چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

دوره مقدماتی php
چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم
چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

در مورد تزریق سیلیکون چه می دانید؟ آیا تا به حال از این ماده برای حجیم سازی بدنتان استفاده کرده اید؟ آیا استفاده از سیلیکون برای بزرگ کردن لب یا گونه عارضه ای به همراه دارد؟ در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی تزریق سیلیکون و عوارض ناشی از آن خواهیم پرداخت و میزان ایمنی آن را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. بحث و گفتگو پیرامون تزریق سیلیکون ادامه دارد تزریق سیلیکون مایع، …

شاید شما هم جزو افرادی هستید که از پریود نامنظم رنج می برید؟ آیا می دانید علت پریود نامنظم چیست؟ چرا گاهی دیرتر پریود می شویم و گاهی زودتر؟ آیا هر فردی که پریود نامنظم دارد باید نگران وجود کیست در تخمدان های خود باشد؟ در این مقاله از بخش سلامت زنان دکتر سلام به بررسی پریود نامنظم و ارتباط آن با سندروم تخمدان پلی کیستیک پرداخته و در نهایت چند درمان خانگی برای آن را ذکر می کنیم. پریود نامنظم و ارتباط آن با …

آیا می دانید قد و وزن کودک دختر باید چقدر باشد؟ آیا نمودار و جدول قد و وزن کودک دختر را بررسی کرده اید؟ آیا دارای فرزند دختر هستید؟ آیا شما نگران این موضوع هستید که فرزندتان به اندازه کافی قدبلند نیست و یا به عنوان یک کودک طبیعی، وزن کافی ندارد؟ آیا شما از قد و وزن ایده آلی که باید داشته باشد، گیج و سردر گم هستید؟ اگر شما یا افراد دیگری که آنها را می شناسید، این گونه سوالات را دارید، این …

آیا با نمودار و جدول قد و وزن کودک پسر آشنایی دارید؟ آیا قد و وزن کودک شما در اندازه نرمال است؟ تولد پسر بچه ای سالم و پدر و مادر شدنتان را تبریک میگوئیم ! درست مانند هر پدر و مادری، آرزو دارید که نور چشمتان، همیشه سالم و سلامت بماند. در جایگاه یک پدر و مادر، شما به زودی نظاره گر رشد قد و وزن کودک خود و رسیدن او به مراحل مهمی از زندگی، خواهید بود. در این مقاله از بخش سلامت …

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر را بین تمرینات به ارمغان آورد شناخته شده است. با این حال، مزایای بالقوه BCAA ها فراتر از ساخت عضلات گسترش یافته است، مطالعات جدید نشان می دهد که مکمل های این مواد مغذی ضروری می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد. اینها تنها مزایای BCAA نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی افزایش مصرف خود در این مورد آماده …چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

یکی از دغدغه های آشپزی، سر و کار داشتن با پیمانه ها و اندازه گیری های مختلف است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید …

دوره مقدماتی php

آیا می دانید میانگین قد نوزاد باید چقدر باشد تا بتوان گفت نوزادتان قدی نرمال دارد؟ اگر منتظر اضافه شدن فرد جدیدی به خانواده خود هستید، باید در …

در مورد تزریق سیلیکون چه می دانید؟ آیا تا به حال از این ماده برای حجیم سازی بدنتان استفاده کرده اید؟ آیا استفاده از سیلیکون برای بزرگ کردن …

شاید شما هم جزو افرادی هستید که از پریود نامنظم رنج می برید؟ آیا می دانید علت پریود نامنظم چیست؟ چرا گاهی دیرتر پریود می شویم و گاهی …

لاته زردچوبه چیست؟ آیا با این نوع نوشیدنی آشنایی دارید؟ اگر بدانید که چقدر برای سلامتی تان فایده دارد هرگز آن را ترک نخواهید کرد. شاید اولین سوالی …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی …

علت ابجاد درد سینه در دوران بارداری چیست؟ چگونه می توان در این دوران، از سینه های خود مراقبت کنید؟ قبل از لذت بردن …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

در حالی که ممکن است لزوما چیز بدی به نظر نرسد، اما اعتیاد به ورزش می تواند منجر به مشکلات جدی شود، بنابراین شما …

آیا به دنبال راهکارهایی برای تقویت عضلات کمر هستید؟ بعضی از تمرینات ورزشی خیلی ساده ه بدون هیچ تجهیزاتی می توانید آنها را در منزل …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

زیبایی و درخشندگی پوست صورت یکی از فاکتورهای مهم زیبایی در یک فرد محسوب می شود که می توان با انجام کارهایی به این مهم دست یافت همانند اسکراب کردن پوست استفاده از کرم های لایه بردار ، برنزه کردن و روش های بسیار دیگری نیز می توان به کار برد.

از بین بردن چین و چروک گردن یکی از دغدغه های بعضی خانم های مسن است که می توانید با استفاده از روش های پزشکی و یا طبیعی تا مقداری که امکان دارد چروک کاهش دهید

برخی افراد خصوصا خانم ها از نازک شدن پوستشان شکایت دارند و میگویند که پوستشان نازک شده و در برابر آفتاب به سادگی لک می شود.علت آن هم گرفتن رژیم های سخت و استفاده از ترکیبات حاوی کورتون است.خوردن غذای مناسب و ترک عادات نامناسب مثل استفاده از کرم مرطوب کننده و سیگار کشیدن راه جلوگیری از آن است.

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

همه ی ما می‌خواهیم که ظاهر و البته احساس خوبی داشته باشیم، اما با توجه به اینکه بابت خیلی چیزها باید پول خرج کنیم، اولویت خرید لوسیون ها و انواع محصولات زیبایی کم شده و به انتهای لیست خریدمان منتقل می‌شود. دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما کمک کنیم.

در این راهنما ۱۸ راز زیبایی را به شما خواهیم آموخت که کاملا رایگان بوده و بدون صرف زمانی به شما احساس خوبی نیز خواهند بخشید. نگاهی به آن‌ها بیندازید و خودتان را آماده کنید تا حتی بدون صرف ۱ ریال، احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. به علاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آن را ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

اگر روی پیشانی یا نزدیک گوش‌هایتان جوش یا لکه های ناخوانده ای پیدا شد، چند روز موهایتان را در پشت سرتان ببندید و راه بروید. موها حامل مقدار زیادی باکتری هستند و چیزی که شما نمی‌خواهید این است که آن باکتری ها به صورت شما منتقل شوند.

نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا برای درمان جوش های سرسیاه بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌ کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آن را در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید، قطعا نمی‌خواهید بینی تان بسوزد!

خواب، کلیدی برای سلامتی و جوان نگاه داشتن ظاهر است. ما می‌دانیم که شیوه ی زندگی امروزی از اینکه راحت بخوابید جلوگیری می‌کند، اما می‌توانید از راه درمانی سنتی این مشکل استفاده کنید، پیش از اینکه به رختخواب بروید شیر گرم بنوشید. دانشمندان پی برده‌اند لاکتیومی که در شیر یافت می‌شود، تاثیر آرامش بخشی دارد و شما را سریعا به خواب عمیقی فرو خواهد برد.

یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث می‌شود جوان تر به نظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آن را بردارید، ما قول می‌دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می‌تواند شما را جوان نشان دهد!

هوای تازه نه تنها برای سلامت روح و روان و تمیز کردن ریه ها مفید است بلکه اکسیژن مورد نیاز برای از سر گرفتن جوانی پوستمان را نیز فراهم می‌کند. کرم‌های حاوی اکسیژن قیمت گزافی دارند، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده روی کوتاه در هر روز است.

آب داغ به موهای شما آسیب می‌رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد. با این کار به رشد گیسوانی بلند و زیبا کمک خواهید کرد.

خیلی مهم است که هنگام مسواک زدن بجای راه رفتن در خانه روبروی آینه بایستید. زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌کنید مطمئن شوید که به طور کامل تمام سطوح دندان‌هایتان را تمیز کرده اید.

شاید شما هم مثل ما ناخن هایتان را لاک می‌زنید، همین که دوست‌داشتنی می‌شوند کاری می‌کنید که لک می‌افتند، مثلا فرزندتان شما را صدا می‌کند یا اینکه به شست و شو ظروف می پردازید، خوب، دیگر کافی است! زمانی که ناخنتان را با رنگ مورد علاقه تان لاک می‌زنید، اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد، سپس نوک انگشتان خود را در آب بسیار سرد فرو کنید. این کار باعث خشک شدن لاک شده و حالا می‌توانید با خیالی راحت از داشتن ناخن هایی بدون لک لذت ببرید.

ورزش یکی از مهم‌ترین چیزهاییست که برایتان احساس و ظاهر خوب را به ارمغان خواهد آورد. و اگر فکر می‌کنید که ورزش تاثیر مستقیم در زیبایی شما ندارد، دوباره فکر کنید! اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و تندرستی شماست. بهبود گردش خون پوست و موی شما را شاداب خواهد کرد. به علاوه وقتی می‌توانید در خانه ورزش کنید، چرا برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی هزینه کنید؟

آب خنک، باید بخش مهمی از برنامه ی زیبایی شما باشد! زمانی که صورتتان را می شویید از آب گرم استفاده کنید و در آخر هر شست و شو صورتتان را با آب خنک آبکشی کنید تا منافذ پوستتان سفت شود.

جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» چیزی است که دائم باید با خود تکرار کنید و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمایید، سعی کنید همیشه به پشت بخوابید. به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، اگرچه پس از بیدار شدن از خواب آن چین و چروک ها از بین می‌روند، اما در دراز مدت به طور دائم بر جا خواهند ماند. همچنین به پشت خوابیدن می‌تواند جوش زدن‌های صورتتان را نیز متوقف کند، چرا که روکش بالش شما حاوی باکتری هاییست و زمانی که شما به پهلو یا به رو بخوابید به صورتتان منتقل خواهد شد.

همه ی ما می‌دانیم که در معرض آفتاب قرار گرفتن، به هر شکلی که باشد بد است! اما ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب بودن، قبل از ساعت ۱۰ صبح و پس از ساعت ۳ بعد از ظهر بهترین راه برای دریافت ویتامین دی است که باعث تحریک گردش خون خواهد شد. جریان مناسب خون، برای بازسازی سلول‌های پوست و به مدت طولانی‌تری جوان به نظر رسیدن، ضروری است.

آیا شده تا به حال احساس کنید که چشمانتان خسته به نظر می‌آید؟ خوب، دیگر بس است! همه آنچه نیاز دارید ۲ قاشق فلزی است. پیش از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، آن‌ها را در فریز بگزارید، پس از اینکه آن‌ها خوابیدند، قاشق ها را بیرون بیاورید. هر کدام را روی هر یک از چشمانتان بگزارید و ۱۰ دقیقه به پشت دراز بکشید، مطمئن باشید که به چشمتان نمی چسبد! اگر به خواب عمیقی فرو نرفتید، تنها پس از ۱۰ دقیقه چشمانی شاداب و بدون پف خواهید داشت.

کسایی که جوش میزنن :::
وقتی میخوابین یه قاشق غذا خوری سرکه سیب بنوشین اگه زخم معده دارین نه ها، ولی اگه مشکلی ندارین هر شب قبل خواب یه قاشق بخورید و یه لیوان اب بنوشید پشت سرش، به مرور زمان میبینید جوشهاتون میرن
من اصلا جوش نمیزنم دلیلشم اینه
فقط سرکه سیب هااا هیچ سرکه دیگه ای نه
به روی پوستتونم نزنید سرکه رو

چی میتونم بگم واقعا عالیه … ممنونم زیبایی پوست و ناخن برا هر خانومی خیلی مهمه مفید بود.

اصلا من جوش ندارم همین جوری داشتم دور میزدم خخخخ

این یخه خیلی تاثیر گذار بود دستتون مرسی

چکار کردن شما به من هم بگید؟؟؟

از شر جوش چجوری خلاص شم ؟؟

سلام برای تپل شدن صورت چه چیز های بخوریم ؟ ؟ دوستان

شیر خر

من رفتم مسافرت پوستم صورتم دستام تیره شد میخواستم مطلب بگید تا دوباره سفید شن

سلام
مطالب بسیار مفید بود
لطفا درباره جوان ماندن پوست مطلب بگذارید
تشکر

ماسک سیب زمینی برای دور چشم خیلی خوبه

سلام من صورت خوبی داشتم اما الان صورتم خیلی تیره شده .تازگیا جوش میزنه .اصلا از پوستم راضی نیستم
تورو خدا کمکم کنید

و دونه های ریز روی بینی رو چگونه از بین برد

قرص آسپرین و دستمال کاغذی آغشته له سفیدی تخم مرغ و البته جوش شیرین … اینا حتما باید خشک بشن بعدشم با ناخن خراشیده شن . اول با آب ولرم و بلافاصله به منظور بسته شدن منافذ پوستی ، با آب سرد شست و شو بشه

این سه ماده ای گفتم جدای از همدیگه استفاده میشن ‌…
راهای دیگه ای مثل بخور دادنم هست …
که توی مطلب بالا هم بهش اشاره شد

مرسی از راه حلاتون ولی میشه بگید چگونه سیاهی زیر چشم رو از بین برد

اگه می شه چند تا راهنمایی کنید در موضوع کوچک کردن بینی گوشتی در خانه

خیلییییی مطالبتون عالی و بینظیر بود من که خیلی پیشرفت کردم ♥♥♥

سلام من اصلا جوش نداشتم زیاد اما وقتی موهامو جوری کوتاه کردم که رو پیشونیم و چشمام هم میاد …..از وقتی که اینهمه جوش زدم اینکارا رو امتحان کردم اما بی جواب موندم هنوز لطفا بگین به غیر از این کارا دیگه چطوری از بین میره

سلام من صورتم جوش های زیادی داره لطفا راهنمایی
کنید چطور باید از دستشون راحت شم ؟؟؟؟چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

سلام میلاد عزیز،
همیشه برای درمان هر نوع بیماری، ابتدا باید خود بیماری تشخیص داده شود. بدین معنی که اول باید نوع جوش‌ها و علت پدیدار شدنشان را بیابید، و سپس به دنبال درمانشان باشید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

آقای محترم اگع میشه ی راه حل سریع و راحت برای جوش بگید.ممنون میشم?

سلام اگه صورتتون خیلی جوش میزنه از محلول اریترومایسین حتما استفاده کنید روزی دوبار تا سه بار محلول رو ب پنبه آغشته کنید و به صورتتون بزنید خیلی خوب جواب میده ، علاوه بر این از ماسک عسل و دارچین هم استفاده کنید عسل و دارچین رو با هم مخلوط کنید و به صورتتون بزنید بهتره این کارو شب قبل خواب انجام بدید و بزارید تا صبح بمونه تاثیرش شگفت انگیزه این روش هایی که بهتون گفتم رو خودم قبلا امتحان کردم و واقعا جواب میدن

خیلی سخته و پر هزینه است دروسته راهکار خوبیه ولی خیلی هزینه میخواد

سلا م من از همین سایت ها به سلامتی پوست سرم رسیدم برای شوره و خارش پوست سر بعد از دوبار کاملا شوره و خارش از بین رفت و ریزش بسیار کم شد الان قبل از هر حمام آبلیمو و سرکه سیب را با هم مخلوط میکنم به پوست سرم میزنم و چند دقیقه مالش میدهم و بعد از یکی دوساعت دوش میگیرم شما هم امتحان کنید

قاشق واقعا جواب میده برای پف جشم

درباره ی بیشتر چیزایی که هر خانم باید بدونه گفته شده.
کامل بود
ممنون

عالي بود خيلي ممنون

من قسمت 6 رو دارمامتحان میکنم و به نتیجه میرسم.
راستی میشه بازم واسه گودی و کبودی زیر چشم راهکار بدین؟من نونم!

مرسی خوب بود ولی من پوست صورتم هم خیلی خشک وپوسته پوسته است هم جوش داره نمیدونم بالاخره پوستم خشکه یا چرب؟پوستم یکم زبر هم هست توروخدا بگید چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟

قسمت 18 رو نفهمیدم ممکنه یکی به من توضیح بده…

ملیکای عزیز؛ برخی اوقات بدلایل مختلف چشم‌ها اصطلاحا گود میرن، اطرافشون تیره‌تر یا پف کرده بنظر میرسه و اگر کسی به شما نگاه کنه بنظر خسته میاید.
اگر یک قاشق سرد رو برای مدتی روی چشم هاتون بگذارید، پف یا تیرگی اطراف چشم بهبود پیدا میکنه 🙂

اورین ، خوب فهمیدی =]

ملیکا اگر قاشقارو روی چشمت بزاری میچسبه و پوست دور چشمتو میکنه

خیلی عالی بود خیلی خیلی خیلی خیلی….
ممنون

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی



این پرسش که چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار می‌رود. پس عجیب نیست که بازار محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، همیشه از رونق خوبی برخوردار است و عده‌ی زیادی را به پای صندوق‌های خرید در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی می‌کشاند. شما می‌توانید به‌جای استفاده از این محصولات، به استفاده از مواد طبیعی روی بیاورید تا پوستی بدون لک داشته باشید. عوامل مختلفی نظیر استرس، بی‌خوابی، تغذیه‌ی نامناسب، آلودگی، عدم حفاظت پوست در مقابل اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید و مصرف دخانیات، روی کیفیت و بافت پوست تأثیر منفی می‌گذارند. در ادامه قصد داریم ۱۰ راهکار ساده‌ی خانگی را خدمت‌تان معرفی کنیم که موجب بهبود سلامت عمومی پوست می‌شوند و احساسی سرشار از زیبایی را به شما هدیه می‌‌دهند.

۱. لیمو

لیمو یکی از ترکیبات عالی برای داشتن پوستی صاف و بدون لک است. اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. همچنین لیمو حاوی ویتامین C است که به‌دلیل تقویت روند بازسازی سلولی، موجب کاهش لک‌های تیره‌ی پوست می‌شود. لیمو از خاصیت روشن‌کنندگی نیز برخوردار است و در بهبود کلی رنگ پوست نقش مؤثری ایفا می‌کند.چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

صورت و گردن خود را با آب‌ لیموی تازه مرطوب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. سپس چند بُرش از خیار روی پوست‌تان بمالید تا نرم و مرطوب شود. این کار را می‌توانید هر روز یا یک روز در میان انجام بدهید.

روش دیگر استفاده از لیمو، این است که آب نصف لیمو را بگیرید و با یک تا دو قاشق غذاخوری عسل خام مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را آب بکشید.

برای لایه‌برداری پوست، یک قاشق چای‌خوری آب‌ لیمو و همین مقدار شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت، گردن و دست‌ها بمالید و به‌صورت دایره‌ای مالش بدهید. محل‌های آغشته به ماسک را بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک لایه‌بردار را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا پوست‌تان درخشان‌تر شود.

۲. زردچوبه

زردچوبه یک ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده‌ی فوق‌العاده‌ است که به کاهش لک‌های پوستی کمک می‌کند. همچنین زردچوبه، موجب کاهش اختلالات پوستی آلرژیک، التهابی و عفونی می‌شود که از جمله دلایل کاهش شادابی پوست به‌شمار می‌روند.

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی آب آناناس مخلوط کنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و تا زمانی‌که هنوز کاملا خشک نشده است صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. ماسک زردچوبه و آب آناناس را می‌توانید دو یا سه بار در هفته استفاده کنید تا از میزان لک‌های پوستی‌تان کاسته شود.

از مخلوط مقدار مساوی پودر زردچوبه و آرد نخودچی با اندکی آب یا شیر، یک ماسک خمیری شکل درست کنید. این ماسک را به‌طور یکسان روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن، با آب ولرم بشویید. سپس پوست‌تان را به‌آرامی به‌صورت دایره‌ای مالش بدهید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود و لک‌های موجود از بین بروند.

۳. عسل

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک باید همیشه آن را مرطوب نگه دارید. عسل یک مرطوب‌کننده‌ی عالی با خواص آنتی‌باکتریال است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

عسل خام را مستقیما روی پوست خود بمالید و بعد از اینکه به‌طور طبیعی خشک شد، با آب ولرم بشویید. آب موجود در عسل موجب نرم و مرطوب‌شدن عمیق پوست می‌شود. این کار را می‌توانید روزی یک‌بار یا یک روز در میان انجام بدهید.

روش دیگر استفاده از عسل، این است که دو قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری آرد نخودچی را به این مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید. ماسک به‌دست آمده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب گرم بشویید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا از داشتن پوستی درخشان و بدون لک لذت ببرید.

۴. آلوئه‌‌ ورا

آلوئه‌ورا دارای فواید بسیاری برای پوست است. خواص آنتی‌باکتریال آلوئه‌ورا به از بین بردن باکتری‌هایی که موجب آکنه می‌شوند کمک می‌کند. همچنین آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی‌ای است که از طریق آن پوست‌های تحریک‌شده تسکین می‌یابند. آلوئه‌ورا به‌دلیل قابض بودن در درمان جراحات پوستی نیز کاربرد دارد. این گیاه پُرفایده، پوست را مرطوب می‌کند و محرک رشد سلول‌های پوستیِ جدید است.

ابتدا ژل موجود در داخل برگ آلوئه‌ورا را خارج کنید. این ژل‌ را با استفاده از یک تکه پنبه روی صورت خود بمالید. نیم‌ ساعت صبر کنید تا ژل به‌طور طبیعی روی پوست‌تان خشک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. ژل آلوئه‌ورا را می‌توانید هر روز یا هفته‌ای چند بار استفاده کنید.

۵. جوش‌شیرین

جوش‌شیرین سطح pH پوست را متعادل می‌کند و از این رو نقش به‌سزایی در داشتن پوستی بدون لک دارد. این ماده دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی است که به رفع مشکلاتی نظیر آکنه، جوش و لک کمک می‌کند. جوش‌شیرین یک لایه‌بردار فوق‌العاده نیز به‌حساب می‌آید که پوست را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پاک‌سازی می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با یک قاشق‌ چای‌خوری آب یا آب‌لیمو مخلوط کنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. صورت خود را تمیز کرده و از این ماسک جهت لایه‌برداری پوست استفاده کنید. در آخر صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید. این ماسک را می‌توانید دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

روش دیگر استفاده از جوش‌شیرین این است که یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با یک قاشق چای‌خوری عسل خام مخلوط کنید و روی پوست‌ خود که آن را از قبل نم‌ناک کرده‌اید بمالید. یک دقیقه پوست خود را به‌آرامی ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. در آخر مقداری آب سرد روی صورت‌تان بپاشید تا منافذ پوست بسته شوند. این ماسک لایه‌بردار را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

۶. خیار

خیار مرطوب‌کننده، قابض و مغذی پوست است که به‌دلیل بازسازی سلول‌های پوستی تخریب‌شده و پاک‌سازی پوست از سلول‌های مرده، موجب درخشندگی و بهبود ظاهر کلی پوست می‌شود.

یک عدد خیار را به قطعات ضخیم بُرش بزنید و این بُرش‌ها را قبل از خواب باحوصله به همه جای صورت خود بمالید و صبح روز بعد با آب گرم بشویید. این کار را می‌توانید هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام بدهید.

همچنین می‌توانید مقدار مساوی آب خیار و آب‌لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب را روی پوست خود بمالید. صبر کنید تا پوست‌تان کاملا خشک شود و سپس با آب گرم بشویید. این کار را نیز می‌توانید هر روز انجام بدهید.

۷. پاپایا

پاپایا در بهبود بافت پوست و رفع لک صورت کاربرد دارد. این میوه از خاصیت روشن‌کنندگی طبیعی برخوردار است که موجب کاهش لک‌های پوستی می‌شود. همچنین آنزیم پاپائین موجود در پاپایا، دارای خواص آنتی‌باکتریال و قابلیت‌های درمانی‌ای است که به ریزش پوست مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کند.

یک عدد پاپایای رسیده را به قطعات کوچک بُرش بزنید و با یک قاشق چای‌خوری پودر چوب صندل و یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت با آب خنک بشویید و سپس با حوله خشک کنید. در آخر مقداری گلاب به صورت خود بزنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا شاهد تغییرات واضح در رنگ پوست‌تان باشید.

۸. گردو

گردو به پوست‌های خشک و کدر، طراوت و تازگی می‌بخشد. این مغز مقوی دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب بازسازی سلول‌های پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شوند. از پودر گردو می‌توانید به عنوان لایه‌بردار پوست استفاده کنید و از شر آلودگی‌هایی که توسط پاک‌کننده‌های معمولی قابل پاک‌سازی نیستند خلاص شوید.چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم

دو قاشق چای‌خوری پودر گردو را با دو قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از اینکه خشک شد، روی صورت‌تان مالش بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

سه عدد گردو را شب خیس کرده و صبح روز بعد با یک قاشق چای‌خوری گلاب مخلوط کنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک‌بار می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

همچنین می‌توانید هر روز صبح دو یا سه عدد گردو را با یک لیوان شیر میل کنید تا از خواص مفید گردو برای پوست بهره‌مند شوید.

۹. روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب ایجاد پوست مرده و کدر می‌شوند، جلوگیری می‌کند. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچی روغن نارگیل به داشتن پوستی بدون لک کمک می‌کند. همچنین روغن نارگیل به‌دلیل قابلیت نفوذ به بافت‌های زیرین پوست، از خاصیت نرم و مرطوب‌کنندگی برخوردار است.

مقداری روغن نارگیل را در مایکروویو کمی گرم کنید. روغن گرم شده را به صورت، گردن، دست‌ها و پاها بمالید و مدت ۱۰ دقیقه به‌آرامی روی پوست خود ماساژ بدهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را می‌توانید هر روز انجام بدهید.

۱۰. نعناع

مِنتول یکی از ترکیبات اصلی نعناع است که خاصیت خنک‌کنندگی و تسکین‌دهندگی دارد و موجب حفظ سلامت و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین نعناع دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که به مقابله با عفونت‌های پوستی کمک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری پودر نعناع را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یک قاشق غذاخوری گِل سرشور در داخل کاسه‌ای مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت یک ساعت استراحت بدهید تا تمامی مواد به خورد یکدیگر بروند. سپس مخلوط را خوب هم بزنید تا یک ماسک خمیری شکل به‌دست بیاید. از این ماسک خانگی

 روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از اینکه به‌طور طبیعی خشک شد با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا پوست‌تان صاف و بدون لک شود.

نکته‌ی مهم

ماسکی را انتخاب کنید که با نوع پوست‌تان سازگار باشد و اگر حساسیت یا مشکل پوستیِ خاصی دارید، در انتخاب ماسک دقت بیشتری به خرج بدهید. یادتان باشد هر ماسکی را نیز که انتخاب می‌کنید، فقط در صورتی اثربخش خواهد بود که آن را برای مدتی به‌طور منظم استفاده‌ کنید.

چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم
چگونه پوست صاف و بدون جوش داشته باشيم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *