چگونه عکس پرسنلي خوب بگيريم

دوره مقدماتی php

 

در این مقاله آسمونی در مورد نحوه عکاسی پرسنلی، شناسنامه، پاسپورت، شبکه های اجتماعی و را همراه با آموزش تصویری برای شما عزیزان شرح می دهیم.

در ابتدا تعداد دفعات مشاهده ی عکس مهم است، اگر این عکس برای قرار گرفتن در یک پروفایل آنلاین می باشد در این صورت چگونگی ژست آن به اندازه ی کلمات نوشته شده مهم خواهد بود. یک عکس تار که در شب گرفته شده به هیچ عنوان برای قرار گرفتن در بسیاری از سایت ها مناسب نخواهد بود، در اینجا توضیح می دهیم که چگونه پرتره ای بگیرید که در جاهای مختلف قابل استفاده باشد.

کنترل نحوه ی نوردهی سوژه، کلید اصلی داشتن عکس های پرتره مطلوب و موثر می باشد. با داشتن کنترل روی نوردهی تصویر می توانید از یک استایل مشخص به دفعات عکس بگیرید. در اینجا نحوه ی استفاده از یک فلاش اکسترنال بعلاوه ی چندین وسیله ی جانبی ساده را شرح می دهیم.

زمانی که در اصول عکاسی پرتره ماهر شدید، از پس زمینه ها و همین طور یک فلاش اکسترنال دوم برای دادن اثرات بیشتر به عکس ها استفاده خواهیم کرد.

گرفتن عکس چهره تنها با یک فلاش تنظیم شده :

دوره مقدماتی php

قرار دادن فلاش در جهت مستقیم سوژه باعث ایجاد نور خشن در تصویر می شود بنابراین اولین قدم ملایم کردن نور آن می باشد.

ساده ترین راه استفاده از یک سافت باکس کوچک می باشد، ولی اغلب این سافت باکس ها در حدود cm عرض دارند بنابراین بایستی فلاش را تا حد امکان نزدیک به سوژه قرار دهید.

وسیله جانبی مهم دیگر یک رفلکتور یا منعکس کننده مناسب می باشد ( یک تکه مقوای سفید یا وسیله ای که برای این منظور ساخته شده است ) ، که بایستی آن را در جهت مخالف فلاش قرار دهید تا نور را به قسمت های سایه ی سوژه بازتاب کند.

زمانی که فقط از یک فلاش برای عکاسی استفاده می کنید، رفلکتور ها با بازتاب نور، سایه های ایجاد شده را کاهش می دهند.

تجهیزات مورد نیاز:

عکاسی پرتره با استفاده از دو فلاش:

اضافه کردن یک فلاش گان دیگر به تجهیزات نورپردازی گزینه های قابل انتخاب بیشتری را در اختیار تان قرار می دهد.

ابتدا نور اصلی را بر روی سوژه تنظیم کنید، سپس با استفاده از فلاش دوم گزینه های بیشتری برای تنظیم نور خواهید داشت.

از فلاش دوم به عنوان نور پس زمینه نیز می توان استفاده کرد. فلاش را درست پشت سر مدل قرار دهید تا منبعی از نور در اطراف مدل ایجاد شود، با یک تکه مقوای سیاه به شکل قیف نور را به پس زمینه بتابانید.

چیدمان نورپردازی با استفاده از دو فلاش یکی بر روی مدل و دیگری بر روی پس زمینه:

تجهیزات مورد نیاز:

چگونه برای شناسنامه یا پاسپورت عکس بگیریم:

خلاقیت در نورپردازی را فراموش کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک نورپردازی بدون ایجاد سایه می باشد.

ساده ترین راه برای انجام دادن این کار این است که اگر سقف محل عکاسی سفید رنگ است فلاش را روی پایه قرار دهید، سپس علاوه بر این که نور فلاش را به طور مستقیم روی سوژه تنظیم می کنید سر مدل نیز بایستی رو به بالا قرار بگیرد.

اگر فلاش دارای کارت بازتاب دهنده نور (bounce card) داخلی باشد می توانید سر سوژه را به اطراف بچرخانید و با استفاده از این مقوا مانع از تابش مستقیم نور بر روی سوژه شوید.

در نهایت می توانید از مدل بخواهید با گرفتن یک رفلکتور در زیر چانه ی خود مانع از تشکیل سایه های اضافی شود.

داشتن وضوح تصویر در عکس شناسنامه یا پاسپورت بسیار مهم و اساسی است. بایستی عکس سوژه را به طور دقیق و کامل بگیرید.

تجهیزات مورد نیاز:

قوانین مربوط به عکس پاسپورت:

قوانین مربوط به عکس پاسپورت تا حدودی بستگی به محل زندگی شما دارد، ولی تعدادی نکات اساسی وجود دارد که در بیشتر عکس های پاسپورت بایستی رعایت شوند.

تمام نقاط چهره ی سوژه بایستی به طور کاملا یکسانی نورپردازی شده و در مقابل یک پس زمینه ساده قرار بگیرد، هیچ گونه سایه ی خشن یا انعکاس شیشه ی عینک نبایستی در عکس وجود داشته باشد ( البته در بسیاری از کشور ها بایستی عکس بدون عینک گرفته شود ) و چهره ی مدل خالی از هر گونه احساسی باشد ( به عنوان مثال لبخند نزند ) و چهره ی مدل بایستی مستقیم به سمت دوربین باشد.

بایستی عکس های پاسپورت بر روی کاغذ های مخصوص عکاسی چاپ شوند بنابراین بهترین راه این است که به جای چاپ عکس ها توسط پرینتر معمولی در خانه آن را به یک لابراتوار چاپ عکس بدهید.

همچنین در مورد اندازه ی کلی عکس و همینطور ماکسیمم و مینیمم اندازه ی چهره در داخل عکس قوانینی وجود دارد.

اندازه های عکس پاسپورت در انگلستان در مقایسه با اندازه های عکس پاسپورت در آمریکا:

اندازه ی عکس های پاسپورت در انگلستان بایستی بین *mm باشد و طول سر در عکس باید بین mm و mm باشد.

اندازه ی عکس های پاسپورت در آمریکا باید * اینچ ( *mm) باشد و طول سر در عکس باید بین mm تا mm باشد.

گرفتن عکس پروفایلی برای شبکه های اجتماعی:

عکس رو به رو از چهره برای موارد رسمی و حرفه ای کاربرد زیادی دارد، در اینجا یک راه ساده برای گرفتن عکس های معمولی با کمترین ایراد را بیان می کنیم.

از مدل خود بخواهید تا به یک دیوار سفید رنگ یا با پوشش کاغذ دیواری تکیه داده، سپس در طول دیوار عکس بگیرید طوری که دیوار در طول عکس مشخص باشد این حالت به تصویر عمق و فضای بیشتری می دهد.

می توانید یک فلاش با یک سافت باکس یا چتر را در یک طرف مدل قرار دهید.

خواهید دید که دیوار به عنوان رفلکتور عمل کرده و سایه های روی چهره ی مدل را از بین می برد بنابراین نیاز به وسایل اضافی ندارید.

این شیوه ی عکاسی محل قرارگیری بدن سوژه را قابل تغییر می کند و عکس معمولی به نظر می رسد

تجهیزات مورد نیاز:

سافت باکس

 

 

منبع: سایت فارسی بی بی سی

اگر دوربين عکاسی از ذکاوت مغز انسان بر خوردار بود، برای گرفتن عکس های خوب، کافی بود دوربين را به طرف موضوع مورد نظرمان گرفته و دکمه را فشار دهيم. اما چنين نيست.

وقتی سوژه ای نظر ما را جلب می کند، مغز ما، از ميان ازدحام چيزهايی که در اطراف آن قراردارند، به طور خاص، به آن سوژه توجه می کند. قابليت انطباق ديد انسان با نورهای مختلف هم از جمله برتری های ديگر چشم انسان بر دوربين عکاسی است. برای اينکه عکسی که می گيريم نيز همين رابطه را با بيننده بر قرار کند، بايد نکات ظريفی را در نظر داشته باشيم.

عکاسی مانند هر وسيله بيانی ديگری زبان خاص خودش را دارد. آموختن اين زبان به ما کمک می کند تا از طريق عکس هايی که می گيريم، فکرها و جهان اطرافمان را بيان کنيم. در نظر گرفتن نکات زير می تواند به ما کمک کند تا عکس های گويا تری بگيريم.


نور، مهم ترين عامل در عکاسی

کلمه فتوگرافی در زبان انگليسی يعنی نگاشتن با نور. نور مناسب می تواند به عکس ما جان ببخشد و بالعکس. با وجود اين، نور مستقيم سايه روشن های تند و ناخوشايندی در عکس ايجاد می کند. برای گرفتن عکس، نور غيرمستقيم بهترين است و رنگ ها را نيز زنده تر می کند.

روزهايی که ابر نازکی تندی نور خورشيد را در آسمان می گيرد، صبح های زود و عصرها بهترين اوقات برای عکاسی هستند. يادمان باشد که نور بايد بر سوژه عکس ما بتابد و نه بر دوربين.

سوژه جالب

انتخاب موضوع يا سوژه جالب قدم اول است. پيش از گرفتن عکس از خود بپرسيم چه چيزی ما را به موضوع مورد نظرمان جلب کرده و سعی کنيم آن را به روشنی در عکسی که می گيريم نشان دهيم.

هم چنين، به يک عکس اکتفا نکرده، زوايای متفاوتی را برای نشان دادن موضوع مورد نظرمان تجربه کنيم. اين کار به ما فرصت بهتری برای انتخاب بهترين عکس خواهد داد.

 

 

درعکس بالا، فرم و رنگ دسته های تره فرنگی در ميان انبوه سبزيجات حاضر در بازار مورد توجه عکاس بوده. هر چند عکس اول موضوع را ارائه کرده اما عکس دوم در بيان منظور عکاس تواناتر است و به دليل عمودی بودن سوژه، تصوير کامل تری  را عرضه می کند.

دو قدم به جلو

همه دوربين ها قابليت زوم کردن (طويل تر شدن عدسی دوربين) را ندارند و اين کار، حتی وقتی امکانش باشد، از عمق ميدان عکس می کاهد و بخش کوچکتری از آن واضح به نظر می آيد. برای حذف آنچه حضورش در عکس لازم نيست، بهترين راه نزديک شدن به موضوع است. اين کار از شلوغی عکس کم کرده تاکيد بيشتری بر آنچه مورد نظر عکاس است می گذارد.

پيش از فشردن دکمه دوربين، چند قدم به موضوع عکس نزديک شويد و دوباره از دريچه دوربين به آن نگاه کنيد. اگر آنچه مورد نظر شماست بخش عمده عکس را پر نکرده، باز هم جلو تر بايد رفت.

 درعکس زير، انعکاس آسمان در آب و شکل برگ هايی که سطح آن را پوشانده اند توجه عکاس را به خود جلب کرده. برای تاکيد بر اين نکته بايد چيز های زيادی از عکس حذف می شده اند. اين کار با نزديک شدن عکاس به موضوع عملی شده است.

کادر عکس

اين انتخاب که چه چيزهايی را در عکس جا دهيم و چه چيزهايی را حذف کنيم يکی از مهم ترين عوامل در موفقيت عکس ماست.  پنجره مستطيل شکل دوربين که از آن به جهان نگاه می کنيم کادر عکس ما را تشکيل می دهد. پيش از گرفتن عکس، با نگاهی به آنچه در اين کادر قرار گرفته، می توانيم آنچه را برای بيان عکس لازم است حفظ و آنچه را اضافی ست حذف کنيم.

حرکت دادن دوربين، تغيير فاصله ما با سوژه عکس و تغيير جای سوژه در صورت امکان، محتوای اين کادر را تغيير می دهد.

زمينه پشت عکس

زمينه شلوغ پشت عکس را در زبان عکاسی می شود به هياهويی تشبيه کرد که مانع رسيدن صدای ما به گوش مخاطب می شود. تغيير جای دوربين می تواند اين پس زمينه را تغيير دهد. آرام بودن اين پس زمينه به بيننده فرصت می دهد با تمرکز بيشتری به موضوع عکس نگاه کند.

 

 

کمپوزيسيون يا همچينی

آنچه از پنجره دوربين می بينيم عکس نهايی ما را تشکيل می دهد. آيا اجزای عکس ما با دقت کنار هم چيده شده اند؟

کمپوزيسيون يا همچينی در عکس را می توانيم به دستور زبان تشبيه کنيم. اگر کلمات ما با نظم در کنار هم قرار بگيرند، بيان ما روشن و مفهوم خواهد بود. رابطه بين اجزای عکس، کمپوزيسيون عکس را می سازد. اين رابطه بايد چنان باشد که منظور ما را از گرفتن عکس به روشنی بيان کند.

مرکز عکس هميشه بهترين محل برای قرار دادن موضوع نيست. با حرکت دادن دوربين می توانيم بهترين کمپوزيسيون را کشف کنيم.

 وضوح در عکس

آنچه در يک عکس واضح يا فوکوس باشد نگاه بيننده را به خود می کشد. عکاس با واضح نشان دادن عناصر عکس به بيننده می گويد اينجا را نگاه کنيد.

در بيشتر دوربين های عکاسی ديجيتال که همه چيز اتوماتيک انجام می شود، نقطه وضوح در مرکز تصوير قرار گرفته و اگر موضوع مورد نظر شما در گوشه عکس قرار بگيرد از وضوح کمتری برخوردار خواهد بود.

برای حل اين مشکل، می توانيد با قرار دادن سوژه در وسط کادر، دکمه گرفتن عکس را تا نيمه فشار دهيد و نگه داريد. با اين عمل سوژه شما واضح میشود و میتوانيد آن را هر کجای کادر که بخواهيد قرار دهيد .حالا دکمه را تا انتها فشار بدهيد و عکس را بگيريد.

اين قاعده شامل همه عکس ها نمی شود. گاهی مبهم بودن به عکس کمک می کند. 

عمق عکس

آنچه در عکس ما به وضوح ديده می شود عمق عکس را تشکيل می دهد. اين عمق به ما امکان می دهد تا بخش هايی از جهان اطرافمان را، که از سه بعد بر خوردار است، در يک عکس، که تنها دو بعد دارد، نشان دهيم.

نور از عوامل اصلی ايجاد عمق در عکس است. در نور زياد، دريچه ی دوربين مانند چشم گربه در روز تنگ می شود. اين شرايط وضوح بيشتری در عکس ايجاد می کند.

چيدن اجزای عکس به صورتی که بعضی نزديک تر به دوربين و بعضی دورتر باشند نيز به عکس ما عمق بيشتری می دهد. عدسی های بلند (زوم) از عمق عکس می کاهند و عدسی های کوتاه با ميدان ديد وسيع تر (وايد انگل) به آن می افزايند.

از کارتيه برسون، يکی از بهترين عکاسان جهان، نقل شده که گفته است عکاسی يعنی طوری به جهان نگاه کنيم که گويی اولين بار است آن را می بينيم.

 

برای تهیه‌ی یک عکس پرسنلی باید به یک عکاسی مراجعه کنید و با پرداخت هزینه‌ای به تصویر مورد نظر از خودتان برسید. اما نظرتان چیست که همین هزینه‌ی شاید ناچیز را هم صرف نکنید و در کمال خودکفایی، تصاویر پرسنلی را خودتان به تنهایی و بدون صرفه هزینه ثبت کنید؟ امروز در دیجی رو می‌خواهیم به شما آموزش دهیم تا چگونه در چند قدم ساده می‌توان عکس‌های پرسنلی را خودمان ثبت کنیم. با ما همراه باشید.

:

ابزار مورد نیاز:

ساده است، نه؟ حالا در ادامه با ما همراه باشید و با پیروی کردن از مراحل زیر، به سادگی عکس پرسنلی‌تان را به تنهایی ثبت کنید.

قدم اول: محیط را برای عکس برداری تنظیم کنید

پس زمینه‌ای سفید یا کرمی رنگ پیدا کنید و در جلوی آن قرار بگیرید، مثل یک دیوار سفید و یا در جلوی کاغذ دیواری با رنگ روشن. تا این جا راحت بود. حالا به کمک یک دوست، نور محیط را طوری تنظیم کنید که هنگام عکاسی هیچ سایه و یا تابش نور خیره‌کننده‌ای بر روی صورت و بدن شما قرار نگیرد. برای این کار بهتر است از نور روز کمک بگیرید و چراغ‌های داخل اتاق را خاموش کنید.

قدم دوم: خود را آراسته کنید

تهیه‌ی عکس پرسنلی، برای هر منظوری که باشد، شرایط خاص خود را دارد. اما شاید مهم‌ترین شرط نانوشته، موقر و آراسته به نظر رسیدن در این گونه عکس‌ها باشد. علاوه بر این، در عکس پرسنلی باید به گونه‌ای باشید که در زندگی روزمره به نظر می‌آیید. بنابراین باید بین این دو موضوع تعادل را رعایت کنید.

برای به دست آمدن دو نکته‌ی بالا و وجود تعادل بین این دو، ما رعایت نکات زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

قدم سوم: عکس بگیرید، ویرایش کنید، پرینت بگیرید

اگر نور محیط مناسب است و موارد بالا را در مورد ظاهر خود اعمال کرده‌اید، سپس قاب عکس برداری خود را تعیین کنید. فضای اضافی زیادی بالای سر و پایین دست‌هایتان می‌تواند وجود داشته باشد. عکس را تا پایین شانه‌هایتان باید کراپ کنید. هر چه کم‌تر دوربین را زوم کنید بهتر است، چرا که بعداً باز هم فرصت دارید تا عکس را کراپ کنید.

چند عکس بگیرید و سپس این تصاویر را به کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ خود منتقل کنید.

برای ویرایش کردن عکس و تنظیم ابعاد مناسب و ترکیب آن، می‌توانید به ویرایش‌گری که ایالات متحده‌ی امریکا در اختیار شهروندان خود برای تنظیم تصاویر پاسپورت‌شان قرار داده، مراجعه کنید (کلیک کنید) عکس خود را بر روی این پایگاه اینترنتی آپلود کنید، سپس برای تنظیم آن به جلو یا عقب زوم کنید، تصویر را به چپ و راست بیاورید تا صورت شما در وسط تراز مشخص شده قرار بگیرد. توجه داشته باشید که تنظیم بودن این موارد در عکس‌های پرسنلی بسیار مهم است.

حالا می‌توانید عکس ویرایش شده‌ی خود را بر روی دسکتاپ ذخیره کنید و اگر دارای پرینتر می‌باشید، آن را چاپ کنید. ویرایش‌گر مذکور به صورت خودکار را به صورت سه در چهار درآورده است، پس دیگر نیازی به ویرایش اضافی از سوی شما نیست. اگر در خانه پرینتر دارید، عکس را می‌توانید بر روی یک کاغذ مات یا براق چاپ کنید، در غیر این صورت باید به یک مرکز خدمات کامپیوتری در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کرده و عکس خود را برای پرینت به آن جا بسپارید. به همین آسانی!

 

 


رسانه دیجی رو با شعار دنیای تکنولوژی در سال 4 تاسیس شد. ماموریت دیجی رو اطلاع رسانی صحیح، بررسی محصولات مختلف، ارائه راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه بهترین مطالب آموزشی و مقالات است. دیجی رو تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد روز به روز بر کیفیت و خدمات خود بیافزاید تا به عنوان رسانه‌ای معتبر در حوزه تکنولوژی بدرخشد

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص انجیر برای زن شیرده x بخوانید...