق ترجمه و نوشتن هستم.

بسیار زیبا و کاربردی.تشکر

سلام . تا حالا دقت کردین : که
« ۲. مطالب را با صدای بلند بخوانید ». دقیقا برعکس این توصیه را برای تند خوانی توصیه می کنند.
تند خوانی هم در واقع ادعای ارایه روش برای تقویت حافظه و تمرکز دارد.

عالی،عالی،عالی،عالی،و بهتره که بگم خیلی عالی بود…این مطلب واقعا به من کمک کرد و بعد از خوندن این مطلب بود که فهمیدم که چرا کارایی مغزم اینقدر پایین اومده چون من شیوه ی اشتباهی برای درس خوندن رو در پیش گرفته بودم و به کمک این مطلب کاملا شیوه ی درس خوندن من عوض شد…اصلا متحول شدم،مرسی از شما و سایت عالیتون بابت گذاشتن این متن های قشنگ و مفید

تقویت حافظه

به خاطر سپردن اطلاعات با استفاده از تکنیک‌های پیوند و داستان

مرور مطالب با ۳ تکنیکی که اطلاعات را به حافظه بلندمدت منتقل می‌کند

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؛ ۴ اصل مهم برای تقویت حافظه

۴ بازی‌ جذاب برای تقویت حافظه‌ و افزایش تمرکز کودکان و بزرگسالان

انواع بازی فکری و مزایای آنها برای تقویت ذهن و روابط اجتماعی

آخرین مطالب


خواص آب گوجه فرنگی برای سلامت قلب

۴ تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟

۱۱ کاری که اگر تصمیم به باردار شدن دارید نباید انجام دهید

۵ تمرین برای فرم دهی بازوها در یک برنامه سه ماهه

ترین های جهان

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خصوصيات متولدين هر ماه

طالع بيني ازدواج

اگر پیش آمده كه اسم شخصی را فراموش كرده باشید، اگر نام فیلمی را كه هفته گذشته تماشا كردید از یاد برده اید، اگر احساس می كنید كه زیاد این جمله را به زبان می آورید: “آخ، یادم رفته!”؛ نترسید كه مبادا آلزایمر گرفته باشید. راه حل مشكل شما ساده است؛ شما نیاز به تقویت حافظه خود دارید. حالا جدا از نوع تغذیه و راه های مختلفی كه برای این كار توصیه می شوند، چند تمرین جالب برایتان داریم كه می تواند كمی به تقویت حافظه تان كمك كند. 1 – چشم ها را ببندید. از توی كیف دسته كلید خود را بردارید. حالا بدون این كه چشم ها را باز كنید سعی كنید كلید را داخل قفل قرار دهید و در را باز كنید. 2 – با هر دستی كه عادت به مسواك زدن دارید، از امشب با آن یكی دست مسواك بزنید. مثلا اگر با دست راست مسواك می زنید، از امشب مسواك را با دست چپ بگیرید. 3 – برای شانه زدن نیز همان تمرینی را كه برای مسواك زدن گفتیم انجام دهید. 4 – اگر همیشه عادت به یك دوش گرفتن ساده دارید، از این پس یك حمام كردن درست و حسابی را تجربه كنید. 5 – اگر هر روز با ماشین سرِ كار می روید از فردا گاهی اوقات قسمتی از مسیر را پیاده عازم محل كار خود شوید. 6 – به روی میز تحریر خود نگاهی بیندازید، حالا جای همه چیز را عوض كنید. مثلا جامدادی را به جای تراش رومیزی بگذارید. 7 – اگر سوار آسانسور می شوید، چشم ها را ببندید و سعی كنید دكمه طبقه مد نظر خود را فشار دهید. البته قبل از فشار دادن چشم هایتان را باز کنید تا اشتباها به طبقه دیگری نروید. 8 – در زمان زنگ تفریح كار یا كلاس، به جای نشستن و خوراكی خوردن، از جای خود بلند شوید كمی قدم بزنید و هوای تازه استنشاق كنید. 9 – اگر روی میز تحریرتان عكس یا ساعت رومیزی دارید، آنها را وارونه بگذارید. 10 – سعی كنید به جای نگاه كردن به غذا، از بو یا مزه آن پی ببرید كه درون بشقابتان چه غذایی وجود دارد. 11 – سرگرمی تازه ای برای خود انتخاب كنید. 12 – اگر می توانید به ماهیگیری بروید. 13 – باغبانی را هم به شما پیشنهاد می كنیم تا حافظه خود را تقویت كنید.

نام (درخواست شده)

چیکار کنم درس بره تو ذهنم

ایمیل

برای دنبال کردن نظرات به من اطلاع دهید

تازه کردن

چیکار کنم درس بره تو ذهنم
چیکار کنم درس بره تو ذهنم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *