چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

دوره مقدماتی php
چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم
چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

۱۲ دیدگاه

ارسال شده توسط: کیا علیپور

27 خرداد 97 ساعت 16:00

کالری مفهومی است که به گوش بسیاری از ما، بخصوص افرادی که قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارند،‌ آشناست؛ اما کالری دقیقا چگونه تعریف می‌شود و محاسبه میزان کالری غذاها چطور صورت می‌گیرد؟

دوره مقدماتی php

چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

شمارش کالری غذاهای مصرفی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم‌های غذایی کاهش یا افزایش وزن مختلف تبدیل شده و اکثرا افرادی که به وضعیت سلامتی و تغذیه خود اهمیت می‌دهند، از این موضوع به عنوان روشی برای کنترل وزنشان استفاده می‌کنند؛ با این وجود مفهوم کالری و روش محاسبه آن برای همه روشن نیست و حتی کسانی که دائما با بحث کالری‌ها سر و کار دارند، ممکن است اطلاعات دقیق در این رابطه نداشته باشند.

کالری برخلاف آنچه که برخی از ما تصور می‌کنیم معیاری برای محاسبه وزن و یا ارزش غذایی مواد مختلف نیست و این مفهوم به عنوان واحدی برای تعیین میزان انرژی استفاده می‌شود. البته وقتی صحبت از کالری به میان می‌آید منظور اصلی واحد کیلوکالری (kcal) یا همان هزار کالری است و سازندگان محصولات غذایی هم بر روی برچسب‌های غذایی میزان انرژی مواد مختلف را بر اساس کیلوکالری مشخص می‌کنند، اگرچه کمتر پیش می‌آید که کسی از کلمه کیلوکالری برای این منظور استفاده کند.

به صورت کلی 1 کیلوکالری به عنوان میزان انرژی لازم برای افزایش دمای 1 کیلوگرم آب به مقدار 1 درجه سلسیوس تعریف می‌شود و انرژی غذاهای مصرفی ما هم بر اساس این معیار، به روشی ساده و جهانی قابل‌محاسبه است.

کشف چهار ویروس غول آسای تکامل یافته در تصفیه‌خانه فاضلاب 

از سال 1990 دولت آمریکا تولیدکنندگان محصولات غذایی را ملزم کرد که بر روی کالاهای خود برچسب‌های تغذیه‌ای نصب کنند و میزان کالری محصولات را به خریداران اعلام کنند. از آن زمان تاکنون هم در کشورهای دیگر دنیا این موضوع رایج شده و بحث محاسبه میزان کالری مواد غذایی هم داغ‌تر از گذشته شده است.

محتویات مواد غذایی مصرفی ما به سه گروه کلی چربی، کربوهیدرات و پروتئین تقسیم شده و انرژی مورد نیاز بدن هم از طریق هرکدام از این گروه‌ها تامین می‌شود.

برای محاسبه میزان کالری غذاها یکی از روش‌های معمول، استفاده از وسیله‌ای به نام بمب کالری متر است؛ برای به‌کارگیری این وسیله دانشمندان ماده غذایی مورد نظر را در محفظه مخصوص تعبیه شده در دستگاه قرار می‌دهند و اطراف محفظه را پر از آب می‌کنند. در مرحله بعدی ماده غذایی سوزانده می‌شود و تغییر دمای ایجادشده در آب با سوختن ماده، اندازه‌گیری می‌شود. از این طریق دانشمندان متوجه می‌شوند که ماده غذایی مورد نظر چه میزان انرژی دارد.

اما با در نظر گرفتن مراحل چنین روشی سوالی که در ذهن علاقه‌مندان به وجود می‌آید این است که آیا راه ساده‌تری برای اندازه‌گیری کالری مواد غذایی هم وجود دارد؟

جواب این سوال مثبت است؛ در قرن 19 میلادی شیمی‌دانی آمریکایی به نام ویلبر آتواتر (Wilbur Atwater)‌ روشی را ابداع کرد که بتوان از طریق آن کالری غذاها را به صورت غیرمستقیم و با سختی کمتری محاسبه کرد. آتواتر می‌دانست که در روش‌های دیگر میزان انرژی دفع شده از طریق ادرار،‌ مدفوع و همچنین حرارت خارج‌شده از بدن در محاسبه‌های مربوط به سوخت و ساز بدن اعمال نمی‌شود و به همین دلیل تصمیم گرفت تا با بررسی دقیق‌تر میزان انرژی موجود در مواد دفع شده از بدن انسان، روش محاسبه میزان کالری مواد غذایی و اطلاعات مربوط به متابولیسم ما را قوی‌تر کند.

در جریان این تحقیقات آتواتر سیستم 4-9-4 را ابداع کرد؛ بر اساس این سیستم، میزان کالری هر گرم کربوهیدرات و پروتئین 4 واحد است و هر گرم چربی هم 9 کالری در خود انرژی دارد؛ بنابراین اگر یک ماده غذایی حاوی 10 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و 10 گرم کربوهیدرات باشد، کل این غذا 125 کالری انرژی خواهد داشت. پس می‌توان گفت که با در اختیار داشتن میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذاهای مختلف و بدون استفاده از دستگاه بمب کالری متر، کالری غذاها قابل‌محاسبه است.

چربی های سالم و مضر چه تفاوتی دارند و چه چربی‌هایی برای سلامت قلب مفید هستند؟ 

اما با اینکه تا به امروز روش آتواتر دچار تغییرات جزئی شده، برخی متخصصان اعلام کرده‌اند که این روش به اندازه کافی دقیق نیست؛ در سال 2012، دانشمندان در مقاله‌ای نشان دادند که محاسبه دقیق کالری خشکبار از طریق روش آتواتر امکان‌پذیر نبوده و از طرف دیگر، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم اعلام کرده که در محاسبه میزان کالری محصولات، تولیدکنندگان تا 20 درصد امکان اشتباه دارند. به این ترتیب می‌توان گفت که اعداد اعلام‌شده بر روی برچسب‌های غذایی هم به صورت کامل دقیق نیستند.

در حال حاضر تقریبا در تمامی محصولات غذایی از روش آتواتر برای محاسبه میزان کالری استفاده‌شده، اما از آنجایی که روز به روز بحث شمارش کالری غذاها داغ‌تر شده و توجه بیشتری به این موضوع جلب می‌شود،‌ این احتمال وجود دارد که به زودی سیستمی دقیق‌تر جایگزین این روش شود.

چه خوراکی‌هایی بیشتر از همه باعث مسمومیت غذایی می‌شوند؟! 

برچسب ها : تشخصی کالری غذاها تغذیه رژیم رژیم غذایی کالری محاسبه کالری مصرفی محسابه کالری غذا محسابه میزان کالری غذا مشخص کردن کالری غذا میزان کالری میزان کالری غذا

الان کلی اپلیکیشن هم اومده که میتونی حتی یه دکتر انلاین هم برا خودت داشته باشی که هر دردی رو بتونه براتون درمان کنه
دیگ نیازی به پرداخت ویزیتم نیس
تکنولوژی تا کجاااها که پیش نرفته

برا ما هم بفرس

چه راه هایی برای لاغری وجود داره خبر نداشتیم

برای لاغری فکر خوبیه

جالب بود ممنون

چه خوب
خیلی میتونه به رژیم غذایی آدم کمک کنه تا دیگ بدونی دقیقا چقد باید بخوری

حتی بدون نیاز به برنامه نویس دکتر

جالب به نظر میاد

دیگ فقط مونده بیایم قبل خوردن کالریشو اندازه بگیریم مگ بیکاریم اخه
من اگه ریاضیم خوب بود الان اینجا نبودم کهچگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

کسی تو رو اجبار نکرده

اره دیگه دقیقا همین مونده

کجا بودی پس؟؟

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

نام *

ایمیل *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “516543a3a18565ef08fe149c567fa53d” );document.getElementById(“5ce32d364d”).setAttribute( “id”, “comment” );

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

ثبت برند فارسی و لاتین

Bimaster – دنیای ورزش

کالری درعلم فیزیک برابر است با مقدار گرمایی که دمای یک کیلوگرم آب را به‌اندازه یک درجه سانتی گراد در سطح دریا افزایش می‌دهد. کالری معیار اندازه‌گیری مصرف انرژی و ذخیره انرژی است. واحدکالری ها در رژیم غذایی (کالری خورده شده) و در ورزش (کالری سوزانده شده) کیلو کالری می‌باشد. کالری در علم تغذیه، یک واحد چاقی است به طوری که به ازای مصرف ۷۷۰۰ کیلو کالری مازاد بر نیاز روزانه، یک کیلوگرم چربی در بدن تولید می شود.

در طبیعت شش گروه غذایی وجود دارد که که شامل: چربی، الکل، پروتئین، کربوهیدرات، آب و املاح می باشد.  مقدار کالری موجود در یک وزن مشخص از این ۶ گروه در جدول زیر نشان داده شده است:

چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

بنابراین با توجه به جدول فوق می‌توان نتیجه گرفت که بدن کالری خود را  از چربی‌ها، الکل، کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در رژیم‌های غذایی تأمین می‌کند.

هر یک گرم کربوهیدرات، ۴ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند. درحالی که  فیبر نیز یک کربوهیدرات دیر هضم است ولی اداره غذا و دارو ایالات متحده مقدار کالری موجود در یک گرم فیبر را ۱٫۵ کیلو کالری  برآورد کرده است.

کالری در بدن به صورت چربی ذخیره می‌شود به طوری که برای ساختن یک گرم چربی به ۷/۷ کیلوکالری انرژی مازاد بر مصرف روزانه نیاز دارید. بنابراین برای از دست دادن یک کیلوگرم چربی در طول یک ماه، باید روزانه حدود ۲۵۰ کیلوکالری کمتر از کالری مورد نیاز خود که از طریق فرمول BMR محاسبه می‌شود مصرف کنید. این یعنی شما باید تراز کالری روزانه خود را منفی نگه دارید که چنین نتیجه‌ای فقط با رژیم غذایی مناسب و یا ورزش بدست می‌آید.

به راحتی می‌توانید به کمک شاخص BMI (شاخص میزان توده چربی در بدن)  مقدار اضافه وزن خود و به کمک شاخص BMR مقدار کالری مورد نیاز روزانه خود را محاسبه کنید. و با استفاده از این دو شاخص میزان کالری دریافتی و مصرفی روزانه خود را مدیریت کنید.

کالری‌هایی که شما دریافت می‌کنید از طریق متابولیسم بدن که منجر به حفظ عملکرد بدن می‌شود و همچنین از طریق فعالیت‌های بدنی سوزانده می‌شود. متابولیسم بدن شما کالری را جهت حفظ دمای بدن، تنفس، گردش خون، هضم مواد غذایی، ساخت و تعمیر سلول‌ها و بافت‌ها و حفظ فعالیت مغز و سیستم عصبی می‌سوزاند.

در جدول کالری مقدار کالری موجود به ازای هر ۱۰۰ گرم از بعضی از مواد غذایی درج شده است. با استفاده از همین جدول به راحتی می‌توانید مقدار کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه کنید.

متابولیسم به فرایندهای بی‌شمار شیمیایی که به طور مداوم در بدن انجام می‌گیرد گفته می‌شود که موجب ادامه حیات و عملکرد طبیعی بدن می‌شود. این فرایندها نیاز دریافت کالری از رژیم‌های غذایی دارند.

بدن برای سوخت و ساز به ۱۶۰۰ کیلوکالری برای یک زن بی‌تحرک یا مسن‌تر و ۲۸۰۰ کیلوکالری برای مردان فعال، زنان بسیار فعال و پسران نوجوان نیاز دارد. شما می‌توانید مقدار کالری موردنیاز روزانه را  با توجه به قد، وزن، سن و سطح فعالیت خود با استفاده از یک ماشین حساب و فرمول BMR محاسبه کنید.

استفاده از یک مانیتور تناسب اندام و ردیابی مقدار کالری مصرف شده و سوزانده می‌تواند کمک خوبی برای رژیم‌های غذایی کاهش وزن باشد. زیرا با یک مانیتور  تناسب اندام می‌توانید سوختن کالری‌های مصرفی خود را مدیریت کنید و همچنین ردیابی آن  مشخص کند که کالری‌های مورد نیاز شما از کجا تأمین شده است.

فعالیت‌های جسمانی کالری بیشتری نسبت به نرخ متابولیسم پایه می‌سوزانند زیرا ماهیچه‌ها به راحتی از منابع انرژی موجود در بدن شما استفاده می‌کنند.

مقدارکالری که در اثر فعالیت‌های قلبی عروقی مانند راه رفتن، دویدن، شنا و دوچرخه سواری در بدن می‌سوزد، بستگی به شدت تمرین، وزن بدن و مدت زمان ورزش دارد. تمرینات با شدت متوسط ​​مانند راه رفتن سریع در یک بازه زمانی یکسان، کالری کمتری نسبت به تمرین شدید مانند دویدن می‌سوزاند. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از یک جدول کالری، مقدار کالری‌هایی که بر اساس وزن و سرعت خود در هر کیلومتر از پیاده‌روی می‌سوزانید را محاسبه کنید.

به عنوان مثال یک فرد ۷۳ کیلوگرمی، در هر کیلومتر پیاده‌روی، تقریباً ۹۰ کیلوکالری می‌سوزاند.

بدن شما بسته به مدت و شدت ورزش، قند خون موجود، گلیکوژن ذخیره شده در عضلات، کبد و چربی و در صورت لزوم، حتی شروع به سوزاندن پروتئین عضلانی نیز می‌کند. اگر می‌خواهید چربی بدن خود را بسوزانید، در رنج ۶۰ تا ۷۰ درصد حداکثر ضربان قلب خود حداقل ۴۵ دقیقه تمرین کنید. در این رنج از ضربان قلب، ۸۵ درصد از کالری‌هایی که می‌سوزانید از چربی‌های بدنتان خواهد بود که این یعنی بدنتان در حال چربی سوزی است.

در جدول مصرف کالری مقدار کالری مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مختلف نشان داده شده است. با استفاده از همین جدول می‌توانید به‌راحتی مقدار کالری مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه خود را محاسبه کنید.

مانیتورهای تناسب اندام و گام شمار اغلب بدون در نظر گرفتن ضربان قلب کالری‌هایی را که بر اساس وزن، تعداد گام‌ها، سرعت و شدت سوزانده می‌شوند را محاسبه  می‌کنند. اگر شدت ورزش با ضربان قلب در طول ورزش اندازه‌گیری شود قطعاً نتایج دقیق‌تری از مقدار سوختن کالری بدست می‌آید. می‌توانید از پالس دستی بر روی تردمیل یا الپتیکال برای برآورد دقیق‌تر مقدار کالری سوزانده شده در هنگام ورزش استفاده کنید.

نکات مهم برای کاهش وزن

خوراک رژیمی کدو سبز، مرغ و ذرت

طرز تهیه سالاد رژیمی اسفناج

دستور تهیه سالاد مرغ رژیمی

۱۰ میوه عضله ساز

میان وعده سالم برای ورزشکاران

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

پر بازدیدها

اسموتی‌های مناسب برای ورزشکاران

لباس مناسب پیلاتس

رژیم غذایی بدون گلوتن برای ورزشکاران

چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

نکاتی که باید در مورد کفش‌های دو بدانید

نکات مهم برای جلوگیری از توقف رشد عضلانی

۱۰ ماده غذای برتر برای عضله‌سازی در رژیم کتوژنیک


همه چیز درباره ال کارنتین


سردرد بعد از ورزش


پنج ویتامین خیلی مهم برای رشد…


چگونه کالری را محاسبه کنیم


چگونه وزن خود را کنترل کنیم


اسموتی چیست؟


۸ دلیل نوشیدن چای سبز قبل از…


سنتز پروتئین چیست؟


۱۴خوراکی خوب پس از ورزش


چگونه شکم خود را سیکس پک کنیم؟

 

جدول کالری . محاسبه دقیق کالری روزانه

 

زمانی که میخواهید وزن بدن تان ثابت بماند یا وزن اضافی را کم کنید نیاز دارید که از مصرف کالری متناسب با سن و جنسیت تان اطلاع داشته باشید ، در ادامه تصاویر مربوط به کالری مصرفی روزانه برای خانم ها و اقایان قرار داده شده است.

 

چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

 

 

شما باید علاوه بر محاسبه کالری های مصرفی روزانه میزان کالری هایی که در روز میسوزانید را نیز محاسبه کنید سپس از کاستن کالری هایی که سوزانده اید از میزان کالری هایی که دریافت کرده اید میزان دقیق کالری روزانه تان را محاسبه کنید.

 

بعنوان مثال فردی در یک روز 2000 کالری انرژِی از مصرف مواد غذایی مختلف دریافت کرده است ، این فرد در طول روز حدود 500 کالری نیز را از راه ورزش ، خواب و … سوزانده است ، پس کالری ای که در طول روز ذخیره کرده در اصل1500 کالری میباشد.

 

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

دریافت کالری, سوزاندن کالری, کالری روزانه, کالری هر روز, محاسبه کالری, محاسبه کالری روزانه, محاسبه کالری مواد غذایی, میزان کالری, میزان کالری برای اقایان, میزان کالری برای خانم ها, میزان کالری هر روز

سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه ۸۵ کیلوم قدم ۱۷۱ خیلی چاقم باید چقد کالری مصرف کنم

سلام من 39 سالمه 81 کیلو بودم با قد 162.☹️ با رژیم به 73 رسیدم طی دو ماه. یه هفته ای میشه که برگشتم رو 75 و بین 75 تا 76 نوسان وزن دارم غذام خیلی کمه ولی نمیدونم چرا وزن کم نمیکنم. در ضمن اصلا فرصت و توان ورزش رو ندارم بخاطر خار پاشنه ساییدگی مفاصل زانو و کمر درد و تنگی نفس? لطفاً راهنماییم کنید با کاهش وزن خیلی از مشکلات و بیماریهام برطرف میشن

سلام رژیمهاتون توی کدوم قسمته؟

جایی نمی شناسید که کمپ لاغری داشته باشه؟!

چرا کمتر از وزن 45 رو ندارید تو جدول من 40 کیلوام

سایتتون عالی مرسی فقط یه سوال خواب چقدر کالری میسوزونه

سلام من میخوام وزن کم کنم خیلی جدی تصمیم گرفتم ولی نمیدونم چجور رژیم بگیرم. بنظرم این کالری که نوشتید زیاده میشه راهنمایی کنید؟؟ 27 سالم 105 کیلو 165 قد

سلام ممنون از سایتتون
من قدم 172 وزنم 74 و سنم 32 سال هست
وزن ایده ال من 64
ورزش میکنم و حجم غذام هم کمه ولی خیلی اروم وزن کم میکنم میخوام یه برنامه صحیح غذایی که از همه مواد به اندازه استفاده شده باشه داشته باشم

ممنون میشم برام تنظیمش کنید.

سلام من 20سالمه قدم170وزنم 50 لطفا یه رژیم غذایی برای چاق شدن بهم معرفی کنید

سلام دوستان من میخوام ی گروه کاهش وزن تشکیل بدم ک با انگیزه و حمایت کردن از همدیگه بتونیم وزن کم کنیم و ب هدفمان برسیم کسانی ک میخواهند شرکت کنن اعلام آمادگی کنن

سلام خسته نباشید.ممنون از سایت خوبتون
میخواستم اگه مقدور هست راهنماییم کنید
وزنم ۸۹ کیلو و قدم ۱۶۷ سانت هست
البته یک ماهه رژیم گرفتمو سه کیلو کم کردم یعنی ۹۲ بودم
۲۸ سالمه.من روزی چند کالری باید دریافت کنم ورزش هم نمیتونم بکنم فقط میتونم تو خونه حلقه بزنم آخه بچه کوچیک دارم
لطفا کمکم کنید انگیزه ی وزن کم کردنو دارم ارادمم میشه گفت خوبه
اینجا نوشتین ۲۴۰۰ کالری ولی به نظرم خیلی زیاده

2400 کالری هست که اکه الان بخورین وزنتون همین که هست میمونه . شما باید اول وزنی که میخواین بهش برسین رو معلوم کنین . مثلا 70 کیلو بخواین بشین باید الان حدود 2100 کالری بخورین تا به اون وزن برسین و در واقع مابقیش از وزنتون کم میشه .

سلام، به یه پزشک تغذیه ورزشی متخصص مراجعه کنید و سر خود کاری نکنید که دچار مشکلاتی از قبیل نارسایی کلیه و کبد و… نشید

سلام 1800کالری بهترین گذینه اس

سلام عزیزم. برای تقویت اراده باید ایمانتو قوی کنی و این کار فقط از خودت بر میاد از نه فرد دیگه ای! موفق باشی مریم جان

سلام سایت به روزی دارید من برای سلامتی ام تمام عمربایدورزش کنم اما اراده ی ضعیفی دارم لطفا بگیدبرای تقویت اراده چه کارهایی بایدبکنم.ممنون

با سلام.مگه بدن مواد قندى اضافه رو دفع نمیکنه ؟ پس چطور چاقى پیش میاد ؟ من هر چى تلاش میکنم چاق نمیشم

سلام ، عزیزم اگه بدن قن اضافی رو دفع میکرد که دیگه اضافه وزن و دیابت و … نداشتیم ! خوب باید با دکتر تغذیه مشورت کنید چون لاغری مفرط دلایل مختلفی داره و فقط به تغذیه نیست

ممنونممممممممممممممممم خیلی عالی بودن مرسی مرسی بوس بوس

میخواهم بیشتر درباره مصرف و اندازه کالری ها بدانم

الهه جان مطالب رو به مرور اضافه میکنم ، در انجمن هم میتونی پرسش های خودتو مطرح کنی

یعنی میشه وزنمو افزایش بدم ؟ دانشجوام ولی به خاطر کم وزنیم کسی باورش نمیشه

ستاره عزیز هیچ چیزی غیر ممکن نیست ، مطمئن باش با تغذیه بهتر میتونی به وزنت اضافه کنی و مهمترین نکته اش هم اینه که آرامش داشته باشی چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

به نظر من که کم وزنی اصلا نه نگرانی داره نه ناراحتی
تا میتونی بخور و لذتشو ببر?

سلام ممنون خیلی مطالبتون مفیدن، فقط یه سوال دارم اینکه من الان نسبت به جدول شما خیلی کمتر کالری مصرف می کنم پس چرا لاغر نمی شم؟

خواهش میکنم سحر جان ، عزیزم اگه شما کم مصرف میکنی اما وزن کم نمیکنی دلایل دیگه ای رو باید بررسی کنی ، مثل مصرف داروی خاصی یا مشکل هورمونی و تیروئید و … ، اگه بعد از حداقل 1 هفته رژیم باز هم هییییچ تغییری ندیدی حتما به دکتر تغذیه مراجعه کن

35 سال دارم و قدم 164 وخانم شاغل هستم حدود 5 سال است که رژیم های مختلفی میگیرم ولی نتیجه مطلوب نبوده لطفا راهنمایی فرمایید

عزیزم حتما وسط رژیم خسته شدی و ول کردی ، رژیم لاغری شماره 1 رو امتحان کن چون هم آسونه و هم راحت وزن کم میکنی ، البته پیشنهاد میکنم ازمایش هورمونی و تیروئید بدی تا خیالت بابت متعادل بودن هورمون ها راحت باشه

سلام
خانم عزیز ..وزنتون رو نگفتید …
باید به چند نکته توجه کنید :
ابتدا اینکه عادات غذایی تون رو اصلاح کنید
بدانید در روز چند کالری مصرف میکنید و چقدر میسوزانید که تقریبی هم اگر فهمیدید کافی است
مواد غذایی سالم را بشناسید و از درشت مغذی ها و ریز مغذی ها استفاده کنید
ورزش و پیاده روی کنید
میتونید بیاید به تلگرام من و کمکتون میکنم
@dr.rezaroshany
اینستاگرام بنده هم همینه

تغذیه سالم که فقط برای خانمها نیست. لطفاً نظر منم منتشر کنید

ممنون از شما ، مطلب بسیار خوبی ارسال کردید و استفاده کردم ، پیروز باشید

عالیه

ممنون از مطالب سایت تون چون واقعا کمکم کرد

خواهش میکنم عزیزم

سلام
همه چیز
واقعا عالیه مرسی

ممنون هدی جان لطف داری

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

جدول کالری مواد غذایی : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری حبوبات …

جدول کالری کیک و شیرینی و شکلات : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری شکلات…

جدول کالری خشکبار و آجیل : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری خشکبار ,کالری آجیل …

جدول کالری آب مبوه و نوشیدنی ها : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار …

جدول کالری میوه ها : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل …چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم

جدول کالری سبزیجات : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری حبوبات …

جدول کالری نان و برنج و ماکارونی و غلات و حبوبات : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری حبوبات …

جدول کالری لبنیات : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری حبوبات …

جدول کالری گوشت و مواد پروتئینی : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری حبوبات …

کالری میان وعده : لیست غذای میان وعده و عصرانه با کالری مشخص …

کالری غذاها : لیست متنوع غذاهای نهار و شام با کالری های مشخص شده …

لیست رژیم غذایی صبحانه با کالری مشخص : یک فنجان شیر کم چرب + ۲ عدد خرما دارای 100 کالری …

محاسبه کالری روزانه = زمانی که میخواهید وزن بدن تان ثابت بماند یا وزن اضافی را کم کنید نیاز دارید که از مصرف کالری متناسب با سن و جنسیت تان اطلاع داشته باشید …

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.



اگر مايليد که مطالب اين سايت را درون ايميل خود دريافت کنيد، آدرس خود را وارد کرده و بر روي دکمه ي عضويت کليک کنيد. ایمیل شما نزد ما محفوظ است و استفاده دیگری از آن نمی شود.

چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم
چگونه کالری مواد غذایی را محاسبه کنیم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *