چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

دوره مقدماتی php
چگونه ضد يخ بريزيم پرايد
چگونه ضد يخ بريزيم پرايد






چگونه ضد يخ بريزيم پرايد


دوره مقدماتی php





ممکن است حباب‌های هوا خارج شوند و باید به سطح مجاز مایع درون رادیاتور توجه داشته باشید.


 




 


copyright ©2018 All right reserved.

پایتخت ایران چه نام دارد ؟

Forum Rules

آموزش تعویض ضدیخ–آموزش تعویض آب رادیاتور پراید-طریقه ریختن ضد یخ در پراید

آموزش تصویری هواگیری رادیاتور پراید-ضد یخ پژو 405-تعویض آب رادیاتور 206

تعویض اب رادیاتور پراید-مقدار ضد یخ پراید-مقدار ضد یخ 206چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

ممکن است حباب‌های هوا خارج شوند و باید به سطح مجاز مایع درون رادیاتور توجه داشته باشید.

این مراحل ساده را سالی یکی دو بار انجام بدهید چون ضد یخ مهمترین بخش از سیستم خنک کننده خودرو محسوب می‌شود. اطمینان حاصل کنید که ضد یخ قدیمی را به گونه‌ای دفع کنید که به حیوانات و محیط‌زیست آسیبی نرساند.

بله با گذشت زمان ضد یخ خراب میشود، ولی در بیشتر خودروهای مدل جدید تا زمانی که کارکرد ماشین به 160000 کیلومتر(100000مایل) نرسیده واتفاق غیر طبیعی هم نیفتاده لازم نیست ضد یخ ماشین را عوض کنید. احتمالا لازم است در خودروهای مدل قدیمی ترچند بار ضد یخ را تعویض کنید. پس برای اطمینان از این امر باید به دفترچه راهنمای خود رویتان توجه کنید.

بیشتر سازندگان خودرو از ضد یخهای با دوامی استفاده میکنند که پس از طی هر160000کیلومتر(100000مایل) باید تعویض شوند. این مسافت، بسته به دستورالعملهای نگهداری خاص هر کارخانه سازنده و هر مدل فرق میکند. برای مثال، دربعضی از مدلهای خودروی سوبارو لازم است پس از طی شدن 13سال یا طی کردن 212000 کیلومتر(132500مایل) ضد یخ را عوض کرد.

درخودرو های فورد لازم است ضدیخ را پس از طی 160000 کیلومتر اول (برای بار اول) تعویض کرده و بعد از ان، پس از طی هر 80000 کیلومتر(50000مایل) این کار را انجام داد. با این حال با کار کشیدن سنگین از ماشین (برای مثال یدک کشی) لازم است ضدیخ به دفعات بیشتری عوض شود.

مهم نیست که در دستورالعمل نگهداری از خودروی شما چه نوشته است، پس از گذشت چند سال از کار با خودرو، بهتر است یک متخصص، ضد یخ را دوره به دوره چک کند تا وجود اسید، زنگ والاینده های دیگررا چک کرده و همچنین مقاومت ضد یخ در برابر یخ زدگی و جوش اورندگی را بررسی کند. اگر داخل سیستم خنک کننده ماشین اب ( اب لوله کشی) ریخته باشید، الاینده ها را به این سیستم وارد کرده اید ومحلول اب و ضدیخ را رقیقتر کرده اید و نقطه ذوب وجوش این محلول را هم را هم تغییر داده اید.

اگر موتور خودروی شما داغتر از حد معمول است شاید یکی از دلایل ان خراب شدن ضدیخ باشد. بیشتر تولید کنندگان ضد یخ و مراکز خدماتی در زمان تعویض ضد یخ، کار تخلیه سیستم خنک کننده را هم انجام میدهند تا رسوباتی که در طی سالها در این سیستم جمع شده پاک شود.

تولید کنندگان ضد یخ، انواع متنوعی ازضدیخ را در رنگهای متنوع قرمز، صورتی یا سبز میسازند؛ ولی وقتی برای خرید ضد یخ به فروشگاه تجهیزات خودرو میروید دنبال رنگ دلخواهتان نباشید. در صورتی که میخواهید خودتان مقداری ضد یخ اضافه کنید یا این کار را به دست یک متخصص بسپارید، دنبال نوع مناسب ان برای خودرویتان باشید.

ظیفه سیستم رادیاتور خودرو کاهش دمای موتور است و هرگونه عیب و نقض در این سیستم موجب کاهش عملکرد موتور و در بعضی موارد باعث بروز آسیب های جدی به موتور شود.به دلیل ناخالصی های موجود در آب و گذشت زمان رسوبات تشکیل شده در سیستم رادیاتور مانع از چرخش صحیح آب در کل سیستم می شود که در نتیجه عمل خنک کاری به خوبی انجام نمی گیرد. شرکت پریستون با تولید شوینده رادیاتور این مشکل را حل کرده است.

ممنون از مطلب عالی و مفیدتون

خیلی مسخره ست واقعا،چرا فیلم تعویض نمیزارین،نوشتن که تو دفترچه ماشین و …هست!واقعا که،خیلی زحمت کشیدین،

کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Copyright magcars.ir © 2018 – Allrights Reserved

اساسا تعبیر خواب به سلسله مراتب معنی کردن و شکل بخشیدن به رویاهایی که  توسط خواب بیننده در خواب دیده می‌شود، گفته می‌شود. که در شمار زیادی از تمدن‌های کهن از خواب دیدن به عنوان یک ارتباط مافوق طبیعی و یا ابزاری برای دخالت نیروهای ماواریی با خواب بیننده  صحبت به میان می آورند . که افراد خاصی با نیروهای ویژه توانایی  تعبیر  مفهوم آن را دارا می باشند . در دوران معاصر مکاتب مختلف روان‌شناسی تئوری‌هایی را در مورد معنا و مفهوم خواب‌ها ارائه کرده‌اند

رؤیا نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا از پری شکم است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.

در نیمه شب اگر خواب بین دچار امتلاء نباشد ، خواب از یک سال تا ۵۰ سال تعبیر می شود.

ساعت ۲ صبح تا ۴/۵  صبح در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از ۱۵ روز تا دو ماه و تا یک سال تعبیر می شود.

ساعت ۴/۵ صبح در سپیده دم از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

ساعت ۴/۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.

ساعت ۶ صبح در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.

ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی ۲ روز بعد تعبیر می شود.

در روایت ازسلمان فارسی (ره):

روز ۶ ام ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.

روز ۹ ام ماه : همان روز تعبیرش ظاهر می شود.

روز ۱۱ ام ماه شمسی : بعد از ۲۰ روز.

روز ۱۳ ام ماه : بعد از ۹ روز تعبیر می شود.

در روز ۱۴ ام ماه بعد از ۲۶ روز.

در روز ۱۵ ام ماه : بعد از ۳ روز.

در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه شمسی ، تعبیرش در همان روز پیدا می شود.

ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.

ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.

جمادی الاول خریدو فروش نکند.

جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.

ماه رجب : گشایش ابواب خیر است- و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.

ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.

رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.

شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.

ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .

ذیحجه : خواب سفر را سفر کن.دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است

گزارش تصویری

در اینستاگرام بازیگران ۵۴۰ تصاویری از سمیرا حسن پور , مهناز افشار , افسانه پاکرو , مارال فرجاد , زهرا اویسی , هلیا امامی , لیلا بلوکات , نیلوفر شهیدی , روشنک عجمیان , صبا راد , سارا خوئینی ها و … را مشاهده خواهید کرد

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

تعویض منظم ضد یخ یکی از حیاتی ترین بخش های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است و سبب می شود که عملکرد خودرو در سطح بهینه باقی بماند .


 

برای ممانعت از بروز مشکلات در موتور از جمله گرم شدن بیش از اندازه ضد یخ و آب رادیاتور و بیرون زدن آن مراحل ساده زیر از طرف متخصصین امر توصیه می شود ضمن اینکه هر ساله باید ضد یخ و آب رادیاتور تخلیه شده و با مایع خنک کننده تازه جایگرین شود . این مطالب به گونه ای ساده است که انجام آن از عهده خودتان هم بر می آید .


 


 

چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

2: ابتدا با باز کردن پیچ تخلیه , آب رادیاتور را تخلیه نمائید و رسوبات و زنگ زدگی های موجود در آن را تمیز کنید آب را باید در سطلی تخلیه کرد که گنجایش محتویات رادیاتور را داشته باشد . ( یک سطل حدود دو گالنی = 8 لیتری برای این کار کافی است ) . سپس پیچ دریچ خروجی را ببندید


 


3

دفع این آب رادیاتور کهنه باید بر طبق قواعد زیست محیطی محل ,  صورت گیرد . و بر روی آن برچسب ضد یخ نیز زده شود . از ظروفی که برای نوشیدنی استفاده می شود برای این کار استفاده نکنید . و این مایعات باید د ر محلی امن قرار گیرد تا دوباره بازیافت شود .


 

4: قبل از پر کردن رادیاتور با آب رادیاتور و ضد یخ , لازم است که محل مربوطه کاملا شستشو شود .


 

5: بعد از ریختن آب تمیز در داخل رادیاتور ,  درپوش رادیاتور را ببندید و بگذارید که به مدت 10 دقیقه موتور کار کند تا به دمای مناسب برسد و موتور را خاموش کرده و بگذارید سرد شود . سپس این آب را از طریق شیر تخلیه خالی کنید . این آب اغلب حاوی رسوبات و مواد سمی ناشی از کارکردن موتور است .


 

6: سپس مقداری لازم آب رادیاتور را به همراه ضد یخ در درون رادیاتور بریزید ظرفیت آب و نسبت مخلوط کردن آب رادیاتور با ضد یخ در دستورالعمل های  سازنده داده شده است . گاهی از نسبت 50% ضد یخ و 50% آب رادیاتور استفاده می کنند گاهی هم نسبت ضد یخ کمتر است . مثلا برای مناطقی که دما تا منهای 34 درجه فارنهایت پائین می آید ضد یخ تا 70% هم مجاز است .


 

7: گاهی لازم است که رادیاتور هواگیری هم شود که بسته به نوع خودرو پیچی برای هواگیری در مسیر شلینگ آب یا جایی دیگر قرار دارد چون این سیستم بسته است گیر کردن هوا درون می تواند مانع گردش مناسب آب شود و باید این هویا اضافی خالی شود . ولی اگر دمای موتور بالا رفت باید خودرو را خاموش کرد و به تعمیرکار نشان داد هر چند خیلی از خودروهای مردن امروزی بطور خودکار خاموش می شوند مثل پژوی 206 . پ


 

8: لازم است یک هفته بعد سطح مایع خنک کننده چک شود که کم نشده باشد برای فهمیدن نسبت ضد یخ و آب رادیاتور می توان از نوارهای سنجش استفاده کرد : EG or test strips for PG antifreeze که رنگ این نوارها بر اساس مقدار ضد یخ و آب عوض می شود . تا اگر نیاز باشد ضد یخ یا آب اضافه شود . آب رادیاتور از نوع آب بدون املاح DM است و نباید از آب معمولی استفاده کرد چون باعث رسوب در جداره موتور می شود .


 

یادتان باشد که مخزن شیشه شور را با مخزن سر ریز آب رادیاتور اشتباه نگیرید چون در شیشه شور باید آب تمیز به همراه مقداری مایع شستشو ریخته شود وگرنهخ چربی های روی شیشه که در شهرهای پر ترافیک و کثیف زیاد به چشم می خورد پاک نمی شود .


 


2 قوطي ضد يخ برای یک رادیاتور کافی است


 

برای تخلیه رادیاتور یک شیر سماوری در زیر یا کنار آن قرار دارد که باید برای تخلیه آن را بايد باز كنيی  اگر ميخواهید این کار را انجام دهید اول تو مخزن آب دوم آب بريزید  كامل و بگذارید  هوا از زير رادياتور  بيرون بیاید  تا هواگيري صورت گیرد


 

 در کنار همه رادیاتورها معمولا مخزنی هم بر سرریز آب ضافه و نیز جبران کمبود آب رادباتور وجود دارد که بدیهی است چون اینها به هم متصل اند از یک نوع آب استفاده می کنند و آب رادياتور و مخزن فرقي ندارند  و دائم جابجا مي شوند ضد يخ اگر وجود داشته باشد بالا می ایستد و مشخص است .


منبع :


 

http://www.beststuff.com/cars-bikes-boats/how-to-change-your-antifreeze-coolant.html


 


 


 


 


 


 

‘);
var sidebar_align = ‘left’;
var content_container_margin = parseInt(‘282px’);
var sidebar_width = parseInt(‘268px’);
//–>

PHalls ی ی ی ی

.
.

ی ی

6 October 2012, 12:03 PM

چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

ی ی ی ǎ ی .

Ԙ LX-EF7…

5 December 2018, 09:16 AM

ی ǎ ی .

(…

29 July 2017, 01:30 AM

ی ی ی ǎ ӝ .

یȘ 90

21 November 2018, 08:16 AM

ی ǎ .

یѐ ی

25 April 2016, 05:14 PM


ی ی ی ǎ ǐ Volks Wagen .

ی ی.

یی ی …

21 April 2018, 05:09 PM

ی یی ی .

MVM315 …

19 October 2016, 10:32 PM

ی ی ی .

ی یی (TIVOLI XIV…

23 March 2018, 10:37 AM

Tuning .

Ӂ

12 January 2018, 09:20 AM

.

ی ژ ی ی

3 October 2018, 12:05 PM

ی ی ی ј ی ی یϐی ی ی …

22 January 2015, 11:38 PM

.

ی یϐی ǁی …

25 July 2018, 12:32 AM

.

چگونه ضد يخ بريزيم پرايد

2009

5 March 2016, 03:26 PM

ی ǘ ѐی یی ی

ی ʐی ی iPhone iPod Touch iPad ی یی.

Ԙ

3 May 2017, 09:28 PM

ی ی ʝی сی ی ی ی ی

ی

26 November 2018, 07:17 PM

ʐ 5 6.x 7.x 8 .

ی Ԙ …

26 September 2018, 11:38 AM

TrekBuddy 0.9.82 ی ی…

17 April 2012, 02:18 PM

ی .

ی I9300 …

2 June 2015, 05:08 PM

ی ʝی HTC ی ی

ی ی ی ی HTC

18 March 2013, 05:51 PM

ʐ ی .

SONY ZL …

13 May 2013, 02:27 AM

ʐ .

ی ی

3 March 2016, 08:57 PM

.

یی ی ی ی …

8 November 2014, 01:39 AM

ی ǁ ی (MCI – ) ی ی.

Ԑ …

30 October 2016, 11:12 PM

ی ǁ (MTNIrancell) ی ی.

ی یی ی

15 June 2015, 06:03 PM

ی ی Rightel ی ی.

ǁ

ی ی ی јی…

18 May 2013, 08:43 PM

ی ی یی ی (TDMA CDMA GSM …) ی ی.

یی ی AB…

30 January 2018, 11:00 AM

ی ی (Bluetooth یϡ W-LAN …) ی ی.

ی ی ی…

4 February 2015, 12:41 PM

ی ی ی ی یی.

ی …

27 August 2018, 07:09 PM

ʐ ˜ .

2 June 2018, 02:59 PM

ʐ ˜ی ی ی ی

˜

4 September 2014, 03:20 PM

ʐ ی .

Ӑ

10 February 2018, 12:09 PM

ʐیی ԝی ϐی ی ی.

ی ی ی

3 December 2018, 06:49 PM

ی .

ی ݁ یс…

24 November 2018, 06:45 PM

ی یی ی

ی spl sq

17 July 2018, 03:09 PM

یی ʝϐ ی 75 ی 7 February 2013

ی ی یی.

? ?:
ی ی ۱ ی یی . یی ی

ی ی

ی ی ی ی ی ی Ϙ ی ی Ϙ…

Ӂ ʐ . …

݁ ǁ ʿ

ǁ Ӂ ǘ ǁ Ԙ . …

ی:

ی ی ی ی ی یی یی ی ی ی ی …

Ș Ș . . ʐ Ϙ . …

ی یی ی ی ی WWW.118FILEی

Powered by vBulletin Version 4.2.2Copyright ©2000 – 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.

چگونه ضد يخ بريزيم پرايد
چگونه ضد يخ بريزيم پرايد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *